Miroslav Ondříček: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Miroslav Ondříček: Filmy a seriály

  • Amadeus
    Amadeus (1984)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    86%
    1
  • Čas probuzení
    Čas probuzení (1990)
    Film
    • Netflix
    • Google Play
    • iTunes
    Rok 1969. Dr. Malcolm Sayer zkoumá v newyorské nemocnici skupinu pacientů, kteří v důsledku prodělané encefalitidy byli po desítky let v katastrofálním stavu. Zrealizované testy ho přesvědčí, že tito pacienti žijí svým vnitřním životem. Sayer získá povolení ředitele nemocnice Kaufmana na experimentální léčbu drogou L-DOPA, která úspěšně pomohla lidem trpícím Parkinsonovou nemocí. Se souhlasem pacientovy matky vyzkouší drogu na Leonardovi Loweovi a podaří se mu u něho obnovit schopnost mluvi a pohybovat se. Všichni pacienti se proberou k životu. Po čase se ale u prvího z nich začnou projevovat příznaky ztráty nabytých schopností. Sayer je zoufalý, protože vidí, že droga působí jen dočasně. Sestra Costellová ho přesvědčí, že i tak pro své pacienty udělal nesmírně mnoho. Vrátil je aspoň načas do života. Opakované pokusy s jinými drogami už nikdy nepřinesli tak dramatické výsledky.
    84%
    Rok 1969. Dr. Malcolm Sayer zkoumá v newyorské nemocnici skupinu pacientů, kteří v důsledku prodělané encefalitidy byli po desítky let v katastrofálním stavu. Zrealizované testy ho přesvědčí, že tito pacienti žijí svým vnitřním životem. Sayer získá povolení ředitele nemocnice Kaufmana na experimentální léčbu drogou L-DOPA, která úspěšně pomohla lidem trpícím Parkinsonovou nemocí. Se souhlasem pacientovy matky vyzkouší drogu na Leonardovi Loweovi a podaří se mu u něho obnovit schopnost mluvi a pohybovat se. Všichni pacienti se proberou k životu. Po čase se ale u prvího z nich začnou projevovat příznaky ztráty nabytých schopností. Sayer je zoufalý, protože vidí, že droga působí jen dočasně. Sestra Costellová ho přesvědčí, že i tak pro své pacienty udělal nesmírně mnoho. Vrátil je aspoň načas do života. Opakované pokusy s jinými drogami už nikdy nepřinesli tak dramatické výsledky.
    2
  • Hoří, má panenko
    Hoří, má panenko (1967)
    Film
    • Netflix
    • VOYO
    • O2 TV
    • +4
    Observačním stylem nasnímaná komedie se soustředí na hasičský bál a množství absurdních figurek, v kterých se zrcadlí tuzemská nátura. Samotný příběh je ohraničený zmiňovaným plesem. Začíná před plesovou poradou, kde se hasiči domlouvají na nadcházejících bodech večerního programu, následuje akce samotná a končí se kocovinou nasáklým ránem v troskách požárem zničeného domu nebohé děda.  Ústřední slavností proplouvají jednotlivé linie (hledání královny krásy, řešení rozkradené tomboly, předání hasičského vyznamenání), které jsou anekdotickými mikroudálostmi, v jinak dokument evokujícím záznamu. Snímek představuje hutný počet různorodých postav, z nichž do popředí staví několik výrazných individuí z řad hasičů (předseda, “výbor” pro hodnocení žen, strážce výherních cen. Tvůrčí trio jde po zachycení esence samotné akce a nechává děj organicky plynout, tak aby působil “jako ze života”, čemuž je podmíněná i formální stránka, která na sebe neupozorňuje.
    Žánry:KomedieSatiraDrama
    82%
    Observačním stylem nasnímaná komedie se soustředí na hasičský bál a množství absurdních figurek, v kterých se zrcadlí tuzemská nátura. Samotný příběh je ohraničený zmiňovaným plesem. Začíná před plesovou poradou, kde se hasiči domlouvají na nadcházejících bodech večerního programu, následuje akce samotná a končí se kocovinou nasáklým ránem v troskách požárem zničeného domu nebohé děda.  Ústřední slavností proplouvají jednotlivé linie (hledání královny krásy, řešení rozkradené tomboly, předání hasičského vyznamenání), které jsou anekdotickými mikroudálostmi, v jinak dokument evokujícím záznamu. Snímek představuje hutný počet různorodých postav, z nichž do popředí staví několik výrazných individuí z řad hasičů (předseda, “výbor” pro hodnocení žen, strážce výherních cen. Tvůrčí trio jde po zachycení esence samotné akce a nechává děj organicky plynout, tak aby působil “jako ze života”, čemuž je podmíněná i formální stránka, která na sebe neupozorňuje.
    Žánry:KomedieSatiraDrama
    3
  • Lásky jedné plavovlásky
    Lásky jedné plavovlásky (1965)
    Film
    • Netflix
    • VOYO
    • iVysílání
    • +5
    Zdánlivě banální zápletka druhého celovečerního filmu Miloše Formana se točí kolem učnice z internátu svedené na maloměstské zábavě pražským klavíristou. Dívka po společně strávené noci přijíždí s kufrem za mladíkem do Prahy a až tam pochopí, že ji nikdo nečeká. Příběh Anduly, možná jediné ženské hrdinky celé Formanovy filmografie, který napsal Forman společně se svými osvědčenými spolupracovníky Ivanem Passerem a Jaroslavem Papouškem, je zakotven v tragikomických kulisách československého socialismu 60. let. Lásky jedné plavovlásky svědčí o Formanově mistrovství v režírování neherců i herců: přirozeně je situuje do bravurně inscenovaných a zároveň dokonale autenticky působících situací, které jsou plné absurdity a černého humoru, ale také soucitu a něhy. Právě v tom spočívá podstata formanovského realismu: trapnost a pravda mají k sobě blíž, než si obvykle uvědomujeme. Po Černém Petrovi upevnil Miloš Forman tímto filmem svou pozici originálního glosátora společenské reality, který se dokázal přiblížit zejména mladým hrdinům na intimní vzdálenost. Lásky jedné plavovlásky měly světovou premiéru v roce 1965 v hlavní soutěži benátského filmového festivalu. Posléze byly nominovány na Oscara i Zlatý glóbus. Nyní se vrací na plátna kin v digitálně restaurované podobě. (NFA)
    81%
    Zdánlivě banální zápletka druhého celovečerního filmu Miloše Formana se točí kolem učnice z internátu svedené na maloměstské zábavě pražským klavíristou. Dívka po společně strávené noci přijíždí s kufrem za mladíkem do Prahy a až tam pochopí, že ji nikdo nečeká. Příběh Anduly, možná jediné ženské hrdinky celé Formanovy filmografie, který napsal Forman společně se svými osvědčenými spolupracovníky Ivanem Passerem a Jaroslavem Papouškem, je zakotven v tragikomických kulisách československého socialismu 60. let. Lásky jedné plavovlásky svědčí o Formanově mistrovství v režírování neherců i herců: přirozeně je situuje do bravurně inscenovaných a zároveň dokonale autenticky působících situací, které jsou plné absurdity a černého humoru, ale také soucitu a něhy. Právě v tom spočívá podstata formanovského realismu: trapnost a pravda mají k sobě blíž, než si obvykle uvědomujeme. Po Černém Petrovi upevnil Miloš Forman tímto filmem svou pozici originálního glosátora společenské reality, který se dokázal přiblížit zejména mladým hrdinům na intimní vzdálenost. Lásky jedné plavovlásky měly světovou premiéru v roce 1965 v hlavní soutěži benátského filmového festivalu. Posléze byly nominovány na Oscara i Zlatý glóbus. Nyní se vrací na plátna kin v digitálně restaurované podobě. (NFA)
    4
  • Homolka a tobolka
    Homolka a tobolka (1972)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +1
    Děda s babi, Ludva, Heduš a dvojčata si přijíždějí užít zimní radovánky do zotavovny Radost ve Špindlerově Mlýně. Cestou si slíbí, že na sebe budou hodní, a kdo se tomu zpronevěří, bude za trest klečet. Vzápětí nato je samozřejmě potká spousta nepříjemností a zmatků, o které se zaslouží i právě nastupující kulturní referent. Další scénka nastane ve chvíli, kdy dva manželské páry požadují výměnu pokojů s Homolkovými a netrvá to dlouho ? a děda musí poprvé klečet. Šňůra nešťastných náhod pokračuje, mimo jiné dojde k menšímu požáru a následnému zaplavení pokoje starých Homolků, přičemž pomoc manželských párů je odhalena jako zištná ? stále si chtějí pokoje vyměnit. Po odmítnutí se složí a nabídnou Homolkům peníze. Na to Homolkovi přistoupí a těší se, jak se rozšoupnou. Pohádají se ale o to, jak peníze rozdělit a následně zjistí, že tobolku s penězi ztratili. Pospíchají na cvičnou louku, hrabou se v závějích a pokoušejí se najít ztracené peníze?
