Jeanne Moreau: Nejlepší filmy
a seriály

7.4

Jeanne Moreau: Filmy a seriály

  • Láska nebeská
    Láska nebeská (2003)
    FilmRole: Taxi Passenger at Marseille Airport (uncredited)
    • Netflix
    • VOYO
    • iTunes
    • +1
    Láska nebeská, nová romantická komedie ve stylu Čtyři svatby a jeden pohřeb, Notting Hill a Deník Bridget Jonesové, nás zavede do současného předvánočního Londýna, kde se odehraje příběh skládající se z mnoha nádherných milostných historek - někdy romantických, někdy smutných, někdy pošetilých. Žádná nepostrádá svůj osobitý humor. Všude, kam se podíváte, způsobuje láska chaos. Od nově jmenovaného ministerského předsedy, který se zamiluje 30 vteřin poté, co vejde do úřadu na Downing Street, až po smolařského prodavače sendvičů, který nemá s dívkami ve Velké Británii prostě štěstí a raději proto odjíždí do Wisconsinu; od spisovatele, který dostal košem a vypaří se do jižní Francie utěšit své bolavé srdce, až po stárnoucí rockovou hvězdu, která se snaží o come-back za každou cenu; od nevěsty, které dělá starosti nejlepší přítel jejího muže, až po ženu, které dělá starosti její manžel; od chlapce, který se zakoukal do nejkrásněší dívky ve škole, až po jeho nevlastního otce, který se zakokukal do Claudie Schiffer. Tyto londýnské životy a lásky se setkají, smísí a nakonec vše vyvrcholí na Štědrý večer s romantickými, dráždivými a komickými důsledky pro všechny zúčastněné.
    84%
    Láska nebeská, nová romantická komedie ve stylu Čtyři svatby a jeden pohřeb, Notting Hill a Deník Bridget Jonesové, nás zavede do současného předvánočního Londýna, kde se odehraje příběh skládající se z mnoha nádherných milostných historek - někdy romantických, někdy smutných, někdy pošetilých. Žádná nepostrádá svůj osobitý humor. Všude, kam se podíváte, způsobuje láska chaos. Od nově jmenovaného ministerského předsedy, který se zamiluje 30 vteřin poté, co vejde do úřadu na Downing Street, až po smolařského prodavače sendvičů, který nemá s dívkami ve Velké Británii prostě štěstí a raději proto odjíždí do Wisconsinu; od spisovatele, který dostal košem a vypaří se do jižní Francie utěšit své bolavé srdce, až po stárnoucí rockovou hvězdu, která se snaží o come-back za každou cenu; od nevěsty, které dělá starosti nejlepší přítel jejího muže, až po ženu, které dělá starosti její manžel; od chlapce, který se zakoukal do nejkrásněší dívky ve škole, až po jeho nevlastního otce, který se zakokukal do Claudie Schiffer. Tyto londýnské životy a lásky se setkají, smísí a nakonec vše vyvrcholí na Štědrý večer s romantickými, dráždivými a komickými důsledky pro všechny zúčastněné.
    1
  • Zvíře
    Zvíře (1977)
    Film
    • VOYO
    84%
    2
  • Final Cut - Dámy a pánové
    Final Cut - Dámy a pánové (2012)
    Film
    Co udělá náruživý režisér, když vyschne zdroj státní filmové dotace? Sedne na tři roky do střižny a z více než 450 klasických děl světové kinematografie vytvoří tisíc a jednu podobu lásky. Metapříběh vztahu mezi mužem a ženou zahrnující všechny nezbytné peripetie včetně namlouvání, zásnub, líbánek, nevěry, početí, rozluky či smrti představuje jak intelektuální výzvu pro cinefilní diváky, tak i čiré potěšení pro každého, komu téma lásky není cizí. Uznávaný maďarský režisér György Pálfi zručně experimentoval už ve svém festivalovém hitu Taxidermie (2006). Místo provokujícího syžetu se ovšem tentokrát pouští do rafinovaných kompozičních výbojů. (Febiofest)
    81%
    Co udělá náruživý režisér, když vyschne zdroj státní filmové dotace? Sedne na tři roky do střižny a z více než 450 klasických děl světové kinematografie vytvoří tisíc a jednu podobu lásky. Metapříběh vztahu mezi mužem a ženou zahrnující všechny nezbytné peripetie včetně namlouvání, zásnub, líbánek, nevěry, početí, rozluky či smrti představuje jak intelektuální výzvu pro cinefilní diváky, tak i čiré potěšení pro každého, komu téma lásky není cizí. Uznávaný maďarský režisér György Pálfi zručně experimentoval už ve svém festivalovém hitu Taxidermie (2006). Místo provokujícího syžetu se ovšem tentokrát pouští do rafinovaných kompozičních výbojů. (Febiofest)
    3
  • Nikdo mne nemá rád
    Nikdo mne nemá rád (1959)
    FilmRole: Woman with Dog

    Autobiograficky laděný debut Francoise Truffauta sleduje dospívajícího Antoina Doilea. Ten má problém s prospěchem ve škole a dopouští se rošťáren, za které je následně kárán svým učitelem, který mu za každý prohřešek uděluje vyšší a vyšší tresty. Zároveň má Antoine problémy s nevlastním otcem a matkou, která má k synovi chladný vztah, vzhledem k tomu, že jej porodila za svobodna. Během svých záškoláckých toulek, které podniká s kamarádem Reném, je Antoine svědkem toho, jak jeho matka randí s cizím mužem. Nevlastnímu otci je to však jedno, jelikož je zbabělý se ženě ozvat, čímž Antoine naprosto pohrdá. Antoine se tak po drobných útěcích z domova rozhodne utéct definitivně. S Reném udělájí plán, k jehož uskutečnění potřebují sehnat peníze. Antoine se tak rozhodne ukrást psací stroj, při čemž je však chycen a musí strávit noc na policejní stanici, na kterou ho zavede sám otčím. Následně je poslán do ústavu pro mladistvé, kde panuje tvrdý režim a Antoine opět zatouží po útěku. Ten se mu nakonec povede a Antoine se ocitá na pláži před rozlehlým mořem. Netušící a bezradný se otáčí směrem k divákovi.

    Žánry:DramaKrimiDětský
    80%

    Autobiograficky laděný debut Francoise Truffauta sleduje dospívajícího Antoina Doilea. Ten má problém s prospěchem ve škole a dopouští se rošťáren, za které je následně kárán svým učitelem, který mu za každý prohřešek uděluje vyšší a vyšší tresty. Zároveň má Antoine problémy s nevlastním otcem a matkou, která má k synovi chladný vztah, vzhledem k tomu, že jej porodila za svobodna. Během svých záškoláckých toulek, které podniká s kamarádem Reném, je Antoine svědkem toho, jak jeho matka randí s cizím mužem. Nevlastnímu otci je to však jedno, jelikož je zbabělý se ženě ozvat, čímž Antoine naprosto pohrdá. Antoine se tak po drobných útěcích z domova rozhodne utéct definitivně. S Reném udělájí plán, k jehož uskutečnění potřebují sehnat peníze. Antoine se tak rozhodne ukrást psací stroj, při čemž je však chycen a musí strávit noc na policejní stanici, na kterou ho zavede sám otčím. Následně je poslán do ústavu pro mladistvé, kde panuje tvrdý režim a Antoine opět zatouží po útěku. Ten se mu nakonec povede a Antoine se ocitá na pláži před rozlehlým mořem. Netušící a bezradný se otáčí směrem k divákovi.

