Věra Kalendová: Nejlepší filmy
a seriály

6.6

Věra Kalendová: Filmy a seriály

  • Kulový blesk
    Kulový blesk (1978)
    FilmRole: Máňa, kamarádka Jechové
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +3
    Připravit, zorganizovat a provést výměnu dvanácti bytů je dílo hodné mistra. Tím ovšem dr. Radosta, jehož excelentně ztvárnil Rudolf Hrušínský, také je. Náhlé těžkosti a komplikace řeší s grácií za pochodu a pro jistotu, aby se v den D všechno povedlo, provede malou generální zkoušku, která odhalí mnohé nedostatky celé akce. Objeví se drobné problémy, způsobené např. svatbou objednanou na nevhodný termín nebo váháním některých účastníků. Zmatek, jenž málem zhatí celou operaci, vyvolá noční cvičení, vyhlášené opilým psychologem Knotkem...
    Žánry:Komedie
    83%
    Připravit, zorganizovat a provést výměnu dvanácti bytů je dílo hodné mistra. Tím ovšem dr. Radosta, jehož excelentně ztvárnil Rudolf Hrušínský, také je. Náhlé těžkosti a komplikace řeší s grácií za pochodu a pro jistotu, aby se v den D všechno povedlo, provede malou generální zkoušku, která odhalí mnohé nedostatky celé akce. Objeví se drobné problémy, způsobené např. svatbou objednanou na nevhodný termín nebo váháním některých účastníků. Zmatek, jenž málem zhatí celou operaci, vyvolá noční cvičení, vyhlášené opilým psychologem Knotkem...
    Žánry:Komedie
    1
  • Návštěvníci
    Návštěvníci (1983)
    Seriál
    • iVysílání
    Zemi hrozí srážka s meteoritem následkem čehož by zahynulo šedesát procent života. Lidé se usilovně snaží najít přijatelné řešení, padají různé návrhy, likvidace meteoritu, přesídlení celého lidstva na měsíc - toto se nezamlouvá delfínům protože to "jejich problém neřeší" atd. Do živé debaty vstupuje akademik Richard - až fanatický obdivovatel velkého matematika konce 20. století Adama Bernaua. Tvrdí že podle pamětí génia měl být v jeho mládí nalezen jednoduchý způsob jak přesouvat v prostoru a čase celé kontinenty a planety. Mistrovy zápisky a výpočty ale bohužel za jeho mládí shořely při požáru domu Bernauových. Akademik tedy navrhuje uskutečnit cestu časem nazpět do roku 1984 - těsně před požárem domu a při bleskové akci zajistit sešit (sešity) s výpočty a vrátit se zpět. Návrh je s určitými rozpaky odhlasován radou Země, a expedice ADAM 84 složená z těch nejlepších odborníků včetně akademika Richarda a vybavená tou nejlepší technikou své doby (ovšem chytře maskovanou za nejlepší techniku té minulé doby..) se vydává na cestu časem do roku 1984... Po počátečních potížích se dostávají do hořícího domu Bernauových právě v čas, bohužel kýžený sešit č.1 není na svém místě udaném v pamětech génia a akademik sám nedopatřením způsobí že shoří spolu s domem. Richard si najednou začíná uvědomovat že expedice nebude ta blesková a úspěšná akce jakou si představoval a během nastalých událostí se ho zmocňuje pocit že génius přelomu 20. a 21. století snad ani žádnou formuli na přesun kontinentů nevymyslel...
    83%
    Zemi hrozí srážka s meteoritem následkem čehož by zahynulo šedesát procent života. Lidé se usilovně snaží najít přijatelné řešení, padají různé návrhy, likvidace meteoritu, přesídlení celého lidstva na měsíc - toto se nezamlouvá delfínům protože to "jejich problém neřeší" atd. Do živé debaty vstupuje akademik Richard - až fanatický obdivovatel velkého matematika konce 20. století Adama Bernaua. Tvrdí že podle pamětí génia měl být v jeho mládí nalezen jednoduchý způsob jak přesouvat v prostoru a čase celé kontinenty a planety. Mistrovy zápisky a výpočty ale bohužel za jeho mládí shořely při požáru domu Bernauových. Akademik tedy navrhuje uskutečnit cestu časem nazpět do roku 1984 - těsně před požárem domu a při bleskové akci zajistit sešit (sešity) s výpočty a vrátit se zpět. Návrh je s určitými rozpaky odhlasován radou Země, a expedice ADAM 84 složená z těch nejlepších odborníků včetně akademika Richarda a vybavená tou nejlepší technikou své doby (ovšem chytře maskovanou za nejlepší techniku té minulé doby..) se vydává na cestu časem do roku 1984... Po počátečních potížích se dostávají do hořícího domu Bernauových právě v čas, bohužel kýžený sešit č.1 není na svém místě udaném v pamětech génia a akademik sám nedopatřením způsobí že shoří spolu s domem. Richard si najednou začíná uvědomovat že expedice nebude ta blesková a úspěšná akce jakou si představoval a během nastalých událostí se ho zmocňuje pocit že génius přelomu 20. a 21. století snad ani žádnou formuli na přesun kontinentů nevymyslel...
    2
  • Arabela
    Arabela (1980)
    SeriálRole: hotelová kuchařka
    • iVysílání
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, aby vše dobře nedopadlo.
    81%
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, aby vše dobře nedopadlo.
    3
  • Hostinec „U kamenného stolu“
    Hostinec „U kamenného stolu“ (1948)
    FilmRole: nevěsta Blaženka
    Do lázeňského městečka Džbery přijíždí na dovolenou rodina městského rady Dyndery a jako každý rok se ubytují ve svém oblíbeném hotelu "U kamenného stolu". K majitelů hotelu manželům Tatrmužovým přijíždějí na prázdniny i jejich dva synovci, mladí mužové Spytihněv a Tomáš, kteří spolu nemluví od té doby, co se jako malí kluci pohádali o skleněnou duhovou kuličku. Hned po příjezdu jsou Spytihněv i Tomáš okouzleni Dynderovými dcerami Věrou a Alenou a začnou se jim dvořit. Klidný začátek prázdninové idyly je však narušen útěkem hostinské Boženky s hercem kočovné herecké společnosti Benem Mertensem. Neštastný Tatrmuž se uzavře ve svém pokoji a a odmítá z něho vyjít. Vedení podniku se tedy musí ujmout oba synovci, kteří se každý týden střídají ve funkci šéfa a hlavního číšníka. Hostinec však pod jejich vedením rychle upadá. Dynderovi se nemohou dívat na Tatrmužův smutek a taky na úpadek hotelu a rozhodnou se zakročit. Energická paní Dynderová najde paní Boženku v sousední vesnici a přemluví ji k návratu. Pár zbylých hotelových hostů paní Boženku nadšeně vítá. Tatrmuž manželce odpustí a synovci se konečně mohou věnovat svým dívkám, kterým se podařilo oba mladíky udobřit.
    Žánry:Komedie
    77%
    Do lázeňského městečka Džbery přijíždí na dovolenou rodina městského rady Dyndery a jako každý rok se ubytují ve svém oblíbeném hotelu "U kamenného stolu". K majitelů hotelu manželům Tatrmužovým přijíždějí na prázdniny i jejich dva synovci, mladí mužové Spytihněv a Tomáš, kteří spolu nemluví od té doby, co se jako malí kluci pohádali o skleněnou duhovou kuličku. Hned po příjezdu jsou Spytihněv i Tomáš okouzleni Dynderovými dcerami Věrou a Alenou a začnou se jim dvořit. Klidný začátek prázdninové idyly je však narušen útěkem hostinské Boženky s hercem kočovné herecké společnosti Benem Mertensem. Neštastný Tatrmuž se uzavře ve svém pokoji a a odmítá z něho vyjít. Vedení podniku se tedy musí ujmout oba synovci, kteří se každý týden střídají ve funkci šéfa a hlavního číšníka. Hostinec však pod jejich vedením rychle upadá. Dynderovi se nemohou dívat na Tatrmužův smutek a taky na úpadek hotelu a rozhodnou se zakročit. Energická paní Dynderová najde paní Boženku v sousední vesnici a přemluví ji k návratu. Pár zbylých hotelových hostů paní Boženku nadšeně vítá. Tatrmuž manželce odpustí a synovci se konečně mohou věnovat svým dívkám, kterým se podařilo oba mladíky udobřit.
    Žánry:Komedie
    4
  • Létající Čestmír
    Létající Čestmír (1984)
    Seriál
    • iVysílání
    75%
    5
  • Fešák Hubert
    Fešák Hubert (1984)
    FilmRole: bytná Růži
    • VOYO
    • O2 TV
    • Filmbox+
    Hlavně se neživit prací! Komedie o žižkovském švihákovi, který práci nahrazoval vynalézavostí. Příběh z počátku třicátých let se odehrává v době hospodářské krize. Hubert Hrabě, přezdívaný Fešák Hubert, je svérázný žižkovský frajer, který se sice vyučil pokrývačem, ale je krize a tak by o práci nezavadil, ani kdyby chtěl. A to on zrovna moc nechce. Dává si však přitom dobrý pozor, aby se při svých vychytralých způsobech, jak přijít k penězům, nedostal do rozporu se zákonem. S chytrostí a šarmem si vyřizuje otevřené účty s policejním inspektorem Mourkem, který ho chce stůj co stůj dostat do kriminálu. Jenže Fešák Hubert unikne z každé nastražené pasti a nakonec připraví na zavilého policistu a jeho podřízené elegantní podraz. Z hledaných zločinců, které Mourek díky Hubertovi se slávou dopadne, se vyklubou nevinní lidé. (CS Film)
    Žánry:Komedie
    Režie:Ivo Novák
    75%
    Hlavně se neživit prací! Komedie o žižkovském švihákovi, který práci nahrazoval vynalézavostí. Příběh z počátku třicátých let se odehrává v době hospodářské krize. Hubert Hrabě, přezdívaný Fešák Hubert, je svérázný žižkovský frajer, který se sice vyučil pokrývačem, ale je krize a tak by o práci nezavadil, ani kdyby chtěl. A to on zrovna moc nechce. Dává si však přitom dobrý pozor, aby se při svých vychytralých způsobech, jak přijít k penězům, nedostal do rozporu se zákonem. S chytrostí a šarmem si vyřizuje otevřené účty s policejním inspektorem Mourkem, který ho chce stůj co stůj dostat do kriminálu. Jenže Fešák Hubert unikne z každé nastražené pasti a nakonec připraví na zavilého policistu a jeho podřízené elegantní podraz. Z hledaných zločinců, které Mourek díky Hubertovi se slávou dopadne, se vyklubou nevinní lidé. (CS Film)
