Jana Dítětová: Nejlepší filmy
a seriály

7.0

Jana Dítětová: Filmy a seriály

  • S čerty nejsou žerty
    S čerty nejsou žerty (1985)
    FilmRole: Anna Máchalová, Petrova babička
    • VOYO
    • O2 TV
    • Google Play
    • +2
    Hrdinou vyprávění inspirovaného předlohou Boženy Němcové Čertův švagr je Petr Máchal, kterého jeho macecha Dorota vyhnala z domova. Když si mladý muž snaží sehnat práci a střechu nad hlavou, všichni jej posílají k čertu. S ním se také setkává, když je na příkaz vládce pekel Lucifera XIV. nedopatřením unesena Petrova babička. Petr se spřátelí s mladým čertem v hodnosti vraníka a společně zápolí se zvůlí kaprála a s podlostí pana správce. Současně poznává, jakou hodnotu má opravdová láska.
    87%
    Hrdinou vyprávění inspirovaného předlohou Boženy Němcové Čertův švagr je Petr Máchal, kterého jeho macecha Dorota vyhnala z domova. Když si mladý muž snaží sehnat práci a střechu nad hlavou, všichni jej posílají k čertu. S ním se také setkává, když je na příkaz vládce pekel Lucifera XIV. nedopatřením unesena Petrova babička. Petr se spřátelí s mladým čertem v hodnosti vraníka a společně zápolí se zvůlí kaprála a s podlostí pana správce. Současně poznává, jakou hodnotu má opravdová láska.
    1
  • Jak dostat tatínka do polepšovny
    Jak dostat tatínka do polepšovny (1978)
    FilmRole: babička, maminka Anny
    • VOYO
    • iVysílání
    • Canal+
    Pokračování příběhů malého Vaška zasazeného doprostřed krásného léta. Děj se odehrává na venkově, kam vezme tatínek Luboš svého Vaška a jeho maminku Annu na prázdniny. V prostředí skalního "města" je ošekává dědeček, který zpočátku není ze své nové snachy nadšen, ale chápe všechny nebezpečné víry v rozbouřené hladině obnovovaného vztahu tří nejbližších lidí. Vaškovi se splní i další přání - táta jej zaučuje do tajů horolezectví. Tato společná vášeň je však příčinou dalších konfliktů mezi oběma rodiči - k velkému žalu Vaška i dědečka.
    84%
    Pokračování příběhů malého Vaška zasazeného doprostřed krásného léta. Děj se odehrává na venkově, kam vezme tatínek Luboš svého Vaška a jeho maminku Annu na prázdniny. V prostředí skalního "města" je ošekává dědeček, který zpočátku není ze své nové snachy nadšen, ale chápe všechny nebezpečné víry v rozbouřené hladině obnovovaného vztahu tří nejbližších lidí. Vaškovi se splní i další přání - táta jej zaučuje do tajů horolezectví. Tato společná vášeň je však příčinou dalších konfliktů mezi oběma rodiči - k velkému žalu Vaška i dědečka.
    2
  • Jak vytrhnout velrybě stoličku
    Jak vytrhnout velrybě stoličku (1977)
    FilmRole: babička, matka Anny
    • VOYO
    • iVysílání
    • Canal+
    Vánoční příběh o malém rošťákovi Vaškovi, který žije jen se svojí maminkou, baletkou Annou. Vaškovi moc chybí táta, který podle maminčina vyprávění byl horolezec a zahynul při výstupu na Anapurnu. Vašek tedy aktivně shání náhradního tatínka. Touží také po tom být víc s maminkou, takže ji nakonec přemluví, aby ho vzala o vánočních prázdninách na hory. Hned, jak přijedou, už je malér. Vlítne přímo pod sněžný skůtr Luboše, náčelníka místní horské služby, bývalé lásky Vaškovi maminky, kdy spolu jednoho Silvestra přes 8 lety prožili romantickou noc...
    82%
    Vánoční příběh o malém rošťákovi Vaškovi, který žije jen se svojí maminkou, baletkou Annou. Vaškovi moc chybí táta, který podle maminčina vyprávění byl horolezec a zahynul při výstupu na Anapurnu. Vašek tedy aktivně shání náhradního tatínka. Touží také po tom být víc s maminkou, takže ji nakonec přemluví, aby ho vzala o vánočních prázdninách na hory. Hned, jak přijedou, už je malér. Vlítne přímo pod sněžný skůtr Luboše, náčelníka místní horské služby, bývalé lásky Vaškovi maminky, kdy spolu jednoho Silvestra přes 8 lety prožili romantickou noc...
    3
  • Arabela
    Arabela (1980)
    Seriál
    • iVysílání
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, aby vše dobře nedopadlo.
    81%
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, aby vše dobře nedopadlo.
    4
  • Žert
    Žert (1968)
    FilmRole: reportérka Helena Zemánková
    • VOYO
    • iVysílání
    • KVIFF TV
    • +1
    Jeden z nejproslulejších filmů 60. let Žert se opírá o stejnojmenný román Milana Kundery, soustředěn na důležité poznání - totiž že nová křivda neodstraní, ani nezahluší křivdu starou. K takové mravní kocovině zákonitě dospěje i hlavní hrdina, těžce postižený stalinistickými represemi, když se po letech pokusí aspoň zprostředkovaně se pomstít původci svého pádu. Režisér Jaromil Jireš postihl jak kruté poměry v pracovní vojenské jednotce na začátku 50. let, tak uvolňující společenské ovzduší o patnáct let později. Prolíná někdejší události s nynějším děním na základě náhodného podnětu, na základě podobnosti, i ve zvukové rovině vrství asociativní spoje.
    76%
    Jeden z nejproslulejších filmů 60. let Žert se opírá o stejnojmenný román Milana Kundery, soustředěn na důležité poznání - totiž že nová křivda neodstraní, ani nezahluší křivdu starou. K takové mravní kocovině zákonitě dospěje i hlavní hrdina, těžce postižený stalinistickými represemi, když se po letech pokusí aspoň zprostředkovaně se pomstít původci svého pádu. Režisér Jaromil Jireš postihl jak kruté poměry v pracovní vojenské jednotce na začátku 50. let, tak uvolňující společenské ovzduší o patnáct let později. Prolíná někdejší události s nynějším děním na základě náhodného podnětu, na základě podobnosti, i ve zvukové rovině vrství asociativní spoje.
    5
  • Šťastnou cestu
    Šťastnou cestu (1943)
    FilmRole: učednice Boženka
