?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Bedřich Poledník: Filmy a seriály

  • Ať žije nebožtík
    Ať žije nebožtík (1935)
    Film
    Ať žije nebožtík je československá filmová komedie s Hugo Haasem v hlavní roli nenapravitelného flamendra Petra Suka. Mladík si libuje ve zhýralém způsobu života, a tak ho strýc poprosil, aby si změnil jméno a nedělal svým chováním a dluhy rodině ostudu. Vše změní až mužova kontrola v nemocnici, následkem záměny rentgenových snímků je Sukovi řečeno, že mu zbývá jen jeden den života. A co na to Suk? Vydá se na poslední flám, na jehož konci je z něj ženatý muž, tím ovšem série bláznivých situací nekončí...
    Žánry:Komedie
    77%
    Ať žije nebožtík je československá filmová komedie s Hugo Haasem v hlavní roli nenapravitelného flamendra Petra Suka. Mladík si libuje ve zhýralém způsobu života, a tak ho strýc poprosil, aby si změnil jméno a nedělal svým chováním a dluhy rodině ostudu. Vše změní až mužova kontrola v nemocnici, následkem záměny rentgenových snímků je Sukovi řečeno, že mu zbývá jen jeden den života. A co na to Suk? Vydá se na poslední flám, na jehož konci je z něj ženatý muž, tím ovšem série bláznivých situací nekončí...
    Žánry:Komedie
    1
  • Hej-rup!
    Hej-rup! (1934)
    Film
    75%
    2
  • Kinoautomat: Člověk a jeho dům
    Kinoautomat: Člověk a jeho dům (1967)
    Film
    První interaktivní film na světě, ve kterém diváci mohou zasahovat do průběhu děje. U dveří hlavního hrdiny filmu pana Nováka (Miroslav Horníček) zvoní jeho sousedka. Je téměř nahá. Oblečena jen do osušky si omylem zabouchla dveře svého bytu a nyní pana Nováka prosí, aby ji pustil k sobě domů. Co teď? Mladá dáma v prekérní situaci prosí o pomoc. A je velmi půvabná. Na druhé straně se každou chvíli může vrátit domů manželka pana Nováka, která má navíc dnes narozeniny... STOP! zvolá moderátor vcházející na scénu a děj filmu se opravdu zastaví. Nyní je řešení této prekérní situace na divácích... Vpustit nebo nevpustit? Zelené tlačítko na křeslech diváků znamená vpustit, červené odmítnout... (oficiální text distributora)
    73%
    První interaktivní film na světě, ve kterém diváci mohou zasahovat do průběhu děje. U dveří hlavního hrdiny filmu pana Nováka (Miroslav Horníček) zvoní jeho sousedka. Je téměř nahá. Oblečena jen do osušky si omylem zabouchla dveře svého bytu a nyní pana Nováka prosí, aby ji pustil k sobě domů. Co teď? Mladá dáma v prekérní situaci prosí o pomoc. A je velmi půvabná. Na druhé straně se každou chvíli může vrátit domů manželka pana Nováka, která má navíc dnes narozeniny... STOP! zvolá moderátor vcházející na scénu a děj filmu se opravdu zastaví. Nyní je řešení této prekérní situace na divácích... Vpustit nebo nevpustit? Zelené tlačítko na křeslech diváků znamená vpustit, červené odmítnout... (oficiální text distributora)
    3
  • Poslední muž
    Poslední muž (1934)
    Film
    Alois Kohout je středoškolský profesor, despotický rodinný tyran a poděs, před kterým se všichni třesou v panické hrůze. A přece se najde člověk, který dokáže panu profesorovi srazit hřebínek jeho pýchy, vrátit jeho rodině svobodu a navíc si odvést profesorovu dcerušku do klidného manželského přístavu... Z obsáhlého díla F. X. Svobody je situační divadelní komedie Poslední muž stále živá mezi našimi divadelními amatéry. Režie filmového přepisu se chopil Martin Frič v roce 1934. Úsměvnému vyprávění ponechal divadelní půdorys i pojetí. Pro titulní roli si vybral Huga Haase. Profesor Kohout je v jeho podání sice pořádný metr, ale od samého počátku je znát, že se sám nebere příliš vážně a že rodinného tyrana dělá tak trochu z povinnosti, tak trochu z pohodlnosti. V jádru je to však hodný člověk, což závěr příběhu potvrdí. Martin Frič si ke spolupráci dále přizval osvědčenou Zdeňku Baldovou do role ušlápnuté manželky, dále Vladimíra Borského, pozdějšího režiséra, ale v té době oblíbeného milovníka, mladičkého Antonína Novotného, Járu Kohouta a Darju Hajskou. Do exponované role profesorovy dcery Zdenky riskantně obsadil debutující Marii Glázrovou, pro kterou tato role znamenala raketový start ke kariéře vskutku hvězdné. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    72%
