Luboš Fišer: Nejlepší filmy
a seriály

7.2

Luboš Fišer: Filmy a seriály

  • Krtek
    Krtek (1957)
    Seriál
    První a snad nejznámější díl seriálu O Krtkovi "Jak krtek ke kalhotkám přišel" natočil jeho autor Zdeněk Miler již v roce 1957. V té době se vlastně ještě o seriál nejednalo, neboť další díl "Krtek a autíčko" se začal natáčet až v roce 1963 po velkém úspěchu dílu prvního, který jediný je mluvený. V dalších dílech jsou použity už jen smích, pláč, další citoslovce a různá gesta (což je výhoda, protože je srozumitelný pro lidi na celém světě).
    90%
    První a snad nejznámější díl seriálu O Krtkovi "Jak krtek ke kalhotkám přišel" natočil jeho autor Zdeněk Miler již v roce 1957. V té době se vlastně ještě o seriál nejednalo, neboť další díl "Krtek a autíčko" se začal natáčet až v roce 1963 po velkém úspěchu dílu prvního, který jediný je mluvený. V dalších dílech jsou použity už jen smích, pláč, další citoslovce a různá gesta (což je výhoda, protože je srozumitelný pro lidi na celém světě).
    1
  • Pat & Mat
    Pat & Mat (1976)
    Seriál
    • VOYO
    89%
    2
  • Taková normální rodinka
    Taková normální rodinka (1971)
    Seriál
    • iVysílání
    Navzdory názvu nejsou Hanákovi tak docela normální. Babička píše detektivky, které jí nikdo nikdy nevydal, její dcera hospodyňka Cilka ráda pěje operní árie, její manžel Oldřich se nevěnuje ničemu jinému než svým želvičkám, myšičkám a jiným zvířatům. Starší dcera Pavla všude možně cvičí jógu a se stoickým klidem snáší četná darebáctví svých dvojčat, kterým nikdo neřekne jinak než Raubíři, její manžel Petra, který jen jí, spí a čte noviny. A do této rodiny se chystá její mladší sestra Kateřina uvést svého plachého nastávajícího Zdeňka. Samozřejmě se obává, že Zdeněk se drobných výstředností jejích blízkých zalekne natolik, že od ní uteče, a celou rodinu tedy přesvědčí, aby všichni předstírali starosvětsky spořádaný život.
    Žánry:KomedieRodinný
    86%
    Navzdory názvu nejsou Hanákovi tak docela normální. Babička píše detektivky, které jí nikdo nikdy nevydal, její dcera hospodyňka Cilka ráda pěje operní árie, její manžel Oldřich se nevěnuje ničemu jinému než svým želvičkám, myšičkám a jiným zvířatům. Starší dcera Pavla všude možně cvičí jógu a se stoickým klidem snáší četná darebáctví svých dvojčat, kterým nikdo neřekne jinak než Raubíři, její manžel Petra, který jen jí, spí a čte noviny. A do této rodiny se chystá její mladší sestra Kateřina uvést svého plachého nastávajícího Zdeňka. Samozřejmě se obává, že Zdeněk se drobných výstředností jejích blízkých zalekne natolik, že od ní uteče, a celou rodinu tedy přesvědčí, aby všichni předstírali starosvětsky spořádaný život.
    Žánry:KomedieRodinný
    3
  • O Maryšce a Vlčím hrádku
    O Maryšce a Vlčím hrádku (1979)
    Film
    85%
    4
  • Chalupáři
    Chalupáři (1975)
    Seriál
    • iVysílání
    84%
    5
  • Smrt krásných srnců
    Smrt krásných srnců (1986)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    Vzpomínky na třicátá a čtyřicátá léta, jak je prožívala rodina Popperova - tatínek Leo, maminka Hermína a jejich tři synové Hugo, Jirka Prdelka. Tatínek je velmi úspěšný obchodní zástupce firmy Elektrolux, a nadšený obdivovatel přírody v okolí řeky Berounky, kde tak rád rybaří. Jenže přišla válka ä s ní nejen existenční starosti, ale zároveň zpráva, že dva starší synové mají jít do transportu. V tu chvíli nastupují přátelé od Berounky a nezdolné odhodlání tatínka Poppera udělat pro syny vše, co půjde.
    84%
    Vzpomínky na třicátá a čtyřicátá léta, jak je prožívala rodina Popperova - tatínek Leo, maminka Hermína a jejich tři synové Hugo, Jirka Prdelka. Tatínek je velmi úspěšný obchodní zástupce firmy Elektrolux, a nadšený obdivovatel přírody v okolí řeky Berounky, kde tak rád rybaří. Jenže přišla válka ä s ní nejen existenční starosti, ale zároveň zpráva, že dva starší synové mají jít do transportu. V tu chvíli nastupují přátelé od Berounky a nezdolné odhodlání tatínka Poppera udělat pro syny vše, co půjde.
    6
  • Vlak dětství a naděje
    Vlak dětství a naděje (1989)
    Seriál
    • iVysílání
    "Nic ty se neboj! Na tragickej život jsem já pes!" Tímto okřídleným úslovím si bývalá lázeňská kuchařka I. třídy Anna Urbanová, jinak bodrá a upřímná ženská košaté postavy s něžným a citlivým srdcem, často dodává odvahy. Sobě, ale ještě víc malé Věrce. Děvčátku, které přijala za vlastní, a také jejímu otci, svému životnímu druhovi, jinak poštovnímu zřízenci sice subtilního vzrůstu, leč rozměrného a statečného ducha, Josefu Pumplmě. Je toho opravdu třeba, neboť se píší léta 1937-1939 a nad Evropou se stahují mračna válečná a v místě, kde rodina žije, se ocelové kleště nacismu snaží zardousit už tak okleštěnou republiku a vyrvat jí to nejcennější - domov. A tak donuceni opustit domovinu v severomoravském pohraničí, odjíždějí hrdinové seriálu posledním vlakem z Frývaldova, vlakem, pro nějž už není návratu. Šestidílný seriál Vlak dětství a naděje podle románů Věry Sládkové Poslední vlak z Frývaldova a Pluky zla natočil v roce 1984 režisér Karel Kachyňa. Příběhy viděné očima citlivé dívky, která je zároveň jejich vypravěčkou, zachycují jedno z nejtěžších období v naší historii. Přesto se seriál nevyhýbá situacím komickým, až groteskním a před námi vyvstává poněkud neobvyklý, nepatetický, a o to humánnější obraz lidského hrdinství, které jedinečně ztvárnili Helena Růžičková a Stanislav Zindulka, spolu s oběma představitelkami Věrky, malou Žanetou Fuchsovou a Terezou Brodskou.
    84%
    "Nic ty se neboj! Na tragickej život jsem já pes!" Tímto okřídleným úslovím si bývalá lázeňská kuchařka I. třídy Anna Urbanová, jinak bodrá a upřímná ženská košaté postavy s něžným a citlivým srdcem, často dodává odvahy. Sobě, ale ještě víc malé Věrce. Děvčátku, které přijala za vlastní, a také jejímu otci, svému životnímu druhovi, jinak poštovnímu zřízenci sice subtilního vzrůstu, leč rozměrného a statečného ducha, Josefu Pumplmě. Je toho opravdu třeba, neboť se píší léta 1937-1939 a nad Evropou se stahují mračna válečná a v místě, kde rodina žije, se ocelové kleště nacismu snaží zardousit už tak okleštěnou republiku a vyrvat jí to nejcennější - domov. A tak donuceni opustit domovinu v severomoravském pohraničí, odjíždějí hrdinové seriálu posledním vlakem z Frývaldova, vlakem, pro nějž už není návratu. Šestidílný seriál Vlak dětství a naděje podle románů Věry Sládkové Poslední vlak z Frývaldova a Pluky zla natočil v roce 1984 režisér Karel Kachyňa. Příběhy viděné očima citlivé dívky, která je zároveň jejich vypravěčkou, zachycují jedno z nejtěžších období v naší historii. Přesto se seriál nevyhýbá situacím komickým, až groteskním a před námi vyvstává poněkud neobvyklý, nepatetický, a o to humánnější obraz lidského hrdinství, které jedinečně ztvárnili Helena Růžičková a Stanislav Zindulka, spolu s oběma představitelkami Věrky, malou Žanetou Fuchsovou a Terezou Brodskou.
    7
  • Adéla ještě nevečeřela
    Adéla ještě nevečeřela (1978)
    Film
    • Netflix
    • VOYO
    • iVysílání
    • +5
    Neporazitelný soukromý detektiv Nick Carter přijíždí do Prahy řešit případ, s nímž si zdejší policie neví rady. Je vyzbrojen geniálním mozkem a nejnovějšími převratnými vynálezy, cestou z New Yorku hravě zvádl češtinu. Na místě, zejména v malebných hospůdkách nad orosenou sklenicí, ovšem zjišťuje, že v Čechách všechno chodí trochu jinak než v Americe. Podaří se mu překazit ďábelské plány zločinného hraběte von Kratzmar a zachránit květ nevinnosti líbezné Květušky? Parodii na laciné sešitové detektivky natočil v roce 1977 Oldřich Lipský podle námětu a scénáře Jiřího Brdečky (v té době spolu měli na kontě už několik filmů, zejména nedostižného Limonádového Joea). Při realizaci snímku se sešla celá řada význačných osobností. I do malých rolí obsadil režisér slavné herce, působivé kostýmy navrhl Theodor Pištěk, výtvarnou spoluprací a animací přispěl Jan Švankmajer, hudbu složil Luboš Fišer. Výsledkem je nestárnoucí komedie, kterou je možno vidět opakovaně, neboť se při ní vždy znovu spolehlivě pobavíte. (oficiální text distributora)
    84%
