Antonín Holzinger: Nejlepší filmy
a seriály

6.6

Antonín Holzinger: Filmy a seriály

Antonín Holzinger se narodil 30. března 1891 v Praze, tehdejším Rakousko-Uhersku. O jeho raném životě a vzdělání je známo jen málo informací, ale jeho pozdější kariéra naznačuje, že měl hluboký zájem o herectví a divadlo.

Začátky herecké kariéry

Svoji hereckou dráhu zahájil v divadelních souborech v Praze, kde si postupně budoval své jméno. Jeho talent a oddanost herectví mu umožnily získat pozornost významných režisérů té doby.

Filmová kariéra ve 30. letech

Ve 30. letech 20. století se Antonín Holzinger začal objevovat ve filmu. V roce 1934 ztvárnil roli ve filmu "Hudba srdcí", kde si zahrál postavu obchodníka s obrazy. Tento film režíroval Svatopluk Innemann a Holzingerova role přispěla k jeho rostoucí popularitě.

Další filmové role

V roce 1935 se objevil ve filmu "Pozdní láska", kde opět prokázal svůj herecký talent. Jeho schopnost ztvárnit různé charaktery mu umožnila získat různorodé role v československé kinematografii té doby.

Spolupráce s významnými režiséry

Během své kariéry měl možnost spolupracovat s významnými režiséry, kteří oceňovali jeho profesionalitu a herecké schopnosti. Tyto spolupráce přispěly k jeho dalšímu růstu a upevnily jeho postavení v československém filmovém průmyslu.

Osobní život

O osobním životě Antonína Holzingera je známo jen málo informací. Zdá se, že svůj soukromý život držel mimo veřejné povědomí a soustředil se především na svou hereckou kariéru.

Úmrtí a odkaz

Antonín Holzinger zemřel 9. února 1954 v Praze.


