Jiří Adamíra: Nejlepší filmy
a seriály

6.9

Jiří Adamíra: Filmy a seriály

  • Dobrodružství kriminalistiky
    Dobrodružství kriminalistiky (1989)
    Seriál
    • iVysílání
    85%
    1
  • Chalupáři
    Chalupáři (1975)
    SeriálRole: dr. Motl
    • iVysílání
    84%
    2
  • F. L. Věk
    F. L. Věk (1971)
    Seriál
    • iVysílání
    Televizní ztvárnění rozsáhlého románu Aloise Jiráska z období našeho národního obrození je dílem autora Otto Zelenky, režiséra Františka Filipa a dlouhé řady dalších významných umělců. Historie pokořeného a ujařmeného národa, který hledá a nalézá svou ztracenou tvář, získala po vstupu armád Varšavské smlouvy v nových politických souvislostech nový smysl. Divák v ní právem nacházel podobenství s tím, co právě prožíval. A tak se staly pro schvalovatele jakékoliv zmínky o národním sebevědomí a duchovní síle víry nepřípustné. Při premiéře v roce 1971 nesměl být poslední díl F. L. Věka uveden. Teprve po roce 1989 bylo poprvé možné uvést seriál v jeho původní podobě. (zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    80%
    Televizní ztvárnění rozsáhlého románu Aloise Jiráska z období našeho národního obrození je dílem autora Otto Zelenky, režiséra Františka Filipa a dlouhé řady dalších významných umělců. Historie pokořeného a ujařmeného národa, který hledá a nalézá svou ztracenou tvář, získala po vstupu armád Varšavské smlouvy v nových politických souvislostech nový smysl. Divák v ní právem nacházel podobenství s tím, co právě prožíval. A tak se staly pro schvalovatele jakékoliv zmínky o národním sebevědomí a duchovní síle víry nepřípustné. Při premiéře v roce 1971 nesměl být poslední díl F. L. Věka uveden. Teprve po roce 1989 bylo poprvé možné uvést seriál v jeho původní podobě. (zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    3
  • Byl jednou jeden dům
    Byl jednou jeden dům (1974)
    SeriálRole: Patrokles Nerudný
    • iVysílání
    Jeden z nejlepších a nejoblíbenějších českých seriálů, dnes už uznávaný jako klasika, vznikl v polovině sedmdesátých let. Znamenal novou kapitolu v historii našeho původního seriálu. Prozaik Jan Otčenášek a dramatik Oldřich Daněk, v té době oba již renomovaní tvůrci, označili své dílo termínem "televizní román". Dali tak najevo, že jím nejde o běžný, spotřební, zábavně-populární žánr, ale že míří k televiznímu dílu hlubšího záběru. Na vypjatých historických okamžicích let 1936 až 1945 sledují zvraty českého osudu i podoby českého charakteru. Ve scénáři našel zalíbení režisér, jehož jméno čteme na dlouhé řadě těch nejvýznamnějších seriálů od dob jeho počátků dodnes - František Filip. Přivedl před kameru celou plejádu hereckých mistrů všech generací: Miloše Nedbala, Karla Högera, Danu Medřickou, Janu Hlaváčovou, Vladimíra Menšíka, Jiřího Adamíru, Josefa Somra, Petra Čepka, Jiřího Hrzána, Jaromíra Hanzlíka, Slávku Budínovou a dlouhou řadu dalších.
    80%
    Jeden z nejlepších a nejoblíbenějších českých seriálů, dnes už uznávaný jako klasika, vznikl v polovině sedmdesátých let. Znamenal novou kapitolu v historii našeho původního seriálu. Prozaik Jan Otčenášek a dramatik Oldřich Daněk, v té době oba již renomovaní tvůrci, označili své dílo termínem "televizní román". Dali tak najevo, že jím nejde o běžný, spotřební, zábavně-populární žánr, ale že míří k televiznímu dílu hlubšího záběru. Na vypjatých historických okamžicích let 1936 až 1945 sledují zvraty českého osudu i podoby českého charakteru. Ve scénáři našel zalíbení režisér, jehož jméno čteme na dlouhé řadě těch nejvýznamnějších seriálů od dob jeho počátků dodnes - František Filip. Přivedl před kameru celou plejádu hereckých mistrů všech generací: Miloše Nedbala, Karla Högera, Danu Medřickou, Janu Hlaváčovou, Vladimíra Menšíka, Jiřího Adamíru, Josefa Somra, Petra Čepka, Jiřího Hrzána, Jaromíra Hanzlíka, Slávku Budínovou a dlouhou řadu dalších.
    4
  • Popel a hvězdy
    Popel a hvězdy (1990)
    Seriál
    Televizní hra nás uvede do tragických let třicetileté války, která natrvalo poznamenala tvářnost Evropy. V složité hře zákulisní diplomacie se střetávají zájmy zemí i panovníků. Hlavní postavou hry je však český šlechtic, dobrodruh, geniální válečník a postava dodnes tajemná, Albrecht z Valdštejna, muž, který měl v jisté chvíli v rukou osud celé Evropy. V inscenaci z roku 1990 postavu této velké osobnosti našich dějin ztvárnil Jiří Adamíra.
    Žánry:DramaHistorický
    79%
    Televizní hra nás uvede do tragických let třicetileté války, která natrvalo poznamenala tvářnost Evropy. V složité hře zákulisní diplomacie se střetávají zájmy zemí i panovníků. Hlavní postavou hry je však český šlechtic, dobrodruh, geniální válečník a postava dodnes tajemná, Albrecht z Valdštejna, muž, který měl v jisté chvíli v rukou osud celé Evropy. V inscenaci z roku 1990 postavu této velké osobnosti našich dějin ztvárnil Jiří Adamíra.
    Žánry:DramaHistorický
    5
  • Ministerstvo strachu
    Ministerstvo strachu (1966)
    Minisérie
    V bombardovaném Londýně roku 1942, uprostřed války, vyhrává hrdina špionážně detektivního příběhu Artur Rowe shodou náhod v loterii pro dobročinné účely jednu z atrakcí, dort z čerstvých vajec. Dort měl získat jiný smluvený výherce a agent nacistické páté kolony v Britanii se pokusí kvůli němu dokonce Rowa zabít. Vnitřně rozpolcený Rowe, který umožnil své nevyléčitelné ženě vzít jed a je vlastně (alespoň ve svém vědomí) vrahem, se nemůže obrátit o pomoc k policii ani k veřejnosti. Ač je sám v pozici štvance, musí v sobě najít dostatek odvahy a síly, aby se pustil do nebezpečného boje sám.
    Žánry:Drama
