Lída Roubíková: Nejlepší filmy
a seriály

7.1

Lída Roubíková: Filmy a seriály

  • Hříšní lidé města pražského
    Hříšní lidé města pražského (1968)
    SeriálRole: 1 - domovnice
    • iVysílání
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:Krimi
    85%
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:Krimi
    1
  • Chalupáři
    Chalupáři (1975)
    Seriál
    • iVysílání
    84%
    2
  • Arabela
    Arabela (1980)
    SeriálRole: hotelová kuchařka
    • iVysílání
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, aby vše dobře nedopadlo.
    81%
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, aby vše dobře nedopadlo.
    3
  • Svatba jako řemen
    Svatba jako řemen (1967)
    FilmRole: šatnářka
    • VOYO
    Jednoho večera se tu před nádražím objeví stará pragovka se dvěma značně podroušenými muži. U pokladny jeden z nich obtěžuje mladou prodavačku Haničku, které se ujme starší muž, velevážený tajemník, a nepokrytě se jí pokouší "sbalit". To si samozřejmě podnapilý mladík nenechá líbit a tak společně s přihlížejícím frajírkem dívku tajemníkovi přeberou. Posadí ji do auta a odjedou. Druhý den dívka nahlásí na VB, že byla znásilněna třemi neznámými muži. Vyšetřování případu se ujímá starší uvážlivý policista se svým mladým horkokrevným a mírně ztřeštěným kolegou. Jak se brzy ukáže, jeden z trojice mužů se právě žení a obvinění veselku značně zkomplikuje. Protože to s tím znásilněním ovšem není tak jednoznačné, nezbývá než přesvědčit Haničku, aby jej vzala zpět.
    Žánry:Komedie
    81%
    Jednoho večera se tu před nádražím objeví stará pragovka se dvěma značně podroušenými muži. U pokladny jeden z nich obtěžuje mladou prodavačku Haničku, které se ujme starší muž, velevážený tajemník, a nepokrytě se jí pokouší "sbalit". To si samozřejmě podnapilý mladík nenechá líbit a tak společně s přihlížejícím frajírkem dívku tajemníkovi přeberou. Posadí ji do auta a odjedou. Druhý den dívka nahlásí na VB, že byla znásilněna třemi neznámými muži. Vyšetřování případu se ujímá starší uvážlivý policista se svým mladým horkokrevným a mírně ztřeštěným kolegou. Jak se brzy ukáže, jeden z trojice mužů se právě žení a obvinění veselku značně zkomplikuje. Protože to s tím znásilněním ovšem není tak jednoznačné, nezbývá než přesvědčit Haničku, aby jej vzala zpět.
    Žánry:Komedie
    4
  • Píseň pro Rudolfa III.
    Píseň pro Rudolfa III. (1967)
    Seriál
    • iVysílání
    81%
    5
  • F. L. Věk
    F. L. Věk (1971)
    Seriál
    • iVysílání
    Televizní ztvárnění rozsáhlého románu Aloise Jiráska z období našeho národního obrození je dílem autora Otto Zelenky, režiséra Františka Filipa a dlouhé řady dalších významných umělců. Historie pokořeného a ujařmeného národa, který hledá a nalézá svou ztracenou tvář, získala po vstupu armád Varšavské smlouvy v nových politických souvislostech nový smysl. Divák v ní právem nacházel podobenství s tím, co právě prožíval. A tak se staly pro schvalovatele jakékoliv zmínky o národním sebevědomí a duchovní síle víry nepřípustné. Při premiéře v roce 1971 nesměl být poslední díl F. L. Věka uveden. Teprve po roce 1989 bylo poprvé možné uvést seriál v jeho původní podobě. (zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    80%
    Televizní ztvárnění rozsáhlého románu Aloise Jiráska z období našeho národního obrození je dílem autora Otto Zelenky, režiséra Františka Filipa a dlouhé řady dalších významných umělců. Historie pokořeného a ujařmeného národa, který hledá a nalézá svou ztracenou tvář, získala po vstupu armád Varšavské smlouvy v nových politických souvislostech nový smysl. Divák v ní právem nacházel podobenství s tím, co právě prožíval. A tak se staly pro schvalovatele jakékoliv zmínky o národním sebevědomí a duchovní síle víry nepřípustné. Při premiéře v roce 1971 nesměl být poslední díl F. L. Věka uveden. Teprve po roce 1989 bylo poprvé možné uvést seriál v jeho původní podobě. (zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    6
  • Vrah skrývá tvář
    Vrah skrývá tvář (1966)
    FilmRole: Králová, správcova žena
    • VOYO
    V lese nedaleko Drnovic je objevena mrtvola mladé ošetřovatelky Marcely Brychové. Na místo přijíždějí zkušení kriminalisté mjr. Kalaš a npor. Varga, kteří přebírají případ od místního policisty por. Loudy. Dozvědí se, že už před třemi měsíci tu někdo úderem do hlavy zabil jinou mladou ženu. Rozbíhá se obvyklý a velmi namáhavý kolotoč vyšetřování, protože podezřelých je mnoho a slepých cest ještě více. Policisté postupně prověřují jednoho podezřelého za druhým a podaří se jim najít i Marcelina neznámého milence. Zdá se však, že žádná ze stop nevede k pachateli. V okamžiku, kdy se zdá, že pátrání definitivně uvízne na mrtvém bodě, je objevena další mrtvá. Kriminalisté se odhodlají k riskantnímu kroku...
    Žánry:KrimiDrama
    79%
    V lese nedaleko Drnovic je objevena mrtvola mladé ošetřovatelky Marcely Brychové. Na místo přijíždějí zkušení kriminalisté mjr. Kalaš a npor. Varga, kteří přebírají případ od místního policisty por. Loudy. Dozvědí se, že už před třemi měsíci tu někdo úderem do hlavy zabil jinou mladou ženu. Rozbíhá se obvyklý a velmi namáhavý kolotoč vyšetřování, protože podezřelých je mnoho a slepých cest ještě více. Policisté postupně prověřují jednoho podezřelého za druhým a podaří se jim najít i Marcelina neznámého milence. Zdá se však, že žádná ze stop nevede k pachateli. V okamžiku, kdy se zdá, že pátrání definitivně uvízne na mrtvém bodě, je objevena další mrtvá. Kriminalisté se odhodlají k riskantnímu kroku...
    Žánry:KrimiDrama
    7
  • Čintamani & podvodník
    Čintamani & podvodník (1964)
    FilmRole: domovnice u Zanelliové / svědkyně, zámožná vdova
    • VOYO
    Titulním "hrdinou" povídky Čintamani a ptáci je vzácný orientální koberec, po němž touží posedlý sběratel. Objevil ho v jednom vetešnictví, nemůže ho ale získat, protože si z něj udělal pelech obletovaný pes majitelky obchodu a ona svého miláčka odmítá připravit o pohodlí. Sběratel se tedy rozhodne koberec ukrást. Je ovšem v takovém podnikání dokonalý amatér... Ústředním hrdinou Příběhů sňatkového podvodníka je pán ve středním věku, jemuž ženy podléhají na kývnutí prstem. Je nadán šarmem i působivou výmluvností, a tak z nich dokáže vytáhnout úspory, než se ty chudery stihnou rozkoukat Právě padl do rukou spravedlnosti, jenomže policista, který ho musí dopravit do vězení, měl původně v úmyslu zajet si za rodinou, která je na letním bytě. Nabízí se řešení: na čestné slovo vezme zatčeného s sebou a budou předstírat, že jsou přátelé. Policista ovšem podcenil situaci - s jeho nejbližšími je totiž na venkově i svobodná švagrová...