    Alois Kohout je středoškolský profesor, despotický rodinný tyran a poděs, před kterým se všichni třesou v panické hrůze. A přece se najde člověk, který dokáže panu profesorovi srazit hřebínek jeho pýchy, vrátit jeho rodině svobodu a navíc si odvést profesorovu dcerušku do klidného manželského přístavu... Z obsáhlého díla F. X. Svobody je situační divadelní komedie Poslední muž stále živá mezi našimi divadelními amatéry. Režie filmového přepisu se chopil Martin Frič v roce 1934. Úsměvnému vyprávění ponechal divadelní půdorys i pojetí. Pro titulní roli si vybral Huga Haase. Profesor Kohout je v jeho podání sice pořádný metr, ale od samého počátku je znát, že se sám nebere příliš vážně a že rodinného tyrana dělá tak trochu z povinnosti, tak trochu z pohodlnosti. V jádru je to však hodný člověk, což závěr příběhu potvrdí. Martin Frič si ke spolupráci dále přizval osvědčenou Zdeňku Baldovou do role ušlápnuté manželky, dále Vladimíra Borského, pozdějšího režiséra, ale v té době oblíbeného milovníka, mladičkého Antonína Novotného, Járu Kohouta a Darju Hajskou. Do exponované role profesorovy dcery Zdenky riskantně obsadil debutující Marii Glázrovou, pro kterou tato role znamenala raketový start ke kariéře vskutku hvězdné. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    4
  • Život je pes
    Život je pes (1933)
    Film
    Nečekaně zdařilá konverzační komedie, která čerpá i z odkazu němých grotesek, rozvíjí stále bláznivější situace kolem nezaměstnaného hudebního skladatele, který se vydává za váženého postaršího muže. A před sympatickou dívkou se pak vydává za strýčka i rozverného synovce. Hugo Haas předvedl opravdový herecký koncert zvláště ve scénách "rozdvojování", aniž by se musel uchylovat k jakémukoli pitvoření. I další protagonisté - např. pan domácí Theodora Pištěka - předvádějí mistrně vypointované figurky. Režisér Martin Frič natočil vkusnou podívanou s nenápadnými, ale přitom jasně čitelnými sociálními podtexty.
    Žánry:Komedie
    72%
    Nečekaně zdařilá konverzační komedie, která čerpá i z odkazu němých grotesek, rozvíjí stále bláznivější situace kolem nezaměstnaného hudebního skladatele, který se vydává za váženého postaršího muže. A před sympatickou dívkou se pak vydává za strýčka i rozverného synovce. Hugo Haas předvedl opravdový herecký koncert zvláště ve scénách "rozdvojování", aniž by se musel uchylovat k jakémukoli pitvoření. I další protagonisté - např. pan domácí Theodora Pištěka - předvádějí mistrně vypointované figurky. Režisér Martin Frič natočil vkusnou podívanou s nenápadnými, ale přitom jasně čitelnými sociálními podtexty.
    Žánry:Komedie
    5
  • Jedenácté přikázání
    Jedenácté přikázání (1935)
    Film
    Veselé příhody tří starých mládenců, jedné utajené manželky a potrhlého velitele ostrostřelců... Oslavou příchodu nového – dvacátého – století začíná rozmarná komedie podle stejnojmenné frašky Františka Ferdinanda Šamberka, jehož jméno je spojeno se zakladatelskou generací Národního divadla. Napsal na čtyřicet titulů oblíbených veseloher a největšího ohlasu zaznamenalo právě Jedenácté přikázání, příběh o utajené ženitbě zapřisáhlého starého mládence. Její humor i znamenitě řešená situační komika inspirovaly i filmaře. První verzi natočil v roce 1925 režisér Václav Kubásek podle silvestrovského představení Vinohradského divadla. Zvukovou verzi natočil o deset let později Martin Frič, na scénáři výtečné komedie se podílel E.A.Longen a Otakar Vávra. Hlavní roli c.k. notáře Voborského, který pro lásku ke sličné měšťanské dcerce zradí přísahu, že se nikdy neožení, hrál v obou přepisech Hugo Haas. Zatajovanou manželku pak ve Fričově adaptaci Jiřina Štěpničková, veselé kumpány Jindřich Plachta a Jiří Plachý, potrhlého ševce Václav Trégl a jeho energickou ženu Eližbětu Ella Nollová. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    70%
    Veselé příhody tří starých mládenců, jedné utajené manželky a potrhlého velitele ostrostřelců... Oslavou příchodu nového – dvacátého – století začíná rozmarná komedie podle stejnojmenné frašky Františka Ferdinanda Šamberka, jehož jméno je spojeno se zakladatelskou generací Národního divadla. Napsal na čtyřicet titulů oblíbených veseloher a největšího ohlasu zaznamenalo právě Jedenácté přikázání, příběh o utajené ženitbě zapřisáhlého starého mládence. Její humor i znamenitě řešená situační komika inspirovaly i filmaře. První verzi natočil v roce 1925 režisér Václav Kubásek podle silvestrovského představení Vinohradského divadla. Zvukovou verzi natočil o deset let později Martin Frič, na scénáři výtečné komedie se podílel E.A.Longen a Otakar Vávra. Hlavní roli c.k. notáře Voborského, který pro lásku ke sličné měšťanské dcerce zradí přísahu, že se nikdy neožení, hrál v obou přepisech Hugo Haas. Zatajovanou manželku pak ve Fričově adaptaci Jiřina Štěpničková, veselé kumpány Jindřich Plachta a Jiří Plachý, potrhlého ševce Václav Trégl a jeho energickou ženu Eližbětu Ella Nollová. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    6
  • Strach
    Strach (1964)
    Film
    • VOYO
    68%
    7
  • Dům na předměstí
    Dům na předměstí (1933)
    Film