    Žánry:DramaKrimiDětský
    4
  • Brutální Nikita
    Brutální Nikita (1990)
    FilmRole: Amanda
    Anne Parilaudová ztvárňuje v tomto filmu postavu mladé na drogách závislé Nikity, která jako jediná ze skupiny pachatelů přežije přepadení lékárny. Je zatčena a odsouzena na doživotí, ale tajná služba jí dá ještě jednu šanci pracovat pro vládu jako tajná agentka. V průběhu následujících let je Nikita vyškolena v dokonalý vraždící stroj a s novou totožností se vrací do života. Potkává svou lásku, díky které dokáže skoro úplně zapomenout na to, co prožila. V nejlepším období se však ozve telefon s prvním úkolem. Nikita na rozkaz zabíjí, až se jednoho dne rozhodne se vším skončit a odejít...
    Režie:Luc Besson
    79%
    Anne Parilaudová ztvárňuje v tomto filmu postavu mladé na drogách závislé Nikity, která jako jediná ze skupiny pachatelů přežije přepadení lékárny. Je zatčena a odsouzena na doživotí, ale tajná služba jí dá ještě jednu šanci pracovat pro vládu jako tajná agentka. V průběhu následujících let je Nikita vyškolena v dokonalý vraždící stroj a s novou totožností se vrací do života. Potkává svou lásku, díky které dokáže skoro úplně zapomenout na to, co prožila. V nejlepším období se však ozve telefon s prvním úkolem. Nikita na rozkaz zabíjí, až se jednoho dne rozhodne se vším skončit a odejít...
    Režie:Luc Besson
    5
  • Jules a Jim
    Jules a Jim (1962)
    FilmRole: Catherine
    Jemný milostný příběh, jehož hrdiny jsou dva přátelé, kteří se zamilují do jedné ženy. Dílko bez těžkopádné psychologické analýzy, s typicky francouzským espritem, rozebírá otázku přátelství, lásky a problém, může-li žena milovat dva muže, spojené poutem přátelství, a naopak. Film, jehož děj se odehrává v době kolem první světové války, se vyznačuje impresionistickou, pointilistickou atmosférou a lyrickým kouzlem exteriérových záběrů na širokém plátně. Originální režii pak doplňují výborné herecké výkony.
    78%
    Jemný milostný příběh, jehož hrdiny jsou dva přátelé, kteří se zamilují do jedné ženy. Dílko bez těžkopádné psychologické analýzy, s typicky francouzským espritem, rozebírá otázku přátelství, lásky a problém, může-li žena milovat dva muže, spojené poutem přátelství, a naopak. Film, jehož děj se odehrává v době kolem první světové války, se vyznačuje impresionistickou, pointilistickou atmosférou a lyrickým kouzlem exteriérových záběrů na širokém plátně. Originální režii pak doplňují výborné herecké výkony.
    6
  • Návrat sedmé roty
    Návrat sedmé roty (1975)
    Film
    78%
    7
  • Dobrodružství rabína Jákoba
    Dobrodružství rabína Jákoba (1973)
    Film
    Komedie Dobrodružství rabína Jákoba je jeden z mála filmů s Louisem de Funèsem, který se v českých kinech neobjevil. De Funès hraje Victora Datla, bohatého francouzského podnikatele s hluboce zakořeněnými předsudky proti cizincům, zejména Židům, Arabům a černochům. Jeho ideální svět by obsahoval pouze čistokrevné bílé Francouze. Nicméně, Datlův svět se obrátí vzhůru nohama, když se dozví, že jeho vlastní šofér je Žid a on sám se nevědomky zaplete do politicko-teroristické honičky. Když se snaží uniknout pronásledovatelům, je nucen převléci se za židovského rabína a účastnit se oslav židovské obce v Paříži.
    Žánry:KomedieSatira
    77%
    Komedie Dobrodružství rabína Jákoba je jeden z mála filmů s Louisem de Funèsem, který se v českých kinech neobjevil. De Funès hraje Victora Datla, bohatého francouzského podnikatele s hluboce zakořeněnými předsudky proti cizincům, zejména Židům, Arabům a černochům. Jeho ideální svět by obsahoval pouze čistokrevné bílé Francouze. Nicméně, Datlův svět se obrátí vzhůru nohama, když se dozví, že jeho vlastní šofér je Žid a on sám se nevědomky zaplete do politicko-teroristické honičky. Když se snaží uniknout pronásledovatelům, je nucen převléci se za židovského rabína a účastnit se oslav židovské obce v Paříži.
    Žánry:KomedieSatira
    8
  • Bídníci
    Bídníci (2000)
    Seriál
    Osudy Jeana Valjeana patří mezi ty příběhy, které se nám nikdy neomrzí a které budeme vždy vděčně přijímat v nové a nové podobě. Bídníci patří mezi ty příběhy, které každá generace francouzských tvůrců pokládá za výzvu. Zatím poslední filmové zpracování vzniklo v koprodukci pěti států a najdeme pod ním podepsány tvůrce úspěšného přepisu Monte Christa: režisérku Josée Dayanovou, scenáristu Didiera Decoina a Gérarda Depardieua, tedy 3D, jak toto úspěšné trio nazývá občas francouzský tisk. Pozornému divákovi neunikne, že se mnohé scény natáčely v Čechách a že se v epizodních rolích objeví i naši herci. Román Bídníci (Ubožáci) psal Victor Hugo po celá desetiletí a dokončil jej až v exilu. Příběh Jeana Valjeana, který uprchl z galejí, kam byl odsouzen za krádež chleba, koncipoval Hugo v pěti dílech. Žádný jeho román nedosáhl tak bouřlivého bezprostředního ohlasu jako právě Bídníci. Na jednotlivé svazky čekali před jejich vydáním v Bruselu a v Paříži zástupci knihkupců a čtenářů snad ze všech čtoucích vrstev obyvatelstva. Jen v samotné Paříži jich bylo v několika dnech rozebráno na 48 000 výtisků a román byl okamžitě překládán do světových jazyků. Záhy se objevovaly i dramatizace a film počítá adaptace již na desítky. Muzikálové zpracování přitáhlo miliony diváků nejen v Evropě.
    77%
    Osudy Jeana Valjeana patří mezi ty příběhy, které se nám nikdy neomrzí a které budeme vždy vděčně přijímat v nové a nové podobě. Bídníci patří mezi ty příběhy, které každá generace francouzských tvůrců pokládá za výzvu. Zatím poslední filmové zpracování vzniklo v koprodukci pěti států a najdeme pod ním podepsány tvůrce úspěšného přepisu Monte Christa: režisérku Josée Dayanovou, scenáristu Didiera Decoina a Gérarda Depardieua, tedy 3D, jak toto úspěšné trio nazývá občas francouzský tisk. Pozornému divákovi neunikne, že se mnohé scény natáčely v Čechách a že se v epizodních rolích objeví i naši herci. Román Bídníci (Ubožáci) psal Victor Hugo po celá desetiletí a dokončil jej až v exilu. Příběh Jeana Valjeana, který uprchl z galejí, kam byl odsouzen za krádež chleba, koncipoval Hugo v pěti dílech. Žádný jeho román nedosáhl tak bouřlivého bezprostředního ohlasu jako právě Bídníci. Na jednotlivé svazky čekali před jejich vydáním v Bruselu a v Paříži zástupci knihkupců a čtenářů snad ze všech čtoucích vrstev obyvatelstva. Jen v samotné Paříži jich bylo v několika dnech rozebráno na 48 000 výtisků a román byl okamžitě překládán do světových jazyků. Záhy se objevovaly i dramatizace a film počítá adaptace již na desítky. Muzikálové zpracování přitáhlo miliony diváků nejen v Evropě.
    9
  • Noc
    Noc (1961)
    FilmRole: Lidia
    Popis čtyřiadvaceti hodin v životě odcizeného manželského páru: návštěva umírajícího přítele, luxusní večírek, chvíle v nočním baru, bloumání po milánských ulicích. Prostřednictvím rafinovaného jazyka proniká režisér do nitra postav, které nemají vážné problémy, a přesto jim jejich existence protéká mezi prsty. Hrdinové jsou nazíráni jako objekty bez směřování a vlastní vůle. Žijí ve stavu „nesnesitelné lehkosti bytí“ v průmyslovém světě, z něhož se vytratily tradiční hodnoty. Pod hladinou všedních epizod probleskuje touha, nevěra, strach ze smrti a nejistota. V bezpříběhové sondě do života „lepší společnosti“ předjímá Antonioni obecné pocity dneška. Jeanne Moreau a Marcello Mastroianni v jedné ze svých nejnáročnějších rolí.
    Žánry:Drama
    77%
    Popis čtyřiadvaceti hodin v životě odcizeného manželského páru: návštěva umírajícího přítele, luxusní večírek, chvíle v nočním baru, bloumání po milánských ulicích. Prostřednictvím rafinovaného jazyka proniká režisér do nitra postav, které nemají vážné problémy, a přesto jim jejich existence protéká mezi prsty. Hrdinové jsou nazíráni jako objekty bez směřování a vlastní vůle. Žijí ve stavu „nesnesitelné lehkosti bytí“ v průmyslovém světě, z něhož se vytratily tradiční hodnoty. Pod hladinou všedních epizod probleskuje touha, nevěra, strach ze smrti a nejistota. V bezpříběhové sondě do života „lepší společnosti“ předjímá Antonioni obecné pocity dneška. Jeanne Moreau a Marcello Mastroianni v jedné ze svých nejnáročnějších rolí.
    Žánry:Drama
    10
  • 11
  • Falstaff
    Falstaff (1965)
    FilmRole: Doll Tearsheet
    V postavě Falstaffa Welles skvěle spojil bujarý komediální pohled s trudnomyslným dumáním o zvratech osudu. Falstaff spolu s princem Halem, ochotným se účastnit každé výtržnosti, vymetá krčmy a prožívá napínavá dobrodružství, aby byl hořce odmrštěn v okamžiku, kdy mladík nastoupí na královský trůn.

    Orson Welles nalezl své alter-ego: při povrchním pohledu bychom mohli konstatovat, že se ve Falstaffovi převtělil do žokovitě tlustého vychloubačného mluvky, jenž malichernou a směšnou zbabělost svých skutků později zakrývá vodopády slov, v nichž hájí své udatenství. Avšak kresba Falstaffa není zdaleka jednoznačná: je to poživačný přítel dobrého pití, laškování s děvčaty, člověk odmítající si připustit své neduhy, ochotný se rozdělit, ale hlavně je to za všech okolností optimistická bytost. Je jistě směšný, dojemný, ale důvěra, jakou vkládá do přátelství, si zasluhuje uznání – i proto vyvolává soucit, když je posléze odmrštěn jako nejen nepotřebná, ale přímo zhoubná připomínka minulosti.

    Falstaffovým věrným druhem a mnohdy dokonce iniciátorem divokých kousků (mezi nimiž nechybí oloupení zbožných pocestných) je totiž princ Jindra, následník trůnu. Když se ujme vlády, své někdejší nevázanosti i přátel se zříká. Falstaff pak záhy umírá nejen na své neduhy, ale především kvůli opovržlivé přezíravosti svého někdejšího druha, od něhož si sliboval (nejen pro sebe) výhodné místo u dvora...

    Welles si všímá společenského zázemí, důležitý je smysl pro detailní rozkreslení tehdejších sociálních podmínek, ať již společenské spodiny (výmluvná je zejména ošuntělá hospoda s příbytky podobnými spíše brlohům) či nejvyšší aristokracie (zde jsou příznačné záběry ze vznosných katedrál). Zapojuje do komparsu postavy s výraznou obličejovou fyziognomií, souznívá tak s postupy Pasoliniho. Včleňuje drobné epizody snad až groteskního dopadu, např. výjevy, jak těžkotonážní obrnění rytíři musí být na koně vytahováni kladkostrojem.

    Zatímco dialogové pasáže (a zejména všechny dvorské) ještě prozrazují vliv výchozího divadelního půdorysu, líčení Falstaffových nepravostí vykazuje více filmařských nápadů – ovšem nesporým inscenačním vrcholem je scéna krvavé bitvy, kdy proti Jindřichovi povstali odbojní šlechtici. Tato sekvence je natočena kamerou těkající často v detailech po bojišti, po probodávaných tělech, zběsilost dění umocňuje i střihová skladba, hraničící až s jakousi horečnatou vizí, jíž se proplétá zmateně pobíhající Falstaff.

    Pokus vypreparovat Falstaffa z několika Shakespearových her, v nichž se objevuje (zejména z Jindřicha IV., ale také Jindřicha V. a Veselých paniček windsorských), akcentuje nejen tragikomické pojetí titulní postavy jako středověkého bohéma a výtržníka, ale také zevšeobecňující úvahu o bezohledné, necitelné zodpovědnosti, která ve jménu čisté pověsti razantně zavrhuje včerejší hříchy mládí. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    75%
    V postavě Falstaffa Welles skvěle spojil bujarý komediální pohled s trudnomyslným dumáním o zvratech osudu. Falstaff spolu s princem Halem, ochotným se účastnit každé výtržnosti, vymetá krčmy a prožívá napínavá dobrodružství, aby byl hořce odmrštěn v okamžiku, kdy mladík nastoupí na královský trůn.

