Jan Libíček: Nejlepší filmy
a seriály

7.4

Jan Libíček: Filmy a seriály

  • Světáci
    Světáci (1969)
    FilmRole: fasádník Václav Petrtýl
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    Tři venkovští fasádníci (Sovák-Brodský-Libíček), kteří pracují na obnově starých pražských domů, se vždy jednou za měsíc vydají do nejdražších barů. Zde jsou však, ke své nelibosti, považováni za nevzdělané šašky. A tak se tito pánové rozhodnou se svou hloupostí skončit a stát se konečně opravdovými světáky. Najmou si učitele slušného chování (O. Nový) a promění se vzhledem i duchem ve 'vzdělance'. Také kvůli své hýřivosti penězi, kde velkou část své výplaty utratí v barech, se stanou terčem tří podvodnic (Bohdalová-Jirásková-Janžurová), které se je pokusí okrást. Nejdříve se však i tyto 'lehké děvy' musí proměnit v dámy, aby novopečené gentlemany naoko 'sbalily'. Tuto trojici slečen učí slušnému chování stará kuplířka (J. Šejbalová), která využívá svého bytu k okrádání vytipovaných pánů. Avšak konec jejího 'podnikání' se blíží.
    Žánry:Komedie
    85%
    Tři venkovští fasádníci (Sovák-Brodský-Libíček), kteří pracují na obnově starých pražských domů, se vždy jednou za měsíc vydají do nejdražších barů. Zde jsou však, ke své nelibosti, považováni za nevzdělané šašky. A tak se tito pánové rozhodnou se svou hloupostí skončit a stát se konečně opravdovými světáky. Najmou si učitele slušného chování (O. Nový) a promění se vzhledem i duchem ve 'vzdělance'. Také kvůli své hýřivosti penězi, kde velkou část své výplaty utratí v barech, se stanou terčem tří podvodnic (Bohdalová-Jirásková-Janžurová), které se je pokusí okrást. Nejdříve se však i tyto 'lehké děvy' musí proměnit v dámy, aby novopečené gentlemany naoko 'sbalily'. Tuto trojici slečen učí slušnému chování stará kuplířka (J. Šejbalová), která využívá svého bytu k okrádání vytipovaných pánů. Avšak konec jejího 'podnikání' se blíží.
    Žánry:Komedie
    1
  • Hříšní lidé města pražského
    Hříšní lidé města pražského (1968)
    SeriálRole: 10 - role neurčena
    • iVysílání
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:Krimi
    85%
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:Krimi
    2
  • Tři oříšky pro Popelku
    Tři oříšky pro Popelku (1973)
    FilmRole: preceptor
    • VOYO
    • O2 TV
    • Google Play
    • +2
    Jako každý rok se velký statek chystá na vzácnou návštěvu. Král a jeho družina se tudy budou vracet na svůj královský zámek. Přestože se majitelka statku se svou dcerou Dorou nedočkají prince, který se svými přáteli Kamilem a Vítkem utekli do lovit do lesů, dokáže se ctižádostivá žena i s Dorou pozvat na královský ples. Jejich nevlastní dcera, které nikdo neřekne jinak než Popelka má sice zakázáno se přivítání krále zúčastnit, vůbec jí to však nevadí. Raději se vypraví na projížďku lesem na svém koni Juráškovi. V lese se střetne s princem, kterému překazí lov a poté mu hravě uteče na jeho vlastním koni. Macecha s Dorou se chystají na ples a pošlou čeledína Vincka na nákupy do města, ten slíbí Popelce, že jí přiveze to, co mu cestou cvrnkne do nosu. Jsou to tři oříšky, které ukrývají nečekané tajemství. V prvním najde Popelka myslivecký oblek i s kuší. Vydá se do lesa, kde opět narazí na prince. Tentokrát mu předvede své střelecké umění a získá prsten určený pro krále lovu. Než však princ stačí zjistit, kdo je tím mladým čarostřelcem, Popelka se vytratí. Ve druhém oříšku najde Popelka plesové šaty a může se tak navzdory zákazu vypravit na ples. Tam okouzlí prince, který ji požádá o ruku. Popelka však jeho nabídku přijme pouze pod podmínkou, že princ uhodne její hádanku, potom z plesu uteče. Princ se ji s Vítkem a Kamilem vydá hledat a cesta ho dovede až na statek. Tady však opět narazí na vypočítavou macechu, která chce princi lstí vnutit svou dceru Doru...
    84%
    Jako každý rok se velký statek chystá na vzácnou návštěvu. Král a jeho družina se tudy budou vracet na svůj královský zámek. Přestože se majitelka statku se svou dcerou Dorou nedočkají prince, který se svými přáteli Kamilem a Vítkem utekli do lovit do lesů, dokáže se ctižádostivá žena i s Dorou pozvat na královský ples. Jejich nevlastní dcera, které nikdo neřekne jinak než Popelka má sice zakázáno se přivítání krále zúčastnit, vůbec jí to však nevadí. Raději se vypraví na projížďku lesem na svém koni Juráškovi. V lese se střetne s princem, kterému překazí lov a poté mu hravě uteče na jeho vlastním koni. Macecha s Dorou se chystají na ples a pošlou čeledína Vincka na nákupy do města, ten slíbí Popelce, že jí přiveze to, co mu cestou cvrnkne do nosu. Jsou to tři oříšky, které ukrývají nečekané tajemství. V prvním najde Popelka myslivecký oblek i s kuší. Vydá se do lesa, kde opět narazí na prince. Tentokrát mu předvede své střelecké umění a získá prsten určený pro krále lovu. Než však princ stačí zjistit, kdo je tím mladým čarostřelcem, Popelka se vytratí. Ve druhém oříšku najde Popelka plesové šaty a může se tak navzdory zákazu vypravit na ples. Tam okouzlí prince, který ji požádá o ruku. Popelka však jeho nabídku přijme pouze pod podmínkou, že princ uhodne její hádanku, potom z plesu uteče. Princ se ji s Vítkem a Kamilem vydá hledat a cesta ho dovede až na statek. Tady však opět narazí na vypočítavou macechu, která chce princi lstí vnutit svou dceru Doru...
    3
  • Baron Prášil
    Baron Prášil (1961)
    FilmRole: vrchní eunuch Hadži Baban
    • VOYO
    • Canal+
    • Google Play
    • +4
    Tento film inspirovaný knihou R. E. Raspeho z roku 1785 je skutečnou pastvou pro oči, uši a mysl. Příběh začíná v 18. století v malém městečku, které je neustále okupováno Turky, a kde hraje malá herečka společnost na zakázku pro ministra války a jeho přátele hru o fiktivních dobrodružstvích Barona Prášila. Během představení však do sálu vstoupí starý voják tvrdící o sobě, že je pravým Baronem Prášilem. Tento Baron Prášil pak začne předváděnou hru uvádět na správnou míru. Vyprávění Barona Prášila tak spojuje jednotlivá pozoruhodná dobrodružství, která Baron prožil společně se svými kamarády.
    82%
    Tento film inspirovaný knihou R. E. Raspeho z roku 1785 je skutečnou pastvou pro oči, uši a mysl. Příběh začíná v 18. století v malém městečku, které je neustále okupováno Turky, a kde hraje malá herečka společnost na zakázku pro ministra války a jeho přátele hru o fiktivních dobrodružstvích Barona Prášila. Během představení však do sálu vstoupí starý voják tvrdící o sobě, že je pravým Baronem Prášilem. Tento Baron Prášil pak začne předváděnou hru uvádět na správnou míru. Vyprávění Barona Prášila tak spojuje jednotlivá pozoruhodná dobrodružství, která Baron prožil společně se svými kamarády.
    4
  • Čtyři vraždy stačí, drahoušku
    Čtyři vraždy stačí, drahoušku (1970)
    FilmRole: policejní komisař Brooks
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • +1
    George Camel přednáší literaturu na maloměstské škole, v soukromí vede zcela spořádaný, nevzrušivý život. A právě tomuto nenápadnému, spíš bázlivému člověku se jednoho dne náhodně dostane do ruky šek na milion dolarů. Drahocenného papírku se chtějí zmocnit hned dvě zločinecké bandy, a obě se také nastěhují do domu, kde v podnájmu bydlí George. Pan učitel náhle na každém kroku naráží na mrtvolu, kolem něj zuří nemilosrdná válka gangů. Nestačí koukat, co se to s ním děje - vždyť o něj dokonce jeví zájem krásné ženy, a na to rozhodně není zvyklý...
    82%
    George Camel přednáší literaturu na maloměstské škole, v soukromí vede zcela spořádaný, nevzrušivý život. A právě tomuto nenápadnému, spíš bázlivému člověku se jednoho dne náhodně dostane do ruky šek na milion dolarů. Drahocenného papírku se chtějí zmocnit hned dvě zločinecké bandy, a obě se také nastěhují do domu, kde v podnájmu bydlí George. Pan učitel náhle na každém kroku naráží na mrtvolu, kolem něj zuří nemilosrdná válka gangů. Nestačí koukat, co se to s ním děje - vždyť o něj dokonce jeví zájem krásné ženy, a na to rozhodně není zvyklý...
    5
  • Pane, vy jste vdova!
    Pane, vy jste vdova! (1970)
    FilmRole: kuchař Bobo
    • VOYO
    • iVysílání
    Bláznivá komedie s mnoha neočekávanými zápletkami a záměnami osob se odehrává v blíže neurčeném království, kam přijíždí státní návštěva – král sousedního státu. Incident, který má za následek vážné poranění vzácného hosta, přiměje krále zrušit armádu, která prokázala svou neschopnost. Generálové se ovšem okamžitě spiknou a chystají se svého vladaře odstranit. Ale jsou zde geniální poddaní – lékař, který transplantuje kterýkoliv orgán komukoliv, astrolog, který předvídá spolehlivě všechny katastrofy, a mnoho krásných a chytrých žen, které příslušně komplikují již zapletenou situaci... Pod dnes již klasickou crazy komedií s absurdními zápletkami je podepsáno sehrané autorské duo Václav Vorlíček a Miloš Macourek. (Česká televize)
    Žánry:KomedieSci-fi
    82%
