Karel Höger: Nejlepší filmy
a seriály

7.0

Karel Höger: Filmy a seriály

  • Baron Prášil
    Baron Prášil (1961)
    FilmRole: Cyrano z Bergeracu
    • VOYO
    • Canal+
    • Google Play
    • +4
    Tento film inspirovaný knihou R. E. Raspeho z roku 1785 je skutečnou pastvou pro oči, uši a mysl. Příběh začíná v 18. století v malém městečku, které je neustále okupováno Turky, a kde hraje malá herečka společnost na zakázku pro ministra války a jeho přátele hru o fiktivních dobrodružstvích Barona Prášila. Během představení však do sálu vstoupí starý voják tvrdící o sobě, že je pravým Baronem Prášilem. Tento Baron Prášil pak začne předváděnou hru uvádět na správnou míru. Vyprávění Barona Prášila tak spojuje jednotlivá pozoruhodná dobrodružství, která Baron prožil společně se svými kamarády.
    82%
    Tento film inspirovaný knihou R. E. Raspeho z roku 1785 je skutečnou pastvou pro oči, uši a mysl. Příběh začíná v 18. století v malém městečku, které je neustále okupováno Turky, a kde hraje malá herečka společnost na zakázku pro ministra války a jeho přátele hru o fiktivních dobrodružstvích Barona Prášila. Během představení však do sálu vstoupí starý voják tvrdící o sobě, že je pravým Baronem Prášilem. Tento Baron Prášil pak začne předváděnou hru uvádět na správnou míru. Vyprávění Barona Prášila tak spojuje jednotlivá pozoruhodná dobrodružství, která Baron prožil společně se svými kamarády.
    1
  • Doktorská pohádka
    Doktorská pohádka (1963)
    FilmRole: vypravěč (mluví)
    • iVysílání
    • DaFilms
    Kreslené zpracování pohádky na motivy Karla Čapka. Jednoho dne někdo zaťukal doktorovi z Hronova na okno a prosil o pomoc, aby šel za ním. Jenže se ozýval jen hlas. Ten dovedl doktora na louku. Na trávě ležela víla se zlomenou nohou. Doktor se dal do práce, ale vílu noha bolela ještě více. Proto ji začal vyprávět příběh o hledání doktora pro princeznu Solimánskou, aby jí ukázal, jaký je výborný doktor
    82%
    Kreslené zpracování pohádky na motivy Karla Čapka. Jednoho dne někdo zaťukal doktorovi z Hronova na okno a prosil o pomoc, aby šel za ním. Jenže se ozýval jen hlas. Ten dovedl doktora na louku. Na trávě ležela víla se zlomenou nohou. Doktor se dal do práce, ale vílu noha bolela ještě více. Proto ji začal vyprávět příběh o hledání doktora pro princeznu Solimánskou, aby jí ukázal, jaký je výborný doktor
    2
  • F. L. Věk
    F. L. Věk (1971)
    SeriálRole: Butteau
    • iVysílání
    Televizní ztvárnění rozsáhlého románu Aloise Jiráska z období našeho národního obrození je dílem autora Otto Zelenky, režiséra Františka Filipa a dlouhé řady dalších významných umělců. Historie pokořeného a ujařmeného národa, který hledá a nalézá svou ztracenou tvář, získala po vstupu armád Varšavské smlouvy v nových politických souvislostech nový smysl. Divák v ní právem nacházel podobenství s tím, co právě prožíval. A tak se staly pro schvalovatele jakékoliv zmínky o národním sebevědomí a duchovní síle víry nepřípustné. Při premiéře v roce 1971 nesměl být poslední díl F. L. Věka uveden. Teprve po roce 1989 bylo poprvé možné uvést seriál v jeho původní podobě. (zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    80%
    Televizní ztvárnění rozsáhlého románu Aloise Jiráska z období našeho národního obrození je dílem autora Otto Zelenky, režiséra Františka Filipa a dlouhé řady dalších významných umělců. Historie pokořeného a ujařmeného národa, který hledá a nalézá svou ztracenou tvář, získala po vstupu armád Varšavské smlouvy v nových politických souvislostech nový smysl. Divák v ní právem nacházel podobenství s tím, co právě prožíval. A tak se staly pro schvalovatele jakékoliv zmínky o národním sebevědomí a duchovní síle víry nepřípustné. Při premiéře v roce 1971 nesměl být poslední díl F. L. Věka uveden. Teprve po roce 1989 bylo poprvé možné uvést seriál v jeho původní podobě. (zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    3
  • Byl jednou jeden dům
    Byl jednou jeden dům (1974)
    SeriálRole: malíř Ehrlich
    • iVysílání
    Jeden z nejlepších a nejoblíbenějších českých seriálů, dnes už uznávaný jako klasika, vznikl v polovině sedmdesátých let. Znamenal novou kapitolu v historii našeho původního seriálu. Prozaik Jan Otčenášek a dramatik Oldřich Daněk, v té době oba již renomovaní tvůrci, označili své dílo termínem "televizní román". Dali tak najevo, že jím nejde o běžný, spotřební, zábavně-populární žánr, ale že míří k televiznímu dílu hlubšího záběru. Na vypjatých historických okamžicích let 1936 až 1945 sledují zvraty českého osudu i podoby českého charakteru. Ve scénáři našel zalíbení režisér, jehož jméno čteme na dlouhé řadě těch nejvýznamnějších seriálů od dob jeho počátků dodnes - František Filip. Přivedl před kameru celou plejádu hereckých mistrů všech generací: Miloše Nedbala, Karla Högera, Danu Medřickou, Janu Hlaváčovou, Vladimíra Menšíka, Jiřího Adamíru, Josefa Somra, Petra Čepka, Jiřího Hrzána, Jaromíra Hanzlíka, Slávku Budínovou a dlouhou řadu dalších.
    80%
    Jeden z nejlepších a nejoblíbenějších českých seriálů, dnes už uznávaný jako klasika, vznikl v polovině sedmdesátých let. Znamenal novou kapitolu v historii našeho původního seriálu. Prozaik Jan Otčenášek a dramatik Oldřich Daněk, v té době oba již renomovaní tvůrci, označili své dílo termínem "televizní román". Dali tak najevo, že jím nejde o běžný, spotřební, zábavně-populární žánr, ale že míří k televiznímu dílu hlubšího záběru. Na vypjatých historických okamžicích let 1936 až 1945 sledují zvraty českého osudu i podoby českého charakteru. Ve scénáři našel zalíbení režisér, jehož jméno čteme na dlouhé řadě těch nejvýznamnějších seriálů od dob jeho počátků dodnes - František Filip. Přivedl před kameru celou plejádu hereckých mistrů všech generací: Miloše Nedbala, Karla Högera, Danu Medřickou, Janu Hlaváčovou, Vladimíra Menšíka, Jiřího Adamíru, Josefa Somra, Petra Čepka, Jiřího Hrzána, Jaromíra Hanzlíka, Slávku Budínovou a dlouhou řadu dalších.
    4
  • O loupežníku Rumcajsovi
    O loupežníku Rumcajsovi (1967)
    SeriálRole: vypravěč (mluví)
    1.    Jak se švec Rumcajs stal loupežníkem 2.    Jak Rumcajs přechytračil knížepána 3.    Jak Rumcajs vychoval čtyři pěničky 4.    Jak dal Rumcajs Mance sluneční prstánek 5.    Jak Rumcajs loupil jablko 6.    Kousky Dona Mirákla 7.    Jak Rumcajs překejchal generála 8.    Jak Rumcajs pro kukačku pad málem do vězení 9.    Jak Rumcajs dělal tancmajstra 10.    Jak měl Rumcajs patálii s drakem 11.    Jak Rumcajs hledal špunt od rybníka 12.    Jak Rumcajs upadl do okovů 13.    Jak Rumcajse přivedly boty k poctivosti 14.    Jak se Rumcajs dal znovu na loupežničinu 15.    Jak Rumcajs kočíroval sumce Holdegrona 16.    Jak Rumcajs osolil knížepánovi zelí 17.    Jak Rumcajs léčil kukačku 18.    Jak Rumcajs s obrem štípali o Řáholec dříví 19.    Jak myslivec Muška pásl včely 20.    Jak Rumcajs vydobyl manku na svobodu 21.    Jak Rumcajs pomáhal Kubovi z vojny 22.    Jak Rumcajs stonal a zase se uzdravil 23.    Kterak Rumcajs zatopil pod kotlem 24.    Jak se stal Rumcajs na hodinu císařpánem 25.    O vodnickém kolovrátku 26.    Jak se Rumcajs nakonec vrátil k poctivosti 27.    Jak šel Rumcajs pro mašličkovou sponku 28.    Jak Cipísek chránil jelení studánku 29.    Jak šel Rumcajs do Kartouz pro včely 30.    Jak Rumcajs vyspravil císařskou silnici 31.    Jak šel Cipísek do Jičína pro chleba 32.    Jak se Rumcajs podruhé potkal s Rabijákem 33.    Jak měl Rumcajs velkou starost o Manku 34.    Jak chtěl Cipísek do světa 35.    Jak Rumcajs vysadil duhu na nebe 36.    Jak Rumcajs vyhnal z Řáholce dubové mužíky 37.    Jak se Rumcajs postaral o věžovou bránu 38.    Jak knížepán poslal za sebe nájemníka 39.    Jak si Cipísek střelil pro sluneční prstýnek
    80%
    1.    Jak se švec Rumcajs stal loupežníkem 2.    Jak Rumcajs přechytračil knížepána 3.    Jak Rumcajs vychoval čtyři pěničky 4.    Jak dal Rumcajs Mance sluneční prstánek 5.    Jak Rumcajs loupil jablko 6.    Kousky Dona Mirákla 7.    Jak Rumcajs překejchal generála 8.    Jak Rumcajs pro kukačku pad málem do vězení 9.    Jak Rumcajs dělal tancmajstra 10.    Jak měl Rumcajs patálii s drakem 11.    Jak Rumcajs hledal špunt od rybníka 12.    Jak Rumcajs upadl do okovů 13.    Jak Rumcajse přivedly boty k poctivosti 14.    Jak se Rumcajs dal znovu na loupežničinu 15.    Jak Rumcajs kočíroval sumce Holdegrona 16.    Jak Rumcajs osolil knížepánovi zelí 17.    Jak Rumcajs léčil kukačku 18.    Jak Rumcajs s obrem štípali o Řáholec dříví 19.    Jak myslivec Muška pásl včely 20.    Jak Rumcajs vydobyl manku na svobodu 21.    Jak Rumcajs pomáhal Kubovi z vojny 22.    Jak Rumcajs stonal a zase se uzdravil 23.    Kterak Rumcajs zatopil pod kotlem 24.    Jak se stal Rumcajs na hodinu císařpánem 25.    O vodnickém kolovrátku 26.    Jak se Rumcajs nakonec vrátil k poctivosti 27.    Jak šel Rumcajs pro mašličkovou sponku 28.    Jak Cipísek chránil jelení studánku 29.    Jak šel Rumcajs do Kartouz pro včely 30.    Jak Rumcajs vyspravil císařskou silnici 31.    Jak šel Cipísek do Jičína pro chleba 32.    Jak se Rumcajs podruhé potkal s Rabijákem 33.    Jak měl Rumcajs velkou starost o Manku 34.    Jak chtěl Cipísek do světa 35.    Jak Rumcajs vysadil duhu na nebe 36.    Jak Rumcajs vyhnal z Řáholce dubové mužíky 37.    Jak se Rumcajs postaral o věžovou bránu 38.    Jak knížepán poslal za sebe nájemníka 39.    Jak si Cipísek střelil pro sluneční prstýnek
    5
  • Krakatit
    Krakatit (1948)
    FilmRole: Ing. Prokop
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +2
    Krakatit je název pro třaskavinu s nepředstavitelně ničivým účinkem. Sám její vynálezce, inženýr Prokop, se jí zalekne, avšak pro mnohé jiné představuje vytoužený nástroj absolutní moci. Ve stejnojmenném románu Karla Čapka, vydaném roku 1924, byly Prokopovy pokusy a jejich následky čistě autorovou vizí. Proti tomu filmová adaptace, jež vznikla nedlouho po druhé světové válce a útocích na Hirošimu a Nagasaki, zčásti zjevně reflektuje skutečné události. Mimo naléhavý morální apel dodnes strhuje svou delirickou atmosférou a vizuální vynalézavostí v reálných exteriérech i fantastických kulisách. Otakar Vávra se ke stejné látce vrátil v období normalizace. Roku 1980 byla uvedena pod názvem Temné slunce jeho volná adaptace Krakatitu, tentokrát s patrnými vazbami na kontext studené války. Zdaleka však nedosáhla působivosti ani popularity starší verze. (Národní filmový archiv)
    78%
    Krakatit je název pro třaskavinu s nepředstavitelně ničivým účinkem. Sám její vynálezce, inženýr Prokop, se jí zalekne, avšak pro mnohé jiné představuje vytoužený nástroj absolutní moci. Ve stejnojmenném románu Karla Čapka, vydaném roku 1924, byly Prokopovy pokusy a jejich následky čistě autorovou vizí. Proti tomu filmová adaptace, jež vznikla nedlouho po druhé světové válce a útocích na Hirošimu a Nagasaki, zčásti zjevně reflektuje skutečné události. Mimo naléhavý morální apel dodnes strhuje svou delirickou atmosférou a vizuální vynalézavostí v reálných exteriérech i fantastických kulisách. Otakar Vávra se ke stejné látce vrátil v období normalizace. Roku 1980 byla uvedena pod názvem Temné slunce jeho volná adaptace Krakatitu, tentokrát s patrnými vazbami na kontext studené války. Zdaleka však nedosáhla působivosti ani popularity starší verze. (Národní filmový archiv)
    6
  • O loupežnickém synku Cipískovi
    O loupežnickém synku Cipískovi (1972)
    SeriálRole: vypravěč (mluví)

