Leoš Suchařípa: Nejlepší filmy
a seriály

7.0

Leoš Suchařípa: Filmy a seriály

  • Jára Cimrman ležící, spící
    Jára Cimrman ležící, spící (1983)
    FilmRole: francouzský konstruktér Alexandre Eiffel
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +2
    Mladý divadelní vědec se vydal do vesničky Liptákov, kde byl naposledy spatřen neznámí dramatik Jára Cimrman, na jehož jméno narazil při studiu některých materiálů. Připojí se ke skupince turistů, která sem zabloudila při hledání Dvořákova Sychrova, a spolu s ní se dostane do muzea peří, jehož součástí je také komůrka, v níž jsou uchovávány předměty, které Mistr používal. Stařičká průvodkyně potom všem vypráví o životě a díle neznámého génia.
    Žánry:KomedieRetro
    84%
    Mladý divadelní vědec se vydal do vesničky Liptákov, kde byl naposledy spatřen neznámí dramatik Jára Cimrman, na jehož jméno narazil při studiu některých materiálů. Připojí se ke skupince turistů, která sem zabloudila při hledání Dvořákova Sychrova, a spolu s ní se dostane do muzea peří, jehož součástí je také komůrka, v níž jsou uchovávány předměty, které Mistr používal. Stařičká průvodkyně potom všem vypráví o životě a díle neznámého génia.
    Žánry:KomedieRetro
    1
  • Skřivánci na niti
    Skřivánci na niti (1969)
    FilmRole: prokurátor
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • +1

    Během pražského jara byl schválen do výroby čtvrtý film Jiřího Menzela, inspirovaný motivy z povídek knihy Bohumila Hrabala Inzerát na dům, ve kterém už nechci bydlet. Po povídce Smrt pana Baltazara z Perliček na dně (1965) a válečné tragikomedii Ostře sledované vlaky (1966), jež získala Oscara, šlo o další spolupráci nadějného filmaře a úspěšného spisovatele. Skřivánci na niti se odehrávají v kladenských ocelárnách, kam komunistický totalitní režim v období stalinismu posílal na převýchovu politicky nepohodlné osoby. Bývalý prokurátor (Leoš Suchařípa) se potkává s holičem Kudlou (Ferdinand Krůta), mladým adventistou Pavlem (Václav Neckář) a jeho láskou Jitkou (Jitka Zelenohorská). Nad všemi bdí dozorce Anděl (Jaroslav Satoranský). Film satirizující politické represe z padesátých let putoval hned po svém dokončení na dvacet let do trezoru. Navíc z něj musela být odstraněna scéna se senilním ministrem Zdeňkem Nejedlým. Premiéra filmu Skřivánci na niti proběhla až v roce 1990 a v témže roce za něj na festivalu v Berlíně Menzel získal Zlatého medvěda. (NFA)

    Žánry:DramaKomedie
    81%

    Během pražského jara byl schválen do výroby čtvrtý film Jiřího Menzela, inspirovaný motivy z povídek knihy Bohumila Hrabala Inzerát na dům, ve kterém už nechci bydlet. Po povídce Smrt pana Baltazara z Perliček na dně (1965) a válečné tragikomedii Ostře sledované vlaky (1966), jež získala Oscara, šlo o další spolupráci nadějného filmaře a úspěšného spisovatele. Skřivánci na niti se odehrávají v kladenských ocelárnách, kam komunistický totalitní režim v období stalinismu posílal na převýchovu politicky nepohodlné osoby. Bývalý prokurátor (Leoš Suchařípa) se potkává s holičem Kudlou (Ferdinand Krůta), mladým adventistou Pavlem (Václav Neckář) a jeho láskou Jitkou (Jitka Zelenohorská). Nad všemi bdí dozorce Anděl (Jaroslav Satoranský). Film satirizující politické represe z padesátých let putoval hned po svém dokončení na dvacet let do trezoru. Navíc z něj musela být odstraněna scéna se senilním ministrem Zdeňkem Nejedlým. Premiéra filmu Skřivánci na niti proběhla až v roce 1990 a v témže roce za něj na festivalu v Berlíně Menzel získal Zlatého medvěda. (NFA)

