Antonie Nedošinská: Nejlepší filmy
a seriály

6.9

Antonie Nedošinská: Filmy a seriály

  • Nebe a dudy
    Nebe a dudy (1941)
    FilmRole: hospodyně Fanynka
    • VOYO
    Film Nebe a dudy vypráví o továrníkovi Bartošovi, který byl přísný, nepřístupný protiva, postrach všech svých zaměstnanců. To ovšem platilo pouze do dne, kdy na procházce spadl se srázu. Zranil se, nedokázal sám vyhledat pomoc - a tehdy ho našel skalák Fábera a vzal ho k sobě do chalupy, kde žil s dcerou a dvěma osiřelými synovci. Byl to chudý člověk, jeho domácnost však přímo dýchala láskou a porozuměním. Několik dnů strávených mezi těmi milými lidmi Bartoše hodně poznamenalo, po návratu do svého světa byl jako vyměněný. Choval se laskavě, dělníkům zvýšil platy, pilně navštěvoval rodinu svého nového přítele a radoval se z věcí, jichž si dřív ani nevšiml. Jednoho dne se ovšem dozvěděl, že si jeho synovec chce vzít Fáberovu dceru, a zapomenutá pýcha znovu nabyla vrchu...
    82%
    Film Nebe a dudy vypráví o továrníkovi Bartošovi, který byl přísný, nepřístupný protiva, postrach všech svých zaměstnanců. To ovšem platilo pouze do dne, kdy na procházce spadl se srázu. Zranil se, nedokázal sám vyhledat pomoc - a tehdy ho našel skalák Fábera a vzal ho k sobě do chalupy, kde žil s dcerou a dvěma osiřelými synovci. Byl to chudý člověk, jeho domácnost však přímo dýchala láskou a porozuměním. Několik dnů strávených mezi těmi milými lidmi Bartoše hodně poznamenalo, po návratu do svého světa byl jako vyměněný. Choval se laskavě, dělníkům zvýšil platy, pilně navštěvoval rodinu svého nového přítele a radoval se z věcí, jichž si dřív ani nevšiml. Jednoho dne se ovšem dozvěděl, že si jeho synovec chce vzít Fáberovu dceru, a zapomenutá pýcha znovu nabyla vrchu...
    1
  • 2
  • Dívka v modrém
    Dívka v modrém (1939)
    FilmRole: hospodyně Otylie
    • VOYO
    • iVysílání
    Notář Jan Karas je svobodný, finančně dobře zajištěný, není tedy divu, že budí zájem vdavekchtivých žen. Vdova Smutná ho loví pro sebe, paní Smrčínská zase pro svou dceru Slávinku. Jan se ovšem zamiloval do dívky na starém obraze, jenž mu byl svěřen do úschovy. Obraz ho úplně uhranul, celé hodiny vysedává před podobiznou krásky v modrých šatech. Jednoho dne neodolá a políbí rty na plátně. V tu chvíli se stane zázrak: polibek je opětován, dívka vystoupí z obrazu a barokní češtinou mu děkuje za vysvobození. Doktor Karas je zcela vyveden z míry. Zbláznil se snad? A to je pouhý začátek zmatků, které tajemná komtesa Blanka vnese do jeho života. Ukáže se, že Blanka se ve skutečnosti jmenuje Vlasta, není komtesa, ale studentka filozofie a celou komedii s obrazem sehrála na přání Karasových kamarádů Čádka a Pacovského. Znamená to konec lásky?
    76%
    Notář Jan Karas je svobodný, finančně dobře zajištěný, není tedy divu, že budí zájem vdavekchtivých žen. Vdova Smutná ho loví pro sebe, paní Smrčínská zase pro svou dceru Slávinku. Jan se ovšem zamiloval do dívky na starém obraze, jenž mu byl svěřen do úschovy. Obraz ho úplně uhranul, celé hodiny vysedává před podobiznou krásky v modrých šatech. Jednoho dne neodolá a políbí rty na plátně. V tu chvíli se stane zázrak: polibek je opětován, dívka vystoupí z obrazu a barokní češtinou mu děkuje za vysvobození. Doktor Karas je zcela vyveden z míry. Zbláznil se snad? A to je pouhý začátek zmatků, které tajemná komtesa Blanka vnese do jeho života. Ukáže se, že Blanka se ve skutečnosti jmenuje Vlasta, není komtesa, ale studentka filozofie a celou komedii s obrazem sehrála na přání Karasových kamarádů Čádka a Pacovského. Znamená to konec lásky?
    3
  • Cech panen kutnohorských
    Cech panen kutnohorských (1938)
    FilmRole: Vodňanská, rychtářova žena
    74%
    4
  • Chyťte ho!
    Chyťte ho! (1924)
    FilmRole: Lillina chůva
    74%
    5
  • Čapkovy povídky
    Čapkovy povídky (1947)
    FilmRole: služebná Máry
    V roce 1947 sáhli filmaři poprvé po Čapkových Povídkách z jedné a druhé kapsy. Režisér Martin Frič si ve spolupráci se scenáristy Františkem Vlčkem a Jaroslavem Žákem vybrali pět povídek: Propuštěný, Případ s dítětem, Balada o Juraji Čupovi, Ukradený spis a Poslední soud. První je o podmínečně propuštěném trestanci, ve druhé policejní komisař hledá pachatele uneseného dítěte a poznává, jak těžké je mezi navlas si podobnými nemluvňaty najít to pravé. Třetí je sugestivním vyprávěním o náboženském fanatikovi, který z božího příkazu zabil a jde se ve sněhové vánici udat na četnickou stanici. Ve čtvrté pátrá inspektor Pištora po bytovém zloději, který omylem ukradl tajné spisy generálního štábu, a v poslední povídce se dozvíme, že je-li na některé hříšníky pozemská spravedlnost krátká, trestu stejně neujdou. Trvalou hodnotou filmu jsou herecké výkony hlavních protagonistů - byli to Jaroslav Marvan, Jaroslav Průcha, František Filipovský, Theodor Pištěk, František Kovářík a František Smolík. (Česká televize)
    73%
    V roce 1947 sáhli filmaři poprvé po Čapkových Povídkách z jedné a druhé kapsy. Režisér Martin Frič si ve spolupráci se scenáristy Františkem Vlčkem a Jaroslavem Žákem vybrali pět povídek: Propuštěný, Případ s dítětem, Balada o Juraji Čupovi, Ukradený spis a Poslední soud. První je o podmínečně propuštěném trestanci, ve druhé policejní komisař hledá pachatele uneseného dítěte a poznává, jak těžké je mezi navlas si podobnými nemluvňaty najít to pravé. Třetí je sugestivním vyprávěním o náboženském fanatikovi, který z božího příkazu zabil a jde se ve sněhové vánici udat na četnickou stanici. Ve čtvrté pátrá inspektor Pištora po bytovém zloději, který omylem ukradl tajné spisy generálního štábu, a v poslední povídce se dozvíme, že je-li na některé hříšníky pozemská spravedlnost krátká, trestu stejně neujdou. Trvalou hodnotou filmu jsou herecké výkony hlavních protagonistů - byli to Jaroslav Marvan, Jaroslav Průcha, František Filipovský, Theodor Pištěk, František Kovářík a František Smolík. (Česká televize)
    6
  • Dobrý voják Švejk
    Dobrý voják Švejk (1931)
    FilmRole: paní Müllerová
    Volný sled nejznámějších scén z populárního Haškova románu. Obavy o komerční úspěch u co nejširších diváckých vrstev přiměly autory ke zkreslujícím změnám: např. polní kurát Katz se změnil ve štábního lékaře . Kompletní kopie se ale nedochovala (protože se nedochovaly části původního negativu, byl film v 50. letech doplněn o vysvětlující mezititulky, nahrazující chybějící scény). Film byl následníkem němých filmů Karla Nolla, a předchůdcem dvojdílné komedie s Rudolfem Hrušínským.
    Žánry:Komedie
    70%
    Volný sled nejznámějších scén z populárního Haškova románu. Obavy o komerční úspěch u co nejširších diváckých vrstev přiměly autory ke zkreslujícím změnám: např. polní kurát Katz se změnil ve štábního lékaře . Kompletní kopie se ale nedochovala (protože se nedochovaly části původního negativu, byl film v 50. letech doplněn o vysvětlující mezititulky, nahrazující chybějící scény). Film byl následníkem němých filmů Karla Nolla, a předchůdcem dvojdílné komedie s Rudolfem Hrušínským.
