Jiří Hrzán: Nejlepší filmy
a seriály

7.3

Jiří Hrzán: Filmy a seriály

  • Pane, vy jste vdova!
    Pane, vy jste vdova! (1970)
    FilmRole: astrolog Stuart Hample
    • VOYO
    • iVysílání
    • Canal+
    Bláznivá komedie s mnoha neočekávanými zápletkami a záměnami osob se odehrává v blíže neurčeném království, kam přijíždí státní návštěva – král sousedního státu. Incident, který má za následek vážné poranění vzácného hosta, přiměje krále zrušit armádu, která prokázala svou neschopnost. Generálové se ovšem okamžitě spiknou a chystají se svého vladaře odstranit. Ale jsou zde geniální poddaní – lékař, který transplantuje kterýkoliv orgán komukoliv, astrolog, který předvídá spolehlivě všechny katastrofy, a mnoho krásných a chytrých žen, které příslušně komplikují již zapletenou situaci... Pod dnes již klasickou crazy komedií s absurdními zápletkami je podepsáno sehrané autorské duo Václav Vorlíček a Miloš Macourek. (Česká televize)
    Žánry:KomedieSci-fi
    82%
    Bláznivá komedie s mnoha neočekávanými zápletkami a záměnami osob se odehrává v blíže neurčeném království, kam přijíždí státní návštěva – král sousedního státu. Incident, který má za následek vážné poranění vzácného hosta, přiměje krále zrušit armádu, která prokázala svou neschopnost. Generálové se ovšem okamžitě spiknou a chystají se svého vladaře odstranit. Ale jsou zde geniální poddaní – lékař, který transplantuje kterýkoliv orgán komukoliv, astrolog, který předvídá spolehlivě všechny katastrofy, a mnoho krásných a chytrých žen, které příslušně komplikují již zapletenou situaci... Pod dnes již klasickou crazy komedií s absurdními zápletkami je podepsáno sehrané autorské duo Václav Vorlíček a Miloš Macourek. (Česká televize)
    Žánry:KomedieSci-fi
    1
  • Jak utopit dr. Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách
    Jak utopit dr. Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách (1974)
    FilmRole: vodník Thomas, nápadník Polly
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +1
    Vodnická rodina nemá v civilizovaném světě lehký život. Jednoho dne dostane dekret na byt v novostavbě, kde po vodě není ani stopy. Vodníci se odmítají stěhovat ze svého vlhkého domova u Vltavy a rozhodnou, že nepodplatitelného bytového referenta dr. Mráčka utopí. Všechny jejich pokusy ale selhávají. Dr. Mráček je stále naživu a hlavní zásluhu na tom má mladá zamilovaná vodnická dívka Jana. V téže době trápí vodnictvo ještě jedna starost – ubývá jim členů. Pomoc očekávají od dvou mladých zdatných vodníků... (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    82%
    Vodnická rodina nemá v civilizovaném světě lehký život. Jednoho dne dostane dekret na byt v novostavbě, kde po vodě není ani stopy. Vodníci se odmítají stěhovat ze svého vlhkého domova u Vltavy a rozhodnou, že nepodplatitelného bytového referenta dr. Mráčka utopí. Všechny jejich pokusy ale selhávají. Dr. Mráček je stále naživu a hlavní zásluhu na tom má mladá zamilovaná vodnická dívka Jana. V téže době trápí vodnictvo ještě jedna starost – ubývá jim členů. Pomoc očekávají od dvou mladých zdatných vodníků... (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    2
  • Nebeští jezdci
    Nebeští jezdci (1968)
    FilmRole: palubní střelec seržant Novák alias Prcek
    • VOYO
    • O2 TV
    Západní protinacistický odboj byl v minulém režimu když ne přímo přezírán, tak aspoň zpochybňován jako politicky pomýlený. Přesto vzniklo několik filmů, které vzdávají hold válečným hrdinům - kromě děl jako Atentát nebo Oáza to byli zejména Nebeští jezdci. Režisér Jindřich Polák jimi oslavil statečnost českých letců v anglických řadách. Přitom se zdařile vyhnul patetickému ladění, naopak zdůraznil všední události i všední pohnutky, začlenil i milostné pletky. Zachycuje bodré vtipkování, jen zastírající napětí před odletem, který mohl být pro kohokoli tím posledním. Příběh je to výtečně napsaný, mimořádně strhující nejen autenticitou zobrazení, ale také hereckým ztvárněním.
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    81%
    Západní protinacistický odboj byl v minulém režimu když ne přímo přezírán, tak aspoň zpochybňován jako politicky pomýlený. Přesto vzniklo několik filmů, které vzdávají hold válečným hrdinům - kromě děl jako Atentát nebo Oáza to byli zejména Nebeští jezdci. Režisér Jindřich Polák jimi oslavil statečnost českých letců v anglických řadách. Přitom se zdařile vyhnul patetickému ladění, naopak zdůraznil všední události i všední pohnutky, začlenil i milostné pletky. Zachycuje bodré vtipkování, jen zastírající napětí před odletem, který mohl být pro kohokoli tím posledním. Příběh je to výtečně napsaný, mimořádně strhující nejen autenticitou zobrazení, ale také hereckým ztvárněním.
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    3
  • Arabela
    Arabela (1980)
    SeriálRole: TV asistent Gros
    • iVysílání
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, aby vše dobře nedopadlo.
    81%
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, aby vše dobře nedopadlo.