    Žánry:Komedie
    Režie:Ivo Novák
    6
  • Soukromá vichřice
    Soukromá vichřice (1967)
    FilmRole: vrátná
    • VOYO
    Soukromá vichřice je prvním filmovým přepisem Páralova románu, též se odehrává v Ústí nad Labem, městě s početným chemickým průmyslem - avšak zvolené prostředí se mění v pouhou kulisu. Režiséra Hynka Bočana více zajímají proměnlivé vztahy mezi manžely i milenci, dvojice se rozcházejí i scházejí, hádají se i usmiřují. Malé milostné dobrodružství sice vnáší vzrušení, avšak neméně důležité je přiměřené hmotné zajištění. Pod zábavným zevnějškem příběhu probleskují úvahy o leckdy sporných hodnotách, k nimž dospěli lidé žijící v socialismu. Smutná komedie do značně míry staví na hereckém ztvárnění, avšak ve výsledku působí přece jen vyšuměle, u postav občas postrádáme věrohodné motivace.
    Žánry:Komedie
    75%
    Soukromá vichřice je prvním filmovým přepisem Páralova románu, též se odehrává v Ústí nad Labem, městě s početným chemickým průmyslem - avšak zvolené prostředí se mění v pouhou kulisu. Režiséra Hynka Bočana více zajímají proměnlivé vztahy mezi manžely i milenci, dvojice se rozcházejí i scházejí, hádají se i usmiřují. Malé milostné dobrodružství sice vnáší vzrušení, avšak neméně důležité je přiměřené hmotné zajištění. Pod zábavným zevnějškem příběhu probleskují úvahy o leckdy sporných hodnotách, k nimž dospěli lidé žijící v socialismu. Smutná komedie do značně míry staví na hereckém ztvárnění, avšak ve výsledku působí přece jen vyšuměle, u postav občas postrádáme věrohodné motivace.
    Žánry:Komedie
    7
  • Divá Bára
    Divá Bára (1949)
    FilmRole: děvečka u rychtáře
    Krásná dcera obecního pastýře Bára se líbí všem mládencům z vesnice. Proto si o ní pověrčivé tetky vyprávějí, že se narodila jako dítě polednice. Dívka má jen několik málo přátel: farářovu schovanku Elišku a samotného faráře, který se jí pokaždé zastane. Panský správce Sláma usiluje o Elišku, ale ta miluje pražského studenta. Bára se proto rozhodne odradit Slámu od námluv. Převlékne se za strašidlo a u hřbitova donutí vyděšeného Slámu, aby nechal Elišku na pokoji. Jenže je odhalena a rozlícení vesničané ji zavřou do márnice… Snímek, který ve své době dobyl též zahraniční trhy (zaznamenal výrazný úspěch v Sovětském svazu i Latinské Americe) natočil jako svůj debut režisér Vladimír Čech. Do hlavní role obsadil půvabnou a temperamentní členku Slezského národního divadla v Opavě Vlastu Fialovou, vybranou na základě konkurzu. I pro ni to byl první film.
    Žánry:DramaRomantický
    73%
    Krásná dcera obecního pastýře Bára se líbí všem mládencům z vesnice. Proto si o ní pověrčivé tetky vyprávějí, že se narodila jako dítě polednice. Dívka má jen několik málo přátel: farářovu schovanku Elišku a samotného faráře, který se jí pokaždé zastane. Panský správce Sláma usiluje o Elišku, ale ta miluje pražského studenta. Bára se proto rozhodne odradit Slámu od námluv. Převlékne se za strašidlo a u hřbitova donutí vyděšeného Slámu, aby nechal Elišku na pokoji. Jenže je odhalena a rozlícení vesničané ji zavřou do márnice… Snímek, který ve své době dobyl též zahraniční trhy (zaznamenal výrazný úspěch v Sovětském svazu i Latinské Americe) natočil jako svůj debut režisér Vladimír Čech. Do hlavní role obsadil půvabnou a temperamentní členku Slezského národního divadla v Opavě Vlastu Fialovou, vybranou na základě konkurzu. I pro ni to byl první film.
    Žánry:DramaRomantický
    8
  • Čapkovy povídky
    Čapkovy povídky (1947)
    FilmRole: žena v krčmě
    V roce 1947 sáhli filmaři poprvé po Čapkových Povídkách z jedné a druhé kapsy. Režisér Martin Frič si ve spolupráci se scenáristy Františkem Vlčkem a Jaroslavem Žákem vybrali pět povídek: Propuštěný, Případ s dítětem, Balada o Juraji Čupovi, Ukradený spis a Poslední soud. První je o podmínečně propuštěném trestanci, ve druhé policejní komisař hledá pachatele uneseného dítěte a poznává, jak těžké je mezi navlas si podobnými nemluvňaty najít to pravé. Třetí je sugestivním vyprávěním o náboženském fanatikovi, který z božího příkazu zabil a jde se ve sněhové vánici udat na četnickou stanici. Ve čtvrté pátrá inspektor Pištora po bytovém zloději, který omylem ukradl tajné spisy generálního štábu, a v poslední povídce se dozvíme, že je-li na některé hříšníky pozemská spravedlnost krátká, trestu stejně neujdou. Trvalou hodnotou filmu jsou herecké výkony hlavních protagonistů - byli to Jaroslav Marvan, Jaroslav Průcha, František Filipovský, Theodor Pištěk, František Kovářík a František Smolík. (Česká televize)
    73%
    V roce 1947 sáhli filmaři poprvé po Čapkových Povídkách z jedné a druhé kapsy. Režisér Martin Frič si ve spolupráci se scenáristy Františkem Vlčkem a Jaroslavem Žákem vybrali pět povídek: Propuštěný, Případ s dítětem, Balada o Juraji Čupovi, Ukradený spis a Poslední soud. První je o podmínečně propuštěném trestanci, ve druhé policejní komisař hledá pachatele uneseného dítěte a poznává, jak těžké je mezi navlas si podobnými nemluvňaty najít to pravé. Třetí je sugestivním vyprávěním o náboženském fanatikovi, který z božího příkazu zabil a jde se ve sněhové vánici udat na četnickou stanici. Ve čtvrté pátrá inspektor Pištora po bytovém zloději, který omylem ukradl tajné spisy generálního štábu, a v poslední povídce se dozvíme, že je-li na některé hříšníky pozemská spravedlnost krátká, trestu stejně neujdou. Trvalou hodnotou filmu jsou herecké výkony hlavních protagonistů - byli to Jaroslav Marvan, Jaroslav Průcha, František Filipovský, Theodor Pištěk, František Kovářík a František Smolík. (Česká televize)
    9
  • 10
  • Jako jed
    Jako jed (1985)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    Inženýr Pavel Hnyk je v práci úspěšný, v soukromí však příliš spokojený není. Blíží se mu totiž padesátka a on se nemůže zbavit pocitu, že mu život jaksi proklouzává pod rukama. Nejúčinnější medicínou na takové strasti bývají milostné avantýry, a Pavel si jich také bohatě dopřává. Jeho manželka Alice je povoláním advokátka, ví tedy o takových případech svoje, a protože je to moudrá žena, mlčky je přechází. Jednoho dne se ale na Pavlově pracovišti objeví nová kolegyně - půvabná Slovenka Julie. Přátelský vztah se brzy změní na milostný poměr, a ten postupem času přerůstá v bezhlavou, ničivou vášeň, která nedbá na nic a na nikoho...
    Žánry:Komedie
    Režie:Vít Olmer
    72%
    Inženýr Pavel Hnyk je v práci úspěšný, v soukromí však příliš spokojený není. Blíží se mu totiž padesátka a on se nemůže zbavit pocitu, že mu život jaksi proklouzává pod rukama. Nejúčinnější medicínou na takové strasti bývají milostné avantýry, a Pavel si jich také bohatě dopřává. Jeho manželka Alice je povoláním advokátka, ví tedy o takových případech svoje, a protože je to moudrá žena, mlčky je přechází. Jednoho dne se ale na Pavlově pracovišti objeví nová kolegyně - půvabná Slovenka Julie. Přátelský vztah se brzy změní na milostný poměr, a ten postupem času přerůstá v bezhlavou, ničivou vášeň, která nedbá na nic a na nikoho...
    Žánry:Komedie
    Režie:Vít Olmer
    11
  • Němá barikáda
    Němá barikáda (1949)
    FilmRole: žena v tramvaji
    Drama z památných květnových dnů roku 1945 líčené na pozadí příběhů několika holešovických občanů. Tito občané se aktivně zapojili do posledních bojů II. světové války v Praze. Zorganizovali odpor proti tankové divizi blížící se k Praze - vybudovali barikády na Trojském mostě. Německá vojska se snaží urychleně opustit město, a to si rychle přivyká pocitu divize, která se chystá k poslednímu zoufalému úderu. Obrana stála velké úsilí... Film věnovaný hrdinům Pražského povstání 1945. (oficiální text distributora)
    Žánry:VálečnýDrama
    72%
    Drama z památných květnových dnů roku 1945 líčené na pozadí příběhů několika holešovických občanů. Tito občané se aktivně zapojili do posledních bojů II. světové války v Praze. Zorganizovali odpor proti tankové divizi blížící se k Praze - vybudovali barikády na Trojském mostě. Německá vojska se snaží urychleně opustit město, a to si rychle přivyká pocitu divize, která se chystá k poslednímu zoufalému úderu. Obrana stála velké úsilí... Film věnovaný hrdinům Pražského povstání 1945. (oficiální text distributora)
    Žánry:VálečnýDrama
    12
  • Bakaláři
    Bakaláři (1972)
    Seriál
    • iVysílání
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    71%
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    13
  • Sanitka
    Sanitka (1984)
    Seriál
    • VOYO
    • iVysílání