    Žánry:Komedie
    7
  • Ohnivé léto
    Ohnivé léto (1939)
    FilmRole: Paulina
    70%
    8
  • U snědeného krámu
    U snědeného krámu (1933)
    FilmRole: vdova Kateřina Šustrová
    Staropražský příběh o neuváženém sňatku... Stovkami výstižně charakterizovaných maloměstských figurek zalidnil Ignát Herrmann řadu svých románů a povídek. Za své nejzávažnější dílo však právem pokládal román U snědeného krámu o tragickém osudu dobrotivého kupce Martina Žemly. Nesentimentální a přitom jímavý příběh člověka, kterého bezelstná touha po lásce vydá napospas ziskuchtivým nástrahám sousedky a její dcery, vyznívá velmi přesvědčivě i ve filmové verzi. Není divu – natočil ji tým složený z osobností, které v historii naší kinematografie patří k nejprůkaznějším kvalitám. Za všechny jmenujme scenáristu Václava Wassermana, kameramana Václava Vícha, spoluautora hudby Karla Hašlera a režiséra Martina Friče. Ten měl šťastnou ruku při výběru hereckých představitelů. Martina Žemlu hraje František Smolík, vdovu Šustrovou a její lehkomyslnou dceru Antonie Nedošinská s Elou Poznerovou, vynikající výkon mimo rámec svého tradičního hereckého rejstříku podal i Vlasta Burian v roli alkoholického rytmistra Kylliana. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Staropražský příběh o neuváženém sňatku... Stovkami výstižně charakterizovaných maloměstských figurek zalidnil Ignát Herrmann řadu svých románů a povídek. Za své nejzávažnější dílo však právem pokládal román U snědeného krámu o tragickém osudu dobrotivého kupce Martina Žemly. Nesentimentální a přitom jímavý příběh člověka, kterého bezelstná touha po lásce vydá napospas ziskuchtivým nástrahám sousedky a její dcery, vyznívá velmi přesvědčivě i ve filmové verzi. Není divu – natočil ji tým složený z osobností, které v historii naší kinematografie patří k nejprůkaznějším kvalitám. Za všechny jmenujme scenáristu Václava Wassermana, kameramana Václava Vícha, spoluautora hudby Karla Hašlera a režiséra Martina Friče. Ten měl šťastnou ruku při výběru hereckých představitelů. Martina Žemlu hraje František Smolík, vdovu Šustrovou a její lehkomyslnou dceru Antonie Nedošinská s Elou Poznerovou, vynikající výkon mimo rámec svého tradičního hereckého rejstříku podal i Vlasta Burian v roli alkoholického rytmistra Kylliana. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedie
    9
  • Otec Kondelík a ženich Vejvara
    Otec Kondelík a ženich Vejvara (1937)
    FilmRole: Kondelíková
    Rodina pražského měšťana a mistra malíře pokojů Václava Kondelíka žije ve svém domě v Ječné ulici spokojeně. Klid naruší pozvání na "zástěrkový večírek", kde se dcera Pepička seznámí s mladým magistrátním úředníkem Františkem Vejvarou. Oba mladí lidé se do sebe zamilují. Jejich vztah podporuje i paní Kondelíková, neboť Vejvara by se mohl stát pro dceru vítaným ženichem. Pepiččina známost však naruší ustálený pořádek Kondelíkova života.
    Žánry:Komedie
    69%
    Rodina pražského měšťana a mistra malíře pokojů Václava Kondelíka žije ve svém domě v Ječné ulici spokojeně. Klid naruší pozvání na "zástěrkový večírek", kde se dcera Pepička seznámí s mladým magistrátním úředníkem Františkem Vejvarou. Oba mladí lidé se do sebe zamilují. Jejich vztah podporuje i paní Kondelíková, neboť Vejvara by se mohl stát pro dceru vítaným ženichem. Pepiččina známost však naruší ustálený pořádek Kondelíkova života.
    Žánry:Komedie
    10
  • Dobrý voják Švejk
    Dobrý voják Švejk (1926)
    FilmRole: paní Müllerová
    Paní Mülerová přinese Švejkovi novinu o zavraždění arcivévody. Švejk se odebere do hostince U kalicha, filozofuje o Ferdinandovi a detektiv Bretschneider ho zatkne. U výslechu Švejk všechny "zločiny" dozná a je po lékařské prohlídce převezen na psychiatrii, odkud ho jako blba pošlou domů . Záhy je Švejk povolán na vojnu. Kvůli silnému revmatismu ho paní Müllerová odveze k odvodu na vozíčku. Komise Švejka označí za simulanta. Je léčen v Iazaretu klystýry a dietou , kterou poruší díky pochoutkám baronky von Botzenheim. Švejk slouží jako pucflek u nadporučíka Lukáše, pro kterého ukradne psa jednoho obrsta. Obrst Lukáše se psem potká a dá ho přeložit k maršbataliónu. Ve vlaku do Budějovic Švejk nejprve slovně napadne generálmajora cestujícího inkognito a pak záchrannou brzdou zastaví vlak. Na nádraží je Švejk zadržen a musí do Budějovic pěšky. V Putimi považuje nadstrážmistr Švejka za ruského špióna. Po anabázi se Švejk hlásí v Budějovicích Lukášovi. Brzy odjíždějí na frontu. Na jedné zastávce Švejk ukradne pro Lukáše slepici. V polní kuchyni probíhá inspekce a stařičký generál vyznamená Švejka. U ohně vojáci vzpomínají na domov... Dochovala se pouze část filmu. Na film navazoval "Švejk na frontě", "Švejk v ruském zajetí" a "Švejk v civilu". V roce 1930 režisér Martin Frič sestavil ze tří filmů o Švejkovi ("Dobrý voják Švejk", "Švejk na frontě" a "Švejk v ruském zajetí") střihový film (3 200 metrů), který měl pod názvem "Osudy dobrého vojáka Švejka" premiéru 20 . 6. 1930.
    Žánry:Komedie
    68%
    Paní Mülerová přinese Švejkovi novinu o zavraždění arcivévody. Švejk se odebere do hostince U kalicha, filozofuje o Ferdinandovi a detektiv Bretschneider ho zatkne. U výslechu Švejk všechny "zločiny" dozná a je po lékařské prohlídce převezen na psychiatrii, odkud ho jako blba pošlou domů . Záhy je Švejk povolán na vojnu. Kvůli silnému revmatismu ho paní Müllerová odveze k odvodu na vozíčku. Komise Švejka označí za simulanta. Je léčen v Iazaretu klystýry a dietou , kterou poruší díky pochoutkám baronky von Botzenheim. Švejk slouží jako pucflek u nadporučíka Lukáše, pro kterého ukradne psa jednoho obrsta. Obrst Lukáše se psem potká a dá ho přeložit k maršbataliónu. Ve vlaku do Budějovic Švejk nejprve slovně napadne generálmajora cestujícího inkognito a pak záchrannou brzdou zastaví vlak. Na nádraží je Švejk zadržen a musí do Budějovic pěšky. V Putimi považuje nadstrážmistr Švejka za ruského špióna. Po anabázi se Švejk hlásí v Budějovicích Lukášovi. Brzy odjíždějí na frontu. Na jedné zastávce Švejk ukradne pro Lukáše slepici. V polní kuchyni probíhá inspekce a stařičký generál vyznamená Švejka. U ohně vojáci vzpomínají na domov... Dochovala se pouze část filmu. Na film navazoval "Švejk na frontě", "Švejk v ruském zajetí" a "Švejk v civilu". V roce 1930 režisér Martin Frič sestavil ze tří filmů o Švejkovi ("Dobrý voják Švejk", "Švejk na frontě" a "Švejk v ruském zajetí") střihový film (3 200 metrů), který měl pod názvem "Osudy dobrého vojáka Švejka" premiéru 20 . 6. 1930.
    Žánry:Komedie
    11
  • Ohnivé léto
    Ohnivé léto (2002)
    SeriálRole: chůva
    68%
    12
  • Naši furianti
    Naši furianti (1937)
    FilmRole: Marie Dubská

