Dana Medřická: Nejlepší filmy
a seriály

7.1

Dana Medřická: Filmy a seriály

  • Sňatky z rozumu
    Sňatky z rozumu (1968)
    SeriálRole: Smolíková
    • iVysílání
    Pětidílná sága dvou podnikatelských rodů z vrcholného období našeho národního obrození na motivy románu Vladimíra Neffa začíná v roce 1859 a končí otevřením Národního divadla v roce 1881. Tento pamětnický seriál patří mezi nejcennější díla archivu České televize. U jeho zrodu stáli dva významní televizní tvůrci - scenárista Otto Zelenka a režisér František Filip. Práce na scénářích začala ještě před jarem 1968 a diváci viděli seriál poprvé na podzim téhož roku. Zasaženi a poníženi srpnovými událostmi a posrpnovým vývojem nacházeli v historickém seriálu útěchu, povzbuzení a naději. V roce své premiéry seriál překvapil kvalitou, dokonalým řemeslným zpracováním a nádhernou přehlídkou hereckých výkonů. Dnes po sedmatřiceti letech se Jiří Vala jako Martin Nedobyl, Slávka Budínová jako Valentýnka, Iva Janžurová a Jiřina Jirásková jako "Přeslice"- Hana a Bětuše Váchovy, Vladimír Ráž a Gabriela Vránová jako Born a Líza vrátí k divákům jako představitelé důvěrně známých a oblíbených postav.(oficiální text distributora)
    Žánry:DramaHistorický
    86%
    Pětidílná sága dvou podnikatelských rodů z vrcholného období našeho národního obrození na motivy románu Vladimíra Neffa začíná v roce 1859 a končí otevřením Národního divadla v roce 1881. Tento pamětnický seriál patří mezi nejcennější díla archivu České televize. U jeho zrodu stáli dva významní televizní tvůrci - scenárista Otto Zelenka a režisér František Filip. Práce na scénářích začala ještě před jarem 1968 a diváci viděli seriál poprvé na podzim téhož roku. Zasaženi a poníženi srpnovými událostmi a posrpnovým vývojem nacházeli v historickém seriálu útěchu, povzbuzení a naději. V roce své premiéry seriál překvapil kvalitou, dokonalým řemeslným zpracováním a nádhernou přehlídkou hereckých výkonů. Dnes po sedmatřiceti letech se Jiří Vala jako Martin Nedobyl, Slávka Budínová jako Valentýnka, Iva Janžurová a Jiřina Jirásková jako "Přeslice"- Hana a Bětuše Váchovy, Vladimír Ráž a Gabriela Vránová jako Born a Líza vrátí k divákům jako představitelé důvěrně známých a oblíbených postav.(oficiální text distributora)
    Žánry:DramaHistorický
    1
  • Taková normální rodinka
    Taková normální rodinka (1971)
    SeriálRole: Cilka Hanáková, maminka
    • iVysílání
    Navzdory názvu nejsou Hanákovi tak docela normální. Babička píše detektivky, které jí nikdo nikdy nevydal, její dcera hospodyňka Cilka ráda pěje operní árie, její manžel Oldřich se nevěnuje ničemu jinému než svým želvičkám, myšičkám a jiným zvířatům. Starší dcera Pavla všude možně cvičí jógu a se stoickým klidem snáší četná darebáctví svých dvojčat, kterým nikdo neřekne jinak než Raubíři, její manžel Petra, který jen jí, spí a čte noviny. A do této rodiny se chystá její mladší sestra Kateřina uvést svého plachého nastávajícího Zdeňka. Samozřejmě se obává, že Zdeněk se drobných výstředností jejích blízkých zalekne natolik, že od ní uteče, a celou rodinu tedy přesvědčí, aby všichni předstírali starosvětsky spořádaný život.
    Žánry:KomedieRodinný
    86%
    Navzdory názvu nejsou Hanákovi tak docela normální. Babička píše detektivky, které jí nikdo nikdy nevydal, její dcera hospodyňka Cilka ráda pěje operní árie, její manžel Oldřich se nevěnuje ničemu jinému než svým želvičkám, myšičkám a jiným zvířatům. Starší dcera Pavla všude možně cvičí jógu a se stoickým klidem snáší četná darebáctví svých dvojčat, kterým nikdo neřekne jinak než Raubíři, její manžel Petra, který jen jí, spí a čte noviny. A do této rodiny se chystá její mladší sestra Kateřina uvést svého plachého nastávajícího Zdeňka. Samozřejmě se obává, že Zdeněk se drobných výstředností jejích blízkých zalekne natolik, že od ní uteče, a celou rodinu tedy přesvědčí, aby všichni předstírali starosvětsky spořádaný život.
    Žánry:KomedieRodinný
    2
  • F. L. Věk
    F. L. Věk (1971)
    SeriálRole: Butteauová
    • iVysílání
    Televizní ztvárnění rozsáhlého románu Aloise Jiráska z období našeho národního obrození je dílem autora Otto Zelenky, režiséra Františka Filipa a dlouhé řady dalších významných umělců. Historie pokořeného a ujařmeného národa, který hledá a nalézá svou ztracenou tvář, získala po vstupu armád Varšavské smlouvy v nových politických souvislostech nový smysl. Divák v ní právem nacházel podobenství s tím, co právě prožíval. A tak se staly pro schvalovatele jakékoliv zmínky o národním sebevědomí a duchovní síle víry nepřípustné. Při premiéře v roce 1971 nesměl být poslední díl F. L. Věka uveden. Teprve po roce 1989 bylo poprvé možné uvést seriál v jeho původní podobě. (zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    80%
    Televizní ztvárnění rozsáhlého románu Aloise Jiráska z období našeho národního obrození je dílem autora Otto Zelenky, režiséra Františka Filipa a dlouhé řady dalších významných umělců. Historie pokořeného a ujařmeného národa, který hledá a nalézá svou ztracenou tvář, získala po vstupu armád Varšavské smlouvy v nových politických souvislostech nový smysl. Divák v ní právem nacházel podobenství s tím, co právě prožíval. A tak se staly pro schvalovatele jakékoliv zmínky o národním sebevědomí a duchovní síle víry nepřípustné. Při premiéře v roce 1971 nesměl být poslední díl F. L. Věka uveden. Teprve po roce 1989 bylo poprvé možné uvést seriál v jeho původní podobě. (zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    3
  • Byl jednou jeden dům
    Byl jednou jeden dům (1974)
    SeriálRole: Ulčová
    • iVysílání
    Jeden z nejlepších a nejoblíbenějších českých seriálů, dnes už uznávaný jako klasika, vznikl v polovině sedmdesátých let. Znamenal novou kapitolu v historii našeho původního seriálu. Prozaik Jan Otčenášek a dramatik Oldřich Daněk, v té době oba již renomovaní tvůrci, označili své dílo termínem "televizní román". Dali tak najevo, že jím nejde o běžný, spotřební, zábavně-populární žánr, ale že míří k televiznímu dílu hlubšího záběru. Na vypjatých historických okamžicích let 1936 až 1945 sledují zvraty českého osudu i podoby českého charakteru. Ve scénáři našel zalíbení režisér, jehož jméno čteme na dlouhé řadě těch nejvýznamnějších seriálů od dob jeho počátků dodnes - František Filip. Přivedl před kameru celou plejádu hereckých mistrů všech generací: Miloše Nedbala, Karla Högera, Danu Medřickou, Janu Hlaváčovou, Vladimíra Menšíka, Jiřího Adamíru, Josefa Somra, Petra Čepka, Jiřího Hrzána, Jaromíra Hanzlíka, Slávku Budínovou a dlouhou řadu dalších.
    80%
    Jeden z nejlepších a nejoblíbenějších českých seriálů, dnes už uznávaný jako klasika, vznikl v polovině sedmdesátých let. Znamenal novou kapitolu v historii našeho původního seriálu. Prozaik Jan Otčenášek a dramatik Oldřich Daněk, v té době oba již renomovaní tvůrci, označili své dílo termínem "televizní román". Dali tak najevo, že jím nejde o běžný, spotřební, zábavně-populární žánr, ale že míří k televiznímu dílu hlubšího záběru. Na vypjatých historických okamžicích let 1936 až 1945 sledují zvraty českého osudu i podoby českého charakteru. Ve scénáři našel zalíbení režisér, jehož jméno čteme na dlouhé řadě těch nejvýznamnějších seriálů od dob jeho počátků dodnes - František Filip. Přivedl před kameru celou plejádu hereckých mistrů všech generací: Miloše Nedbala, Karla Högera, Danu Medřickou, Janu Hlaváčovou, Vladimíra Menšíka, Jiřího Adamíru, Josefa Somra, Petra Čepka, Jiřího Hrzána, Jaromíra Hanzlíka, Slávku Budínovou a dlouhou řadu dalších.
    4
  • Kdo chce zabít Jessii?
    Kdo chce zabít Jessii? (1966)
    FilmRole: docentka somniologie Růženka Beránková
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +2
