Jiří Šust: Nejlepší filmy
a seriály

6.6

Jiří Šust: Filmy a seriály

  • Vesničko má středisková
    Vesničko má středisková (1985)
    Film
    • Netflix
    • VOYO
    • O2 TV
    • +3
    V typické středočeské střediskové vesničce se můžeme setkat se svérázným a okouzlujícím doktorem Skružným ve výborném podání Rudolfa Hrušínského, řidičem družstevního náklaďáku Pávkem a jeho závozníkem, mentálně zaostalým Otíkem, ke kterému se Pávek chová jako k vlastnímu, i když mu Otík ve své prostotě připravuje jeden malér za druhým, žárlivým hrubiánem Turkem, jeho ženou Janou a jejím milencem, zootechnikem Kašparem, akademickým malířem Rybou a řadou dalších svérázných postaviček obývajících střediskovou obec Křečovice. Jejich osudy se proplétají v řadě komických i poněkud hořkých epizod, "obalujících" hlavní motiv Pávka, který sice po řadě nehod nakonec přece jen nevydrží a odmítne jezdit s mentálně zaostalým Otíkem, ale pak přece jen nedokáže stát stranou, když Pražák Rumlena, který tu má chalupu, zosnuje plán, jak se zbavit Otíka Rákosníka, neboť ředitel podniku, v němž Rumlena zastává funkci náměstka, projeví zájem o koupi Otíkovy chalupy po rodičích.
    Žánry:Komedie
    86%
    V typické středočeské střediskové vesničce se můžeme setkat se svérázným a okouzlujícím doktorem Skružným ve výborném podání Rudolfa Hrušínského, řidičem družstevního náklaďáku Pávkem a jeho závozníkem, mentálně zaostalým Otíkem, ke kterému se Pávek chová jako k vlastnímu, i když mu Otík ve své prostotě připravuje jeden malér za druhým, žárlivým hrubiánem Turkem, jeho ženou Janou a jejím milencem, zootechnikem Kašparem, akademickým malířem Rybou a řadou dalších svérázných postaviček obývajících střediskovou obec Křečovice. Jejich osudy se proplétají v řadě komických i poněkud hořkých epizod, "obalujících" hlavní motiv Pávka, který sice po řadě nehod nakonec přece jen nevydrží a odmítne jezdit s mentálně zaostalým Otíkem, ale pak přece jen nedokáže stát stranou, když Pražák Rumlena, který tu má chalupu, zosnuje plán, jak se zbavit Otíka Rákosníka, neboť ředitel podniku, v němž Rumlena zastává funkci náměstka, projeví zájem o koupi Otíkovy chalupy po rodičích.
    Žánry:Komedie
    1
  • Na samotě u lesa
    Na samotě u lesa (1976)
    Film
    • Netflix
    • VOYO
    • O2 TV
    • +2
    85%
    2
  • Záhada hlavolamu
    Záhada hlavolamu (1969)
    Seriál
    Záhada hlavolamu je seriál, který v roce 1969 na motivy knih Jaroslava Foglara Stínadla se bouří a Záhada hlavolamu natočil režisér Hynek Bočan. Po smrti autora spory o jeho dědictví bránily znovuuvedení seriálu na naše obrazovky. Seriál připomene i nejmenším divákům, co znamenal "ježek v kleci", jaké bylo tajemství Jana Tleskače a oživí příběhy Mirka Dušína, Jarky Metelky, Rychlonožky, Červenáčka i Jindry Hojera.
    85%
    Záhada hlavolamu je seriál, který v roce 1969 na motivy knih Jaroslava Foglara Stínadla se bouří a Záhada hlavolamu natočil režisér Hynek Bočan. Po smrti autora spory o jeho dědictví bránily znovuuvedení seriálu na naše obrazovky. Seriál připomene i nejmenším divákům, co znamenal "ježek v kleci", jaké bylo tajemství Jana Tleskače a oživí příběhy Mirka Dušína, Jarky Metelky, Rychlonožky, Červenáčka i Jindry Hojera.
    3
  • Slavnosti sněženek
    Slavnosti sněženek (1983)
    Film
    • Netflix
    • VOYO
    • O2 TV
    • +1
    Nezapomenutelná lyrická komedie, která zachycuje tradičním Menzelovým stylem život v chatové oblasti v Kersku, nedaleko Prahy. Tam se setkávají místní obyvatelé s majiteli četných chat, kteří sem přijíždějí na víkendy a polečně vytvářejí svéráznou komunitu, která svými velkými i malými kamínky skládá mozaiku epizod, rámovanou vyprávěním o neplánovaném a nečekaném skolení kance a slavné myslivecké hostině v místní restauraci Hájenka.
    Žánry:Komedie
    84%
    Nezapomenutelná lyrická komedie, která zachycuje tradičním Menzelovým stylem život v chatové oblasti v Kersku, nedaleko Prahy. Tam se setkávají místní obyvatelé s majiteli četných chat, kteří sem přijíždějí na víkendy a polečně vytvářejí svéráznou komunitu, která svými velkými i malými kamínky skládá mozaiku epizod, rámovanou vyprávěním o neplánovaném a nečekaném skolení kance a slavné myslivecké hostině v místní restauraci Hájenka.
    Žánry:Komedie
    4
  • Postřižiny
    Postřižiny (1981)
    Film
    • Netflix
    • VOYO
    • O2 TV
    • +2
    Lyrická komedie, natočená režisérem Jiřím Menzelem v roce 1980 podle proslulé stejnojmenné novely Bohumila Hrabala těží především ze spisovatelovy bohaté poetické obrazotvornosti, která v tomto případě vyvěrá ze vzpomínek na poklidný život v městečku, kde byl jeho otec správcem pivovaru. Sled humorně laděných epizod spojených hlavními protagonisty – půvabnou paní správcovou, jejím milujícím manželem Francinem a jeho bratrem Pepinem, je protkán stále probíhajícím konfliktem snaživého Francina se správní radou, tvořenou představiteli města. Francinovu kariéru ohrožují především ztřeštěné kousky hlučného Pepina, ale též neodolatelné fluidum paní správcové, kterému podléhají všichni pánové… Snímek byl do kin uveden počátkem roku 1981 a vyvolal tehdy skutečně mimořádný zájem. Přestože námět filmu byl považován za typicky národní, měly Postřižiny nečekaně dobrý ohlas i v zahraničí – jako jeden z mála českých titulů z počátku osmdesátých let byl snímek zakoupen do řady evropských i zámořských distribučních sítí. Uplynulá léta přidala tomuto nestárnoucímu filmu navíc další, nostalgický půvab příjemné vzpomínky na časy a věci, které jsou nenávratně pryč. (Česká televize)
    84%
    Lyrická komedie, natočená režisérem Jiřím Menzelem v roce 1980 podle proslulé stejnojmenné novely Bohumila Hrabala těží především ze spisovatelovy bohaté poetické obrazotvornosti, která v tomto případě vyvěrá ze vzpomínek na poklidný život v městečku, kde byl jeho otec správcem pivovaru. Sled humorně laděných epizod spojených hlavními protagonisty – půvabnou paní správcovou, jejím milujícím manželem Francinem a jeho bratrem Pepinem, je protkán stále probíhajícím konfliktem snaživého Francina se správní radou, tvořenou představiteli města. Francinovu kariéru ohrožují především ztřeštěné kousky hlučného Pepina, ale též neodolatelné fluidum paní správcové, kterému podléhají všichni pánové… Snímek byl do kin uveden počátkem roku 1981 a vyvolal tehdy skutečně mimořádný zájem. Přestože námět filmu byl považován za typicky národní, měly Postřižiny nečekaně dobrý ohlas i v zahraničí – jako jeden z mála českých titulů z počátku osmdesátých let byl snímek zakoupen do řady evropských i zámořských distribučních sítí. Uplynulá léta přidala tomuto nestárnoucímu filmu navíc další, nostalgický půvab příjemné vzpomínky na časy a věci, které jsou nenávratně pryč. (Česká televize)
    5
  • Ostře sledované vlaky
    Ostře sledované vlaky (1966)
    Film
    • Netflix
    • VOYO
    • O2 TV
    • +4
    82%
    6
  • Skřivánci na niti
    Skřivánci na niti (1969)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV

    Během pražského jara byl schválen do výroby čtvrtý film Jiřího Menzela, inspirovaný motivy z povídek knihy Bohumila Hrabala Inzerát na dům, ve kterém už nechci bydlet. Po povídce Smrt pana Baltazara z Perliček na dně (1965) a válečné tragikomedii Ostře sledované vlaky (1966), jež získala Oscara, šlo o další spolupráci nadějného filmaře a úspěšného spisovatele. Skřivánci na niti se odehrávají v kladenských ocelárnách, kam komunistický totalitní režim v období stalinismu posílal na převýchovu politicky nepohodlné osoby. Bývalý prokurátor (Leoš Suchařípa) se potkává s holičem Kudlou (Ferdinand Krůta), mladým adventistou Pavlem (Václav Neckář) a jeho láskou Jitkou (Jitka Zelenohorská). Nad všemi bdí dozorce Anděl (Jaroslav Satoranský). Film satirizující politické represe z padesátých let putoval hned po svém dokončení na dvacet let do trezoru. Navíc z něj musela být odstraněna scéna se senilním ministrem Zdeňkem Nejedlým. Premiéra filmu Skřivánci na niti proběhla až v roce 1990 a v témže roce za něj na festivalu v Berlíně Menzel získal Zlatého medvěda. (NFA)

