Alberto Grimaldi: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Alberto Grimaldi: Filmy a seriály

  • Hodný, zlý a ošklivý
    Hodný, zlý a ošklivý (1966)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Během americké občanské války se jednomu z vojáků podařilo ukrást truhlu plnou zlata Konfederace. Polohu pokladu sdělí umírající muž dvojici mužů s nadějí, že mu pomohou. Ve skutečnosti jde ale o hledaného zločince Tuca a lovce odměn Joa, kteří se živí tím, že jezdí od města k městu a vybírají za Tucovu hlavu odměnu. Nyní je ale znalost místa pokladu nutí opět spolupracovat, Tuco zná jméno hřbitova a Joe zase jméno na hrobě, pod kterým je poklad ukrytý. Nyní mají tedy ještě větší důvod udežet se navzájem naživu, ovšem to si nemyslí nájemný zabiják Krásnoočko, který jim jde po krku...
    ...(více)
    88%
    Během americké občanské války se jednomu z vojáků podařilo ukrást truhlu plnou zlata Konfederace. Polohu pokladu sdělí umírající muž dvojici mužů s nadějí, že mu pomohou. Ve skutečnosti jde ale o hledaného zločince Tuca a lovce odměn Joa, kteří se živí tím, že jezdí od města k městu a vybírají za Tucovu hlavu odměnu. Nyní je ale znalost místa pokladu nutí opět spolupracovat, Tuco zná jméno hřbitova a Joe zase jméno na hrobě, pod kterým je poklad ukrytý. Nyní mají tedy ještě větší důvod udežet se navzájem naživu, ovšem to si nemyslí nájemný zabiják Krásnoočko, který jim jde po krku...
    ...(více)
    1
  • Pro pár dolarů navíc
    Pro pár dolarů navíc (1965)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Lovec lidí Clint Eastwood se vydává po stopách obávaného zločince El India, který uprchnl z vězení. Jelikož největší banka na Západě je v El Pasu, je více než jasné, že jeho kroky budou směřovat právě tam... Lovec lidí Mortimer pátrá po hledaném vrahovi Callawayovi. Dopadne ho, vyinkasuje odměnu a vydává se hledat dalšího zločince. Tomu je však na stopě už jiný lovec, Monco, kterému se podaří jej dopadnout i inkasovat vypsanou odměnu. Brzy nato dojde k útěku obávaného lupiče El India z vězení. Monco i Mortimer přijíždějí do El Pasa, kde je největší banka. Oba předpokládají, že se ji El Indio po svém útěku určitě pokusí vykrást. Monco a Mortimer na sebe narazí a je z toho rvačka. Potom se však dohodnou na partnerství pokud El India dopadnou, o odměnu se rozdělí. El Indio mezitím loupež skutečně plánuje. Monco se má podle plánu pokusit proniknout do bandy jako jejich kumpán
    ...(více)
    84%
    Lovec lidí Clint Eastwood se vydává po stopách obávaného zločince El India, který uprchnl z vězení. Jelikož největší banka na Západě je v El Pasu, je více než jasné, že jeho kroky budou směřovat právě tam... Lovec lidí Mortimer pátrá po hledaném vrahovi Callawayovi. Dopadne ho, vyinkasuje odměnu a vydává se hledat dalšího zločince. Tomu je však na stopě už jiný lovec, Monco, kterému se podaří jej dopadnout i inkasovat vypsanou odměnu. Brzy nato dojde k útěku obávaného lupiče El India z vězení. Monco i Mortimer přijíždějí do El Pasa, kde je největší banka. Oba předpokládají, že se ji El Indio po svém útěku určitě pokusí vykrást. Monco a Mortimer na sebe narazí a je z toho rvačka. Potom se však dohodnou na partnerství pokud El India dopadnou, o odměnu se rozdělí. El Indio mezitím loupež skutečně plánuje. Monco se má podle plánu pokusit proniknout do bandy jako jejich kumpán
    ...(více)
    2
  • Podivné dědictví
    Podivné dědictví (1972)
    Film
    Tomův otec má na smrtelné posteli jediné přání: aby se jeho syn vydal na Západ a konečně se z padavky změnil v muže. Umírající muž má tři staré přátele – Holy Joea, Bulla a Opičáka Smithe – kteří už se o něj postarají, jen tam musí dojet. A protože Tom je poslušný syn, vydá se na cestu. V kufru má kompletní výbavu na hon na lišku, neboť předpokládá, že tohle je ošacení, jakému kultivovaní Zápaďané dávají přednost. Když ovšem Tom dorazí do cíle, čeká na něj drsné probuzení. Ačkoliv je statečný jako lev, ocitl se prostě na naprosto nevhodném místě – vždyť do města vjel dokonce na kole! Otcovým přátelům dojde, že se do práce musejí pustit co nejrychleji, protože udělat z Toma chlapa – to bude neuvěřitelná fuška...
    ...(více)
    Žánry:AkčníKomedieWestern
    82%
    Tomův otec má na smrtelné posteli jediné přání: aby se jeho syn vydal na Západ a konečně se z padavky změnil v muže. Umírající muž má tři staré přátele – Holy Joea, Bulla a Opičáka Smithe – kteří už se o něj postarají, jen tam musí dojet. A protože Tom je poslušný syn, vydá se na cestu. V kufru má kompletní výbavu na hon na lišku, neboť předpokládá, že tohle je ošacení, jakému kultivovaní Zápaďané dávají přednost. Když ovšem Tom dorazí do cíle, čeká na něj drsné probuzení. Ačkoliv je statečný jako lev, ocitl se prostě na naprosto nevhodném místě – vždyť do města vjel dokonce na kole! Otcovým přátelům dojde, že se do práce musejí pustit co nejrychleji, protože udělat z Toma chlapa – to bude neuvěřitelná fuška...
    ...(více)
    Žánry:AkčníKomedieWestern
    3
  • XX. století
    XX. století (1976)
    Film
    79%
    4
  • Velká přestřelka
    Velká přestřelka (1966)
    Film