    Docent Jindřich Beránek a docentka Růžena Beránková jsou manželé. On pracuje ve fabrice, ona učinila významný objev a to prostředek k ovlivňování snů. Zatímco demonstruje svůj objev na mezinárodním symposiu, řeší on problém stále padajícího jeřábu. Řešení najde v comicsovém seriále o Jessii, Supermanovi a antigravitačních rukavicích. V noci se mu zdá o Jessii pronásledované Supermanem a pistolníkem. Protože mluví ze spaní, probudí manželku, která s pomocí somniografu uvidí jeho sny ve chvíli, kdy se stará o polonahou Jessii... Probudí ho a píchne mu dávku svého preparátu. Když se však docent ráno probudí, zjistí, že má v posteli živou Jessii. Jeho žena najde v koupelně pistolníka a v kuchyni Supermana. S hrůzou si uvědomí, že sny se zhmotnily. Jessii se podaří z bytu uprchnout a dostat se na přednášku doc. Beránka. Studenti se pustí do boje se Supermanem a pistolníkem až jsou nakonec všichni zatčeni policií. Beránek je odsouzen ke třem dnům vězení a jeho žena dostane za úkol zhmotnělé sny zlikvidovat. Ve vězení domyslí Beránek řešení rukavic a uprchne, aby je mohl v laboratoři dokončit. Budou se mu hodit, protože jeho žena se právě chystá pohledné sokyně zbavit a když to jinak nepůjde, třeba ji i roztrhnout.
    Žánry:KomedieParodie
    79%
    Docent Jindřich Beránek a docentka Růžena Beránková jsou manželé. On pracuje ve fabrice, ona učinila významný objev a to prostředek k ovlivňování snů. Zatímco demonstruje svůj objev na mezinárodním symposiu, řeší on problém stále padajícího jeřábu. Řešení najde v comicsovém seriále o Jessii, Supermanovi a antigravitačních rukavicích. V noci se mu zdá o Jessii pronásledované Supermanem a pistolníkem. Protože mluví ze spaní, probudí manželku, která s pomocí somniografu uvidí jeho sny ve chvíli, kdy se stará o polonahou Jessii... Probudí ho a píchne mu dávku svého preparátu. Když se však docent ráno probudí, zjistí, že má v posteli živou Jessii. Jeho žena najde v koupelně pistolníka a v kuchyni Supermana. S hrůzou si uvědomí, že sny se zhmotnily. Jessii se podaří z bytu uprchnout a dostat se na přednášku doc. Beránka. Studenti se pustí do boje se Supermanem a pistolníkem až jsou nakonec všichni zatčeni policií. Beránek je odsouzen ke třem dnům vězení a jeho žena dostane za úkol zhmotnělé sny zlikvidovat. Ve vězení domyslí Beránek řešení rukavic a uprchne, aby je mohl v laboratoři dokončit. Budou se mu hodit, protože jeho žena se právě chystá pohledné sokyně zbavit a když to jinak nepůjde, třeba ji i roztrhnout.
    Žánry:KomedieParodie
    5
  • Ikarie XB 1
    Ikarie XB 1 (1963)
    FilmRole: socioložka Nina Kirová
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +3
    Je druhá polovina 22. století a kosmická loď Ikarie XB 1 putuje k Alfě Centauri za průzkumem mimozemských forem života. Její posádka, složená z vědeckých kapacit různých oborů, je daleko od sluneční soustavy vystavena neznámým, nepředstavitelným hrozbám. Ale veze si s sebou i řadu svých všedních lidských starostí a radostí. Kališovy černobílé obrazy v širokoúhlém formátu, Liškova novátorská elektronická hudba a přesvědčivé kulisy i kostýmy vytvářejí stylisticky vytříbený fikční svět daleké budoucnosti. Civilní výkony české herecké elity mu pak dodávají nečekanou přirozenost a psychologický rozměr. Autoři se při psaní scénáře volně inspirovali románem Stanisława Lema K mrakům Magellanovým. Za zmínku jistě stojí i skutečnost, že se ubránili prvoplánové a dobově poplatné politizaci, které žánr sci-fi často podléhal. Nepostavili proti sobě dva konkurenční systémy, žádný pomyslný východ a západ, nýbrž naději v lepší, morálně vyspělejší lidstvo a „sebranku“ 20. století, která po sobě zanechala jen samou zkázu. (Národní filmový archiv)
    78%
    Je druhá polovina 22. století a kosmická loď Ikarie XB 1 putuje k Alfě Centauri za průzkumem mimozemských forem života. Její posádka, složená z vědeckých kapacit různých oborů, je daleko od sluneční soustavy vystavena neznámým, nepředstavitelným hrozbám. Ale veze si s sebou i řadu svých všedních lidských starostí a radostí. Kališovy černobílé obrazy v širokoúhlém formátu, Liškova novátorská elektronická hudba a přesvědčivé kulisy i kostýmy vytvářejí stylisticky vytříbený fikční svět daleké budoucnosti. Civilní výkony české herecké elity mu pak dodávají nečekanou přirozenost a psychologický rozměr. Autoři se při psaní scénáře volně inspirovali románem Stanisława Lema K mrakům Magellanovým. Za zmínku jistě stojí i skutečnost, že se ubránili prvoplánové a dobově poplatné politizaci, které žánr sci-fi často podléhal. Nepostavili proti sobě dva konkurenční systémy, žádný pomyslný východ a západ, nýbrž naději v lepší, morálně vyspělejší lidstvo a „sebranku“ 20. století, která po sobě zanechala jen samou zkázu. (Národní filmový archiv)
    6
  • Popelka
    Popelka (1969)
    FilmRole: matka
    • iVysílání
    77%
    7
  • Léto s kovbojem
    Léto s kovbojem (1976)
    FilmRole: Doubravčina babička
    • VOYO
    • O2 TV
    Mladá psycholožka Doubravka tráví léto na chatě se svým chlapcem Bobou, který nepříliš úspěšně studuje medicínu a právě se připravuje na opravné zkoušky. Tam se dívka náhodou seznámí s Honzou, traktoristou, který přišel o řidičák, takže teď pase stádo krav. Jeho bezprostřednost, optimismus a přístup k životu i práci ostře kontrastují se sobeckým Bobou a Doubravka si stále víc uvědomuje, že její cit k Bobovi zmizel a zamilovala se do Honzy. Otázkou je, jak se na to bude dívat její snobská matka.
    Režie:Ivo Novák
    75%
    Mladá psycholožka Doubravka tráví léto na chatě se svým chlapcem Bobou, který nepříliš úspěšně studuje medicínu a právě se připravuje na opravné zkoušky. Tam se dívka náhodou seznámí s Honzou, traktoristou, který přišel o řidičák, takže teď pase stádo krav. Jeho bezprostřednost, optimismus a přístup k životu i práci ostře kontrastují se sobeckým Bobou a Doubravka si stále víc uvědomuje, že její cit k Bobovi zmizel a zamilovala se do Honzy. Otázkou je, jak se na to bude dívat její snobská matka.
    Režie:Ivo Novák
    8
  • Počestné paní pardubické
    Počestné paní pardubické (1944)
    FilmRole: konšelova žena
    V Pardubicích měli v sedmnáctém století kata Jiřího, který byl ve svém opovrhovaném povolání hluboce nešťastný. Povahou byl mírný jako beránek, ani slepici nedokázal useknout hlavu, věnoval se spíš ranhojičství a léčitelství. Tenhle mistr popravčí měl manželku Rozinu, jejíž krása a pěkné oblečení byly trnem v oku všem zakyslým místním drbnám. Když začaly nepřejícné měšťanostky proti paní Rozině intrikovat, musel se Jiří konečně vzchopit k činu a jednat jako muž. A do toho všeho se ještě ve městě odehrál případ přímo kriminální...
    74%
    V Pardubicích měli v sedmnáctém století kata Jiřího, který byl ve svém opovrhovaném povolání hluboce nešťastný. Povahou byl mírný jako beránek, ani slepici nedokázal useknout hlavu, věnoval se spíš ranhojičství a léčitelství. Tenhle mistr popravčí měl manželku Rozinu, jejíž krása a pěkné oblečení byly trnem v oku všem zakyslým místním drbnám. Když začaly nepřejícné měšťanostky proti paní Rozině intrikovat, musel se Jiří konečně vzchopit k činu a jednat jako muž. A do toho všeho se ještě ve městě odehrál případ přímo kriminální...
    9
  • Měsíc nad řekou
    Měsíc nad řekou (1953)
    FilmRole: Slávka Hlubinová, dcera
    Dana Medřická v hlavní roli filmového přepisu stejnojmenné divadelní hry Fráni Šrámka o konfliktu mládí a stáří, rozumu a citu... Divadelní hra Fráni Šrámka Měsíc nad řekou vznikla v roce 1922 a ze všech dramatických prací Šrámkových nejlépe a nejplněji postihuje věčný konflikt mládí a stáří. V jednoduchém příběhu z malého městečka líčí tichou rezignaci Jana Hlubiny, kdysi nejlepšího studenta místního gymnázia, který však podlehl tlaku vnějších okolností, zklamal naděje v něj kladené a uvízl v městečku jako papírník. Na tyto zklamané naděje navazuje citový osud jeho dcery Slávky, vzdorující měšťácké představě o nutnosti sňatku, třeba i bez lásky, jako jediném řešení života ženy. Její setkání s jinošským Vilíkem Roškotem pod vlivem křehkého kouzla měsíčního večera a hučící řeky vyvolává prudký konflikt rozumu a citu a vede k náhlému chlapcovu dozrání. V roce 1953 převedl režisér Václav Krška tuto divadelní hru do filmové podoby. Do hlavní role Slávky Hlubinové obsadil Danu Medřickou. Jak ve své studii napsal J. Černý: "Není to stárnoucí slečna s rysy jedovatosti a kyselé zlobivosti, ne vadnoucí sentimentální snílek. Je to věčná, energická, sebejistá, inteligentní, citově bohatá žena... Medřická zbavila postavu sentimentu, zrealističtila ji, a přesto je vroucnější, než bývaly Slávky minulé." Vedle Medřické podali výborné herecké výkony i Zdeněk Štěpánek, Zdeňka Baldová, Eduard Cupák, Jiří Plachý a další. (Česká televize)