    Příběh filmu Šťastnou cestu se odehrává v prostředí velkého pražského obchodního domu a vypráví o osudech pěti prodavaček. I když všechny pracují v jedné firmě, každá jde vlastní cestou za svým životním cílem. Jde o poslední dokončený protektorátní film Otakara Vávry. Byl natočen v roce 1943 podle námětu literárně debutující novinářky Olgy Horákové. Ke spolupráci si Vávra přizval osvědčený tým, kameramana Ferdinanda Pečenku, hudebního skladatele Jiřího Srnku, architekta Jana Zázvorku a střihače Antonína Zelenku. Střihače tentokrát připomínáme záměrně, protože jeho podíl na výsledné podobě filmu je zásadní. Film vznikl většinou v reálu tehdy nového pražského obchodního domu Bílá labuť. Režisér jej pojal jako dynamickou výpověď, která zachycuje rytmus moderního života. Příběhy dívek tak dostaly punc pravdivosti a životnosti. Netradiční režie, kamera, střih i civilní herecké výkony nasvědčují, jak se už v roce 1943 Otakar Vávra a jeho spolupracovníci přiblížili pracovní i umělecké metodě italského neorealismu, který slavil úspěch v kinech až o několik let později. K osvědčeným a populárním herečkám Adině Mandlové, Jiřině Štěpničkové, Haně Vítové a Nataše Gollové se režisér nebál obsadit mladičkou Janu Dítětovou. (Česká televize)
    75%
    Příběh filmu Šťastnou cestu se odehrává v prostředí velkého pražského obchodního domu a vypráví o osudech pěti prodavaček. I když všechny pracují v jedné firmě, každá jde vlastní cestou za svým životním cílem. Jde o poslední dokončený protektorátní film Otakara Vávry. Byl natočen v roce 1943 podle námětu literárně debutující novinářky Olgy Horákové. Ke spolupráci si Vávra přizval osvědčený tým, kameramana Ferdinanda Pečenku, hudebního skladatele Jiřího Srnku, architekta Jana Zázvorku a střihače Antonína Zelenku. Střihače tentokrát připomínáme záměrně, protože jeho podíl na výsledné podobě filmu je zásadní. Film vznikl většinou v reálu tehdy nového pražského obchodního domu Bílá labuť. Režisér jej pojal jako dynamickou výpověď, která zachycuje rytmus moderního života. Příběhy dívek tak dostaly punc pravdivosti a životnosti. Netradiční režie, kamera, střih i civilní herecké výkony nasvědčují, jak se už v roce 1943 Otakar Vávra a jeho spolupracovníci přiblížili pracovní i umělecké metodě italského neorealismu, který slavil úspěch v kinech až o několik let později. K osvědčeným a populárním herečkám Adině Mandlové, Jiřině Štěpničkové, Haně Vítové a Nataše Gollové se režisér nebál obsadit mladičkou Janu Dítětovou. (Česká televize)
    6
  • Divá Bára
    Divá Bára (1949)
    FilmRole: Eliška
    Krásná dcera obecního pastýře Bára se líbí všem mládencům z vesnice. Proto si o ní pověrčivé tetky vyprávějí, že se narodila jako dítě polednice. Dívka má jen několik málo přátel: farářovu schovanku Elišku a samotného faráře, který se jí pokaždé zastane. Panský správce Sláma usiluje o Elišku, ale ta miluje pražského studenta. Bára se proto rozhodne odradit Slámu od námluv. Převlékne se za strašidlo a u hřbitova donutí vyděšeného Slámu, aby nechal Elišku na pokoji. Jenže je odhalena a rozlícení vesničané ji zavřou do márnice… Snímek, který ve své době dobyl též zahraniční trhy (zaznamenal výrazný úspěch v Sovětském svazu i Latinské Americe) natočil jako svůj debut režisér Vladimír Čech. Do hlavní role obsadil půvabnou a temperamentní členku Slezského národního divadla v Opavě Vlastu Fialovou, vybranou na základě konkurzu. I pro ni to byl první film.
    Žánry:DramaRomantický
    73%
    Krásná dcera obecního pastýře Bára se líbí všem mládencům z vesnice. Proto si o ní pověrčivé tetky vyprávějí, že se narodila jako dítě polednice. Dívka má jen několik málo přátel: farářovu schovanku Elišku a samotného faráře, který se jí pokaždé zastane. Panský správce Sláma usiluje o Elišku, ale ta miluje pražského studenta. Bára se proto rozhodne odradit Slámu od námluv. Převlékne se za strašidlo a u hřbitova donutí vyděšeného Slámu, aby nechal Elišku na pokoji. Jenže je odhalena a rozlícení vesničané ji zavřou do márnice… Snímek, který ve své době dobyl též zahraniční trhy (zaznamenal výrazný úspěch v Sovětském svazu i Latinské Americe) natočil jako svůj debut režisér Vladimír Čech. Do hlavní role obsadil půvabnou a temperamentní členku Slezského národního divadla v Opavě Vlastu Fialovou, vybranou na základě konkurzu. I pro ni to byl první film.
    Žánry:DramaRomantický
    7
  • U pěti veverek
    U pěti veverek (1944)
    FilmRole: Růžena
    Česká filmová komedie o trampotách pana domácího s pyšnou manželkou, o dvou malířích co ke štěstí přišli a nové mydlárně. Josef Houbička, majitel malostranského činžovního domu U pěti veverek, je laskavý a shovívavý dobrák, který se nechá bezohledně utlačovat svou pyšnou manželkou Filoménou a ještě potají napravuje její rozmíšky s nájemníky. Půjčuje peníze na činži dvěma chudým malířům a uplácí uražené služebné, jen aby byl v domě klid. Chtěl by v domě obnovit starou mydlárnu, Filoména však prosazuje výnosnější garáže. A protože ani jeden z nich nechce ustoupit, odejde nakonec Houbička po jedné z hádek z domu. Spřátelí se s hostinským Pulcem, který vede nepříliš prosperující hostinec U děravého džbánu. Zatímco mu svými penězi pomáhá přebudovat hostinec na úspěšnou vinárnu, nechá se Filoména oklamat podvodníkem Kozlem k pochybným investicím. Kozel zmizí s jejími penězi. Ale jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré. Z pyšné Filomény se stává pracovitá žena a pan domácí se konečně dočká své vytoužené mydlárny.
    Žánry:Komedie
    72%