    Hledaný psanec si rád hraje na kočku a myš a jeho pronásledování dovede texaského lovce odměn daleko za mexickou hranici. Skutečná krysa se ovšem ukrývá mezi americkou smetánkou.
    Věhlasný lovec odměn Jonathan Corbett (Lee Van Cleef) by své řemeslo rád pověsil na hřebík a místo toho bránil právo a spravedlnost v senátu. Bohatý podnikatel Brockston mu nabídne finance na kampaň, ovšem pod dvěma podmínkami: v senátu Corbett podpoří jeho plány na mezistátní železnici a než odloží kolty, dopadne Cuchillo Sancheze (Tomás Milián) obviněného ze znásilnění a vraždy dvanáctileté dívky. Hledaný mexický psanec ale odmítá dát svou kůži lacino a při každém jejich setkání Corbett zbytečně plýtvá kulkami nebo přichází o koně. Klikaté pronásledování napříč texaskou prérií nakonec končí v mexickém vězení a tam Corbettovi dochází, proč se mu na celém případu něco nezdálo. A proč se musí vrátit na začátek... Velká přestřelka (1966) italského režiséra Sergia Sollima musela při svém uvedení do kin soupeřit s dalšími dvěma legendami spaghetti westernů, Leoneho filmem Hodný, zlý a ošklivý a Corbucciho Djangem, a tak v divácké paměti mírně zapadla. Dnes se ovšem Sollimova westernová trilogie, s Velkou přestřelkou jako uvozujícím dílem, řadí k základním kamenům italského žánru – se všemi náležitostmi, včetně nezapomenutelné hudby Ennia Morriconeho.(Česká televize)

    ...(více)
    Žánry:Western
    74%

    Hledaný psanec si rád hraje na kočku a myš a jeho pronásledování dovede texaského lovce odměn daleko za mexickou hranici. Skutečná krysa se ovšem ukrývá mezi americkou smetánkou.
    Věhlasný lovec odměn Jonathan Corbett (Lee Van Cleef) by své řemeslo rád pověsil na hřebík a místo toho bránil právo a spravedlnost v senátu. Bohatý podnikatel Brockston mu nabídne finance na kampaň, ovšem pod dvěma podmínkami: v senátu Corbett podpoří jeho plány na mezistátní železnici a než odloží kolty, dopadne Cuchillo Sancheze (Tomás Milián) obviněného ze znásilnění a vraždy dvanáctileté dívky. Hledaný mexický psanec ale odmítá dát svou kůži lacino a při každém jejich setkání Corbett zbytečně plýtvá kulkami nebo přichází o koně. Klikaté pronásledování napříč texaskou prérií nakonec končí v mexickém vězení a tam Corbettovi dochází, proč se mu na celém případu něco nezdálo. A proč se musí vrátit na začátek... Velká přestřelka (1966) italského režiséra Sergia Sollima musela při svém uvedení do kin soupeřit s dalšími dvěma legendami spaghetti westernů, Leoneho filmem Hodný, zlý a ošklivý a Corbucciho Djangem, a tak v divácké paměti mírně zapadla. Dnes se ovšem Sollimova westernová trilogie, s Velkou přestřelkou jako uvozujícím dílem, řadí k základním kamenům italského žánru – se všemi náležitostmi, včetně nezapomenutelné hudby Ennia Morriconeho.(Česká televize)

