Karel Lier: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Karel Lier: Filmy a seriály

  • Sňatky z rozumu
    Sňatky z rozumu (1968)
    Seriál
    • iVysílání
    Pětidílná sága dvou podnikatelských rodů z vrcholného období našeho národního obrození na motivy románu Vladimíra Neffa začíná v roce 1859 a končí otevřením Národního divadla v roce 1881. Tento pamětnický seriál patří mezi nejcennější díla archivu České televize. U jeho zrodu stáli dva významní televizní tvůrci - scenárista Otto Zelenka a režisér František Filip. Práce na scénářích začala ještě před jarem 1968 a diváci viděli seriál poprvé na podzim téhož roku. Zasaženi a poníženi srpnovými událostmi a posrpnovým vývojem nacházeli v historickém seriálu útěchu, povzbuzení a naději. V roce své premiéry seriál překvapil kvalitou, dokonalým řemeslným zpracováním a nádhernou přehlídkou hereckých výkonů. Dnes po sedmatřiceti letech se Jiří Vala jako Martin Nedobyl, Slávka Budínová jako Valentýnka, Iva Janžurová a Jiřina Jirásková jako "Přeslice"- Hana a Bětuše Váchovy, Vladimír Ráž a Gabriela Vránová jako Born a Líza vrátí k divákům jako představitelé důvěrně známých a oblíbených postav.(oficiální text distributora)
    Žánry:DramaHistorický
    86%
    Pětidílná sága dvou podnikatelských rodů z vrcholného období našeho národního obrození na motivy románu Vladimíra Neffa začíná v roce 1859 a končí otevřením Národního divadla v roce 1881. Tento pamětnický seriál patří mezi nejcennější díla archivu České televize. U jeho zrodu stáli dva významní televizní tvůrci - scenárista Otto Zelenka a režisér František Filip. Práce na scénářích začala ještě před jarem 1968 a diváci viděli seriál poprvé na podzim téhož roku. Zasaženi a poníženi srpnovými událostmi a posrpnovým vývojem nacházeli v historickém seriálu útěchu, povzbuzení a naději. V roce své premiéry seriál překvapil kvalitou, dokonalým řemeslným zpracováním a nádhernou přehlídkou hereckých výkonů. Dnes po sedmatřiceti letech se Jiří Vala jako Martin Nedobyl, Slávka Budínová jako Valentýnka, Iva Janžurová a Jiřina Jirásková jako "Přeslice"- Hana a Bětuše Váchovy, Vladimír Ráž a Gabriela Vránová jako Born a Líza vrátí k divákům jako představitelé důvěrně známých a oblíbených postav.(oficiální text distributora)
    Žánry:DramaHistorický
    1
  • Smrt krásných srnců
    Smrt krásných srnců (1986)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    Vzpomínky na třicátá a čtyřicátá léta, jak je prožívala rodina Popperova - tatínek Leo, maminka Hermína a jejich tři synové Hugo, Jirka Prdelka. Tatínek je velmi úspěšný obchodní zástupce firmy Elektrolux, a nadšený obdivovatel přírody v okolí řeky Berounky, kde tak rád rybaří. Jenže přišla válka ä s ní nejen existenční starosti, ale zároveň zpráva, že dva starší synové mají jít do transportu. V tu chvíli nastupují přátelé od Berounky a nezdolné odhodlání tatínka Poppera udělat pro syny vše, co půjde.
    84%
    Vzpomínky na třicátá a čtyřicátá léta, jak je prožívala rodina Popperova - tatínek Leo, maminka Hermína a jejich tři synové Hugo, Jirka Prdelka. Tatínek je velmi úspěšný obchodní zástupce firmy Elektrolux, a nadšený obdivovatel přírody v okolí řeky Berounky, kde tak rád rybaří. Jenže přišla válka ä s ní nejen existenční starosti, ale zároveň zpráva, že dva starší synové mají jít do transportu. V tu chvíli nastupují přátelé od Berounky a nezdolné odhodlání tatínka Poppera udělat pro syny vše, co půjde.
    2
  • Všichni dobří rodáci
    Všichni dobří rodáci (1969)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +4
    83%
    3
  • Atentát
    Atentát (1964)
    Film
    Od podzimu 1941 vládne nad okupovanými územími Čech a Moravy zastupující říšský protektor Reinhard Heydrich. Jeho krutost vyvolává v zemi velkou nenávist. Exilová československá vláda ve Velké Británii proto na jaře 1942 vybere několik československých parašutistů a pověří je úkolem historického významu. Do rodné země se vydá několik dobře vycvičených paradesantních skupin. Jednu z nich vede nadporučík Král (R. Brzobohatý). Jejich hlavní úkol je nebezpečný, ale jasný: provést atentát na Reinharda Heydricha. Koncem května 1942 se rotmistři Strnad (R. Jelínek) a Vyskočil (L. Mrkvička) připraví v ostré zatáčce v pražské Libni, kudy má projíždět Heydrich v otevřeném mercedesu. Přes potíže se zaseknutým samopalem se nakonec přece jen podaří Heydricha smrtelně zranit. Následují kruté represe, popravy nevinných a zběsilé pátrání po pachatelích... Český film Atentát natočil režisér Jiří Sequens jako pečlivou rekonstrukci událostí, díky nimž Spojenci a světová veřejnost uznali, že Československo s nacistickou okupací nesouhlasí a že jeho legitimní vládu tvoří exilový úřad prezidenta Edvarda Beneše. Provedení atentátu a následné události jsou ve filmu zachyceny věrně podle skutečnosti. Atentátníci ve filmu vystupují pod krycími jmény, která jim byla přidělena ve Velké Británii a na která zněly jejich falešné osobní doklady. (Česká televize)
    82%
    Od podzimu 1941 vládne nad okupovanými územími Čech a Moravy zastupující říšský protektor Reinhard Heydrich. Jeho krutost vyvolává v zemi velkou nenávist. Exilová československá vláda ve Velké Británii proto na jaře 1942 vybere několik československých parašutistů a pověří je úkolem historického významu. Do rodné země se vydá několik dobře vycvičených paradesantních skupin. Jednu z nich vede nadporučík Král (R. Brzobohatý). Jejich hlavní úkol je nebezpečný, ale jasný: provést atentát na Reinharda Heydricha. Koncem května 1942 se rotmistři Strnad (R. Jelínek) a Vyskočil (L. Mrkvička) připraví v ostré zatáčce v pražské Libni, kudy má projíždět Heydrich v otevřeném mercedesu. Přes potíže se zaseknutým samopalem se nakonec přece jen podaří Heydricha smrtelně zranit. Následují kruté represe, popravy nevinných a zběsilé pátrání po pachatelích... Český film Atentát natočil režisér Jiří Sequens jako pečlivou rekonstrukci událostí, díky nimž Spojenci a světová veřejnost uznali, že Československo s nacistickou okupací nesouhlasí a že jeho legitimní vládu tvoří exilový úřad prezidenta Edvarda Beneše. Provedení atentátu a následné události jsou ve filmu zachyceny věrně podle skutečnosti. Atentátníci ve filmu vystupují pod krycími jmény, která jim byla přidělena ve Velké Británii a na která zněly jejich falešné osobní doklady. (Česká televize)
    4
  • Po stopách krve
    Po stopách krve (1969)
    Film
    • VOYO
    Autorský film Petra Schulhoffa navazuje postavou majora Kalaše na film Vrah skrývá tvář. V naší kinematografii tyto snímky představují zásadní počin v detektivním a kriminálním žánru a to nejen let šedesátých. Všechny detektivky se opírají o skutečné případy a vyznačují se skvěle vybudovanou tíživou atmosférou, umně vykonstruovanou zápletkou i výbornými hereckými výkony, kterým vévodí Rudolf Hrušínský v postavě majora Kalaše. Po stopách krve vypráví o nesnadném pátrání kriminalistů po sexuálně úchylném vrahovi dětí. Film splňuje všechny požadavky detektivního žánru: napínavost, pátrání po vrahovi probíhá po řadě linií a vede k několika podezřelým, zatímco vlastní pachatel zůstává až do samotného závěru skryt a v jeho odhalení nechybí potřebný moment překvapení. Pro většinu postav si Petr Schulhoff cílevědomě vybral méně známé herce, jejichž velmi dobré typy dodaly jeho filmu rys autentičnosti. (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    78%
    Autorský film Petra Schulhoffa navazuje postavou majora Kalaše na film Vrah skrývá tvář. V naší kinematografii tyto snímky představují zásadní počin v detektivním a kriminálním žánru a to nejen let šedesátých. Všechny detektivky se opírají o skutečné případy a vyznačují se skvěle vybudovanou tíživou atmosférou, umně vykonstruovanou zápletkou i výbornými hereckými výkony, kterým vévodí Rudolf Hrušínský v postavě majora Kalaše. Po stopách krve vypráví o nesnadném pátrání kriminalistů po sexuálně úchylném vrahovi dětí. Film splňuje všechny požadavky detektivního žánru: napínavost, pátrání po vrahovi probíhá po řadě linií a vede k několika podezřelým, zatímco vlastní pachatel zůstává až do samotného závěru skryt a v jeho odhalení nechybí potřebný moment překvapení. Pro většinu postav si Petr Schulhoff cílevědomě vybral méně známé herce, jejichž velmi dobré typy dodaly jeho filmu rys autentičnosti. (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    5
  • Anděl na horách