    78%
    V bombardovaném Londýně roku 1942, uprostřed války, vyhrává hrdina špionážně detektivního příběhu Artur Rowe shodou náhod v loterii pro dobročinné účely jednu z atrakcí, dort z čerstvých vajec. Dort měl získat jiný smluvený výherce a agent nacistické páté kolony v Britanii se pokusí kvůli němu dokonce Rowa zabít. Vnitřně rozpolcený Rowe, který umožnil své nevyléčitelné ženě vzít jed a je vlastně (alespoň ve svém vědomí) vrahem, se nemůže obrátit o pomoc k policii ani k veřejnosti. Ač je sám v pozici štvance, musí v sobě najít dostatek odvahy a síly, aby se pustil do nebezpečného boje sám.
    Žánry:Drama
    6
  • Konec starých časů
    Konec starých časů (1989)
    FilmRole: majordomus Kotera
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +1
    Velkostatkář Stoklasa dostal po první světové válce do správy zámek a panství Kratochvíle. Rád by pronikl do vyšších kruhů, domácnost vede ve velkém stylu, mezi četným služebnictvem má vedle majordoma, komorných a vychovatelky dokonce i knihovníka. Šlechtici z okolí však neotesaného zbohatlíka ignorují. Stoklasa je tedy potěšen, když do zámku doslova vtrhne nezvaný host: údajný ruský emigrant kníže Alexej Megalrogov. Fanfarón z rodu barona Prášila notně rozhýbe poklidný běh život na Kratochvíli. Má v zásobě nepřeberně historek, žádná žena si před ním nemůže být jistá, nevyhýbá se ani soubojům. A stejně jako se jednoho dne vynořil neznámo odkud, po čase zas mizí neznámo kam. Nechává za sebou jen vzpomínky a nostalgii po starých dobrých časech, kdy muži byli opravdovými muži, kavalíry a hrdiny...
    Žánry:Komedie
    76%
    Velkostatkář Stoklasa dostal po první světové válce do správy zámek a panství Kratochvíle. Rád by pronikl do vyšších kruhů, domácnost vede ve velkém stylu, mezi četným služebnictvem má vedle majordoma, komorných a vychovatelky dokonce i knihovníka. Šlechtici z okolí však neotesaného zbohatlíka ignorují. Stoklasa je tedy potěšen, když do zámku doslova vtrhne nezvaný host: údajný ruský emigrant kníže Alexej Megalrogov. Fanfarón z rodu barona Prášila notně rozhýbe poklidný běh život na Kratochvíli. Má v zásobě nepřeberně historek, žádná žena si před ním nemůže být jistá, nevyhýbá se ani soubojům. A stejně jako se jednoho dne vynořil neznámo odkud, po čase zas mizí neznámo kam. Nechává za sebou jen vzpomínky a nostalgii po starých dobrých časech, kdy muži byli opravdovými muži, kavalíry a hrdiny...
    Žánry:Komedie
    7
  • Nemocnice na kraji města I. a II.
    Nemocnice na kraji města I. a II. (1978)
    Seriál
    • iVysílání
    76%
    8
  • Panoptikum Města pražského
    Panoptikum Města pražského (1988)
    SeriálRole: policejní rada Korejs
    • iVysílání
    Volné pokračování seriálu Hříšní lidé města pražského. Desetidílný seriál kriminálních příběhů spisovatele Jiřího Marka a režiséra Antonína Moskalyka, který volně navazuje na oblíbené Hříšné lidi Města pražského, se vrací na obrazovky. Opět se tedy budeme setkávat s pány detektivy ze "čtyřky", jen pana radu Vacátka nahradil nový policejní rada Korejs (Jiří Adamíra). Jeho muži, pánové Bouše a Brůžek (Josef Vinklář a Josef Bláha), budou s pomocí již penzionovaného detektiva Mrázka (František Filipovský) a snaživého policejního koncipisty dr. Součka (Ondřej Havelka) řešit kriminální případy, které přinesla doba hospodářské krize na přelomu dvacátých a třicátých let minulého století. Jakkoli to byla těžká doba, lidé hřešili stále. Neboť hřešit je tak sladké... S humorem a lidskou shovívavostí se podíváme na příběhy hříšných a nehříšných pražských občanů, nahlédneme s nimi do prostředí, která bychom v našem hlavním městě již těžko hledali, prožijeme situace, které se rovněž nemohou opakovat... (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimi
    75%
    Volné pokračování seriálu Hříšní lidé města pražského. Desetidílný seriál kriminálních příběhů spisovatele Jiřího Marka a režiséra Antonína Moskalyka, který volně navazuje na oblíbené Hříšné lidi Města pražského, se vrací na obrazovky. Opět se tedy budeme setkávat s pány detektivy ze "čtyřky", jen pana radu Vacátka nahradil nový policejní rada Korejs (Jiří Adamíra). Jeho muži, pánové Bouše a Brůžek (Josef Vinklář a Josef Bláha), budou s pomocí již penzionovaného detektiva Mrázka (František Filipovský) a snaživého policejního koncipisty dr. Součka (Ondřej Havelka) řešit kriminální případy, které přinesla doba hospodářské krize na přelomu dvacátých a třicátých let minulého století. Jakkoli to byla těžká doba, lidé hřešili stále. Neboť hřešit je tak sladké... S humorem a lidskou shovívavostí se podíváme na příběhy hříšných a nehříšných pražských občanů, nahlédneme s nimi do prostředí, která bychom v našem hlavním městě již těžko hledali, prožijeme situace, které se rovněž nemohou opakovat... (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimi
    9
  • Svědek umírajícího času
    Svědek umírajícího času (1990)
    FilmRole: vypravěč (mluví)
    75%
    10
  • 11
  • Božská Ema
    Božská Ema (1979)
    FilmRole: plukovník
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    72%
    12
  • Bakaláři
    Bakaláři (1972)
    Seriál
    • iVysílání
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    71%
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    13
  • Hra bez pravidel
    Hra bez pravidel (1966)
    FilmRole: klenotník Litera