    Orson Welles nalezl své alter-ego: při povrchním pohledu bychom mohli konstatovat, že se ve Falstaffovi převtělil do žokovitě tlustého vychloubačného mluvky, jenž malichernou a směšnou zbabělost svých skutků později zakrývá vodopády slov, v nichž hájí své udatenství. Avšak kresba Falstaffa není zdaleka jednoznačná: je to poživačný přítel dobrého pití, laškování s děvčaty, člověk odmítající si připustit své neduhy, ochotný se rozdělit, ale hlavně je to za všech okolností optimistická bytost. Je jistě směšný, dojemný, ale důvěra, jakou vkládá do přátelství, si zasluhuje uznání – i proto vyvolává soucit, když je posléze odmrštěn jako nejen nepotřebná, ale přímo zhoubná připomínka minulosti.

    Falstaffovým věrným druhem a mnohdy dokonce iniciátorem divokých kousků (mezi nimiž nechybí oloupení zbožných pocestných) je totiž princ Jindra, následník trůnu. Když se ujme vlády, své někdejší nevázanosti i přátel se zříká. Falstaff pak záhy umírá nejen na své neduhy, ale především kvůli opovržlivé přezíravosti svého někdejšího druha, od něhož si sliboval (nejen pro sebe) výhodné místo u dvora...

    Welles si všímá společenského zázemí, důležitý je smysl pro detailní rozkreslení tehdejších sociálních podmínek, ať již společenské spodiny (výmluvná je zejména ošuntělá hospoda s příbytky podobnými spíše brlohům) či nejvyšší aristokracie (zde jsou příznačné záběry ze vznosných katedrál). Zapojuje do komparsu postavy s výraznou obličejovou fyziognomií, souznívá tak s postupy Pasoliniho. Včleňuje drobné epizody snad až groteskního dopadu, např. výjevy, jak těžkotonážní obrnění rytíři musí být na koně vytahováni kladkostrojem.

    Zatímco dialogové pasáže (a zejména všechny dvorské) ještě prozrazují vliv výchozího divadelního půdorysu, líčení Falstaffových nepravostí vykazuje více filmařských nápadů – ovšem nesporým inscenačním vrcholem je scéna krvavé bitvy, kdy proti Jindřichovi povstali odbojní šlechtici. Tato sekvence je natočena kamerou těkající často v detailech po bojišti, po probodávaných tělech, zběsilost dění umocňuje i střihová skladba, hraničící až s jakousi horečnatou vizí, jíž se proplétá zmateně pobíhající Falstaff.

    Pokus vypreparovat Falstaffa z několika Shakespearových her, v nichž se objevuje (zejména z Jindřicha IV., ale také Jindřicha V. a Veselých paniček windsorských), akcentuje nejen tragikomické pojetí titulní postavy jako středověkého bohéma a výtržníka, ale také zevšeobecňující úvahu o bezohledné, necitelné zodpovědnosti, která ve jménu čisté pověsti razantně zavrhuje včerejší hříchy mládí. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    12
  • Deník komorné
    Deník komorné (1964)
    FilmRole: Céléstine
    • DaFilms
    Čierna história nepotrestaného zločinu je situovaná do nevľúdneho, izolovaného, honosného vidieckeho sídla, ktorého majiteľom je ctihodný nemohúci starec, sublimujúci posledné záchvevy svojich vášní do neškodných prejavov detinského fetišizmu. V stuchnutom priestore komplikovaných tráum sa nová, bystrá a elegantná komorná Celestine pohybuje ako pobavený pozorovateľ. Keď sa však dozvie o hroznom zločine, začína racionálne konať. Dramatické udalosti sú podané vo voľnom, akoby ľahostajnom, monotónnom toku širokouhlých záberov, rafinovane necitlivému pohľadu zodpovedá aj pustota jesennej krajiny. Viaceré absurdné prvky, surrealistické symboly, sarkazmy voči polícii a duchovenstvu nezaprú svojho tvorcu. Hlboká, sarkasticky podfarbená meditácia nad márnou existenciou spoločenstva, ktorého členovia sú obeťami mystérií, predsudkov a vzájomných podvodov, je zároveň jednou z buňuelovsky svojráznych štúdií tajomnej podstaty démonického ženstva (nasledovanej postavami vo filmoch Kráska dňa, Tristana a Ten tajomný predmet túžby). Triumf zla potvrdzuje záver, v ktorom neodsúdený vrah, fanatický antisemita a šovinista kočiš Joseph ako majiteľ kaviarne potešene víta pravicových demonštrantov krikom Nech žije Chiappe (meno parížskeho prefekta, ktorý v r. 1930 zakázal premietať Zlatý vek). Prvá spolupráca so scenáristom J.-C. Carriérom, významným spolutvorcom všetkých Buňuelových francúzskych diel. Napriek nepochybným kvalitám filmu chýba sugestívna chvejivosť a vnútorná naliehavosť režisérových vrcholných diel. Film bol natočený na motívy románu Octave Mirabeaua.
    75%
    Čierna história nepotrestaného zločinu je situovaná do nevľúdneho, izolovaného, honosného vidieckeho sídla, ktorého majiteľom je ctihodný nemohúci starec, sublimujúci posledné záchvevy svojich vášní do neškodných prejavov detinského fetišizmu. V stuchnutom priestore komplikovaných tráum sa nová, bystrá a elegantná komorná Celestine pohybuje ako pobavený pozorovateľ. Keď sa však dozvie o hroznom zločine, začína racionálne konať. Dramatické udalosti sú podané vo voľnom, akoby ľahostajnom, monotónnom toku širokouhlých záberov, rafinovane necitlivému pohľadu zodpovedá aj pustota jesennej krajiny. Viaceré absurdné prvky, surrealistické symboly, sarkazmy voči polícii a duchovenstvu nezaprú svojho tvorcu. Hlboká, sarkasticky podfarbená meditácia nad márnou existenciou spoločenstva, ktorého členovia sú obeťami mystérií, predsudkov a vzájomných podvodov, je zároveň jednou z buňuelovsky svojráznych štúdií tajomnej podstaty démonického ženstva (nasledovanej postavami vo filmoch Kráska dňa, Tristana a Ten tajomný predmet túžby). Triumf zla potvrdzuje záver, v ktorom neodsúdený vrah, fanatický antisemita a šovinista kočiš Joseph ako majiteľ kaviarne potešene víta pravicových demonštrantov krikom Nech žije Chiappe (meno parížskeho prefekta, ktorý v r. 1930 zakázal premietať Zlatý vek). Prvá spolupráca so scenáristom J.-C. Carriérom, významným spolutvorcom všetkých Buňuelových francúzskych diel. Napriek nepochybným kvalitám filmu chýba sugestívna chvejivosť a vnútorná naliehavosť režisérových vrcholných diel. Film bol natočený na motívy románu Octave Mirabeaua.
    13
  • Výtah na popraviště
    Výtah na popraviště (1958)
    FilmRole: Florence Carala

    Debut francúzskeho režiséra L. Malla, predstaviteľa novej francúzskej vlny. Kultový film svojho obdobia, nakrútený podľa románu Noëla Kalefa, s vynikajúcou hudbou Milesa Davisa. Hneď vo svojom prvom samostatnom diele prejavil majstrovstvo dramatickej výstavby a zmysel pre vnútorné napätie, postavené na detailoch. Ideálne naplánovaný a uskutočnený zločin sa skoro prezradil, doslova sa rúti ako domček z karát. Julien Tavernier (Maurice Ronet) sa musí vrátiť do domu, kde pred malou chvíľou vraždil a ... zasekne sa vo výťahu. Jeho milenka a spoločníčka Florence Carala (Jeanne Moreau) si ide nohy zodrať pri hľadaní nečakane nezvestného milenca...

    74%

    Debut francúzskeho režiséra L. Malla, predstaviteľa novej francúzskej vlny. Kultový film svojho obdobia, nakrútený podľa románu Noëla Kalefa, s vynikajúcou hudbou Milesa Davisa. Hneď vo svojom prvom samostatnom diele prejavil majstrovstvo dramatickej výstavby a zmysel pre vnútorné napätie, postavené na detailoch. Ideálne naplánovaný a uskutočnený zločin sa skoro prezradil, doslova sa rúti ako domček z karát. Julien Tavernier (Maurice Ronet) sa musí vrátiť do domu, kde pred malou chvíľou vraždil a ... zasekne sa vo výťahu. Jeho milenka a spoločníčka Florence Carala (Jeanne Moreau) si ide nohy zodrať pri hľadaní nečakane nezvestného milenca...