    Žánry:DramaKomedie
    2
  • Dědictví aneb Kurvahošigutntág
    Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992)
    FilmRole: JUDr. Široký
    • Netflix
    • Max
    • VOYO
    • +4
    Bohuš žije sám v rozpadající se vesnické chalupě. Pracuje jako dřevař, většinu času však tráví popíjením slivovice se svými kumpány a povalováním v trávě. Jeho poklidný život se změní ve chvíli, kdy se objeví elegantní advokát Ulrich, který překvapenému Bohušovi sdělí, že zdědil obrovský majetek. Hořká komedie o podmanivé síle nečekaného bohatství vznikla jako projekt herce Bolka Polívky a režisérky Věry Chytilové, kteří se také společně podíleli na jejím scénáři. Ač se ve filmu objevuje řada významných hereckých osobností, snímek hlavně stojí na výkonu Bolka Polívky, jehož hereckému koncertu ostatní spíše sekundují...
    Žánry:Komedie
    80%
    Bohuš žije sám v rozpadající se vesnické chalupě. Pracuje jako dřevař, většinu času však tráví popíjením slivovice se svými kumpány a povalováním v trávě. Jeho poklidný život se změní ve chvíli, kdy se objeví elegantní advokát Ulrich, který překvapenému Bohušovi sdělí, že zdědil obrovský majetek. Hořká komedie o podmanivé síle nečekaného bohatství vznikla jako projekt herce Bolka Polívky a režisérky Věry Chytilové, kteří se také společně podíleli na jejím scénáři. Ač se ve filmu objevuje řada významných hereckých osobností, snímek hlavně stojí na výkonu Bolka Polívky, jehož hereckému koncertu ostatní spíše sekundují...
    Žánry:Komedie
    3
  • Proč?
    Proč? (1987)
    FilmRole: psycholog
    • VOYO
    Ve své době - v druhé půli 80. let - mimořádně závažný film, věnovaný negativním dopadům fotbalového chuligánství. Režisér Karel Smyczek sugestivně ukazuje, jak lidé spojení primitivním sportovním fanděním snadno podléhají agresivním choutkám, jak vzájemné hecování vede k tragickým činům, jichž by se jedinec sám o sobě nedopustil. Příběh je inspirován skutečným případem, kdy skupina většinou mladistvých vlajkonošů zdemolovala nejen vlakovou soupravu, v němž cestovali na fotbalový zápas, ale ohrožovali navíc spolucestující i osamělou průvodčí. Stále působivá výpověď si všímá i mravní devastace, i rodiče pachatelů odmítají přijmout svůj díl odpovědnosti.
    Žánry:DramaSportovní
    75%
    Ve své době - v druhé půli 80. let - mimořádně závažný film, věnovaný negativním dopadům fotbalového chuligánství. Režisér Karel Smyczek sugestivně ukazuje, jak lidé spojení primitivním sportovním fanděním snadno podléhají agresivním choutkám, jak vzájemné hecování vede k tragickým činům, jichž by se jedinec sám o sobě nedopustil. Příběh je inspirován skutečným případem, kdy skupina většinou mladistvých vlajkonošů zdemolovala nejen vlakovou soupravu, v němž cestovali na fotbalový zápas, ale ohrožovali navíc spolucestující i osamělou průvodčí. Stále působivá výpověď si všímá i mravní devastace, i rodiče pachatelů odmítají přijmout svůj díl odpovědnosti.
    Žánry:DramaSportovní
    4
  • Jak básníci přicházejí o iluze
    Jak básníci přicházejí o iluze (1985)
    FilmRole: profesor Solferin
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    Ve druhé části "básnické" série režiséra Dušana Kleina a scenáristy Ladislava Pecháčka se opět sejdeme se Štěpánem Šafránkem, tentokrát již jako studentem medicíny, a jeho přítelem Kendym, studujícím na FAMU. Seznámíme se s novými Štěpánovými spolužáky - Honzou Antošem z Kolína, Moravákem Venošem a černochem Numirou Cassou Thombem alias Mirečkem. Štěpán usilovně, leč ne vždy úspěšně, bojuje jak s náročným studiem, tak s odmítavou kráskou Jeskyňkou. Zatímco studijní výsledky se po úmorné dřině dostaví, s láskou je to horší. Štěpán ztrácí iluze, ale už ví, že "na každém konci je pěkné to, že něco jiného začíná..." (Česká televize)
    75%
    Ve druhé části "básnické" série režiséra Dušana Kleina a scenáristy Ladislava Pecháčka se opět sejdeme se Štěpánem Šafránkem, tentokrát již jako studentem medicíny, a jeho přítelem Kendym, studujícím na FAMU. Seznámíme se s novými Štěpánovými spolužáky - Honzou Antošem z Kolína, Moravákem Venošem a černochem Numirou Cassou Thombem alias Mirečkem. Štěpán usilovně, leč ne vždy úspěšně, bojuje jak s náročným studiem, tak s odmítavou kráskou Jeskyňkou. Zatímco studijní výsledky se po úmorné dřině dostaví, s láskou je to horší. Štěpán ztrácí iluze, ale už ví, že "na každém konci je pěkné to, že něco jiného začíná..." (Česká televize)
    5
  • Případ pro začínajícího kata
    Případ pro začínajícího kata (1970)
    FilmRole: pan Tadeáš
    • VOYO
    • O2 TV
    • iTunes
    • +1
    Vrcholné dílo a životní projekt v té době již etablovaného scenáristy a díky mezinárodně úspěšnému středometrážnímu snímku Postava k podpírání i režiséra Pavla Juráčka, je imaginativním opusem volně inspirovaném Gulliverovy cesty. Ze snímků sálá kafkovské absurdno, ačkoliv sám autor se vůbec Kafkovi vymezoval a tvrdil, že by film natočil stejně i bez jeho díla. Do 12 kapitol rozdělený příběh sleduje s autem havarujícího Gullivera, jenž se zatoulal do země Balnibarbi. V každé z kapitol poznává zdejší ekosystém a absurdity panujícího režimu. Těžko uchopitelný a mnohovrstevnatý film plynule přepíná grotesknem, snovostí, realitou a absurdní komedií, s čímž se pojí i žánrová nezařaditelnost, která je pro většinu novovlných filmů typická. Celistvý příběh je pro autorskou vizi podružný, mnohem důležitější je konfrontace hlavní postavy s ideologií celého systému a budovaný fikční svět. Časoprostorová pospolitost je záměrně roztříštěna, čemuž podléhají i stylistické a formální volby, když se často stříhá jump cuty či se snímá v kontrastních symetrických kompozicích.
    75%
    Vrcholné dílo a životní projekt v té době již etablovaného scenáristy a díky mezinárodně úspěšnému středometrážnímu snímku Postava k podpírání i režiséra Pavla Juráčka, je imaginativním opusem volně inspirovaném Gulliverovy cesty. Ze snímků sálá kafkovské absurdno, ačkoliv sám autor se vůbec Kafkovi vymezoval a tvrdil, že by film natočil stejně i bez jeho díla. Do 12 kapitol rozdělený příběh sleduje s autem havarujícího Gullivera, jenž se zatoulal do země Balnibarbi. V každé z kapitol poznává zdejší ekosystém a absurdity panujícího režimu. Těžko uchopitelný a mnohovrstevnatý film plynule přepíná grotesknem, snovostí, realitou a absurdní komedií, s čímž se pojí i žánrová nezařaditelnost, která je pro většinu novovlných filmů typická. Celistvý příběh je pro autorskou vizi podružný, mnohem důležitější je konfrontace hlavní postavy s ideologií celého systému a budovaný fikční svět. Časoprostorová pospolitost je záměrně roztříštěna, čemuž podléhají i stylistické a formální volby, když se často stříhá jump cuty či se snímá v kontrastních symetrických kompozicích.