    Slavná hra Ladislava Stroupežnického se dotýká v ironické nadsázce vesnického fanfarónství v 19. století, vychloubačností jednoho před druhým - a zjišťuje, že tato vlastnost protínala celou společnost od nejbohatších až po nejchudší. I když prvotním sporem se stává obsazení místa ponocného, vzájemně se předhánějí hlavně starosta a první radní, oba stejně namyšlení. Jejich nesmiřitelná rivalita ovlivňuje dění v celé vsi. Filmový přepis se opírá o svižně napsané dialogy i sugestivní herecké ztvárnění, s rozdílným štěstím se pokouší dosáhnout vypravěčské dynamiky.

    Žánry:Komedie
    68%

    Slavná hra Ladislava Stroupežnického se dotýká v ironické nadsázce vesnického fanfarónství v 19. století, vychloubačností jednoho před druhým - a zjišťuje, že tato vlastnost protínala celou společnost od nejbohatších až po nejchudší. I když prvotním sporem se stává obsazení místa ponocného, vzájemně se předhánějí hlavně starosta a první radní, oba stejně namyšlení. Jejich nesmiřitelná rivalita ovlivňuje dění v celé vsi. Filmový přepis se opírá o svižně napsané dialogy i sugestivní herecké ztvárnění, s rozdílným štěstím se pokouší dosáhnout vypravěčské dynamiky.

    Žánry:Komedie
    13
  • Dům na předměstí
    Dům na předměstí (1933)
    FilmRole: Anna Faktorová

    Podle knihy Karla Poláčka vznikl úsměvný průhled na obyvatele jednoho činžovního domu, do jejichž soukromí ustavičně zasahuje všetečná paní domácí, energická vdova po vojenském šikovateli. Režisér Miroslav Cikán vytvořil stále přitažlivý kolektivní portrét různorodých svérázných lidiček, dobře napsaných i zahraných. Mnohdy vyznívají žertovně, ale nikdy nejsou zesměšňováni. V hlavních rolích zaujmou jak Antonie Nedošínská, jež svou hrdinku obdařila výřečností i určitými sympatiemi, tak začínající Hugo Haas jako ostýchavý odhadce v zastavárně.

    Žánry:Komedie
    68%

    Podle knihy Karla Poláčka vznikl úsměvný průhled na obyvatele jednoho činžovního domu, do jejichž soukromí ustavičně zasahuje všetečná paní domácí, energická vdova po vojenském šikovateli. Režisér Miroslav Cikán vytvořil stále přitažlivý kolektivní portrét různorodých svérázných lidiček, dobře napsaných i zahraných. Mnohdy vyznívají žertovně, ale nikdy nejsou zesměšňováni. V hlavních rolích zaujmou jak Antonie Nedošínská, jež svou hrdinku obdařila výřečností i určitými sympatiemi, tak začínající Hugo Haas jako ostýchavý odhadce v zastavárně.

    Žánry:Komedie
    14
  • Okénko
    Okénko (1933)
    FilmRole: Dynybylová
    Docent Jakub Johánek se těšil na dědictví po strýci a předem ho s přáteli oslavoval, aniž by věděl, jaké poklady vlastně může očekávat. Trochu přehnal množství skleniček a druhý den se probudil s dokonalým oknem. Mučí ho kocovina, a do toho ještě přichází domovnice s prohlášením, že včera připravil její dceru o věneček - docenta tedy čeká urychlená svatba. Jakub sice po dívce už dlouho pokukuje, nyní má však docela jiné starosti. Vyhledal ho totiž jakýsi povaleč, který tvrdí, že na vlastní oči viděl, jak Johánek v noci zapálil stoh. Pokud nedostane tučné výkupné, půjde ho udat...
    Žánry:Komedie
    68%
    Docent Jakub Johánek se těšil na dědictví po strýci a předem ho s přáteli oslavoval, aniž by věděl, jaké poklady vlastně může očekávat. Trochu přehnal množství skleniček a druhý den se probudil s dokonalým oknem. Mučí ho kocovina, a do toho ještě přichází domovnice s prohlášením, že včera připravil její dceru o věneček - docenta tedy čeká urychlená svatba. Jakub sice po dívce už dlouho pokukuje, nyní má však docela jiné starosti. Vyhledal ho totiž jakýsi povaleč, který tvrdí, že na vlastní oči viděl, jak Johánek v noci zapálil stoh. Pokud nedostane tučné výkupné, půjde ho udat...
    Žánry:Komedie
    15
  • Falešná kočička aneb Když si žena umíní
    Falešná kočička aneb Když si žena umíní (1926)
    FilmRole: Vernerova hospodyně Amálka Holubová