    77%
    Děda s babi, Ludva, Heduš a dvojčata si přijíždějí užít zimní radovánky do zotavovny Radost ve Špindlerově Mlýně. Cestou si slíbí, že na sebe budou hodní, a kdo se tomu zpronevěří, bude za trest klečet. Vzápětí nato je samozřejmě potká spousta nepříjemností a zmatků, o které se zaslouží i právě nastupující kulturní referent. Další scénka nastane ve chvíli, kdy dva manželské páry požadují výměnu pokojů s Homolkovými a netrvá to dlouho ? a děda musí poprvé klečet. Šňůra nešťastných náhod pokračuje, mimo jiné dojde k menšímu požáru a následnému zaplavení pokoje starých Homolků, přičemž pomoc manželských párů je odhalena jako zištná ? stále si chtějí pokoje vyměnit. Po odmítnutí se složí a nabídnou Homolkům peníze. Na to Homolkovi přistoupí a těší se, jak se rozšoupnou. Pohádají se ale o to, jak peníze rozdělit a následně zjistí, že tobolku s penězi ztratili. Pospíchají na cvičnou louku, hrabou se v závějích a pokoušejí se najít ztracené peníze?
    5
  • Intimní osvětlení
    Intimní osvětlení (1965)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +3
    Celovečerní režijní debut Ivana Passera si s sebou nese typické prvky, které se vyskytují v jeho společné tvorbě s Papouškem a Formanem. Příběh postrádá tradiční dramatický oblouk a observačně mapuje epizodické momenty během jedné pojící události. Ústředními motivem je zde zkoumání mezilidských vztahů a odlišné přístupy hudbě a její úloze v lidských životech. Jednoduchá zápletka se točí okolo příjezdu úspěšného hudebníka Karla, který po mnoha letech navštěvuje kamaráda Petra, jehož obživa spočívá ve vyhrávání na pohřbech či slavnostech. Oba dva nejsou se svými životním stavem spokojeni, ačkoliv se nacházejí v diametrálně odlišných bodech i prostředí. Nostalgicky vzpomínají a díky komornímu ladění snímků, který nespoléhá na dějové zvraty a zachycuje prchavost přítomného okamžiku a melancholii, pronikáme do intimního prostředí postav. Marné čekání na nepřicházející životní změnu a strnulost je pak symbolicky zpřítomněna v kultovní závěrečné scéně, kde postavy dlouhé sekundy čekají, až se jim během přípitku do úst steče ztuhlý vaječný likér.
    Žánry:KomedieDramaHudební
    77%
    Celovečerní režijní debut Ivana Passera si s sebou nese typické prvky, které se vyskytují v jeho společné tvorbě s Papouškem a Formanem. Příběh postrádá tradiční dramatický oblouk a observačně mapuje epizodické momenty během jedné pojící události. Ústředními motivem je zde zkoumání mezilidských vztahů a odlišné přístupy hudbě a její úloze v lidských životech. Jednoduchá zápletka se točí okolo příjezdu úspěšného hudebníka Karla, který po mnoha letech navštěvuje kamaráda Petra, jehož obživa spočívá ve vyhrávání na pohřbech či slavnostech. Oba dva nejsou se svými životním stavem spokojeni, ačkoliv se nacházejí v diametrálně odlišných bodech i prostředí. Nostalgicky vzpomínají a díky komornímu ladění snímků, který nespoléhá na dějové zvraty a zachycuje prchavost přítomného okamžiku a melancholii, pronikáme do intimního prostředí postav. Marné čekání na nepřicházející životní změnu a strnulost je pak symbolicky zpřítomněna v kultovní závěrečné scéně, kde postavy dlouhé sekundy čekají, až se jim během přípitku do úst steče ztuhlý vaječný likér.
    Žánry:KomedieDramaHudební
    6
  • Šťastný to muž
    Šťastný to muž (1973)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Druhá část Andersonovy trilogie s postavou Micka Travise vznikla podle původního scénáře představitele ústředního hrdiny Malcolma McDowella, který popisoval své zkušenosti obchodního zástupce s kávou. Lindsay Anderson společně se scenáristou trilogie Davidem Sherwinem námět rozpracovali a připravili k realizaci. V téměř muzikálové koláži písní a jednotlivých epizod sledujeme bizarní cestu prodejce kávy, který se vydává do světa za štěstím a v rozmanitých prostředích (vojenský objekt, atomová elektrárna, kostel, noční párty) se setkává s různě zkorumpovanými představiteli moci. Malcolm McDowell je zde jako Šťastný muž naprosto neodolatelný a na samém vrcholu hereckého rozkvětu. Životní pouť jeho postavy, plná hrabivosti a chamtivosti mládí, odráží charakteristické jevy britské společnosti přelomu 60. a 70. let minulého století. Již potřetí se Anderson setkal s precizní prací kameramana Miroslava Ondříčka, na vynikající hudební složce se podílel Alan Price, který již dříve komponoval hudbu k některým předešlým Andersonovým divadelním inscenacím. Nakonec si spolu s dalšími hudebníky ve filmu zahrál sám sebe, podobně se v závěru filmu ve scéně konkurzu na Šťastného muže objeví i Lindsay Anderson. S výjimkou Malcolma McDowella se většina herců objeví v různých úlohách několikrát.
    77%
    Druhá část Andersonovy trilogie s postavou Micka Travise vznikla podle původního scénáře představitele ústředního hrdiny Malcolma McDowella, který popisoval své zkušenosti obchodního zástupce s kávou. Lindsay Anderson společně se scenáristou trilogie Davidem Sherwinem námět rozpracovali a připravili k realizaci. V téměř muzikálové koláži písní a jednotlivých epizod sledujeme bizarní cestu prodejce kávy, který se vydává do světa za štěstím a v rozmanitých prostředích (vojenský objekt, atomová elektrárna, kostel, noční párty) se setkává s různě zkorumpovanými představiteli moci. Malcolm McDowell je zde jako Šťastný muž naprosto neodolatelný a na samém vrcholu hereckého rozkvětu. Životní pouť jeho postavy, plná hrabivosti a chamtivosti mládí, odráží charakteristické jevy britské společnosti přelomu 60. a 70. let minulého století. Již potřetí se Anderson setkal s precizní prací kameramana Miroslava Ondříčka, na vynikající hudební složce se podílel Alan Price, který již dříve komponoval hudbu k některým předešlým Andersonovým divadelním inscenacím. Nakonec si spolu s dalšími hudebníky ve filmu zahrál sám sebe, podobně se v závěru filmu ve scéně konkurzu na Šťastného muže objeví i Lindsay Anderson. S výjimkou Malcolma McDowella se většina herců objeví v různých úlohách několikrát.
    7
  • Taking Off
    Taking Off (1971)
    Film
    Vlídný pohled na pomatenou generaci 70. let, její naděje, přání i problematické vztahy se svými váženými, staromódními a pokryteckými rodiči. Larry a Lynn Tynovi tvoří typickou americkou rodinu s neodmyslitelnými starostmi s dcerou Jeannie, která bere drogy, a se společností, ve které se pohybuje. Jeanie odejde z domova. Její rodiče se setkají s dalšími lidmi, kterým utekly děti, a zjišťují, že je odchod člena rodiny může obohatit - najednou mají prostor, aby znovu objevili život, aby se k sobě opět přiblížili.
    74%
    Vlídný pohled na pomatenou generaci 70. let, její naděje, přání i problematické vztahy se svými váženými, staromódními a pokryteckými rodiči. Larry a Lynn Tynovi tvoří typickou americkou rodinu s neodmyslitelnými starostmi s dcerou Jeannie, která bere drogy, a se společností, ve které se pohybuje. Jeanie odejde z domova. Její rodiče se setkají s dalšími lidmi, kterým utekly děti, a zjišťují, že je odchod člena rodiny může obohatit - najednou mají prostor, aby znovu objevili život, aby se k sobě opět přiblížili.
    8
  • Ragtime
    Ragtime (1981)
    Film