    14
  • Proces
    Proces (1962)
    FilmRole: Marika Burstnerová
    Svou adaptaci jednoho z nejslavnějších románů dvacátého století, Procesu Franze Kafky, zamýšlel Orson Welles obohatit o dechberoucí výpravu. Když však producenti nedodali potřebnou peněžní sumu, rozhodl se nekorunovaný král mezi filmovými režiséry, že příběh procesu s Josefem K. nebude nic jiného než jedna velká noční můra, a řadu záběrů a scén natočil v různých městech (od Záhřebu přes Paříž až po Řím) v magickém černobílém hávu plném stínů a odrazů. Atmosféra kombinující odporné a komické by se Kafkovi zcela jistě líbila. „Nezáleží na tom, zda je K. opravdu vinen či nevinen,“ říká Orson Welles. „Samotným smyslem příběhu je postoj vůči vině či nevině,“ dodává. (KVIFF)
    73%
    Svou adaptaci jednoho z nejslavnějších románů dvacátého století, Procesu Franze Kafky, zamýšlel Orson Welles obohatit o dechberoucí výpravu. Když však producenti nedodali potřebnou peněžní sumu, rozhodl se nekorunovaný král mezi filmovými režiséry, že příběh procesu s Josefem K. nebude nic jiného než jedna velká noční můra, a řadu záběrů a scén natočil v různých městech (od Záhřebu přes Paříž až po Řím) v magickém černobílém hávu plném stínů a odrazů. Atmosféra kombinující odporné a komické by se Kafkovi zcela jistě líbila. „Nezáleží na tom, zda je K. opravdu vinen či nevinen,“ říká Orson Welles. „Samotným smyslem příběhu je postoj vůči vině či nevině,“ dodává. (KVIFF)
    15
  • Vlak
    Vlak (1964)
    FilmRole: Christine
    • Google Play
    • iTunes
    73%
    16
  • Nesahejte na prachy
    Nesahejte na prachy (1954)
    FilmRole: Josy
    73%
    17
  • Pan Klein
    Pan Klein (1976)
    FilmRole: Florence Klein
    73%
    18
  • Žena je žena
    Žena je žena (1961)
    FilmRole: Woman in Bar (uncredited)
    73%
    19
  • Rána deštníkem
    Rána deštníkem (1980)
    Film
    Tentokrát ztělesnil nepříliš úspěšného a stejně tak málo zaměstnaného herce Grégoira Lecomta, který se živí v reklamách na psí konzervy, má malou roli v představení malé divadelní kavárny a jeho jedinou vášní jsou krásné ženy. Jeho milenka Josyane však pracuje u dopravní policie, a tak má díky svým kolegyním perfektní přehled o dalších milostných avantýrách „svého“ Grégoira. Jednoho dne má podepsat smlouvu na malou filmovou roli zabijáka, omylem se však dostane do kanceláře mafiána Barberiniho, který očekává skutečného zabijáka, aby jej pověřil vraždou obchodníka se zbraněmi Otty Krampeho. Ta se má uskutečnit hned další den v Saint-Tropez, kde milionář chystá velkolepou oslavu svých narozenin. Zatímco Grégoire vše považuje za scénář, skutečný zabiják Moskowitz se již dovtípil pravdy a nyní se vydal po hercových stopách, aby jej zabil. Do společnosti herce se vetře také vyzývavá blondýnka Bunny, která je ve skutečnosti inspektorkou protišpionážní služby. To všechno samozřejmě nezůstane bez následků. Zatímco Moskowitzův pokus o vraždu však vyjde naprázdno, Josyane je úspěšná, takže, když přijde Grégoire domů, vyhodí jej i s kufry na ulici. Druhý den si vyzvedne svou rekvizitu - deštník, aniž by tušil, že je v něm ukryt bodec napuštěný silným jedem. To už se ovšem o Grégoirovi doví i Krempe a pošle na něj své zabijáky. Grégoire se tak ocitá ve dvojím ohni, aniž by cokoli tušil. A v Saint-Tropez se rozjíždí velkolepá párty, na které se sejdou všichni praví i nepraví vrahové a také jejich oběti a ke Grégoirově zděšení také Bunny a Josyane.
    Žánry:KomedieKrimi
    72%
    Tentokrát ztělesnil nepříliš úspěšného a stejně tak málo zaměstnaného herce Grégoira Lecomta, který se živí v reklamách na psí konzervy, má malou roli v představení malé divadelní kavárny a jeho jedinou vášní jsou krásné ženy. Jeho milenka Josyane však pracuje u dopravní policie, a tak má díky svým kolegyním perfektní přehled o dalších milostných avantýrách „svého“ Grégoira. Jednoho dne má podepsat smlouvu na malou filmovou roli zabijáka, omylem se však dostane do kanceláře mafiána Barberiniho, který očekává skutečného zabijáka, aby jej pověřil vraždou obchodníka se zbraněmi Otty Krampeho. Ta se má uskutečnit hned další den v Saint-Tropez, kde milionář chystá velkolepou oslavu svých narozenin. Zatímco Grégoire vše považuje za scénář, skutečný zabiják Moskowitz se již dovtípil pravdy a nyní se vydal po hercových stopách, aby jej zabil. Do společnosti herce se vetře také vyzývavá blondýnka Bunny, která je ve skutečnosti inspektorkou protišpionážní služby. To všechno samozřejmě nezůstane bez následků. Zatímco Moskowitzův pokus o vraždu však vyjde naprázdno, Josyane je úspěšná, takže, když přijde Grégoire domů, vyhodí jej i s kufry na ulici. Druhý den si vyzvedne svou rekvizitu - deštník, aniž by tušil, že je v něm ukryt bodec napuštěný silným jedem. To už se ovšem o Grégoirovi doví i Krempe a pošle na něj své zabijáky. Grégoire se tak ocitá ve dvojím ohni, aniž by cokoli tušil. A v Saint-Tropez se rozjíždí velkolepá párty, na které se sejdou všichni praví i nepraví vrahové a také jejich oběti a ke Grégoirově zděšení také Bunny a Josyane.
    Žánry:KomedieKrimi
    20
  • 21
  • Buzíci
    Buzíci (1974)
    FilmRole: Jeanne Pirolleová
    Dva pobudové - Jean-Claude (Gérard Depardieu) a Pierrot (Patrick Dewaere) se bezcílně potulují Francií a berou si, na co zrovna dostanou chuť. Když chtějí ukrást auto jednoho holiče, jsou překvapeni majitelem. Společně s Marie-Ange (Miou-Miou), letargickou holičovou přítelkyní, se jim podaří utéct, přičemž je Pierrot postřelen. Jean-Claude ho nechá ošetřit, za což se dotyčnému lékaři odvděčí důkladným vybílením bytu. Šílená a nespoutaná cesta plná sexuálních dobrodružství a překračování zákonů, jak se jen dá, může pokračovat... (Pohrobek)
    71%
    Dva pobudové - Jean-Claude (Gérard Depardieu) a Pierrot (Patrick Dewaere) se bezcílně potulují Francií a berou si, na co zrovna dostanou chuť. Když chtějí ukrást auto jednoho holiče, jsou překvapeni majitelem. Společně s Marie-Ange (Miou-Miou), letargickou holičovou přítelkyní, se jim podaří utéct, přičemž je Pierrot postřelen. Jean-Claude ho nechá ošetřit, za což se dotyčnému lékaři odvděčí důkladným vybílením bytu. Šílená a nespoutaná cesta plná sexuálních dobrodružství a překračování zákonů, jak se jen dá, může pokračovat... (Pohrobek)
    22
  • Nevěsta byla v černém
    Nevěsta byla v černém (1968)
    FilmRole: Julie Kohler
    Nevěsta byla v černém je první Truffautův černý film. Scénář napsal spolu s Jeanem-Louisem Richardem podle knihy Williama Irishe zrovna v době, kdy psal svou knihu rozhovorů s Alfredem Hitchcockem. Osudová náhoda svede dohromady pětici mužů a jeden novomanželský pár. Ve chvíli, kdy manželé vycházejí z kostela, si v blízkém domě hraje pětice mužů s ostře nabitou zbraní. Nechtěně vystřelená kulka udělala rázem z nevěsty vdovu. V ten den se nevěsta z bílých šatů převlékla rovnou do černého. Jediné, co ji od této chvíle na světě zajímá, je pomsta. Pět mužů postupně umírá zvláštním, rafinovaným způsobem daným jejich charaktery a prostředím, ve kterém žijí.
    71%
    Nevěsta byla v černém je první Truffautův černý film. Scénář napsal spolu s Jeanem-Louisem Richardem podle knihy Williama Irishe zrovna v době, kdy psal svou knihu rozhovorů s Alfredem Hitchcockem. Osudová náhoda svede dohromady pětici mužů a jeden novomanželský pár. Ve chvíli, kdy manželé vycházejí z kostela, si v blízkém domě hraje pětice mužů s ostře nabitou zbraní. Nechtěně vystřelená kulka udělala rázem z nevěsty vdovu. V ten den se nevěsta z bílých šatů převlékla rovnou do černého. Jediné, co ji od této chvíle na světě zajímá, je pomsta. Pět mužů postupně umírá zvláštním, rafinovaným způsobem daným jejich charaktery a prostředím, ve kterém žijí.
    23
  • Milenci
    Milenci (1958)
    FilmRole: Jeanne Tournier
    70%
    24
  • Mille milliards de dollars
    Mille milliards de dollars (1982)
    FilmRole: Madame Benoît-Lambert
    Anonym oznámí Paulu Kerjeanovi, redaktorovi La Tribune, že má kompromitující materiály o známém politikovi. Ambiciózní novinář bez váhání „odhalí“ politika v novinách. Příliš pozdě zjišťuje, že byl zneužit v aféře, která přesahuje hranice Francie a jejíž kořeny sahají téměř do historie. A nad všemi těmito událostmi je lidský a profesionální imperativ publicisty, člověka, který má v rukou jednu z nejsilnějších zbraní tohoto století.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    70%
    Anonym oznámí Paulu Kerjeanovi, redaktorovi La Tribune, že má kompromitující materiály o známém politikovi. Ambiciózní novinář bez váhání „odhalí“ politika v novinách. Příliš pozdě zjišťuje, že byl zneužit v aféře, která přesahuje hranice Francie a jejíž kořeny sahají téměř do historie. A nad všemi těmito událostmi je lidský a profesionální imperativ publicisty, člověka, který má v rukou jednu z nejsilnějších zbraní tohoto století.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    25
  • Que la fęte commence...
    Que la fęte commence... (1974)
    Film
    69%
    26
  • Milenec
    Milenec (1992)
    FilmRole: Vypravěč
    • iTunes

    Saigon, konec 20. let. Patnáctiletá francouzská školačka se vrací z prázdninového pobytu na venkově u matky. Na přívozu přes Mekong upoutá pozornost bohatého mladého Číňana a ten jí nabídne odvoz do Saigonu. Již během společné cesty do města mezi nimi vzniká výrazné napětí, jež záhy přerůstá v intenzivní vztah - spíše erotický, než citový. Nezkušená dívka, pocházející z nemajetných poměrů, začíná prostřednictvím svého sedmadvacetiletého přítele objevovat svět fyzické lásky i svět peněz. Zatímco Číňan zcela propadá jejímu kouzlu a zamiluje se, dívka stále dává najevo, že ji k němu váží jen sex a peníze. Styky mladičké bílé dívky se světáckým Číňanem ale nemohou zůstat dlouho utajeny. Mladík je podle tradice zaslíben čínské nevěstě z nejlepších kruhů, jiný sňatek by ho vyloučil z otcovy závěti. Dívka se stává terčem útoků matky a staršího bratra, kteří ovšem přes svůj odpor a opovržení neváhají těžit z Číňanovy štědrosti. Vztah francouzské dívky a jejího čínského milence je předem určen k zániku, ale když se dívka po mladíkově svatbě vrací s rodinou do Francie, nahlížíme poprvé za masku její zdrženlivosti - přese všechno ji k milenci poutal i silný cit.