    Dva kriminálníci mají v plánu vyloupit klenotnictví na Václavském náměstí. Jejich promyšlená akce se však zkomplikuje střelbou a společně s řidičem Burianem (Z. Kryzánek) prchají. S ním se poté lupiči rozdělí a přesednou do jiného vozu, který byl záměrně poškozen. Neovladatelné auto se zřítí ze svahu a z lupičů přežije pouze jeden (J. Tříska). Toho také policie dopadne v nedaleké chatě. V jednu chvíli s ním však je pouze kriminalista Málek (S. Matyáš) a po pokusu přemoci policistu je lupič nešťastně zastřelen vlastní zbraní. Málek z toho má značné problémy, neboť bez tohoto svědka nemůžou kriminalisté potvrdit, zdali nebyl komplicem kriminálníků také klenotník Litera (J. Adamíra). K této domněnce je vede fakt, že se odehrálo až příliš mnoho podezřelých náhod, které zlodějům usnadnily krádež. Hospitalizovaný Litera se pak skutečně v noci vytratí z nemocnice, aby si vyzvedl z tajné skrýše ukradené klenoty. Případ se později dostává k soudu, ale pro nedostatek důkazů nemůže nikdo nic klenotníkovi dokázat a jediným odsouzeným je Burian. Uplynou čtyři roky a po propuštění Burian navštíví Literu, od něhož žádá svůj podíl. Ten mu však tvrdí, že když dorazil ke skrýši, klenoty již byly pryč. Litera poté náhodou narazí na Málka, který se nyní živí jako taxikář. Toto setkání v bývalém policistovi znovu probudí touhu se do případu vložit a klenoty nalézt… (Česká televize)
    71%
    Dva kriminálníci mají v plánu vyloupit klenotnictví na Václavském náměstí. Jejich promyšlená akce se však zkomplikuje střelbou a společně s řidičem Burianem (Z. Kryzánek) prchají. S ním se poté lupiči rozdělí a přesednou do jiného vozu, který byl záměrně poškozen. Neovladatelné auto se zřítí ze svahu a z lupičů přežije pouze jeden (J. Tříska). Toho také policie dopadne v nedaleké chatě. V jednu chvíli s ním však je pouze kriminalista Málek (S. Matyáš) a po pokusu přemoci policistu je lupič nešťastně zastřelen vlastní zbraní. Málek z toho má značné problémy, neboť bez tohoto svědka nemůžou kriminalisté potvrdit, zdali nebyl komplicem kriminálníků také klenotník Litera (J. Adamíra). K této domněnce je vede fakt, že se odehrálo až příliš mnoho podezřelých náhod, které zlodějům usnadnily krádež. Hospitalizovaný Litera se pak skutečně v noci vytratí z nemocnice, aby si vyzvedl z tajné skrýše ukradené klenoty. Případ se později dostává k soudu, ale pro nedostatek důkazů nemůže nikdo nic klenotníkovi dokázat a jediným odsouzeným je Burian. Uplynou čtyři roky a po propuštění Burian navštíví Literu, od něhož žádá svůj podíl. Ten mu však tvrdí, že když dorazil ke skrýši, klenoty již byly pryč. Litera poté náhodou narazí na Málka, který se nyní živí jako taxikář. Toto setkání v bývalém policistovi znovu probudí touhu se do případu vložit a klenoty nalézt… (Česká televize)
    14
  • Směšný pán
    Směšný pán (1969)
    FilmRole: dr. Preclík
    Významný, niterně zklidněný film Karla Kachyni (natočený podle scénáře Jana Procházky) se sice odehrává v nemocnici, avšak vztahuje se k obecnějším problémům - pojednává o vůli člověka žít všemu navzdory, překonávat vážné zdravotní potíže. Hlavního hrdinu, skvěle ztvárněného Vladimírem Šmeralem, zlomily stalinistické represe, jichž se jako průkopník kybernetiky stal obětí, dokonce i dcera se jej kdysi zřekla. Přesto se vzepne k namáhavé činnosti, když dívku, kterou čas od času vídá z okna nemocničního pokoje, začne podezírat, že chce spáchat sebevraždu. Ačkoli mu nikdo nevěří, starý muž se na vlastní pěst a s doslovným nasazením vlastního života pokusí o její záchranu.
    Žánry:Drama
    70%
    Významný, niterně zklidněný film Karla Kachyni (natočený podle scénáře Jana Procházky) se sice odehrává v nemocnici, avšak vztahuje se k obecnějším problémům - pojednává o vůli člověka žít všemu navzdory, překonávat vážné zdravotní potíže. Hlavního hrdinu, skvěle ztvárněného Vladimírem Šmeralem, zlomily stalinistické represe, jichž se jako průkopník kybernetiky stal obětí, dokonce i dcera se jej kdysi zřekla. Přesto se vzepne k namáhavé činnosti, když dívku, kterou čas od času vídá z okna nemocničního pokoje, začne podezírat, že chce spáchat sebevraždu. Ačkoli mu nikdo nevěří, starý muž se na vlastní pěst a s doslovným nasazením vlastního života pokusí o její záchranu.
    Žánry:Drama
    15
  • Rukojmí v Bella Vista
    Rukojmí v Bella Vista (1979)
    FilmRole: Mestrey
    • VOYO
    67%
    16
  • 17
  • Radúz a Mahulena
    Radúz a Mahulena (1970)
    FilmRole: Stojmír
    • iVysílání
    Syn magurského krále Radúz zabloudil při lovu na území tatranského krále Stojmíra. Od věrného sluhy Radovida se dozví důvod sporu mezi zeměmi. Radúzova matka Nyola se kdysi provdala za jeho otce a odmítnutý nápadník Stojmír se oženil se zlou kněžnou Runou. Ta ze žárlivosti neustále rozdmýchává nenávist k Maguře. Dříve než stačí Radúz s Radovidem překročit hranice, jsou zadrženi vojskem vedeným Runou. Bílý jelen, kterého Radúz zabil, patřil nejmladší ze tří Stojmírových dcer, krásné a něžné Mahuleně. Radovid je propuštěn a Radúz uvržen do věže a později přikován ve skalách. ..
    Režie:Petr Weigl
    67%
    Syn magurského krále Radúz zabloudil při lovu na území tatranského krále Stojmíra. Od věrného sluhy Radovida se dozví důvod sporu mezi zeměmi. Radúzova matka Nyola se kdysi provdala za jeho otce a odmítnutý nápadník Stojmír se oženil se zlou kněžnou Runou. Ta ze žárlivosti neustále rozdmýchává nenávist k Maguře. Dříve než stačí Radúz s Radovidem překročit hranice, jsou zadrženi vojskem vedeným Runou. Bílý jelen, kterého Radúz zabil, patřil nejmladší ze tří Stojmírových dcer, krásné a něžné Mahuleně. Radovid je propuštěn a Radúz uvržen do věže a později přikován ve skalách. ..
    Režie:Petr Weigl
    18
  • ...a pátý jezdec je Strach
    ...a pátý jezdec je Strach (1964)
    FilmRole: JUDr. Veselý