    78%
    Titulním "hrdinou" povídky Čintamani a ptáci je vzácný orientální koberec, po němž touží posedlý sběratel. Objevil ho v jednom vetešnictví, nemůže ho ale získat, protože si z něj udělal pelech obletovaný pes majitelky obchodu a ona svého miláčka odmítá připravit o pohodlí. Sběratel se tedy rozhodne koberec ukrást. Je ovšem v takovém podnikání dokonalý amatér... Ústředním hrdinou Příběhů sňatkového podvodníka je pán ve středním věku, jemuž ženy podléhají na kývnutí prstem. Je nadán šarmem i působivou výmluvností, a tak z nich dokáže vytáhnout úspory, než se ty chudery stihnou rozkoukat Právě padl do rukou spravedlnosti, jenomže policista, který ho musí dopravit do vězení, měl původně v úmyslu zajet si za rodinou, která je na letním bytě. Nabízí se řešení: na čestné slovo vezme zatčeného s sebou a budou předstírat, že jsou přátelé. Policista ovšem podcenil situaci - s jeho nejbližšími je totiž na venkově i svobodná švagrová...
    8
  • Homolka a tobolka
    Homolka a tobolka (1972)
    FilmRole: rekreantka Dernáčková
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +2
    Děda s babi, Ludva, Heduš a dvojčata si přijíždějí užít zimní radovánky do zotavovny Radost ve Špindlerově Mlýně. Cestou si slíbí, že na sebe budou hodní, a kdo se tomu zpronevěří, bude za trest klečet. Vzápětí nato je samozřejmě potká spousta nepříjemností a zmatků, o které se zaslouží i právě nastupující kulturní referent. Další scénka nastane ve chvíli, kdy dva manželské páry požadují výměnu pokojů s Homolkovými a netrvá to dlouho ? a děda musí poprvé klečet. Šňůra nešťastných náhod pokračuje, mimo jiné dojde k menšímu požáru a následnému zaplavení pokoje starých Homolků, přičemž pomoc manželských párů je odhalena jako zištná ? stále si chtějí pokoje vyměnit. Po odmítnutí se složí a nabídnou Homolkům peníze. Na to Homolkovi přistoupí a těší se, jak se rozšoupnou. Pohádají se ale o to, jak peníze rozdělit a následně zjistí, že tobolku s penězi ztratili. Pospíchají na cvičnou louku, hrabou se v závějích a pokoušejí se najít ztracené peníze?
    77%
    Děda s babi, Ludva, Heduš a dvojčata si přijíždějí užít zimní radovánky do zotavovny Radost ve Špindlerově Mlýně. Cestou si slíbí, že na sebe budou hodní, a kdo se tomu zpronevěří, bude za trest klečet. Vzápětí nato je samozřejmě potká spousta nepříjemností a zmatků, o které se zaslouží i právě nastupující kulturní referent. Další scénka nastane ve chvíli, kdy dva manželské páry požadují výměnu pokojů s Homolkovými a netrvá to dlouho ? a děda musí poprvé klečet. Šňůra nešťastných náhod pokračuje, mimo jiné dojde k menšímu požáru a následnému zaplavení pokoje starých Homolků, přičemž pomoc manželských párů je odhalena jako zištná ? stále si chtějí pokoje vyměnit. Po odmítnutí se složí a nabídnou Homolkům peníze. Na to Homolkovi přistoupí a těší se, jak se rozšoupnou. Pohádají se ale o to, jak peníze rozdělit a následně zjistí, že tobolku s penězi ztratili. Pospíchají na cvičnou louku, hrabou se v závějích a pokoušejí se najít ztracené peníze?
    9
  • Nemocnice na kraji města I. a II.
    Nemocnice na kraji města I. a II. (1978)
    SeriálRole: vrátná
    • iVysílání
    76%
    10
  • Smuteční slavnost
    Smuteční slavnost (1969)
    FilmRole: Chrudimská, Tončina matka
    • VOYO
    Dlouho zakázaný snímek, natočený podle románu Evy Kantůrkové, se odvíjí ve dvou časových rovinách: jednak líčí vystěhování odbojného sedláka, jednak jeho pohřeb o několik let později ve vesnici, kam se nikdy nesměl vrátit - ani po smrti. Místní mocenská elita se smuteční slavnosti právem obává, průvod truchlících by se totiž snadno mohl změnit v mlčenlivý akt nesouhlasu. Režisér Zdenek Sirový, který baladicky laděný příběh rozložil do tří částí, postihl, jak údajný "socialismus s lidskou tváří" se s tím stalinským rozchází jen v otevřenosti represí, mocichtivost však zůstává stejná. Drama bezmála dosahující rozměru antické tragédie přivádí na scénu odhodlanou ženu, vdovu po zesnulém, která urputně, bez ohledu na ustrašeného služebníka božího a navzdory místním funkcionářům, prosazuje honosnou poslední cestu. Tvůrci se přitom vyhýbají heroizaci svých hrdinů.
    76%
    Dlouho zakázaný snímek, natočený podle románu Evy Kantůrkové, se odvíjí ve dvou časových rovinách: jednak líčí vystěhování odbojného sedláka, jednak jeho pohřeb o několik let později ve vesnici, kam se nikdy nesměl vrátit - ani po smrti. Místní mocenská elita se smuteční slavnosti právem obává, průvod truchlících by se totiž snadno mohl změnit v mlčenlivý akt nesouhlasu. Režisér Zdenek Sirový, který baladicky laděný příběh rozložil do tří částí, postihl, jak údajný "socialismus s lidskou tváří" se s tím stalinským rozchází jen v otevřenosti represí, mocichtivost však zůstává stejná. Drama bezmála dosahující rozměru antické tragédie přivádí na scénu odhodlanou ženu, vdovu po zesnulém, která urputně, bez ohledu na ustrašeného služebníka božího a navzdory místním funkcionářům, prosazuje honosnou poslední cestu. Tvůrci se přitom vyhýbají heroizaci svých hrdinů.
    11
  • Trhák
    Trhák (1980)
    FilmRole: Lukešová
    • VOYO
    • Filmbox+
    Panu Jíšovi se podařilo udat na Barrandově svůj první scénář. Už ve fázi přípravných prací však s hrůzou zjišťuje, že filmaři naprosto obešli jeho záměr. Místo sondy do života současné vesnice připravují velkolepou hudební show, o níž jsou přesvědčeni, že bude divácký trhák. Hned první záběry hovoří za mnohé. Do obce Lipovec přijíždí elegán, kterého všichni místní funkcionáři i prostí občané vítají zpěvem a tancem, neboť tento kýžený odborník jim má svými progresivními metodami pomoci zvýšit hektarové výnosy. Natáčení pokračuje v podobném duchu a novopečený scenárista se nestačí divit...
    72%
    Panu Jíšovi se podařilo udat na Barrandově svůj první scénář. Už ve fázi přípravných prací však s hrůzou zjišťuje, že filmaři naprosto obešli jeho záměr. Místo sondy do života současné vesnice připravují velkolepou hudební show, o níž jsou přesvědčeni, že bude divácký trhák. Hned první záběry hovoří za mnohé. Do obce Lipovec přijíždí elegán, kterého všichni místní funkcionáři i prostí občané vítají zpěvem a tancem, neboť tento kýžený odborník jim má svými progresivními metodami pomoci zvýšit hektarové výnosy. Natáčení pokračuje v podobném duchu a novopečený scenárista se nestačí divit...