    Žánry:DramaKomedie
    81%

    Během pražského jara byl schválen do výroby čtvrtý film Jiřího Menzela, inspirovaný motivy z povídek knihy Bohumila Hrabala Inzerát na dům, ve kterém už nechci bydlet. Po povídce Smrt pana Baltazara z Perliček na dně (1965) a válečné tragikomedii Ostře sledované vlaky (1966), jež získala Oscara, šlo o další spolupráci nadějného filmaře a úspěšného spisovatele. Skřivánci na niti se odehrávají v kladenských ocelárnách, kam komunistický totalitní režim v období stalinismu posílal na převýchovu politicky nepohodlné osoby. Bývalý prokurátor (Leoš Suchařípa) se potkává s holičem Kudlou (Ferdinand Krůta), mladým adventistou Pavlem (Václav Neckář) a jeho láskou Jitkou (Jitka Zelenohorská). Nad všemi bdí dozorce Anděl (Jaroslav Satoranský). Film satirizující politické represe z padesátých let putoval hned po svém dokončení na dvacet let do trezoru. Navíc z něj musela být odstraněna scéna se senilním ministrem Zdeňkem Nejedlým. Premiéra filmu Skřivánci na niti proběhla až v roce 1990 a v témže roce za něj na festivalu v Berlíně Menzel získal Zlatého medvěda. (NFA)