    Neporazitelný soukromý detektiv Nick Carter přijíždí do Prahy řešit případ, s nímž si zdejší policie neví rady. Je vyzbrojen geniálním mozkem a nejnovějšími převratnými vynálezy, cestou z New Yorku hravě zvádl češtinu. Na místě, zejména v malebných hospůdkách nad orosenou sklenicí, ovšem zjišťuje, že v Čechách všechno chodí trochu jinak než v Americe. Podaří se mu překazit ďábelské plány zločinného hraběte von Kratzmar a zachránit květ nevinnosti líbezné Květušky? Parodii na laciné sešitové detektivky natočil v roce 1977 Oldřich Lipský podle námětu a scénáře Jiřího Brdečky (v té době spolu měli na kontě už několik filmů, zejména nedostižného Limonádového Joea). Při realizaci snímku se sešla celá řada význačných osobností. I do malých rolí obsadil režisér slavné herce, působivé kostýmy navrhl Theodor Pištěk, výtvarnou spoluprací a animací přispěl Jan Švankmajer, hudbu složil Luboš Fišer. Výsledkem je nestárnoucí komedie, kterou je možno vidět opakovaně, neboť se při ní vždy znovu spolehlivě pobavíte. (oficiální text distributora)
    8
  • Mach a Šebestová
    Mach a Šebestová (1976)
    Seriál
    • iVysílání
    83%
    9
  • Tajemství hradu v Karpatech
    Tajemství hradu v Karpatech (1981)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • +1
    V Karpatském království stojí nad vesnicí Vyšné Vlkodlaky tajemný hrad, jehož majitelem je baron Gorc z Gorců. Na jeho objednávku sestrojil šílený vědec Orfanik zvláštní přístroj, který pomocí světelných paprsků vytváří iluzi skutečnosti. Tento "dálkovid", zrozený ve fantazii spisovatele Julesa Verna, předběhl o sto let vznik televize. Jak to bylo vlastně s prvním filmovým představením a s objevem televize, odhalí po mnoha dobrodružstvích při pátrání ve strašidelném hradním labyrintu hrabě Felix Teleke z Tölökö, hlavní postava filmového příběhu, který je třetí společnou prací scenáristy Jiřího Brdečky a režiséra Oldřicha Lipského. Parodie na verneovské vědecko-fantastické romány je inspirována pozapomenutým dílem slavného francouzského spisovatele Tajemný hrad v Karpatech a obohacena o nové prvky, například o "karpatský" folklór, pro nějž byl vytvořen i vlastní jazyk.
    Žánry:Komedie
    82%
    V Karpatském království stojí nad vesnicí Vyšné Vlkodlaky tajemný hrad, jehož majitelem je baron Gorc z Gorců. Na jeho objednávku sestrojil šílený vědec Orfanik zvláštní přístroj, který pomocí světelných paprsků vytváří iluzi skutečnosti. Tento "dálkovid", zrozený ve fantazii spisovatele Julesa Verna, předběhl o sto let vznik televize. Jak to bylo vlastně s prvním filmovým představením a s objevem televize, odhalí po mnoha dobrodružstvích při pátrání ve strašidelném hradním labyrintu hrabě Felix Teleke z Tölökö, hlavní postava filmového příběhu, který je třetí společnou prací scenáristy Jiřího Brdečky a režiséra Oldřicha Lipského. Parodie na verneovské vědecko-fantastické romány je inspirována pozapomenutým dílem slavného francouzského spisovatele Tajemný hrad v Karpatech a obohacena o nové prvky, například o "karpatský" folklór, pro nějž byl vytvořen i vlastní jazyk.
    Žánry:Komedie
    10
  • Arabela
    Arabela (1980)
    Seriál
    • iVysílání
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, aby vše dobře nedopadlo.
    81%
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, aby vše dobře nedopadlo.
    11
  • Černí baroni
    Černí baroni (1992)
    Film
    80%
    12
  • Petrolejové lampy
    Petrolejové lampy (1971)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +1
    Sugestivní filmové drama Petrolejové lampy natočil Juraj Herz podle stejnojmenného románu Jaroslava Havlíčka. Vypráví v něm tragický příběh stárnoucí dívky Štěpy, žijící na přelomu století v dusném prostředí českého maloměsta, v ovzduší nepochopení a předstíraných citů, přetvářky a falše. Štěpě jsou neustále matkou vnucováni adepti na ženění, kteří ovšem musejí pocházet z téhož okruhu jako ona. Štěpa je však jiná než ostatní dívky. Jakoby zasažena duchem emancipace vyslouží si pověst dívky volných mravů a ta přirozeně nápadníky z řad městské honorace odrazuje. Než by se stala starou pannou, provdá se za bratrance, zkrachovalého důstojníka. V den svatby ale ještě netuší, jaká strašlivá nemoc pronásleduje jejího ženicha...
    Režie:Juraj Herz
    80%
    Sugestivní filmové drama Petrolejové lampy natočil Juraj Herz podle stejnojmenného románu Jaroslava Havlíčka. Vypráví v něm tragický příběh stárnoucí dívky Štěpy, žijící na přelomu století v dusném prostředí českého maloměsta, v ovzduší nepochopení a předstíraných citů, přetvářky a falše. Štěpě jsou neustále matkou vnucováni adepti na ženění, kteří ovšem musejí pocházet z téhož okruhu jako ona. Štěpa je však jiná než ostatní dívky. Jakoby zasažena duchem emancipace vyslouží si pověst dívky volných mravů a ta přirozeně nápadníky z řad městské honorace odrazuje. Než by se stala starou pannou, provdá se za bratrance, zkrachovalého důstojníka. V den svatby ale ještě netuší, jaká strašlivá nemoc pronásleduje jejího ženicha...
    Režie:Juraj Herz
    13
  • Mach a Šebestová k tabuli
    Mach a Šebestová k tabuli (1985)
    Film
    • iVysílání
    Žáci III. B. Mach a Šebestová a jejich věrný pes Jonatán prožili svá legrační i poučná dobrodružství již v roce 1976 ve snímku O utrženém sluchátku. Právě toto kouzelné sluchátko dokáže splnit každé přání. Celovečerní film vznikl z třinácti krátkých snímků televizního seriálu spojených krátkými dotáčkami. Školáci využívají kouzelného sluchátka vždy jen pro dobrou věc, a tak i když občas něco zkazí, nakonec vše dopadne tak, jak to má v pohádkovém vyprávění být. Poslední nově natočený díl je o jejich dětech Machovi a Machové, kteří s pomocí sluchátka pomohou věčným repetentům Horáčkovi a Pažoutovi. (oficiální text distributora)
    80%
    Žáci III. B. Mach a Šebestová a jejich věrný pes Jonatán prožili svá legrační i poučná dobrodružství již v roce 1976 ve snímku O utrženém sluchátku. Právě toto kouzelné sluchátko dokáže splnit každé přání. Celovečerní film vznikl z třinácti krátkých snímků televizního seriálu spojených krátkými dotáčkami. Školáci využívají kouzelného sluchátka vždy jen pro dobrou věc, a tak i když občas něco zkazí, nakonec vše dopadne tak, jak to má v pohádkovém vyprávění být. Poslední nově natočený díl je o jejich dětech Machovi a Machové, kteří s pomocí sluchátka pomohou věčným repetentům Horáčkovi a Pažoutovi. (oficiální text distributora)
    14
  • Lásky mezi kapkami deště
    Lásky mezi kapkami deště (1979)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Žižkov - město ve městě, jehož obyvatelé se vždy považovali spíše za „žižkováky“ než za „pražáky“ - inspiroval řadu režisérů k natočení, často autobiograficky laděných filmů, jmenujme např. povídkovou Žižkovskou romanci (1958) režiséra Zdeňka Brynycha. Lásky mezi kapkami deště režiséra Karla Kachyni patří mezi nejvýznamnější „žižkovské“ filmy, a současně i mezi nejlepší filmy sedmdesátých let české kinematografie. Děj, situovaný do 30. let minulého století, sleduje na pozadí vrcholící hospodářské krize osudy ševce Bursíka a jeho dvou synů. Film, kromě řady skvělých hereckých výkonů, zaujme dokonale ztvárněnou atmosférou místa. Do Žižkova se Karel Kachyňa po deseti letech vrátil také svým filmem Blázni a děvčátka (1988).
    80%
    Žižkov - město ve městě, jehož obyvatelé se vždy považovali spíše za „žižkováky“ než za „pražáky“ - inspiroval řadu režisérů k natočení, často autobiograficky laděných filmů, jmenujme např. povídkovou Žižkovskou romanci (1958) režiséra Zdeňka Brynycha. Lásky mezi kapkami deště režiséra Karla Kachyni patří mezi nejvýznamnější „žižkovské“ filmy, a současně i mezi nejlepší filmy sedmdesátých let české kinematografie. Děj, situovaný do 30. let minulého století, sleduje na pozadí vrcholící hospodářské krize osudy ševce Bursíka a jeho dvou synů. Film, kromě řady skvělých hereckých výkonů, zaujme dokonale ztvárněnou atmosférou místa. Do Žižkova se Karel Kachyňa po deseti letech vrátil také svým filmem Blázni a děvčátka (1988).
    15
  • Mach a Šebestová na prázdninách
    Mach a Šebestová na prázdninách (1998)
    Seriál
