Bedřich Bozděch: Nejlepší filmy
a seriály

6.5

Bedřich Bozděch: Filmy a seriály

  • Dařbuján a Pandrhola
    Dařbuján a Pandrhola (1959)
    FilmRole: hostinský na Kocandě
    • VOYO
    • O2 TV
    • Google Play
    Hrdinou pohádky Dařbuján a Pandrhola je chudý havíř Kuba Dařbuján, který se stará o svou Markýtku a jedenáct dětí. Není divu, že se jen málokdy nají dosyta. A to jim vrána právě nese další. Když se narodí, vydá se mu Kuba hledat kmotra. Odmítne stařečka (Pánaboha) protože je dobrý jen k bohatým, myslivce (čerta), rád však přijme nabídku sekáče (Smrti), který jediný je stejně spravedlivý ke všem bez rozdílu. Smrťák mu nabídne úmluvu a Kuba se stane doktorem. Pokud bude stát Smrťák u nohou postele může pacienta uzdravit, pokud však u hlavy, není již nemocnému pomoci. Kuba souhlasí a hned druhý den se dá do léčení. Nakonec po dlouhém zdráhání pomůže i bohatému a lakomému sládkovi Pandrholovi, přestože tím poruší danou úmluvu. Pandrhola navíc nechá Smrťáka zatlouct do velkého sudu, aby se jej zbavil jednou provždy. Od té chvíle však nikdo a nic nemůže zemřít. Ani člověk, ani zvíře. A to je věru nepříjemné...
    81%
    Hrdinou pohádky Dařbuján a Pandrhola je chudý havíř Kuba Dařbuján, který se stará o svou Markýtku a jedenáct dětí. Není divu, že se jen málokdy nají dosyta. A to jim vrána právě nese další. Když se narodí, vydá se mu Kuba hledat kmotra. Odmítne stařečka (Pánaboha) protože je dobrý jen k bohatým, myslivce (čerta), rád však přijme nabídku sekáče (Smrti), který jediný je stejně spravedlivý ke všem bez rozdílu. Smrťák mu nabídne úmluvu a Kuba se stane doktorem. Pokud bude stát Smrťák u nohou postele může pacienta uzdravit, pokud však u hlavy, není již nemocnému pomoci. Kuba souhlasí a hned druhý den se dá do léčení. Nakonec po dlouhém zdráhání pomůže i bohatému a lakomému sládkovi Pandrholovi, přestože tím poruší danou úmluvu. Pandrhola navíc nechá Smrťáka zatlouct do velkého sudu, aby se jej zbavil jednou provždy. Od té chvíle však nikdo a nic nemůže zemřít. Ani člověk, ani zvíře. A to je věru nepříjemné...
    1
  • Hrátky s čertem
    Hrátky s čertem (1956)
    FilmRole: sluha
    • VOYO
    • O2 TV
    • Google Play
    78%
    2
  • Dnes naposled
    Dnes naposled (1958)
    FilmRole: návštěvník vinárny
    Příběh pěti mužů, na první pohled veselé společnosti z jedné útulné vinárny, kterou vede bezohledný a chladně kalkulující vinárník Kroc. Jde o lidi z různých společenských vrstev a profesionálního zaměření – Ing. Danda je hlavní technolog velkého strojírenského závodu, Mašek vynikající koncertní houslista, Rendl podvodníček, Zemánek holič a Taupe lidská troska bývalého továrníka. Příběh filmu je zastihuje v onom nepostřehnutelném a nebezpečném okamžiku, kdy se z několika skleniček na posilněnou vyvalí lavina bezbřehého pití, která každého z nich smete, společensky i lidsky degraduje. Hrozný úpadek nezasahuje jen „hrdiny“ příběhu, negativně ovlivňuje i jejich rodiny, jejich nejbližší, jimž už nestačí síly k tomu, aby své partnery udrželi nad vodou. (oficiální text distributora)
    78%
    Příběh pěti mužů, na první pohled veselé společnosti z jedné útulné vinárny, kterou vede bezohledný a chladně kalkulující vinárník Kroc. Jde o lidi z různých společenských vrstev a profesionálního zaměření – Ing. Danda je hlavní technolog velkého strojírenského závodu, Mašek vynikající koncertní houslista, Rendl podvodníček, Zemánek holič a Taupe lidská troska bývalého továrníka. Příběh filmu je zastihuje v onom nepostřehnutelném a nebezpečném okamžiku, kdy se z několika skleniček na posilněnou vyvalí lavina bezbřehého pití, která každého z nich smete, společensky i lidsky degraduje. Hrozný úpadek nezasahuje jen „hrdiny“ příběhu, negativně ovlivňuje i jejich rodiny, jejich nejbližší, jimž už nestačí síly k tomu, aby své partnery udrželi nad vodou. (oficiální text distributora)
    3
  • Roztomilý člověk
    Roztomilý člověk (1941)
    FilmRole: redaktor
    • VOYO
    Redaktor Viktor Bláha, hlavní hrdina veselého příběhu, si rád vymýšlí bláznivé historky a rád se baví na úkor svého okolí. Až jednoho dne narazí na roztomilou dívku, která má fantazii ještě větší než on a dokáže s ním držet krok... Komedie režiséra Martina Friče Roztomilý člověk vznikla podle románu F. X. Svobody Kašpárek. Režisér Martin Frič do hlavních rolí obsadil tehdy již slavný originální komický pár - Oldřicha Nového a Natašu Gollovou. Byli pro režiséra zárukou vysoké herecké úrovně i diváckého úspěchu. Osvědčili se mu již v komediích Eva tropí hlouposti, Kristian a Hotel Modrá hvězda. Roztomilý člověk byl bohužel jejich posledním setkáním před kamerou. V příjemné a vkusné veselohře si s chutí zahráli také Ladislav Pešek, Theodor Pištěk, Jaroslav Marvan a František Filipovský. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    77%