    Zubní lékař dr. Verner se chce oženit, ale nesnese vedle sebe jinou ženu, než je jeho hospodyně Amálka. Napadne ho, že si najde prostou dívku, kterou si vychová podle svých představ. První pokusy však končí nezdarem a Verner odjíždí do Karlových Varů. Hospodyně tu potká Milču, které dělala chůvu a vypráví o vrtochu svého pána. Milča si připraví plán a vyhledá pobudu Pletichu, který ji seznámí s chováním lidí z periférie…

    Žánry:Komedie
    67%

    Zubní lékař dr. Verner se chce oženit, ale nesnese vedle sebe jinou ženu, než je jeho hospodyně Amálka. Napadne ho, že si najde prostou dívku, kterou si vychová podle svých představ. První pokusy však končí nezdarem a Verner odjíždí do Karlových Varů. Hospodyně tu potká Milču, které dělala chůvu a vypráví o vrtochu svého pána. Milča si připraví plán a vyhledá pobudu Pletichu, který ji seznámí s chováním lidí z periférie…

    Žánry:Komedie
    16
  • Velbloud uchem jehly
    Velbloud uchem jehly (1936)
    FilmRole: Peštová
    67%
    17
  • Za tichých nocí
    Za tichých nocí (1942)
    FilmRole: bytná
    Stačí málo, aby chudý hudební skladatel uvěřil, že dívka, do níž se zahleděl, miluje jiného. Odjede proto zapomenout do zámoří, kde se však prosadí, proslaví a také zbohatne. Když se poté vrátí do vlasti, jeho dávná láska je již vdaná - a zdá se, že na jakékoli vysvětlování osudného nedorozumění je pozdě. Přestože film vznikl již za protektorátu v roce(1940, mohlo se ještě volně cestovat do Ameriky i z ní. Básnivě tklivé melodrama si ovšem udržuje patřičnou "ušlechtilou" úroveň, ostatně scénář napsal Vítězslav Nezval.
    Žánry:DramaRomantický
    67%
    Stačí málo, aby chudý hudební skladatel uvěřil, že dívka, do níž se zahleděl, miluje jiného. Odjede proto zapomenout do zámoří, kde se však prosadí, proslaví a také zbohatne. Když se poté vrátí do vlasti, jeho dávná láska je již vdaná - a zdá se, že na jakékoli vysvětlování osudného nedorozumění je pozdě. Přestože film vznikl již za protektorátu v roce(1940, mohlo se ještě volně cestovat do Ameriky i z ní. Básnivě tklivé melodrama si ovšem udržuje patřičnou "ušlechtilou" úroveň, ostatně scénář napsal Vítězslav Nezval.
    Žánry:DramaRomantický
    18
  • Falešná kočička
    Falešná kočička (1937)
    FilmRole: hospodyně Amálka
    66%
    19
  • Dědečkem proti své vůli
    Dědečkem proti své vůli (1939)
    FilmRole: Kalinová
    Muži v plné síle si neradi přiznávají, že je ubíhající léta nezadržitelně posouvají na druhou kolej. Továrník Richard Osten je na tom stejně. Věk mu nelibě připomínají pouze prošedivělé skráně, jinak si ho odmítá připustit. Nejlépe se cítí ve společnosti mladých krásek, u nichž zaznamenává stejné úspěchy jako v podnikání, a tak se rozhodně nehodlá vzdát svého postavení. Jednoho dne se tedy nutně dostává do sporu s jediným synem Jiřím, který se "potatil", má pořádně tvrdou hlavu i silnou ctižádost. Syn opouští rodný dům, aby se vymanil ze závislosti na otci, změní si jméno a přijme místo u konkurence, kde začíná od píky. Tehdy potkává hezkou švadlenku Tonču a nad otcem náhle visí nejhorší hrozba, jakou si dovede představit - mohl by se stát dědečkem! Osten starší se ji rozhodne zlikvidovat po svém: pokusí se dívku synovi přebrat...
    Žánry:Komedie
    65%
    Muži v plné síle si neradi přiznávají, že je ubíhající léta nezadržitelně posouvají na druhou kolej. Továrník Richard Osten je na tom stejně. Věk mu nelibě připomínají pouze prošedivělé skráně, jinak si ho odmítá připustit. Nejlépe se cítí ve společnosti mladých krásek, u nichž zaznamenává stejné úspěchy jako v podnikání, a tak se rozhodně nehodlá vzdát svého postavení. Jednoho dne se tedy nutně dostává do sporu s jediným synem Jiřím, který se "potatil", má pořádně tvrdou hlavu i silnou ctižádost. Syn opouští rodný dům, aby se vymanil ze závislosti na otci, změní si jméno a přijme místo u konkurence, kde začíná od píky. Tehdy potkává hezkou švadlenku Tonču a nad otcem náhle visí nejhorší hrozba, jakou si dovede představit - mohl by se stát dědečkem! Osten starší se ji rozhodne zlikvidovat po svém: pokusí se dívku synovi přebrat...
    Žánry:Komedie
    20
  • Tonka Šibenice
    Tonka Šibenice (1930)
    FilmRole: majitelka nevěstince
    65%
    21
  • Klapzubova XI.
    Klapzubova XI. (1938)
    FilmRole: Klapzubová
    Podle humoristické knihy Eduarda Basse natočil v roce 1938 Ladislav Brom sportovní komedii, k níž napsal scénář příští úspěšný režisér Karel Steklý. Podobně jako v knižní předloze, také ve filmu je hlavní atrakcí jedenáct talentovaných fotbalistů – synů majitele autodílny Klapzuby. Vedle pokušení v podobě profesionalizace (rozbíjející přirozenou rodinnou jednotu) se v oddechovém snímku řeší i milostné vzplanutí středního útočníka Pepíka Klapzuby (Jan Šebor) k půvabné Evě (Hana Vítová). V rolích rodičů mezinárodně úspěšného týmu se objevili Theodor Pištěk a Antonie Nedošinská a řada dalších oblíbených herců. Část fotbalistů představují neherci, skuteční sportovci. Film měl premiéru pouhé čtyři týdny před podpisem Mnichovské dohody. Snímek tak nezaujal jen populárním tématem, ale i vlasteneckým vyzněním. (NFA)
    64%
    Podle humoristické knihy Eduarda Basse natočil v roce 1938 Ladislav Brom sportovní komedii, k níž napsal scénář příští úspěšný režisér Karel Steklý. Podobně jako v knižní předloze, také ve filmu je hlavní atrakcí jedenáct talentovaných fotbalistů – synů majitele autodílny Klapzuby. Vedle pokušení v podobě profesionalizace (rozbíjející přirozenou rodinnou jednotu) se v oddechovém snímku řeší i milostné vzplanutí středního útočníka Pepíka Klapzuby (Jan Šebor) k půvabné Evě (Hana Vítová). V rolích rodičů mezinárodně úspěšného týmu se objevili Theodor Pištěk a Antonie Nedošinská a řada dalších oblíbených herců. Část fotbalistů představují neherci, skuteční sportovci. Film měl premiéru pouhé čtyři týdny před podpisem Mnichovské dohody. Snímek tak nezaujal jen populárním tématem, ale i vlasteneckým vyzněním. (NFA)
    22
  • Její lékař
    Její lékař (1933)
    FilmRole: Janatová
    64%
    23
  • Kvočna
    Kvočna (1937)
    FilmRole: hospodyně