    Jedenáctidílný seriál z prostředí pražské záchranné služby, opisující její rozvoj v letech 1956 - 1975. Děj je úzce provázán s osobními osudy lidí, kteří se zprvu opomíjenou lékařskou profesí spojili své životy. Každý díl se odehrává v jiném prostředí a je motivován novou událostí, v jejímž průběhu se spolu s většinou stálými protagonisty zdravotnického týmu objevují i zcela nové figury. Osmdesát procent záběrů vznikalo v reálech, natáčelo se klasickou filmovou technologií po dobu téměř tří let, celkem se v seriálu vyskytuje na 250 postav.

    Žánry:Drama
    70%

    Jedenáctidílný seriál z prostředí pražské záchranné služby, opisující její rozvoj v letech 1956 - 1975. Děj je úzce provázán s osobními osudy lidí, kteří se zprvu opomíjenou lékařskou profesí spojili své životy. Každý díl se odehrává v jiném prostředí a je motivován novou událostí, v jejímž průběhu se spolu s většinou stálými protagonisty zdravotnického týmu objevují i zcela nové figury. Osmdesát procent záběrů vznikalo v reálech, natáčelo se klasickou filmovou technologií po dobu téměř tří let, celkem se v seriálu vyskytuje na 250 postav.

    Žánry:Drama
    14
  • Haškovy povídky ze starého mocnářství
    Haškovy povídky ze starého mocnářství (1952)
    FilmRole: Kořenářova žena
    69%
    15
  • Schlafes Bruder
    Schlafes Bruder (1995)
    Film
    Adaptácia rovnomenného románu rakúskeho spisovateľa Roberta Schneidera sa odohráva na začiatku 19. storočia v podmanivom prostredí Álp. Baladický príbeh sleduje osud nemanželského syna miestneho farára Eliasa, ktorého sa pre jeho inakosť a samotárstvo všetci stránia. Elias je obdarený fenomenálnym sluchom a hudobným nadaním a vďaka tomu si získa obdiv svojho jediného priateľa Petera. Tieň na ich priateľstvo vrhne náklonnosť Peterovej sestry Elsbeth k Eliasovi. Latentne homosexuálny Peter na Elsbeth žiarli. Hoci má Elias Elsbeth rád, nedokáže jej lásku opätovať obyčajným a pozemským spôsobom. Je iné a i jeho prežívanie citov je iné. Po sérii tragických udalostí v dedine spôsobených týmto nevšedným partnerským trojuholníkom a vytúženom hudobnom úspechu v miestom kostole sa Elias rozhodne, že z lásky k Elsbeth už nikdy nebude spať. Nástojčivá krása filmu nestojí iba na fotogénii horskej prírody, ale najmä na originálnom príbehu o inakost
    Žánry:Drama
    69%
    Adaptácia rovnomenného románu rakúskeho spisovateľa Roberta Schneidera sa odohráva na začiatku 19. storočia v podmanivom prostredí Álp. Baladický príbeh sleduje osud nemanželského syna miestneho farára Eliasa, ktorého sa pre jeho inakosť a samotárstvo všetci stránia. Elias je obdarený fenomenálnym sluchom a hudobným nadaním a vďaka tomu si získa obdiv svojho jediného priateľa Petera. Tieň na ich priateľstvo vrhne náklonnosť Peterovej sestry Elsbeth k Eliasovi. Latentne homosexuálny Peter na Elsbeth žiarli. Hoci má Elias Elsbeth rád, nedokáže jej lásku opätovať obyčajným a pozemským spôsobom. Je iné a i jeho prežívanie citov je iné. Po sérii tragických udalostí v dedine spôsobených týmto nevšedným partnerským trojuholníkom a vytúženom hudobnom úspechu v miestom kostole sa Elias rozhodne, že z lásky k Elsbeth už nikdy nebude spať. Nástojčivá krása filmu nestojí iba na fotogénii horskej prírody, ale najmä na originálnom príbehu o inakost
    Žánry:Drama
    16
  • Past
    Past (1950)
    FilmRole: dozorkyně Kraftová
    Drama z doby nacistické okupace začíná na nádraží, kudy projíždí transport s německými vojáky. Vlak zůstane stát kvůli improvizované sabotáži jednoho z železničářů. Odbojářská spojka Růžena Kubínová (Vlasta Chramostová) je zatčena při náhodné razii. Cynický rada Dönnert (Miroslav Holub) odhalí její falešné doklady a nechá ji krutě vyslýchat. Tuší, že by mohla přispět k odhalení celé skupiny. Do její cely nasadí konfidentku Hertu (Majka Tomášová), jež se vydává za bezúhonnou Anču Novákovou. Německá agentka vzhledem ke svým hereckým schopnostem dočasně získá Růženinu důvěru. Klíčovou informaci se ale nedozví... Film měl původně točit režisér Václav Gajer. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaVálečný
    68%
    Drama z doby nacistické okupace začíná na nádraží, kudy projíždí transport s německými vojáky. Vlak zůstane stát kvůli improvizované sabotáži jednoho z železničářů. Odbojářská spojka Růžena Kubínová (Vlasta Chramostová) je zatčena při náhodné razii. Cynický rada Dönnert (Miroslav Holub) odhalí její falešné doklady a nechá ji krutě vyslýchat. Tuší, že by mohla přispět k odhalení celé skupiny. Do její cely nasadí konfidentku Hertu (Majka Tomášová), jež se vydává za bezúhonnou Anču Novákovou. Německá agentka vzhledem ke svým hereckým schopnostem dočasně získá Růženinu důvěru. Klíčovou informaci se ale nedozví... Film měl původně točit režisér Václav Gajer. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaVálečný
    17
  • Král Králů
    Král Králů (1963)
    Film
    Může hlava cizího státu jezdit po Praze na mopedu s diplomatickým číslem? Může se obyčejný český dělník stát vladařem exotické země? Může, pokud se vhodně jmenuje, pobýval v pravou chvíli na pravém místě a zachoval se lidsky. Lojza Králů splňuje všechny uvedené podmínky, a tak se mu jednoho dne pořádně zašmodrchá život. Přede dvěma roky pracoval v Orientu a zachránil tam život domorodému starci. Nyní zastavuje před branou továrny luxusní limuzína a vyslanec Tamánského souostroví předává udivenému montérovi pověřovací listiny. Tamní panovník ho totiž v poslední vůli jmenoval regentem své neklidné země. Lojza chce tuto pochybnou čest odmítnout, když ale zjistí, že o vládu usiluje také králův zlotřilý příbuzný, který se bratříčkuje s americkými ropnými magnáty a hodlá jim svou zem zaprodat, rozhodne se překazit mezinárodní komplot. Ve světě vysoké politiky to nebude mít lehké - a což teprve doma! Zdejší byrokrati nevědí, co si s cizím Veličenstvem českého původu počít...
    Žánry:Komedie
    67%
    Může hlava cizího státu jezdit po Praze na mopedu s diplomatickým číslem? Může se obyčejný český dělník stát vladařem exotické země? Může, pokud se vhodně jmenuje, pobýval v pravou chvíli na pravém místě a zachoval se lidsky. Lojza Králů splňuje všechny uvedené podmínky, a tak se mu jednoho dne pořádně zašmodrchá život. Přede dvěma roky pracoval v Orientu a zachránil tam život domorodému starci. Nyní zastavuje před branou továrny luxusní limuzína a vyslanec Tamánského souostroví předává udivenému montérovi pověřovací listiny. Tamní panovník ho totiž v poslední vůli jmenoval regentem své neklidné země. Lojza chce tuto pochybnou čest odmítnout, když ale zjistí, že o vládu usiluje také králův zlotřilý příbuzný, který se bratříčkuje s americkými ropnými magnáty a hodlá jim svou zem zaprodat, rozhodne se překazit mezinárodní komplot. Ve světě vysoké politiky to nebude mít lehké - a což teprve doma! Zdejší byrokrati nevědí, co si s cizím Veličenstvem českého původu počít...
    Žánry:Komedie
    18
  • Vánice
    Vánice (1962)
    Film
    67%
    19
  • Nevěsta
    Nevěsta (1970)
    Film
    Experimentálně zaměřená hříčka zbavená jakékoli psychologizace se upíná k naivistickému pohledu - v této poloze Jiří Suchý vypráví o putování osmnáctileté dívky, která opustí práci v drůbežářském provozu a vydá se hledat manžela. Věštba, jíž věří, totiž stanovila, že se musí vdát přesně 23. října. Na filmu je patrné, že režisér má zkušenosti s divadelním tvarem, ale nikoli s filmovým vyjadřováním. Proto je výsledek značně těžkopádný, a to navzdory zdůrazňované poetičnosti. Režisérově stylizaci se snaží přizpůsobit i herci se začínající Martou Vančurovou v čele.
    Žánry:DramaKomedie
    66%
    Experimentálně zaměřená hříčka zbavená jakékoli psychologizace se upíná k naivistickému pohledu - v této poloze Jiří Suchý vypráví o putování osmnáctileté dívky, která opustí práci v drůbežářském provozu a vydá se hledat manžela. Věštba, jíž věří, totiž stanovila, že se musí vdát přesně 23. října. Na filmu je patrné, že režisér má zkušenosti s divadelním tvarem, ale nikoli s filmovým vyjadřováním. Proto je výsledek značně těžkopádný, a to navzdory zdůrazňované poetičnosti. Režisérově stylizaci se snaží přizpůsobit i herci se začínající Martou Vančurovou v čele.
    Žánry:DramaKomedie
    20
  • Příště budeme chytřejší, staroušku!
    Příště budeme chytřejší, staroušku! (1982)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Gustav Makovec a Karel Vašátko jsou dva nerozluční podvodníčci, kteří nedokáží odolat vidině snadného zisku, a tak se ocitnou za mřížemi. Když opustí brány věznice, nastoupí v autodílně podniku Frigoterm, ale jejich předsevzetí o poctivém životě dostávají brzy první trhliny. Vystřídají několik zaměstnání, vymyslí řadu podvůdků, ale na jejich nápadech pokaždé vydělá někdo jiný.
    Žánry:Komedie
    66%
    Gustav Makovec a Karel Vašátko jsou dva nerozluční podvodníčci, kteří nedokáží odolat vidině snadného zisku, a tak se ocitnou za mřížemi. Když opustí brány věznice, nastoupí v autodílně podniku Frigoterm, ale jejich předsevzetí o poctivém životě dostávají brzy první trhliny. Vystřídají několik zaměstnání, vymyslí řadu podvůdků, ale na jejich nápadech pokaždé vydělá někdo jiný.
    Žánry:Komedie
    21
  • Sny na neděli
    Sny na neděli (1959)
    FilmRole: zdravotní sestra
    66%
    22
  • Ves v pohraničí
    Ves v pohraničí (1948)
    FilmRole: Havlova žena
    65%
    23
  • Zralé víno
    Zralé víno (1981)
    Film
    • VOYO
    Václav Vorlíček natočil volnou \"vínovou\" trilogii, jejíž původní politický akcent (Bouřlivé víno) postupně vystřídalo slaboduché žertování (Mladé víno). Prostřední část nazvaná Zralé víno tvoří jakýsi přechodový stupeň: rozvážný předseda zemědělského družstva včas odhalí podvodníka, jenž se chtěl přiživit na práci poctivých vinařů. Obsazení Vladimíra Menšíka do hlavní role i přítomnost dalších oblíbených herců umožnilo překlenout sporné okamžiky v kresbě šaržovitých postav i událostí, důraz je položen hlavně na rádoby vtipné promluvy.