    73%
    Dana Medřická v hlavní roli filmového přepisu stejnojmenné divadelní hry Fráni Šrámka o konfliktu mládí a stáří, rozumu a citu... Divadelní hra Fráni Šrámka Měsíc nad řekou vznikla v roce 1922 a ze všech dramatických prací Šrámkových nejlépe a nejplněji postihuje věčný konflikt mládí a stáří. V jednoduchém příběhu z malého městečka líčí tichou rezignaci Jana Hlubiny, kdysi nejlepšího studenta místního gymnázia, který však podlehl tlaku vnějších okolností, zklamal naděje v něj kladené a uvízl v městečku jako papírník. Na tyto zklamané naděje navazuje citový osud jeho dcery Slávky, vzdorující měšťácké představě o nutnosti sňatku, třeba i bez lásky, jako jediném řešení života ženy. Její setkání s jinošským Vilíkem Roškotem pod vlivem křehkého kouzla měsíčního večera a hučící řeky vyvolává prudký konflikt rozumu a citu a vede k náhlému chlapcovu dozrání. V roce 1953 převedl režisér Václav Krška tuto divadelní hru do filmové podoby. Do hlavní role Slávky Hlubinové obsadil Danu Medřickou. Jak ve své studii napsal J. Černý: "Není to stárnoucí slečna s rysy jedovatosti a kyselé zlobivosti, ne vadnoucí sentimentální snílek. Je to věčná, energická, sebejistá, inteligentní, citově bohatá žena... Medřická zbavila postavu sentimentu, zrealističtila ji, a přesto je vroucnější, než bývaly Slávky minulé." Vedle Medřické podali výborné herecké výkony i Zdeněk Štěpánek, Zdeňka Baldová, Eduard Cupák, Jiří Plachý a další. (Česká televize)
    10
  • Den pro mou lásku
    Den pro mou lásku (1976)
    FilmRole: Petrova matka
    • VOYO
    Komorně laděný příběh mladých manželů, kterým se zhroutí svět po smrti čtyřleté dcerky... Mladí manželé Staškovi – fotografka Marie (M. Vančurová) a student stavební fakulty Petr (V. Harapes) – žijí v útulném podkrovním bytě se čtyřletou dcerkou Maruškou (S. Kamenická). Upovídanou okatou holčičku mají rádi všichni sousedé i dělnice z výrobny věnců, která sídlí ve dvoře. Jenže jednoho dne dostane Maruška prudký zánět mozkových blan, na který posléze zemře. Tragická událost těžce poznamená psychiku i soužití obou manželů. Zatímco Marie se utápí v bezbřehém smutku, zdrcený Petr odstraňuje z bytu všechno, co Marušku připomíná: fotografie, hračky, oblečení i sbírku starožitných hodin. Vymazat z paměti milované dítě však samozřejmě není možné. Cesta k vyrovnání se s tragédií a k nalezení nové naděje vede jinudy... (Česká televize)
    Režie:Juraj Herz
    73%
    Komorně laděný příběh mladých manželů, kterým se zhroutí svět po smrti čtyřleté dcerky... Mladí manželé Staškovi – fotografka Marie (M. Vančurová) a student stavební fakulty Petr (V. Harapes) – žijí v útulném podkrovním bytě se čtyřletou dcerkou Maruškou (S. Kamenická). Upovídanou okatou holčičku mají rádi všichni sousedé i dělnice z výrobny věnců, která sídlí ve dvoře. Jenže jednoho dne dostane Maruška prudký zánět mozkových blan, na který posléze zemře. Tragická událost těžce poznamená psychiku i soužití obou manželů. Zatímco Marie se utápí v bezbřehém smutku, zdrcený Petr odstraňuje z bytu všechno, co Marušku připomíná: fotografie, hračky, oblečení i sbírku starožitných hodin. Vymazat z paměti milované dítě však samozřejmě není možné. Cesta k vyrovnání se s tragédií a k nalezení nové naděje vede jinudy... (Česká televize)
    Režie:Juraj Herz
    11
  • Dívka s mušlí
    Dívka s mušlí (1980)
    FilmRole: sociální pracovnice Humlová
    Třináctiletá Vendula Brabcová žije v malém pavlačovém bytě s matkou alkoholičkou a se třemi mladšími bratry. Ve škole se jí nedaří, protože doma vlastně nahrazuje dětem mámu. Kromě toho chodí za matku každý den brzy ráno uklízet kanceláře. Každý ze sourozenců má jiného otce. Vendulin táta se kdysi dva roky marně snažil zbavit ženu alkoholického návyku. Dnes má novou rodinu, kterou dokáže dobře finančně zabezpečit. Rád by k sobě vzal i Vendulu, jenže ona to odmítá: cítí pouto ke svým bratrům a nechce je nechat s matkou samotné. Matčiny alkoholické výstřelky však jednoho dne přerostou únosnou míru a sourozenci skončí v dětském domově... (Česká televize)
    72%
    Třináctiletá Vendula Brabcová žije v malém pavlačovém bytě s matkou alkoholičkou a se třemi mladšími bratry. Ve škole se jí nedaří, protože doma vlastně nahrazuje dětem mámu. Kromě toho chodí za matku každý den brzy ráno uklízet kanceláře. Každý ze sourozenců má jiného otce. Vendulin táta se kdysi dva roky marně snažil zbavit ženu alkoholického návyku. Dnes má novou rodinu, kterou dokáže dobře finančně zabezpečit. Rád by k sobě vzal i Vendulu, jenže ona to odmítá: cítí pouto ke svým bratrům a nechce je nechat s matkou samotné. Matčiny alkoholické výstřelky však jednoho dne přerostou únosnou míru a sourozenci skončí v dětském domově... (Česká televize)
    12
  • 13. revír
    13. revír (1946)
    FilmRole: Fróny, dívka pochybné pověsti Františka Brabcová
    • VOYO
    • iVysílání
    Revírní inspektor Čadek sleduje stopu právě propuštěného kasaře Kočky s cílem zjistit, kam zmizely peníze z poslední loupeže. Cesta vede do nechvalně vyhlášené putyky matky Klouzandy. Zde se Kočka setkává s udavačem Kartou, který ho dostal do vězení. Poté Karta náhle zmizí a z Kočky se stává nepolapitelný fantom. V téže době umírá starý Číňan Wang-li, jehož posledním přáním bylo být po smrti odeslán v zaletované rakvi zpět do vlasti... Koncem protektorátu sáhli filmaři již potřetí po díle Eduarda Fikera. Adaptace jeho románu Zinková cesta dostala původně název Znamení kočky, snímek režíroval J. A. Holman a do hlavní ženské role byla obsazena Lída Baarová. Práce však přerušily události kolem konce války. Film dokončil po úpravách scénáře, přetočení všech scén s Lídou Baarovou a změně titulu na 13. revír režisér Martin Frič až v roce 1946. V hlavní roli se tak vedle Jaroslava Marvana objevila mladičká Dana Medřická. (Česká televize)
    Žánry:DramaKrimiFilm Noir
    71%
    Revírní inspektor Čadek sleduje stopu právě propuštěného kasaře Kočky s cílem zjistit, kam zmizely peníze z poslední loupeže. Cesta vede do nechvalně vyhlášené putyky matky Klouzandy. Zde se Kočka setkává s udavačem Kartou, který ho dostal do vězení. Poté Karta náhle zmizí a z Kočky se stává nepolapitelný fantom. V téže době umírá starý Číňan Wang-li, jehož posledním přáním bylo být po smrti odeslán v zaletované rakvi zpět do vlasti... Koncem protektorátu sáhli filmaři již potřetí po díle Eduarda Fikera. Adaptace jeho románu Zinková cesta dostala původně název Znamení kočky, snímek režíroval J. A. Holman a do hlavní ženské role byla obsazena Lída Baarová. Práce však přerušily události kolem konce války. Film dokončil po úpravách scénáře, přetočení všech scén s Lídou Baarovou a změně titulu na 13. revír režisér Martin Frič až v roce 1946. V hlavní roli se tak vedle Jaroslava Marvana objevila mladičká Dana Medřická. (Česká televize)
    Žánry:DramaKrimiFilm Noir
    13
  • Ošklivá slečna
    Ošklivá slečna (1959)
    FilmRole: Hana Kalvodová
    Milostný příběh o ženě, která našla svou krásu, ale odmítla žít ve stínu podvodu... Dana Medřická a Karel Höger se před kamerou setkali v několika filmech, poprvé jako manželé Alšovi v Krškově životopisném filmu Mikoláš Aleš (1951). Dramatik a scenárista Oldřich Daněk jim ušil na tělo role v melodramatickém filmu režiséra Miroslava Hubáčka Ošklivá slečna. Dana Medřická zde ztvárnila zatrpklou staropanenskou revizní účetní Hanu Kalvodovou, která přichází prověřit účetnictví oblastního nakladatelství. Žena, která skrývá svou vnitřní nejistotu a svá životní zklamání pod nepřitažlivým zjevem, se nečekaně promění pod vlivem vznikajícího vztahu s vedoucím redaktorem Jiřím Šteflem (Karel Höger). Začínající milostné pouto však dostane trhlinu, když se ukáže, že Štefl je zapleten do zpronevěry. Právě interpretace hlavní herecké dvojice povýšila melodramatický příběh na nevšední drama lásky, intrik a zklamání. Dobová kritika označila výkon Dany Medřické za "herecký koncert, který snese nejvyšší měřítka". (Česká televize)
    70%