    12
  • Zlá krev
    Zlá krev (1987)
    Seriál
    Seriál Sňatky z rozumu, natočený v roce 1968 podle prvních dvou dílů románové pentalogie Vladimíra Neffa - Sňatky z rozumu a Císařské fialky, vyvrcholil událostmi kolem slavnostního otevření Národního divadla v roce 1881. Protože vzbudil velký divácký ohlas, o sedmnáct let později vzniklo na základě dalších románů (Zlá krev a Veselá vdova) sedmidílné pokračování. Dějově bezprostředně navazuje rokem 1881 a dále rozvíjí dramatické osudy několika pražských rodin v osmdesátých a devadesátých letech předminulého století. (Zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    72%
    Seriál Sňatky z rozumu, natočený v roce 1968 podle prvních dvou dílů románové pentalogie Vladimíra Neffa - Sňatky z rozumu a Císařské fialky, vyvrcholil událostmi kolem slavnostního otevření Národního divadla v roce 1881. Protože vzbudil velký divácký ohlas, o sedmnáct let později vzniklo na základě dalších románů (Zlá krev a Veselá vdova) sedmidílné pokračování. Dějově bezprostředně navazuje rokem 1881 a dále rozvíjí dramatické osudy několika pražských rodin v osmdesátých a devadesátých letech předminulého století. (Zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    13
  • Bakaláři
    Bakaláři (1972)
    Seriál
    • iVysílání
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    71%
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    14
  • Hra bez pravidel
    Hra bez pravidel (1966)
    FilmRole: uklízečka
    Dva kriminálníci mají v plánu vyloupit klenotnictví na Václavském náměstí. Jejich promyšlená akce se však zkomplikuje střelbou a společně s řidičem Burianem (Z. Kryzánek) prchají. S ním se poté lupiči rozdělí a přesednou do jiného vozu, který byl záměrně poškozen. Neovladatelné auto se zřítí ze svahu a z lupičů přežije pouze jeden (J. Tříska). Toho také policie dopadne v nedaleké chatě. V jednu chvíli s ním však je pouze kriminalista Málek (S. Matyáš) a po pokusu přemoci policistu je lupič nešťastně zastřelen vlastní zbraní. Málek z toho má značné problémy, neboť bez tohoto svědka nemůžou kriminalisté potvrdit, zdali nebyl komplicem kriminálníků také klenotník Litera (J. Adamíra). K této domněnce je vede fakt, že se odehrálo až příliš mnoho podezřelých náhod, které zlodějům usnadnily krádež. Hospitalizovaný Litera se pak skutečně v noci vytratí z nemocnice, aby si vyzvedl z tajné skrýše ukradené klenoty. Případ se později dostává k soudu, ale pro nedostatek důkazů nemůže nikdo nic klenotníkovi dokázat a jediným odsouzeným je Burian. Uplynou čtyři roky a po propuštění Burian navštíví Literu, od něhož žádá svůj podíl. Ten mu však tvrdí, že když dorazil ke skrýši, klenoty již byly pryč. Litera poté náhodou narazí na Málka, který se nyní živí jako taxikář. Toto setkání v bývalém policistovi znovu probudí touhu se do případu vložit a klenoty nalézt… (Česká televize)
    71%
    Dva kriminálníci mají v plánu vyloupit klenotnictví na Václavském náměstí. Jejich promyšlená akce se však zkomplikuje střelbou a společně s řidičem Burianem (Z. Kryzánek) prchají. S ním se poté lupiči rozdělí a přesednou do jiného vozu, který byl záměrně poškozen. Neovladatelné auto se zřítí ze svahu a z lupičů přežije pouze jeden (J. Tříska). Toho také policie dopadne v nedaleké chatě. V jednu chvíli s ním však je pouze kriminalista Málek (S. Matyáš) a po pokusu přemoci policistu je lupič nešťastně zastřelen vlastní zbraní. Málek z toho má značné problémy, neboť bez tohoto svědka nemůžou kriminalisté potvrdit, zdali nebyl komplicem kriminálníků také klenotník Litera (J. Adamíra). K této domněnce je vede fakt, že se odehrálo až příliš mnoho podezřelých náhod, které zlodějům usnadnily krádež. Hospitalizovaný Litera se pak skutečně v noci vytratí z nemocnice, aby si vyzvedl z tajné skrýše ukradené klenoty. Případ se později dostává k soudu, ale pro nedostatek důkazů nemůže nikdo nic klenotníkovi dokázat a jediným odsouzeným je Burian. Uplynou čtyři roky a po propuštění Burian navštíví Literu, od něhož žádá svůj podíl. Ten mu však tvrdí, že když dorazil ke skrýši, klenoty již byly pryč. Litera poté náhodou narazí na Málka, který se nyní živí jako taxikář. Toto setkání v bývalém policistovi znovu probudí touhu se do případu vložit a klenoty nalézt… (Česká televize)
    15
  • Královský omyl
    Královský omyl (1968)
    FilmRole: Kateřina
    Nejvyšší královský podkomoří je obviněn ze zrady a uvězněn. I když se podezření ukáže být neopodstatněné, vězeň se ocitá v ohrožení života, protože královský majestát nesmí připustit omyl. Kdyby se totiž nešťastník přiznal, mohl by být omilostněn, jenže takové řešení pan podkomoří ze zásady odmítá... Historický příběh aspirující na rozměr podobenství se odehrává na úsvitu vlády Jana Lucemburského. (Film Europe)
    Žánry:DramaHistorický
    71%
    Nejvyšší královský podkomoří je obviněn ze zrady a uvězněn. I když se podezření ukáže být neopodstatněné, vězeň se ocitá v ohrožení života, protože královský majestát nesmí připustit omyl. Kdyby se totiž nešťastník přiznal, mohl by být omilostněn, jenže takové řešení pan podkomoří ze zásady odmítá... Historický příběh aspirující na rozměr podobenství se odehrává na úsvitu vlády Jana Lucemburského. (Film Europe)
    Žánry:DramaHistorický
    16
  • Hrdina má strach
    Hrdina má strach (1965)
    FilmRole: sekretářka
    Vcelku krotká moralita zdůrazňuje osobní statečnost. Když ustrašený úředníček na kterémsi "vysokém úřadu" nedopatřením projeví rozhodný názor, není potrestán, ale naopak povýší. Televizní režisér František Filip zužitkoval satiricky zacílenou divadelní předlohu Jaroslava Dietla, avšak počínal si přece jen opatrnicky. Rudolf Hrušínský v hlavní úloze pronáší působivé vnitřní monology, v nichž komentuje své počínání, zevrubně zkoumá pohnutky u sebe i svého okolí.
    Žánry:KomedieSatira
    71%
    Vcelku krotká moralita zdůrazňuje osobní statečnost. Když ustrašený úředníček na kterémsi "vysokém úřadu" nedopatřením projeví rozhodný názor, není potrestán, ale naopak povýší. Televizní režisér František Filip zužitkoval satiricky zacílenou divadelní předlohu Jaroslava Dietla, avšak počínal si přece jen opatrnicky. Rudolf Hrušínský v hlavní úloze pronáší působivé vnitřní monology, v nichž komentuje své počínání, zevrubně zkoumá pohnutky u sebe i svého okolí.
    Žánry:KomedieSatira
    17
  • Sanitka
    Sanitka (1984)
    SeriálRole: zelinářka
    • VOYO
    • iVysílání