    Žánry:DramaKomedie
    7
  • Byli jednou dva písaři
    Byli jednou dva písaři (1973)
    Seriál
    Flaubertův Bouvard a Pécuchet bojuji svůj nerovný boj s nastupujícím rozmachem védy zcela nepřipraveni, neseznámeni s novými pravidly hry. Technika je něčím zcela novým pro právě končící století encyklopedistů, romantiků a snílků než pro strojový rytmus století právě se rodícího. Mnoho se ve století dvacátém změnilo, ale podíváme-li se zpátky, zjistíme, že je tu něco, co zůstává: lidská zvídavost, touha poznávat, objevovat, potýkat se s neznámým. Touha, kterou jsme včera nazvali nadšeným romantismem pánů Bouvarda a Pécucheta a kterou dnes obdivujeme jako romantismus nezdolných badatelů stejných jmen — v televizním zpracování je ztělesňuji Jiří Sovák a Miroslav Horníček. Neboť i v nás stále plane malý ohýnek utajované objevitelské touhy a nedáme dopustit na své vlastní objevy a poznatky. Protože jinak bychom nemohli vynalézat neuvěřitelné, věřit ještě nevynalezenému — a nezbylo by nám nic jiného než stárnout.
    Žánry:Komedie
    81%
    Flaubertův Bouvard a Pécuchet bojuji svůj nerovný boj s nastupujícím rozmachem védy zcela nepřipraveni, neseznámeni s novými pravidly hry. Technika je něčím zcela novým pro právě končící století encyklopedistů, romantiků a snílků než pro strojový rytmus století právě se rodícího. Mnoho se ve století dvacátém změnilo, ale podíváme-li se zpátky, zjistíme, že je tu něco, co zůstává: lidská zvídavost, touha poznávat, objevovat, potýkat se s neznámým. Touha, kterou jsme včera nazvali nadšeným romantismem pánů Bouvarda a Pécucheta a kterou dnes obdivujeme jako romantismus nezdolných badatelů stejných jmen — v televizním zpracování je ztělesňuji Jiří Sovák a Miroslav Horníček. Neboť i v nás stále plane malý ohýnek utajované objevitelské touhy a nedáme dopustit na své vlastní objevy a poznatky. Protože jinak bychom nemohli vynalézat neuvěřitelné, věřit ještě nevynalezenému — a nezbylo by nám nic jiného než stárnout.
    Žánry:Komedie
    8
  • Rozmarné léto
    Rozmarné léto (1967)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    78%
    9
  • Svědomí
    Svědomí (1948)
    Film
    Ve filmu jsou konfrontovaná dvě zdánlivě různá psychologická traumata otce a syna. Pojišťovací úředník Karel Doležal přejede nešťastnou náhodou chlapce a z místa nehody ujede. Malý Jirka rozbije se spolužákem ve škole sochu. Jirka se o otcově zbabělém pochybení dozví, hluboce ho to ranní a ve škole se následně ke svému činu přizná. Pod synovým vlivem se vzchopí i otec a nakonec sám sebe udá policii. Samotné téma, psychologické prokreslení a motivace jednotlivých postav výrazně odlišily snímek od dobové produkce a jako takový byl kritizován.
    77%
    Ve filmu jsou konfrontovaná dvě zdánlivě různá psychologická traumata otce a syna. Pojišťovací úředník Karel Doležal přejede nešťastnou náhodou chlapce a z místa nehody ujede. Malý Jirka rozbije se spolužákem ve škole sochu. Jirka se o otcově zbabělém pochybení dozví, hluboce ho to ranní a ve škole se následně ke svému činu přizná. Pod synovým vlivem se vzchopí i otec a nakonec sám sebe udá policii. Samotné téma, psychologické prokreslení a motivace jednotlivých postav výrazně odlišily snímek od dobové produkce a jako takový byl kritizován.
    10
  • Konec starých časů
    Konec starých časů (1989)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +1
    Velkostatkář Stoklasa dostal po první světové válce do správy zámek a panství Kratochvíle. Rád by pronikl do vyšších kruhů, domácnost vede ve velkém stylu, mezi četným služebnictvem má vedle majordoma, komorných a vychovatelky dokonce i knihovníka. Šlechtici z okolí však neotesaného zbohatlíka ignorují. Stoklasa je tedy potěšen, když do zámku doslova vtrhne nezvaný host: údajný ruský emigrant kníže Alexej Megalrogov. Fanfarón z rodu barona Prášila notně rozhýbe poklidný běh život na Kratochvíli. Má v zásobě nepřeberně historek, žádná žena si před ním nemůže být jistá, nevyhýbá se ani soubojům. A stejně jako se jednoho dne vynořil neznámo odkud, po čase zas mizí neznámo kam. Nechává za sebou jen vzpomínky a nostalgii po starých dobrých časech, kdy muži byli opravdovými muži, kavalíry a hrdiny...
    Žánry:Komedie
    76%
    Velkostatkář Stoklasa dostal po první světové válce do správy zámek a panství Kratochvíle. Rád by pronikl do vyšších kruhů, domácnost vede ve velkém stylu, mezi četným služebnictvem má vedle majordoma, komorných a vychovatelky dokonce i knihovníka. Šlechtici z okolí však neotesaného zbohatlíka ignorují. Stoklasa je tedy potěšen, když do zámku doslova vtrhne nezvaný host: údajný ruský emigrant kníže Alexej Megalrogov. Fanfarón z rodu barona Prášila notně rozhýbe poklidný běh život na Kratochvíli. Má v zásobě nepřeberně historek, žádná žena si před ním nemůže být jistá, nevyhýbá se ani soubojům. A stejně jako se jednoho dne vynořil neznámo odkud, po čase zas mizí neznámo kam. Nechává za sebou jen vzpomínky a nostalgii po starých dobrých časech, kdy muži byli opravdovými muži, kavalíry a hrdiny...
    Žánry:Komedie
    11
  • Soukromá vichřice
    Soukromá vichřice (1967)
    Film
    • VOYO
    Soukromá vichřice je prvním filmovým přepisem Páralova románu, též se odehrává v Ústí nad Labem, městě s početným chemickým průmyslem - avšak zvolené prostředí se mění v pouhou kulisu. Režiséra Hynka Bočana více zajímají proměnlivé vztahy mezi manžely i milenci, dvojice se rozcházejí i scházejí, hádají se i usmiřují. Malé milostné dobrodružství sice vnáší vzrušení, avšak neméně důležité je přiměřené hmotné zajištění. Pod zábavným zevnějškem příběhu probleskují úvahy o leckdy sporných hodnotách, k nimž dospěli lidé žijící v socialismu. Smutná komedie do značně míry staví na hereckém ztvárnění, avšak ve výsledku působí přece jen vyšuměle, u postav občas postrádáme věrohodné motivace.
    Žánry:Komedie
    75%
    Soukromá vichřice je prvním filmovým přepisem Páralova románu, též se odehrává v Ústí nad Labem, městě s početným chemickým průmyslem - avšak zvolené prostředí se mění v pouhou kulisu. Režiséra Hynka Bočana více zajímají proměnlivé vztahy mezi manžely i milenci, dvojice se rozcházejí i scházejí, hádají se i usmiřují. Malé milostné dobrodružství sice vnáší vzrušení, avšak neméně důležité je přiměřené hmotné zajištění. Pod zábavným zevnějškem příběhu probleskují úvahy o leckdy sporných hodnotách, k nimž dospěli lidé žijící v socialismu. Smutná komedie do značně míry staví na hereckém ztvárnění, avšak ve výsledku působí přece jen vyšuměle, u postav občas postrádáme věrohodné motivace.
    Žánry:Komedie
    12
  • Sedmikrásky
    Sedmikrásky (1966)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • KVIFF TV
    • +1
    Protože se na světě všechno kazí, rozhodnou se Marie a Marie být také zkažené. S tímto mottem hrají obě dívky hru na vadí - nevadí a nevratnými gesty destruují své okolí. Pro vlastní pobavení jsou schopné udělat téměř vše a neváhají pro tyto účely využívat i muže. Lidé si jich ale příliš nevšímají. Posedlost destrukcí kulminuje závěrečnou sekvencí, v níž Marie a Marie ničí luxusní hotelovou hostinu. Houpají se na křišťálových lustrech, ze kterých padají rovnou do řeky a topí se. Marně škemrají o záchranu s tím, že už nechtějí být zkažené. Nakonec přece jen dostávají šanci vrátit se do zdevastovaného sálu. Obě slibují, že budou hodné a pracovité a snaží se vrátit vše do původního stavu. Výsledek však vyznívá ještě více katastrofálněji...
    74%
    Protože se na světě všechno kazí, rozhodnou se Marie a Marie být také zkažené. S tímto mottem hrají obě dívky hru na vadí - nevadí a nevratnými gesty destruují své okolí. Pro vlastní pobavení jsou schopné udělat téměř vše a neváhají pro tyto účely využívat i muže. Lidé si jich ale příliš nevšímají. Posedlost destrukcí kulminuje závěrečnou sekvencí, v níž Marie a Marie ničí luxusní hotelovou hostinu. Houpají se na křišťálových lustrech, ze kterých padají rovnou do řeky a topí se. Marně škemrají o záchranu s tím, že už nechtějí být zkažené. Nakonec přece jen dostávají šanci vrátit se do zdevastovaného sálu. Obě slibují, že budou hodné a pracovité a snaží se vrátit vše do původního stavu. Výsledek však vyznívá ještě více katastrofálněji...
    13
  • O věcech nadpřirozených
    O věcech nadpřirozených (1958)
    FilmRole: 3. Právní případ
    Karel Čapek s oblibou přemýšlel nad jevy, jejichž průběh byl tak trošku mimo naše chápání, a vyvozoval z nich pozoruhodné závěry, úzce se dotýkající lidského duševna. Zájem o jasnovidce, grafology a další víceméně podobné šarlatány najdeme v jeho povídkách i netradičních kratičkých detektivkách s nečekaným řešením. Režiséři Jiří Krejčík, Jaroslav Mach a Miloš Makovec si z množství Čapkových povídek vybrali tři k filmovému přepisu. V prosinci 1958 se konala premiéra filmu O věcech nadpřirozených. Povídka Glorie ale jako jediná plně odpovídá názvu. Vypráví totiž o svatozáři, která se náhle objevila nad hlavou andělsky hodného bankovního úředníka (Ladislav Pešek). Druhá povídka Tajemství písma popisuje všední manželský trojúhelník a jediným nadpřirozeným jevem je v ní pouze grafolog Jensen (Miloš Kopecký). V povídce Právní případ není nadpřirozeného vůbec nic - zdánlivě mrtvý děda ožije při automobilové nehodě (zde hraje Jan Pelikán a opět Miloš Kopecký). Originály povídek naleznete ve sbírce Bajky a podpovídky (první a třetí příběh) a v Povídkách z jedné kapsy (druhý příběh). Film O věcech nadpřirozených zaujal nejen české diváky, ale i mezinárodní festivalové publikum. Povídka Glorie získala na XII. MFF v Locarnu druhou cenu, z MFF v Mar del Plata si v témže roce odnesla Zvláštní cenu poroty. (Česká televize)
    74%
    Karel Čapek s oblibou přemýšlel nad jevy, jejichž průběh byl tak trošku mimo naše chápání, a vyvozoval z nich pozoruhodné závěry, úzce se dotýkající lidského duševna. Zájem o jasnovidce, grafology a další víceméně podobné šarlatány najdeme v jeho povídkách i netradičních kratičkých detektivkách s nečekaným řešením. Režiséři Jiří Krejčík, Jaroslav Mach a Miloš Makovec si z množství Čapkových povídek vybrali tři k filmovému přepisu. V prosinci 1958 se konala premiéra filmu O věcech nadpřirozených. Povídka Glorie ale jako jediná plně odpovídá názvu. Vypráví totiž o svatozáři, která se náhle objevila nad hlavou andělsky hodného bankovního úředníka (Ladislav Pešek). Druhá povídka Tajemství písma popisuje všední manželský trojúhelník a jediným nadpřirozeným jevem je v ní pouze grafolog Jensen (Miloš Kopecký). V povídce Právní případ není nadpřirozeného vůbec nic - zdánlivě mrtvý děda ožije při automobilové nehodě (zde hraje Jan Pelikán a opět Miloš Kopecký). Originály povídek naleznete ve sbírce Bajky a podpovídky (první a třetí příběh) a v Povídkách z jedné kapsy (druhý příběh). Film O věcech nadpřirozených zaujal nejen české diváky, ale i mezinárodní festivalové publikum. Povídka Glorie získala na XII. MFF v Locarnu druhou cenu, z MFF v Mar del Plata si v témže roce odnesla Zvláštní cenu poroty. (Česká televize)
