Václav Menger: Nejlepší filmy
a seriály

6.5

Václav Menger: Filmy a seriály

  • U pokladny stál...
    U pokladny stál... (1939)
    FilmRole: manžel v lázních
    • VOYO
    Vlasta Burian jako ošetřovatel z nemocnice U svatého Jakuba, Kryštof Rozruch, je tamním primářem Markem požádán o laskavost. Marek si s ním na čas vymění identitu, aby mohl vyzkoušet, zda city, které k němu chová jeho vážná známost z vyšších vrstev, jsou opravdu ryzí a bez zištných záměrů. Tato malá lest, odehrávající se při společném pobytu v lázních, pak vyvolá nezadržitelný řetězec ztřeštěných situací. Vlasta Burian zde excelentně vytvořil jednu ze svých nejslavnějších rolí.
    Žánry:Komedie
    84%
    Vlasta Burian jako ošetřovatel z nemocnice U svatého Jakuba, Kryštof Rozruch, je tamním primářem Markem požádán o laskavost. Marek si s ním na čas vymění identitu, aby mohl vyzkoušet, zda city, které k němu chová jeho vážná známost z vyšších vrstev, jsou opravdu ryzí a bez zištných záměrů. Tato malá lest, odehrávající se při společném pobytu v lázních, pak vyvolá nezadržitelný řetězec ztřeštěných situací. Vlasta Burian zde excelentně vytvořil jednu ze svých nejslavnějších rolí.
    Žánry:Komedie
    1
  • Ducháček to zařídí
    Ducháček to zařídí (1938)
    FilmRole: věřitel Rispaldiců
    • VOYO
    • O2 TV
    Pan Ducháček je sice poněkud svérázný patron, nicméně jako koncipient advokátní kanceláře doktora Faulknera je naprosto nenahraditelný. Zejména v okamžiku, kdy se Faulkner zamiluje do sympatické Julie, dcery Alžběty z Rispaldiců. Nikdo kromě něj totiž netuší, že rozhazovačná rodina, jejíž finanční záležitosti kancelář spravuje, už nemá žádné peníze a že ji doktor z lásky k Julii financuje ze svého. Situace se vyhrotí, když advokát požádá dívku o ruku. Ona, i když ho také miluje a ke své lásce se mu přizná, odmítne, aby vyhověla své povýšené matce, pro kterou mladík není tou správnou partií. Přestože se vinou své finanční podpory Rispaldicům Faulkner sám ocitne na mizině, donutí Ducháčka, aby sehnal pětadvacet tisíc na proplacení směnky, kterou podvodně podepsal Juliin bratr. Koncipient sice peníze opatří, vzápětí však vyrazí na zámek, kde rodinu bez servítků seznámí se skutečným stavem jejich financí a počne organizovat dražbu rodinného majetku, kterým by pokryl dluhy. (TV Nova)
    Žánry:Komedie
    83%
    Pan Ducháček je sice poněkud svérázný patron, nicméně jako koncipient advokátní kanceláře doktora Faulknera je naprosto nenahraditelný. Zejména v okamžiku, kdy se Faulkner zamiluje do sympatické Julie, dcery Alžběty z Rispaldiců. Nikdo kromě něj totiž netuší, že rozhazovačná rodina, jejíž finanční záležitosti kancelář spravuje, už nemá žádné peníze a že ji doktor z lásky k Julii financuje ze svého. Situace se vyhrotí, když advokát požádá dívku o ruku. Ona, i když ho také miluje a ke své lásce se mu přizná, odmítne, aby vyhověla své povýšené matce, pro kterou mladík není tou správnou partií. Přestože se vinou své finanční podpory Rispaldicům Faulkner sám ocitne na mizině, donutí Ducháčka, aby sehnal pětadvacet tisíc na proplacení směnky, kterou podvodně podepsal Juliin bratr. Koncipient sice peníze opatří, vzápětí však vyrazí na zámek, kde rodinu bez servítků seznámí se skutečným stavem jejich financí a počne organizovat dražbu rodinného majetku, kterým by pokryl dluhy. (TV Nova)
    Žánry:Komedie
    2
  • Anton Špelec, ostrostřelec
    Anton Špelec, ostrostřelec (1932)
    FilmRole: ostrostřelec
    • VOYO
    • iVysílání
    Anton Špelec je vášnivým ostrostřelcem, který se nemůže dočkat blížící se slavnosti, kde mají být ostrostřelci z malého městečka vyznamenáni medailemi od samotného císaře. Páni generálové se však spletou a jedna medaile jim chybí. A je to právě ta Špelcova. Zklamaný hrdina zapíjí žal v místním hostinci a svému zklamání dá průchod nejen písni, ale i urážkou císaře pána...
    Žánry:Komedie
    81%
    Anton Špelec je vášnivým ostrostřelcem, který se nemůže dočkat blížící se slavnosti, kde mají být ostrostřelci z malého městečka vyznamenáni medailemi od samotného císaře. Páni generálové se však spletou a jedna medaile jim chybí. A je to právě ta Špelcova. Zklamaný hrdina zapíjí žal v místním hostinci a svému zklamání dá průchod nejen písni, ale i urážkou císaře pána...
    Žánry:Komedie
    3
  • Lelíček ve službách Sherlocka Holmesa
    Lelíček ve službách Sherlocka Holmesa (1932)
    Film
    • VOYO
    Hlavním hrdinou jedné z nejlepších komedií ve filmografii Vlasty Buriana je nepříliš úspěšný a věčně zadlužený František Lelíček, kterého navštíví legendární detektiv Sherlock Holmes a zaměstná ho jako dvojníka portorického krále Ferdinanda XXIII. Důvodem je nejen bojácná povaha krále, ale také skutečnost, že na něj někteří vysocí úředníci ve spojení s anarchisty chystají atentát. Svérázný Lelíček vtrhne do ospalého království jako čerstvý vítr a s burianovskou svérázností likviduje jednu překážku za druhou. Vymění hymnu, zlikviduje všechny pokusy o atentát a zvládne dokonce i velmi intimní setkání s královnu, která je nečekanou změnou manžela více než nadšena.
    Žánry:Komedie
    75%
    Hlavním hrdinou jedné z nejlepších komedií ve filmografii Vlasty Buriana je nepříliš úspěšný a věčně zadlužený František Lelíček, kterého navštíví legendární detektiv Sherlock Holmes a zaměstná ho jako dvojníka portorického krále Ferdinanda XXIII. Důvodem je nejen bojácná povaha krále, ale také skutečnost, že na něj někteří vysocí úředníci ve spojení s anarchisty chystají atentát. Svérázný Lelíček vtrhne do ospalého království jako čerstvý vítr a s burianovskou svérázností likviduje jednu překážku za druhou. Vymění hymnu, zlikviduje všechny pokusy o atentát a zvládne dokonce i velmi intimní setkání s královnu, která je nečekanou změnou manžela více než nadšena.
    Žánry:Komedie
    4
  • Revizor
    Revizor (1933)
    FilmRole: školní dozorce Chlopov
    • iVysílání
    73%
    5
  • Muži v offsidu
    Muži v offsidu (1931)
    FilmRole: karbaník
    Majitel obchodu s konfekcí, pan Richard Načeradec ze Žižkova, je nadšeným fandou S.K. Slavie a přes odpor své ženy chodí každou neděli na fotbal. Krejčí Emanuel Habásko žije osaměle s dospělým synem Emanem. Krejčího nekonečně uhání vdova Ouholičková, ale otec Habásko statečně odolává. Hanýskové neuznávají jiný klub kromě S.K. Viktorie. Jednou na utkání Slavie-Viktorie se střetne Načeradec s Emanem. Jejich bouřlivou rozpravu ukončí až strážník a odsoudí oba k pořádkové pokutě. Eman, který je nezaměstnaný, nemá na pokutu peníze. Načeradec zaplatí i za něho a nabídne mu práci ve svém obchodě. V novém zaměstnání se Eman zamiluje do Emilky Šefelínové z Nuslí. Tuto známost chce otec Šefelín bez milosti ukončit. Ale oblíbí si otce Habáska pro jeho bodrou povahu. Proto může všechno skončit svatbou Emana s Emilkou v kostele svaté Ludmily.
    Žánry:Komedie
    73%
    Majitel obchodu s konfekcí, pan Richard Načeradec ze Žižkova, je nadšeným fandou S.K. Slavie a přes odpor své ženy chodí každou neděli na fotbal. Krejčí Emanuel Habásko žije osaměle s dospělým synem Emanem. Krejčího nekonečně uhání vdova Ouholičková, ale otec Habásko statečně odolává. Hanýskové neuznávají jiný klub kromě S.K. Viktorie. Jednou na utkání Slavie-Viktorie se střetne Načeradec s Emanem. Jejich bouřlivou rozpravu ukončí až strážník a odsoudí oba k pořádkové pokutě. Eman, který je nezaměstnaný, nemá na pokutu peníze. Načeradec zaplatí i za něho a nabídne mu práci ve svém obchodě. V novém zaměstnání se Eman zamiluje do Emilky Šefelínové z Nuslí. Tuto známost chce otec Šefelín bez milosti ukončit. Ale oblíbí si otce Habáska pro jeho bodrou povahu. Proto může všechno skončit svatbou Emana s Emilkou v kostele svaté Ludmily.
    Žánry:Komedie
    6
  • Funebrák
    Funebrák (1932)
    FilmRole: švagr paní Plicové
    Volně propojovaný sled kabaretních skečů, původně předváděných na jevišti, představil Vlastu Buriana jako skutečného mistra humoru. Hraje tu zaměstnance pohřebního ústavu, jenž využije zvěsti o údajné vlakové nehodě a vydává se za jeho oběť. Scéna, kdy se belhá s košťaty coby berlemi v podpaží, patří k nejpověstnějším. Prokazuje, jak mistrně ovládá mluvu i gesta, jak si podmaňuje publikum, jehož nadšené reakce by také měly zaznít.
    Žánry:Komedie
    72%
    Volně propojovaný sled kabaretních skečů, původně předváděných na jevišti, představil Vlastu Buriana jako skutečného mistra humoru. Hraje tu zaměstnance pohřebního ústavu, jenž využije zvěsti o údajné vlakové nehodě a vydává se za jeho oběť. Scéna, kdy se belhá s košťaty coby berlemi v podpaží, patří k nejpověstnějším. Prokazuje, jak mistrně ovládá mluvu i gesta, jak si podmaňuje publikum, jehož nadšené reakce by také měly zaznít.
    Žánry:Komedie
    7
  • Nezlobte dědečka
    Nezlobte dědečka (1934)
    FilmRole: blázen-Kryštof Kolumbus