    ...(více)
    Žánry:Western
    5
  • Ginger a Fred
    Ginger a Fred (1986)
    Film
    Jedno z posledných diel najväčšieho filmového mága Felliniho je nostlagickou spomienkou na zanikajúci svet, výpoveďou o starnutí, i ostrou kritikou nového sveta, ovládaného prostoduchou televíznou zábavou. Hlavnými protagonistami filmu sú Felliniho dlhoroční spolupracovníci - manželka Giulietta Massina a filmové alter ego Marcello Mastroianni. Stvárnili zostarnutý pár varietných tanečníkov, ktorých najznámejším číslom bola imitácia Ginger Rogersovej a Freda Astairea. Po vyše dvadsiatich rokoch sa opäť stretávajú, aby vystúpili v televíznej šou spolu s inými imitátormi. Počas priameho prenosu nastane výpadok elektrického prúdu, čo umožní protagonistom spomínať na časy zašlej slávy a na svet, v ktorom bolo všetko pomalšie a oveľa skutočnejšie...
    ...(více)
    72%
    Jedno z posledných diel najväčšieho filmového mága Felliniho je nostlagickou spomienkou na zanikajúci svet, výpoveďou o starnutí, i ostrou kritikou nového sveta, ovládaného prostoduchou televíznou zábavou. Hlavnými protagonistami filmu sú Felliniho dlhoroční spolupracovníci - manželka Giulietta Massina a filmové alter ego Marcello Mastroianni. Stvárnili zostarnutý pár varietných tanečníkov, ktorých najznámejším číslom bola imitácia Ginger Rogersovej a Freda Astairea. Po vyše dvadsiatich rokoch sa opäť stretávajú, aby vystúpili v televíznej šou spolu s inými imitátormi. Počas priameho prenosu nastane výpadok elektrického prúdu, čo umožní protagonistom spomínať na časy zašlej slávy a na svet, v ktorom bolo všetko pomalšie a oveľa skutočnejšie...
    ...(více)
    6
  • Ostrov v ohni
    Ostrov v ohni (1969)
    Film
    72%
    7
  • 8
  • Ctihodné mrtvoly
    Ctihodné mrtvoly (1976)
    Film
    69%
    9
  • 10
  • Poslední tango v Paříži
    Poslední tango v Paříži (1972)
    Film
    • Google Play
    Kdesi v Paříži, v jednom prázdném bytě, se pravidelně potkává mladičká Francouzka Jeanne se stárnoucím Američanem Paulem. Každý se nachází v docela jiné životní situaci: ona se má brzy vdávat, on trpí předčasnou smrtí své vlastní ženy. Ani se navzájem neznají jménem, ale přesto – nebo možná právě proto – mezi nimi vzkvétá bouřlivý sexuální vztah. Kontroverzní film Poslední tango v Paříži je jedním z nejznámějších děl italského režiséra Bernarda Bertolucciho. Ústřední dvojici ztělesnili Marlon Brando a Maria Schneider.
    ...(více)
    Žánry:DramaRomantický
    67%
    Kdesi v Paříži, v jednom prázdném bytě, se pravidelně potkává mladičká Francouzka Jeanne se stárnoucím Američanem Paulem. Každý se nachází v docela jiné životní situaci: ona se má brzy vdávat, on trpí předčasnou smrtí své vlastní ženy. Ani se navzájem neznají jménem, ale přesto – nebo možná právě proto – mezi nimi vzkvétá bouřlivý sexuální vztah. Kontroverzní film Poslední tango v Paříži je jedním z nejznámějších děl italského režiséra Bernarda Bertolucciho. Ústřední dvojici ztělesnili Marlon Brando a Maria Schneider.
    ...(více)
    Žánry:DramaRomantický
    11
  • Žoldnéř
    Žoldnéř (1968)
    Film
    Kolem roku 1910 to v Mexiku vře. K odpálení revoluce stačí jediná rozbuška, po změně totiž volá stále více obyvatel, které už nebaví otročit pro hrstku latifundistů. K povstání dojde i ve stříbrných dolech Alfonse Garcíi (Eduardo Fajardo) a přestože se hornickou vzpouru pod vedením Paca Romana (Tony Musante) podaří rozprášit, García už nehodlá nic riskovat. Je třeba stříbro co nejdříve vyvést za americkou hranici a s tím mu má pomoci vysloužilý kapitán Sergej Kowalski (Franco Nero), kterému nikdo neřekne jinak než Polák. Když ale žoldnéř dorazí k dolům zásilku převzít, najde předáky viset u stropu a stříbro je v trapu. Na místě se však hned chopí příležitosti a nechá se najmout lehkovážný Pacem, aby mu radil, jak vést revoluci. Polák tak dostává královský podíl z každého přepadení a ještě se velmi dobře baví na účet idealistického revolucionáře, jenž věří, že bojuje za mexický lid. Idylu dvou psanců ale naruší příchod protřelé Columby (Giovanna Ralliová) a po celé bandě navíc pase armáda vedená pomstychtivým Garcíou společně s nevyzpytatelným Kudrnáčem (Jack Palance). Italsko-španělský zapata western natočil Sergio Corbucci, který svůj režijní styl zcela jasně vytyčil ve třech předcházejících snímcích z Divokého západu. Navajo Joe, Křiváci a Django splétají příběh bezuzdného násilí jakož i svobody, prohnilého černého humoru a spletitého vyprávění o několika kapitolách. To vše má v sobě i Žoldnéř a na scénu se zároveň vrací cynický pistolník v podání Franca Nera, jakož i mistr hudebního doprovodu Ennio Morricone, jehož hudba nechyběla snad u žádného slavného souboje na kolty v tehdejší kinematografii. (TV program)