    14
  • Mrtvý mezi živými
    Mrtvý mezi živými (1946)
    Film
    Film Mrtvý mezi živými natočil v roce 1946 režisér Bořivoj Zeman – byl to jeho režijní celovečerní debut. Pro Karla Högera, který v něm dostal hlavní roli, se stal druhou výraznou příležitostí přehrát se od rolí milovnických do rolí charakterních. Mrtvý mezi živými dal Högerovi příležitost poprvé rozestřít v postavě poštovního úředníka Valty problém osobní statečnosti a zbabělosti, který byl v ději navozen faktem, že jako poštovní úředník odmítl při přepadení pošty riskovat život pro záchranu peněz, které mu byly svěřeny. V kontextu právě překonané nacistické okupace tento problém osobní statečnosti nabýval mimořádně palčivého významu. (Česká televize)
    72%
    Film Mrtvý mezi živými natočil v roce 1946 režisér Bořivoj Zeman – byl to jeho režijní celovečerní debut. Pro Karla Högera, který v něm dostal hlavní roli, se stal druhou výraznou příležitostí přehrát se od rolí milovnických do rolí charakterních. Mrtvý mezi živými dal Högerovi příležitost poprvé rozestřít v postavě poštovního úředníka Valty problém osobní statečnosti a zbabělosti, který byl v ději navozen faktem, že jako poštovní úředník odmítl při přepadení pošty riskovat život pro záchranu peněz, které mu byly svěřeny. V kontextu právě překonané nacistické okupace tento problém osobní statečnosti nabýval mimořádně palčivého významu. (Česká televize)
    15
  • Vracenky
    Vracenky (1990)
    Film
    Od konce války uplynulo sedm let a sourozenci se vracejí do Prahy z Kamenice, kde pobývali u tety, protože jejich maminka byla dlouho nemocná. Na Letné se staví Stalinův pomník, všude znějí budovatelské písně, z ulic mizí soukromé obchody, někteří dospělí poslouchají v noci tajně rádio, zatímco jiní hřímají o kolaborantech, zrádcích a zaprodancích kapitalismu. Jenže děti vnímají svět okolo sebe a události, které tak neblaze zasahují do života jejich rodin, z jiné perspektivy. Kluci dělají lumpárny, mají průšvihy ve škole, perou se a dostávají výprask, chodí na náboženství i do pionýra. Domnosilovi jsou na tom trochu jinak než ostatní - rodiče se rozvedli a oni žijí jen s maminkou. Ta dosud naivně věří v komunistické ideály, přestože její bratr "španělák" emigroval a její přítel František patří k těm, kterým komunisté všechno vzali. Jenže dospět k pravdě a k poznání, že šťastnou budoucnost mají lidé jen ve svých vlastních rukou, je těžké - pro dospělé možná ještě mnohem víc než pro děti.
    Žánry:Drama
    71%
    Od konce války uplynulo sedm let a sourozenci se vracejí do Prahy z Kamenice, kde pobývali u tety, protože jejich maminka byla dlouho nemocná. Na Letné se staví Stalinův pomník, všude znějí budovatelské písně, z ulic mizí soukromé obchody, někteří dospělí poslouchají v noci tajně rádio, zatímco jiní hřímají o kolaborantech, zrádcích a zaprodancích kapitalismu. Jenže děti vnímají svět okolo sebe a události, které tak neblaze zasahují do života jejich rodin, z jiné perspektivy. Kluci dělají lumpárny, mají průšvihy ve škole, perou se a dostávají výprask, chodí na náboženství i do pionýra. Domnosilovi jsou na tom trochu jinak než ostatní - rodiče se rozvedli a oni žijí jen s maminkou. Ta dosud naivně věří v komunistické ideály, přestože její bratr "španělák" emigroval a její přítel František patří k těm, kterým komunisté všechno vzali. Jenže dospět k pravdě a k poznání, že šťastnou budoucnost mají lidé jen ve svých vlastních rukou, je těžké - pro dospělé možná ještě mnohem víc než pro děti.
    Žánry:Drama
    16
  • Báječní muži s klikou
    Báječní muži s klikou (1978)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • iTunes
    Kouzelník Pasparte, majitel maringotky, několika triků a promítacího přístroje, sní o tom, že si jednoho dne otevře první stálý český biograf, v němž bude promítat pouze české filmy. Chybí mu však potřebný kapitál, aby svůj sen zrealizoval, a tak zatím objíždí zapadlé vísky a láká jejich obyvatele na pozoruhodnou show. Cestou se setkává i s umírajícím kolegou, který mu svěří nejen všechny své filmové pásky, ale také velmi pohlednou dceru Aloisii. Pasparte dorazí i s dívkou do Prahy, kde se Aloisie stává středem pozornosti všech mužů v okolí. To by ani tak nevadilo, horší je, že na krásku nepříčetně žárlí i Paspartova bytná Evženie. Pasparte nakonec milou schovanku nabídne jako hospodyni svobodnému fotografovi Janu Kolenatému, jenž touží po jediném - natáčet živé obrazy staré Prahy. Ovšem kouzelník má s mládencem ještě jiné plány. Chce ho jako společníka do budoucího podniku. Avšak ten je stále jen jeho velkým snem, protože dosud nesehnal potřebné prostředky. Navíc je tu paní Evženie, jež striktně odmítá jakékoli novoty, tedy s výjimkou těch, které by Pasparte vykompenzoval tím, že by se s ní oženil. Přesto si kouzelník podá na magistrát žádost o koncesi na stálé kino a začne jednat s Kolenatým a kabaretiérem Šlapetou o natočení prvního filmu. Jenže celý projekt je záhy ohrožen divadelní umělkyní Emilií Kolářovou - Mladou, jež je zapřísáhlou odpůrkyní biografu.. (oficiální text distributora)
    71%
    Kouzelník Pasparte, majitel maringotky, několika triků a promítacího přístroje, sní o tom, že si jednoho dne otevře první stálý český biograf, v němž bude promítat pouze české filmy. Chybí mu však potřebný kapitál, aby svůj sen zrealizoval, a tak zatím objíždí zapadlé vísky a láká jejich obyvatele na pozoruhodnou show. Cestou se setkává i s umírajícím kolegou, který mu svěří nejen všechny své filmové pásky, ale také velmi pohlednou dceru Aloisii. Pasparte dorazí i s dívkou do Prahy, kde se Aloisie stává středem pozornosti všech mužů v okolí. To by ani tak nevadilo, horší je, že na krásku nepříčetně žárlí i Paspartova bytná Evženie. Pasparte nakonec milou schovanku nabídne jako hospodyni svobodnému fotografovi Janu Kolenatému, jenž touží po jediném - natáčet živé obrazy staré Prahy. Ovšem kouzelník má s mládencem ještě jiné plány. Chce ho jako společníka do budoucího podniku. Avšak ten je stále jen jeho velkým snem, protože dosud nesehnal potřebné prostředky. Navíc je tu paní Evženie, jež striktně odmítá jakékoli novoty, tedy s výjimkou těch, které by Pasparte vykompenzoval tím, že by se s ní oženil. Přesto si kouzelník podá na magistrát žádost o koncesi na stálé kino a začne jednat s Kolenatým a kabaretiérem Šlapetou o natočení prvního filmu. Jenže celý projekt je záhy ohrožen divadelní umělkyní Emilií Kolářovou - Mladou, jež je zapřísáhlou odpůrkyní biografu.. (oficiální text distributora)
    17
  • Morálka paní Dulské
    Morálka paní Dulské (1958)
    Film
    Paní Dulská, ctihodná manželka vyššího úředníka a majitelka velkého činžáku, vládne despoticky celé rodině – od manžela až po služku. Jedině syn Zbyšek uniká její tyranii do pochybných nočních podniků. Aby jej připoutala více k domovu, najde si paní Dulská hezkou služebnou Hanku. S tajným uspokojením pak sleduje, jak pan syn chodí v noci místo na flámy za Hankou do kuchyně. Jenže Zbyškův a Hančin poměr nezůstane bez následků. Přísná paní matka chce proto dát Hance výpověď za nemravný život. Zbyškovi se celá tato pokrytecká komedie znechutí a navzdory matce se rozhodne oženit se s Hankou. Jeho pokus je však předem odsouzen k nezdaru... (Česká televize)
    71%
    Paní Dulská, ctihodná manželka vyššího úředníka a majitelka velkého činžáku, vládne despoticky celé rodině – od manžela až po služku. Jedině syn Zbyšek uniká její tyranii do pochybných nočních podniků. Aby jej připoutala více k domovu, najde si paní Dulská hezkou služebnou Hanku. S tajným uspokojením pak sleduje, jak pan syn chodí v noci místo na flámy za Hankou do kuchyně. Jenže Zbyškův a Hančin poměr nezůstane bez následků. Přísná paní matka chce proto dát Hance výpověď za nemravný život. Zbyškovi se celá tato pokrytecká komedie znechutí a navzdory matce se rozhodne oženit se s Hankou. Jeho pokus je však předem odsouzen k nezdaru... (Česká televize)
    18
  • Panelstory aneb Jak se rodí sídliště
    Panelstory aneb Jak se rodí sídliště (1979)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • KVIFF TV
    Na rozestavěném sídlišti se někdy i pracuje, ale především zde žijí tisíce lidí a každý z nich má své zájmy, starosti a problémy. Starý venkovan hledá na rozestavěném pražském sídlišti panelák, ve kterém má bydlet s rodinou své dcery. Lidé jsou už z valné části nastěhovaní, avšak ulice ani domy ještě nemají označení. Ani chodníky nejsou zbudovány, a tak se lidé musejí na obřím staveništi brodit blátem. Dobrácký děda je jen jedním ze stovek, ba tisíců lidí, kteří v tomto zmatku prožívají svá drobná či větší každodenní dramata: šestiletý Pepíček utekl ze školky, aby se poprvé setkal s tatínkem, členové kolaudační komise odmítají převzít nové byty se spoustou závad, mladá dívka Soňa se - aspoň po nějaký čas - těší na nastávající roli matky, ale zvažuje, zdali vůbec smí do takového světa přivést nový život. A to všechno pozoruje zpoza okna stará paní, která je však možná po smrti… (CS Film)
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Na rozestavěném sídlišti se někdy i pracuje, ale především zde žijí tisíce lidí a každý z nich má své zájmy, starosti a problémy. Starý venkovan hledá na rozestavěném pražském sídlišti panelák, ve kterém má bydlet s rodinou své dcery. Lidé jsou už z valné části nastěhovaní, avšak ulice ani domy ještě nemají označení. Ani chodníky nejsou zbudovány, a tak se lidé musejí na obřím staveništi brodit blátem. Dobrácký děda je jen jedním ze stovek, ba tisíců lidí, kteří v tomto zmatku prožívají svá drobná či větší každodenní dramata: šestiletý Pepíček utekl ze školky, aby se poprvé setkal s tatínkem, členové kolaudační komise odmítají převzít nové byty se spoustou závad, mladá dívka Soňa se - aspoň po nějaký čas - těší na nastávající roli matky, ale zvažuje, zdali vůbec smí do takového světa přivést nový život. A to všechno pozoruje zpoza okna stará paní, která je však možná po smrti… (CS Film)
    Žánry:DramaKomedie
    19
  • Týden v tichém domě
    Týden v tichém domě (1947)
    Film