    Jedenáctidílný seriál z prostředí pražské záchranné služby, opisující její rozvoj v letech 1956 - 1975. Děj je úzce provázán s osobními osudy lidí, kteří se zprvu opomíjenou lékařskou profesí spojili své životy. Každý díl se odehrává v jiném prostředí a je motivován novou událostí, v jejímž průběhu se spolu s většinou stálými protagonisty zdravotnického týmu objevují i zcela nové figury. Osmdesát procent záběrů vznikalo v reálech, natáčelo se klasickou filmovou technologií po dobu téměř tří let, celkem se v seriálu vyskytuje na 250 postav.

    Žánry:Drama
    70%

    Jedenáctidílný seriál z prostředí pražské záchranné služby, opisující její rozvoj v letech 1956 - 1975. Děj je úzce provázán s osobními osudy lidí, kteří se zprvu opomíjenou lékařskou profesí spojili své životy. Každý díl se odehrává v jiném prostředí a je motivován novou událostí, v jejímž průběhu se spolu s většinou stálými protagonisty zdravotnického týmu objevují i zcela nové figury. Osmdesát procent záběrů vznikalo v reálech, natáčelo se klasickou filmovou technologií po dobu téměř tří let, celkem se v seriálu vyskytuje na 250 postav.

    Žánry:Drama
    18
  • Co takhle svatba, princi?
    Co takhle svatba, princi? (1986)
    Film
    • iVysílání
    70%
    19
  • Žižkovská romance
    Žižkovská romance (1958)
    FilmRole: Jonášová
    Na sklonku 50. let se vynořilo několik filmů, které se snažily ve věrohodnějších obrysech postihnout dobové reálie a osudy úplně všedních lidí. Režisér Zbyněk Brynych si povšiml nejen zavrhlé dlažby ulic a oprýskaných domovních fasád ve staré žižkovské zástavbě, ale také nahlédl, jakkoli poplaten melodramatu, do soukromí jednotlivých hrdinů. Posuďte sami: hlavní hrdinové se do sebe zahledí, ale ona si přesto udržuje zřetelný odstup. Muž dlouho netuší, že skutečnou příčinou je stud: žena tají, že za svobodna porodila dítě. Pro věrohodné postižení reálií i nevtíravé vypravěčství, poučené soudobými evropskými trendy, rádi odpustíme i notně kýčovitou milostnou zápletku.
    Žánry:DramaRomantický
    68%
    Na sklonku 50. let se vynořilo několik filmů, které se snažily ve věrohodnějších obrysech postihnout dobové reálie a osudy úplně všedních lidí. Režisér Zbyněk Brynych si povšiml nejen zavrhlé dlažby ulic a oprýskaných domovních fasád ve staré žižkovské zástavbě, ale také nahlédl, jakkoli poplaten melodramatu, do soukromí jednotlivých hrdinů. Posuďte sami: hlavní hrdinové se do sebe zahledí, ale ona si přesto udržuje zřetelný odstup. Muž dlouho netuší, že skutečnou příčinou je stud: žena tají, že za svobodna porodila dítě. Pro věrohodné postižení reálií i nevtíravé vypravěčství, poučené soudobými evropskými trendy, rádi odpustíme i notně kýčovitou milostnou zápletku.
    Žánry:DramaRomantický
    20
  • Můj brácha má prima bráchu
    Můj brácha má prima bráchu (1975)
    FilmRole: pracovnice servisu
    • VOYO
    • O2 TV
    Oním príma bráchou je Martin Pavelka přezdívaný Prcek, který se s pomocí své spolužačky Pavlínky rozhodne usmířit svého poněkud tvrdohlavého staršího bratra Honzu se sympatickou Zuzanou Vránovou. Rozešli se poté, co oslava Honzova vítězného závodu na ploché dráze nedopadla podle jeho představ. Když se jim to po dlouhém snažení konečně povede, Honza rukuje na vojnu. Ani teď však nemá Martin klid, zjistí totiž, že Honzovo a Zuzanino usmíření nezůstalo bez následků. Nejprve se energický brácha rozjede za Honzou do kasáren, a pak to ještě musí zařídit s rodiči a Vránovými. Ani poté, co všechno dobře dopadne a nastane svatební den, však není problémům konec, a tak má Martin opět plné ruce práce.
    Žánry:KomedieRodinný
    67%
    Oním príma bráchou je Martin Pavelka přezdívaný Prcek, který se s pomocí své spolužačky Pavlínky rozhodne usmířit svého poněkud tvrdohlavého staršího bratra Honzu se sympatickou Zuzanou Vránovou. Rozešli se poté, co oslava Honzova vítězného závodu na ploché dráze nedopadla podle jeho představ. Když se jim to po dlouhém snažení konečně povede, Honza rukuje na vojnu. Ani teď však nemá Martin klid, zjistí totiž, že Honzovo a Zuzanino usmíření nezůstalo bez následků. Nejprve se energický brácha rozjede za Honzou do kasáren, a pak to ještě musí zařídit s rodiči a Vránovými. Ani poté, co všechno dobře dopadne a nastane svatební den, však není problémům konec, a tak má Martin opět plné ruce práce.
    Žánry:KomedieRodinný
    21
  • Mezi námi zloději
    Mezi námi zloději (1963)
    FilmRole: bába
    66%
    22
  • Ten svetr si nesvlíkej
    Ten svetr si nesvlíkej (1980)
    FilmRole: recepční
    • VOYO
    65%
    23
  • Zralé víno
    Zralé víno (1981)
    FilmRole: Maruštíková (voice)
    • VOYO
    Václav Vorlíček natočil volnou \"vínovou\" trilogii, jejíž původní politický akcent (Bouřlivé víno) postupně vystřídalo slaboduché žertování (Mladé víno). Prostřední část nazvaná Zralé víno tvoří jakýsi přechodový stupeň: rozvážný předseda zemědělského družstva včas odhalí podvodníka, jenž se chtěl přiživit na práci poctivých vinařů. Obsazení Vladimíra Menšíka do hlavní role i přítomnost dalších oblíbených herců umožnilo překlenout sporné okamžiky v kresbě šaržovitých postav i událostí, důraz je položen hlavně na rádoby vtipné promluvy.
    65%
    Václav Vorlíček natočil volnou \"vínovou\" trilogii, jejíž původní politický akcent (Bouřlivé víno) postupně vystřídalo slaboduché žertování (Mladé víno). Prostřední část nazvaná Zralé víno tvoří jakýsi přechodový stupeň: rozvážný předseda zemědělského družstva včas odhalí podvodníka, jenž se chtěl přiživit na práci poctivých vinařů. Obsazení Vladimíra Menšíka do hlavní role i přítomnost dalších oblíbených herců umožnilo překlenout sporné okamžiky v kresbě šaržovitých postav i událostí, důraz je položen hlavně na rádoby vtipné promluvy.
    24
  • Brácha za všechny peníze
    Brácha za všechny peníze (1978)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Honza a Zuzana mají dvouletou holčičku Martinu a Prcek se rozhoduje kam po skončení devítky. Opět se můžete podívat do prostředí plochodrážních stadionů, opět před Martinem vyvstane problém, s nímž si dospělí nedokáží poradit, a tak nezbývá, než dát s kamarádkou Magdou hlavy dohromady a vymyslet jak na to. Problémem je i tentokrát bráchova tvrdohlavost, řada nedorozumění a malicherností vedoucích téměř k rozpadu mladého manželství. A je na Martinovi, aby Honzu se Zuzanou opět usmířil. Vedle toho má ovšem Martin své vlastní problémy, neboť by chtěl být zootechnikem, zatímco rodiče se ještě nedohodli jestli bude inženýrem nebo automechanikem.
    65%
    Honza a Zuzana mají dvouletou holčičku Martinu a Prcek se rozhoduje kam po skončení devítky. Opět se můžete podívat do prostředí plochodrážních stadionů, opět před Martinem vyvstane problém, s nímž si dospělí nedokáží poradit, a tak nezbývá, než dát s kamarádkou Magdou hlavy dohromady a vymyslet jak na to. Problémem je i tentokrát bráchova tvrdohlavost, řada nedorozumění a malicherností vedoucích téměř k rozpadu mladého manželství. A je na Martinovi, aby Honzu se Zuzanou opět usmířil. Vedle toho má ovšem Martin své vlastní problémy, neboť by chtěl být zootechnikem, zatímco rodiče se ještě nedohodli jestli bude inženýrem nebo automechanikem.
    25
  • Pan Tau
    Pan Tau (1988)
    FilmRole: sousedka
    • VOYO
    • iVysílání
    Poslední setkání s kouzelným panem Tau v příběhu, který je určen nejen dětem. Jeho hrdinou je herec Rudolf Karásek, který byl před patnácti lety slavným představitelem dětmi milovaného pana Tau. Dnes už jen vzpomíná na zašlou slávu a hledá útěchu v alkoholu. Jednoho dne se ovšem v jeho vilce, kde žije se svou dcerou Hankou a jejími dvěma syny, objeví barrandovský zaměstnanec a předá mu scénář na nový film o Panu Tau. Už při zkouškách některých scén se však ukáže, že Karásek na obtížnou roli nestačí. Režisér se začne poohlížet po náhradě nebo po dublovi. Asistentka Alena mu přivede pana Nováka, který jako by panu Tau z oka vypadl. Ten bravurně zvládne všechny náročné scény. Karásek začíná žárlit na dvojníkovy úspěchy i na jeho oblibu u dětí, které ve filmu hrají. Na klidu mu nepřidají ani náhodně vyslechnuté a nepříliš lichotivé režisérovy poznámky na svou adresu. Po řadě zmatků a dokonce záměn Karáska a Nováka se štáb přesune do Tater, aby tu natočil exteriérové scény. Tady se herec rozzlobí a prohlásí, že žádného dvojníka nepotřebuje, a když si dubl narazí koleno při autonehodě, sám zahraje náročnou scénu v hořícím letadle. Znovu získá ztracené sebevědomí a dokonce získá v divadle roli Cyrana. Natáčení končí a pana Nováka najednou nikdo nemůže najít. Prostě zmizel. Teprve závěrečný záběr potvrdí, že tajemný pan Novák byl skutečný pan Tau, a tak se realita filmu opět vrací k pohádkovosti.
    Žánry:RodinnýPohádka
    64%
    Poslední setkání s kouzelným panem Tau v příběhu, který je určen nejen dětem. Jeho hrdinou je herec Rudolf Karásek, který byl před patnácti lety slavným představitelem dětmi milovaného pana Tau. Dnes už jen vzpomíná na zašlou slávu a hledá útěchu v alkoholu. Jednoho dne se ovšem v jeho vilce, kde žije se svou dcerou Hankou a jejími dvěma syny, objeví barrandovský zaměstnanec a předá mu scénář na nový film o Panu Tau. Už při zkouškách některých scén se však ukáže, že Karásek na obtížnou roli nestačí. Režisér se začne poohlížet po náhradě nebo po dublovi. Asistentka Alena mu přivede pana Nováka, který jako by panu Tau z oka vypadl. Ten bravurně zvládne všechny náročné scény. Karásek začíná žárlit na dvojníkovy úspěchy i na jeho oblibu u dětí, které ve filmu hrají. Na klidu mu nepřidají ani náhodně vyslechnuté a nepříliš lichotivé režisérovy poznámky na svou adresu. Po řadě zmatků a dokonce záměn Karáska a Nováka se štáb přesune do Tater, aby tu natočil exteriérové scény. Tady se herec rozzlobí a prohlásí, že žádného dvojníka nepotřebuje, a když si dubl narazí koleno při autonehodě, sám zahraje náročnou scénu v hořícím letadle. Znovu získá ztracené sebevědomí a dokonce získá v divadle roli Cyrana. Natáčení končí a pana Nováka najednou nikdo nemůže najít. Prostě zmizel. Teprve závěrečný záběr potvrdí, že tajemný pan Novák byl skutečný pan Tau, a tak se realita filmu opět vrací k pohádkovosti.
    Žánry:RodinnýPohádka
    26
  • Červnové dny
    Červnové dny (1961)
    FilmRole: sousedka
    64%
    27
  • Cesta kolem mé hlavy
    Cesta kolem mé hlavy (1984)
    FilmRole: úřednice, kuchařka, Cornelie

    Do psychiatrického sanatoria Sluneční dvůr nastupuje nový pacient. Je jím středoškolský profesor češtiny Robert Kilian, trpící depresívní neurasteníí, která se u něj projevuje chorobnou nerozhodností. Jeho největší problém momentálně je, že neví, jestli se má oženit se svou dívkou. Brzy se seznamuje s ostatními pacienty, léčebným řádem i zdravotnickým personálem. Ti se zase seznamují s ním a jeho okřídlenou větou "Pojďte, budeme na sebe hodní!" Za dobu pobytu se u Kiliana vystřídají tři terapeuti, z nichž každý má naprosto odlišné léčebné metody: první je zastáncem terapie zdravým vzduchem a psychodivadla, další se naopak pokouší vzbudit v pacientovi "zdravý vztek". Nakonec přichází mladá doktorka Březinová, a ta Roberta neodolatelně přitahuje?