    Přepis divadelní hry E. A. Longena V tlamě velryby (z repertoáru Divadla V. Buriana). Fraška plná zápletek, převleků a všelijakých taškařic včetně jazykových parodií, to vše jen pro to, aby se Burian před kamerou vyřádil stejně jako na jevišti. Vlasta Burian zde vytvořil postavu Emana Pípy, kterého z finanční tísně má zachránit příjezd strýčka Jonáše z Ameriky. Eman měl rád Lidušku (A. Mandlová), ta si však vzala jeho bratrance Adolfa (Č. Šlégl). Eman se opije a tropí výtržnost – je odveden na psychiatrii, kde potkal dalšího svého příbuzného strýce Hanibala (T. Pištěk). Ten se zase souží pro tetu Matyldu, která však čeká na příjezd Jonáše, aby si ho vzala. Adolf si potřebuje vyřídit záležitost s bývalou milenkou (L. Hermanová), proto přemluví Emana, aby se přestrojil za strýčka Jonáše a tím odlákal pozornost jeho ženy. A tak začíná bláznivá komedie – vše končí příjezdem pravého strýčka. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    72%
    Přepis divadelní hry E. A. Longena V tlamě velryby (z repertoáru Divadla V. Buriana). Fraška plná zápletek, převleků a všelijakých taškařic včetně jazykových parodií, to vše jen pro to, aby se Burian před kamerou vyřádil stejně jako na jevišti. Vlasta Burian zde vytvořil postavu Emana Pípy, kterého z finanční tísně má zachránit příjezd strýčka Jonáše z Ameriky. Eman měl rád Lidušku (A. Mandlová), ta si však vzala jeho bratrance Adolfa (Č. Šlégl). Eman se opije a tropí výtržnost – je odveden na psychiatrii, kde potkal dalšího svého příbuzného strýce Hanibala (T. Pištěk). Ten se zase souží pro tetu Matyldu, která však čeká na příjezd Jonáše, aby si ho vzala. Adolf si potřebuje vyřídit záležitost s bývalou milenkou (L. Hermanová), proto přemluví Emana, aby se přestrojil za strýčka Jonáše a tím odlákal pozornost jeho ženy. A tak začíná bláznivá komedie – vše končí příjezdem pravého strýčka. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    8
  • Život je pes
    Život je pes (1933)
    FilmRole: tajný
    Nečekaně zdařilá konverzační komedie, která čerpá i z odkazu němých grotesek, rozvíjí stále bláznivější situace kolem nezaměstnaného hudebního skladatele, který se vydává za váženého postaršího muže. A před sympatickou dívkou se pak vydává za strýčka i rozverného synovce. Hugo Haas předvedl opravdový herecký koncert zvláště ve scénách "rozdvojování", aniž by se musel uchylovat k jakémukoli pitvoření. I další protagonisté - např. pan domácí Theodora Pištěka - předvádějí mistrně vypointované figurky. Režisér Martin Frič natočil vkusnou podívanou s nenápadnými, ale přitom jasně čitelnými sociálními podtexty.
    Žánry:Komedie
    72%
    Nečekaně zdařilá konverzační komedie, která čerpá i z odkazu němých grotesek, rozvíjí stále bláznivější situace kolem nezaměstnaného hudebního skladatele, který se vydává za váženého postaršího muže. A před sympatickou dívkou se pak vydává za strýčka i rozverného synovce. Hugo Haas předvedl opravdový herecký koncert zvláště ve scénách "rozdvojování", aniž by se musel uchylovat k jakémukoli pitvoření. I další protagonisté - např. pan domácí Theodora Pištěka - předvádějí mistrně vypointované figurky. Režisér Martin Frič natočil vkusnou podívanou s nenápadnými, ale přitom jasně čitelnými sociálními podtexty.
    Žánry:Komedie
    9
  • Peníze nebo život
    Peníze nebo život (1932)
    FilmRole: zřízenec v muzeu
    Tonda, který byl bídou dohnán ke krádeži a Pepík, který se bohatě oženil, s penězi však vyženil také nepříliš věrnou manželku a hordu příbuzných, kteří jej málem dohnali k sebevraždě. Takže jsou na tom vlastně oba stejně. Kolem jejich vztahu je navíc rozehrána divoká honička za ukradeným šperkem, který neustále podstrkávají jeden druhému. V pořadí druhý film Voskovce a Wericha byl natočen v roce 1932, rok po uvedení jejich filmové prvotiny Pudr a benzín. Děj byl jednodušší než u prvního filmu a oba tvůrci se soustředili především na vytváření mnoha komických situací a gagů. Film natočil opět režisér Jindřich Honzl a jeho důležitou součástí byla opět hudba Jaroslava Ježka. Zazní tu nejen evergreen Život je jen náhoda v podání Hany Vítové a Ljuby Hermanové, ale také valčík Rej vážek, Beguine Hydroplan a Pochod stoprocentních mužů. Dodejme, že v roli Pepíkovy nevěrné ženy se představí bývalá modelka Eliška Pleyová, vlastním jménem Plachová. Stejně jako předchozí film i tento byl kritikou přijat poměrně rozpačitě, což však nemění nic na skutečnosti, že patří do zlatého fondu naší předválečné kinematografie. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    71%
    Tonda, který byl bídou dohnán ke krádeži a Pepík, který se bohatě oženil, s penězi však vyženil také nepříliš věrnou manželku a hordu příbuzných, kteří jej málem dohnali k sebevraždě. Takže jsou na tom vlastně oba stejně. Kolem jejich vztahu je navíc rozehrána divoká honička za ukradeným šperkem, který neustále podstrkávají jeden druhému. V pořadí druhý film Voskovce a Wericha byl natočen v roce 1932, rok po uvedení jejich filmové prvotiny Pudr a benzín. Děj byl jednodušší než u prvního filmu a oba tvůrci se soustředili především na vytváření mnoha komických situací a gagů. Film natočil opět režisér Jindřich Honzl a jeho důležitou součástí byla opět hudba Jaroslava Ježka. Zazní tu nejen evergreen Život je jen náhoda v podání Hany Vítové a Ljuby Hermanové, ale také valčík Rej vážek, Beguine Hydroplan a Pochod stoprocentních mužů. Dodejme, že v roli Pepíkovy nevěrné ženy se představí bývalá modelka Eliška Pleyová, vlastním jménem Plachová. Stejně jako předchozí film i tento byl kritikou přijat poměrně rozpačitě, což však nemění nic na skutečnosti, že patří do zlatého fondu naší předválečné kinematografie. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    10
  • Městečko na dlani
    Městečko na dlani (1942)
    FilmRole: radní
    Tragikomické dění v idylickém městečku Rukapáně odkrývá jak předsudky místních obyvatel, tak jejich solidaritu. Kronika městečka Rukapáně zachycuje úsměvné i tragické osudy jeho obyvatel na konci devatenáctého století. Pytlák Matěj zachrání radu Zimmerheiera v zasypaném dole, starosta Buzek je varován andělem, aby nechal pití, a další události tvoří mozaiku maloměsta. Mimopražská premiéra se uskutečnila již 4. 9. 1942 v Ronově nad Doubravou, kde se natáčely exteriéry. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Tragikomické dění v idylickém městečku Rukapáně odkrývá jak předsudky místních obyvatel, tak jejich solidaritu. Kronika městečka Rukapáně zachycuje úsměvné i tragické osudy jeho obyvatel na konci devatenáctého století. Pytlák Matěj zachrání radu Zimmerheiera v zasypaném dole, starosta Buzek je varován andělem, aby nechal pití, a další události tvoří mozaiku maloměsta. Mimopražská premiéra se uskutečnila již 4. 9. 1942 v Ronově nad Doubravou, kde se natáčely exteriéry. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    11
  • Tři vejce do skla
    Tři vejce do skla (1937)
    FilmRole: portýr v hotelu
    • VOYO
    Vincenc Babočka, bezvýznamný zaměstnanec policejní stanice, si v soukromí hraje na detektiva přesvědčen o svých výjimečných schopnostech. Dovolená v Karlových Varech mu však zcela nečekaně poskytne příležitost dokázat, co v něm opravdu vězí. Omylem je totiž považován za mezinárodního a policií stíhaného dobrodruha Leona Webera. Rozhodne se využít záměny a odhalit Weberovy komplice, chystající krádež diamantů patřících maharádžovi z Yohiru. Podle Weberova plánu se s maharádžou seznámí v přestrojení za generála Nariškina, ale vše klape jen do chvíle, kdy se ve městě objeví skutečný Weber. Oblíbená detektivní komedie, ve které si král komiků Vlasta Burian zahrál celkem tři role.
    Žánry:KomedieKrimi
    70%
    Vincenc Babočka, bezvýznamný zaměstnanec policejní stanice, si v soukromí hraje na detektiva přesvědčen o svých výjimečných schopnostech. Dovolená v Karlových Varech mu však zcela nečekaně poskytne příležitost dokázat, co v něm opravdu vězí. Omylem je totiž považován za mezinárodního a policií stíhaného dobrodruha Leona Webera. Rozhodne se využít záměny a odhalit Weberovy komplice, chystající krádež diamantů patřících maharádžovi z Yohiru. Podle Weberova plánu se s maharádžou seznámí v přestrojení za generála Nariškina, ale vše klape jen do chvíle, kdy se ve městě objeví skutečný Weber. Oblíbená detektivní komedie, ve které si král komiků Vlasta Burian zahrál celkem tři role.
    Žánry:KomedieKrimi
    12
  • Jedenácté přikázání
    Jedenácté přikázání (1935)
    FilmRole: piják
    Veselé příhody tří starých mládenců, jedné utajené manželky a potrhlého velitele ostrostřelců... Oslavou příchodu nového – dvacátého – století začíná rozmarná komedie podle stejnojmenné frašky Františka Ferdinanda Šamberka, jehož jméno je spojeno se zakladatelskou generací Národního divadla. Napsal na čtyřicet titulů oblíbených veseloher a největšího ohlasu zaznamenalo právě Jedenácté přikázání, příběh o utajené ženitbě zapřisáhlého starého mládence. Její humor i znamenitě řešená situační komika inspirovaly i filmaře. První verzi natočil v roce 1925 režisér Václav Kubásek podle silvestrovského představení Vinohradského divadla. Zvukovou verzi natočil o deset let později Martin Frič, na scénáři výtečné komedie se podílel E.A.Longen a Otakar Vávra. Hlavní roli c.k. notáře Voborského, který pro lásku ke sličné měšťanské dcerce zradí přísahu, že se nikdy neožení, hrál v obou přepisech Hugo Haas. Zatajovanou manželku pak ve Fričově adaptaci Jiřina Štěpničková, veselé kumpány Jindřich Plachta a Jiří Plachý, potrhlého ševce Václav Trégl a jeho energickou ženu Eližbětu Ella Nollová. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    70%