    Česká filmová komedie o trampotách pana domácího s pyšnou manželkou, o dvou malířích co ke štěstí přišli a nové mydlárně. Josef Houbička, majitel malostranského činžovního domu U pěti veverek, je laskavý a shovívavý dobrák, který se nechá bezohledně utlačovat svou pyšnou manželkou Filoménou a ještě potají napravuje její rozmíšky s nájemníky. Půjčuje peníze na činži dvěma chudým malířům a uplácí uražené služebné, jen aby byl v domě klid. Chtěl by v domě obnovit starou mydlárnu, Filoména však prosazuje výnosnější garáže. A protože ani jeden z nich nechce ustoupit, odejde nakonec Houbička po jedné z hádek z domu. Spřátelí se s hostinským Pulcem, který vede nepříliš prosperující hostinec U děravého džbánu. Zatímco mu svými penězi pomáhá přebudovat hostinec na úspěšnou vinárnu, nechá se Filoména oklamat podvodníkem Kozlem k pochybným investicím. Kozel zmizí s jejími penězi. Ale jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré. Z pyšné Filomény se stává pracovitá žena a pan domácí se konečně dočká své vytoužené mydlárny.
    Žánry:Komedie
    8
  • Dým bramborové natě
    Dým bramborové natě (1977)
    FilmRole: zdravotní sestra Žofie Šimonová
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    Český film Dým bramborové natě natočil František Vláčil na motivy románu Bohumila Říhy Doktor Meluzín. Dr. Meluzín po rozchodu s manželkou přijal místo obvodního lékaře v městečku Větrově, v kraji, který mu připomíná dětství. Chce tu znovu najít duševní klid a ztracenou životní rovnováhu. Lidé doktora zpočátku přijímají s nedůvěrou a těžko si na něj zvykají. Zejména, když se sblíží s učitelkou Pavlou Kodetovou, což si místní vyloží po svém a městečkem se začnou šířit pomluvy. Meluzín, který si uvědomuje, že v manželství Kodetových není všechno v pořádku, se rozhodne páru pomoci. Protože příčinou jejich neshod je marná touha po dítěti, pošle je na vyšetření do Prahy. Krátce na to vstupuje do příběhu postava mladé Markéty, která zjistí, že je těhotná a naopak po děcku netouží...
    72%
    Český film Dým bramborové natě natočil František Vláčil na motivy románu Bohumila Říhy Doktor Meluzín. Dr. Meluzín po rozchodu s manželkou přijal místo obvodního lékaře v městečku Větrově, v kraji, který mu připomíná dětství. Chce tu znovu najít duševní klid a ztracenou životní rovnováhu. Lidé doktora zpočátku přijímají s nedůvěrou a těžko si na něj zvykají. Zejména, když se sblíží s učitelkou Pavlou Kodetovou, což si místní vyloží po svém a městečkem se začnou šířit pomluvy. Meluzín, který si uvědomuje, že v manželství Kodetových není všechno v pořádku, se rozhodne páru pomoci. Protože příčinou jejich neshod je marná touha po dítěti, pošle je na vyšetření do Prahy. Krátce na to vstupuje do příběhu postava mladé Markéty, která zjistí, že je těhotná a naopak po děcku netouží...
    9
  • Bakaláři
    Bakaláři (1972)
    Seriál
    • iVysílání
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    71%
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    10
  • Tam na konečné
    Tam na konečné (1957)
    FilmRole: Maruna
    Konečná tramvaje je místo, na kterém svět končí nebo začíná, záleží na úhlu pohledu a směru jízdy. Stojí tam obyčejný dům, v němž žijí obyčejní lidé. Stanou se z nich hlavní hrdinové filmu, a na několik desítek minut tak mohou být alespoň trochu výjimeční. Sledujeme, jak odcházejí ze svých bytů, vracejí se do nich, míjejí se na schodech, jsou na sebe milí nebo se urážejí. Jejich životy se protínají nebo spojují stejně jako tramvajové koleje. Hlavní postavou je dívka, která se teprve učí žít. Mládí, to jsou pro ni rychlé a úžasné změny. Na jaře lidi pozoruje dalekohledem a je nadšená ze zdánlivých malicherností. V létě má již vážný vztah a musí se rozhodnout o své budoucnosti. Na podzim a v zimě si čím dál tím více uvědomuje, že se všechno neodehrává jen podle jejích představ. Kým bude a co bude dělat, až přijde další jaro? (Film Europe)
    71%
    Konečná tramvaje je místo, na kterém svět končí nebo začíná, záleží na úhlu pohledu a směru jízdy. Stojí tam obyčejný dům, v němž žijí obyčejní lidé. Stanou se z nich hlavní hrdinové filmu, a na několik desítek minut tak mohou být alespoň trochu výjimeční. Sledujeme, jak odcházejí ze svých bytů, vracejí se do nich, míjejí se na schodech, jsou na sebe milí nebo se urážejí. Jejich životy se protínají nebo spojují stejně jako tramvajové koleje. Hlavní postavou je dívka, která se teprve učí žít. Mládí, to jsou pro ni rychlé a úžasné změny. Na jaře lidi pozoruje dalekohledem a je nadšená ze zdánlivých malicherností. V létě má již vážný vztah a musí se rozhodnout o své budoucnosti. Na podzim a v zimě si čím dál tím více uvědomuje, že se všechno neodehrává jen podle jejích představ. Kým bude a co bude dělat, až přijde další jaro? (Film Europe)
    11
  • Karel a já
    Karel a já (1942)
    FilmRole: Boženka Šourková
    Lucie očekává svého ženicha, ale ten se bohužel nedostaví. Předsvatební noc ho stála mnoho sil a díky veselé náladě zapomněl nejen na to, kde bydlí, ale i na svou vlastní svatbu. Lucie považuje jeho chování za neomluvitelné a svatbu chce zrušit. Oldřich, jehož mužská ješitnost tímto velice utrpěla, se rozhodl oženit s první dívkou, kterou potká. Sám však zjišťuje, že to není tak jednoduché, i když dívek je mnoho. (Filmexport)
    Žánry:Komedie
    71%
    Lucie očekává svého ženicha, ale ten se bohužel nedostaví. Předsvatební noc ho stála mnoho sil a díky veselé náladě zapomněl nejen na to, kde bydlí, ale i na svou vlastní svatbu. Lucie považuje jeho chování za neomluvitelné a svatbu chce zrušit. Oldřich, jehož mužská ješitnost tímto velice utrpěla, se rozhodl oženit s první dívkou, kterou potká. Sám však zjišťuje, že to není tak jednoduché, i když dívek je mnoho. (Filmexport)
    Žánry:Komedie
    12
  • Dovolená s Andělem
    Dovolená s Andělem (1952)
    FilmRole: svářečka Milada, Pavlátova žena
    • VOYO
    • O2 TV
    • Google Play