  • Nebe a dudy
    Nebe a dudy (1941)
    FilmRole: ředitel továrny
    • Oneplay
    • Prima Plus
    Film Nebe a dudy vypráví o továrníkovi Bartošovi, který byl přísný, nepřístupný protiva, postrach všech svých zaměstnanců. To ovšem platilo pouze do dne, kdy na procházce spadl ze srázu. Zranil se, nedokázal sám vyhledat pomoc - a tehdy ho našel skalák Fábera a vzal ho k sobě do chalupy, kde žil s dcerou a dvěma osiřelými synovci. Byl to chudý člověk, jeho domácnost však přímo dýchala láskou a porozuměním. Několik dnů strávených mezi těmi milými lidmi Bartoše hodně poznamenalo, po návratu do svého světa byl jako vyměněný. Choval se laskavě, dělníkům zvýšil platy, pilně navštěvoval rodinu svého nového přítele a radoval se z věcí, jichž si dřív ani nevšiml. Jednoho dne se ovšem dozvěděl, že si jeho synovec chce vzít Fáberovu dceru, a zapomenutá pýcha znovu nabyla vrchu...
    82%
    Film Nebe a dudy vypráví o továrníkovi Bartošovi, který byl přísný, nepřístupný protiva, postrach všech svých zaměstnanců. To ovšem platilo pouze do dne, kdy na procházce spadl ze srázu. Zranil se, nedokázal sám vyhledat pomoc - a tehdy ho našel skalák Fábera a vzal ho k sobě do chalupy, kde žil s dcerou a dvěma osiřelými synovci. Byl to chudý člověk, jeho domácnost však přímo dýchala láskou a porozuměním. Několik dnů strávených mezi těmi milými lidmi Bartoše hodně poznamenalo, po návratu do svého světa byl jako vyměněný. Choval se laskavě, dělníkům zvýšil platy, pilně navštěvoval rodinu svého nového přítele a radoval se z věcí, jichž si dřív ani nevšiml. Jednoho dne se ovšem dozvěděl, že si jeho synovec chce vzít Fáberovu dceru, a zapomenutá pýcha znovu nabyla vrchu...
    1
  • Svědomí
    Svědomí (1948)
    FilmRole: porter in the hotel
    Ve filmu jsou konfrontována dvě zdánlivě různá psychologická traumata otce a syna. Pojišťovací úředník Karel Doležal přejede nešťastnou náhodou chlapce a z místa nehody ujede. Malý Jirka rozbije se spolužákem ve škole sochu. Jirka se o otcově zbabělém pochybení dozví, hluboce ho to raní a ve škole se následně ke svému činu přizná. Pod synovým vlivem se vzchopí i otec a nakonec sám sebe udá policii. Samotné téma, psychologické prokreslení a motivace jednotlivých postav výrazně odlišily snímek od dobové produkce a jako takový byl kritizován.
    77%
    Ve filmu jsou konfrontována dvě zdánlivě různá psychologická traumata otce a syna. Pojišťovací úředník Karel Doležal přejede nešťastnou náhodou chlapce a z místa nehody ujede. Malý Jirka rozbije se spolužákem ve škole sochu. Jirka se o otcově zbabělém pochybení dozví, hluboce ho to raní a ve škole se následně ke svému činu přizná. Pod synovým vlivem se vzchopí i otec a nakonec sám sebe udá policii. Samotné téma, psychologické prokreslení a motivace jednotlivých postav výrazně odlišily snímek od dobové produkce a jako takový byl kritizován.
    2
  • Právě začínáme
    Právě začínáme (1946)
    FilmRole: smějící se muž
    Trhovec František Diviš nabízí po jarmarcích laciné zboží, spolumajitel kočovného varieté Bohouš Vosáhlo zase nenáročnou lidovou zábavu. Velmi často se tedy potkávají. Ani jeden z nich si svou činností nevydělá na pohodlné živobytí, nepřipouštějí si však zbytečné starosti. To se ovšem změní ve chvíli, kdy jim oběma zasáhne do života malý kluk. Pepík je sirotek, nemá se o něj kdo postarat a oba jarmarečníci nedokážou odolat prosbě v dětských očích... (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    76%
    Trhovec František Diviš nabízí po jarmarcích laciné zboží, spolumajitel kočovného varieté Bohouš Vosáhlo zase nenáročnou lidovou zábavu. Velmi často se tedy potkávají. Ani jeden z nich si svou činností nevydělá na pohodlné živobytí, nepřipouštějí si však zbytečné starosti. To se ovšem změní ve chvíli, kdy jim oběma zasáhne do života malý kluk. Pepík je sirotek, nemá se o něj kdo postarat a oba jarmarečníci nedokážou odolat prosbě v dětských očích... (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    3
  • Hej-rup!
    Hej-rup! (1934)
    FilmRole: člen správní rady
    75%
    4
  • Čapkovy povídky
    Čapkovy povídky (1947)
    Film
    V roce 1947 sáhli filmaři poprvé po Čapkových Povídkách z jedné a druhé kapsy. Režisér Martin Frič si ve spolupráci se scenáristy Františkem Vlčkem a Jaroslavem Žákem vybral pět povídek: Propuštěný, Případ s dítětem, Balada o Juraji Čupovi, Ukradený spis a Poslední soud. První je o podmínečně propuštěném trestanci, ve druhé policejní komisař hledá pachatele uneseného dítěte a poznává, jak těžké je mezi navlas si podobnými nemluvňaty najít to pravé. Třetí je sugestivním vyprávěním o náboženském fanatikovi, který z božího příkazu zabil a jde se ve sněhové vánici udat na četnickou stanici. Ve čtvrté pátrá inspektor Pištora po bytovém zloději, který omylem ukradl tajné spisy generálního štábu, a v poslední povídce se dozvíme, že je-li na některé hříšníky pozemská spravedlnost krátká, trestu stejně neujdou. Trvalou hodnotou filmu jsou herecké výkony hlavních protagonistů - byli to Jaroslav Marvan, Jaroslav Průcha, František Filipovský, Theodor Pištěk, František Kovářík a František Smolík. (Česká televize)
    73%