    Milostný příběh o ženě, která našla svou krásu, ale odmítla žít ve stínu podvodu... Dana Medřická a Karel Höger se před kamerou setkali v několika filmech, poprvé jako manželé Alšovi v Krškově životopisném filmu Mikoláš Aleš (1951). Dramatik a scenárista Oldřich Daněk jim ušil na tělo role v melodramatickém filmu režiséra Miroslava Hubáčka Ošklivá slečna. Dana Medřická zde ztvárnila zatrpklou staropanenskou revizní účetní Hanu Kalvodovou, která přichází prověřit účetnictví oblastního nakladatelství. Žena, která skrývá svou vnitřní nejistotu a svá životní zklamání pod nepřitažlivým zjevem, se nečekaně promění pod vlivem vznikajícího vztahu s vedoucím redaktorem Jiřím Šteflem (Karel Höger). Začínající milostné pouto však dostane trhlinu, když se ukáže, že Štefl je zapleten do zpronevěry. Právě interpretace hlavní herecké dvojice povýšila melodramatický příběh na nevšední drama lásky, intrik a zklamání. Dobová kritika označila výkon Dany Medřické za "herecký koncert, který snese nejvyšší měřítka". (Česká televize)
    14
  • Zde jsou lvi
    Zde jsou lvi (1958)
    FilmRole: Vilma
    69%
    15
  • Návrat ztraceného syna
    Návrat ztraceného syna (1966)
    FilmRole: Olga
    • VOYO
    • iVysílání
    Ač se tento snímek tváří jako výpověď o hluboké psychické krizi jednoho vědeckého pracovníka, který se pokusil o sebevraždu, ve skutečnosti přerůstává v zamyšlení nad stavem tehdejší společnosti, stěží napomáhající optimálnímu rozvoji citlivější osobnosti. Zaujme vylíčení, jak necitelně se k sobě lidé dokáží chovat, sugestivně je vypodobněna hlavně nedůvěra ke všemu, co vybočuje ze zaběhnutých, mlčky a slepě uznávaných pravidel.
    Žánry:Drama
    69%
    Ač se tento snímek tváří jako výpověď o hluboké psychické krizi jednoho vědeckého pracovníka, který se pokusil o sebevraždu, ve skutečnosti přerůstává v zamyšlení nad stavem tehdejší společnosti, stěží napomáhající optimálnímu rozvoji citlivější osobnosti. Zaujme vylíčení, jak necitelně se k sobě lidé dokáží chovat, sugestivně je vypodobněna hlavně nedůvěra ke všemu, co vybočuje ze zaběhnutých, mlčky a slepě uznávaných pravidel.
    Žánry:Drama
    16
  • Nejlepší člověk
    Nejlepší člověk (1954)
    FilmRole: Malvina Kolenatá
    Pětice jsou klidné ospalé hnízdo, žije se tam počestně a spořádaně bez přílišného vzruchu. To ovšem platí jen do chvíle, kdy na místní poštu dorazí balíček ze Švýcarska. Je označen jako cenná zásilka nemalé hodnoty a určen nejlepšímu člověku z Pětic. Poštmistr Plíšek ho nehodlá vydat jen tak ledaskomu - dokud se neprokáže, kdo je oním vyvoleným, balíček zůstane v úschově na jeho úřadě. Jak ale vyhledat oprávněného adresáta, když je zde náhle přímo zástup kandidátů? Městská rada hlasuje jako jeden muž - ale každý radní pro sebe. Mezi těmi důstojnými pány se dokonce strhne rvačka! Městečko je rázem vzhůru nohama...
    Žánry:Komedie
    68%
    Pětice jsou klidné ospalé hnízdo, žije se tam počestně a spořádaně bez přílišného vzruchu. To ovšem platí jen do chvíle, kdy na místní poštu dorazí balíček ze Švýcarska. Je označen jako cenná zásilka nemalé hodnoty a určen nejlepšímu člověku z Pětic. Poštmistr Plíšek ho nehodlá vydat jen tak ledaskomu - dokud se neprokáže, kdo je oním vyvoleným, balíček zůstane v úschově na jeho úřadě. Jak ale vyhledat oprávněného adresáta, když je zde náhle přímo zástup kandidátů? Městská rada hlasuje jako jeden muž - ale každý radní pro sebe. Mezi těmi důstojnými pány se dokonce strhne rvačka! Městečko je rázem vzhůru nohama...
    Žánry:Komedie
    17
  • Lidé z maringotek
    Lidé z maringotek (1966)
    FilmRole: Gruzínka
    Hořký příběh o lidech kolem cirkusu a nešťastné lásce mladého akrobata. Hlavní postavou příběhu je mladý jezdec-akrobat cirkusu National Vincek Bonžur, který se zamiloval do krasojezdkyně Niny Gruzie, což se ovšem vůbec nelíbí jejímu otci Lotyšovi, jenž má s dívkou zcela jiné plány. Dřív než se spor vyhrotí natolik, aby podle starého klauna skončil Vincek s kudlou v zádech a Lotyš v base, zasáhne osud a mladý akrobat je povolán na vojnu, kde slouží u dragounů. Když odslouží a je propuštěn do civilu, vydá se hledat National se svou milovanou Ninou. Ta už však u cirkusu téměř celý rok není. Rodiče ji odvezli a Vincek se k lítosti svých přátel i principála rozhodne, že se ji vydá hledat. Po dlouhém putování sice svou milovanou objeví v ruském cirkuse Kuzněckého, ta se však za léta odloučení velmi změnila. Z prosté zamilované dívky se stala vypočítavá ctižádostivá žena, která touží především po penězích. Jenže ty Vincek nemá.
    Žánry:Drama
    68%
    Hořký příběh o lidech kolem cirkusu a nešťastné lásce mladého akrobata. Hlavní postavou příběhu je mladý jezdec-akrobat cirkusu National Vincek Bonžur, který se zamiloval do krasojezdkyně Niny Gruzie, což se ovšem vůbec nelíbí jejímu otci Lotyšovi, jenž má s dívkou zcela jiné plány. Dřív než se spor vyhrotí natolik, aby podle starého klauna skončil Vincek s kudlou v zádech a Lotyš v base, zasáhne osud a mladý akrobat je povolán na vojnu, kde slouží u dragounů. Když odslouží a je propuštěn do civilu, vydá se hledat National se svou milovanou Ninou. Ta už však u cirkusu téměř celý rok není. Rodiče ji odvezli a Vincek se k lítosti svých přátel i principála rozhodne, že se ji vydá hledat. Po dlouhém putování sice svou milovanou objeví v ruském cirkuse Kuzněckého, ta se však za léta odloučení velmi změnila. Z prosté zamilované dívky se stala vypočítavá ctižádostivá žena, která touží především po penězích. Jenže ty Vincek nemá.
    Žánry:Drama
    18
  • Florenc 13.30
    Florenc 13.30 (1957)
    FilmRole: Veselá
    Komediální příběh s několika fantaskními prvky je situován do prostředí autobusu, jedoucího směr Karlovy Vary a točí se kolem širokého spektra postav různého charakteru. Snímek spoléhá na komiku, která jej vzdaluje mnoha agitačním veselohrám z období padesátých let. Komediálnost zde spočívá především v nesouladu situací, mínění či slovních projevů jednotlivých cestujících a doprovodného hlasu vypravěče, který glosuje veškeré dění a mnohdy uvádí dané záležitosti na pravou míru. Z tohoto hlediska potom vypovídá i cosi o lidských vlastnostech a chování.
    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    67%
    Komediální příběh s několika fantaskními prvky je situován do prostředí autobusu, jedoucího směr Karlovy Vary a točí se kolem širokého spektra postav různého charakteru. Snímek spoléhá na komiku, která jej vzdaluje mnoha agitačním veselohrám z období padesátých let. Komediálnost zde spočívá především v nesouladu situací, mínění či slovních projevů jednotlivých cestujících a doprovodného hlasu vypravěče, který glosuje veškeré dění a mnohdy uvádí dané záležitosti na pravou míru. Z tohoto hlediska potom vypovídá i cosi o lidských vlastnostech a chování.
    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    19
  • Radúz a Mahulena
    Radúz a Mahulena (1970)
    FilmRole: Nyola
    • iVysílání
    Syn magurského krále Radúz zabloudil při lovu na území tatranského krále Stojmíra. Od věrného sluhy Radovida se dozví důvod sporu mezi zeměmi. Radúzova matka Nyola se kdysi provdala za jeho otce a odmítnutý nápadník Stojmír se oženil se zlou kněžnou Runou. Ta ze žárlivosti neustále rozdmýchává nenávist k Maguře. Dříve než stačí Radúz s Radovidem překročit hranice, jsou zadrženi vojskem vedeným Runou. Bílý jelen, kterého Radúz zabil, patřil nejmladší ze tří Stojmírových dcer, krásné a něžné Mahuleně. Radovid je propuštěn a Radúz uvržen do věže a později přikován ve skalách. ..
    Režie:Petr Weigl
    67%
    Syn magurského krále Radúz zabloudil při lovu na území tatranského krále Stojmíra. Od věrného sluhy Radovida se dozví důvod sporu mezi zeměmi. Radúzova matka Nyola se kdysi provdala za jeho otce a odmítnutý nápadník Stojmír se oženil se zlou kněžnou Runou. Ta ze žárlivosti neustále rozdmýchává nenávist k Maguře. Dříve než stačí Radúz s Radovidem překročit hranice, jsou zadrženi vojskem vedeným Runou. Bílý jelen, kterého Radúz zabil, patřil nejmladší ze tří Stojmírových dcer, krásné a něžné Mahuleně. Radovid je propuštěn a Radúz uvržen do věže a později přikován ve skalách. ..
    Režie:Petr Weigl
    20
  • Skalní plemeno
    Skalní plemeno (1943)
    FilmRole: Anka Halíková