    68%

    Saigon, konec 20. let. Patnáctiletá francouzská školačka se vrací z prázdninového pobytu na venkově u matky. Na přívozu přes Mekong upoutá pozornost bohatého mladého Číňana a ten jí nabídne odvoz do Saigonu. Již během společné cesty do města mezi nimi vzniká výrazné napětí, jež záhy přerůstá v intenzivní vztah - spíše erotický, než citový. Nezkušená dívka, pocházející z nemajetných poměrů, začíná prostřednictvím svého sedmadvacetiletého přítele objevovat svět fyzické lásky i svět peněz. Zatímco Číňan zcela propadá jejímu kouzlu a zamiluje se, dívka stále dává najevo, že ji k němu váží jen sex a peníze. Styky mladičké bílé dívky se světáckým Číňanem ale nemohou zůstat dlouho utajeny. Mladík je podle tradice zaslíben čínské nevěstě z nejlepších kruhů, jiný sňatek by ho vyloučil z otcovy závěti. Dívka se stává terčem útoků matky a staršího bratra, kteří ovšem přes svůj odpor a opovržení neváhají těžit z Číňanovy štědrosti. Vztah francouzské dívky a jejího čínského milence je předem určen k zániku, ale když se dívka po mladíkově svatbě vrací s rodinou do Francie, nahlížíme poprvé za masku její zdrženlivosti - přese všechno ji k milenci poutal i silný cit.

    27
  • Vítězové
    Vítězové (1963)
    FilmRole: French Woman
    68%
    28
  • Až na konec světa
    Až na konec světa (1991)
    FilmRole: Edith Farber

    V roce 1999 hrozí pád na zeměkouli indického atomového satelitu, obíhajícího nad zemí. Mladá žena, která vůbec nevnímá hrozící katastrofu, jede za velmi neobvyklých náhod přes Paříž do Moskvy, Číny, San Francisca a až na konec světa, do Austrálie. Styl filmu je kombinací road-movie, love-story a science-fiction. Scenárista Peter Carey dvakrát obdržel britskou Booker Prize za své romány Oscar and Lucinda a True History of the Kelly Gang.

    68%

    V roce 1999 hrozí pád na zeměkouli indického atomového satelitu, obíhajícího nad zemí. Mladá žena, která vůbec nevnímá hrozící katastrofu, jede za velmi neobvyklých náhod přes Paříž do Moskvy, Číny, San Francisca a až na konec světa, do Austrálie. Styl filmu je kombinací road-movie, love-story a science-fiction. Scenárista Peter Carey dvakrát obdržel britskou Booker Prize za své romány Oscar and Lucinda a True History of the Kelly Gang.

    29
  • Tajemství tety Eleanory
    Tajemství tety Eleanory (2009)
    FilmRole: Aunt Eléonore (voice)
    • iVysílání

    Film ukazuje příběh chlapce Nathanaela (7 let), jehož rodiče zdědí starý dům po zesnulé tetě Eleanor. Svému vnoučkovi teta odkáže obrovskou knihovnu plnou napínavých příběhů, ale on je zklamaný. Ke čtení nemá chuť a jen s velkými obtížemi zvládá slabikovat.

    Brzy se ukáže, že knihovna skrývá veliké tajemství. Postavičky ze stovek knih umí každý večer ožít!

    Ale knihy již dlouho nikdo nečetl, jsou ve velkém nebezpečí a malým přátelům i knihám hrozí, že je navždy pohltí nicota. Nicota, která umí vygumovat kohokoli, kdo přestane snít a žít pro radost ze života samotného.

    Nathanael se vydává na dobrodružnou výpravu a věří, že je zvládne zachránit.
    Protivníkem mu bude jeho vlastní strach, fantazie i mazaný vetešník, který chce získat knihy jen pro sebe …

    Zvládne je zachránit, aby nicota nevstoupila do knihovny tety Eleanory?
    Sledujte s námi jeho dobrodružství o tom, jak léčivá a mocná je dětská fantazie.

    Povedený kreslený film pro děti ze staré Francie s kouzlem příběhů, které máme rádi od Pixaru a animací podobnou legendární hře Broken Sword.

    CZ znění ČT 2011:
    Překlad: Helena Vosecká
    Režie: Iva Valentová

    Kristina Lukešová - Nathaniel (Arthur Dubois)
    Regina Řandová - matka & Alenka (Julie Gayet, Prunelle Rulens)
    Petra Hobzová - Popelka & maminka & Aubreyová (Nathalie Hugo & Julie Gayet & Françoise Oriane)

    Ivan Jiřík - táta (Denis Podalydès)
    Stanislav Lehký - obr Balú (Peppino Capotondi)
    Anna Marie Jurková - Angelína (Stéphane Flamand)
    Otto Rošetzký - vetešník & Kocour v botách (Mathieu Moreau)
    Bohuslav Kalva - Adrien & Geppetto (Pierre Richard, x)
    Petr Burian - Bílý králíček (Lorànt Deutsch)
    Tomáš Juřička - kapitán Hook & trpaslíci (Yves Degen & Peppino Capotondi)
    Věra Kubánková - víla (Liliane Rovère)
    Ludmila Molínová - zlá víla
    Daniel Margolius - Petr Pan & Aladin & trpaslík (Gauthier de Fauconval, x, x)
    Klára Šumanová - Pinocchio & šípková Růženka & děvčátko

    68%

    Film ukazuje příběh chlapce Nathanaela (7 let), jehož rodiče zdědí starý dům po zesnulé tetě Eleanor. Svému vnoučkovi teta odkáže obrovskou knihovnu plnou napínavých příběhů, ale on je zklamaný. Ke čtení nemá chuť a jen s velkými obtížemi zvládá slabikovat.

    Brzy se ukáže, že knihovna skrývá veliké tajemství. Postavičky ze stovek knih umí každý večer ožít!

    Ale knihy již dlouho nikdo nečetl, jsou ve velkém nebezpečí a malým přátelům i knihám hrozí, že je navždy pohltí nicota. Nicota, která umí vygumovat kohokoli, kdo přestane snít a žít pro radost ze života samotného.

    Nathanael se vydává na dobrodružnou výpravu a věří, že je zvládne zachránit.
    Protivníkem mu bude jeho vlastní strach, fantazie i mazaný vetešník, který chce získat knihy jen pro sebe …

    Zvládne je zachránit, aby nicota nevstoupila do knihovny tety Eleanory?
    Sledujte s námi jeho dobrodružství o tom, jak léčivá a mocná je dětská fantazie.

    Povedený kreslený film pro děti ze staré Francie s kouzlem příběhů, které máme rádi od Pixaru a animací podobnou legendární hře Broken Sword.

    CZ znění ČT 2011:
    Překlad: Helena Vosecká
    Režie: Iva Valentová

    Kristina Lukešová - Nathaniel (Arthur Dubois)
    Regina Řandová - matka & Alenka (Julie Gayet, Prunelle Rulens)
    Petra Hobzová - Popelka & maminka & Aubreyová (Nathalie Hugo & Julie Gayet & Françoise Oriane)

    Ivan Jiřík - táta (Denis Podalydès)
    Stanislav Lehký - obr Balú (Peppino Capotondi)
    Anna Marie Jurková - Angelína (Stéphane Flamand)
    Otto Rošetzký - vetešník & Kocour v botách (Mathieu Moreau)
    Bohuslav Kalva - Adrien & Geppetto (Pierre Richard, x)
    Petr Burian - Bílý králíček (Lorànt Deutsch)
    Tomáš Juřička - kapitán Hook & trpaslíci (Yves Degen & Peppino Capotondi)
    Věra Kubánková - víla (Liliane Rovère)
    Ludmila Molínová - zlá víla
    Daniel Margolius - Petr Pan & Aladin & trpaslík (Gauthier de Fauconval, x, x)
    Klára Šumanová - Pinocchio & šípková Růženka & děvčátko

    30
  • 31
  • 32
  • Le jardin qui bascule
    Le jardin qui bascule (1975)
    FilmRole: Maria
    67%
    33
  • Reine Margot, La
    Reine Margot, La (1954)
    FilmRole: Marguerite de Valois, "La Reine Margot"
    67%
    34
  • Věčný příběh
    Věčný příběh (1998)
    FilmRole: vypravěčka
    • Disney+
    • Google Play
    • iTunes
    • +1
    66%
    35
  • 36
  • Mapa lidského srdce
    Mapa lidského srdce (1993)
    FilmRole: Sister Banville
    Neuvěřitelný příběh lásky eskymáckého mladíka Avika, který překlenul léta, oceány i nebezpečí 2. světové války, aby našel svou dětskou lásku, míšenku Albertine. Nakonec ale zjistí, že jejich kultury jsou příliš odlišné na to, aby spolu mohli být.

    Opravdový cit nezlomí ani čas, ani vzdálenost, ani válečná vřava. V roce 1931 přistane v Antarktidě pilot, který má zmapovat neprobádaná území. Zpět do civilizace s sebou vezme malého Eskymáckého chlapce Avika nemocného tuberkulózou. V domě katolických pěstounů, kde vyrůstá, chlapec vyzdraví. Tam se také setká s míšenkou Albertine a zamiluje se do ní. Ani po návratu na rodnou Antarktidu nemůže na Albertine zapomenout. Po letech se náhodně setká s pilotem, díky kterému se s Albertine vůbec poznali, a pošle po něm své lásce vzkaz. Připojí se k pilotům, kteří ve 2. světové válce bojovali proti Hittlerovi a stále Albertine hledá. Zjišťuje však, že překážky, které ohrožují jeho přátelské i milenecké vztahy, jsou větší, než si byl vůbec kdy ochotný připustit. [28. Letní filmová škola]
    Žánry:DramaRomantický
    66%
    Neuvěřitelný příběh lásky eskymáckého mladíka Avika, který překlenul léta, oceány i nebezpečí 2. světové války, aby našel svou dětskou lásku, míšenku Albertine. Nakonec ale zjistí, že jejich kultury jsou příliš odlišné na to, aby spolu mohli být.