    V roce 1947 sáhli filmaři poprvé po Čapkových Povídkách z jedné a druhé kapsy. Režisér Martin Frič si ve spolupráci se scenáristy Františkem Vlčkem a Jaroslavem Žákem vybral pět povídek: Propuštěný, Případ s dítětem, Balada o Juraji Čupovi, Ukradený spis a Poslední soud. První je o podmínečně propuštěném trestanci, ve druhé policejní komisař hledá pachatele uneseného dítěte a poznává, jak těžké je mezi navlas si podobnými nemluvňaty najít to pravé. Třetí je sugestivním vyprávěním o náboženském fanatikovi, který z božího příkazu zabil a jde se ve sněhové vánici udat na četnickou stanici. Ve čtvrté pátrá inspektor Pištora po bytovém zloději, který omylem ukradl tajné spisy generálního štábu, a v poslední povídce se dozvíme, že je-li na některé hříšníky pozemská spravedlnost krátká, trestu stejně neujdou. Trvalou hodnotou filmu jsou herecké výkony hlavních protagonistů - byli to Jaroslav Marvan, Jaroslav Průcha, František Filipovský, Theodor Pištěk, František Kovářík a František Smolík. (Česká televize)
    5
  • Hraniční ulička
    Hraniční ulička (1948)
    Film
    73%
    6
  • U pěti veverek
    U pěti veverek (1944)
    FilmRole: domovník
    • Prima Plus
    Česká filmová komedie o trampotách pana domácího s pyšnou manželkou, o dvou malířích, co ke štěstí přišli, a nové mydlárně. Josef Houbička, majitel malostranského činžovního domu U pěti veverek, je laskavý a shovívavý dobrák, který se nechá bezohledně utlačovat svou pyšnou manželkou Filoménou a ještě potají napravuje její rozmíšky s nájemníky. Půjčuje peníze na činži dvěma chudým malířům a uplácí uražené služebné, jen aby byl v domě klid. Chtěl by v domě obnovit starou mydlárnu, Filoména však prosazuje výnosnější garáže. A protože ani jeden z nich nechce ustoupit, odejde nakonec Houbička po jedné z hádek z domu. Spřátelí se s hostinským Pulcem, který vede nepříliš prosperující hostinec U děravého džbánu. Zatímco mu svými penězi pomáhá přebudovat hostinec na úspěšnou vinárnu, nechá se Filoména oklamat podvodníkem Kozlem k pochybným investicím. Kozel zmizí s jejími penězi. Ale jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré. Z pyšné Filomény se stává pracovitá žena a pan domácí se konečně dočká své vytoužené mydlárny.
    Žánry:Komedie
    72%
    Česká filmová komedie o trampotách pana domácího s pyšnou manželkou, o dvou malířích, co ke štěstí přišli, a nové mydlárně. Josef Houbička, majitel malostranského činžovního domu U pěti veverek, je laskavý a shovívavý dobrák, který se nechá bezohledně utlačovat svou pyšnou manželkou Filoménou a ještě potají napravuje její rozmíšky s nájemníky. Půjčuje peníze na činži dvěma chudým malířům a uplácí uražené služebné, jen aby byl v domě klid. Chtěl by v domě obnovit starou mydlárnu, Filoména však prosazuje výnosnější garáže. A protože ani jeden z nich nechce ustoupit, odejde nakonec Houbička po jedné z hádek z domu. Spřátelí se s hostinským Pulcem, který vede nepříliš prosperující hostinec U děravého džbánu. Zatímco mu svými penězi pomáhá přebudovat hostinec na úspěšnou vinárnu, nechá se Filoména oklamat podvodníkem Kozlem k pochybným investicím. Kozel zmizí s jejími penězi. Ale jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré. Z pyšné Filomény se stává pracovitá žena a pan domácí se konečně dočká své vytoužené mydlárny.
    Žánry:Komedie
    7
  • Nezlobte dědečka
    Nezlobte dědečka (1934)
    FilmRole: lékař v sanatoriu
    • Prima Plus
    Přepis divadelní hry E. A. Longena V tlamě velryby (z repertoáru Divadla V. Buriana). Fraška plná zápletek, převleků a všelijakých taškařic včetně jazykových parodií, to vše jen proto, aby se Burian před kamerou vyřádil stejně jako na jevišti. Vlasta Burian zde vytvořil postavu Emana Pípy, kterého z finanční tísně má zachránit příjezd strýčka Jonáše z Ameriky. Eman měl rád Lidušku (A. Mandlová), ta si však vzala jeho bratrance Adolfa (Č. Šlégl). Eman se opije a tropí výtržnost – je odveden na psychiatrii, kde potká dalšího svého příbuzného strýce Hanibala (T. Pištěk). Ten se zase souží pro tetu Matyldu, která však čeká na příjezd Jonáše, aby si ho vzala. Adolf si potřebuje vyřídit záležitost s bývalou milenkou (L. Hermanová), proto přemluví Emana, aby se přestrojil za strýčka Jonáše a tím odlákal pozornost jeho ženy. A tak začíná bláznivá komedie – vše končí příjezdem pravého strýčka. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    72%
    Přepis divadelní hry E. A. Longena V tlamě velryby (z repertoáru Divadla V. Buriana). Fraška plná zápletek, převleků a všelijakých taškařic včetně jazykových parodií, to vše jen proto, aby se Burian před kamerou vyřádil stejně jako na jevišti. Vlasta Burian zde vytvořil postavu Emana Pípy, kterého z finanční tísně má zachránit příjezd strýčka Jonáše z Ameriky. Eman měl rád Lidušku (A. Mandlová), ta si však vzala jeho bratrance Adolfa (Č. Šlégl). Eman se opije a tropí výtržnost – je odveden na psychiatrii, kde potká dalšího svého příbuzného strýce Hanibala (T. Pištěk). Ten se zase souží pro tetu Matyldu, která však čeká na příjezd Jonáše, aby si ho vzala. Adolf si potřebuje vyřídit záležitost s bývalou milenkou (L. Hermanová), proto přemluví Emana, aby se přestrojil za strýčka Jonáše a tím odlákal pozornost jeho ženy. A tak začíná bláznivá komedie – vše končí příjezdem pravého strýčka. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    8
  • Řeka čaruje
    Řeka čaruje (1945)
    FilmRole: lékař