    65%
    Václav Vorlíček natočil volnou \"vínovou\" trilogii, jejíž původní politický akcent (Bouřlivé víno) postupně vystřídalo slaboduché žertování (Mladé víno). Prostřední část nazvaná Zralé víno tvoří jakýsi přechodový stupeň: rozvážný předseda zemědělského družstva včas odhalí podvodníka, jenž se chtěl přiživit na práci poctivých vinařů. Obsazení Vladimíra Menšíka do hlavní role i přítomnost dalších oblíbených herců umožnilo překlenout sporné okamžiky v kresbě šaržovitých postav i událostí, důraz je položen hlavně na rádoby vtipné promluvy.
    24
  • 25
  • Skleněný dům
    Skleněný dům (1981)
    FilmRole: tlustá kuchařka
    64%
    26
  • Osvobození Prahy
    Osvobození Prahy (1976)
    Film
    64%
    27
  • Hra o život
    Hra o život (1956)
    FilmRole: verkšuc
    64%
    28
  • Postel
    Postel (1998)
    FilmRole: Vášová - pod jménem Věra Kalendová-Nejezchlebová
    Říká se velmi nepřesně: Žijeme na tomto světě a jsme jenom lidé ... To ale není pravda. Žijeme totiž minimálně ve dvou světech: ve světě mužů a ve světě žen: a nejsme jenom lidé, ale jsme jenom muži a jsme jenom ženy. I když ... Existují dnes ještě vůbec muži? S Lubošem Urnou - čtyřicetiletým hlavním hrdinou filmu - se seznamujeme v okamžiku, kdy umírá a tedy tento svět opouští. Bezprostřední důvod jeho smrti je banální a tragikomický současně, stejně jako situace, ve které se tak stane. Dokonce by se mohlo říci, že Lubošův konec je podobný většině událostí v jeho životě. Od útlého mládí až po dospělý věk. Kdo je vlastně Luboš Urna? S jistou mírou nadsázky je možno říci, že jde o určitý charakteristický typ příslušníka mužského pokolení konce dvacátého století. V jistém slova smyslu je možno Luboše označit za předobraz či určitý prototyp velice pravděpodobného mužského živočišného druhu ve třetím tisíciletí. Luboš je, stručně řečeno, reprezentant ne vlastní vinou degenerujícího biologického druhu - mužů, které zcela ovlivnil, pohltil a si podmanil plíživě agresivní svět žen. Luboš se přitom nikterak nevymyká z průměru. Je učitelem, má rodinu, dvě děti, ale také značně vyvinutou citlivost a obrazotvornost, či přímo fantazii. Dalším charakteristickým rysem jeho života je skutečnost, že žije převážně ve světě žen.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Oskar Reif
    63%
    Říká se velmi nepřesně: Žijeme na tomto světě a jsme jenom lidé ... To ale není pravda. Žijeme totiž minimálně ve dvou světech: ve světě mužů a ve světě žen: a nejsme jenom lidé, ale jsme jenom muži a jsme jenom ženy. I když ... Existují dnes ještě vůbec muži? S Lubošem Urnou - čtyřicetiletým hlavním hrdinou filmu - se seznamujeme v okamžiku, kdy umírá a tedy tento svět opouští. Bezprostřední důvod jeho smrti je banální a tragikomický současně, stejně jako situace, ve které se tak stane. Dokonce by se mohlo říci, že Lubošův konec je podobný většině událostí v jeho životě. Od útlého mládí až po dospělý věk. Kdo je vlastně Luboš Urna? S jistou mírou nadsázky je možno říci, že jde o určitý charakteristický typ příslušníka mužského pokolení konce dvacátého století. V jistém slova smyslu je možno Luboše označit za předobraz či určitý prototyp velice pravděpodobného mužského živočišného druhu ve třetím tisíciletí. Luboš je, stručně řečeno, reprezentant ne vlastní vinou degenerujícího biologického druhu - mužů, které zcela ovlivnil, pohltil a si podmanil plíživě agresivní svět žen. Luboš se přitom nikterak nevymyká z průměru. Je učitelem, má rodinu, dvě děti, ale také značně vyvinutou citlivost a obrazotvornost, či přímo fantazii. Dalším charakteristickým rysem jeho života je skutečnost, že žije převážně ve světě žen.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Oskar Reif
    29
  • 30
  • Májové hvězdy
    Májové hvězdy (1959)
    FilmRole: domovnice
    Československo-sovětský povídkový film se odehrává v posledních dnech druhé světové války, kdy obyvatelé vítají osvoboditelskou armádu a prožívají své drobné příběhy: unavený ruský generál si odpočine v domku venkovských rodičů a konfrontuje své válečné zážitky s naivním, a přesto „pravdivým“ chápáním čtyřletého chlapce Dušana. Česká učitelka Jana se sblíží s přitažlivým velitelem ženijní jednotky Rukavičkinem, ale nadějný milostný vztah hned v jeho zárodku zmaří tak banální okolnost, jakou je setřená školní tabule. Pan Novák se vrátí z koncentračního tábora, ale zjistí, že jeho byt na Malé Straně obsadil fanatický německý ostřelovač. V Praze vyjede první poválečná tramvaj. Mezi pasažéry je i ruský seržant, který v civilu tramvaje řídí…
    61%
    Československo-sovětský povídkový film se odehrává v posledních dnech druhé světové války, kdy obyvatelé vítají osvoboditelskou armádu a prožívají své drobné příběhy: unavený ruský generál si odpočine v domku venkovských rodičů a konfrontuje své válečné zážitky s naivním, a přesto „pravdivým“ chápáním čtyřletého chlapce Dušana. Česká učitelka Jana se sblíží s přitažlivým velitelem ženijní jednotky Rukavičkinem, ale nadějný milostný vztah hned v jeho zárodku zmaří tak banální okolnost, jakou je setřená školní tabule. Pan Novák se vrátí z koncentračního tábora, ale zjistí, že jeho byt na Malé Straně obsadil fanatický německý ostřelovač. V Praze vyjede první poválečná tramvaj. Mezi pasažéry je i ruský seržant, který v civilu tramvaje řídí…
    31
  • Klec pro dva
    Klec pro dva (1967)
    Film
    Tento sice komediální, ale současně i tklivě zabarvený příběh dokládá, že ani špičkové herecké obsazení ještě nezaručuje žádoucí zdar, chybí-li příběhu nápaditost I vypravěčská obratnost. Režisér Jaroslav Mach obsadil do hlavní role Vladimíra Menšíka a využil veškeré jeho dispozice: Menšík tu sehrál roli prostého tiskárenského dělníka, jenž obětavě pečuje o svou nemocnou matku. Tráví s ní veškerý volný čas a jedinou zálibou, kterou si čas od času dopřeje, jsou železniční modely. Jenže vše změní příchod vnadné dívky. Hrdina náhle propadá milostnému poblouznění, nevěda si rady s konfliktem dosud nepoznaným citem a starostí o matku.
    Žánry:DramaRomantický
    61%
    Tento sice komediální, ale současně i tklivě zabarvený příběh dokládá, že ani špičkové herecké obsazení ještě nezaručuje žádoucí zdar, chybí-li příběhu nápaditost I vypravěčská obratnost. Režisér Jaroslav Mach obsadil do hlavní role Vladimíra Menšíka a využil veškeré jeho dispozice: Menšík tu sehrál roli prostého tiskárenského dělníka, jenž obětavě pečuje o svou nemocnou matku. Tráví s ní veškerý volný čas a jedinou zálibou, kterou si čas od času dopřeje, jsou železniční modely. Jenže vše změní příchod vnadné dívky. Hrdina náhle propadá milostnému poblouznění, nevěda si rady s konfliktem dosud nepoznaným citem a starostí o matku.
    Žánry:DramaRomantický
    32
  • Samorost
    Samorost (1983)
    FilmRole: stará vrátná
    • VOYO
    60%
    33
  • Malý pitaval z velkého města
    Malý pitaval z velkého města (1983)
    Seriál
    • iVysílání
    Na televizní obrazovku se vrací detektivní seriál Malý pitaval z velkého města podle scénáře Jaroslava Dietla v režii Jaroslava Dudka se známými a populárními herci. Opět se budete moci setkávat s partou pražských kriminalistů, kteří pátrají po pachatelích drobných i těch nejzávažnějších zločinů. U některých případů jim jde vše s úsměvem, u jiných do smíchu není nikomu, ani těm nejotrlejším. Skvělé herecké obsazení zajistí příjemnou zábavu i po letech. Vedoucím kriminalistického týmu je náčelník Břetislav Kubát (Ladislava Frej) a jeho podřízenými Rudolf Pekař (Vlastimil Hašek), Libor Krejcárek (Jiří Krampol), Kamil Hamřík (Pavel Zedníček) a nejmladší vyšetřovatel Jiří Otradovec (Michal Pešek). (oficiální text distributora)
    Žánry:Krimi
    59%
    Na televizní obrazovku se vrací detektivní seriál Malý pitaval z velkého města podle scénáře Jaroslava Dietla v režii Jaroslava Dudka se známými a populárními herci. Opět se budete moci setkávat s partou pražských kriminalistů, kteří pátrají po pachatelích drobných i těch nejzávažnějších zločinů. U některých případů jim jde vše s úsměvem, u jiných do smíchu není nikomu, ani těm nejotrlejším. Skvělé herecké obsazení zajistí příjemnou zábavu i po letech. Vedoucím kriminalistického týmu je náčelník Břetislav Kubát (Ladislava Frej) a jeho podřízenými Rudolf Pekař (Vlastimil Hašek), Libor Krejcárek (Jiří Krampol), Kamil Hamřík (Pavel Zedníček) a nejmladší vyšetřovatel Jiří Otradovec (Michal Pešek). (oficiální text distributora)
    Žánry:Krimi
    34
  • 30 případů majora Zemana
    30 případů majora Zemana (1976)
    Seriál
    58%
    35
  • Sedm hladových
    Sedm hladových (1988)
    Film
    • VOYO
    Lidé mohou být na ledasčems závislí, třeba na vysoce kalorickém jídle. Jenže boj s nadváhou i přejídáním často bývá marný, takže nešťastníkům nezbude nic jiného než hubnout pod vedením odborníků - a ani jim nevadí, že poměry v příslušném sanatoriu jsou značně despotické a ponižující. I když by se při hodně dobré vůli nechaly vypozorovat určité metaforické prvky, nahořklá komedie, vyžívající se v naivistické stylizaci, nechce být nakonec ničím jiným než zábavným počinem.
    Žánry:DramaKomedie
    58%
    Lidé mohou být na ledasčems závislí, třeba na vysoce kalorickém jídle. Jenže boj s nadváhou i přejídáním často bývá marný, takže nešťastníkům nezbude nic jiného než hubnout pod vedením odborníků - a ani jim nevadí, že poměry v příslušném sanatoriu jsou značně despotické a ponižující. I když by se při hodně dobré vůli nechaly vypozorovat určité metaforické prvky, nahořklá komedie, vyžívající se v naivistické stylizaci, nechce být nakonec ničím jiným než zábavným počinem.
    Žánry:DramaKomedie
    36
  • Kuřata na cestách
    Kuřata na cestách (1962)
    Film