    6
  • Svědek umírajícího času
    Svědek umírajícího času (1990)
    FilmRole: Michna
    75%
    7
  • Faunovo velmi pozdní odpoledne
    Faunovo velmi pozdní odpoledne (1983)
    FilmRole: úředník Karel zvaný Faun
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • +1
    Komediálně laděný film V. Chytilové Faunovo velmi pozdní odpoledne, lze označit jako groteskní moralitu. Zachycuje výjevy ze života stárnoucího elegána a svůdce mladých dívek, který ze strachu před stářím a smrtí se zoufale snaží urvat, co se ještě dá. Postupně si však uvědomuje, že jeho počínání je marné a bláhové, že ve svém životě spíše ztrácel, než získával. A tak se z Fauna, na první pohled šarmantního a úspěšného muže, stává tragikomická figura zbytečného člověka. Člověka se slabošským charakterem, který po celý život chtěl jen brát a dostávat, aniž příliš riskoval. Jeho životní styl, úzkostlivě uzavřený do soukromí, je zdánlivě přitažlivý, ale jak sám hrdina zjišťuje, ústí do samoty a prázdnoty. Autorka scénáře V. Chytilová, usilovala o jakousi moderní commedii dell'arte. Vrstvením komediálních i vážných situací odkrývá hlubší jádro příběhu, jímž je právě téma stáří a zmarněného života. Snímku dominuje obrazové zachycení Prahy a vynikající herecký výkon L. Suchařípy. (CS Film)
    Žánry:KomedieSatira
    73%
    Komediálně laděný film V. Chytilové Faunovo velmi pozdní odpoledne, lze označit jako groteskní moralitu. Zachycuje výjevy ze života stárnoucího elegána a svůdce mladých dívek, který ze strachu před stářím a smrtí se zoufale snaží urvat, co se ještě dá. Postupně si však uvědomuje, že jeho počínání je marné a bláhové, že ve svém životě spíše ztrácel, než získával. A tak se z Fauna, na první pohled šarmantního a úspěšného muže, stává tragikomická figura zbytečného člověka. Člověka se slabošským charakterem, který po celý život chtěl jen brát a dostávat, aniž příliš riskoval. Jeho životní styl, úzkostlivě uzavřený do soukromí, je zdánlivě přitažlivý, ale jak sám hrdina zjišťuje, ústí do samoty a prázdnoty. Autorka scénáře V. Chytilová, usilovala o jakousi moderní commedii dell'arte. Vrstvením komediálních i vážných situací odkrývá hlubší jádro příběhu, jímž je právě téma stáří a zmarněného života. Snímku dominuje obrazové zachycení Prahy a vynikající herecký výkon L. Suchařípy. (CS Film)
    Žánry:KomedieSatira
    8
  • Bumerang
    Bumerang (1996)
    FilmRole: Robert Jensen
    Bumerang je příběh z komunistického lágru. Po odhalení stalinského kultu se náhle mezi vězni, pracujícími v uranových dolech, ocitá muž, který ještě nedávno rozhodoval o jejich životě a smrti, vysoko postavený plukovník, velitel trestaneckých zařízení. Autentická situace, v níž je z věznitele spoluvězeň, vytváří prostor nejen pro svědectví o době a pro řadu absurdních paradoxů, ale i pro zamyšlení nad obecně platnými otázkami viny a odplaty, otázkami univerzální odpovědnosti.
    72%
    Bumerang je příběh z komunistického lágru. Po odhalení stalinského kultu se náhle mezi vězni, pracujícími v uranových dolech, ocitá muž, který ještě nedávno rozhodoval o jejich životě a smrti, vysoko postavený plukovník, velitel trestaneckých zařízení. Autentická situace, v níž je z věznitele spoluvězeň, vytváří prostor nejen pro svědectví o době a pro řadu absurdních paradoxů, ale i pro zamyšlení nad obecně platnými otázkami viny a odplaty, otázkami univerzální odpovědnosti.
    9
  • Vracenky
    Vracenky (1990)
    FilmRole: ředitel
    Od konce války uplynulo sedm let a sourozenci se vracejí do Prahy z Kamenice, kde pobývali u tety, protože jejich maminka byla dlouho nemocná. Na Letné se staví Stalinův pomník, všude znějí budovatelské písně, z ulic mizí soukromé obchody, někteří dospělí poslouchají v noci tajně rádio, zatímco jiní hřímají o kolaborantech, zrádcích a zaprodancích kapitalismu. Jenže děti vnímají svět okolo sebe a události, které tak neblaze zasahují do života jejich rodin, z jiné perspektivy. Kluci dělají lumpárny, mají průšvihy ve škole, perou se a dostávají výprask, chodí na náboženství i do pionýra. Domnosilovi jsou na tom trochu jinak než ostatní - rodiče se rozvedli a oni žijí jen s maminkou. Ta dosud naivně věří v komunistické ideály, přestože její bratr "španělák" emigroval a její přítel František patří k těm, kterým komunisté všechno vzali. Jenže dospět k pravdě a k poznání, že šťastnou budoucnost mají lidé jen ve svých vlastních rukou, je těžké - pro dospělé možná ještě mnohem víc než pro děti.
    Žánry:Drama
    71%
    Od konce války uplynulo sedm let a sourozenci se vracejí do Prahy z Kamenice, kde pobývali u tety, protože jejich maminka byla dlouho nemocná. Na Letné se staví Stalinův pomník, všude znějí budovatelské písně, z ulic mizí soukromé obchody, někteří dospělí poslouchají v noci tajně rádio, zatímco jiní hřímají o kolaborantech, zrádcích a zaprodancích kapitalismu. Jenže děti vnímají svět okolo sebe a události, které tak neblaze zasahují do života jejich rodin, z jiné perspektivy. Kluci dělají lumpárny, mají průšvihy ve škole, perou se a dostávají výprask, chodí na náboženství i do pionýra. Domnosilovi jsou na tom trochu jinak než ostatní - rodiče se rozvedli a oni žijí jen s maminkou. Ta dosud naivně věří v komunistické ideály, přestože její bratr "španělák" emigroval a její přítel František patří k těm, kterým komunisté všechno vzali. Jenže dospět k pravdě a k poznání, že šťastnou budoucnost mají lidé jen ve svých vlastních rukou, je těžké - pro dospělé možná ještě mnohem víc než pro děti.
    Žánry:Drama
    10
  • Uctivá poklona, pane Kohn
    Uctivá poklona, pane Kohn (1992)
    MinisérieRole: Diamant
    71%
    11
  • Cesta z města
    Cesta z města (2000)
    FilmRole: včelař
    • VOYO
    • Filmbox+
    • Google Play
    • +2
    Programátor Honza vyráží se svým synkem na víkend na vesnici, aby si odpočnul od hektického pracovního života ve městě. Nejprve se nedokáže vzdát své závislosti na technologiích a neustále visí na notebooku a mobilu a to až do chvíle, kdy mu doslova učaruje krásná mladá žena Markéta, která bydlí se svou babičkou v roztomilé chaloupce. Postupně se seznamují s místními figurkami a s životem na vesnici a z jejich víkendového výletu se rázem stává několikatýdenní pobyt plný pohody a radosti. Povinnosti však volají a Honza se synem opouští tento vesnický ráj, aby se vrátil zpátky do reality... Humorná romantická komedie Tomáš Vorla je prvním dílem jeho lesní trilogie.