    Veselé příhody tří starých mládenců, jedné utajené manželky a potrhlého velitele ostrostřelců... Oslavou příchodu nového – dvacátého – století začíná rozmarná komedie podle stejnojmenné frašky Františka Ferdinanda Šamberka, jehož jméno je spojeno se zakladatelskou generací Národního divadla. Napsal na čtyřicet titulů oblíbených veseloher a největšího ohlasu zaznamenalo právě Jedenácté přikázání, příběh o utajené ženitbě zapřisáhlého starého mládence. Její humor i znamenitě řešená situační komika inspirovaly i filmaře. První verzi natočil v roce 1925 režisér Václav Kubásek podle silvestrovského představení Vinohradského divadla. Zvukovou verzi natočil o deset let později Martin Frič, na scénáři výtečné komedie se podílel E.A.Longen a Otakar Vávra. Hlavní roli c.k. notáře Voborského, který pro lásku ke sličné měšťanské dcerce zradí přísahu, že se nikdy neožení, hrál v obou přepisech Hugo Haas. Zatajovanou manželku pak ve Fričově adaptaci Jiřina Štěpničková, veselé kumpány Jindřich Plachta a Jiří Plachý, potrhlého ševce Václav Trégl a jeho energickou ženu Eližbětu Ella Nollová. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    13
  • Uličnice
    Uličnice (1936)
    FilmRole: vězeň
    Je to příběh dívky zamilované do letce, kterého zná pouze z novinových článků. Z penzionátu uteče do Karlových Varů a doufá, že se s ním setká. Když zaslechne, že jeho strýček plánuje vychovat z třináctileté osiřelé dívky budoucí manželku, neváhá a tuto informaci využije ve svůj prospěch. Zavolá do sirotčince a sama se stává roztomilou holčičkou… Film vznikl podle úspěšné předlohy, která v roce 1936 dobyla přední pražské operetní scény. Režisér Slavínský šťastně zvolil do role uličnice Věru Ferbasovou, která se rázem stala nejpopulárnější hvězdou československých biografů. Těšit se můžete i na koktajícího Ladislava Peška a vtipného Jindřicha Plachtu. (Filmexport)
    Žánry:KomedieHudební
    70%
    Je to příběh dívky zamilované do letce, kterého zná pouze z novinových článků. Z penzionátu uteče do Karlových Varů a doufá, že se s ním setká. Když zaslechne, že jeho strýček plánuje vychovat z třináctileté osiřelé dívky budoucí manželku, neváhá a tuto informaci využije ve svůj prospěch. Zavolá do sirotčince a sama se stává roztomilou holčičkou… Film vznikl podle úspěšné předlohy, která v roce 1936 dobyla přední pražské operetní scény. Režisér Slavínský šťastně zvolil do role uličnice Věru Ferbasovou, která se rázem stala nejpopulárnější hvězdou československých biografů. Těšit se můžete i na koktajícího Ladislava Peška a vtipného Jindřicha Plachtu. (Filmexport)
    Žánry:KomedieHudební
    14
  • Panenství
    Panenství (1937)
    FilmRole: spící host v šantánu
    Hlavní postavou příběhu je mladá Hana Poláčková, kterou rozzlobená matka vyhodila z domova, když zjistila, že si její otčím začal až příliš všímat jejího půvabu a jeví o ni poněkud nevhodný zájem. Přestože se ocitla na ulici zcela bez prostředků, štěstí jí přeje protože záhy získá místo v bufetu, kde se od pouhé pomocnice v kuchyni vypracuje až k pokladní. Ani tady však neunikne nevítané pozornosti mužů. Zcela nepokrytě se o ni zajímá majitel podniku Josef Nevostrý a také stálý zákazník, komerční rada Rudolf Res. Kolegyně ji varují před přílišnou pozorností obou postarších mužů, kteří jsou pověstní svou slabostí pro mladé nevinné dívky, Hana se zdá být vůči nebezpečí imunní, protože je zamilovaná a myslí jen na svého přítele, skladatele Pavla Jimeše. Ten je však těžce nemocen a jedinou nadějí na záchranu je léčba v horském sanatoriu ve Vysokých Tatrách. To však stojí peníze a ty Pavel ani Hana nemají. A protože Pavlův stav se zhoršuje odhodlá se dívka po bolestném rozhodování k jediné oběti, kterou může jako chudá svému příteli pomoci. Nabídne svou nevinnost radovi Resovi, který je za ni ochoten dobře zaplatit. Přes odhodlání oddat se Resovi výměnou za Pavlovo léčení, je však její odpor k takovému kroku silnější.
    Žánry:Drama
    69%
    Hlavní postavou příběhu je mladá Hana Poláčková, kterou rozzlobená matka vyhodila z domova, když zjistila, že si její otčím začal až příliš všímat jejího půvabu a jeví o ni poněkud nevhodný zájem. Přestože se ocitla na ulici zcela bez prostředků, štěstí jí přeje protože záhy získá místo v bufetu, kde se od pouhé pomocnice v kuchyni vypracuje až k pokladní. Ani tady však neunikne nevítané pozornosti mužů. Zcela nepokrytě se o ni zajímá majitel podniku Josef Nevostrý a také stálý zákazník, komerční rada Rudolf Res. Kolegyně ji varují před přílišnou pozorností obou postarších mužů, kteří jsou pověstní svou slabostí pro mladé nevinné dívky, Hana se zdá být vůči nebezpečí imunní, protože je zamilovaná a myslí jen na svého přítele, skladatele Pavla Jimeše. Ten je však těžce nemocen a jedinou nadějí na záchranu je léčba v horském sanatoriu ve Vysokých Tatrách. To však stojí peníze a ty Pavel ani Hana nemají. A protože Pavlův stav se zhoršuje odhodlá se dívka po bolestném rozhodování k jediné oběti, kterou může jako chudá svému příteli pomoci. Nabídne svou nevinnost radovi Resovi, který je za ni ochoten dobře zaplatit. Přes odhodlání oddat se Resovi výměnou za Pavlovo léčení, je však její odpor k takovému kroku silnější.
    Žánry:Drama
    15
  • Švadlenka
    Švadlenka (1936)
    FilmRole: průvodčí v autobusu
    69%
    16
  • Řeka
    Řeka (1933)
    FilmRole: vesničan
    Starostův syn Pavel, kterého chce otec poslat studovat do města kamarádí s chudou dívkou Pepičkou. Pavel se rozhodne ulovit v řece velkou štiku, na kterou je vypsaná finanční odměna. Voraři najdou jeho oblečení a ve vsi propukne zmatek, že chlapec utonul. Pavel mezitím za získané peníze koupí Pepičce nové boty a svetr a šťastně se shledává se svými rodiči, kteří uvěřili, že se utopil. Jednoduchý příběh dětského milostného vzplanutí je převýšen originální stylovou koncepcí filmu, v němž malebná prezentace přírody vystupuje coby významotvorný prvek a jenž se v době svého vzniku těšil velkému mezinárodnímu zájmu. Rovenského "Řeka" stojí spolu s některými díly Karla Antona z němého období u samého počátku proslulých fenoménů českého filmového lyrismu (později reprezentovaného snímky typu "Touha", "Romance pro křídlovku" či "Vojtěch řečený sirotek") a tzv. "české kameramanské školy".
    68%
    Starostův syn Pavel, kterého chce otec poslat studovat do města kamarádí s chudou dívkou Pepičkou. Pavel se rozhodne ulovit v řece velkou štiku, na kterou je vypsaná finanční odměna. Voraři najdou jeho oblečení a ve vsi propukne zmatek, že chlapec utonul. Pavel mezitím za získané peníze koupí Pepičce nové boty a svetr a šťastně se shledává se svými rodiči, kteří uvěřili, že se utopil. Jednoduchý příběh dětského milostného vzplanutí je převýšen originální stylovou koncepcí filmu, v němž malebná prezentace přírody vystupuje coby významotvorný prvek a jenž se v době svého vzniku těšil velkému mezinárodnímu zájmu. Rovenského "Řeka" stojí spolu s některými díly Karla Antona z němého období u samého počátku proslulých fenoménů českého filmového lyrismu (později reprezentovaného snímky typu "Touha", "Romance pro křídlovku" či "Vojtěch řečený sirotek") a tzv. "české kameramanské školy".
    17
  • To byl český muzikant
    To byl český muzikant (1940)
    FilmRole: ruský mužík
    Snímek sleduje Kmochovy osudy od chvíle, kdy musel pro svou muzikantskou vášeň opustit učitelské povolání, přestože mu byl pan řídící nakloněn. Přišli se s ním rozloučit všichni jeho žáci a žačky, a mezi nimi i jistá Andulka Šafářová. Poté co Kmoch opustil svou venkovskou jednotřídku, začal si hledat jiný způsob obživy. Nepřišel však jen o učitelské místo, přišel také o přízeň Cilinky, dcery pana řídícího, která dala přednost lesnímu adjunktovi. Naopak Kmochovi rodiče svého syna neupustili. Stáli při něm i v těch nejtěžších chvílích a pomáhali mu jak jen mohli. V Kolíně, na tanečních zábavách a na plese padl Kmoch do oka sestrám Kalašovým, Márince a Pepičce. Když Márinka zemřela, stala se Kmochovou manželkou Pepička. Kmoch, jehož srdce patřilo české lidové hudbě, zanesl její slávu do celého světa. Při brněnském hostování v Besedním domě došel uznání i u samotného Leoše Janáčka. Vděčný lid mu ještě zaživa postavil pomník ve svých srdcích.
    Žánry:Biografický
    68%
    Snímek sleduje Kmochovy osudy od chvíle, kdy musel pro svou muzikantskou vášeň opustit učitelské povolání, přestože mu byl pan řídící nakloněn. Přišli se s ním rozloučit všichni jeho žáci a žačky, a mezi nimi i jistá Andulka Šafářová. Poté co Kmoch opustil svou venkovskou jednotřídku, začal si hledat jiný způsob obživy. Nepřišel však jen o učitelské místo, přišel také o přízeň Cilinky, dcery pana řídícího, která dala přednost lesnímu adjunktovi. Naopak Kmochovi rodiče svého syna neupustili. Stáli při něm i v těch nejtěžších chvílích a pomáhali mu jak jen mohli. V Kolíně, na tanečních zábavách a na plese padl Kmoch do oka sestrám Kalašovým, Márince a Pepičce. Když Márinka zemřela, stala se Kmochovou manželkou Pepička. Kmoch, jehož srdce patřilo české lidové hudbě, zanesl její slávu do celého světa. Při brněnském hostování v Besedním domě došel uznání i u samotného Leoše Janáčka. Vděčný lid mu ještě zaživa postavil pomník ve svých srdcích.
    Žánry:Biografický
    18
  • Naši furianti
    Naši furianti (1937)
    FilmRole: majitel střelnice