    Bláznivá komedie s mnoha neočekávanými zápletkami a záměnami osob se odehrává v blíže neurčeném království, kam přijíždí státní návštěva – král sousedního státu. Incident, který má za následek vážné poranění vzácného hosta, přiměje krále zrušit armádu, která prokázala svou neschopnost. Generálové se ovšem okamžitě spiknou a chystají se svého vladaře odstranit. Ale jsou zde geniální poddaní – lékař, který transplantuje kterýkoliv orgán komukoliv, astrolog, který předvídá spolehlivě všechny katastrofy, a mnoho krásných a chytrých žen, které příslušně komplikují již zapletenou situaci... Pod dnes již klasickou crazy komedií s absurdními zápletkami je podepsáno sehrané autorské duo Václav Vorlíček a Miloš Macourek. (Česká televize)
    Žánry:KomedieSci-fi
    6
  • Svatba jako řemen
    Svatba jako řemen (1967)
    FilmRole: tajemník
    • VOYO
    Jednoho večera se tu před nádražím objeví stará pragovka se dvěma značně podroušenými muži. U pokladny jeden z nich obtěžuje mladou prodavačku Haničku, které se ujme starší muž, velevážený tajemník, a nepokrytě se jí pokouší "sbalit". To si samozřejmě podnapilý mladík nenechá líbit a tak společně s přihlížejícím frajírkem dívku tajemníkovi přeberou. Posadí ji do auta a odjedou. Druhý den dívka nahlásí na VB, že byla znásilněna třemi neznámými muži. Vyšetřování případu se ujímá starší uvážlivý policista se svým mladým horkokrevným a mírně ztřeštěným kolegou. Jak se brzy ukáže, jeden z trojice mužů se právě žení a obvinění veselku značně zkomplikuje. Protože to s tím znásilněním ovšem není tak jednoznačné, nezbývá než přesvědčit Haničku, aby jej vzala zpět.
    Žánry:Komedie
    81%
    Jednoho večera se tu před nádražím objeví stará pragovka se dvěma značně podroušenými muži. U pokladny jeden z nich obtěžuje mladou prodavačku Haničku, které se ujme starší muž, velevážený tajemník, a nepokrytě se jí pokouší "sbalit". To si samozřejmě podnapilý mladík nenechá líbit a tak společně s přihlížejícím frajírkem dívku tajemníkovi přeberou. Posadí ji do auta a odjedou. Druhý den dívka nahlásí na VB, že byla znásilněna třemi neznámými muži. Vyšetřování případu se ujímá starší uvážlivý policista se svým mladým horkokrevným a mírně ztřeštěným kolegou. Jak se brzy ukáže, jeden z trojice mužů se právě žení a obvinění veselku značně zkomplikuje. Protože to s tím znásilněním ovšem není tak jednoznačné, nezbývá než přesvědčit Haničku, aby jej vzala zpět.
    Žánry:Komedie
    7
  • Byli jednou dva písaři
    Byli jednou dva písaři (1973)
    Seriál
    Flaubertův Bouvard a Pécuchet bojuji svůj nerovný boj s nastupujícím rozmachem védy zcela nepřipraveni, neseznámeni s novými pravidly hry. Technika je něčím zcela novým pro právě končící století encyklopedistů, romantiků a snílků než pro strojový rytmus století právě se rodícího. Mnoho se ve století dvacátém změnilo, ale podíváme-li se zpátky, zjistíme, že je tu něco, co zůstává: lidská zvídavost, touha poznávat, objevovat, potýkat se s neznámým. Touha, kterou jsme včera nazvali nadšeným romantismem pánů Bouvarda a Pécucheta a kterou dnes obdivujeme jako romantismus nezdolných badatelů stejných jmen — v televizním zpracování je ztělesňuji Jiří Sovák a Miroslav Horníček. Neboť i v nás stále plane malý ohýnek utajované objevitelské touhy a nedáme dopustit na své vlastní objevy a poznatky. Protože jinak bychom nemohli vynalézat neuvěřitelné, věřit ještě nevynalezenému — a nezbylo by nám nic jiného než stárnout.
    Žánry:Komedie
    81%
    Flaubertův Bouvard a Pécuchet bojuji svůj nerovný boj s nastupujícím rozmachem védy zcela nepřipraveni, neseznámeni s novými pravidly hry. Technika je něčím zcela novým pro právě končící století encyklopedistů, romantiků a snílků než pro strojový rytmus století právě se rodícího. Mnoho se ve století dvacátém změnilo, ale podíváme-li se zpátky, zjistíme, že je tu něco, co zůstává: lidská zvídavost, touha poznávat, objevovat, potýkat se s neznámým. Touha, kterou jsme včera nazvali nadšeným romantismem pánů Bouvarda a Pécucheta a kterou dnes obdivujeme jako romantismus nezdolných badatelů stejných jmen — v televizním zpracování je ztělesňuji Jiří Sovák a Miroslav Horníček. Neboť i v nás stále plane malý ohýnek utajované objevitelské touhy a nedáme dopustit na své vlastní objevy a poznatky. Protože jinak bychom nemohli vynalézat neuvěřitelné, věřit ještě nevynalezenému — a nezbylo by nám nic jiného než stárnout.
    Žánry:Komedie
    8
  • Dívka na koštěti
    Dívka na koštěti (1971)
    FilmRole: psychiatr MUDr. K. Boublík
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    Řekněte, komu by se chtělo být tři sta let po škole? Mladé čarodějnici Saxaně rozhodně ne. Využije tedy první příležitosti a uteče z podzemní říše do světa lidí. Ředitel školy za ní sice vyšle starého vysloužilého upíra, aby ji hlídal a přivedl zpět, ale Saxana po návratu nijak netouží. Jedinou její starostí je sehnat babské ucho. Stačí totiž jediný lok odvaru, a povinnost vrátit se zpět mezi pohádkové bytosti už neplatí. Protože však byla Saxana vždycky nepozorná, netuší, že nejde o vývar z opravdového babského ucha, leč o bylinkový vývar z šalvěje přeslenitého, zvaného lidově babské ucho. Saxanin pobyt mezi lidmi je tak poznamenán řadou zdařilých i poněkud nepovedených kouzel, ale také poznáním zcela nového citu - lásky.
    80%
    Řekněte, komu by se chtělo být tři sta let po škole? Mladé čarodějnici Saxaně rozhodně ne. Využije tedy první příležitosti a uteče z podzemní říše do světa lidí. Ředitel školy za ní sice vyšle starého vysloužilého upíra, aby ji hlídal a přivedl zpět, ale Saxana po návratu nijak netouží. Jedinou její starostí je sehnat babské ucho. Stačí totiž jediný lok odvaru, a povinnost vrátit se zpět mezi pohádkové bytosti už neplatí. Protože však byla Saxana vždycky nepozorná, netuší, že nejde o vývar z opravdového babského ucha, leč o bylinkový vývar z šalvěje přeslenitého, zvaného lidově babské ucho. Saxanin pobyt mezi lidmi je tak poznamenán řadou zdařilých i poněkud nepovedených kouzel, ale také poznáním zcela nového citu - lásky.
    9
  • F. L. Věk
    F. L. Věk (1971)
    SeriálRole: syndikus
    • iVysílání
    Televizní ztvárnění rozsáhlého románu Aloise Jiráska z období našeho národního obrození je dílem autora Otto Zelenky, režiséra Františka Filipa a dlouhé řady dalších významných umělců. Historie pokořeného a ujařmeného národa, který hledá a nalézá svou ztracenou tvář, získala po vstupu armád Varšavské smlouvy v nových politických souvislostech nový smysl. Divák v ní právem nacházel podobenství s tím, co právě prožíval. A tak se staly pro schvalovatele jakékoliv zmínky o národním sebevědomí a duchovní síle víry nepřípustné. Při premiéře v roce 1971 nesměl být poslední díl F. L. Věka uveden. Teprve po roce 1989 bylo poprvé možné uvést seriál v jeho původní podobě. (zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    80%
    Televizní ztvárnění rozsáhlého románu Aloise Jiráska z období našeho národního obrození je dílem autora Otto Zelenky, režiséra Františka Filipa a dlouhé řady dalších významných umělců. Historie pokořeného a ujařmeného národa, který hledá a nalézá svou ztracenou tvář, získala po vstupu armád Varšavské smlouvy v nových politických souvislostech nový smysl. Divák v ní právem nacházel podobenství s tím, co právě prožíval. A tak se staly pro schvalovatele jakékoliv zmínky o národním sebevědomí a duchovní síle víry nepřípustné. Při premiéře v roce 1971 nesměl být poslední díl F. L. Věka uveden. Teprve po roce 1989 bylo poprvé možné uvést seriál v jeho původní podobě. (zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    10
  • Byl jednou jeden dům
    Byl jednou jeden dům (1974)
    SeriálRole: hostinský
    • iVysílání
    Jeden z nejlepších a nejoblíbenějších českých seriálů, dnes už uznávaný jako klasika, vznikl v polovině sedmdesátých let. Znamenal novou kapitolu v historii našeho původního seriálu. Prozaik Jan Otčenášek a dramatik Oldřich Daněk, v té době oba již renomovaní tvůrci, označili své dílo termínem "televizní román". Dali tak najevo, že jím nejde o běžný, spotřební, zábavně-populární žánr, ale že míří k televiznímu dílu hlubšího záběru. Na vypjatých historických okamžicích let 1936 až 1945 sledují zvraty českého osudu i podoby českého charakteru. Ve scénáři našel zalíbení režisér, jehož jméno čteme na dlouhé řadě těch nejvýznamnějších seriálů od dob jeho počátků dodnes - František Filip. Přivedl před kameru celou plejádu hereckých mistrů všech generací: Miloše Nedbala, Karla Högera, Danu Medřickou, Janu Hlaváčovou, Vladimíra Menšíka, Jiřího Adamíru, Josefa Somra, Petra Čepka, Jiřího Hrzána, Jaromíra Hanzlíka, Slávku Budínovou a dlouhou řadu dalších.
    80%