    70%
    Programátor Honza vyráží se svým synkem na víkend na vesnici, aby si odpočnul od hektického pracovního života ve městě. Nejprve se nedokáže vzdát své závislosti na technologiích a neustále visí na notebooku a mobilu a to až do chvíle, kdy mu doslova učaruje krásná mladá žena Markéta, která bydlí se svou babičkou v roztomilé chaloupce. Postupně se seznamují s místními figurkami a s životem na vesnici a z jejich víkendového výletu se rázem stává několikatýdenní pobyt plný pohody a radosti. Povinnosti však volají a Honza se synem opouští tento vesnický ráj, aby se vrátil zpátky do reality... Humorná romantická komedie Tomáš Vorla je prvním dílem jeho lesní trilogie.
    12
  • Spanilá jízda
    Spanilá jízda (1963)
    FilmRole: šlechtic
    • VOYO
    V husitských dobách se náboženská pravda šířila i na hrotech zbraní. Když se husté chystají na výpad do Norimberka, aby tam ohájili své učení, mladý velitel jízdní výpravy, jemuž zlotřilý křižák kdysi unesl nevěstu, to chápe jako příležitost k osobní mstě. Oldřich Daněk se sice snažil nastolit osobitý výklad historických událostí, přemýtá o tom, kam vede zaslepená touha trestat zlý skutek dalším ukrutenstvím, avšak jeho verze působí příliš tezovitě a neživotně, nepovznesla se nad popisně ilustrované výjevy ze starých letopisů českých.
    69%
    V husitských dobách se náboženská pravda šířila i na hrotech zbraní. Když se husté chystají na výpad do Norimberka, aby tam ohájili své učení, mladý velitel jízdní výpravy, jemuž zlotřilý křižák kdysi unesl nevěstu, to chápe jako příležitost k osobní mstě. Oldřich Daněk se sice snažil nastolit osobitý výklad historických událostí, přemýtá o tom, kam vede zaslepená touha trestat zlý skutek dalším ukrutenstvím, avšak jeho verze působí příliš tezovitě a neživotně, nepovznesla se nad popisně ilustrované výjevy ze starých letopisů českých.
    13
  • Návrat ztraceného syna
    Návrat ztraceného syna (1966)
    FilmRole: ředitel
    • VOYO
    • iVysílání
    Ač se tento snímek tváří jako výpověď o hluboké psychické krizi jednoho vědeckého pracovníka, který se pokusil o sebevraždu, ve skutečnosti přerůstává v zamyšlení nad stavem tehdejší společnosti, stěží napomáhající optimálnímu rozvoji citlivější osobnosti. Zaujme vylíčení, jak necitelně se k sobě lidé dokáží chovat, sugestivně je vypodobněna hlavně nedůvěra ke všemu, co vybočuje ze zaběhnutých, mlčky a slepě uznávaných pravidel.
    Žánry:Drama
    69%
    Ač se tento snímek tváří jako výpověď o hluboké psychické krizi jednoho vědeckého pracovníka, který se pokusil o sebevraždu, ve skutečnosti přerůstává v zamyšlení nad stavem tehdejší společnosti, stěží napomáhající optimálnímu rozvoji citlivější osobnosti. Zaujme vylíčení, jak necitelně se k sobě lidé dokáží chovat, sugestivně je vypodobněna hlavně nedůvěra ke všemu, co vybočuje ze zaběhnutých, mlčky a slepě uznávaných pravidel.
    Žánry:Drama
    14
  • Něžný barbar
    Něžný barbar (1989)
    Film
    Přepis Hrabalovy autibiograficky laděné předlohy sice naznačuje určitou poetičnost, hájí naivismus jako životní princip, avšak zasazení do libeňské periferie 50. let je příliš povrchní, zúžená na neškodné bohémství. Ani postižení skutečných postav ( byť pánové Hrabal, Bondy a Boudník nejsou přímo jmrnováni ) není nijak oslnivé, jakkoli žijí tak říkajíc mimo reálný časoprostor, oddávajíce se svérázným diskuzím o umění a životě.
    Žánry:Komedie
    68%
    Přepis Hrabalovy autibiograficky laděné předlohy sice naznačuje určitou poetičnost, hájí naivismus jako životní princip, avšak zasazení do libeňské periferie 50. let je příliš povrchní, zúžená na neškodné bohémství. Ani postižení skutečných postav ( byť pánové Hrabal, Bondy a Boudník nejsou přímo jmrnováni ) není nijak oslnivé, jakkoli žijí tak říkajíc mimo reálný časoprostor, oddávajíce se svérázným diskuzím o umění a životě.
    Žánry:Komedie
    15
  • 16
  • Ene bene
    Ene bene (2000)
    FilmRole: Jan Zach
    Mladá studentka se vrací do rodného městečka, rozervaná trýznivou láskou ke svému učiteli angličtiny. Její matka se však zajímá jen o volby a vítězství "její", tedy té pravé strany, zatímco otec si libuje v přehánění svých zdravotních problémů. Dívka nakonec musí sedět ve volební komisi, kde se všichni nudí a vymýšlejí si různé způsoby, jak se zabavit. Když se s dívkou přes mobil učitel rozejde, tak v zuřivosti roztrhá všechny platné volební lístky. Ale co? Vždyť se dá dotazy v okolních obvodech odvodit průměr. Život - a někdy i smrt - jsou totiž důležitější.
    Žánry:Komedie
    67%
    Mladá studentka se vrací do rodného městečka, rozervaná trýznivou láskou ke svému učiteli angličtiny. Její matka se však zajímá jen o volby a vítězství "její", tedy té pravé strany, zatímco otec si libuje v přehánění svých zdravotních problémů. Dívka nakonec musí sedět ve volební komisi, kde se všichni nudí a vymýšlejí si různé způsoby, jak se zabavit. Když se s dívkou přes mobil učitel rozejde, tak v zuřivosti roztrhá všechny platné volební lístky. Ale co? Vždyť se dá dotazy v okolních obvodech odvodit průměr. Život - a někdy i smrt - jsou totiž důležitější.
    Žánry:Komedie
    17
  • Pět holek na krku
    Pět holek na krku (1967)
    FilmRole: otec Nataši
    Přecitlivělá dospívající školačka má smůlu, že je dcerou důležitého funkcionáře. Snaží se kupovat pořízeň svých spolužaček různými dárky a úsluhami, ale ty přesto využijí první příležitosti, aby zradili její důvěru a zesměšnily i první něžnou lásku, Jen zdánlivě dětský příběh se vyznačuje hlubokou znalostí lidských povah, v nichž se již od dětství tají budoucí charakterové vady. Je to výtečně napsaný, inscenovaný i zahraný příběh, dotýkající se celospolečenského mravního klimatu.
    67%
    Přecitlivělá dospívající školačka má smůlu, že je dcerou důležitého funkcionáře. Snaží se kupovat pořízeň svých spolužaček různými dárky a úsluhami, ale ty přesto využijí první příležitosti, aby zradili její důvěru a zesměšnily i první něžnou lásku, Jen zdánlivě dětský příběh se vyznačuje hlubokou znalostí lidských povah, v nichž se již od dětství tají budoucí charakterové vady. Je to výtečně napsaný, inscenovaný i zahraný příběh, dotýkající se celospolečenského mravního klimatu.
    18
  • Prodavač humoru
    Prodavač humoru (1984)
    FilmRole: Fabián