    Střelmistra Petra Pangráce si všichni lamači z panského žulového lomu váží pro jeho schopnosti. Jenom mistr Hurt jej nemá rád. Právě do Petra se zamilovala Anka Halíková, kterou jako kantýnskou do lomu doporučil Hurt a očekával za to její vděčnost. Po jedné hádce s Hurtem se hrdý Petr urazí a z lomu odejde. Koupí si místo zvané Borovičko na druhém břehu řeky a je jediný, kdo věří, že je tam žula. Nález stavebního materiálu v blízkosti řeky by umožnil stavbu kamenného mostu.
    Žánry:Drama
    66%
    Střelmistra Petra Pangráce si všichni lamači z panského žulového lomu váží pro jeho schopnosti. Jenom mistr Hurt jej nemá rád. Právě do Petra se zamilovala Anka Halíková, kterou jako kantýnskou do lomu doporučil Hurt a očekával za to její vděčnost. Po jedné hádce s Hurtem se hrdý Petr urazí a z lomu odejde. Koupí si místo zvané Borovičko na druhém břehu řeky a je jediný, kdo věří, že je tam žula. Nález stavebního materiálu v blízkosti řeky by umožnil stavbu kamenného mostu.
    Žánry:Drama
    21
  • Sólo pro starou dámu
    Sólo pro starou dámu (1978)
    FilmRole: Věra Pechlátová
    65%
    22
  • Ves v pohraničí
    Ves v pohraničí (1948)
    FilmRole: servírka
    65%
    23
  • Den idiotů
    Den idiotů (1982)
    Film
    Ve filmu Den idiotů (Tag der idioten, 1982) se největší z marginálních filmařů německé kinematografie (Thomas Elsaesser) Werner Schroeter opět připomíná svým osobním tématem, jímž je operní směřování k smrti přes touhu, vášeň a zoufalství. Děj je soustředěn kolem krásné a vášnivé hrdinky Carole (známá francouzská herečka Carole Bouquet), jejíž citová a společenská frustrace se vystupňuje do té míry, že se dá dobrovolně zavřít do ústavu pro duševně choré, a když se odtud vrátí, nechá se zabít automobilem.Přestože se Schroeterovo psychodrama dotýká několika kritických témat (např. společenského konformismu a paranoie po zkušenosti s terorismem z druhé poloviny 70. let), tak přesvědčivěji vyznívá v obecně alegorické poloze tragického pojetí života, neprodyšně uzavřeného do jednoho místa ženského blázince, v němž se hrdinka marně snaží nalézt mentální azyl. Schroeterův filmový styl se s příznačnou teatrální okázalostí, rafinovanou zvukovou montáží a řadou vizuálních metafor především soustřeďuje na klinicky přesný popis vzájemného soužití a psychosomatického chování duševně chorých žen, které svým vzhledem nápadně kontrastují s tělesnou krásou nově příchozí.
    Žánry:DramaFantasy
    64%
    Ve filmu Den idiotů (Tag der idioten, 1982) se největší z marginálních filmařů německé kinematografie (Thomas Elsaesser) Werner Schroeter opět připomíná svým osobním tématem, jímž je operní směřování k smrti přes touhu, vášeň a zoufalství. Děj je soustředěn kolem krásné a vášnivé hrdinky Carole (známá francouzská herečka Carole Bouquet), jejíž citová a společenská frustrace se vystupňuje do té míry, že se dá dobrovolně zavřít do ústavu pro duševně choré, a když se odtud vrátí, nechá se zabít automobilem.Přestože se Schroeterovo psychodrama dotýká několika kritických témat (např. společenského konformismu a paranoie po zkušenosti s terorismem z druhé poloviny 70. let), tak přesvědčivěji vyznívá v obecně alegorické poloze tragického pojetí života, neprodyšně uzavřeného do jednoho místa ženského blázince, v němž se hrdinka marně snaží nalézt mentální azyl. Schroeterův filmový styl se s příznačnou teatrální okázalostí, rafinovanou zvukovou montáží a řadou vizuálních metafor především soustřeďuje na klinicky přesný popis vzájemného soužití a psychosomatického chování duševně chorých žen, které svým vzhledem nápadně kontrastují s tělesnou krásou nově příchozí.
    Žánry:DramaFantasy
    24
  • My všichni školou povinní
    My všichni školou povinní (1984)
    SeriálRole: Zmatlíková
    • iVysílání
    Oblíbený český seriál ze života na základní škole. Hlavními hrdiny je začínající učitel matematiky Karfík a pionýrská vedoucí Jana. Na pozadí jejich milostného vztahu se odehrávají příběhy v rodinách učitelů a žáků této školy. Karfík se musí především vypořádat s rolí třídního učitele osmé třídy, kterou převzal od svého skvělého kolegy Lamače, který díky vážným zdravotním problémů musel s učením skončit. Mezi další hlavní hrdiny seriálu patří prvňáček Jiří Oliva, který jde z průšvihu do průšvihu, přestože všechno myslí dobře. Také díky němu se psychicky zhroutí jeho nervově labilní třídní učitelka Další výraznou postavou je Alena Povejšilová, dcera herečky a muzikanta, která je svojí matkou natolik rozmazlována, že svojí kamarádku díky klukovi vmanipuluje do krádeže peněz na vánoční besídku. Celým seriálem se také táhne rozvod manželů Joklových, který neblaze dopadá na jejich dvě děti. Zápornější roli hraje manželka učitele Lamače, která nikdy nemohla mít děti a nemůže se smířit s tím, že Lamač má školu a její žáky rád. Přesto v závěru seriálu souhlasí, aby jejich byt dostal Karfík s Janou a oni zbytek života strávili na svojí chatě.
    Žánry:RodinnýDrama
    63%
    Oblíbený český seriál ze života na základní škole. Hlavními hrdiny je začínající učitel matematiky Karfík a pionýrská vedoucí Jana. Na pozadí jejich milostného vztahu se odehrávají příběhy v rodinách učitelů a žáků této školy. Karfík se musí především vypořádat s rolí třídního učitele osmé třídy, kterou převzal od svého skvělého kolegy Lamače, který díky vážným zdravotním problémů musel s učením skončit. Mezi další hlavní hrdiny seriálu patří prvňáček Jiří Oliva, který jde z průšvihu do průšvihu, přestože všechno myslí dobře. Také díky němu se psychicky zhroutí jeho nervově labilní třídní učitelka Další výraznou postavou je Alena Povejšilová, dcera herečky a muzikanta, která je svojí matkou natolik rozmazlována, že svojí kamarádku díky klukovi vmanipuluje do krádeže peněz na vánoční besídku. Celým seriálem se také táhne rozvod manželů Joklových, který neblaze dopadá na jejich dvě děti. Zápornější roli hraje manželka učitele Lamače, která nikdy nemohla mít děti a nemůže se smířit s tím, že Lamač má školu a její žáky rád. Přesto v závěru seriálu souhlasí, aby jejich byt dostal Karfík s Janou a oni zbytek života strávili na svojí chatě.
    Žánry:RodinnýDrama
    25
  • Noc klavíristy
    Noc klavíristy (1976)
    FilmRole: Mráčková
    • VOYO
    Vedoucí projektant bytového družstva touží po penězích. Chce je získat za každou cenu. Bezděčným protihráčem se mu stává barový pianista, který se náhodou stane svědkem vraždy mladého muže. Pustí se do pátrání na vlastní pěst. Starosvětská a poněkud komická figurka se dojemně plete policistům do práce, aby se nakonec zjistilo, že právě on má zásluhu na chycení pachatele… (TV program)
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Vedoucí projektant bytového družstva touží po penězích. Chce je získat za každou cenu. Bezděčným protihráčem se mu stává barový pianista, který se náhodou stane svědkem vraždy mladého muže. Pustí se do pátrání na vlastní pěst. Starosvětská a poněkud komická figurka se dojemně plete policistům do práce, aby se nakonec zjistilo, že právě on má zásluhu na chycení pachatele… (TV program)
    Žánry:DramaKrimi
    26
  • Malý Bobeš ve městě
    Malý Bobeš ve městě (1962)
    FilmRole: Janoušová
    Volné pokračování filmu Malý Bobeš, který již CS Film uváděl, zastihuje titulního dětského hrdinu ve městě, kam se i s rodiči odstěhoval. Jenže očekávání lepší existence narušují stále se zhoršující se sociální poměry ve 30. letech, přebývání na velkoměstské periferii dovolí i malému chlapci poznat, jak zlí jsou vykořisťovatelé dělníků. Jedná se o názornou ukázku, jak i do dětského filmu velice necitelně vnikaly ideologické rysy.
    Žánry:Rodinný
    63%
    Volné pokračování filmu Malý Bobeš, který již CS Film uváděl, zastihuje titulního dětského hrdinu ve městě, kam se i s rodiči odstěhoval. Jenže očekávání lepší existence narušují stále se zhoršující se sociální poměry ve 30. letech, přebývání na velkoměstské periferii dovolí i malému chlapci poznat, jak zlí jsou vykořisťovatelé dělníků. Jedná se o názornou ukázku, jak i do dětského filmu velice necitelně vnikaly ideologické rysy.
    Žánry:Rodinný
    27
  • Mikoláš Aleš
    Mikoláš Aleš (1951)
    FilmRole: Marina