    Redaktor Viktor Bláha, hlavní hrdina veselého příběhu, si rád vymýšlí bláznivé historky a rád se baví na úkor svého okolí. Až jednoho dne narazí na roztomilou dívku, která má fantazii ještě větší než on a dokáže s ním držet krok... Komedie režiséra Martina Friče Roztomilý člověk vznikla podle románu F. X. Svobody Kašpárek. Režisér Martin Frič do hlavních rolí obsadil tehdy již slavný originální komický pár - Oldřicha Nového a Natašu Gollovou. Byli pro režiséra zárukou vysoké herecké úrovně i diváckého úspěchu. Osvědčili se mu již v komediích Eva tropí hlouposti, Kristian a Hotel Modrá hvězda. Roztomilý člověk byl bohužel jejich posledním setkáním před kamerou. V příjemné a vkusné veselohře si s chutí zahráli také Ladislav Pešek, Theodor Pištěk, Jaroslav Marvan a František Filipovský. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    4
  • Tři přání
    Tři přání (1958)
    Film
    Rodina právníka Petra Holečka žije nespokojeně. Jednou uvolní Holeček v tramvaji místo starému dědečkovi, který mu za odměnu věnuje kouzelný zvoneček, jenž mu pomůže všestranně zlepšit vlastní neutěšený stav. V závěru však Petr stojí před zásadním rozhodnutím: zastat se veřejně "nepohodlného" kamaráda a ztratit tím získaný blahobyt anebo zůstat materiálně založeným pokrytcem... TŘI PŘÁNÍ satiricky útočí na některé společenské jevy padesátých let jako byrokratizace či proklamované rovnostářství, ale i na záporné lidské vlastnosti obecně. Kadár s Klosem byli na konferenci v Bánské Bystrici v roce 1959 odsouzeni dobovou politickou kritikou. Jejich snímek směl být veřejně promítán až po roce 1963.
    Žánry:KomedieSatira
    74%
    Rodina právníka Petra Holečka žije nespokojeně. Jednou uvolní Holeček v tramvaji místo starému dědečkovi, který mu za odměnu věnuje kouzelný zvoneček, jenž mu pomůže všestranně zlepšit vlastní neutěšený stav. V závěru však Petr stojí před zásadním rozhodnutím: zastat se veřejně "nepohodlného" kamaráda a ztratit tím získaný blahobyt anebo zůstat materiálně založeným pokrytcem... TŘI PŘÁNÍ satiricky útočí na některé společenské jevy padesátých let jako byrokratizace či proklamované rovnostářství, ale i na záporné lidské vlastnosti obecně. Kadár s Klosem byli na konferenci v Bánské Bystrici v roce 1959 odsouzeni dobovou politickou kritikou. Jejich snímek směl být veřejně promítán až po roce 1963.
    Žánry:KomedieSatira
    5
  • Počestné paní pardubické
    Počestné paní pardubické (1944)
    FilmRole: konšel
    V Pardubicích měli v sedmnáctém století kata Jiřího, který byl ve svém opovrhovaném povolání hluboce nešťastný. Povahou byl mírný jako beránek, ani slepici nedokázal useknout hlavu, věnoval se spíš ranhojičství a léčitelství. Tenhle mistr popravčí měl manželku Rozinu, jejíž krása a pěkné oblečení byly trnem v oku všem zakyslým místním drbnám. Když začaly nepřejícné měšťanostky proti paní Rozině intrikovat, musel se Jiří konečně vzchopit k činu a jednat jako muž. A do toho všeho se ještě ve městě odehrál případ přímo kriminální...
    74%
    V Pardubicích měli v sedmnáctém století kata Jiřího, který byl ve svém opovrhovaném povolání hluboce nešťastný. Povahou byl mírný jako beránek, ani slepici nedokázal useknout hlavu, věnoval se spíš ranhojičství a léčitelství. Tenhle mistr popravčí měl manželku Rozinu, jejíž krása a pěkné oblečení byly trnem v oku všem zakyslým místním drbnám. Když začaly nepřejícné měšťanostky proti paní Rozině intrikovat, musel se Jiří konečně vzchopit k činu a jednat jako muž. A do toho všeho se ještě ve městě odehrál případ přímo kriminální...
    6
  • O věcech nadpřirozených
    O věcech nadpřirozených (1958)
    FilmRole: 1. Glorie - farář