    Opravdový cit nezlomí ani čas, ani vzdálenost, ani válečná vřava. V roce 1931 přistane v Antarktidě pilot, který má zmapovat neprobádaná území. Zpět do civilizace s sebou vezme malého Eskymáckého chlapce Avika nemocného tuberkulózou. V domě katolických pěstounů, kde vyrůstá, chlapec vyzdraví. Tam se také setká s míšenkou Albertine a zamiluje se do ní. Ani po návratu na rodnou Antarktidu nemůže na Albertine zapomenout. Po letech se náhodně setká s pilotem, díky kterému se s Albertine vůbec poznali, a pošle po něm své lásce vzkaz. Připojí se k pilotům, kteří ve 2. světové válce bojovali proti Hittlerovi a stále Albertine hledá. Zjišťuje však, že překážky, které ohrožují jeho přátelské i milenecké vztahy, jsou větší, než si byl vůbec kdy ochotný připustit. [28. Letní filmová škola]
    Žánry:DramaRomantický
    37
  • Go West
    Go West (2005)
    FilmRole: Novinar

    Film se vrací k tématu jugoslávské války přes milostný příběh dvou homosexuálů. Srb Milan a Muslim Kenan uprchnou z obleženého Sarajeva do Milanovy rodné vesnice. Ze strachu, aby Kenana nepoznala bosenskosrbská armáda, Milan svého přítele převleče za ženu. Snaží se sehnat papíry k vycestování na Západ, mezitím ale Milan musí narukovat do armády a Kenan zůstává ve vesnici sám. Film je nelítostným pohledem na válku, který čerpá svoji sílu z intenzivního tragikomického ladění. Obě extrémní polohy se prolínají celým filmem. Snímek ostře karikuje srbskou nacionalistickou propagandu, ale i samotné balkánské prostředí, které nezabránilo válce. Homosexuální vztah se přitom stává metaforou netolerance Balkánu. (FebioFest 2006)

    Žánry:DramaKomedieWesternLGBTQ+
    66%

    Film se vrací k tématu jugoslávské války přes milostný příběh dvou homosexuálů. Srb Milan a Muslim Kenan uprchnou z obleženého Sarajeva do Milanovy rodné vesnice. Ze strachu, aby Kenana nepoznala bosenskosrbská armáda, Milan svého přítele převleče za ženu. Snaží se sehnat papíry k vycestování na Západ, mezitím ale Milan musí narukovat do armády a Kenan zůstává ve vesnici sám. Film je nelítostným pohledem na válku, který čerpá svoji sílu z intenzivního tragikomického ladění. Obě extrémní polohy se prolínají celým filmem. Snímek ostře karikuje srbskou nacionalistickou propagandu, ale i samotné balkánské prostředí, které nezabránilo válce. Homosexuální vztah se přitom stává metaforou netolerance Balkánu. (FebioFest 2006)

    Žánry:DramaKomedieWesternLGBTQ+
    38
  • Čas, který zbývá
    Čas, který zbývá (2005)
    FilmRole: Laura
    Francois Ozon, tvůrce filmů jako 8 žen, Bazén nebo 5x2, nás nepřestává fascinovat. Po filmu o rozpadajícím se manželství, které bylo divákovi servírováno ve zpětném sledu událostí (5x2), nám francouzský režisér představuje své zatím životní mistrovské dílo. Film o smyslu života – ČAS, KTERÝ NÁM ZBÝVÁ. Život – „Nikdy neucítíš jeho chuť, dokud si neuvědomíš jeho pomíjivost.“ Příběh mladého atraktivního módního fotografa, který si na první pohled vychutnává život plnými doušky a jehož kariéra stoupá strmě vzhůru... Pak přijde den, kdy při práci v ateliéru ztratí vědomí. Diagnóza zní... rakovina v posledním stádiu. Uvědomujíc si svůj brzký konec, musí Romain začít přehodnocovat hodnoty svého života. „To, čeho se v životě nejvíc bojíme, nemusí být tím nejhorším v našem životě.“
    Žánry:DramaLGBTQ+
    66%
    Francois Ozon, tvůrce filmů jako 8 žen, Bazén nebo 5x2, nás nepřestává fascinovat. Po filmu o rozpadajícím se manželství, které bylo divákovi servírováno ve zpětném sledu událostí (5x2), nám francouzský režisér představuje své zatím životní mistrovské dílo. Film o smyslu života – ČAS, KTERÝ NÁM ZBÝVÁ. Život – „Nikdy neucítíš jeho chuť, dokud si neuvědomíš jeho pomíjivost.“ Příběh mladého atraktivního módního fotografa, který si na první pohled vychutnává život plnými doušky a jehož kariéra stoupá strmě vzhůru... Pak přijde den, kdy při práci v ateliéru ztratí vědomí. Diagnóza zní... rakovina v posledním stádiu. Uvědomujíc si svůj brzký konec, musí Romain začít přehodnocovat hodnoty svého života. „To, čeho se v životě nejvíc bojíme, nemusí být tím nejhorším v našem životě.“
    Žánry:DramaLGBTQ+
    39
  • 40
  • 41
  • Sedmý terč
    Sedmý terč (1984)
    Film
    Bývalý válečný dopisovatel Bastien Grimaldy je jednoho večera přepaden a zmlácen. Netuší, co po něm násilníci chtěli. Po tomto incidentu je pronásledován neznámými zločinci. Když jednoho večera opět zazvoní telefon, dostane Bastien nabídku, aby si koupil svůj bývalý život. Když policie jedná váhavě a dokonce s ním jedná jako s podezřelým, Bastien se rozhodne pokračovat ve vyšetřování na vlastní pěst. (Česká televize)
    65%
    Bývalý válečný dopisovatel Bastien Grimaldy je jednoho večera přepaden a zmlácen. Netuší, co po něm násilníci chtěli. Po tomto incidentu je pronásledován neznámými zločinci. Když jednoho večera opět zazvoní telefon, dostane Bastien nabídku, aby si koupil svůj bývalý život. Když policie jedná váhavě a dokonce s ním jedná jako s podezřelým, Bastien se rozhodne pokračovat ve vyšetřování na vlastní pěst. (Česká televize)
    42
  • 5 Branded Women
    5 Branded Women (1960)
    FilmRole: Ljuba
    65%
    43
  • Viva Maria!
    Viva Maria! (1965)
    FilmRole: Maria II

    Marie Fitzgerald O'Malleyová podědila revolucionářské geny svého irského otce a francouzskou krásu a noblesu své matky. Již v útlém dětství se naučila vyrábět a pokládat bomby a především nenávidět Angličany. Po atentátu, při kterém zahynul její otec, nalezne úkryt a útočiště ve voze potulného cirkusu. Francouzská zpěvačka Marie ji oblékne do ženských šatů a postaví vedle sebe na scénu. Více než francouzské kuplety obou zpěvaček přitahují muže všech společenských a věkových kategorií svádivé kostýmy a vnady, o kterých se jim v životě ani nezdálo. V zemi zuří revoluce a v Marii (té irské) se probudí její anarchistická krev a smysl pro spravedlnost. Ta druhá Marie nemůže zůstat pozadu a navíc se zamiluje do vůdce vzbouřenců. Film Viva Maria! natočil francouzský režisér Louis Malle v nádherných exteriérech Mexika s odkazy na revoluční historii této země s hvězdami francouzského filmu Brigitte Bardotovou a Jeanne Moreauovou.

    64%

    Marie Fitzgerald O'Malleyová podědila revolucionářské geny svého irského otce a francouzskou krásu a noblesu své matky. Již v útlém dětství se naučila vyrábět a pokládat bomby a především nenávidět Angličany. Po atentátu, při kterém zahynul její otec, nalezne úkryt a útočiště ve voze potulného cirkusu. Francouzská zpěvačka Marie ji oblékne do ženských šatů a postaví vedle sebe na scénu. Více než francouzské kuplety obou zpěvaček přitahují muže všech společenských a věkových kategorií svádivé kostýmy a vnady, o kterých se jim v životě ani nezdálo. V zemi zuří revoluce a v Marii (té irské) se probudí její anarchistická krev a smysl pro spravedlnost. Ta druhá Marie nemůže zůstat pozadu a navíc se zamiluje do vůdce vzbouřenců. Film Viva Maria! natočil francouzský režisér Louis Malle v nádherných exteriérech Mexika s odkazy na revoluční historii této země s hvězdami francouzského filmu Brigitte Bardotovou a Jeanne Moreauovou.

    44
  • Stepující stonožka
    Stepující stonožka (1977)
    Film
    Nacistický generál Göring túži po vzácnej soche Milotskej Venuše, ktorá si našla svoj prechodný domov v najznámejšom francúzskom zámku. Do krajiny galského kohúta vyšle generál špeciálnu jednotku, aby sochu čo najrýchlejšie priviezla do Veľkej ríše. Jacques, zamestnanec múzea, je náhodným svedkom ostrého dialógu medzi nacistom a riaditeľom Louvru. Okamžite informuje svojich dvoch priateľov, sochára Francisa a výčapníka Henriho, o opovážlivosti Nemcov. Mladým Francúzom sa generálov úmysel ani trochu nepozdáva a sú pevne rozhodnutí krásne kamenné telo Venuše uniesť. Na realizáciu svojho plánu však majú iba dvadsaťštyri hodín. Ich heslom pri vlasteneckej lúpeži, ako svoj čin nazývajú, sa stáva záhadná veta: stonožka stepuje...
    Žánry:Komedie
    64%
    Nacistický generál Göring túži po vzácnej soche Milotskej Venuše, ktorá si našla svoj prechodný domov v najznámejšom francúzskom zámku. Do krajiny galského kohúta vyšle generál špeciálnu jednotku, aby sochu čo najrýchlejšie priviezla do Veľkej ríše. Jacques, zamestnanec múzea, je náhodným svedkom ostrého dialógu medzi nacistom a riaditeľom Louvru. Okamžite informuje svojich dvoch priateľov, sochára Francisa a výčapníka Henriho, o opovážlivosti Nemcov. Mladým Francúzom sa generálov úmysel ani trochu nepozdáva a sú pevne rozhodnutí krásne kamenné telo Venuše uniesť. Na realizáciu svojho plánu však majú iba dvadsaťštyri hodín. Ich heslom pri vlasteneckej lúpeži, ako svoj čin nazývajú, sa stáva záhadná veta: stonožka stepuje...
    Žánry:Komedie
    45
  • Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et ...
    Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et ... (2007)
    FilmRole: The old woman / Self (segment "Trois Minutes")
    64%
    46
  • Monte Walsh
    Monte Walsh (1970)
    FilmRole: Martine Bernard
    Monte Walsh a jeho přítel Chet Rollins jsou kovbojové marně hledající práci v městečku Harmony v Arizoně v době, kdy nejspíše končí zlaté dny starého Západu. Na nějaký čas se usadí na ranči vedeném Calem Brennanem. Za Monteho se chce provdat jeho dávná láska Martine, stárnoucí kovboj má však strach, že by oba nedokázal uživit. Východisko z neveselé finanční situace nachází Chet ve svatbě s vdovou Mary Eagleovou, která vlastní výnosný obchod s nejrůznějším zbožím. Zato jejich bývalý kamarád, nezaměstnaný Shorty, se dává na cestu bandity... Tvrdého, nekompromisního a vždy čestného Monte Walshe si zahrál Lee Marvin. Během své herecké dráhy byl většinou obsazován do úloh tvrdých a drsných chlapíků. Diváci ho znají především z titulů Muž, který zabil Liberty Valance, Dívka ze Západu (za který získal Oscara), Profesionálové, Tucet špinavců, Vládce severní dráhy. Další nezapomenutelnou postavou je Chet Rollins v podání Jacka Palance. Ten šíři svého hereckého rejstříku potvrdil ve filmech Shane, Pohrdání, Drsná Oklahoma, Hotel Bagdad, Batman či Tango a Cash. Postavu vyhaslé krásky Martine Bernardové ztvárnila francouzská herečka Jeanne Moreauová. Nejvíce se zapsala do divácké paměti v dramatech Výtah na popraviště, Nebezpečné známosti, Jules a Jim, Nesmrtelný příběh. O komediálních polohách svého talentu přesvědčila ve snímku Viva Maria!
    Žánry:Western
    64%
    Monte Walsh a jeho přítel Chet Rollins jsou kovbojové marně hledající práci v městečku Harmony v Arizoně v době, kdy nejspíše končí zlaté dny starého Západu. Na nějaký čas se usadí na ranči vedeném Calem Brennanem. Za Monteho se chce provdat jeho dávná láska Martine, stárnoucí kovboj má však strach, že by oba nedokázal uživit. Východisko z neveselé finanční situace nachází Chet ve svatbě s vdovou Mary Eagleovou, která vlastní výnosný obchod s nejrůznějším zbožím. Zato jejich bývalý kamarád, nezaměstnaný Shorty, se dává na cestu bandity... Tvrdého, nekompromisního a vždy čestného Monte Walshe si zahrál Lee Marvin. Během své herecké dráhy byl většinou obsazován do úloh tvrdých a drsných chlapíků. Diváci ho znají především z titulů Muž, který zabil Liberty Valance, Dívka ze Západu (za který získal Oscara), Profesionálové, Tucet špinavců, Vládce severní dráhy. Další nezapomenutelnou postavou je Chet Rollins v podání Jacka Palance. Ten šíři svého hereckého rejstříku potvrdil ve filmech Shane, Pohrdání, Drsná Oklahoma, Hotel Bagdad, Batman či Tango a Cash. Postavu vyhaslé krásky Martine Bernardové ztvárnila francouzská herečka Jeanne Moreauová. Nejvíce se zapsala do divácké paměti v dramatech Výtah na popraviště, Nebezpečné známosti, Jules a Jim, Nesmrtelný příběh. O komediálních polohách svého talentu přesvědčila ve snímku Viva Maria!
    Žánry:Western
    47
  • Moderato cantabile
    Moderato cantabile (1960)
    FilmRole: Anne Desbarèdes