    Režisér se vrátil do doby nacistické okupace, ukazuje obludnost systému, který dokázal z rasových důvodů postavit miliony lidí mimo zákon a odsoudit je k smrti. Do doby, kdy začaly první transporty a kdy se mezi pražským židovským obyvatelstvem začala šířit bezmezná hrůza. Hlavní postava příběhu - židovský lékař, docent Braun nachází ve své bídě a ponížení dosti sil vzdorovat nepříteli nejnebezpečnějšímu: Strachu.

    (oficiální text distributora)

    Žánry:Drama
    67%

    Režisér se vrátil do doby nacistické okupace, ukazuje obludnost systému, který dokázal z rasových důvodů postavit miliony lidí mimo zákon a odsoudit je k smrti. Do doby, kdy začaly první transporty a kdy se mezi pražským židovským obyvatelstvem začala šířit bezmezná hrůza. Hlavní postava příběhu - židovský lékař, docent Braun nachází ve své bídě a ponížení dosti sil vzdorovat nepříteli nejnebezpečnějšímu: Strachu.

    (oficiální text distributora)

    Žánry:Drama
    19
  • 20
  • Dům ztracených duší
    Dům ztracených duší (1967)
    FilmRole: detektiv Havel
    64%
    21
  • Svědectví mrtvých očí
    Svědectví mrtvých očí (1971)
    FilmRole: Horáček
    • VOYO
    Hlavní postavou je tu penzionovaný kriminalista Václav Gaudl, který si začíná všímat podezřelého chování elegantního manžela své neteře Hedviky. Požádá svého přítele, podplukovníka Mácu, aby mu zjistil, kam profesor Horáček jezdí ve vypůjčeném taxikářském autě. Horáček je finančním expertem podniků zahraničního obchodu a přednáší na vysoké škole, Hedvika pracuje jako redaktorka v nakladatelství. Žijí si nad poměry, nejen díky svým profesím, ale také díky dědictví po bohatém otci Hedviky. Bydlí ve velké vile, mají dvě auta, chatu. Žena, která se snaží udržet si manžela, netuší, že má mladou milenku, jejich podnájemnici Danielu, s níž po přednáškách odjíždí na chatu. Když se Horáček rozhodne rozvést, ztropí Hedvika hysterickou scénu při níž nejprve prohlásí, že se nikdy nerozvede a nakonec způsobí nehodu, při níž zahyne mladá stopařka. Hedvika přemluví manžela, aby z místa nehody ujel. Muž to udělá protože netuší, že ho žena vyfotila, když táhl mrtvolu do křovin. Profesor Horáček se rozhodne pro radikální řešení. Chladnokrevně připraví a provede vraždu.
    Žánry:DramaKrimi
    64%
    Hlavní postavou je tu penzionovaný kriminalista Václav Gaudl, který si začíná všímat podezřelého chování elegantního manžela své neteře Hedviky. Požádá svého přítele, podplukovníka Mácu, aby mu zjistil, kam profesor Horáček jezdí ve vypůjčeném taxikářském autě. Horáček je finančním expertem podniků zahraničního obchodu a přednáší na vysoké škole, Hedvika pracuje jako redaktorka v nakladatelství. Žijí si nad poměry, nejen díky svým profesím, ale také díky dědictví po bohatém otci Hedviky. Bydlí ve velké vile, mají dvě auta, chatu. Žena, která se snaží udržet si manžela, netuší, že má mladou milenku, jejich podnájemnici Danielu, s níž po přednáškách odjíždí na chatu. Když se Horáček rozhodne rozvést, ztropí Hedvika hysterickou scénu při níž nejprve prohlásí, že se nikdy nerozvede a nakonec způsobí nehodu, při níž zahyne mladá stopařka. Hedvika přemluví manžela, aby z místa nehody ujel. Muž to udělá protože netuší, že ho žena vyfotila, když táhl mrtvolu do křovin. Profesor Horáček se rozhodne pro radikální řešení. Chladnokrevně připraví a provede vraždu.
    Žánry:DramaKrimi
    22
  • Veronika
    Veronika (1985)
    FilmRole: páter Štulc
    Po biografickém Horoucím srdci z roku 1962 je Veronika již druhým filmem režiséra Otakara Vávry, jenž čerpá námětově ze života největší české spisovatelky 19. století Boženy Němcové. Proti předchozímu filmu, zachycujícímu poměrně široký obraz české vlastenecké společnosti v letech 1851-1856, je záběr Veroniky, natočené podle stejnojmenné novely Miloše V. Kratochvíla, podstatně užší a časově jej vymezuje období pouhých několika měsíců zimy 1854 a jara 1855. Jde tedy o epizodu ze života spisovatelky, literárni historií málo připomínanou, jejíž tragickou hrdinkou je mladá dívka Viktorie Paulová, vystupující ve filmu pod smyšleným jménem Veronika PavIitová. Tato vlastenka se stala nedobrovolnou konfidentkou rakouské policie a svou bezděčnou zradu Němcové a jeíich přátel zaplatila životem. Na okraji v podstatě psychoogického příběhu jejího utrpení zachytili autoři životní situaci Boženy Němcově v období, kdy začala psát Babičku, zejména pak její nenaplněnou lásku k rnedíku Hanuši Jurenkovi.
    63%
    Po biografickém Horoucím srdci z roku 1962 je Veronika již druhým filmem režiséra Otakara Vávry, jenž čerpá námětově ze života největší české spisovatelky 19. století Boženy Němcové. Proti předchozímu filmu, zachycujícímu poměrně široký obraz české vlastenecké společnosti v letech 1851-1856, je záběr Veroniky, natočené podle stejnojmenné novely Miloše V. Kratochvíla, podstatně užší a časově jej vymezuje období pouhých několika měsíců zimy 1854 a jara 1855. Jde tedy o epizodu ze života spisovatelky, literárni historií málo připomínanou, jejíž tragickou hrdinkou je mladá dívka Viktorie Paulová, vystupující ve filmu pod smyšleným jménem Veronika PavIitová. Tato vlastenka se stala nedobrovolnou konfidentkou rakouské policie a svou bezděčnou zradu Němcové a jeíich přátel zaplatila životem. Na okraji v podstatě psychoogického příběhu jejího utrpení zachytili autoři životní situaci Boženy Němcově v období, kdy začala psát Babičku, zejména pak její nenaplněnou lásku k rnedíku Hanuši Jurenkovi.
    23
  • Lev s bílou hřívou
    Lev s bílou hřívou (1986)
    FilmRole: Karel Kovařovic
    • VOYO