    Jeden z nejlepších a nejoblíbenějších českých seriálů, dnes už uznávaný jako klasika, vznikl v polovině sedmdesátých let. Znamenal novou kapitolu v historii našeho původního seriálu. Prozaik Jan Otčenášek a dramatik Oldřich Daněk, v té době oba již renomovaní tvůrci, označili své dílo termínem "televizní román". Dali tak najevo, že jím nejde o běžný, spotřební, zábavně-populární žánr, ale že míří k televiznímu dílu hlubšího záběru. Na vypjatých historických okamžicích let 1936 až 1945 sledují zvraty českého osudu i podoby českého charakteru. Ve scénáři našel zalíbení režisér, jehož jméno čteme na dlouhé řadě těch nejvýznamnějších seriálů od dob jeho počátků dodnes - František Filip. Přivedl před kameru celou plejádu hereckých mistrů všech generací: Miloše Nedbala, Karla Högera, Danu Medřickou, Janu Hlaváčovou, Vladimíra Menšíka, Jiřího Adamíru, Josefa Somra, Petra Čepka, Jiřího Hrzána, Jaromíra Hanzlíka, Slávku Budínovou a dlouhou řadu dalších.
    11
  • Kdo chce zabít Jessii?
    Kdo chce zabít Jessii? (1966)
    FilmRole: vězeňský dozorce
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +2
    Docent Jindřich Beránek a docentka Růžena Beránková jsou manželé. On pracuje ve fabrice, ona učinila významný objev a to prostředek k ovlivňování snů. Zatímco demonstruje svůj objev na mezinárodním symposiu, řeší on problém stále padajícího jeřábu. Řešení najde v comicsovém seriále o Jessii, Supermanovi a antigravitačních rukavicích. V noci se mu zdá o Jessii pronásledované Supermanem a pistolníkem. Protože mluví ze spaní, probudí manželku, která s pomocí somniografu uvidí jeho sny ve chvíli, kdy se stará o polonahou Jessii... Probudí ho a píchne mu dávku svého preparátu. Když se však docent ráno probudí, zjistí, že má v posteli živou Jessii. Jeho žena najde v koupelně pistolníka a v kuchyni Supermana. S hrůzou si uvědomí, že sny se zhmotnily. Jessii se podaří z bytu uprchnout a dostat se na přednášku doc. Beránka. Studenti se pustí do boje se Supermanem a pistolníkem až jsou nakonec všichni zatčeni policií. Beránek je odsouzen ke třem dnům vězení a jeho žena dostane za úkol zhmotnělé sny zlikvidovat. Ve vězení domyslí Beránek řešení rukavic a uprchne, aby je mohl v laboratoři dokončit. Budou se mu hodit, protože jeho žena se právě chystá pohledné sokyně zbavit a když to jinak nepůjde, třeba ji i roztrhnout.
    Žánry:KomedieParodie
    79%
    Docent Jindřich Beránek a docentka Růžena Beránková jsou manželé. On pracuje ve fabrice, ona učinila významný objev a to prostředek k ovlivňování snů. Zatímco demonstruje svůj objev na mezinárodním symposiu, řeší on problém stále padajícího jeřábu. Řešení najde v comicsovém seriále o Jessii, Supermanovi a antigravitačních rukavicích. V noci se mu zdá o Jessii pronásledované Supermanem a pistolníkem. Protože mluví ze spaní, probudí manželku, která s pomocí somniografu uvidí jeho sny ve chvíli, kdy se stará o polonahou Jessii... Probudí ho a píchne mu dávku svého preparátu. Když se však docent ráno probudí, zjistí, že má v posteli živou Jessii. Jeho žena najde v koupelně pistolníka a v kuchyni Supermana. S hrůzou si uvědomí, že sny se zhmotnily. Jessii se podaří z bytu uprchnout a dostat se na přednášku doc. Beránka. Studenti se pustí do boje se Supermanem a pistolníkem až jsou nakonec všichni zatčeni policií. Beránek je odsouzen ke třem dnům vězení a jeho žena dostane za úkol zhmotnělé sny zlikvidovat. Ve vězení domyslí Beránek řešení rukavic a uprchne, aby je mohl v laboratoři dokončit. Budou se mu hodit, protože jeho žena se právě chystá pohledné sokyně zbavit a když to jinak nepůjde, třeba ji i roztrhnout.
    Žánry:KomedieParodie
    12
  • Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Foustky
    Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Foustky (1967)
    FilmRole: Resident
    • VOYO
    • iVysílání
    • Canal+
    Jednu z nejzdařilejších špionážních parodií sice nemohli diváci v druhé půli 60. let, kdy tento film vznikl, plně vychutnat, neboť žádnou bondovku tehdy neznali, avšak stejně se pobavili mimořádným mumrajem kolem zkázonosné přítomnosti všech možných agentů všech možných světových velmocí, kteří se zajímají o zdánlivě obyčejnou slánku. Teprve úplně obyčejný český účetní spolu se svým psem udělá všem velezkušeným profesionálům čáru přes rozpočet. Režisér Václav Vorlíček dospěl k důležitému rozhodnutí: směšní nejsou jednotliví protagonisté, nýbrž situace, v nichž se ocitají. Proto k sobě dokonale ladí i tak protikladné typy jako Jiří Sovák a Jan Kačer.
    78%
    Jednu z nejzdařilejších špionážních parodií sice nemohli diváci v druhé půli 60. let, kdy tento film vznikl, plně vychutnat, neboť žádnou bondovku tehdy neznali, avšak stejně se pobavili mimořádným mumrajem kolem zkázonosné přítomnosti všech možných agentů všech možných světových velmocí, kteří se zajímají o zdánlivě obyčejnou slánku. Teprve úplně obyčejný český účetní spolu se svým psem udělá všem velezkušeným profesionálům čáru přes rozpočet. Režisér Václav Vorlíček dospěl k důležitému rozhodnutí: směšní nejsou jednotliví protagonisté, nýbrž situace, v nichž se ocitají. Proto k sobě dokonale ladí i tak protikladné typy jako Jiří Sovák a Jan Kačer.
    13
  • Zabil jsem Einsteina, pánové...
    Zabil jsem Einsteina, pánové... (1969)
    FilmRole: Smith, člen Grantovy bandy
    • VOYO
    • iVysílání
    Fantastický příběh, jehož děj se odehrává střídavě v Americe, někdy na přelomu druhého a třetího tisíciletí, a v Praze roku 1911, je založen na myšlence, zda a do jaké míry by předčasná smrt zakladatele moderní fyziky, Alberta Einsteina, ovlivnila vývoj naší civilizace. Na rozdíl od většiny děl tohoto žánru, která posunují příběh do daleké budoucnosti, se zde děj naopak vrací pomocí "stroje času" do minulosti. Jako historický fakt autoři označili skutečnost, že profesor Einstein mohl přijít v Praze roku 1911 o život - na této myšlence je postaven celý děj filmu. Příběh se odehrává "v budoucnosti", konkrétně v roce 1999. Skupinka bojovně naladěných fanatiků si pohrává s nebezpečným vynálezem - takzvanou bombou G, kvůli které ženy obrůstají plnovousem a nerodí děti. Při hledání viníka toho všeho dojde lidstvo k názoru, že všechno má na svědomí zakladatel moderní fyziky. Do minulosti proto odlétá výprava profesora Moora s jediným cílem - zabít mladého Alberta Einsteina... (Česká televize)
    Žánry:KomedieSci-fi
    78%
    Fantastický příběh, jehož děj se odehrává střídavě v Americe, někdy na přelomu druhého a třetího tisíciletí, a v Praze roku 1911, je založen na myšlence, zda a do jaké míry by předčasná smrt zakladatele moderní fyziky, Alberta Einsteina, ovlivnila vývoj naší civilizace. Na rozdíl od většiny děl tohoto žánru, která posunují příběh do daleké budoucnosti, se zde děj naopak vrací pomocí "stroje času" do minulosti. Jako historický fakt autoři označili skutečnost, že profesor Einstein mohl přijít v Praze roku 1911 o život - na této myšlence je postaven celý děj filmu. Příběh se odehrává "v budoucnosti", konkrétně v roce 1999. Skupinka bojovně naladěných fanatiků si pohrává s nebezpečným vynálezem - takzvanou bombou G, kvůli které ženy obrůstají plnovousem a nerodí děti. Při hledání viníka toho všeho dojde lidstvo k názoru, že všechno má na svědomí zakladatel moderní fyziky. Do minulosti proto odlétá výprava profesora Moora s jediným cílem - zabít mladého Alberta Einsteina... (Česká televize)
    Žánry:KomedieSci-fi
    14
  • Noc na Karlštejně
    Noc na Karlštejně (1973)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • iTunes
    Jeden z nejznámějších a nejoblíbenějších českých filmových muzikálů vypráví o císaři Karlu IV. a jeho hradu Karlštejn, na němž kvůli jeho zákazu nesměly přebývat ženy. Tento zákaz měl posloužit k tomu, aby se panovník mohl věnovat mužským záležitostem. Jedné noci byl ale porušen hned dvakrát... Na Karlštejně se tedy objeví nejen Karel IV. a dva nezvaní hosté, cyperský král Petr a bavorský vévoda Štěpán, ale také dvě ženy v mužském přestrojení. Jednou z nich je císařova manželka Eliška Pomořanská, která z lásky a ze stesku porušila zákaz, aby mohla císaře alespoň zahlédnout, tou druhou je neteř purkrabího Alena, která se vsadila s otcem, že dokáže strávit noc na hradě v mužském přestrojení... Český filmový muzikál natočil režisér Zdeněk Podskalský podle stejnojmenné divadelní hry Jaroslava Vrchlického. V hlavních rolích uvidíte Vlastimila Brodského (Karel IV.) a Janu Brejchovou (Eliška Pomořanská). Eliščina ochránce, arcibiskupa Arnošta z Pardubic, hraje Karel Höger a odvážnou a tvrdohlavou Alenu Daniela Kolářová. (Česká televize)
    77%
    Jeden z nejznámějších a nejoblíbenějších českých filmových muzikálů vypráví o císaři Karlu IV. a jeho hradu Karlštejn, na němž kvůli jeho zákazu nesměly přebývat ženy. Tento zákaz měl posloužit k tomu, aby se panovník mohl věnovat mužským záležitostem. Jedné noci byl ale porušen hned dvakrát... Na Karlštejně se tedy objeví nejen Karel IV. a dva nezvaní hosté, cyperský král Petr a bavorský vévoda Štěpán, ale také dvě ženy v mužském přestrojení. Jednou z nich je císařova manželka Eliška Pomořanská, která z lásky a ze stesku porušila zákaz, aby mohla císaře alespoň zahlédnout, tou druhou je neteř purkrabího Alena, která se vsadila s otcem, že dokáže strávit noc na hradě v mužském přestrojení... Český filmový muzikál natočil režisér Zdeněk Podskalský podle stejnojmenné divadelní hry Jaroslava Vrchlického. V hlavních rolích uvidíte Vlastimila Brodského (Karel IV.) a Janu Brejchovou (Eliška Pomořanská). Eliščina ochránce, arcibiskupa Arnošta z Pardubic, hraje Karel Höger a odvážnou a tvrdohlavou Alenu Daniela Kolářová. (Česká televize)