    Karel Čapek s oblibou přemýšlel nad jevy, jejichž průběh byl tak trošku mimo naše chápání, a vyvozoval z nich pozoruhodné závěry, úzce se dotýkající lidského duševna. Zájem o jasnovidce, grafology a další víceméně podobné šarlatány najdeme v jeho povídkách i netradičních kratičkých detektivkách s nečekaným řešením. Režiséři Jiří Krejčík, Jaroslav Mach a Miloš Makovec si z množství Čapkových povídek vybrali tři k filmovému přepisu. V prosinci 1958 se konala premiéra filmu O věcech nadpřirozených. Povídka Glorie ale jako jediná plně odpovídá názvu. Vypráví totiž o svatozáři, která se náhle objevila nad hlavou andělsky hodného bankovního úředníka (Ladislav Pešek). Druhá povídka Tajemství písma popisuje všední manželský trojúhelník a jediným nadpřirozeným jevem je v ní pouze grafolog Jensen (Miloš Kopecký). V povídce Právní případ není nadpřirozeného vůbec nic - zdánlivě mrtvý děda ožije při automobilové nehodě (zde hraje Jan Pelikán a opět Miloš Kopecký). Originály povídek naleznete ve sbírce Bajky a podpovídky (první a třetí příběh) a v Povídkách z jedné kapsy (druhý příběh). Film O věcech nadpřirozených zaujal nejen české diváky, ale i mezinárodní festivalové publikum. Povídka Glorie získala na XII. MFF v Locarnu druhou cenu, z MFF v Mar del Plata si v témže roce odnesla Zvláštní cenu poroty. (Česká televize)
    74%
    Karel Čapek s oblibou přemýšlel nad jevy, jejichž průběh byl tak trošku mimo naše chápání, a vyvozoval z nich pozoruhodné závěry, úzce se dotýkající lidského duševna. Zájem o jasnovidce, grafology a další víceméně podobné šarlatány najdeme v jeho povídkách i netradičních kratičkých detektivkách s nečekaným řešením. Režiséři Jiří Krejčík, Jaroslav Mach a Miloš Makovec si z množství Čapkových povídek vybrali tři k filmovému přepisu. V prosinci 1958 se konala premiéra filmu O věcech nadpřirozených. Povídka Glorie ale jako jediná plně odpovídá názvu. Vypráví totiž o svatozáři, která se náhle objevila nad hlavou andělsky hodného bankovního úředníka (Ladislav Pešek). Druhá povídka Tajemství písma popisuje všední manželský trojúhelník a jediným nadpřirozeným jevem je v ní pouze grafolog Jensen (Miloš Kopecký). V povídce Právní případ není nadpřirozeného vůbec nic - zdánlivě mrtvý děda ožije při automobilové nehodě (zde hraje Jan Pelikán a opět Miloš Kopecký). Originály povídek naleznete ve sbírce Bajky a podpovídky (první a třetí příběh) a v Povídkách z jedné kapsy (druhý příběh). Film O věcech nadpřirozených zaujal nejen české diváky, ale i mezinárodní festivalové publikum. Povídka Glorie získala na XII. MFF v Locarnu druhou cenu, z MFF v Mar del Plata si v témže roce odnesla Zvláštní cenu poroty. (Česká televize)
    7
  • Čapkovy povídky
    Čapkovy povídky (1947)
    Film
    V roce 1947 sáhli filmaři poprvé po Čapkových Povídkách z jedné a druhé kapsy. Režisér Martin Frič si ve spolupráci se scenáristy Františkem Vlčkem a Jaroslavem Žákem vybrali pět povídek: Propuštěný, Případ s dítětem, Balada o Juraji Čupovi, Ukradený spis a Poslední soud. První je o podmínečně propuštěném trestanci, ve druhé policejní komisař hledá pachatele uneseného dítěte a poznává, jak těžké je mezi navlas si podobnými nemluvňaty najít to pravé. Třetí je sugestivním vyprávěním o náboženském fanatikovi, který z božího příkazu zabil a jde se ve sněhové vánici udat na četnickou stanici. Ve čtvrté pátrá inspektor Pištora po bytovém zloději, který omylem ukradl tajné spisy generálního štábu, a v poslední povídce se dozvíme, že je-li na některé hříšníky pozemská spravedlnost krátká, trestu stejně neujdou. Trvalou hodnotou filmu jsou herecké výkony hlavních protagonistů - byli to Jaroslav Marvan, Jaroslav Průcha, František Filipovský, Theodor Pištěk, František Kovářík a František Smolík. (Česká televize)
    73%
    V roce 1947 sáhli filmaři poprvé po Čapkových Povídkách z jedné a druhé kapsy. Režisér Martin Frič si ve spolupráci se scenáristy Františkem Vlčkem a Jaroslavem Žákem vybrali pět povídek: Propuštěný, Případ s dítětem, Balada o Juraji Čupovi, Ukradený spis a Poslední soud. První je o podmínečně propuštěném trestanci, ve druhé policejní komisař hledá pachatele uneseného dítěte a poznává, jak těžké je mezi navlas si podobnými nemluvňaty najít to pravé. Třetí je sugestivním vyprávěním o náboženském fanatikovi, který z božího příkazu zabil a jde se ve sněhové vánici udat na četnickou stanici. Ve čtvrté pátrá inspektor Pištora po bytovém zloději, který omylem ukradl tajné spisy generálního štábu, a v poslední povídce se dozvíme, že je-li na některé hříšníky pozemská spravedlnost krátká, trestu stejně neujdou. Trvalou hodnotou filmu jsou herecké výkony hlavních protagonistů - byli to Jaroslav Marvan, Jaroslav Průcha, František Filipovský, Theodor Pištěk, František Kovářík a František Smolík. (Česká televize)
    8
  • Tajemství krve
    Tajemství krve (1953)
    FilmRole: vrátný na klinice
    73%
    9
  • 13. revír
    13. revír (1946)
    FilmRole: opravdový starý Karta
    • VOYO
    • iVysílání