    Mach a Šebestová s tím sluchátkem prožili nejednu dobrodružnou příhodu. A protože je sluchátko na světě a Mach se Šebestovou už prošli třetí třídou a těší se na prázdniny, je jen správné, když se za nimi v animovaném seriálu podíváme. 1.    Jak Mach a Šebestová jeli na prázdniny 2.    Jak Jonatán chytil blechu 3.    Jak Mach a Šebestová udělali z dědečka Tarzana 4.    Jak Mach a Šebestová prožili deštivé odpoledne 5.    Jak Mach a Šebestová udělali z malíře Kolouška žáka Leonarda da Vinci 6.    Jak Mach Šebestová poslali lístek paní Kadrnožkové 7.    Jak Mach a Šebestová potrestali paní Tláskalovou 8.    Jak Mach a Šebestová zavinili zmizení Lukáše Tůmy 9.    Jak Mach a Šebestová splnili životní sen paní Janderové 10.    Jak Šebestovi přijeli za dcerou na víkend 11.    Jak Mach a Šebestová navštívili cirkus 12.    Jak se stal Jonatán hrdinou dne 13.    Jak se Mach a Šebestová vrátili z prázdnin
    79%
    Mach a Šebestová s tím sluchátkem prožili nejednu dobrodružnou příhodu. A protože je sluchátko na světě a Mach se Šebestovou už prošli třetí třídou a těší se na prázdniny, je jen správné, když se za nimi v animovaném seriálu podíváme. 1.    Jak Mach a Šebestová jeli na prázdniny 2.    Jak Jonatán chytil blechu 3.    Jak Mach a Šebestová udělali z dědečka Tarzana 4.    Jak Mach a Šebestová prožili deštivé odpoledne 5.    Jak Mach a Šebestová udělali z malíře Kolouška žáka Leonarda da Vinci 6.    Jak Mach Šebestová poslali lístek paní Kadrnožkové 7.    Jak Mach a Šebestová potrestali paní Tláskalovou 8.    Jak Mach a Šebestová zavinili zmizení Lukáše Tůmy 9.    Jak Mach a Šebestová splnili životní sen paní Janderové 10.    Jak Šebestovi přijeli za dcerou na víkend 11.    Jak Mach a Šebestová navštívili cirkus 12.    Jak se stal Jonatán hrdinou dne 13.    Jak se Mach a Šebestová vrátili z prázdnin
    16
  • Krakonoš a fousatá Dontovka
    Krakonoš a fousatá Dontovka (1977)
    Film
    U Maříkova žila chudá vdova, které všichni říkali Dontovka. Na krku měla kupu dětí, a tak dřela od rána do večera. Když jednou sekala louku, šel kolem Krakonoš a dostal chuť na jahody. Ale to si dal! Dontovka ho hnala bez respektu pryč, a to Krakonoše jaksepatří rozzlobilo. Přičaroval jí mohutné vousy a myslel si, bůhvíjak na ni nevyzrál. Jenomže kampak na Dontovku. Okamžitě dorůstající fousy stříhala a spolu s dětmi vyráběla košťata, koberce, záclony. A ženské v okolí popadla závist. Honem se hnaly za Krakonošem a prý ať jim taky dopřeje mohutné brady. Což o to, Krakonoš vyhověl, ale jejich fousy nebyly kouzelné. Byly úplně obyčejné, co se musí každý den holit. Samozřejmě že brzy přišly s prosíkem, aby je jejich okrasy zbavil. Znovu jim vyhověl, ale fousy zmizely i Dontovce. Přišlo jí to líto, jak si teď přivydělá peníze? Ale pán hor ji nenechal na holičkách – mávl holí, spustil se liják a za chvíli u dveří bušil promočený pocestný. A tak k Dontovce do chalupy přišlo štěstí – a taky s fousy. (Filmový přehled)
    79%
    U Maříkova žila chudá vdova, které všichni říkali Dontovka. Na krku měla kupu dětí, a tak dřela od rána do večera. Když jednou sekala louku, šel kolem Krakonoš a dostal chuť na jahody. Ale to si dal! Dontovka ho hnala bez respektu pryč, a to Krakonoše jaksepatří rozzlobilo. Přičaroval jí mohutné vousy a myslel si, bůhvíjak na ni nevyzrál. Jenomže kampak na Dontovku. Okamžitě dorůstající fousy stříhala a spolu s dětmi vyráběla košťata, koberce, záclony. A ženské v okolí popadla závist. Honem se hnaly za Krakonošem a prý ať jim taky dopřeje mohutné brady. Což o to, Krakonoš vyhověl, ale jejich fousy nebyly kouzelné. Byly úplně obyčejné, co se musí každý den holit. Samozřejmě že brzy přišly s prosíkem, aby je jejich okrasy zbavil. Znovu jim vyhověl, ale fousy zmizely i Dontovce. Přišlo jí to líto, jak si teď přivydělá peníze? Ale pán hor ji nenechal na holičkách – mávl holí, spustil se liják a za chvíli u dveří bušil promočený pocestný. A tak k Dontovce do chalupy přišlo štěstí – a taky s fousy. (Filmový přehled)
    17
  • Pozor, vizita!
    Pozor, vizita! (1981)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Český psychologický film se odehrává v roce 1960 na infekčním oddělení jedné nemocnice, kde je jako bacilonosič břišního tyfu izolován starý Prepsl, tulák bez rodiny, světoběžník s osobitou etikou a pojetím svobody. Právě on je středem veškerého dění, dominantní postavou příběhu. Zpočátku odmítá přizpůsobit se situaci a žít v izolaci od světa za nemocniční zdí, několikrát se pokusí o útěk, ale časem začne navazovat přátelské vztahy nejen s personálem nemocnice, zejména dezinfektorem Kafkou a uklízečkou Katkou, ale také se stejně postiženými pacienty, svým spolubydlícím dědou Bartůňkem a mladičkou Mankou, vychovanou v dětském domově. Začíná se smiřovat s osudem a nalézá nový smysl života.
    Žánry:DramaKomedie
    77%
    Český psychologický film se odehrává v roce 1960 na infekčním oddělení jedné nemocnice, kde je jako bacilonosič břišního tyfu izolován starý Prepsl, tulák bez rodiny, světoběžník s osobitou etikou a pojetím svobody. Právě on je středem veškerého dění, dominantní postavou příběhu. Zpočátku odmítá přizpůsobit se situaci a žít v izolaci od světa za nemocniční zdí, několikrát se pokusí o útěk, ale časem začne navazovat přátelské vztahy nejen s personálem nemocnice, zejména dezinfektorem Kafkou a uklízečkou Katkou, ale také se stejně postiženými pacienty, svým spolubydlícím dědou Bartůňkem a mladičkou Mankou, vychovanou v dětském domově. Začíná se smiřovat s osudem a nalézá nový smysl života.
    Žánry:DramaKomedie
    18
  • Morgiana
    Morgiana (1972)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    Na počátku normalizace oslovil Juraje Herze dramaturg Vladimír Bor, vedoucí jedné z barrandovských tvůrčích skupin. Nabídnul mu k adaptaci povídku ruského novoromantika Alexandra Štěpanoviče Grina Jessie a Morgiana. Režiséra látka zprvu neoslovila, ale uvědomoval si, že díky Borově záštitě bude mít při realizaci poměrně velkou volnost. Goticko-hororový příběh dvou sester, jejichž vztah rozežere chamtivost, chtíč a černá magie proto pojmul coby stylistické cvičení. Obě hlavní role, éterickou Kláru i žárlivou Viktorii, hraje Iva Janžurová. Povahu každé ze sester vystihují vedle mizanscény protkané symboly také kostýmy Ireny Greifové. Primárně je ale jejich odlišnost patrná z odstíněného hereckého projevu Janžurové. Ke svíravé atmosféře temně pohádkového filmu přispívá sugestivní orchestrální hudba Luboše Fišera a expresionistická kamera Jaroslava Kučery, který založil vizuální dynamiku obrazu na kontrastu černé a bílé, čímž podtrhnul ústřední motiv duality. Na svou dobu příliš odvážný film byl na Barrandově řazen k uměleckým nezdarům. Postupně se ale Morgiana stala kultovním dílem, k němuž odkazují i zahraniční tvůrci jako Peter Strickland. (NFA)
    Režie:Juraj Herz
    77%
    Na počátku normalizace oslovil Juraje Herze dramaturg Vladimír Bor, vedoucí jedné z barrandovských tvůrčích skupin. Nabídnul mu k adaptaci povídku ruského novoromantika Alexandra Štěpanoviče Grina Jessie a Morgiana. Režiséra látka zprvu neoslovila, ale uvědomoval si, že díky Borově záštitě bude mít při realizaci poměrně velkou volnost. Goticko-hororový příběh dvou sester, jejichž vztah rozežere chamtivost, chtíč a černá magie proto pojmul coby stylistické cvičení. Obě hlavní role, éterickou Kláru i žárlivou Viktorii, hraje Iva Janžurová. Povahu každé ze sester vystihují vedle mizanscény protkané symboly také kostýmy Ireny Greifové. Primárně je ale jejich odlišnost patrná z odstíněného hereckého projevu Janžurové. Ke svíravé atmosféře temně pohádkového filmu přispívá sugestivní orchestrální hudba Luboše Fišera a expresionistická kamera Jaroslava Kučery, který založil vizuální dynamiku obrazu na kontrastu černé a bílé, čímž podtrhnul ústřední motiv duality. Na svou dobu příliš odvážný film byl na Barrandově řazen k uměleckým nezdarům. Postupně se ale Morgiana stala kultovním dílem, k němuž odkazují i zahraniční tvůrci jako Peter Strickland. (NFA)
    Režie:Juraj Herz
    19
  • Na kometě
    Na kometě (1970)
    Film
    V roce 1970 Karel Zeman podnikl svou poslední výpravu do světa nespoutané fantazie Julesa Vernea. Snímek, inspirovaný stejnojmenným románem a jeho ilustracemi, završuje tvůrčí etapu, v níž kombinoval hranou a animovanou složku. Po srážce Země s kometou se část francouzské kolonie ocitne na povrchu tělesa putujícího vesmírem. Obyvatelé se setkávají s nebezpečím blížící se apokalypsy. Autor zde poukazuje na to, že největší hrozbou pro svět jsou lidé, malicherně bojující mezi sebou o moc. Film získal filmové ceny v Benátkách, Teheránu a Paříži. (Muzeum Karla Zemana)
    77%