    4
  • Svatba jako řemen
    Svatba jako řemen (1967)
    FilmRole: ženich Venda
    • VOYO
    Jednoho večera se tu před nádražím objeví stará pragovka se dvěma značně podroušenými muži. U pokladny jeden z nich obtěžuje mladou prodavačku Haničku, které se ujme starší muž, velevážený tajemník, a nepokrytě se jí pokouší "sbalit". To si samozřejmě podnapilý mladík nenechá líbit a tak společně s přihlížejícím frajírkem dívku tajemníkovi přeberou. Posadí ji do auta a odjedou. Druhý den dívka nahlásí na VB, že byla znásilněna třemi neznámými muži. Vyšetřování případu se ujímá starší uvážlivý policista se svým mladým horkokrevným a mírně ztřeštěným kolegou. Jak se brzy ukáže, jeden z trojice mužů se právě žení a obvinění veselku značně zkomplikuje. Protože to s tím znásilněním ovšem není tak jednoznačné, nezbývá než přesvědčit Haničku, aby jej vzala zpět.
    Žánry:Komedie
    81%
    Jednoho večera se tu před nádražím objeví stará pragovka se dvěma značně podroušenými muži. U pokladny jeden z nich obtěžuje mladou prodavačku Haničku, které se ujme starší muž, velevážený tajemník, a nepokrytě se jí pokouší "sbalit". To si samozřejmě podnapilý mladík nenechá líbit a tak společně s přihlížejícím frajírkem dívku tajemníkovi přeberou. Posadí ji do auta a odjedou. Druhý den dívka nahlásí na VB, že byla znásilněna třemi neznámými muži. Vyšetřování případu se ujímá starší uvážlivý policista se svým mladým horkokrevným a mírně ztřeštěným kolegou. Jak se brzy ukáže, jeden z trojice mužů se právě žení a obvinění veselku značně zkomplikuje. Protože to s tím znásilněním ovšem není tak jednoznačné, nezbývá než přesvědčit Haničku, aby jej vzala zpět.
    Žánry:Komedie
    5
  • Byli jednou dva písaři
    Byli jednou dva písaři (1973)
    SeriálRole: farář
    Flaubertův Bouvard a Pécuchet bojuji svůj nerovný boj s nastupujícím rozmachem védy zcela nepřipraveni, neseznámeni s novými pravidly hry. Technika je něčím zcela novým pro právě končící století encyklopedistů, romantiků a snílků než pro strojový rytmus století právě se rodícího. Mnoho se ve století dvacátém změnilo, ale podíváme-li se zpátky, zjistíme, že je tu něco, co zůstává: lidská zvídavost, touha poznávat, objevovat, potýkat se s neznámým. Touha, kterou jsme včera nazvali nadšeným romantismem pánů Bouvarda a Pécucheta a kterou dnes obdivujeme jako romantismus nezdolných badatelů stejných jmen — v televizním zpracování je ztělesňuji Jiří Sovák a Miroslav Horníček. Neboť i v nás stále plane malý ohýnek utajované objevitelské touhy a nedáme dopustit na své vlastní objevy a poznatky. Protože jinak bychom nemohli vynalézat neuvěřitelné, věřit ještě nevynalezenému — a nezbylo by nám nic jiného než stárnout.
    Žánry:Komedie
    81%
    Flaubertův Bouvard a Pécuchet bojuji svůj nerovný boj s nastupujícím rozmachem védy zcela nepřipraveni, neseznámeni s novými pravidly hry. Technika je něčím zcela novým pro právě končící století encyklopedistů, romantiků a snílků než pro strojový rytmus století právě se rodícího. Mnoho se ve století dvacátém změnilo, ale podíváme-li se zpátky, zjistíme, že je tu něco, co zůstává: lidská zvídavost, touha poznávat, objevovat, potýkat se s neznámým. Touha, kterou jsme včera nazvali nadšeným romantismem pánů Bouvarda a Pécucheta a kterou dnes obdivujeme jako romantismus nezdolných badatelů stejných jmen — v televizním zpracování je ztělesňuji Jiří Sovák a Miroslav Horníček. Neboť i v nás stále plane malý ohýnek utajované objevitelské touhy a nedáme dopustit na své vlastní objevy a poznatky. Protože jinak bychom nemohli vynalézat neuvěřitelné, věřit ještě nevynalezenému — a nezbylo by nám nic jiného než stárnout.
    Žánry:Komedie
    6
  • Píseň pro Rudolfa III.
    Píseň pro Rudolfa III. (1967)
    Seriál
    • iVysílání
    81%
    7
  • Byl jednou jeden dům
    Byl jednou jeden dům (1974)
    SeriálRole: Tutek
    • iVysílání
    Jeden z nejlepších a nejoblíbenějších českých seriálů, dnes už uznávaný jako klasika, vznikl v polovině sedmdesátých let. Znamenal novou kapitolu v historii našeho původního seriálu. Prozaik Jan Otčenášek a dramatik Oldřich Daněk, v té době oba již renomovaní tvůrci, označili své dílo termínem "televizní román". Dali tak najevo, že jím nejde o běžný, spotřební, zábavně-populární žánr, ale že míří k televiznímu dílu hlubšího záběru. Na vypjatých historických okamžicích let 1936 až 1945 sledují zvraty českého osudu i podoby českého charakteru. Ve scénáři našel zalíbení režisér, jehož jméno čteme na dlouhé řadě těch nejvýznamnějších seriálů od dob jeho počátků dodnes - František Filip. Přivedl před kameru celou plejádu hereckých mistrů všech generací: Miloše Nedbala, Karla Högera, Danu Medřickou, Janu Hlaváčovou, Vladimíra Menšíka, Jiřího Adamíru, Josefa Somra, Petra Čepka, Jiřího Hrzána, Jaromíra Hanzlíka, Slávku Budínovou a dlouhou řadu dalších.