    Jiří Krejčík natočil hořce výsměšný pohled do zákulisí zábavního průmyslu, bez velké nadsázky vylíčil poměry, jaké panují v jedné agentuře nabízející " lidovou zábavu ". Snadno si všimneme až chytilovsky agresivního útoku na mravně zdevastované prostředí, které ponižuje každého, kdo se mu nehodlá zcela přizpůsobit. Július Satinský tu zpola dojemně, zpola v karikatuře vytvořil člověka, který ještě balancuje na hraně mezi svědomím a jeho zaprodáním.

    Žánry:Komedie
    66%

    Jiří Krejčík natočil hořce výsměšný pohled do zákulisí zábavního průmyslu, bez velké nadsázky vylíčil poměry, jaké panují v jedné agentuře nabízející " lidovou zábavu ". Snadno si všimneme až chytilovsky agresivního útoku na mravně zdevastované prostředí, které ponižuje každého, kdo se mu nehodlá zcela přizpůsobit. Július Satinský tu zpola dojemně, zpola v karikatuře vytvořil člověka, který ještě balancuje na hraně mezi svědomím a jeho zaprodáním.

    Žánry:Komedie
    19
  • Pan Tau
    Pan Tau (1988)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    Poslední setkání s kouzelným panem Tau v příběhu, který je určen nejen dětem. Jeho hrdinou je herec Rudolf Karásek, který byl před patnácti lety slavným představitelem dětmi milovaného pana Tau. Dnes už jen vzpomíná na zašlou slávu a hledá útěchu v alkoholu. Jednoho dne se ovšem v jeho vilce, kde žije se svou dcerou Hankou a jejími dvěma syny, objeví barrandovský zaměstnanec a předá mu scénář na nový film o Panu Tau. Už při zkouškách některých scén se však ukáže, že Karásek na obtížnou roli nestačí. Režisér se začne poohlížet po náhradě nebo po dublovi. Asistentka Alena mu přivede pana Nováka, který jako by panu Tau z oka vypadl. Ten bravurně zvládne všechny náročné scény. Karásek začíná žárlit na dvojníkovy úspěchy i na jeho oblibu u dětí, které ve filmu hrají. Na klidu mu nepřidají ani náhodně vyslechnuté a nepříliš lichotivé režisérovy poznámky na svou adresu. Po řadě zmatků a dokonce záměn Karáska a Nováka se štáb přesune do Tater, aby tu natočil exteriérové scény. Tady se herec rozzlobí a prohlásí, že žádného dvojníka nepotřebuje, a když si dubl narazí koleno při autonehodě, sám zahraje náročnou scénu v hořícím letadle. Znovu získá ztracené sebevědomí a dokonce získá v divadle roli Cyrana. Natáčení končí a pana Nováka najednou nikdo nemůže najít. Prostě zmizel. Teprve závěrečný záběr potvrdí, že tajemný pan Novák byl skutečný pan Tau, a tak se realita filmu opět vrací k pohádkovosti.
    64%
    Poslední setkání s kouzelným panem Tau v příběhu, který je určen nejen dětem. Jeho hrdinou je herec Rudolf Karásek, který byl před patnácti lety slavným představitelem dětmi milovaného pana Tau. Dnes už jen vzpomíná na zašlou slávu a hledá útěchu v alkoholu. Jednoho dne se ovšem v jeho vilce, kde žije se svou dcerou Hankou a jejími dvěma syny, objeví barrandovský zaměstnanec a předá mu scénář na nový film o Panu Tau. Už při zkouškách některých scén se však ukáže, že Karásek na obtížnou roli nestačí. Režisér se začne poohlížet po náhradě nebo po dublovi. Asistentka Alena mu přivede pana Nováka, který jako by panu Tau z oka vypadl. Ten bravurně zvládne všechny náročné scény. Karásek začíná žárlit na dvojníkovy úspěchy i na jeho oblibu u dětí, které ve filmu hrají. Na klidu mu nepřidají ani náhodně vyslechnuté a nepříliš lichotivé režisérovy poznámky na svou adresu. Po řadě zmatků a dokonce záměn Karáska a Nováka se štáb přesune do Tater, aby tu natočil exteriérové scény. Tady se herec rozzlobí a prohlásí, že žádného dvojníka nepotřebuje, a když si dubl narazí koleno při autonehodě, sám zahraje náročnou scénu v hořícím letadle. Znovu získá ztracené sebevědomí a dokonce získá v divadle roli Cyrana. Natáčení končí a pana Nováka najednou nikdo nemůže najít. Prostě zmizel. Teprve závěrečný záběr potvrdí, že tajemný pan Novák byl skutečný pan Tau, a tak se realita filmu opět vrací k pohádkovosti.
    20
  • Byli jsme to my?
    Byli jsme to my? (1990)
    FilmRole: Jonáš
    Divadelní režisér naráží na nezájem a nezodpovědnost hereckého souboru, jehož členové intrikují a shánějí se po vedlejších příjmech. Unavený a nemocný umělec chce svou práci dokončit za každou cenu. Aktualizovaný přepis divadelní hry, kterou na počátku 80. let inscenoval Evald Schorm. V autorské interpretaci A. M. se z působivé výpovědi o mravním úpadku v letech normalizace stala plochá postrevoluční agitka. Tvůrci se dostalo poct na festivalu v Karlových Varech, kvůli jehož termínu byly uspěchány dokončovací práce. Kritika ráda předvedla svoji nezaujatost a byla jednohlasně nemilosrdná.
    Žánry:Drama
    64%
    Divadelní režisér naráží na nezájem a nezodpovědnost hereckého souboru, jehož členové intrikují a shánějí se po vedlejších příjmech. Unavený a nemocný umělec chce svou práci dokončit za každou cenu. Aktualizovaný přepis divadelní hry, kterou na počátku 80. let inscenoval Evald Schorm. V autorské interpretaci A. M. se z působivé výpovědi o mravním úpadku v letech normalizace stala plochá postrevoluční agitka. Tvůrci se dostalo poct na festivalu v Karlových Varech, kvůli jehož termínu byly uspěchány dokončovací práce. Kritika ráda předvedla svoji nezaujatost a byla jednohlasně nemilosrdná.
    Žánry:Drama
    21
  • Straka v hrsti
    Straka v hrsti (1983)
    FilmRole: Lichvář
    Tento experimentální počin Juraje Herze, inspirovaný středověkými texty (Mastičkář), stíhaly od samého počátku nesnáze: policie vyšetřovala obvinění z pornografičnosti, pohodlní nebyli ani muzikanti ze zakázaného Pražského výběru - a výsledkem byl mnoholetý zákaz. Na plátna kin se Straka v hrsti dostala až počátkem 90. let. Snímek zdůrazňuje alegoričnost celého příběhu, režisér zvolil stylizované kostýmy, vyprávění vtiskl rozměr novodobé kramářské hry s rockovými zpěvy a tanci.
    Režie:Juraj Herz
    62%
    Tento experimentální počin Juraje Herze, inspirovaný středověkými texty (Mastičkář), stíhaly od samého počátku nesnáze: policie vyšetřovala obvinění z pornografičnosti, pohodlní nebyli ani muzikanti ze zakázaného Pražského výběru - a výsledkem byl mnoholetý zákaz. Na plátna kin se Straka v hrsti dostala až počátkem 90. let. Snímek zdůrazňuje alegoričnost celého příběhu, režisér zvolil stylizované kostýmy, vyprávění vtiskl rozměr novodobé kramářské hry s rockovými zpěvy a tanci.