    V roce 1970 Karel Zeman podnikl svou poslední výpravu do světa nespoutané fantazie Julesa Vernea. Snímek, inspirovaný stejnojmenným románem a jeho ilustracemi, završuje tvůrčí etapu, v níž kombinoval hranou a animovanou složku. Po srážce Země s kometou se část francouzské kolonie ocitne na povrchu tělesa putujícího vesmírem. Obyvatelé se setkávají s nebezpečím blížící se apokalypsy. Autor zde poukazuje na to, že největší hrozbou pro svět jsou lidé, malicherně bojující mezi sebou o moc. Film získal filmové ceny v Benátkách, Teheránu a Paříži. (Muzeum Karla Zemana)
    20
  • Slaměný klobouk
    Slaměný klobouk (1971)
    Film
    • VOYO
    Pařížský bonviván Maurice Fadinard je ve svých čtyřiceti letech finančně na dně. Jediným možným řešením je pro něj sňatek s nezkušenou, avšak zazobanou Helenkou, dcerou zelináře Nonancourta. Ve svatební den se Fadinard naposledy v lesíku sejde se svou milenkou. Jeho kůň nedopatřením sežere slaměný klobouk jiné dámy, Anais Beauperthuisové, která je tu se svým milencem, poručíkem Emilem. Protože Anais se ke svému žárlivému manželovi nemůže vrátit bez klobouku, požaduje Emil na Fadinardovi okamžitou nápravu. Dokonce kvůli tomu i s Anais dorazí do Fadinardova bytu. A tady začne kolotoč zmatků a nedorozumění. Fadinard neví, zda se nejdřív věnovat nevěstě a jejímu početnému příbuzenstvu, nebo rozzuřenému Emilovi. Ani jedni nechtějí čekat, a hlavně je zde kardinální otázka: kde v celém městě sehnat přesně stejný slaměný klobouk? (CS Film)
    Žánry:Komedie
    76%
    Pařížský bonviván Maurice Fadinard je ve svých čtyřiceti letech finančně na dně. Jediným možným řešením je pro něj sňatek s nezkušenou, avšak zazobanou Helenkou, dcerou zelináře Nonancourta. Ve svatební den se Fadinard naposledy v lesíku sejde se svou milenkou. Jeho kůň nedopatřením sežere slaměný klobouk jiné dámy, Anais Beauperthuisové, která je tu se svým milencem, poručíkem Emilem. Protože Anais se ke svému žárlivému manželovi nemůže vrátit bez klobouku, požaduje Emil na Fadinardovi okamžitou nápravu. Dokonce kvůli tomu i s Anais dorazí do Fadinardova bytu. A tady začne kolotoč zmatků a nedorozumění. Fadinard neví, zda se nejdřív věnovat nevěstě a jejímu početnému příbuzenstvu, nebo rozzuřenému Emilovi. Ani jedni nechtějí čekat, a hlavně je zde kardinální otázka: kde v celém městě sehnat přesně stejný slaměný klobouk? (CS Film)
    Žánry:Komedie
    21
  • 22
  • 23
  • 24
  • Valerie a týden divů
    Valerie a týden divů (1970)
    Film
    • VOYO
    • KVIFF TV
    75%
    25
  • Případ pro začínajícího kata
    Případ pro začínajícího kata (1970)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • iTunes
    • +1
    Vrcholné dílo a životní projekt v té době již etablovaného scenáristy a díky mezinárodně úspěšnému středometrážnímu snímku Postava k podpírání i režiséra Pavla Juráčka, je imaginativním opusem volně inspirovaném Gulliverovy cesty. Ze snímků sálá kafkovské absurdno, ačkoliv sám autor se vůbec Kafkovi vymezoval a tvrdil, že by film natočil stejně i bez jeho díla. Do 12 kapitol rozdělený příběh sleduje s autem havarujícího Gullivera, jenž se zatoulal do země Balnibarbi. V každé z kapitol poznává zdejší ekosystém a absurdity panujícího režimu. Těžko uchopitelný a mnohovrstevnatý film plynule přepíná grotesknem, snovostí, realitou a absurdní komedií, s čímž se pojí i žánrová nezařaditelnost, která je pro většinu novovlných filmů typická. Celistvý příběh je pro autorskou vizi podružný, mnohem důležitější je konfrontace hlavní postavy s ideologií celého systému a budovaný fikční svět. Časoprostorová pospolitost je záměrně roztříštěna, čemuž podléhají i stylistické a formální volby, když se často stříhá jump cuty či se snímá v kontrastních symetrických kompozicích.
    75%
    Vrcholné dílo a životní projekt v té době již etablovaného scenáristy a díky mezinárodně úspěšnému středometrážnímu snímku Postava k podpírání i režiséra Pavla Juráčka, je imaginativním opusem volně inspirovaném Gulliverovy cesty. Ze snímků sálá kafkovské absurdno, ačkoliv sám autor se vůbec Kafkovi vymezoval a tvrdil, že by film natočil stejně i bez jeho díla. Do 12 kapitol rozdělený příběh sleduje s autem havarujícího Gullivera, jenž se zatoulal do země Balnibarbi. V každé z kapitol poznává zdejší ekosystém a absurdity panujícího režimu. Těžko uchopitelný a mnohovrstevnatý film plynule přepíná grotesknem, snovostí, realitou a absurdní komedií, s čímž se pojí i žánrová nezařaditelnost, která je pro většinu novovlných filmů typická. Celistvý příběh je pro autorskou vizi podružný, mnohem důležitější je konfrontace hlavní postavy s ideologií celého systému a budovaný fikční svět. Časoprostorová pospolitost je záměrně roztříštěna, čemuž podléhají i stylistické a formální volby, když se často stříhá jump cuty či se snímá v kontrastních symetrických kompozicích.
    26
  • Tajemství Ocelového města
    Tajemství Ocelového města (1978)
    Film
    • iVysílání
    Fantastický dobrodružný příběh na motivy románu Julese Verna. Před více než sto lety vzrušila svět zpráva o dědictví půl miliardy franků. Jeden z dědiců, doktor Francois Sarrasin, vybudoval město Fortuna pro blaho obyvatel. Druhý, profesor chemie Erik Janus, postavil velkou zbrojní továrnu ve městě, které nazval "Ocelové". Sarrasin, znepokojen tímto zbrojením, vysílá do Ocelového města vyjednávače. Současně se tam tajně vydává i Sarrasinův zeť, inženýr Marcel Zodiak. Po příchodu do města se Marcel stane svědkem havárie střely, po jejíž explozi zasažení lidé v několika okamžicích zmrznou. Poprvé se tak setkává s hrozným vynálezem válečného šílence Januse, s dělem, jehož střela ničí vše živé, avšak materiální statky zachovává nezměněny pro útočníka... (CS Film)
    75%
    Fantastický dobrodružný příběh na motivy románu Julese Verna. Před více než sto lety vzrušila svět zpráva o dědictví půl miliardy franků. Jeden z dědiců, doktor Francois Sarrasin, vybudoval město Fortuna pro blaho obyvatel. Druhý, profesor chemie Erik Janus, postavil velkou zbrojní továrnu ve městě, které nazval "Ocelové". Sarrasin, znepokojen tímto zbrojením, vysílá do Ocelového města vyjednávače. Současně se tam tajně vydává i Sarrasinův zeť, inženýr Marcel Zodiak. Po příchodu do města se Marcel stane svědkem havárie střely, po jejíž explozi zasažení lidé v několika okamžicích zmrznou. Poprvé se tak setkává s hrozným vynálezem válečného šílence Januse, s dělem, jehož střela ničí vše živé, avšak materiální statky zachovává nezměněny pro útočníka... (CS Film)
    27
  • 28
  • Cukrová bouda
    Cukrová bouda (1980)
    Film
    Novela spisovatele Vladimíra Körnera Zrození horského pramene se stala námětem psychologického filmu Cukrová bouda, který v barrandovském studiu natočil v roce 1980 režisér Karel Kachyňa. Tematicky se film vrací do období těsně po skončení druhé světové války, do doby, kdy řada lidí ve zcela nových podmínkách budovala svůj život od základů. Takový je i osud hlavní představitelky mladé vdovy Přibylové, která se krátce poté, co byl její manžel v posledních dnech války zastřelen, přestěhuje se svými dvěma syny do malé, téměř opuštěné severomoravské vesničky, aby se zde pokusila znovu začít žít. Ocitla se náhle v neznámém drsném kraji mezi neznámými lidmi. Doba byla složitá, v kraji ještě řádily zbytky fašistických band. V tento čas se Ondra, starší ze dvou synů, seznamuje s německým antifašistou Bartlem, který se nedávno vrátil z koncentračního tábora. Později mezi nimi vzniká silné pouto, které přeruší až tragická událost... (Česká televize)
    74%
    Novela spisovatele Vladimíra Körnera Zrození horského pramene se stala námětem psychologického filmu Cukrová bouda, který v barrandovském studiu natočil v roce 1980 režisér Karel Kachyňa. Tematicky se film vrací do období těsně po skončení druhé světové války, do doby, kdy řada lidí ve zcela nových podmínkách budovala svůj život od základů. Takový je i osud hlavní představitelky mladé vdovy Přibylové, která se krátce poté, co byl její manžel v posledních dnech války zastřelen, přestěhuje se svými dvěma syny do malé, téměř opuštěné severomoravské vesničky, aby se zde pokusila znovu začít žít. Ocitla se náhle v neznámém drsném kraji mezi neznámými lidmi. Doba byla složitá, v kraji ještě řádily zbytky fašistických band. V tento čas se Ondra, starší ze dvou synů, seznamuje s německým antifašistou Bartlem, který se nedávno vrátil z koncentračního tábora. Později mezi nimi vzniká silné pouto, které přeruší až tragická událost... (Česká televize)
