Žebříčky

Nejlepší experimentální filmy

  1. Happy end
    Happy end (1967)
    • Canal+
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Oldřich Lipský se rozpřáhl k unikátnímu experimentu: příběh vypráví - a to doslova - pozpátku. Zvolil polohu bizarní kriminální komedie: na jejím počátku vidíme, jak se zdvíhá ostří gilotiny, jak useknutá odsouzencova hlava přiskočí zpět ke krku atd. Vše se odvíjí skrze mile zveličovaná žánrová schémata, do nichž jsou vměstnána osudy vznětlivého řezníka, jehož přivede do varu manželčina nevěra. A protože sekerou i nožem se umí dokonale ohánět, pomsta na sebe nenechá dlouho čekat. Na diváky však režisérův počin byl příliš výstřední a přehlíželi jej; nutno však uznat, že ani režisér nedokázal adekvátně realizovat veškeré své představy, takže výsledek byl jakýsi polovičatý.
    84%
    Oldřich Lipský se rozpřáhl k unikátnímu experimentu: příběh vypráví - a to doslova - pozpátku. Zvolil polohu bizarní kriminální komedie: na jejím počátku vidíme, jak se zdvíhá ostří gilotiny, jak useknutá odsouzencova hlava přiskočí zpět ke krku atd. Vše se odvíjí skrze mile zveličovaná žánrová schémata, do nichž jsou vměstnána osudy vznětlivého řezníka, jehož přivede do varu manželčina nevěra. A protože sekerou i nožem se umí dokonale ohánět, pomsta na sebe nenechá dlouho čekat. Na diváky však režisérův počin byl příliš výstřední a přehlíželi jej; nutno však uznat, že ani režisér nedokázal adekvátně realizovat veškeré své představy, takže výsledek byl jakýsi polovičatý.
    1
  2. Český sen
    Český sen (2004)
    • DaFilms
    31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: ?Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě...? Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmní: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl.
    76%
    31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: ?Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě...? Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmní: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl.
    2
  3. Sedmikrásky
    Sedmikrásky (1966)
    • VOYO
    • iVysílání
    • KVIFF TV
    • +1
    Protože se na světě všechno kazí, rozhodnou se Marie a Marie být také zkažené. S tímto mottem hrají obě dívky hru na vadí - nevadí a nevratnými gesty destruují své okolí. Pro vlastní pobavení jsou schopné udělat téměř vše a neváhají pro tyto účely využívat i muže. Lidé si jich ale příliš nevšímají. Posedlost destrukcí kulminuje závěrečnou sekvencí, v níž Marie a Marie ničí luxusní hotelovou hostinu. Houpají se na křišťálových lustrech, ze kterých padají rovnou do řeky a topí se. Marně škemrají o záchranu s tím, že už nechtějí být zkažené. Nakonec přece jen dostávají šanci vrátit se do zdevastovaného sálu. Obě slibují, že budou hodné a pracovité a snaží se vrátit vše do původního stavu. Výsledek však vyznívá ještě více katastrofálněji...
    74%
    Protože se na světě všechno kazí, rozhodnou se Marie a Marie být také zkažené. S tímto mottem hrají obě dívky hru na vadí - nevadí a nevratnými gesty destruují své okolí. Pro vlastní pobavení jsou schopné udělat téměř vše a neváhají pro tyto účely využívat i muže. Lidé si jich ale příliš nevšímají. Posedlost destrukcí kulminuje závěrečnou sekvencí, v níž Marie a Marie ničí luxusní hotelovou hostinu. Houpají se na křišťálových lustrech, ze kterých padají rovnou do řeky a topí se. Marně škemrají o záchranu s tím, že už nechtějí být zkažené. Nakonec přece jen dostávají šanci vrátit se do zdevastovaného sálu. Obě slibují, že budou hodné a pracovité a snaží se vrátit vše do původního stavu. Výsledek však vyznívá ještě více katastrofálněji...
    3
  4. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.6 z 500+ hodnocení4.6 (500+ hodnocení)