    Režie:Juraj Herz
    22
  • Lucie a zázraky
    Lucie a zázraky (1970)
    FilmRole: strážník
    • VOYO
    62%
    23
  • Past na kachnu
    Past na kachnu (1978)
    FilmRole: ing. Kulich
    • VOYO
    V kufru vozu taxikáře Koukala (Miroslav Macháček) je při namátkové silniční kontrole nalezena mrtvola nahého muže. Případ dostává na starost major Mlynář (Milan Sandhaus) se svým týmem. Taxikář Koukal se při výslechu zapřísahá, že o ničem neví, navíc je i ochoten s policisty spolupracovat. Uvádí, že často vozil své zákazníky za tučnou odměnu do pokoutní herny, kde se hrály hazardní hry. Mrtvola je identifikována jako cizinec, Rakušan Mitrik, kterého odvezl do herny další taxikář Kvěch (Jiří Zahájský). Ale jak se tělo Mitrika dostalo do kufru Koukalova auta, nikdo neví. Krátce po propuštění je podezřelý taxikář Koukal zavražděn. Nakonec se zjistí, že nejde pouze o hazardní hry, ale také o tvrdé drogy, heroin, které převáží přes hranice turecký pašerák Ogla. Policií je vytipováno několik osob, taxikáři Písecký a Kvěch a rovněž bývalá Koukalova milenka, servírka Romana Záveská (Jana Andresíková).
    Žánry:DramaKrimi
    61%
    V kufru vozu taxikáře Koukala (Miroslav Macháček) je při namátkové silniční kontrole nalezena mrtvola nahého muže. Případ dostává na starost major Mlynář (Milan Sandhaus) se svým týmem. Taxikář Koukal se při výslechu zapřísahá, že o ničem neví, navíc je i ochoten s policisty spolupracovat. Uvádí, že často vozil své zákazníky za tučnou odměnu do pokoutní herny, kde se hrály hazardní hry. Mrtvola je identifikována jako cizinec, Rakušan Mitrik, kterého odvezl do herny další taxikář Kvěch (Jiří Zahájský). Ale jak se tělo Mitrika dostalo do kufru Koukalova auta, nikdo neví. Krátce po propuštění je podezřelý taxikář Koukal zavražděn. Nakonec se zjistí, že nejde pouze o hazardní hry, ale také o tvrdé drogy, heroin, které převáží přes hranice turecký pašerák Ogla. Policií je vytipováno několik osob, taxikáři Písecký a Kvěch a rovněž bývalá Koukalova milenka, servírka Romana Záveská (Jana Andresíková).
    Žánry:DramaKrimi
    24
  • Komediant
    Komediant (1984)
    FilmRole: starý muž z Kamenice
    61%
    25
  • Život na zámku
    Život na zámku (1995)
    SeriálRole: notář Kubr
    Na obrazovky České televize se znovu vrací jeden z nejoblíbenějších a nejsledovanějších seriálů ze současnosti - dvaapadesátidílný Život na zámku. Potkáme se opět s početnou rodinou Králových, s babičkou J. Jiráskové, doktorem Králem v podání T. Töpfera, jeho ženou, profesorkou gymnázia (hraje K. Macháčková), dcerou Simonou (K. Hrachovcová) a synem Otakarem (P. Rajchert). Jádrem všech příběhů seriálu jsou osudy rodiny, žijící v menším českém městě, budeme sledovat jejich snahu o výměnu bytu a získání nové ordinace, problémy se zamilovaným synem, nezdárným studentem, i dcerou, která by se ráda stala novinářkou. (zdroj: ČT) Jádrem všech příběhů seriálu, které se odehrávají v naší současnosti, jsou osudy rodiny, žijící v menším českém městě. Společným jmenovatelem chování i jednání všech postav seriálu je hledání nového životního stylu. Herecké obsazení je hvězdné a diváci se mohou těšit na své oblíbené herce, kteří v seriálu hrají: V. Brodský, S. Zázvorková, B. Bohdanová, J. Vinklář, J. Lábus, M. Kopecký, V. Vydra, L. Švormová a mnoho dalších. Natáčení seriálu začalo na jaře r. 1994 a skončilo poslední klapkou v barrandovských ateliérech v říjnu 1998.
    Žánry:DramaKomedieRodinný
    59%
    Na obrazovky České televize se znovu vrací jeden z nejoblíbenějších a nejsledovanějších seriálů ze současnosti - dvaapadesátidílný Život na zámku. Potkáme se opět s početnou rodinou Králových, s babičkou J. Jiráskové, doktorem Králem v podání T. Töpfera, jeho ženou, profesorkou gymnázia (hraje K. Macháčková), dcerou Simonou (K. Hrachovcová) a synem Otakarem (P. Rajchert). Jádrem všech příběhů seriálu jsou osudy rodiny, žijící v menším českém městě, budeme sledovat jejich snahu o výměnu bytu a získání nové ordinace, problémy se zamilovaným synem, nezdárným studentem, i dcerou, která by se ráda stala novinářkou. (zdroj: ČT) Jádrem všech příběhů seriálu, které se odehrávají v naší současnosti, jsou osudy rodiny, žijící v menším českém městě. Společným jmenovatelem chování i jednání všech postav seriálu je hledání nového životního stylu. Herecké obsazení je hvězdné a diváci se mohou těšit na své oblíbené herce, kteří v seriálu hrají: V. Brodský, S. Zázvorková, B. Bohdanová, J. Vinklář, J. Lábus, M. Kopecký, V. Vydra, L. Švormová a mnoho dalších. Natáčení seriálu začalo na jaře r. 1994 a skončilo poslední klapkou v barrandovských ateliérech v říjnu 1998.
    Žánry:DramaKomedieRodinný
    26
  • Lovec senzací
    Lovec senzací (1988)
    FilmRole: Samek
    59%
    27
  • Přátelé bermudského trojúhelníku
    Přátelé bermudského trojúhelníku (1987)
    FilmRole: 3. Linka do Prahy - náměstek
    • VOYO
    57%
    28
  • Nemocný bílý slon
    Nemocný bílý slon (1990)
    FilmRole: Kemr
    Neprávem pozapomenutý „příběh člověka, který na chvíli uvěřil“ – ředitele rozestavěného kulturního domu. V satirickém panoptiku z československé produkce nechybí ani postava architekta, která ústy Leoše Suchařípy promluví o své profesi. Představení bude předcházet několik ukázek ze starších domácích filmů, jejichž protagonistou je architekt, vybraných a komentovaných v souvislostech dějin architektury pozdního státního socialismu teoretiky a historiky architektury Lukášem Beranem a Karolínou Jirkalovou.
    Žánry:KomedieParodie
    57%
    Neprávem pozapomenutý „příběh člověka, který na chvíli uvěřil“ – ředitele rozestavěného kulturního domu. V satirickém panoptiku z československé produkce nechybí ani postava architekta, která ústy Leoše Suchařípy promluví o své profesi. Představení bude předcházet několik ukázek ze starších domácích filmů, jejichž protagonistou je architekt, vybraných a komentovaných v souvislostech dějin architektury pozdního státního socialismu teoretiky a historiky architektury Lukášem Beranem a Karolínou Jirkalovou.
    Žánry:KomedieParodie
    29
  • Aeiou
    Aeiou (1979)
    Film