    Revírní inspektor Čadek sleduje stopu právě propuštěného kasaře Kočky s cílem zjistit, kam zmizely peníze z poslední loupeže. Cesta vede do nechvalně vyhlášené putyky matky Klouzandy. Zde se Kočka setkává s udavačem Kartou, který ho dostal do vězení. Poté Karta náhle zmizí a z Kočky se stává nepolapitelný fantom. V téže době umírá starý Číňan Wang-li, jehož posledním přáním bylo být po smrti odeslán v zaletované rakvi zpět do vlasti... Koncem protektorátu sáhli filmaři již potřetí po díle Eduarda Fikera. Adaptace jeho románu Zinková cesta dostala původně název Znamení kočky, snímek režíroval J. A. Holman a do hlavní ženské role byla obsazena Lída Baarová. Práce však přerušily události kolem konce války. Film dokončil po úpravách scénáře, přetočení všech scén s Lídou Baarovou a změně titulu na 13. revír režisér Martin Frič až v roce 1946. V hlavní roli se tak vedle Jaroslava Marvana objevila mladičká Dana Medřická. (Česká televize)
    Žánry:DramaKrimiFilm Noir
    71%
    Revírní inspektor Čadek sleduje stopu právě propuštěného kasaře Kočky s cílem zjistit, kam zmizely peníze z poslední loupeže. Cesta vede do nechvalně vyhlášené putyky matky Klouzandy. Zde se Kočka setkává s udavačem Kartou, který ho dostal do vězení. Poté Karta náhle zmizí a z Kočky se stává nepolapitelný fantom. V téže době umírá starý Číňan Wang-li, jehož posledním přáním bylo být po smrti odeslán v zaletované rakvi zpět do vlasti... Koncem protektorátu sáhli filmaři již potřetí po díle Eduarda Fikera. Adaptace jeho románu Zinková cesta dostala původně název Znamení kočky, snímek režíroval J. A. Holman a do hlavní ženské role byla obsazena Lída Baarová. Práce však přerušily události kolem konce války. Film dokončil po úpravách scénáře, přetočení všech scén s Lídou Baarovou a změně titulu na 13. revír režisér Martin Frič až v roce 1946. V hlavní roli se tak vedle Jaroslava Marvana objevila mladičká Dana Medřická. (Česká televize)
    Žánry:DramaKrimiFilm Noir
    10
  • Barbora Hlavsová
    Barbora Hlavsová (1942)
    FilmRole: revizor záložny
    Všeobecně vážený ředitel maloměstské záložny Hlavsa se kvůli své rozmařilé a zhýčkané ženě dopustí zpronevěry, a když se situace nedá zachránit, zastřelí se. Jeho matka, prostá vesnická žena, se ujme ovdovělé snachy i dospívajícího vnuka s podmínkou, že jí oba pomohou všechnu škodu nahradit. Pro městskou dámu je tvrdá vesnická práce utrpením. Stejně tak pro mladého Boříka, nadaného pianistu, který se těžko vzdává snů o umělecké dráze... (Film Europe)
    Žánry:Drama
    70%
    Všeobecně vážený ředitel maloměstské záložny Hlavsa se kvůli své rozmařilé a zhýčkané ženě dopustí zpronevěry, a když se situace nedá zachránit, zastřelí se. Jeho matka, prostá vesnická žena, se ujme ovdovělé snachy i dospívajícího vnuka s podmínkou, že jí oba pomohou všechnu škodu nahradit. Pro městskou dámu je tvrdá vesnická práce utrpením. Stejně tak pro mladého Boříka, nadaného pianistu, který se těžko vzdává snů o umělecké dráze... (Film Europe)
    Žánry:Drama
    11
  • Prstýnek
    Prstýnek (1944)
    FilmRole: komorník Filip
    Vyhlášený pytlák Jan Sochor se tvrdě staví proti tomu, aby si mladý kníže namlouval jeho dceru Barušku. Příliš dobře si pamatuje na dobu vlastního mládí a na své zásluhy o zachování knížecího rodu... Kostýmní komedii Prstýnek natočil režisér Martin Frič podle povídky Ivana Olbrachta Táta, otištěnou v jeho sbírce Devět veselých povídek z Rakouska i republiky. Scenáristé Josef Neuberg a Josef Hlaváč spolu s režisérem drobnou povídku podstatně rozvedli a domysleli. V jejich pojetí se předloha přetavila v romantický obrázek ze starých časů, vylehčený jemným ironickým nadhledem a spontánním humorem. I režijní pojetí bylo lehké, vtipné a svěží, se silným poetickým nábojem, dotvořeným exteriérovou kamerou Václava Hanuše a Julia Vegrichta. Hereckým výkonům dominoval oblíbený Otomar Korbelář ve vděčné dvojroli Jana Sochora mladšího i staršího, debutoval zde Zdeněk Dítě jako knížecí synek Robert, jeho nevlastní sestřičku ztělesnila půvabná Jana Dítětová. Vedle Otomara Korbeláře v tomto filmu největší prostor dostala Vlasta Fabianová, od jejíhož narození v těchto dnech uplyne 110 let, v roli kněžny Andresové. Po úspěšném debutu ve filmu Pohádka máje a výrazných rolích ve filmech Rukavička a Tanečnice i zde prokázala svůj nesporný talent a zaujala svým nevšedním zjevem a temperamentním projevem. Prstýnek byl posledním českým filmem, který byl před koncem války ještě uveden do kin. Premiéra se konala v polovině února 1945 ve třech největších pražských kinech a byla nadšeně přijata vděčným obecenstvem. Dodnes se snímek setkává u diváků s vlídným přijetím. (Česká televize)