    Na počátku 50. let vznikla řada životopisů, v nichž portrétovaní umělci (vědci, národní buditelé atd.) byli představeni jako předvoj dělnické třídy, jako mluvčí utlačovaných. Prosazovali se navzdory nepřející buržoazii a zpátečníkům všeho možného druhu. Přesně tak je vykreslen i Mikoláš Aleš, jenž zásluhou herce Karla Högera a režiséra Václava Kršky získal aspoň věrohodně polidštěné rysy. Jeho konání je uvěřitelné, dokáže získat soucit i obdiv. Civilisticky, bez přehnaných karikujících prvků film se soustředí na období, kdy se účastnil soutěže na výzdobu Národního divadla.

    63%

    Na počátku 50. let vznikla řada životopisů, v nichž portrétovaní umělci (vědci, národní buditelé atd.) byli představeni jako předvoj dělnické třídy, jako mluvčí utlačovaných. Prosazovali se navzdory nepřející buržoazii a zpátečníkům všeho možného druhu. Přesně tak je vykreslen i Mikoláš Aleš, jenž zásluhou herce Karla Högera a režiséra Václava Kršky získal aspoň věrohodně polidštěné rysy. Jeho konání je uvěřitelné, dokáže získat soucit i obdiv. Civilisticky, bez přehnaných karikujících prvků film se soustředí na období, kdy se účastnil soutěže na výzdobu Národního divadla.

    28
  • Průlom
    Průlom (1946)
    FilmRole: hostinská
    Malé české město v šedesátých letech 19. století. Měšťané kdysi zbohatli z výnosu zlatých dolů, které jsou nyní zatopeny. Do jejich odvodnění nechtějí ale investovat, neboť jsou přesvědčeni, že se to nevyplatí. Zastavení těžby však uvrhlo do bídy havířské rodiny. Horníci se po marných žádostech o pomoc ve městě i na místodržitelství rozhodnou k vlastnímu činu...
    Žánry:Drama
    62%
    Malé české město v šedesátých letech 19. století. Měšťané kdysi zbohatli z výnosu zlatých dolů, které jsou nyní zatopeny. Do jejich odvodnění nechtějí ale investovat, neboť jsou přesvědčeni, že se to nevyplatí. Zastavení těžby však uvrhlo do bídy havířské rodiny. Horníci se po marných žádostech o pomoc ve městě i na místodržitelství rozhodnou k vlastnímu činu...
    Žánry:Drama
    29
  • Půl domu bez ženicha
    Půl domu bez ženicha (1980)
    FilmRole: teta Heda
    • VOYO
    Poněkud hořká komedie o tom, že sny rodičů a dětí jsou jen málokdy stejné. Hrdinou příběhu je Franc, otec Oliny a Jiřiny, který se rozhodl, že jim jako svatební dar postaví ohromnou a luxusní vilu. Názor jeho dcer na budoucí život ho ani v nejmenším nezajímá. Energický muž na stavbě zaměstná nejen celou rodinu, ale i Jiřinina snoubence a chlapce, s nímž Olina chodila do tanečních. Navíc o něm začne uvažovat jako o druhém potenciálním ženichovi. Dívky však nesdílejí otcovo nadšení a už vůbec se jim nelíbí, že se jich nikdo na nic neptá. Jak se blíží onen slavný den, kdy by si oba páry měly říci své ano a Franc by jim měl s velkou slávou předat klíče od domu, situace se stále více komplikuje. Franc odmítá pochopit, že dívky mají vlastní představu o životě, a tak není divu, že se mu situace začne vymykat z rukou právě v okamžiku, kdy se blíží naplnění jeho velkého snu...
    Žánry:Komedie
    61%
    Poněkud hořká komedie o tom, že sny rodičů a dětí jsou jen málokdy stejné. Hrdinou příběhu je Franc, otec Oliny a Jiřiny, který se rozhodl, že jim jako svatební dar postaví ohromnou a luxusní vilu. Názor jeho dcer na budoucí život ho ani v nejmenším nezajímá. Energický muž na stavbě zaměstná nejen celou rodinu, ale i Jiřinina snoubence a chlapce, s nímž Olina chodila do tanečních. Navíc o něm začne uvažovat jako o druhém potenciálním ženichovi. Dívky však nesdílejí otcovo nadšení a už vůbec se jim nelíbí, že se jich nikdo na nic neptá. Jak se blíží onen slavný den, kdy by si oba páry měly říci své ano a Franc by jim měl s velkou slávou předat klíče od domu, situace se stále více komplikuje. Franc odmítá pochopit, že dívky mají vlastní představu o životě, a tak není divu, že se mu situace začne vymykat z rukou právě v okamžiku, kdy se blíží naplnění jeho velkého snu...
    Žánry:Komedie
    30
  • Svítalo celou noc
    Svítalo celou noc (1980)
    FilmRole: vrchní sestra
    • Canal+
    K politickým výročím vznikaly povinně oslavné filmy - a mezi slavená výročí patřilo též řádně upravený odkaz Pražského povstání na počátku května 1945. Vypráví příběh českého lékaře a zdravotní sestry, které jako rukojmí zajala německá jednotka, obsadivší budovu gymnasia. Protagonisté tak museli řešit nesnadné mravní problémy, navíc umocněné ustavičným ohrožením. Tvůrci propojili v zásadě komorní drama, soustředně do omezeného prostoru a mezi několik jednajících postav, s rozmáchlými výjevy pouličních bojů, do nichž nezbytně zasáhnou i spásné ruské jednotky. Dlužno ovšem přiznat, že zamýšlená mravní i psychologická dilemata vyznívají hodně toporně a nepřesvědčivě jak vinou toporného režijního ztvárnění, tak bezvýrazných hereckých výkonů.
    61%
    K politickým výročím vznikaly povinně oslavné filmy - a mezi slavená výročí patřilo též řádně upravený odkaz Pražského povstání na počátku května 1945. Vypráví příběh českého lékaře a zdravotní sestry, které jako rukojmí zajala německá jednotka, obsadivší budovu gymnasia. Protagonisté tak museli řešit nesnadné mravní problémy, navíc umocněné ustavičným ohrožením. Tvůrci propojili v zásadě komorní drama, soustředně do omezeného prostoru a mezi několik jednajících postav, s rozmáchlými výjevy pouličních bojů, do nichž nezbytně zasáhnou i spásné ruské jednotky. Dlužno ovšem přiznat, že zamýšlená mravní i psychologická dilemata vyznívají hodně toporně a nepřesvědčivě jak vinou toporného režijního ztvárnění, tak bezvýrazných hereckých výkonů.
    31
  • Lavina
    Lavina (1946)
    FilmRole: Bendová
    61%
    32
  • Černá sobota
    Černá sobota (1960)
    FilmRole: Věra Rezková
    V tomto kriminálním příběhu nejsou kupodivu pronásledováni ani všeho schopní zločinci, ani špióni či diverzanti,jak kdysi bývalo běžné. Zápletka je téměř všední: kdosi nenechavý odčerpal z cisterny alkohol, aniž tušil, že se jedná o smrtelně jedovatý metylalkohol, určený pro průmyslové účely. Zjišťování, kam všude byl jed dopraven a které lidi ohrožuje, vyžaduje mravenčí práci.
    Žánry:DramaKrimi
    60%
    V tomto kriminálním příběhu nejsou kupodivu pronásledováni ani všeho schopní zločinci, ani špióni či diverzanti,jak kdysi bývalo běžné. Zápletka je téměř všední: kdosi nenechavý odčerpal z cisterny alkohol, aniž tušil, že se jedná o smrtelně jedovatý metylalkohol, určený pro průmyslové účely. Zjišťování, kam všude byl jed dopraven a které lidi ohrožuje, vyžaduje mravenčí práci.
    Žánry:DramaKrimi
    33
  • Malý Bobeš
    Malý Bobeš (1961)
    FilmRole: matka
    Za komunistického režimu musely též dětské filmy mít vhodné ideologické zázemí. S střídním rozvrstvením a tíživou sociální situací se na vlastní kůži seznámí i titulní dětský hrdina. Dokud byl tatínek zdráv a pracoval v lese, chlapec vyrůstal ve šťastném rodinném prostředí. Avšak otcův těžký úraz přiměje rodiče, aby novou obživu hledali ve městě. Příběh je zasazen do období před první světovou válkou.
    Žánry:Rodinný
    60%
    Za komunistického režimu musely též dětské filmy mít vhodné ideologické zázemí. S střídním rozvrstvením a tíživou sociální situací se na vlastní kůži seznámí i titulní dětský hrdina. Dokud byl tatínek zdráv a pracoval v lese, chlapec vyrůstal ve šťastném rodinném prostředí. Avšak otcův těžký úraz přiměje rodiče, aby novou obživu hledali ve městě. Příběh je zasazen do období před první světovou válkou.
    Žánry:Rodinný
    34
  • Malí medvědáři
    Malí medvědáři (1957)
    FilmRole: Burešová
    Malý Pepík, který vyrůstá v zoologické zahradě, má svého miláčka - medvídě Brumlu. Se svým starším bratrem Zdeňkem a přítelem Frantou pomáhají ve volných chvílích medvědáři Kalábovi. Do zoologické záhrady přijede na návštěvu skupina vietnamských dětí a přiveze darem slůně. Na oplátku mají hosté dostat Brumlu. Pepík se snaží podniknout všechno možné, aby se nemusel s Brumlou rozloučit. Uteče s ním ze zoologické zahrady a snaží se jej ukrýt. Vietnamské děti si zatím prohlížejí zoologickou zahradu a jejich návštěva končí slavností, na které Pepík sám předá holčičce Zue Brumlu, když poznal, že jeho jednání nebylo správné. Smíří se brzo se slůnětem, které dostane jméno po něm.
    Žánry:Rodinný
    60%
    Malý Pepík, který vyrůstá v zoologické zahradě, má svého miláčka - medvídě Brumlu. Se svým starším bratrem Zdeňkem a přítelem Frantou pomáhají ve volných chvílích medvědáři Kalábovi. Do zoologické záhrady přijede na návštěvu skupina vietnamských dětí a přiveze darem slůně. Na oplátku mají hosté dostat Brumlu. Pepík se snaží podniknout všechno možné, aby se nemusel s Brumlou rozloučit. Uteče s ním ze zoologické zahrady a snaží se jej ukrýt. Vietnamské děti si zatím prohlížejí zoologickou zahradu a jejich návštěva končí slavností, na které Pepík sám předá holčičce Zue Brumlu, když poznal, že jeho jednání nebylo správné. Smíří se brzo se slůnětem, které dostane jméno po něm.
    Žánry:Rodinný
    35
  • Bílá tma
    Bílá tma (1948)
    FilmRole: Helena