    dyž se měl narodit Cipísek, začal Rumcajs zase ševcovat ve starém krámku na jičínském rynku. Chlapec se měl k světu a hrál si v kolébce se stříbrnou lžičkou, kterou mu donesla straka. Jenže ta lžička byla kradená... Knížepán se proto tak rozzlobil, že poslal na Rumcajze velké vojsko. Nebýt jelena Větrníka, který všechny tři odnesl zpět do lesa Řáholce, mohlo vše špatně dopadnout...

    1.    Jak Rumcajs nechal ležet v Jičíně stříbrnou lžičku
    2.    Jak Cipísek prošlapal první střevíce
    3.    Jak Rumcajs s Cipískem vypálili porybnému rybník
    4.    Jak Rumcajs s Cipískem zachránili studánku
    5.    Jak Rumcajs s Cipískem stavěli kuželky
    6.    Jak Rumcajs s Cipískem učili raka křesat
    7.    Jak Rumcajs s Cipískem šli pro bitevní lejstra
    8.    Jak Rumcajs s Cipískem povalili medvěda
    9.    Jak Rumcajs s Cipískem vytrestali Sládka
    10.    Jak Rumcajs s Cipískem vytrestali jenerála
    11.    Jak Rumcajs s Cipískem vystřelili rachejtli
    12.    Jak Rumcajse málem utancovaly víly
    13.    Jak Rumcajs s Cipískem sfoukli v drakovi oheň

    78%

    dyž se měl narodit Cipísek, začal Rumcajs zase ševcovat ve starém krámku na jičínském rynku. Chlapec se měl k světu a hrál si v kolébce se stříbrnou lžičkou, kterou mu donesla straka. Jenže ta lžička byla kradená... Knížepán se proto tak rozzlobil, že poslal na Rumcajze velké vojsko. Nebýt jelena Větrníka, který všechny tři odnesl zpět do lesa Řáholce, mohlo vše špatně dopadnout...

    1.    Jak Rumcajs nechal ležet v Jičíně stříbrnou lžičku
    2.    Jak Cipísek prošlapal první střevíce
    3.    Jak Rumcajs s Cipískem vypálili porybnému rybník
    4.    Jak Rumcajs s Cipískem zachránili studánku
    5.    Jak Rumcajs s Cipískem stavěli kuželky
    6.    Jak Rumcajs s Cipískem učili raka křesat
    7.    Jak Rumcajs s Cipískem šli pro bitevní lejstra
    8.    Jak Rumcajs s Cipískem povalili medvěda
    9.    Jak Rumcajs s Cipískem vytrestali Sládka
    10.    Jak Rumcajs s Cipískem vytrestali jenerála
    11.    Jak Rumcajs s Cipískem vystřelili rachejtli
    12.    Jak Rumcajse málem utancovaly víly
    13.    Jak Rumcajs s Cipískem sfoukli v drakovi oheň