    Zestárlý pražský podnikatel a člen bezpočtu dozorčích rad Leopold Kohák (F. Hanus) požívá značnou úctu svého okolí. Málokdo tuší, že veškerý majetek vyženil a že o všem ve skutečnosti rozhoduje jeho panovačná žena (R. Šlemrová). Leopold se utápí v nečinnosti a jeho jedinou radostí jsou vzpomínky na dávného kamaráda Lebedu (J. Marvan) a především na rodnou Sázavu, kde vyrůstal. Jednoho dne mu však dojde trpělivost. Předstírá nervové zhroucení a naoko odjede do zahraničních lázní. Ve skutečnosti však vyrazí do rodného kraje. A stane se malý zázrak: po koupeli v Sázavě začne Leopold mládnout. Navíc ho vykutálený tulák Štverylka (J. Plachta) připraví o všechno noblesní oblečení. Ze starého unaveného Leopolda se tak pomalu opět stává tentýž člověk, kterým kdysi skutečně byl: okouzlující mladík Poldík... (Česká televize)
    71%
    Zestárlý pražský podnikatel a člen bezpočtu dozorčích rad Leopold Kohák (F. Hanus) požívá značnou úctu svého okolí. Málokdo tuší, že veškerý majetek vyženil a že o všem ve skutečnosti rozhoduje jeho panovačná žena (R. Šlemrová). Leopold se utápí v nečinnosti a jeho jedinou radostí jsou vzpomínky na dávného kamaráda Lebedu (J. Marvan) a především na rodnou Sázavu, kde vyrůstal. Jednoho dne mu však dojde trpělivost. Předstírá nervové zhroucení a naoko odjede do zahraničních lázní. Ve skutečnosti však vyrazí do rodného kraje. A stane se malý zázrak: po koupeli v Sázavě začne Leopold mládnout. Navíc ho vykutálený tulák Štverylka (J. Plachta) připraví o všechno noblesní oblečení. Ze starého unaveného Leopolda se tak pomalu opět stává tentýž člověk, kterým kdysi skutečně byl: okouzlující mladík Poldík... (Česká televize)
    9
  • Karel a já
    Karel a já (1942)
    Film
    Lucie očekává svého ženicha, ale ten se bohužel nedostaví. Předsvatební noc ho stála mnoho sil a díky veselé náladě zapomněl nejen na to, kde bydlí, ale i na svou vlastní svatbu. Lucie považuje jeho chování za neomluvitelné a svatbu chce zrušit. Oldřich, jehož mužská ješitnost tímto velice utrpěla, se rozhodl oženit se s první dívkou, kterou potká. Sám však zjišťuje, že to není tak jednoduché, i když dívek je mnoho. (Filmexport)
    Žánry:Komedie
    71%
    Lucie očekává svého ženicha, ale ten se bohužel nedostaví. Předsvatební noc ho stála mnoho sil a díky veselé náladě zapomněl nejen na to, kde bydlí, ale i na svou vlastní svatbu. Lucie považuje jeho chování za neomluvitelné a svatbu chce zrušit. Oldřich, jehož mužská ješitnost tímto velice utrpěla, se rozhodl oženit se s první dívkou, kterou potká. Sám však zjišťuje, že to není tak jednoduché, i když dívek je mnoho. (Filmexport)
    Žánry:Komedie
    10
  • Poznej svého muže
    Poznej svého muže (1940)
    FilmRole: ředitel hotelu
    71%
    11
  • Městečko na dlani
    Městečko na dlani (1942)
    FilmRole: radní
    Tragikomické dění v idylickém městečku Rukapáně odkrývá jak předsudky místních obyvatel, tak jejich solidaritu. Kronika městečka Rukapáně zachycuje úsměvné i tragické osudy jeho obyvatel na konci devatenáctého století. Pytlák Matěj zachrání radu Zimmerheiera v zasypaném dole, starosta Buzek je varován andělem, aby nechal pití, a další události tvoří mozaiku maloměsta. Mimopražská premiéra se uskutečnila již 4. 9. 1942 v Ronově nad Doubravou, kde se natáčely exteriéry. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Tragikomické dění v idylickém městečku Rukapáně odkrývá jak předsudky místních obyvatel, tak jejich solidaritu. Kronika městečka Rukapáně zachycuje úsměvné i tragické osudy jeho obyvatel na konci devatenáctého století. Pytlák Matěj zachrání radu Zimmerheiera v zasypaném dole, starosta Buzek je varován andělem, aby nechal pití, a další události tvoří mozaiku maloměsta. Mimopražská premiéra se uskutečnila již 4. 9. 1942 v Ronově nad Doubravou, kde se natáčely exteriéry. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    12
  • Týden v tichém domě
    Týden v tichém domě (1947)
    FilmRole: Vaňous
    Předlohy Jana Nerudy patřívaly kdysi k oblíbeným filmovým i televizním tématům. Tímto snímkem na sebe před rovnými šedesáti lety upozornil začínající Jiří Krejčík. I ve výrazně ateliérovém díle dokázal evokovat mentalitu a předsudky předminulého století. Jednou v úsměvném, jindy ve zvážnělejším nahlížení postihl ruch v jednom malostranském domě, představil pestrou plejádu nejrůznějších nájemníků, kteří tam bydlí, i často malicherné rozbroje, které mezi nimi propukají.
    69%
    Předlohy Jana Nerudy patřívaly kdysi k oblíbeným filmovým i televizním tématům. Tímto snímkem na sebe před rovnými šedesáti lety upozornil začínající Jiří Krejčík. I ve výrazně ateliérovém díle dokázal evokovat mentalitu a předsudky předminulého století. Jednou v úsměvném, jindy ve zvážnělejším nahlížení postihl ruch v jednom malostranském domě, představil pestrou plejádu nejrůznějších nájemníků, kteří tam bydlí, i často malicherné rozbroje, které mezi nimi propukají.
    13
  • Haškovy povídky ze starého mocnářství
    Haškovy povídky ze starého mocnářství (1952)
    FilmRole: Vínečko, víno, víno
    69%
    14
  • Hrdinný kapitán Korkorán
    Hrdinný kapitán Korkorán (1934)
    FilmRole: host v lázních