    Ve filmu Lev s bílou hřívou nejde tolik o fakta ze skladatelova života, jako spíše o milostné a jiné inspirační zdroje jeho tvorby a jeho urputný a vášnivý zápas o pravdivost hudebního vyjádření. Zachycuje dvě podstatná období Janáčkova života: v první části je to boj za prosazení jeho stěžejního díla - Její pastorkyně - a tragické události skladatelova života. Druhá část čerpá z etapy posledního desetiletí jeho života a zachycuje horečnatou skladatelskou činnost, podnícenou milostným vztahem k mladé ženě. (oficiální text distributora)

    63%

    Ve filmu Lev s bílou hřívou nejde tolik o fakta ze skladatelova života, jako spíše o milostné a jiné inspirační zdroje jeho tvorby a jeho urputný a vášnivý zápas o pravdivost hudebního vyjádření. Zachycuje dvě podstatná období Janáčkova života: v první části je to boj za prosazení jeho stěžejního díla - Její pastorkyně - a tragické události skladatelova života. Druhá část čerpá z etapy posledního desetiletí jeho života a zachycuje horečnatou skladatelskou činnost, podnícenou milostným vztahem k mladé ženě. (oficiální text distributora)

    24
  • Jeden z nich je vrah
    Jeden z nich je vrah (1970)
    FilmRole: Hájek
    • VOYO
    • Canal+
    Bývalý řidič dálkové dopravy Marek si odseděl trest za pašování uměleckých předmětů do ciziny a je propuštěn na svobodu. Na lavici obžalovaných však stanul sám, neboť vzal vinu na sebe namísto svých společníků výměnou za to, že se postarají o jeho rodinu. My se s ním setkáváme v okamžiku, kdy je po odpykání trestu propuštěn na svobodu a ihned nato kontaktuje jednoho z nich – Karla Hesse, jehož následně chladnokrevně zavraždí. Poté se vydá i za ostatními – Jelínkem, Krásou a Novákem, které postaví před hotovou věc, že Hesse zabil. Přinutí je o věci mlčet, poněvadž by je nyní u výslechu všechny potopil. Za vlastní mlčení si pak žádá finanční rentu. Po třech měsících se ale z Marka stává notorický opilec a pro své kumpány začne představovat nebezpečí. Policie také nalezne mrtvé tělo Hesse v potopeném autě. Případu se ujímá zkušený vyšetřovatel Hájek, který si brzy dá do souvislosti Hessovu smrt s propuštěným Markem.
    Žánry:DramaKrimi
    62%
    Bývalý řidič dálkové dopravy Marek si odseděl trest za pašování uměleckých předmětů do ciziny a je propuštěn na svobodu. Na lavici obžalovaných však stanul sám, neboť vzal vinu na sebe namísto svých společníků výměnou za to, že se postarají o jeho rodinu. My se s ním setkáváme v okamžiku, kdy je po odpykání trestu propuštěn na svobodu a ihned nato kontaktuje jednoho z nich – Karla Hesse, jehož následně chladnokrevně zavraždí. Poté se vydá i za ostatními – Jelínkem, Krásou a Novákem, které postaví před hotovou věc, že Hesse zabil. Přinutí je o věci mlčet, poněvadž by je nyní u výslechu všechny potopil. Za vlastní mlčení si pak žádá finanční rentu. Po třech měsících se ale z Marka stává notorický opilec a pro své kumpány začne představovat nebezpečí. Policie také nalezne mrtvé tělo Hesse v potopeném autě. Případu se ujímá zkušený vyšetřovatel Hájek, který si brzy dá do souvislosti Hessovu smrt s propuštěným Markem.
    Žánry:DramaKrimi
    25
  • Oldřich a Božena
    Oldřich a Božena (1984)
    FilmRole: Guntr
    • VOYO
    • O2 TV
    62%
    26
  • Komediant
    Komediant (1984)
    FilmRole: Killer
    61%
    27
  • Zelená vlna
    Zelená vlna (1982)
    FilmRole: Reichenberger
    60%
    28
  • Bloudění
    Bloudění (1966)
    FilmRole: Šubrt
    Méně známý titul přesvědčivě postihuje ovzduší 60. let, zvažování nedávných vin i vyhlídek do budoucna. Generace otců se obtížně vyrovnává se svou účastí na stalinských represích, dospívající děti však již žijí zcela jinými strarostmi, odmítajíce uznávat své rodiče za jakoukoli autoritu. Avšak hledání nových životních modelů se stejně rozplyne do ztracena, hrdinům po všech konfrontačních střetech zůstává jen jakási morální kocovina. Graficky strohý, černobíle natočený snímek, s oblibou vytvářející figurální kompozice, však vnímavě postihuje mnohá dobová stigmata, zvláště rozpad mezigeneračního porozumění.
    60%
    Méně známý titul přesvědčivě postihuje ovzduší 60. let, zvažování nedávných vin i vyhlídek do budoucna. Generace otců se obtížně vyrovnává se svou účastí na stalinských represích, dospívající děti však již žijí zcela jinými strarostmi, odmítajíce uznávat své rodiče za jakoukoli autoritu. Avšak hledání nových životních modelů se stejně rozplyne do ztracena, hrdinům po všech konfrontačních střetech zůstává jen jakási morální kocovina. Graficky strohý, černobíle natočený snímek, s oblibou vytvářející figurální kompozice, však vnímavě postihuje mnohá dobová stigmata, zvláště rozpad mezigeneračního porozumění.
    29
  • Příběh lásky a cti
    Příběh lásky a cti (1977)
    FilmRole: dr. Podlipský