    Anděl na horách (1955)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    Revizor pražských elektrických drah Gustav Anděl si už vyzkoušel, že na odborářské rekreaci se to dá celkem vydržet, a tak se ani příliš nebránil, když znovu dostal poukaz. Tentokrát se vypravil do zasněžených Vysokých Tater, dovolená však neprobíhá nijak idylicky, jako v létě. Setkal se tam totiž s Věrou, která je podle všeho snoubenkou jeho syna, a dívčino chování ho značně pohoršuje. Pan Anděl je zkrátka morous v letech a pro neformální zvyklosti nové doby nemá příliš mnoho pochopení. Mladá generace se však jen tak lehce nedá...
    Žánry:Komedie
    77%
    Revizor pražských elektrických drah Gustav Anděl si už vyzkoušel, že na odborářské rekreaci se to dá celkem vydržet, a tak se ani příliš nebránil, když znovu dostal poukaz. Tentokrát se vypravil do zasněžených Vysokých Tater, dovolená však neprobíhá nijak idylicky, jako v létě. Setkal se tam totiž s Věrou, která je podle všeho snoubenkou jeho syna, a dívčino chování ho značně pohoršuje. Pan Anděl je zkrátka morous v letech a pro neformální zvyklosti nové doby nemá příliš mnoho pochopení. Mladá generace se však jen tak lehce nedá...
    Žánry:Komedie
    6
  • Dobří holubi se vracejí
    Dobří holubi se vracejí (1988)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    76%
    7
  • Princ a Večernice
    Princ a Večernice (1978)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Google Play
    Hrdinou je princ Velen, který během jediné noci, kdy mu starý král svěří péči o království, provdá své tři sestry a sám se zamiluje do krásné Večernice, sestry svých švagrů Větrníka, Měsíčníka a Slunečníka. Král však nemá pro princův čin pochopení, a tak se uražený princ vydává do světa, aby našel nejen své sestry a švagry, ale také krásnou Večernici. Do cesty se mu však staví řada překážek. Nejen zrádní kupci a lapkové, ale hlavně krutý vládce všeho nečasu, zlý Mrakomor, který si sám činí na krásnou Večernici nároky. Pod zhýčkanou slupkou mladého prince se naštěstí ukrývá odvaha, vytrvalost a další vlastnosti, které mu přes občasné chyby pomohou v boji proti všem překážkám a samozřejmě také v boji proti mocnému Mrakomorovi.
    74%
    Hrdinou je princ Velen, který během jediné noci, kdy mu starý král svěří péči o království, provdá své tři sestry a sám se zamiluje do krásné Večernice, sestry svých švagrů Větrníka, Měsíčníka a Slunečníka. Král však nemá pro princův čin pochopení, a tak se uražený princ vydává do světa, aby našel nejen své sestry a švagry, ale také krásnou Večernici. Do cesty se mu však staví řada překážek. Nejen zrádní kupci a lapkové, ale hlavně krutý vládce všeho nečasu, zlý Mrakomor, který si sám činí na krásnou Večernici nároky. Pod zhýčkanou slupkou mladého prince se naštěstí ukrývá odvaha, vytrvalost a další vlastnosti, které mu přes občasné chyby pomohou v boji proti všem překážkám a samozřejmě také v boji proti mocnému Mrakomorovi.
    8
  • Sedmikrásky
    Sedmikrásky (1966)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • KVIFF TV
    • +1
    Protože se na světě všechno kazí, rozhodnou se Marie a Marie být také zkažené. S tímto mottem hrají obě dívky hru na vadí - nevadí a nevratnými gesty destruují své okolí. Pro vlastní pobavení jsou schopné udělat téměř vše a neváhají pro tyto účely využívat i muže. Lidé si jich ale příliš nevšímají. Posedlost destrukcí kulminuje závěrečnou sekvencí, v níž Marie a Marie ničí luxusní hotelovou hostinu. Houpají se na křišťálových lustrech, ze kterých padají rovnou do řeky a topí se. Marně škemrají o záchranu s tím, že už nechtějí být zkažené. Nakonec přece jen dostávají šanci vrátit se do zdevastovaného sálu. Obě slibují, že budou hodné a pracovité a snaží se vrátit vše do původního stavu. Výsledek však vyznívá ještě více katastrofálněji...
    74%
    Protože se na světě všechno kazí, rozhodnou se Marie a Marie být také zkažené. S tímto mottem hrají obě dívky hru na vadí - nevadí a nevratnými gesty destruují své okolí. Pro vlastní pobavení jsou schopné udělat téměř vše a neváhají pro tyto účely využívat i muže. Lidé si jich ale příliš nevšímají. Posedlost destrukcí kulminuje závěrečnou sekvencí, v níž Marie a Marie ničí luxusní hotelovou hostinu. Houpají se na křišťálových lustrech, ze kterých padají rovnou do řeky a topí se. Marně škemrají o záchranu s tím, že už nechtějí být zkažené. Nakonec přece jen dostávají šanci vrátit se do zdevastovaného sálu. Obě slibují, že budou hodné a pracovité a snaží se vrátit vše do původního stavu. Výsledek však vyznívá ještě více katastrofálněji...
    9
  • Člověk proti zkáze
    Člověk proti zkáze (1989)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • Canal+
    Film o posledních letech života Karla Čapka, v němž významné postavení mají lidské vztahy, ale v celkovém vyznění převažuje společenský rozměr. Lze jej také nazvat Čapek proti zkáze - proti nastupujícímu fašismu, proti ohrožení křehkých demokratických svobod, proti neblahým rysům české národní povahy. Film je jakousi mozaikou událostí a vztahů, které na Karla Čapka působily a které se mu v době jeho nemoci v horečnatých snech a ve vzpomínkách vracejí. Vzpomíná na dávnou lásku, na ženu Olgu, bratra Josefa a sestru Helenu, ale také na přátelství s T.G. Masarykem. (CS Film)
    73%
    Film o posledních letech života Karla Čapka, v němž významné postavení mají lidské vztahy, ale v celkovém vyznění převažuje společenský rozměr. Lze jej také nazvat Čapek proti zkáze - proti nastupujícímu fašismu, proti ohrožení křehkých demokratických svobod, proti neblahým rysům české národní povahy. Film je jakousi mozaikou událostí a vztahů, které na Karla Čapka působily a které se mu v době jeho nemoci v horečnatých snech a ve vzpomínkách vracejí. Vzpomíná na dávnou lásku, na ženu Olgu, bratra Josefa a sestru Helenu, ale také na přátelství s T.G. Masarykem. (CS Film)
    10
  • Svatby pana Voka
    Svatby pana Voka (1970)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Postarší záletnický šlechtic Petr Vok z Rožmberka usiluje (zejména z důvodů finanční tísně) o sňatek s mladou Kateřinou z Ludanic. Šlechtična, kterou mezitím příbuzní připraví o veškerý majetek, se sňatkem souhlasí pod podmínkou, že Petr rozpustí svůj početný fraucimor. Vok tedy všechny své milenky provdá a následně se se svou vyvolenou ožení. Kateřina však lstivě hledá uspokojení v náruči mladých mužů, kdykoliv se jí zachce...
    73%
    Postarší záletnický šlechtic Petr Vok z Rožmberka usiluje (zejména z důvodů finanční tísně) o sňatek s mladou Kateřinou z Ludanic. Šlechtična, kterou mezitím příbuzní připraví o veškerý majetek, se sňatkem souhlasí pod podmínkou, že Petr rozpustí svůj početný fraucimor. Vok tedy všechny své milenky provdá a následně se se svou vyvolenou ožení. Kateřina však lstivě hledá uspokojení v náruči mladých mužů, kdykoliv se jí zachce...
    11
  • Oznamuje se láskám vašim
    Oznamuje se láskám vašim (1988)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    Začíná na podzim roku 1944 a jeho hrdinou je mladý český lodník Karel Svorník, který kotví s labskou vlečnou lodí u Drážďan. Společně se svým kamarádem Bohoušem prožívá na odstavené lodi naložené tabákem řadu milostných dobrodružství s německými dívkami a ženami. Jednoho dne se však Karel seznámí s mladou velitelkou Hitlerjugend Ulrikou von Polchow a dokonce si s ní smluví schůzku. Ačkoli vše začne a vyvíjí se jako další chvilkové dobrodružství, začne se mezi oběma mladými lidmi rodit hluboký cit, s jehož pomocí překonávají předsudky i hrůzy doby. Po krátkém období štěstí, které oba na lodi prožijí, však jejich lásku krutě zasáhne válka... (CS Film)
    72%
    Začíná na podzim roku 1944 a jeho hrdinou je mladý český lodník Karel Svorník, který kotví s labskou vlečnou lodí u Drážďan. Společně se svým kamarádem Bohoušem prožívá na odstavené lodi naložené tabákem řadu milostných dobrodružství s německými dívkami a ženami. Jednoho dne se však Karel seznámí s mladou velitelkou Hitlerjugend Ulrikou von Polchow a dokonce si s ní smluví schůzku. Ačkoli vše začne a vyvíjí se jako další chvilkové dobrodružství, začne se mezi oběma mladými lidmi rodit hluboký cit, s jehož pomocí překonávají předsudky i hrůzy doby. Po krátkém období štěstí, které oba na lodi prožijí, však jejich lásku krutě zasáhne válka... (CS Film)
    12
  • Zlá krev
    Zlá krev (1987)
    Seriál
    Seriál Sňatky z rozumu, natočený v roce 1968 podle prvních dvou dílů románové pentalogie Vladimíra Neffa - Sňatky z rozumu a Císařské fialky, vyvrcholil událostmi kolem slavnostního otevření Národního divadla v roce 1881. Protože vzbudil velký divácký ohlas, o sedmnáct let později vzniklo na základě dalších románů (Zlá krev a Veselá vdova) sedmidílné pokračování. Dějově bezprostředně navazuje rokem 1881 a dále rozvíjí dramatické osudy několika pražských rodin v osmdesátých a devadesátých letech předminulého století. (Zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    72%