    Kvočnou je tu míněna starostlivá babička, která ochraňuje a udobřuje členy své rozsáhlé rodiny. Má pochopení pro jejich slabosti a chyby, ale přesto se je nenápadně snaží ovlivňovat. Vyprávění, které odkrývá fungování velkých rodinných sešlostí, které se dotýká přetvářky i všelijakých malicherných osočování, je zasazeno do mezidobí mezi dvěma narozeninovými oslavami. Režisér Hugo Haas se tu pokusil překročit obvyklá melodramatická schémata, ale dnes již stěží pochopíme, čím kdysi mohl provokovat.

    Žánry:Komedie
    Režie:Hugo Haas
    64%

    Kvočnou je tu míněna starostlivá babička, která ochraňuje a udobřuje členy své rozsáhlé rodiny. Má pochopení pro jejich slabosti a chyby, ale přesto se je nenápadně snaží ovlivňovat. Vyprávění, které odkrývá fungování velkých rodinných sešlostí, které se dotýká přetvářky i všelijakých malicherných osočování, je zasazeno do mezidobí mezi dvěma narozeninovými oslavami. Režisér Hugo Haas se tu pokusil překročit obvyklá melodramatická schémata, ale dnes již stěží pochopíme, čím kdysi mohl provokovat.

    Žánry:Komedie
    Režie:Hugo Haas
    24
  • Pokušení paní Antonie
    Pokušení paní Antonie (1934)
    FilmRole: Antonie
    Hlavní hrdinka - chudá vdova po železničáři, sice získá místo hospodyně, avšak musí zapřít svou studující dceru. Obskurní podmínkou zaměstnavatele bylo, že nesmí mít žádné děti, ani příbuzné. Jenže jednoho dne se právě tato studentka ocitne v témže domě jako asistentka. Šaramantní muž se do ní dokonce zamiluje, ale vše naruší, když se prozradí příbuzenské pouto mezi oběma ženami.

    oficiální text distributora
    Žánry:Komedie
    64%
    Hlavní hrdinka - chudá vdova po železničáři, sice získá místo hospodyně, avšak musí zapřít svou studující dceru. Obskurní podmínkou zaměstnavatele bylo, že nesmí mít žádné děti, ani příbuzné. Jenže jednoho dne se právě tato studentka ocitne v témže domě jako asistentka. Šaramantní muž se do ní dokonce zamiluje, ale vše naruší, když se prozradí příbuzenské pouto mezi oběma ženami.

    oficiální text distributora
    Žánry:Komedie
    25
  • Matka Kráčmerka
    Matka Kráčmerka (1934)
    FilmRole: Barbora Kráčmerová

    Paní Barbora Kráčmerová je starostlivá matka. S manželem pilně pracuje a škudlí každý groš, aby dceři našetřila věno. A pak se jednoho dne dá pobláznit zprávou v novinách, sebere valnou část úspor a koupí za ni drahý los. Sice toho vzápětí lituje a chtěla by ho vrátit, je však pozdě, tah už proběhl. Ještě že Barbora nepřišla do loterijního střediska včas: rodina vyhrála celé dva miliony! Mohou tedy od základů změnit svůj život. Kupují starý palác a stěhují se do něj. Ovšem matka Kráčmerka se těžce vpravuje do role vznešené paní domácí. V hloubi duše je to pořád prostá zelinářka se zlatým srdcem a neznalostí panských móresů...

    Žánry:Komedie
    63%

    Paní Barbora Kráčmerová je starostlivá matka. S manželem pilně pracuje a škudlí každý groš, aby dceři našetřila věno. A pak se jednoho dne dá pobláznit zprávou v novinách, sebere valnou část úspor a koupí za ni drahý los. Sice toho vzápětí lituje a chtěla by ho vrátit, je však pozdě, tah už proběhl. Ještě že Barbora nepřišla do loterijního střediska včas: rodina vyhrála celé dva miliony! Mohou tedy od základů změnit svůj život. Kupují starý palác a stěhují se do něj. Ovšem matka Kráčmerka se těžce vpravuje do role vznešené paní domácí. V hloubi duše je to pořád prostá zelinářka se zlatým srdcem a neznalostí panských móresů...