    Téměř ve stejné době, jako předchozí Záchvěv strachu, se odehrává též Příběh lásky a cti. Také zachycuje pokrytecké ovzduší oněch časů, zvláště takzvanou \"lepší společnost\", ovšem od společenského akcentu se více přesouvá k soukromým trablům dvou mimořádných, osaměle se však cítících umělců - Jana Nerudy a Karoliny Světlé. Jejich milostné vzplanutí dokládají zachované dopisy, které si vyměňovali. Na jejich základě scenárista Jiří Šotola domyslel plně uvěřitelný příběh, jemuž však režisér Otakar Vávra vtiskl staromilský výraz, marně nadlehčovaný nostalgicky zamženou kamerou Miroslava Ondříčka.

    Žánry:DramaHistorický
    59%

    Téměř ve stejné době, jako předchozí Záchvěv strachu, se odehrává též Příběh lásky a cti. Také zachycuje pokrytecké ovzduší oněch časů, zvláště takzvanou \"lepší společnost\", ovšem od společenského akcentu se více přesouvá k soukromým trablům dvou mimořádných, osaměle se však cítících umělců - Jana Nerudy a Karoliny Světlé. Jejich milostné vzplanutí dokládají zachované dopisy, které si vyměňovali. Na jejich základě scenárista Jiří Šotola domyslel plně uvěřitelný příběh, jemuž však režisér Otakar Vávra vtiskl staromilský výraz, marně nadlehčovaný nostalgicky zamženou kamerou Miroslava Ondříčka.

    Žánry:DramaHistorický
    30
  • 30 případů majora Zemana
    30 případů majora Zemana (1976)
    Seriál
    58%
    31
  • Souhvězdí Panny
    Souhvězdí Panny (1965)
    FilmRole: npor. Březina

    Podle povídky Milana Uhdeho vznikl snímek dnes již sice bezmála zapomenutý, ale přesto zajímavý svou snahou přiblížit vojenskou službu, byť tak činí na základě anekdoty - jak se na vojnu propašovala dívka ke svému milenci. Film je po vizuální stránce natočený ambiciózně: kamera neustále a téměř reportážně panoramuje stísňující vojenský prostor, v plynulých jízdách těká z postavy na postavu. Ne zcela sourodě však mísí milostnou romanci s juchavým pohledem na život v uniformě. Do tohoto až křečovitě prostořekého pole vnikají věčně se dohadující smíškové pracující na ošetřovně, kteří jako by sem spadli z úplně jiného filmu, natolik formanovské jsou jejich rozmluvy i kresba (zvláště u Vladimíra Pucholta, vedle něhož poznáme začínajícího Jiřího Wimmera). V době vzniku film získal skandální příchuť kvůli temperamentním erotickým scénám, k nimž se odvážně propůjčila debutující Jaroslava Obermaierová.

    58%

    Podle povídky Milana Uhdeho vznikl snímek dnes již sice bezmála zapomenutý, ale přesto zajímavý svou snahou přiblížit vojenskou službu, byť tak činí na základě anekdoty - jak se na vojnu propašovala dívka ke svému milenci. Film je po vizuální stránce natočený ambiciózně: kamera neustále a téměř reportážně panoramuje stísňující vojenský prostor, v plynulých jízdách těká z postavy na postavu. Ne zcela sourodě však mísí milostnou romanci s juchavým pohledem na život v uniformě. Do tohoto až křečovitě prostořekého pole vnikají věčně se dohadující smíškové pracující na ošetřovně, kteří jako by sem spadli z úplně jiného filmu, natolik formanovské jsou jejich rozmluvy i kresba (zvláště u Vladimíra Pucholta, vedle něhož poznáme začínajícího Jiřího Wimmera). V době vzniku film získal skandální příchuť kvůli temperamentním erotickým scénám, k nimž se odvážně propůjčila debutující Jaroslava Obermaierová.

    32
  • Putování Jana Amose
    Putování Jana Amose (1983)
    FilmRole: dr. Tupl

    Výpravný, dvojdílný přepis zachycuje strastiplné osudy českého velikána Jana Amose Komenského, po bělohorské katastrofě donuceného opustit vlast. Líčí jeho setkání s různými evropskými osobnostmi 17. století - se švédskou královnou, s umělci i vědci. Zdůrazňuje hrdinovu ušlechtilost, ale také vnitřní odolnost, která mu dovoluje překonat řadu soukromých i pracovních tragédií. Součástí příběhu se stává zhmotněné podobenství Labyrint světa a ráj srdce. Pojetí Komenského je však sošně neživotné a zejména je z něho \"vyzmizíkována\" náboženská rovina. Zjednodušující životopis se proto neubránil školometské suchopárnosti.

    58%

    Výpravný, dvojdílný přepis zachycuje strastiplné osudy českého velikána Jana Amose Komenského, po bělohorské katastrofě donuceného opustit vlast. Líčí jeho setkání s různými evropskými osobnostmi 17. století - se švédskou královnou, s umělci i vědci. Zdůrazňuje hrdinovu ušlechtilost, ale také vnitřní odolnost, která mu dovoluje překonat řadu soukromých i pracovních tragédií. Součástí příběhu se stává zhmotněné podobenství Labyrint světa a ráj srdce. Pojetí Komenského je však sošně neživotné a zejména je z něho \"vyzmizíkována\" náboženská rovina. Zjednodušující životopis se proto neubránil školometské suchopárnosti.