    69%
    Vyhlášený pytlák Jan Sochor se tvrdě staví proti tomu, aby si mladý kníže namlouval jeho dceru Barušku. Příliš dobře si pamatuje na dobu vlastního mládí a na své zásluhy o zachování knížecího rodu... Kostýmní komedii Prstýnek natočil režisér Martin Frič podle povídky Ivana Olbrachta Táta, otištěnou v jeho sbírce Devět veselých povídek z Rakouska i republiky. Scenáristé Josef Neuberg a Josef Hlaváč spolu s režisérem drobnou povídku podstatně rozvedli a domysleli. V jejich pojetí se předloha přetavila v romantický obrázek ze starých časů, vylehčený jemným ironickým nadhledem a spontánním humorem. I režijní pojetí bylo lehké, vtipné a svěží, se silným poetickým nábojem, dotvořeným exteriérovou kamerou Václava Hanuše a Julia Vegrichta. Hereckým výkonům dominoval oblíbený Otomar Korbelář ve vděčné dvojroli Jana Sochora mladšího i staršího, debutoval zde Zdeněk Dítě jako knížecí synek Robert, jeho nevlastní sestřičku ztělesnila půvabná Jana Dítětová. Vedle Otomara Korbeláře v tomto filmu největší prostor dostala Vlasta Fabianová, od jejíhož narození v těchto dnech uplyne 110 let, v roli kněžny Andresové. Po úspěšném debutu ve filmu Pohádka máje a výrazných rolích ve filmech Rukavička a Tanečnice i zde prokázala svůj nesporný talent a zaujala svým nevšedním zjevem a temperamentním projevem. Prstýnek byl posledním českým filmem, který byl před koncem války ještě uveden do kin. Premiéra se konala v polovině února 1945 ve třech největších pražských kinech a byla nadšeně přijata vděčným obecenstvem. Dodnes se snímek setkává u diváků s vlídným přijetím. (Česká televize)
    12
  • Nikdo nic neví
    Nikdo nic neví (1947)
    FilmRole: ředitel hotelu
    Martin Plechatý a Petr Nový brázdí se svými tramvajemi okupovanou Prahu. Doba je těžká a přežít leckdy není jednoduché - zvlášť když se člověk ve snaze pomoci ohrožené (a půvabné) sousedce zaplete s esesákem, praští ho po hlavě a zabije. Tak si alespoň situaci vysvětlili oba kamarádi, když se jejich protivník svalil na zem. Co si teď počít s tělem? Začíná nekonečná anabáze, v níž se uplatní i dětský kočárek...
    Režie:Josef Mach
    69%
    Martin Plechatý a Petr Nový brázdí se svými tramvajemi okupovanou Prahu. Doba je těžká a přežít leckdy není jednoduché - zvlášť když se člověk ve snaze pomoci ohrožené (a půvabné) sousedce zaplete s esesákem, praští ho po hlavě a zabije. Tak si alespoň situaci vysvětlili oba kamarádi, když se jejich protivník svalil na zem. Co si teď počít s tělem? Začíná nekonečná anabáze, v níž se uplatní i dětský kočárek...
    Režie:Josef Mach
    13
  • Haškovy povídky ze starého mocnářství
    Haškovy povídky ze starého mocnářství (1952)
    FilmRole: člen výboru Lojzek
    69%
    14
  • Past
    Past (1950)
    FilmRole: Diviš
    Drama z doby nacistické okupace začíná na nádraží, kudy projíždí transport s německými vojáky. Vlak zůstane stát kvůli improvizované sabotáži jednoho z železničářů. Odbojářská spojka Růžena Kubínová (Vlasta Chramostová) je zatčena při náhodné razii. Cynický rada Dönnert (Miroslav Holub) odhalí její falešné doklady a nechá ji krutě vyslýchat. Tuší, že by mohla přispět k odhalení celé skupiny. Do její cely nasadí konfidentku Hertu (Majka Tomášová), jež se vydává za bezúhonnou Anču Novákovou. Německá agentka vzhledem ke svým hereckým schopnostem dočasně získá Růženinu důvěru. Klíčovou informaci se ale nedozví... Film měl původně točit režisér Václav Gajer. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaVálečný
    68%
    Drama z doby nacistické okupace začíná na nádraží, kudy projíždí transport s německými vojáky. Vlak zůstane stát kvůli improvizované sabotáži jednoho z železničářů. Odbojářská spojka Růžena Kubínová (Vlasta Chramostová) je zatčena při náhodné razii. Cynický rada Dönnert (Miroslav Holub) odhalí její falešné doklady a nechá ji krutě vyslýchat. Tuší, že by mohla přispět k odhalení celé skupiny. Do její cely nasadí konfidentku Hertu (Majka Tomášová), jež se vydává za bezúhonnou Anču Novákovou. Německá agentka vzhledem ke svým hereckým schopnostem dočasně získá Růženinu důvěru. Klíčovou informaci se ale nedozví... Film měl původně točit režisér Václav Gajer. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaVálečný
    15
  • Návrat domů
    Návrat domů (1948)
    FilmRole: vrátný
    68%
    16
  • Pět z milionu
    Pět z milionu (1959)
    FilmRole: důchodce
    66%
    17
  • Pantáta Bezoušek
    Pantáta Bezoušek (1941)
    FilmRole: vrchní v kavárně