    Žánry:Komedie
    26
  • Děvčátko z venkova
    Děvčátko z venkova (1937)
    FilmRole: paní Julie
    63%
    27
  • Studentská máma
    Studentská máma (1935)
    FilmRole: Marie Klatovská
    62%
    28
  • Kantor Ideál
    Kantor Ideál (1932)
    FilmRole: Věřina teta
    • iVysílání
    62%
    29
  • Madla z cihelny
    Madla z cihelny (1933)
    FilmRole: matka Madly
    Baron Dolanský se hluboce zajímá o eugeniku, ví, jak to dopadá, když se kříží stále tytéž rostliny, a správně usuzuje, že s lidmi tomu nebude jinak. Je vdovec a potomky nemá, budoucího dědice erbu tedy musí obstarat jeho synovec Max. Strach z možné degenerace panu baronovi velí, aby rodu obstaral novou krev. Na druhou stranu to zase nesmí být jen tak někdo - musí mít alespoň určité způsoby. Jako nejvážnější adeptka připadá v úvahu chudičká, leč krásná Madla Lísková, měla by ovšem získat předběžnou průpravu. Šlechtic požaduje, aby na jeho zámku rok pobývala. Dívčina matka ochotně souhlasí, dceru přece čeká zajištěná budoucnost. Jak dopadne snažení českého Pygmaliona?
    Žánry:Komedie
    62%
    Baron Dolanský se hluboce zajímá o eugeniku, ví, jak to dopadá, když se kříží stále tytéž rostliny, a správně usuzuje, že s lidmi tomu nebude jinak. Je vdovec a potomky nemá, budoucího dědice erbu tedy musí obstarat jeho synovec Max. Strach z možné degenerace panu baronovi velí, aby rodu obstaral novou krev. Na druhou stranu to zase nesmí být jen tak někdo - musí mít alespoň určité způsoby. Jako nejvážnější adeptka připadá v úvahu chudičká, leč krásná Madla Lísková, měla by ovšem získat předběžnou průpravu. Šlechtic požaduje, aby na jeho zámku rok pobývala. Dívčina matka ochotně souhlasí, dceru přece čeká zajištěná budoucnost. Jak dopadne snažení českého Pygmaliona?
    Žánry:Komedie
    30
  • Zlatá Kateřina
    Zlatá Kateřina (1934)
    FilmRole: Kateřina Udatná
    61%
    31
  • Poslední Podskalák
    Poslední Podskalák (1940)
    FilmRole: hokynářka Barbora Kalinová
    61%
    32
  • Madla zpívá Evropě
    Madla zpívá Evropě (1940)
    FilmRole: Nána,Nána, hospodyně u Klána
    Do vesničky Lesov přijíždí jednou Český rozhlas a nahrává lidové písně. Písneň Madly Satranové se do rukou dostanou profesorovi Klánovi, vedoucímu úspěšného dětského sboru. Ihned se za Madlou rozjede, aby ji přivedl do Prahy. Madla se záhy stává členkou jeho dětského sboru. Všichni ji mají rádi. Sbor se dostane ještě víc na výsluní a jezdí i do ciziny. Jednou Klán onemocní a nemůže do ciziny jet. Madla se ochotně všeho ujímá a o děti se sama stará. Ve Španělsku náhodou potká svého strýce, který ji adoptuje (matka, otec i děda jí už nežili). Zůstává tedy s nemocným strýcen ve Španělsku. Když se to dozví Klán, je velmi smutný a konečně si přiznává, že je do Madly zamilován. Nakonec za ní přijede. Příběh tedy končí happy endem.
    Režie:Václav Binovec
    60%
    Do vesničky Lesov přijíždí jednou Český rozhlas a nahrává lidové písně. Písneň Madly Satranové se do rukou dostanou profesorovi Klánovi, vedoucímu úspěšného dětského sboru. Ihned se za Madlou rozjede, aby ji přivedl do Prahy. Madla se záhy stává členkou jeho dětského sboru. Všichni ji mají rádi. Sbor se dostane ještě víc na výsluní a jezdí i do ciziny. Jednou Klán onemocní a nemůže do ciziny jet. Madla se ochotně všeho ujímá a o děti se sama stará. Ve Španělsku náhodou potká svého strýce, který ji adoptuje (matka, otec i děda jí už nežili). Zůstává tedy s nemocným strýcen ve Španělsku. Když se to dozví Klán, je velmi smutný a konečně si přiznává, že je do Madly zamilován. Nakonec za ní přijede. Příběh tedy končí happy endem.
    Režie:Václav Binovec
    33
  • Dokud máš maminku
    Dokud máš maminku (1934)
    FilmRole: recitativ
    60%
    34
  • Barbora řádí
    Barbora řádí (1935)
    FilmRole: Barbora Čápová, zpívá píseň V dál když \ prchne mládí

    Nepříliš úspěšný Pavel Stehlík si s kamarádem Kopřivou neustále půjčuje peníze od svého domácího, krejčího Mráze, a marně přemýšlí, jak zlepšit svou situaci. Poradí jim dobrácký Vojtěch Čáp, manžel majitelky husí farmy v Brousilově, který v kavárně laškuje s tanečnicí Boby. Jeho rada je prostá - sňatek na inzerát. Stehlík skutečně na jeden inzerát odpoví, a to právě na ten, který jménem své dcery Heleny podala energická Barbora Čápová. Přestože odpovědí je celá bedna, jako nejlepší je vybrán právě dopis Pavla Stehlíka. A protože se do sebe mladí zamilují, chystají zanedlouho v Brousilově veselku. Jenže když se chce Vojtěch se zetěm povyrazit v Praze, Barbora objeví v jeho zápisníku slovo Boby, vedle pětimístnou cifru a usoudí, že manžel úspěšně investoval do luštěnin. V domnění, že jsou konečně bohatí, začne paní Barbora velkoryse vylepšovat domácnost a na nějakou korunu nehledí. Do toho přijede krejčí Mráz, jenž by rád získal peníze, které mu Stehlík dluží, a v Barboře pozná svou dávnou partnerku z ochotnického divadla. Aby jednoho neštěstí nebylo dost, vypraví se společně do Prahy a skončí ve stejném varieté, v němž si užívají Vojtěch se Stehlíkem. Barbora sice slibuje nevěrnému muži pomstu, ale vše nakonec dopadne úplně jinak.(TV Nova)

    Žánry:Komedie
    60%

    Nepříliš úspěšný Pavel Stehlík si s kamarádem Kopřivou neustále půjčuje peníze od svého domácího, krejčího Mráze, a marně přemýšlí, jak zlepšit svou situaci. Poradí jim dobrácký Vojtěch Čáp, manžel majitelky husí farmy v Brousilově, který v kavárně laškuje s tanečnicí Boby. Jeho rada je prostá - sňatek na inzerát. Stehlík skutečně na jeden inzerát odpoví, a to právě na ten, který jménem své dcery Heleny podala energická Barbora Čápová. Přestože odpovědí je celá bedna, jako nejlepší je vybrán právě dopis Pavla Stehlíka. A protože se do sebe mladí zamilují, chystají zanedlouho v Brousilově veselku. Jenže když se chce Vojtěch se zetěm povyrazit v Praze, Barbora objeví v jeho zápisníku slovo Boby, vedle pětimístnou cifru a usoudí, že manžel úspěšně investoval do luštěnin. V domnění, že jsou konečně bohatí, začne paní Barbora velkoryse vylepšovat domácnost a na nějakou korunu nehledí. Do toho přijede krejčí Mráz, jenž by rád získal peníze, které mu Stehlík dluží, a v Barboře pozná svou dávnou partnerku z ochotnického divadla. Aby jednoho neštěstí nebylo dost, vypraví se společně do Prahy a skončí ve stejném varieté, v němž si užívají Vojtěch se Stehlíkem. Barbora sice slibuje nevěrnému muži pomstu, ale vše nakonec dopadne úplně jinak.(TV Nova)