    Film ke 4. výročí SNP: Mladý lékař a skupina zraněných se skrývají v podzemním úkrytu a jsou osvobozeni sovětskými vojáky. Krátce po dokončení filmu odešel režisér František Čáp do zahraničí, točil pak hlavně v Jugoslávii. Autor námětu Leopold Lahola působil do konce 40. Let v Německu, na Slovensko se vrátil jen nakrátko, aby tam natočil Sladký čas Kalimagdory (1968). Při filmování spolupracovala vojenská posádka z Popradu a Velkých Hág a občané ze Štrby. (oficiální text distributora)

    Žánry:Drama
    58%

    Film ke 4. výročí SNP: Mladý lékař a skupina zraněných se skrývají v podzemním úkrytu a jsou osvobozeni sovětskými vojáky. Krátce po dokončení filmu odešel režisér František Čáp do zahraničí, točil pak hlavně v Jugoslávii. Autor námětu Leopold Lahola působil do konce 40. Let v Německu, na Slovensko se vrátil jen nakrátko, aby tam natočil Sladký čas Kalimagdory (1968). Při filmování spolupracovala vojenská posádka z Popradu a Velkých Hág a občané ze Štrby. (oficiální text distributora)

    Žánry:Drama
    36
  • Krejčík z Ulmu
    Krejčík z Ulmu (1978)
    FilmRole: Annas Mutter
    Film režiséra Edgara Reitze z roku 1978. Krejčík - Albrecht Ludvík Berblinger, vešel do německých pověstí a lidových popěvků jako blázen a fantasta, letec. Příběh muže, který se v roce 1811 pokusil přeletět Dunaj a zřítil se do řeky. Ve filmu jsou všechny balony a stroje kopie starých modelů, nejsou použity žádné triky.Na filmu se v době vzniku významně podílelo Studio Barrandov.
    Žánry:Drama
    58%
    Film režiséra Edgara Reitze z roku 1978. Krejčík - Albrecht Ludvík Berblinger, vešel do německých pověstí a lidových popěvků jako blázen a fantasta, letec. Příběh muže, který se v roce 1811 pokusil přeletět Dunaj a zřítil se do řeky. Ve filmu jsou všechny balony a stroje kopie starých modelů, nejsou použity žádné triky.Na filmu se v době vzniku významně podílelo Studio Barrandov.
    Žánry:Drama
    37
  • Fandy, ó Fandy
    Fandy, ó Fandy (1983)
    FilmRole: maminka
    • VOYO
    Osmnáctiletý Fandy má problémy s maturitou i prvním zaměstnáním, všude naráží na obskurní poměry, zbytečně vykonávanou práci. Leccos však zhorší i vlastními neuváženými činy, byť je zamýšlel s dobrou vůlí. Věrohodně je přiblížena nezakotvenost mláděže, ale také bazradnost rodičovské generace, uchylující se k bezúčelnému lamentování. Režisér Karel Kachyňa zvolil poeticky hravé ozvláštnění, včleněné do houpavě nasnímaných obrazů i naivizované dikce rozmluv.
    Žánry:Komedie
    57%
    Osmnáctiletý Fandy má problémy s maturitou i prvním zaměstnáním, všude naráží na obskurní poměry, zbytečně vykonávanou práci. Leccos však zhorší i vlastními neuváženými činy, byť je zamýšlel s dobrou vůlí. Věrohodně je přiblížena nezakotvenost mláděže, ale také bazradnost rodičovské generace, uchylující se k bezúčelnému lamentování. Režisér Karel Kachyňa zvolil poeticky hravé ozvláštnění, včleněné do houpavě nasnímaných obrazů i naivizované dikce rozmluv.
    Žánry:Komedie
    38
  • Život bez kytary
    Život bez kytary (1962)
    FilmRole: Věřina matka
    57%
    39
  • Akce B
    Akce B (1952)
    FilmRole: Polana
    55%
    40
  • V trestném území
    V trestném území (1950)
    FilmRole: Cimrova snoubenka
    54%
    41
  • Labakan
    Labakan (1956)
    FilmRole: sultánka
    Hrdinou je líný krejčovský tovaryš Labakan, který sní o životě v přepychu a oblékne se do přepychových šatů pro bohatého emíra a když vidí jak uctivě jej lidé na tržnici zdraví, využije příležitosti, která se mu nečekaně naskytne. Seznámí se totiž se sultánovým synem Omarem, který vyrůstal u vznešeného káhirského paši a nyní se vrací domů. Labakan mu ukradne poznávací znamení, sultánovu dýku, a vydává se za něj. Sultánova žena však pozná svého pravého syna a přiměje sultána, aby oba muže podrobil zkoušce. Oba mají dokázat svou zručnost ušitím korunovačních šatů, což se samozřejmě povede jen skutečnému krejčíkovi Labakanovi a tak ho čeká kat. Naštěstí to vše byl jen sen a pošetilý mladík se ještě včas napraví.
    Žánry:FantasyPohádka
    54%
    Hrdinou je líný krejčovský tovaryš Labakan, který sní o životě v přepychu a oblékne se do přepychových šatů pro bohatého emíra a když vidí jak uctivě jej lidé na tržnici zdraví, využije příležitosti, která se mu nečekaně naskytne. Seznámí se totiž se sultánovým synem Omarem, který vyrůstal u vznešeného káhirského paši a nyní se vrací domů. Labakan mu ukradne poznávací znamení, sultánovu dýku, a vydává se za něj. Sultánova žena však pozná svého pravého syna a přiměje sultána, aby oba muže podrobil zkoušce. Oba mají dokázat svou zručnost ušitím korunovačních šatů, což se samozřejmě povede jen skutečnému krejčíkovi Labakanovi a tak ho čeká kat. Naštěstí to vše byl jen sen a pošetilý mladík se ještě včas napraví.
    Žánry:FantasyPohádka
    42
  • Advokátka
    Advokátka (1977)
    FilmRole: Deminová
    Mladá právnička prožívá své první profesní obtíže, vrství se jí rodinné neshody. Obtížně snáší, že obhajoby souzených lidí - počínaje ženou, která zavraždila svého agresivního manžela - nevycházejí podle jejích představ, prožívá zklamání, že ani její muž není právě příkladem mravnosti, neboť při vyšetřování rozkrádání majetku v socialistickém majetku vedou všechny nitky právě k němu. Přes všechny potíže si však hrdinka uchovává smysl pro čest i spravedlnost. Tvůrci se pokusili vymodelovat ideální hrdinku, avšak vybavili ji přílišnou tezovitostí.
    53%
    Mladá právnička prožívá své první profesní obtíže, vrství se jí rodinné neshody. Obtížně snáší, že obhajoby souzených lidí - počínaje ženou, která zavraždila svého agresivního manžela - nevycházejí podle jejích představ, prožívá zklamání, že ani její muž není právě příkladem mravnosti, neboť při vyšetřování rozkrádání majetku v socialistickém majetku vedou všechny nitky právě k němu. Přes všechny potíže si však hrdinka uchovává smysl pro čest i spravedlnost. Tvůrci se pokusili vymodelovat ideální hrdinku, avšak vybavili ji přílišnou tezovitostí.
    43
  • Profesoři za školou
    Profesoři za školou (1975)
    FilmRole: 2. Láska - Havránková