    80%
    Jeden z nejlepších a nejoblíbenějších českých seriálů, dnes už uznávaný jako klasika, vznikl v polovině sedmdesátých let. Znamenal novou kapitolu v historii našeho původního seriálu. Prozaik Jan Otčenášek a dramatik Oldřich Daněk, v té době oba již renomovaní tvůrci, označili své dílo termínem "televizní román". Dali tak najevo, že jím nejde o běžný, spotřební, zábavně-populární žánr, ale že míří k televiznímu dílu hlubšího záběru. Na vypjatých historických okamžicích let 1936 až 1945 sledují zvraty českého osudu i podoby českého charakteru. Ve scénáři našel zalíbení režisér, jehož jméno čteme na dlouhé řadě těch nejvýznamnějších seriálů od dob jeho počátků dodnes - František Filip. Přivedl před kameru celou plejádu hereckých mistrů všech generací: Miloše Nedbala, Karla Högera, Danu Medřickou, Janu Hlaváčovou, Vladimíra Menšíka, Jiřího Adamíru, Josefa Somra, Petra Čepka, Jiřího Hrzána, Jaromíra Hanzlíka, Slávku Budínovou a dlouhou řadu dalších.
    8
  • Homolka a tobolka
    Homolka a tobolka (1972)
    FilmRole: Bedřich Bradáček
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +1
    Děda s babi, Ludva, Heduš a dvojčata si přijíždějí užít zimní radovánky do zotavovny Radost ve Špindlerově Mlýně. Cestou si slíbí, že na sebe budou hodní, a kdo se tomu zpronevěří, bude za trest klečet. Vzápětí nato je samozřejmě potká spousta nepříjemností a zmatků, o které se zaslouží i právě nastupující kulturní referent. Další scénka nastane ve chvíli, kdy dva manželské páry požadují výměnu pokojů s Homolkovými a netrvá to dlouho ? a děda musí poprvé klečet. Šňůra nešťastných náhod pokračuje, mimo jiné dojde k menšímu požáru a následnému zaplavení pokoje starých Homolků, přičemž pomoc manželských párů je odhalena jako zištná ? stále si chtějí pokoje vyměnit. Po odmítnutí se složí a nabídnou Homolkům peníze. Na to Homolkovi přistoupí a těší se, jak se rozšoupnou. Pohádají se ale o to, jak peníze rozdělit a následně zjistí, že tobolku s penězi ztratili. Pospíchají na cvičnou louku, hrabou se v závějích a pokoušejí se najít ztracené peníze?
    77%
    Děda s babi, Ludva, Heduš a dvojčata si přijíždějí užít zimní radovánky do zotavovny Radost ve Špindlerově Mlýně. Cestou si slíbí, že na sebe budou hodní, a kdo se tomu zpronevěří, bude za trest klečet. Vzápětí nato je samozřejmě potká spousta nepříjemností a zmatků, o které se zaslouží i právě nastupující kulturní referent. Další scénka nastane ve chvíli, kdy dva manželské páry požadují výměnu pokojů s Homolkovými a netrvá to dlouho ? a děda musí poprvé klečet. Šňůra nešťastných náhod pokračuje, mimo jiné dojde k menšímu požáru a následnému zaplavení pokoje starých Homolků, přičemž pomoc manželských párů je odhalena jako zištná ? stále si chtějí pokoje vyměnit. Po odmítnutí se složí a nabídnou Homolkům peníze. Na to Homolkovi přistoupí a těší se, jak se rozšoupnou. Pohádají se ale o to, jak peníze rozdělit a následně zjistí, že tobolku s penězi ztratili. Pospíchají na cvičnou louku, hrabou se v závějích a pokoušejí se najít ztracené peníze?