    Seriál Sňatky z rozumu, natočený v roce 1968 podle prvních dvou dílů románové pentalogie Vladimíra Neffa - Sňatky z rozumu a Císařské fialky, vyvrcholil událostmi kolem slavnostního otevření Národního divadla v roce 1881. Protože vzbudil velký divácký ohlas, o sedmnáct let později vzniklo na základě dalších románů (Zlá krev a Veselá vdova) sedmidílné pokračování. Dějově bezprostředně navazuje rokem 1881 a dále rozvíjí dramatické osudy několika pražských rodin v osmdesátých a devadesátých letech předminulého století. (Zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    13
  • Přežil jsem svou smrt
    Přežil jsem svou smrt (1960)
    Film
    S novým transportem přijede do koncentračního tábora i nadějný český boxer Tonda Majer. Nedávno totiž v potyčce na ulici složil k zemi muže, ze kterého se vyklubal příslušník gestapa. Tonda hned na začátku pozná, že před esesáckými dozorci nesmí dát najevo slabost. Je přidělen do pracovní čety. Díky své fyzické kondici přežije jako jediný z celé skupiny. To však není ani zdaleka konec jeho útrap. Tonda se totiž pokusí předat ukradené porce chleba ruským vězňům. Když jej při tom dozorce přistihne, čeká Tondu zkouška smrti: nošení těžkých kamenů z nedalekého lomu na vlastních bedrech... (Česká televize)
    Žánry:DramaVálečný
    71%
    S novým transportem přijede do koncentračního tábora i nadějný český boxer Tonda Majer. Nedávno totiž v potyčce na ulici složil k zemi muže, ze kterého se vyklubal příslušník gestapa. Tonda hned na začátku pozná, že před esesáckými dozorci nesmí dát najevo slabost. Je přidělen do pracovní čety. Díky své fyzické kondici přežije jako jediný z celé skupiny. To však není ani zdaleka konec jeho útrap. Tonda se totiž pokusí předat ukradené porce chleba ruským vězňům. Když jej při tom dozorce přistihne, čeká Tondu zkouška smrti: nošení těžkých kamenů z nedalekého lomu na vlastních bedrech... (Česká televize)
    Žánry:DramaVálečný
    14
  • Strach
    Strach (1964)
    Film
    • VOYO
    68%
    15
  • Větrná hora
    Větrná hora (1955)
    Film
    68%
    16
  • Neporažení
    Neporažení (1956)
    Film
    68%
    17
  • Kam, pánové, kam jdete?
    Kam, pánové, kam jdete? (1987)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    Příběh komediálního filmu režiséra Karla Kachyni se odehrává v průběhu dálkového pochodu, jehož se účastní malý sociologický vzorek společnosti 80. let: čtyřicetiletý architekt Jan, jeho mladší kolega Robert s milenkou Eliškou a jejich šéf Crha, doprovázený rovněž svou milenkou. Cílem, k němuž dámy a pánové směřují, je meta sto kilometrů. Pro hlavního hrdinu však cesta znamená víc. Každé zastavení symbolizuje určitou etapu jeho života a zároveň klade nejednu všeobecnou otázku. Je kolem nás v oblasti mravní všechno v pořádku? Má poctivý, čestný a talentovaný člověk šanci uspět? A proto se Jan také na 85. kilometru vzbouří a odmítne se dále přetvařovat. Vtipná alegorie odráží situaci v české společnosti 80. let, unavené tehdejší realitou, a ztřetelně napovídá, jak ji řešit. V hlavní roli uvidíme Karla Heřmánka. Vyprávění rámuje vystoupení tehdy oblíbené rockové skupiny Tango. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedie
    68%
    Příběh komediálního filmu režiséra Karla Kachyni se odehrává v průběhu dálkového pochodu, jehož se účastní malý sociologický vzorek společnosti 80. let: čtyřicetiletý architekt Jan, jeho mladší kolega Robert s milenkou Eliškou a jejich šéf Crha, doprovázený rovněž svou milenkou. Cílem, k němuž dámy a pánové směřují, je meta sto kilometrů. Pro hlavního hrdinu však cesta znamená víc. Každé zastavení symbolizuje určitou etapu jeho života a zároveň klade nejednu všeobecnou otázku. Je kolem nás v oblasti mravní všechno v pořádku? Má poctivý, čestný a talentovaný člověk šanci uspět? A proto se Jan také na 85. kilometru vzbouří a odmítne se dále přetvařovat. Vtipná alegorie odráží situaci v české společnosti 80. let, unavené tehdejší realitou, a ztřetelně napovídá, jak ji řešit. V hlavní roli uvidíme Karla Heřmánka. Vyprávění rámuje vystoupení tehdy oblíbené rockové skupiny Tango. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedie
    18
  • Muž, který stoupl v ceně
    Muž, který stoupl v ceně (1967)
    Film
    Je známou pravdou, že v základu anekdotické nápady se nemají zbytečně protahovat. To platí rovněž pro tento film, který rozvíjí oblíbené schéma (často zužitkovávané, mimo jiné i ve francouzské komedii Tetovaný) - líčí, v jakých obtížích se ocitne člověk, jenž si nechal na záda vytetovat kresbu malíře, jenž se až po své smrti stal nenadále slavným. Nebožák se tak stává jakýmsi chodícím obrazem, jenž cena neustále stoupá. Navíc se o hrdinu zajímá stále více lidí, jejichž úmyslům lze jen stěží důvěřovat. Režisér Jan Moravec, jenž si napsal i scénář, se opírá zejména o hereckou složku, která vnáší nejvíce spontaneity.
    Žánry:KomedieDrama
    68%
    Je známou pravdou, že v základu anekdotické nápady se nemají zbytečně protahovat. To platí rovněž pro tento film, který rozvíjí oblíbené schéma (často zužitkovávané, mimo jiné i ve francouzské komedii Tetovaný) - líčí, v jakých obtížích se ocitne člověk, jenž si nechal na záda vytetovat kresbu malíře, jenž se až po své smrti stal nenadále slavným. Nebožák se tak stává jakýmsi chodícím obrazem, jenž cena neustále stoupá. Navíc se o hrdinu zajímá stále více lidí, jejichž úmyslům lze jen stěží důvěřovat. Režisér Jan Moravec, jenž si napsal i scénář, se opírá zejména o hereckou složku, která vnáší nejvíce spontaneity.
    Žánry:KomedieDrama
    19
  • Ztracená tvář
    Ztracená tvář (1965)
    Film
    Hrdinou vědeckofantastického příběhu je lékař chudých a zároveň také nadaný vědec dr. Bartoš (Vlastimil Brodský), který objeví novou metodu dokonalé transplantace lidské tváře. Sám podstoupí operaci v okamžiku, kdy je pod nátlakem donucen změnit obličej gangsterovi Urbanovi Kráječi, který je podezřelý z loupeže a vraždy. Bartoš na sebe bere podobu zločince, ve kterého se poté sám postupně proměňuje. Nejprve ztrácí svou tvář fyzickou a později i mravní. Děj příběhu, který vznikl podle námětu a scénáře Josefa Nesvadby, se odehrává v pražském podsvětí 30. let minulého století, v temném prostředí plném honiček s přestřelkami, hrůzných chirurgických zákroků i komických milostných scén. Režisér Pavel Hobl vynalézavě a s napětím buduje překvapivé dějové zvraty, stejně dobře pracuje s herci, u kterých respektuje jejich dispozice. Janu Brejchovou zobrazuje jako hvězdu, zajímavé typy vytvářejí vedle Vlastimila Brodského také Martin Růžek či německý herec Fred Delmare. Svůj film obdařil také nezbytným hororovým napětím, sadisticky si počíná zejména v okamžicích, kdy s notnou dávkou naturalismu zobrazuje lékařské pokusy dr. Bartoše. Hlavní důraz však klade především na morální poslání příběhu, ve kterém hledá odpovědi na základní otázky: Co určuje člověka? Jeho tvář, nebo prostředí, ve kterém žije? Je naše povaha neměnná, nebo jsme schopni korigovat své jednání a spoluvytvářet charakter? (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimiSci-fi
    68%
    Hrdinou vědeckofantastického příběhu je lékař chudých a zároveň také nadaný vědec dr. Bartoš (Vlastimil Brodský), který objeví novou metodu dokonalé transplantace lidské tváře. Sám podstoupí operaci v okamžiku, kdy je pod nátlakem donucen změnit obličej gangsterovi Urbanovi Kráječi, který je podezřelý z loupeže a vraždy. Bartoš na sebe bere podobu zločince, ve kterého se poté sám postupně proměňuje. Nejprve ztrácí svou tvář fyzickou a později i mravní. Děj příběhu, který vznikl podle námětu a scénáře Josefa Nesvadby, se odehrává v pražském podsvětí 30. let minulého století, v temném prostředí plném honiček s přestřelkami, hrůzných chirurgických zákroků i komických milostných scén. Režisér Pavel Hobl vynalézavě a s napětím buduje překvapivé dějové zvraty, stejně dobře pracuje s herci, u kterých respektuje jejich dispozice. Janu Brejchovou zobrazuje jako hvězdu, zajímavé typy vytvářejí vedle Vlastimila Brodského také Martin Růžek či německý herec Fred Delmare. Svůj film obdařil také nezbytným hororovým napětím, sadisticky si počíná zejména v okamžicích, kdy s notnou dávkou naturalismu zobrazuje lékařské pokusy dr. Bartoše. Hlavní důraz však klade především na morální poslání příběhu, ve kterém hledá odpovědi na základní otázky: Co určuje člověka? Jeho tvář, nebo prostředí, ve kterém žije? Je naše povaha neměnná, nebo jsme schopni korigovat své jednání a spoluvytvářet charakter? (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimiSci-fi
    20
  • Touha
    Touha (1958)
    Film
    • DaFilms