    Předlohy Jana Nerudy patřívaly kdysi k oblíbeným filmovým i televizním tématům. Tímto snímkem na sebe před rovnými šedesáti lety upozornil začínající Jiří Krejčík. I ve výrazně ateliérovém dílu dokázal evokovat mentalitu a předsudky předminulého století. Jednou v úsměvném, jindy ve zvážnělejším nahlížení postihl ruch v jednom malostranském domě, představil pestrou plejádu nejrůznějších nájemníků, kteří tam bydlí, i často malicherné rozbroje, které mezi nimi propukají.

    69%

    Předlohy Jana Nerudy patřívaly kdysi k oblíbeným filmovým i televizním tématům. Tímto snímkem na sebe před rovnými šedesáti lety upozornil začínající Jiří Krejčík. I ve výrazně ateliérovém dílu dokázal evokovat mentalitu a předsudky předminulého století. Jednou v úsměvném, jindy ve zvážnělejším nahlížení postihl ruch v jednom malostranském domě, představil pestrou plejádu nejrůznějších nájemníků, kteří tam bydlí, i často malicherné rozbroje, které mezi nimi propukají.

    20
  • Perličky na dně
    Perličky na dně (1965)
    FilmRole: 1 a 2 povídka
    • KVIFF TV
    Kolektivní dílo nastupující filmařské generace Perličky na dně bývá nazýváno manifestem československé nové vlny. Spíše je ale dokladem různorodosti rukopisů jednotlivých autorských osobností. Každý z pětice filmů ostatně vznikal odděleně, aniž by filmaři viděli práci ostatních, jakkoli na všech spolupracoval stejný kameraman – Jaroslav Kučera. Mladé tvůrce, kteří do povídkového filmu přispěli, spojoval především obdiv k Bohumilu Hrabalovi. Obrazový i interpretační klíč, který každý z nich pro svou povídku zvolil, se nápadně liší. Podkladem filmu byla Hrabalova povídková sbírka Perlička na dně, poprvé vydaná v roce 1963, a navazující Pábitelé. V obou případech jde o tragikomické příběhy ze všedního života, jímž dominuje autenticky znějící přímá řeč, jednoduché vyprávění a jemný humor. Náměty Hrabalových povídek nejsou dramatické. Těžiště představuje pozorná kresba určitého prostředí a výrazných lidských typů. Čtyři režiséři a jedna režisérka tak stáli před výzvou, jak pro jazykově bohatý vyprávěcí styl nalézt adekvátní ekvivalenty ve filmové řeči. Cena FIPRESCI a Zvláštní uznání poroty mladých, které Perličky obdržely na festivalu v Locarnu, nasvědčují, že se jim to podařilo. Film otevírá Smrt pana Baltazara od Jiřího Menzela, pokračuje Podvodníky Jana Němce, Domem radosti Evalda Schorma, Automatem svět Věry Chytilové a uzavírá jej Romance Jaromila Jireše. Kvůli stopáži nebylo do filmu začleněno Fádní odpoledne Ivana Passera a Sběrné surovosti Juraje Herze, uváděné samostatně. (Národní filmový archiv)
    69%
    Kolektivní dílo nastupující filmařské generace Perličky na dně bývá nazýváno manifestem československé nové vlny. Spíše je ale dokladem různorodosti rukopisů jednotlivých autorských osobností. Každý z pětice filmů ostatně vznikal odděleně, aniž by filmaři viděli práci ostatních, jakkoli na všech spolupracoval stejný kameraman – Jaroslav Kučera. Mladé tvůrce, kteří do povídkového filmu přispěli, spojoval především obdiv k Bohumilu Hrabalovi. Obrazový i interpretační klíč, který každý z nich pro svou povídku zvolil, se nápadně liší. Podkladem filmu byla Hrabalova povídková sbírka Perlička na dně, poprvé vydaná v roce 1963, a navazující Pábitelé. V obou případech jde o tragikomické příběhy ze všedního života, jímž dominuje autenticky znějící přímá řeč, jednoduché vyprávění a jemný humor. Náměty Hrabalových povídek nejsou dramatické. Těžiště představuje pozorná kresba určitého prostředí a výrazných lidských typů. Čtyři režiséři a jedna režisérka tak stáli před výzvou, jak pro jazykově bohatý vyprávěcí styl nalézt adekvátní ekvivalenty ve filmové řeči. Cena FIPRESCI a Zvláštní uznání poroty mladých, které Perličky obdržely na festivalu v Locarnu, nasvědčují, že se jim to podařilo. Film otevírá Smrt pana Baltazara od Jiřího Menzela, pokračuje Podvodníky Jana Němce, Domem radosti Evalda Schorma, Automatem svět Věry Chytilové a uzavírá jej Romance Jaromila Jireše. Kvůli stopáži nebylo do filmu začleněno Fádní odpoledne Ivana Passera a Sběrné surovosti Juraje Herze, uváděné samostatně. (Národní filmový archiv)
    21
  • Synové hor
    Synové hor (1956)
    Film
    Lyřařský sport prožíval už v dobách svých začátků slavné okamžiky i tragické chvíle. O velikonocích roku 1912 zvítězil v krkonošském závodu český závodník, který se ovšem hned v další sezóně stal obětí kruté sněhové vánice, během níž se pokoušel zachránit zesláíblého kamaráda. Snímek spadá mezi poslední pokusy inovovat ideologicky zatížené životopisné příběhy, avšak vinou inscenační i vypravěčské neobratnosti vznikla jen plakátovitá historka o nerozborném přátelství dvou lyžařů i jejich uvědomělosti.
    68%
    Lyřařský sport prožíval už v dobách svých začátků slavné okamžiky i tragické chvíle. O velikonocích roku 1912 zvítězil v krkonošském závodu český závodník, který se ovšem hned v další sezóně stal obětí kruté sněhové vánice, během níž se pokoušel zachránit zesláíblého kamaráda. Snímek spadá mezi poslední pokusy inovovat ideologicky zatížené životopisné příběhy, avšak vinou inscenační i vypravěčské neobratnosti vznikla jen plakátovitá historka o nerozborném přátelství dvou lyžařů i jejich uvědomělosti.
    22
  • Krvavý román
    Krvavý román (1993)
    Film
    Osobitého výtvarníka, typografa, spisovatele Josefa Váchala zná veřejnost především díky jeho Krvavému románu. Surrealistická rozkošatělost této obhajoby pokleslého čtiva 19. století zaujala Jaroslava Brabce a jeho spolupracovníky a našli k tomu odpovídající obraz \"braku\" 20. století. Zájem autorů se soustřeďuje především na období němého filmu, procházka dějinami kinematografie pokračuje přes nástup zvukového filmu až do současnosti (autorský film 60. let, moderní horor), formálně tu najdeme např. využití techniky tónovaného filmu). Všestranná parodie prolíná barvitou dějovou změť s příběhem autora (Váchala/Paseky), komentujícího a vytvářejícího svou knihu, a rozštěpeného navíc v ději do postav Fragonarda a Mistra. Stejně jako u Váchala vstupuje do fikce stále silněji realita, aby se jediným \"šťastným koncem\" ukázalo být hotové umělcovo dílo.
    67%
    Osobitého výtvarníka, typografa, spisovatele Josefa Váchala zná veřejnost především díky jeho Krvavému románu. Surrealistická rozkošatělost této obhajoby pokleslého čtiva 19. století zaujala Jaroslava Brabce a jeho spolupracovníky a našli k tomu odpovídající obraz \"braku\" 20. století. Zájem autorů se soustřeďuje především na období němého filmu, procházka dějinami kinematografie pokračuje přes nástup zvukového filmu až do současnosti (autorský film 60. let, moderní horor), formálně tu najdeme např. využití techniky tónovaného filmu). Všestranná parodie prolíná barvitou dějovou změť s příběhem autora (Váchala/Paseky), komentujícího a vytvářejícího svou knihu, a rozštěpeného navíc v ději do postav Fragonarda a Mistra. Stejně jako u Váchala vstupuje do fikce stále silněji realita, aby se jediným \"šťastným koncem\" ukázalo být hotové umělcovo dílo.
    23
  • Život a neobyčejná dobrodružství vojáka Ivana Čonkina
    Život a neobyčejná dobrodružství vojáka Ivana Čonkina (1994)
    Film

    Malá ruská vesnička Rudá je jednoho červnového dne roku 1941 vyrušena ze svého klidu nouzovým přistáním vojenského letadla. Porouchaný stroj zůstává ve vesnici odstaven a je k němu přidělena hlídka - vojín Ivan Čonkin, prosťáček sloužící u kuchyně, kde jezdí s koňmi. Dny plynou a vypadá to, že na Čonkina a letadlo nahoře zapomněli. Čonkinovi to moc nevadí, velice se sblížil s místní pošťačkou Ňurou a vesnice ho vlastně vzala za svého. Jen předseda kolchozu Golubjev je z jeho přítomnosti nervózní - domnívá se, že Čonkin byl do Rudé vyslán na pozorování, že má zjistit, jaké jsou skutečné poměry v jeho kolchoze. A pak vypukne válka... Komedie, natočená podle světoznámého románu Vladimíra Vojnoviče, byla realizovaná v široké mezinárodní koprodukci. Točilo se v bývalém vojenském prostoru Milovice s ruskými herci, kteří byli posléze nadabováni českými kolegy.

    Žánry:Komedie
    67%

    Malá ruská vesnička Rudá je jednoho červnového dne roku 1941 vyrušena ze svého klidu nouzovým přistáním vojenského letadla. Porouchaný stroj zůstává ve vesnici odstaven a je k němu přidělena hlídka - vojín Ivan Čonkin, prosťáček sloužící u kuchyně, kde jezdí s koňmi. Dny plynou a vypadá to, že na Čonkina a letadlo nahoře zapomněli. Čonkinovi to moc nevadí, velice se sblížil s místní pošťačkou Ňurou a vesnice ho vlastně vzala za svého. Jen předseda kolchozu Golubjev je z jeho přítomnosti nervózní - domnívá se, že Čonkin byl do Rudé vyslán na pozorování, že má zjistit, jaké jsou skutečné poměry v jeho kolchoze. A pak vypukne válka... Komedie, natočená podle světoznámého románu Vladimíra Vojnoviče, byla realizovaná v široké mezinárodní koprodukci. Točilo se v bývalém vojenském prostoru Milovice s ruskými herci, kteří byli posléze nadabováni českými kolegy.

