?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Bohumír Brunclík: Filmy a seriály

  • Limonádový Joe aneb Koňská opera
    Limonádový Joe aneb Koňská opera (1964)
    FilmRole: zvukové efekty
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • +1
    83%
    1
  • Atentát
    Atentát (1964)
    FilmRole: efekty
    Od podzimu 1941 vládne nad okupovanými územími Čech a Moravy zastupující říšský protektor Reinhard Heydrich. Jeho krutost vyvolává v zemi velkou nenávist. Exilová československá vláda ve Velké Británii proto na jaře 1942 vybere několik československých parašutistů a pověří je úkolem historického významu. Do rodné země se vydá několik dobře vycvičených paradesantních skupin. Jednu z nich vede nadporučík Král (R. Brzobohatý). Jejich hlavní úkol je nebezpečný, ale jasný: provést atentát na Reinharda Heydricha. Koncem května 1942 se rotmistři Strnad (R. Jelínek) a Vyskočil (L. Mrkvička) připraví v ostré zatáčce v pražské Libni, kudy má projíždět Heydrich v otevřeném mercedesu. Přes potíže se zaseknutým samopalem se nakonec přece jen podaří Heydricha smrtelně zranit. Následují kruté represe, popravy nevinných a zběsilé pátrání po pachatelích... Český film Atentát natočil režisér Jiří Sequens jako pečlivou rekonstrukci událostí, díky nimž Spojenci a světová veřejnost uznali, že Československo s nacistickou okupací nesouhlasí a že jeho legitimní vládu tvoří exilový úřad prezidenta Edvarda Beneše. Provedení atentátu a následné události jsou ve filmu zachyceny věrně podle skutečnosti. Atentátníci ve filmu vystupují pod krycími jmény, která jim byla přidělena ve Velké Británii a na která zněly jejich falešné osobní doklady. (Česká televize)
    82%
    Od podzimu 1941 vládne nad okupovanými územími Čech a Moravy zastupující říšský protektor Reinhard Heydrich. Jeho krutost vyvolává v zemi velkou nenávist. Exilová československá vláda ve Velké Británii proto na jaře 1942 vybere několik československých parašutistů a pověří je úkolem historického významu. Do rodné země se vydá několik dobře vycvičených paradesantních skupin. Jednu z nich vede nadporučík Král (R. Brzobohatý). Jejich hlavní úkol je nebezpečný, ale jasný: provést atentát na Reinharda Heydricha. Koncem května 1942 se rotmistři Strnad (R. Jelínek) a Vyskočil (L. Mrkvička) připraví v ostré zatáčce v pražské Libni, kudy má projíždět Heydrich v otevřeném mercedesu. Přes potíže se zaseknutým samopalem se nakonec přece jen podaří Heydricha smrtelně zranit. Následují kruté represe, popravy nevinných a zběsilé pátrání po pachatelích... Český film Atentát natočil režisér Jiří Sequens jako pečlivou rekonstrukci událostí, díky nimž Spojenci a světová veřejnost uznali, že Československo s nacistickou okupací nesouhlasí a že jeho legitimní vládu tvoří exilový úřad prezidenta Edvarda Beneše. Provedení atentátu a následné události jsou ve filmu zachyceny věrně podle skutečnosti. Atentátníci ve filmu vystupují pod krycími jmény, která jim byla přidělena ve Velké Británii a na která zněly jejich falešné osobní doklady. (Česká televize)
    2
  • Černý Petr
    Černý Petr (1964)
    FilmRole: zvukové efekty
    • VOYO
    • O2 TV
    • iTunes
    • +1
    Hrdinou filmu je 16-letý Petr Vaněk, který nastupuje jako učeň do potravinářské samoobsluhy. Na příkaz vedoucího má dohlížet na to, aby se v obchodě nekradlo. Doma ho otec neustále poučuje o tom jak se má chovat. Na plovárně se seznamuje se dvěma zednickými učni a najde si tu také svou první lásku. Čeká jej však mnoho problémů, které musí sám vyřešit. Scénář je tvořen mozaikou situací a rozhovorů, kterými prochází hlavní hrdina. Režisér se snažil o zachycení pocitů mládeže a jejich vztahů ke svému okolí. Záběry se vyznačují dokumentaristickým stylem, dialogy připomínají záznamy autentických rozhovorů.
    Žánry:KomedieDrama
    81%
    Hrdinou filmu je 16-letý Petr Vaněk, který nastupuje jako učeň do potravinářské samoobsluhy. Na příkaz vedoucího má dohlížet na to, aby se v obchodě nekradlo. Doma ho otec neustále poučuje o tom jak se má chovat. Na plovárně se seznamuje se dvěma zednickými učni a najde si tu také svou první lásku. Čeká jej však mnoho problémů, které musí sám vyřešit. Scénář je tvořen mozaikou situací a rozhovorů, kterými prochází hlavní hrdina. Režisér se snažil o zachycení pocitů mládeže a jejich vztahů ke svému okolí. Záběry se vyznačují dokumentaristickým stylem, dialogy připomínají záznamy autentických rozhovorů.
    Žánry:KomedieDrama
    3
  • Bílá paní
    Bílá paní (1965)
    FilmRole: zvukové efekty
    • VOYO
    • Canal+
    Satirická a trochu duchařská veselohra. Byla natočena podle povídky Karla Michala ze sbírky "Bubáci pro všední den". Vesnicí Komonice s přilehlým hradem otřese neobvyklá událost. Perchta z Borštejna, paní tamního hradu, jinak také Bílá paní komonická, sestoupila z obrazu, aby na prosbu staré výminkářky udělala v jejich chaloupce vodovod. Film je svou satirou namířen proti těm nedostatkům v našem životě, které by měly být odstraňovány lidmi a ne "dobrými duchy". (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    81%
    Satirická a trochu duchařská veselohra. Byla natočena podle povídky Karla Michala ze sbírky "Bubáci pro všední den". Vesnicí Komonice s přilehlým hradem otřese neobvyklá událost. Perchta z Borštejna, paní tamního hradu, jinak také Bílá paní komonická, sestoupila z obrazu, aby na prosbu staré výminkářky udělala v jejich chaloupce vodovod. Film je svou satirou namířen proti těm nedostatkům v našem životě, které by měly být odstraňovány lidmi a ne "dobrými duchy". (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    4
  • Ikarie XB 1
    Ikarie XB 1 (1963)
    FilmRole: zvukové efekty
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +3
    Je druhá polovina 22. století a kosmická loď Ikarie XB 1 putuje k Alfě Centauri za průzkumem mimozemských forem života. Její posádka, složená z vědeckých kapacit různých oborů, je daleko od sluneční soustavy vystavena neznámým, nepředstavitelným hrozbám. Ale veze si s sebou i řadu svých všedních lidských starostí a radostí. Kališovy černobílé obrazy v širokoúhlém formátu, Liškova novátorská elektronická hudba a přesvědčivé kulisy i kostýmy vytvářejí stylisticky vytříbený fikční svět daleké budoucnosti. Civilní výkony české herecké elity mu pak dodávají nečekanou přirozenost a psychologický rozměr. Autoři se při psaní scénáře volně inspirovali románem Stanisława Lema K mrakům Magellanovým. Za zmínku jistě stojí i skutečnost, že se ubránili prvoplánové a dobově poplatné politizaci, které žánr sci-fi často podléhal. Nepostavili proti sobě dva konkurenční systémy, žádný pomyslný východ a západ, nýbrž naději v lepší, morálně vyspělejší lidstvo a „sebranku“ 20. století, která po sobě zanechala jen samou zkázu. (Národní filmový archiv)
    78%
    Je druhá polovina 22. století a kosmická loď Ikarie XB 1 putuje k Alfě Centauri za průzkumem mimozemských forem života. Její posádka, složená z vědeckých kapacit různých oborů, je daleko od sluneční soustavy vystavena neznámým, nepředstavitelným hrozbám. Ale veze si s sebou i řadu svých všedních lidských starostí a radostí. Kališovy černobílé obrazy v širokoúhlém formátu, Liškova novátorská elektronická hudba a přesvědčivé kulisy i kostýmy vytvářejí stylisticky vytříbený fikční svět daleké budoucnosti. Civilní výkony české herecké elity mu pak dodávají nečekanou přirozenost a psychologický rozměr. Autoři se při psaní scénáře volně inspirovali románem Stanisława Lema K mrakům Magellanovým. Za zmínku jistě stojí i skutečnost, že se ubránili prvoplánové a dobově poplatné politizaci, které žánr sci-fi často podléhal. Nepostavili proti sobě dva konkurenční systémy, žádný pomyslný východ a západ, nýbrž naději v lepší, morálně vyspělejší lidstvo a „sebranku“ 20. století, která po sobě zanechala jen samou zkázu. (Národní filmový archiv)
    5
  • Čintamani & podvodník
    Čintamani & podvodník (1964)
    Film
    • VOYO
    Titulním "hrdinou" povídky Čintamani a ptáci je vzácný orientální koberec, po němž touží posedlý sběratel. Objevil ho v jednom vetešnictví, nemůže ho ale získat, protože si z něj udělal pelech obletovaný pes majitelky obchodu a ona svého miláčka odmítá připravit o pohodlí. Sběratel se tedy rozhodne koberec ukrást. Je ovšem v takovém podnikání dokonalý amatér... Ústředním hrdinou Příběhů sňatkového podvodníka je pán ve středním věku, jemuž ženy podléhají na kývnutí prstem. Je nadán šarmem i působivou výmluvností, a tak z nich dokáže vytáhnout úspory, než se ty chudery stihnou rozkoukat Právě padl do rukou spravedlnosti, jenomže policista, který ho musí dopravit do vězení, měl původně v úmyslu zajet si za rodinou, která je na letním bytě. Nabízí se řešení: na čestné slovo vezme zatčeného s sebou a budou předstírat, že jsou přátelé. Policista ovšem podcenil situaci - s jeho nejbližšími je totiž na venkově i svobodná švagrová...
    78%
    Titulním "hrdinou" povídky Čintamani a ptáci je vzácný orientální koberec, po němž touží posedlý sběratel. Objevil ho v jednom vetešnictví, nemůže ho ale získat, protože si z něj udělal pelech obletovaný pes majitelky obchodu a ona svého miláčka odmítá připravit o pohodlí. Sběratel se tedy rozhodne koberec ukrást. Je ovšem v takovém podnikání dokonalý amatér... Ústředním hrdinou Příběhů sňatkového podvodníka je pán ve středním věku, jemuž ženy podléhají na kývnutí prstem. Je nadán šarmem i působivou výmluvností, a tak z nich dokáže vytáhnout úspory, než se ty chudery stihnou rozkoukat Právě padl do rukou spravedlnosti, jenomže policista, který ho musí dopravit do vězení, měl původně v úmyslu zajet si za rodinou, která je na letním bytě. Nabízí se řešení: na čestné slovo vezme zatčeného s sebou a budou předstírat, že jsou přátelé. Policista ovšem podcenil situaci - s jeho nejbližšími je totiž na venkově i svobodná švagrová...
    6
  • Kam čert nemůže
    Kam čert nemůže (1959)
    FilmRole: efekty
    • VOYO
    • O2 TV
    Ve své době slavná komedie, která si pohrávala s duchařskými, ne-li přímo ďábelskými náznaky. Před domem i v bytě přepracovaného vědce se zjevuje tajemná dívka, která by se jako před jeho očima právě zhmotnila. Někdejší Faustův dům, jehož dávného obyvatele si měl pekelník odnést stropem, umocňuje roztomile strašidelné zakotvení. Dívka se zpola zmateného muže odveze na výlet, ocitnou se na vesnici i nedalekém zámku, kde způsobí mnohé zmatky. I když nejvíce pozornosti získala ústřední dvojice vtipně zahraná Miroslavem Horníčkem a Janou Hlaváčovou, mimořádné obliby dosáhla i rázovitá dvojice vesnických brumlalů ( Vlastimil Brodský, Jiří Sovák).
    Žánry:Komedie
    74%