    Čtyři povídky (O chlapci, který hledal konec světa; Lidé na zemi a hvězdy na nebi; Anděla; Maminka) volně spojuje motiv ubíhajícího času (dětství/zrození, mládí, dospělost, stáří) společně s cyklem střídání ročních období (jaro, léto, podzim, zima). TOUHA stojí na prvopočátku Jasného tzv. Moravské trilogie (vedle tohoto snímku sem patří ještě AŽ PŘIJDE KOCOUR a VŠICHNI DOBŘÍ RODÁCI) a zároveň s ní do českého filmu proniká, v kontextu tvorby padesátých let poměrně ojedinělý, lyrický element. Ze všech čtyř příběhů nejvíce zaujme svým nekonvenčním uchopením tématu kolektivizace především Anděla.

    Žánry:DramaPovídkový
    67%

    Čtyři povídky (O chlapci, který hledal konec světa; Lidé na zemi a hvězdy na nebi; Anděla; Maminka) volně spojuje motiv ubíhajícího času (dětství/zrození, mládí, dospělost, stáří) společně s cyklem střídání ročních období (jaro, léto, podzim, zima). TOUHA stojí na prvopočátku Jasného tzv. Moravské trilogie (vedle tohoto snímku sem patří ještě AŽ PŘIJDE KOCOUR a VŠICHNI DOBŘÍ RODÁCI) a zároveň s ní do českého filmu proniká, v kontextu tvorby padesátých let poměrně ojedinělý, lyrický element. Ze všech čtyř příběhů nejvíce zaujme svým nekonvenčním uchopením tématu kolektivizace především Anděla.

    Žánry:DramaPovídkový
    21
  • Den sedmý, osmá noc
    Den sedmý, osmá noc (1969)
    Film
    • VOYO
    Jeden z trezorových filmů zobrazuje navenek sice tragikomickou, ale přitom stále vypjatější situaci v malé osadě, ohrožené neznámým útočníkem. Bravurně napsaná i zahraná výpověď o chování lidí ve chvíích nejistoty prozrazuje, jak snadno lze ztratit jakýkoli soucit i lidskost. I ti, kterí se baví manipulováním svých bližních, se nakonec mohou stát obětí. Uchvátí zejména Josef Bek, jako pašijový herec, který představuje Krista.
    Žánry:Drama
    67%
    Jeden z trezorových filmů zobrazuje navenek sice tragikomickou, ale přitom stále vypjatější situaci v malé osadě, ohrožené neznámým útočníkem. Bravurně napsaná i zahraná výpověď o chování lidí ve chvíích nejistoty prozrazuje, jak snadno lze ztratit jakýkoli soucit i lidskost. I ti, kterí se baví manipulováním svých bližních, se nakonec mohou stát obětí. Uchvátí zejména Josef Bek, jako pašijový herec, který představuje Krista.
    Žánry:Drama
    22
  • Bílá oblaka
    Bílá oblaka (1962)
    Film
    65%
    23
  • 24
  • Sázka na třináctku
    Sázka na třináctku (1977)
    Film
    • VOYO
    63%
    25
  • Osvobození Prahy
    Osvobození Prahy (1976)
    Film
    63%
    26
  • Vražda po našem
    Vražda po našem (1966)
    Film
    Ani u bezvýznamných lidiček bychom neměli podceňovat uraženou ješitnost. Právě takovou odezvu vyvolala atraktivní, vyzývavá žena, která souhlasila, že si vezme obyčejného úředníčka u účtárny, jen proto, aby se zapomnělo na její vztah k ženatému šéfovi. Naštvaný novomanžel, když se tuto lest dozví, začne v tichosti a s téměř nehnutým obličejem chystat důmyslnou pomstu, která navíc může přinést i hmotný prospěch. Režisér Jiří Weiss vytvořil sice černou vražednickou komedii, avšak jakoby nedomrlou a bezbarvou.
    Žánry:KomedieKrimi
    62%
    Ani u bezvýznamných lidiček bychom neměli podceňovat uraženou ješitnost. Právě takovou odezvu vyvolala atraktivní, vyzývavá žena, která souhlasila, že si vezme obyčejného úředníčka u účtárny, jen proto, aby se zapomnělo na její vztah k ženatému šéfovi. Naštvaný novomanžel, když se tuto lest dozví, začne v tichosti a s téměř nehnutým obličejem chystat důmyslnou pomstu, která navíc může přinést i hmotný prospěch. Režisér Jiří Weiss vytvořil sice černou vražednickou komedii, avšak jakoby nedomrlou a bezbarvou.
    Žánry:KomedieKrimi
    27
  • Pět miliónů svědků
    Pět miliónů svědků (1965)
    Film