    Žánry:Komedie
    24
  • Zabitá neděle
    Zabitá neděle (1969)
    Film
    Jeden z trezorových filmů, který byl před diváky tajen celá dvě desetiletí, líčí tragický osud mladého důstojníka, ubíjeného monotónní existencí v jedné odlehlé pevnostní posádce. Rutina všedních povinností, konflikty v hospodě i rozhárané osobní vztahy, to vše poznamenává hlavního hrdinu, neznajícího jiné řešení než osudový čin v závěru. Iva Palúch zaujme neprostupnou tváří, která nedovoluje nahlédnout, co se odehrává v nitru. I bezcitnost se nakonec ukazuje být jen vnější maskou, ochraňující před zraňujícími doteky okolí. Režisérka Drahomíra Vihanová, která později našla uplatnění jedině v dokumentu, působivě zaznamenaná existenční bezvýchodnost, jejíž sdělnost nezeslábla ani nyní.
    Žánry:Drama
    66%
    Jeden z trezorových filmů, který byl před diváky tajen celá dvě desetiletí, líčí tragický osud mladého důstojníka, ubíjeného monotónní existencí v jedné odlehlé pevnostní posádce. Rutina všedních povinností, konflikty v hospodě i rozhárané osobní vztahy, to vše poznamenává hlavního hrdinu, neznajícího jiné řešení než osudový čin v závěru. Iva Palúch zaujme neprostupnou tváří, která nedovoluje nahlédnout, co se odehrává v nitru. I bezcitnost se nakonec ukazuje být jen vnější maskou, ochraňující před zraňujícími doteky okolí. Režisérka Drahomíra Vihanová, která později našla uplatnění jedině v dokumentu, působivě zaznamenaná existenční bezvýchodnost, jejíž sdělnost nezeslábla ani nyní.
    Žánry:Drama
    25
  • Zločin v dívčí škole
    Zločin v dívčí škole (1965)
    FilmRole: 3. Zločin v dívčí škole
    • iVysílání
    Třípovídkový film vznikl podle detektivních předloh Josefa Škvoreckého, každý z příběhů režíroval jiný režisér, avšak hlavní hrdina poručík Borůvka zůstává svorníkem všech řešených případů. Zahrál si ho Lubomír Lipský. Hlavní hrdina tak prochází různými prostředími, když vyšetřuje záhadná úmrtí mezi horolezci, když pátrá po okolnostech podivné smrti tanečnice v hudebním divadle, když zkoumá, proč zmizel profesor v dívčí škole. Závěrečnou epizodu režíroval začínající Jiří Menzel, jenž z celého konvenčně pojednaného triptychu dosáhl asi největší životnosti vyprávěného příběhu. Film vcelku oprávněně zapadl, takže jeho nynější uvedení se stává vzácnou příležitostí seznámit se i s méně známou tvorbou slavného režiséra.
    65%
    Třípovídkový film vznikl podle detektivních předloh Josefa Škvoreckého, každý z příběhů režíroval jiný režisér, avšak hlavní hrdina poručík Borůvka zůstává svorníkem všech řešených případů. Zahrál si ho Lubomír Lipský. Hlavní hrdina tak prochází různými prostředími, když vyšetřuje záhadná úmrtí mezi horolezci, když pátrá po okolnostech podivné smrti tanečnice v hudebním divadle, když zkoumá, proč zmizel profesor v dívčí škole. Závěrečnou epizodu režíroval začínající Jiří Menzel, jenž z celého konvenčně pojednaného triptychu dosáhl asi největší životnosti vyprávěného příběhu. Film vcelku oprávněně zapadl, takže jeho nynější uvedení se stává vzácnou příležitostí seznámit se i s méně známou tvorbou slavného režiséra.
    26
  • Ves v pohraničí
    Ves v pohraničí (1948)
    Film
    65%
    27
  • Svědectví mrtvých očí
    Svědectví mrtvých očí (1971)
    Film
    • VOYO
    Hlavní postavou je tu penzionovaný kriminalista Václav Gaudl, který si začíná všímat podezřelého chování elegantního manžela své neteře Hedviky. Požádá svého přítele, podplukovníka Mácu, aby mu zjistil, kam profesor Horáček jezdí ve vypůjčeném taxikářském autě. Horáček je finančním expertem podniků zahraničního obchodu a přednáší na vysoké škole, Hedvika pracuje jako redaktorka v nakladatelství. Žijí si nad poměry, nejen díky svým profesím, ale také díky dědictví po bohatém otci Hedviky. Bydlí ve velké vile, mají dvě auta, chatu. Žena, která se snaží udržet si manžela, netuší, že má mladou milenku, jejich podnájemnici Danielu, s níž po přednáškách odjíždí na chatu. Když se Horáček rozhodne rozvést, ztropí Hedvika hysterickou scénu při níž nejprve prohlásí, že se nikdy nerozvede a nakonec způsobí nehodu, při níž zahyne mladá stopařka. Hedvika přemluví manžela, aby z místa nehody ujel. Muž to udělá protože netuší, že ho žena vyfotila, když táhl mrtvolu do křovin. Profesor Horáček se rozhodne pro radikální řešení. Chladnokrevně připraví a provede vraždu.
    Žánry:DramaKrimi
    64%
    Hlavní postavou je tu penzionovaný kriminalista Václav Gaudl, který si začíná všímat podezřelého chování elegantního manžela své neteře Hedviky. Požádá svého přítele, podplukovníka Mácu, aby mu zjistil, kam profesor Horáček jezdí ve vypůjčeném taxikářském autě. Horáček je finančním expertem podniků zahraničního obchodu a přednáší na vysoké škole, Hedvika pracuje jako redaktorka v nakladatelství. Žijí si nad poměry, nejen díky svým profesím, ale také díky dědictví po bohatém otci Hedviky. Bydlí ve velké vile, mají dvě auta, chatu. Žena, která se snaží udržet si manžela, netuší, že má mladou milenku, jejich podnájemnici Danielu, s níž po přednáškách odjíždí na chatu. Když se Horáček rozhodne rozvést, ztropí Hedvika hysterickou scénu při níž nejprve prohlásí, že se nikdy nerozvede a nakonec způsobí nehodu, při níž zahyne mladá stopařka. Hedvika přemluví manžela, aby z místa nehody ujel. Muž to udělá protože netuší, že ho žena vyfotila, když táhl mrtvolu do křovin. Profesor Horáček se rozhodne pro radikální řešení. Chladnokrevně připraví a provede vraždu.
    Žánry:DramaKrimi
    28
  • Kasaři
    Kasaři (1958)
    Film

    Starý kasař musí najít pachatele drzé loupeže, aby od sebe odvrátil podezření

    Bývalý specialista na vylupování nedobytných pokladen Fiala se definitivně rozloučí se svou zločineckou minulostí a pokouší se žít poctivě. Jedné noci však v továrně, kde pracuje, někdo vyloupí trezor a všechno nasvědčuje tomu, že to byl právě on.

    Žánry:Komedie
    64%

    Starý kasař musí najít pachatele drzé loupeže, aby od sebe odvrátil podezření

    Bývalý specialista na vylupování nedobytných pokladen Fiala se definitivně rozloučí se svou zločineckou minulostí a pokouší se žít poctivě. Jedné noci však v továrně, kde pracuje, někdo vyloupí trezor a všechno nasvědčuje tomu, že to byl právě on.

    Žánry:Komedie
    29
  • Dívka s třemi velbloudy
    Dívka s třemi velbloudy (1966)
    Film

    Osudy žen se opakují: šestnáctiletá dcera dvaatřicetileté matky je rovněž těhotná. Stejně jako její matka zůstane svobodná a dítě bez otce. Od něho dívka obdržela jen exotickou pohlednici s titulovými třemi velbloudy. Režisér Václav Krška tento příběh ovšem nepojal jako nějaké drásavé drama, nýbrž jako komedii v téměř italsky výřečném stylu. Příliš pozornosti však neupoutal, vadila hlavně jistá vyumělkovanost celého zpracování.

    Žánry:Komedie
    63%

    Osudy žen se opakují: šestnáctiletá dcera dvaatřicetileté matky je rovněž těhotná. Stejně jako její matka zůstane svobodná a dítě bez otce. Od něho dívka obdržela jen exotickou pohlednici s titulovými třemi velbloudy. Režisér Václav Krška tento příběh ovšem nepojal jako nějaké drásavé drama, nýbrž jako komedii v téměř italsky výřečném stylu. Příliš pozornosti však neupoutal, vadila hlavně jistá vyumělkovanost celého zpracování.

    Žánry:Komedie
    30
  • Nevíte o bytě?
    Nevíte o bytě? (1947)
    Film

    Tato dobře napsaná, zahraná i odvyprávěná veselohra byla dlouho vydávána za příklad tzv. konstruktivní satiry: měla dokládat, že i závažné problémy lze předestřít optimisticky. A nedlouho po válce byla takovým problémem bytová krize. Ale i společně sdílený byt může napomoci sblížení dvou mladých lidí, mladého českého herce a pohledné slovenské dívky, takže navíc zazněla idea česko-slovenské vzájemnosti. Nesympatický byrokrat se sice mihne i tady, ale žádné škody napáchat nestihne.

    Žánry:Komedie
    63%

    Tato dobře napsaná, zahraná i odvyprávěná veselohra byla dlouho vydávána za příklad tzv. konstruktivní satiry: měla dokládat, že i závažné problémy lze předestřít optimisticky. A nedlouho po válce byla takovým problémem bytová krize. Ale i společně sdílený byt může napomoci sblížení dvou mladých lidí, mladého českého herce a pohledné slovenské dívky, takže navíc zazněla idea česko-slovenské vzájemnosti. Nesympatický byrokrat se sice mihne i tady, ale žádné škody napáchat nestihne.