    Král komiků Vlasta Burian v jedné ze slavných a nezapomenutelných uniformovaných rolí. Konkrétně v roli kapitána vltavské paroplavby Adama Korkorána, který má sice pod palcem jen malý pražský parník Primátor Dittrich, ve svých snech se však stává slavným hrdinou dobrodružných pirátských příběhů a navíc je snobskou lázeňskou společností považován za proslulého admirála. Všechno to vlastně způsobily problémy, které s ním neustále mělo ředitelství paroplavební společnosti. Když totiž Korkorán, jehož vzorem je jeho slavný jmenovec, odmítl odejít do důchodu, poslali ho alespoň do lázní, aby měli na chvíli pokoj. Na nádraží v Poděbradech však sluha z luxusního lázeňského hotelu popletl kufry, a tak se stane, že je Korkorán považován za korvetního kapitána a boháče. Ten oslněn přepychem omyl nevyvrátí, ale naopak se do nové role vžije natolik, že oklame i zkušeného admirála ve výslužbě Piacciho, spřátelí se s ním a je dokonce vyhlášen nejoblíbenějším hostem sezóny. Když mu však dojdou peníze, napíše své hospodyni, aby mu poslala úspory, a to ženu natolik vyvede z míry, že se za ním vypraví, což samozřejmě vede k tomu, že pravda vyjde najevo. Ostudou zničený Korkorán se vrátí domů, místo očekávané výpovědi se však dočká povýšení do funkce vrchního inspektora. Majitelem paroplavební společnosti je totiž admirál Piacci, jeho přítel z lázní.
    Žánry:Komedie
    67%
    Král komiků Vlasta Burian v jedné ze slavných a nezapomenutelných uniformovaných rolí. Konkrétně v roli kapitána vltavské paroplavby Adama Korkorána, který má sice pod palcem jen malý pražský parník Primátor Dittrich, ve svých snech se však stává slavným hrdinou dobrodružných pirátských příběhů a navíc je snobskou lázeňskou společností považován za proslulého admirála. Všechno to vlastně způsobily problémy, které s ním neustále mělo ředitelství paroplavební společnosti. Když totiž Korkorán, jehož vzorem je jeho slavný jmenovec, odmítl odejít do důchodu, poslali ho alespoň do lázní, aby měli na chvíli pokoj. Na nádraží v Poděbradech však sluha z luxusního lázeňského hotelu popletl kufry, a tak se stane, že je Korkorán považován za korvetního kapitána a boháče. Ten oslněn přepychem omyl nevyvrátí, ale naopak se do nové role vžije natolik, že oklame i zkušeného admirála ve výslužbě Piacciho, spřátelí se s ním a je dokonce vyhlášen nejoblíbenějším hostem sezóny. Když mu však dojdou peníze, napíše své hospodyni, aby mu poslala úspory, a to ženu natolik vyvede z míry, že se za ním vypraví, což samozřejmě vede k tomu, že pravda vyjde najevo. Ostudou zničený Korkorán se vrátí domů, místo očekávané výpovědi se však dočká povýšení do funkce vrchního inspektora. Majitelem paroplavební společnosti je totiž admirál Piacci, jeho přítel z lázní.
    Žánry:Komedie
    15
  • Paklíč
    Paklíč (1944)
    FilmRole: pravý policejní inspektor A. Čepelka
    67%
    16
  • Hrdinové mlčí
    Hrdinové mlčí (1946)
    FilmRole: německý voják
    Je krátce po druhé světové válce. Na malém nádraží čekají lidé na zpožděné vlaky. Muži se chlubí svými hrdinskými činy. Jen zasmušilý Vojtěch Tomek mlčí. Jeho příběh vypráví učitel Frýba čtrnáctiletému Vítkovi. Ke konci války se Vojtěch dostal do konfliktu s kolaborantem Koltou a ten na Vojtěcha poštval gestapo. Gestapo k Vojtěchovi poslalo provokatéra, který předstíral, že přichází z Anglie od Vojtěchova bratra Jana. Jan se však už několik dní schovával u bratra, a proto Vojtěch provokatéra odhalil. Jan vyhodil do povětří německý vlak. Na útěku si však poranil nohu a dostihla ho německá četa. Velitel SS dal mezitím zatknout dvacet občanů. Vojtěch je chtěl zachránit, a proto se k činu přihlásil sám. Na gestapu oba bratři popřeli, že se znají. Kolta však přivedl Vojtěchovu snoubenku Evu a ta bezděky prozradila Janovu totožnost. Gestapo před jejíma očima Jana zabilo a Eva ze zoufalství skočila ze skály. Vojtěchovi se při náletu podařilo uprchnout a dostat se k partyzánům. Partyzáni chytli Koltu a donutili ho skočit z téže skály, pod kterou zahynula Eva. Učitel Frýba končí vyprávění upozorněním, že praví hrdinové o svých činech mlčí.
    Žánry:DramaVálečný
    67%
    Je krátce po druhé světové válce. Na malém nádraží čekají lidé na zpožděné vlaky. Muži se chlubí svými hrdinskými činy. Jen zasmušilý Vojtěch Tomek mlčí. Jeho příběh vypráví učitel Frýba čtrnáctiletému Vítkovi. Ke konci války se Vojtěch dostal do konfliktu s kolaborantem Koltou a ten na Vojtěcha poštval gestapo. Gestapo k Vojtěchovi poslalo provokatéra, který předstíral, že přichází z Anglie od Vojtěchova bratra Jana. Jan se však už několik dní schovával u bratra, a proto Vojtěch provokatéra odhalil. Jan vyhodil do povětří německý vlak. Na útěku si však poranil nohu a dostihla ho německá četa. Velitel SS dal mezitím zatknout dvacet občanů. Vojtěch je chtěl zachránit, a proto se k činu přihlásil sám. Na gestapu oba bratři popřeli, že se znají. Kolta však přivedl Vojtěchovu snoubenku Evu a ta bezděky prozradila Janovu totožnost. Gestapo před jejíma očima Jana zabilo a Eva ze zoufalství skočila ze skály. Vojtěchovi se při náletu podařilo uprchnout a dostat se k partyzánům. Partyzáni chytli Koltu a donutili ho skočit z téže skály, pod kterou zahynula Eva. Učitel Frýba končí vyprávění upozorněním, že praví hrdinové o svých činech mlčí.
    Žánry:DramaVálečný
    17
  • Advokát chudých
    Advokát chudých (1941)
    FilmRole: profesor psychiatrie