    Příběh pionýrů z vesnice, kteří se během pionýrské soutěže o poklad omylem dostanou do vyřazené líhně místního družstva a nenapadne je nic jiného, než že seženou vejce a nechají si vylíhnout svá vlastní kuřátka. Tato \"neplecha\" v pionýrském duchu a její ukrývání před rodiči i funkcionáři tvoří jedinou dějovou osu filmu. Film je plný mnoha klišé (skupina dětí je doplněna nejmladším outsiderem, charakter předsedy a podobně), a v mnoha případech je předvidatelný (okresní funkcionář radí předsedovi statku že pionýři nechtějí jen sport, ale i činorodou práci a to v době, kdy jsou již vejce v líhni). Plakátové postavy dospělých jsou vyváženy strukturovanými vztahy mezi dětmi, jejichž jednání je opodstatněné a čitelné. Film je i přes herecké obsazení postaven výhradně na výkonech dětí, které jsou ve většině dobré a celé vyprávění tak zdaleka není nudné.
    Postřehy:
    -okres ví nejlépe co mladí chtějí a mladí to taky dělají

    57%

    Příběh pionýrů z vesnice, kteří se během pionýrské soutěže o poklad omylem dostanou do vyřazené líhně místního družstva a nenapadne je nic jiného, než že seženou vejce a nechají si vylíhnout svá vlastní kuřátka. Tato \"neplecha\" v pionýrském duchu a její ukrývání před rodiči i funkcionáři tvoří jedinou dějovou osu filmu. Film je plný mnoha klišé (skupina dětí je doplněna nejmladším outsiderem, charakter předsedy a podobně), a v mnoha případech je předvidatelný (okresní funkcionář radí předsedovi statku že pionýři nechtějí jen sport, ale i činorodou práci a to v době, kdy jsou již vejce v líhni). Plakátové postavy dospělých jsou vyváženy strukturovanými vztahy mezi dětmi, jejichž jednání je opodstatněné a čitelné. Film je i přes herecké obsazení postaven výhradně na výkonech dětí, které jsou ve většině dobré a celé vyprávění tak zdaleka není nudné.
    Postřehy:
    -okres ví nejlépe co mladí chtějí a mladí to taky dělají

    37
  • Vzbouření na vsi
    Vzbouření na vsi (1949)
    FilmRole: Černá

    FIlm s budovatelským tématem - občané obce Čiré se na výstavě v Praze seznámí s vymoženostmi techniky. Pánové se nadchnou pro nákup nové traktorové oračky, zatímco dámy zaujme elektrická pračka. A začíná boj o to, kdo s koho. Ženy dojdou dokonce až ke stávce, odejdou z domova a díky nim dojde i k odhalení nepoctivého chamtivce, který se chtěl přiživit na úkor ostatních. Humornou složku příběhu mají na bedrech pánové František Filipovský a Eman Fiala, motiv milostný zase obstará Gustav Nezval a Běla Jurdová.