    15
  • Farářův konec
    Farářův konec (1968)
    FilmRole: kantor
    • VOYO
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Zřejmě nejvtipnější Schormův snímek, který využívá schématu falešného kněze (Pilgrim 1923, Nejsme žádní andělé 1988, Corpus Christi 2019), od jehož dobromyslné nekompetentnosti se odvíjí humorné situace. Skrze jeho postavu kostelníka, jenž přijíždí do malé vesnice zaujmout místo nového faráře, ačkoliv k tomu nemá oprávnění a je do pozice de facto dotlačen okolnostmi, Schorm alegoricky zrcadlí vztah socialistické společnosti k církvi. Farářova přítomnost naruší stabilní postavení místního ateistického učitele, který je jakýmsi leaderem vesnice, a razí prostý požitkářský přístup k životu s heslem “chléb a hry”. Farářovo kázání v čele s mravními ideály a hodnotami přesahující lidské bytí jdou učiteli proti srsti a chce se ho za každou cenu zbavit. Ne však kvůli jiné životní filosofii, nýbrž pro stále upadající moc a důležitost ve společnosti, jelikož nový farář se mezi občany těší stále větší oblibě. Vše směřuje až k nevyhnutelné tragické smrti faráře, jehož totožnost je odhalena, a zřítí se z vysokých kostelních pater. Snímek svým způsobem variuje Kristův osud a využívá vícevýznamových obrazů a symbolů.
    76%
    Zřejmě nejvtipnější Schormův snímek, který využívá schématu falešného kněze (Pilgrim 1923, Nejsme žádní andělé 1988, Corpus Christi 2019), od jehož dobromyslné nekompetentnosti se odvíjí humorné situace. Skrze jeho postavu kostelníka, jenž přijíždí do malé vesnice zaujmout místo nového faráře, ačkoliv k tomu nemá oprávnění a je do pozice de facto dotlačen okolnostmi, Schorm alegoricky zrcadlí vztah socialistické společnosti k církvi. Farářova přítomnost naruší stabilní postavení místního ateistického učitele, který je jakýmsi leaderem vesnice, a razí prostý požitkářský přístup k životu s heslem “chléb a hry”. Farářovo kázání v čele s mravními ideály a hodnotami přesahující lidské bytí jdou učiteli proti srsti a chce se ho za každou cenu zbavit. Ne však kvůli jiné životní filosofii, nýbrž pro stále upadající moc a důležitost ve společnosti, jelikož nový farář se mezi občany těší stále větší oblibě. Vše směřuje až k nevyhnutelné tragické smrti faráře, jehož totožnost je odhalena, a zřítí se z vysokých kostelních pater. Snímek svým způsobem variuje Kristův osud a využívá vícevýznamových obrazů a symbolů.
    16
  • Slaměný klobouk
    Slaměný klobouk (1971)
    FilmRole: tapetář Dourant
    • VOYO
    Pařížský bonviván Maurice Fadinard je ve svých čtyřiceti letech finančně na dně. Jediným možným řešením je pro něj sňatek s nezkušenou, avšak zazobanou Helenkou, dcerou zelináře Nonancourta. Ve svatební den se Fadinard naposledy v lesíku sejde se svou milenkou. Jeho kůň nedopatřením sežere slaměný klobouk jiné dámy, Anais Beauperthuisové, která je tu se svým milencem, poručíkem Emilem. Protože Anais se ke svému žárlivému manželovi nemůže vrátit bez klobouku, požaduje Emil na Fadinardovi okamžitou nápravu. Dokonce kvůli tomu i s Anais dorazí do Fadinardova bytu. A tady začne kolotoč zmatků a nedorozumění. Fadinard neví, zda se nejdřív věnovat nevěstě a jejímu početnému příbuzenstvu, nebo rozzuřenému Emilovi. Ani jedni nechtějí čekat, a hlavně je zde kardinální otázka: kde v celém městě sehnat přesně stejný slaměný klobouk? (CS Film)
    Žánry:Komedie
    76%
    Pařížský bonviván Maurice Fadinard je ve svých čtyřiceti letech finančně na dně. Jediným možným řešením je pro něj sňatek s nezkušenou, avšak zazobanou Helenkou, dcerou zelináře Nonancourta. Ve svatební den se Fadinard naposledy v lesíku sejde se svou milenkou. Jeho kůň nedopatřením sežere slaměný klobouk jiné dámy, Anais Beauperthuisové, která je tu se svým milencem, poručíkem Emilem. Protože Anais se ke svému žárlivému manželovi nemůže vrátit bez klobouku, požaduje Emil na Fadinardovi okamžitou nápravu. Dokonce kvůli tomu i s Anais dorazí do Fadinardova bytu. A tady začne kolotoč zmatků a nedorozumění. Fadinard neví, zda se nejdřív věnovat nevěstě a jejímu početnému příbuzenstvu, nebo rozzuřenému Emilovi. Ani jedni nechtějí čekat, a hlavně je zde kardinální otázka: kde v celém městě sehnat přesně stejný slaměný klobouk? (CS Film)
    Žánry:Komedie
    17
  • Bláznova kronika
    Bláznova kronika (1964)
    FilmRole: Wagon-recruiter
    Příběh se odehrává v Čechách v době třicetileté války. V rukou vojenských verbířů skončí i vesnický mládenec Petr, který sice dostane vojenský kabát, ale vzápětí se mu podaří utéct. Spolu s královským verbířem Matějem však padne do zajetí nepřátelského vojska… Karel Zeman použil v tomto snímku technik animovaného i hraného filmu, které ve specifickém spojení vytvořily novou kvalitu, rukopis, který je nezaměnitelný a který okouzluje diváky dodnes. (oficiální text distributora)
    74%
    Příběh se odehrává v Čechách v době třicetileté války. V rukou vojenských verbířů skončí i vesnický mládenec Petr, který sice dostane vojenský kabát, ale vzápětí se mu podaří utéct. Spolu s královským verbířem Matějem však padne do zajetí nepřátelského vojska… Karel Zeman použil v tomto snímku technik animovaného i hraného filmu, které ve specifickém spojení vytvořily novou kvalitu, rukopis, který je nezaměnitelný a který okouzluje diváky dodnes. (oficiální text distributora)
    18
  • Kinoautomat: Člověk a jeho dům
    Kinoautomat: Člověk a jeho dům (1967)
    FilmRole: vrátný
    První interaktivní film na světě, ve kterém diváci mohou zasahovat do průběhu děje. U dveří hlavního hrdiny filmu pana Nováka (Miroslav Horníček) zvoní jeho sousedka. Je téměř nahá. Oblečena jen do osušky si omylem zabouchla dveře svého bytu a nyní pana Nováka prosí, aby ji pustil k sobě domů. Co teď? Mladá dáma v prekérní situaci prosí o pomoc. A je velmi půvabná. Na druhé straně se každou chvíli může vrátit domů manželka pana Nováka, která má navíc dnes narozeniny... STOP! zvolá moderátor vcházející na scénu a děj filmu se opravdu zastaví. Nyní je řešení této prekérní situace na divácích... Vpustit nebo nevpustit? Zelené tlačítko na křeslech diváků znamená vpustit, červené odmítnout... (oficiální text distributora)
    73%
    První interaktivní film na světě, ve kterém diváci mohou zasahovat do průběhu děje. U dveří hlavního hrdiny filmu pana Nováka (Miroslav Horníček) zvoní jeho sousedka. Je téměř nahá. Oblečena jen do osušky si omylem zabouchla dveře svého bytu a nyní pana Nováka prosí, aby ji pustil k sobě domů. Co teď? Mladá dáma v prekérní situaci prosí o pomoc. A je velmi půvabná. Na druhé straně se každou chvíli může vrátit domů manželka pana Nováka, která má navíc dnes narozeniny... STOP! zvolá moderátor vcházející na scénu a děj filmu se opravdu zastaví. Nyní je řešení této prekérní situace na divácích... Vpustit nebo nevpustit? Zelené tlačítko na křeslech diváků znamená vpustit, červené odmítnout... (oficiální text distributora)
    19
  • Ďábelské líbánky
    Ďábelské líbánky (1970)
    FilmRole: kapitán Libíček
    • VOYO
    • Canal+
    Hvězdou výzkumného ústavu chemických závodů je docent Kostohryz (V. Brodský), kterého obdivují jak mužští kolegové, tak především kolegyně. Asistentky Dagmar (J. Brejchová) a Ester (I. Janžurová) jsou do něj dokonce zamilované, a to tak, že navzájem jedna druhou nesnášejí. Rafinovaná Dagmar jednoho dne sprovodí Ester ze světa a přinutí Kostohryze, aby se s ní oženil. Líbánky v hájovně se však zvrtnou v sérii smrtících událostí: Dagmar chystá na manžela nebezpečné léčky, neboť se dovtípí, že Kostohryz spolupracuje s policií na jejím usvědčení. Muži nezbude, než se bránit stejným způsobem. Všemu přihlíží popletený policejní kapitán Libíček (J. Libíček) se svou rázovitou řidičkou Alžbětou (J. Jirásková)... (Česká televize)
    Žánry:FantasyKomedieKrimi
    71%
    Hvězdou výzkumného ústavu chemických závodů je docent Kostohryz (V. Brodský), kterého obdivují jak mužští kolegové, tak především kolegyně. Asistentky Dagmar (J. Brejchová) a Ester (I. Janžurová) jsou do něj dokonce zamilované, a to tak, že navzájem jedna druhou nesnášejí. Rafinovaná Dagmar jednoho dne sprovodí Ester ze světa a přinutí Kostohryze, aby se s ní oženil. Líbánky v hájovně se však zvrtnou v sérii smrtících událostí: Dagmar chystá na manžela nebezpečné léčky, neboť se dovtípí, že Kostohryz spolupracuje s policií na jejím usvědčení. Muži nezbude, než se bránit stejným způsobem. Všemu přihlíží popletený policejní kapitán Libíček (J. Libíček) se svou rázovitou řidičkou Alžbětou (J. Jirásková)... (Česká televize)
    Žánry:FantasyKomedieKrimi
    20
  • Šest medvědů s Cibulkou
    Šest medvědů s Cibulkou (1972)
    FilmRole: ředitel cirkusu Bonifác
