martin-mickey-stusak
36 594 bodů •
7
Občané určitého městečka najímají pistolníka, aby je zbavil zločineckého klanu od nich násilně vybírající peníze pod záminkou rozvoje města. Klasický rodokapsový námět hojně používaný a mnohé slibující. Na správný spaghetti western se snímek sice drží šablony daného vyobrazení scén a hlavně atmosféry, avšak k plnému uspokojení přeci jen jakoby ještě něco chybělo. O to víc to měl tento snímek v době uvedení složitější, jelikož se zároveň do kin dostal ještě snímek pod názvem 'Adios, Sabata' (1971), ve kterém si však onu postavu zahrál Yul Brynner, který je prezentován jako druhý snímek vzniklé trilogie. A byl po dramatické stránce akčnější, tempem krapet rychlejší a vůbec celou koncepcí svého žánru o něco vyzývavější. Sabata s tváří Yuka Brynnera byl prostě jiný. Lee Van Cleef tedy Sabatovi vrátil svojí charakteristiku, což bylo spíše na škodu než k užitku. Ne že by byl snímek nezajímavý, ale k plnější spokojenosti se scénář nějak nevydařil. Děj je místama zmatečný a co víc, naprosto neschopný ve vytváření patřičného napětí. Jako obyčejná filmová spaghetti westernová vyprávěnka snímek postačí ale skutečně raději nic významného neočekávat. Jako spaghetti westerny Clinta Eastwooda tohle prostě není.