    Ragtime je po Přeletu nad kukaččím hnízdem a muzikálu Vlasy prvním skutečným velkofilmem Miloše Formana. Režisér, proslulý touhou po dokonalosti, v něm jedinečným způsobem splétá dramatické osudy milionáře, který spáchal strašný zločin a černošského ragtimového pianisty donuceného okolnostmi vzít spravedlnost do svých rukou. To vše na pozadí velkolepých dekorací New Yorku z počátku tohoto století. Ragtime, první Formanův film u nás vydávaný na videu, byl nominován v osmi hlavních oscarových kategoriích.

    74%

    Ragtime je po Přeletu nad kukaččím hnízdem a muzikálu Vlasy prvním skutečným velkofilmem Miloše Formana. Režisér, proslulý touhou po dokonalosti, v něm jedinečným způsobem splétá dramatické osudy milionáře, který spáchal strašný zločin a černošského ragtimového pianisty donuceného okolnostmi vzít spravedlnost do svých rukou. To vše na pozadí velkolepých dekorací New Yorku z počátku tohoto století. Ragtime, první Formanův film u nás vydávaný na videu, byl nominován v osmi hlavních oscarových kategoriích.

    9
  • Valmont
    Valmont (1989)
    Film
    Filmová adaptace slavného románu Choderlose de Laclose Nebezpečné známosti (1782), která na spletitém osudu dvou libertinských intrikánů , vikomta Valmonta a markýzy de Merteuil, zachycuje v poněkud odlehčené poloze obraz aristokratické společnosti několik let před Francouzskou revolucí. Příběh cynických poživačníků je podán v sytých barvách pozdního baroka s důrazem na malebné plenéry, vtipné epizody a bohatou výpravu a kostýmy.
    73%
    Filmová adaptace slavného románu Choderlose de Laclose Nebezpečné známosti (1782), která na spletitém osudu dvou libertinských intrikánů , vikomta Valmonta a markýzy de Merteuil, zachycuje v poněkud odlehčené poloze obraz aristokratické společnosti několik let před Francouzskou revolucí. Příběh cynických poživačníků je podán v sytých barvách pozdního baroka s důrazem na malebné plenéry, vtipné epizody a bohatou výpravu a kostýmy.
    10
  • Silkwoodová
    Silkwoodová (1983)
    Film

    Film, který podle skutečných událostí natočil známý americký režisér Mike Nichols, vypráví o ženě, jež zemře za podivných okolností těsně předtím, než se jí podaří prozradit novinářům pravdu o nedostatečné ochraně zaměstnanců před radioaktivitou v jaderné továrně, kde pracovala. Byla to nehoda nebo vražda? Případ nebyl dodnes vyřešen, ale odvaha Karen Silkwoodové, která nepodlehla psychickému nátlaku, i po smrti inspiruje politické aktivisty a ochránce životního prostředí.

    73%

    Film, který podle skutečných událostí natočil známý americký režisér Mike Nichols, vypráví o ženě, jež zemře za podivných okolností těsně předtím, než se jí podaří prozradit novinářům pravdu o nedostatečné ochraně zaměstnanců před radioaktivitou v jaderné továrně, kde pracovala. Byla to nehoda nebo vražda? Případ nebyl dodnes vyřešen, ale odvaha Karen Silkwoodové, která nepodlehla psychickému nátlaku, i po smrti inspiruje politické aktivisty a ochránce životního prostředí.