    29
  • Na kolejích čeká vrah
    Na kolejích čeká vrah (1970)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Velká vlaková loupež a výbuch na 201. kilometru. Major Kalaš vyšetřuje loupež nové série československých bankovek, které byly ukradeny z poštovního vozu rychlíku. Český kriminální film natočený na motivy detektivního románu Eduarda Fikera Série C-L. V rychlíku odjíždějícím z Prahy je přepravována velká zásilka bankovek. Velitelem ozbrojeného doprovodu je poručík Lenk, a ten jako jediný přežije explozi poštovního vagónu, která má zamaskovat loupež bankovek. Případu se ujímá major Kalaš se svým mladým asistentem Karlíčkem. Několik kilometrů před místem katastrofy kriminalisté objeví mrtvolu mladé dívky Anny Halamové, která se stala náhodným svědkem loupeže, a proto musela zemřít. Kriminalisté pomalu postupují vpřed a objasňují události na trati. Přestože se prvotní podezření proti raněnému Lenkovi ukazuje mylné, cesta k pravým pachatelům a muži, který stál v pozadí celé loupeže, je ještě dlouhá. (CS Film)
    Žánry:DramaKrimiThriller
    Režie:Josef Mach
    73%
    Velká vlaková loupež a výbuch na 201. kilometru. Major Kalaš vyšetřuje loupež nové série československých bankovek, které byly ukradeny z poštovního vozu rychlíku. Český kriminální film natočený na motivy detektivního románu Eduarda Fikera Série C-L. V rychlíku odjíždějícím z Prahy je přepravována velká zásilka bankovek. Velitelem ozbrojeného doprovodu je poručík Lenk, a ten jako jediný přežije explozi poštovního vagónu, která má zamaskovat loupež bankovek. Případu se ujímá major Kalaš se svým mladým asistentem Karlíčkem. Několik kilometrů před místem katastrofy kriminalisté objeví mrtvolu mladé dívky Anny Halamové, která se stala náhodným svědkem loupeže, a proto musela zemřít. Kriminalisté pomalu postupují vpřed a objasňují události na trati. Přestože se prvotní podezření proti raněnému Lenkovi ukazuje mylné, cesta k pravým pachatelům a muži, který stál v pozadí celé loupeže, je ještě dlouhá. (CS Film)
    Žánry:DramaKrimiThriller
    Režie:Josef Mach
    30
  • Sestřičky
    Sestřičky (1983)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Hlavní postavou je mladá začínající zdravotní sestřička Marie Sahulová, která je po maléru v nemocnici - do internátu si přivedla tajně chlapce - přeložena do venkovského zdravotního střediska, kde společně se starým lékařem a svéráznou zdravotní sestrou musí v drsném prostředí zanedbaných vesnic padesátých let objíždět pětadvacet vesnic a řadu samot. Průvodkyní, která ji osobitým způsobem zasvěcuje do praxe i úskalí soukromého života, se stává zdravotní sestra, moudrá a zkušená žena, které nikdo neřekne jinak než babi. V mozaice každodenních starostí a více či méně vážných lékařských zákroků Marie dozrává a nachází smysl své práce a života.
    Žánry:DramaKomedie
    73%
    Hlavní postavou je mladá začínající zdravotní sestřička Marie Sahulová, která je po maléru v nemocnici - do internátu si přivedla tajně chlapce - přeložena do venkovského zdravotního střediska, kde společně se starým lékařem a svéráznou zdravotní sestrou musí v drsném prostředí zanedbaných vesnic padesátých let objíždět pětadvacet vesnic a řadu samot. Průvodkyní, která ji osobitým způsobem zasvěcuje do praxe i úskalí soukromého života, se stává zdravotní sestra, moudrá a zkušená žena, které nikdo neřekne jinak než babi. V mozaice každodenních starostí a více či méně vážných lékařských zákroků Marie dozrává a nachází smysl své práce a života.
    Žánry:DramaKomedie
    31
  • Svatby pana Voka
    Svatby pana Voka (1970)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Postarší záletnický šlechtic Petr Vok z Rožmberka usiluje (zejména z důvodů finanční tísně) o sňatek s mladou Kateřinou z Ludanic. Šlechtična, kterou mezitím příbuzní připraví o veškerý majetek, se sňatkem souhlasí pod podmínkou, že Petr rozpustí svůj početný fraucimor. Vok tedy všechny své milenky provdá a následně se se svou vyvolenou ožení. Kateřina však lstivě hledá uspokojení v náruči mladých mužů, kdykoliv se jí zachce...
    73%
    Postarší záletnický šlechtic Petr Vok z Rožmberka usiluje (zejména z důvodů finanční tísně) o sňatek s mladou Kateřinou z Ludanic. Šlechtična, kterou mezitím příbuzní připraví o veškerý majetek, se sňatkem souhlasí pod podmínkou, že Petr rozpustí svůj početný fraucimor. Vok tedy všechny své milenky provdá a následně se se svou vyvolenou ožení. Kateřina však lstivě hledá uspokojení v náruči mladých mužů, kdykoliv se jí zachce...
    32
  • Hlídač
    Hlídač (1970)
    Film
    Pepík Vildomec je doma poslušným synem a v práci zodpovědným a úslužným vykonavatelem příkazů. Ledasco si nechá líbit, a to i od vězňů, které hlídá. Tajně si však vybíjí vztek a ponížení na svém psu, jediné bytosti, která je slabší než on. Svatba s opovrhovanou nalezenkyní Marií a útěk jednoho z vězňů však započnou proces Vildomcovy proměny v sadistickou bestii... Tento neobvyklý a v mnoha ohledech mimořádný film je jediným celovečerním dílem Ivana Renče. Jeho děj se odehrává v neurčité době a na neurčitém místě a zcela se soustřeďuje na vnitřní život hlavní postavy (část vyprávění je věnována hrdinovým představám, které se odehrávají na mořském ostrůvku s majákem). Film, který přesvědčivě zpracovává temné stránky lidské psychiky a který se mimo jiné dotýká i rasismu, se v kinech i v televizi objevoval jen sporadicky. Kvůli tomu se neprávem ocitl mezi polozapomenutými díly české kinematografie. (Česká televize)
    Režie:Ivan Renč
    72%
    Pepík Vildomec je doma poslušným synem a v práci zodpovědným a úslužným vykonavatelem příkazů. Ledasco si nechá líbit, a to i od vězňů, které hlídá. Tajně si však vybíjí vztek a ponížení na svém psu, jediné bytosti, která je slabší než on. Svatba s opovrhovanou nalezenkyní Marií a útěk jednoho z vězňů však započnou proces Vildomcovy proměny v sadistickou bestii... Tento neobvyklý a v mnoha ohledech mimořádný film je jediným celovečerním dílem Ivana Renče. Jeho děj se odehrává v neurčité době a na neurčitém místě a zcela se soustřeďuje na vnitřní život hlavní postavy (část vyprávění je věnována hrdinovým představám, které se odehrávají na mořském ostrůvku s majákem). Film, který přesvědčivě zpracovává temné stránky lidské psychiky a který se mimo jiné dotýká i rasismu, se v kinech i v televizi objevoval jen sporadicky. Kvůli tomu se neprávem ocitl mezi polozapomenutými díly české kinematografie. (Česká televize)
    Režie:Ivan Renč
    33
  • Hadí jed
    Hadí jed (1981)
    Film
    Osmnáctiletá středoškolačka Vladka (I. Svobodová) se během zimních prázdnin rozhodne vyhledat svého otce, kterého nikdy v životě neviděla. Jeho existenci prozrazovaly jen pravidelné složenky s alimenty. Po krátkém pátrání najde Vladka tátu (J. Vinklář) kdesi na venkově, v tříčlenné partě dělníků, kteří provádějí geologické vrty. Záhy však dívka zjistí, že otec se denně opíjí, aby zapomněl na svůj zpackaný život. Sám kdysi studoval na inženýra, ale školu nedokončil. Setkání s Vladkou v něm na okamžik vyvolá hřejivé pocity sounáležitosti a lásky, jakou dosud nepoznal. Avšak démon alkoholu je mocný... Černobílý snímek z roku 1981 natočil podle námětu Ireny Charvátové režisér František Vláčil. (Česká televize)
    72%
    Osmnáctiletá středoškolačka Vladka (I. Svobodová) se během zimních prázdnin rozhodne vyhledat svého otce, kterého nikdy v životě neviděla. Jeho existenci prozrazovaly jen pravidelné složenky s alimenty. Po krátkém pátrání najde Vladka tátu (J. Vinklář) kdesi na venkově, v tříčlenné partě dělníků, kteří provádějí geologické vrty. Záhy však dívka zjistí, že otec se denně opíjí, aby zapomněl na svůj zpackaný život. Sám kdysi studoval na inženýra, ale školu nedokončil. Setkání s Vladkou v něm na okamžik vyvolá hřejivé pocity sounáležitosti a lásky, jakou dosud nepoznal. Avšak démon alkoholu je mocný... Černobílý snímek z roku 1981 natočil podle námětu Ireny Charvátové režisér František Vláčil. (Česká televize)
    34
  • Horký vzduch
    Horký vzduch (1965)
    Film