    ...(více)
    Žánry:KomedieWestern
    67%
    Kolem roku 1910 to v Mexiku vře. K odpálení revoluce stačí jediná rozbuška, po změně totiž volá stále více obyvatel, které už nebaví otročit pro hrstku latifundistů. K povstání dojde i ve stříbrných dolech Alfonse Garcíi (Eduardo Fajardo) a přestože se hornickou vzpouru pod vedením Paca Romana (Tony Musante) podaří rozprášit, García už nehodlá nic riskovat. Je třeba stříbro co nejdříve vyvést za americkou hranici a s tím mu má pomoci vysloužilý kapitán Sergej Kowalski (Franco Nero), kterému nikdo neřekne jinak než Polák. Když ale žoldnéř dorazí k dolům zásilku převzít, najde předáky viset u stropu a stříbro je v trapu. Na místě se však hned chopí příležitosti a nechá se najmout lehkovážný Pacem, aby mu radil, jak vést revoluci. Polák tak dostává královský podíl z každého přepadení a ještě se velmi dobře baví na účet idealistického revolucionáře, jenž věří, že bojuje za mexický lid. Idylu dvou psanců ale naruší příchod protřelé Columby (Giovanna Ralliová) a po celé bandě navíc pase armáda vedená pomstychtivým Garcíou společně s nevyzpytatelným Kudrnáčem (Jack Palance). Italsko-španělský zapata western natočil Sergio Corbucci, který svůj režijní styl zcela jasně vytyčil ve třech předcházejících snímcích z Divokého západu. Navajo Joe, Křiváci a Django splétají příběh bezuzdného násilí jakož i svobody, prohnilého černého humoru a spletitého vyprávění o několika kapitolách. To vše má v sobě i Žoldnéř a na scénu se zároveň vrací cynický pistolník v podání Franca Nera, jakož i mistr hudebního doprovodu Ennio Morricone, jehož hudba nechyběla snad u žádného slavného souboje na kolty v tehdejší kinematografii. (TV program)
    ...(více)
    Žánry:KomedieWestern
    12
  • 13
  • Dekameron
    Dekameron (1971)
    Film
    • Max
    Filmová verze Boccacciova Dekameronu z roku 1970 tvoří součást tak zvané Trilogie života (Trilogia della Vita), do níž se dále řadí CANTERBURSKÉ POVÍDKY (1971) a KYTICE Z TISÍC JEDNÉ NOCI (1974). Jak patrno, Pier Paolo Pasolini se zaměřil na slavné soubory povídek, propojených rámcovou situací (v níž se vypráví a naslouchá) a dopřávajících značný prostor pro projevení národního ducha a lidového živlu. Jak režisér sám uvedl, šlo mu o tu skupinu lidstva, která se v budoucnosti - když dosáhne vyššího ideologického uvědomění - promění z plebejské třídy v proletariát. K nejslavnějšímu dílu italské renesance (psáno bylo 1348-1353) přistoupil Pasolini velice samostatně a originálně. Zrušil například jeho rámcové podmínky, tj. situaci, kdy se deset vypravěčů - sedm vážených paní a tři jinoši reprezentující vrstvu florentského patriciátu - uteče před zuřící morovou nákazou roku 1348 do idylického prostředí venkovského sídla, aby holdovali dobrému jídlu, tanci, hrám a čas si krátili po deset dní vyprávěním deseti příběhů. Tak jako vůči těmto vznešeným vypravěčům, projevil Pasolini úplnou ignoraci také k milostným a dobrodružným příběhům ze světa (nejednou exotického) aristokratů a panovníků; ve svém výběru preferoval lidovost a italskost.
    ...(více)
    Žánry:DramaKomedieErotický
    65%
    Filmová verze Boccacciova Dekameronu z roku 1970 tvoří součást tak zvané Trilogie života (Trilogia della Vita), do níž se dále řadí CANTERBURSKÉ POVÍDKY (1971) a KYTICE Z TISÍC JEDNÉ NOCI (1974). Jak patrno, Pier Paolo Pasolini se zaměřil na slavné soubory povídek, propojených rámcovou situací (v níž se vypráví a naslouchá) a dopřávajících značný prostor pro projevení národního ducha a lidového živlu. Jak režisér sám uvedl, šlo mu o tu skupinu lidstva, která se v budoucnosti - když dosáhne vyššího ideologického uvědomění - promění z plebejské třídy v proletariát. K nejslavnějšímu dílu italské renesance (psáno bylo 1348-1353) přistoupil Pasolini velice samostatně a originálně. Zrušil například jeho rámcové podmínky, tj. situaci, kdy se deset vypravěčů - sedm vážených paní a tři jinoši reprezentující vrstvu florentského patriciátu - uteče před zuřící morovou nákazou roku 1348 do idylického prostředí venkovského sídla, aby holdovali dobrému jídlu, tanci, hrám a čas si krátili po deset dní vyprávěním deseti příběhů. Tak jako vůči těmto vznešeným vypravěčům, projevil Pasolini úplnou ignoraci také k milostným a dobrodružným příběhům ze světa (nejednou exotického) aristokratů a panovníků; ve svém výběru preferoval lidovost a italskost.
    ...(více)
    Žánry:DramaKomedieErotický
    14
  • Satyrikon
    Satyrikon (1969)
    Film