    V době nacistické okupace měly velký význam filmy, kterými prostupovalo vlastenectví, které se vyznávaly z lásky k prostým lidem i české krajině. Podle předlohy Karla Václava Raise vznikl idylický snímek z časů secese - líčí pražský pobyt vesnického výměnkáře, jenž obdivuje krásy hlavního města, ale současně vynáší i přísné mravní soudy. V době svého vzniku byl snímek vnímán jinotajně, a proto dosáhl mimořádného úspěchu. Svou laskavostí a humanitou se řadí k nejzdařilejším protektorátním titulům.

    Žánry:Komedie
    66%

    V době nacistické okupace měly velký význam filmy, kterými prostupovalo vlastenectví, které se vyznávaly z lásky k prostým lidem i české krajině. Podle předlohy Karla Václava Raise vznikl idylický snímek z časů secese - líčí pražský pobyt vesnického výměnkáře, jenž obdivuje krásy hlavního města, ale současně vynáší i přísné mravní soudy. V době svého vzniku byl snímek vnímán jinotajně, a proto dosáhl mimořádného úspěchu. Svou laskavostí a humanitou se řadí k nejzdařilejším protektorátním titulům.

    Žánry:Komedie
    18
  • Klapzubova XI.
    Klapzubova XI. (1938)
    FilmRole: divák na kopané
    Podle humoristické knihy Eduarda Basse natočil v roce 1938 Ladislav Brom sportovní komedii, k níž napsal scénář příští úspěšný režisér Karel Steklý. Podobně jako v knižní předloze, také ve filmu je hlavní atrakcí jedenáct talentovaných fotbalistů – synů majitele autodílny Klapzuby. Vedle pokušení v podobě profesionalizace (rozbíjející přirozenou rodinnou jednotu) se v oddechovém snímku řeší i milostné vzplanutí středního útočníka Pepíka Klapzuby (Jan Šebor) k půvabné Evě (Hana Vítová). V rolích rodičů mezinárodně úspěšného týmu se objevili Theodor Pištěk a Antonie Nedošinská a řada dalších oblíbených herců. Část fotbalistů představují neherci, skuteční sportovci. Film měl premiéru pouhé čtyři týdny před podpisem Mnichovské dohody. Snímek tak nezaujal jen populárním tématem, ale i vlasteneckým vyzněním. (NFA)
    64%
    Podle humoristické knihy Eduarda Basse natočil v roce 1938 Ladislav Brom sportovní komedii, k níž napsal scénář příští úspěšný režisér Karel Steklý. Podobně jako v knižní předloze, také ve filmu je hlavní atrakcí jedenáct talentovaných fotbalistů – synů majitele autodílny Klapzuby. Vedle pokušení v podobě profesionalizace (rozbíjející přirozenou rodinnou jednotu) se v oddechovém snímku řeší i milostné vzplanutí středního útočníka Pepíka Klapzuby (Jan Šebor) k půvabné Evě (Hana Vítová). V rolích rodičů mezinárodně úspěšného týmu se objevili Theodor Pištěk a Antonie Nedošinská a řada dalších oblíbených herců. Část fotbalistů představují neherci, skuteční sportovci. Film měl premiéru pouhé čtyři týdny před podpisem Mnichovské dohody. Snímek tak nezaujal jen populárním tématem, ale i vlasteneckým vyzněním. (NFA)
    19
  • Lásky Kačenky Strnadové
    Lásky Kačenky Strnadové (1926)
    FilmRole: svůdce Felix Čihánek

    Strýc posílá venkovskou dívku Kačenku do Prahy, aby si našla práci. Nejdříve pracuje v hokynářství a pak v uzenářství. Přijíždí za ní do Prahy i její milý Vincek, který však nemá štěstí při hledání práce. Kačence cikánka předpoví, že se seznámí s bohatým inženýrem, který ji okouzlí. Kačenka si musí najít nové místo, neboť v uzenářství někdo vykradl trezor. Vincek požádá Kačenku o ruku, ale ta ho odmítá, neboť podlehla bohatému inženýrovi Romanovskému. Vincek se mezi tím vydá na vlastní pěst vypátrat bandu, která vykradla trezor v uzenářství. Zjistí, že bandu vede Romanovský...

    Žánry:Komedie
    64%

    Strýc posílá venkovskou dívku Kačenku do Prahy, aby si našla práci. Nejdříve pracuje v hokynářství a pak v uzenářství. Přijíždí za ní do Prahy i její milý Vincek, který však nemá štěstí při hledání práce. Kačence cikánka předpoví, že se seznámí s bohatým inženýrem, který ji okouzlí. Kačenka si musí najít nové místo, neboť v uzenářství někdo vykradl trezor. Vincek požádá Kačenku o ruku, ale ta ho odmítá, neboť podlehla bohatému inženýrovi Romanovskému. Vincek se mezi tím vydá na vlastní pěst vypátrat bandu, která vykradla trezor v uzenářství. Zjistí, že bandu vede Romanovský...

    Žánry:Komedie
    20
  • Ideál septimy
    Ideál septimy (1938)
    FilmRole: Kohoutek, zřízenec u firmy "Asana"
    • iVysílání
    62%
    21
  • Průlom
    Průlom (1946)
    Film
    Malé české město v šedesátých letech 19. století. Měšťané kdysi zbohatli z výnosu zlatých dolů, které jsou nyní zatopeny. Do jejich odvodnění nechtějí ale investovat, neboť jsou přesvědčeni, že se to nevyplatí. Zastavení těžby však uvrhlo do bídy havířské rodiny. Horníci se po marných žádostech o pomoc ve městě i na místodržitelství rozhodnou k vlastnímu činu...
    Žánry:Drama
    62%
    Malé české město v šedesátých letech 19. století. Měšťané kdysi zbohatli z výnosu zlatých dolů, které jsou nyní zatopeny. Do jejich odvodnění nechtějí ale investovat, neboť jsou přesvědčeni, že se to nevyplatí. Zastavení těžby však uvrhlo do bídy havířské rodiny. Horníci se po marných žádostech o pomoc ve městě i na místodržitelství rozhodnou k vlastnímu činu...
    Žánry:Drama
    22
  • Zaostřit, prosím!
    Zaostřit, prosím! (1956)
    FilmRole: zřízenec Souček

    V této povídkové satiře naposledy vystoupil král komiků Vlasta Burian. Humor jednotlivých scének je ovšem hodně krotký a neprůbojný, aby snad nebyl nikdo dotčen. Tak že se pobavíme jen zmatky, které způsobí jeden anonym. Rozesmějí rozpaky literárního kritika, jenž neví, zda má knihu chválit, nebo odsoudit, dočkáme se i nového ředitele ¨, jenž si své budoucí působiště přichází prohlédnout inkognito.

    Žánry:Komedie
    61%

    V této povídkové satiře naposledy vystoupil král komiků Vlasta Burian. Humor jednotlivých scének je ovšem hodně krotký a neprůbojný, aby snad nebyl nikdo dotčen. Tak že se pobavíme jen zmatky, které způsobí jeden anonym. Rozesmějí rozpaky literárního kritika, jenž neví, zda má knihu chválit, nebo odsoudit, dočkáme se i nového ředitele ¨, jenž si své budoucí působiště přichází prohlédnout inkognito.