    Ze zapomenutí se k divákům vrací drobný klenot, skvěle inscenovaná tragikomedie odehrávající se na vesnici. Zachycuje různorodou sestavu starých dědků, různě trávících podzim svého života. Někteří se baví pozorováním aut, jedoucích do nepřehledné zatáčky, jeden však trýznivě prožívá jak ponižující chudobu (důchod mu sotva stačí k pořízení nejzákladnějších potravin), tak zhrublé chování nejbližších. Tento pozoruhodný středometrážní snímek se opírá především o vynikající herecké ztvárnění, špičková sestava známých tváří dokonale souzní s rázovitými vesničany.
    Žánry:DramaKomedie
    72%
    Ze zapomenutí se k divákům vrací drobný klenot, skvěle inscenovaná tragikomedie odehrávající se na vesnici. Zachycuje různorodou sestavu starých dědků, různě trávících podzim svého života. Někteří se baví pozorováním aut, jedoucích do nepřehledné zatáčky, jeden však trýznivě prožívá jak ponižující chudobu (důchod mu sotva stačí k pořízení nejzákladnějších potravin), tak zhrublé chování nejbližších. Tento pozoruhodný středometrážní snímek se opírá především o vynikající herecké ztvárnění, špičková sestava známých tváří dokonale souzní s rázovitými vesničany.
    Žánry:DramaKomedie
    35
  • Bakaláři
    Bakaláři (1972)
    Seriál
    • iVysílání
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    71%
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    36
  • Flirt se slečnou Stříbrnou
    Flirt se slečnou Stříbrnou (1969)
    Film
    Nakladatelský redaktor Karel Leden, zkušený svůdce žen, se díky obludné nemotornosti svého přiblblého kamaráda Vaška Žamberka seznámí na dostihovém závodišti s půvabnou slečnou Lenkou Stříbrnou a dle svého zvyku ji začne svádět. Moc se mu to však nedaří; slečna neustále uniká a jinak zlobí - daleko větší zájem jeví o šéfa nakladatelství Procházku. Karel, jenž dokáže proplouvat všemi úskalími života a komunistického režimu, je odhodlán Lenku získat za každou cenu; ostatně se do ní skutečně zamiloval. Když se však Lenka objeví na podnikovém večírku, který uspořádal Procházka na Slapech, věnuje se dívka opět jen a jen Karlovu šéfovi. Ten je druhý den nalezen mrtvý... (Česká televize)
    69%
    Nakladatelský redaktor Karel Leden, zkušený svůdce žen, se díky obludné nemotornosti svého přiblblého kamaráda Vaška Žamberka seznámí na dostihovém závodišti s půvabnou slečnou Lenkou Stříbrnou a dle svého zvyku ji začne svádět. Moc se mu to však nedaří; slečna neustále uniká a jinak zlobí - daleko větší zájem jeví o šéfa nakladatelství Procházku. Karel, jenž dokáže proplouvat všemi úskalími života a komunistického režimu, je odhodlán Lenku získat za každou cenu; ostatně se do ní skutečně zamiloval. Když se však Lenka objeví na podnikovém večírku, který uspořádal Procházka na Slapech, věnuje se dívka opět jen a jen Karlovu šéfovi. Ten je druhý den nalezen mrtvý... (Česká televize)
    37
  • Ztracená tvář
    Ztracená tvář (1965)
    Film
    Hrdinou vědeckofantastického příběhu je lékař chudých a zároveň také nadaný vědec dr. Bartoš (Vlastimil Brodský), který objeví novou metodu dokonalé transplantace lidské tváře. Sám podstoupí operaci v okamžiku, kdy je pod nátlakem donucen změnit obličej gangsterovi Urbanovi Kráječi, který je podezřelý z loupeže a vraždy. Bartoš na sebe bere podobu zločince, ve kterého se poté sám postupně proměňuje. Nejprve ztrácí svou tvář fyzickou a později i mravní. Děj příběhu, který vznikl podle námětu a scénáře Josefa Nesvadby, se odehrává v pražském podsvětí 30. let minulého století, v temném prostředí plném honiček s přestřelkami, hrůzných chirurgických zákroků i komických milostných scén. Režisér Pavel Hobl vynalézavě a s napětím buduje překvapivé dějové zvraty, stejně dobře pracuje s herci, u kterých respektuje jejich dispozice. Janu Brejchovou zobrazuje jako hvězdu, zajímavé typy vytvářejí vedle Vlastimila Brodského také Martin Růžek či německý herec Fred Delmare. Svůj film obdařil také nezbytným hororovým napětím, sadisticky si počíná zejména v okamžicích, kdy s notnou dávkou naturalismu zobrazuje lékařské pokusy dr. Bartoše. Hlavní důraz však klade především na morální poslání příběhu, ve kterém hledá odpovědi na základní otázky: Co určuje člověka? Jeho tvář, nebo prostředí, ve kterém žije? Je naše povaha neměnná, nebo jsme schopni korigovat své jednání a spoluvytvářet charakter? (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimiSci-fi
    68%
    Hrdinou vědeckofantastického příběhu je lékař chudých a zároveň také nadaný vědec dr. Bartoš (Vlastimil Brodský), který objeví novou metodu dokonalé transplantace lidské tváře. Sám podstoupí operaci v okamžiku, kdy je pod nátlakem donucen změnit obličej gangsterovi Urbanovi Kráječi, který je podezřelý z loupeže a vraždy. Bartoš na sebe bere podobu zločince, ve kterého se poté sám postupně proměňuje. Nejprve ztrácí svou tvář fyzickou a později i mravní. Děj příběhu, který vznikl podle námětu a scénáře Josefa Nesvadby, se odehrává v pražském podsvětí 30. let minulého století, v temném prostředí plném honiček s přestřelkami, hrůzných chirurgických zákroků i komických milostných scén. Režisér Pavel Hobl vynalézavě a s napětím buduje překvapivé dějové zvraty, stejně dobře pracuje s herci, u kterých respektuje jejich dispozice. Janu Brejchovou zobrazuje jako hvězdu, zajímavé typy vytvářejí vedle Vlastimila Brodského také Martin Růžek či německý herec Fred Delmare. Svůj film obdařil také nezbytným hororovým napětím, sadisticky si počíná zejména v okamžicích, kdy s notnou dávkou naturalismu zobrazuje lékařské pokusy dr. Bartoše. Hlavní důraz však klade především na morální poslání příběhu, ve kterém hledá odpovědi na základní otázky: Co určuje člověka? Jeho tvář, nebo prostředí, ve kterém žije? Je naše povaha neměnná, nebo jsme schopni korigovat své jednání a spoluvytvářet charakter? (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimiSci-fi
    38
  • Golet v údolí
    Golet v údolí (1995)
    Film
    Podle povídek Ivana Olbrachta Zázrak s Julčou a Událost v mikve z knihy Golet v údolí. Vyprávění o všedních starostech příslušníků komunity chasidských Židů na předválečné Podkarpatské Rusi, prodchnuté laskavým humorem a vlídnou ironií. Film byl oceněn Českým lvem za rok 1995 za nejlepší kameru a hudbu. V témže roce dostal hlavní cenu Zlatého ledňáčka na Finále Plzeň 1996.
    Žánry:DramaKomedie
    67%
    Podle povídek Ivana Olbrachta Zázrak s Julčou a Událost v mikve z knihy Golet v údolí. Vyprávění o všedních starostech příslušníků komunity chasidských Židů na předválečné Podkarpatské Rusi, prodchnuté laskavým humorem a vlídnou ironií. Film byl oceněn Českým lvem za rok 1995 za nejlepší kameru a hudbu. V témže roce dostal hlavní cenu Zlatého ledňáčka na Finále Plzeň 1996.
    Žánry:DramaKomedie
    39
  • Helimadoe
    Helimadoe (1993)
    Film
    65%
    40
  • Nahota
    Nahota (1970)
    Film
    Komorní, psychologicky laděný příběh vypráví o náhodném setkání osamělé učitelky působící na venkově a mladíka, který se po pokusu o sebevraždu na pět dní dostává ven z vězení, kam byl odsouzen pro rvačku. Film není pouhým milostným dramatem, ale i vnitřním dramatem vztahu dvou lidí, kteří mají sice k sobě daleko svým sociálním postavením, jsou si však blízcí svým psychickým stavem. Ztratili důvěru k lidem a zoufale se pokoušejí jí najít. Touží po citovém vztahu, touží po lásce a součastně se jí i bojí. V příběhu o samotě a o hledání víry v člověka svěřil debutující režisér Václav Matějka hlavní role skvělému Petru Čepkovi a Miss 69 Kristině Hanzalové, jejíž následná emigrace byla jednou z příčin zákazu distribuce tohoto zajímavého snímku.
    Žánry:Drama
    63%
    Komorní, psychologicky laděný příběh vypráví o náhodném setkání osamělé učitelky působící na venkově a mladíka, který se po pokusu o sebevraždu na pět dní dostává ven z vězení, kam byl odsouzen pro rvačku. Film není pouhým milostným dramatem, ale i vnitřním dramatem vztahu dvou lidí, kteří mají sice k sobě daleko svým sociálním postavením, jsou si však blízcí svým psychickým stavem. Ztratili důvěru k lidem a zoufale se pokoušejí jí najít. Touží po citovém vztahu, touží po lásce a součastně se jí i bojí. V příběhu o samotě a o hledání víry v člověka svěřil debutující režisér Václav Matějka hlavní role skvělému Petru Čepkovi a Miss 69 Kristině Hanzalové, jejíž následná emigrace byla jednou z příčin zákazu distribuce tohoto zajímavého snímku.
    Žánry:Drama
    41
  • ...a pozdravuji vlaštovky
    ...a pozdravuji vlaštovky (1972)
    Film
    63%
    42
  • Dita Saxová
    Dita Saxová (1967)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV

    Podle předlohy Arnošta Lustiga vznikl snímek, který se dotýká obtížného překonávání válečných traumat. Hrdinkou je židovská dívka, která přestála koncentrační tábory, ale zůstala na světě sama - nikdo z jejích příbuzných a blízkých nepřežil. Osmnáctiletá Dita, mlčenlivá a téměř úzkostně neprůbojná, se však jen stěží orientuje v poválečné společnosti, v níž opět raší bezohlednost a zištnost, kde na ni čekají jen opětovná zklamání, kde jejím pocitům nikdo nerozumí. Vznikla pozoruhodná psychologická studie, která má širší platnost.

    63%

    Podle předlohy Arnošta Lustiga vznikl snímek, který se dotýká obtížného překonávání válečných traumat. Hrdinkou je židovská dívka, která přestála koncentrační tábory, ale zůstala na světě sama - nikdo z jejích příbuzných a blízkých nepřežil. Osmnáctiletá Dita, mlčenlivá a téměř úzkostně neprůbojná, se však jen stěží orientuje v poválečné společnosti, v níž opět raší bezohlednost a zištnost, kde na ni čekají jen opětovná zklamání, kde jejím pocitům nikdo nerozumí. Vznikla pozoruhodná psychologická studie, která má širší platnost.

    43
  • Lucie a zázraky
    Lucie a zázraky (1970)
    Film
    • VOYO
    62%
    44
  • Družina černého pera
    Družina černého pera (1973)
    Film
    61%
    45
  • Sarajevský atentát
    Sarajevský atentát (1975)
    Film
    Více jugoslávský než český film líčí v romantickém hávu proslulý atentát na následníka trůnu Ferdinanda a jeho choť, předcházející výbuchu první světové války. Režisér Veljko Bulajič své vyprávění pojednal jako širokou výpravnou fresku, v níž dosti popisně a ilustrativně zachytil vzrušené politické dění v rakousko-uherské monarchii od nejvyšších politických špiček až ke spiklencům, hledajícím národní svobodu i cestou individuálního násilí. Snad zaujme, že vznešený pár, jehož cesta tragicky skončila v Sarajevu, si zahrály tehdejší mezinárodní hvězdy Christopher Plummer a Florinda Bolkanová; zjednaly jim notnou dávku diváckých sympatií, ale méně již pronikly do jejich aristokratické mentality a státnických úvah. Nebylo ponecháno ani původní mnohačetné jazykové rozvrstvení, všechny postavy jsou dabovány do češtiny.
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    60%
    Více jugoslávský než český film líčí v romantickém hávu proslulý atentát na následníka trůnu Ferdinanda a jeho choť, předcházející výbuchu první světové války. Režisér Veljko Bulajič své vyprávění pojednal jako širokou výpravnou fresku, v níž dosti popisně a ilustrativně zachytil vzrušené politické dění v rakousko-uherské monarchii od nejvyšších politických špiček až ke spiklencům, hledajícím národní svobodu i cestou individuálního násilí. Snad zaujme, že vznešený pár, jehož cesta tragicky skončila v Sarajevu, si zahrály tehdejší mezinárodní hvězdy Christopher Plummer a Florinda Bolkanová; zjednaly jim notnou dávku diváckých sympatií, ale méně již pronikly do jejich aristokratické mentality a státnických úvah. Nebylo ponecháno ani původní mnohačetné jazykové rozvrstvení, všechny postavy jsou dabovány do češtiny.
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    46
  • 47
  • Jak se zbavit Helenky
    Jak se zbavit Helenky (1967)
    Film
    60%
    48
  • My tři a pes z Pětipes
    My tři a pes z Pětipes (1971)
    Film
    • VOYO
    59%
    49
  • Zlá noc
    Zlá noc (1973)
    Film
    59%
    50
  • Král Ubu
    Král Ubu (1996)
    FilmRole: píseń Kalinka
    Král Ubu je režijním debutem Františka A. Brabce a je krásnou skládankou jednotlivých uměleckých výkonů - výtvarných, hudebních, slovních i hereckých. Problém je ovšem ten, že jako celek Král Ubu se filmu jen sporadicky podobá. Výkladem skandální hry Alfreda Jarryho a jeho textu se vulgaritou snaží o směšné a děsivé podání, ale upřímně řečeno moc se mu to nedaří. Divák sleduje film a nachází ilustrace různě sestavených situací, které ovšem do sebe moc nezapadají. V hlavní roli jako Krále Ubu uvidíte Mariána Labudu, jako jeho ženu Matku Ubu pak Lucii Bílou, jejíž roli můžeme charakterizovat jako nespoutanou živočišnou erotičnost.V roli kapitána Obruby se představí špičkový Karel Roden, který zazářil snad mnohem více než hlavní představitel. Pak snad už jen zbývá upozornit na roli žalářníka Lou Fanánka Hagena, který je však spíše jen perličkou pro zasvěcence. Součástí filmu jsou i klasické výjevy na ruské téma, které mají však blíže k parodii.
    Žánry:DramaKomedie
    59%
    Král Ubu je režijním debutem Františka A. Brabce a je krásnou skládankou jednotlivých uměleckých výkonů - výtvarných, hudebních, slovních i hereckých. Problém je ovšem ten, že jako celek Král Ubu se filmu jen sporadicky podobá. Výkladem skandální hry Alfreda Jarryho a jeho textu se vulgaritou snaží o směšné a děsivé podání, ale upřímně řečeno moc se mu to nedaří. Divák sleduje film a nachází ilustrace různě sestavených situací, které ovšem do sebe moc nezapadají. V hlavní roli jako Krále Ubu uvidíte Mariána Labudu, jako jeho ženu Matku Ubu pak Lucii Bílou, jejíž roli můžeme charakterizovat jako nespoutanou živočišnou erotičnost.V roli kapitána Obruby se představí špičkový Karel Roden, který zazářil snad mnohem více než hlavní představitel. Pak snad už jen zbývá upozornit na roli žalářníka Lou Fanánka Hagena, který je však spíše jen perličkou pro zasvěcence. Součástí filmu jsou i klasické výjevy na ruské téma, které mají však blíže k parodii.
    Žánry:DramaKomedie
    51
  • Okurkový hrdina
    Okurkový hrdina (1963)
    Film
    59%
    52
  • Návraty
    Návraty (1972)
    Film

    Václav Matějka se ve svých prvních filmech snažil zkoumat protikladné lidské povahy, s větší či menší urputností hledajících své štěstí. V tomto filmu se dotýká sebenaplnění u lidí, kteří přesáhli třicítku a mají pocit, že život jim uniká mezi prsty. Krize rodinné soudržnosti i morálních hodnot se tu však ozývá dosti tezovitě. Dějová zápletka je vystavěna na kontrastu životních osudů dvou kdysi si blízkých lidí, nyní rozvedených manželů. Zatímco ona, povoláním zdravotní sestra, se lépe adaptuje, on, nespolehlivý a věčně improvizující, marně hledá svůj záchytný bod, dokonce se pokouší vrátit se k bývalé ženě.

    58%

    Václav Matějka se ve svých prvních filmech snažil zkoumat protikladné lidské povahy, s větší či menší urputností hledajících své štěstí. V tomto filmu se dotýká sebenaplnění u lidí, kteří přesáhli třicítku a mají pocit, že život jim uniká mezi prsty. Krize rodinné soudržnosti i morálních hodnot se tu však ozývá dosti tezovitě. Dějová zápletka je vystavěna na kontrastu životních osudů dvou kdysi si blízkých lidí, nyní rozvedených manželů. Zatímco ona, povoláním zdravotní sestra, se lépe adaptuje, on, nespolehlivý a věčně improvizující, marně hledá svůj záchytný bod, dokonce se pokouší vrátit se k bývalé ženě.

    53
  • Fandy, ó Fandy
    Fandy, ó Fandy (1983)
    Film
    • VOYO
    Osmnáctiletý Fandy má problémy s maturitou i prvním zaměstnáním, všude naráží na obskurní poměry, zbytečně vykonávanou práci. Leccos však zhorší i vlastními neuváženými činy, byť je zamýšlel s dobrou vůlí. Věrohodně je přiblížena nezakotvenost mláděže, ale také bazradnost rodičovské generace, uchylující se k bezúčelnému lamentování. Režisér Karel Kachyňa zvolil poeticky hravé ozvláštnění, včleněné do houpavě nasnímaných obrazů i naivizované dikce rozmluv.
    Žánry:Komedie
    57%
    Osmnáctiletý Fandy má problémy s maturitou i prvním zaměstnáním, všude naráží na obskurní poměry, zbytečně vykonávanou práci. Leccos však zhorší i vlastními neuváženými činy, byť je zamýšlel s dobrou vůlí. Věrohodně je přiblížena nezakotvenost mláděže, ale také bazradnost rodičovské generace, uchylující se k bezúčelnému lamentování. Režisér Karel Kachyňa zvolil poeticky hravé ozvláštnění, včleněné do houpavě nasnímaných obrazů i naivizované dikce rozmluv.
    Žánry:Komedie
    54
  • Osud jménem Kamila
    Osud jménem Kamila (1974)
    Film
    • VOYO
    56%
    55
  • Král kolonád
    Král kolonád (1990)
    Film
    Film je debutem režiséra Zeno Dostála. Tragický příběh o lásce, zbabělosti a trestu se odehrává v době nacistické okupace. Smutným hrdinou je primárius lázeňských orchestrů, který se v roce 1938 z lásky ožení s židovskou dívkou, má s ní dítě, odmítne emigrovat, a když ho nacisté začnou kvůli židovské manželce pronásledovat, opustí ji i dceru. Marně však hledá útočiště před výčitkami svědomí u jiných žen a v alkoholu. Umírá na prahu svobody... Literárním podkladem nevydařeného filmu byla Dostálova novela Lev, která vyšla tiskem v roce 1983, Hlavní roli vytvořil houslista orchestru Národního divadla Josef Novotný.
    Žánry:Historický
    56%
    Film je debutem režiséra Zeno Dostála. Tragický příběh o lásce, zbabělosti a trestu se odehrává v době nacistické okupace. Smutným hrdinou je primárius lázeňských orchestrů, který se v roce 1938 z lásky ožení s židovskou dívkou, má s ní dítě, odmítne emigrovat, a když ho nacisté začnou kvůli židovské manželce pronásledovat, opustí ji i dceru. Marně však hledá útočiště před výčitkami svědomí u jiných žen a v alkoholu. Umírá na prahu svobody... Literárním podkladem nevydařeného filmu byla Dostálova novela Lev, která vyšla tiskem v roce 1983, Hlavní roli vytvořil houslista orchestru Národního divadla Josef Novotný.
    Žánry:Historický
    56
  • Pasiáns
    Pasiáns (1977)
    Film

    Na zkoušky je třeba se učit a studentka Eva se rozhodne, že připravovat se bude na chatě svých rodičů. Jenže v násilně otevřené budově nalezne skrývajícího se mladíka, vězně, který uprchl z výkonu trestu. Modelovou situaci řeší režisér Vladimír Čech na úrovni strojených debat o odpovědnosti, o nedůvěře a strachu, jen zvolna nahrazovaných vstřícnější důvěrou. Do příběhu samozřejmě vstupuje morální ponaučení, avšak vinou vyumělkovaných, nevěrohodných dialogů, vinou sporně motivovaných skutků herci jen stěží zvládají své úlohy.

    Žánry:Drama
    56%

    Na zkoušky je třeba se učit a studentka Eva se rozhodne, že připravovat se bude na chatě svých rodičů. Jenže v násilně otevřené budově nalezne skrývajícího se mladíka, vězně, který uprchl z výkonu trestu. Modelovou situaci řeší režisér Vladimír Čech na úrovni strojených debat o odpovědnosti, o nedůvěře a strachu, jen zvolna nahrazovaných vstřícnější důvěrou. Do příběhu samozřejmě vstupuje morální ponaučení, avšak vinou vyumělkovaných, nevěrohodných dialogů, vinou sporně motivovaných skutků herci jen stěží zvládají své úlohy.

    Žánry:Drama
    57
  • 58
  • Místo v houfu
    Místo v houfu (1964)
    FilmRole: 1. Jak se kalí ocel

    Povídkový film podle námětu a scénáře debutujícího Antonína Máši se pokoušel o osobitější a nekonvenčnější přístup k námětům ze života mladých. V době vzniku byla kritikou nejlépe hodnocena Brynychova povídka. Povídky : 1. Šestnáctiletý student je pověřen agitační kampaní za včasné dokončení zemědělských prací. Tuto naplánovanou akci neberou vážně ani profesionální svazáčtí funkcionáři. 2. Pražští studenti na chmelu - první láska a místo v partě. 3. Rozporuplné zážitky a zkušenosti nesmělého a nešikovného studenta na žňové brigádě.

    Žánry:DramaPovídkový
    55%

    Povídkový film podle námětu a scénáře debutujícího Antonína Máši se pokoušel o osobitější a nekonvenčnější přístup k námětům ze života mladých. V době vzniku byla kritikou nejlépe hodnocena Brynychova povídka. Povídky : 1. Šestnáctiletý student je pověřen agitační kampaní za včasné dokončení zemědělských prací. Tuto naplánovanou akci neberou vážně ani profesionální svazáčtí funkcionáři. 2. Pražští studenti na chmelu - první láska a místo v partě. 3. Rozporuplné zážitky a zkušenosti nesmělého a nešikovného studenta na žňové brigádě.