    Podle knihy Karla Poláčka vznikl úsměvný průhled na obyvatele jednoho činžovního domu, do jejichž soukromí ustavičně zasahuje všetečná paní domácí, energická vdova po vojenském šikovateli. Režisér Miroslav Cikán vytvořil stále přitažlivý kolektivní portrét různorodých svérázných lidiček, dobře napsaných i zahraných. Mnohdy vyznívají žertovně, ale nikdy nejsou zesměšňováni. V hlavních rolích zaujmou jak Antonie Nedošínská, jež svou hrdinku obdařila výřečností i určitými sympatiemi, tak začínající Hugo Haas jako ostýchavý odhadce v zastavárně.

    Žánry:Komedie
    68%

    Podle knihy Karla Poláčka vznikl úsměvný průhled na obyvatele jednoho činžovního domu, do jejichž soukromí ustavičně zasahuje všetečná paní domácí, energická vdova po vojenském šikovateli. Režisér Miroslav Cikán vytvořil stále přitažlivý kolektivní portrét různorodých svérázných lidiček, dobře napsaných i zahraných. Mnohdy vyznívají žertovně, ale nikdy nejsou zesměšňováni. V hlavních rolích zaujmou jak Antonie Nedošínská, jež svou hrdinku obdařila výřečností i určitými sympatiemi, tak začínající Hugo Haas jako ostýchavý odhadce v zastavárně.

    Žánry:Komedie
    8
  • Okénko
    Okénko (1933)
    Film
    Docent Jakub Johánek se těšil na dědictví po strýci a předem ho s přáteli oslavoval, aniž by věděl, jaké poklady vlastně může očekávat. Trochu přehnal množství skleniček a druhý den se probudil s dokonalým oknem. Mučí ho kocovina, a do toho ještě přichází domovnice s prohlášením, že včera připravil její dceru o věneček - docenta tedy čeká urychlená svatba. Jakub sice po dívce už dlouho pokukuje, nyní má však docela jiné starosti. Vyhledal ho totiž jakýsi povaleč, který tvrdí, že na vlastní oči viděl, jak Johánek v noci zapálil stoh. Pokud nedostane tučné výkupné, půjde ho udat...
    Žánry:Komedie
    68%
    Docent Jakub Johánek se těšil na dědictví po strýci a předem ho s přáteli oslavoval, aniž by věděl, jaké poklady vlastně může očekávat. Trochu přehnal množství skleniček a druhý den se probudil s dokonalým oknem. Mučí ho kocovina, a do toho ještě přichází domovnice s prohlášením, že včera připravil její dceru o věneček - docenta tedy čeká urychlená svatba. Jakub sice po dívce už dlouho pokukuje, nyní má však docela jiné starosti. Vyhledal ho totiž jakýsi povaleč, který tvrdí, že na vlastní oči viděl, jak Johánek v noci zapálil stoh. Pokud nedostane tučné výkupné, půjde ho udat...
    Žánry:Komedie
    9
  • Hrdinný kapitán Korkorán
    Hrdinný kapitán Korkorán (1934)
    Film
    Král komiků Vlasta Burian v jedné ze slavných a nezapomenutelných uniformovaných rolí. Konkrétně v roli kapitána vltavské paroplavby Adama Korkorána, který má sice pod palcem jen malý pražský parník Primátor Dittrich, ve svých snech se však stává slavným hrdinou dobrodružných pirátských příběhů a navíc je snobskou lázeňskou společností považován za proslulého admirála. Všechno to vlastně způsobily problémy, které s ním neustále mělo ředitelství paroplavební společnosti. Když totiž Korkorán, jehož vzorem je jeho slavný jmenovec, odmítl odejít do důchodu, poslali ho alespoň do lázní, aby měli na chvíli pokoj. Na nádraží v Poděbradech však sluha z luxusního lázeňského hotelu popletl kufry a tak se stane, že je Korkorán považován za korvetního kapitána a boháče. Ten oslněn přepychem omyl nevyvrátí, ale naopak se do nové role vžije natolik, že oklame i zkušeného admirála ve výslužbě Piacciho, spřátelí se s ním a je dokonce vyhlášen nejoblíbenějším hostem sezóny. Když mu však dojdou peníze, napíše své hospodyni, aby mu poslala úspory, a to ženu natolik vyvede z míry, že se za ním vypraví, což samozřejmě vede k tomu, že pravda vyjde najevo. Ostudou zničený Korkorán se vrátí domů místo očekávané výpovědi se však dočká povýšení do funkce vrchního inspektora. Majitelem paroplavební společnosti je totiž admirál Piacci, jeho přítel z lázní.
    Žánry:Komedie
    67%
    Král komiků Vlasta Burian v jedné ze slavných a nezapomenutelných uniformovaných rolí. Konkrétně v roli kapitána vltavské paroplavby Adama Korkorána, který má sice pod palcem jen malý pražský parník Primátor Dittrich, ve svých snech se však stává slavným hrdinou dobrodružných pirátských příběhů a navíc je snobskou lázeňskou společností považován za proslulého admirála. Všechno to vlastně způsobily problémy, které s ním neustále mělo ředitelství paroplavební společnosti. Když totiž Korkorán, jehož vzorem je jeho slavný jmenovec, odmítl odejít do důchodu, poslali ho alespoň do lázní, aby měli na chvíli pokoj. Na nádraží v Poděbradech však sluha z luxusního lázeňského hotelu popletl kufry a tak se stane, že je Korkorán považován za korvetního kapitána a boháče. Ten oslněn přepychem omyl nevyvrátí, ale naopak se do nové role vžije natolik, že oklame i zkušeného admirála ve výslužbě Piacciho, spřátelí se s ním a je dokonce vyhlášen nejoblíbenějším hostem sezóny. Když mu však dojdou peníze, napíše své hospodyni, aby mu poslala úspory, a to ženu natolik vyvede z míry, že se za ním vypraví, což samozřejmě vede k tomu, že pravda vyjde najevo. Ostudou zničený Korkorán se vrátí domů místo očekávané výpovědi se však dočká povýšení do funkce vrchního inspektora. Majitelem paroplavební společnosti je totiž admirál Piacci, jeho přítel z lázní.
    Žánry:Komedie
    10
  • Mazlíček
    Mazlíček (1934)
    Film