    Přípravy snímku O básničky nikdo nestojí podle námětu Vladimíra Poštulky začaly počátkem roku 1978. Po dvou letech nenápadné realizace byl v březnu 1980 dokončen pod změněným názvem AEIOU a na FAMU nastaly zmatky a nefalšovaný strach v profesorském sboru. Proč? Co bylo příčinou? (Letní filmová škola Uherské Hradiště) Středoškolák přivede spolužačku do jiného stavu. Před následky uteče do Prahy. Chce se stát básníkem, ale skončí jako příslušník VB někde v pohraničí. "Montáž normalizačních nepatřičností" vznikla podle stejného námětu jako jiný neoficiální studentský projekt Evžen mezi námi. Do distribuce byl uveden společně s jiným proslulým "famáckým" skandálem - Nezvaným hostem V. Venclíka.
    Žánry:Drama
    57%
    Přípravy snímku O básničky nikdo nestojí podle námětu Vladimíra Poštulky začaly počátkem roku 1978. Po dvou letech nenápadné realizace byl v březnu 1980 dokončen pod změněným názvem AEIOU a na FAMU nastaly zmatky a nefalšovaný strach v profesorském sboru. Proč? Co bylo příčinou? (Letní filmová škola Uherské Hradiště) Středoškolák přivede spolužačku do jiného stavu. Před následky uteče do Prahy. Chce se stát básníkem, ale skončí jako příslušník VB někde v pohraničí. "Montáž normalizačních nepatřičností" vznikla podle stejného námětu jako jiný neoficiální studentský projekt Evžen mezi námi. Do distribuce byl uveden společně s jiným proslulým "famáckým" skandálem - Nezvaným hostem V. Venclíka.
    Žánry:Drama
    30
  • Vrak
    Vrak (1983)
    FilmRole: Feldek
    55%
    31
  • Skřivánčí ticho
    Skřivánčí ticho (1989)
    FilmRole: Borový
    Velkým zklamáním pro příznivce Antonína Máši byl ambiciózní snímek Skřivánčí ticho, který měl premiéru v květnu 1990. Režisér si v něm předsevzal postihnout osobní i uměleckou krizi jednoho umělce, skladatele vážné hudby, který odchází na venkov, aby si tam uspořádal myšlenky i načerpal inspiraci. Společenská moralita však vyznívá falešně, stěží dokáže přesvědčit jak o životnosti jednotlivých hrdinů, tak o uvěřitelnosti událostí, jimiž procházejí. Autorský Mášův projekt byl s rozpaky přijat již v době svého vzniku a časový odstup jeho nedostatky, zvláště samolibou sebevzhlíživost, ještě umocnil.
    Žánry:Drama
    54%
    Velkým zklamáním pro příznivce Antonína Máši byl ambiciózní snímek Skřivánčí ticho, který měl premiéru v květnu 1990. Režisér si v něm předsevzal postihnout osobní i uměleckou krizi jednoho umělce, skladatele vážné hudby, který odchází na venkov, aby si tam uspořádal myšlenky i načerpal inspiraci. Společenská moralita však vyznívá falešně, stěží dokáže přesvědčit jak o životnosti jednotlivých hrdinů, tak o uvěřitelnosti událostí, jimiž procházejí. Autorský Mášův projekt byl s rozpaky přijat již v době svého vzniku a časový odstup jeho nedostatky, zvláště samolibou sebevzhlíživost, ještě umocnil.
    Žánry:Drama
    32
  • Muž na útěku
    Muž na útěku (1968)
    FilmRole: spisovatel
    Agenti jsou věční: skupinka tajemných cizinců organizuje útěk odsouzeného válečného zločince, aby ho potrestala podle svých představ ještě pádněji za neodhalené masové vraždy. Ve filmu si snadno všimneme několika neobratně prolínaných rovin: zvažování etického hlediska osobní msty na jedné straně a akčního žánru plného napětí na straně druhé. Ani obsazení neznámých tváří nepomohlo k dosažení potřebné autenticity, tím méně k jakékoli myšlenkové naléhavosti.
    Žánry:DramaKrimi
    51%
    Agenti jsou věční: skupinka tajemných cizinců organizuje útěk odsouzeného válečného zločince, aby ho potrestala podle svých představ ještě pádněji za neodhalené masové vraždy. Ve filmu si snadno všimneme několika neobratně prolínaných rovin: zvažování etického hlediska osobní msty na jedné straně a akčního žánru plného napětí na straně druhé. Ani obsazení neznámých tváří nepomohlo k dosažení potřebné autenticity, tím méně k jakékoli myšlenkové naléhavosti.
    Žánry:DramaKrimi
    33
  • Šance
    Šance (1971)
    FilmRole: herec
    51%
    34
  • Poslední mejdan
    Poslední mejdan (1983)
    FilmRole: primář
    50%
    35
  • Anděl svádí ďábla
    Anděl svádí ďábla (1988)
    FilmRole: Hazard
    • VOYO
    Volné pokračování komedie Anděl s ďáblem v těle dál sleduje andělskou Renátu, provdanou za bankéře, a její souboj s bývalou majitelkou nevěstince Riviéra. Opět můžete nahlédnout do zákulisí zámečku Riviéra na pražské periferii, kde se pod rouškou exkluzívního nočního podniku skrývá nevěstinec pro společenskou smetánku. Děj se odehrává v roce 1930 a přestože od událostí prvního dílu uplynulo již několik let, vášně rozpoutané tehdejšími intrikami stále nevychladly. Opět se můžete setkat s Renátou zvanou Anděl, dříve prostitukou nyní manželkou bankéře Justice a majitelkou Riviéry. Elegantní Madame, které podnik patřil předtím a nyní tu pracuje jako pouhá ředitelka a osnuje nové intriky, aby získala zpět vše, co ztratila a současně zničila Renatu. Nástrojem její pomsty se má stát šarmantní sňatkový podvodník Jaroslav, kterého v podniku uvede jako barona Slawického. Podaří se jí probudit Renatin zájem a tak se zdá, že past brzy zaklapne. Jenže vše nakonec dopadne jinak.
    Žánry:KomedieErotický
    49%
    Volné pokračování komedie Anděl s ďáblem v těle dál sleduje andělskou Renátu, provdanou za bankéře, a její souboj s bývalou majitelkou nevěstince Riviéra. Opět můžete nahlédnout do zákulisí zámečku Riviéra na pražské periferii, kde se pod rouškou exkluzívního nočního podniku skrývá nevěstinec pro společenskou smetánku. Děj se odehrává v roce 1930 a přestože od událostí prvního dílu uplynulo již několik let, vášně rozpoutané tehdejšími intrikami stále nevychladly. Opět se můžete setkat s Renátou zvanou Anděl, dříve prostitukou nyní manželkou bankéře Justice a majitelkou Riviéry. Elegantní Madame, které podnik patřil předtím a nyní tu pracuje jako pouhá ředitelka a osnuje nové intriky, aby získala zpět vše, co ztratila a současně zničila Renatu. Nástrojem její pomsty se má stát šarmantní sňatkový podvodník Jaroslav, kterého v podniku uvede jako barona Slawického. Podaří se jí probudit Renatin zájem a tak se zdá, že past brzy zaklapne. Jenže vše nakonec dopadne jinak.
    Žánry:KomedieErotický
    36
  • UŽ
    (1995)
    FilmRole: Boháč - seladon