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    Hrdinou filmu je klaun Cibulka, předvádějící v cirkuse úspěšné číslo s medvědy. Ředitel cirkusu však vymění své medvědy za cvičená prasata a Cibulka dostane výpověď. Jeho kamarádi vymyslí, že by se mohl převléknout za ženu a nastoupit u nich ve škole jako kuchařka. Problémy nastávají v okamžiku, kdy za Cibulkou do školy přicházejí uprchlí cirkusoví medvědi. Vyplaší uklízečku i školníka a Cibulkovi nezbývá než převzít i jejich povinnosti. A to všechno v den, kdy má školu navštívit školní inspektor. A tak Cibulka vaří oběd, uklízí a snaží se ve škole ukrýt šest živých medvědů. Výsledkem je ta nejbláznivější klauniáda s jakou jste se na televizních obrazovkách mohli setkat.
    Žánry:KomedieRodinný
    71%
    Hrdinou filmu je klaun Cibulka, předvádějící v cirkuse úspěšné číslo s medvědy. Ředitel cirkusu však vymění své medvědy za cvičená prasata a Cibulka dostane výpověď. Jeho kamarádi vymyslí, že by se mohl převléknout za ženu a nastoupit u nich ve škole jako kuchařka. Problémy nastávají v okamžiku, kdy za Cibulkou do školy přicházejí uprchlí cirkusoví medvědi. Vyplaší uklízečku i školníka a Cibulkovi nezbývá než převzít i jejich povinnosti. A to všechno v den, kdy má školu navštívit školní inspektor. A tak Cibulka vaří oběd, uklízí a snaží se ve škole ukrýt šest živých medvědů. Výsledkem je ta nejbláznivější klauniáda s jakou jste se na televizních obrazovkách mohli setkat.
    Žánry:KomedieRodinný
    21
  • Poklad byzantského kupce
    Poklad byzantského kupce (1966)
    FilmRole: Vlček
    • VOYO
    Kapitán Exner pátrá po domněle zničeném pokladu z 9. století, který může být klíčem k záhadné vraždě... Detektivní romány Václava Erbena si rychle získaly širokou čtenářskou obec. Zásluhu na tom má i atraktivní a neobyčejně originální vyšetřovatel kapitán Exner. Ten je nejen bystrý detektiv, ale i člověk, který si s chutí užívá života plnými doušky. V Pokladu byzantského kupce svěřil postavu „velkého“ detektiva Jiřímu Valovi režisér a spoluscenárista Ivo Novák. Na scénáři se také, kromě samotného autora předlohy, podílel i Zdeněk Podskalský. V napínavém příběhu o záhadné vraždě a nesnadné cestě ke znovuobjevení starobylého pokladu se setkáte také s Gabrielou Vránovou, Jiřím Sovákem, Lubomírem Lipským, Josefem Kemrem a řadou dalších populárních herců. (Česká televize)
    Žánry:KrimiKomedie
    Režie:Ivo Novák
    71%
    Kapitán Exner pátrá po domněle zničeném pokladu z 9. století, který může být klíčem k záhadné vraždě... Detektivní romány Václava Erbena si rychle získaly širokou čtenářskou obec. Zásluhu na tom má i atraktivní a neobyčejně originální vyšetřovatel kapitán Exner. Ten je nejen bystrý detektiv, ale i člověk, který si s chutí užívá života plnými doušky. V Pokladu byzantského kupce svěřil postavu „velkého“ detektiva Jiřímu Valovi režisér a spoluscenárista Ivo Novák. Na scénáři se také, kromě samotného autora předlohy, podílel i Zdeněk Podskalský. V napínavém příběhu o záhadné vraždě a nesnadné cestě ke znovuobjevení starobylého pokladu se setkáte také s Gabrielou Vránovou, Jiřím Sovákem, Lubomírem Lipským, Josefem Kemrem a řadou dalších populárních herců. (Česká televize)
    Žánry:KrimiKomedie
    Režie:Ivo Novák
    22
  • Muž, který stoupl v ceně
    Muž, který stoupl v ceně (1967)
    FilmRole: zaměstnanec galerie
    Je známou pravdou, že v základu anekdotické nápady se nemají zbytečně protahovat. To platí rovněž pro tento film, který rozvíjí oblíbené schéma (často zužitkovávané, mimo jiné i ve francouzské komedii Tetovaný) - líčí, v jakých obtížích se ocitne člověk, jenž si nechal na záda vytetovat kresbu malíře, jenž se až po své smrti stal nenadále slavným. Nebožák se tak stává jakýmsi chodícím obrazem, jenž cena neustále stoupá. Navíc se o hrdinu zajímá stále více lidí, jejichž úmyslům lze jen stěží důvěřovat. Režisér Jan Moravec, jenž si napsal i scénář, se opírá zejména o hereckou složku, která vnáší nejvíce spontaneity.
    Žánry:KomedieDrama
    68%
    Je známou pravdou, že v základu anekdotické nápady se nemají zbytečně protahovat. To platí rovněž pro tento film, který rozvíjí oblíbené schéma (často zužitkovávané, mimo jiné i ve francouzské komedii Tetovaný) - líčí, v jakých obtížích se ocitne člověk, jenž si nechal na záda vytetovat kresbu malíře, jenž se až po své smrti stal nenadále slavným. Nebožák se tak stává jakýmsi chodícím obrazem, jenž cena neustále stoupá. Navíc se o hrdinu zajímá stále více lidí, jejichž úmyslům lze jen stěží důvěřovat. Režisér Jan Moravec, jenž si napsal i scénář, se opírá zejména o hereckou složku, která vnáší nejvíce spontaneity.
    Žánry:KomedieDrama
    23
  • 24
  • Den sedmý, osmá noc
    Den sedmý, osmá noc (1969)
    FilmRole: Srandista
    • VOYO
    Jeden z trezorových filmů zobrazuje navenek sice tragikomickou, ale přitom stále vypjatější situaci v malé osadě, ohrožené neznámým útočníkem. Bravurně napsaná i zahraná výpověď o chování lidí ve chvíích nejistoty prozrazuje, jak snadno lze ztratit jakýkoli soucit i lidskost. I ti, kterí se baví manipulováním svých bližních, se nakonec mohou stát obětí. Uchvátí zejména Josef Bek, jako pašijový herec, který představuje Krista.
    Žánry:Drama
    67%
    Jeden z trezorových filmů zobrazuje navenek sice tragikomickou, ale přitom stále vypjatější situaci v malé osadě, ohrožené neznámým útočníkem. Bravurně napsaná i zahraná výpověď o chování lidí ve chvíích nejistoty prozrazuje, jak snadno lze ztratit jakýkoli soucit i lidskost. I ti, kterí se baví manipulováním svých bližních, se nakonec mohou stát obětí. Uchvátí zejména Josef Bek, jako pašijový herec, který představuje Krista.
    Žánry:Drama
    25
  • Zločin v šantánu
    Zločin v šantánu (1968)
    FilmRole: detektiv
    • VOYO
    • Canal+
    Zločin v šantánu * Jiří Menzel ve svém méně známém filmu oživil někdejší detektivní šarády, ale současně jim vtiskl hravou, poetickou nadsázku. Na scénáři totiž vedle Josefa Škvoreckého spolupracoval i Jiří Suchý, hudbu složil Jiří Šlitr. Trochu nesourodě jsou tu rozehrány motivy jak věčného studenta práv, tak politické pletky chránící dobrou pověst záletného ministra, ale především nástrahy zdánlivě jednoduchého kriminálního případu. Pátrání po zloději vzácného šperku a poté po pachateli vraždy se však stává jen záminkou pro rozehrání groteskních příhod a v neposlední řadě i písniček. Zdánlivá nezávaznost však prozrazuje i tragické podtexty, neboť nic není tak nevinné, jak to původně vypadalo. V herecké sestavě zaujmou zejména mistrovské miniatury Vlastimila Brodského, Jana Libíčka či Rudolfa Hrušínského.
    65%
    Zločin v šantánu * Jiří Menzel ve svém méně známém filmu oživil někdejší detektivní šarády, ale současně jim vtiskl hravou, poetickou nadsázku. Na scénáři totiž vedle Josefa Škvoreckého spolupracoval i Jiří Suchý, hudbu složil Jiří Šlitr. Trochu nesourodě jsou tu rozehrány motivy jak věčného studenta práv, tak politické pletky chránící dobrou pověst záletného ministra, ale především nástrahy zdánlivě jednoduchého kriminálního případu. Pátrání po zloději vzácného šperku a poté po pachateli vraždy se však stává jen záminkou pro rozehrání groteskních příhod a v neposlední řadě i písniček. Zdánlivá nezávaznost však prozrazuje i tragické podtexty, neboť nic není tak nevinné, jak to původně vypadalo. V herecké sestavě zaujmou zejména mistrovské miniatury Vlastimila Brodského, Jana Libíčka či Rudolfa Hrušínského.
    26
  • Nikdo se nebude smát
    Nikdo se nebude smát (1965)
    FilmRole: hostinský
    • VOYO
    • iVysílání
    Průnik do života lehce nabubřelého a pohodlného intelektuála Klímy, jenž působí jako odborný asistent na Akademii výtvarných umění, kde se s úspěchem soustředí na moderní umění. K jeho odměřené a cynické osobnosti jako kontrast slouží mladší živelná přítelkyně Klára, snící o tom stát se modelkou, která se nově nastěhovala do jeho bytu. Klíma však její přítomnost tají a dívkou očividně povrchně pohrdá kvůli odlišnému pohledu na svět a neodbornému vzdělání. Jeho život obrátí naruby vtíravý nadšenec Záturecký, který po něm chce zhodnotit dlouho psanou práci o Mikoláši Alšovi, kterou mu již před časem zaslal. Když Klíma oznámí, že práci nemůže najít, urputný Záturecký jej začne pronásledovat a všemožně se na něj doptávat. Klíma práci najde a po přečtení odsoudí jako slepený paskvil již zjištěných skutečností, který nepřináší žádné nové badatelské myšlenky. Po neustálém naléhání a nahánění autorovi publikaci zkritizuje, což v Zátureckém vyvolá vlnu hněvu, která způsobí rozpad Klímova zaběhlého života. Utrpí jeho pověst, pracovní postavení i vztah, načež ho okolí osočí ze závisti a zasedlosti vůči Zátureckého textu. Snímků dominuje civilně pojaté herectví, odměřené postavení kamery a precizní práce s prostorem, který ústřední postavě při normálních akcích háže překážky pod nohy.
    Žánry:DramaKomedie
    65%