    Přísný a věčně nespokojený bručoun Gustav Anděl, revizor pražské dopravy, dostane poukaz na letní rekreaci ROH. Nejprve ho odmítne, ale nakonec se přece jen rozhodne poukazu využít a strávit čtrnáct dnů v odborářské zotavovně Jizerka spolu s dalšími zasloužilými pracovníky. Děj úsměvného příběhu, kde se vše točí nejen kolem Andělovy nechuti ke všem a všemu, zejména pak k jakýmkoli společenským zábavám rekreantů, ale také rekonstrukce dětské školky, do níž se rekreanti tajně pustí, aby pomohli zoufalé paní učitelce a dětičkám bez střechy nad hlavou, jistě není třeba blíže představovat. Vždyť podle výsledků ankety Hrdina filmového úsměvu se revizor Anděl v podání Jaroslava Marvana stal nejoblíbenější a neúspěšnější postavou v historii české filmové komedie. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    70%
    Přísný a věčně nespokojený bručoun Gustav Anděl, revizor pražské dopravy, dostane poukaz na letní rekreaci ROH. Nejprve ho odmítne, ale nakonec se přece jen rozhodne poukazu využít a strávit čtrnáct dnů v odborářské zotavovně Jizerka spolu s dalšími zasloužilými pracovníky. Děj úsměvného příběhu, kde se vše točí nejen kolem Andělovy nechuti ke všem a všemu, zejména pak k jakýmkoli společenským zábavám rekreantů, ale také rekonstrukce dětské školky, do níž se rekreanti tajně pustí, aby pomohli zoufalé paní učitelce a dětičkám bez střechy nad hlavou, jistě není třeba blíže představovat. Vždyť podle výsledků ankety Hrdina filmového úsměvu se revizor Anděl v podání Jaroslava Marvana stal nejoblíbenější a neúspěšnější postavou v historii české filmové komedie. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    13
  • Prstýnek
    Prstýnek (1944)
    FilmRole: Baruška Sochorová
    Vyhlášený pytlák Jan Sochor se tvrdě staví proti tomu, aby si mladý kníže namlouval jeho dceru Barušku. Příliš dobře si pamatuje na dobu vlastního mládí a na své zásluhy o zachování knížecího rodu... Kostýmní komedii Prstýnek natočil režisér Martin Frič podle povídky Ivana Olbrachta Táta, otištěnou v jeho sbírce Devět veselých povídek z Rakouska i republiky. Scenáristé Josef Neuberg a Josef Hlaváč spolu s režisérem drobnou povídku podstatně rozvedli a domysleli. V jejich pojetí se předloha přetavila v romantický obrázek ze starých časů, vylehčený jemným ironickým nadhledem a spontánním humorem. I režijní pojetí bylo lehké, vtipné a svěží, se silným poetickým nábojem, dotvořeným exteriérovou kamerou Václava Hanuše a Julia Vegrichta. Hereckým výkonům dominoval oblíbený Otomar Korbelář ve vděčné dvojroli Jana Sochora mladšího i staršího, debutoval zde Zdeněk Dítě jako knížecí synek Robert, jeho nevlastní sestřičku ztělesnila půvabná Jana Dítětová. Vedle Otomara Korbeláře v tomto filmu největší prostor dostala Vlasta Fabianová, od jejíhož narození v těchto dnech uplyne 110 let, v roli kněžny Andresové. Po úspěšném debutu ve filmu Pohádka máje a výrazných rolích ve filmech Rukavička a Tanečnice i zde prokázala svůj nesporný talent a zaujala svým nevšedním zjevem a temperamentním projevem. Prstýnek byl posledním českým filmem, který byl před koncem války ještě uveden do kin. Premiéra se konala v polovině února 1945 ve třech největších pražských kinech a byla nadšeně přijata vděčným obecenstvem. Dodnes se snímek setkává u diváků s vlídným přijetím. (Česká televize)
    69%
    Vyhlášený pytlák Jan Sochor se tvrdě staví proti tomu, aby si mladý kníže namlouval jeho dceru Barušku. Příliš dobře si pamatuje na dobu vlastního mládí a na své zásluhy o zachování knížecího rodu... Kostýmní komedii Prstýnek natočil režisér Martin Frič podle povídky Ivana Olbrachta Táta, otištěnou v jeho sbírce Devět veselých povídek z Rakouska i republiky. Scenáristé Josef Neuberg a Josef Hlaváč spolu s režisérem drobnou povídku podstatně rozvedli a domysleli. V jejich pojetí se předloha přetavila v romantický obrázek ze starých časů, vylehčený jemným ironickým nadhledem a spontánním humorem. I režijní pojetí bylo lehké, vtipné a svěží, se silným poetickým nábojem, dotvořeným exteriérovou kamerou Václava Hanuše a Julia Vegrichta. Hereckým výkonům dominoval oblíbený Otomar Korbelář ve vděčné dvojroli Jana Sochora mladšího i staršího, debutoval zde Zdeněk Dítě jako knížecí synek Robert, jeho nevlastní sestřičku ztělesnila půvabná Jana Dítětová. Vedle Otomara Korbeláře v tomto filmu největší prostor dostala Vlasta Fabianová, od jejíhož narození v těchto dnech uplyne 110 let, v roli kněžny Andresové. Po úspěšném debutu ve filmu Pohádka máje a výrazných rolích ve filmech Rukavička a Tanečnice i zde prokázala svůj nesporný talent a zaujala svým nevšedním zjevem a temperamentním projevem. Prstýnek byl posledním českým filmem, který byl před koncem války ještě uveden do kin. Premiéra se konala v polovině února 1945 ve třech největších pražských kinech a byla nadšeně přijata vděčným obecenstvem. Dodnes se snímek setkává u diváků s vlídným přijetím. (Česká televize)
    14
  • Nikdo nic neví
    Nikdo nic neví (1947)
    FilmRole: Věra
    Martin Plechatý a Petr Nový brázdí se svými tramvajemi okupovanou Prahu. Doba je těžká a přežít leckdy není jednoduché - zvlášť když se člověk ve snaze pomoci ohrožené (a půvabné) sousedce zaplete s esesákem, praští ho po hlavě a zabije. Tak si alespoň situaci vysvětlili oba kamarádi, když se jejich protivník svalil na zem. Co si teď počít s tělem? Začíná nekonečná anabáze, v níž se uplatní i dětský kočárek...
    Režie:Josef Mach
    69%
    Martin Plechatý a Petr Nový brázdí se svými tramvajemi okupovanou Prahu. Doba je těžká a přežít leckdy není jednoduché - zvlášť když se člověk ve snaze pomoci ohrožené (a půvabné) sousedce zaplete s esesákem, praští ho po hlavě a zabije. Tak si alespoň situaci vysvětlili oba kamarádi, když se jejich protivník svalil na zem. Co si teď počít s tělem? Začíná nekonečná anabáze, v níž se uplatní i dětský kočárek...
    Režie:Josef Mach
    15
  • Prodloužený čas
    Prodloužený čas (1984)
    FilmRole: Fořtová
    • VOYO
    68%
    16
  • Neporažení
    Neporažení (1956)
    FilmRole: Lída
    68%
    17
  • Psi a lidé
    Psi a lidé (1971)
    Film
    • DaFilms