    7
  • Noc na Karlštejně
    Noc na Karlštejně (1973)
    FilmRole: Arnošt z Pardubic
    • VOYO
    • O2 TV
    • iTunes
    Jeden z nejznámějších a nejoblíbenějších českých filmových muzikálů vypráví o císaři Karlu IV. a jeho hradu Karlštejn, na němž kvůli jeho zákazu nesměly přebývat ženy. Tento zákaz měl posloužit k tomu, aby se panovník mohl věnovat mužským záležitostem. Jedné noci byl ale porušen hned dvakrát... Na Karlštejně se tedy objeví nejen Karel IV. a dva nezvaní hosté, cyperský král Petr a bavorský vévoda Štěpán, ale také dvě ženy v mužském přestrojení. Jednou z nich je císařova manželka Eliška Pomořanská, která z lásky a ze stesku porušila zákaz, aby mohla císaře alespoň zahlédnout, tou druhou je neteř purkrabího Alena, která se vsadila s otcem, že dokáže strávit noc na hradě v mužském přestrojení... Český filmový muzikál natočil režisér Zdeněk Podskalský podle stejnojmenné divadelní hry Jaroslava Vrchlického. V hlavních rolích uvidíte Vlastimila Brodského (Karel IV.) a Janu Brejchovou (Eliška Pomořanská). Eliščina ochránce, arcibiskupa Arnošta z Pardubic, hraje Karel Höger a odvážnou a tvrdohlavou Alenu Daniela Kolářová. (Česká televize)
    77%
    Jeden z nejznámějších a nejoblíbenějších českých filmových muzikálů vypráví o císaři Karlu IV. a jeho hradu Karlštejn, na němž kvůli jeho zákazu nesměly přebývat ženy. Tento zákaz měl posloužit k tomu, aby se panovník mohl věnovat mužským záležitostem. Jedné noci byl ale porušen hned dvakrát... Na Karlštejně se tedy objeví nejen Karel IV. a dva nezvaní hosté, cyperský král Petr a bavorský vévoda Štěpán, ale také dvě ženy v mužském přestrojení. Jednou z nich je císařova manželka Eliška Pomořanská, která z lásky a ze stesku porušila zákaz, aby mohla císaře alespoň zahlédnout, tou druhou je neteř purkrabího Alena, která se vsadila s otcem, že dokáže strávit noc na hradě v mužském přestrojení... Český filmový muzikál natočil režisér Zdeněk Podskalský podle stejnojmenné divadelní hry Jaroslava Vrchlického. V hlavních rolích uvidíte Vlastimila Brodského (Karel IV.) a Janu Brejchovou (Eliška Pomořanská). Eliščina ochránce, arcibiskupa Arnošta z Pardubic, hraje Karel Höger a odvážnou a tvrdohlavou Alenu Daniela Kolářová. (Česká televize)
    8
  • Škola otců
    Škola otců (1957)
    FilmRole: učitel Jindřich Pelikán
    Jindřich Pelikán přijíždí vyučovat z Brna do malého města. Zde se díky svému odlišnému a poctivému kantorskému přístupu dostává do konfliktu s vedením školy a některými kolegy a dokonce i s dětmi a jejich rodiči. Přesto si přísný učitel u dětí postupně získá oblibu a důvěru. Občané města však proti němu, uspořádají štvavou kampaň a i když se za něj nakonec postaví i sám předseda ONV Janouch, Pelikán se zklamaný vrací zpět domů. Snímek se zabývá nekonvenčním aktuálním tématem a přitom se vyhýbá jednostrannému a schematickému pohledu na přítomnou realitu. ŠKOLA OTCŮ se řadí mezi přední zástupce filmů tzv. občanského konceptu.
    75%
    Jindřich Pelikán přijíždí vyučovat z Brna do malého města. Zde se díky svému odlišnému a poctivému kantorskému přístupu dostává do konfliktu s vedením školy a některými kolegy a dokonce i s dětmi a jejich rodiči. Přesto si přísný učitel u dětí postupně získá oblibu a důvěru. Občané města však proti němu, uspořádají štvavou kampaň a i když se za něj nakonec postaví i sám předseda ONV Janouch, Pelikán se zklamaný vrací zpět domů. Snímek se zabývá nekonvenčním aktuálním tématem a přitom se vyhýbá jednostrannému a schematickému pohledu na přítomnou realitu. ŠKOLA OTCŮ se řadí mezi přední zástupce filmů tzv. občanského konceptu.
    9
  • Liška Bystrouška
    Liška Bystrouška (1973)
    Seriál
    Animovaný seriál, který byl vytvořen k nahrávce čteného slova z roku 1969 v podání Karla Högra. Byl natočen podle známé knížky Rudolfa Těsnohlídka s kresbami Stanislava Lolka.
    75%
    Animovaný seriál, který byl vytvořen k nahrávce čteného slova z roku 1969 v podání Karla Högra. Byl natočen podle známé knížky Rudolfa Těsnohlídka s kresbami Stanislava Lolka.
    10
  • Jan Žižka
    Jan Žižka (1955)
    FilmRole: Václav IV.
    Druhý díl historické husitské trilogie režiséra Otakara Vávry... Od mučednické smrti Jana Husa uplynuly čtyři roky. Slabý a nemocný král Václav IV. se postaví proti vyznání pod obojí a vrátí katolíkům kostely a kláštery. Pražský lid se proto bouří a vře to i na venkově v jižních Čechách, kde se připravuje shromáždění na hoře Tábor. Pražanům se podaří pod vedením Jana Želivského vtrhnout na Novoměstskou radnici a zachránit z rukou pánů zajaté bratry. Purkmistra a konšely pak vyhodí z okna. Král při zprávě o defenestraci zemře. Země se rozdělí na dva tábory. Do čela stoupajícího lidového hnutí se postaví Jan Žižka z Trocnova, dosavadní velitel královy stráže... (Česká televize)
    73%
    Druhý díl historické husitské trilogie režiséra Otakara Vávry... Od mučednické smrti Jana Husa uplynuly čtyři roky. Slabý a nemocný král Václav IV. se postaví proti vyznání pod obojí a vrátí katolíkům kostely a kláštery. Pražský lid se proto bouří a vře to i na venkově v jižních Čechách, kde se připravuje shromáždění na hoře Tábor. Pražanům se podaří pod vedením Jana Želivského vtrhnout na Novoměstskou radnici a zachránit z rukou pánů zajaté bratry. Purkmistra a konšely pak vyhodí z okna. Král při zprávě o defenestraci zemře. Země se rozdělí na dva tábory. Do čela stoupajícího lidového hnutí se postaví Jan Žižka z Trocnova, dosavadní velitel královy stráže... (Česká televize)
    11
  • Broučci
    Broučci (1967)
    SeriálRole: tatínek (mluví)
    • iVysílání
    73%
    12
  • Kde alibi nestačí
    Kde alibi nestačí (1961)
    FilmRole: kapitán VB Miloš Tůma
    Vše začíná v okamžiku, kdy je zjištěno, že řada lidí se srdeční chorobou zemřela, neboť místo léčby doporučované lékaři užívali "švýcarský" lék Cordofilin. Netušili totiž, že v tubách je obyčejný B-komplex. Pátrání po těch, kdo pro svůj zisk neštítili zneužít ani nemocné a tím je vlastně zabíjet, vede kapitán Tůma se svým pomocníkem, poručíkem Líbalem. První stopa vede k magistru Jelínkovi, který však unikne zatčení sebevraždou. Také další z podezřelých, zloděj Josef Šesták policii unikne. Jeho stopa vede do Karlových Varů a tam se také oba kriminalisté vydají, aby pokračovali v pátrání. Okruh podezřelých se rozšiřuje, ale všichni mají alibi. Před kriminalisty stojí nelehký úkol, zjistit, které z těch alibi kryje pachatele... (CS Film)
    Žánry:KrimiDrama
    72%
    Vše začíná v okamžiku, kdy je zjištěno, že řada lidí se srdeční chorobou zemřela, neboť místo léčby doporučované lékaři užívali "švýcarský" lék Cordofilin. Netušili totiž, že v tubách je obyčejný B-komplex. Pátrání po těch, kdo pro svůj zisk neštítili zneužít ani nemocné a tím je vlastně zabíjet, vede kapitán Tůma se svým pomocníkem, poručíkem Líbalem. První stopa vede k magistru Jelínkovi, který však unikne zatčení sebevraždou. Také další z podezřelých, zloděj Josef Šesták policii unikne. Jeho stopa vede do Karlových Varů a tam se také oba kriminalisté vydají, aby pokračovali v pátrání. Okruh podezřelých se rozšiřuje, ale všichni mají alibi. Před kriminalisty stojí nelehký úkol, zjistit, které z těch alibi kryje pachatele... (CS Film)
    Žánry:KrimiDrama
    13
  • Mrtvý mezi živými
    Mrtvý mezi živými (1946)
    FilmRole: Valta
    Film Mrtvý mezi živými natočil v roce 1946 režisér Bořivoj Zeman – byl to jeho režijní celovečerní debut. Pro Karla Högera, který v něm dostal hlavní roli, se stal druhou výraznou příležitostí přehrát se od rolí milovnických do rolí charakterních. Mrtvý mezi živými dal Högerovi příležitost poprvé rozestřít v postavě poštovního úředníka Valty problém osobní statečnosti a zbabělosti, který byl v ději navozen faktem, že jako poštovní úředník odmítl při přepadení pošty riskovat život pro záchranu peněz, které mu byly svěřeny. V kontextu právě překonané nacistické okupace tento problém osobní statečnosti nabýval mimořádně palčivého významu. (Česká televize)
    72%
    Film Mrtvý mezi živými natočil v roce 1946 režisér Bořivoj Zeman – byl to jeho režijní celovečerní debut. Pro Karla Högera, který v něm dostal hlavní roli, se stal druhou výraznou příležitostí přehrát se od rolí milovnických do rolí charakterních. Mrtvý mezi živými dal Högerovi příležitost poprvé rozestřít v postavě poštovního úředníka Valty problém osobní statečnosti a zbabělosti, který byl v ději navozen faktem, že jako poštovní úředník odmítl při přepadení pošty riskovat život pro záchranu peněz, které mu byly svěřeny. V kontextu právě překonané nacistické okupace tento problém osobní statečnosti nabýval mimořádně palčivého významu. (Česká televize)
    14
  • Staré pověsti české
    Staré pověsti české (1952)
    FilmRole: (mluví)
    72%
    15
  • Jan Hus
    Jan Hus (1954)
    FilmRole: Václav IV.
    Praha roku 1412. Papež Jan XXIII. vyhlásil prodej odpustků, ale Pražané, poučeni kázáním mistra Jana Husa, se proti papežově nemorálnímu nařízení bouří. Hus káže v Betlémské kapli, zatímco královna Žofie ho nabádá k umírněnosti. Tovaryši Jan, Stašek a Martin jsou zatčeni u Týnského chrámu, kde společně s dalšími Pražany bránili fanatickému faráři Peklu v kázání o odpustcích. Purkmistr slíbí Husovi jejich propuštění, ale nakonec jsou všichni tři veřejně popraveni. Papež vyhlásí nad Husem klatbu, a proto je Hus nucen uchýlit se na Kozí Hrádek, kde ve svých kázáních pokračuje. Papež požádá českého krále Václava IV., aby Husa přiměl k cestě na koncil do Kostnice. Přes varování přátel se Hus do Kostnice vydá, když získá od římského a uherského krále Zikmunda glejt, který mu zaručuje bezpečnou cestu tam i zpět. V Kostnici je však uvězněn... (Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    72%
    Praha roku 1412. Papež Jan XXIII. vyhlásil prodej odpustků, ale Pražané, poučeni kázáním mistra Jana Husa, se proti papežově nemorálnímu nařízení bouří. Hus káže v Betlémské kapli, zatímco královna Žofie ho nabádá k umírněnosti. Tovaryši Jan, Stašek a Martin jsou zatčeni u Týnského chrámu, kde společně s dalšími Pražany bránili fanatickému faráři Peklu v kázání o odpustcích. Purkmistr slíbí Husovi jejich propuštění, ale nakonec jsou všichni tři veřejně popraveni. Papež vyhlásí nad Husem klatbu, a proto je Hus nucen uchýlit se na Kozí Hrádek, kde ve svých kázáních pokračuje. Papež požádá českého krále Václava IV., aby Husa přiměl k cestě na koncil do Kostnice. Přes varování přátel se Hus do Kostnice vydá, když získá od římského a uherského krále Zikmunda glejt, který mu zaručuje bezpečnou cestu tam i zpět. V Kostnici je však uvězněn... (Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    16
  • Stříbrný vítr
    Stříbrný vítr (1954)
    FilmRole: komentář (mluví)
    Příběh zachycující psychologii dospívání mladého chlapce koncem minulého století. V malém jihočeském městě, mezí kamarády ze školy a v úzkoprsé společnosti dospělých, prožívá septimán Jan Ratkin zmatky prvních citových záchvěvů a střetává se s nepochopením i zlou vůlí okolního světa, který je tolik odlišný od jeho představ a přání. Citlivý chlapec se bouří proti krutosti a omezenosti dospělých a dává se unášet bohatstvím svých zážitků...
    72%
    Příběh zachycující psychologii dospívání mladého chlapce koncem minulého století. V malém jihočeském městě, mezí kamarády ze školy a v úzkoprsé společnosti dospělých, prožívá septimán Jan Ratkin zmatky prvních citových záchvěvů a střetává se s nepochopením i zlou vůlí okolního světa, který je tolik odlišný od jeho představ a přání. Citlivý chlapec se bouří proti krutosti a omezenosti dospělých a dává se unášet bohatstvím svých zážitků...