    Průnik do života lehce nabubřelého a pohodlného intelektuála Klímy, jenž působí jako odborný asistent na Akademii výtvarných umění, kde se s úspěchem soustředí na moderní umění. K jeho odměřené a cynické osobnosti jako kontrast slouží mladší živelná přítelkyně Klára, snící o tom stát se modelkou, která se nově nastěhovala do jeho bytu. Klíma však její přítomnost tají a dívkou očividně povrchně pohrdá kvůli odlišnému pohledu na svět a neodbornému vzdělání. Jeho život obrátí naruby vtíravý nadšenec Záturecký, který po něm chce zhodnotit dlouho psanou práci o Mikoláši Alšovi, kterou mu již před časem zaslal. Když Klíma oznámí, že práci nemůže najít, urputný Záturecký jej začne pronásledovat a všemožně se na něj doptávat. Klíma práci najde a po přečtení odsoudí jako slepený paskvil již zjištěných skutečností, který nepřináší žádné nové badatelské myšlenky. Po neustálém naléhání a nahánění autorovi publikaci zkritizuje, což v Zátureckém vyvolá vlnu hněvu, která způsobí rozpad Klímova zaběhlého života. Utrpí jeho pověst, pracovní postavení i vztah, načež ho okolí osočí ze závisti a zasedlosti vůči Zátureckého textu. Snímků dominuje civilně pojaté herectví, odměřené postavení kamery a precizní práce s prostorem, který ústřední postavě při normálních akcích háže překážky pod nohy.
    Žánry:DramaKomedie
    27
  • Každý den odvahu
    Každý den odvahu (1964)
    FilmRole: fotograf
    • VOYO
    • iVysílání
    • KVIFF TV
    Mimořádným talentem 60. let se ukázal být Evald Schorm, který hned svou prvotinou Každý den odvahu rozbouřil veřejné mínění. Poprvé se s takovou otevřeností někdo dotkl hroutících se ideálů. Hrdinou je mladý dělník Jarda (Jan Kačer), někdejší svazácký funkcionář, který si zvykl schematické, černobílé uvažování, jedině v práci viděl smysl svého života. Zastihujeme jej však v situaci, kdy přestává rozumět dění kolem sebe, nechápe, proč jeho víra a nadšenectví se stává předmětem nepochopení a výsměchu. Nechápe, že kolem něho se změnil svět, zatímco on ustrnul v dávno překonaných frázích. Stále by chtěl jít příkladem, avšak svými snahami provokuje, zůstává nepochopen i svými nejbližšími, na holičkách jej nechávají i někdejší spolustraníci, kteří si z něho udělali výstavní praporek svých úspěchů. Schorm se však dívá nestranně. Shledává, jak "švejkování" a ležérnost se stávají bezděkým životním stylem, jak opovržlivě projevovaný nesouhlas se zprofanovanými metodami vůbec nemusí vést k hodnotnější nápravě.
    65%
    Mimořádným talentem 60. let se ukázal být Evald Schorm, který hned svou prvotinou Každý den odvahu rozbouřil veřejné mínění. Poprvé se s takovou otevřeností někdo dotkl hroutících se ideálů. Hrdinou je mladý dělník Jarda (Jan Kačer), někdejší svazácký funkcionář, který si zvykl schematické, černobílé uvažování, jedině v práci viděl smysl svého života. Zastihujeme jej však v situaci, kdy přestává rozumět dění kolem sebe, nechápe, proč jeho víra a nadšenectví se stává předmětem nepochopení a výsměchu. Nechápe, že kolem něho se změnil svět, zatímco on ustrnul v dávno překonaných frázích. Stále by chtěl jít příkladem, avšak svými snahami provokuje, zůstává nepochopen i svými nejbližšími, na holičkách jej nechávají i někdejší spolustraníci, kteří si z něho udělali výstavní praporek svých úspěchů. Schorm se však dívá nestranně. Shledává, jak "švejkování" a ležérnost se stávají bezděkým životním stylem, jak opovržlivě projevovaný nesouhlas se zprofanovanými metodami vůbec nemusí vést k hodnotnější nápravě.
    28
  • Hotel pro cizince
    Hotel pro cizince (1966)
    FilmRole: Hynek
    • VOYO
    60. leta přinesla české kinematografii nejen vzedmutí kritického pohledu na sociální i politickou situaci, nejen zájem o mistrně postiženou všední existenci úplně obyčejných lidiček, ale také experimentující hledání nového tvaru, nových vypravěčských metod. Jeden z nejvýraznějších pokusů podnikl Antonín Máša filmem Hotel pro cizince. V stísněných prostorách kdysi nepochybně honosného penzionu se odehrává příběh mladého nadějného básníka, jenž byl nalezen zavražděný. Sledujeme tak jakousi rekonstrukci jeho osudů, jak je zachycuje dochovaný deník, spleť snově podivných událostí, k nimž se jen obtížně hledá výkladový klíč. Máša natočil jakousi svéráznou tragikomedii, v obrazové složce hojně inspirovanou secesí, ale také odkazem Franze Kafky. S odstupem času však snadno postřehneme neživotnou spekulativnost. Pojetí, které zpochybňuje hodnověrnost lidského vnímání i plnou poznatelnost dění kolem nás, prozrazuje módní vliv některých filmů francouzské nové vlny, zejména Loni v Marienbadu. Výsledkem je však pouhé epigonství.
    Žánry:DramaKomedie
    65%
    60. leta přinesla české kinematografii nejen vzedmutí kritického pohledu na sociální i politickou situaci, nejen zájem o mistrně postiženou všední existenci úplně obyčejných lidiček, ale také experimentující hledání nového tvaru, nových vypravěčských metod. Jeden z nejvýraznějších pokusů podnikl Antonín Máša filmem Hotel pro cizince. V stísněných prostorách kdysi nepochybně honosného penzionu se odehrává příběh mladého nadějného básníka, jenž byl nalezen zavražděný. Sledujeme tak jakousi rekonstrukci jeho osudů, jak je zachycuje dochovaný deník, spleť snově podivných událostí, k nimž se jen obtížně hledá výkladový klíč. Máša natočil jakousi svéráznou tragikomedii, v obrazové složce hojně inspirovanou secesí, ale také odkazem Franze Kafky. S odstupem času však snadno postřehneme neživotnou spekulativnost. Pojetí, které zpochybňuje hodnověrnost lidského vnímání i plnou poznatelnost dění kolem nás, prozrazuje módní vliv některých filmů francouzské nové vlny, zejména Loni v Marienbadu. Výsledkem je však pouhé epigonství.
    Žánry:DramaKomedie
    29
  • Ženu ani květinou neuhodíš
    Ženu ani květinou neuhodíš (1966)
    FilmRole: Břetislav
    • VOYO
    Když se muž nedokáže rázně rozejít se žádnou ženu, zadělává si na nemalé potíže. Přesně to postihne nesmělého a poněkud nekňubovitého flétnistu, jehož ostýchavá povaha ženy nebývale vzrušuje, takže se na něho stále dotěrněji lepí. Nebohý muž se před nimi dokonce dává na útěk. Podle vtipného scénáře Jaroslava Dietla, jenž nepromarnil smysl pro nadsázku, natočil tuto veselohru Zdeněk Podskalský a do hlavních rolí obsadil stálice českého filmu: Vlastimila Brodského, Janu Brejchovou, Jiřinu Bohdalovou, Květu Fialovou, Jan Libíčka... Přes nahromadění oblíbených hvězd však výsledku schází jak odpovídající spád, tak realizační nápaditost.
    Žánry:Komedie
    64%
    Když se muž nedokáže rázně rozejít se žádnou ženu, zadělává si na nemalé potíže. Přesně to postihne nesmělého a poněkud nekňubovitého flétnistu, jehož ostýchavá povaha ženy nebývale vzrušuje, takže se na něho stále dotěrněji lepí. Nebohý muž se před nimi dokonce dává na útěk. Podle vtipného scénáře Jaroslava Dietla, jenž nepromarnil smysl pro nadsázku, natočil tuto veselohru Zdeněk Podskalský a do hlavních rolí obsadil stálice českého filmu: Vlastimila Brodského, Janu Brejchovou, Jiřinu Bohdalovou, Květu Fialovou, Jan Libíčka... Přes nahromadění oblíbených hvězd však výsledku schází jak odpovídající spád, tak realizační nápaditost.
    Žánry:Komedie
    30
  • Pražské noci
    Pražské noci (1968)
    FilmRole: 4. Otrávená travička - rytíř
    Hororově laděný povídkový film zpracovává tři morbidní příběhy ze staré Prahy, nechybí tu ani posedlost proslulým golemem, ani prostopášná hraběnka, která se zapletla se samotným peklem, ani hostinská, která tráví bohaté zákazníky. Propojení jednotlivých příběhů, jak už to u povídkových filmů občas bývá, sice poněkud kolísá, ale jedná se o vizuálně nápadité zpodobnění dávných dob i smysl pro tragikomickou nadsázku. Ve filmu je patrná uvolněná atmosféra kolem roku 1968. Zejména povídka Evalda Schorma "Chlebové střevíčky" je dodnes nedoceněný filmový skvost s vynikající kamerou Františka Uldrycha a excelentním výkonem Josefa Somra. Také jediný hraný pokus režiséra Jiřího Brdečky, povídka "Poslední golem", zaujme svojí magickou atmosférou rudolfínské Prahy, spolu s tajemnou hudbou Zdeňka Lišky. A do třetice stojí za pozornost výkon Mileny Dvorské v jedné z mála vyloženě komických rolí.
    62%
    Hororově laděný povídkový film zpracovává tři morbidní příběhy ze staré Prahy, nechybí tu ani posedlost proslulým golemem, ani prostopášná hraběnka, která se zapletla se samotným peklem, ani hostinská, která tráví bohaté zákazníky. Propojení jednotlivých příběhů, jak už to u povídkových filmů občas bývá, sice poněkud kolísá, ale jedná se o vizuálně nápadité zpodobnění dávných dob i smysl pro tragikomickou nadsázku. Ve filmu je patrná uvolněná atmosféra kolem roku 1968. Zejména povídka Evalda Schorma "Chlebové střevíčky" je dodnes nedoceněný filmový skvost s vynikající kamerou Františka Uldrycha a excelentním výkonem Josefa Somra. Také jediný hraný pokus režiséra Jiřího Brdečky, povídka "Poslední golem", zaujme svojí magickou atmosférou rudolfínské Prahy, spolu s tajemnou hudbou Zdeňka Lišky. A do třetice stojí za pozornost výkon Mileny Dvorské v jedné z mála vyloženě komických rolí.
    31
  • Pět miliónů svědků
    Pět miliónů svědků (1965)
    FilmRole: dr. Strouhal