    Ve své době slavná komedie, která si pohrávala s duchařskými, ne-li přímo ďábelskými náznaky. Před domem i v bytě přepracovaného vědce se zjevuje tajemná dívka, která by se jako před jeho očima právě zhmotnila. Někdejší Faustův dům, jehož dávného obyvatele si měl pekelník odnést stropem, umocňuje roztomile strašidelné zakotvení. Dívka se zpola zmateného muže odveze na výlet, ocitnou se na vesnici i nedalekém zámku, kde způsobí mnohé zmatky. I když nejvíce pozornosti získala ústřední dvojice vtipně zahraná Miroslavem Horníčkem a Janou Hlaváčovou, mimořádné obliby dosáhla i rázovitá dvojice vesnických brumlalů ( Vlastimil Brodský, Jiří Sovák).
    Žánry:Komedie
    7
  • Smrt si říká Engelchen
    Smrt si říká Engelchen (1963)
    FilmRole: zvukové efekty
    Román slovenského prozaika a novináře Ladislava Mňačka Smrt si říká Engelchen vyšel poprvé v roce 1959 a ihned zaujal čtenáře i kritiku nevšedním pohledem na tehdy už zprofanovanou partyzánskou tematiku. Mňačko svůj příběh líčí na základě autentických prožitků. Aniž by glorifikoval, přikrašloval, aniž by se přidržoval schematického dělení charakteru na černé a bílé, dává velký prostor psychologické kresbě postav, šokuje netradičním pojetím literárních i lidských konvencí, v každém případě však čtenářům poskytuje do té doby nevídaně otevřený obraz jedné stránky partyzánského odboje. Téměř filmová stavba románu zaujala scenáristickou a režisérskou dvojici Jána Kadára a Elmara Klose, tvůrce, kteří zásadním způsobem obohatili naši kinematografii (Obžalovaný, Tři přání, Tam na konečné, později Obchod na korze). Film Smrt si říká Engelchen měl premiéru v roce 1963, v době, kdy neopakovatelná generace našich filmařů vykročila do světa a začala oslňovat svými úspěchy. Kadár a Klos, přestože byli o generaci starší, nezůstali za svými mladšími kolegy nijak pozadu, v dokonalé tvůrčí symbióze přijali postupy i poetiku nové vlny ve svůj vlastní svébytný výraz podložený samozřejmou profesionalitou a letitou zkušeností a vznikl tak jeden z nejpozoruhodnějších filmů 60. let. Dvojí časová rovina filmu i psychologicky složitá kresba hrdiny příběhu Pavla daly mimořádnou příležitost Janu Kačerovi, jehož citlivé civilní herectví obohatilo postavu mladého, těžce zraněného partyzána, o nové a netušené duševní dimenze. Jednu ze svých největších filmových rolí (zde postava Marty) dostala slovenská herečka Eva Poláková, jejíž předčasný skon v roce 1973 byl pro slovenské divadlo opravdu těžkou ztrátou. (Česká televize)
    Žánry:DramaVálečný
    74%
    Román slovenského prozaika a novináře Ladislava Mňačka Smrt si říká Engelchen vyšel poprvé v roce 1959 a ihned zaujal čtenáře i kritiku nevšedním pohledem na tehdy už zprofanovanou partyzánskou tematiku. Mňačko svůj příběh líčí na základě autentických prožitků. Aniž by glorifikoval, přikrašloval, aniž by se přidržoval schematického dělení charakteru na černé a bílé, dává velký prostor psychologické kresbě postav, šokuje netradičním pojetím literárních i lidských konvencí, v každém případě však čtenářům poskytuje do té doby nevídaně otevřený obraz jedné stránky partyzánského odboje. Téměř filmová stavba románu zaujala scenáristickou a režisérskou dvojici Jána Kadára a Elmara Klose, tvůrce, kteří zásadním způsobem obohatili naši kinematografii (Obžalovaný, Tři přání, Tam na konečné, později Obchod na korze). Film Smrt si říká Engelchen měl premiéru v roce 1963, v době, kdy neopakovatelná generace našich filmařů vykročila do světa a začala oslňovat svými úspěchy. Kadár a Klos, přestože byli o generaci starší, nezůstali za svými mladšími kolegy nijak pozadu, v dokonalé tvůrčí symbióze přijali postupy i poetiku nové vlny ve svůj vlastní svébytný výraz podložený samozřejmou profesionalitou a letitou zkušeností a vznikl tak jeden z nejpozoruhodnějších filmů 60. let. Dvojí časová rovina filmu i psychologicky složitá kresba hrdiny příběhu Pavla daly mimořádnou příležitost Janu Kačerovi, jehož citlivé civilní herectví obohatilo postavu mladého, těžce zraněného partyzána, o nové a netušené duševní dimenze. Jednu ze svých největších filmových rolí (zde postava Marty) dostala slovenská herečka Eva Poláková, jejíž předčasný skon v roce 1973 byl pro slovenské divadlo opravdu těžkou ztrátou. (Česká televize)
    Žánry:DramaVálečný
    8
  • Až přijde kocour
    Až přijde kocour (1963)
    FilmRole: zvukové efekty
    • VOYO
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Poté, co se prosadil povídkovou Touhou (1958), oceněnou na festivalu v Cannes, natočil Vojtěch Jasný pohádkovou alegorii Až přijde kocour. Na jejím scénáři se podíleli Jiří Brdečka a Jan Werich. Ten ve filmu ztvárnil jednak kastelána Olivu, ústředního vypravěče, jednak kouzelníka přijíždějícího kvůli představení do malé českého městečka. Jeho doprovod tvoří artistka Diana (Emília Vášáryová) a kouzelný kocour se slunečními brýlemi. Když si je sundá, dokáže svým zrakem odhalit skutečný charakter lidí. Milenci zčervenají, zloději zešednou, zrádci se zabarví do žluta… Ředitel místní školy a vedoucí restaurace mají strach, že kocour odhalí jejich nekalé počínání a proto zvíře ukradnou. Žáci učitele Roberta (Vlastimil Brodský) jsou ale odhodlaní zjednat pořádek. Herci nebyli vybarvováni dodatečně, jak je dnes zvykem, ale při samotném filmování, s pomocí kostýmů, líčení nebo barevných světel. Barevné triky, telčské lokace a mravoučný nádech fantazijního příběhu očarovaly porotu v Cannes, odkud si Jasný nedlouho po Touze odvezl další ocenění – Zvláštní cenu poroty. (Národní filmový archiv)
    73%
    Poté, co se prosadil povídkovou Touhou (1958), oceněnou na festivalu v Cannes, natočil Vojtěch Jasný pohádkovou alegorii Až přijde kocour. Na jejím scénáři se podíleli Jiří Brdečka a Jan Werich. Ten ve filmu ztvárnil jednak kastelána Olivu, ústředního vypravěče, jednak kouzelníka přijíždějícího kvůli představení do malé českého městečka. Jeho doprovod tvoří artistka Diana (Emília Vášáryová) a kouzelný kocour se slunečními brýlemi. Když si je sundá, dokáže svým zrakem odhalit skutečný charakter lidí. Milenci zčervenají, zloději zešednou, zrádci se zabarví do žluta… Ředitel místní školy a vedoucí restaurace mají strach, že kocour odhalí jejich nekalé počínání a proto zvíře ukradnou. Žáci učitele Roberta (Vlastimil Brodský) jsou ale odhodlaní zjednat pořádek. Herci nebyli vybarvováni dodatečně, jak je dnes zvykem, ale při samotném filmování, s pomocí kostýmů, líčení nebo barevných světel. Barevné triky, telčské lokace a mravoučný nádech fantazijního příběhu očarovaly porotu v Cannes, odkud si Jasný nedlouho po Touze odvezl další ocenění – Zvláštní cenu poroty. (Národní filmový archiv)
    9
  • Kdyby tisíc klarinetů
    Kdyby tisíc klarinetů (1964)
    FilmRole: zvukové efekty
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    Vojín Schulze (J. Menzel), smolař a klarinetista v jedné osobě, jednoho dne dezertuje před vojenským drilem. Na chvíli najde azyl ve škole nedalekého lázeňského města Alkalis. Tam právě přijede štáb nezávislé televizní společnosti Televis, vedený režisérkou Terezou (J. Brejchová). Ta má natočit reportáž o odhalení sochy J. S. Bacha. Mrtvý velikán však toho dne způsobí neobvyklý zázrak: zachrání klarinetistu Schulzeho před zastřelením, a to tak, že promění zbraně všech zdejších vojáků v hudební nástroje. Tereza tak místo původní nezáživné reportáže odvysílá senzační zprávy o zázraku. A protože vysílání má mimořádný divácký úspěch, dostane dívka za úkol uspořádat do druhého dne velkolepou televizní revui. Pomohou jí k tomu populární pěvecké hvězdy (K. Gott, H. Hegerová), členové televizního baletu, ale také někteří vojáci, kteří našli v hudbě zalíbení (W. Matuška, J. Šlitr, J. Suchý...). Nepřátelé z ministerstva války však nezahálejí. Kují různé diverzní plány a mimo jiné vysílají do kasáren elitní přepadový oddíl, ovládající balet... Slavný český muzikál z roku 1964 vznikl podle stejnojmenného divadelního "leporela" Jiřího Suchého, které mělo premiéru v prosinci 1958 v Divadle Na zábradlí. (Česká televize)
    73%
    Vojín Schulze (J. Menzel), smolař a klarinetista v jedné osobě, jednoho dne dezertuje před vojenským drilem. Na chvíli najde azyl ve škole nedalekého lázeňského města Alkalis. Tam právě přijede štáb nezávislé televizní společnosti Televis, vedený režisérkou Terezou (J. Brejchová). Ta má natočit reportáž o odhalení sochy J. S. Bacha. Mrtvý velikán však toho dne způsobí neobvyklý zázrak: zachrání klarinetistu Schulzeho před zastřelením, a to tak, že promění zbraně všech zdejších vojáků v hudební nástroje. Tereza tak místo původní nezáživné reportáže odvysílá senzační zprávy o zázraku. A protože vysílání má mimořádný divácký úspěch, dostane dívka za úkol uspořádat do druhého dne velkolepou televizní revui. Pomohou jí k tomu populární pěvecké hvězdy (K. Gott, H. Hegerová), členové televizního baletu, ale také někteří vojáci, kteří našli v hudbě zalíbení (W. Matuška, J. Šlitr, J. Suchý...). Nepřátelé z ministerstva války však nezahálejí. Kují různé diverzní plány a mimo jiné vysílají do kasáren elitní přepadový oddíl, ovládající balet... Slavný český muzikál z roku 1964 vznikl podle stejnojmenného divadelního "leporela" Jiřího Suchého, které mělo premiéru v prosinci 1958 v Divadle Na zábradlí. (Česká televize)
    10
  • Trápení
    Trápení (1961)
    FilmRole: zvukové efekty
    Jsou prázdniny, ale dvanáctiletou Lenku (J. Kotrbová), přezdívanou Klukanda, nelákají dívčí hry. Raději chytá s kluky bělice v potoce nebo zkouší odvahu při přecházení zábradlí nad potokem. Ale i s tím je konec, když Lenka spatří hřebce Prima ze státního statku. Černý krasavec je divoký a kočímu Brťákovi (J. Nekolný) se občas nebezpečně vzepře. Lenka však brzy pochopí, že Prim je zlý jen proto, že mu opilec Brťák ubližuje. Postupně se s Primem sblíží, nosí mu různé pamlsky, vodu a odváží se za ním i do stáje, aby ho nakrmila místo surového Brťáka. Nový správce se však chce vzpurného koně zbavit... (Česká televize)
    71%
    Jsou prázdniny, ale dvanáctiletou Lenku (J. Kotrbová), přezdívanou Klukanda, nelákají dívčí hry. Raději chytá s kluky bělice v potoce nebo zkouší odvahu při přecházení zábradlí nad potokem. Ale i s tím je konec, když Lenka spatří hřebce Prima ze státního statku. Černý krasavec je divoký a kočímu Brťákovi (J. Nekolný) se občas nebezpečně vzepře. Lenka však brzy pochopí, že Prim je zlý jen proto, že mu opilec Brťák ubližuje. Postupně se s Primem sblíží, nosí mu různé pamlsky, vodu a odváží se za ním i do stáje, aby ho nakrmila místo surového Brťáka. Nový správce se však chce vzpurného koně zbavit... (Česká televize)
    11
  • Dobrodružství šesti trampů
    Dobrodružství šesti trampů (1970)
    Seriál