    On, doktor filozofie Alois Pech, je neprůbojný a nesamostatný maminčin mazlíček, který pracuje jako vězeňský knihovník a přestože dokáže zvládnout i ty nejobávanější trestance, se svým životem si rady neví. A to přesto, že právě oslavil osmadvacáté narozeniny. Ona, Marcela Johnová, je sebevědomá, energická a úspěšná dívka z vyšší společnosti, která právě také slaví narozeniny. Na rozdíl od Pechovy skromné oslavy ve společnosti maminky, pořádá velkolepý bujarý večírek. Zatímco ona žije ve velkém světě, obklopena přepychem a ctiteli, on poklidným, skromným životem se svou starostlivou maminkou. Jejich cesty se protnou díky telefonní lince, když jeden z Marceliných hostů náhodnou vytočí Pechovo číslo. Pro Marcelu je mile neohrabaný muž především zábavným zpestřením života plného radovánek, a proto si s ním také ze zvědavosti domluví schůzku. Přestože se při setkání vysměje jeho vzhledu i chování, Alois se do dívky zamiluje a začne vyhledávat příležitosti k dalším setkáním. To však vede především k řadě nepříjemností s Marceliným snoubencem Eddym, které nakonec vyvrcholí fackou, kterou Alois Eddymu uštědří za jeho nevhodné chování a překvapí tím nejen Marcelu a všechny přítomné, ale především sám sebe. To mu sice dodá tolik sebevědomí, že dívku požádá o ruku. A jak se k jeho nabídce postaví Marcela?

    Žánry:Komedie
    67%

    On, doktor filozofie Alois Pech, je neprůbojný a nesamostatný maminčin mazlíček, který pracuje jako vězeňský knihovník a přestože dokáže zvládnout i ty nejobávanější trestance, se svým životem si rady neví. A to přesto, že právě oslavil osmadvacáté narozeniny. Ona, Marcela Johnová, je sebevědomá, energická a úspěšná dívka z vyšší společnosti, která právě také slaví narozeniny. Na rozdíl od Pechovy skromné oslavy ve společnosti maminky, pořádá velkolepý bujarý večírek. Zatímco ona žije ve velkém světě, obklopena přepychem a ctiteli, on poklidným, skromným životem se svou starostlivou maminkou. Jejich cesty se protnou díky telefonní lince, když jeden z Marceliných hostů náhodnou vytočí Pechovo číslo. Pro Marcelu je mile neohrabaný muž především zábavným zpestřením života plného radovánek, a proto si s ním také ze zvědavosti domluví schůzku. Přestože se při setkání vysměje jeho vzhledu i chování, Alois se do dívky zamiluje a začne vyhledávat příležitosti k dalším setkáním. To však vede především k řadě nepříjemností s Marceliným snoubencem Eddym, které nakonec vyvrcholí fackou, kterou Alois Eddymu uštědří za jeho nevhodné chování a překvapí tím nejen Marcelu a všechny přítomné, ale především sám sebe. To mu sice dodá tolik sebevědomí, že dívku požádá o ruku. A jak se k jeho nabídce postaví Marcela?

    Žánry:Komedie
    11
  • Pobočník Jeho Výsosti
    Pobočník Jeho Výsosti (1931)
    Film
    Nadporučík Alois Patera je poněkud opomíjený důstojník c. a k. armády, který před sebou nemá příliš radostné vyhlídky. Čeká totiž na potrestání za účast v zakázaném souboji. Ke svému překvapení je však místo potrestání jmenován novým pobočníkem prince Evžena. Ten se má zanedlouho oženit s princeznou Annou Luisou a musí se proto rozejít se svou milenkou Pepi Kalašovou, majitelkou obchodu s kravatami. Naposledy se s ní chce ještě setkat, a protože velmi dobře ví, že jeho budoucí manželka nařídila policejnímu radovi Guthermovi, aby prince sledoval, pošle svému novému pobočníkovi vzkaz, ve kterém mu přikazuje, aby Pepi přivedl do Belvedéru a bavil, dokud on sám nepřijde. Patera vak situaci nečekaně zkomplikuje, když omylem přivede jiné děvče. Princ Evžen, který dívku nezná a neví ani jak vypadá jeho nový pobočník, si proto sedne v naději, že teprve přijdou. Zatím Patera všechny hostí a notně se na princův účet opije. Když princ stále nepřichází, pokusí se v ženském přestrojení utéci bez placení. Je však dopaden a čeká ho trest. Je převelen do vzdálené zapadlé posádky v Mňuku, ale ještě před odjezdem rytířsky umožní sympatickému důstojníkovi, ve kterém tentokrát zase on nepoznal prince Evžena, setkání s Pepi. Půl roku ve vzdálené posádce uteče jako voda, byť a Patera dostane dovolenou. Požádá o možnost vrátit se ke svému pluku, mstivý podplukovník Kinzl ho však odmítne. Pateru však čeká další z neobvyklých a nečekaných zákrut jeho vojenské kariéry.
    Žánry:Komedie
    66%
    Nadporučík Alois Patera je poněkud opomíjený důstojník c. a k. armády, který před sebou nemá příliš radostné vyhlídky. Čeká totiž na potrestání za účast v zakázaném souboji. Ke svému překvapení je však místo potrestání jmenován novým pobočníkem prince Evžena. Ten se má zanedlouho oženit s princeznou Annou Luisou a musí se proto rozejít se svou milenkou Pepi Kalašovou, majitelkou obchodu s kravatami. Naposledy se s ní chce ještě setkat, a protože velmi dobře ví, že jeho budoucí manželka nařídila policejnímu radovi Guthermovi, aby prince sledoval, pošle svému novému pobočníkovi vzkaz, ve kterém mu přikazuje, aby Pepi přivedl do Belvedéru a bavil, dokud on sám nepřijde. Patera vak situaci nečekaně zkomplikuje, když omylem přivede jiné děvče. Princ Evžen, který dívku nezná a neví ani jak vypadá jeho nový pobočník, si proto sedne v naději, že teprve přijdou. Zatím Patera všechny hostí a notně se na princův účet opije. Když princ stále nepřichází, pokusí se v ženském přestrojení utéci bez placení. Je však dopaden a čeká ho trest. Je převelen do vzdálené zapadlé posádky v Mňuku, ale ještě před odjezdem rytířsky umožní sympatickému důstojníkovi, ve kterém tentokrát zase on nepoznal prince Evžena, setkání s Pepi. Půl roku ve vzdálené posádce uteče jako voda, byť a Patera dostane dovolenou. Požádá o možnost vrátit se ke svému pluku, mstivý podplukovník Kinzl ho však odmítne. Pateru však čeká další z neobvyklých a nečekaných zákrut jeho vojenské kariéry.
    Žánry:Komedie
    12
  • Modrý závoj
    Modrý závoj (1941)
    Film