    Režisér Vladimír Slavínský proslul jako obratný tvůrce nenáročných komedií a tklivých melodramat, za okupace se však vzepjal k umělecky hodnotnějším počinům. V tomto snímku zužitkoval jedno z Arbesových romanet. Vypráví zde o suspendovaném právníku, jenž u hospodského stolu pomáhá nezištně bědným a chudým, aby se domohli svých práv. Ale přesto jej provází tíživé tajemství, údajná dávná vina, která se opět vynoří jako zlověstná obžaloba morálních kvalit hlavního hrdiny. Otomar Korbelář v titulní roli předvedl jímavou studii zneuznalého člověka a režisér citlivě postihl staropražské prostředí.

    Žánry:Drama
    67%

    Režisér Vladimír Slavínský proslul jako obratný tvůrce nenáročných komedií a tklivých melodramat, za okupace se však vzepjal k umělecky hodnotnějším počinům. V tomto snímku zužitkoval jedno z Arbesových romanet. Vypráví zde o suspendovaném právníku, jenž u hospodského stolu pomáhá nezištně bědným a chudým, aby se domohli svých práv. Ale přesto jej provází tíživé tajemství, údajná dávná vina, která se opět vynoří jako zlověstná obžaloba morálních kvalit hlavního hrdiny. Otomar Korbelář v titulní roli předvedl jímavou studii zneuznalého člověka a režisér citlivě postihl staropražské prostředí.

    Žánry:Drama
    18
  • Lucerna
    Lucerna (1938)
    FilmRole: komorník Jean
    66%
    19
  • Minulost Jany Kosinové
    Minulost Jany Kosinové (1940)
    FilmRole: vrátný v divadle

    Student Jiří Sutnar se zranil, ale nikdo neví, jak k nehodě došlo. Uzdravující se Jiří řekne vše své matce. Před časem se zamiloval do herečky Jany Kosinové. Když ji viděl v divadle, napsal pro ni hru a doufal, že vzbudí její pozornost. Herečku jeho prvotina opravdu zaujala, neboť jí připomínala vlastní minulost. Je nyní slavná, ale má za sebou zlé zkušenosti. K divadlu ji pomohl Vilém, který ji stále pronásleduje a vydírá. Nešťastná žena podlehne čisté náklonnosti Jiřího a prožívá s ním chvíle štěstí. Vilém se však zúčastní premiéry Jiřího hry a žádá Janu, aby Jiřího opustila a odjela s ním do Ameriky. Následuje hádka, při které Vilém Janu zraní. Jiří se domnívá, že je mrtvá a obrátí proti sobě zbraň. Oba jsou nakonec zachráněni a hledají sílu v krátkém štěstí, jež spolu prožili.

    Žánry:Drama
    66%

    Student Jiří Sutnar se zranil, ale nikdo neví, jak k nehodě došlo. Uzdravující se Jiří řekne vše své matce. Před časem se zamiloval do herečky Jany Kosinové. Když ji viděl v divadle, napsal pro ni hru a doufal, že vzbudí její pozornost. Herečku jeho prvotina opravdu zaujala, neboť jí připomínala vlastní minulost. Je nyní slavná, ale má za sebou zlé zkušenosti. K divadlu ji pomohl Vilém, který ji stále pronásleduje a vydírá. Nešťastná žena podlehne čisté náklonnosti Jiřího a prožívá s ním chvíle štěstí. Vilém se však zúčastní premiéry Jiřího hry a žádá Janu, aby Jiřího opustila a odjela s ním do Ameriky. Následuje hádka, při které Vilém Janu zraní. Jiří se domnívá, že je mrtvá a obrátí proti sobě zbraň. Oba jsou nakonec zachráněni a hledají sílu v krátkém štěstí, jež spolu prožili.