    9
  • Slaměný klobouk
    Slaměný klobouk (1971)
    FilmRole: Bobin
    • VOYO
    Pařížský bonviván Maurice Fadinard je ve svých čtyřiceti letech finančně na dně. Jediným možným řešením je pro něj sňatek s nezkušenou, avšak zazobanou Helenkou, dcerou zelináře Nonancourta. Ve svatební den se Fadinard naposledy v lesíku sejde se svou milenkou. Jeho kůň nedopatřením sežere slaměný klobouk jiné dámy, Anais Beauperthuisové, která je tu se svým milencem, poručíkem Emilem. Protože Anais se ke svému žárlivému manželovi nemůže vrátit bez klobouku, požaduje Emil na Fadinardovi okamžitou nápravu. Dokonce kvůli tomu i s Anais dorazí do Fadinardova bytu. A tady začne kolotoč zmatků a nedorozumění. Fadinard neví, zda se nejdřív věnovat nevěstě a jejímu početnému příbuzenstvu, nebo rozzuřenému Emilovi. Ani jedni nechtějí čekat, a hlavně je zde kardinální otázka: kde v celém městě sehnat přesně stejný slaměný klobouk? (CS Film)
    Žánry:Komedie
    76%
    Pařížský bonviván Maurice Fadinard je ve svých čtyřiceti letech finančně na dně. Jediným možným řešením je pro něj sňatek s nezkušenou, avšak zazobanou Helenkou, dcerou zelináře Nonancourta. Ve svatební den se Fadinard naposledy v lesíku sejde se svou milenkou. Jeho kůň nedopatřením sežere slaměný klobouk jiné dámy, Anais Beauperthuisové, která je tu se svým milencem, poručíkem Emilem. Protože Anais se ke svému žárlivému manželovi nemůže vrátit bez klobouku, požaduje Emil na Fadinardovi okamžitou nápravu. Dokonce kvůli tomu i s Anais dorazí do Fadinardova bytu. A tady začne kolotoč zmatků a nedorozumění. Fadinard neví, zda se nejdřív věnovat nevěstě a jejímu početnému příbuzenstvu, nebo rozzuřenému Emilovi. Ani jedni nechtějí čekat, a hlavně je zde kardinální otázka: kde v celém městě sehnat přesně stejný slaměný klobouk? (CS Film)
    Žánry:Komedie
    10
  • Případ pro začínajícího kata
    Případ pro začínajícího kata (1970)
    FilmRole: Vyskoč
    • VOYO
    • O2 TV
    • iTunes
    • +1
    Vrcholné dílo a životní projekt v té době již etablovaného scenáristy a díky mezinárodně úspěšnému středometrážnímu snímku Postava k podpírání i režiséra Pavla Juráčka, je imaginativním opusem volně inspirovaném Gulliverovy cesty. Ze snímků sálá kafkovské absurdno, ačkoliv sám autor se vůbec Kafkovi vymezoval a tvrdil, že by film natočil stejně i bez jeho díla. Do 12 kapitol rozdělený příběh sleduje s autem havarujícího Gullivera, jenž se zatoulal do země Balnibarbi. V každé z kapitol poznává zdejší ekosystém a absurdity panujícího režimu. Těžko uchopitelný a mnohovrstevnatý film plynule přepíná grotesknem, snovostí, realitou a absurdní komedií, s čímž se pojí i žánrová nezařaditelnost, která je pro většinu novovlných filmů typická. Celistvý příběh je pro autorskou vizi podružný, mnohem důležitější je konfrontace hlavní postavy s ideologií celého systému a budovaný fikční svět. Časoprostorová pospolitost je záměrně roztříštěna, čemuž podléhají i stylistické a formální volby, když se často stříhá jump cuty či se snímá v kontrastních symetrických kompozicích.
    75%
    Vrcholné dílo a životní projekt v té době již etablovaného scenáristy a díky mezinárodně úspěšnému středometrážnímu snímku Postava k podpírání i režiséra Pavla Juráčka, je imaginativním opusem volně inspirovaném Gulliverovy cesty. Ze snímků sálá kafkovské absurdno, ačkoliv sám autor se vůbec Kafkovi vymezoval a tvrdil, že by film natočil stejně i bez jeho díla. Do 12 kapitol rozdělený příběh sleduje s autem havarujícího Gullivera, jenž se zatoulal do země Balnibarbi. V každé z kapitol poznává zdejší ekosystém a absurdity panujícího režimu. Těžko uchopitelný a mnohovrstevnatý film plynule přepíná grotesknem, snovostí, realitou a absurdní komedií, s čímž se pojí i žánrová nezařaditelnost, která je pro většinu novovlných filmů typická. Celistvý příběh je pro autorskou vizi podružný, mnohem důležitější je konfrontace hlavní postavy s ideologií celého systému a budovaný fikční svět. Časoprostorová pospolitost je záměrně roztříštěna, čemuž podléhají i stylistické a formální volby, když se často stříhá jump cuty či se snímá v kontrastních symetrických kompozicích.
    11
  • Píseň pro Rudolfa III.
    Píseň pro Rudolfa III. (1967)
    SeriálRole: Jarda Vaněk
    • iVysílání
    73%
    12
  • Prázdniny pro psa
    Prázdniny pro psa (1980)
    FilmRole: tatínek
    • VOYO
    72%
    13
  • Hlídač
    Hlídač (1970)
    FilmRole: vězeňský dozorce Josef Vildomec
    Pepík Vildomec je doma poslušným synem a v práci zodpovědným a úslužným vykonavatelem příkazů. Ledasco si nechá líbit, a to i od vězňů, které hlídá. Tajně si však vybíjí vztek a ponížení na svém psu, jediné bytosti, která je slabší než on. Svatba s opovrhovanou nalezenkyní Marií a útěk jednoho z vězňů však započnou proces Vildomcovy proměny v sadistickou bestii... Tento neobvyklý a v mnoha ohledech mimořádný film je jediným celovečerním dílem Ivana Renče. Jeho děj se odehrává v neurčité době a na neurčitém místě a zcela se soustřeďuje na vnitřní život hlavní postavy (část vyprávění je věnována hrdinovým představám, které se odehrávají na mořském ostrůvku s majákem). Film, který přesvědčivě zpracovává temné stránky lidské psychiky a který se mimo jiné dotýká i rasismu, se v kinech i v televizi objevoval jen sporadicky. Kvůli tomu se neprávem ocitl mezi polozapomenutými díly české kinematografie. (Česká televize)