    ZDARMA
  5. Pražská 5
    Pražská 5 (1988)
    • VOYO
    • KVIFF TV
    Během osmdesátých let vybujelo z komunistického podzemí svérázné umělecké hnutí. Stmelilo v sobě řadu nekonformních, mladých lidí a definovalo se výmluvným názvem "Pražská 5", jako alternativní proud proti umění oficiálnímu. Díky šokujícím scénickým prostředkům, specifickému humoru a tradicí nezatížené poetice se pět souborů: SKLEP, KŘEČ, MIMOZA, VPŘED, KOLOTOČ rázem zařadilo k nejnavštěvovanějším, nejvýraznějším pražským scénám. Řada ocenění na domácích i zahraničních festivalech a nakonec i zcela zaplněný velký sál Lucerny, vedly k myšlence, zachytit tuto svéráznou poetiku na filmový pás. Pod režií Tomáše Vorla vznikl r. 1988 ve Filmovém studiu Barrandov experiment, který se po půlročním zákazu dostává do i kin. Film "Pražská 5" výrazně zasahuje kulturní podvědomí a posiluje předrevoluční náladu roku 1989. Vyprodaná kina s tleskajícími diváky, nadšené recenze a festivalové ceny potvrzují průraznost a sdělnost tohoto uměleckého hnutí osmdesátých let. „Pražská pětka“ se tak stala potenciálem tvůrčích individualit, dodnes působících v nejrůznějších oborech umění. (Vorelfilm)
    73%
    Během osmdesátých let vybujelo z komunistického podzemí svérázné umělecké hnutí. Stmelilo v sobě řadu nekonformních, mladých lidí a definovalo se výmluvným názvem "Pražská 5", jako alternativní proud proti umění oficiálnímu. Díky šokujícím scénickým prostředkům, specifickému humoru a tradicí nezatížené poetice se pět souborů: SKLEP, KŘEČ, MIMOZA, VPŘED, KOLOTOČ rázem zařadilo k nejnavštěvovanějším, nejvýraznějším pražským scénám. Řada ocenění na domácích i zahraničních festivalech a nakonec i zcela zaplněný velký sál Lucerny, vedly k myšlence, zachytit tuto svéráznou poetiku na filmový pás. Pod režií Tomáše Vorla vznikl r. 1988 ve Filmovém studiu Barrandov experiment, který se po půlročním zákazu dostává do i kin. Film "Pražská 5" výrazně zasahuje kulturní podvědomí a posiluje předrevoluční náladu roku 1989. Vyprodaná kina s tleskajícími diváky, nadšené recenze a festivalové ceny potvrzují průraznost a sdělnost tohoto uměleckého hnutí osmdesátých let. „Pražská pětka“ se tak stala potenciálem tvůrčích individualit, dodnes působících v nejrůznějších oborech umění. (Vorelfilm)
    4
  6. Kinoautomat: Člověk a jeho dům
    Kinoautomat: Člověk a jeho dům (1967)
    První interaktivní film na světě, ve kterém diváci mohou zasahovat do průběhu děje. U dveří hlavního hrdiny filmu pana Nováka (Miroslav Horníček) zvoní jeho sousedka. Je téměř nahá. Oblečena jen do osušky si omylem zabouchla dveře svého bytu a nyní pana Nováka prosí, aby ji pustil k sobě domů. Co teď? Mladá dáma v prekérní situaci prosí o pomoc. A je velmi půvabná. Na druhé straně se každou chvíli může vrátit domů manželka pana Nováka, která má navíc dnes narozeniny... STOP! zvolá moderátor vcházející na scénu a děj filmu se opravdu zastaví. Nyní je řešení této prekérní situace na divácích... Vpustit nebo nevpustit? Zelené tlačítko na křeslech diváků znamená vpustit, červené odmítnout... (oficiální text distributora)
    73%
    První interaktivní film na světě, ve kterém diváci mohou zasahovat do průběhu děje. U dveří hlavního hrdiny filmu pana Nováka (Miroslav Horníček) zvoní jeho sousedka. Je téměř nahá. Oblečena jen do osušky si omylem zabouchla dveře svého bytu a nyní pana Nováka prosí, aby ji pustil k sobě domů. Co teď? Mladá dáma v prekérní situaci prosí o pomoc. A je velmi půvabná. Na druhé straně se každou chvíli může vrátit domů manželka pana Nováka, která má navíc dnes narozeniny... STOP! zvolá moderátor vcházející na scénu a děj filmu se opravdu zastaví. Nyní je řešení této prekérní situace na divácích... Vpustit nebo nevpustit? Zelené tlačítko na křeslech diváků znamená vpustit, červené odmítnout... (oficiální text distributora)