    Tři komediální povídky : 1. Nahý v trní: velký pes připraví koupajícího se muže o veškeré svršky. 2. Hry lásky: profesor na penzi a naivní malíř právě maluje biblický výjev Zuzana a starci. Zloděj psů Tonda se zajímá o profesorova knírače i o kypře vnadnou Zuzanu. 3. Věrnost: lovecký pes Argoš zahyne, když brání svého milovaného pána, který ho v opilosti daroval. Tři ly rické miniatury připravoval Vojtěch Jasný ještě před svým odchodem do emigrace. Rozpracovaný projekt narychlo (krátce před natáčením) převzal Evald Schorm. Jasného jméno už nebylo v titulcích uvedeno, přestože především on byl autorem námětu a scénáře.

    66%

    Tři komediální povídky : 1. Nahý v trní: velký pes připraví koupajícího se muže o veškeré svršky. 2. Hry lásky: profesor na penzi a naivní malíř právě maluje biblický výjev Zuzana a starci. Zloděj psů Tonda se zajímá o profesorova knírače i o kypře vnadnou Zuzanu. 3. Věrnost: lovecký pes Argoš zahyne, když brání svého milovaného pána, který ho v opilosti daroval. Tři ly rické miniatury připravoval Vojtěch Jasný ještě před svým odchodem do emigrace. Rozpracovaný projekt narychlo (krátce před natáčením) převzal Evald Schorm. Jasného jméno už nebylo v titulcích uvedeno, přestože především on byl autorem námětu a scénáře.

    18
  • Naděje má hluboké dno
    Naděje má hluboké dno (1988)
    FilmRole: Dlasková
    66%
    19
  • Cesta zpátky
    Cesta zpátky (1958)
    FilmRole: Tonka

    Dan, Freddy a Carda bloumají Prahou a uvažují, jak získat peníze. Rozhodnou se oloupit pokladní kina, ale jsou zadrženi náhodným chodcem. Při rvačce přijde Freddy o bundu, ale nakonec všichni tři chlapci utečou. Freddy má strach z návratu domů a ukryje se v přístavu. Policie zjistí jeho totožnost z dokladů nalezených v bundě. V přístavu se Freddy setká s celnicí Tonkou a vzbudí její lítost smyšlenou historkou o násilnickém otci. Zpráva o smrti muže, s nímž se popral, utvrdí Freddyho v přesvědčení, že se musí dále skrývat. Policie pátrá po Freddym v továrně, kde hoši pracují. Carda se chce přiznat. Dan ho opije a vyzve k závodu na motorce. Carda havaruje a zabije se. Dan se rozhodne dostat Freddyho za hranice s pomocí svého otce. Tonka navštíví Freddyho otce, dozví se pravdu a přemluví Freddyho, aby se přihlásil na policii. Freddy odmítne Danovu pomoc a dojde ke rvačce. Freddy uteče a jde se udat. Danův otec vidí jedinou možnost záchrany svého syna v tom, že ho pošle za hranice místo Freddyho.

    Žánry:DramaKrimi
    64%

    Dan, Freddy a Carda bloumají Prahou a uvažují, jak získat peníze. Rozhodnou se oloupit pokladní kina, ale jsou zadrženi náhodným chodcem. Při rvačce přijde Freddy o bundu, ale nakonec všichni tři chlapci utečou. Freddy má strach z návratu domů a ukryje se v přístavu. Policie zjistí jeho totožnost z dokladů nalezených v bundě. V přístavu se Freddy setká s celnicí Tonkou a vzbudí její lítost smyšlenou historkou o násilnickém otci. Zpráva o smrti muže, s nímž se popral, utvrdí Freddyho v přesvědčení, že se musí dále skrývat. Policie pátrá po Freddym v továrně, kde hoši pracují. Carda se chce přiznat. Dan ho opije a vyzve k závodu na motorce. Carda havaruje a zabije se. Dan se rozhodne dostat Freddyho za hranice s pomocí svého otce. Tonka navštíví Freddyho otce, dozví se pravdu a přemluví Freddyho, aby se přihlásil na policii. Freddy odmítne Danovu pomoc a dojde ke rvačce. Freddy uteče a jde se udat. Danův otec vidí jedinou možnost záchrany svého syna v tom, že ho pošle za hranice místo Freddyho.