    11
  • Kdyby...
    Kdyby... (1968)
    Film
    • iTunes
    Ve vojensky vedené anglické internátní škole se Mick a jeho přátelé Johnny a Wallace vzbouří proti šikaně. Protest vyvrcholí, když rebelové u příležitosti 500. výročí založení školy rozpoutají ozbrojenou povstání.Snímek Lindsayho Andersona Kdyby... patří k nejprovokativnějším anglickým filmům šedesátých let. Začal se natáčet ještě před pařížskými událostmi roku 1968, ale i tak naprosto přesně odráží atmosféru onoho roku, v němž se mládež v různých zemích vzbouřila proti establishmentu. Anderson vycházel ze scénáře Křižáci, jehož autoři zachytili vlastní zážitky ze soukromé internátní školy. V duchu předlohy se proto také zaměřil na strohý, ale sugestivní popis prostředí, v němž navzdory demagogickým proklamacím o tradicích, přátelských poutech a loajalitě jsou na předních místech šikana, mazáctví, pokrytectví a téměř systematické deptání žáků. Odtud už je jen krůček ke v zpouře, kterou ve filmu představuje trojice starších studentů v čele s odbojným Mickem Travisem v kongeniálním podání Malcolma McDowella. Revolta má v Andersonově díle podobu krvavého zúčtování se starým režimem, ovšem v poloze značné nadsázky. Tvůrce, s nímž spolupracoval kameraman Miroslav Ondříček, překvapivě kombinuje realistický záznam školního života s ironickou, absurdní a mnohdy až surrealistickou stylizací, v níž ponechává divákovi prostor na domýšlení.
    Žánry:DramaLGBTQ+Satira
    73%
    Ve vojensky vedené anglické internátní škole se Mick a jeho přátelé Johnny a Wallace vzbouří proti šikaně. Protest vyvrcholí, když rebelové u příležitosti 500. výročí založení školy rozpoutají ozbrojenou povstání.Snímek Lindsayho Andersona Kdyby... patří k nejprovokativnějším anglickým filmům šedesátých let. Začal se natáčet ještě před pařížskými událostmi roku 1968, ale i tak naprosto přesně odráží atmosféru onoho roku, v němž se mládež v různých zemích vzbouřila proti establishmentu. Anderson vycházel ze scénáře Křižáci, jehož autoři zachytili vlastní zážitky ze soukromé internátní školy. V duchu předlohy se proto také zaměřil na strohý, ale sugestivní popis prostředí, v němž navzdory demagogickým proklamacím o tradicích, přátelských poutech a loajalitě jsou na předních místech šikana, mazáctví, pokrytectví a téměř systematické deptání žáků. Odtud už je jen krůček ke v zpouře, kterou ve filmu představuje trojice starších studentů v čele s odbojným Mickem Travisem v kongeniálním podání Malcolma McDowella. Revolta má v Andersonově díle podobu krvavého zúčtování se starým režimem, ovšem v poloze značné nadsázky. Tvůrce, s nímž spolupracoval kameraman Miroslav Ondříček, překvapivě kombinuje realistický záznam školního života s ironickou, absurdní a mnohdy až surrealistickou stylizací, v níž ponechává divákovi prostor na domýšlení.
    Žánry:DramaLGBTQ+Satira
    12
  • Svět podle Garpa
    Svět podle Garpa (1982)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    72%
    13
  • Božská Ema
    Božská Ema (1979)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    72%
    14
  • Drahé tety a já
    Drahé tety a já (1974)
    Film
    • VOYO
    V malé vilce na okraji malebného jihočeského městečka prožívají poklidné dny svého stáří mile potrhlé sestry Andělka a Fany, které oplývají takřka nevyčerpatelnou energií. Není proto divu, že když se Fany stane očitou svědkyní přepadení místní spořitelny, rozhodnou se vzít pátrání po lupiči do vlastních rukou. Hlavním podezřelým je neznámý mladík se psem podobným jejich fence Bobině. Brzy se však ukáže, že je to mládenec jejich milované neteře Hermínky. Horlivé tety proto musí najít nového podezřelého... (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimi
    71%
    V malé vilce na okraji malebného jihočeského městečka prožívají poklidné dny svého stáří mile potrhlé sestry Andělka a Fany, které oplývají takřka nevyčerpatelnou energií. Není proto divu, že když se Fany stane očitou svědkyní přepadení místní spořitelny, rozhodnou se vzít pátrání po lupiči do vlastních rukou. Hlavním podezřelým je neznámý mladík se psem podobným jejich fence Bobině. Brzy se však ukáže, že je to mládenec jejich milované neteře Hermínky. Horlivé tety proto musí najít nového podezřelého... (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimi
    15
  • Démanty noci
    Démanty noci (1964)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • iTunes
    • +2
    Celovečerní debut režiséra Jana Němce je dramatem na hranici života a smrti. Útěk dvou židovských mladíků z transportu smrti naturalisticky zachycuje stavy únavy, úzkosti, hladu a ohrožení. Obrazy úniku psychicky i fyzicky vyčerpaných mužů jsou prokládány asociativními retrospektivami, sny a halucinacemi, které zpřítomňují subjektivní vnímání obou protagonistů. Když Démanty noci v roce 1964 získaly Velkou cenu na MFF v Mannheimu-Heidelbergu, šlo o jeden z prvních mezinárodních úspěchů československé nové vlny. Volná adaptace povídky Tma nemá stín od spisovatele Arnošta Lustiga stála na počátku kariéry tehdy osmadvacetiletého Jana Němce, jednoho z nejoriginálnějších českých filmařů 60. let. V Démantech noci je téma holokaustu nahlédnuto intenzivně subjektivním pohledem. Režisér vytvořil několik verzí filmu, než nalezl adekvátní audiovizuální tvar vypovídající o extrémním prožitku existence. Styl technicky i narativně provokativního díla sám Němec charakterizoval jako „snový realismus“, čemuž odpovídají nejen vizuální kompozice, ale i minimum dialogů a ticho jako dramatvorný prvek. (Národní filmový archiv)
    Režie:Jan Němec
    71%