    Nyní spatříme naivní připomínku toho, že televize kdysi vysílala i inscenace živě, avšak v tomto případě získal přímý přenos překvapivě kriminální rozměr. Během vysílání byl totiž zabit jeden z herců - a vidělo to všech oněch pět miliónů lidí, kteří televizi sledovali. Vyšetřovatelé pak celou podezřelou událost znovu rekonstruují, aby se dopátrali, zda šlo o nešťastnou náhodu, nebo o promyšlený zločin.

    62%

    Nyní spatříme naivní připomínku toho, že televize kdysi vysílala i inscenace živě, avšak v tomto případě získal přímý přenos překvapivě kriminální rozměr. Během vysílání byl totiž zabit jeden z herců - a vidělo to všech oněch pět miliónů lidí, kteří televizi sledovali. Vyšetřovatelé pak celou podezřelou událost znovu rekonstruují, aby se dopátrali, zda šlo o nešťastnou náhodu, nebo o promyšlený zločin.

    32
  • Maratón
    Maratón (1968)
    FilmRole: German Major (voice)

    V Praze, kde propuklo povstání proti německým okupantům, prožívají okamžiky horoucí lásky skrývající se uprchlý vězeň a služka, jíž povýšenecká měšťanská rodina, u níž pracovala, přikázala, aby se vzorně starala o byt i v době jejich nepřítomnosti. Překvapivě konvenční příběh s nezbytným osvobozujícím příjezdem Rudé armády napsal Jan Procházka, takže snímek nadlouho skončil v trezoru, ačkoli politicky zajisté vyhovoval.

    Režie:Ivo Novák
    61%

    V Praze, kde propuklo povstání proti německým okupantům, prožívají okamžiky horoucí lásky skrývající se uprchlý vězeň a služka, jíž povýšenecká měšťanská rodina, u níž pracovala, přikázala, aby se vzorně starala o byt i v době jejich nepřítomnosti. Překvapivě konvenční příběh s nezbytným osvobozujícím příjezdem Rudé armády napsal Jan Procházka, takže snímek nadlouho skončil v trezoru, ačkoli politicky zajisté vyhovoval.

    Režie:Ivo Novák
    33
  • Flám
    Flám (1966)
    FilmRole: Dvořáček
    61%
    34
  • Objížďka
    Objížďka (1968)
    FilmRole: seržant VB
    Obyvatele malebné vesničky pyšné na svou starobylou lípu postihne rušivá událost - má tudy vést dočasná silniční odbočka. Figurkovitě načrtnuté obyvatelstvo nejprve protestuje proti zvýšenému provozu, ale nakonec si na přítomný ruch a vzrušení zvykne. Ostatně některým, třeba hostinskému, přináší taková situace prospěch. Režisér Josef Mach chtěl vytvořit jakousi domácí nápodobu francouzských Zvonokos, avšak došel nanejvýš do půli cesty.
    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    60%
    Obyvatele malebné vesničky pyšné na svou starobylou lípu postihne rušivá událost - má tudy vést dočasná silniční odbočka. Figurkovitě načrtnuté obyvatelstvo nejprve protestuje proti zvýšenému provozu, ale nakonec si na přítomný ruch a vzrušení zvykne. Ostatně některým, třeba hostinskému, přináší taková situace prospěch. Režisér Josef Mach chtěl vytvořit jakousi domácí nápodobu francouzských Zvonokos, avšak došel nanejvýš do půli cesty.
    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    35
  • Třicet jedna ve stínu
    Třicet jedna ve stínu (1965)
    FilmRole: muž v budce

    Kontroloři při náhlé inventuře zjistí, že v jedné pražské prodejně potravin chybí větší množství drahého alkoholu. Odpovědná za ztrátu je prodavačka Alena, která ví, že do lahví nalil tmavý čaj její milenec, vedoucí prodejny Vorel. Ten ji cynicky požádá, aby vzala vinu na sebe. Nešťastná žena spáchá sebevraždu. Kontrolor dr. Kurka pochopí, že skutečného pachatele nedokáže usvědčit. Působivě natočený dramatický příběh s neobvyklou účastí anglických herců.

    Žánry:Drama
    60%

    Kontroloři při náhlé inventuře zjistí, že v jedné pražské prodejně potravin chybí větší množství drahého alkoholu. Odpovědná za ztrátu je prodavačka Alena, která ví, že do lahví nalil tmavý čaj její milenec, vedoucí prodejny Vorel. Ten ji cynicky požádá, aby vzala vinu na sebe. Nešťastná žena spáchá sebevraždu. Kontrolor dr. Kurka pochopí, že skutečného pachatele nedokáže usvědčit. Působivě natočený dramatický příběh s neobvyklou účastí anglických herců.

    Žánry:Drama
    36
  • Jak se zbavit Helenky
    Jak se zbavit Helenky (1967)
    FilmRole: technik
    60%
    37
  • Souhvězdí Panny
    Souhvězdí Panny (1965)
    FilmRole: Augustin

    Podle povídky Milana Uhdeho vznikl snímek dnes již sice bezmála zapomenutý, ale přesto zajímavý svou snahou přiblížit vojenskou službu, byť tak činí na základě anekdoty - jak se na vojnu propašovala dívka ke svému milenci. Film je po vizuální stránce natočený ambiciózně: kamera neustále a téměř reportážně panoramuje stísňující vojenský prostor, v plynulých jízdách těká z postavy na postavu. Ne zcela sourodě však mísí milostnou romanci s juchavým pohledem na život v uniformě. Do tohoto až křečovitě prostořekého pole vnikají věčně se dohadující smíškové pracující na ošetřovně, kteří jako by sem spadli z úplně jiného filmu, natolik formanovské jsou jejich rozmluvy i kresba (zvláště u Vladimíra Pucholta, vedle něhož poznáme začínajícího Jiřího Wimmera). V době vzniku film získal skandální příchuť kvůli temperamentním erotickým scénám, k nimž se odvážně propůjčila debutující Jaroslava Obermaierová.

    58%

    Podle povídky Milana Uhdeho vznikl snímek dnes již sice bezmála zapomenutý, ale přesto zajímavý svou snahou přiblížit vojenskou službu, byť tak činí na základě anekdoty - jak se na vojnu propašovala dívka ke svému milenci. Film je po vizuální stránce natočený ambiciózně: kamera neustále a téměř reportážně panoramuje stísňující vojenský prostor, v plynulých jízdách těká z postavy na postavu. Ne zcela sourodě však mísí milostnou romanci s juchavým pohledem na život v uniformě. Do tohoto až křečovitě prostořekého pole vnikají věčně se dohadující smíškové pracující na ošetřovně, kteří jako by sem spadli z úplně jiného filmu, natolik formanovské jsou jejich rozmluvy i kresba (zvláště u Vladimíra Pucholta, vedle něhož poznáme začínajícího Jiřího Wimmera). V době vzniku film získal skandální příchuť kvůli temperamentním erotickým scénám, k nimž se odvážně propůjčila debutující Jaroslava Obermaierová.