    5
  7. Kytice
    Kytice (2000)
    Sbírka baladických příběhů slavného českého básníka 19. století K. J. Erbena je i po více než sto letech stále živá. Proto se také tvůrci filmu rozhodli vybrat sedm z balad a dát jim filmovou podobu za využití mnoha nejenom technických novinek. Ve výsledku jde o poetickou kompozici obrazu, hudby, fascinující krajiny a architektury. Úvodní báseň “Kytice” je emotivním vstupem do celého vyprávění. Pod vodou natáčený “Vodník” je filmovou epopejí o spojení a nepochopení dvou rozdílných světů: pozemského a vodního. Příběh “Svatební košile” je filmovou řečí pojat jako romantický horor, v němž se pozemský život utkává se záhrobním. “Dceřina kletba” představuje zoufalé nedorozumění dvou generací. “Polednice” je vyprávěním o zoufalé, unavené matce a nenasytné staré polednici. “Zlatý kolovrat” je vystavěn na obludnosti duše, kde tvář zůstává stejná a povaha se mění. Poslední balada “Štědrý den” uzavírá kruh lidských vášní a tragédií postavou staré ženy, která přijímá svůj osud s pokorou a smířením. (J&J JAKUBISKO FILM)
    73%
    Sbírka baladických příběhů slavného českého básníka 19. století K. J. Erbena je i po více než sto letech stále živá. Proto se také tvůrci filmu rozhodli vybrat sedm z balad a dát jim filmovou podobu za využití mnoha nejenom technických novinek. Ve výsledku jde o poetickou kompozici obrazu, hudby, fascinující krajiny a architektury. Úvodní báseň “Kytice” je emotivním vstupem do celého vyprávění. Pod vodou natáčený “Vodník” je filmovou epopejí o spojení a nepochopení dvou rozdílných světů: pozemského a vodního. Příběh “Svatební košile” je filmovou řečí pojat jako romantický horor, v němž se pozemský život utkává se záhrobním. “Dceřina kletba” představuje zoufalé nedorozumění dvou generací. “Polednice” je vyprávěním o zoufalé, unavené matce a nenasytné staré polednici. “Zlatý kolovrat” je vystavěn na obludnosti duše, kde tvář zůstává stejná a povaha se mění. Poslední balada “Štědrý den” uzavírá kruh lidských vášní a tragédií postavou staré ženy, která přijímá svůj osud s pokorou a smířením. (J&J JAKUBISKO FILM)
    6
  8. Poslední leč
    Poslední leč (1981)
    • VOYO
    Jedinými protagonisty této nezvyklé podívané, v níž se dialogy prolínají s pantomimou, jsou revírník z románu Viléma Mrštíka Pohádka máje a doktor Zvonek Burke ze hry současného dramatika Ladislava Smočka Podivné odpoledne doktora Zvonka Burkeho. Děj je velmi jednoduchý: tak jako každý rok přichází doktor Burke navštívit stařičkého pana revírníka, o něhož se stará pečovatelka Dobruše. V malé, nepříliš útulné místnosti prožívají oba přátelé neuvěřitelná dobrodružství, v nichž díky jejich fantazii mění úplně všední věci svou funkci, představy se stávají skutečností a vzniká tak bláznivý svět, v němž je možné všechno. Experimentální film, kde jde v podstatě o hru na hru, se zcela vymyká běžnému standardu barrandovské produkce a oprávněně zaujal kritiku i zasvěcené diváky.
    73%
    Jedinými protagonisty této nezvyklé podívané, v níž se dialogy prolínají s pantomimou, jsou revírník z románu Viléma Mrštíka Pohádka máje a doktor Zvonek Burke ze hry současného dramatika Ladislava Smočka Podivné odpoledne doktora Zvonka Burkeho. Děj je velmi jednoduchý: tak jako každý rok přichází doktor Burke navštívit stařičkého pana revírníka, o něhož se stará pečovatelka Dobruše. V malé, nepříliš útulné místnosti prožívají oba přátelé neuvěřitelná dobrodružství, v nichž díky jejich fantazii mění úplně všední věci svou funkci, představy se stávají skutečností a vzniká tak bláznivý svět, v němž je možné všechno. Experimentální film, kde jde v podstatě o hru na hru, se zcela vymyká běžnému standardu barrandovské produkce a oprávněně zaujal kritiku i zasvěcené diváky.
    7
  9. Anténa
    Anténa (2007)