    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    57%

    FIlm s budovatelským tématem - občané obce Čiré se na výstavě v Praze seznámí s vymoženostmi techniky. Pánové se nadchnou pro nákup nové traktorové oračky, zatímco dámy zaujme elektrická pračka. A začíná boj o to, kdo s koho. Ženy dojdou dokonce až ke stávce, odejdou z domova a díky nim dojde i k odhalení nepoctivého chamtivce, který se chtěl přiživit na úkor ostatních. Humornou složku příběhu mají na bedrech pánové František Filipovský a Eman Fiala, motiv milostný zase obstará Gustav Nezval a Běla Jurdová.

    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    38
  • Nevěsta k zulíbání
    Nevěsta k zulíbání (1980)
    Film
    • VOYO
    Protagonisty filmu Nevěsta k zulíbání jsou pražští geometři Květa a Karol, lidé, kteří již mají po třicítce. Pracují spolu několik let a - jakoby instinktivně - se přehlížejí. Protiklady se ale mohou přitahovat. Stačí, aby se naskytla příležitost. Energická, emancipovaná a na pohled soběstačná Květa vyhoví prosbě sebevědomého a trochu lehkomyslného Karola a zaveze jej svým vozem na svatbu jeho sestry. Tam, ve slovenské dědině, ji považují za Karolovu snoubenku a Květa, aby se vše obešlo bez trapasů, přistupuje na Karolův návrh hrát po tři dny roli jeho vyvolené. Ze hry však vzniká opravdový vztah... (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaRomantický
    57%
    Protagonisty filmu Nevěsta k zulíbání jsou pražští geometři Květa a Karol, lidé, kteří již mají po třicítce. Pracují spolu několik let a - jakoby instinktivně - se přehlížejí. Protiklady se ale mohou přitahovat. Stačí, aby se naskytla příležitost. Energická, emancipovaná a na pohled soběstačná Květa vyhoví prosbě sebevědomého a trochu lehkomyslného Karola a zaveze jej svým vozem na svatbu jeho sestry. Tam, ve slovenské dědině, ji považují za Karolovu snoubenku a Květa, aby se vše obešlo bez trapasů, přistupuje na Karolův návrh hrát po tři dny roli jeho vyvolené. Ze hry však vzniká opravdový vztah... (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaRomantický
    39
  • Komedianti
    Komedianti (1953)
    FilmRole: rychtářka
    Osudy jedné komediantské rodiny ve dvacátých letech minulého století. Život starého komedianta, jeho dospělých synů Žaka, Fricka a dospívající Olgy není vůbec snadný. Nejsou považováni za počestné a proto jsou úředně nežádoucí, přestože o jejich artistická, pantomimická a taneční čísla je mezi prostým lidem zájem. Rodina to tedy zkouší v cirkuse Medrano, ale vnitřní napjaté vztahy znovu přinutí, aby táhli po štacích. Když Žak odjede zpět za cirkusem, aby vyjednal lepší podmínky, zbytek rodiny se nezadržitelně blíží k tragickému konci.
    Žánry:Drama
    57%
    Osudy jedné komediantské rodiny ve dvacátých letech minulého století. Život starého komedianta, jeho dospělých synů Žaka, Fricka a dospívající Olgy není vůbec snadný. Nejsou považováni za počestné a proto jsou úředně nežádoucí, přestože o jejich artistická, pantomimická a taneční čísla je mezi prostým lidem zájem. Rodina to tedy zkouší v cirkuse Medrano, ale vnitřní napjaté vztahy znovu přinutí, aby táhli po štacích. Když Žak odjede zpět za cirkusem, aby vyjednal lepší podmínky, zbytek rodiny se nezadržitelně blíží k tragickému konci.
    Žánry:Drama
    40
  • Zlatý pavouk
    Zlatý pavouk (1956)
    FilmRole: ošetřovatelka
    Od poloviny 50. let začaly vznikat zprvu ještě nesmělé pokusy o běžný kriminální film, který by se nehemžil nepřátelskými agenty. V tomto případě, ještě hodně toporném a proklamativním, se však tvůrci dostali jen do půli cesty: někdejší příslušník hrabivých revolučních gard, profesí zubař, se na samém konci války zmocní zlatého pokladu, který pocházel od vězňů z německých koncentračních táborů. Avšak zlato vykoupené krví nevinných obětí ani novému majiteli, jenž zpychne a vede zhýralý život, nepřinese štěstí, po letech jej čeká krušné odhalení. Za zmínku stojí, že svou první \"dospělou\" roli zde ještě nepříliš poutavě vytvořila Jana Brejchová.
    Žánry:Krimi
    55%
    Od poloviny 50. let začaly vznikat zprvu ještě nesmělé pokusy o běžný kriminální film, který by se nehemžil nepřátelskými agenty. V tomto případě, ještě hodně toporném a proklamativním, se však tvůrci dostali jen do půli cesty: někdejší příslušník hrabivých revolučních gard, profesí zubař, se na samém konci války zmocní zlatého pokladu, který pocházel od vězňů z německých koncentračních táborů. Avšak zlato vykoupené krví nevinných obětí ani novému majiteli, jenž zpychne a vede zhýralý život, nepřinese štěstí, po letech jej čeká krušné odhalení. Za zmínku stojí, že svou první \"dospělou\" roli zde ještě nepříliš poutavě vytvořila Jana Brejchová.
    Žánry:Krimi
    41
  • Místo v houfu
    Místo v houfu (1964)
    FilmRole: (segment "Jak se kalí ocel")

    Povídkový film podle námětu a scénáře debutujícího Antonína Máši se pokoušel o osobitější a nekonvenčnější přístup k námětům ze života mladých. V době vzniku byla kritikou nejlépe hodnocena Brynychova povídka. Povídky : 1. Šestnáctiletý student je pověřen agitační kampaní za včasné dokončení zemědělských prací. Tuto naplánovanou akci neberou vážně ani profesionální svazáčtí funkcionáři. 2. Pražští studenti na chmelu - první láska a místo v partě. 3. Rozporuplné zážitky a zkušenosti nesmělého a nešikovného studenta na žňové brigádě.

    Žánry:DramaPovídkový
    55%

    Povídkový film podle námětu a scénáře debutujícího Antonína Máši se pokoušel o osobitější a nekonvenčnější přístup k námětům ze života mladých. V době vzniku byla kritikou nejlépe hodnocena Brynychova povídka. Povídky : 1. Šestnáctiletý student je pověřen agitační kampaní za včasné dokončení zemědělských prací. Tuto naplánovanou akci neberou vážně ani profesionální svazáčtí funkcionáři. 2. Pražští studenti na chmelu - první láska a místo v partě. 3. Rozporuplné zážitky a zkušenosti nesmělého a nešikovného studenta na žňové brigádě.

    Žánry:DramaPovídkový
    42
  • Já nejsem já
    Já nejsem já (1985)
    FilmRole: rozhořčená žena
    • VOYO
    Situační komedie Václava Vorlíčka vychází z životní reality roku 1985, ozvláštněné klíčovým pohádkovým motivem. Námět Václava Nývlta těží z častého nesplnitelného přání mnoha lidí, kteří by v nejrůznějších situacích ze všeho nejraději byli někým jiným. Dvěma hrdinům filmového příběhu - slušnému, leč sucharskému inženýru Zárubovi, a sňatkovému podvodníkovi Majerovi - se působením tajemných sil Měsíce toto přání splní. Oba muži si vymění podobu, což ovšem ostře kontrastuje s jejich nezměněnými charaktery a hlasy. Nepochopitelná záměna se přirozeně stává zdrojem mnoha komických zápletek a situací. Happy end pak ústí do typicky pohádkového spravedlivého potrestání darebáka a zadostiučinění, kterého se dostane poctivému člověku. Nenáročná komedie s morálním podtextem se opírá především o herecké výkony dvou odlišných komiků Petra Nárožného a Oldřicha Kaisra.
    54%
    Situační komedie Václava Vorlíčka vychází z životní reality roku 1985, ozvláštněné klíčovým pohádkovým motivem. Námět Václava Nývlta těží z častého nesplnitelného přání mnoha lidí, kteří by v nejrůznějších situacích ze všeho nejraději byli někým jiným. Dvěma hrdinům filmového příběhu - slušnému, leč sucharskému inženýru Zárubovi, a sňatkovému podvodníkovi Majerovi - se působením tajemných sil Měsíce toto přání splní. Oba muži si vymění podobu, což ovšem ostře kontrastuje s jejich nezměněnými charaktery a hlasy. Nepochopitelná záměna se přirozeně stává zdrojem mnoha komických zápletek a situací. Happy end pak ústí do typicky pohádkového spravedlivého potrestání darebáka a zadostiučinění, kterého se dostane poctivému člověku. Nenáročná komedie s morálním podtextem se opírá především o herecké výkony dvou odlišných komiků Petra Nárožného a Oldřicha Kaisra.
    43
  • Siréna
    Siréna (1947)
    FilmRole: Černá