    Nyní spatříme naivní připomínku toho, že televize kdysi vysílala i inscenace živě, avšak v tomto případě získal přímý přenos překvapivě kriminální rozměr. Během vysílání byl totiž zabit jeden z herců - a vidělo to všech oněch pět miliónů lidí, kteří televizi sledovali. Vyšetřovatelé pak celou podezřelou událost znovu rekonstruují, aby se dopátrali, zda šlo o nešťastnou náhodu, nebo o promyšlený zločin.

    62%

    Nyní spatříme naivní připomínku toho, že televize kdysi vysílala i inscenace živě, avšak v tomto případě získal přímý přenos překvapivě kriminální rozměr. Během vysílání byl totiž zabit jeden z herců - a vidělo to všech oněch pět miliónů lidí, kteří televizi sledovali. Vyšetřovatelé pak celou podezřelou událost znovu rekonstruují, aby se dopátrali, zda šlo o nešťastnou náhodu, nebo o promyšlený zločin.

    28
  • Piknik
    Piknik (1967)
    Film
    • iVysílání
    62%
    29
  • Když rozvod, tak rozvod
    Když rozvod, tak rozvod (1983)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    Mladí manželé Hynek a Pavla Dolejšovi se rozvádějí. Hlavním důvodem je podle všeho Hynkova matka, která se mladým manželům neustále plete do života a Pavle dává jasně najevo své antipatie. Náhle přijde telegram, kterým ohlašuje svůj příjezd Pavlin otec Arnošt Provazník. Pavla mu nechce o rozvodu říci a také Hynek se prchlivého tchána bojí, takže se nabízí jediné řešení - předstírat fungující manželství. Hynek rychle nastěhuje Pavlu zpět do bytu své matky. Rozpačité chování mladých manželů si Arnošt vysvětlí po svém a sám je přivede rozpaků, když jim druhý den věnuje nové auto. Hynek chce říci tchánovi pravdu, ale ten ho vůbec nepustí ke slovu. Situace se ještě víc zkomplikuje v okamžiku, kdy se paní Provazníková svěří šokované dceři, že má její otec milenku a proto se budou rozvádět, takže ona se svou rodinou jsou to jediné, co jí zůstalo. Česká filmová komedie o tom, že všechno zlé je k něčemu dobré.
    Žánry:Komedie
    61%
    Mladí manželé Hynek a Pavla Dolejšovi se rozvádějí. Hlavním důvodem je podle všeho Hynkova matka, která se mladým manželům neustále plete do života a Pavle dává jasně najevo své antipatie. Náhle přijde telegram, kterým ohlašuje svůj příjezd Pavlin otec Arnošt Provazník. Pavla mu nechce o rozvodu říci a také Hynek se prchlivého tchána bojí, takže se nabízí jediné řešení - předstírat fungující manželství. Hynek rychle nastěhuje Pavlu zpět do bytu své matky. Rozpačité chování mladých manželů si Arnošt vysvětlí po svém a sám je přivede rozpaků, když jim druhý den věnuje nové auto. Hynek chce říci tchánovi pravdu, ale ten ho vůbec nepustí ke slovu. Situace se ještě víc zkomplikuje v okamžiku, kdy se paní Provazníková svěří šokované dceři, že má její otec milenku a proto se budou rozvádět, takže ona se svou rodinou jsou to jediné, co jí zůstalo. Česká filmová komedie o tom, že všechno zlé je k něčemu dobré.
    Žánry:Komedie
    30
  • Kolik slov stačí lásce
    Kolik slov stačí lásce (1961)
    Film
    61%
    31
  • 32
  • Dny zrady
    Dny zrady (1973)
    Film
    • VOYO
    I. Tento velkofilm předkládá podrobný záznam událostí, vedoucí k přijetí osudné, ponižující smlouv. Rozmluvy státních představitelů prý vycházejí ze zachovaných stenografických záznamů. Avšak zdánlivě objektivní pojetí je zcela poplatné ideologickým požadavkům - jedinou silou, která odmítala podřízení nacistickému Německu byli českoslovenští a sovětští komunisté. II. Dopad mnichovských událostí je sledován jak ve vládních kruzích, tak v osudech dělnických rodin a také u vojenských jednotek v příhraničních oblastech. Lid vedený komunistickou stranou se chtěl bránit, ale ničemná buržoazie jej zradila. Postižení vzhledu historických postav je přesvědčivé, stejně jako napodobení způsobu mluvy, v gestech i chůzi, jen jazyková rovina není zcela domyšlena: zatímco Hitler vyřvává německy, francouzští a angličtí diplomaté mluví česky.
    59%
    I. Tento velkofilm předkládá podrobný záznam událostí, vedoucí k přijetí osudné, ponižující smlouv. Rozmluvy státních představitelů prý vycházejí ze zachovaných stenografických záznamů. Avšak zdánlivě objektivní pojetí je zcela poplatné ideologickým požadavkům - jedinou silou, která odmítala podřízení nacistickému Německu byli českoslovenští a sovětští komunisté. II. Dopad mnichovských událostí je sledován jak ve vládních kruzích, tak v osudech dělnických rodin a také u vojenských jednotek v příhraničních oblastech. Lid vedený komunistickou stranou se chtěl bránit, ale ničemná buržoazie jej zradila. Postižení vzhledu historických postav je přesvědčivé, stejně jako napodobení způsobu mluvy, v gestech i chůzi, jen jazyková rovina není zcela domyšlena: zatímco Hitler vyřvává německy, francouzští a angličtí diplomaté mluví česky.
    33
  • Hudba z Marsu
    Hudba z Marsu (1955)
    Film
    Předseda závodního výboru ROH Václav Řehák se zaváže náměstkovi ministra, že se postará, aby v podniku Mars vznikl orchestr. Zároveň ohlásí svatku Hany Jelínkové s Honzou Tomanem. Honza se však odmítá oženit, dokud nebude splněn předsedův slib. Kapela se tedy učí hrát pod vedením zkušeného muzikanta Jiřího Karase, s nímž odjíždí zkoušet na rekreaci. Po čase se přihlásí do soutěže lidové tvořivosti v Praze, kde navzdory četným překážkám zvítězí. Svatbě mladého páru už nic nebrání.
    Žánry:HudebníKomedie
    59%
    Předseda závodního výboru ROH Václav Řehák se zaváže náměstkovi ministra, že se postará, aby v podniku Mars vznikl orchestr. Zároveň ohlásí svatku Hany Jelínkové s Honzou Tomanem. Honza se však odmítá oženit, dokud nebude splněn předsedův slib. Kapela se tedy učí hrát pod vedením zkušeného muzikanta Jiřího Karase, s nímž odjíždí zkoušet na rekreaci. Po čase se přihlásí do soutěže lidové tvořivosti v Praze, kde navzdory četným překážkám zvítězí. Svatbě mladého páru už nic nebrání.
    Žánry:HudebníKomedie
    34
  • Sokolovo
    Sokolovo (1974)
    Film
    V rámci volného cyklus politicky vypjatých \"rekonstrukcí\", které měly normalizační režim legitimizovat a zdůvodnit nárok komunistů vládnout, zaujímá zvláštní postavení Sokolovo. Jako jediné se totiž odehrává za hranicemi - líčí totiž vznik československé vojenské jednotky v Sovětském svazu. Samozřejmě nepadne jediné slovo o tom, že mnozí účastníci prošli gulagem, než vstoupili do armády. Zcela se vytratilo skutečné politické pozadí, ploše popisné jsou pyrotechnické boje s nacisty, výrazné monumentalizaci podléhají ti hrdinové, kteří vstoupilo do panteonu komunistických mučedníků. Například Martin Štěpánek tu sehrál kapitána Jaroše, jenž hrdinně padl - a když herec později emigroval, byl film kvůli tomu stažen z kin.
    59%
    V rámci volného cyklus politicky vypjatých \"rekonstrukcí\", které měly normalizační režim legitimizovat a zdůvodnit nárok komunistů vládnout, zaujímá zvláštní postavení Sokolovo. Jako jediné se totiž odehrává za hranicemi - líčí totiž vznik československé vojenské jednotky v Sovětském svazu. Samozřejmě nepadne jediné slovo o tom, že mnozí účastníci prošli gulagem, než vstoupili do armády. Zcela se vytratilo skutečné politické pozadí, ploše popisné jsou pyrotechnické boje s nacisty, výrazné monumentalizaci podléhají ti hrdinové, kteří vstoupilo do panteonu komunistických mučedníků. Například Martin Štěpánek tu sehrál kapitána Jaroše, jenž hrdinně padl - a když herec později emigroval, byl film kvůli tomu stažen z kin.
    35
  • Příběh lásky a cti
    Příběh lásky a cti (1977)
    Film