    38
  • Smrt si vybírá
    Smrt si vybírá (1972)
    FilmRole: Křížek
    • VOYO
    Kriminální příběh režiséra Václava Vorlíčka, natočený podle scénáře Jaroslava Kořána, vypráví o mladém muži, který na vlastní pěst vede pátrání po vrahovi svého kamaráda, řidiče poštovního vozu. Řidič Radek Šimek je zavražděn na své pravidelní trase mezi Radotínem a Prahou. Jelikož měl toho večera u sebe jen málo peněz, vyloučí policie loupežný motiv. Radkův kolega a kamarád Honza Marek nedokáže vyšetřovatelům říci nic bližšího. Oba se totiž střídali na směny a neměli přehled o tom, jak ten druhý tráví volný čas. Honza usoudí, že vražda nějak souvisí s Radkovým osobním životem. Zapojí do akce ostatní poštovní řidiče a s jejich pomocí se pokusí najít dívku z fotografie, nalezené v Radkových věcech…
    Žánry:Krimi
    58%
    Kriminální příběh režiséra Václava Vorlíčka, natočený podle scénáře Jaroslava Kořána, vypráví o mladém muži, který na vlastní pěst vede pátrání po vrahovi svého kamaráda, řidiče poštovního vozu. Řidič Radek Šimek je zavražděn na své pravidelní trase mezi Radotínem a Prahou. Jelikož měl toho večera u sebe jen málo peněz, vyloučí policie loupežný motiv. Radkův kolega a kamarád Honza Marek nedokáže vyšetřovatelům říci nic bližšího. Oba se totiž střídali na směny a neměli přehled o tom, jak ten druhý tráví volný čas. Honza usoudí, že vražda nějak souvisí s Radkovým osobním životem. Zapojí do akce ostatní poštovní řidiče a s jejich pomocí se pokusí najít dívku z fotografie, nalezené v Radkových věcech…
    Žánry:Krimi
    39
  • Klapzubova jedenáctka
    Klapzubova jedenáctka (1968)
    SeriálRole: 10 díl - role neurčena

    První, druhý, třetí kluk... když se Klapzubovým narodil jedenáctý syn, rozhodl se starý Klapzuba k ideálnímu řešení rodinné situace - postaví fotbalové mužstvo, nad něž ve světě nebude. S ošoupanými kopačkami a hadrákem to sice nebude snadné, Klapzubova jedenáctka má ale oproti jiným týmům jednu velkou výhodu - já na bráchu a brácha na mě tu kope jeden každý. Přijdou sice chvíle útlumu, při nichž starý Klapzuba překousne svou legendární fajfku vejpůl, pak se ale jeho kluci vzchopí, správnou českou uličkou proběhnou každou obranou a už se sypou góly do soupeřovy branky.

    Žánry:Komedie
    58%

    První, druhý, třetí kluk... když se Klapzubovým narodil jedenáctý syn, rozhodl se starý Klapzuba k ideálnímu řešení rodinné situace - postaví fotbalové mužstvo, nad něž ve světě nebude. S ošoupanými kopačkami a hadrákem to sice nebude snadné, Klapzubova jedenáctka má ale oproti jiným týmům jednu velkou výhodu - já na bráchu a brácha na mě tu kope jeden každý. Přijdou sice chvíle útlumu, při nichž starý Klapzuba překousne svou legendární fajfku vejpůl, pak se ale jeho kluci vzchopí, správnou českou uličkou proběhnou každou obranou a už se sypou góly do soupeřovy branky.

    Žánry:Komedie
    40
  • Duhový luk
    Duhový luk (1973)
    Seriál
    • iVysílání
    57%
    41
  • Káťa a krokodýl
    Káťa a krokodýl (1965)
    FilmRole: muž s balónky

    Už celovečerní debut věry Šimkové-Plívové prozrazuje bezpečné zvládání dětských herců, kteří před kamerou působí zcela uvolněně. Příběh zachycuje jeden prázdninový den v hlavním městě: nadšený chovatel si vezme domů všechna zvířátka ze školního koutku živé přírody, avšak nepočítá s tím, že rodiče budou takovým činem málo nadšení - a ještěže východisko z nouze nabídla podnikavá Káťa, která si zvířata převezme. Jenže ta využijí chvilky nepozornosti a rozutečou se.

    Žánry:Rodinný
    57%

    Už celovečerní debut věry Šimkové-Plívové prozrazuje bezpečné zvládání dětských herců, kteří před kamerou působí zcela uvolněně. Příběh zachycuje jeden prázdninový den v hlavním městě: nadšený chovatel si vezme domů všechna zvířátka ze školního koutku živé přírody, avšak nepočítá s tím, že rodiče budou takovým činem málo nadšení - a ještěže východisko z nouze nabídla podnikavá Káťa, která si zvířata převezme. Jenže ta využijí chvilky nepozornosti a rozutečou se.

    Žánry:Rodinný
    42
  • Tři chlapi na cestách
    Tři chlapi na cestách (1973)
    FilmRole: Kacíř
    • VOYO
    Účastníky exkurze do západočeských zemědělských závodů, plzeňského pivovaru a Karlových Varů jsou obyvatelé vesnice Ouplavice, mezi nimiž jsou i dva ze tří členů rodiny Potůčkových, děda a otec Potůčkovi. Vyjíždí se časně ráno a družstevníci se těší. Zažijí spoustu veselých příhod, několik trapasů a nedorozumění, vyřeší několik sporů a otec Potůček, který právě prožívá osobní krizi a hodlá odstoupit z funkce předsedy družstva, si vše srovná v hlavě a rozhodne se ve funkci zůstat, čímž rozhodně nepotěší energickou Elišku Kacířovou, která už si na funkci dělal chutě.
    53%
    Účastníky exkurze do západočeských zemědělských závodů, plzeňského pivovaru a Karlových Varů jsou obyvatelé vesnice Ouplavice, mezi nimiž jsou i dva ze tří členů rodiny Potůčkových, děda a otec Potůčkovi. Vyjíždí se časně ráno a družstevníci se těší. Zažijí spoustu veselých příhod, několik trapasů a nedorozumění, vyřeší několik sporů a otec Potůček, který právě prožívá osobní krizi a hodlá odstoupit z funkce předsedy družstva, si vše srovná v hlavě a rozhodne se ve funkci zůstat, čímž rozhodně nepotěší energickou Elišku Kacířovou, která už si na funkci dělal chutě.
    43
  • Televize v Bublicích aneb Bublice v televizi
    Televize v Bublicích aneb Bublice v televizi (1974)
    FilmRole: ředitel školy
    52%
    44
  • Tři nevinní
    Tři nevinní (1973)
    FilmRole: Rosůlek

    V socialismu i kriminální delikty mohly být jedině banální, zvláště, když se jednalo o komedii. V tomto případě se vyšetřuje loupež v jednom kině. Problém ovšem nastane v okamžiku, kdy bodrý vyšetřovatel zjistí, že jednotliví podezřelí jsou si k nerozeznání podobní. Jiří Sovák se ze všech sil, ale přesto marně snažil bavit prostoduše karikovanými figurkami protřelého zloděje aut, upejpavého novomanžela i zuřivého žárlivce.

    Žánry:KomedieKrimi
    Režie:Josef Mach
    52%

    V socialismu i kriminální delikty mohly být jedině banální, zvláště, když se jednalo o komedii. V tomto případě se vyšetřuje loupež v jednom kině. Problém ovšem nastane v okamžiku, kdy bodrý vyšetřovatel zjistí, že jednotliví podezřelí jsou si k nerozeznání podobní. Jiří Sovák se ze všech sil, ale přesto marně snažil bavit prostoduše karikovanými figurkami protřelého zloděje aut, upejpavého novomanžela i zuřivého žárlivce.

    Žánry:KomedieKrimi
    Režie:Josef Mach
    45
  • Dvě věci pro život
    Dvě věci pro život (1972)
    FilmRole: Vošta
    52%
    46
  • 47
  • Jakou barvu má láska
    Jakou barvu má láska (1973)
    FilmRole: řidič

    Normalizační požadavky ovlivňovaly i milostné příběhy - jestliže je zažívali představitelé uvědomělé dělnické třídy, musely být optimistické. Pokud se ovšem přidala inscenační i vypravěčská topornost, výsledkem byl těžko stravitelný pokrm, jak je tomu v tomto filmu. Vypráví o tom, jak čistá a upřímná láska, která se rozhořela mezi televizním reportérem a inženýrkou z chemického závodu, může jedině povznášet. Je natolik příkladná, že film poskytuje jakýsi návod, jak by se zodpovědní lidé měli k sobě chovat, aby rodina byla opravdovým základem socialistického státu.

    47%

    Normalizační požadavky ovlivňovaly i milostné příběhy - jestliže je zažívali představitelé uvědomělé dělnické třídy, musely být optimistické. Pokud se ovšem přidala inscenační i vypravěčská topornost, výsledkem byl těžko stravitelný pokrm, jak je tomu v tomto filmu. Vypráví o tom, jak čistá a upřímná láska, která se rozhořela mezi televizním reportérem a inženýrkou z chemického závodu, může jedině povznášet. Je natolik příkladná, že film poskytuje jakýsi návod, jak by se zodpovědní lidé měli k sobě chovat, aby rodina byla opravdovým základem socialistického státu.

    48
  • Muž z Londýna
    Muž z Londýna (1974)
    FilmRole: Davídek
    46%
    49
  • Člověk není sám
    Člověk není sám (1971)
    FilmRole: Láďa
    30%
    50