    Žánry:DramaKrimi
    20
  • Hra o život
    Hra o život (1956)
    FilmRole: Zdenka Pourová
    64%
    21
  • Jarní píseň
    Jarní píseň (1944)
    FilmRole: Jana
    62%
    22
  • Májové hvězdy
    Májové hvězdy (1959)
    FilmRole: matka
    Československo-sovětský povídkový film se odehrává v posledních dnech druhé světové války, kdy obyvatelé vítají osvoboditelskou armádu a prožívají své drobné příběhy: unavený ruský generál si odpočine v domku venkovských rodičů a konfrontuje své válečné zážitky s naivním, a přesto „pravdivým“ chápáním čtyřletého chlapce Dušana. Česká učitelka Jana se sblíží s přitažlivým velitelem ženijní jednotky Rukavičkinem, ale nadějný milostný vztah hned v jeho zárodku zmaří tak banální okolnost, jakou je setřená školní tabule. Pan Novák se vrátí z koncentračního tábora, ale zjistí, že jeho byt na Malé Straně obsadil fanatický německý ostřelovač. V Praze vyjede první poválečná tramvaj. Mezi pasažéry je i ruský seržant, který v civilu tramvaje řídí…
    61%
    Československo-sovětský povídkový film se odehrává v posledních dnech druhé světové války, kdy obyvatelé vítají osvoboditelskou armádu a prožívají své drobné příběhy: unavený ruský generál si odpočine v domku venkovských rodičů a konfrontuje své válečné zážitky s naivním, a přesto „pravdivým“ chápáním čtyřletého chlapce Dušana. Česká učitelka Jana se sblíží s přitažlivým velitelem ženijní jednotky Rukavičkinem, ale nadějný milostný vztah hned v jeho zárodku zmaří tak banální okolnost, jakou je setřená školní tabule. Pan Novák se vrátí z koncentračního tábora, ale zjistí, že jeho byt na Malé Straně obsadil fanatický německý ostřelovač. V Praze vyjede první poválečná tramvaj. Mezi pasažéry je i ruský seržant, který v civilu tramvaje řídí…
    23
  • Psohlavci
    Psohlavci (1955)
    FilmRole: Hajej, dítě kolíbám tě
    61%
    24
  • Rozpaky kuchaře Svatopluka
    Rozpaky kuchaře Svatopluka (1985)
    SeriálRole: skladnice Horáčková
    Třináctidílný seriál založený na motivy Kinoautomatu (1966), v jehož jednotlivých příbězích rozhodovali o pokračování diváci. Skládal se z vlastního příběhu, natočeného ve spolupráci s Krátkým filmem, a ze záznamu živých studiových vstupů z Kavčích hor. V nich herecký protagonista Josef Dvořák vystupoval v civilu a moderujoval divácké hlasování o pokračování děje. Do živých vstupů patřily i prostřihy do pražského centrálního energetického dispečinku a prostřihy na večerní pražské sídliště, odkud diváci hlasovali pomocí zapínání a vypínání světel v domácnosti. Fabulační kostrou seriálu je profesionální i osobní kariéra Svatopluka Kuřátka od kuchaře v malém horském hotýlku až k šéfování kuchyně ve velkém pražském Interhotelu.
    59%
    Třináctidílný seriál založený na motivy Kinoautomatu (1966), v jehož jednotlivých příbězích rozhodovali o pokračování diváci. Skládal se z vlastního příběhu, natočeného ve spolupráci s Krátkým filmem, a ze záznamu živých studiových vstupů z Kavčích hor. V nich herecký protagonista Josef Dvořák vystupoval v civilu a moderujoval divácké hlasování o pokračování děje. Do živých vstupů patřily i prostřihy do pražského centrálního energetického dispečinku a prostřihy na večerní pražské sídliště, odkud diváci hlasovali pomocí zapínání a vypínání světel v domácnosti. Fabulační kostrou seriálu je profesionální i osobní kariéra Svatopluka Kuřátka od kuchaře v malém horském hotýlku až k šéfování kuchyně ve velkém pražském Interhotelu.
    25
  • 30 případů majora Zemana
    30 případů majora Zemana (1976)
    Seriál
    58%
    26
  • Návraty
    Návraty (1972)
    FilmRole: Kunešová

    Václav Matějka se ve svých prvních filmech snažil zkoumat protikladné lidské povahy, s větší či menší urputností hledajících své štěstí. V tomto filmu se dotýká sebenaplnění u lidí, kteří přesáhli třicítku a mají pocit, že život jim uniká mezi prsty. Krize rodinné soudržnosti i morálních hodnot se tu však ozývá dosti tezovitě. Dějová zápletka je vystavěna na kontrastu životních osudů dvou kdysi si blízkých lidí, nyní rozvedených manželů. Zatímco ona, povoláním zdravotní sestra, se lépe adaptuje, on, nespolehlivý a věčně improvizující, marně hledá svůj záchytný bod, dokonce se pokouší vrátit se k bývalé ženě.

    58%

    Václav Matějka se ve svých prvních filmech snažil zkoumat protikladné lidské povahy, s větší či menší urputností hledajících své štěstí. V tomto filmu se dotýká sebenaplnění u lidí, kteří přesáhli třicítku a mají pocit, že život jim uniká mezi prsty. Krize rodinné soudržnosti i morálních hodnot se tu však ozývá dosti tezovitě. Dějová zápletka je vystavěna na kontrastu životních osudů dvou kdysi si blízkých lidí, nyní rozvedených manželů. Zatímco ona, povoláním zdravotní sestra, se lépe adaptuje, on, nespolehlivý a věčně improvizující, marně hledá svůj záchytný bod, dokonce se pokouší vrátit se k bývalé ženě.

    27
  • Polibek ze stadionu
    Polibek ze stadionu (1947)
    FilmRole: Květa Fabiánová

    Slavné hokejové mistrovství světa v roce 1947 se tu stává kulisou svérázného milostného příběhu: nadšená dívka z čiré radosti políbí svého náhodného souseda. To zachytila kamera filmového žurnálu, který se pak rozlétl do všech kin. Aktéři filmového polibku se pak hledají v kinech i mimo ně, protože na ně dolehl nevídaný zájem jejich okolí.

    Žánry:Komedie
    58%

    Slavné hokejové mistrovství světa v roce 1947 se tu stává kulisou svérázného milostného příběhu: nadšená dívka z čiré radosti políbí svého náhodného souseda. To zachytila kamera filmového žurnálu, který se pak rozlétl do všech kin. Aktéři filmového polibku se pak hledají v kinech i mimo ně, protože na ně dolehl nevídaný zájem jejich okolí.