    Žánry:Komedie
    23
  • Psohlavci
    Psohlavci (1955)
    FilmRole: Josef Němec z Medákova
    61%
    24
  • Poslední Podskalák
    Poslední Podskalák (1940)
    FilmRole: Podskalák
    61%
    25
  • Barbora řádí
    Barbora řádí (1935)
    FilmRole: listonoš

    Nepříliš úspěšný Pavel Stehlík si s kamarádem Kopřivou neustále půjčuje peníze od svého domácího, krejčího Mráze, a marně přemýšlí, jak zlepšit svou situaci. Poradí jim dobrácký Vojtěch Čáp, manžel majitelky husí farmy v Brousilově, který v kavárně laškuje s tanečnicí Boby. Jeho rada je prostá - sňatek na inzerát. Stehlík skutečně na jeden inzerát odpoví, a to právě na ten, který jménem své dcery Heleny podala energická Barbora Čápová. Přestože odpovědí je celá bedna, jako nejlepší je vybrán právě dopis Pavla Stehlíka. A protože se do sebe mladí zamilují, chystají zanedlouho v Brousilově veselku. Jenže když se chce Vojtěch se zetěm povyrazit v Praze, Barbora objeví v jeho zápisníku slovo Boby, vedle pětimístnou cifru a usoudí, že manžel úspěšně investoval do luštěnin. V domnění, že jsou konečně bohatí, začne paní Barbora velkoryse vylepšovat domácnost a na nějakou korunu nehledí. Do toho přijede krejčí Mráz, jenž by rád získal peníze, které mu Stehlík dluží, a v Barboře pozná svou dávnou partnerku z ochotnického divadla. Aby jednoho neštěstí nebylo dost, vypraví se společně do Prahy a skončí ve stejném varieté, v němž si užívají Vojtěch se Stehlíkem. Barbora sice slibuje nevěrnému muži pomstu, ale vše nakonec dopadne úplně jinak.(TV Nova)

    Žánry:Komedie
    60%

    Nepříliš úspěšný Pavel Stehlík si s kamarádem Kopřivou neustále půjčuje peníze od svého domácího, krejčího Mráze, a marně přemýšlí, jak zlepšit svou situaci. Poradí jim dobrácký Vojtěch Čáp, manžel majitelky husí farmy v Brousilově, který v kavárně laškuje s tanečnicí Boby. Jeho rada je prostá - sňatek na inzerát. Stehlík skutečně na jeden inzerát odpoví, a to právě na ten, který jménem své dcery Heleny podala energická Barbora Čápová. Přestože odpovědí je celá bedna, jako nejlepší je vybrán právě dopis Pavla Stehlíka. A protože se do sebe mladí zamilují, chystají zanedlouho v Brousilově veselku. Jenže když se chce Vojtěch se zetěm povyrazit v Praze, Barbora objeví v jeho zápisníku slovo Boby, vedle pětimístnou cifru a usoudí, že manžel úspěšně investoval do luštěnin. V domnění, že jsou konečně bohatí, začne paní Barbora velkoryse vylepšovat domácnost a na nějakou korunu nehledí. Do toho přijede krejčí Mráz, jenž by rád získal peníze, které mu Stehlík dluží, a v Barboře pozná svou dávnou partnerku z ochotnického divadla. Aby jednoho neštěstí nebylo dost, vypraví se společně do Prahy a skončí ve stejném varieté, v němž si užívají Vojtěch se Stehlíkem. Barbora sice slibuje nevěrnému muži pomstu, ale vše nakonec dopadne úplně jinak.(TV Nova)

    Žánry:Komedie
    26
  • Experiment
    Experiment (1943)
    FilmRole: tajný
    60%
    27
  • Písničkář
    Písničkář (1932)
    FilmRole: listonoš Josef Novák
    59%
    28
  • Děvče z předměstí
    Děvče z předměstí (1939)
    FilmRole: Šťovíček, sluha u Růžičků
    58%
    29
  • Slečna od vody
    Slečna od vody (1959)
    FilmRole: muž v tramvaji
    Úsměvné agitky, horující pro společensky žádoucí chování, pod dlouhou dobu přežívaly. Tentokrát se jedná o absentérství: jinak vzorná a uvědomělá pracovnice podlehne kouzlu krásného letního dne a v pracovních hodinách se vypraví k vodě, aniž by si vzala dovolenou. Zavčas však pochopí, že za své zakolísání musí nést odpovědnost. Nabádavost nijak nevadila, film slavil velké divácké úspěchy.
    Žánry:Komedie
    57%
    Úsměvné agitky, horující pro společensky žádoucí chování, pod dlouhou dobu přežívaly. Tentokrát se jedná o absentérství: jinak vzorná a uvědomělá pracovnice podlehne kouzlu krásného letního dne a v pracovních hodinách se vypraví k vodě, aniž by si vzala dovolenou. Zavčas však pochopí, že za své zakolísání musí nést odpovědnost. Nabádavost nijak nevadila, film slavil velké divácké úspěchy.
    Žánry:Komedie
    30
  • Nechte to na mně
    Nechte to na mně (1955)
    FilmRole: hlídač Forman
    57%
    31
  • Pod jednou střechou
    Pod jednou střechou (1938)
    FilmRole: domovník Švarcvajs
    53%
    32
  • Vandiny trampoty
    Vandiny trampoty (1938)
    FilmRole: strážník Mikyska
    Česká komedie plná omylů a záměn s Věrou Ferbasovou v hlavní roli.