    Celovečerní debut režiséra Jana Němce je dramatem na hranici života a smrti. Útěk dvou židovských mladíků z transportu smrti naturalisticky zachycuje stavy únavy, úzkosti, hladu a ohrožení. Obrazy úniku psychicky i fyzicky vyčerpaných mužů jsou prokládány asociativními retrospektivami, sny a halucinacemi, které zpřítomňují subjektivní vnímání obou protagonistů. Když Démanty noci v roce 1964 získaly Velkou cenu na MFF v Mannheimu-Heidelbergu, šlo o jeden z prvních mezinárodních úspěchů československé nové vlny. Volná adaptace povídky Tma nemá stín od spisovatele Arnošta Lustiga stála na počátku kariéry tehdy osmadvacetiletého Jana Němce, jednoho z nejoriginálnějších českých filmařů 60. let. V Démantech noci je téma holokaustu nahlédnuto intenzivně subjektivním pohledem. Režisér vytvořil několik verzí filmu, než nalezl adekvátní audiovizuální tvar vypovídající o extrémním prožitku existence. Styl technicky i narativně provokativního díla sám Němec charakterizoval jako „snový realismus“, čemuž odpovídají nejen vizuální kompozice, ale i minimum dialogů a ticho jako dramatvorný prvek. (Národní filmový archiv)
    Režie:Jan Němec
    16
  • Velké vítězství
    Velké vítězství (1992)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Rok 1943. Mladí muži narukovali do války a bohatí podnikatelé náhle přišli o baseballové týmy, které používali k reklamě. Proto na sebe dlouho nenechala čekat myšlenka, že po dobu války mohou ženy nahradit muže. Pěkný nápad, leč poněkud hůře uskutečnitelný, jedná-li se o tak výlučně pánskou záležitost, jakou je baseball. Přesto se jednoho dne na malé farmě objeví hledač talentů a odvede s sebou dvě sestry - vdanou Dottii a jelimánka Kit. Dívky se připojí k ostatním a po tvrdém výcviku jsou skutečně utvořena čtyři baseballová dívčí družstva, která hrají svoji vlastní ligu. Z Dottie se stane prvotřídní chytačka a Kit má neustále problémy s tím, jak vystoupit ze stínu své starší sestry. Bývalý výborný hráč Jimmy Dugan, který se pro zranění musel vzdát kariéry a věnuje se především pití, je k mužstvu přidělen jako kouč, čímž je jeho ješitnost těžce zraněna. Dívky jsou odkázány samy na sebe a teprve po několika zápasech Dugan vystřízliví a zjistí, že jeho svěřenkyně přece jenom něco umějí. Válka zasahuje v podobě smutečních oznámení i do dívčí ligy. Jednoho dne však vše skončí a vojáci se vrátí, mezi nimi i Dottin manžel. Dottie okamžitě ligu opouští a chce se věnovat jen rodině. Přichází však utkání, při němž se má rozhodnout o bytí a nebytí dívčí ligy. Proti svému bývalému družstvu nastupuje Kit. K trenérovu překvapení se na místě chytače opět objevuje Dottie, aby podržela svůj tým...
    71%
    Rok 1943. Mladí muži narukovali do války a bohatí podnikatelé náhle přišli o baseballové týmy, které používali k reklamě. Proto na sebe dlouho nenechala čekat myšlenka, že po dobu války mohou ženy nahradit muže. Pěkný nápad, leč poněkud hůře uskutečnitelný, jedná-li se o tak výlučně pánskou záležitost, jakou je baseball. Přesto se jednoho dne na malé farmě objeví hledač talentů a odvede s sebou dvě sestry - vdanou Dottii a jelimánka Kit. Dívky se připojí k ostatním a po tvrdém výcviku jsou skutečně utvořena čtyři baseballová dívčí družstva, která hrají svoji vlastní ligu. Z Dottie se stane prvotřídní chytačka a Kit má neustále problémy s tím, jak vystoupit ze stínu své starší sestry. Bývalý výborný hráč Jimmy Dugan, který se pro zranění musel vzdát kariéry a věnuje se především pití, je k mužstvu přidělen jako kouč, čímž je jeho ješitnost těžce zraněna. Dívky jsou odkázány samy na sebe a teprve po několika zápasech Dugan vystřízliví a zjistí, že jeho svěřenkyně přece jenom něco umějí. Válka zasahuje v podobě smutečních oznámení i do dívčí ligy. Jednoho dne však vše skončí a vojáci se vrátí, mezi nimi i Dottin manžel. Dottie okamžitě ligu opouští a chce se věnovat jen rodině. Přichází však utkání, při němž se má rozhodnout o bytí a nebytí dívčí ligy. Proti svému bývalému družstvu nastupuje Kit. K trenérovu překvapení se na místě chytače opět objevuje Dottie, aby podržela svůj tým...
    17
  • Smrtící triky
    Smrtící triky (1986)
    Film
    • iTunes
    Jeden z nejlepších odborníků na filmové triky Rollie Tyler je najat agentem Liptonem, pracujícím pro ministerstvo spravedlnosti, aby zinscenoval přesvědčivou smrt důležitého mafiánského svědka DeFranca, který má strach o svoji bezpečnost. Tyler celou akci důkladně připraví a pak před mnoha svědky DeFranca "zastřelí" v nóbl restauraci. Když do Liptonovy kanceláře ohlásí úspěšné splnění úkolu, jen náhoda mu zachrání život. Tyler zjišťuje, že byl podveden a přespí u své přítelkyně Ellen. Dívka je zabita najatým střelcem, kterého se Tylerovi podaří zneškodnit. Vyšetřováním vražd je pověřen poručík McCarthy, který zjistí spojitost s kanceláří plukovníka Masona, mající na starost Program ochrany svědků. Jako nepohodlný je poručík suspendován. Tyler mezitím dospěje k témuž závěru a vybaven svojí speciální dodávkou se vydá do Masonova domu a s pomocí řady vynalézavých triků a za asistence poručíka McCartyho, který se tu objeví, zlikvidují Masonovy zabijáky a odhalí pozadí celého komplotu - ulité gangsterské peníze. Tyler finguje vlastní smrt, ale McCarthy se nenechá napálit. Oba muži se vydávají do Švýcarska vyzvednout 15 miliónů dolarů...
    69%
    Jeden z nejlepších odborníků na filmové triky Rollie Tyler je najat agentem Liptonem, pracujícím pro ministerstvo spravedlnosti, aby zinscenoval přesvědčivou smrt důležitého mafiánského svědka DeFranca, který má strach o svoji bezpečnost. Tyler celou akci důkladně připraví a pak před mnoha svědky DeFranca "zastřelí" v nóbl restauraci. Když do Liptonovy kanceláře ohlásí úspěšné splnění úkolu, jen náhoda mu zachrání život. Tyler zjišťuje, že byl podveden a přespí u své přítelkyně Ellen. Dívka je zabita najatým střelcem, kterého se Tylerovi podaří zneškodnit. Vyšetřováním vražd je pověřen poručík McCarthy, který zjistí spojitost s kanceláří plukovníka Masona, mající na starost Program ochrany svědků. Jako nepohodlný je poručík suspendován. Tyler mezitím dospěje k témuž závěru a vybaven svojí speciální dodávkou se vydá do Masonova domu a s pomocí řady vynalézavých triků a za asistence poručíka McCartyho, který se tu objeví, zlikvidují Masonovy zabijáky a odhalí pozadí celého komplotu - ulité gangsterské peníze. Tyler finguje vlastní smrt, ale McCarthy se nenechá napálit. Oba muži se vydávají do Švýcarska vyzvednout 15 miliónů dolarů...
    18
  • Fádní odpoledne
    Fádní odpoledne (1964)
    Film