    Román Moderato cantabile je dílem spisovatelky Marguerite Durasové a vyšel v roce 1958. Jeho převodu na filmové plátno se chopil režisér Peter Brook, autorka předlohy se podílela na scénáři. Film dnes patří ke klasickým zástupcům francouzské nové vlny a vynikl zajímavou prací s kamerou, především ale hereckými výkony. Jeanne Moreau podala psychologickou studii melancholické ženy toužící uniknout ze stereotypu nudného života bohaté dámy s takovou přesvědčivostí, že cena za nejlepší herecký výkon na festivalu v Cannes nebyla pro nikoho překvapením. (Zdroj: Česká televize)

    64%

    Román Moderato cantabile je dílem spisovatelky Marguerite Durasové a vyšel v roce 1958. Jeho převodu na filmové plátno se chopil režisér Peter Brook, autorka předlohy se podílela na scénáři. Film dnes patří ke klasickým zástupcům francouzské nové vlny a vynikl zajímavou prací s kamerou, především ale hereckými výkony. Jeanne Moreau podala psychologickou studii melancholické ženy toužící uniknout ze stereotypu nudného života bohaté dámy s takovou přesvědčivostí, že cena za nejlepší herecký výkon na festivalu v Cannes nebyla pro nikoho překvapením. (Zdroj: Česká televize)