    V 70. letech se musela řada začínajících i zkušenějších režisérů spojit s debutováním v povídkových filmech. Trojice příběhů se vesměs dotýká školního prostředí, tentokrát vesměs z pohledu učitelů. V prvním příběhu spatříme zbytečně přísného pedagoga, v prostředním se glosuje sportovní kariéra, kvůli níž mladý učitel opustí své místo. V závěrečné povídce naopak odchází zkušený středoškolský pedagog učit na venkovskou školu, aby tak načerpal vnitřní klid. Předkládané historky jsou však značně nevěrohodné jak ve scenáristickém nárysu, tak ve výsledném zpracování.

    Žánry:Drama
    52%

    V 70. letech se musela řada začínajících i zkušenějších režisérů spojit s debutováním v povídkových filmech. Trojice příběhů se vesměs dotýká školního prostředí, tentokrát vesměs z pohledu učitelů. V prvním příběhu spatříme zbytečně přísného pedagoga, v prostředním se glosuje sportovní kariéra, kvůli níž mladý učitel opustí své místo. V závěrečné povídce naopak odchází zkušený středoškolský pedagog učit na venkovskou školu, aby tak načerpal vnitřní klid. Předkládané historky jsou však značně nevěrohodné jak ve scenáristickém nárysu, tak ve výsledném zpracování.

    Žánry:Drama
    44
  • 45
  • Dva z onoho světa
    Dva z onoho světa (1962)
    FilmRole: Fořtová
    51%
    46
  • Šestapadesát neomluvených hodin
    Šestapadesát neomluvených hodin (1977)
    FilmRole: Štuková
    Dva mladí nezkušení studenti, nespokojení s nároky učitelů i mentorováním rodičů se pokusí ilegálně přejít do zahraničí - ale protože směřovali do spřáteleného Polska, nic se jim nestane. Retroladěný příběh se odehrává na počátku 60. let a přibližuje rozmach kavárenských kapel. Oba proragonisté právě jednu takovou, která hraje jazz, obdivují, zameškávají školu a chtějí radikálně změnit svůj dosavadní život., který jim připadá šedivý. Bohužel jak studenti, tak jejich myšlenkový obzor jsou vypodobněni dosti neuměle.
    Žánry:Drama
    Režie:Ivo Novák
    47%
    Dva mladí nezkušení studenti, nespokojení s nároky učitelů i mentorováním rodičů se pokusí ilegálně přejít do zahraničí - ale protože směřovali do spřáteleného Polska, nic se jim nestane. Retroladěný příběh se odehrává na počátku 60. let a přibližuje rozmach kavárenských kapel. Oba proragonisté právě jednu takovou, která hraje jazz, obdivují, zameškávají školu a chtějí radikálně změnit svůj dosavadní život., který jim připadá šedivý. Bohužel jak studenti, tak jejich myšlenkový obzor jsou vypodobněni dosti neuměle.
    Žánry:Drama
    Režie:Ivo Novák
    47
  • Tři tuny prachu
    Tři tuny prachu (1960)
    FilmRole: Zástěrová
    47%
    48
  • Každá koruna dobrá
    Každá koruna dobrá (1961)
    FilmRole: žena v ložnici

    Hlavní hrdina (Miloš Kopecký aneb reálsoc Bond) zdědí vilu od šíleného strýčka-vědce (Miloš Kopecký ala Myšpulín) i s podivnými nájemníky, kteří probíhají vilou, stěžují si např. na nedostatek strun, křičí cosi o stěhování a neustále podávají novému domácímu obálky s penězi. Co se tu vlastně děje a kdo za tím vším chaosem stojí, to je úkol hodný uvědomělého novopečeného majitele vily.
    Prvoplánová moralita z doby reálného socialismu o korupci, \"organizovaném zločinu\", který prorůstá všemi vrstvami, reakcionářskou šlechtou počínaje a abstraktními umělci konče. Debilita scénáře je záhy přebita šílenými výkony hlavních hvězd - namátkou Kopecký, Medřická, Bohdalová, Šejbalová, Hoger...- kteří se potácejí v křečovitých honičkách a rádobyvtipných hláškách. Dannyho parťáci v soudružském provedení kombinovaní snahou o crazy komedii. Děsivé mixáži nasazuje korunu režijní vedení úrovně ochotnického spolku Bozděch s jasným sdělením pro diváky - nač kšeftovat s byty, když stavíme ta krásná sídliště, kde pr ovšechny je místa dost.

    Žánry:KomedieKrimi
    46%

    Hlavní hrdina (Miloš Kopecký aneb reálsoc Bond) zdědí vilu od šíleného strýčka-vědce (Miloš Kopecký ala Myšpulín) i s podivnými nájemníky, kteří probíhají vilou, stěžují si např. na nedostatek strun, křičí cosi o stěhování a neustále podávají novému domácímu obálky s penězi. Co se tu vlastně děje a kdo za tím vším chaosem stojí, to je úkol hodný uvědomělého novopečeného majitele vily.
    Prvoplánová moralita z doby reálného socialismu o korupci, \"organizovaném zločinu\", který prorůstá všemi vrstvami, reakcionářskou šlechtou počínaje a abstraktními umělci konče. Debilita scénáře je záhy přebita šílenými výkony hlavních hvězd - namátkou Kopecký, Medřická, Bohdalová, Šejbalová, Hoger...- kteří se potácejí v křečovitých honičkách a rádobyvtipných hláškách. Dannyho parťáci v soudružském provedení kombinovaní snahou o crazy komedii. Děsivé mixáži nasazuje korunu režijní vedení úrovně ochotnického spolku Bozděch s jasným sdělením pro diváky - nač kšeftovat s byty, když stavíme ta krásná sídliště, kde pr ovšechny je místa dost.

    Žánry:KomedieKrimi
    49
  • Žena za pultem
    Žena za pultem (1977)
    SeriálRole: Babička
    43%
    50
  • Kariéra
    Kariéra (1948)
    FilmRole: Hermína
    41%
    51
  • Přicházejí z tmy
    Přicházejí z tmy (1953)
    FilmRole: Růženka
    34%
    52
  • Talíře nad Velkým Malíkovem
    Talíře nad Velkým Malíkovem (1977)
    FilmRole: Eliška Doktorová
    26%
    53