    17
  • Zlatá reneta
    Zlatá reneta (1965)
    FilmRole: Jan
    Od poloviny 60. let, možná i pod vlivem svých nedávných studentů z FAMU, prožívá Otakar Vávra mimořádnou obrodu svého talentu. Dokázal se totiž zařadit po bok generace o mnoho mladší a veřejnost uchvátit jak křehce lyrickým pohledem, tak zvážnělým zamyšlením nad nenadálými zvraty obyčejných lidských osudů, zvláště marněným životem. Hrdinou tohoto filmu, natočeného podle Hrubínovy předlohy, je knihovník, ušlápnutý človíček, jenž na prahu stárnutí podnikne cestu do vesnice, kde kdysi prožil mládí. Pokouší se oživit dávné vzpomínky, ale záhy zjišťuje marnost takového počínání. Vávra natočil mimořádně působivý ponor do lidské psychiky, jen stěží se smiřující s poznáním, že minulost nelze vrátit. Vynikající je i tlumená herecká kreace jako vždy uměřeného Karla Högra.
    71%
    Od poloviny 60. let, možná i pod vlivem svých nedávných studentů z FAMU, prožívá Otakar Vávra mimořádnou obrodu svého talentu. Dokázal se totiž zařadit po bok generace o mnoho mladší a veřejnost uchvátit jak křehce lyrickým pohledem, tak zvážnělým zamyšlením nad nenadálými zvraty obyčejných lidských osudů, zvláště marněným životem. Hrdinou tohoto filmu, natočeného podle Hrubínovy předlohy, je knihovník, ušlápnutý človíček, jenž na prahu stárnutí podnikne cestu do vesnice, kde kdysi prožil mládí. Pokouší se oživit dávné vzpomínky, ale záhy zjišťuje marnost takového počínání. Vávra natočil mimořádně působivý ponor do lidské psychiky, jen stěží se smiřující s poznáním, že minulost nelze vrátit. Vynikající je i tlumená herecká kreace jako vždy uměřeného Karla Högra.
    18
  • 105% alibi
    105% alibi (1959)
    FilmRole: kapitán VB Miloš Tůma
    • VOYO
    Kdo z postav tohoto filmu je oním vrahem? Vedoucí hotelu Černá růže Alfréd Batysta, který se snaží zakrýt manko v podniku, nebo Karel Antoš a jeho kamarád Jirka Brož, kteří ukradli vyhrávající los? Vrahem však může být i dcera jedné z obětí, která svou pracovní nepřítomnost omlouvá otcovou nemocí, ale za otcem nepřijela. I syn paní Majky, který z vkladní knížky obětí vybírá dvanáct tisíc, jím může být. O komplikovanosti případu svědčí i to, že vybraná částka se shoduje s mankem v hotelu, a že manko bylo vlastně číšníka Kiciho, který měl právě v té době celou částku vrátit... (CS Film)
    Žánry:KrimiDrama
    70%
    Kdo z postav tohoto filmu je oním vrahem? Vedoucí hotelu Černá růže Alfréd Batysta, který se snaží zakrýt manko v podniku, nebo Karel Antoš a jeho kamarád Jirka Brož, kteří ukradli vyhrávající los? Vrahem však může být i dcera jedné z obětí, která svou pracovní nepřítomnost omlouvá otcovou nemocí, ale za otcem nepřijela. I syn paní Majky, který z vkladní knížky obětí vybírá dvanáct tisíc, jím může být. O komplikovanosti případu svědčí i to, že vybraná částka se shoduje s mankem v hotelu, a že manko bylo vlastně číšníka Kiciho, který měl právě v té době celou částku vrátit... (CS Film)
    Žánry:KrimiDrama
    19
  • Nahá pastýřka
    Nahá pastýřka (1966)
    FilmRole: dr. Laburda
    • VOYO
    • Filmbox+
    Na zámku Ronov se odehrává český detektivní snímek, jemuž nechybí lehce komické ladění, dané zejména postavami vyšetřovatelů několikanásobného zločinu. Vše se točí kolem nelegálního obchodu s uměleckými díly, falešných obrazů, pátrání po ztraceném obrazu někdejší zámecké paní Anny (na němž je zobrazena jako nahá pastýřka) a vraždy Anny Jůzové, která má na starosti správu uměleckých sbírek. Zajímavá a patřičně zamotaná zápletka dává vyšetřovateli případu, kapitánu Trondovi, jinak nadšenému režisérovi místního ochotnického divadla, celou řadu podezřelých. Pátrání naráží na stále další a další překážky. S pomocí vyšetřovatelů majora Bergla a kapitána Roje policista odhalí rozsáhlé podvody s uměleckými díly, padělatelskou dílnu a v neposlední řadě samozřejmě také pravého vraha... (CS Film)
    70%
    Na zámku Ronov se odehrává český detektivní snímek, jemuž nechybí lehce komické ladění, dané zejména postavami vyšetřovatelů několikanásobného zločinu. Vše se točí kolem nelegálního obchodu s uměleckými díly, falešných obrazů, pátrání po ztraceném obrazu někdejší zámecké paní Anny (na němž je zobrazena jako nahá pastýřka) a vraždy Anny Jůzové, která má na starosti správu uměleckých sbírek. Zajímavá a patřičně zamotaná zápletka dává vyšetřovateli případu, kapitánu Trondovi, jinak nadšenému režisérovi místního ochotnického divadla, celou řadu podezřelých. Pátrání naráží na stále další a další překážky. S pomocí vyšetřovatelů majora Bergla a kapitána Roje policista odhalí rozsáhlé podvody s uměleckými díly, padělatelskou dílnu a v neposlední řadě samozřejmě také pravého vraha... (CS Film)
    20
  • Alibi na vodě
    Alibi na vodě (1965)
    FilmRole: major VB Miloš Tůma
    • VOYO
    Dvojice oblíbených kriminalistů, major Tůma a kapitán Líbal, se pouští do dalšího záhadného případu, zasazeného tentokrát do prostředí filmařů a manekýnek. Režisér Konrád chce natočit svůj nový film polodokumentárním způsobem. Ukryje manekýnku Zuzanu Kroftovou na hausbót zakotvený v malé zátoce a tajně natáčí pátrání policie po zmizelé dívce. Zajímavý pokus se změní v drama ve chvíli, kdy je Zuzana skutečně zavražděna. Kriminalisté se pouští do nesnadného vyšetřování, neboť téměř všichni v neustále se rozrůstajícím seznamu podezřelých mají alibi. Situaci komplikuje nejen odhalení obchodu s pornografickými pohlednicemi, ale také další vražda. Teprve neobvyklá metoda, kdy hluchoněmý rybář Lebeda odezírá ze rtů lidí zachycených na Konrádově filmu, vede k odhalení pachatele. (oficiální text distributora)
    Žánry:Krimi
    70%
    Dvojice oblíbených kriminalistů, major Tůma a kapitán Líbal, se pouští do dalšího záhadného případu, zasazeného tentokrát do prostředí filmařů a manekýnek. Režisér Konrád chce natočit svůj nový film polodokumentárním způsobem. Ukryje manekýnku Zuzanu Kroftovou na hausbót zakotvený v malé zátoce a tajně natáčí pátrání policie po zmizelé dívce. Zajímavý pokus se změní v drama ve chvíli, kdy je Zuzana skutečně zavražděna. Kriminalisté se pouští do nesnadného vyšetřování, neboť téměř všichni v neustále se rozrůstajícím seznamu podezřelých mají alibi. Situaci komplikuje nejen odhalení obchodu s pornografickými pohlednicemi, ale také další vražda. Teprve neobvyklá metoda, kdy hluchoněmý rybář Lebeda odezírá ze rtů lidí zachycených na Konrádově filmu, vede k odhalení pachatele. (oficiální text distributora)
    Žánry:Krimi
    21
  • Ošklivá slečna
    Ošklivá slečna (1959)
    FilmRole: Jiří Štefl
    Milostný příběh o ženě, která našla svou krásu, ale odmítla žít ve stínu podvodu... Dana Medřická a Karel Höger se před kamerou setkali v několika filmech, poprvé jako manželé Alšovi v Krškově životopisném filmu Mikoláš Aleš (1951). Dramatik a scenárista Oldřich Daněk jim ušil na tělo role v melodramatickém filmu režiséra Miroslava Hubáčka Ošklivá slečna. Dana Medřická zde ztvárnila zatrpklou staropanenskou revizní účetní Hanu Kalvodovou, která přichází prověřit účetnictví oblastního nakladatelství. Žena, která skrývá svou vnitřní nejistotu a svá životní zklamání pod nepřitažlivým zjevem, se nečekaně promění pod vlivem vznikajícího vztahu s vedoucím redaktorem Jiřím Šteflem (Karel Höger). Začínající milostné pouto však dostane trhlinu, když se ukáže, že Štefl je zapleten do zpronevěry. Právě interpretace hlavní herecké dvojice povýšila melodramatický příběh na nevšední drama lásky, intrik a zklamání. Dobová kritika označila výkon Dany Medřické za "herecký koncert, který snese nejvyšší měřítka". (Česká televize)
    70%
    Milostný příběh o ženě, která našla svou krásu, ale odmítla žít ve stínu podvodu... Dana Medřická a Karel Höger se před kamerou setkali v několika filmech, poprvé jako manželé Alšovi v Krškově životopisném filmu Mikoláš Aleš (1951). Dramatik a scenárista Oldřich Daněk jim ušil na tělo role v melodramatickém filmu režiséra Miroslava Hubáčka Ošklivá slečna. Dana Medřická zde ztvárnila zatrpklou staropanenskou revizní účetní Hanu Kalvodovou, která přichází prověřit účetnictví oblastního nakladatelství. Žena, která skrývá svou vnitřní nejistotu a svá životní zklamání pod nepřitažlivým zjevem, se nečekaně promění pod vlivem vznikajícího vztahu s vedoucím redaktorem Jiřím Šteflem (Karel Höger). Začínající milostné pouto však dostane trhlinu, když se ukáže, že Štefl je zapleten do zpronevěry. Právě interpretace hlavní herecké dvojice povýšila melodramatický příběh na nevšední drama lásky, intrik a zklamání. Dobová kritika označila výkon Dany Medřické za "herecký koncert, který snese nejvyšší měřítka". (Česká televize)
    22
  • Pasáček vepřů
    Pasáček vepřů (1958)
    FilmRole: Vypravěč
    70%
    23
  • Čest a sláva
    Čest a sláva (1968)
    FilmRole: Donovalský
    • VOYO
    Tento historický snímek Hynka Bočana se dotýká váhavosti českého národa, ochotného shýbat hřbet před cizí nadvládou - zasazení na sklonek třicetileté války dovolilo zobrazit bídu, která postihuje i zchudlé šlechtické prostředí. Rudolf Hrušínský tu zpodobňuje nerozhodného rytíře, dlouho a zbytečně přemlouvaného, aby se připojil k protihabsburskému boji. Příběh uchvátí nejen zobrazením různorodých lidských povah, intrikami a pochlebováním, ale také poměry vládnoucími na zdevastovaném dvorci, nořícího se do bláta a obhroublosti. Vznikl tak jeden z nejlepších historických filmů aktualizačního zaměření, právem řazen se po bok takových výpovědí jako Kladivo na čarodějnice.
    69%
    Tento historický snímek Hynka Bočana se dotýká váhavosti českého národa, ochotného shýbat hřbet před cizí nadvládou - zasazení na sklonek třicetileté války dovolilo zobrazit bídu, která postihuje i zchudlé šlechtické prostředí. Rudolf Hrušínský tu zpodobňuje nerozhodného rytíře, dlouho a zbytečně přemlouvaného, aby se připojil k protihabsburskému boji. Příběh uchvátí nejen zobrazením různorodých lidských povah, intrikami a pochlebováním, ale také poměry vládnoucími na zdevastovaném dvorci, nořícího se do bláta a obhroublosti. Vznikl tak jeden z nejlepších historických filmů aktualizačního zaměření, právem řazen se po bok takových výpovědí jako Kladivo na čarodějnice.
    24
  • Spanilá jízda
    Spanilá jízda (1963)
    FilmRole: kardinál Winchesterský
    • VOYO
    V husitských dobách se náboženská pravda šířila i na hrotech zbraní. Když se husté chystají na výpad do Norimberka, aby tam ohájili své učení, mladý velitel jízdní výpravy, jemuž zlotřilý křižák kdysi unesl nevěstu, to chápe jako příležitost k osobní mstě. Oldřich Daněk se sice snažil nastolit osobitý výklad historických událostí, přemýtá o tom, kam vede zaslepená touha trestat zlý skutek dalším ukrutenstvím, avšak jeho verze působí příliš tezovitě a neživotně, nepovznesla se nad popisně ilustrované výjevy ze starých letopisů českých.
    69%
    V husitských dobách se náboženská pravda šířila i na hrotech zbraní. Když se husté chystají na výpad do Norimberka, aby tam ohájili své učení, mladý velitel jízdní výpravy, jemuž zlotřilý křižák kdysi unesl nevěstu, to chápe jako příležitost k osobní mstě. Oldřich Daněk se sice snažil nastolit osobitý výklad historických událostí, přemýtá o tom, kam vede zaslepená touha trestat zlý skutek dalším ukrutenstvím, avšak jeho verze působí příliš tezovitě a neživotně, nepovznesla se nad popisně ilustrované výjevy ze starých letopisů českých.
    25
  • Týden v tichém domě
    Týden v tichém domě (1947)
    FilmRole: Lazebník sevillský - árie Figaro sem, Figaro tam