    Komediální western natočený na motivy Bohatýrské trilogie spisovatele Jaroslava Žáka a ilustrátora Vlastimila Rady. Název evokuje šestidílný seriál, vlastně volně navazující povídkový cyklus s trampskou tematikou - Žáka ovšem inspiroval předválečný tramping v okolí Prahy. První setkání Waldemara Matušky s pozdějšími Kamarády táborových ohňů - jednoduché příběhy jsou prokládány prvorepublikovými trampskými "hity" v podání K.T.O., Scarabeus a Hoboes.

    Jednotlivé díly:
    Vzpoura na lodi Primátor Dittrich
    Duch lodi se mstí
    Kdo je pánem na palubě
    Bez šerifa
    Nadešel čas boje
    Kozodojská kompaktáta

    71%

    Komediální western natočený na motivy Bohatýrské trilogie spisovatele Jaroslava Žáka a ilustrátora Vlastimila Rady. Název evokuje šestidílný seriál, vlastně volně navazující povídkový cyklus s trampskou tematikou - Žáka ovšem inspiroval předválečný tramping v okolí Prahy. První setkání Waldemara Matušky s pozdějšími Kamarády táborových ohňů - jednoduché příběhy jsou prokládány prvorepublikovými trampskými "hity" v podání K.T.O., Scarabeus a Hoboes.

    Jednotlivé díly:
    Vzpoura na lodi Primátor Dittrich
    Duch lodi se mstí
    Kdo je pánem na palubě
    Bez šerifa
    Nadešel čas boje
    Kozodojská kompaktáta

    12
  • Cesta hlubokým lesem
    Cesta hlubokým lesem (1963)
    FilmRole: zvukové efekty
    70%
    13
  • Ošklivá slečna
    Ošklivá slečna (1959)
    FilmRole: efekty
    Milostný příběh o ženě, která našla svou krásu, ale odmítla žít ve stínu podvodu... Dana Medřická a Karel Höger se před kamerou setkali v několika filmech, poprvé jako manželé Alšovi v Krškově životopisném filmu Mikoláš Aleš (1951). Dramatik a scenárista Oldřich Daněk jim ušil na tělo role v melodramatickém filmu režiséra Miroslava Hubáčka Ošklivá slečna. Dana Medřická zde ztvárnila zatrpklou staropanenskou revizní účetní Hanu Kalvodovou, která přichází prověřit účetnictví oblastního nakladatelství. Žena, která skrývá svou vnitřní nejistotu a svá životní zklamání pod nepřitažlivým zjevem, se nečekaně promění pod vlivem vznikajícího vztahu s vedoucím redaktorem Jiřím Šteflem (Karel Höger). Začínající milostné pouto však dostane trhlinu, když se ukáže, že Štefl je zapleten do zpronevěry. Právě interpretace hlavní herecké dvojice povýšila melodramatický příběh na nevšední drama lásky, intrik a zklamání. Dobová kritika označila výkon Dany Medřické za "herecký koncert, který snese nejvyšší měřítka". (Česká televize)
    70%
    Milostný příběh o ženě, která našla svou krásu, ale odmítla žít ve stínu podvodu... Dana Medřická a Karel Höger se před kamerou setkali v několika filmech, poprvé jako manželé Alšovi v Krškově životopisném filmu Mikoláš Aleš (1951). Dramatik a scenárista Oldřich Daněk jim ušil na tělo role v melodramatickém filmu režiséra Miroslava Hubáčka Ošklivá slečna. Dana Medřická zde ztvárnila zatrpklou staropanenskou revizní účetní Hanu Kalvodovou, která přichází prověřit účetnictví oblastního nakladatelství. Žena, která skrývá svou vnitřní nejistotu a svá životní zklamání pod nepřitažlivým zjevem, se nečekaně promění pod vlivem vznikajícího vztahu s vedoucím redaktorem Jiřím Šteflem (Karel Höger). Začínající milostné pouto však dostane trhlinu, když se ukáže, že Štefl je zapleten do zpronevěry. Právě interpretace hlavní herecké dvojice povýšila melodramatický příběh na nevšední drama lásky, intrik a zklamání. Dobová kritika označila výkon Dany Medřické za "herecký koncert, který snese nejvyšší měřítka". (Česká televize)
    14
  • Máte doma lva?
    Máte doma lva? (1963)
    FilmRole: zvukové efekty
    70%
    15
  • Spanilá jízda
    Spanilá jízda (1963)
    FilmRole: zvukové efekty
    • VOYO
    V husitských dobách se náboženská pravda šířila i na hrotech zbraní. Když se husté chystají na výpad do Norimberka, aby tam ohájili své učení, mladý velitel jízdní výpravy, jemuž zlotřilý křižák kdysi unesl nevěstu, to chápe jako příležitost k osobní mstě. Oldřich Daněk se sice snažil nastolit osobitý výklad historických událostí, přemýtá o tom, kam vede zaslepená touha trestat zlý skutek dalším ukrutenstvím, avšak jeho verze působí příliš tezovitě a neživotně, nepovznesla se nad popisně ilustrované výjevy ze starých letopisů českých.
    69%
    V husitských dobách se náboženská pravda šířila i na hrotech zbraní. Když se husté chystají na výpad do Norimberka, aby tam ohájili své učení, mladý velitel jízdní výpravy, jemuž zlotřilý křižák kdysi unesl nevěstu, to chápe jako příležitost k osobní mstě. Oldřich Daněk se sice snažil nastolit osobitý výklad historických událostí, přemýtá o tom, kam vede zaslepená touha trestat zlý skutek dalším ukrutenstvím, avšak jeho verze působí příliš tezovitě a neživotně, nepovznesla se nad popisně ilustrované výjevy ze starých letopisů českých.
    16
  • Kapitán Korda
    Kapitán Korda (1970)
    FilmRole: zvukové efekty