    64%

    Do psychiatrického sanatoria Sluneční dvůr nastupuje nový pacient. Je jím středoškolský profesor češtiny Robert Kilian, trpící depresívní neurasteníí, která se u něj projevuje chorobnou nerozhodností. Jeho největší problém momentálně je, že neví, jestli se má oženit se svou dívkou. Brzy se seznamuje s ostatními pacienty, léčebným řádem i zdravotnickým personálem. Ti se zase seznamují s ním a jeho okřídlenou větou "Pojďte, budeme na sebe hodní!" Za dobu pobytu se u Kiliana vystřídají tři terapeuti, z nichž každý má naprosto odlišné léčebné metody: první je zastáncem terapie zdravým vzduchem a psychodivadla, další se naopak pokouší vzbudit v pacientovi "zdravý vztek". Nakonec přichází mladá doktorka Březinová, a ta Roberta neodolatelně přitahuje?

    28
  • Dívka s třemi velbloudy
    Dívka s třemi velbloudy (1966)
    FilmRole: Pepíkova matka

    Osudy žen se opakují: šestnáctiletá dcera dvaatřicetileté matky je rovněž těhotná. Stejně jako její matka zůstane svobodná a dítě bez otce. Od něho dívka obdržela jen exotickou pohlednici s titulovými třemi velbloudy. Režisér Václav Krška tento příběh ovšem nepojal jako nějaké drásavé drama, nýbrž jako komedii v téměř italsky výřečném stylu. Příliš pozornosti však neupoutal, vadila hlavně jistá vyumělkovanost celého zpracování.

    Žánry:Komedie
    63%

    Osudy žen se opakují: šestnáctiletá dcera dvaatřicetileté matky je rovněž těhotná. Stejně jako její matka zůstane svobodná a dítě bez otce. Od něho dívka obdržela jen exotickou pohlednici s titulovými třemi velbloudy. Režisér Václav Krška tento příběh ovšem nepojal jako nějaké drásavé drama, nýbrž jako komedii v téměř italsky výřečném stylu. Příliš pozornosti však neupoutal, vadila hlavně jistá vyumělkovanost celého zpracování.

    Žánry:Komedie
    29
  • Veronika
    Veronika (1985)
    FilmRole: domovnice
    Po biografickém Horoucím srdci z roku 1962 je Veronika již druhým filmem režiséra Otakara Vávry, jenž čerpá námětově ze života největší české spisovatelky 19. století Boženy Němcové. Proti předchozímu filmu, zachycujícímu poměrně široký obraz české vlastenecké společnosti v letech 1851-1856, je záběr Veroniky, natočené podle stejnojmenné novely Miloše V. Kratochvíla, podstatně užší a časově jej vymezuje období pouhých několika měsíců zimy 1854 a jara 1855. Jde tedy o epizodu ze života spisovatelky, literárni historií málo připomínanou, jejíž tragickou hrdinkou je mladá dívka Viktorie Paulová, vystupující ve filmu pod smyšleným jménem Veronika PavIitová. Tato vlastenka se stala nedobrovolnou konfidentkou rakouské policie a svou bezděčnou zradu Němcové a jeíich přátel zaplatila životem. Na okraji v podstatě psychoogického příběhu jejího utrpení zachytili autoři životní situaci Boženy Němcově v období, kdy začala psát Babičku, zejména pak její nenaplněnou lásku k rnedíku Hanuši Jurenkovi.
    63%
    Po biografickém Horoucím srdci z roku 1962 je Veronika již druhým filmem režiséra Otakara Vávry, jenž čerpá námětově ze života největší české spisovatelky 19. století Boženy Němcové. Proti předchozímu filmu, zachycujícímu poměrně široký obraz české vlastenecké společnosti v letech 1851-1856, je záběr Veroniky, natočené podle stejnojmenné novely Miloše V. Kratochvíla, podstatně užší a časově jej vymezuje období pouhých několika měsíců zimy 1854 a jara 1855. Jde tedy o epizodu ze života spisovatelky, literárni historií málo připomínanou, jejíž tragickou hrdinkou je mladá dívka Viktorie Paulová, vystupující ve filmu pod smyšleným jménem Veronika PavIitová. Tato vlastenka se stala nedobrovolnou konfidentkou rakouské policie a svou bezděčnou zradu Němcové a jeíich přátel zaplatila životem. Na okraji v podstatě psychoogického příběhu jejího utrpení zachytili autoři životní situaci Boženy Němcově v období, kdy začala psát Babičku, zejména pak její nenaplněnou lásku k rnedíku Hanuši Jurenkovi.
    30
  • Holka na zabití
    Holka na zabití (1975)
    FilmRole: Černá
    • VOYO
    • O2 TV
    • Filmbox+
    • +1
    Detektivní veselohra, jejíž hlavní představitelka se snaží zjistit pravdu o své záhadně zmizelé kamarádce. Do horského hotelu přichází mladičká a velmi zvědavá dívka Anna, která hledá svoji kamarádku. Obě se znají z dětského domova a ona jí prý dluží nějaké peníze. Zaměstnanci Anně sdělí, že její přítelkyně už před časem zmizela, nejspíš prý odešla \"za lepším\". Anně se to ale moc nezdá - má u sebe od kamarádky pohled, ze kterého vyplývá, že myslela na všechno jiné než na odchod. Anna právě opět nemá kam jít, životem se už nějaký čas od opuštění dětského domova protlouká všelijak, a tak přijme místo v hotelové kuchyni jako brigádnice. Přitom začíná pátrat po zmizelé kamarádce. Její všetečné dotazy brzy přinesou výsledek - Annu se pokusí někdo zabít ...
    Žánry:KomedieKrimi
    Režie:Juraj Herz
    62%
    Detektivní veselohra, jejíž hlavní představitelka se snaží zjistit pravdu o své záhadně zmizelé kamarádce. Do horského hotelu přichází mladičká a velmi zvědavá dívka Anna, která hledá svoji kamarádku. Obě se znají z dětského domova a ona jí prý dluží nějaké peníze. Zaměstnanci Anně sdělí, že její přítelkyně už před časem zmizela, nejspíš prý odešla \"za lepším\". Anně se to ale moc nezdá - má u sebe od kamarádky pohled, ze kterého vyplývá, že myslela na všechno jiné než na odchod. Anna právě opět nemá kam jít, životem se už nějaký čas od opuštění dětského domova protlouká všelijak, a tak přijme místo v hotelové kuchyni jako brigádnice. Přitom začíná pátrat po zmizelé kamarádce. Její všetečné dotazy brzy přinesou výsledek - Annu se pokusí někdo zabít ...
    Žánry:KomedieKrimi
    Režie:Juraj Herz
    31
  • Zatykač na královnu
    Zatykač na královnu (1973)
    FilmRole: pokojská
    • VOYO
    Vyrábět potajmu alkohol se nevyplácí. Když tajemnému šéfu výhodných obchodů s nelegálním alkoholem hrozí prozrazení, nezastaví se před ničím - je ochoten třeba i za cenu vraždy zabránit svému odhalení. Autoři však rozehrávají rádoby i psychologický motiv sličné laborantky, která je do podloudné výroby rovněž zapletena. Detektivka je to hodně toporná a nezajímavá, poskytující však názornou představu o tom, jak na začátku 70. let vyhlížela zábavná, oddechová tvorba.
    Žánry:DramaKrimi
    62%
    Vyrábět potajmu alkohol se nevyplácí. Když tajemnému šéfu výhodných obchodů s nelegálním alkoholem hrozí prozrazení, nezastaví se před ničím - je ochoten třeba i za cenu vraždy zabránit svému odhalení. Autoři však rozehrávají rádoby i psychologický motiv sličné laborantky, která je do podloudné výroby rovněž zapletena. Detektivka je to hodně toporná a nezajímavá, poskytující však názornou představu o tom, jak na začátku 70. let vyhlížela zábavná, oddechová tvorba.
    Žánry:DramaKrimi
    32
  • Konečná stanice
    Konečná stanice (1981)
    FilmRole: zdravotní sestra Brázdová
    Jaroslav Balík několikrát prokázal citlivost vůči příběhům starých lidí (viz Romeo a Julie na konci listopadu), avšak jeho ještě častější zaujatost ideologicky vhodnými látkami jej společensky znemožnila a posléze vedla i k úpadku jeho tvůrčích sil. Konečná stanice se odehrává v domově důchodců a sleduje vztahy mezi několika jeho obyvateli, jejich různé přístupy k životu i rozdílné osudy, kterými byli poznamenáni. Ve filmu natočeném dosti chladně a jakoby nezúčastněně se ovšem setkáme s řadou známých osobností.
    Žánry:Drama
    62%
    Jaroslav Balík několikrát prokázal citlivost vůči příběhům starých lidí (viz Romeo a Julie na konci listopadu), avšak jeho ještě častější zaujatost ideologicky vhodnými látkami jej společensky znemožnila a posléze vedla i k úpadku jeho tvůrčích sil. Konečná stanice se odehrává v domově důchodců a sleduje vztahy mezi několika jeho obyvateli, jejich různé přístupy k životu i rozdílné osudy, kterými byli poznamenáni. Ve filmu natočeném dosti chladně a jakoby nezúčastněně se ovšem setkáme s řadou známých osobností.
    Žánry:Drama
    33
  • Fanynka
    Fanynka (1987)
    Film
    • iVysílání