    Sympatická a půvabná Vanda Karhanová má díky svému vzhledu problémy v každém zaměstnání. Když se chystá nastoupit na nové místo, rozhoduje se podobným potížím předejít. Upraví a obleče se tak, aby si jí muži nešímali. Netuší, že si tím způsobí potíže ještě větší, protože je teď podobná milionářské Čechoameričance Ruth Baretové
    Žánry:Komedie
    53%
    Česká komedie plná omylů a záměn s Věrou Ferbasovou v hlavní roli.

    Sympatická a půvabná Vanda Karhanová má díky svému vzhledu problémy v každém zaměstnání. Když se chystá nastoupit na nové místo, rozhoduje se podobným potížím předejít. Upraví a obleče se tak, aby si jí muži nešímali. Netuší, že si tím způsobí potíže ještě větší, protože je teď podobná milionářské Čechoameričance Ruth Baretové
    Žánry:Komedie
    33
  • Pětistovka
    Pětistovka (1949)
    FilmRole: skladník Málek

    Mezi agitkami, které v hojném počtu vznikaly na přelomu 40. a 50. let, tento film kolísá mezi výrobním dramatem a optimistickou komedií. Zobrazuje totiž uvědomělý dělnický kolektiv, jenž se zaváže, že do výroby uvede převratně výkonný motocykl. Při jeho úctyhodné snaze jej však provází řada nedopatření a malérů. Dlužno dodat, že samotní filmaři hodlali svým dílkem vzát hold komunistickému sjezdu, kerý vyzval ke zvýšení aktivity na pracovištích.

    Žánry:Drama
    52%

    Mezi agitkami, které v hojném počtu vznikaly na přelomu 40. a 50. let, tento film kolísá mezi výrobním dramatem a optimistickou komedií. Zobrazuje totiž uvědomělý dělnický kolektiv, jenž se zaváže, že do výroby uvede převratně výkonný motocykl. Při jeho úctyhodné snaze jej však provází řada nedopatření a malérů. Dlužno dodat, že samotní filmaři hodlali svým dílkem vzát hold komunistickému sjezdu, kerý vyzval ke zvýšení aktivity na pracovištích.

    Žánry:Drama
    34
  • Ženy u benzinu
    Ženy u benzinu (1939)
    FilmRole: spící prodavač u pumpy
    50%
    35
  • Botostroj
    Botostroj (1954)
    FilmRole: strážný
    Příběh je situován do třicátých let do období hospodářské krize. Šéf Botostroje, velkopodniku na výrobu bot (jasně míněná paralela k meziválečné prosperitě Baťova závodu), odmítá přijímat do práce komunistické příslušníky. Jeden z nich, Joska, se však rozhodne proti nespravedlivým praktikám Botostroje bojovat. Na svou stranu postupně získává i ostatní dělníky. Film končí těsně před vypuknutím druhé světové války, kdy spojení dělníci věří, že Botostroj bude jednou jejich... Ve filmu se setkáváme s \"černobílým\" nahlížením na téma prvorepublikových sociálních jevů: podlý ředitel podniku versus vykořisťovaní dělníci, jejichž chvíle má teprve přijít.
    Žánry:Drama
    42%
    Příběh je situován do třicátých let do období hospodářské krize. Šéf Botostroje, velkopodniku na výrobu bot (jasně míněná paralela k meziválečné prosperitě Baťova závodu), odmítá přijímat do práce komunistické příslušníky. Jeden z nich, Joska, se však rozhodne proti nespravedlivým praktikám Botostroje bojovat. Na svou stranu postupně získává i ostatní dělníky. Film končí těsně před vypuknutím druhé světové války, kdy spojení dělníci věří, že Botostroj bude jednou jejich... Ve filmu se setkáváme s \"černobílým\" nahlížením na téma prvorepublikových sociálních jevů: podlý ředitel podniku versus vykořisťovaní dělníci, jejichž chvíle má teprve přijít.
    Žánry:Drama
    36
  • Zocelení
    Zocelení (1950)
    FilmRole: četník
    42%
    37
  • Anna proletářka
    Anna proletářka (1952)
    FilmRole: strážník na Vinohradech
    Film se odehrává na rozhraní desátých a dvacátých let minulého století. Venkovská dívka Anna přijíždí sloužit do Prahy do rodiny bohatého stavitele Rubeše. Seznámí se zde mj. se svým budoucím manželem, slévačem Toníkem, pod jehož vedením postupně nabývá ?sociálního vědomí?. Jejich milostný vztah a samotný psychologický vývoj Anny je však poněkud upozaděný na úkor politické roviny vyprávění, týkající se rozkolu v sociální demokracii (ve filmu vystupují postavy jako Vlastimil Tusar, Karel Kramář, Alois Rašín aj.). Demokratické období První republiky je vykresleno nelichotivě chaoticky s uplatňováním schematického vyobrazování příslušníků jednotlivých tříd. Závěrečná mohutná pouliční demonstrace dělníků v čele s Annou a Toníkem přitom signalizuje budoucí vítězství pracujících.
    Žánry:Drama
    36%
    Film se odehrává na rozhraní desátých a dvacátých let minulého století. Venkovská dívka Anna přijíždí sloužit do Prahy do rodiny bohatého stavitele Rubeše. Seznámí se zde mj. se svým budoucím manželem, slévačem Toníkem, pod jehož vedením postupně nabývá ?sociálního vědomí?. Jejich milostný vztah a samotný psychologický vývoj Anny je však poněkud upozaděný na úkor politické roviny vyprávění, týkající se rozkolu v sociální demokracii (ve filmu vystupují postavy jako Vlastimil Tusar, Karel Kramář, Alois Rašín aj.). Demokratické období První republiky je vykresleno nelichotivě chaoticky s uplatňováním schematického vyobrazování příslušníků jednotlivých tříd. Závěrečná mohutná pouliční demonstrace dělníků v čele s Annou a Toníkem přitom signalizuje budoucí vítězství pracujících.
    Žánry:Drama
    38