    V poetice dětského filmu lze řešit závažné problémy - třeba citovou rozervanost malého chlapce z dětského domova, kteý přilnul ke svým adoptivním rodičům, avšak po čase se ozvala jeho bologická matka. Příběh je samozřejmě hodně didaktický, uzpůsoben vnímání cílové divácké skupiny, takže mu odpustíme lecjaká zjednodušení, avšak vyhmátnutí ústředního sporu je přesné.

    Žánry:Rodinný
    68%

    V poetice dětského filmu lze řešit závažné problémy - třeba citovou rozervanost malého chlapce z dětského domova, kteý přilnul ke svým adoptivním rodičům, avšak po čase se ozvala jeho bologická matka. Příběh je samozřejmě hodně didaktický, uzpůsoben vnímání cílové divácké skupiny, takže mu odpustíme lecjaká zjednodušení, avšak vyhmátnutí ústředního sporu je přesné.

    Žánry:Rodinný
    17
  • Pohádka o staré tramvaji
    Pohádka o staré tramvaji (1961)
    FilmRole: zvukové efekty
    Jak už z názvu vyplývá, je to pohádka hodně moderní a zasazená do soudobých reálií. Vypráví o tom, jak ke starému tramvajáku přijede na prázdniny jeho zvídavý vnuk - a prožije mnoho netušených dobrodružství. Společně s dalšími dětmi totiž opraví stařičkou, již nepojízdnou tramvaj. Z dnešního pohledu je to vyprávění dílem naivní, dílem výchovné - už nejmladší generace má být vedena k tomu, aby byla společnosti prospěšná.
    Žánry:RodinnýPohádka
    67%
    Jak už z názvu vyplývá, je to pohádka hodně moderní a zasazená do soudobých reálií. Vypráví o tom, jak ke starému tramvajáku přijede na prázdniny jeho zvídavý vnuk - a prožije mnoho netušených dobrodružství. Společně s dalšími dětmi totiž opraví stařičkou, již nepojízdnou tramvaj. Z dnešního pohledu je to vyprávění dílem naivní, dílem výchovné - už nejmladší generace má být vedena k tomu, aby byla společnosti prospěšná.
    Žánry:RodinnýPohádka
    18
  • ...a pátý jezdec je Strach
    ...a pátý jezdec je Strach (1964)
    FilmRole: zvukové efekty

    Režisér se vrátil do doby nacistické okupace, ukazuje obludnost systému, který dokázal z rasových důvodů postavit miliony lidí mimo zákon a odsoudit je k smrti. Do doby, kdy začaly první transporty a kdy se mezi pražským židovským obyvatelstvem začala šířit bezmezná hrůza. Hlavní postava příběhu - židovský lékař, docent Braun nachází ve své bídě a ponížení dosti sil vzdorovat nepříteli nejnebezpečnějšímu: Strachu.

    (oficiální text distributora)

    Žánry:Drama
    67%

    Režisér se vrátil do doby nacistické okupace, ukazuje obludnost systému, který dokázal z rasových důvodů postavit miliony lidí mimo zákon a odsoudit je k smrti. Do doby, kdy začaly první transporty a kdy se mezi pražským židovským obyvatelstvem začala šířit bezmezná hrůza. Hlavní postava příběhu - židovský lékař, docent Braun nachází ve své bídě a ponížení dosti sil vzdorovat nepříteli nejnebezpečnějšímu: Strachu.

    (oficiální text distributora)

    Žánry:Drama
    19
  • První den mého syna
    První den mého syna (1964)
    FilmRole: zvukové efekty
    Třicetiletý dělník Oldřich Olejník obráží hospody a vinárny, neboť zapíjí narození svého syna. Není tedy divu, že skončí na záchytce. Takto se seznámí se sedmnáctiletým výrostkem Jirkou Koubou. Problémový mladík, který kvůli barvě svého oblíbeného trička dostal přezdívku Žluťásek, po četných konfliktech opustil zaměstnání. Jeho otec zmizel neznámo kam a matka se s tím nedokázala vyrovnat. Většinu času proto Žluťásek tráví v partě, kterou vede zkrachovalý herec Ancek. Oldřich, v němž se z pochopitelných důvodů probudily otcovské vlastnosti, se začne o Žluťáska zajímat a starat. Kromě prolomení počáteční Žluťáskovy nedůvěry to však bude znamenat i seznámení s Anckem a jeho pochybnou partou…
    67%
    Třicetiletý dělník Oldřich Olejník obráží hospody a vinárny, neboť zapíjí narození svého syna. Není tedy divu, že skončí na záchytce. Takto se seznámí se sedmnáctiletým výrostkem Jirkou Koubou. Problémový mladík, který kvůli barvě svého oblíbeného trička dostal přezdívku Žluťásek, po četných konfliktech opustil zaměstnání. Jeho otec zmizel neznámo kam a matka se s tím nedokázala vyrovnat. Většinu času proto Žluťásek tráví v partě, kterou vede zkrachovalý herec Ancek. Oldřich, v němž se z pochopitelných důvodů probudily otcovské vlastnosti, se začne o Žluťáska zajímat a starat. Kromě prolomení počáteční Žluťáskovy nedůvěry to však bude znamenat i seznámení s Anckem a jeho pochybnou partou…
    20
  • Pieseň o sivém holubovi
    Pieseň o sivém holubovi (1961)
    FilmRole: zvukové efekty
    67%
    21
  • Hry a sny
    Hry a sny (1958)
    FilmRole: efekty
    67%
    22
  • Mezi námi zloději
    Mezi námi zloději (1963)
    FilmRole: zvukové efekty
    66%
    23
  • Pět z milionu
    Pět z milionu (1959)
    FilmRole: zvukové efekty
    66%
    24
  • Svatba s podmínkou
    Svatba s podmínkou (1965)
    FilmRole: zvukové efekty
    66%
    25
  • Každý den odvahu
    Každý den odvahu (1964)
    FilmRole: zvukové efekty
    • VOYO
    • iVysílání
    • KVIFF TV
    Mimořádným talentem 60. let se ukázal být Evald Schorm, který hned svou prvotinou Každý den odvahu rozbouřil veřejné mínění. Poprvé se s takovou otevřeností někdo dotkl hroutících se ideálů. Hrdinou je mladý dělník Jarda (Jan Kačer), někdejší svazácký funkcionář, který si zvykl schematické, černobílé uvažování, jedině v práci viděl smysl svého života. Zastihujeme jej však v situaci, kdy přestává rozumět dění kolem sebe, nechápe, proč jeho víra a nadšenectví se stává předmětem nepochopení a výsměchu. Nechápe, že kolem něho se změnil svět, zatímco on ustrnul v dávno překonaných frázích. Stále by chtěl jít příkladem, avšak svými snahami provokuje, zůstává nepochopen i svými nejbližšími, na holičkách jej nechávají i někdejší spolustraníci, kteří si z něho udělali výstavní praporek svých úspěchů. Schorm se však dívá nestranně. Shledává, jak "švejkování" a ležérnost se stávají bezděkým životním stylem, jak opovržlivě projevovaný nesouhlas se zprofanovanými metodami vůbec nemusí vést k hodnotnější nápravě.
    65%
    Mimořádným talentem 60. let se ukázal být Evald Schorm, který hned svou prvotinou Každý den odvahu rozbouřil veřejné mínění. Poprvé se s takovou otevřeností někdo dotkl hroutících se ideálů. Hrdinou je mladý dělník Jarda (Jan Kačer), někdejší svazácký funkcionář, který si zvykl schematické, černobílé uvažování, jedině v práci viděl smysl svého života. Zastihujeme jej však v situaci, kdy přestává rozumět dění kolem sebe, nechápe, proč jeho víra a nadšenectví se stává předmětem nepochopení a výsměchu. Nechápe, že kolem něho se změnil svět, zatímco on ustrnul v dávno překonaných frázích. Stále by chtěl jít příkladem, avšak svými snahami provokuje, zůstává nepochopen i svými nejbližšími, na holičkách jej nechávají i někdejší spolustraníci, kteří si z něho udělali výstavní praporek svých úspěchů. Schorm se však dívá nestranně. Shledává, jak "švejkování" a ležérnost se stávají bezděkým životním stylem, jak opovržlivě projevovaný nesouhlas se zprofanovanými metodami vůbec nemusí vést k hodnotnější nápravě.
    26
  • Mykoin PH 510
    Mykoin PH 510 (1963)
    FilmRole: zvukové efekty

    Známý dokumentarista Jiří Lehovec si výjimečně odskočil i k hranému filmu. V okupačním dramatu Mykoin PH 510 vyprácí o skupince českých vědců, kteří v odlehlé továrničce zkoumají, jak by se co nejsnáze mohl začít vyrábět životně důležitý penicilin - dlouho se však nedařilo přijít na tu jedině správnou plíseň, která slouží jako základ. Poselství je jednoznačné: navzdory nepříznivým podmínkám se tuzemští badatelé dokáží udržet na světové špici. Sympatické je civilistní ladění s věrohodnými portréty jednotlivých protagonistů a absence vedoucí úlohy komunistické strany. Mezi vědce nepronikla.