    Krátkometrážní počin Ivana Passera ukazuje nekonečný boj staré generace s tou nastupující, který je ve společnosti přítomný odnepamětí. Prim hraje typický poetika Hrabalovské předlohy, kde sledujeme různorodé figurky vysedávající v hospodě, debatující o fotbale, každodenních malichernostech a pronášející stále stejné hospodské moudra, díky čemuž je vidět, že prostředí putyk se za těch necelých 60 let vůbec nezměnilo. Jejich nalévání přeruší až přítomnost intelektuála, který nic neřekne, akorát chodí na toaletu a čte si. Už jen jeho samotná přítomnost je ohrožením lidového teritoria štamgastů a jejich strnulá konverzace dostane podnět k vyjádření negativních emocí. Mudrování v hospodě nad zkaženou mladou generací dnes akorát nahradila diskuzní sekce na sociálních sítích, a vyobrazené situace jsou díky na době nelpějícímu tématu aktuální i dnes.

    Žánry:Komedie
    66%

    Krátkometrážní počin Ivana Passera ukazuje nekonečný boj staré generace s tou nastupující, který je ve společnosti přítomný odnepamětí. Prim hraje typický poetika Hrabalovské předlohy, kde sledujeme různorodé figurky vysedávající v hospodě, debatující o fotbale, každodenních malichernostech a pronášející stále stejné hospodské moudra, díky čemuž je vidět, že prostředí putyk se za těch necelých 60 let vůbec nezměnilo. Jejich nalévání přeruší až přítomnost intelektuála, který nic neřekne, akorát chodí na toaletu a čte si. Už jen jeho samotná přítomnost je ohrožením lidového teritoria štamgastů a jejich strnulá konverzace dostane podnět k vyjádření negativních emocí. Mudrování v hospodě nad zkaženou mladou generací dnes akorát nahradila diskuzní sekce na sociálních sítích, a vyobrazené situace jsou díky na době nelpějícímu tématu aktuální i dnes.

    Žánry:Komedie
    19
  • Jatka číslo 5
    Jatka číslo 5 (1972)
    Film

    Američan Billy Pilgrim, který přežil bombardování Drážďan, se po zbytek života nemůže zbavit své hrůzné vzpomínky. Silné trauma nakonec zapříčiní jeho šílenství. Zatímco ambiciózní žena sní o jeho závratné kariéře, on se stále častěji utíká do svého vysněného světa na imaginární planetě Trafalmador. Pozoruhodný snímek s prvky sci-fi podle slavné předlohy klasika vědeckofantastické literatury Kurta Vonneguta jr. se v roce 1972 natáčel v tehdejším Československu a za kamerou stál Miroslav Ondříček. Na MFF v Cannes byl snímek odměněn zvláštní cenou poroty. (oficiální text distributora)

    65%

    Američan Billy Pilgrim, který přežil bombardování Drážďan, se po zbytek života nemůže zbavit své hrůzné vzpomínky. Silné trauma nakonec zapříčiní jeho šílenství. Zatímco ambiciózní žena sní o jeho závratné kariéře, on se stále častěji utíká do svého vysněného světa na imaginární planetě Trafalmador. Pozoruhodný snímek s prvky sci-fi podle slavné předlohy klasika vědeckofantastické literatury Kurta Vonneguta jr. se v roce 1972 natáčel v tehdejším Československu a za kamerou stál Miroslav Ondříček. Na MFF v Cannes byl snímek odměněn zvláštní cenou poroty. (oficiální text distributora)

    20
  • Kluci v mém životě
    Kluci v mém životě (2001)
    Film
    • iTunes

    Beverly Donofriová vyrůstá v šedesátých letech na malém městě a jakmile se jí přiblíží puberta, zajímají ji především kluci. Společně s přítelkyněmi vyrazí na večírek, kde se pokusí upoutat pozornost místní fotbalové hvězdy, do níž je beznadějně zamilovaná. Chlapec ji však znemožní a Beverly se ze smutku vyplakává v koupelně. Tady náhodně narazí na Raye Haseka, který se jí zastane. Beverly je ve škole považována za chytrou a talentovanou studentku, touží jít na univerzitu a stát se spisovatelkou. Její sen se zhroutí v okamžiku, kdy zjistí, že je v patnácti těhotná s Rayem...