    Slavná hra Ladislava Stroupežnického se dotýká v ironické nadsázce vesnického fanfarónství v 19. století, vychloubačností jednoho před druhým - a zjišťuje, že tato vlastnost protínala celou společnost od nejbohatších až po nejchudší. I když prvotním sporem se stává obsazení místa ponocného, vzájemně se předhánějí hlavně starosta a první radní, oba stejně namyšlení. Jejich nesmiřitelná rivalita ovlivňuje dění v celé vsi. Filmový přepis se opírá o svižně napsané dialogy i sugestivní herecké ztvárnění, s rozdílným štěstím se pokouší dosáhnout vypravěčské dynamiky.

    Žánry:Komedie
    68%

    Slavná hra Ladislava Stroupežnického se dotýká v ironické nadsázce vesnického fanfarónství v 19. století, vychloubačností jednoho před druhým - a zjišťuje, že tato vlastnost protínala celou společnost od nejbohatších až po nejchudší. I když prvotním sporem se stává obsazení místa ponocného, vzájemně se předhánějí hlavně starosta a první radní, oba stejně namyšlení. Jejich nesmiřitelná rivalita ovlivňuje dění v celé vsi. Filmový přepis se opírá o svižně napsané dialogy i sugestivní herecké ztvárnění, s rozdílným štěstím se pokouší dosáhnout vypravěčské dynamiky.

    Žánry:Komedie
    19
  • Hrdinný kapitán Korkorán
    Hrdinný kapitán Korkorán (1934)
    FilmRole: učitel
    Král komiků Vlasta Burian v jedné ze slavných a nezapomenutelných uniformovaných rolí. Konkrétně v roli kapitána vltavské paroplavby Adama Korkorána, který má sice pod palcem jen malý pražský parník Primátor Dittrich, ve svých snech se však stává slavným hrdinou dobrodružných pirátských příběhů a navíc je snobskou lázeňskou společností považován za proslulého admirála. Všechno to vlastně způsobily problémy, které s ním neustále mělo ředitelství paroplavební společnosti. Když totiž Korkorán, jehož vzorem je jeho slavný jmenovec, odmítl odejít do důchodu, poslali ho alespoň do lázní, aby měli na chvíli pokoj. Na nádraží v Poděbradech však sluha z luxusního lázeňského hotelu popletl kufry a tak se stane, že je Korkorán považován za korvetního kapitána a boháče. Ten oslněn přepychem omyl nevyvrátí, ale naopak se do nové role vžije natolik, že oklame i zkušeného admirála ve výslužbě Piacciho, spřátelí se s ním a je dokonce vyhlášen nejoblíbenějším hostem sezóny. Když mu však dojdou peníze, napíše své hospodyni, aby mu poslala úspory, a to ženu natolik vyvede z míry, že se za ním vypraví, což samozřejmě vede k tomu, že pravda vyjde najevo. Ostudou zničený Korkorán se vrátí domů místo očekávané výpovědi se však dočká povýšení do funkce vrchního inspektora. Majitelem paroplavební společnosti je totiž admirál Piacci, jeho přítel z lázní.
    Žánry:Komedie
    67%
    Král komiků Vlasta Burian v jedné ze slavných a nezapomenutelných uniformovaných rolí. Konkrétně v roli kapitána vltavské paroplavby Adama Korkorána, který má sice pod palcem jen malý pražský parník Primátor Dittrich, ve svých snech se však stává slavným hrdinou dobrodružných pirátských příběhů a navíc je snobskou lázeňskou společností považován za proslulého admirála. Všechno to vlastně způsobily problémy, které s ním neustále mělo ředitelství paroplavební společnosti. Když totiž Korkorán, jehož vzorem je jeho slavný jmenovec, odmítl odejít do důchodu, poslali ho alespoň do lázní, aby měli na chvíli pokoj. Na nádraží v Poděbradech však sluha z luxusního lázeňského hotelu popletl kufry a tak se stane, že je Korkorán považován za korvetního kapitána a boháče. Ten oslněn přepychem omyl nevyvrátí, ale naopak se do nové role vžije natolik, že oklame i zkušeného admirála ve výslužbě Piacciho, spřátelí se s ním a je dokonce vyhlášen nejoblíbenějším hostem sezóny. Když mu však dojdou peníze, napíše své hospodyni, aby mu poslala úspory, a to ženu natolik vyvede z míry, že se za ním vypraví, což samozřejmě vede k tomu, že pravda vyjde najevo. Ostudou zničený Korkorán se vrátí domů místo očekávané výpovědi se však dočká povýšení do funkce vrchního inspektora. Majitelem paroplavební společnosti je totiž admirál Piacci, jeho přítel z lázní.
    Žánry:Komedie
    20
  • Filosofská historie
    Filosofská historie (1937)
    FilmRole: profesor
    67%
    21
  • Advokát chudých
    Advokát chudých (1941)
    FilmRole: soudní sluha Formánek

    Režisér Vladimír Slavínský proslul jako obratný tvůrce nenáročných komedií a tklivých melodramat, za okupace se však vzepjal k umělecky hodnotnějším počinům. V tomto snímku zužitkoval jedno z Arbesových romanet. Vypráví zde o suspendovaném právníku, jenž u hospodského stolu pomáhá nezištně bědným a chudým, aby se domohli svých práv. Ale přesto jej provází tíživé tajemství, údajná dávná vina, která se opět vynoří jako zlověstná obžaloba morálních kvalit hlavního hrdiny. Otomar Korbelář v titulní roli předvedl jímavou studii zneuznalého člověka a režisér citlivě postihl staropražské prostředí.

    Žánry:Drama
    67%

    Režisér Vladimír Slavínský proslul jako obratný tvůrce nenáročných komedií a tklivých melodramat, za okupace se však vzepjal k umělecky hodnotnějším počinům. V tomto snímku zužitkoval jedno z Arbesových romanet. Vypráví zde o suspendovaném právníku, jenž u hospodského stolu pomáhá nezištně bědným a chudým, aby se domohli svých práv. Ale přesto jej provází tíživé tajemství, údajná dávná vina, která se opět vynoří jako zlověstná obžaloba morálních kvalit hlavního hrdiny. Otomar Korbelář v titulní roli předvedl jímavou studii zneuznalého člověka a režisér citlivě postihl staropražské prostředí.