    Žánry:DramaVálečný
    65%

    Známý dokumentarista Jiří Lehovec si výjimečně odskočil i k hranému filmu. V okupačním dramatu Mykoin PH 510 vyprácí o skupince českých vědců, kteří v odlehlé továrničce zkoumají, jak by se co nejsnáze mohl začít vyrábět životně důležitý penicilin - dlouho se však nedařilo přijít na tu jedině správnou plíseň, která slouží jako základ. Poselství je jednoznačné: navzdory nepříznivým podmínkám se tuzemští badatelé dokáží udržet na světové špici. Sympatické je civilistní ladění s věrohodnými portréty jednotlivých protagonistů a absence vedoucí úlohy komunistické strany. Mezi vědce nepronikla.

    Žánry:DramaVálečný
    27
  • Bílá oblaka
    Bílá oblaka (1962)
    FilmRole: zvukové efekty
    65%
    28
  • Všude žijí lidé
    Všude žijí lidé (1960)
    FilmRole: zvukové efekty
    64%
    29
  • Cesta zpátky
    Cesta zpátky (1958)
    FilmRole: zvukové efekty

    Dan, Freddy a Carda bloumají Prahou a uvažují, jak získat peníze. Rozhodnou se oloupit pokladní kina, ale jsou zadrženi náhodným chodcem. Při rvačce přijde Freddy o bundu, ale nakonec všichni tři chlapci utečou. Freddy má strach z návratu domů a ukryje se v přístavu. Policie zjistí jeho totožnost z dokladů nalezených v bundě. V přístavu se Freddy setká s celnicí Tonkou a vzbudí její lítost smyšlenou historkou o násilnickém otci. Zpráva o smrti muže, s nímž se popral, utvrdí Freddyho v přesvědčení, že se musí dále skrývat. Policie pátrá po Freddym v továrně, kde hoši pracují. Carda se chce přiznat. Dan ho opije a vyzve k závodu na motorce. Carda havaruje a zabije se. Dan se rozhodne dostat Freddyho za hranice s pomocí svého otce. Tonka navštíví Freddyho otce, dozví se pravdu a přemluví Freddyho, aby se přihlásil na policii. Freddy odmítne Danovu pomoc a dojde ke rvačce. Freddy uteče a jde se udat. Danův otec vidí jedinou možnost záchrany svého syna v tom, že ho pošle za hranice místo Freddyho.

    Žánry:DramaKrimi
    64%

    Dan, Freddy a Carda bloumají Prahou a uvažují, jak získat peníze. Rozhodnou se oloupit pokladní kina, ale jsou zadrženi náhodným chodcem. Při rvačce přijde Freddy o bundu, ale nakonec všichni tři chlapci utečou. Freddy má strach z návratu domů a ukryje se v přístavu. Policie zjistí jeho totožnost z dokladů nalezených v bundě. V přístavu se Freddy setká s celnicí Tonkou a vzbudí její lítost smyšlenou historkou o násilnickém otci. Zpráva o smrti muže, s nímž se popral, utvrdí Freddyho v přesvědčení, že se musí dále skrývat. Policie pátrá po Freddym v továrně, kde hoši pracují. Carda se chce přiznat. Dan ho opije a vyzve k závodu na motorce. Carda havaruje a zabije se. Dan se rozhodne dostat Freddyho za hranice s pomocí svého otce. Tonka navštíví Freddyho otce, dozví se pravdu a přemluví Freddyho, aby se přihlásil na policii. Freddy odmítne Danovu pomoc a dojde ke rvačce. Freddy uteče a jde se udat. Danův otec vidí jedinou možnost záchrany svého syna v tom, že ho pošle za hranice místo Freddyho.

    Žánry:DramaKrimi
    30
  • Organ
    Organ (1964)
    FilmRole: zvukové efekty
    • KVIFF TV
    64%
    31
  • Malý Bobeš ve městě
    Malý Bobeš ve městě (1962)
    FilmRole: zvukové efekty
    Volné pokračování filmu Malý Bobeš, který již CS Film uváděl, zastihuje titulního dětského hrdinu ve městě, kam se i s rodiči odstěhoval. Jenže očekávání lepší existence narušují stále se zhoršující se sociální poměry ve 30. letech, přebývání na velkoměstské periferii dovolí i malému chlapci poznat, jak zlí jsou vykořisťovatelé dělníků. Jedná se o názornou ukázku, jak i do dětského filmu velice necitelně vnikaly ideologické rysy.
    Žánry:Rodinný
    63%
    Volné pokračování filmu Malý Bobeš, který již CS Film uváděl, zastihuje titulního dětského hrdinu ve městě, kam se i s rodiči odstěhoval. Jenže očekávání lepší existence narušují stále se zhoršující se sociální poměry ve 30. letech, přebývání na velkoměstské periferii dovolí i malému chlapci poznat, jak zlí jsou vykořisťovatelé dělníků. Jedná se o názornou ukázku, jak i do dětského filmu velice necitelně vnikaly ideologické rysy.
    Žánry:Rodinný
    32
  • Jak se Franta naučil bát
    Jak se Franta naučil bát (1959)
    FilmRole: efekty

    Dva dřevorubci si krátí dlouhou chvíli strašením pocestných. Chasník Franta se jim vysměje a přizná, že se ani bát neumí. Rád by pocit strachu poznal. Dřevorubci ho proto pošlou do mlýna, kde prý straší. Franta chce ve mlýně přenocovat. Ani mlynář, který se ze mlýna právě vystěhoval, he nemůže odradit. Frantovi se líbí jeho dcera Verunka a slíbí, že strašidla ze mlýna vyžene. Verunka za Frantou večer příjdea dá mu škapulíř, který ho má chránit. V noci začnou ve mlýně strašit dva duchové, ale nebojácný Franta ji ještě zatleská. Když se pak strašidla chystají odlétnout oknem, Franta jedno z nich chytí. To mu pak za svobodu slibuje peníze, ukryté ve sklepě. Duchové se přiznají, že jsou zakletí mlynáři a že kdysi okrádali lidi. Nyní za trest musí strašit. Franta zbaví duchy kletby, když jim dá přivonět ke škapulíři. Peníze s dopisem na rozloučenou nechá mlynáři, aby je rozdal chudým. Pak běží dřevorubcům vyprávět, jak duchy zahnal a přizná, že s mlýna odešel, protože měl strach, že ho Verunka nebude chtít. Když si ale uvědomí, že dosud neznámý pocit strachu právě zažil, spěchá za Verunkou. Najde ji uplakanou a ví, že už se bát nemusí.

    Žánry:KomediePohádka
    63%

    Dva dřevorubci si krátí dlouhou chvíli strašením pocestných. Chasník Franta se jim vysměje a přizná, že se ani bát neumí. Rád by pocit strachu poznal. Dřevorubci ho proto pošlou do mlýna, kde prý straší. Franta chce ve mlýně přenocovat. Ani mlynář, který se ze mlýna právě vystěhoval, he nemůže odradit. Frantovi se líbí jeho dcera Verunka a slíbí, že strašidla ze mlýna vyžene. Verunka za Frantou večer příjdea dá mu škapulíř, který ho má chránit. V noci začnou ve mlýně strašit dva duchové, ale nebojácný Franta ji ještě zatleská. Když se pak strašidla chystají odlétnout oknem, Franta jedno z nich chytí. To mu pak za svobodu slibuje peníze, ukryté ve sklepě. Duchové se přiznají, že jsou zakletí mlynáři a že kdysi okrádali lidi. Nyní za trest musí strašit. Franta zbaví duchy kletby, když jim dá přivonět ke škapulíři. Peníze s dopisem na rozloučenou nechá mlynáři, aby je rozdal chudým. Pak běží dřevorubcům vyprávět, jak duchy zahnal a přizná, že s mlýna odešel, protože měl strach, že ho Verunka nebude chtít. Když si ale uvědomí, že dosud neznámý pocit strachu právě zažil, spěchá za Verunkou. Najde ji uplakanou a ví, že už se bát nemusí.