    33
  • Podezření
    Podezření (1972)
    FilmRole: Milner
    57%
    34
  • Evropa tančila valčík
    Evropa tančila valčík (1989)
    Film

    Svůj poslední film zasvětil Otakar Vávra událostem provázejícím výbuch první světové války. Odehrává se v reprezentativních mocenských centrech, na panovnických dvorech ve Vídni, Berlíně i Moskvě. Souběžně rozvíjí osud českého archiváře, který se zaplete se srbským protirakouským odbojem. Ačkoli film je koncipován jako pečlivá dobová rekonstrukce, převažuje ve výsledku plochá ilustrace.

    Žánry:DramaHistorický
    57%

    Svůj poslední film zasvětil Otakar Vávra událostem provázejícím výbuch první světové války. Odehrává se v reprezentativních mocenských centrech, na panovnických dvorech ve Vídni, Berlíně i Moskvě. Souběžně rozvíjí osud českého archiváře, který se zaplete se srbským protirakouským odbojem. Ačkoli film je koncipován jako pečlivá dobová rekonstrukce, převažuje ve výsledku plochá ilustrace.

    Žánry:DramaHistorický
    35
  • Nevěsta k zulíbání
    Nevěsta k zulíbání (1980)
    FilmRole: doc. Horák
    • VOYO
    Protagonisty filmu Nevěsta k zulíbání jsou pražští geometři Květa a Karol, lidé, kteří již mají po třicítce. Pracují spolu několik let a - jakoby instinktivně - se přehlížejí. Protiklady se ale mohou přitahovat. Stačí, aby se naskytla příležitost. Energická, emancipovaná a na pohled soběstačná Květa vyhoví prosbě sebevědomého a trochu lehkomyslného Karola a zaveze jej svým vozem na svatbu jeho sestry. Tam, ve slovenské dědině, ji považují za Karolovu snoubenku a Květa, aby se vše obešlo bez trapasů, přistupuje na Karolův návrh hrát po tři dny roli jeho vyvolené. Ze hry však vzniká opravdový vztah... (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaRomantický
    57%
    Protagonisty filmu Nevěsta k zulíbání jsou pražští geometři Květa a Karol, lidé, kteří již mají po třicítce. Pracují spolu několik let a - jakoby instinktivně - se přehlížejí. Protiklady se ale mohou přitahovat. Stačí, aby se naskytla příležitost. Energická, emancipovaná a na pohled soběstačná Květa vyhoví prosbě sebevědomého a trochu lehkomyslného Karola a zaveze jej svým vozem na svatbu jeho sestry. Tam, ve slovenské dědině, ji považují za Karolovu snoubenku a Květa, aby se vše obešlo bez trapasů, přistupuje na Karolův návrh hrát po tři dny roli jeho vyvolené. Ze hry však vzniká opravdový vztah... (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaRomantický
    36
  • Stíhán a podezřelý
    Stíhán a podezřelý (1978)
    FilmRole: ing. Trojan
    • VOYO
    54%
    37
  • Advokátka
    Advokátka (1977)
    FilmRole: prokurátor
    Mladá právnička prožívá své první profesní obtíže, vrství se jí rodinné neshody. Obtížně snáší, že obhajoby souzených lidí - počínaje ženou, která zavraždila svého agresivního manžela - nevycházejí podle jejích představ, prožívá zklamání, že ani její muž není právě příkladem mravnosti, neboť při vyšetřování rozkrádání majetku v socialistickém majetku vedou všechny nitky právě k němu. Přes všechny potíže si však hrdinka uchovává smysl pro čest i spravedlnost. Tvůrci se pokusili vymodelovat ideální hrdinku, avšak vybavili ji přílišnou tezovitostí.
    53%
    Mladá právnička prožívá své první profesní obtíže, vrství se jí rodinné neshody. Obtížně snáší, že obhajoby souzených lidí - počínaje ženou, která zavraždila svého agresivního manžela - nevycházejí podle jejích představ, prožívá zklamání, že ani její muž není právě příkladem mravnosti, neboť při vyšetřování rozkrádání majetku v socialistickém majetku vedou všechny nitky právě k němu. Přes všechny potíže si však hrdinka uchovává smysl pro čest i spravedlnost. Tvůrci se pokusili vymodelovat ideální hrdinku, avšak vybavili ji přílišnou tezovitostí.
    38
  • Poslední vlak
    Poslední vlak (1982)
    FilmRole: profesor

    Mladík z chudé proletářské rodiny úspěšně vystuduje vysokou školu, seznámí se s dívkou vyrostlou v dětském domově - a své okolí, chamtivé příbuzné i kamaráda z bohaté měšťácké rodiny, překvapí odmítnutím jakýchkoli výhod. Pravidelně jezdí za svými rodiči, aby jim pomáhal se stavbou domku, snaží se za všech okolností jednat čestně. I když je příběh zasazen do 50. let, jejich odraz je zcela neznatelný. Tvůrci upřednostňují plochou moralitu o mladém muži, jenž za své přijal ideály nové komunistické inteligence.

    52%

    Mladík z chudé proletářské rodiny úspěšně vystuduje vysokou školu, seznámí se s dívkou vyrostlou v dětském domově - a své okolí, chamtivé příbuzné i kamaráda z bohaté měšťácké rodiny, překvapí odmítnutím jakýchkoli výhod. Pravidelně jezdí za svými rodiči, aby jim pomáhal se stavbou domku, snaží se za všech okolností jednat čestně. I když je příběh zasazen do 50. let, jejich odraz je zcela neznatelný. Tvůrci upřednostňují plochou moralitu o mladém muži, jenž za své přijal ideály nové komunistické inteligence.

    39
  • Vítězná křídla
    Vítězná křídla (1950)
    FilmRole: Ruda Kolář
    50%
    40
  • Zlatá réva
    Zlatá réva (1977)
    FilmRole: agronom Čelár

    To, že byl film za komunistického režimu zakázaný, ještě nic nevypovídá o jeho hodnotách. To platí zejména pro Zlatou révu, naivní a diletantsky natočenou agitku horující pro sjednocování zemědělských družstev do větších celků. Až směšně proklamativní je kritický postoj k nepořádkům v družstvu, k lidské lhostejnosti. Aktivní jedinec, který chce prosadit změnu, naráží na nepochopení, marně pronáší ohnivé proslovy, dokonce se mu rozpadá manželství. Nic z toho však nebylo důvodem zákazu - vadilo jméno autorky námětu Hany Ponické, která se politicky angažovala jinak, než jak se vládnoucím místům zamlouvalo.

