Zlatá Kateřina

61%
Zlatá Kateřina
Plakát traileru
Paní Kateřina je na své zákazníky laskavá a prodává na dluh, takže její obchod s rybami se věčně topí v dluzích. Potěší ji zvěst o bohatém dědictví, které by mělo dorazit z Ameriky, ale potíží kvůli tomu jí ještě přibude. Dokonce ji zadrží policie a obviní z podvodu.



martin-mickey-stusak
martin-mickey-stusak
37 186 bodů
7
Antonie Nedošinská je ve svých rolích nejslavnější věčně usměvavou maminkou, jakou kdy česká kinematografie poznala. V tomto filmu tomu není jinak, a navíc je hlavní postavou všech etud. Téma příběhu je prozaické, a co si budeme povídat, nesmrtelné. Kdo by si v době finanční tísně nepřál dědictví z Ameriky? Tvůrci mysleli na všechno, takže příběh je dějově plnohodnotný, plný hlášek a na typicky třicátá léta laskavosti a úsměvů. Antonie Nedošinská se tedy ani tentokrát od jiných rolí maminek nijak neodlišuje, avšak, i když nepřehrává, drží se svého a v podstatě svým přístupem k humoru pohladí, vystupuje jako živel. Možná se to v dnešní době už nezdá, ale například scéna s vysavačem stále pobaví. Ano, film samozřejmě stárne, ale jen tak k filmovém odpočinku slouží i nadále dobře.
kawa
3 388 bodů
6.5
Lehká a příjemná komedie, která ale visí na výkonu Nedošínské, další jsou jen stafáž, včetně krásné Baarové. Nezvykle maličká rolička pro Plachtu.

Dodatečné informace

Původní název:
Die goldene Katharina (více)
  • Československo Zlatá Kateřina
  • Československo Die goldene Katharina
  • Československo Zlata Katarina
  • Československo Zlatá Katerina
  • Československo Zlatna Katarina
Premiéra v ČR:
23. 2. 1934
Země původu:
Československo, Česká republika, Slovenská republika
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


  • Zlatá Kateřina je dnes považována za klasiku československé kinematografie a je často připomínána v kontextu meziválečného filmového umění.
  • Zlatá Kateřina byla jedním z filmů, které pomohly Antonii Nedošinské upevnit její postavení jako jedné z předních hereček československého filmu.
  • Zlatá Kateřina je považována za komedii, která se zaměřuje na sociální a rodinné vztahy, což bylo typické pro Slavínského tvorbu.