    Žánry:KomediePohádka
    33
  • Tři chlapi v chalupě
    Tři chlapi v chalupě (1963)
    FilmRole: zvukové efekty
    • iVysílání
    Filmová komedie, která vznikla v roce 1963, navazuje na ve své době mimořádně úspěšný televizní seriál z počátku šedesátých let. Stejně jako scénář k filmu napsal ho Jaroslav Dietl a vyprávěl o rodině družstevníků Potůčkových, kteří sami bez ženské pomoci vedou poněkud svéráznou domácnost ve vesnici Ouplavice. Děda Potůček je vdovec, jeho synovi utekla žena a vnuk je zatím ještě svobodný. Kromě toho je syn předsedou JZD a vnuk předsedou ČSM. Děda sice není předsedou ničeho, ale zato má potřebu neustále oběma funkcionářům v rodině radit a pomáhat, což ve spojení s jeho schopností zamotat a pokazit všechno, do čeho se pustí, značně komplikuje život zejména synovi, který odmítá dělat líbivou politiku a odmítá psát přikrášlená hlášení o úspěších při plnění zemědělských úkolů. Jeho zatvrzelost se vůbec nelíbí družstevníkům, protože Ouplavice soutěží se sousední Piskoří a jednou z poněkud neférových zbraní jsou právě falešná hlášení o úspěších družstva, která pochopitelně nevadí ani družstevníkům, ani těm nahoře, kteří se tak mohou zalíbit těm, kdo jsou ještě výše. Nelíbí se mu dokonce ani dědova snaha namluvit redaktorovi, který má napsat reportáž o kompostech, že všechny odpadky ve vesnici, dokonce i hromady roští a cihel jsou komposty. Přestože se situace ve vsi vyostřuje a začínají padat i ostrá slova o vyslovení nedůvěry předsedovi, Potůček svůj postoj ubrání a nakonec se mu dostane zaslouženého zadostiučinění.
    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    62%
    Filmová komedie, která vznikla v roce 1963, navazuje na ve své době mimořádně úspěšný televizní seriál z počátku šedesátých let. Stejně jako scénář k filmu napsal ho Jaroslav Dietl a vyprávěl o rodině družstevníků Potůčkových, kteří sami bez ženské pomoci vedou poněkud svéráznou domácnost ve vesnici Ouplavice. Děda Potůček je vdovec, jeho synovi utekla žena a vnuk je zatím ještě svobodný. Kromě toho je syn předsedou JZD a vnuk předsedou ČSM. Děda sice není předsedou ničeho, ale zato má potřebu neustále oběma funkcionářům v rodině radit a pomáhat, což ve spojení s jeho schopností zamotat a pokazit všechno, do čeho se pustí, značně komplikuje život zejména synovi, který odmítá dělat líbivou politiku a odmítá psát přikrášlená hlášení o úspěších při plnění zemědělských úkolů. Jeho zatvrzelost se vůbec nelíbí družstevníkům, protože Ouplavice soutěží se sousední Piskoří a jednou z poněkud neférových zbraní jsou právě falešná hlášení o úspěších družstva, která pochopitelně nevadí ani družstevníkům, ani těm nahoře, kteří se tak mohou zalíbit těm, kdo jsou ještě výše. Nelíbí se mu dokonce ani dědova snaha namluvit redaktorovi, který má napsat reportáž o kompostech, že všechny odpadky ve vesnici, dokonce i hromady roští a cihel jsou komposty. Přestože se situace ve vsi vyostřuje a začínají padat i ostrá slova o vyslovení nedůvěry předsedovi, Potůček svůj postoj ubrání a nakonec se mu dostane zaslouženého zadostiučinění.
    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    34
  • Kruh
    Kruh (1959)
    FilmRole: zvukové efekty
    62%
    35
  • Táto, sežeň štěně!
    Táto, sežeň štěně! (1964)
    FilmRole: zvukové efekty
    Prázdninový příběh se točí kolem dětí redaktora Hlavsy a jejich touhy pořídit si psa. Tatínek přání svých ratolestí statečně čelí a jediné, co jej zajímá, je vysněný letní klid. Ovšem šéfredaktorem nečekaně vyžádané pravidelné fejetony z dětského života mění vše. Poprask na stránkách novin a odhodlání dětí nevzdat se svého snu vede k naději, že by se u Hlavsových něco čtyřnohého mohlo nakonec přeci jenom objevit.
    Žánry:KomedieRodinný
    61%
    Prázdninový příběh se točí kolem dětí redaktora Hlavsy a jejich touhy pořídit si psa. Tatínek přání svých ratolestí statečně čelí a jediné, co jej zajímá, je vysněný letní klid. Ovšem šéfredaktorem nečekaně vyžádané pravidelné fejetony z dětského života mění vše. Poprask na stránkách novin a odhodlání dětí nevzdat se svého snu vede k naději, že by se u Hlavsových něco čtyřnohého mohlo nakonec přeci jenom objevit.
    Žánry:KomedieRodinný
    36
  • Zlé pondělí
    Zlé pondělí (1960)
    FilmRole: efekty
    61%
    37
  • Místenka bez návratu
    Místenka bez návratu (1964)
    FilmRole: zvukové efekty
    61%
    38
  • 39
  • Kolik slov stačí lásce
    Kolik slov stačí lásce (1961)
    FilmRole: zvukové efekty
    61%
    40
  • Na laně
    Na laně (1963)
    FilmRole: zvukové efekty
    61%
    41
  • Oko za oko
    Oko za oko (1965)
    Film
    61%
    42
  • Malý Bobeš
    Malý Bobeš (1961)
    FilmRole: zvukové efekty
    Za komunistického režimu musely též dětské filmy mít vhodné ideologické zázemí. S střídním rozvrstvením a tíživou sociální situací se na vlastní kůži seznámí i titulní dětský hrdina. Dokud byl tatínek zdráv a pracoval v lese, chlapec vyrůstal ve šťastném rodinném prostředí. Avšak otcův těžký úraz přiměje rodiče, aby novou obživu hledali ve městě. Příběh je zasazen do období před první světovou válkou.
    Žánry:Rodinný
    60%
    Za komunistického režimu musely též dětské filmy mít vhodné ideologické zázemí. S střídním rozvrstvením a tíživou sociální situací se na vlastní kůži seznámí i titulní dětský hrdina. Dokud byl tatínek zdráv a pracoval v lese, chlapec vyrůstal ve šťastném rodinném prostředí. Avšak otcův těžký úraz přiměje rodiče, aby novou obživu hledali ve městě. Příběh je zasazen do období před první světovou válkou.
    Žánry:Rodinný
    43
  • Třicet jedna ve stínu
    Třicet jedna ve stínu (1965)
    FilmRole: zvukové efekty

    Kontroloři při náhlé inventuře zjistí, že v jedné pražské prodejně potravin chybí větší množství drahého alkoholu. Odpovědná za ztrátu je prodavačka Alena, která ví, že do lahví nalil tmavý čaj její milenec, vedoucí prodejny Vorel. Ten ji cynicky požádá, aby vzala vinu na sebe. Nešťastná žena spáchá sebevraždu. Kontrolor dr. Kurka pochopí, že skutečného pachatele nedokáže usvědčit. Působivě natočený dramatický příběh s neobvyklou účastí anglických herců.

    Žánry:Drama
    60%

    Kontroloři při náhlé inventuře zjistí, že v jedné pražské prodejně potravin chybí větší množství drahého alkoholu. Odpovědná za ztrátu je prodavačka Alena, která ví, že do lahví nalil tmavý čaj její milenec, vedoucí prodejny Vorel. Ten ji cynicky požádá, aby vzala vinu na sebe. Nešťastná žena spáchá sebevraždu. Kontrolor dr. Kurka pochopí, že skutečného pachatele nedokáže usvědčit. Působivě natočený dramatický příběh s neobvyklou účastí anglických herců.

    Žánry:Drama
    44
  • 45
  • Bez svatozáře
    Bez svatozáře (1963)
    FilmRole: zvukové efekty

    I když výrobní tematika byla filmy z 50. let zdiskreditována, přitahovala i později. Tvůrci se již ovšem nevěnovali překonávání rekordů a soutěžení, nýbrž chtěli načrtnout nepřikrášlený pohled na dělnické prostředí, navíc se zřetelnými nostalgickými rysy. Zastaralá výrobna šamotu má být uzavřena, ale její dlouholetí zaměstnanci si nedokáží představit, že by přestali dělat to, co je celý život živilo a co nejlépe umí.

    Žánry:Drama
    60%

    I když výrobní tematika byla filmy z 50. let zdiskreditována, přitahovala i později. Tvůrci se již ovšem nevěnovali překonávání rekordů a soutěžení, nýbrž chtěli načrtnout nepřikrášlený pohled na dělnické prostředí, navíc se zřetelnými nostalgickými rysy. Zastaralá výrobna šamotu má být uzavřena, ale její dlouholetí zaměstnanci si nedokáží představit, že by přestali dělat to, co je celý život živilo a co nejlépe umí.

    Žánry:Drama
    46
  • O medvědu Ondřejovi
    O medvědu Ondřejovi (1959)
    FilmRole: efekty
    59%
    47
  • Velká samota
    Velká samota (1959)
    FilmRole: zvukové efekty
    59%
    48
  • 49
  • Okurkový hrdina
    Okurkový hrdina (1963)
    FilmRole: zvukové efekty
    59%
    50
  • Spadla s měsíce
    Spadla s měsíce (1961)
    FilmRole: zvukové efekty
    58%
    51
  • Tvář pod maskou
    Tvář pod maskou (1970)
    FilmRole: zvukové efekty
    58%
    52
  • Jarní povětří
    Jarní povětří (1961)
    FilmRole: zvukové efekty
    58%
    53
  • Konec cesty
    Konec cesty (1959)
    FilmRole: zvukové efekry
    57%
    54
  • Slečna od vody
    Slečna od vody (1959)
    FilmRole: zvukové efekty
    Úsměvné agitky, horující pro společensky žádoucí chování, pod dlouhou dobu přežívaly. Tentokrát se jedná o absentérství: jinak vzorná a uvědomělá pracovnice podlehne kouzlu krásného letního dne a v pracovních hodinách se vypraví k vodě, aniž by si vzala dovolenou. Zavčas však pochopí, že za své zakolísání musí nést odpovědnost. Nabádavost nijak nevadila, film slavil velké divácké úspěchy.
    Žánry:Komedie
    57%
    Úsměvné agitky, horující pro společensky žádoucí chování, pod dlouhou dobu přežívaly. Tentokrát se jedná o absentérství: jinak vzorná a uvědomělá pracovnice podlehne kouzlu krásného letního dne a v pracovních hodinách se vypraví k vodě, aniž by si vzala dovolenou. Zavčas však pochopí, že za své zakolísání musí nést odpovědnost. Nabádavost nijak nevadila, film slavil velké divácké úspěchy.
    Žánry:Komedie
    55
  • Kuřata na cestách
    Kuřata na cestách (1962)
    FilmRole: zvukové efekty