    Žánry:DramaPovídkový
    59
  • Pozor, ide Jozefína...
    Pozor, ide Jozefína... (1976)
    Film
    53%
    60
  • Dvě věci pro život
    Dvě věci pro život (1972)
    Film
    52%
    61
  • Hrozba
    Hrozba (1978)
    Film

    Režiséři, kteří v 60. letech natočil politicky omylné dílo (a Zdenek Sirový zhřešil Smuteční slavností), se museli později kát a vykoupit vinu natočením angažovaného díla, který by splňoval veškeré normalizační požadavky. Pro Sirového se takovým vykoupením stala Hrozba. Odehrává se v hutním závodu, kde jsou za plného provozu prováděny důležité technologické změny. Jenže chyba v projektu zaviní ohrožení celého podniku, neboť hrozí výbuch plynu. Všichni pracovníci pak zapomenou na případné rozbroje a příkladně spojí své síly, aby zabránili nejhoršímu. Z budovatelského půdorysu se režisér pokusil vykřesat aspoň jiskřičky napětí.

    51%

    Režiséři, kteří v 60. letech natočil politicky omylné dílo (a Zdenek Sirový zhřešil Smuteční slavností), se museli později kát a vykoupit vinu natočením angažovaného díla, který by splňoval veškeré normalizační požadavky. Pro Sirového se takovým vykoupením stala Hrozba. Odehrává se v hutním závodu, kde jsou za plného provozu prováděny důležité technologické změny. Jenže chyba v projektu zaviní ohrožení celého podniku, neboť hrozí výbuch plynu. Všichni pracovníci pak zapomenou na případné rozbroje a příkladně spojí své síly, aby zabránili nejhoršímu. Z budovatelského půdorysu se režisér pokusil vykřesat aspoň jiskřičky napětí.

    62
  • O perlové panně
    O perlové panně (1997)
    Film
    Na kraji lesa sídlí potulný cirkus - mladý herec Vendelín se rozhodne jít do světa a stát se rytířem. Za lesem je hrádek, v němž truchlí pro svoji v mládí ztracenou nevěstu - perlovou pannu, pošetilý rytíř z rodu Don Quijotů Kornelius. Potuluje se zde také rytíř z Kosti Cyprián, se svým ke všemu odhodlaným sluhou. Ten také Corneliovi ukradne obraz krásné dívky, v němž je vsazena velká perla. Rytíř Kornelius se vydává obraz hledat. Cesty všech se střetnou v hlavním městě, kde chce Cyprián Kornelia zabít, ale tomu na poslední chvíli přispěchá na pomoc Vendelín. Z Kornelia a Vendelína se stávají přátelé. Kornelius vypráví svůj smutný příběh - ráno po svatbě jeho nevěsta zmizela, a nikdo neví kam. Žádné pátrání nevedlo k výsledku. Současně s ní zmizel i malíř, který dívku maloval. Vendelín si vzpomene na dívku, kterou ráno potkal ve věži a kterou nazval Lucií. Netuší, že tím zlomil kouzlo zlého čaroděje-malíře, který si chtěl přivlastnit perlovou pannu-Lucii. Ale čaroděj není jediným nepřítelem - Kornelius a Vendelín se ještě musejí utkat se zlým rytířem Cypriánem a jeho kumpány. Je to pohádka, takže všechno skončí nakonec dobře.
    Žánry:Pohádka
    50%
    Na kraji lesa sídlí potulný cirkus - mladý herec Vendelín se rozhodne jít do světa a stát se rytířem. Za lesem je hrádek, v němž truchlí pro svoji v mládí ztracenou nevěstu - perlovou pannu, pošetilý rytíř z rodu Don Quijotů Kornelius. Potuluje se zde také rytíř z Kosti Cyprián, se svým ke všemu odhodlaným sluhou. Ten také Corneliovi ukradne obraz krásné dívky, v němž je vsazena velká perla. Rytíř Kornelius se vydává obraz hledat. Cesty všech se střetnou v hlavním městě, kde chce Cyprián Kornelia zabít, ale tomu na poslední chvíli přispěchá na pomoc Vendelín. Z Kornelia a Vendelína se stávají přátelé. Kornelius vypráví svůj smutný příběh - ráno po svatbě jeho nevěsta zmizela, a nikdo neví kam. Žádné pátrání nevedlo k výsledku. Současně s ní zmizel i malíř, který dívku maloval. Vendelín si vzpomene na dívku, kterou ráno potkal ve věži a kterou nazval Lucií. Netuší, že tím zlomil kouzlo zlého čaroděje-malíře, který si chtěl přivlastnit perlovou pannu-Lucii. Ale čaroděj není jediným nepřítelem - Kornelius a Vendelín se ještě musejí utkat se zlým rytířem Cypriánem a jeho kumpány. Je to pohádka, takže všechno skončí nakonec dobře.
    Žánry:Pohádka
    63
  • Dobrý den, město
    Dobrý den, město (1976)
    Film
    50%
    64
  • 65
  • Ostrov stříbrných volavek
    Ostrov stříbrných volavek (1976)
    Film
    48%
    66
  • Velikonoční dovolená
    Velikonoční dovolená (1971)
    Film
    47%
    67
  • Lidé z metra
    Lidé z metra (1974)
    Film

    Trojice banálních, námětově i realizačně rozpačitých povídek se odehrává kolem výstavby pražského metra a svým budovatelským laděním spadá do okruhu typicky normalizačních látek, jimiž si někdejší příslušníci nové vlny museli vykupovat svou "pomýlenost". Velice mělce zachycuje privátní osudy lidí na pozadí velké stavby, ať již je to milenecká dvojice zvažující pokračování svého vztahu, zlepšovatelský nápad, který pomůže dohnat zpoždění, nebo nález středověkých mincí. Režisér Jaromil Jireš těmito třemi historkami z budování první linky pražského metra splnil povinné normalizační pokání. (oficiální text distributora)

    44%

    Trojice banálních, námětově i realizačně rozpačitých povídek se odehrává kolem výstavby pražského metra a svým budovatelským laděním spadá do okruhu typicky normalizačních látek, jimiž si někdejší příslušníci nové vlny museli vykupovat svou "pomýlenost". Velice mělce zachycuje privátní osudy lidí na pozadí velké stavby, ať již je to milenecká dvojice zvažující pokračování svého vztahu, zlepšovatelský nápad, který pomůže dohnat zpoždění, nebo nález středověkých mincí. Režisér Jaromil Jireš těmito třemi historkami z budování první linky pražského metra splnil povinné normalizační pokání. (oficiální text distributora)

    68
  • Mach, Šebestová a kouzelné sluchátko
    Mach, Šebestová a kouzelné sluchátko (2001)
    FilmRole: píseň My jsme žáci 3. B
    • VOYO
    • O2 TV
    • SledovaniTV
    Mach a Šebestová , kreslené postavičky Adolfa Borna ze seriálů, které si oblíbilo už několik generací, se rozhodnou poznat svět lidí. Kouzelné sluchátko splní i toto přání a tak se ti dva, i se psem Jonatánem, ocitnou znenadání ve vilce malého města, kde žije babička s vnukem Jakubem. Docela sami, protože Jakubovi rodiče jsou služebně v Číně. Sluchátko umí hotové zázraky, jenže to, co je v seriálu docela běžné, může mezi lidmi natropit hotový zmatek. Do školy nelze jen tak přijít, nové žáky musí někdo z dospělých přihlásit a už vůbec ji nelze nechat zmizet. Savojská královna musí opustit trůn jen proto, že si Šebestová chtěla sáhnout na její korunu a proměna lidí ve zvířata či neandrtálce budí hotové pozdvižení. Dokud je sluchátko v rukou obrýleného kluka a děvčátka s červenou mašlí, lze všechny omyly do jisté míry rychle napravit. Horší je, když se dostane do nepovolaných rukou... Komedie pro celou rodinu, jejímž autorem je - stejně jako v případě seriálů - Miloš Macourek, má skutečně hvězdné obsazení a je gejzírem humorných nápadů, kterým současná počítačová triková technika dodává na mimořádné věrohodnosti a stírá hranici mezi "seriálovým a lidským světem". Režie se ujal dlouholetý spolupracovník Miloše Macourka, Václav Vorlíček a oba od samého počátku adresovali svůj komediální příběh velkým i malým. Navíc herečtí představitelé spolužáků, oslovujících se zásadně příjmením, jakoby z oka vypadli kreslené předloze. Koprodukční účast čínských partnerů dodává filmu, natočenému společností Ateliéry Bonton Zlín a.s., na exotickém prvku.
    37%
    Mach a Šebestová , kreslené postavičky Adolfa Borna ze seriálů, které si oblíbilo už několik generací, se rozhodnou poznat svět lidí. Kouzelné sluchátko splní i toto přání a tak se ti dva, i se psem Jonatánem, ocitnou znenadání ve vilce malého města, kde žije babička s vnukem Jakubem. Docela sami, protože Jakubovi rodiče jsou služebně v Číně. Sluchátko umí hotové zázraky, jenže to, co je v seriálu docela běžné, může mezi lidmi natropit hotový zmatek. Do školy nelze jen tak přijít, nové žáky musí někdo z dospělých přihlásit a už vůbec ji nelze nechat zmizet. Savojská královna musí opustit trůn jen proto, že si Šebestová chtěla sáhnout na její korunu a proměna lidí ve zvířata či neandrtálce budí hotové pozdvižení. Dokud je sluchátko v rukou obrýleného kluka a děvčátka s červenou mašlí, lze všechny omyly do jisté míry rychle napravit. Horší je, když se dostane do nepovolaných rukou... Komedie pro celou rodinu, jejímž autorem je - stejně jako v případě seriálů - Miloš Macourek, má skutečně hvězdné obsazení a je gejzírem humorných nápadů, kterým současná počítačová triková technika dodává na mimořádné věrohodnosti a stírá hranici mezi "seriálovým a lidským světem". Režie se ujal dlouholetý spolupracovník Miloše Macourka, Václav Vorlíček a oba od samého počátku adresovali svůj komediální příběh velkým i malým. Navíc herečtí představitelé spolužáků, oslovujících se zásadně příjmením, jakoby z oka vypadli kreslené předloze. Koprodukční účast čínských partnerů dodává filmu, natočenému společností Ateliéry Bonton Zlín a.s., na exotickém prvku.
    69
  • Bitva o Hedviku
    Bitva o Hedviku (1972)
    Film
    32%
    70