    Žánry:Drama
    22
  • Ze soboty na neděli
    Ze soboty na neděli (1931)
    FilmRole: Commissar
    • VOYO
    • iTunes
    Psychologické drama sleduje příběh dvou stenotypistek, které po týdnu monotónní kancelářské práce hledají o sobotním večeru únik z každodenního stereotypu. První zvukový film Gustava Machatého propojuje realismus s poetickým viděním všedního městského života a odvážně experimentuje s využitím zvuku v rámci moderního filmového jazyka. Na svoji dobu tematicky i stylově progresivní film, podbarvený jazzovými melodiemi Jaroslava Ježka, vznikl podle námětu Vítězslava Nezvala. Méně známý, ovšem neméně zdařilý snímek režiséra filmů Erotikon (1929) či Extase (1933), vyniká využitím progresivních tvůrčích postupů, filmových montáží a především povýšením zvukové složky filmu na plnohodnotný vyjadřovací prostředek, nezávislý na obraze. Prostřednictvím kontrapunktu obrazu a zvuku Machatý dosahuje nových, překvapivých významů i humorného účinku. Také dobová kritika přijala Ze soboty na neděli jako dosud nejzdařilejší zvukový film. Na výsledku se bezpochyby podepsala i Machatého schopnost obklopovat se významnými osobnostmi umělecké avantgardy. Kromě již zmíněných Vítězslava Nezvala a Jaroslava Ježka se na filmu jako architekt podílel Alexandr Hackenschmied a Machatého stálý spolupracovník, kameraman Václav Vích. (NFA)
    Žánry:DramaRomantický
    66%
    Psychologické drama sleduje příběh dvou stenotypistek, které po týdnu monotónní kancelářské práce hledají o sobotním večeru únik z každodenního stereotypu. První zvukový film Gustava Machatého propojuje realismus s poetickým viděním všedního městského života a odvážně experimentuje s využitím zvuku v rámci moderního filmového jazyka. Na svoji dobu tematicky i stylově progresivní film, podbarvený jazzovými melodiemi Jaroslava Ježka, vznikl podle námětu Vítězslava Nezvala. Méně známý, ovšem neméně zdařilý snímek režiséra filmů Erotikon (1929) či Extase (1933), vyniká využitím progresivních tvůrčích postupů, filmových montáží a především povýšením zvukové složky filmu na plnohodnotný vyjadřovací prostředek, nezávislý na obraze. Prostřednictvím kontrapunktu obrazu a zvuku Machatý dosahuje nových, překvapivých významů i humorného účinku. Také dobová kritika přijala Ze soboty na neděli jako dosud nejzdařilejší zvukový film. Na výsledku se bezpochyby podepsala i Machatého schopnost obklopovat se významnými osobnostmi umělecké avantgardy. Kromě již zmíněných Vítězslava Nezvala a Jaroslava Ježka se na filmu jako architekt podílel Alexandr Hackenschmied a Machatého stálý spolupracovník, kameraman Václav Vích. (NFA)
    Žánry:DramaRomantický
    23
  • Pobočník Jeho Výsosti
    Pobočník Jeho Výsosti (1931)
    FilmRole: vojín posádky v Mňuku
    Nadporučík Alois Patera je poněkud opomíjený důstojník c. a k. armády, který před sebou nemá příliš radostné vyhlídky. Čeká totiž na potrestání za účast v zakázaném souboji. Ke svému překvapení je však místo potrestání jmenován novým pobočníkem prince Evžena. Ten se má zanedlouho oženit s princeznou Annou Luisou a musí se proto rozejít se svou milenkou Pepi Kalašovou, majitelkou obchodu s kravatami. Naposledy se s ní chce ještě setkat, a protože velmi dobře ví, že jeho budoucí manželka nařídila policejnímu radovi Guthermovi, aby prince sledoval, pošle svému novému pobočníkovi vzkaz, ve kterém mu přikazuje, aby Pepi přivedl do Belvedéru a bavil, dokud on sám nepřijde. Patera vak situaci nečekaně zkomplikuje, když omylem přivede jiné děvče. Princ Evžen, který dívku nezná a neví ani jak vypadá jeho nový pobočník, si proto sedne v naději, že teprve přijdou. Zatím Patera všechny hostí a notně se na princův účet opije. Když princ stále nepřichází, pokusí se v ženském přestrojení utéci bez placení. Je však dopaden a čeká ho trest. Je převelen do vzdálené zapadlé posádky v Mňuku, ale ještě před odjezdem rytířsky umožní sympatickému důstojníkovi, ve kterém tentokrát zase on nepoznal prince Evžena, setkání s Pepi. Půl roku ve vzdálené posádce uteče jako voda, byť a Patera dostane dovolenou. Požádá o možnost vrátit se ke svému pluku, mstivý podplukovník Kinzl ho však odmítne. Pateru však čeká další z neobvyklých a nečekaných zákrut jeho vojenské kariéry.
    Žánry:Komedie
    66%
    Nadporučík Alois Patera je poněkud opomíjený důstojník c. a k. armády, který před sebou nemá příliš radostné vyhlídky. Čeká totiž na potrestání za účast v zakázaném souboji. Ke svému překvapení je však místo potrestání jmenován novým pobočníkem prince Evžena. Ten se má zanedlouho oženit s princeznou Annou Luisou a musí se proto rozejít se svou milenkou Pepi Kalašovou, majitelkou obchodu s kravatami. Naposledy se s ní chce ještě setkat, a protože velmi dobře ví, že jeho budoucí manželka nařídila policejnímu radovi Guthermovi, aby prince sledoval, pošle svému novému pobočníkovi vzkaz, ve kterém mu přikazuje, aby Pepi přivedl do Belvedéru a bavil, dokud on sám nepřijde. Patera vak situaci nečekaně zkomplikuje, když omylem přivede jiné děvče. Princ Evžen, který dívku nezná a neví ani jak vypadá jeho nový pobočník, si proto sedne v naději, že teprve přijdou. Zatím Patera všechny hostí a notně se na princův účet opije. Když princ stále nepřichází, pokusí se v ženském přestrojení utéci bez placení. Je však dopaden a čeká ho trest. Je převelen do vzdálené zapadlé posádky v Mňuku, ale ještě před odjezdem rytířsky umožní sympatickému důstojníkovi, ve kterém tentokrát zase on nepoznal prince Evžena, setkání s Pepi. Půl roku ve vzdálené posádce uteče jako voda, byť a Patera dostane dovolenou. Požádá o možnost vrátit se ke svému pluku, mstivý podplukovník Kinzl ho však odmítne. Pateru však čeká další z neobvyklých a nečekaných zákrut jeho vojenské kariéry.
    Žánry:Komedie
    24
  • Hordubalové
    Hordubalové (1937)
    FilmRole: průvodčí ve vlaku
    Juraj Hordubal se po osmi letech vrací z Ameriky, kde vydělal dostatek peněz na zvelebení svého hospodářství. Dcerka Hafie ho však nepoznává a ani žena Polana nedává najevo žádnou radost z jeho návratu. Štěpán Manya byl po celá ta léta čeledínem na statku a lidé tvrdí, že se stal Polaniným milencem. Juraj nařčení odmítá a věří, že ženin odstup k němu je dán jen dlouhým odloučením...
    Žánry:Drama
    66%
    Juraj Hordubal se po osmi letech vrací z Ameriky, kde vydělal dostatek peněz na zvelebení svého hospodářství. Dcerka Hafie ho však nepoznává a ani žena Polana nedává najevo žádnou radost z jeho návratu. Štěpán Manya byl po celá ta léta čeledínem na statku a lidé tvrdí, že se stal Polaniným milencem. Juraj nařčení odmítá a věří, že ženin odstup k němu je dán jen dlouhým odloučením...
    Žánry:Drama
    25
  • Před maturitou
    Před maturitou (1932)
    Film
    65%
    26
  • Důvod k rozvodu
    Důvod k rozvodu (1937)
    FilmRole: soudní sluha
    Tradiční česká filmová komedie plná lásky, omylů, nedorozumění a dobrých konců. Hrdinou je hudební skladatel Pavel Bertl, nenapravitelný opilec a karbaník, který sice dokázal během několika let prohýřit celý rodinný majetek, současně je však nešťastný, když vidí svou manželku Helenu jak trpí jeho zhýralým životem. Aby ji zachránil, rozhodne se jí poskytnout pádný důvod k rozvodu a na radu advokáta se na pár dní ubytuje v horském hotelu s cizí ženou. K tomu účelu advokát angažuje nezaměstnanou artistku Anny Plavcovou, které tím ovšem nemálo zkomplikuje život, protože se právě zakoukala do úspěšného kouzelníka Skály, který se chystá vystupovat ve stejném hotelu, kde má Anny s Bertlem sehrát milostný páreček na záletech.
    Žánry:Komedie
    65%
    Tradiční česká filmová komedie plná lásky, omylů, nedorozumění a dobrých konců. Hrdinou je hudební skladatel Pavel Bertl, nenapravitelný opilec a karbaník, který sice dokázal během několika let prohýřit celý rodinný majetek, současně je však nešťastný, když vidí svou manželku Helenu jak trpí jeho zhýralým životem. Aby ji zachránil, rozhodne se jí poskytnout pádný důvod k rozvodu a na radu advokáta se na pár dní ubytuje v horském hotelu s cizí ženou. K tomu účelu advokát angažuje nezaměstnanou artistku Anny Plavcovou, které tím ovšem nemálo zkomplikuje život, protože se právě zakoukala do úspěšného kouzelníka Skály, který se chystá vystupovat ve stejném hotelu, kde má Anny s Bertlem sehrát milostný páreček na záletech.
    Žánry:Komedie
    27
  • Dědečkem proti své vůli
    Dědečkem proti své vůli (1939)
    FilmRole: host v hospodě
    Muži v plné síle si neradi přiznávají, že je ubíhající léta nezadržitelně posouvají na druhou kolej. Továrník Richard Osten je na tom stejně. Věk mu nelibě připomínají pouze prošedivělé skráně, jinak si ho odmítá připustit. Nejlépe se cítí ve společnosti mladých krásek, u nichž zaznamenává stejné úspěchy jako v podnikání, a tak se rozhodně nehodlá vzdát svého postavení. Jednoho dne se tedy nutně dostává do sporu s jediným synem Jiřím, který se "potatil", má pořádně tvrdou hlavu i silnou ctižádost. Syn opouští rodný dům, aby se vymanil ze závislosti na otci, změní si jméno a přijme místo u konkurence, kde začíná od píky. Tehdy potkává hezkou švadlenku Tonču a nad otcem náhle visí nejhorší hrozba, jakou si dovede představit - mohl by se stát dědečkem! Osten starší se ji rozhodne zlikvidovat po svém: pokusí se dívku synovi přebrat...
    Žánry:Komedie
    65%
    Muži v plné síle si neradi přiznávají, že je ubíhající léta nezadržitelně posouvají na druhou kolej. Továrník Richard Osten je na tom stejně. Věk mu nelibě připomínají pouze prošedivělé skráně, jinak si ho odmítá připustit. Nejlépe se cítí ve společnosti mladých krásek, u nichž zaznamenává stejné úspěchy jako v podnikání, a tak se rozhodně nehodlá vzdát svého postavení. Jednoho dne se tedy nutně dostává do sporu s jediným synem Jiřím, který se "potatil", má pořádně tvrdou hlavu i silnou ctižádost. Syn opouští rodný dům, aby se vymanil ze závislosti na otci, změní si jméno a přijme místo u konkurence, kde začíná od píky. Tehdy potkává hezkou švadlenku Tonču a nad otcem náhle visí nejhorší hrozba, jakou si dovede představit - mohl by se stát dědečkem! Osten starší se ji rozhodne zlikvidovat po svém: pokusí se dívku synovi přebrat...
    Žánry:Komedie
    28
  • Kdybych byl tátou
    Kdybych byl tátou (1939)
    FilmRole: kominík
    65%
    29
  • Ulička v ráji
    Ulička v ráji (1936)
    FilmRole: železničář

    Samotářský a nerudný pohodný se ujme sirotka Petříčka a jeho psa Punti. Pod jejich vlivem se natolik změní, že už nemůže vykonávat svoje povolání. Sentimentální komedie - nadhled, o který se autoři pokoušeli, není vždy jasně rozeznatelný. V německé verzi "Das Gässchen zum Paradies" hrál hlavní roli Hans Moser. Film byl uváděn také pod názvem" Dobrodinec chudých psů". Použité stavby pocházejí velmi pravděpodobně z natáčení koprodukčního filmu "Golem".

    Žánry:DramaKomedie
    65%

    Samotářský a nerudný pohodný se ujme sirotka Petříčka a jeho psa Punti. Pod jejich vlivem se natolik změní, že už nemůže vykonávat svoje povolání. Sentimentální komedie - nadhled, o který se autoři pokoušeli, není vždy jasně rozeznatelný. V německé verzi "Das Gässchen zum Paradies" hrál hlavní roli Hans Moser. Film byl uváděn také pod názvem" Dobrodinec chudých psů". Použité stavby pocházejí velmi pravděpodobně z natáčení koprodukčního filmu "Golem".

    Žánry:DramaKomedie
    30
  • Hlídač č. 47
    Hlídač č. 47 (1937)
    FilmRole: host v hospodě

    Film Hlídač č. 47 začíná vlastně happy endem: železniční hlídač Douša se svou ženou zachrání na poslední chvíli vesnického kramáře Ferdu Zusku, který chce z nešťastné lásky skočit pod vlak. Pak se však příběh trochu komplikuje: Ferdovi otrne a začne dělat návrhy paní Doušové, zatímco Douša, který se při jeho zachraňování zranil, ohluchne. I když se mu po čase sluch vrací, nedává to Douša najevo - aby poznal, co si o něm lidé myslí. Jenže to je někdy lepší nevědět...

    Ve filmu Josefa Rovenského dostali příležitost herci Národního divadla Jaroslav Průša (Douša), Marie Glázrová (Anna Doušová), Ladislav Boháč (Ferda). Hlídač č. 47 byl natočen podle psychologického románu Josefa Kopty a zařadil se tak na konci 30 . let mezi vlnu filmových adaptací české literatury . Byl to poslední film herce, scenáristy a režiséra Rovenského, který v pouhých 43 letech zemřel ještě před dokončením filmu (5. 11. 1937). Z jeho režií jmenujme například Řeku (1931) či Maryšu (1935) s Jiřinou Štěpničkovou.

    Žánry:Drama
    63%

    Film Hlídač č. 47 začíná vlastně happy endem: železniční hlídač Douša se svou ženou zachrání na poslední chvíli vesnického kramáře Ferdu Zusku, který chce z nešťastné lásky skočit pod vlak. Pak se však příběh trochu komplikuje: Ferdovi otrne a začne dělat návrhy paní Doušové, zatímco Douša, který se při jeho zachraňování zranil, ohluchne. I když se mu po čase sluch vrací, nedává to Douša najevo - aby poznal, co si o něm lidé myslí. Jenže to je někdy lepší nevědět...

    Ve filmu Josefa Rovenského dostali příležitost herci Národního divadla Jaroslav Průša (Douša), Marie Glázrová (Anna Doušová), Ladislav Boháč (Ferda). Hlídač č. 47 byl natočen podle psychologického románu Josefa Kopty a zařadil se tak na konci 30 . let mezi vlnu filmových adaptací české literatury . Byl to poslední film herce, scenáristy a režiséra Rovenského, který v pouhých 43 letech zemřel ještě před dokončením filmu (5. 11. 1937). Z jeho režií jmenujme například Řeku (1931) či Maryšu (1935) s Jiřinou Štěpničkovou.