    Příběh pionýrů z vesnice, kteří se během pionýrské soutěže o poklad omylem dostanou do vyřazené líhně místního družstva a nenapadne je nic jiného, než že seženou vejce a nechají si vylíhnout svá vlastní kuřátka. Tato \"neplecha\" v pionýrském duchu a její ukrývání před rodiči i funkcionáři tvoří jedinou dějovou osu filmu. Film je plný mnoha klišé (skupina dětí je doplněna nejmladším outsiderem, charakter předsedy a podobně), a v mnoha případech je předvidatelný (okresní funkcionář radí předsedovi statku že pionýři nechtějí jen sport, ale i činorodou práci a to v době, kdy jsou již vejce v líhni). Plakátové postavy dospělých jsou vyváženy strukturovanými vztahy mezi dětmi, jejichž jednání je opodstatněné a čitelné. Film je i přes herecké obsazení postaven výhradně na výkonech dětí, které jsou ve většině dobré a celé vyprávění tak zdaleka není nudné.
    Postřehy:
    -okres ví nejlépe co mladí chtějí a mladí to taky dělají

    57%

    Příběh pionýrů z vesnice, kteří se během pionýrské soutěže o poklad omylem dostanou do vyřazené líhně místního družstva a nenapadne je nic jiného, než že seženou vejce a nechají si vylíhnout svá vlastní kuřátka. Tato \"neplecha\" v pionýrském duchu a její ukrývání před rodiči i funkcionáři tvoří jedinou dějovou osu filmu. Film je plný mnoha klišé (skupina dětí je doplněna nejmladším outsiderem, charakter předsedy a podobně), a v mnoha případech je předvidatelný (okresní funkcionář radí předsedovi statku že pionýři nechtějí jen sport, ale i činorodou práci a to v době, kdy jsou již vejce v líhni). Plakátové postavy dospělých jsou vyváženy strukturovanými vztahy mezi dětmi, jejichž jednání je opodstatněné a čitelné. Film je i přes herecké obsazení postaven výhradně na výkonech dětí, které jsou ve většině dobré a celé vyprávění tak zdaleka není nudné.
    Postřehy:
    -okres ví nejlépe co mladí chtějí a mladí to taky dělají

    56
  • Kde řeky mají slunce
    Kde řeky mají slunce (1961)
    FilmRole: zvukové efekty
    57%
    57
  • Hlavní výhra
    Hlavní výhra (1959)
    FilmRole: efekty
    56%
    58
  • U nás v Mechově
    U nás v Mechově (1960)
    FilmRole: zvukové efekty

    Příběhy ze združstevněné vesnice se často vyznačovaly plochostí zápletek i nanášením idylických odstínů. Tentokrát měli být diváci pobaveni zmatky, které zavinila fáma o údajném budování velkého rekreačního střediska na břehu místního rybníka. Zejména směšné mělo být, jak se kdekdo snažil zbohatnout. Všimneme si sklonu k bezúčelnému karikování a laciné nadsázce, skrze níž byli pozorováni jednotliví protagonisté.

    Žánry:Komedie
    56%

    Příběhy ze združstevněné vesnice se často vyznačovaly plochostí zápletek i nanášením idylických odstínů. Tentokrát měli být diváci pobaveni zmatky, které zavinila fáma o údajném budování velkého rekreačního střediska na břehu místního rybníka. Zejména směšné mělo být, jak se kdekdo snažil zbohatnout. Všimneme si sklonu k bezúčelnému karikování a laciné nadsázce, skrze níž byli pozorováni jednotliví protagonisté.

    Žánry:Komedie
    59
  • Kolonie Lanfieri
    Kolonie Lanfieri (1969)
    FilmRole: zvukové efekty
    56%
    60
  • Florián
    Florián (1961)
    FilmRole: zvukové efekty
    55%
    61
  • Pevnost na Rýně
    Pevnost na Rýně (1962)
    FilmRole: zvukové efekty

    V německém zajateckém táboře se za druhé světové války odehrává příběh západních generálů, ubytovaných v relativním pohodlí, zatímco obyčejní vojáci živoří v mrazu a nepohodě. Vysocí důstohníci dbají jen své pochybné cti, na osudech podřízených jim nezáleží - však také i hladovku, kterou vyhlásí na protest proti chystané popravě nevinných zajatců, drží čistě formálně a jen s vidinou budoucích zásluh. A imperiální povýšenost je jednou sblíží i s jejich nynějšími vězniteli - takové je poselství této agitační válečné historky, která měla ukazovat prohnilost anglo-americké generality.

    Režie:Ivo Toman
    55%

    V německém zajateckém táboře se za druhé světové války odehrává příběh západních generálů, ubytovaných v relativním pohodlí, zatímco obyčejní vojáci živoří v mrazu a nepohodě. Vysocí důstohníci dbají jen své pochybné cti, na osudech podřízených jim nezáleží - však také i hladovku, kterou vyhlásí na protest proti chystané popravě nevinných zajatců, drží čistě formálně a jen s vidinou budoucích zásluh. A imperiální povýšenost je jednou sblíží i s jejich nynějšími vězniteli - takové je poselství této agitační válečné historky, která měla ukazovat prohnilost anglo-americké generality.

    Režie:Ivo Toman
    62
  • Zámek pro Barborku
    Zámek pro Barborku (1962)
    FilmRole: zvukové efekty
    55%
    63
  • Komedie s Klikou
    Komedie s Klikou (1964)
    FilmRole: zvukové efekty
    55%
    64
  • Žalobníci
    Žalobníci (1960)
    FilmRole: efekty
    54%
    65
  • Králíci ve vysoké trávě
    Králíci ve vysoké trávě (1961)
    FilmRole: zvukové efekty
    Desetiletý Martin (Michal Koblic) navštěvuje ve škole hodiny náboženství, v místním kostele pokaždé ministruje a je k ruce panu faráři (Václav Lohniský). Martin ví moc dobře, že jeho ministranství dělá velkou radost jeho mamince Anči (Antonie Hegerlíková), zapálené katoličce, která má zdravotní problémy a upíná své uzdravení také v dobré víře v Boha. Martin je v hodinách náboženství snaživý, což je samozřejmě trnem v oku jeho výrazně flegmatičtějších spolužáků, kteří si ho kvůli tomu dobírají. Když ve škole probíhají nábory do dětského pionýra, chce Martin pochopitelně trávit také čas s osttaními dětmi. Jeho máma je ale výrazně proti a staví ho do pozice, ať si vybere, zda dá přednost kostelu nebo pionýru. Martin je přemýšlivý chlapec, má moc rád své králíky, které si doma chová a snaží se být svědomitý, jenže jeho otec (Elo Romančík) ho bez důvodu obviní z krádeže peněz, které však krade jeho starší bratr, aby měl na lístky do kina, s mámou se dostává do konfliktu kvůli pionýru a když doma nalezne své králíky mrtvé začíná pochybovat o existenci Boha.
    Žánry:Drama
    54%
    Desetiletý Martin (Michal Koblic) navštěvuje ve škole hodiny náboženství, v místním kostele pokaždé ministruje a je k ruce panu faráři (Václav Lohniský). Martin ví moc dobře, že jeho ministranství dělá velkou radost jeho mamince Anči (Antonie Hegerlíková), zapálené katoličce, která má zdravotní problémy a upíná své uzdravení také v dobré víře v Boha. Martin je v hodinách náboženství snaživý, což je samozřejmě trnem v oku jeho výrazně flegmatičtějších spolužáků, kteří si ho kvůli tomu dobírají. Když ve škole probíhají nábory do dětského pionýra, chce Martin pochopitelně trávit také čas s osttaními dětmi. Jeho máma je ale výrazně proti a staví ho do pozice, ať si vybere, zda dá přednost kostelu nebo pionýru. Martin je přemýšlivý chlapec, má moc rád své králíky, které si doma chová a snaží se být svědomitý, jenže jeho otec (Elo Romančík) ho bez důvodu obviní z krádeže peněz, které však krade jeho starší bratr, aby měl na lístky do kina, s mámou se dostává do konfliktu kvůli pionýru a když doma nalezne své králíky mrtvé začíná pochybovat o existenci Boha.
    Žánry:Drama
    66
  • Hodina modrých slonů
    Hodina modrých slonů (1971)
    FilmRole: zvukové efekty

    Ačkoli se vánoční svátky rychle blíží, pro děti z mateřské školy je to nepředstavitelně daleko. Ale protože jsou podnikavé, usmyslí si, že půjdou na Vánoční ostrovy, kde zajisté probíhají oslavy Vánoc ustavičně. Pokus o moderní pohádku, zbavenou klasických rekvizit, však nevyšel a snímek upadl do zapomnění. Možná, že po letech to bude objevitelská podívaná, navíc namluvená slovensky, neboť film vznikal v česko-slovenské koprodukci a má dvě jazykové verze.

    Žánry:FantasyRodinný
    54%

    Ačkoli se vánoční svátky rychle blíží, pro děti z mateřské školy je to nepředstavitelně daleko. Ale protože jsou podnikavé, usmyslí si, že půjdou na Vánoční ostrovy, kde zajisté probíhají oslavy Vánoc ustavičně. Pokus o moderní pohádku, zbavenou klasických rekvizit, však nevyšel a snímek upadl do zapomnění. Možná, že po letech to bude objevitelská podívaná, navíc namluvená slovensky, neboť film vznikal v česko-slovenské koprodukci a má dvě jazykové verze.