    Režie:Ivan Renč
    72%
    Pepík Vildomec je doma poslušným synem a v práci zodpovědným a úslužným vykonavatelem příkazů. Ledasco si nechá líbit, a to i od vězňů, které hlídá. Tajně si však vybíjí vztek a ponížení na svém psu, jediné bytosti, která je slabší než on. Svatba s opovrhovanou nalezenkyní Marií a útěk jednoho z vězňů však započnou proces Vildomcovy proměny v sadistickou bestii... Tento neobvyklý a v mnoha ohledech mimořádný film je jediným celovečerním dílem Ivana Renče. Jeho děj se odehrává v neurčité době a na neurčitém místě a zcela se soustřeďuje na vnitřní život hlavní postavy (část vyprávění je věnována hrdinovým představám, které se odehrávají na mořském ostrůvku s majákem). Film, který přesvědčivě zpracovává temné stránky lidské psychiky a který se mimo jiné dotýká i rasismu, se v kinech i v televizi objevoval jen sporadicky. Kvůli tomu se neprávem ocitl mezi polozapomenutými díly české kinematografie. (Česká televize)
    Režie:Ivan Renč
    14
  • Drahé tety a já
    Drahé tety a já (1974)
    FilmRole: číšník Michal
    • VOYO
    V malé vilce na okraji malebného jihočeského městečka prožívají poklidné dny svého stáří mile potrhlé sestry Andělka a Fany, které oplývají takřka nevyčerpatelnou energií. Není proto divu, že když se Fany stane očitou svědkyní přepadení místní spořitelny, rozhodnou se vzít pátrání po lupiči do vlastních rukou. Hlavním podezřelým je neznámý mladík se psem podobným jejich fence Bobině. Brzy se však ukáže, že je to mládenec jejich milované neteře Hermínky. Horlivé tety proto musí najít nového podezřelého... (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimi
    71%
    V malé vilce na okraji malebného jihočeského městečka prožívají poklidné dny svého stáří mile potrhlé sestry Andělka a Fany, které oplývají takřka nevyčerpatelnou energií. Není proto divu, že když se Fany stane očitou svědkyní přepadení místní spořitelny, rozhodnou se vzít pátrání po lupiči do vlastních rukou. Hlavním podezřelým je neznámý mladík se psem podobným jejich fence Bobině. Brzy se však ukáže, že je to mládenec jejich milované neteře Hermínky. Horlivé tety proto musí najít nového podezřelého... (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimi
    15
  • ...a zase ta Lucie!
    ...a zase ta Lucie! (1984)
    FilmRole: profesor hudby
    • VOYO
    Zatímco Lucie jako nová vůdkyně party baví společně s formeláky všechny děti, potupený Osvald doma připravuje strašlivou pomstu. Chce se zmocnit kouzelných formeláků, což se mu k jeho škodě také podaří. Formeláci si totiž nenechají nic podobného líbit. Nejprve vybílí lednici, kde má Osvaldova maminka připraveny dobroty na velkou hostinu a potom znemožní Osvaldovo klavírní vystoupení před profesorem Hartmanem. Ale to samozřejmě není konec prázdninového dobrodružství. Sotva se Ferda a Ferda vrátí k Lucii, dobrodružství pokračuje, a tak si mohou děti díky oběma formelákům uprostřed léta například zabruslit.
    67%
    Zatímco Lucie jako nová vůdkyně party baví společně s formeláky všechny děti, potupený Osvald doma připravuje strašlivou pomstu. Chce se zmocnit kouzelných formeláků, což se mu k jeho škodě také podaří. Formeláci si totiž nenechají nic podobného líbit. Nejprve vybílí lednici, kde má Osvaldova maminka připraveny dobroty na velkou hostinu a potom znemožní Osvaldovo klavírní vystoupení před profesorem Hartmanem. Ale to samozřejmě není konec prázdninového dobrodružství. Sotva se Ferda a Ferda vrátí k Lucii, dobrodružství pokračuje, a tak si mohou děti díky oběma formelákům uprostřed léta například zabruslit.
    16
  • Tajemství proutěného košíku
    Tajemství proutěného košíku (1978)
    Seriál
    • iVysílání
    67%
    17
  • 18
  • Lucie, postrach ulice
    Lucie, postrach ulice (1980)
    Seriál
    Lucie je šestiletá dívka, která se nemůže dočkat až pujde poprvé do školy. Jenže prázdniny jako by nechtěly vůbec skončit, její kamarádky ještě nejsou doma a tak se Lucie nudí. Ve své fantazii se sice stává Vládkyní všech moří jenže si nemá s kým hrát a parta puberťáků které velí sousedovic Oskar, jí mezi sebe nechce. Aby se jí zbavili pošlou jí něco šlohnout do místního obchoďáku, Lucii se povede sebrat formelu, jenže je chycená bdělým detektivem. Prodavačky i detektivové Lucii marně prohledávají, nic nemá, formela totiž ožila a stali se z ní dva potměšilí skřítkové Malej a Velkej. Jejich tajné jméno je Fridrich a Fridrich, ale Lucie jim říká Ferda a Ferda. Konečně má Lucie kamarády, kteří dovedou zatopit nejen Oskarovi, ale řádně zamotat hlavu i rodičům...