    Téměř ve stejné době, jako předchozí Záchvěv strachu, se odehrává též Příběh lásky a cti. Také zachycuje pokrytecké ovzduší oněch časů, zvláště takzvanou \"lepší společnost\", ovšem od společenského akcentu se více přesouvá k soukromým trablům dvou mimořádných, osaměle se však cítících umělců - Jana Nerudy a Karoliny Světlé. Jejich milostné vzplanutí dokládají zachované dopisy, které si vyměňovali. Na jejich základě scenárista Jiří Šotola domyslel plně uvěřitelný příběh, jemuž však režisér Otakar Vávra vtiskl staromilský výraz, marně nadlehčovaný nostalgicky zamženou kamerou Miroslava Ondříčka.

    Žánry:DramaHistorický
    59%

    Téměř ve stejné době, jako předchozí Záchvěv strachu, se odehrává též Příběh lásky a cti. Také zachycuje pokrytecké ovzduší oněch časů, zvláště takzvanou \"lepší společnost\", ovšem od společenského akcentu se více přesouvá k soukromým trablům dvou mimořádných, osaměle se však cítících umělců - Jana Nerudy a Karoliny Světlé. Jejich milostné vzplanutí dokládají zachované dopisy, které si vyměňovali. Na jejich základě scenárista Jiří Šotola domyslel plně uvěřitelný příběh, jemuž však režisér Otakar Vávra vtiskl staromilský výraz, marně nadlehčovaný nostalgicky zamženou kamerou Miroslava Ondříčka.

    Žánry:DramaHistorický
    36
  • Velká samota
    Velká samota (1959)
    Film
    59%
    37
  • Putování Jana Amose
    Putování Jana Amose (1983)
    Film

    Výpravný, dvojdílný přepis zachycuje strastiplné osudy českého velikána Jana Amose Komenského, po bělohorské katastrofě donuceného opustit vlast. Líčí jeho setkání s různými evropskými osobnostmi 17. století - se švédskou královnou, s umělci i vědci. Zdůrazňuje hrdinovu ušlechtilost, ale také vnitřní odolnost, která mu dovoluje překonat řadu soukromých i pracovních tragédií. Součástí příběhu se stává zhmotněné podobenství Labyrint světa a ráj srdce. Pojetí Komenského je však sošně neživotné a zejména je z něho \"vyzmizíkována\" náboženská rovina. Zjednodušující životopis se proto neubránil školometské suchopárnosti.

    58%

    Výpravný, dvojdílný přepis zachycuje strastiplné osudy českého velikána Jana Amose Komenského, po bělohorské katastrofě donuceného opustit vlast. Líčí jeho setkání s různými evropskými osobnostmi 17. století - se švédskou královnou, s umělci i vědci. Zdůrazňuje hrdinovu ušlechtilost, ale také vnitřní odolnost, která mu dovoluje překonat řadu soukromých i pracovních tragédií. Součástí příběhu se stává zhmotněné podobenství Labyrint světa a ráj srdce. Pojetí Komenského je však sošně neživotné a zejména je z něho \"vyzmizíkována\" náboženská rovina. Zjednodušující životopis se proto neubránil školometské suchopárnosti.

    38
  • Jarní povětří
    Jarní povětří (1961)
    Film
    58%
    39
  • Deváté jméno
    Deváté jméno (1963)
    Film
    56%
    40
  • Hauři
    Hauři (1987)
    Film

    Budovatelská témata, byť jakkoli modifikovaná, do znárodněné kinematografie pronikala po celou její existence. Tentokrát si režisér Július Matula soustředil na mladého konstruktéra, jenž s velkými nadějemi přijme místo v jednom proslulém zemědělském družstvu. Záhy však pozná, že za vyhlašovanými frázemi se ve skutečnosti skrývá pokrytectví a protekcionismus. Tvůrci kritizují, že neschopnost bývá zastírána, že nedostatky končí obratně zakamuflovány, že společenské naladění přeje veskrze průměrným a všemu přizpůsobivým. Hauři předkládají výpověď odvážnou tak říkajíc v mezích zákona, vybízejí ke zvýšení pracovní uvědomělosti.

    56%

    Budovatelská témata, byť jakkoli modifikovaná, do znárodněné kinematografie pronikala po celou její existence. Tentokrát si režisér Július Matula soustředil na mladého konstruktéra, jenž s velkými nadějemi přijme místo v jednom proslulém zemědělském družstvu. Záhy však pozná, že za vyhlašovanými frázemi se ve skutečnosti skrývá pokrytectví a protekcionismus. Tvůrci kritizují, že neschopnost bývá zastírána, že nedostatky končí obratně zakamuflovány, že společenské naladění přeje veskrze průměrným a všemu přizpůsobivým. Hauři předkládají výpověď odvážnou tak říkajíc v mezích zákona, vybízejí ke zvýšení pracovní uvědomělosti.

    41
  • Všechno nebo nic
    Všechno nebo nic (1984)
    Film

    Přístupy k důležitým životním hodnotám se mohou různit: zatímco vrcholový sportovec, jenž se prosadil v cyklistice, se snaží svůj talent výhodně zpeněžit, jeho bratr se nemůže kvůli postižené ruce věnovat milované sochařině a hledá náhradní sebeuplatnění. Oba navíc spojuje - a současně rozděluje - milostný vztah k téže ženě. I tento snímek patří mezi nepříliš věrohodné pokusy o psychologický portrét současnosti, mondénně předváděný na ne zcela obvyklých profesích.

    56%

    Přístupy k důležitým životním hodnotám se mohou různit: zatímco vrcholový sportovec, jenž se prosadil v cyklistice, se snaží svůj talent výhodně zpeněžit, jeho bratr se nemůže kvůli postižené ruce věnovat milované sochařině a hledá náhradní sebeuplatnění. Oba navíc spojuje - a současně rozděluje - milostný vztah k téže ženě. I tento snímek patří mezi nepříliš věrohodné pokusy o psychologický portrét současnosti, mondénně předváděný na ne zcela obvyklých profesích.

    42
  • U nás v Mechově
    U nás v Mechově (1960)
    Film

    Příběhy ze združstevněné vesnice se často vyznačovaly plochostí zápletek i nanášením idylických odstínů. Tentokrát měli být diváci pobaveni zmatky, které zavinila fáma o údajném budování velkého rekreačního střediska na břehu místního rybníka. Zejména směšné mělo být, jak se kdekdo snažil zbohatnout. Všimneme si sklonu k bezúčelnému karikování a laciné nadsázce, skrze níž byli pozorováni jednotliví protagonisté.

    Žánry:Komedie
    56%

    Příběhy ze združstevněné vesnice se často vyznačovaly plochostí zápletek i nanášením idylických odstínů. Tentokrát měli být diváci pobaveni zmatky, které zavinila fáma o údajném budování velkého rekreačního střediska na břehu místního rybníka. Zejména směšné mělo být, jak se kdekdo snažil zbohatnout. Všimneme si sklonu k bezúčelnému karikování a laciné nadsázce, skrze níž byli pozorováni jednotliví protagonisté.