    Žánry:FantasyRodinný
    67
  • Valčík pro milión
    Valčík pro milión (1960)
    FilmRole: zvukové efekty
    53%
    68
  • Partyzánská stezka
    Partyzánská stezka (1959)
    FilmRole: efekty
    53%
    69
  • Křižovatky
    Křižovatky (1959)
    FilmRole: zvukové efekty
    53%
    70
  • Anička jde do školy
    Anička jde do školy (1962)
    FilmRole: zvukové efekty
    53%
    71
  • Život pro Jana Kašpara
    Život pro Jana Kašpara (1959)
    FilmRole: zvikové efekty
    Jan Kašpar, úředník z válcovny Nové hutě Klementa Gottwalda, má před svatbou. Po veselém loučení se svobodou se doma omylem napije z láhve s tetrachlorem. Své nevolnosti nevěnuje pozornost, ale druhý den v práci omdlí a utrpí otřes mozku. Při běžných zkouškách doktorku Dudkovou zarazí vysoké procento zbytkového dusíku v Kašparově krvi. Doktor Boháček, s nímž lékařka případ konzultuje, se domnívá, že jde o onemocnění ledvin, a ihned informuje primáře Filipa. Lékaři nic nevědí o tetrachloru a tápají. Přesto ihned začnou o Kašparův život bojovat a tento zápas zasáhne do jejich životů. Boháček přijde o zasloužené volno, ošetřovatelka Eliška má nepříjemnost se svým milým. Filip překoná dávnou řevnivost a požádá odborníka na ledvinové choroby docenta Kareše o pomoc.
    Žánry:Drama
    53%
    Jan Kašpar, úředník z válcovny Nové hutě Klementa Gottwalda, má před svatbou. Po veselém loučení se svobodou se doma omylem napije z láhve s tetrachlorem. Své nevolnosti nevěnuje pozornost, ale druhý den v práci omdlí a utrpí otřes mozku. Při běžných zkouškách doktorku Dudkovou zarazí vysoké procento zbytkového dusíku v Kašparově krvi. Doktor Boháček, s nímž lékařka případ konzultuje, se domnívá, že jde o onemocnění ledvin, a ihned informuje primáře Filipa. Lékaři nic nevědí o tetrachloru a tápají. Přesto ihned začnou o Kašparův život bojovat a tento zápas zasáhne do jejich životů. Boháček přijde o zasloužené volno, ošetřovatelka Eliška má nepříjemnost se svým milým. Filip překoná dávnou řevnivost a požádá odborníka na ledvinové choroby docenta Kareše o pomoc.
    Žánry:Drama
    72
  • Finský nůž
    Finský nůž (1965)
    FilmRole: zvukové efekty
    53%
    73
  • Pohled do očí
    Pohled do očí (1961)
    FilmRole: zvukové efekty
    53%
    74
  • Pochodně
    Pochodně (1960)
    FilmRole: efekty
    Praha v sedmdesátých letech 19. století. Práce ve Smolíkově sirkárně je těžká a zdraví nebezpečná. Špatně placení dělníci připomínají pochodně, protože jejich oděvy jsou nasáklé jedovatým fosforem. Mladý Josef Rezler také pracuje v sirkárně a ze svého výdělku živý matku i malé sestry. Věčně opilého otce vyhodí z domu. Starší dělník Brož přiměje Josefa, aby se naučil číst a psát. V Praze vypukne epidemie cholery a Josef jako jediný z rodiny přežije onemocnění...
    Žánry:DramaHistorický
    53%
    Praha v sedmdesátých letech 19. století. Práce ve Smolíkově sirkárně je těžká a zdraví nebezpečná. Špatně placení dělníci připomínají pochodně, protože jejich oděvy jsou nasáklé jedovatým fosforem. Mladý Josef Rezler také pracuje v sirkárně a ze svého výdělku živý matku i malé sestry. Věčně opilého otce vyhodí z domu. Starší dělník Brož přiměje Josefa, aby se naučil číst a psát. V Praze vypukne epidemie cholery a Josef jako jediný z rodiny přežije onemocnění...
    Žánry:DramaHistorický
    75
  • Klaun Ferdinand a raketa
    Klaun Ferdinand a raketa (1962)
    FilmRole: zvukové efekty
    52%
    76
  • Občan Brych
    Občan Brych (1958)
    FilmRole: zvukové efekty

    V 50. letech byly oblíbené postavy kolísavých intelektuálů, kteří nakonec prohlédli rejdy záškodníků a přiklonili se k dělnické třídě. Také titulního hrdinu tohoto filmu zaskočí únorový komunistický převrat a nechá se dokonce přesvědčit, aby emigroval. Proklamativní a schematické pojetí závažného tématu nevyvážil ani Karel Höger v hlavní roli, ani obrazově sugestivní zpodobnění drsných krajinných scenerií.

    Žánry:Drama
    51%

    V 50. letech byly oblíbené postavy kolísavých intelektuálů, kteří nakonec prohlédli rejdy záškodníků a přiklonili se k dělnické třídě. Také titulního hrdinu tohoto filmu zaskočí únorový komunistický převrat a nechá se dokonce přesvědčit, aby emigroval. Proklamativní a schematické pojetí závažného tématu nevyvážil ani Karel Höger v hlavní roli, ani obrazově sugestivní zpodobnění drsných krajinných scenerií.

    Žánry:Drama
    77
  • Šance
    Šance (1971)
    FilmRole: zvukové efekty
    51%
    78
  • 79
  • Prosím, nebudit
    Prosím, nebudit (1962)
    FilmRole: zvukové efekty
    50%
    80
  • Akce Kalimantan
    Akce Kalimantan (1962)
    FilmRole: zvukové efekty

    V Evropě se všeobecně málo mluví a ví o konfliktech ve kterých po druhé světové válce bojovali a umírali Evropané. Jedním z takových byla snaha Nizozemí udržet své kolonie v Pacifiku. Snímek který vznikl ve spolupráci indonéských a československých filmařů, přináší příběh indonéských výsadkářů během bojů o ostrov Kalimantan. Přes určitá zjednodušení, (Nizozemci jsou pouze záporní) je snímek zajímavým svědectvím o armádě nezávislé Indonésie. Včetně detailů z jejich pro nás exotické výzbroje a výstroje.

    49%

    V Evropě se všeobecně málo mluví a ví o konfliktech ve kterých po druhé světové válce bojovali a umírali Evropané. Jedním z takových byla snaha Nizozemí udržet své kolonie v Pacifiku. Snímek který vznikl ve spolupráci indonéských a československých filmařů, přináší příběh indonéských výsadkářů během bojů o ostrov Kalimantan. Přes určitá zjednodušení, (Nizozemci jsou pouze záporní) je snímek zajímavým svědectvím o armádě nezávislé Indonésie. Včetně detailů z jejich pro nás exotické výzbroje a výstroje.

    81
  • Lov na mamuta
    Lov na mamuta (1964)
    FilmRole: zvukové efekty
    49%
    82
  • Sedmý kontinent
    Sedmý kontinent (1960)
    FilmRole: zvukové efekty
    48%
    83
  • Dvanáct
    Dvanáct (1964)
    FilmRole: zvukové efekty
    48%
    84
  • Smyk
    Smyk (1960)
    FilmRole: zvukové efekty
    Františka Krále postihla v emigraci vážná automobilová nehoda a musel se podrobit plastické operaci. S novou tváří a pod změněným jménem se vrací do Prahy jako nepřátelský agent. Setká se se svou rodinou a začíná pochybovat o smyslu své špionážní činnosti... Efektně realizovaný snímek kombinuje povrchní politickou agitaci s dobrodružnými motivy. Ve své době měl film úspěch a většina diváků ho byla schopna brát docela vážně.
    47%
    Františka Krále postihla v emigraci vážná automobilová nehoda a musel se podrobit plastické operaci. S novou tváří a pod změněným jménem se vrací do Prahy jako nepřátelský agent. Setká se se svou rodinou a začíná pochybovat o smyslu své špionážní činnosti... Efektně realizovaný snímek kombinuje povrchní politickou agitaci s dobrodružnými motivy. Ve své době měl film úspěch a většina diváků ho byla schopna brát docela vážně.
    85
  • Zpívající pudřenka
    Zpívající pudřenka (1959)
    FilmRole: efekty
    47%
    86
  • Tři tuny prachu
    Tři tuny prachu (1960)
    FilmRole: efekty
    47%
    87
  • Osení
    Osení (1960)
    FilmRole: zvukové efekty
    44%
    88
  • Neklidnou hladinou
    Neklidnou hladinou (1962)
    FilmRole: zvukové efekty
    42%
    89
  • Bubny
    Bubny (1965)
    FilmRole: zvukové efekty

    Volný povídkový triptych sjednocují mladiství hrdinové, které zahořeli touhou věnovat se hudbě. Vesměs musí mnohé obětovat, aby dosáhli svého cíle. Přinášená výpověď, přestože se opírá o přemíru muzicírování, je však notně tezovitá, vyhýbá se cílenějšímu zobrazení dobových reálií, pomíjí mnohdy se nabízející konflikt mladého hrdiny s nepříliš chápajícím či přejícným okolím. Rozhodně nelze tento snímek poměřovat s tituly jako Pytel blech, Černý Petr či Starci na chmelu, které vznikaly v téže době - v první půli 60. let.

    Žánry:DramaPovídkový
    Režie:Ivo Novák
    40%

    Volný povídkový triptych sjednocují mladiství hrdinové, které zahořeli touhou věnovat se hudbě. Vesměs musí mnohé obětovat, aby dosáhli svého cíle. Přinášená výpověď, přestože se opírá o přemíru muzicírování, je však notně tezovitá, vyhýbá se cílenějšímu zobrazení dobových reálií, pomíjí mnohdy se nabízející konflikt mladého hrdiny s nepříliš chápajícím či přejícným okolím. Rozhodně nelze tento snímek poměřovat s tituly jako Pytel blech, Černý Petr či Starci na chmelu, které vznikaly v téže době - v první půli 60. let.

    Žánry:DramaPovídkový
    Režie:Ivo Novák
    90