    Rok xxx. V zasněžené metropoli nemilosrdně vládne pan Televize. Celé město je bez hlasu a on jediný má monopol na slovo a obraz. Všichni lidé sledují obrazovku a jedí televizní jídla, která také vyrábí on. Pan Televize připravuje nekalý plán, jak prostřednictvím nebezpečného hypnotického stroje, který účinkuje přes televizi, navždy ovládnout všechen život. Aby toho dosáhl, unese jedinou bytost, jež má dosud hlas – nádhernou zpěvačku... Působivý příklad vitality a formálního potenciálu němého filmu. Anténa, inspirovaná snímky Murnaua, Langa, Ejzenštejna a Vertova, je přesto velice moderní film. Pohádková alegorie diváky neustále překvapuje úžasnou výpravou, promyšleným použitím titulků a v neposlední řadě také působivým herectvím.

    71%

    Rok xxx. V zasněžené metropoli nemilosrdně vládne pan Televize. Celé město je bez hlasu a on jediný má monopol na slovo a obraz. Všichni lidé sledují obrazovku a jedí televizní jídla, která také vyrábí on. Pan Televize připravuje nekalý plán, jak prostřednictvím nebezpečného hypnotického stroje, který účinkuje přes televizi, navždy ovládnout všechen život. Aby toho dosáhl, unese jedinou bytost, jež má dosud hlas – nádhernou zpěvačku... Působivý příklad vitality a formálního potenciálu němého filmu. Anténa, inspirovaná snímky Murnaua, Langa, Ejzenštejna a Vertova, je přesto velice moderní film. Pohádková alegorie diváky neustále překvapuje úžasnou výpravou, promyšleným použitím titulků a v neposlední řadě také působivým herectvím.

    8
  10. Vejdi do prázdna
    Vejdi do prázdna (2009)
    • Edison

    Po tragické smrti rodičů při autonehodě jsou sourozenci Oskar a Linda rozděleni. Znovu se setkávají až v Tokiu – v rušném, tajemném a pro dva mladé lidi nebezpečném městě. Oskar pracuje jako drogový dealer, Linda ve striptýzovém baru. Oba si slíbí, že už se za žádných okolností nikdy neopustí. Jedné noci je Oskar při policejní šťáře zastřelen. Ale slib, který si dali, mu nedovolí opustit tento svět. Jeho duch bloudí nočním Tokiem a realita ztrácí pevné obrysy. Přítomnost se začíná míchat s minulostí i budoucností ve vizuálně úchvatný a přitom děsivý koktejl. Podmanivý film z prostředí tokijských nočních klubů, který vypráví o životě, o smrti a o lásce. Režisér Gaspar Noé v tomto snímku posouvá hranice filmu a nabízí divákům nevšedně silný zážitek.