    Vítězem Zlatého lva na benátském festivalu se v roce 1947 stalo sociální drama režiséra Karla Steklého, mající svým stylem blízko k italskému neorealismu. Těžištěm Steklého poválečné filmografie byla sociální nerovnost, útlak a vykořisťování proletariátu. Do této tematické linie dobře zapadal příběh inspirovaný dvěma kapitolami románu Marie Majerové. Siréna vykresluje atmosféru průmyslového Kladna na sklonku 19. století. Tehdejší stávka havířů kvůli nízkým výdělkům byla nekompromisně potlačená četnictvem. Film, k jehož působivosti přispělo přesvědčivé vylíčení hornického prostředí a ponurá hudba E. F. Buriana, se soustředí na rodinu Hudcových. Symbolem utrpení dělnické třídy v hrdinném boji proti kapitalismu je dcera hlavních hrdinů, mladá Emča (Pavla Suchá). (NFA)

    Žánry:Drama
    54%

    Vítězem Zlatého lva na benátském festivalu se v roce 1947 stalo sociální drama režiséra Karla Steklého, mající svým stylem blízko k italskému neorealismu. Těžištěm Steklého poválečné filmografie byla sociální nerovnost, útlak a vykořisťování proletariátu. Do této tematické linie dobře zapadal příběh inspirovaný dvěma kapitolami románu Marie Majerové. Siréna vykresluje atmosféru průmyslového Kladna na sklonku 19. století. Tehdejší stávka havířů kvůli nízkým výdělkům byla nekompromisně potlačená četnictvem. Film, k jehož působivosti přispělo přesvědčivé vylíčení hornického prostředí a ponurá hudba E. F. Buriana, se soustředí na rodinu Hudcových. Symbolem utrpení dělnické třídy v hrdinném boji proti kapitalismu je dcera hlavních hrdinů, mladá Emča (Pavla Suchá). (NFA)

    Žánry:Drama
    44
  • Přiznání
    Přiznání (1950)
    FilmRole: hostinská
    54%
    45
  • Velký případ
    Velký případ (1946)
    FilmRole: Cmíralova manželka
    54%
    46
  • Šílený kankán
    Šílený kankán (1982)
    Film

    Skončila první světová válka, svět se potýká s hmotnou i duchovní krizí a někdejší elity se ocitají v nouzi. Přesně to postihlo bývalého důstojníka, jenž se v poválečné Vídni setkává se svým někdejším sluhou, jenž se nyní prosadil díky šmelinářským schopnostem. Sociálně akcentovaný snímek, který ilustrativně popisuje ztrátu svědomí i zábran honbě za pochybnou prosperitou, sice vznikal v koprodukci s Rakouskem, avšak nijak se vymyká z linie obvyklých vyprávěnek o prohnilosti kapitalismu. (oficiální text distributora)

    54%

    Skončila první světová válka, svět se potýká s hmotnou i duchovní krizí a někdejší elity se ocitají v nouzi. Přesně to postihlo bývalého důstojníka, jenž se v poválečné Vídni setkává se svým někdejším sluhou, jenž se nyní prosadil díky šmelinářským schopnostem. Sociálně akcentovaný snímek, který ilustrativně popisuje ztrátu svědomí i zábran honbě za pochybnou prosperitou, sice vznikal v koprodukci s Rakouskem, avšak nijak se vymyká z linie obvyklých vyprávěnek o prohnilosti kapitalismu. (oficiální text distributora)

    47
  • Skús ma objať
    Skús ma objať (1991)
    Film
    V zubní ordinaci ošetřuje Laco Toman chrup svému nejlepšímu příteli Oskarovi Končekovi. Vyhodí je vrchní sestra, aby mohla dovnitř pustit dva estébáky, kteří z okna sledují demonstraci. Přátelé jsou na ulici svědky zásahu policejních stříkačrk proti shromážděnému davu se svíčkami. Druhý den se v rozhlase mluví o tom, že šlo o zneužití věřících pro politické cíle. - Oskar a Laco s manželkami L'ubou a Hedou a kamarádem Šrámkem stráví společně večer. - Konček pokračuje ve svém sociologickém výzkumu v domově důchodců; mluví s jeho obyvateli, mezi nimiž je i Lacova matka. Muž jí dá fotografii od syna, který na ní nemá čas, protože se chystá s rodinou na dovolenou. - V kanceláři se Oskar seznámí s praktikantkou Sašou a při nejbližší cestě do domova ji vezme s sebou. Potom s ní jde i s kamarády na panáka. Saše se mezi přáteli nelíbí, oni se porvou a skončí na policii. Po výslechu jsou všichni propuštěni. - Oskara čeká před domem sousedka Fabiányiová s telegramem: paní Tomanová zemřela a on jí má odvést pochovat domů, když je Laco u moře. Sociolog jen velmi nerad naloží rakev, pohádá se se ženou, která chce, aby se raději staral o byt, a odjede se Sašou pro mrtvou. Cestou se s dívkou sblíží. Odvoz mrtvé stihnou den před kremací. Jedna z obyvatelek domova, paní Macháčková, dá Oskarovi balíček po paní Tomanové, který mu tam nebožka nechala. Muž jej odevzdá Lacovi na letišti, hned po kamarádově příletu z dovolené. Najdou v něm starý vzácný špwrk s přáním"…aby ho nosila osoba milá a srdci blízká." Laco brož nechce a vrátí ji příteli jako náhradu za starosti s pohřbem. Zakrátko ji však chce zpátky, aby si udobřil manželku Hedu. Ukáže se, že Laco se tajně scházel se Sašou, která s ním čeká dítě. Rozvést se nechce, a tak mu Sašina interrupce přijde velmi vhod. Návštěvu v nemocnici u milenky by však nezvládl, proto tam pošle Oskara. Saša to pochopí a návštěvníka vyhodí. Kamarádi se později dovědí, že si podřezala žíly, ale naštěstí ji včas zachránili. Oskar se za ní vydá. Cestou mu z auta zloději ukradnou zděděný šperk. - Heda a Laco se znovu hádají. L'uba zjistí, že je konečně těhotná. Je tu však problém: kamarád, gynekolog Šrámek, namluvil Oskarovi, že je neplodný… - Sociolog obhájí výzkumnou práci a dostane podnikový byt.
    Žánry:Komedie
    54%
    V zubní ordinaci ošetřuje Laco Toman chrup svému nejlepšímu příteli Oskarovi Končekovi. Vyhodí je vrchní sestra, aby mohla dovnitř pustit dva estébáky, kteří z okna sledují demonstraci. Přátelé jsou na ulici svědky zásahu policejních stříkačrk proti shromážděnému davu se svíčkami. Druhý den se v rozhlase mluví o tom, že šlo o zneužití věřících pro politické cíle. - Oskar a Laco s manželkami L'ubou a Hedou a kamarádem Šrámkem stráví společně večer. - Konček pokračuje ve svém sociologickém výzkumu v domově důchodců; mluví s jeho obyvateli, mezi nimiž je i Lacova matka. Muž jí dá fotografii od syna, který na ní nemá čas, protože se chystá s rodinou na dovolenou. - V kanceláři se Oskar seznámí s praktikantkou Sašou a při nejbližší cestě do domova ji vezme s sebou. Potom s ní jde i s kamarády na panáka. Saše se mezi přáteli nelíbí, oni se porvou a skončí na policii. Po výslechu jsou všichni propuštěni. - Oskara čeká před domem sousedka Fabiányiová s telegramem: paní Tomanová zemřela a on jí má odvést pochovat domů, když je Laco u moře. Sociolog jen velmi nerad naloží rakev, pohádá se se ženou, která chce, aby se raději staral o byt, a odjede se Sašou pro mrtvou. Cestou se s dívkou sblíží. Odvoz mrtvé stihnou den před kremací. Jedna z obyvatelek domova, paní Macháčková, dá Oskarovi balíček po paní Tomanové, který mu tam nebožka nechala. Muž jej odevzdá Lacovi na letišti, hned po kamarádově příletu z dovolené. Najdou v něm starý vzácný špwrk s přáním"…aby ho nosila osoba milá a srdci blízká." Laco brož nechce a vrátí ji příteli jako náhradu za starosti s pohřbem. Zakrátko ji však chce zpátky, aby si udobřil manželku Hedu. Ukáže se, že Laco se tajně scházel se Sašou, která s ním čeká dítě. Rozvést se nechce, a tak mu Sašina interrupce přijde velmi vhod. Návštěvu v nemocnici u milenky by však nezvládl, proto tam pošle Oskara. Saša to pochopí a návštěvníka vyhodí. Kamarádi se později dovědí, že si podřezala žíly, ale naštěstí ji včas zachránili. Oskar se za ní vydá. Cestou mu z auta zloději ukradnou zděděný šperk. - Heda a Laco se znovu hádají. L'uba zjistí, že je konečně těhotná. Je tu však problém: kamarád, gynekolog Šrámek, namluvil Oskarovi, že je neplodný… - Sociolog obhájí výzkumnou práci a dostane podnikový byt.
    Žánry:Komedie
    48
  • Dva tygři
    Dva tygři (1966)
    FilmRole: prodavačka

    Když dobrovolný policejní pomocník je příliš iniciativní, zaviní více zmatků než užitku. Lubomír Lipský svou postavu znatelně karikuje, když se úporného snaživce vede k vyšetřování. Nebožák netuší, co všechno výpověď nepříliš důvěryhodné svědkyně dokáže způsobit. Nepříliš povedená komedie se vyznačuje parodickými náběhy, které se dotýkaly tehdy obdivovaných děl (třeba Démantů noci)