    Povídku, která se stala podkladem stejnojmenné televizní inscenace, dokončil Eduard Bass v roce 1917, ale začal ji psát už dříve a pravděpodobně se k ní znovu a znovu vracel. Je totiž po stylistické i jazykové stránce vycizelovaná tak, že každý škrt či každé slovo navíc by znamenalo ochuzení. Televizní ztvárnění podtrhuje Bassovo literární a vyprávěčské mistrovství stejně jako skutečnost, že byl nejen bystrým pozorovatelem života a lidí kolem sebe, ale také znalcem specifických životních prostředí (cirkusového, varietního, kriminalistického). Cizí mu nebyly ani staropražské lokality, svět umělecké bohémy, šantánu, kabaretu i pražského polosvěta.

    Žánry:Drama
    62%

    Povídku, která se stala podkladem stejnojmenné televizní inscenace, dokončil Eduard Bass v roce 1917, ale začal ji psát už dříve a pravděpodobně se k ní znovu a znovu vracel. Je totiž po stylistické i jazykové stránce vycizelovaná tak, že každý škrt či každé slovo navíc by znamenalo ochuzení. Televizní ztvárnění podtrhuje Bassovo literární a vyprávěčské mistrovství stejně jako skutečnost, že byl nejen bystrým pozorovatelem života a lidí kolem sebe, ale také znalcem specifických životních prostředí (cirkusového, varietního, kriminalistického). Cizí mu nebyly ani staropražské lokality, svět umělecké bohémy, šantánu, kabaretu i pražského polosvěta.

    Žánry:Drama
    34
  • Kateřina a její děti
    Kateřina a její děti (1970)
    FilmRole: porodní bába

    Téměř zapomenutý snímek Václav Gajera, připravený na sklonku 60. let, se sice také ocitl v pověstném trezoru, avšak uveden byl již po pěti letech, bohužel téměř utajeně a bez přiměřeného ohlasu. A později už zcela vypadl z diváckého povědomí. Přitom se jedná o syrovou a nepřikrášlenou výpověď o stavu vesnice, zablácené a neútulné, jak to režisér zkoumá na osudech stárnoucí ženy a jejích tří dcer. Film se vyznačuje sugestivním herectvím i věrohodným postižením reálií, které dokládají šířící se jak bezmoc, tak lhostejnost obyvatelstva. (zdroj: CS film)

    Žánry:Drama
    61%

    Téměř zapomenutý snímek Václav Gajera, připravený na sklonku 60. let, se sice také ocitl v pověstném trezoru, avšak uveden byl již po pěti letech, bohužel téměř utajeně a bez přiměřeného ohlasu. A později už zcela vypadl z diváckého povědomí. Přitom se jedná o syrovou a nepřikrášlenou výpověď o stavu vesnice, zablácené a neútulné, jak to režisér zkoumá na osudech stárnoucí ženy a jejích tří dcer. Film se vyznačuje sugestivním herectvím i věrohodným postižením reálií, které dokládají šířící se jak bezmoc, tak lhostejnost obyvatelstva. (zdroj: CS film)

    Žánry:Drama
    35
  • Místenka bez návratu
    Místenka bez návratu (1964)
    FilmRole: Vlasta
    61%
    36
  • Zelená vlna
    Zelená vlna (1982)
    FilmRole: žena s taškami
    60%
    37
  • Malý pitaval z velkého města
    Malý pitaval z velkého města (1983)
    SeriálRole: Toulcová (2 - Milenec)
    • iVysílání
    Na televizní obrazovku se vrací detektivní seriál Malý pitaval z velkého města podle scénáře Jaroslava Dietla v režii Jaroslava Dudka se známými a populárními herci. Opět se budete moci setkávat s partou pražských kriminalistů, kteří pátrají po pachatelích drobných i těch nejzávažnějších zločinů. U některých případů jim jde vše s úsměvem, u jiných do smíchu není nikomu, ani těm nejotrlejším. Skvělé herecké obsazení zajistí příjemnou zábavu i po letech. Vedoucím kriminalistického týmu je náčelník Břetislav Kubát (Ladislava Frej) a jeho podřízenými Rudolf Pekař (Vlastimil Hašek), Libor Krejcárek (Jiří Krampol), Kamil Hamřík (Pavel Zedníček) a nejmladší vyšetřovatel Jiří Otradovec (Michal Pešek). (oficiální text distributora)
    Žánry:Krimi
    59%
    Na televizní obrazovku se vrací detektivní seriál Malý pitaval z velkého města podle scénáře Jaroslava Dietla v režii Jaroslava Dudka se známými a populárními herci. Opět se budete moci setkávat s partou pražských kriminalistů, kteří pátrají po pachatelích drobných i těch nejzávažnějších zločinů. U některých případů jim jde vše s úsměvem, u jiných do smíchu není nikomu, ani těm nejotrlejším. Skvělé herecké obsazení zajistí příjemnou zábavu i po letech. Vedoucím kriminalistického týmu je náčelník Břetislav Kubát (Ladislava Frej) a jeho podřízenými Rudolf Pekař (Vlastimil Hašek), Libor Krejcárek (Jiří Krampol), Kamil Hamřík (Pavel Zedníček) a nejmladší vyšetřovatel Jiří Otradovec (Michal Pešek). (oficiální text distributora)
    Žánry:Krimi
    38
  • Rozpaky kuchaře Svatopluka
    Rozpaky kuchaře Svatopluka (1985)
    SeriálRole: kuchařka
    Třináctidílný seriál založený na motivy Kinoautomatu (1966), v jehož jednotlivých příbězích rozhodovali o pokračování diváci. Skládal se z vlastního příběhu, natočeného ve spolupráci s Krátkým filmem, a ze záznamu živých studiových vstupů z Kavčích hor. V nich herecký protagonista Josef Dvořák vystupoval v civilu a moderujoval divácké hlasování o pokračování děje. Do živých vstupů patřily i prostřihy do pražského centrálního energetického dispečinku a prostřihy na večerní pražské sídliště, odkud diváci hlasovali pomocí zapínání a vypínání světel v domácnosti. Fabulační kostrou seriálu je profesionální i osobní kariéra Svatopluka Kuřátka od kuchaře v malém horském hotýlku až k šéfování kuchyně ve velkém pražském Interhotelu.
    59%
    Třináctidílný seriál založený na motivy Kinoautomatu (1966), v jehož jednotlivých příbězích rozhodovali o pokračování diváci. Skládal se z vlastního příběhu, natočeného ve spolupráci s Krátkým filmem, a ze záznamu živých studiových vstupů z Kavčích hor. V nich herecký protagonista Josef Dvořák vystupoval v civilu a moderujoval divácké hlasování o pokračování děje. Do živých vstupů patřily i prostřihy do pražského centrálního energetického dispečinku a prostřihy na večerní pražské sídliště, odkud diváci hlasovali pomocí zapínání a vypínání světel v domácnosti. Fabulační kostrou seriálu je profesionální i osobní kariéra Svatopluka Kuřátka od kuchaře v malém horském hotýlku až k šéfování kuchyně ve velkém pražském Interhotelu.
    39
  • 30 případů majora Zemana
    30 případů majora Zemana (1976)
    Seriál
    58%
    40
  • Pytláci
    Pytláci (1981)
    FilmRole: Dočkalová