    71%

    Po tragické smrti rodičů při autonehodě jsou sourozenci Oskar a Linda rozděleni. Znovu se setkávají až v Tokiu – v rušném, tajemném a pro dva mladé lidi nebezpečném městě. Oskar pracuje jako drogový dealer, Linda ve striptýzovém baru. Oba si slíbí, že už se za žádných okolností nikdy neopustí. Jedné noci je Oskar při policejní šťáře zastřelen. Ale slib, který si dali, mu nedovolí opustit tento svět. Jeho duch bloudí nočním Tokiem a realita ztrácí pevné obrysy. Přítomnost se začíná míchat s minulostí i budoucností ve vizuálně úchvatný a přitom děsivý koktejl. Podmanivý film z prostředí tokijských nočních klubů, který vypráví o životě, o smrti a o lásce. Režisér Gaspar Noé v tomto snímku posouvá hranice filmu a nabízí divákům nevšedně silný zážitek.

    9
  11. Black Mirror: Bandersnatch
    Black Mirror: Bandersnatch (2018)
    • Netflix
    Black Mirror: Bandersnatch je interaktivní film ze série Black Mirror, který byl vydán na platformě Netflix v roce 2018. Představuje neobvyklý krok v oblasti televizní zábavy tím, že divákům nabízí možnost ovlivnit děj filmu prostřednictvím rozhodování na klíčových rozcestích. Děj se odehrává v 80. letech 20. století a sleduje mladého programátora Stefana, který se snaží adaptovat populární fantasy knihu do formátu videohry. Jak se Stefan potýká s tlakem, deadliny a vlastní psychikou, diváci jsou vtahováni do temné a zvraty bohaté cesty, kde hranice mezi realitou a virtuálním světem začínají být nejasné.
    71%
    Black Mirror: Bandersnatch je interaktivní film ze série Black Mirror, který byl vydán na platformě Netflix v roce 2018. Představuje neobvyklý krok v oblasti televizní zábavy tím, že divákům nabízí možnost ovlivnit děj filmu prostřednictvím rozhodování na klíčových rozcestích. Děj se odehrává v 80. letech 20. století a sleduje mladého programátora Stefana, který se snaží adaptovat populární fantasy knihu do formátu videohry. Jak se Stefan potýká s tlakem, deadliny a vlastní psychikou, diváci jsou vtahováni do temné a zvraty bohaté cesty, kde hranice mezi realitou a virtuálním světem začínají být nejasné.
    10
  12. Ovoce stromů rajských jíme
    Ovoce stromů rajských jíme (1969)
    • VOYO
    66%
    11
  13. Holub seděl na větvi a rozmýšlel o životě
    Holub seděl na větvi a rozmýšlel o životě (2014)
    • Edison

    Vítězný snímek z 71. ročníku festivalu v Benátkách. Hlavním tématem tohoto filmu je „napětí v životě mezi banálním a vážným; široké spektrum života, existence. Pro mne existují tři témata, která jsou velmi důležitá. Jedním z nich je nedostatek empatie, což je velmi špatná věc – zvláště dnes – tak, jak ukazuje narůstající nedostatek respektu. Zranitelnost je také jedním z mých témat. Jsem velmi smutný, když vidím zranitelné lidi ponižovat. Ponižování je pak dalším tématem, které mi leží v hlavě," - Roy Andersson. (Film Europe)

    64%

    Vítězný snímek z 71. ročníku festivalu v Benátkách. Hlavním tématem tohoto filmu je „napětí v životě mezi banálním a vážným; široké spektrum života, existence. Pro mne existují tři témata, která jsou velmi důležitá. Jedním z nich je nedostatek empatie, což je velmi špatná věc – zvláště dnes – tak, jak ukazuje narůstající nedostatek respektu. Zranitelnost je také jedním z mých témat. Jsem velmi smutný, když vidím zranitelné lidi ponižovat. Ponižování je pak dalším tématem, které mi leží v hlavě," - Roy Andersson. (Film Europe)