    Žánry:Komedie
    43
  • Corpus Delicti
    Corpus Delicti (1991)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Jeden z pokusů postihnout vzrušené období kolem roku 1989, kdy se lámaly dvě společenské epochy, je zbytečně silácký a schematický v rozvržení příběhu i jeho postav. Režisérka Irena Pavlásková v něm zobrazuje komplikované vztahy tří nesourodých dvojic, které se zamotávají do ne vždy přehledného dění. Na filmu si všimneme nadbytečné exprese, do níž jsou události i jejich ztvárnění vháněny, je patrné, že převážně mladým autorům chybí dostatečný odstup. Ani herci nedosahují potřebné přesvědčivosti.
    Žánry:Drama
    55%
    Jeden z pokusů postihnout vzrušené období kolem roku 1989, kdy se lámaly dvě společenské epochy, je zbytečně silácký a schematický v rozvržení příběhu i jeho postav. Režisérka Irena Pavlásková v něm zobrazuje komplikované vztahy tří nesourodých dvojic, které se zamotávají do ne vždy přehledného dění. Na filmu si všimneme nadbytečné exprese, do níž jsou události i jejich ztvárnění vháněny, je patrné, že převážně mladým autorům chybí dostatečný odstup. Ani herci nedosahují potřebné přesvědčivosti.
    Žánry:Drama
    44
  • Die Pfauenfeder
    Die Pfauenfeder (1987)
    Film
    55%
    45
  • Radost až do rána
    Radost až do rána (1978)
    Film
    55%
    46
  • Zrcadlo pro Kristýnu
    Zrcadlo pro Kristýnu (1975)
    Film

    Režisér Jiří Svoboda to ve svých začátcích zkoušel s psychologickými dramaty, bohužel ne zcela přesvědčivými. Rád si vybíral zlomové okamžiky: Zde se jedná o mladičkou volejbalistku, která po osudném zranění je dlouhodobě upoutána na lůžko a otevírá se před ní předčasný konec kariéry. Hrdinka si vybavuje důležité události v nedávné minulosti, zpytuje, jak si uspořádala život, ohlíží se za dosavadní sportovní kariérou.

    55%

    Režisér Jiří Svoboda to ve svých začátcích zkoušel s psychologickými dramaty, bohužel ne zcela přesvědčivými. Rád si vybíral zlomové okamžiky: Zde se jedná o mladičkou volejbalistku, která po osudném zranění je dlouhodobě upoutána na lůžko a otevírá se před ní předčasný konec kariéry. Hrdinka si vybavuje důležité události v nedávné minulosti, zpytuje, jak si uspořádala život, ohlíží se za dosavadní sportovní kariérou.

    47
  • 48
  • 49
  • V trestném území
    V trestném území (1950)
    Film
    54%
    50
  • Temné slunce
    Temné slunce (1980)
    Film
    53%
    51
  • Čtyři v kruhu
    Čtyři v kruhu (1967)
    Film
    53%
    52
  • Život pro Jana Kašpara
    Život pro Jana Kašpara (1959)
    Film
    Jan Kašpar, úředník z válcovny Nové hutě Klementa Gottwalda, má před svatbou. Po veselém loučení se svobodou se doma omylem napije z láhve s tetrachlorem. Své nevolnosti nevěnuje pozornost, ale druhý den v práci omdlí a utrpí otřes mozku. Při běžných zkouškách doktorku Dudkovou zarazí vysoké procento zbytkového dusíku v Kašparově krvi. Doktor Boháček, s nímž lékařka případ konzultuje, se domnívá, že jde o onemocnění ledvin, a ihned informuje primáře Filipa. Lékaři nic nevědí o tetrachloru a tápají. Přesto ihned začnou o Kašparův život bojovat a tento zápas zasáhne do jejich životů. Boháček přijde o zasloužené volno, ošetřovatelka Eliška má nepříjemnost se svým milým. Filip překoná dávnou řevnivost a požádá odborníka na ledvinové choroby docenta Kareše o pomoc.
    Žánry:Drama
    53%
    Jan Kašpar, úředník z válcovny Nové hutě Klementa Gottwalda, má před svatbou. Po veselém loučení se svobodou se doma omylem napije z láhve s tetrachlorem. Své nevolnosti nevěnuje pozornost, ale druhý den v práci omdlí a utrpí otřes mozku. Při běžných zkouškách doktorku Dudkovou zarazí vysoké procento zbytkového dusíku v Kašparově krvi. Doktor Boháček, s nímž lékařka případ konzultuje, se domnívá, že jde o onemocnění ledvin, a ihned informuje primáře Filipa. Lékaři nic nevědí o tetrachloru a tápají. Přesto ihned začnou o Kašparův život bojovat a tento zápas zasáhne do jejich životů. Boháček přijde o zasloužené volno, ošetřovatelka Eliška má nepříjemnost se svým milým. Filip překoná dávnou řevnivost a požádá odborníka na ledvinové choroby docenta Kareše o pomoc.
    Žánry:Drama
    53
  • Zářijové noci
    Zářijové noci (1957)
    Film

    Už v padesátých letech probleskly názory, že by vojáci neměli jen nehnutě bránit státní hranice a socialismus. Jeden z mladých důstojníků se ocitne v konfliktu s nadřízenými, když tajně opustí kasárna, aby své ženě, jíž se blíží porod, byl nablízku. Naštěstí otcovsky moudrý důstojník pochopí situaci a zabrání přísnému trestu. Kritika vojenského systému je ovšem ještě krotká a bezbarvá.

    Žánry:Drama
    53%

    Už v padesátých letech probleskly názory, že by vojáci neměli jen nehnutě bránit státní hranice a socialismus. Jeden z mladých důstojníků se ocitne v konfliktu s nadřízenými, když tajně opustí kasárna, aby své ženě, jíž se blíží porod, byl nablízku. Naštěstí otcovsky moudrý důstojník pochopí situaci a zabrání přísnému trestu. Kritika vojenského systému je ovšem ještě krotká a bezbarvá.

    Žánry:Drama
    54
  • Hřiště
    Hřiště (1975)
    Film
    51%
    55
  • V hlavní roli Oldřich Nový
    V hlavní roli Oldřich Nový (1980)
    Film
    Střihové vyprávění má vzdávat hold slavnému českému herci, ale výsledek dopadl dost neslavně. Výňatky z Nového filmů jsou pospojovány tak, že předválečná i poválečná filmová hvězda nedopřeje publiku svou tvář, slyšíme jen její hlas. Film měl původně režírovat Jiří Suchý, ale nesměl se toho ujmout, nakonec vyšuměl i vtipný nápad, že Semafor působil na stejné scéně jako kdysi Nový.
    Žánry:HudebníKomedie
    51%
    Střihové vyprávění má vzdávat hold slavnému českému herci, ale výsledek dopadl dost neslavně. Výňatky z Nového filmů jsou pospojovány tak, že předválečná i poválečná filmová hvězda nedopřeje publiku svou tvář, slyšíme jen její hlas. Film měl původně režírovat Jiří Suchý, ale nesměl se toho ujmout, nakonec vyšuměl i vtipný nápad, že Semafor působil na stejné scéně jako kdysi Nový.
    Žánry:HudebníKomedie
    56
  • Útěk ze stínu
    Útěk ze stínu (1958)
    Film

    Vzorové psychologické drama líčí, s jakými obtížemi se rodí nové socialistické smýšlení, Režisér Jiří Sequens varuje před neuváženými sňatky do rodin poražené buržoazie, protože někdejší honorace odmítá příjmout člověka z jiné společenské vrstvy. Přesvědčí se o tom i hrdinové tohoto filmu. Bývalý majitel lékárny se totiž nechce smířit s tím, že jeho dcera si vzala pouhého technického kreslíře. Otcovy nenávistné intriky ovšem zaviní, že citlivá žena se pokusí o sebevraždu. Žlučovitého starce ztělesnil František Smolík, který dokázal polidštit i výsostně zápornou postavu.