    Žánry:Komedie
    28
  • Operace mé dcery
    Operace mé dcery (1986)
    FilmRole: vrátná
    • VOYO
    • iVysílání
    Komorní psychologické drama o transplantaci, která může poznamenat vztahy uvnitř rodiny. Při autonehodě dojde k vážnému poranění patnáctileté Mileny. Verdikt lékařů je jednoznačný. Dívku může zachránit pouze transplantace ledviny. Její otec Dušan se okamžitě nabídne, protože jako rodič může být nejvhodnějším dárcem. Během testů však vyjde najevo, že není Mileniným biologickým otcem. Dušan se musí nejen vyrovnat s tímto faktem, ale pokouší se najít skutečného otce, aby jej požádal o darování orgánu.
    Žánry:Drama
    Režie:Ivo Novák
    57%
    Komorní psychologické drama o transplantaci, která může poznamenat vztahy uvnitř rodiny. Při autonehodě dojde k vážnému poranění patnáctileté Mileny. Verdikt lékařů je jednoznačný. Dívku může zachránit pouze transplantace ledviny. Její otec Dušan se okamžitě nabídne, protože jako rodič může být nejvhodnějším dárcem. Během testů však vyjde najevo, že není Mileniným biologickým otcem. Dušan se musí nejen vyrovnat s tímto faktem, ale pokouší se najít skutečného otce, aby jej požádal o darování orgánu.
    Žánry:Drama
    Režie:Ivo Novák
    29
  • Tanková brigáda
    Tanková brigáda (1955)
    FilmRole: sanitářka Olga
    56%
    30
  • Plavení hříbat
    Plavení hříbat (1975)
    FilmRole: Konečná
    • VOYO

    Vinca, student pražské Vysoké školy zemědělské, prožívá v rodné vsi na jižní Moravě své poslední prázdniny. Během nich se má rozhodnout, zda přijme po ukončení studií místo asistenta na fakultě nebo se vrátí do Dobrého Pole a začne pracovat v místním družstvu, což si v průběhu 14 prázdninových dnů vyzkouší. Váhá mezi těmito nabídkami a je mu jasné, že v rodné obci, kde ho každý zná, si bude muset autoritu vybojovat daleko obtížněji než mezi posluchači na vysoké škole. (oficiální text distributora)

    56%

    Vinca, student pražské Vysoké školy zemědělské, prožívá v rodné vsi na jižní Moravě své poslední prázdniny. Během nich se má rozhodnout, zda přijme po ukončení studií místo asistenta na fakultě nebo se vrátí do Dobrého Pole a začne pracovat v místním družstvu, což si v průběhu 14 prázdninových dnů vyzkouší. Váhá mezi těmito nabídkami a je mu jasné, že v rodné obci, kde ho každý zná, si bude muset autoritu vybojovat daleko obtížněji než mezi posluchači na vysoké škole. (oficiální text distributora)

    31
  • Kavárna na hlavní třídě
    Kavárna na hlavní třídě (1953)
    FilmRole: Jindřiška Sejková
    56%
    32
  • Bylo to v máji
    Bylo to v máji (1950)
    FilmRole: Lída

    Veselohra Bylo to v máji je nesporným přínosem našeho filmu. Film ukazuje Šebestův přerod vlivem okolí a vlastně vlivem celé dnešní společenské skutečnosti, v níž lidé typu Šebestova zůstávají stát stranou jako ztělesněné přežitky kapitalistické minulosti, a to v práci i v rodinném životě... Nedostatkem, jehož je nutno se pro příště vyvarovat, je to, že v celém ději není ukázána role, kterou při výrobních problémech i otázkách jednotlivců hraje dnes u nás strana. Není myslitelno, že by se boj o zvýšení výroby odehrál bez spoluúčasti závodní organizace KSČ. (oficiální text distributora)

    Žánry:Komedie
    56%

    Veselohra Bylo to v máji je nesporným přínosem našeho filmu. Film ukazuje Šebestův přerod vlivem okolí a vlastně vlivem celé dnešní společenské skutečnosti, v níž lidé typu Šebestova zůstávají stát stranou jako ztělesněné přežitky kapitalistické minulosti, a to v práci i v rodinném životě... Nedostatkem, jehož je nutno se pro příště vyvarovat, je to, že v celém ději není ukázána role, kterou při výrobních problémech i otázkách jednotlivců hraje dnes u nás strana. Není myslitelno, že by se boj o zvýšení výroby odehrál bez spoluúčasti závodní organizace KSČ. (oficiální text distributora)

    Žánry:Komedie
    33
  • 34
  • Pevnost na Rýně
    Pevnost na Rýně (1962)
    FilmRole: Dutch Barmaid (voice)

    V německém zajateckém táboře se za druhé světové války odehrává příběh západních generálů, ubytovaných v relativním pohodlí, zatímco obyčejní vojáci živoří v mrazu a nepohodě. Vysocí důstohníci dbají jen své pochybné cti, na osudech podřízených jim nezáleží - však také i hladovku, kterou vyhlásí na protest proti chystané popravě nevinných zajatců, drží čistě formálně a jen s vidinou budoucích zásluh. A imperiální povýšenost je jednou sblíží i s jejich nynějšími vězniteli - takové je poselství této agitační válečné historky, která měla ukazovat prohnilost anglo-americké generality.

    Režie:Ivo Toman
    55%

    V německém zajateckém táboře se za druhé světové války odehrává příběh západních generálů, ubytovaných v relativním pohodlí, zatímco obyčejní vojáci živoří v mrazu a nepohodě. Vysocí důstohníci dbají jen své pochybné cti, na osudech podřízených jim nezáleží - však také i hladovku, kterou vyhlásí na protest proti chystané popravě nevinných zajatců, drží čistě formálně a jen s vidinou budoucích zásluh. A imperiální povýšenost je jednou sblíží i s jejich nynějšími vězniteli - takové je poselství této agitační válečné historky, která měla ukazovat prohnilost anglo-americké generality.