    12
  14. Straka v hrsti
    Straka v hrsti (1983)
    Tento experimentální počin Juraje Herze, inspirovaný středověkými texty (Mastičkář), stíhaly od samého počátku nesnáze: policie vyšetřovala obvinění z pornografičnosti, pohodlní nebyli ani muzikanti ze zakázaného Pražského výběru - a výsledkem byl mnoholetý zákaz. Na plátna kin se Straka v hrsti dostala až počátkem 90. let. Snímek zdůrazňuje alegoričnost celého příběhu, režisér zvolil stylizované kostýmy, vyprávění vtiskl rozměr novodobé kramářské hry s rockovými zpěvy a tanci.
    Režie:Juraj Herz
    62%
    Tento experimentální počin Juraje Herze, inspirovaný středověkými texty (Mastičkář), stíhaly od samého počátku nesnáze: policie vyšetřovala obvinění z pornografičnosti, pohodlní nebyli ani muzikanti ze zakázaného Pražského výběru - a výsledkem byl mnoholetý zákaz. Na plátna kin se Straka v hrsti dostala až počátkem 90. let. Snímek zdůrazňuje alegoričnost celého příběhu, režisér zvolil stylizované kostýmy, vyprávění vtiskl rozměr novodobé kramářské hry s rockovými zpěvy a tanci.
    Režie:Juraj Herz
    13
  15. Socialismus
    Socialismus (2010)

    Sourozenci Florine a Lucien se rozhodnou strávit svůj narozeninový den přemýšlením o významu slov Volnost – Rovnost – Bratrství. S dětskou upřímností položená otázka nedovoluje rodičům omezit se na otřepaná klišé, a tak rodiče a s nimi i tvůrci a diváci musejí bilancovat, odkud vzešly a kam dospěly tyto ideály. Během projížďky výletní lodí po Středozemním moři se otevře horizont s množstvím dalších otázek, příběhů, událostí, iluzí, mýtů a lží. Koláž názorů náhodných pasažérů, mezi nimiž jsou válečný zločinec se svou vnučkou, významný francouzský filosof Alain Badiou, legendární americká zpěvačka Patti Smith, či moskevský pohlavár, se prolíná s různými obrazovými materiály, které nás přemístí do Egypta, Palestiny, Oděsy, řecké Hellas, Neapole či Barcelony. Jean-Luc Godard, enfant terrible světové kinematografie natočil opus o nenaplněných ideálech západní společnosti plný kritické sebereflexe, nečekaných spojení, umělecké kreativity a vtipu.

    54%

    Sourozenci Florine a Lucien se rozhodnou strávit svůj narozeninový den přemýšlením o významu slov Volnost – Rovnost – Bratrství. S dětskou upřímností položená otázka nedovoluje rodičům omezit se na otřepaná klišé, a tak rodiče a s nimi i tvůrci a diváci musejí bilancovat, odkud vzešly a kam dospěly tyto ideály. Během projížďky výletní lodí po Středozemním moři se otevře horizont s množstvím dalších otázek, příběhů, událostí, iluzí, mýtů a lží. Koláž názorů náhodných pasažérů, mezi nimiž jsou válečný zločinec se svou vnučkou, významný francouzský filosof Alain Badiou, legendární americká zpěvačka Patti Smith, či moskevský pohlavár, se prolíná s různými obrazovými materiály, které nás přemístí do Egypta, Palestiny, Oděsy, řecké Hellas, Neapole či Barcelony. Jean-Luc Godard, enfant terrible světové kinematografie natočil opus o nenaplněných ideálech západní společnosti plný kritické sebereflexe, nečekaných spojení, umělecké kreativity a vtipu.

    14
  16. Ničitelka
    Ničitelka (2018)
    • Filmbox+
    • Google Play
    • iTunes
    53%
    15
  17. Masseba
    Masseba (1989)
    • VOYO

    Podobenství mají v české kinematografii dávnou tradici (připomínám aspoň Němcův snímek O slavnosti a hostech), ale ne všechny pokusy zhostit se podobenství dopadly úspěšně. Patří mezi ně i Masseba, kterou režíroval Miloš Zábranský. Měla dvojnásobnou smůlu: jednak rozhodně nepatří mezi díla srozumitelná a jasná, příliš podléhá vnějším efektům, jednak byl připravován ještě na sklonku komunistického režimu, avšak do kin uveden až po jeho pádu. Veškeré dosud odvážné jinotaje tím pádem ztratily na své závažnosti. Masseba se odehrává v tajemném podzemním městě, kde přežívá neznámá civilizace s krutými rituály násilí a teroru. Když se jeden mladý muž pokusí prchnout, ocitne se v centru pronásledování. Modelová situace je však rozehrána příliš prvoplánově, s hereckými výkony zbytečně přepjatými.