    Žánry:Komedie
    31
  • Zbraně pro Prahu
    Zbraně pro Prahu (1974)
    Film
    • VOYO
    62%
    32
  • Zlaté rybky
    Zlaté rybky (1977)
    Film
    • VOYO
    Policie přijíždí do bytu manželů Nejtkových, kde najdou mrtvou ženu, Evu Nejtkovou, a jejího zraněného manžela Zdeňka v bezvědomí, který se podle všeho postřelil brokovnicí. Vyšetřování se ujímá kapitán Hora, který s kolegy začíná zajišťovat stopy, které by pomohly případ objasnit. Zajímavá je pro Horu například skutečnost, že vrah, který zabil ženu úderem do hlavy a rozbil přitom velké akvárium, pečlivě posbíral zlaté rybičky a umístil je do malého akvária. Správný směr, kterým se má vyšetřování ubírat, policistům přihraje náhoda, když se jim podaří zadržet muže, který dodával Nejtkové přímo z výroby kartony přísně evidovaných léků, psychofarmak, která je pak prodávala narkomanům. Protože se však v bytě nenajdou ani drogy, aby peníze, které Nejtek krátce před vraždou vyzvedl ze spořitelny, zaměří se pozornost policistů na narkomany, \"práškaře\", které Nejtková zásobovala. Všichni, které se jim podaří vypátrat, však mají na dobu vraždy alibi. Nesprávnou stopou se ukáže také soused Karásek, se kterým se žena často stýkala. Ten od ní sice kupoval léky, aby je pak prodával dál, ale na dobu vraždy má také alibi. Zraněný Zdeněk Nejtek nejeví příliš ochoty s policií spolupracovat a sotva se trochu zotaví, uprchne z léčebny a přizná se Horovi, že manželku zabil on v opilosti, a když se probral, chtěl se zastřelit. Hora však muži s pocuchanými nervy příliš nevěří a dál pokračuje v pátrání.
    Žánry:Krimi
    60%
    Policie přijíždí do bytu manželů Nejtkových, kde najdou mrtvou ženu, Evu Nejtkovou, a jejího zraněného manžela Zdeňka v bezvědomí, který se podle všeho postřelil brokovnicí. Vyšetřování se ujímá kapitán Hora, který s kolegy začíná zajišťovat stopy, které by pomohly případ objasnit. Zajímavá je pro Horu například skutečnost, že vrah, který zabil ženu úderem do hlavy a rozbil přitom velké akvárium, pečlivě posbíral zlaté rybičky a umístil je do malého akvária. Správný směr, kterým se má vyšetřování ubírat, policistům přihraje náhoda, když se jim podaří zadržet muže, který dodával Nejtkové přímo z výroby kartony přísně evidovaných léků, psychofarmak, která je pak prodávala narkomanům. Protože se však v bytě nenajdou ani drogy, aby peníze, které Nejtek krátce před vraždou vyzvedl ze spořitelny, zaměří se pozornost policistů na narkomany, \"práškaře\", které Nejtková zásobovala. Všichni, které se jim podaří vypátrat, však mají na dobu vraždy alibi. Nesprávnou stopou se ukáže také soused Karásek, se kterým se žena často stýkala. Ten od ní sice kupoval léky, aby je pak prodával dál, ale na dobu vraždy má také alibi. Zraněný Zdeněk Nejtek nejeví příliš ochoty s policií spolupracovat a sotva se trochu zotaví, uprchne z léčebny a přizná se Horovi, že manželku zabil on v opilosti, a když se probral, chtěl se zastřelit. Hora však muži s pocuchanými nervy příliš nevěří a dál pokračuje v pátrání.
    Žánry:Krimi
    33
  • Tereza
    Tereza (1961)
    Film
    60%
    34
  • Samorost
    Samorost (1983)
    Film
    • VOYO
    60%
    35
  • Takže ahoj
    Takže ahoj (1970)
    Film
    59%
    36
  • Boty plné vody
    Boty plné vody (1976)
    Film
    59%
    37
  • Slečny přijdou později
    Slečny přijdou později (1966)
    Film
    • VOYO
    Zapomenutá detektivka se Svatoplukem Benešem v hlavní roli se soustředí na ty neduhy minulého režimu, které bylo povolené glosovat - hlavně rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví a nedovolené podnikání. Kriminalisté zde přijdou na stopu nezákonných machinací v pohostinství, zahraničním hostům jsou dokonce nabízeny sexuální služby. Mládeži přístupný příběh se však odvíjí líně, nenápaditě, důraz klade na přemíru tupě přednášených dialogů, které nahrazují akci i napětí.
    Žánry:DramaKrimi
    Režie:Ivo Toman
    57%
    Zapomenutá detektivka se Svatoplukem Benešem v hlavní roli se soustředí na ty neduhy minulého režimu, které bylo povolené glosovat - hlavně rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví a nedovolené podnikání. Kriminalisté zde přijdou na stopu nezákonných machinací v pohostinství, zahraničním hostům jsou dokonce nabízeny sexuální služby. Mládeži přístupný příběh se však odvíjí líně, nenápaditě, důraz klade na přemíru tupě přednášených dialogů, které nahrazují akci i napětí.
    Žánry:DramaKrimi
    Režie:Ivo Toman
    38
  • Piloti
    Piloti (1988)
    Film
    Dále na východ od Tmavomodrého nebe, v němž bojovali Nebeští jezdci, se odehrává příběh bojové letky československých pilotů, do které jako nováček přichází podporučík Jandák. Ten pak v kolektivu bojových letců prožívá jak svou první lásku, tak i boj vysoko nad oblaky. Bojoví piloti na východní frontě tak prožívají podobné příběhy jako jejich západní kolegové, mají stejné cíle a plány a stejně mizivé vyhlídky na přežití při každodenních soubojích na život a na smrt. Není divu, bojovali totiž v době, kdy měli společného nepřítele, jehož charakterizoval letoun Messerschmitt. Koprodukční československo-sovětský film je zapomenutým raritním kouskem a důkazem vyvracejícím názor, že o československých pilotech za druhé světové války byly natočeny v Česku pouze dva filmy.
    Žánry:DramaVálečný
    57%
    Dále na východ od Tmavomodrého nebe, v němž bojovali Nebeští jezdci, se odehrává příběh bojové letky československých pilotů, do které jako nováček přichází podporučík Jandák. Ten pak v kolektivu bojových letců prožívá jak svou první lásku, tak i boj vysoko nad oblaky. Bojoví piloti na východní frontě tak prožívají podobné příběhy jako jejich západní kolegové, mají stejné cíle a plány a stejně mizivé vyhlídky na přežití při každodenních soubojích na život a na smrt. Není divu, bojovali totiž v době, kdy měli společného nepřítele, jehož charakterizoval letoun Messerschmitt. Koprodukční československo-sovětský film je zapomenutým raritním kouskem a důkazem vyvracejícím názor, že o československých pilotech za druhé světové války byly natočeny v Česku pouze dva filmy.
    Žánry:DramaVálečný
    39
  • Mys dobré naděje
    Mys dobré naděje (1975)
    Film
    57%
    40
  • Strakatí andělé
    Strakatí andělé (1964)
    Film
    57%
    41
  • Tanková brigáda
    Tanková brigáda (1955)
    Film
    56%
    42
  • Kolonie Lanfieri
    Kolonie Lanfieri (1969)
    Film
    56%
    43
  • Pumpaři od Zlaté podkovy
    Pumpaři od Zlaté podkovy (1978)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Kriminální komedie Pumpaři od Zlaté podkovy byla natočena na motivy volně zpracovaného konkrétního případu rozkrádání u benzinového čerpadla. U jedné benzínky pracuje stálá parta: Vávra, ing. Stejskal, Karafa a Dvořák. Práce jim jde od ruky a z toho plynou i „patřičné“ zisky do jejich vlastní kapsy. Jediný, kdo s těmito kšefty nechce mít nic společného, je starý Dvořák, který se rozhodl, že změní zaměstnání. V této době se u čerpadla uchází o místo mladík Černý. Vedoucí Vávra – ač nerad – ho musí zapracovat… (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaKomedieKrimi
    55%
    Kriminální komedie Pumpaři od Zlaté podkovy byla natočena na motivy volně zpracovaného konkrétního případu rozkrádání u benzinového čerpadla. U jedné benzínky pracuje stálá parta: Vávra, ing. Stejskal, Karafa a Dvořák. Práce jim jde od ruky a z toho plynou i „patřičné“ zisky do jejich vlastní kapsy. Jediný, kdo s těmito kšefty nechce mít nic společného, je starý Dvořák, který se rozhodl, že změní zaměstnání. V této době se u čerpadla uchází o místo mladík Černý. Vedoucí Vávra – ač nerad – ho musí zapracovat… (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaKomedieKrimi
    44
  • Pevnost na Rýně
    Pevnost na Rýně (1962)
    Film

    V německém zajateckém táboře se za druhé světové války odehrává příběh západních generálů, ubytovaných v relativním pohodlí, zatímco obyčejní vojáci živoří v mrazu a nepohodě. Vysocí důstohníci dbají jen své pochybné cti, na osudech podřízených jim nezáleží - však také i hladovku, kterou vyhlásí na protest proti chystané popravě nevinných zajatců, drží čistě formálně a jen s vidinou budoucích zásluh. A imperiální povýšenost je jednou sblíží i s jejich nynějšími vězniteli - takové je poselství této agitační válečné historky, která měla ukazovat prohnilost anglo-americké generality.

    Režie:Ivo Toman
    55%

    V německém zajateckém táboře se za druhé světové války odehrává příběh západních generálů, ubytovaných v relativním pohodlí, zatímco obyčejní vojáci živoří v mrazu a nepohodě. Vysocí důstohníci dbají jen své pochybné cti, na osudech podřízených jim nezáleží - však také i hladovku, kterou vyhlásí na protest proti chystané popravě nevinných zajatců, drží čistě formálně a jen s vidinou budoucích zásluh. A imperiální povýšenost je jednou sblíží i s jejich nynějšími vězniteli - takové je poselství této agitační válečné historky, která měla ukazovat prohnilost anglo-americké generality.

    Režie:Ivo Toman
    45
  • Zlatý pavouk
    Zlatý pavouk (1956)
    Film
    Od poloviny 50. let začaly vznikat zprvu ještě nesmělé pokusy o běžný kriminální film, který by se nehemžil nepřátelskými agenty. V tomto případě, ještě hodně toporném a proklamativním, se však tvůrci dostali jen do půli cesty: někdejší příslušník hrabivých revolučních gard, profesí zubař, se na samém konci války zmocní zlatého pokladu, který pocházel od vězňů z německých koncentračních táborů. Avšak zlato vykoupené krví nevinných obětí ani novému majiteli, jenž zpychne a vede zhýralý život, nepřinese štěstí, po letech jej čeká krušné odhalení. Za zmínku stojí, že svou první \"dospělou\" roli zde ještě nepříliš poutavě vytvořila Jana Brejchová.
    Žánry:Krimi
    55%
    Od poloviny 50. let začaly vznikat zprvu ještě nesmělé pokusy o běžný kriminální film, který by se nehemžil nepřátelskými agenty. V tomto případě, ještě hodně toporném a proklamativním, se však tvůrci dostali jen do půli cesty: někdejší příslušník hrabivých revolučních gard, profesí zubař, se na samém konci války zmocní zlatého pokladu, který pocházel od vězňů z německých koncentračních táborů. Avšak zlato vykoupené krví nevinných obětí ani novému majiteli, jenž zpychne a vede zhýralý život, nepřinese štěstí, po letech jej čeká krušné odhalení. Za zmínku stojí, že svou první \"dospělou\" roli zde ještě nepříliš poutavě vytvořila Jana Brejchová.
    Žánry:Krimi
    46
  • Frona
    Frona (1954)
    Film
    54%
    47
  • Křižovatky
    Křižovatky (1959)
    Film
    53%
    48
  • Váhavý střelec
    Váhavý střelec (1956)
    Film
    53%
    49
  • Dva tygři
    Dva tygři (1966)
    Film