    49%

    To, že byl film za komunistického režimu zakázaný, ještě nic nevypovídá o jeho hodnotách. To platí zejména pro Zlatou révu, naivní a diletantsky natočenou agitku horující pro sjednocování zemědělských družstev do větších celků. Až směšně proklamativní je kritický postoj k nepořádkům v družstvu, k lidské lhostejnosti. Aktivní jedinec, který chce prosadit změnu, naráží na nepochopení, marně pronáší ohnivé proslovy, dokonce se mu rozpadá manželství. Nic z toho však nebylo důvodem zákazu - vadilo jméno autorky námětu Hany Ponické, která se politicky angažovala jinak, než jak se vládnoucím místům zamlouvalo.

    41
  • Transit Carlsbad
    Transit Carlsbad (1966)
    FilmRole: Mercadier

    I v \" osvícených \" 60. létech si filmaři rádi hráli na špiony. V mondénním prostředí přepychového karlovarského hotelu se tak odehraje stejně mondénní šaráda, v níž několik zahraničních agentů projeví zájem o věhlasného rakouského vědce, objevitele umělých bílkovin. Ohrožený muž naštěstí ani nepostřehne, jaké sítě se kolem něho smotávaly, jeho ochrankou byla totiž pověřena záhadná madam Elizabeth, mezi agenty proslulá jako 006, ve skutečnosti pracující pro Státní bezpečnost. Jako parodie by film možná uspěl, jenže vážně míněný sotva někoho přesvěsčí - a nic na tom nemění ani scénáristická účast renomovaného Jana Procházky.

    Žánry:DramaKrimi
    41%

    I v \" osvícených \" 60. létech si filmaři rádi hráli na špiony. V mondénním prostředí přepychového karlovarského hotelu se tak odehraje stejně mondénní šaráda, v níž několik zahraničních agentů projeví zájem o věhlasného rakouského vědce, objevitele umělých bílkovin. Ohrožený muž naštěstí ani nepostřehne, jaké sítě se kolem něho smotávaly, jeho ochrankou byla totiž pověřena záhadná madam Elizabeth, mezi agenty proslulá jako 006, ve skutečnosti pracující pro Státní bezpečnost. Jako parodie by film možná uspěl, jenže vážně míněný sotva někoho přesvěsčí - a nic na tom nemění ani scénáristická účast renomovaného Jana Procházky.

    Žánry:DramaKrimi
    42
  • Zítra se bude tančit všude
    Zítra se bude tančit všude (1952)
    FilmRole: Ruda
    V Praze se koná mezinárodní festival mládeže, který inspiruje skupinu několika mladých svazáků k založení tanečního folklorního souboru. Jeho členové odjíždí i na Valašsko, kde sbírají staré lidové písně a tance, s nimiž následně sklízejí úspěchy na festivalech v Budapešti a Berlíně. Veselou a přátelskou spolkovou atmosféru narušuje pouze záludný intelektuál Ruda, který se snaží soubor rozbít. Hudební film (podobně jako v případě snímku "Ještě svatba nebyla...") zneužívá pojmy jako lidovost a folklór k propagaci vládnoucí ideologie.
    36%
    V Praze se koná mezinárodní festival mládeže, který inspiruje skupinu několika mladých svazáků k založení tanečního folklorního souboru. Jeho členové odjíždí i na Valašsko, kde sbírají staré lidové písně a tance, s nimiž následně sklízejí úspěchy na festivalech v Budapešti a Berlíně. Veselou a přátelskou spolkovou atmosféru narušuje pouze záludný intelektuál Ruda, který se snaží soubor rozbít. Hudební film (podobně jako v případě snímku "Ještě svatba nebyla...") zneužívá pojmy jako lidovost a folklór k propagaci vládnoucí ideologie.
    43
  • Okres na severu
    Okres na severu (1981)
    Seriál
    Projekce v kině Evald je výjimečnou událostí, během které mohou diváci vyzkoušet nejen svou vytrvalost, ale také svou odvahu, smysl pro bizarnost a absurditu či trpělivost s dílem, které organizátoři festivalu 3Kino považují jak po ideové a obsahové, tak po formální stránce za možná to nejhorší, co socialistická československá televize kdy vyrobila. Seriál sleduje osudy okresního tajemníka KSČ v Brodu soudruha Josefa Pláteníka (Jaroslav Moučka ve své nezapomenutelné existenciální roli), jehož hlavním smyslem života v práci i mimo ní je dělat vše pro rozvoj severočeské průmyslové oblasti pro blaho komunistického lidu. Dosud neviděná projekce seriálu jako celku je de facto třináctihodinovou politickou schůzí a její heslo zní “Prožijte si své peklo”. Může také zároveň sloužit mladší generaci i jako poučné seznámení s hrůzností této produkce, jejíž existenci se člověk zdráhá uvěřit, dokud ji nespatří na vlastní oči. (3Kino)
    33%
    Projekce v kině Evald je výjimečnou událostí, během které mohou diváci vyzkoušet nejen svou vytrvalost, ale také svou odvahu, smysl pro bizarnost a absurditu či trpělivost s dílem, které organizátoři festivalu 3Kino považují jak po ideové a obsahové, tak po formální stránce za možná to nejhorší, co socialistická československá televize kdy vyrobila. Seriál sleduje osudy okresního tajemníka KSČ v Brodu soudruha Josefa Pláteníka (Jaroslav Moučka ve své nezapomenutelné existenciální roli), jehož hlavním smyslem života v práci i mimo ní je dělat vše pro rozvoj severočeské průmyslové oblasti pro blaho komunistického lidu. Dosud neviděná projekce seriálu jako celku je de facto třináctihodinovou politickou schůzí a její heslo zní “Prožijte si své peklo”. Může také zároveň sloužit mladší generaci i jako poučné seznámení s hrůzností této produkce, jejíž existenci se člověk zdráhá uvěřit, dokud ji nespatří na vlastní oči. (3Kino)
    44