    Na počátku 60. let měl za sebou Federico Fellini osm a půl filmu (ta "půlka" se vztahuje k filmu Boccaccio 70, u něhož se o režii dělil s V. De Sicou, M. Monicellim a L. Viscontim). A taky velkou tvůrčí krizi. Paradoxně právě ta mu pomohla k dalšímu triumfu: vypovídal se z ní totiž ve filmu 8 1/2 (1963) tak originálně a působivě, že mu vynesla v roce 1964 Oscara za Nejlepší cizojazyčný film. V příštím roce byla uvedena ještě Giulietta a duchové.

    Satyrikon (1968) natočil Fellini podle fragmentů antického románu Gaia Petronia Arbitera. Na scénáři s ním spolupracoval nový "člen týmu", Bernardino Zapponi, který je podepsán i pod filmy jiných režisérů (Nová strašidla, Horalka). V osobité alegorii lze najít jak prvky společné s obrazem společnosti v Sladkém životě, tak velké výtvarné vize jako v pozdějším filmu Roma. Jakási starověká road movie o putování mladíků Encolpia a Ascylta nás provádí v prvním plánu zároveň surrealisticky i často až naturalisticky viděným antickým světem hostin, orgií, úchylek a výstředností, v druhém pak oťukává skryté oblasti lidské mysli. Bortící se hodnoty římského impéria symbolizovaného zříceným obrovským nevěstincem, zvrácené hodnoty, únik před novým tyranem do neznáma na moře... Felliniho Satyrikon překypuje obrazy a významy, na rozdíl od předcházející tvorby je nezakrývaně stylizovaný v hereckém projevu i ve výpravě (z velké části natáčený výjimečně v ateliérech, podle skic samotného režiséra).

    Satyrikon je první z trojice velkých dobových fresek (ony druhé dvě jsou Casanova Federica Felliniho (1976), A loď pluje (1983) - a zahájil tak režisérovo druhé tvůrčí období. Byl nominován na Oscara za Nejlepší režii.

    ...(více)
    65%

    Na počátku 60. let měl za sebou Federico Fellini osm a půl filmu (ta "půlka" se vztahuje k filmu Boccaccio 70, u něhož se o režii dělil s V. De Sicou, M. Monicellim a L. Viscontim). A taky velkou tvůrčí krizi. Paradoxně právě ta mu pomohla k dalšímu triumfu: vypovídal se z ní totiž ve filmu 8 1/2 (1963) tak originálně a působivě, že mu vynesla v roce 1964 Oscara za Nejlepší cizojazyčný film. V příštím roce byla uvedena ještě Giulietta a duchové.