    65%
    Lucie je šestiletá dívka, která se nemůže dočkat až pujde poprvé do školy. Jenže prázdniny jako by nechtěly vůbec skončit, její kamarádky ještě nejsou doma a tak se Lucie nudí. Ve své fantazii se sice stává Vládkyní všech moří jenže si nemá s kým hrát a parta puberťáků které velí sousedovic Oskar, jí mezi sebe nechce. Aby se jí zbavili pošlou jí něco šlohnout do místního obchoďáku, Lucii se povede sebrat formelu, jenže je chycená bdělým detektivem. Prodavačky i detektivové Lucii marně prohledávají, nic nemá, formela totiž ožila a stali se z ní dva potměšilí skřítkové Malej a Velkej. Jejich tajné jméno je Fridrich a Fridrich, ale Lucie jim říká Ferda a Ferda. Konečně má Lucie kamarády, kteří dovedou zatopit nejen Oskarovi, ale řádně zamotat hlavu i rodičům...
    19
  • Hotel pro cizince
    Hotel pro cizince (1966)
    FilmRole: Kája
    • VOYO
    • Canal+
    60. leta přinesla české kinematografii nejen vzedmutí kritického pohledu na sociální i politickou situaci, nejen zájem o mistrně postiženou všední existenci úplně obyčejných lidiček, ale také experimentující hledání nového tvaru, nových vypravěčských metod. Jeden z nejvýraznějších pokusů podnikl Antonín Máša filmem Hotel pro cizince. V stísněných prostorách kdysi nepochybně honosného penzionu se odehrává příběh mladého nadějného básníka, jenž byl nalezen zavražděný. Sledujeme tak jakousi rekonstrukci jeho osudů, jak je zachycuje dochovaný deník, spleť snově podivných událostí, k nimž se jen obtížně hledá výkladový klíč. Máša natočil jakousi svéráznou tragikomedii, v obrazové složce hojně inspirovanou secesí, ale také odkazem Franze Kafky. S odstupem času však snadno postřehneme neživotnou spekulativnost. Pojetí, které zpochybňuje hodnověrnost lidského vnímání i plnou poznatelnost dění kolem nás, prozrazuje módní vliv některých filmů francouzské nové vlny, zejména Loni v Marienbadu. Výsledkem je však pouhé epigonství.
    Žánry:DramaKomedie
    65%
    60. leta přinesla české kinematografii nejen vzedmutí kritického pohledu na sociální i politickou situaci, nejen zájem o mistrně postiženou všední existenci úplně obyčejných lidiček, ale také experimentující hledání nového tvaru, nových vypravěčských metod. Jeden z nejvýraznějších pokusů podnikl Antonín Máša filmem Hotel pro cizince. V stísněných prostorách kdysi nepochybně honosného penzionu se odehrává příběh mladého nadějného básníka, jenž byl nalezen zavražděný. Sledujeme tak jakousi rekonstrukci jeho osudů, jak je zachycuje dochovaný deník, spleť snově podivných událostí, k nimž se jen obtížně hledá výkladový klíč. Máša natočil jakousi svéráznou tragikomedii, v obrazové složce hojně inspirovanou secesí, ale také odkazem Franze Kafky. S odstupem času však snadno postřehneme neživotnou spekulativnost. Pojetí, které zpochybňuje hodnověrnost lidského vnímání i plnou poznatelnost dění kolem nás, prozrazuje módní vliv některých filmů francouzské nové vlny, zejména Loni v Marienbadu. Výsledkem je však pouhé epigonství.
    Žánry:DramaKomedie
    20
  • Říkání o víle Amálce
    Říkání o víle Amálce (1975)
    SeriálRole: vypravěč (mluví)
    Na lesním paloučku se udělala mlha, zafoukal vítr a najedou se objevila panenka, která se rozhodla, že si bude říkat víla Amálka. V první sérii uvidíte příběhy Jak nechala stát myslivce Mušku v lese, Jak potkala beránka Kudrnu, Jak našla kámen mutáček, Jak seděla v zelené kleci, Jak se udělala páčkem, Jak zatančila králi. Názvy jednotlivých epizod: 1. Jak nechala stát myslivce Mušku v lese 2. Jak potkala beránka Kudrnu 3. Jak našla kámen mutáček 4. Jak seděla v zelené kleci 5. Jak se udělala ptáčkem 6. Jak zatančila králi 7. Jak obrátila potok 8. Jak jí vodník Kebule málem řekl sedm 9. Jak přetancovala obra Hrompace 10. Jak pomáhala ježkovi s horkou tlapkou 11. Jak vyléčila ty dva, Hrompace a Ohniváče 12. Jak potkala oříškového panáčka 13. Jak odešla spát až do jara
    64%
    Na lesním paloučku se udělala mlha, zafoukal vítr a najedou se objevila panenka, která se rozhodla, že si bude říkat víla Amálka. V první sérii uvidíte příběhy Jak nechala stát myslivce Mušku v lese, Jak potkala beránka Kudrnu, Jak našla kámen mutáček, Jak seděla v zelené kleci, Jak se udělala páčkem, Jak zatančila králi. Názvy jednotlivých epizod: 1. Jak nechala stát myslivce Mušku v lese 2. Jak potkala beránka Kudrnu 3. Jak našla kámen mutáček 4. Jak seděla v zelené kleci 5. Jak se udělala ptáčkem 6. Jak zatančila králi 7. Jak obrátila potok 8. Jak jí vodník Kebule málem řekl sedm 9. Jak přetancovala obra Hrompace 10. Jak pomáhala ježkovi s horkou tlapkou 11. Jak vyléčila ty dva, Hrompace a Ohniváče 12. Jak potkala oříškového panáčka 13. Jak odešla spát až do jara
    21
  • Pražské noci
    Pražské noci (1968)
    FilmRole: 1. Fabricius a Zuzana - šofér
    Hororově laděný povídkový film zpracovává tři morbidní příběhy ze staré Prahy, nechybí tu ani posedlost proslulým golemem, ani prostopášná hraběnka, která se zapletla se samotným peklem, ani hostinská, která tráví bohaté zákazníky. Propojení jednotlivých příběhů, jak už to u povídkových filmů občas bývá, sice poněkud kolísá, ale jedná se o vizuálně nápadité zpodobnění dávných dob i smysl pro tragikomickou nadsázku. Ve filmu je patrná uvolněná atmosféra kolem roku 1968. Zejména povídka Evalda Schorma "Chlebové střevíčky" je dodnes nedoceněný filmový skvost s vynikající kamerou Františka Uldrycha a excelentním výkonem Josefa Somra. Také jediný hraný pokus režiséra Jiřího Brdečky, povídka "Poslední golem", zaujme svojí magickou atmosférou rudolfínské Prahy, spolu s tajemnou hudbou Zdeňka Lišky. A do třetice stojí za pozornost výkon Mileny Dvorské v jedné z mála vyloženě komických rolí.