    Žánry:Komedie
    35
  • Dobře situovaný pán
    Dobře situovaný pán (1939)
    FilmRole: hospodyně Karolina
    Starožitník Samek žije staromládeneckým životem. Finančně pomáhá své hospodyni při výchově její dcery Máni, která se učí na venkově kadeřnicí. Na doporučení dohazovače Mudry se Samek rozhodne, že se ožení. Máňa se vrací do Prahy a Samek, který ji delší dobu neviděl, je okouzlen jejím půvabem. Máňa má možnost získat pěkné místo, chybí jí však znalost němčiny. Samek jí nabídne výuku při společných vycházkách. Při německé konverzaci na Petříně Máňa upoutá elektrikáře Vaška, který se do ní zamiluje. Myslí si, že Máňa neumí česky, a tak si koupí učebnici němčiny, aby s ní mohl hovořit. Brzy se naskytne příležitost a oba mladí lidé si vyznají lásku. Samek se chystá nabídnout Máně manželství. Máňa ho ale předejde. Svěří se mu se svou láskou a prosí, aby zadal Vaškovi práci...
    60%
    Starožitník Samek žije staromládeneckým životem. Finančně pomáhá své hospodyni při výchově její dcery Máni, která se učí na venkově kadeřnicí. Na doporučení dohazovače Mudry se Samek rozhodne, že se ožení. Máňa se vrací do Prahy a Samek, který ji delší dobu neviděl, je okouzlen jejím půvabem. Máňa má možnost získat pěkné místo, chybí jí však znalost němčiny. Samek jí nabídne výuku při společných vycházkách. Při německé konverzaci na Petříně Máňa upoutá elektrikáře Vaška, který se do ní zamiluje. Myslí si, že Máňa neumí česky, a tak si koupí učebnici němčiny, aby s ní mohl hovořit. Brzy se naskytne příležitost a oba mladí lidé si vyznají lásku. Samek se chystá nabídnout Máně manželství. Máňa ho ale předejde. Svěří se mu se svou láskou a prosí, aby zadal Vaškovi práci...
    36
  • Kariéra Pavla Čamrdy
    Kariéra Pavla Čamrdy (1931)
    Film
    59%
    37
  • Panna
    Panna (1940)
    FilmRole: matka
    59%
    38
  • Okénko do nebe
    Okénko do nebe (1940)
    FilmRole: věštkyně Krupičková
    Hudební skladatel Láďa Kristen a textař Jiří Kavalír si nemají téměř nač stěžovat. Napsali spolu už spoustu písniček, a ty jim přinesly slávu i zisk. Chybí jim pouze jediné: milující ženušky a teplo rodinného krbu. Ani jeden z nich však zatím nepotkal tu pravou. Staromládenectví si už užili dosyta, a tak se jednoho dne odhodlají k závažnému kroku: uveřejní seznamovací inzerát. Z došlých odpovědí se jim nejvíc zamlouvají studentky Slávinka a Máša.
    Žánry:HudebníKomedie
    58%
    Hudební skladatel Láďa Kristen a textař Jiří Kavalír si nemají téměř nač stěžovat. Napsali spolu už spoustu písniček, a ty jim přinesly slávu i zisk. Chybí jim pouze jediné: milující ženušky a teplo rodinného krbu. Ani jeden z nich však zatím nepotkal tu pravou. Staromládenectví si už užili dosyta, a tak se jednoho dne odhodlají k závažnému kroku: uveřejní seznamovací inzerát. Z došlých odpovědí se jim nejvíc zamlouvají studentky Slávinka a Máša.
    Žánry:HudebníKomedie
    39
  • Jedna z milionu
    Jedna z milionu (1935)
    FilmRole: Emilie Nezmarová
    Věra Kalinová bydlí u svého strýce továrníka a žije si jako v bavlnce. Právě vyhrála literární soutěž a dostala nabídku, aby pracovala v sociální rubrice jednoho časopisu. Začínající spisovatelka bere svou budoucí redakční práci velmi vážně - napřed chce poznat "opravdový život". Doma se vymluví, že jede na hory, a v převleku za chudou dívku navštíví zprostředkovatelnu práce. Tam se jí ujme paní Nezmarová, která se živí nepovoleným pouličním prodejem, neboť ji manželova nemoc připravila o všechen majetek. Energická vdova si novou pomocnici záhy zamiluje jako vlastní dceru a láskyplně o ni pečuje, jejich nuznou idylku však naruší policejní zásah...
    Žánry:Komedie
    58%
    Věra Kalinová bydlí u svého strýce továrníka a žije si jako v bavlnce. Právě vyhrála literární soutěž a dostala nabídku, aby pracovala v sociální rubrice jednoho časopisu. Začínající spisovatelka bere svou budoucí redakční práci velmi vážně - napřed chce poznat "opravdový život". Doma se vymluví, že jede na hory, a v převleku za chudou dívku navštíví zprostředkovatelnu práce. Tam se jí ujme paní Nezmarová, která se živí nepovoleným pouličním prodejem, neboť ji manželova nemoc připravila o všechen majetek. Energická vdova si novou pomocnici záhy zamiluje jako vlastní dceru a láskyplně o ni pečuje, jejich nuznou idylku však naruší policejní zásah...
    Žánry:Komedie
    40
  • Divoch
    Divoch (1936)
    FilmRole: Kateřina
    Majetný šéf autotováren Mirko Rolín je znuděný rozmařilým životem a rozhodne se strávit dovolenou sám, daleko od společnosti svých pražských přátel. S kamarádem Theodorem dokonce uzavře sázku, že se měsíc obejde bez pohodlí i polibku ženy. Vydá se pěšky do Dubrovníku, kde se seznámí s Vlastou, dcerou pražského majitele vinic, která zde tráví léto. Náhodou totiž požádal v jejich sídle o nocleh a posléze přijal i zaměstnání řidiče a sluhy. Otec chystá pro Vlastu překvapení v podobě ženicha, jímž je Mirkův přítel Theodor. Ten o Vlastu nemá zájem, neboť je zasnouben s herečkou Rosou Valetti...
    58%
    Majetný šéf autotováren Mirko Rolín je znuděný rozmařilým životem a rozhodne se strávit dovolenou sám, daleko od společnosti svých pražských přátel. S kamarádem Theodorem dokonce uzavře sázku, že se měsíc obejde bez pohodlí i polibku ženy. Vydá se pěšky do Dubrovníku, kde se seznámí s Vlastou, dcerou pražského majitele vinic, která zde tráví léto. Náhodou totiž požádal v jejich sídle o nocleh a posléze přijal i zaměstnání řidiče a sluhy. Otec chystá pro Vlastu překvapení v podobě ženicha, jímž je Mirkův přítel Theodor. Ten o Vlastu nemá zájem, neboť je zasnouben s herečkou Rosou Valetti...
    41
  • Děvče za výkladem
    Děvče za výkladem (1937)
    FilmRole: Anna Hurychová
    Šťastné konce bývají na místech, kde je nikdo nečeká

    Sentimentální vyprávění o chudé dívce Ince, která pracuje v obchodě s květinami a náhle zjistí, že vztah s úspěšným hercem Viktorem nezůstal bez následků. Rozmazlený Vikror si ji však vzít nemíní, protože zcela podléhá vlivu své matky, spisovatelky dívčích románů, která si ovšem pro svého syna představuje jiný osud, než připravuje svým hrdinkám.
    Žánry:DramaRomantický
    57%
    Šťastné konce bývají na místech, kde je nikdo nečeká

    Sentimentální vyprávění o chudé dívce Ince, která pracuje v obchodě s květinami a náhle zjistí, že vztah s úspěšným hercem Viktorem nezůstal bez následků. Rozmazlený Vikror si ji však vzít nemíní, protože zcela podléhá vlivu své matky, spisovatelky dívčích románů, která si ovšem pro svého syna představuje jiný osud, než připravuje svým hrdinkám.
    Žánry:DramaRomantický
    42
  • Včera neděle byla
    Včera neděle byla (1938)
    FilmRole: Šetelová
    57%
    43
  • Na růžích ustláno
    Na růžích ustláno (1934)
    FilmRole: Haugwitzová

    Plytká operetka rozvíjí oblíbenou historku o směšnosti těch, kteří by se rádi vydávali za \"lepší lidi\" - stejně jako rozšafná paní domácí z tohoto filmu. Chce zapomenout, že rodinné jmění ve skutečnosti pochází z malého zelinářského krámku. Když se poohlíží po výhodném ženichovi pro svou dceru, netuší, že naletěla podvodníkovi. Musí pak dát za pravdu svému manželu, který na její aktivity vždy hledíval s nedůvěrou.