    Žánry:Drama
    31
  • Jarčin profesor
    Jarčin profesor (1937)
    FilmRole: školník
    Jarča Drahanová se vrací domů na prázdniny s vysvědčením v kapse. Ovšem ono vysvědčení je "přizdobeno" nedostatečnou z němčiny. Její rodiče se rozhodnou přijmout někoho, kdo by dcerunku jazyk doučil. A vhodným kandidátem se ukáže pomocník na statku Karel, který sem přišel před nedávnem s kamarády Petrem a Bořkem. Tvůrčí tým jarčina profesora ještě natočil filmy Armádní dvojčata a Děti na zakázku. Hlavní hrdiny představovali Gustav Nezval a Hana Vítová, za klauny tu byli Jindřich Plachta a Ladislav Pešek.
    Žánry:Komedie
    63%
    Jarča Drahanová se vrací domů na prázdniny s vysvědčením v kapse. Ovšem ono vysvědčení je "přizdobeno" nedostatečnou z němčiny. Její rodiče se rozhodnou přijmout někoho, kdo by dcerunku jazyk doučil. A vhodným kandidátem se ukáže pomocník na statku Karel, který sem přišel před nedávnem s kamarády Petrem a Bořkem. Tvůrčí tým jarčina profesora ještě natočil filmy Armádní dvojčata a Děti na zakázku. Hlavní hrdiny představovali Gustav Nezval a Hana Vítová, za klauny tu byli Jindřich Plachta a Ladislav Pešek.
    Žánry:Komedie
    32
  • Ideál septimy
    Ideál septimy (1938)
    FilmRole: hajný Kotrč
    • iVysílání
    62%
    33
  • Maryša
    Maryša (1935)
    FilmRole: starosta
    • iVysílání
    Rurální drama na motivy klasické divadelní předlohy bratrů Mrštíků, kterou pro filmové plátno přizpůsobil Otakar Vávra, načež jej režíroval Josef Rovenský. V titulní úloze se představila Jiřina Štěpničková, která obdobným rolím vesnických dívek vévodila a sloužila jako protipól Adiny Mandlové či Lídy Baarové, které ztvárňovaly elegantní salónní dámy. Děj se soustředí na tragické manželství Maryši se starším mužem, které vyústí v nevyhnutelnou tragédii. Na požadavek brněnského studia však bylo oproti dobře známé divadelní hře provedeno několik změn. Příběh je situován do jiného prostředí, v ději musel být zveličený vliv katolické církve a protagonisté se dočkali smířlivějšího závěru. Zároveň byl snímek obohacený několika barevnými záběry, aby vynikla malebnost krojových kostýmů, nicméně kvůli nekvalitnímu filmovému materiálu a následnému vyvolání se sekvence nakonec nevyužila. I přes vláčné podání se jedná o jedno z markantních děl prvorepublikové kinematografie, na které je s odstupem fascinující hledět. V době uvedení se snímek dostal na Mezinárodní filmový festival v Benátkách.
    Žánry:Drama
    62%
    Rurální drama na motivy klasické divadelní předlohy bratrů Mrštíků, kterou pro filmové plátno přizpůsobil Otakar Vávra, načež jej režíroval Josef Rovenský. V titulní úloze se představila Jiřina Štěpničková, která obdobným rolím vesnických dívek vévodila a sloužila jako protipól Adiny Mandlové či Lídy Baarové, které ztvárňovaly elegantní salónní dámy. Děj se soustředí na tragické manželství Maryši se starším mužem, které vyústí v nevyhnutelnou tragédii. Na požadavek brněnského studia však bylo oproti dobře známé divadelní hře provedeno několik změn. Příběh je situován do jiného prostředí, v ději musel být zveličený vliv katolické církve a protagonisté se dočkali smířlivějšího závěru. Zároveň byl snímek obohacený několika barevnými záběry, aby vynikla malebnost krojových kostýmů, nicméně kvůli nekvalitnímu filmovému materiálu a následnému vyvolání se sekvence nakonec nevyužila. I přes vláčné podání se jedná o jedno z markantních děl prvorepublikové kinematografie, na které je s odstupem fascinující hledět. V době uvedení se snímek dostal na Mezinárodní filmový festival v Benátkách.
    Žánry:Drama
    34
  • Průlom
    Průlom (1946)
    Film
    Malé české město v šedesátých letech 19. století. Měšťané kdysi zbohatli z výnosu zlatých dolů, které jsou nyní zatopeny. Do jejich odvodnění nechtějí ale investovat, neboť jsou přesvědčeni, že se to nevyplatí. Zastavení těžby však uvrhlo do bídy havířské rodiny. Horníci se po marných žádostech o pomoc ve městě i na místodržitelství rozhodnou k vlastnímu činu...
    Žánry:Drama
    62%
    Malé české město v šedesátých letech 19. století. Měšťané kdysi zbohatli z výnosu zlatých dolů, které jsou nyní zatopeny. Do jejich odvodnění nechtějí ale investovat, neboť jsou přesvědčeni, že se to nevyplatí. Zastavení těžby však uvrhlo do bídy havířské rodiny. Horníci se po marných žádostech o pomoc ve městě i na místodržitelství rozhodnou k vlastnímu činu...
    Žánry:Drama
    35
  • Zlatá Kateřina
    Zlatá Kateřina (1934)
    FilmRole: správce věznice
    61%
    36
  • Hrdina jedné noci
    Hrdina jedné noci (1935)
    FilmRole: návštěvník ochotnického divadla
    Oním hrdinou je Florian Svíčička, který krom přemíry fantazie se projevuje především zálibou v dějinách středověku a to natolik, že proto zanedbává i práci. S nadšením zastoupí nemocného člena divadelního souboru a sehraje v ochotnickém divadelním představení roli rytíře. Jenže hru pokazí, je s hanbou vyhnán a to je začátek neobvyklého dobrodružství. Florian se totiž v lese stane svědkem toho, jak dva rytíři stínají mladou dívku. Ukáže se, že šlo o natáčení filmu a když filmaři zapomenou "na place" dublérku Hanu, která zastupovala slavnou hvězdu Elvíru, stráví s ní noc na hradě. Později, když je vyhozen z práce, vydá se do Prahy, aby ji našel. Protože však nezná její jméno, zabloudí omylem do vily Elvíry, kde najde rozepsaný milostný dopis, o kterém se domnívá, že je určen jemu. Čeká ho však kruté probuzení, když se Elvíra vrátí a bez dlouhých řečí ho vyhodí. Smutný krejčík, který přišel o všechno i naději, se ukryje ve zřícenině hradu. Tady ho však čeká malý zázrak.
    Žánry:Komedie
    61%
    Oním hrdinou je Florian Svíčička, který krom přemíry fantazie se projevuje především zálibou v dějinách středověku a to natolik, že proto zanedbává i práci. S nadšením zastoupí nemocného člena divadelního souboru a sehraje v ochotnickém divadelním představení roli rytíře. Jenže hru pokazí, je s hanbou vyhnán a to je začátek neobvyklého dobrodružství. Florian se totiž v lese stane svědkem toho, jak dva rytíři stínají mladou dívku. Ukáže se, že šlo o natáčení filmu a když filmaři zapomenou "na place" dublérku Hanu, která zastupovala slavnou hvězdu Elvíru, stráví s ní noc na hradě. Později, když je vyhozen z práce, vydá se do Prahy, aby ji našel. Protože však nezná její jméno, zabloudí omylem do vily Elvíry, kde najde rozepsaný milostný dopis, o kterém se domnívá, že je určen jemu. Čeká ho však kruté probuzení, když se Elvíra vrátí a bez dlouhých řečí ho vyhodí. Smutný krejčík, který přišel o všechno i naději, se ukryje ve zřícenině hradu. Tady ho však čeká malý zázrak.
    Žánry:Komedie
    37
  • Děti na zakázku
    Děti na zakázku (1938)
    FilmRole: cirkusák

    I u zubaře může být veselo, zvláště jako když zubní laboranti tam pracují dva podnikaví bratři ( jindřich Plachta a Ladislav Pešek ), kteří si usmyslí, že ožení jak sympatického pana doktora, tak ovdovělého jeho nevlastního otce, který se stará o čyři malé děti. Jenže sehnání vhodných žen není snadné, zvláště když ta vyhlédnutá bez zábran šíří feministické názory, že něžné pohlaví mužům jen posluhuje a rodí děti bezmála na zakázku.

    Žánry:Komedie
    60%

    I u zubaře může být veselo, zvláště jako když zubní laboranti tam pracují dva podnikaví bratři ( jindřich Plachta a Ladislav Pešek ), kteří si usmyslí, že ožení jak sympatického pana doktora, tak ovdovělého jeho nevlastního otce, který se stará o čyři malé děti. Jenže sehnání vhodných žen není snadné, zvláště když ta vyhlédnutá bez zábran šíří feministické názory, že něžné pohlaví mužům jen posluhuje a rodí děti bezmála na zakázku.

    Žánry:Komedie
    38
  • Páter Vojtěch
    Páter Vojtěch (1936)
    FilmRole: host v hospodě
    Vojtěchova milá Frantina odjíždí za prací do Prahy. Vojtěch slíbí své umírající matce, že se stane knězem. Jeho bratr Karel má zdědit mlýn. Při posvícení však napadne slabého Josífka a potom prchne ze vsi. S neznámým tulákem se skrývá v lomu. Při odstřelu kamene v lomu tulák zahyne a Karel vymění jeho doklady za své. Vojtěch v semináři stále myslí na Frantinu. Ta se po čase vrátí do rodné vsi a najde nový domov u Vojtěchova otce ve mlýně...
    Žánry:Drama
    60%
    Vojtěchova milá Frantina odjíždí za prací do Prahy. Vojtěch slíbí své umírající matce, že se stane knězem. Jeho bratr Karel má zdědit mlýn. Při posvícení však napadne slabého Josífka a potom prchne ze vsi. S neznámým tulákem se skrývá v lomu. Při odstřelu kamene v lomu tulák zahyne a Karel vymění jeho doklady za své. Vojtěch v semináři stále myslí na Frantinu. Ta se po čase vrátí do rodné vsi a najde nový domov u Vojtěchova otce ve mlýně...
    Žánry:Drama
    39
  • Dobrý tramp Bernášek
    Dobrý tramp Bernášek (1933)
    FilmRole: hostinský
    Snaživý akcesista Bernášek bydlí v podnájmu u vdovy Novotné, která má trafiku a hezkou dceru Jiřinku. Neprůbojný Bernášek věnuje volné chvíle včetně nedělí čtení služebních předpisů. Ironií štěstěny právě tento nesportovní typ vyhraje ve veřejné soutěži hausbót. - Každý víkend se Pražané hrnou k vodě a do lesů. Také paní Novotná tráví ráda neděle v přírodě a Jiřinka vyjíždí s trampy. Novotná se o dceru bojí, a proto ji jedné neděle zamkne v bytě a sama odjede na výlet se svým tajným přítelem. Podnikavá Jiřinka si však poradí, obalamutí naivního Bernáška a uteče přes jeho pokoj....
    Žánry:Komedie
    60%
    Snaživý akcesista Bernášek bydlí v podnájmu u vdovy Novotné, která má trafiku a hezkou dceru Jiřinku. Neprůbojný Bernášek věnuje volné chvíle včetně nedělí čtení služebních předpisů. Ironií štěstěny právě tento nesportovní typ vyhraje ve veřejné soutěži hausbót. - Každý víkend se Pražané hrnou k vodě a do lesů. Také paní Novotná tráví ráda neděle v přírodě a Jiřinka vyjíždí s trampy. Novotná se o dceru bojí, a proto ji jedné neděle zamkne v bytě a sama odjede na výlet se svým tajným přítelem. Podnikavá Jiřinka si však poradí, obalamutí naivního Bernáška a uteče přes jeho pokoj....
    Žánry:Komedie
    40
  • Na tý louce zelený
    Na tý louce zelený (1936)
    FilmRole: správce
    Zamotaný příběh začíná v okamžiku, kdy se na své panství, spravované dosud strýcem Vojtěchem, vrací slečna Alena Skalická. Na pomoc si pozve vynikajícího znalce docenta Bulfínka, který se mimo jiné zabývá také křížením a šlechtěním domácích zvířat. Sympatického starého mládence však hajný Štětivec omylem pokládá za pytláka a zavře jej do prasečího chlívku. V této nedůstojné situaci se poněkud plachý docent seznámí s hajného dcerou Hančí. Slečně Aleně se zase zalíbí lesní inženýr Jiří Miláček, ale protože je jejím zaměstnancem, nedává mu své sympatie najevo. Jako třetí adept na lásku přijíždí na panství nezvaný host, Alenin bratránek Gustav von Horowitz, milovník těžkého vína, lehkých žen a starých časů. Jeho přítomnost sice všechno řádně zamotá, ale nakonec všechno dobře dopadne a tak se chystá hned trojí svatba. Alena si bere Miláčka, Bulfínek Hančí a Horowitz slečnu Lolu, majitelku věhlasného salónu krásy.
    Žánry:HudebníKomedie
    59%
    Zamotaný příběh začíná v okamžiku, kdy se na své panství, spravované dosud strýcem Vojtěchem, vrací slečna Alena Skalická. Na pomoc si pozve vynikajícího znalce docenta Bulfínka, který se mimo jiné zabývá také křížením a šlechtěním domácích zvířat. Sympatického starého mládence však hajný Štětivec omylem pokládá za pytláka a zavře jej do prasečího chlívku. V této nedůstojné situaci se poněkud plachý docent seznámí s hajného dcerou Hančí. Slečně Aleně se zase zalíbí lesní inženýr Jiří Miláček, ale protože je jejím zaměstnancem, nedává mu své sympatie najevo. Jako třetí adept na lásku přijíždí na panství nezvaný host, Alenin bratránek Gustav von Horowitz, milovník těžkého vína, lehkých žen a starých časů. Jeho přítomnost sice všechno řádně zamotá, ale nakonec všechno dobře dopadne a tak se chystá hned trojí svatba. Alena si bere Miláčka, Bulfínek Hančí a Horowitz slečnu Lolu, majitelku věhlasného salónu krásy.
    Žánry:HudebníKomedie
    41
  • Armádní dvojčata
    Armádní dvojčata (1937)
    FilmRole: domovník