    Satyrikon (1968) natočil Fellini podle fragmentů antického románu Gaia Petronia Arbitera. Na scénáři s ním spolupracoval nový "člen týmu", Bernardino Zapponi, který je podepsán i pod filmy jiných režisérů (Nová strašidla, Horalka). V osobité alegorii lze najít jak prvky společné s obrazem společnosti v Sladkém životě, tak velké výtvarné vize jako v pozdějším filmu Roma. Jakási starověká road movie o putování mladíků Encolpia a Ascylta nás provádí v prvním plánu zároveň surrealisticky i často až naturalisticky viděným antickým světem hostin, orgií, úchylek a výstředností, v druhém pak oťukává skryté oblasti lidské mysli. Bortící se hodnoty římského impéria symbolizovaného zříceným obrovským nevěstincem, zvrácené hodnoty, únik před novým tyranem do neznáma na moře... Felliniho Satyrikon překypuje obrazy a významy, na rozdíl od předcházející tvorby je nezakrývaně stylizovaný v hereckém projevu i ve výpravě (z velké části natáčený výjimečně v ateliérech, podle skic samotného režiséra).

    Satyrikon je první z trojice velkých dobových fresek (ony druhé dvě jsou Casanova Federica Felliniho (1976), A loď pluje (1983) - a zahájil tak režisérovo druhé tvůrčí období. Byl nominován na Oscara za Nejlepší režii.

    ...(více)
    15
  • Sabata
    Sabata (1969)
    Film

    Fanoušci spaghetti westernu zvyklí na filmy jako Django nebo Hodný, Zlý a Ošklivý budou při sledování Sabaty pravděpodobně překvapeni. Ve snímku sice hraje stejnojmennou hlavní roli nepříliš výřečného hrdiny hvězda spaghetti westernu Lee Van Cleef, ale tento film má v porovnání s tradičním žánrovým zpracováním vycházejícím ze stylu Sergia Leoneho výrazně odlišný ráz. Režisér a spoluautor Gianfranco Parolini (alias Frank Kramer) vytvořil dílo, které by se dalo zařadit spíše někam mezi televizní seriál Wild Wild West a typickou bondovku. Film je totiž plný roztodivných postav, exotických zbraní a akčních scén, které kombinují divoké kaskadérské kousky s pyrotechnikou. Hlavní hrdina ve filmu získá odměnu za zabití tří zločinců, kteří uloupili armádní zásilku zlata, ale pak zjistí, že šlo o podvod a sám se stane terčem tří zabijáků. Parolini dal filmu zcela správně spíše odlehčený tón a při akci na plátně tak zdůraznil pestrost a humor. Výsledkem je příjemný a zábavný film, který by se málokomu doopravdy nelíbil. Sabata je zkrátka jistotou nejen pro fanoušky žánru, ale také kohokoli, kdo by rád shlédl v rámci westernu něco netypického.

    ...(více)
    Žánry:WesternKultovní
    65%

    Fanoušci spaghetti westernu zvyklí na filmy jako Django nebo Hodný, Zlý a Ošklivý budou při sledování Sabaty pravděpodobně překvapeni. Ve snímku sice hraje stejnojmennou hlavní roli nepříliš výřečného hrdiny hvězda spaghetti westernu Lee Van Cleef, ale tento film má v porovnání s tradičním žánrovým zpracováním vycházejícím ze stylu Sergia Leoneho výrazně odlišný ráz. Režisér a spoluautor Gianfranco Parolini (alias Frank Kramer) vytvořil dílo, které by se dalo zařadit spíše někam mezi televizní seriál Wild Wild West a typickou bondovku. Film je totiž plný roztodivných postav, exotických zbraní a akčních scén, které kombinují divoké kaskadérské kousky s pyrotechnikou. Hlavní hrdina ve filmu získá odměnu za zabití tří zločinců, kteří uloupili armádní zásilku zlata, ale pak zjistí, že šlo o podvod a sám se stane terčem tří zabijáků. Parolini dal filmu zcela správně spíše odlehčený tón a při akci na plátně tak zdůraznil pestrost a humor. Výsledkem je příjemný a zábavný film, který by se málokomu doopravdy nelíbil. Sabata je zkrátka jistotou nejen pro fanoušky žánru, ale také kohokoli, kdo by rád shlédl v rámci westernu něco netypického.