    Zamotaná vlákna filmového příběhu opřádají milostný poměr sester-dvojčat k mladému herci. Marta Hornová, slepá sólistka rozhlasového orchestru, naváže známost s hercem státní činohry Robertem Holanem. Ten se schází také s její sestrou Helenou, talentovanou sochařkou, kterou však mylně považuje za Martu. Když jí však při schůzce na Petříně vrací modrý závoj, který údajně ztratila při jejich setkání v budově rozhlasu, pochopí Helena, že Holan ve skutečnosti miluje její sestru. Aby nezradila její lásku, ani svůj vztah k pohlednému asistentu oční kliniky Pavlu Průšovi, odhodlá se k rozchodu. Mezitím se Marta na naléhání sluhy Karlíčka podrobí náročné operaci zraku. Po úspěšné operaci pak musí zůstat až do úplného vyléčení v zatemnělém pokoji, kde ji jednoho dne zastihne Holan, pozvaný na návštěvu Helenou. Marta z jeho projevů lásky pozná, že jeho srdce náleží osudovou záměnou její sestře. Děj se opět zaplétá až k nezvyklému závěru. Komorní drama režiséra Jana Alfréda Holmana Modrý závoj podle scénáře Václava Řezáče vzbudilo při premiéře v roce 1941 ohlas nejen suverénně zvládnutým zpracováním (kamera Jaroslav Tuzar, hudba Jiří Srnka), ale především znamenitým hereckým výkonem Vlasty Matulové v náročné dvojroli sester - dvojčat k nerozeznání si podobných zevnějškem, ale diametrálně se lišících povahově. První velkou roli dostala Vlasta Matulová v roce 1940 rovněž v Holmanově filmu Minulost Jany Kosinové. Po nečekaném úspěchu bylo zřejmé, že bude častým hostem před kamerou. Svým osobitým zjevem, zvláštním hlubokým, zdánlivě syrovým a přitom podmanivým hlasem a oduševnělým herectvím se pronikavě lišila od tehdejších filmových milovnic. Eduard Kohout o ní v pamětech napsal: "Její krása byla podivně chladná a andělsky čistá, ale pod tím ledem jako by svítil vnitřní oheň". Velmi dobré herecké výkony podali i její partneři, především Karel Höger v roli herce Roberta Holana a Vladimír Leraus jako MUDr. Pavel Průša. Snímek má i dokumentární hodnotu. Část děje se odehrává v atraktivním prostředí rozhlasu, a také se zde můžeme setkat s vynikajícím českým violoncellistou Ladislavem Zelenkou, s Orchestrem F. O. K a známým dirigentem Otakarem Paříkem. (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaRomantický
    65%