    Žánry:HudebníKomedie
    56%

    Plytká operetka rozvíjí oblíbenou historku o směšnosti těch, kteří by se rádi vydávali za \"lepší lidi\" - stejně jako rozšafná paní domácí z tohoto filmu. Chce zapomenout, že rodinné jmění ve skutečnosti pochází z malého zelinářského krámku. Když se poohlíží po výhodném ženichovi pro svou dceru, netuší, že naletěla podvodníkovi. Musí pak dát za pravdu svému manželu, který na její aktivity vždy hledíval s nedůvěrou.

    Žánry:HudebníKomedie
    44
  • Výdělečné ženy
    Výdělečné ženy (1937)
    FilmRole: posluhovačka Nováková
    Rozvedená mladá matka Kamila Benderová pracuje jako úřednice a stenotypistka v rozhlase. Manžel ji před lety opustil a ona žije s malou dcerkou u své matky. Zaměstnanec rozhlasu ing. Marek jednoho dne předvádí generálnímu řediteli a dalším odborníkům svůj vynález – televizor vylepšený tak, že může na velké ploše zobrazovat nejen scény ze studia, nýbrž i z běžného prostředí s obyčejným denním osvětlením. Je tam i Kamilin bývalý muž, který pod jménem Wells předstírá zájem o koupi přístroje. Ve skutečnosti chce jen ukrást plány na jeho výrobu. Proto záměrně prezentaci překazí a odradí tak investory od toho, aby Markův vynález podporovali...
    Žánry:Drama
    Režie:Rolf Wanka
    56%
    Rozvedená mladá matka Kamila Benderová pracuje jako úřednice a stenotypistka v rozhlase. Manžel ji před lety opustil a ona žije s malou dcerkou u své matky. Zaměstnanec rozhlasu ing. Marek jednoho dne předvádí generálnímu řediteli a dalším odborníkům svůj vynález – televizor vylepšený tak, že může na velké ploše zobrazovat nejen scény ze studia, nýbrž i z běžného prostředí s obyčejným denním osvětlením. Je tam i Kamilin bývalý muž, který pod jménem Wells předstírá zájem o koupi přístroje. Ve skutečnosti chce jen ukrást plány na jeho výrobu. Proto záměrně prezentaci překazí a odradí tak investory od toho, aby Markův vynález podporovali...
    Žánry:Drama
    Režie:Rolf Wanka
    45
  • Lízino štěstí
    Lízino štěstí (1939)
    FilmRole: babička Lepařová
    54%
    46
  • Dceruška k pohledání
    Dceruška k pohledání (1940)
    FilmRole: hospodyně Cibulková
    Věra Ferbasová hrála v meziválečném období samá ztřeštěná děvčata, větroplachy jímž se dobovýn žargonem přezdívalo \"žabec\". Tatínek mívá s takovým potomkem samá trápení, protože víří jeden zmatek za druhým, i když tentokrát mnohé zamotají výmysly a lži hrdinčinných blízkých. Zbývá dodat, že velkou roli zde zastávají ochotníci a navrátilec z Ameriky.
    Žánry:Komedie
    Režie:Václav Binovec
    54%
    Věra Ferbasová hrála v meziválečném období samá ztřeštěná děvčata, větroplachy jímž se dobovýn žargonem přezdívalo \"žabec\". Tatínek mívá s takovým potomkem samá trápení, protože víří jeden zmatek za druhým, i když tentokrát mnohé zamotají výmysly a lži hrdinčinných blízkých. Zbývá dodat, že velkou roli zde zastávají ochotníci a navrátilec z Ameriky.
    Žánry:Komedie
    Režie:Václav Binovec
    47
  • Kariéra matky Lízalky
    Kariéra matky Lízalky (1937)
    FilmRole: matka Lízalka

    Komedie o nesplněných snech, marných nadějích a prohrách.

    Hlavní postavou je manželka bednářského mistra Lízala. Kdysi chtěla být operní divou, ale protože se jí nesplnil sen, ráda by pomohla alespoň své dceři Mařence, která sice pracuje v hotelové kuchyni, ale stejně jako máma sní o kariéře herečky. Šance se naskytne v okamžiku, kdy dostane příležitost zaskočit za modelku na kadeřnické soutěži a filmový režisér si ji vyhlédne do svého filmu.

    Žánry:Komedie
    54%

    Komedie o nesplněných snech, marných nadějích a prohrách.

    Hlavní postavou je manželka bednářského mistra Lízala. Kdysi chtěla být operní divou, ale protože se jí nesplnil sen, ráda by pomohla alespoň své dceři Mařence, která sice pracuje v hotelové kuchyni, ale stejně jako máma sní o kariéře herečky. Šance se naskytne v okamžiku, kdy dostane příležitost zaskočit za modelku na kadeřnické soutěži a filmový režisér si ji vyhlédne do svého filmu.

    Žánry:Komedie
    48
  • Fidlovačka
    Fidlovačka (1930)
    FilmRole: Mastílková

    U prvorepublikových filmů převažovaly literární náměty. Filmaři si vypůjčovali i hry Josefa Kajetána Tyla. Fidlovačka se stala jedním z prvních zvukových filmů, kde poprvé na plátně zazněla i národní hymna, kterou ovšem zapracoval již Tyl. Vznikla naivní, ovšem zarputile vlastenecká veselohra o ševcvovské cechovní slavnosti, zněla národovecká hesla a převažoval operetní ráz. Nenáročný snímek potěšil hlavně venkovské publikum, jemuž byl v prvé řadě určen.

    52%

    U prvorepublikových filmů převažovaly literární náměty. Filmaři si vypůjčovali i hry Josefa Kajetána Tyla. Fidlovačka se stala jedním z prvních zvukových filmů, kde poprvé na plátně zazněla i národní hymna, kterou ovšem zapracoval již Tyl. Vznikla naivní, ovšem zarputile vlastenecká veselohra o ševcvovské cechovní slavnosti, zněla národovecká hesla a převažoval operetní ráz. Nenáročný snímek potěšil hlavně venkovské publikum, jemuž byl v prvé řadě určen.

    49
  • Irčin románek
    Irčin románek (1936)
    FilmRole: Šulcová
    49%
    50
  • Pražský flamendr
    Pražský flamendr (1941)
    FilmRole: bytná
    49%
    51
  • Pepina Rejholcová
    Pepina Rejholcová (1932)
    FilmRole: teta
    46%
    52
  • Strýček z Ameriky
    Strýček z Ameriky (1933)
    FilmRole: statkářka Kuličková
    44%
    53