    50%

    Vzorové psychologické drama líčí, s jakými obtížemi se rodí nové socialistické smýšlení, Režisér Jiří Sequens varuje před neuváženými sňatky do rodin poražené buržoazie, protože někdejší honorace odmítá příjmout člověka z jiné společenské vrstvy. Přesvědčí se o tom i hrdinové tohoto filmu. Bývalý majitel lékárny se totiž nechce smířit s tím, že jeho dcera si vzala pouhého technického kreslíře. Otcovy nenávistné intriky ovšem zaviní, že citlivá žena se pokusí o sebevraždu. Žlučovitého starce ztělesnil František Smolík, který dokázal polidštit i výsostně zápornou postavu.

    57
  • Poslední výstřel
    Poslední výstřel (1950)
    Film
    49%
    58
  • Letos v září
    Letos v září (1962)
    Film

    František Daniel se svým snímkem dá tematicky řadit vedle snímků Miloše Formana (Černý Petr, Lásky jedné plavovlásky), které se zabývají mladou generací a jejich střetem s tou starou. Jedná se o působivý záznam tehdejšího mládí, který se snaží zachytit esenci a podstatu jejich zájmů, tužeb a každodenních trablů. Jde tak velmi ostře proti naprosto mylnému zobrazování socialistické mládeže, které můžeme znát z budovatelských filmů (Zítra se bude tančit všude). Ukazuje jejich první lásky a souboj s odlišným způsobem smýšlejícími rodiči, zabalené do formálních observačních prostředků, což můžeme znát také z Formanovy tvorby. Zároveň ústřední milostnou dvojici opatřil postsynchronními repliky, které přibližují jejich myšlenkové pochody. Jedná se o hodnotný artefakt nahlížející na tehdejší studenty, který se v porovnání s profanovanými kusy ze stejného prostředí nemá za co stydět.

    Žánry:Drama
    48%

    František Daniel se svým snímkem dá tematicky řadit vedle snímků Miloše Formana (Černý Petr, Lásky jedné plavovlásky), které se zabývají mladou generací a jejich střetem s tou starou. Jedná se o působivý záznam tehdejšího mládí, který se snaží zachytit esenci a podstatu jejich zájmů, tužeb a každodenních trablů. Jde tak velmi ostře proti naprosto mylnému zobrazování socialistické mládeže, které můžeme znát z budovatelských filmů (Zítra se bude tančit všude). Ukazuje jejich první lásky a souboj s odlišným způsobem smýšlejícími rodiči, zabalené do formálních observačních prostředků, což můžeme znát také z Formanovy tvorby. Zároveň ústřední milostnou dvojici opatřil postsynchronními repliky, které přibližují jejich myšlenkové pochody. Jedná se o hodnotný artefakt nahlížející na tehdejší studenty, který se v porovnání s profanovanými kusy ze stejného prostředí nemá za co stydět.

    Žánry:Drama
    59
  • Za pět minut sedm
    Za pět minut sedm (1964)
    Film
    48%
    60
  • Jakou barvu má láska
    Jakou barvu má láska (1973)
    Film

    Normalizační požadavky ovlivňovaly i milostné příběhy - jestliže je zažívali představitelé uvědomělé dělnické třídy, musely být optimistické. Pokud se ovšem přidala inscenační i vypravěčská topornost, výsledkem byl těžko stravitelný pokrm, jak je tomu v tomto filmu. Vypráví o tom, jak čistá a upřímná láska, která se rozhořela mezi televizním reportérem a inženýrkou z chemického závodu, může jedině povznášet. Je natolik příkladná, že film poskytuje jakýsi návod, jak by se zodpovědní lidé měli k sobě chovat, aby rodina byla opravdovým základem socialistického státu.

    47%

    Normalizační požadavky ovlivňovaly i milostné příběhy - jestliže je zažívali představitelé uvědomělé dělnické třídy, musely být optimistické. Pokud se ovšem přidala inscenační i vypravěčská topornost, výsledkem byl těžko stravitelný pokrm, jak je tomu v tomto filmu. Vypráví o tom, jak čistá a upřímná láska, která se rozhořela mezi televizním reportérem a inženýrkou z chemického závodu, může jedině povznášet. Je natolik příkladná, že film poskytuje jakýsi návod, jak by se zodpovědní lidé měli k sobě chovat, aby rodina byla opravdovým základem socialistického státu.

    61
  • Divoký koník Ryn
    Divoký koník Ryn (1981)
    Film

    Přepis dětské knížky sice odstranil největší naivity, avšak přesto zůstává pachuť kýčovitého barvotisku. Film, jenž se odehrává v létě 1947, líčí, jak rázovitý starý vesničan vyléčí nemocného koně, který Šumavě zůstal po odchodu sovětské armády. Sděluje, že o uzdravená zvířata se nejlépe postaráme tak, že jim poskytneme co nejvíce volnosti. A do tkaniva vyprávění pozvolna proniká i připomínání tehdejší společenské situace.

    46%

    Přepis dětské knížky sice odstranil největší naivity, avšak přesto zůstává pachuť kýčovitého barvotisku. Film, jenž se odehrává v létě 1947, líčí, jak rázovitý starý vesničan vyléčí nemocného koně, který Šumavě zůstal po odchodu sovětské armády. Sděluje, že o uzdravená zvířata se nejlépe postaráme tak, že jim poskytneme co nejvíce volnosti. A do tkaniva vyprávění pozvolna proniká i připomínání tehdejší společenské situace.

    62
  • Čistá řeka
    Čistá řeka (1978)
    Film
    43%
    63
  • Olověný chléb
    Olověný chléb (1953)
    Film

    Film "Olověný chléb", natočený podle námětu laureátky státní ceny Aleny Bernáškové, chce ukázat dnešním dětem, jak žily v buržoasním Československu dělnicke děti. Vypráví příběh jedné dětské party z pražské periferie, která pomáhala svým rodičům a sourozencům vyhrát stávku vyhlášenou na protest proti propouštění v Kodymově továrně. Parta se také účastnila slavnosti komunistické mládeže "Rudých letnic", a několik jejích členů bylo raněno při srážce s četníky. Jak ve stávce, tak i při této srážce děti dokázaly, že dobře chápou boj svých otců za právo na práci a že stojí s nimi solidárně. (Filmový přehled)

    Žánry:Drama
    42%

    Film "Olověný chléb", natočený podle námětu laureátky státní ceny Aleny Bernáškové, chce ukázat dnešním dětem, jak žily v buržoasním Československu dělnicke děti. Vypráví příběh jedné dětské party z pražské periferie, která pomáhala svým rodičům a sourozencům vyhrát stávku vyhlášenou na protest proti propouštění v Kodymově továrně. Parta se také účastnila slavnosti komunistické mládeže "Rudých letnic", a několik jejích členů bylo raněno při srážce s četníky. Jak ve stávce, tak i při této srážce děti dokázaly, že dobře chápou boj svých otců za právo na práci a že stojí s nimi solidárně. (Filmový přehled)

    Žánry:Drama
    64
  • 65
  • Únos
    Únos (1952)
    Film
    Komunistický propagandistický film, který měl „správně“ přiblížit skutečnou událost, úlet československých Dakot pilotovaných bývalými příslušníky RAF do emigrace. Příběh odehrávající se na plátně je sice vylhaný od začátku až do konce, nezbytný ideologický balast vyvažují krásné dobové záběry letounů ČSA a Československého letectva v roce 1951. Ve filmu jsou zřejmě poslední záběry našich Mosquit, před jejich likvidací.
    Žánry:Drama
    38%
    Komunistický propagandistický film, který měl „správně“ přiblížit skutečnou událost, úlet československých Dakot pilotovaných bývalými příslušníky RAF do emigrace. Příběh odehrávající se na plátně je sice vylhaný od začátku až do konce, nezbytný ideologický balast vyvažují krásné dobové záběry letounů ČSA a Československého letectva v roce 1951. Ve filmu jsou zřejmě poslední záběry našich Mosquit, před jejich likvidací.
    Žánry:Drama
    66
  • Karhanova parta
    Karhanova parta (1951)
    Film
    38%
    67
  • Člověk není sám
    Člověk není sám (1971)
    Film
    30%
    68
  • 69
  • Tobě hrana zvonit nebude
    Tobě hrana zvonit nebude (1975)
    Film
    22%
    70