    Emigrantům se v cizině málokdy daří dobře, a proto se často vracívají do vlasti. Aspoň to tvrdí film Pytláci. Jenže dlouhé roky odloučení i odlišné zkušenosti zaviňují odcizení, navrátilci si přestávají rozumět i se svými nejbližšími. Přesně to postihne hlavního hrdinu, jenž nedokáže porozumět změnám, kterými prošla česká vesnice. Ani se synem, ani s manželkou nenalezne společnou řeč. Přestože režisér Hynek Bočan vsadil na expresivní zobrazení, základním problémem příběhu zůstává jeho neživotnost. (oficiální text distributora)

    58%

    Emigrantům se v cizině málokdy daří dobře, a proto se často vracívají do vlasti. Aspoň to tvrdí film Pytláci. Jenže dlouhé roky odloučení i odlišné zkušenosti zaviňují odcizení, navrátilci si přestávají rozumět i se svými nejbližšími. Přesně to postihne hlavního hrdinu, jenž nedokáže porozumět změnám, kterými prošla česká vesnice. Ani se synem, ani s manželkou nenalezne společnou řeč. Přestože režisér Hynek Bočan vsadil na expresivní zobrazení, základním problémem příběhu zůstává jeho neživotnost. (oficiální text distributora)

    41
  • Bylo nás šest
    Bylo nás šest (1986)
    SeriálRole: šatnářka Skopečková
    • iVysílání
    57%
    42
  • Vlastně se nic nestalo
    Vlastně se nic nestalo (1988)
    Film

     Námět a scénář napsala lékařka z oddělení popálenin a plastické chirurgie MUDr. Jaroslava Moserová-Davidová přímo pro Janu Brejchovou a její dceru Terezu Brodskou. Jedná se o vztah poznamenaný přehnanou mateřskou péčí, ustavičně zdůvodňovanou pocitem viny za úraz dcery v dětství. Matka nedokáže připustit, že její dospělé dítě se se svým handicapem už dávno vyrovnalo a že chce - jí navzdory - žít vlastním životem. Problém intimních mezilidských vztahů je naznačen z mnoha úhlů, s citlivým přístupem. Odráží se v něm i morálka doby, různé přístupy k jejím hodnotám. Právě přístup člověka k člověku je jasně patrný zřejmě díky režisérovi Evaldu Schormovi. Tento vynikající umělec se vrátil k filmové režii po sedmnácti letech a i když tento film rozhodně není vrcholem jeho tvorby, je to snímek pro vnímavého diváka hodný zamyšlení. Evald Schorm se bohužel jeho premiéry nedožil, zemřel den před svými sedmapadesátými narozeninami (14.12.1988).

    Žánry:Drama
    57%

     Námět a scénář napsala lékařka z oddělení popálenin a plastické chirurgie MUDr. Jaroslava Moserová-Davidová přímo pro Janu Brejchovou a její dceru Terezu Brodskou. Jedná se o vztah poznamenaný přehnanou mateřskou péčí, ustavičně zdůvodňovanou pocitem viny za úraz dcery v dětství. Matka nedokáže připustit, že její dospělé dítě se se svým handicapem už dávno vyrovnalo a že chce - jí navzdory - žít vlastním životem. Problém intimních mezilidských vztahů je naznačen z mnoha úhlů, s citlivým přístupem. Odráží se v něm i morálka doby, různé přístupy k jejím hodnotám. Právě přístup člověka k člověku je jasně patrný zřejmě díky režisérovi Evaldu Schormovi. Tento vynikající umělec se vrátil k filmové režii po sedmnácti letech a i když tento film rozhodně není vrcholem jeho tvorby, je to snímek pro vnímavého diváka hodný zamyšlení. Evald Schorm se bohužel jeho premiéry nedožil, zemřel den před svými sedmapadesátými narozeninami (14.12.1988).

    Žánry:Drama
    43
  • Na startu je delfín
    Na startu je delfín (1974)
    FilmRole: uklízečka
    57%
    44
  • Kam nikdo nesmí
    Kam nikdo nesmí (1979)
    FilmRole: Valenta's mother (voice)
    • VOYO
    53%
    45
  • Handlíři
    Handlíři (1963)
    FilmRole: Čermáková
    53%
    46
  • Není sirotek jako sirotek
    Není sirotek jako sirotek (1986)
    Film
    52%
    47
  • Hop - a je tu lidoop
    Hop - a je tu lidoop (1977)
    FilmRole: Mádlová
    • VOYO
    Aladdin po česku aneb filmová komedie o lásce, chamtivosti a džinovi z láhve. To by jeden nevěřil, co se všechno semele kolem jediné láhve. Vyloví ji z řeky rybář Fuksa a prodá vedoucímu hostince Mertovi, který vzápětí zjistí, že její obsah je poněkud neobvyklý. Láhev je totiž příbytkem džina, který chce svého majitele učinit šťastným a jediným slůvkem dokáže splnit každé přání. Merta toho samozřejmě využije k hromadění majetku, stejně jako další vlastník, chamtivý řezník Tureček. Ten se navíc rozhodne každého, kdo se mu jen trochu nelíbí, proměnit v šimpanze. Zázrakem nabité bohatství poznamená také Turečkovu dceru Blanku, což se vůbec nelíbí sympatickému Ondrovi, o kterého dívka stojí víc než o svého nápadníka Viktora, syna "odklizeného" Merty. Její otec má ovšem s Ondrou jiné plány. Chce se mu pomstít za to, že se od něj mládenec nenechal okrást a nastraží mu léčku. Ve zmatku, který tím vyvolá, se však rozbije džinova láhev a ten se pře-stěhuje do jiné. Shodou okolností je to ta, kterou si domů odnese Ondra. Ten se džinem nechá proměnit se štěně a odnést Blance. Může tak být stále s ní, aniž by o tom dívka věděla. Ta se již začíná probouzet ze svého opojení bohatstvím a hledá jiné hodnoty. Zdá se, že džinovo přání učinit svého pána šťastným, se konečně naplní.
    50%
    Aladdin po česku aneb filmová komedie o lásce, chamtivosti a džinovi z láhve. To by jeden nevěřil, co se všechno semele kolem jediné láhve. Vyloví ji z řeky rybář Fuksa a prodá vedoucímu hostince Mertovi, který vzápětí zjistí, že její obsah je poněkud neobvyklý. Láhev je totiž příbytkem džina, který chce svého majitele učinit šťastným a jediným slůvkem dokáže splnit každé přání. Merta toho samozřejmě využije k hromadění majetku, stejně jako další vlastník, chamtivý řezník Tureček. Ten se navíc rozhodne každého, kdo se mu jen trochu nelíbí, proměnit v šimpanze. Zázrakem nabité bohatství poznamená také Turečkovu dceru Blanku, což se vůbec nelíbí sympatickému Ondrovi, o kterého dívka stojí víc než o svého nápadníka Viktora, syna "odklizeného" Merty. Její otec má ovšem s Ondrou jiné plány. Chce se mu pomstít za to, že se od něj mládenec nenechal okrást a nastraží mu léčku. Ve zmatku, který tím vyvolá, se však rozbije džinova láhev a ten se pře-stěhuje do jiné. Shodou okolností je to ta, kterou si domů odnese Ondra. Ten se džinem nechá proměnit se štěně a odnést Blance. Může tak být stále s ní, aniž by o tom dívka věděla. Ta se již začíná probouzet ze svého opojení bohatstvím a hledá jiné hodnoty. Zdá se, že džinovo přání učinit svého pána šťastným, se konečně naplní.
    48
  • Stříbrná pila
    Stříbrná pila (1978)
    Seriál
    • iVysílání
    50%
    49
  • Útěk ze stínu
    Útěk ze stínu (1958)
    FilmRole: nájemnice

    Vzorové psychologické drama líčí, s jakými obtížemi se rodí nové socialistické smýšlení, Režisér Jiří Sequens varuje před neuváženými sňatky do rodin poražené buržoazie, protože někdejší honorace odmítá příjmout člověka z jiné společenské vrstvy. Přesvědčí se o tom i hrdinové tohoto filmu. Bývalý majitel lékárny se totiž nechce smířit s tím, že jeho dcera si vzala pouhého technického kreslíře. Otcovy nenávistné intriky ovšem zaviní, že citlivá žena se pokusí o sebevraždu. Žlučovitého starce ztělesnil František Smolík, který dokázal polidštit i výsostně zápornou postavu.