    48
  • Chère Louise
    Chère Louise (1972)
    Film
    Louise žije sama a zdá se, že jí to tak vyhovuje. Má za sebou rozvod a nedávno jí zemřela matka. Nedávno se přestěhovala do Annecy, města střední velikosti, kde začala pracovat jako učitelka. Tam potkává mnohem mladšího muže, Luigiho, Itala, který se ocitl na dně. Přestěhoval se do Francie, aby si našel práci, ale byl okraden o peníze a doklady a uvízl. Když jí pomůže pohřbít psy, které jí soused otrávil kvůli štěkání, jejich vztah se posune na novou úroveň.
    64%
    Louise žije sama a zdá se, že jí to tak vyhovuje. Má za sebou rozvod a nedávno jí zemřela matka. Nedávno se přestěhovala do Annecy, města střední velikosti, kde začala pracovat jako učitelka. Tam potkává mnohem mladšího muže, Luigiho, Itala, který se ocitl na dně. Přestěhoval se do Francie, aby si našel práci, ale byl okraden o peníze a doklady a uvízl. Když jí pomůže pohřbít psy, které jí soused otrávil kvůli štěkání, jejich vztah se posune na novou úroveň.
    49
  • Estonka v Paříži
    Estonka v Paříži (2012)
    FilmRole: Frida
    Anne přijíždí z Estonska do Paříže, aby se tu starala o Fridu, starou umanutou dámu, která rozhodně o žádnou pomoc nestojí. Anne ke všemu nedostane mnoho instrukcí na úvod, kromě nutnosti zabránit Fridě, aby se dostala ke skříňce s léky. Vztah obou žen se však pozvolna mění. Když se po úvodních zasněžených minutách v Estonsku objeví na plátně tvář Jeanne Moreauové, přináší s sebou cosi známého, cosi z časů francouzské nové vlny – intimitu i eleganci. Režisér inspirovaný příběhem vlastní matky však nespoléhá jen na nekonečný šarm herecké hvězdy, ale věnuje se drobnostem jednotlivých scén i proměnám Anne, jejíž šat se ve městě módy stává stále více chic.
    Žánry:Drama
    Režie:Ilmar Raag
    64%
    Anne přijíždí z Estonska do Paříže, aby se tu starala o Fridu, starou umanutou dámu, která rozhodně o žádnou pomoc nestojí. Anne ke všemu nedostane mnoho instrukcí na úvod, kromě nutnosti zabránit Fridě, aby se dostala ke skříňce s léky. Vztah obou žen se však pozvolna mění. Když se po úvodních zasněžených minutách v Estonsku objeví na plátně tvář Jeanne Moreauové, přináší s sebou cosi známého, cosi z časů francouzské nové vlny – intimitu i eleganci. Režisér inspirovaný příběhem vlastní matky však nespoléhá jen na nekonečný šarm herecké hvězdy, ale věnuje se drobnostem jednotlivých scén i proměnám Anne, jejíž šat se ve městě módy stává stále více chic.
    Žánry:Drama
    Režie:Ilmar Raag
    50
  • Poslední magnát
    Poslední magnát (1976)
    FilmRole: Didi
    63%
    51
  • Byl jednou jeden policajt
    Byl jednou jeden policajt (1971)
    Film
    63%
    52
  • 53
  • Julietta
    Julietta (1953)
    FilmRole: Rosie Facibey
    63%
    54
  • Za mraky
    Za mraky (1995)
    FilmRole: stará dáma
    Štyri poviedky režírované Michelangelom Antonionim (Kronika lásky, ktorá nikdy neexistovala, Dievča, zločin, Nehľadaj ma, Toto nečisté telo) - odohrávajúce sa v mestách Ferrara, Portofino, Aix-en-Provence a Paríž - o rôznych podobách lásky, spojené postavou rozprávača-pozorovateľa. Tieto spájajúce scény medzi jednotlivými epizódami, ktoré rámcujú dej, režíroval Wim Wenders. Postavu pozorovateľa (hrá ho John Malkovich) poňal Wenders rovnako ako ostatné postavy filmu - i on je citovo vyprahnutý, neschopný porozumieť, neschopný lásku prijímať a dávať. Tento formálne dokonalý film bol kritikmi vyzdvihovaný najmä ako pamätihodný príklad profesionálnej kolegiality.
    62%
    Štyri poviedky režírované Michelangelom Antonionim (Kronika lásky, ktorá nikdy neexistovala, Dievča, zločin, Nehľadaj ma, Toto nečisté telo) - odohrávajúce sa v mestách Ferrara, Portofino, Aix-en-Provence a Paríž - o rôznych podobách lásky, spojené postavou rozprávača-pozorovateľa. Tieto spájajúce scény medzi jednotlivými epizódami, ktoré rámcujú dej, režíroval Wim Wenders. Postavu pozorovateľa (hrá ho John Malkovich) poňal Wenders rovnako ako ostatné postavy filmu - i on je citovo vyprahnutý, neschopný porozumieť, neschopný lásku prijímať a dávať. Tento formálne dokonalý film bol kritikmi vyzdvihovaný najmä ako pamätihodný príklad profesionálnej kolegiality.
    55
  • 56
  • Cinq jours en juin
    Cinq jours en juin (1989)
    Film
    62%
    57
  • Žádný problém
    Žádný problém (1975)
    Film
    Mladá Pařížanka Anita (Miou-Miou) je zcela samostatná dívka, takže se vůbec nepodiví, když jednou v noci v jejím bytě zazvoní zvonek. Avšak místo jejího přítele stojí ve dveřích úplně cizí chlap s pistolí v ruce. Než se Anita vzpamatuje, muž se sesune k zemi a je mrtev. Dívka nechce volat policii, proto požádá v baru o pomoc jednoho studenta. Společně zabalí mrtvého do koberce a ve studentově autě ho odvážejí někam ukrýt.
    Žánry:Komedie
    61%
    Mladá Pařížanka Anita (Miou-Miou) je zcela samostatná dívka, takže se vůbec nepodiví, když jednou v noci v jejím bytě zazvoní zvonek. Avšak místo jejího přítele stojí ve dveřích úplně cizí chlap s pistolí v ruce. Než se Anita vzpamatuje, muž se sesune k zemi a je mrtev. Dívka nechce volat policii, proto požádá v baru o pomoc jednoho studenta. Společně zabalí mrtvého do koberce a ve studentově autě ho odvážejí někam ukrýt.
    Žánry:Komedie
    58
  • Podivná policie
    Podivná policie (1985)
    Film
    Policejní komisař David Ackerman (Richard Berry) pátrá po vrazích svého známého a narazí při tom na ilegální Hnutí, které prodává zbraně a drogy a ze zisků financuje různé politické strany. Hnutí je řízeno z vysokých míst a Ackerman se musí nakonec střetnout i s profesionály z vlastních řad. Celkem podstatnou roli v poměrně drsném francouzském snímku hraje i hrdinova schopnost zacházet, kromě zbraní, i s počítači.
    Žánry:Krimi
    61%
    Policejní komisař David Ackerman (Richard Berry) pátrá po vrazích svého známého a narazí při tom na ilegální Hnutí, které prodává zbraně a drogy a ze zisků financuje různé politické strany. Hnutí je řízeno z vysokých míst a Ackerman se musí nakonec střetnout i s profesionály z vlastních řad. Celkem podstatnou roli v poměrně drsném francouzském snímku hraje i hrdinova schopnost zacházet, kromě zbraní, i s počítači.
    Žánry:Krimi
    59
  • Eva
    Eva (1962)
    FilmRole: Eva Olivier
    • iTunes
    61%
    60
  • 61
  • Banánová slupka
    Banánová slupka (1963)
    FilmRole: Cathy / Mme Volney
    Katy (Jeanne Moreau) a Michel (Jean-Paul Belmondo) jsou někdejší manželé. Obzvláště Katy má velkou touhu pomstít svého otce a pokořit ego dalším lidem, kteří jí ještě leží v žaludku. K tomuto úkolu si vybere právě svého bývalého manžela Michela, vášnivého sázkaře, ale jinak dobrého chlapa. Poté, co se jim společnými silami podaří zruinovat majitele písečné pláže, vydají se na větší rybu - milionáře Lacharda. Všechny tyto akce však komplikují další z řad podvodníků ...
    Žánry:Komedie
    61%
    Katy (Jeanne Moreau) a Michel (Jean-Paul Belmondo) jsou někdejší manželé. Obzvláště Katy má velkou touhu pomstít svého otce a pokořit ego dalším lidem, kteří jí ještě leží v žaludku. K tomuto úkolu si vybere právě svého bývalého manžela Michela, vášnivého sázkaře, ale jinak dobrého chlapa. Poté, co se jim společnými silami podaří zruinovat majitele písečné pláže, vydají se na větší rybu - milionáře Lacharda. Všechny tyto akce však komplikují další z řad podvodníků ...
    Žánry:Komedie
    62
  • Mon ami le traître
    Mon ami le traître (1988)
    Film
    • Netflix
    60%
    63
  • 64
  • 65
  • Námořník z Gibraltaru
    Námořník z Gibraltaru (1967)
    FilmRole: Anna
    Romantické drama Námořník z Gibraltaru vychází z románu francouzské spisovatelky a režisérky Marguerite Duras; pro film jej adaptovali spisovatel Christopher Isherwood a režisér Tony Richardson. Jeanne Moreau zde ztvárnila roli bohaté Francouzky Anny, která před lety prožila krátký milostný románek s jistým námořníkem. Její pozdější manžel spáchal sebevraždu a zanechal jí své rozsáhlé jmění a Anna nyní objíždí přístavy a hledá svého ztraceného námořníka. Mezitím se mladý Angličan Alan (Ian Bannen) po bouřlivé hádce rozejde se svou přítelkyní Sheilou (Vanessa Redgrave). Brzy se setkává s Annou a fascinovaně se připojuje k jejímu hledání, během něhož se dostávají do Afriky či Řecka. Když si Alan začíná uvědomovat své city vůči své společnici na cestách, potkávají Louise de Mozambique (Orson Welles). Louis se k nim připojuje, avšak poznamenává, že Annin bájný námořník možná nikdy neexistoval jinde než v její fantazii. Ta však i se zamilovaným Alanem pokračuje v hledání. Richardson a Isherwood již dříve spolupracovali na temné satiře The Loved One (1965), která vychází z románu Evelyna Waugha a je ve filmové obci považována za kultovní snímek.
    Žánry:DramaRomantický
    60%
    Romantické drama Námořník z Gibraltaru vychází z románu francouzské spisovatelky a režisérky Marguerite Duras; pro film jej adaptovali spisovatel Christopher Isherwood a režisér Tony Richardson. Jeanne Moreau zde ztvárnila roli bohaté Francouzky Anny, která před lety prožila krátký milostný románek s jistým námořníkem. Její pozdější manžel spáchal sebevraždu a zanechal jí své rozsáhlé jmění a Anna nyní objíždí přístavy a hledá svého ztraceného námořníka. Mezitím se mladý Angličan Alan (Ian Bannen) po bouřlivé hádce rozejde se svou přítelkyní Sheilou (Vanessa Redgrave). Brzy se setkává s Annou a fascinovaně se připojuje k jejímu hledání, během něhož se dostávají do Afriky či Řecka. Když si Alan začíná uvědomovat své city vůči své společnici na cestách, potkávají Louise de Mozambique (Orson Welles). Louis se k nim připojuje, avšak poznamenává, že Annin bájný námořník možná nikdy neexistoval jinde než v její fantazii. Ta však i se zamilovaným Alanem pokračuje v hledání. Richardson a Isherwood již dříve spolupracovali na temné satiře The Loved One (1965), která vychází z románu Evelyna Waugha a je ve filmové obci považována za kultovní snímek.
    Žánry:DramaRomantický
    66
  • 67
  • Herbie jede rallye
    Herbie jede rallye (1977)
    Film
    • Disney+
    • Google Play
    59%
    68
  • Vieille qui marchait dans la mer, La
    Vieille qui marchait dans la mer, La (1991)
    FilmRole: Lady M
    • Netflix
    59%
    69
  • Miraculé, Le
    Miraculé, Le (1987)
    FilmRole: Sabine
    56%
    70
  • 71
  • Plus tard
    Plus tard (2008)
    FilmRole: Rivka
    56%
    72
  • Navarro
    Navarro (1989)
    Seriál
    55%
    73
  • Stažení
    Stažení (2007)
    FilmRole: Françoise
    • Filmbox+
    • Rakuten
    54%
    74
  • Prokletí králové
    Prokletí králové (2005)
    SeriálRole: Mahaut d'Artois
    Svedectvo jednej epochy, ktorá ovplyvnila celý európsky kontinent. Príbeh, ktorý sa odohral a boj o prežitie vo vojne, ktorú nikto nemohol vyhrať. Na začiatku štrnásteho storočia vládol Francúzsku železnou rukou legendárny kráľ Filip IV. Pekný. Zatiaľ čo jeho traja synovia sú odhodlaní pokračovať v šľapajach svojho otca, jeho jediná dcéra sa vydáva za kráľa Anglicka Eduarda II. Aby si Filip mohol posilniť svoj hospodársky a politický vplyv, musí poraziť ešte jedného významného nepriateľa, ktorý naňho môže zaútočiť v stredoveku nebývalým spôsobom. Aké nepohodlné sa mu zdajú myšlienky nielen pápeža, ale aj významného templárskeho rádu. Iba niekoľko hodín času zaberie ozbrojeným mužom uväznenie templárov. Dlhých sedem rokov trvá nerovný zápas, na konci ktorého veľký majster templárov v plameňoch na hranici vyriekne kliatbu, ktorá poznamená dejiny. Nepotrvá dlho a v Európe vypukne storočná vojna...
    Žánry:DramaHistorický
    54%
    Svedectvo jednej epochy, ktorá ovplyvnila celý európsky kontinent. Príbeh, ktorý sa odohral a boj o prežitie vo vojne, ktorú nikto nemohol vyhrať. Na začiatku štrnásteho storočia vládol Francúzsku železnou rukou legendárny kráľ Filip IV. Pekný. Zatiaľ čo jeho traja synovia sú odhodlaní pokračovať v šľapajach svojho otca, jeho jediná dcéra sa vydáva za kráľa Anglicka Eduarda II. Aby si Filip mohol posilniť svoj hospodársky a politický vplyv, musí poraziť ešte jedného významného nepriateľa, ktorý naňho môže zaútočiť v stredoveku nebývalým spôsobom. Aké nepohodlné sa mu zdajú myšlienky nielen pápeža, ale aj významného templárskeho rádu. Iba niekoľko hodín času zaberie ozbrojeným mužom uväznenie templárov. Dlhých sedem rokov trvá nerovný zápas, na konci ktorého veľký majster templárov v plameňoch na hranici vyriekne kliatbu, ktorá poznamená dejiny. Nepotrvá dlho a v Európe vypukne storočná vojna...
    Žánry:DramaHistorický
    75
  • Quelques messieurs trop tranquilles
    Quelques messieurs trop tranquilles (1973)
    Film
    Ospalá vesnička Loubressac má nakročeno stát se městem duchů. Aby ji místní zachránili, vymyslí plán, jak přilákat turisty. K jejich hrůze se ale plán nevydaří, když se jako první přistěhuje skupina hippies. Jejich svobodomyslný a nekonvenční způsob života rychle naruší usedlé životy místních. Poté je jeden z místních nalezen zavražděný a podezření zákonitě padne na nově příchozí. Nakonec místní a hippies spojí síly, aby záhadu vyřešili, a během svých dobrodružství se naučí navzájem respektovat své odlišnosti.
    Žánry:Komedie
    54%
    Ospalá vesnička Loubressac má nakročeno stát se městem duchů. Aby ji místní zachránili, vymyslí plán, jak přilákat turisty. K jejich hrůze se ale plán nevydaří, když se jako první přistěhuje skupina hippies. Jejich svobodomyslný a nekonvenční způsob života rychle naruší usedlé životy místních. Poté je jeden z místních nalezen zavražděný a podezření zákonitě padne na nově příchozí. Nakonec místní a hippies spojí síly, aby záhadu vyřešili, a během svých dobrodružství se naučí navzájem respektovat své odlišnosti.
    Žánry:Komedie
    76
  • Zamilovaná čarodějka
    Zamilovaná čarodějka (1997)
    FilmRole: Eglantine
    52%
    77
  • 78
  • Agrese
    Agrese (1975)
    Film
    49%
    79
  • Akoibon
    Akoibon (2005)
    FilmRole: Madame Paule
    47%
    80
  • Tělo Diany
    Tělo Diany (1969)
    FilmRole: Diana
    46%
    81
  • Your Ticket Is No Longer Valid
    Your Ticket Is No Longer Valid (1981)
    FilmRole: Lili Marlene
    42%
    82