    ...(více)
    Žánry:WesternKultovní
    16
  • 17
  • Podivuhodné příběhy
    Podivuhodné příběhy (1968)
    Film
    64%
    18
  • Kytice z tisíce a jedné noci
    Kytice z tisíce a jedné noci (1974)
    Film
    • Max
    63%
    19
  • Tiché místo na venkově
    Tiché místo na venkově (1969)
    Film
    63%
    20
  • 21
  • Sbohem, Sabato
    Sbohem, Sabato (1971)
    Film
    61%
    22
  • Canterburské povídky
    Canterburské povídky (1972)
    Film
    • Max
    Tento koprodukční italsko-francouzský film natočil italský režisér Pier Paolo Pasolini jako druhou část své Trilogie života, sestávající z adaptací eroticky laděných středověkých textů. Filmu předcházelo zpracování Boccacciova souboru DEKAMERON (1970), třetí částí byl snímek KYTICE Z TISÍC A JEDNÉ NOCI (1974). Režisér vybral z Chaucerových textů osm povídek, z nichž některé upravil k obrazu svému (například do Povídky fráterovy přidal stíhání a upálení za homosexualitu). Epizody různých délek nejsou ve filmu nijak pojmenovány a odděluje je pouze zarámování záběry Geoffreyho Chaucera, zapisujícího vyprávěné příběhy. Básníka si zahrál sám režisér (i v Dekameronu prochází filmem jako pozorovatel, a to v roli malíře Giotta). Z celkového pojetí díla se vymyká Povídka kuchařova, kterou Chaucer ve svém souboru pouze načal. Pasolini ji pojal jako grotesku a svého přítele Ninetta Davoliho v ní obsadil do role chaplinovského tuláka. Filmař pracoval se stejným záměrem jako Chaucer, který uzavírá spis slovy: "Zde končí Canterburské povídky, vyprávěné pouze pro radost a potěšení." Ovšem některé scény - zvláště konečná apokalyptická sekvence, kde v Pasoliniho vizi (výtvarně inspirované Hieronymem Boschem) vylétají ze satanovy řiti hromady mnichů - přinesou potěšení jen málokomu. Snímek plný nehezkých obličejů, zvracení, fekálií a sexu jakoby předznamenával film SALÓ ANEB 120 DNŮ SODOMY, v nichž tyto tendence najdou ještě více prostoru.
    ...(více)
    60%
    Tento koprodukční italsko-francouzský film natočil italský režisér Pier Paolo Pasolini jako druhou část své Trilogie života, sestávající z adaptací eroticky laděných středověkých textů. Filmu předcházelo zpracování Boccacciova souboru DEKAMERON (1970), třetí částí byl snímek KYTICE Z TISÍC A JEDNÉ NOCI (1974). Režisér vybral z Chaucerových textů osm povídek, z nichž některé upravil k obrazu svému (například do Povídky fráterovy přidal stíhání a upálení za homosexualitu). Epizody různých délek nejsou ve filmu nijak pojmenovány a odděluje je pouze zarámování záběry Geoffreyho Chaucera, zapisujícího vyprávěné příběhy. Básníka si zahrál sám režisér (i v Dekameronu prochází filmem jako pozorovatel, a to v roli malíře Giotta). Z celkového pojetí díla se vymyká Povídka kuchařova, kterou Chaucer ve svém souboru pouze načal. Pasolini ji pojal jako grotesku a svého přítele Ninetta Davoliho v ní obsadil do role chaplinovského tuláka. Filmař pracoval se stejným záměrem jako Chaucer, který uzavírá spis slovy: "Zde končí Canterburské povídky, vyprávěné pouze pro radost a potěšení." Ovšem některé scény - zvláště konečná apokalyptická sekvence, kde v Pasoliniho vizi (výtvarně inspirované Hieronymem Boschem) vylétají ze satanovy řiti hromady mnichů - přinesou potěšení jen málokomu. Snímek plný nehezkých obličejů, zvracení, fekálií a sexu jakoby předznamenával film SALÓ ANEB 120 DNŮ SODOMY, v nichž tyto tendence najdou ještě více prostoru.
    ...(více)
    23
  • Lady Hamiltonová
    Lady Hamiltonová (1968)
    Film
    • iVysílání
    Lady Hamiltonová je historický film z roku 1968, který vypráví příběh slavné milenky britského hrdiny admirála Horatio Nelsona. Snímek se zaměřuje na život a dobrodružství Lady Hamiltonové od jejích skromných začátků až po vzestup v britské společnosti jako vyhledávané krásky a společenské hvězdy. Zobrazuje její bouřlivý románek s Nelsonem, který ovlivnil politické a společenské kruhy v období napoleonských válek.