    Zamotaná vlákna filmového příběhu opřádají milostný poměr sester-dvojčat k mladému herci. Marta Hornová, slepá sólistka rozhlasového orchestru, naváže známost s hercem státní činohry Robertem Holanem. Ten se schází také s její sestrou Helenou, talentovanou sochařkou, kterou však mylně považuje za Martu. Když jí však při schůzce na Petříně vrací modrý závoj, který údajně ztratila při jejich setkání v budově rozhlasu, pochopí Helena, že Holan ve skutečnosti miluje její sestru. Aby nezradila její lásku, ani svůj vztah k pohlednému asistentu oční kliniky Pavlu Průšovi, odhodlá se k rozchodu. Mezitím se Marta na naléhání sluhy Karlíčka podrobí náročné operaci zraku. Po úspěšné operaci pak musí zůstat až do úplného vyléčení v zatemnělém pokoji, kde ji jednoho dne zastihne Holan, pozvaný na návštěvu Helenou. Marta z jeho projevů lásky pozná, že jeho srdce náleží osudovou záměnou její sestře. Děj se opět zaplétá až k nezvyklému závěru. Komorní drama režiséra Jana Alfréda Holmana Modrý závoj podle scénáře Václava Řezáče vzbudilo při premiéře v roce 1941 ohlas nejen suverénně zvládnutým zpracováním (kamera Jaroslav Tuzar, hudba Jiří Srnka), ale především znamenitým hereckým výkonem Vlasty Matulové v náročné dvojroli sester - dvojčat k nerozeznání si podobných zevnějškem, ale diametrálně se lišících povahově. První velkou roli dostala Vlasta Matulová v roce 1940 rovněž v Holmanově filmu Minulost Jany Kosinové. Po nečekaném úspěchu bylo zřejmé, že bude častým hostem před kamerou. Svým osobitým zjevem, zvláštním hlubokým, zdánlivě syrovým a přitom podmanivým hlasem a oduševnělým herectvím se pronikavě lišila od tehdejších filmových milovnic. Eduard Kohout o ní v pamětech napsal: "Její krása byla podivně chladná a andělsky čistá, ale pod tím ledem jako by svítil vnitřní oheň". Velmi dobré herecké výkony podali i její partneři, především Karel Höger v roli herce Roberta Holana a Vladimír Leraus jako MUDr. Pavel Průša. Snímek má i dokumentární hodnotu. Část děje se odehrává v atraktivním prostředí rozhlasu, a také se zde můžeme setkat s vynikajícím českým violoncellistou Ladislavem Zelenkou, s Orchestrem F. O. K a známým dirigentem Otakarem Paříkem. (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaRomantický
    13
  • Zapadlí vlastenci
    Zapadlí vlastenci (1932)
    Film
    V únoru 1842 přichází do malé krkonošské vsi Pozdětína podučitel Karel Čermák. Vychovávali ho prarodiče. Dědeček učitel zemřel a Karel musel zanechat studií, aby uživil babičku. Matku nepoznal, umřela, když byl malý. Kdysi byla ve službě a muž, který ji svedl, se s ní neoženil. Pozdětínský učitel Čížek a jeho žena i rázovitý farář Stehlík Karla přátelsky přijmou. Karlův strach z nového prostředí se brzy rozplyne...
    Žánry:Drama
    64%
    V únoru 1842 přichází do malé krkonošské vsi Pozdětína podučitel Karel Čermák. Vychovávali ho prarodiče. Dědeček učitel zemřel a Karel musel zanechat studií, aby uživil babičku. Matku nepoznal, umřela, když byl malý. Kdysi byla ve službě a muž, který ji svedl, se s ní neoženil. Pozdětínský učitel Čížek a jeho žena i rázovitý farář Stehlík Karla přátelsky přijmou. Karlův strach z nového prostředí se brzy rozplyne...
    Žánry:Drama
    14
  • Její lékař
    Její lékař (1933)
    Film
    64%
    15
  • Zelené obzory
    Zelené obzory (1962)
    Film
    62%
    16
  • Madla z cihelny
    Madla z cihelny (1933)
    Film
    Baron Dolanský se hluboce zajímá o eugeniku, ví, jak to dopadá, když se kříží stále tytéž rostliny, a správně usuzuje, že s lidmi tomu nebude jinak. Je vdovec a potomky nemá, budoucího dědice erbu tedy musí obstarat jeho synovec Max. Strach z možné degenerace panu baronovi velí, aby rodu obstaral novou krev. Na druhou stranu to zase nesmí být jen tak někdo - musí mít alespoň určité způsoby. Jako nejvážnější adeptka připadá v úvahu chudičká, leč krásná Madla Lísková, měla by ovšem získat předběžnou průpravu. Šlechtic požaduje, aby na jeho zámku rok pobývala. Dívčina matka ochotně souhlasí, dceru přece čeká zajištěná budoucnost. Jak dopadne snažení českého Pygmaliona?
    Žánry:Komedie