    Žánry:Drama
    20
  • Pantáta Bezoušek
    Pantáta Bezoušek (1941)
    Film
    V době nacistické okupace měly velký význam filmy, kterými prostupovalo vlastenectví, které se vyznávaly z lásky k prostým lidem i české krajině. Podle předlohy Karla Václava Raise vznikl idylický snímek z časů secese - líčí pražský pobyt vesnického výměnkáře, jenž obdivuje krásy hlavního města, ale současně vynáší i přísné mravní soudy. V době svého vzniku byl snímek vnímán jinotajně, a proto dosáhl mimořádného úspěchu. Svou laskavostí a humanitou se řadí k nejzdařilejším protektorátním titulům.
    Žánry:Komedie
    66%
    V době nacistické okupace měly velký význam filmy, kterými prostupovalo vlastenectví, které se vyznávaly z lásky k prostým lidem i české krajině. Podle předlohy Karla Václava Raise vznikl idylický snímek z časů secese - líčí pražský pobyt vesnického výměnkáře, jenž obdivuje krásy hlavního města, ale současně vynáší i přísné mravní soudy. V době svého vzniku byl snímek vnímán jinotajně, a proto dosáhl mimořádného úspěchu. Svou laskavostí a humanitou se řadí k nejzdařilejším protektorátním titulům.
    Žánry:Komedie
    21
  • Ves v pohraničí
    Ves v pohraničí (1948)
    FilmRole: hostinský
    64%
    22
  • Parohy
    Parohy (1947)
    FilmRole: elegantní starý pán
    Novomanžel O. Nový se proti své vůli stane majitelem mohutného jeleního paroží.

    Oldřich Nový byl a navždy zůstane pro český film ztělesněním šarmu, elegance a osobního kouzla, kterému podléhaly všechny ženy bez rozdílu věku. Ve svých nezapomenutelných milovnických rolích byl nejen romantikem, který byl schopen se zamilovat do dívky z dávného obrazu, podlehnout čokoládově hnědým očím přítelkyně pana ministra, ale také svůdníkem, pro kterého byla nevěra pravidelně provozovaným sportem, nebo naopak novomanželem posedlým žárlivostí. Právě takový byl Viktorin, hlavní postava bláznivé secesní komedie, kde se vše točí kolem mohutného jeleního paroží. Jeho nedobrovolným majitelem se stane právě žárlivý Viktorin, a tak jistě není těžké uhodnout, co všechno takový trefný dar může způsobit.
     

    Žánry:Komedie
    64%
    Novomanžel O. Nový se proti své vůli stane majitelem mohutného jeleního paroží.

    Oldřich Nový byl a navždy zůstane pro český film ztělesněním šarmu, elegance a osobního kouzla, kterému podléhaly všechny ženy bez rozdílu věku. Ve svých nezapomenutelných milovnických rolích byl nejen romantikem, který byl schopen se zamilovat do dívky z dávného obrazu, podlehnout čokoládově hnědým očím přítelkyně pana ministra, ale také svůdníkem, pro kterého byla nevěra pravidelně provozovaným sportem, nebo naopak novomanželem posedlým žárlivostí. Právě takový byl Viktorin, hlavní postava bláznivé secesní komedie, kde se vše točí kolem mohutného jeleního paroží. Jeho nedobrovolným majitelem se stane právě žárlivý Viktorin, a tak jistě není těžké uhodnout, co všechno takový trefný dar může způsobit.
     

    Žánry:Komedie
    23
  • Mikoláš Aleš
    Mikoláš Aleš (1951)
    FilmRole: sokolský pořadatel
    Na počátku 50. let vznikla řada životopisů, v nichž portrétovaní umělci (vědci, národní buditelé atd.) byli představeni jako předvoj dělnické třídy, jako mluvčí utlačovaných. Prosazovali se navzdory nepřející buržoazii a zpátečníkům všeho možného druhu. Přesně tak je vykreslen i Mikoláš Aleš, jenž zásluhou herce Karla Högera a režiséra Václava Kršky získal aspoň věrohodně polidštěné rysy. Jeho konání je uvěřitelné, dokáže získat soucit i obdiv. Civilisticky, bez přehnaných karikujících prvků, se film soustředí na období, kdy se účastnil soutěže na výzdobu Národního divadla.
    63%
    Na počátku 50. let vznikla řada životopisů, v nichž portrétovaní umělci (vědci, národní buditelé atd.) byli představeni jako předvoj dělnické třídy, jako mluvčí utlačovaných. Prosazovali se navzdory nepřející buržoazii a zpátečníkům všeho možného druhu. Přesně tak je vykreslen i Mikoláš Aleš, jenž zásluhou herce Karla Högera a režiséra Václava Kršky získal aspoň věrohodně polidštěné rysy. Jeho konání je uvěřitelné, dokáže získat soucit i obdiv. Civilisticky, bez přehnaných karikujících prvků, se film soustředí na období, kdy se účastnil soutěže na výzdobu Národního divadla.
    24
  • Tři kroky od těla
    Tři kroky od těla (1934)
    FilmRole: strýček
    Tommy Fikejs a Ferda Říha, dva věční studenti, jsou se svými prostředky již úplně na dně. Dluhů jako kvítí, bytná je vyhazuje na ulici a na další půjčku není ani pomyšlení. Tommy má sice bohatého strýčka - automobilového krále, který se však nedá pumpnout ani po dobrém, ani po zlém, ač ho Tommy bombarduje stále prosebnými dopisy. Finanční situace obou přátel je víc než zoufalá, ale je nouze nejvyšší...
    Žánry:Komedie
    63%
    Tommy Fikejs a Ferda Říha, dva věční studenti, jsou se svými prostředky již úplně na dně. Dluhů jako kvítí, bytná je vyhazuje na ulici a na další půjčku není ani pomyšlení. Tommy má sice bohatého strýčka - automobilového krále, který se však nedá pumpnout ani po dobrém, ani po zlém, ač ho Tommy bombarduje stále prosebnými dopisy. Finanční situace obou přátel je víc než zoufalá, ale je nouze nejvyšší...
    Žánry:Komedie
    25
  • Nevíte o bytě?
    Nevíte o bytě? (1947)
    FilmRole: průvodčí tramvaje

    Tato dobře napsaná, zahraná i odvyprávěná veselohra byla dlouho vydávána za příklad tzv. konstruktivní satiry: měla dokládat, že i závažné problémy lze předestřít optimisticky. A nedlouho po válce byla takovým problémem bytová krize. Ale i společně sdílený byt může napomoci sblížení dvou mladých lidí, mladého českého herce a pohledné slovenské dívky, takže navíc zazněla idea česko-slovenské vzájemnosti. Nesympatický byrokrat se sice mihne i tady, ale žádné škody napáchat nestihne.