    63%

    Beverly Donofriová vyrůstá v šedesátých letech na malém městě a jakmile se jí přiblíží puberta, zajímají ji především kluci. Společně s přítelkyněmi vyrazí na večírek, kde se pokusí upoutat pozornost místní fotbalové hvězdy, do níž je beznadějně zamilovaná. Chlapec ji však znemožní a Beverly se ze smutku vyplakává v koupelně. Tady náhodně narazí na Raye Haseka, který se jí zastane. Beverly je ve škole považována za chytrou a talentovanou studentku, touží jít na univerzitu a stát se spisovatelkou. Její sen se zhroutí v okamžiku, kdy zjistí, že je v patnácti těhotná s Rayem...

    21
  • 22
  • 23
  • White Bus, The
    White Bus, The (1967)
    Film
    62%
    24
  • Dvojí svět hotelu Pacifik
    Dvojí svět hotelu Pacifik (1975)
    Film
    60%
    25
  • Příběh lásky a cti
    Příběh lásky a cti (1977)
    Film

    Téměř ve stejné době, jako předchozí Záchvěv strachu, se odehrává též Příběh lásky a cti. Také zachycuje pokrytecké ovzduší oněch časů, zvláště takzvanou \"lepší společnost\", ovšem od společenského akcentu se více přesouvá k soukromým trablům dvou mimořádných, osaměle se však cítících umělců - Jana Nerudy a Karoliny Světlé. Jejich milostné vzplanutí dokládají zachované dopisy, které si vyměňovali. Na jejich základě scenárista Jiří Šotola domyslel plně uvěřitelný příběh, jemuž však režisér Otakar Vávra vtiskl staromilský výraz, marně nadlehčovaný nostalgicky zamženou kamerou Miroslava Ondříčka.

    Žánry:DramaHistorický
    59%

    Téměř ve stejné době, jako předchozí Záchvěv strachu, se odehrává též Příběh lásky a cti. Také zachycuje pokrytecké ovzduší oněch časů, zvláště takzvanou \"lepší společnost\", ovšem od společenského akcentu se více přesouvá k soukromým trablům dvou mimořádných, osaměle se však cítících umělců - Jana Nerudy a Karoliny Světlé. Jejich milostné vzplanutí dokládají zachované dopisy, které si vyměňovali. Na jejich základě scenárista Jiří Šotola domyslel plně uvěřitelný příběh, jemuž však režisér Otakar Vávra vtiskl staromilský výraz, marně nadlehčovaný nostalgicky zamženou kamerou Miroslava Ondříčka.

    Žánry:DramaHistorický
    26
  • Mučedníci lásky
    Mučedníci lásky (1966)
    Film

    Režisér Jan Němec není podepsán jen pod mimořádně zdařilými tituly, ale také pod nezdařeným experimentem Mučedníci lásky. Nechtěl jím navozovat žádné hlubokomyslné významy ani zkoumat modelové situace, jen volně propojil trojici poetických hříček o různých podobách nesmělé lásky. Němec zdůrazňuje jakoby snové zasazení příběhů, na nichž spolupracoval s Ester Krumbachovou, mimo prostor a čas, zbavuje postavy obvyklých pohnutek. Záměr natočit divácky vděčnou podívanou se však rozplynul v křečovité póze, marně předstírající \"jinou realitu\".

    Režie:Jan Němec
    58%

    Režisér Jan Němec není podepsán jen pod mimořádně zdařilými tituly, ale také pod nezdařeným experimentem Mučedníci lásky. Nechtěl jím navozovat žádné hlubokomyslné významy ani zkoumat modelové situace, jen volně propojil trojici poetických hříček o různých podobách nesmělé lásky. Němec zdůrazňuje jakoby snové zasazení příběhů, na nichž spolupracoval s Ester Krumbachovou, mimo prostor a čas, zbavuje postavy obvyklých pohnutek. Záměr natočit divácky vděčnou podívanou se však rozplynul v křečovité póze, marně předstírající \"jinou realitu\".

    Režie:Jan Němec
    27
  • Jakub
    Jakub (1976)
    Film

    Jakub Adam (Filip Renč) je jedenáctiletý bystrý, svéhlavý a na svůj věk i velice samostatný kluk, který prožil šest dlouhých let svého života v dětském domově. Jednoho dne si jej přijede vyzvednout jeho otec Mikuláš (Ladislav Mrkvička), jenž se konečně vrátil domů z pracovního působení v Africe. Nastěhují se do nového bytu, Mikuláš začne chodit do nové práce a Jakub do školy. Jakub se též začíná seznamovat s místními dětmi a se svými novými spolužáky a často jim vykládá o příhodách svého otce v Africe, které si ale Jakub vymýšlí, neboť mu otec o Africe nechce nic říkat. Napovrch pak začínají vyplývat nejasnosti ohledně Mikulášovy minulosti, které se k Jakubovi dostávají i od jeho spolužáků, ale ten jejich tvrzení zásadně odmítá. Jemu samému však také něco nepřipadá v pořádku a začíná ztrácet jistotu. Vzájemná důvěra mezi otcem a synem je tak vystavena nelehké zkoušce… (Česká televize)

    Žánry:Drama
    57%

    Jakub Adam (Filip Renč) je jedenáctiletý bystrý, svéhlavý a na svůj věk i velice samostatný kluk, který prožil šest dlouhých let svého života v dětském domově. Jednoho dne si jej přijede vyzvednout jeho otec Mikuláš (Ladislav Mrkvička), jenž se konečně vrátil domů z pracovního působení v Africe. Nastěhují se do nového bytu, Mikuláš začne chodit do nové práce a Jakub do školy. Jakub se též začíná seznamovat s místními dětmi a se svými novými spolužáky a často jim vykládá o příhodách svého otce v Africe, které si ale Jakub vymýšlí, neboť mu otec o Africe nechce nic říkat. Napovrch pak začínají vyplývat nejasnosti ohledně Mikulášovy minulosti, které se k Jakubovi dostávají i od jeho spolužáků, ale ten jejich tvrzení zásadně odmítá. Jemu samému však také něco nepřipadá v pořádku a začíná ztrácet jistotu. Vzájemná důvěra mezi otcem a synem je tak vystavena nelehké zkoušce… (Česká televize)