    49%

    Podobenství mají v české kinematografii dávnou tradici (připomínám aspoň Němcův snímek O slavnosti a hostech), ale ne všechny pokusy zhostit se podobenství dopadly úspěšně. Patří mezi ně i Masseba, kterou režíroval Miloš Zábranský. Měla dvojnásobnou smůlu: jednak rozhodně nepatří mezi díla srozumitelná a jasná, příliš podléhá vnějším efektům, jednak byl připravován ještě na sklonku komunistického režimu, avšak do kin uveden až po jeho pádu. Veškeré dosud odvážné jinotaje tím pádem ztratily na své závažnosti. Masseba se odehrává v tajemném podzemním městě, kde přežívá neznámá civilizace s krutými rituály násilí a teroru. Když se jeden mladý muž pokusí prchnout, ocitne se v centru pronásledování. Modelová situace je však rozehrána příliš prvoplánově, s hereckými výkony zbytečně přepjatými.

    16
  18. Jméno kódu: Rubín
    Jméno kódu: Rubín (1996)

    Film Vás zavede do světa legendy o dvou mladých lidech, o jejich vztahu, jenž rozpoutává božské síly, které plodí zázraky. Díky lásce kouzlo vznikne a díky ní i zanikne. Příběh o tajemství alchymie, která usiluje o objevení elixíru života, umělého zlata a kamene mudrců, příběh o tajemných silách v člověku i mimo něj, o silách, jež překračují hranice jednoho života a kráčí historií jako temné stíny nenápadně dotvářející smysl a směr našeho života - to vše Vás očekává ve filmu, který se objeví na plátně našich kin."

    ?Je velmi těžké postihnout děj filmu, neboť ten tvoří pouze jednu rovinu celého příběhu. K vyprávění velmi podivuhodného příběhu použil Jan Němec mnoho archivních záběrů, jež spolu s dalšími "trikovými" sekvencemi vytvářejí celek, jenž bude patřit k nejpozoruhodnějším dílům, které naše kinematografie vytvořila. Avšak nemusíte mít obavu, nejde o film, jenž by provokoval za pomoci stejných prostředků jako film minulý (V žáru královské lásky). Je tomu přímo naopak.

    Režie:Jan Němec
    45%

    Film Vás zavede do světa legendy o dvou mladých lidech, o jejich vztahu, jenž rozpoutává božské síly, které plodí zázraky. Díky lásce kouzlo vznikne a díky ní i zanikne. Příběh o tajemství alchymie, která usiluje o objevení elixíru života, umělého zlata a kamene mudrců, příběh o tajemných silách v člověku i mimo něj, o silách, jež překračují hranice jednoho života a kráčí historií jako temné stíny nenápadně dotvářející smysl a směr našeho života - to vše Vás očekává ve filmu, který se objeví na plátně našich kin."

    ?Je velmi těžké postihnout děj filmu, neboť ten tvoří pouze jednu rovinu celého příběhu. K vyprávění velmi podivuhodného příběhu použil Jan Němec mnoho archivních záběrů, jež spolu s dalšími "trikovými" sekvencemi vytvářejí celek, jenž bude patřit k nejpozoruhodnějším dílům, které naše kinematografie vytvořila. Avšak nemusíte mít obavu, nejde o film, jenž by provokoval za pomoci stejných prostředků jako film minulý (V žáru královské lásky). Je tomu přímo naopak.

    Režie:Jan Němec
    17
Které jsou top experimentální filmy? Ve filmovém žebříčku experimentální filmy s celkovým počtem 17 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Happy end, Český sen, Sedmikrásky, Pražská 5, Kinoautomat: Člověk a jeho dům, s hlavními hvězdami, jako jsou: Vladimír Menšík, Jaroslava Obermaierová, Josef Abrhám, Bohuš Záhorský, Stella Zázvorková, Jiří Steimar. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, Max, Amazon Prime Video, Disney+, VOYO, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.