    50%

    Vzorové psychologické drama líčí, s jakými obtížemi se rodí nové socialistické smýšlení, Režisér Jiří Sequens varuje před neuváženými sňatky do rodin poražené buržoazie, protože někdejší honorace odmítá příjmout člověka z jiné společenské vrstvy. Přesvědčí se o tom i hrdinové tohoto filmu. Bývalý majitel lékárny se totiž nechce smířit s tím, že jeho dcera si vzala pouhého technického kreslíře. Otcovy nenávistné intriky ovšem zaviní, že citlivá žena se pokusí o sebevraždu. Žlučovitého starce ztělesnil František Smolík, který dokázal polidštit i výsostně zápornou postavu.

    50
  • Romance za korunu
    Romance za korunu (1975)
    FilmRole: kuchařka
    • VOYO
    Tento hudební film prozrazuje, že si jeho autoři s ním hlavu příliš nelámali - je to vlastně slepenec písniček zazpívaných slavnými osobnostmi (nejen) normalizační pop-kultury, s nimiž se setkává vyjukaný, avšak zvídavý učeň, když se náhodně ocitne v zákulisí chystaného koncertu. Vznikla nasládla idylka, vrcholící hrdinovým úspěšným zamilováním i nebývalou vstřícnosti hvězd populární hudby. Hudbu složil Karel Svoboda.
    49%
    Tento hudební film prozrazuje, že si jeho autoři s ním hlavu příliš nelámali - je to vlastně slepenec písniček zazpívaných slavnými osobnostmi (nejen) normalizační pop-kultury, s nimiž se setkává vyjukaný, avšak zvídavý učeň, když se náhodně ocitne v zákulisí chystaného koncertu. Vznikla nasládla idylka, vrcholící hrdinovým úspěšným zamilováním i nebývalou vstřícnosti hvězd populární hudby. Hudbu složil Karel Svoboda.
    51
  • Čas lásky a naděje
    Čas lásky a naděje (1976)
    FilmRole: Havlová
    47%
    52
  • Jakou barvu má láska
    Jakou barvu má láska (1973)
    Film

    Normalizační požadavky ovlivňovaly i milostné příběhy - jestliže je zažívali představitelé uvědomělé dělnické třídy, musely být optimistické. Pokud se ovšem přidala inscenační i vypravěčská topornost, výsledkem byl těžko stravitelný pokrm, jak je tomu v tomto filmu. Vypráví o tom, jak čistá a upřímná láska, která se rozhořela mezi televizním reportérem a inženýrkou z chemického závodu, může jedině povznášet. Je natolik příkladná, že film poskytuje jakýsi návod, jak by se zodpovědní lidé měli k sobě chovat, aby rodina byla opravdovým základem socialistického státu.

    47%

    Normalizační požadavky ovlivňovaly i milostné příběhy - jestliže je zažívali představitelé uvědomělé dělnické třídy, musely být optimistické. Pokud se ovšem přidala inscenační i vypravěčská topornost, výsledkem byl těžko stravitelný pokrm, jak je tomu v tomto filmu. Vypráví o tom, jak čistá a upřímná láska, která se rozhořela mezi televizním reportérem a inženýrkou z chemického závodu, může jedině povznášet. Je natolik příkladná, že film poskytuje jakýsi návod, jak by se zodpovědní lidé měli k sobě chovat, aby rodina byla opravdovým základem socialistického státu.

    53
  • Druhý dech
    Druhý dech (1989)
    Seriál
    • iVysílání
    46%
    54
  • Muž z Londýna
    Muž z Londýna (1974)
    Film
    46%
    55
  • Chlapci a chlapi
    Chlapci a chlapi (1988)
    Seriál
    Tomáš, Honza, Ctibor, Vlado a Michal, Pět mladých kluků, z nichž každý má jiné životní zkušenosti, jiné starosti a jinou povahu. Všechny je ale svede dohromady povolávací rozkaz k výkonu povinné vojenské služby u motostřeleckého útvaru. Československý seriál Chlapci a chlapi vznikl na objednávku komunistického režimu v době, kdy popularita armády rapidně klesala. Cílem tvůrců bylo přesvědčit mladé lidi, že vojenská služba není synonymem šikany, ale „táborem pro dospělé“, kde se z chlapců stávají muži.
    44%
    Tomáš, Honza, Ctibor, Vlado a Michal, Pět mladých kluků, z nichž každý má jiné životní zkušenosti, jiné starosti a jinou povahu. Všechny je ale svede dohromady povolávací rozkaz k výkonu povinné vojenské služby u motostřeleckého útvaru. Československý seriál Chlapci a chlapi vznikl na objednávku komunistického režimu v době, kdy popularita armády rapidně klesala. Cílem tvůrců bylo přesvědčit mladé lidi, že vojenská služba není synonymem šikany, ale „táborem pro dospělé“, kde se z chlapců stávají muži.
    56
  • Žena za pultem
    Žena za pultem (1977)
    Seriál
    43%
    57
  • Plechová kavalerie
    Plechová kavalerie (1979)
    Seriál
    41%
    58
  • Nejmladší z rodu Hamrů
    Nejmladší z rodu Hamrů (1975)
    SeriálRole: babka
    39%
    59
  • Okres na severu
    Okres na severu (1981)
    Seriál
    Projekce v kině Evald je výjimečnou událostí, během které mohou diváci vyzkoušet nejen svou vytrvalost, ale také svou odvahu, smysl pro bizarnost a absurditu či trpělivost s dílem, které organizátoři festivalu 3Kino považují jak po ideové a obsahové, tak po formální stránce za možná to nejhorší, co socialistická československá televize kdy vyrobila. Seriál sleduje osudy okresního tajemníka KSČ v Brodu soudruha Josefa Pláteníka (Jaroslav Moučka ve své nezapomenutelné existenciální roli), jehož hlavním smyslem života v práci i mimo ní je dělat vše pro rozvoj severočeské průmyslové oblasti pro blaho komunistického lidu. Dosud neviděná projekce seriálu jako celku je de facto třináctihodinovou politickou schůzí a její heslo zní “Prožijte si své peklo”. Může také zároveň sloužit mladší generaci i jako poučné seznámení s hrůzností této produkce, jejíž existenci se člověk zdráhá uvěřit, dokud ji nespatří na vlastní oči. (3Kino)
    33%
    Projekce v kině Evald je výjimečnou událostí, během které mohou diváci vyzkoušet nejen svou vytrvalost, ale také svou odvahu, smysl pro bizarnost a absurditu či trpělivost s dílem, které organizátoři festivalu 3Kino považují jak po ideové a obsahové, tak po formální stránce za možná to nejhorší, co socialistická československá televize kdy vyrobila. Seriál sleduje osudy okresního tajemníka KSČ v Brodu soudruha Josefa Pláteníka (Jaroslav Moučka ve své nezapomenutelné existenciální roli), jehož hlavním smyslem života v práci i mimo ní je dělat vše pro rozvoj severočeské průmyslové oblasti pro blaho komunistického lidu. Dosud neviděná projekce seriálu jako celku je de facto třináctihodinovou politickou schůzí a její heslo zní “Prožijte si své peklo”. Může také zároveň sloužit mladší generaci i jako poučné seznámení s hrůzností této produkce, jejíž existenci se člověk zdráhá uvěřit, dokud ji nespatří na vlastní oči. (3Kino)
    60
  • Dvacátý devátý
    Dvacátý devátý (1974)
    Film

    V éře normalizace vznikla řada (pseudo)historických filmů, dokonce označovaných za rekonstrukce, které velebily světodějné poslání komunistické strany a přisuzovaly jí výhradně lidumilné úmysly. V roce 1929, kdy se sešel její pátý sjezd, totiž do čela komunistů nastoupil Klement Gottwald, jenž se přiklonil k linii ruských bolševiků. Zjevná poplatnost ideologickým schématům i realizační selhání zavinily, že dnes tento film působí jako nezamýšlená parodie.

    29%

    V éře normalizace vznikla řada (pseudo)historických filmů, dokonce označovaných za rekonstrukce, které velebily světodějné poslání komunistické strany a přisuzovaly jí výhradně lidumilné úmysly. V roce 1929, kdy se sešel její pátý sjezd, totiž do čela komunistů nastoupil Klement Gottwald, jenž se přiklonil k linii ruských bolševiků. Zjevná poplatnost ideologickým schématům i realizační selhání zavinily, že dnes tento film působí jako nezamýšlená parodie.

    61
  • Rodáci
    Rodáci (1988)
    Seriál
    27%
    62
  • Muž na radnici
    Muž na radnici (1976)
    Seriál
    27%
    63