    Předlohy Jana Nerudy patřívaly kdysi k oblíbeným filmovým i televizním tématům. Tímto snímkem na sebe před rovnými šedesáti lety upozornil začínající Jiří Krejčík. I ve výrazně ateliérovém dílu dokázal evokovat mentalitu a předsudky předminulého století. Jednou v úsměvném, jindy ve zvážnělejším nahlížení postihl ruch v jednom malostranském domě, představil pestrou plejádu nejrůznějších nájemníků, kteří tam bydlí, i často malicherné rozbroje, které mezi nimi propukají.

    69%

    Předlohy Jana Nerudy patřívaly kdysi k oblíbeným filmovým i televizním tématům. Tímto snímkem na sebe před rovnými šedesáti lety upozornil začínající Jiří Krejčík. I ve výrazně ateliérovém dílu dokázal evokovat mentalitu a předsudky předminulého století. Jednou v úsměvném, jindy ve zvážnělejším nahlížení postihl ruch v jednom malostranském domě, představil pestrou plejádu nejrůznějších nájemníků, kteří tam bydlí, i často malicherné rozbroje, které mezi nimi propukají.

    26
  • Zde jsou lvi
    Zde jsou lvi (1958)
    FilmRole: ing. Štěrba
    69%
    27
  • Návrat domů
    Návrat domů (1948)
    FilmRole: Mareš
    68%
    28
  • Turbina
    Turbina (1941)
    FilmRole: Arnošt
    68%
    29
  • Pokus o vraždu
    Pokus o vraždu (1973)
    FilmRole: Trojan
    • VOYO
    Hlavní postavou příběhu je profesor Trojan, přednosta jedné pražské kliniky, který neprožívá zrovna nejšťastnější období. Jeho kočka byla otrávena kyanidem, nepohodl se svým synem Petrem, který se odstěhoval za svou ženou, nadějnou zpěvačkou Evou do Brna a otce vyhledává, jen když potřebuje peníze, a jako by to nestačilo, někdo po něm večer vystřelí. Trojan to zpočátku považuje za omyl či klukovinu a nesdílí obavy svého okolí. Jenže pak je objeven kyanid, který jeden z pacientů sebral asistentu Dvořáčkovi, který si ho vypůjčil na nepovolený pokus. Trojan si dá kyanid dohromady s výstřelem a pomalu se v něm začne probouzet podezření, že se ho někdo pokouší zabít. Podezírá nejprve Dvořáčka, který by se mohl po jeho smrti stát přednostou, ale později, jak stále hlouběji upadá do psychózy strachu a obav, začne podezírat všechny okolo sebe. Syna, který od něj chce peníze, synovce Pavla, který ho nenávidí, protože mu odmítl pomoci, když mu hrozilo vyhození z vysoké školy a dokonce i svého přítele, soudce Šedu, který se ho snažil uklidnit vyprávěním o podobném strachu, který před lety zažíval, když byl z vězení propuštěn vězeň, který mu přísahal pomstu. Zcela nutně tak ztrácí přátele, úctu svého okolí i přízeň vlastní rodiny. Dostává se do postupné izolace a uzavírá se před celým světem. Vzpamatuje ho až druhý výstřel, to už je však možná příliš pozdě, aby zachránil vztahy, které svým strachem a bezohlednou podezíravostí zničil.
    67%
    Hlavní postavou příběhu je profesor Trojan, přednosta jedné pražské kliniky, který neprožívá zrovna nejšťastnější období. Jeho kočka byla otrávena kyanidem, nepohodl se svým synem Petrem, který se odstěhoval za svou ženou, nadějnou zpěvačkou Evou do Brna a otce vyhledává, jen když potřebuje peníze, a jako by to nestačilo, někdo po něm večer vystřelí. Trojan to zpočátku považuje za omyl či klukovinu a nesdílí obavy svého okolí. Jenže pak je objeven kyanid, který jeden z pacientů sebral asistentu Dvořáčkovi, který si ho vypůjčil na nepovolený pokus. Trojan si dá kyanid dohromady s výstřelem a pomalu se v něm začne probouzet podezření, že se ho někdo pokouší zabít. Podezírá nejprve Dvořáčka, který by se mohl po jeho smrti stát přednostou, ale později, jak stále hlouběji upadá do psychózy strachu a obav, začne podezírat všechny okolo sebe. Syna, který od něj chce peníze, synovce Pavla, který ho nenávidí, protože mu odmítl pomoci, když mu hrozilo vyhození z vysoké školy a dokonce i svého přítele, soudce Šedu, který se ho snažil uklidnit vyprávěním o podobném strachu, který před lety zažíval, když byl z vězení propuštěn vězeň, který mu přísahal pomstu. Zcela nutně tak ztrácí přátele, úctu svého okolí i přízeň vlastní rodiny. Dostává se do postupné izolace a uzavírá se před celým světem. Vzpamatuje ho až druhý výstřel, to už je však možná příliš pozdě, aby zachránil vztahy, které svým strachem a bezohlednou podezíravostí zničil.
    30
  • 31
  • Za tichých nocí
    Za tichých nocí (1942)
    FilmRole: Záviš Herold
    Stačí málo, aby chudý hudební skladatel uvěřil, že dívka, do níž se zahleděl, miluje jiného. Odjede proto zapomenout do zámoří, kde se však prosadí, proslaví a také zbohatne. Když se poté vrátí do vlasti, jeho dávná láska je již vdaná - a zdá se, že na jakékoli vysvětlování osudného nedorozumění je pozdě. Přestože film vznikl již za protektorátu v roce(1940, mohlo se ještě volně cestovat do Ameriky i z ní. Básnivě tklivé melodrama si ovšem udržuje patřičnou "ušlechtilou" úroveň, ostatně scénář napsal Vítězslav Nezval.
    Žánry:DramaRomantický
    67%
    Stačí málo, aby chudý hudební skladatel uvěřil, že dívka, do níž se zahleděl, miluje jiného. Odjede proto zapomenout do zámoří, kde se však prosadí, proslaví a také zbohatne. Když se poté vrátí do vlasti, jeho dávná láska je již vdaná - a zdá se, že na jakékoli vysvětlování osudného nedorozumění je pozdě. Přestože film vznikl již za protektorátu v roce(1940, mohlo se ještě volně cestovat do Ameriky i z ní. Básnivě tklivé melodrama si ovšem udržuje patřičnou "ušlechtilou" úroveň, ostatně scénář napsal Vítězslav Nezval.
    Žánry:DramaRomantický
    32
  • Hry a sny
    Hry a sny (1958)
    FilmRole: vypravěč (mluví)
    67%
    33
  • Čtrnáctý u stolu
    Čtrnáctý u stolu (1943)
    FilmRole: Pavel Čtrnáctý

    Společnost u starosty Bartoše oslavuje narozeniny jeho dcery Emy, když jedna z přítomných dam s hrůzou zjistí, že přítomných je třináct a ona jako poslední příchozí je podle pověry ohrožena na životě. Nečekaně přichází čtrnáctý - je to nový knihovník jménem Pavel Čtrnáctý. Sympatický mladík se však rázem stane obětí pomluv, neboť ještě na večírku podlehne kouzlu mladičké Emy.
    Pavlova přítomnost je opředena jakýmsi tajemnem - proč neustále pátrá po hesle, proč mizí a znovu se objevuje všude, kde je přítomná i Ema, proč je zapleten do zločinů na zámku?
    Jediná režie O. Nového, který byl v době vzniku filmu v nemilosti, kvůli své položidovské manželce. Komedie má vynikající obsazení, Karlem Högerem a Dagmar Frýbortovou počínaje a Ellou Nollovou v roli Eminy babičky konče. Správně namíchaný koktejl legrace a napětí je skvělou zábavou i dnes.

    Žánry:Komedie
    66%

    Společnost u starosty Bartoše oslavuje narozeniny jeho dcery Emy, když jedna z přítomných dam s hrůzou zjistí, že přítomných je třináct a ona jako poslední příchozí je podle pověry ohrožena na životě. Nečekaně přichází čtrnáctý - je to nový knihovník jménem Pavel Čtrnáctý. Sympatický mladík se však rázem stane obětí pomluv, neboť ještě na večírku podlehne kouzlu mladičké Emy.
    Pavlova přítomnost je opředena jakýmsi tajemnem - proč neustále pátrá po hesle, proč mizí a znovu se objevuje všude, kde je přítomná i Ema, proč je zapleten do zločinů na zámku?
    Jediná režie O. Nového, který byl v době vzniku filmu v nemilosti, kvůli své položidovské manželce. Komedie má vynikající obsazení, Karlem Högerem a Dagmar Frýbortovou počínaje a Ellou Nollovou v roli Eminy babičky konče. Správně namíchaný koktejl legrace a napětí je skvělou zábavou i dnes.

    Žánry:Komedie
    34
  • Honzíkova cesta
    Honzíkova cesta (1956)
    FilmRole: pan řídící
    65%
    35
  • Tanečnice
    Tanečnice (1943)
    FilmRole: Saša Holberg / Arens
    65%
    36
  • Mladá léta
    Mladá léta (1952)
    FilmRole: Lví silou, vzletem sokolím
    65%
    37
  • Modrý závoj
    Modrý závoj (1941)
    FilmRole: Robert Holan

    Zamotaná vlákna filmového příběhu opřádají milostný poměr sester-dvojčat k mladému herci. Marta Hornová, slepá sólistka rozhlasového orchestru, naváže známost s hercem státní činohry Robertem Holanem. Ten se schází také s její sestrou Helenou, talentovanou sochařkou, kterou však mylně považuje za Martu. Když jí však při schůzce na Petříně vrací modrý závoj, který údajně ztratila při jejich setkání v budově rozhlasu, pochopí Helena, že Holan ve skutečnosti miluje její sestru. Aby nezradila její lásku, ani svůj vztah k pohlednému asistentu oční kliniky Pavlu Průšovi, odhodlá se k rozchodu. Mezitím se Marta na naléhání sluhy Karlíčka podrobí náročné operaci zraku. Po úspěšné operaci pak musí zůstat až do úplného vyléčení v zatemnělém pokoji, kde ji jednoho dne zastihne Holan, pozvaný na návštěvu Helenou. Marta z jeho projevů lásky pozná, že jeho srdce náleží osudovou záměnou její sestře. Děj se opět zaplétá až k nezvyklému závěru. Komorní drama režiséra Jana Alfréda Holmana Modrý závoj podle scénáře Václava Řezáče vzbudilo při premiéře v roce 1941 ohlas nejen suverénně zvládnutým zpracováním (kamera Jaroslav Tuzar, hudba Jiří Srnka), ale především znamenitým hereckým výkonem Vlasty Matulové v náročné dvojroli sester - dvojčat k nerozeznání si podobných zevnějškem, ale diametrálně se lišících povahově. První velkou roli dostala Vlasta Matulová v roce 1940 rovněž v Holmanově filmu Minulost Jany Kosinové. Po nečekaném úspěchu bylo zřejmé, že bude častým hostem před kamerou. Svým osobitým zjevem, zvláštním hlubokým, zdánlivě syrovým a přitom podmanivým hlasem a oduševnělým herectvím se pronikavě lišila od tehdejších filmových milovnic. Eduard Kohout o ní v pamětech napsal: "Její krása byla podivně chladná a andělsky čistá, ale pod tím ledem jako by svítil vnitřní oheň". Velmi dobré herecké výkony podali i její partneři, především Karel Höger v roli herce Roberta Holana a Vladimír Leraus jako MUDr. Pavel Průša. Snímek má i dokumentární hodnotu. Část děje se odehrává v atraktivním prostředí rozhlasu, a také se zde můžeme setkat s vynikajícím českým violoncellistou Ladislavem Zelenkou, s Orchestrem F. O. K a známým dirigentem Otakarem Paříkem. (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaRomantický
    65%