    62%
    Baron Dolanský se hluboce zajímá o eugeniku, ví, jak to dopadá, když se kříží stále tytéž rostliny, a správně usuzuje, že s lidmi tomu nebude jinak. Je vdovec a potomky nemá, budoucího dědice erbu tedy musí obstarat jeho synovec Max. Strach z možné degenerace panu baronovi velí, aby rodu obstaral novou krev. Na druhou stranu to zase nesmí být jen tak někdo - musí mít alespoň určité způsoby. Jako nejvážnější adeptka připadá v úvahu chudičká, leč krásná Madla Lísková, měla by ovšem získat předběžnou průpravu. Šlechtic požaduje, aby na jeho zámku rok pobývala. Dívčina matka ochotně souhlasí, dceru přece čeká zajištěná budoucnost. Jak dopadne snažení českého Pygmaliona?
    Žánry:Komedie
    17
  • Zlatá Kateřina
    Zlatá Kateřina (1934)
    Film
    61%
    18
  • Hrdina jedné noci
    Hrdina jedné noci (1935)
    Film
    Oním hrdinou je Florian Svíčička, který krom přemíry fantazie se projevuje především zálibou v dějinách středověku a to natolik, že proto zanedbává i práci. S nadšením zastoupí nemocného člena divadelního souboru a sehraje v ochotnickém divadelním představení roli rytíře. Jenže hru pokazí, je s hanbou vyhnán a to je začátek neobvyklého dobrodružství. Florian se totiž v lese stane svědkem toho, jak dva rytíři stínají mladou dívku. Ukáže se, že šlo o natáčení filmu a když filmaři zapomenou "na place" dublérku Hanu, která zastupovala slavnou hvězdu Elvíru, stráví s ní noc na hradě. Později, když je vyhozen z práce, vydá se do Prahy, aby ji našel. Protože však nezná její jméno, zabloudí omylem do vily Elvíry, kde najde rozepsaný milostný dopis, o kterém se domnívá, že je určen jemu. Čeká ho však kruté probuzení, když se Elvíra vrátí a bez dlouhých řečí ho vyhodí. Smutný krejčík, který přišel o všechno i naději, se ukryje ve zřícenině hradu. Tady ho však čeká malý zázrak.
    Žánry:Komedie
    61%
    Oním hrdinou je Florian Svíčička, který krom přemíry fantazie se projevuje především zálibou v dějinách středověku a to natolik, že proto zanedbává i práci. S nadšením zastoupí nemocného člena divadelního souboru a sehraje v ochotnickém divadelním představení roli rytíře. Jenže hru pokazí, je s hanbou vyhnán a to je začátek neobvyklého dobrodružství. Florian se totiž v lese stane svědkem toho, jak dva rytíři stínají mladou dívku. Ukáže se, že šlo o natáčení filmu a když filmaři zapomenou "na place" dublérku Hanu, která zastupovala slavnou hvězdu Elvíru, stráví s ní noc na hradě. Později, když je vyhozen z práce, vydá se do Prahy, aby ji našel. Protože však nezná její jméno, zabloudí omylem do vily Elvíry, kde najde rozepsaný milostný dopis, o kterém se domnívá, že je určen jemu. Čeká ho však kruté probuzení, když se Elvíra vrátí a bez dlouhých řečí ho vyhodí. Smutný krejčík, který přišel o všechno i naději, se ukryje ve zřícenině hradu. Tady ho však čeká malý zázrak.
    Žánry:Komedie
    19
  • Vražda v Ostrovní ulici
    Vražda v Ostrovní ulici (1933)
    Film
    61%
    20
  • Místenka bez návratu
    Místenka bez návratu (1964)
    Film
    61%
    21
  • Grandhotel Nevada
    Grandhotel Nevada (1934)
    Film
    V přepychovém sanatoriu ve slovenských horách se léčí zámožní pacienti ze svých skutečných i domnělých chorob. Čtyři bohatí Čechoameričané, tři muži a nudící se dívka Lucy, přijmou pozvání sedláka Filipa k výletu do jeho srubu v horách uprostřed hlubokých lesů. Grandhotel Nevada, jak Filip svou chalupu nazývá, má být tím pravým místem, kde se všichni uzdraví.
    Žánry:Komedie
    59%
    V přepychovém sanatoriu ve slovenských horách se léčí zámožní pacienti ze svých skutečných i domnělých chorob. Čtyři bohatí Čechoameričané, tři muži a nudící se dívka Lucy, přijmou pozvání sedláka Filipa k výletu do jeho srubu v horách uprostřed hlubokých lesů. Grandhotel Nevada, jak Filip svou chalupu nazývá, má být tím pravým místem, kde se všichni uzdraví.
    Žánry:Komedie
    22
  • Písničkář
    Písničkář (1932)
    Film
    59%
    23
  • Záhada modrého pokoje
    Záhada modrého pokoje (1933)
    Film
    59%
    24
  • Na růžích ustláno
    Na růžích ustláno (1934)
    Film