    Žánry:Komedie
    63%

    Tato dobře napsaná, zahraná i odvyprávěná veselohra byla dlouho vydávána za příklad tzv. konstruktivní satiry: měla dokládat, že i závažné problémy lze předestřít optimisticky. A nedlouho po válce byla takovým problémem bytová krize. Ale i společně sdílený byt může napomoci sblížení dvou mladých lidí, mladého českého herce a pohledné slovenské dívky, takže navíc zazněla idea česko-slovenské vzájemnosti. Nesympatický byrokrat se sice mihne i tady, ale žádné škody napáchat nestihne.

    Žánry:Komedie
    26
  • Průlom
    Průlom (1946)
    FilmRole: měšťanosta
    Malé české město v šedesátých letech 19. století. Měšťané kdysi zbohatli z výnosu zlatých dolů, které jsou nyní zatopeny. Do jejich odvodnění nechtějí ale investovat, neboť jsou přesvědčeni, že se to nevyplatí. Zastavení těžby však uvrhlo do bídy havířské rodiny. Horníci se po marných žádostech o pomoc ve městě i na místodržitelství rozhodnou k vlastnímu činu...
    Žánry:Drama
    62%
    Malé české město v šedesátých letech 19. století. Měšťané kdysi zbohatli z výnosu zlatých dolů, které jsou nyní zatopeny. Do jejich odvodnění nechtějí ale investovat, neboť jsou přesvědčeni, že se to nevyplatí. Zastavení těžby však uvrhlo do bídy havířské rodiny. Horníci se po marných žádostech o pomoc ve městě i na místodržitelství rozhodnou k vlastnímu činu...
    Žánry:Drama
    27
  • Lavina
    Lavina (1946)
    FilmRole: lékař
    61%
    28
  • Posel úsvitu
    Posel úsvitu (1950)
    FilmRole: lékař
    60%
    29
  • Revoluční rok 1848
    Revoluční rok 1848 (1949)
    FilmRole: vrchní
    České obrozenecké hnutí je na konci první poloviny 19. století rozpolcené. Zatímco starší generace, např. František Palacký, nabádá ke zdrženlivosti, studenti se kloní k radikálním postojům. Zpráva o revolučních událostech v Paříži přiměje české Pražany k sepsání požadavků českého národa na sebeurčení a na vyhlášení konstituce. Napětí vyvrcholí během Všeslovanského sjezdu na pražském Žofíně. Vídeň české požadavky odmítne a sjezd je rakouskou policií brutálně rozehnán. Praha začne stavět barikády...
    Žánry:DramaHistorický
    58%
    České obrozenecké hnutí je na konci první poloviny 19. století rozpolcené. Zatímco starší generace, např. František Palacký, nabádá ke zdrženlivosti, studenti se kloní k radikálním postojům. Zpráva o revolučních událostech v Paříži přiměje české Pražany k sepsání požadavků českého národa na sebeurčení a na vyhlášení konstituce. Napětí vyvrcholí během Všeslovanského sjezdu na pražském Žofíně. Vídeň české požadavky odmítne a sjezd je rakouskou policií brutálně rozehnán. Praha začne stavět barikády...
    Žánry:DramaHistorický
    30
  • Rukavička
    Rukavička (1941)
    FilmRole: zřízenec v klubu šermířů
    58%
    31
  • Malý partyzán
    Malý partyzán (1950)
    FilmRole: Kremlík
    56%
    32
  • Kavárna na hlavní třídě
    Kavárna na hlavní třídě (1954)
    FilmRole: hráč kulečníku
    56%
    33
  • Bylo to v máji
    Bylo to v máji (1950)
    FilmRole: Doubek
    Veselohra Bylo to v máji je nesporným přínosem našeho filmu. Film ukazuje Šebestův přerod vlivem okolí a vlastně vlivem celé dnešní společenské skutečnosti, v níž lidé typu Šebestova zůstávají stát stranou jako ztělesněné přežitky kapitalistické minulosti, a to v práci i v rodinném životě... Nedostatkem, jehož je nutno se pro příště vyvarovat, je to, že v celém ději není ukázána role, kterou při výrobních problémech i otázkách jednotlivců hraje dnes u nás strana. Není myslitelné, že by se boj o zvýšení výroby odehrál bez spoluúčasti závodní organizace KSČ. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    56%
    Veselohra Bylo to v máji je nesporným přínosem našeho filmu. Film ukazuje Šebestův přerod vlivem okolí a vlastně vlivem celé dnešní společenské skutečnosti, v níž lidé typu Šebestova zůstávají stát stranou jako ztělesněné přežitky kapitalistické minulosti, a to v práci i v rodinném životě... Nedostatkem, jehož je nutno se pro příště vyvarovat, je to, že v celém ději není ukázána role, kterou při výrobních problémech i otázkách jednotlivců hraje dnes u nás strana. Není myslitelné, že by se boj o zvýšení výroby odehrál bez spoluúčasti závodní organizace KSČ. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    34
  • Host do domu
    Host do domu (1942)
    FilmRole: člen zpěváckého spolku
    V rozpačitém pokusu o bláznivou komedii, plnou nadsázky a ztřeštěných událostí, vévodí několik výstředních postav: pan domácí si libuje v bizarních vynálezech, kdežto jeho dvě roztomilé dcerunky mají naopak zájem o flirtování. Jenže vyhlédnutí mládenci mají coby podnikatelé smůlu. Stavba penzionu, kde by si nudící se boháči léčili stresy, se totiž opožďuje.
    Žánry:Komedie
    56%
    V rozpačitém pokusu o bláznivou komedii, plnou nadsázky a ztřeštěných událostí, vévodí několik výstředních postav: pan domácí si libuje v bizarních vynálezech, kdežto jeho dvě roztomilé dcerunky mají naopak zájem o flirtování. Jenže vyhlédnutí mládenci mají coby podnikatelé smůlu. Stavba penzionu, kde by si nudící se boháči léčili stresy, se totiž opožďuje.
    Žánry:Komedie
    35
  • Žena, která ví co chce
    Žena, která ví co chce (1934)
    FilmRole: impresário
    56%
    36
  • Bláhový sen
    Bláhový sen (1943)
    FilmRole: vrchní v baru "ABC"
    Uvěřit náhlé popularitě, vyvolané senzacechtivým tiskem, je bláhové. Přesvědčí se o tom i hlavní hrdinka, kadeřnice s bujným sněním, která pozná, že cesta na výsluní je pořádně trnitá - zvláště když se nedostává potřebného talentu. Zajímavý je průhled do filmových ateliérů v dobách již dávno odvátých. Režisér J. A. Holman byl poučen moderními výdobytky zahraničních filmařů a pokusil se vytvořit osobité, atraktivní salónní drama.
    Žánry:DramaMuzikál
    54%
    Uvěřit náhlé popularitě, vyvolané senzacechtivým tiskem, je bláhové. Přesvědčí se o tom i hlavní hrdinka, kadeřnice s bujným sněním, která pozná, že cesta na výsluní je pořádně trnitá - zvláště když se nedostává potřebného talentu. Zajímavý je průhled do filmových ateliérů v dobách již dávno odvátých. Režisér J. A. Holman byl poučen moderními výdobytky zahraničních filmařů a pokusil se vytvořit osobité, atraktivní salónní drama.
    Žánry:DramaMuzikál
    37
  • Velký případ
    Velký případ (1946)
    Film
    54%
    38
  • V trestném území
    V trestném území (1950)
    FilmRole: Kroupa, místopředseda FAK
    54%
    39
  • Přiznání
    Přiznání (1950)
    FilmRole: hostinský
    54%
    40
  • Expres z Norimberka
    Expres z Norimberka (1953)
    FilmRole: vlakvedoucí
    53%
    41
  • Křížová trojka
    Křížová trojka (1948)
    FilmRole: rada Kozler
    53%
    42
  • Jana
    Jana (1935)
    FilmRole: starý chlípník ve vlaku
    51%
    43
  • 44
  • Pražský flamendr
    Pražský flamendr (1941)
    FilmRole: herec-zpěvák
    49%
    45
  • Pan Novák
    Pan Novák (1949)
    FilmRole: domácí
    49%
    46
  • Pozdní láska
    Pozdní láska (1935)
    FilmRole: host ve vinárně
    Julinka žije u svého strýce, majitele útulné vinárny a obchodu, pana Kubašty. Kubašta dbá o přísnou Julinčinu výchovu, a tak musí dívka svoji lásku k Láďovi Kosteckému tajit. Doktor Kosejk, častý host ve vinárně, se snaží Julince pomoci a Kubašta po jeho domluvě nakonec souhlasí s Julinčinou svatbou. Julinka se po svatbě odstěhuje a Kubašta zůstává sám. Doktor Kosejk mu doporučí jako hospodyni paní Věru Náhlovskou. Věra si zpočátku vede dobře. Stárnoucí Kubašta podlehne jejímu kouzlu natolik, že ochladne i jeho pěstounská láska k Julince...
    Žánry:DramaRomantický
    49%
    Julinka žije u svého strýce, majitele útulné vinárny a obchodu, pana Kubašty. Kubašta dbá o přísnou Julinčinu výchovu, a tak musí dívka svoji lásku k Láďovi Kosteckému tajit. Doktor Kosejk, častý host ve vinárně, se snaží Julince pomoci a Kubašta po jeho domluvě nakonec souhlasí s Julinčinou svatbou. Julinka se po svatbě odstěhuje a Kubašta zůstává sám. Doktor Kosejk mu doporučí jako hospodyni paní Věru Náhlovskou. Věra si zpočátku vede dobře. Stárnoucí Kubašta podlehne jejímu kouzlu natolik, že ochladne i jeho pěstounská láska k Julince...
    Žánry:DramaRomantický
    47
  • Hudba srdcí
    Hudba srdcí (1934)
    FilmRole: obchodník s obrazy
    Nadaná houslistka Milada Bendlová končí studia na konzervatoři a díky finanční podpoře houslařského mistra Strady může pokračovat ve studiu u profesora Ševčíka v Písku. Stradův syn Karel Miladu miluje a odloučení ho trápí. Profesor Ševčík je Miladiným uměním nadšen. Na jeho doporučení ji přijme impresário Benoni, který pořádá světové turné. Milada vystupuje se slavným tenoristou Štěpánem Urbancem. Oba mají obrovský úspěch. Pěvec je obletován ženami, chce však získat Miladino srdce...
    Žánry:DramaRomantický
    48%
    Nadaná houslistka Milada Bendlová končí studia na konzervatoři a díky finanční podpoře houslařského mistra Strady může pokračovat ve studiu u profesora Ševčíka v Písku. Stradův syn Karel Miladu miluje a odloučení ho trápí. Profesor Ševčík je Miladiným uměním nadšen. Na jeho doporučení ji přijme impresário Benoni, který pořádá světové turné. Milada vystupuje se slavným tenoristou Štěpánem Urbancem. Oba mají obrovský úspěch. Pěvec je obletován ženami, chce však získat Miladino srdce...
    Žánry:DramaRomantický
    48
  • Slovo dělá ženu
    Slovo dělá ženu (1953)
    FilmRole: Kalous
    47%
    49
  • Píseň lásky
    Píseň lásky (1940)
    Film
    45%
    50
  • Zocelení
    Zocelení (1950)
    FilmRole: listonoš
    42%
    51
  • Skalní ševci
    Skalní ševci (1931)
    FilmRole: hostinský
    38%
    52
  • Ze všech jediná
    Ze všech jediná (1937)
    FilmRole: Američan Mr. Somerset
    38%
    53
  • Vstanou noví bojovníci
    Vstanou noví bojovníci (1950)
    FilmRole: sugar factory accountant
    36%
    54