    Zamotaná vlákna filmového příběhu opřádají milostný poměr sester-dvojčat k mladému herci. Marta Hornová, slepá sólistka rozhlasového orchestru, naváže známost s hercem státní činohry Robertem Holanem. Ten se schází také s její sestrou Helenou, talentovanou sochařkou, kterou však mylně považuje za Martu. Když jí však při schůzce na Petříně vrací modrý závoj, který údajně ztratila při jejich setkání v budově rozhlasu, pochopí Helena, že Holan ve skutečnosti miluje její sestru. Aby nezradila její lásku, ani svůj vztah k pohlednému asistentu oční kliniky Pavlu Průšovi, odhodlá se k rozchodu. Mezitím se Marta na naléhání sluhy Karlíčka podrobí náročné operaci zraku. Po úspěšné operaci pak musí zůstat až do úplného vyléčení v zatemnělém pokoji, kde ji jednoho dne zastihne Holan, pozvaný na návštěvu Helenou. Marta z jeho projevů lásky pozná, že jeho srdce náleží osudovou záměnou její sestře. Děj se opět zaplétá až k nezvyklému závěru. Komorní drama režiséra Jana Alfréda Holmana Modrý závoj podle scénáře Václava Řezáče vzbudilo při premiéře v roce 1941 ohlas nejen suverénně zvládnutým zpracováním (kamera Jaroslav Tuzar, hudba Jiří Srnka), ale především znamenitým hereckým výkonem Vlasty Matulové v náročné dvojroli sester - dvojčat k nerozeznání si podobných zevnějškem, ale diametrálně se lišících povahově. První velkou roli dostala Vlasta Matulová v roce 1940 rovněž v Holmanově filmu Minulost Jany Kosinové. Po nečekaném úspěchu bylo zřejmé, že bude častým hostem před kamerou. Svým osobitým zjevem, zvláštním hlubokým, zdánlivě syrovým a přitom podmanivým hlasem a oduševnělým herectvím se pronikavě lišila od tehdejších filmových milovnic. Eduard Kohout o ní v pamětech napsal: "Její krása byla podivně chladná a andělsky čistá, ale pod tím ledem jako by svítil vnitřní oheň". Velmi dobré herecké výkony podali i její partneři, především Karel Höger v roli herce Roberta Holana a Vladimír Leraus jako MUDr. Pavel Průša. Snímek má i dokumentární hodnotu. Část děje se odehrává v atraktivním prostředí rozhlasu, a také se zde můžeme setkat s vynikajícím českým violoncellistou Ladislavem Zelenkou, s Orchestrem F. O. K a známým dirigentem Otakarem Paříkem. (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaRomantický
    38
  • Z mého života
    Z mého života (1955)
    FilmRole: Smetana
    64%
    39
  • Cesta zpátky
    Cesta zpátky (1958)
    FilmRole: Františkův otec

    Dan, Freddy a Carda bloumají Prahou a uvažují, jak získat peníze. Rozhodnou se oloupit pokladní kina, ale jsou zadrženi náhodným chodcem. Při rvačce přijde Freddy o bundu, ale nakonec všichni tři chlapci utečou. Freddy má strach z návratu domů a ukryje se v přístavu. Policie zjistí jeho totožnost z dokladů nalezených v bundě. V přístavu se Freddy setká s celnicí Tonkou a vzbudí její lítost smyšlenou historkou o násilnickém otci. Zpráva o smrti muže, s nímž se popral, utvrdí Freddyho v přesvědčení, že se musí dále skrývat. Policie pátrá po Freddym v továrně, kde hoši pracují. Carda se chce přiznat. Dan ho opije a vyzve k závodu na motorce. Carda havaruje a zabije se. Dan se rozhodne dostat Freddyho za hranice s pomocí svého otce. Tonka navštíví Freddyho otce, dozví se pravdu a přemluví Freddyho, aby se přihlásil na policii. Freddy odmítne Danovu pomoc a dojde ke rvačce. Freddy uteče a jde se udat. Danův otec vidí jedinou možnost záchrany svého syna v tom, že ho pošle za hranice místo Freddyho.

    Žánry:DramaKrimi
    64%

    Dan, Freddy a Carda bloumají Prahou a uvažují, jak získat peníze. Rozhodnou se oloupit pokladní kina, ale jsou zadrženi náhodným chodcem. Při rvačce přijde Freddy o bundu, ale nakonec všichni tři chlapci utečou. Freddy má strach z návratu domů a ukryje se v přístavu. Policie zjistí jeho totožnost z dokladů nalezených v bundě. V přístavu se Freddy setká s celnicí Tonkou a vzbudí její lítost smyšlenou historkou o násilnickém otci. Zpráva o smrti muže, s nímž se popral, utvrdí Freddyho v přesvědčení, že se musí dále skrývat. Policie pátrá po Freddym v továrně, kde hoši pracují. Carda se chce přiznat. Dan ho opije a vyzve k závodu na motorce. Carda havaruje a zabije se. Dan se rozhodne dostat Freddyho za hranice s pomocí svého otce. Tonka navštíví Freddyho otce, dozví se pravdu a přemluví Freddyho, aby se přihlásil na policii. Freddy odmítne Danovu pomoc a dojde ke rvačce. Freddy uteče a jde se udat. Danův otec vidí jedinou možnost záchrany svého syna v tom, že ho pošle za hranice místo Freddyho.

    Žánry:DramaKrimi
    40
  • Hra o život
    Hra o život (1956)
    FilmRole: Ota Racek
    64%
    41
  • 42
  • Srpnová neděle
    Srpnová neděle (1960)
    FilmRole: Morák

    Když František Hrubín napsal lyrickou hru Srpnová neděle, jako jeden z prvních v ní postihl se smyslem pro určitou hodnověrnost širokou škálu lidských úvah, jak se vykristalizovaly v prvním desetiletí komunismu a její inscenace v Národním divadle dosáhla velkého uznání. Jenže z filmového přepisu se vytratil jak jemný komediální nadhled, tak téměř bezprostřednost postřehů- naopak převzetí divadelní stylizace v přiblížení banálních konfiktů v utváření postav, jejich rozmluvách i uvažování dnes vyznívá jako krajně rušivé.

    63%

    Když František Hrubín napsal lyrickou hru Srpnová neděle, jako jeden z prvních v ní postihl se smyslem pro určitou hodnověrnost širokou škálu lidských úvah, jak se vykristalizovaly v prvním desetiletí komunismu a její inscenace v Národním divadle dosáhla velkého uznání. Jenže z filmového přepisu se vytratil jak jemný komediální nadhled, tak téměř bezprostřednost postřehů- naopak převzetí divadelní stylizace v přiblížení banálních konfiktů v utváření postav, jejich rozmluvách i uvažování dnes vyznívá jako krajně rušivé.

    43
  • Já, spravedlnost
    Já, spravedlnost (1967)
    FilmRole: dr. Heřman

    Co si počít s největším zločincem v dějinách lidstva? Unesený český lékař, jenž se má stát Hitlerovým osobním lékařem, postupně zjišťuje, že bývalí němečtí důstojníci zachránili Hitlera jen proto, aby jej podrobovali nekončícímu psychickému trýznění, opakovaně inscenují nepřátelské přepady vrcholící odsouzením k smrti - však také zazní věta, že pouhý, jednorázový trest smrti je pro člověka obtíženého takovými vinami málo. Jenže lidumilný lékař s něčím takovým nesouhlasí, rozhodne se sám zkrátit vězňovo utrpení. Režisér Zbyněk Brynych, jenž se tématu nacismu věnoval i ve svých předchozích filmech (Transport z ráje), zde dospěl k málo přesvědčivé modelaci, která na jedné straně vykazuje rysy romantické smyšlenky s motivem svévolně uneseného lékaře v čele, na druhé straně koketuje se schematicky rozvrstvenými mravními dilematy, které posléze hrdina příběhu vyřeší jediným humánním činem, který v daném kontextu přichází do úvahy.

    63%

    Co si počít s největším zločincem v dějinách lidstva? Unesený český lékař, jenž se má stát Hitlerovým osobním lékařem, postupně zjišťuje, že bývalí němečtí důstojníci zachránili Hitlera jen proto, aby jej podrobovali nekončícímu psychickému trýznění, opakovaně inscenují nepřátelské přepady vrcholící odsouzením k smrti - však také zazní věta, že pouhý, jednorázový trest smrti je pro člověka obtíženého takovými vinami málo. Jenže lidumilný lékař s něčím takovým nesouhlasí, rozhodne se sám zkrátit vězňovo utrpení. Režisér Zbyněk Brynych, jenž se tématu nacismu věnoval i ve svých předchozích filmech (Transport z ráje), zde dospěl k málo přesvědčivé modelaci, která na jedné straně vykazuje rysy romantické smyšlenky s motivem svévolně uneseného lékaře v čele, na druhé straně koketuje se schematicky rozvrstvenými mravními dilematy, které posléze hrdina příběhu vyřeší jediným humánním činem, který v daném kontextu přichází do úvahy.

    44
  • Tvář v okně
    Tvář v okně (1964)
    FilmRole: MUDr. Dedík

    Poviedkový film o živote ľudí v malom slovenskom meste. Prokurátor okresného súdu je sólistom džezového orchestra, čo sa stretáva s nevôľou miestnych malomeštiakov (Žalobca), zobrazenie vzťahu mladého lekára k pacientovi, ktorý sa netají svojimi reakčnými názormi (Obhajca), príbeh starého sudcu, ktorý až po rokoch zisťuje, akou krízou prechádza jeho vlastné manželstvo (Sudca).

    1. povídka: ŽALOBCE: Prokurátor okresního soudu je sólistou džezového orchestru, což dráždí maloměšťáky.
    2. povídka: OBHÁJCE: O vztahu mladého lékaře k pacientovi s reakčními názory
    3. povídka: SOUDCE: Teprve po letech pochopí soudce, že jeho manželství prochází krizí.

    Žánry:DramaPovídkový
    63%

    Poviedkový film o živote ľudí v malom slovenskom meste. Prokurátor okresného súdu je sólistom džezového orchestra, čo sa stretáva s nevôľou miestnych malomeštiakov (Žalobca), zobrazenie vzťahu mladého lekára k pacientovi, ktorý sa netají svojimi reakčnými názormi (Obhajca), príbeh starého sudcu, ktorý až po rokoch zisťuje, akou krízou prechádza jeho vlastné manželstvo (Sudca).

    1. povídka: ŽALOBCE: Prokurátor okresního soudu je sólistou džezového orchestru, což dráždí maloměšťáky.
    2. povídka: OBHÁJCE: O vztahu mladého lékaře k pacientovi s reakčními názory
    3. povídka: SOUDCE: Teprve po letech pochopí soudce, že jeho manželství prochází krizí.

    Žánry:DramaPovídkový
    45
  • Dita Saxová
    Dita Saxová (1967)
    FilmRole: Gottlob
    • VOYO
    • O2 TV

    Podle předlohy Arnošta Lustiga vznikl snímek, který se dotýká obtížného překonávání válečných traumat. Hrdinkou je židovská dívka, která přestála koncentrační tábory, ale zůstala na světě sama - nikdo z jejích příbuzných a blízkých nepřežil. Osmnáctiletá Dita, mlčenlivá a téměř úzkostně neprůbojná, se však jen stěží orientuje v poválečné společnosti, v níž opět raší bezohlednost a zištnost, kde na ni čekají jen opětovná zklamání, kde jejím pocitům nikdo nerozumí. Vznikla pozoruhodná psychologická studie, která má širší platnost.

    63%

    Podle předlohy Arnošta Lustiga vznikl snímek, který se dotýká obtížného překonávání válečných traumat. Hrdinkou je židovská dívka, která přestála koncentrační tábory, ale zůstala na světě sama - nikdo z jejích příbuzných a blízkých nepřežil. Osmnáctiletá Dita, mlčenlivá a téměř úzkostně neprůbojná, se však jen stěží orientuje v poválečné společnosti, v níž opět raší bezohlednost a zištnost, kde na ni čekají jen opětovná zklamání, kde jejím pocitům nikdo nerozumí. Vznikla pozoruhodná psychologická studie, která má širší platnost.