    Žánry:Drama
    28
  • Konečně si rozumíme
    Konečně si rozumíme (1976)
    Film
    • VOYO
    Po několikaměsíčním pobytu v lázních zjistí čtrnáctiletý Pavel, že ho jeho láska, spolužačka Zuzana, přerostla o hlavu. Navíc si našla nového chlapce - spolužáka, kterému pro jeho výšku přezdívají Eifelák. To je pro Pavla velký otřes a jako správný puberťák se velice trápí, vymýšlí \"krvavé\" pomsty, které se obyčejně obrátí proti němu - zkrátka je úplně rozhozený. Jeho problémy a trápení chápe spíš jeho děda než zaměstnaní rodiče. Ale ta pravá náplast na ránu se najde až v podobě jiné dívky, se kterou se Pavel náhodou seznámí a která je velice zvláštní...
    Žánry:Komedie
    56%
    Po několikaměsíčním pobytu v lázních zjistí čtrnáctiletý Pavel, že ho jeho láska, spolužačka Zuzana, přerostla o hlavu. Navíc si našla nového chlapce - spolužáka, kterému pro jeho výšku přezdívají Eifelák. To je pro Pavla velký otřes a jako správný puberťák se velice trápí, vymýšlí \"krvavé\" pomsty, které se obyčejně obrátí proti němu - zkrátka je úplně rozhozený. Jeho problémy a trápení chápe spíš jeho děda než zaměstnaní rodiče. Ale ta pravá náplast na ránu se najde až v podobě jiné dívky, se kterou se Pavel náhodou seznámí a která je velice zvláštní...
    Žánry:Komedie
    29
  • Kéž bych to byl já
    Kéž bych to byl já (1995)
    Film
    Doktor Gabriel Rudman je newyorský psychiatr s dobře prosperující praxí. Půl roku se zná s atraktivní mladou učitelkou základní školy Emily Tylorovou, a přesto se oba rozhodnou pro sňatek. Aby svou milou po svatbě příjemně překvapil, začne psychiatr chodit na hodiny tance. Hudba, rytmus i taneční kroky se brzy stanou jeho přirozeností. Čím více ho to baví, tím více se zamilovává do půvabné učitelky Corinne. Aby zažehnal svou milostnou krizi, snaží se Emily přemluvit, aby s ním chodila do tanečního kurzu...
    55%
    Doktor Gabriel Rudman je newyorský psychiatr s dobře prosperující praxí. Půl roku se zná s atraktivní mladou učitelkou základní školy Emily Tylorovou, a přesto se oba rozhodnou pro sňatek. Aby svou milou po svatbě příjemně překvapil, začne psychiatr chodit na hodiny tance. Hudba, rytmus i taneční kroky se brzy stanou jeho přirozeností. Čím více ho to baví, tím více se zamilovává do půvabné učitelky Corinne. Aby zažehnal svou milostnou krizi, snaží se Emily přemluvit, aby s ním chodila do tanečního kurzu...
    30
  • 31
  • Temné slunce
    Temné slunce (1980)
    Film
    53%
    32
  • 33
  • Televize v Bublicích aneb Bublice v televizi
    Televize v Bublicích aneb Bublice v televizi (1974)
    Film
    52%
    34
  • Kazatelova žena
    Kazatelova žena (1996)
    Film
    • Disney+
    • Google Play
    Hlavní postavou příběhu je unavený kazatel z chudinské černošské čtvrti, Henry Biggs, který má pocit, že ztratil vztah ke svému poslání, a jeho manželství se navíc ocitlo v krizi, kterou on ani jeho žena Julie nejsou přes všechny snahy schopni překonat. Ve slabé chvilce Henry požádá Boha o pomoc a zanedlouho se na zemi objeví elegantní mladík Dudley - anděl, který byl poslán Henrymu na pomoc, nesmí však zasahovat do jeho záležitostí a Henry musí všechna rozhodnutí udělat sám, a to nejen pokud jde o manželství, ale také o možnost vyměnit zchátralý kostel a farnost v chudé čtvrti za nové, luxusnější působiště. Komplikace nastane v okamžiku, kdy se Dudley po několika příjemně strávených dnech ve společnosti Julie, na kterou manžel nemá čas, do kazatelovy ženy zamiluje a kdy také ona začne kouzlu sympatického mladíka podléhat. V Henrym se probudí žárlivost a anděla vyhodí z domu. Večer, když manželé společně rozvážejí vánoční dárky po farnosti, vzpomínají na společnou minulost a tyto vzpomínky je opět dají dohromady. To však zdaleka není konec kazatelova trápení.
    51%
    Hlavní postavou příběhu je unavený kazatel z chudinské černošské čtvrti, Henry Biggs, který má pocit, že ztratil vztah ke svému poslání, a jeho manželství se navíc ocitlo v krizi, kterou on ani jeho žena Julie nejsou přes všechny snahy schopni překonat. Ve slabé chvilce Henry požádá Boha o pomoc a zanedlouho se na zemi objeví elegantní mladík Dudley - anděl, který byl poslán Henrymu na pomoc, nesmí však zasahovat do jeho záležitostí a Henry musí všechna rozhodnutí udělat sám, a to nejen pokud jde o manželství, ale také o možnost vyměnit zchátralý kostel a farnost v chudé čtvrti za nové, luxusnější působiště. Komplikace nastane v okamžiku, kdy se Dudley po několika příjemně strávených dnech ve společnosti Julie, na kterou manžel nemá čas, do kazatelovy ženy zamiluje a kdy také ona začne kouzlu sympatického mladíka podléhat. V Henrym se probudí žárlivost a anděla vyhodí z domu. Večer, když manželé společně rozvážejí vánoční dárky po farnosti, vzpomínají na společnou minulost a tyto vzpomínky je opět dají dohromady. To však zdaleka není konec kazatelova trápení.
    35
  • Hřiště
    Hřiště (1975)
    Film
    51%
    36
  • Tělo Diany
    Tělo Diany (1969)
    Film
    46%
    37