    ...(více)
    Žánry:DramaRomantický
    58%
    Lady Hamiltonová je historický film z roku 1968, který vypráví příběh slavné milenky britského hrdiny admirála Horatio Nelsona. Snímek se zaměřuje na život a dobrodružství Lady Hamiltonové od jejích skromných začátků až po vzestup v britské společnosti jako vyhledávané krásky a společenské hvězdy. Zobrazuje její bouřlivý románek s Nelsonem, který ovlivnil politické a společenské kruhy v období napoleonských válek.
    ...(více)
    Žánry:DramaRomantický
    24
  • Návrat Sabaty
    Návrat Sabaty (1971)
    Film
    58%
    25
  • Poklad Inků
    Poklad Inků (1966)
    Film
    Bandita Gambusino zavraždí otce prince Inků. Uloupí mu polovinu kipu, které označuje místo pokladu. Dva bratři jsou poblíž a snaží se zločinu zabránit, ale to se jim nepodaří. Jeden z bratrů umírá rukou vraha a druhý, zvaný Pán jaguárů se vydá po stopě zločince. Obviněn ze zločinu je právě on a jeho bratr. Po deseti letech se chystá korunovace mladého Inky, který má nástupem na trůn vzkřísit zašlou slávu staré říše. Opět se zde po letech setkávají Pán jaguárů a Gambusino, který stále hledá poklad Inků, aby vyrovnali staré účty. Dobrodružný film podle románu Karla Maye.
    ...(více)
    57%
    Bandita Gambusino zavraždí otce prince Inků. Uloupí mu polovinu kipu, které označuje místo pokladu. Dva bratři jsou poblíž a snaží se zločinu zabránit, ale to se jim nepodaří. Jeden z bratrů umírá rukou vraha a druhý, zvaný Pán jaguárů se vydá po stopě zločince. Obviněn ze zločinu je právě on a jeho bratr. Po deseti letech se chystá korunovace mladého Inky, který má nástupem na trůn vzkřísit zašlou slávu staré říše. Opět se zde po letech setkávají Pán jaguárů a Gambusino, který stále hledá poklad Inků, aby vyrovnali staré účty. Dobrodružný film podle románu Karla Maye.
    ...(více)
    26
  • 27
  • 28
  • Saló aneb 120 dnů sodomy
    Saló aneb 120 dnů sodomy (1975)
    Film
    52%
    29
  • Výlet s Anitou
    Výlet s Anitou (1979)
    Film
    52%
    30
  • Hurikán Rosy
    Hurikán Rosy (1980)
    Film
    Raoul Lamarre má velké šance stát se boxerským šampiónem. Přijme ale hloupou sázku a pokusí se prorazit dveře pouhou pěstí. Sázku sice vyhraje, ale zlomí si ruku a jeho kariéra je v troskách. Začne se tedy živit na pouti - stojí u stánku, kde si kdokoli z návštěvníků může změřit sílu. Právě tam potká Rosy přezdívanou Hurikán, zápasnici, která si u něj svou sílu vyzkouší a je naprosto neporazitelná. Raoul je naprosto fascinován a zdá se, že náklonnost je oboustranná; podruhé se s ní pak setkává jako s hvězdou ženských zápasů u Mikea Fernandeze. Mezi oběma siláky propuká vášnivý milenecký vztah, který ale provází neustálé hádky a nedorozumění. Raoul žárlí na Rosyinu kariéru, ona zase nemůže vystát jeho okázalou mužnost. Před Rosy stojí nelehký úkol uspět jak v ringu proti ostatním děvčatům, tak mimo ring proti svému milenci...
    ...(více)
    52%
    Raoul Lamarre má velké šance stát se boxerským šampiónem. Přijme ale hloupou sázku a pokusí se prorazit dveře pouhou pěstí. Sázku sice vyhraje, ale zlomí si ruku a jeho kariéra je v troskách. Začne se tedy živit na pouti - stojí u stánku, kde si kdokoli z návštěvníků může změřit sílu. Právě tam potká Rosy přezdívanou Hurikán, zápasnici, která si u něj svou sílu vyzkouší a je naprosto neporazitelná. Raoul je naprosto fascinován a zdá se, že náklonnost je oboustranná; podruhé se s ní pak setkává jako s hvězdou ženských zápasů u Mikea Fernandeze. Mezi oběma siláky propuká vášnivý milenecký vztah, který ale provází neustálé hádky a nedorozumění. Raoul žárlí na Rosyinu kariéru, ona zase nemůže vystát jeho okázalou mužnost. Před Rosy stojí nelehký úkol uspět jak v ringu proti ostatním děvčatům, tak mimo ring proti svému milenci...
    ...(více)
    31
  • 32
  • 33
  • 34