    62%
    Hororově laděný povídkový film zpracovává tři morbidní příběhy ze staré Prahy, nechybí tu ani posedlost proslulým golemem, ani prostopášná hraběnka, která se zapletla se samotným peklem, ani hostinská, která tráví bohaté zákazníky. Propojení jednotlivých příběhů, jak už to u povídkových filmů občas bývá, sice poněkud kolísá, ale jedná se o vizuálně nápadité zpodobnění dávných dob i smysl pro tragikomickou nadsázku. Ve filmu je patrná uvolněná atmosféra kolem roku 1968. Zejména povídka Evalda Schorma "Chlebové střevíčky" je dodnes nedoceněný filmový skvost s vynikající kamerou Františka Uldrycha a excelentním výkonem Josefa Somra. Také jediný hraný pokus režiséra Jiřího Brdečky, povídka "Poslední golem", zaujme svojí magickou atmosférou rudolfínské Prahy, spolu s tajemnou hudbou Zdeňka Lišky. A do třetice stojí za pozornost výkon Mileny Dvorské v jedné z mála vyloženě komických rolí.
    22
  • Zbraně pro Prahu
    Zbraně pro Prahu (1974)
    FilmRole: Railwayman (voice)
    • VOYO
    62%
    23
  • Bouřlivé víno
    Bouřlivé víno (1976)
    FilmRole: Zezulák
    • VOYO
    I když režisér Václav Vorlíček patří k oblíbeným pohádkářům, mnozí jeho kolegové mu vyčítají destruktivní komunistické smýšlení. Takové smýšlení potvrzuje právě tento snímek, zpodobňující v žádoucím politickém klíči \"krizový\" rok 1968 jako rejdy zákeřných odpadlíků, kteří chtějí narušit pokojně budovaný blahobyt. Příběh natočený podle předlohy Jana Kozáka se odehrává v moravském vinařském družstvu, jehož rozšafného předsedu hraje Vladimír Menšík - hrdina musí přestát útoky protivníků, kteří jej obviňují ze zastaralých metod. Prozíravý předseda v nich však odhalí podvodníky, kteří se chtějí jen obohatit. Na tento politicky angažovanou satiru navazují již bezzubé, víceméně odpolitizované hříčky Zralé víno a Mladé víno.
    61%
    I když režisér Václav Vorlíček patří k oblíbeným pohádkářům, mnozí jeho kolegové mu vyčítají destruktivní komunistické smýšlení. Takové smýšlení potvrzuje právě tento snímek, zpodobňující v žádoucím politickém klíči \"krizový\" rok 1968 jako rejdy zákeřných odpadlíků, kteří chtějí narušit pokojně budovaný blahobyt. Příběh natočený podle předlohy Jana Kozáka se odehrává v moravském vinařském družstvu, jehož rozšafného předsedu hraje Vladimír Menšík - hrdina musí přestát útoky protivníků, kteří jej obviňují ze zastaralých metod. Prozíravý předseda v nich však odhalí podvodníky, kteří se chtějí jen obohatit. Na tento politicky angažovanou satiru navazují již bezzubé, víceméně odpolitizované hříčky Zralé víno a Mladé víno.
    24
  • 25
  • Bloudění
    Bloudění (1966)
    FilmRole: mladík
    Méně známý titul přesvědčivě postihuje ovzduší 60. let, zvažování nedávných vin i vyhlídek do budoucna. Generace otců se obtížně vyrovnává se svou účastí na stalinských represích, dospívající děti však již žijí zcela jinými strarostmi, odmítajíce uznávat své rodiče za jakoukoli autoritu. Avšak hledání nových životních modelů se stejně rozplyne do ztracena, hrdinům po všech konfrontačních střetech zůstává jen jakási morální kocovina. Graficky strohý, černobíle natočený snímek, s oblibou vytvářející figurální kompozice, však vnímavě postihuje mnohá dobová stigmata, zvláště rozpad mezigeneračního porozumění.
    60%
    Méně známý titul přesvědčivě postihuje ovzduší 60. let, zvažování nedávných vin i vyhlídek do budoucna. Generace otců se obtížně vyrovnává se svou účastí na stalinských represích, dospívající děti však již žijí zcela jinými strarostmi, odmítajíce uznávat své rodiče za jakoukoli autoritu. Avšak hledání nových životních modelů se stejně rozplyne do ztracena, hrdinům po všech konfrontačních střetech zůstává jen jakási morální kocovina. Graficky strohý, černobíle natočený snímek, s oblibou vytvářející figurální kompozice, však vnímavě postihuje mnohá dobová stigmata, zvláště rozpad mezigeneračního porozumění.