    Komedie o tom, jak dva vojíni pozvedli prosperitu jednoho fotoateliéru

    Majitelkou neúspěšného fotoateliéru je dcera penzionovaného plukovníka Jiřina Weberová, zvaná Řina. Nad vodou ji drží pouze tajná finanční podpora bankéře Václava Nováka. Situace se ale radikálně změní, když se dívka setká se svým bývalým spolužákem Vinckem Špačkem, který právě v Praze nastoupil vojenskou službu. Společně se svým kamarádem Vendelínem Křídlem nastoupí do ateliéru na brigádu a řádně rozhýbou kšefty..

    Žánry:Komedie
    59%

    Komedie o tom, jak dva vojíni pozvedli prosperitu jednoho fotoateliéru

    Majitelkou neúspěšného fotoateliéru je dcera penzionovaného plukovníka Jiřina Weberová, zvaná Řina. Nad vodou ji drží pouze tajná finanční podpora bankéře Václava Nováka. Situace se ale radikálně změní, když se dívka setká se svým bývalým spolužákem Vinckem Špačkem, který právě v Praze nastoupil vojenskou službu. Společně se svým kamarádem Vendelínem Křídlem nastoupí do ateliéru na brigádu a řádně rozhýbou kšefty..

    Žánry:Komedie
    42
  • Písničkář
    Písničkář (1932)
    FilmRole: návštěvník v hospodě
    59%
    43
  • Zborov
    Zborov (1938)
    FilmRole: ruský poddůstojník
    • VOYO
    • iTunes
    V červenci 1917 se u ukrajinského Zborova odehrála bitva, v níž českoslovenští legionáři, do té doby roztroušení po východní frontě, poprvé bojovali jako armádní jednotka. Celovečerní film Zborov zachycuje prostřednictvím osudů několika postav řadu událostí, které bitvě předcházely. Především ale vyniká rekonstrukcí válečných bojů, která obstojí i před dnešním divákem. Když se na konci 30. let schylovalo k válce, film se častěji obracel k tematice československé historie a státnosti. Podle námětu legionáře a spisovatele Rudolfa Medka vznikl film Zborov, inspirovaný zkušenostmi z 1. světové války. Jeho značná část se odehrává v Plzni, kde strojírenské závody musely vyzbrojovat rakouskou armádu a kde se vyvinul silný protirakouský odboj. Film vrcholí bitvou u Zborova. Nečekaný úspěch špatně vyzbrojených legionářů z ní udělal mezník v usilování o samostatný stát. Stala se námětem knih, básní a v roce 1928 se objevila v němém snímku Za československý stát. Rekonstrukce ve filmu Zborov je technicky o poznání vyspělejší a stejně jako celý film dostala v době svého vzniku nový, aktuální význam. Realizaci Zborova zdržely konkurenční střety a jiné spory. Premiéra se proto neuskutečnila k 20. výročí bitvy v roce 1937, ale až v pomnichovské atmosféře začátkem roku 1939. Snímek uvádíme v rámci projektu Filmové osmičky, který připomíná významná výročí roku 2018. Film byl digitálně restaurován pod dohledem restaurátorky Národního filmového archivu Jeanne Pommeau ve studiu Universal Partner Production za podpory Ministerstva kultury České republiky a je zařazen do programu Společné století. (Národní filmový archiv)
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    59%
    V červenci 1917 se u ukrajinského Zborova odehrála bitva, v níž českoslovenští legionáři, do té doby roztroušení po východní frontě, poprvé bojovali jako armádní jednotka. Celovečerní film Zborov zachycuje prostřednictvím osudů několika postav řadu událostí, které bitvě předcházely. Především ale vyniká rekonstrukcí válečných bojů, která obstojí i před dnešním divákem. Když se na konci 30. let schylovalo k válce, film se častěji obracel k tematice československé historie a státnosti. Podle námětu legionáře a spisovatele Rudolfa Medka vznikl film Zborov, inspirovaný zkušenostmi z 1. světové války. Jeho značná část se odehrává v Plzni, kde strojírenské závody musely vyzbrojovat rakouskou armádu a kde se vyvinul silný protirakouský odboj. Film vrcholí bitvou u Zborova. Nečekaný úspěch špatně vyzbrojených legionářů z ní udělal mezník v usilování o samostatný stát. Stala se námětem knih, básní a v roce 1928 se objevila v němém snímku Za československý stát. Rekonstrukce ve filmu Zborov je technicky o poznání vyspělejší a stejně jako celý film dostala v době svého vzniku nový, aktuální význam. Realizaci Zborova zdržely konkurenční střety a jiné spory. Premiéra se proto neuskutečnila k 20. výročí bitvy v roce 1937, ale až v pomnichovské atmosféře začátkem roku 1939. Snímek uvádíme v rámci projektu Filmové osmičky, který připomíná významná výročí roku 2018. Film byl digitálně restaurován pod dohledem restaurátorky Národního filmového archivu Jeanne Pommeau ve studiu Universal Partner Production za podpory Ministerstva kultury České republiky a je zařazen do programu Společné století. (Národní filmový archiv)
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    44
  • Advokátka Věra
    Advokátka Věra (1937)
    FilmRole: dozorce vězňů
    Věra Donátová zrovna dostudovala práva a chce si otevřít advokátní kancelář. Otec by ji ale nejraději viděl pod čepcem. Poskytne jí sice potřebné finanční prostředky, ovšem s jednou podmínkou: pokud Věra v praxi do roka nezaznamená nějaký výrazný úspěch, provdá se za nápadníka, kterého jí otec vyhlédl. K začínající advokátce se klienti samozřejmě nijak nehrnou, a tak dostává první případ přidělen ex offo. Má před soudem hájit jistého Petra Kučeru, přezdívaného Tygr. Věra dosáhne jeho propuštění z vazby, a poté se po boku onoho okouzlujícího mladého muže vydává poznávat kolorit pražského podsvětí. Bude tento špatně honorovaný případ stačit, aby přesvědčila starostlivého tatínka o své odborné zdatnosti?
    Žánry:Komedie
    58%
    Věra Donátová zrovna dostudovala práva a chce si otevřít advokátní kancelář. Otec by ji ale nejraději viděl pod čepcem. Poskytne jí sice potřebné finanční prostředky, ovšem s jednou podmínkou: pokud Věra v praxi do roka nezaznamená nějaký výrazný úspěch, provdá se za nápadníka, kterého jí otec vyhlédl. K začínající advokátce se klienti samozřejmě nijak nehrnou, a tak dostává první případ přidělen ex offo. Má před soudem hájit jistého Petra Kučeru, přezdívaného Tygr. Věra dosáhne jeho propuštění z vazby, a poté se po boku onoho okouzlujícího mladého muže vydává poznávat kolorit pražského podsvětí. Bude tento špatně honorovaný případ stačit, aby přesvědčila starostlivého tatínka o své odborné zdatnosti?
    Žánry:Komedie
    45
  • Paní Morálka kráčí městem
    Paní Morálka kráčí městem (1939)
    FilmRole: hostinský
    58%
    46
  • Lidé pod horami
    Lidé pod horami (1937)
    FilmRole: hostinský
    58%
    47
  • On a jeho sestra
    On a jeho sestra (1931)
    FilmRole: listonoš
    Vlasta Burian v roli všetečného pošťáka vstoupí do této hudební komedie na scéně revuálního divadla. Omylem se octne v kočáru, kterým má na jeviště přijet hvězda připravované inscenace. Jeho sestra (Anny Ondráková) je komorná dotyčné primadony a touží po divadelní kariéře. Písničku Růžové psaníčko znamená randíčko nejdřív zazpívá na poštovní akademii, kde si jí všimne rozšafný ministr (Theodor Pištěk)... Parádní ukázkou Burianovy komiky je scéna, v níž listonoš vítá ministra a dopouští se legračních přebrebtů. Vzápětí pohotově imituje různé hudební nástroje. Vynalézavý listonoš a jeho kolegové nakonec zachrání i premiéru, jež hrozí krachem...
    Žánry:Komedie
    57%
    Vlasta Burian v roli všetečného pošťáka vstoupí do této hudební komedie na scéně revuálního divadla. Omylem se octne v kočáru, kterým má na jeviště přijet hvězda připravované inscenace. Jeho sestra (Anny Ondráková) je komorná dotyčné primadony a touží po divadelní kariéře. Písničku Růžové psaníčko znamená randíčko nejdřív zazpívá na poštovní akademii, kde si jí všimne rozšafný ministr (Theodor Pištěk)... Parádní ukázkou Burianovy komiky je scéna, v níž listonoš vítá ministra a dopouští se legračních přebrebtů. Vzápětí pohotově imituje různé hudební nástroje. Vynalézavý listonoš a jeho kolegové nakonec zachrání i premiéru, jež hrozí krachem...
    Žánry:Komedie
    48
  • Včera neděle byla
    Včera neděle byla (1938)
    FilmRole: úředník v nemocnici
    57%
    49
  • Muž z neznáma
    Muž z neznáma (1939)
    FilmRole: šofér
    57%
    50
  • Sňatková kancelář
    Sňatková kancelář (1932)
    FilmRole: hotelový zřízenec