    Režie:Ivo Toman
    35
  • Přiznání
    Přiznání (1950)
    FilmRole: Julča
    54%
    36
  • Evo, vdej se!
    Evo, vdej se! (1983)
    FilmRole: matka Evy
    53%
    37
  • Elixíry ďábla
    Elixíry ďábla (1972)
    FilmRole: abatyše
    53%
    38
  • Babičky dobíjejte přesně!
    Babičky dobíjejte přesně! (1983)
    FilmRole: Carmen
    Tato výzva nenabádá ke strašlivému zločinu, nýbrž k doplnění energie. Ony titulové babičky jsou totiž umělé a musí se pravidelně dobíjet. Zdají se být ideálním řešením pro bohasté rodiny, které potřebují pomoci při hlídání dětí, či domácích pracích, avšak záhy se ukáže, že přílš péče a starostlivosti škodí. Pokus o sci-fi komedii je však rozpačitý v syžetovém nárysu i inscenačním ztvárnění, málo zábavný a nepomáhá mu ani obsazení mnoha populárních herců.
    Žánry:HororKomedieSci-fi
    52%
    Tato výzva nenabádá ke strašlivému zločinu, nýbrž k doplnění energie. Ony titulové babičky jsou totiž umělé a musí se pravidelně dobíjet. Zdají se být ideálním řešením pro bohasté rodiny, které potřebují pomoci při hlídání dětí, či domácích pracích, avšak záhy se ukáže, že přílš péče a starostlivosti škodí. Pokus o sci-fi komedii je však rozpačitý v syžetovém nárysu i inscenačním ztvárnění, málo zábavný a nepomáhá mu ani obsazení mnoha populárních herců.
    Žánry:HororKomedieSci-fi
    39
  • Sny o Zambezi
    Sny o Zambezi (1982)
    FilmRole: Janouchová
    52%
    40
  • 41
  • Jakou barvu má láska
    Jakou barvu má láska (1973)
    FilmRole: Šulcová

    Normalizační požadavky ovlivňovaly i milostné příběhy - jestliže je zažívali představitelé uvědomělé dělnické třídy, musely být optimistické. Pokud se ovšem přidala inscenační i vypravěčská topornost, výsledkem byl těžko stravitelný pokrm, jak je tomu v tomto filmu. Vypráví o tom, jak čistá a upřímná láska, která se rozhořela mezi televizním reportérem a inženýrkou z chemického závodu, může jedině povznášet. Je natolik příkladná, že film poskytuje jakýsi návod, jak by se zodpovědní lidé měli k sobě chovat, aby rodina byla opravdovým základem socialistického státu.

    47%

    Normalizační požadavky ovlivňovaly i milostné příběhy - jestliže je zažívali představitelé uvědomělé dělnické třídy, musely být optimistické. Pokud se ovšem přidala inscenační i vypravěčská topornost, výsledkem byl těžko stravitelný pokrm, jak je tomu v tomto filmu. Vypráví o tom, jak čistá a upřímná láska, která se rozhořela mezi televizním reportérem a inženýrkou z chemického závodu, může jedině povznášet. Je natolik příkladná, že film poskytuje jakýsi návod, jak by se zodpovědní lidé měli k sobě chovat, aby rodina byla opravdovým základem socialistického státu.

    42
  • Šestapadesát neomluvených hodin
    Šestapadesát neomluvených hodin (1977)
    FilmRole: učitelka "Linda"
    Dva mladí nezkušení studenti, nespokojení s nároky učitelů i mentorováním rodičů se pokusí ilegálně přejít do zahraničí - ale protože směřovali do spřáteleného Polska, nic se jim nestane. Retroladěný příběh se odehrává na počátku 60. let a přibližuje rozmach kavárenských kapel. Oba proragonisté právě jednu takovou, která hraje jazz, obdivují, zameškávají školu a chtějí radikálně změnit svůj dosavadní život., který jim připadá šedivý. Bohužel jak studenti, tak jejich myšlenkový obzor jsou vypodobněni dosti neuměle.
    Žánry:Drama
    Režie:Ivo Novák
    47%
    Dva mladí nezkušení studenti, nespokojení s nároky učitelů i mentorováním rodičů se pokusí ilegálně přejít do zahraničí - ale protože směřovali do spřáteleného Polska, nic se jim nestane. Retroladěný příběh se odehrává na počátku 60. let a přibližuje rozmach kavárenských kapel. Oba proragonisté právě jednu takovou, která hraje jazz, obdivují, zameškávají školu a chtějí radikálně změnit svůj dosavadní život., který jim připadá šedivý. Bohužel jak studenti, tak jejich myšlenkový obzor jsou vypodobněni dosti neuměle.
    Žánry:Drama
    Režie:Ivo Novák
    43
  • Zvony z rákosu
    Zvony z rákosu (1950)
    FilmRole: Kéž jsem holubinkou
    44%
    44
  • V šest ráno na letišti
    V šest ráno na letišti (1958)
    FilmRole: novinářka
    42%
    45
  • Zocelení
    Zocelení (1950)
    FilmRole: Marie
    42%
    46
  • Dynastie Nováků
    Dynastie Nováků (1982)
    Seriál
    • iVysílání
    40%
    47
  • Anna proletářka
    Anna proletářka (1952)
    FilmRole: Lístečku dubový, nepadej do vody
    Film se odehrává na rozhraní desátých a dvacátých let minulého století. Venkovská dívka Anna přijíždí sloužit do Prahy do rodiny bohatého stavitele Rubeše. Seznámí se zde mj. se svým budoucím manželem, slévačem Toníkem, pod jehož vedením postupně nabývá ?sociálního vědomí?. Jejich milostný vztah a samotný psychologický vývoj Anny je však poněkud upozaděný na úkor politické roviny vyprávění, týkající se rozkolu v sociální demokracii (ve filmu vystupují postavy jako Vlastimil Tusar, Karel Kramář, Alois Rašín aj.). Demokratické období První republiky je vykresleno nelichotivě chaoticky s uplatňováním schematického vyobrazování příslušníků jednotlivých tříd. Závěrečná mohutná pouliční demonstrace dělníků v čele s Annou a Toníkem přitom signalizuje budoucí vítězství pracujících.
    Žánry:Drama
    36%
    Film se odehrává na rozhraní desátých a dvacátých let minulého století. Venkovská dívka Anna přijíždí sloužit do Prahy do rodiny bohatého stavitele Rubeše. Seznámí se zde mj. se svým budoucím manželem, slévačem Toníkem, pod jehož vedením postupně nabývá ?sociálního vědomí?. Jejich milostný vztah a samotný psychologický vývoj Anny je však poněkud upozaděný na úkor politické roviny vyprávění, týkající se rozkolu v sociální demokracii (ve filmu vystupují postavy jako Vlastimil Tusar, Karel Kramář, Alois Rašín aj.). Demokratické období První republiky je vykresleno nelichotivě chaoticky s uplatňováním schematického vyobrazování příslušníků jednotlivých tříd. Závěrečná mohutná pouliční demonstrace dělníků v čele s Annou a Toníkem přitom signalizuje budoucí vítězství pracujících.
    Žánry:Drama
    48