    Když dobrovolný policejní pomocník je příliš iniciativní, zaviní více zmatků než užitku. Lubomír Lipský svou postavu znatelně karikuje, když se úporného snaživce vede k vyšetřování. Nebožák netuší, co všechno výpověď nepříliš důvěryhodné svědkyně dokáže způsobit. Nepříliš povedená komedie se vyznačuje parodickými náběhy, které se dotýkaly tehdy obdivovaných děl (třeba Démantů noci)

    Žánry:KomedieKrimi
    52%

    Když dobrovolný policejní pomocník je příliš iniciativní, zaviní více zmatků než užitku. Lubomír Lipský svou postavu znatelně karikuje, když se úporného snaživce vede k vyšetřování. Nebožák netuší, co všechno výpověď nepříliš důvěryhodné svědkyně dokáže způsobit. Nepříliš povedená komedie se vyznačuje parodickými náběhy, které se dotýkaly tehdy obdivovaných děl (třeba Démantů noci)

    Žánry:KomedieKrimi
    50
  • Racek má zpoždění
    Racek má zpoždění (1950)
    Film
    51%
    51
  • Vítězná křídla
    Vítězná křídla (1950)
    Film
    50%
    52
  • Hrad z písku
    Hrad z písku (1994)
    Film
    Ve starém, zanedbaném domě kdesi na samotě žije matka se svou dcerou celkem spokojený život. Z jejich romantické idyly je vyruší až nečekaná návštěva - cizinec, doprovázený mondénní překladatelkou. Matka získává k cizinci vztah, což se nezamlouvá dceři, která vše komentuje vnitřním hlasem, ani překladatelce, která si na cizince osobuje právo. Film rozehrává podobenství o náročnosti a nejednoznačnosti lidské komunikace, o vyprázdněnosti slov, o špatných mezilidských vztazích i o věčném tématu soužití muže a ženy.
    Žánry:Drama
    50%
    Ve starém, zanedbaném domě kdesi na samotě žije matka se svou dcerou celkem spokojený život. Z jejich romantické idyly je vyruší až nečekaná návštěva - cizinec, doprovázený mondénní překladatelkou. Matka získává k cizinci vztah, což se nezamlouvá dceři, která vše komentuje vnitřním hlasem, ani překladatelce, která si na cizince osobuje právo. Film rozehrává podobenství o náročnosti a nejednoznačnosti lidské komunikace, o vyprázdněnosti slov, o špatných mezilidských vztazích i o věčném tématu soužití muže a ženy.
    Žánry:Drama
    53
  • Výstřely v Mariánských Lázních
    Výstřely v Mariánských Lázních (1973)
    Film
    49%
    54
  • Zelená léta
    Zelená léta (1985)
    Film

    Povídkový snímek líčí ve čtyřech krátkých, bohužel nepříliš nápaditých, námětově stereotypních příbězích osudy vojáků. Často prozrazují silný výchovný akcent: jednou vypráví, jak přátelské pouto vznikne mezi mazákem a nováčkem, kteří společně cestují pro opravený tank, jindy se sblíží vojáci a studenti na společné bramborové brigádě. Nechybí ani melodramatická linka, která upozorňuje na osobní oběti, které život v zeleném vyžaduje, třeba když se důstojníkovi rozpadne manželství poté, co je přeložen do vzdálené posádky.

    Žánry:DramaPovídkový
    46%

    Povídkový snímek líčí ve čtyřech krátkých, bohužel nepříliš nápaditých, námětově stereotypních příbězích osudy vojáků. Často prozrazují silný výchovný akcent: jednou vypráví, jak přátelské pouto vznikne mezi mazákem a nováčkem, kteří společně cestují pro opravený tank, jindy se sblíží vojáci a studenti na společné bramborové brigádě. Nechybí ani melodramatická linka, která upozorňuje na osobní oběti, které život v zeleném vyžaduje, třeba když se důstojníkovi rozpadne manželství poté, co je přeložen do vzdálené posádky.

    Žánry:DramaPovídkový
    55
  • Maturita za školou
    Maturita za školou (1973)
    Film
    46%
    56
  • Blázni, vodníci a podvodníci
    Blázni, vodníci a podvodníci (1980)
    Film
    • VOYO
    Sourozenečtí hrdinové se rádi oddávají recesistickým kouskům, blaží je šokování bližních a drsná překvapení. Jenže výlet mezi jihočeské ochotníky nakonec zaskočí i je samotné. Tento film potvrzuje úměru: čím více se tvůrci snaží rozesmávat, tím více podléhají trapnosti. Osvědčené hvězdy se jen bezmocně pitvoří.
    Žánry:Komedie
    43%
    Sourozenečtí hrdinové se rádi oddávají recesistickým kouskům, blaží je šokování bližních a drsná překvapení. Jenže výlet mezi jihočeské ochotníky nakonec zaskočí i je samotné. Tento film potvrzuje úměru: čím více se tvůrci snaží rozesmávat, tím více podléhají trapnosti. Osvědčené hvězdy se jen bezmocně pitvoří.
    Žánry:Komedie
    57
  • Cesty mužů
    Cesty mužů (1972)
    Film
    43%
    58
  • Olověný chléb
    Olověný chléb (1953)
    Film

    Film "Olověný chléb", natočený podle námětu laureátky státní ceny Aleny Bernáškové, chce ukázat dnešním dětem, jak žily v buržoasním Československu dělnicke děti. Vypráví příběh jedné dětské party z pražské periferie, která pomáhala svým rodičům a sourozencům vyhrát stávku vyhlášenou na protest proti propouštění v Kodymově továrně. Parta se také účastnila slavnosti komunistické mládeže "Rudých letnic", a několik jejích členů bylo raněno při srážce s četníky. Jak ve stávce, tak i při této srážce děti dokázaly, že dobře chápou boj svých otců za právo na práci a že stojí s nimi solidárně. (Filmový přehled)

    Žánry:Drama
    42%

    Film "Olověný chléb", natočený podle námětu laureátky státní ceny Aleny Bernáškové, chce ukázat dnešním dětem, jak žily v buržoasním Československu dělnicke děti. Vypráví příběh jedné dětské party z pražské periferie, která pomáhala svým rodičům a sourozencům vyhrát stávku vyhlášenou na protest proti propouštění v Kodymově továrně. Parta se také účastnila slavnosti komunistické mládeže "Rudých letnic", a několik jejích členů bylo raněno při srážce s četníky. Jak ve stávce, tak i při této srážce děti dokázaly, že dobře chápou boj svých otců za právo na práci a že stojí s nimi solidárně. (Filmový přehled)

    Žánry:Drama
    59
  • 60
  • Případ Daniela
    Případ Daniela (1964)
    Film
    42%
    61
  • 62
  • Únos
    Únos (1952)
    Film

    Komunistický propagandistický film, který měl „správně“ přiblížit skutečnou událost, úlet československých Dakot pilotovaných bývalými příslušníky RAF do emigrace. Příběh odehrávající se na plátně je sice vylhaný od začátku až do konce, nezbytný ideologický balast vyvažují krásné dobové záběry letounů ČSA a Československého letectva v roce 1951. Ve filmu jsou zřejmě poslední záběry našich Mosquit, před jejich likvidací.

    Žánry:Drama
    38%

    Komunistický propagandistický film, který měl „správně“ přiblížit skutečnou událost, úlet československých Dakot pilotovaných bývalými příslušníky RAF do emigrace. Příběh odehrávající se na plátně je sice vylhaný od začátku až do konce, nezbytný ideologický balast vyvažují krásné dobové záběry letounů ČSA a Československého letectva v roce 1951. Ve filmu jsou zřejmě poslední záběry našich Mosquit, před jejich likvidací.

    Žánry:Drama
    63
  • Nad námi svítá
    Nad námi svítá (1952)
    Film

    Důl neplní plán. Jediný Karel Vondra láme v těžbě uhlí rekordy, za což však sklízí jen opovržení a nepochopení většiny svých spolupracovníků. Do dolu nastupuje politický tajemník Vondra, který má na všechny zaměstnance pozitivní vliv. Havíři tak celkově mění svůj přístup k práci a společnými silami pracují na mechanizaci těžby. Plán se nakonec podaří splnit...
    Snímek s typickým socialisticko-realistickým schématem navíc prostupuje doslova \"dělnická estetika\": v jednotlivých záběrech je patrná jednoznačná dominance prostředí uhelného dolu, fascinace strojem a mechanikou či oslava polonahých svalnatých těl havířů.

    Žánry:Drama
    36%

    Důl neplní plán. Jediný Karel Vondra láme v těžbě uhlí rekordy, za což však sklízí jen opovržení a nepochopení většiny svých spolupracovníků. Do dolu nastupuje politický tajemník Vondra, který má na všechny zaměstnance pozitivní vliv. Havíři tak celkově mění svůj přístup k práci a společnými silami pracují na mechanizaci těžby. Plán se nakonec podaří splnit...
    Snímek s typickým socialisticko-realistickým schématem navíc prostupuje doslova \"dělnická estetika\": v jednotlivých záběrech je patrná jednoznačná dominance prostředí uhelného dolu, fascinace strojem a mechanikou či oslava polonahých svalnatých těl havířů.

    Žánry:Drama
    64
  • Divoké pivo
    Divoké pivo (1993)
    Film
    27%
    65