    Žánry:KomedieKrimi
    52%

    Když dobrovolný policejní pomocník je příliš iniciativní, zaviní více zmatků než užitku. Lubomír Lipský svou postavu znatelně karikuje, když se úporného snaživce vede k vyšetřování. Nebožák netuší, co všechno výpověď nepříliš důvěryhodné svědkyně dokáže způsobit. Nepříliš povedená komedie se vyznačuje parodickými náběhy, které se dotýkaly tehdy obdivovaných děl (třeba Démantů noci)

    Žánry:KomedieKrimi
    49
  • Monstrum z galaxie Arkana
    Monstrum z galaxie Arkana (1981)
    FilmRole: paní Papová
    Málokterý film je bezmocnější, nežli tato neumělá sci-fi splácanina, která nabízí od všeho trochu. Nepomohlo ani, že na scénáři spolupracoval Miloš Macourek, že režie se ujal uznávaný tvůrce animovaných filmů Dušan Vukotić. Film vypráví o hotelovém recepčním, jenž si spřádá velkolepé představy o životě ve vzdálené galaxii, aniž tuší, že skutečnost může být někdy děsivější nežli sebeodvážnější fantazie. Ocitne se tváří v tvář bizarní příšerce, dokládající, jak ani trikoví odborníci na Barrandově nedokázali vyvolat strach.
    Žánry:HororKomedieSci-fi
    51%
    Málokterý film je bezmocnější, nežli tato neumělá sci-fi splácanina, která nabízí od všeho trochu. Nepomohlo ani, že na scénáři spolupracoval Miloš Macourek, že režie se ujal uznávaný tvůrce animovaných filmů Dušan Vukotić. Film vypráví o hotelovém recepčním, jenž si spřádá velkolepé představy o životě ve vzdálené galaxii, aniž tuší, že skutečnost může být někdy děsivější nežli sebeodvážnější fantazie. Ocitne se tváří v tvář bizarní příšerce, dokládající, jak ani trikoví odborníci na Barrandově nedokázali vyvolat strach.
    Žánry:HororKomedieSci-fi
    50
  • Racek má zpoždění
    Racek má zpoždění (1950)
    Film
    51%
    51
  • Špendlík na motýla
    Špendlík na motýla (1993)
    Film
    51%
    52
  • 53
  • Velikonoční dovolená
    Velikonoční dovolená (1971)
    FilmRole: Pazderová
    47%
    54
  • Markétin zvěřinec
    Markétin zvěřinec (1998)
    FilmRole: venkovanka
    46%
    55
  • Oči pro pláč
    Oči pro pláč (1983)
    FilmRole: příbuzná
    46%
    56
  • Všichni proti všem
    Všichni proti všem (1977)
    Film

    Vladimír Šmeral v jedné ze svých posledních rolí sehrál starého pána, jenž se celý život věnoval restaurování starožitností. Jako znalec umění se plánovitě obklopoval starými obrazy, které rozmyslně shromažďoval. Jenže jeho vášeň pro malířství jeho maloměšťácká rodina příliš nechápe, ve sbírce obrazů vidí jen neužitečně investované peníze. A už se těší, jak nabyté dědictví výnosně rozprodají. Režisér Karel Steklý vytvořil notně těžkopádnou, pramálo vtipnou satiru na konzumní způsob život, kterému jsou cizí jakékoli vznešenější, vyšší hodnoty.

    43%

    Vladimír Šmeral v jedné ze svých posledních rolí sehrál starého pána, jenž se celý život věnoval restaurování starožitností. Jako znalec umění se plánovitě obklopoval starými obrazy, které rozmyslně shromažďoval. Jenže jeho vášeň pro malířství jeho maloměšťácká rodina příliš nechápe, ve sbírce obrazů vidí jen neužitečně investované peníze. A už se těší, jak nabyté dědictví výnosně rozprodají. Režisér Karel Steklý vytvořil notně těžkopádnou, pramálo vtipnou satiru na konzumní způsob život, kterému jsou cizí jakékoli vznešenější, vyšší hodnoty.

    57
  • Plechová kavalerie
    Plechová kavalerie (1979)
    Seriál
    42%
    58
  • Cesta ke štěstí
    Cesta ke štěstí (1951)
    FilmRole: Božena Soukupová

    Hlavní hrdinka Vlasta Tomešová se touží stát traktoristkou místního zemědělského družstva a navzdory mnoha překážkám se jí to nakonec podaří. Ve snímku najdeme celou řadu postav a postupů, které jsou typické i pro další podobné snímky tohoto období: nedůvěřivý otec, bránící dceři uskutečnit svůj plán se změní a nakonec souhlasí i se vstupem do družstva; milostná zápletka, která stojí až v druhém plánu ale např. i fascinace strojem a novou technologií či zakončení filmu v podobě rozorávání mezí.

    Žánry:DramaKomedie
    42%

    Hlavní hrdinka Vlasta Tomešová se touží stát traktoristkou místního zemědělského družstva a navzdory mnoha překážkám se jí to nakonec podaří. Ve snímku najdeme celou řadu postav a postupů, které jsou typické i pro další podobné snímky tohoto období: nedůvěřivý otec, bránící dceři uskutečnit svůj plán se změní a nakonec souhlasí i se vstupem do družstva; milostná zápletka, která stojí až v druhém plánu ale např. i fascinace strojem a novou technologií či zakončení filmu v podobě rozorávání mezí.

    Žánry:DramaKomedie
    59
  • Kariéra
    Kariéra (1948)
    FilmRole: sekretářka v Globusu
    41%
    60
  • Bubny
    Bubny (1965)
    FilmRole: Bubny - role neurčena

    Volný povídkový triptych sjednocují mladiství hrdinové, které zahořeli touhou věnovat se hudbě. Vesměs musí mnohé obětovat, aby dosáhli svého cíle. Přinášená výpověď, přestože se opírá o přemíru muzicírování, je však notně tezovitá, vyhýbá se cílenějšímu zobrazení dobových reálií, pomíjí mnohdy se nabízející konflikt mladého hrdiny s nepříliš chápajícím či přejícným okolím. Rozhodně nelze tento snímek poměřovat s tituly jako Pytel blech, Černý Petr či Starci na chmelu, které vznikaly v téže době - v první půli 60. let.

    Žánry:DramaPovídkový
    Režie:Ivo Novák
    40%

    Volný povídkový triptych sjednocují mladiství hrdinové, které zahořeli touhou věnovat se hudbě. Vesměs musí mnohé obětovat, aby dosáhli svého cíle. Přinášená výpověď, přestože se opírá o přemíru muzicírování, je však notně tezovitá, vyhýbá se cílenějšímu zobrazení dobových reálií, pomíjí mnohdy se nabízející konflikt mladého hrdiny s nepříliš chápajícím či přejícným okolím. Rozhodně nelze tento snímek poměřovat s tituly jako Pytel blech, Černý Petr či Starci na chmelu, které vznikaly v téže době - v první půli 60. let.

    Žánry:DramaPovídkový
    Režie:Ivo Novák
    61
  • Případ dr. Kováře
    Případ dr. Kováře (1950)
    FilmRole: zdravotní sestra
    39%
    62
  • Dva ohně
    Dva ohně (1949)
    Film
    37%
    63
  • Anna proletářka
    Anna proletářka (1952)
    FilmRole: žena v Sauerově průvodu
    Film se odehrává na rozhraní desátých a dvacátých let minulého století. Venkovská dívka Anna přijíždí sloužit do Prahy do rodiny bohatého stavitele Rubeše. Seznámí se zde mj. se svým budoucím manželem, slévačem Toníkem, pod jehož vedením postupně nabývá ?sociálního vědomí?. Jejich milostný vztah a samotný psychologický vývoj Anny je však poněkud upozaděný na úkor politické roviny vyprávění, týkající se rozkolu v sociální demokracii (ve filmu vystupují postavy jako Vlastimil Tusar, Karel Kramář, Alois Rašín aj.). Demokratické období První republiky je vykresleno nelichotivě chaoticky s uplatňováním schematického vyobrazování příslušníků jednotlivých tříd. Závěrečná mohutná pouliční demonstrace dělníků v čele s Annou a Toníkem přitom signalizuje budoucí vítězství pracujících.
    Žánry:Drama
    36%
    Film se odehrává na rozhraní desátých a dvacátých let minulého století. Venkovská dívka Anna přijíždí sloužit do Prahy do rodiny bohatého stavitele Rubeše. Seznámí se zde mj. se svým budoucím manželem, slévačem Toníkem, pod jehož vedením postupně nabývá ?sociálního vědomí?. Jejich milostný vztah a samotný psychologický vývoj Anny je však poněkud upozaděný na úkor politické roviny vyprávění, týkající se rozkolu v sociální demokracii (ve filmu vystupují postavy jako Vlastimil Tusar, Karel Kramář, Alois Rašín aj.). Demokratické období První republiky je vykresleno nelichotivě chaoticky s uplatňováním schematického vyobrazování příslušníků jednotlivých tříd. Závěrečná mohutná pouliční demonstrace dělníků v čele s Annou a Toníkem přitom signalizuje budoucí vítězství pracujících.
    Žánry:Drama
    64
  • Vstanou noví bojovníci
    Vstanou noví bojovníci (1950)
    FilmRole: Švandrlíkova žena
    36%
    65
  • 66