    46
  • Mikoláš Aleš
    Mikoláš Aleš (1951)
    FilmRole: U panského dvora; Ej, nepij, koňu, vodu; Na Kysuci pána není

    Na počátku 50. let vznikla řada životopisů, v nichž portrétovaní umělci (vědci, národní buditelé atd.) byli představeni jako předvoj dělnické třídy, jako mluvčí utlačovaných. Prosazovali se navzdory nepřející buržoazii a zpátečníkům všeho možného druhu. Přesně tak je vykreslen i Mikoláš Aleš, jenž zásluhou herce Karla Högera a režiséra Václava Kršky získal aspoň věrohodně polidštěné rysy. Jeho konání je uvěřitelné, dokáže získat soucit i obdiv. Civilisticky, bez přehnaných karikujících prvků film se soustředí na období, kdy se účastnil soutěže na výzdobu Národního divadla.

    63%

    Na počátku 50. let vznikla řada životopisů, v nichž portrétovaní umělci (vědci, národní buditelé atd.) byli představeni jako předvoj dělnické třídy, jako mluvčí utlačovaných. Prosazovali se navzdory nepřející buržoazii a zpátečníkům všeho možného druhu. Přesně tak je vykreslen i Mikoláš Aleš, jenž zásluhou herce Karla Högera a režiséra Václava Kršky získal aspoň věrohodně polidštěné rysy. Jeho konání je uvěřitelné, dokáže získat soucit i obdiv. Civilisticky, bez přehnaných karikujících prvků film se soustředí na období, kdy se účastnil soutěže na výzdobu Národního divadla.

    47
  • Maratón
    Maratón (1968)
    FilmRole: generál Rybalko

    V Praze, kde propuklo povstání proti německým okupantům, prožívají okamžiky horoucí lásky skrývající se uprchlý vězeň a služka, jíž povýšenecká měšťanská rodina, u níž pracovala, přikázala, aby se vzorně starala o byt i v době jejich nepřítomnosti. Překvapivě konvenční příběh s nezbytným osvobozujícím příjezdem Rudé armády napsal Jan Procházka, takže snímek nadlouho skončil v trezoru, ačkoli politicky zajisté vyhovoval.

    Režie:Ivo Novák
    61%

    V Praze, kde propuklo povstání proti německým okupantům, prožívají okamžiky horoucí lásky skrývající se uprchlý vězeň a služka, jíž povýšenecká měšťanská rodina, u níž pracovala, přikázala, aby se vzorně starala o byt i v době jejich nepřítomnosti. Překvapivě konvenční příběh s nezbytným osvobozujícím příjezdem Rudé armády napsal Jan Procházka, takže snímek nadlouho skončil v trezoru, ačkoli politicky zajisté vyhovoval.

    Režie:Ivo Novák
    48
  • Bez svatozáře
    Bez svatozáře (1963)
    FilmRole: Babič

    I když výrobní tematika byla filmy z 50. let zdiskreditována, přitahovala i později. Tvůrci se již ovšem nevěnovali překonávání rekordů a soutěžení, nýbrž chtěli načrtnout nepřikrášlený pohled na dělnické prostředí, navíc se zřetelnými nostalgickými rysy. Zastaralá výrobna šamotu má být uzavřena, ale její dlouholetí zaměstnanci si nedokáží představit, že by přestali dělat to, co je celý život živilo a co nejlépe umí.

    Žánry:Drama
    60%

    I když výrobní tematika byla filmy z 50. let zdiskreditována, přitahovala i později. Tvůrci se již ovšem nevěnovali překonávání rekordů a soutěžení, nýbrž chtěli načrtnout nepřikrášlený pohled na dělnické prostředí, navíc se zřetelnými nostalgickými rysy. Zastaralá výrobna šamotu má být uzavřena, ale její dlouholetí zaměstnanci si nedokáží představit, že by přestali dělat to, co je celý život živilo a co nejlépe umí.

    Žánry:Drama
    49
  • Okouzlená
    Okouzlená (1942)
    FilmRole: dr. Pavel Chvojka
    58%
    50
  • Jarní povětří
    Jarní povětří (1961)
    FilmRole: Stibor
    58%
    51
  • Gabriela
    Gabriela (1941)
    FilmRole: Petr Tuzar

    Manželství se slabošským,psychicky labilním mužem je pro titulní hrdinku skutečným utrpením, takže hledá náhradu u jeho bratra, úspěšného dirigenta. Namísto očekávaných psychologických studií, složitých niterných hnutí se však dočkáme jedině laciné a povrchní dojemnosti. Můžeme si povšimnout, že někteří herci jsou obsazeni zcela odlišně, než jak bychom očekávali. Karel Höger tu předvádí opravdového ničemníka, zatímco Marie Rosůlková, spojená s postavami potrhlých stařenek, se tu představuje jako elegantní svůdná žena.

    Žánry:Drama
    58%

    Manželství se slabošským,psychicky labilním mužem je pro titulní hrdinku skutečným utrpením, takže hledá náhradu u jeho bratra, úspěšného dirigenta. Namísto očekávaných psychologických studií, složitých niterných hnutí se však dočkáme jedině laciné a povrchní dojemnosti. Můžeme si povšimnout, že někteří herci jsou obsazeni zcela odlišně, než jak bychom očekávali. Karel Höger tu předvádí opravdového ničemníka, zatímco Marie Rosůlková, spojená s postavami potrhlých stařenek, se tu představuje jako elegantní svůdná žena.

    Žánry:Drama
    52
  • Jurášek
    Jurášek (1956)
    FilmRole: MUDr. Mrázek
    Český celovečerní hraný film, natočený podle stejnojmenné knížky J. Sosnara-Gazdy, se zaměřuje k dospívající mládeži. Hrdinou filmu je chlapec Jurášek z mo-ravského Slovácka, který za války pomáhal partyzánům. Potvrdil si, že jeho otec je u partyzánů, a vydal se za ním v noci do lesa, když partyzáni čekali seskok sovětských parašutistů. Jurášek najde parašutistu, kterého vítr zanesl stranou, a najde pro něj i vhodný úkryt, kde by si mohl vyléčit zraněnou nohu. I dále Jurášek partyzánům vydatně pomáhá. Zpraví je o chystané šťáře v obci a zachrání tak sovětského parašutistu před dopadením. Když pak provází parašutistu do lesa na místo, odkud by mohl bezpečně vysílat, a když se s nim loučí, dostane se společně s ním do přestřelky s Němci a jeho srdnatost v ní dobře obstojí.
    57%
    Český celovečerní hraný film, natočený podle stejnojmenné knížky J. Sosnara-Gazdy, se zaměřuje k dospívající mládeži. Hrdinou filmu je chlapec Jurášek z mo-ravského Slovácka, který za války pomáhal partyzánům. Potvrdil si, že jeho otec je u partyzánů, a vydal se za ním v noci do lesa, když partyzáni čekali seskok sovětských parašutistů. Jurášek najde parašutistu, kterého vítr zanesl stranou, a najde pro něj i vhodný úkryt, kde by si mohl vyléčit zraněnou nohu. I dále Jurášek partyzánům vydatně pomáhá. Zpraví je o chystané šťáře v obci a zachrání tak sovětského parašutistu před dopadením. Když pak provází parašutistu do lesa na místo, odkud by mohl bezpečně vysílat, a když se s nim loučí, dostane se společně s ním do přestřelky s Němci a jeho srdnatost v ní dobře obstojí.
    53
  • Kohout plaší smrt
    Kohout plaší smrt (1961)
    FilmRole: Ervín Kopal

    Protistátní diverzanti strašili stále, i v tomto pokusu heroizovat třídní boj v raných 50. letech. Statečný agent Státní bezpečnosti pronikne do záškodnické skupiny, která chystá teroristické akce proti zakládání zemědělských družstev. Paradoxně právě v tomto neuvěřitelném filmu si po návratu z vězení, kam se dostala po neúspěšném pokusu přejít hranice, svou první roli zahrála Jiřina Štěpničková.

    Žánry:Drama
    57%

    Protistátní diverzanti strašili stále, i v tomto pokusu heroizovat třídní boj v raných 50. letech. Statečný agent Státní bezpečnosti pronikne do záškodnické skupiny, která chystá teroristické akce proti zakládání zemědělských družstev. Paradoxně právě v tomto neuvěřitelném filmu si po návratu z vězení, kam se dostala po neúspěšném pokusu přejít hranice, svou první roli zahrála Jiřina Štěpničková.

    Žánry:Drama
    54
  • Kavárna na hlavní třídě
    Kavárna na hlavní třídě (1953)
    FilmRole: Josef Kučera
    56%
    55
  • Přehlídce velím já
    Přehlídce velím já (1969)
    FilmRole: Folta
    Když pánové Ilf a Petrov sepsali kriminální hříčku Zlaté tele, ještě netušili, že nebude nijak složité přenést ji do českého prostředí, navíc s výraznými satirickými prvky. Režisér Jaroslav Mach vypráví o důmyslném plánu, podle něhož měl být "oškubán" jeden zlotřilý bohatec, jenž ke svému jmění přišel nepoctivě. Jenže nikdo nepočítá s tím, že může existovat plán ještě důmyslnější, který ledasco změní. (zdroj: CS Film)
    Žánry:Komedie
    56%
    Když pánové Ilf a Petrov sepsali kriminální hříčku Zlaté tele, ještě netušili, že nebude nijak složité přenést ji do českého prostředí, navíc s výraznými satirickými prvky. Režisér Jaroslav Mach vypráví o důmyslném plánu, podle něhož měl být "oškubán" jeden zlotřilý bohatec, jenž ke svému jmění přišel nepoctivě. Jenže nikdo nepočítá s tím, že může existovat plán ještě důmyslnější, který ledasco změní. (zdroj: CS Film)
    Žánry:Komedie
    56
  • Sedmého dne večer
    Sedmého dne večer (1974)
    FilmRole: mjr. Tichý
    • VOYO
    56%
    57
  • Pevnost na Rýně
    Pevnost na Rýně (1962)
    FilmRole: admirál Van Hoorn

    V německém zajateckém táboře se za druhé světové války odehrává příběh západních generálů, ubytovaných v relativním pohodlí, zatímco obyčejní vojáci živoří v mrazu a nepohodě. Vysocí důstohníci dbají jen své pochybné cti, na osudech podřízených jim nezáleží - však také i hladovku, kterou vyhlásí na protest proti chystané popravě nevinných zajatců, drží čistě formálně a jen s vidinou budoucích zásluh. A imperiální povýšenost je jednou sblíží i s jejich nynějšími vězniteli - takové je poselství této agitační válečné historky, která měla ukazovat prohnilost anglo-americké generality.

    Režie:Ivo Toman
    55%

    V německém zajateckém táboře se za druhé světové války odehrává příběh západních generálů, ubytovaných v relativním pohodlí, zatímco obyčejní vojáci živoří v mrazu a nepohodě. Vysocí důstohníci dbají jen své pochybné cti, na osudech podřízených jim nezáleží - však také i hladovku, kterou vyhlásí na protest proti chystané popravě nevinných zajatců, drží čistě formálně a jen s vidinou budoucích zásluh. A imperiální povýšenost je jednou sblíží i s jejich nynějšími vězniteli - takové je poselství této agitační válečné historky, která měla ukazovat prohnilost anglo-americké generality.