    Plytká operetka rozvíjí oblíbenou historku o směšnosti těch, kteří by se rádi vydávali za \"lepší lidi\" - stejně jako rozšafná paní domácí z tohoto filmu. Chce zapomenout, že rodinné jmění ve skutečnosti pochází z malého zelinářského krámku. Když se poohlíží po výhodném ženichovi pro svou dceru, netuší, že naletěla podvodníkovi. Musí pak dát za pravdu svému manželu, který na její aktivity vždy hledíval s nedůvěrou.

    Žánry:HudebníKomedie
    56%

    Plytká operetka rozvíjí oblíbenou historku o směšnosti těch, kteří by se rádi vydávali za \"lepší lidi\" - stejně jako rozšafná paní domácí z tohoto filmu. Chce zapomenout, že rodinné jmění ve skutečnosti pochází z malého zelinářského krámku. Když se poohlíží po výhodném ženichovi pro svou dceru, netuší, že naletěla podvodníkovi. Musí pak dát za pravdu svému manželu, který na její aktivity vždy hledíval s nedůvěrou.

    Žánry:HudebníKomedie
    25
  • Žena, která ví co chce
    Žena, která ví co chce (1934)
    Film
    56%
    26
  • 27
  • Golem
    Golem (1936)
    Film
    Židovský učenec a rabín Löw kdysi vytvořil hliněného obra golema a oživil jej. Po Löwově smrti se golem stal pro utlačované židy symbolem záchrany před pogromy. Na dvoře císaře Rudolfa II. se komoří Lang snaží intrikami ovládnout císaře a získat moc. Potřebuje k tomu golema a proto jeho lidé při hledání vniknou do ghetta. Neváhají použít násilí a uvězní také mnoho židů včetně rabína Jakuba. Císařova milenka hraběnka Stradová chce překazit Langovy plány. Snaží se proto spojit s uvězněným Jakubem, který jediný ví, kde se golem nachází. Než se jí to podaří, Lang golema najde a oživí. Je jím však po právu potrestán za násilí na bezbranných lidech...
    55%
    Židovský učenec a rabín Löw kdysi vytvořil hliněného obra golema a oživil jej. Po Löwově smrti se golem stal pro utlačované židy symbolem záchrany před pogromy. Na dvoře císaře Rudolfa II. se komoří Lang snaží intrikami ovládnout císaře a získat moc. Potřebuje k tomu golema a proto jeho lidé při hledání vniknou do ghetta. Neváhají použít násilí a uvězní také mnoho židů včetně rabína Jakuba. Císařova milenka hraběnka Stradová chce překazit Langovy plány. Snaží se proto spojit s uvězněným Jakubem, který jediný ví, kde se golem nachází. Než se jí to podaří, Lang golema najde a oživí. Je jím však po právu potrestán za násilí na bezbranných lidech...
    28
  • Anita v ráji
    Anita v ráji (1934)
    Film
    Anita Karenová se v den svých 21. narozenin stane majitelkou oděvní firmy Karen, kterou jí odkázal otec. Nemá však s vedením podniku zkušenost a ráda by se napřed zapracovala. Využije proto vysvědčení Pavly Holoubkové, která se ve firmě uchází o místo, sama si napíše doporučení a pod novým jménem je přijata jako písařka u vedoucího filiálky Jiřího Hoška. Hošek se do Anity zamiluje, aniž ví, o koho ve skutečnosti jde. Anita sleduje s údivem jeho moderní pracovní metody, které jsou v rozporu s dosavadním způsobem řízení firmy. Ředitel továrny Durdík se o Anitu uchází, aby si udržel svoji moc, nakonec ale dá přednost její šaramantní tetě Olze. Hoška za jeho moderní pracovní postupy propustí a písařku Pavlu, aniž ji viděl a věděl, o koho se skutečně jedná, propustí také...
    Žánry:HudebníKomedie
    53%
    Anita Karenová se v den svých 21. narozenin stane majitelkou oděvní firmy Karen, kterou jí odkázal otec. Nemá však s vedením podniku zkušenost a ráda by se napřed zapracovala. Využije proto vysvědčení Pavly Holoubkové, která se ve firmě uchází o místo, sama si napíše doporučení a pod novým jménem je přijata jako písařka u vedoucího filiálky Jiřího Hoška. Hošek se do Anity zamiluje, aniž ví, o koho ve skutečnosti jde. Anita sleduje s údivem jeho moderní pracovní metody, které jsou v rozporu s dosavadním způsobem řízení firmy. Ředitel továrny Durdík se o Anitu uchází, aby si udržel svoji moc, nakonec ale dá přednost její šaramantní tetě Olze. Hoška za jeho moderní pracovní postupy propustí a písařku Pavlu, aniž ji viděl a věděl, o koho se skutečně jedná, propustí také...
    Žánry:HudebníKomedie
    29
  • Rozpustilá noc
    Rozpustilá noc (1934)
    Film
    53%
    30
  • Bezdětná
    Bezdětná (1935)
    Film
    52%
    31
  • Jana
    Jana (1935)
    Film
    51%
    32
  • Diagnosa X
    Diagnosa X (1933)
    Film
    50%
    33
  • Černý plamen
    Černý plamen (1930)
    Film
    49%
    34
  • Letos v září
    Letos v září (1962)
    Film

    František Daniel se svým snímkem dá tematicky řadit vedle snímků Miloše Formana (Černý Petr, Lásky jedné plavovlásky), které se zabývají mladou generací a jejich střetem s tou starou. Jedná se o působivý záznam tehdejšího mládí, který se snaží zachytit esenci a podstatu jejich zájmů, tužeb a každodenních trablů. Jde tak velmi ostře proti naprosto mylnému zobrazování socialistické mládeže, které můžeme znát z budovatelských filmů (Zítra se bude tančit všude). Ukazuje jejich první lásky a souboj s odlišným způsobem smýšlejícími rodiči, zabalené do formálních observačních prostředků, což můžeme znát také z Formanovy tvorby. Zároveň ústřední milostnou dvojici opatřil postsynchronními repliky, které přibližují jejich myšlenkové pochody. Jedná se o hodnotný artefakt nahlížející na tehdejší studenty, který se v porovnání s profanovanými kusy ze stejného prostředí nemá za co stydět.

    Žánry:Drama
    48%

    František Daniel se svým snímkem dá tematicky řadit vedle snímků Miloše Formana (Černý Petr, Lásky jedné plavovlásky), které se zabývají mladou generací a jejich střetem s tou starou. Jedná se o působivý záznam tehdejšího mládí, který se snaží zachytit esenci a podstatu jejich zájmů, tužeb a každodenních trablů. Jde tak velmi ostře proti naprosto mylnému zobrazování socialistické mládeže, které můžeme znát z budovatelských filmů (Zítra se bude tančit všude). Ukazuje jejich první lásky a souboj s odlišným způsobem smýšlejícími rodiči, zabalené do formálních observačních prostředků, což můžeme znát také z Formanovy tvorby. Zároveň ústřední milostnou dvojici opatřil postsynchronními repliky, které přibližují jejich myšlenkové pochody. Jedná se o hodnotný artefakt nahlížející na tehdejší studenty, který se v porovnání s profanovanými kusy ze stejného prostředí nemá za co stydět.

    Žánry:Drama
    35
  • Pepina Rejholcová
    Pepina Rejholcová (1932)
    Film
    46%
    36
  • Ze světa lesních samot
    Ze světa lesních samot (1933)
    Film
    46%
    37
  • U svatého Antoníčka
    U svatého Antoníčka (1933)
    Film
    41%
    38