    Situační komedie o tom, co všechno je třeba udělat, aby mohly začít vyzvánět svatební zvony.
    Hlavní postavou je energický pan Kubr, svérázný majitel sňatkové kanceláře \"Vrkůůů\", který sice osobním příkladem firmě reklamu příliš nedělá, protože se právě rozvádí, ale jinak jsou jeho výsledky víc než uspokojivé. Není divu, pan Kubr totiž ke své práci využívá řadu nových a občas poněkud neobvyklých metod. Proto se právě na něj obrátí se žádostí o pomoc továrník Košek a jeho manželka, kteří by chtěli, aby se jejich syn Emil oženil s Lydií, dcerou poslance Sahuly. To prokurista Titěra se na kancelář obrátí se zcela jinou žádostí. Chce totiž, aby Kubr shromáždil důkazy o tom, že je mu jeho žena Helena nevěrná. Jako součást snahy o dostatek zákazníků slíbí Kubr na schůzi Ligy probouzejících se žen, že se bude snažit o prosazení zákona o povinném manželstvím, jehož součástí by byla nemalá mládenecká daň, čímž si pochopitelně vyslouží značnou nevraživost Klubu starých mládenců. Než se situace uklidní, rozhodne se Kubr odjet. Společně se svým synovcem Josefem, nadšeným a úspěšným sportovcem, se vypraví na dovolenou do hor. Ani tady však nemá od práce pokoj. Čirou náhodou se tu totiž setká nejen s rodinou továrníka Koška a poslance Sahuly, ale také s manželi Titěrovými. A tak má opět o práci postaráno.

    Žánry:Komedie
    55%

    Situační komedie o tom, co všechno je třeba udělat, aby mohly začít vyzvánět svatební zvony.
    Hlavní postavou je energický pan Kubr, svérázný majitel sňatkové kanceláře \"Vrkůůů\", který sice osobním příkladem firmě reklamu příliš nedělá, protože se právě rozvádí, ale jinak jsou jeho výsledky víc než uspokojivé. Není divu, pan Kubr totiž ke své práci využívá řadu nových a občas poněkud neobvyklých metod. Proto se právě na něj obrátí se žádostí o pomoc továrník Košek a jeho manželka, kteří by chtěli, aby se jejich syn Emil oženil s Lydií, dcerou poslance Sahuly. To prokurista Titěra se na kancelář obrátí se zcela jinou žádostí. Chce totiž, aby Kubr shromáždil důkazy o tom, že je mu jeho žena Helena nevěrná. Jako součást snahy o dostatek zákazníků slíbí Kubr na schůzi Ligy probouzejících se žen, že se bude snažit o prosazení zákona o povinném manželstvím, jehož součástí by byla nemalá mládenecká daň, čímž si pochopitelně vyslouží značnou nevraživost Klubu starých mládenců. Než se situace uklidní, rozhodne se Kubr odjet. Společně se svým synovcem Josefem, nadšeným a úspěšným sportovcem, se vypraví na dovolenou do hor. Ani tady však nemá od práce pokoj. Čirou náhodou se tu totiž setká nejen s rodinou továrníka Koška a poslance Sahuly, ale také s manželi Titěrovými. A tak má opět o práci postaráno.

    Žánry:Komedie
    51
  • Poslední bohém
    Poslední bohém (1931)
    FilmRole: vrchní číšník
    54%
    52
  • 53
  • Rozvod paní Evy
    Rozvod paní Evy (1937)
    FilmRole: dozorce ve vězení
    53%
    54
  • Pod jednou střechou
    Pod jednou střechou (1938)
    FilmRole: soused Pošepný
    53%
    55
  • Miláček pluku
    Miláček pluku (1931)
    Film
    52%
    56
  • Fidlovačka
    Fidlovačka (1930)
    FilmRole: švec na Fidlovačce

    U prvorepublikových filmů převažovaly literární náměty. Filmaři si vypůjčovali i hry Josefa Kajetána Tyla. Fidlovačka se stala jedním z prvních zvukových filmů, kde poprvé na plátně zazněla i národní hymna, kterou ovšem zapracoval již Tyl. Vznikla naivní, ovšem zarputile vlastenecká veselohra o ševcvovské cechovní slavnosti, zněla národovecká hesla a převažoval operetní ráz. Nenáročný snímek potěšil hlavně venkovské publikum, jemuž byl v prvé řadě určen.

    52%

    U prvorepublikových filmů převažovaly literární náměty. Filmaři si vypůjčovali i hry Josefa Kajetána Tyla. Fidlovačka se stala jedním z prvních zvukových filmů, kde poprvé na plátně zazněla i národní hymna, kterou ovšem zapracoval již Tyl. Vznikla naivní, ovšem zarputile vlastenecká veselohra o ševcvovské cechovní slavnosti, zněla národovecká hesla a převažoval operetní ráz. Nenáročný snímek potěšil hlavně venkovské publikum, jemuž byl v prvé řadě určen.

    57
  • Kříž u potoka
    Kříž u potoka (1937)
    Film
    Eva, schovanka ze mlýna, se seznámí se statkářem Štěpánem Potockým, k jehož rodu se váže kletba, která v několika předchozích generacích způsobila bratrovražedné spory o ženy. Eva je moudrá a statečná dívka a rozhodne se přijmout Štěpánovu nabídku ke sňatku a zlomit dávné prokletí. Štěpánův bratr Ambrož se chová zpočátku ke švagrové stroze, ale po čase najde hezký vztah k ní i malé Evičce, která se Evě a Štěpánovi po roce narodila. Manželství, které vypadalo tak šťastně, se Štěpánovou vinou začne kazit...
    Žánry:Drama
    51%
    Eva, schovanka ze mlýna, se seznámí se statkářem Štěpánem Potockým, k jehož rodu se váže kletba, která v několika předchozích generacích způsobila bratrovražedné spory o ženy. Eva je moudrá a statečná dívka a rozhodne se přijmout Štěpánovu nabídku ke sňatku a zlomit dávné prokletí. Štěpánův bratr Ambrož se chová zpočátku ke švagrové stroze, ale po čase najde hezký vztah k ní i malé Evičce, která se Evě a Štěpánovi po roce narodila. Manželství, které vypadalo tak šťastně, se Štěpánovou vinou začne kazit...
    Žánry:Drama
    58
  • Diagnosa X
    Diagnosa X (1933)
    FilmRole: pochybující lékař
    50%
    59
  • Pozdní láska
    Pozdní láska (1935)
    FilmRole: kněz
    Julinka žije u svého strýce, majitele útulné vinárny a obchodu, pana Kubašty. Kubašta dbá o přísnou Julinčinu výchovu a tak musí dívka svoji lásku k Láďovi Kosteckému tajit. Doktor Kosejk, častý host ve vinárně, se snaží Julince pomoci a Kubašta po jeho domluvě nakonec souhlasí s Julinčinou svatbou. Julinka se po svatbě odstěhuje a Kubašta zůstává sám. Doktor Kosejk mu doporučí jako hospodyni paní Věru Náhlovskou. Věra si zpočátku vede dobře. Stárnoucí Kubašta podlehne jejímu kouzlu natolik, že ochladne i jeho pěstounská láska k Julince...
    Žánry:DramaRomantický
    49%
    Julinka žije u svého strýce, majitele útulné vinárny a obchodu, pana Kubašty. Kubašta dbá o přísnou Julinčinu výchovu a tak musí dívka svoji lásku k Láďovi Kosteckému tajit. Doktor Kosejk, častý host ve vinárně, se snaží Julince pomoci a Kubašta po jeho domluvě nakonec souhlasí s Julinčinou svatbou. Julinka se po svatbě odstěhuje a Kubašta zůstává sám. Doktor Kosejk mu doporučí jako hospodyni paní Věru Náhlovskou. Věra si zpočátku vede dobře. Stárnoucí Kubašta podlehne jejímu kouzlu natolik, že ochladne i jeho pěstounská láska k Julince...
    Žánry:DramaRomantický
    60
  • 61
  • Pepina Rejholcová
    Pepina Rejholcová (1932)
    FilmRole: divadelní vlásenkář
    46%
    62
  • Velká přehrada
    Velká přehrada (1942)
    Film
    Mladý inženýr Petr Pavelec pracuje na plánu přehrady na řece Loučnici. Seznámí se s dcerou nesvědomitého stavebního podnikatele Berky, Irenou, a zamiluje se do ní. Když Petrův projekt vyhraje konkurz, Berka s Irenou ho získají jako společníka, a tak je firmě zadána stavba přehrady. Zamilovaný Petr nevidí, jak lajdácky jsou stavby prováděny. Prohlédne, až když se na stavbě zabije dělník...
    Žánry:Drama
    45%
    Mladý inženýr Petr Pavelec pracuje na plánu přehrady na řece Loučnici. Seznámí se s dcerou nesvědomitého stavebního podnikatele Berky, Irenou, a zamiluje se do ní. Když Petrův projekt vyhraje konkurz, Berka s Irenou ho získají jako společníka, a tak je firmě zadána stavba přehrady. Zamilovaný Petr nevidí, jak lajdácky jsou stavby prováděny. Prohlédne, až když se na stavbě zabije dělník...
    Žánry:Drama
    63
  • Strýček z Ameriky
    Strýček z Ameriky (1933)
    FilmRole: host v baru
    44%
    64
  • Lojzička
    Lojzička (1936)
    FilmRole: vesničan Nedbal
    Sirotek Lojzička Strnadová žije v Nemanicích u listonoše Jikry. V Nemanicích se objeví dva mladíci - Francouz Jean Poulard a jeho přítel Karel Drozd. Jejich letadlo havarovalo v blízkosti Nemanic a letci nemohou sehnat opraváře. Místní mlynářka, matka dvou dcer, Karly a Pavly, je zaměstná. Jean se zamiluje do Lojzičky a učí se od ní česky a Karel má zase rád mlynářčinu dceru Karlu. Místní obyvatelé pokládají Jeana a Karla za zločince a pronásledují je...
    Žánry:Komedie
    43%
    Sirotek Lojzička Strnadová žije v Nemanicích u listonoše Jikry. V Nemanicích se objeví dva mladíci - Francouz Jean Poulard a jeho přítel Karel Drozd. Jejich letadlo havarovalo v blízkosti Nemanic a letci nemohou sehnat opraváře. Místní mlynářka, matka dvou dcer, Karly a Pavly, je zaměstná. Jean se zamiluje do Lojzičky a učí se od ní česky a Karel má zase rád mlynářčinu dceru Karlu. Místní obyvatelé pokládají Jeana a Karla za zločince a pronásledují je...
    Žánry:Komedie
    65
  • Pozdní máj
    Pozdní máj (1934)
    FilmRole: kuželkář
    36%
    66