    Režie:Ivo Toman
    58
  • Komedie s Klikou
    Komedie s Klikou (1964)
    FilmRole: dr. Jánský
    55%
    59
  • Lucie
    Lucie (1963)
    FilmRole: Panáček
    Předák party rychlorazičů je jmenován dělnickým ředitelem neprosperujícího dolu Lucie. Chybná rozhodnutí, kterými chce za každou cenu zvýšit těžbu a splnit nereálný plán, vedou ke katastrofě, při níž náhodně zahyne jeho syn. Po zdrcující kritice chce neúspěšný ředitel odejít z funkce, ale vyšší vedení a stranické orgány v něj mají i nadále důvěru...
    Žánry:Drama
    54%
    Předák party rychlorazičů je jmenován dělnickým ředitelem neprosperujícího dolu Lucie. Chybná rozhodnutí, kterými chce za každou cenu zvýšit těžbu a splnit nereálný plán, vedou ke katastrofě, při níž náhodně zahyne jeho syn. Po zdrcující kritice chce neúspěšný ředitel odejít z funkce, ale vyšší vedení a stranické orgány v něj mají i nadále důvěru...
    Žánry:Drama
    60
  • Horoucí srdce
    Horoucí srdce (1962)
    FilmRole: prof. Jan Ignác Hanuš
    54%
    61
  • Čtyři v kruhu
    Čtyři v kruhu (1967)
    FilmRole: kapitán Kudrna
    53%
    62
  • Pochodně
    Pochodně (1960)
    FilmRole: páter Novotný
    Praha v sedmdesátých letech 19. století. Práce ve Smolíkově sirkárně je těžká a zdraví nebezpečná. Špatně placení dělníci připomínají pochodně, protože jejich oděvy jsou nasáklé jedovatým fosforem. Mladý Josef Rezler také pracuje v sirkárně a ze svého výdělku živý matku i malé sestry. Věčně opilého otce vyhodí z domu. Starší dělník Brož přiměje Josefa, aby se naučil číst a psát. V Praze vypukne epidemie cholery a Josef jako jediný z rodiny přežije onemocnění...
    Žánry:DramaHistorický
    53%
    Praha v sedmdesátých letech 19. století. Práce ve Smolíkově sirkárně je těžká a zdraví nebezpečná. Špatně placení dělníci připomínají pochodně, protože jejich oděvy jsou nasáklé jedovatým fosforem. Mladý Josef Rezler také pracuje v sirkárně a ze svého výdělku živý matku i malé sestry. Věčně opilého otce vyhodí z domu. Starší dělník Brož přiměje Josefa, aby se naučil číst a psát. V Praze vypukne epidemie cholery a Josef jako jediný z rodiny přežije onemocnění...
    Žánry:DramaHistorický
    63
  • Profesoři za školou
    Profesoři za školou (1975)
    FilmRole: 2. Láska - Havránek

    V 70. letech se musela řada začínajících i zkušenějších režisérů spojit s debutováním v povídkových filmech. Trojice příběhů se vesměs dotýká školního prostředí, tentokrát vesměs z pohledu učitelů. V prvním příběhu spatříme zbytečně přísného pedagoga, v prostředním se glosuje sportovní kariéra, kvůli níž mladý učitel opustí své místo. V závěrečné povídce naopak odchází zkušený středoškolský pedagog učit na venkovskou školu, aby tak načerpal vnitřní klid. Předkládané historky jsou však značně nevěrohodné jak ve scenáristickém nárysu, tak ve výsledném zpracování.

    Žánry:Drama
    52%

    V 70. letech se musela řada začínajících i zkušenějších režisérů spojit s debutováním v povídkových filmech. Trojice příběhů se vesměs dotýká školního prostředí, tentokrát vesměs z pohledu učitelů. V prvním příběhu spatříme zbytečně přísného pedagoga, v prostředním se glosuje sportovní kariéra, kvůli níž mladý učitel opustí své místo. V závěrečné povídce naopak odchází zkušený středoškolský pedagog učit na venkovskou školu, aby tak načerpal vnitřní klid. Předkládané historky jsou však značně nevěrohodné jak ve scenáristickém nárysu, tak ve výsledném zpracování.

    Žánry:Drama
    64
  • Hřiště
    Hřiště (1975)
    FilmRole: Turna
    51%
    65
  • Svatba bez prstýnku
    Svatba bez prstýnku (1972)
    FilmRole: Kuneš
    51%
    66
  • Občan Brych
    Občan Brych (1958)
    FilmRole: Brych

    V 50. letech byly oblíbené postavy kolísavých intelektuálů, kteří nakonec prohlédli rejdy záškodníků a přiklonili se k dělnické třídě. Také titulního hrdinu tohoto filmu zaskočí únorový komunistický převrat a nechá se dokonce přesvědčit, aby emigroval. Proklamativní a schematické pojetí závažného tématu nevyvážil ani Karel Höger v hlavní roli, ani obrazově sugestivní zpodobnění drsných krajinných scenerií.

    Žánry:Drama
    51%

    V 50. letech byly oblíbené postavy kolísavých intelektuálů, kteří nakonec prohlédli rejdy záškodníků a přiklonili se k dělnické třídě. Také titulního hrdinu tohoto filmu zaskočí únorový komunistický převrat a nechá se dokonce přesvědčit, aby emigroval. Proklamativní a schematické pojetí závažného tématu nevyvážil ani Karel Höger v hlavní roli, ani obrazově sugestivní zpodobnění drsných krajinných scenerií.

    Žánry:Drama
    67
  • Smyk
    Smyk (1960)
    FilmRole: Svět je veliká koule
    Františka Krále postihla v emigraci vážná automobilová nehoda a musel se podrobit plastické operaci. S novou tváří a pod změněným jménem se vrací do Prahy jako nepřátelský agent. Setká se se svou rodinou a začíná pochybovat o smyslu své špionážní činnosti... Efektně realizovaný snímek kombinuje povrchní politickou agitaci s dobrodružnými motivy. Ve své době měl film úspěch a většina diváků ho byla schopna brát docela vážně.
    47%
    Františka Krále postihla v emigraci vážná automobilová nehoda a musel se podrobit plastické operaci. S novou tváří a pod změněným jménem se vrací do Prahy jako nepřátelský agent. Setká se se svou rodinou a začíná pochybovat o smyslu své špionážní činnosti... Efektně realizovaný snímek kombinuje povrchní politickou agitaci s dobrodružnými motivy. Ve své době měl film úspěch a většina diváků ho byla schopna brát docela vážně.
    68
  • Každá koruna dobrá
    Každá koruna dobrá (1961)
    FilmRole: Mistr

    Hlavní hrdina (Miloš Kopecký aneb reálsoc Bond) zdědí vilu od šíleného strýčka-vědce (Miloš Kopecký ala Myšpulín) i s podivnými nájemníky, kteří probíhají vilou, stěžují si např. na nedostatek strun, křičí cosi o stěhování a neustále podávají novému domácímu obálky s penězi. Co se tu vlastně děje a kdo za tím vším chaosem stojí, to je úkol hodný uvědomělého novopečeného majitele vily.
    Prvoplánová moralita z doby reálného socialismu o korupci, \"organizovaném zločinu\", který prorůstá všemi vrstvami, reakcionářskou šlechtou počínaje a abstraktními umělci konče. Debilita scénáře je záhy přebita šílenými výkony hlavních hvězd - namátkou Kopecký, Medřická, Bohdalová, Šejbalová, Hoger...- kteří se potácejí v křečovitých honičkách a rádobyvtipných hláškách. Dannyho parťáci v soudružském provedení kombinovaní snahou o crazy komedii. Děsivé mixáži nasazuje korunu režijní vedení úrovně ochotnického spolku Bozděch s jasným sdělením pro diváky - nač kšeftovat s byty, když stavíme ta krásná sídliště, kde pr ovšechny je místa dost.

    Žánry:KomedieKrimi
    46%

    Hlavní hrdina (Miloš Kopecký aneb reálsoc Bond) zdědí vilu od šíleného strýčka-vědce (Miloš Kopecký ala Myšpulín) i s podivnými nájemníky, kteří probíhají vilou, stěžují si např. na nedostatek strun, křičí cosi o stěhování a neustále podávají novému domácímu obálky s penězi. Co se tu vlastně děje a kdo za tím vším chaosem stojí, to je úkol hodný uvědomělého novopečeného majitele vily.
    Prvoplánová moralita z doby reálného socialismu o korupci, \"organizovaném zločinu\", který prorůstá všemi vrstvami, reakcionářskou šlechtou počínaje a abstraktními umělci konče. Debilita scénáře je záhy přebita šílenými výkony hlavních hvězd - namátkou Kopecký, Medřická, Bohdalová, Šejbalová, Hoger...- kteří se potácejí v křečovitých honičkách a rádobyvtipných hláškách. Dannyho parťáci v soudružském provedení kombinovaní snahou o crazy komedii. Děsivé mixáži nasazuje korunu režijní vedení úrovně ochotnického spolku Bozděch s jasným sdělením pro diváky - nač kšeftovat s byty, když stavíme ta krásná sídliště, kde pr ovšechny je místa dost.

    Žánry:KomedieKrimi
    69
  • Nezlob, Kristino!
    Nezlob, Kristino! (1956)
    FilmRole: Jan Xaver
    46%
    70
  • Nástup
    Nástup (1952)
    FilmRole: Trnec
    Československý film, natočený podle románu laureáta státní ceny Václava Řezáče, zachycuje první měsíce osidlování našeho pohraničí českým živlem. Nástup je oslavou tvořivé práce českého lidu, který začal budovat své pohraničí s bezpříkladnou houževnatostí i obětavostí. Pohraničí v té době bylo výhní, v níž se kalily tisícovky charakterů. Toto kalení charakterů v neustálých srážkách s odpůrnými živly německými i českými z řad reakce, je v Nástupu skvěle ukázáno v situacích, v nichž český člověk dokazoval své organisační schopnosti, sílu svého vlasteneckého vznícení, rozmach svého pracovního elánu. Film pochopitelně nevyčerpává všechny problémy, které jsou odkryty v románu, zachovává však důsledně jeho základní linii a patří k úspěšným dílům naší kinematografie.
    Žánry:Drama
    42%
    Československý film, natočený podle románu laureáta státní ceny Václava Řezáče, zachycuje první měsíce osidlování našeho pohraničí českým živlem. Nástup je oslavou tvořivé práce českého lidu, který začal budovat své pohraničí s bezpříkladnou houževnatostí i obětavostí. Pohraničí v té době bylo výhní, v níž se kalily tisícovky charakterů. Toto kalení charakterů v neustálých srážkách s odpůrnými živly německými i českými z řad reakce, je v Nástupu skvěle ukázáno v situacích, v nichž český člověk dokazoval své organisační schopnosti, sílu svého vlasteneckého vznícení, rozmach svého pracovního elánu. Film pochopitelně nevyčerpává všechny problémy, které jsou odkryty v románu, zachovává však důsledně jeho základní linii a patří k úspěšným dílům naší kinematografie.
    Žánry:Drama
    71