    26
  • Život bez kytary
    Život bez kytary (1962)
    FilmRole: Standa
    57%
    27
  • Florián
    Florián (1961)
    FilmRole: student
    55%
    28
  • Žalobníci
    Žalobníci (1960)
    FilmRole: mládežník
    54%
    29
  • Tři chlapi na cestách
    Tři chlapi na cestách (1973)
    FilmRole: pilot
    • VOYO
    Účastníky exkurze do západočeských zemědělských závodů, plzeňského pivovaru a Karlových Varů jsou obyvatelé vesnice Ouplavice, mezi nimiž jsou i dva ze tří členů rodiny Potůčkových, děda a otec Potůčkovi. Vyjíždí se časně ráno a družstevníci se těší. Zažijí spoustu veselých příhod, několik trapasů a nedorozumění, vyřeší několik sporů a otec Potůček, který právě prožívá osobní krizi a hodlá odstoupit z funkce předsedy družstva, si vše srovná v hlavě a rozhodne se ve funkci zůstat, čímž rozhodně nepotěší energickou Elišku Kacířovou, která už si na funkci dělal chutě.
    53%
    Účastníky exkurze do západočeských zemědělských závodů, plzeňského pivovaru a Karlových Varů jsou obyvatelé vesnice Ouplavice, mezi nimiž jsou i dva ze tří členů rodiny Potůčkových, děda a otec Potůčkovi. Vyjíždí se časně ráno a družstevníci se těší. Zažijí spoustu veselých příhod, několik trapasů a nedorozumění, vyřeší několik sporů a otec Potůček, který právě prožívá osobní krizi a hodlá odstoupit z funkce předsedy družstva, si vše srovná v hlavě a rozhodne se ve funkci zůstat, čímž rozhodně nepotěší energickou Elišku Kacířovou, která už si na funkci dělal chutě.
    30
  • Valčík pro milión
    Valčík pro milión (1960)
    FilmRole: Včela
    53%
    31
  • Pozor, ide Jozefína...
    Pozor, ide Jozefína... (1976)
    FilmRole: Gažino
    53%
    32
  • Šance
    Šance (1971)
    FilmRole: herec
    51%
    33
  • Hudba kolonád
    Hudba kolonád (1975)
    FilmRole: Vili
    49%
    34
  • Žena za pultem
    Žena za pultem (1977)
    Seriál
    43%
    35
  • Blázni, vodníci a podvodníci
    Blázni, vodníci a podvodníci (1980)
    FilmRole: vodník Michal
    • VOYO
    Sourozenečtí hrdinové se rádi oddávají recesistickým kouskům, blaží je šokování bližních a drsná překvapení. Jenže výlet mezi jihočeské ochotníky nakonec zaskočí i je samotné. Tento film potvrzuje úměru: čím více se tvůrci snaží rozesmávat, tím více podléhají trapnosti. Osvědčené hvězdy se jen bezmocně pitvoří.
    Žánry:Komedie
    43%
    Sourozenečtí hrdinové se rádi oddávají recesistickým kouskům, blaží je šokování bližních a drsná překvapení. Jenže výlet mezi jihočeské ochotníky nakonec zaskočí i je samotné. Tento film potvrzuje úměru: čím více se tvůrci snaží rozesmávat, tím více podléhají trapnosti. Osvědčené hvězdy se jen bezmocně pitvoří.
    Žánry:Komedie
    36
  • Reportáž psaná na oprátce
    Reportáž psaná na oprátce (1961)
    FilmRole: výrostek
    42%
    37
  • Buldoci a třešně
    Buldoci a třešně (1981)
    FilmRole: Fofo
    • VOYO
    Režiséru Juraji Herzovi, mistru temných morbidních tragikomedií (například Spalovače mrtvol), se příliš nezdařila výprava do bláznivé taškařice, spletené z neuvěřitelných zápletek. Vypráví totiž o italském mafiánu, jenž hledá úkryt v pražském závětří, ale je překvapen vynalézavostí místního podsvětí. Režisér bohužel vsadil na co největší zveličování postav i událostí, až namísto vtipnosti nastupuje trapnost. V takovém případě nepomáhá ani snaživě pumpovaný, avšak bezzubý černý humor, který ztrácí jakoukoli údernost. Plejáda oblíbených herců se nedostala dál než k pouhé šklebivé šarži.
    Žánry:Komedie
    Režie:Juraj Herz
    42%
    Režiséru Juraji Herzovi, mistru temných morbidních tragikomedií (například Spalovače mrtvol), se příliš nezdařila výprava do bláznivé taškařice, spletené z neuvěřitelných zápletek. Vypráví totiž o italském mafiánu, jenž hledá úkryt v pražském závětří, ale je překvapen vynalézavostí místního podsvětí. Režisér bohužel vsadil na co největší zveličování postav i událostí, až namísto vtipnosti nastupuje trapnost. V takovém případě nepomáhá ani snaživě pumpovaný, avšak bezzubý černý humor, který ztrácí jakoukoli údernost. Plejáda oblíbených herců se nedostala dál než k pouhé šklebivé šarži.
    Žánry:Komedie
    Režie:Juraj Herz
    38