    Příběh s nadsázkou vypráví příběh z karlínského podsvětí o začínající prostitutce, jejím dobráckém pasákovi a o neúplatném policistovi z místního jezdeckého oddílu. Všechny tři postavy hrají role, které jim příliš nesedí. Venkovská dívka Valentýna se dostane do Prahy za dosti dramatických okolností a kupodivu je ochotna stát se prostitutkou, ačkoliv se brání jít s nějakým zákazníkem. Náhodou se zaplétá do osidel, spřádaných slizkým mafiánem Pavoukem, a odmítá podporu, kterou jí nabízí zamilovaný nadstrážmistr Viktor Sokol. Pavoukův poskok Milan, řečený Šáša, by byl rád tvrdým pasákem, ale neumí to. Příběh v parodické rovině komentuje nejrůznější nešvary soudobé společnosti (válka s Němci spočívající ve vývozu plastikových trpaslíků), ale i to, že lidé jsou nuceni být tím, čím vlastně vůbec nejsou...

    Žánry:Komedie
    49%

    Příběh s nadsázkou vypráví příběh z karlínského podsvětí o začínající prostitutce, jejím dobráckém pasákovi a o neúplatném policistovi z místního jezdeckého oddílu. Všechny tři postavy hrají role, které jim příliš nesedí. Venkovská dívka Valentýna se dostane do Prahy za dosti dramatických okolností a kupodivu je ochotna stát se prostitutkou, ačkoliv se brání jít s nějakým zákazníkem. Náhodou se zaplétá do osidel, spřádaných slizkým mafiánem Pavoukem, a odmítá podporu, kterou jí nabízí zamilovaný nadstrážmistr Viktor Sokol. Pavoukův poskok Milan, řečený Šáša, by byl rád tvrdým pasákem, ale neumí to. Příběh v parodické rovině komentuje nejrůznější nešvary soudobé společnosti (válka s Němci spočívající ve vývozu plastikových trpaslíků), ale i to, že lidé jsou nuceni být tím, čím vlastně vůbec nejsou...

    Žánry:Komedie
    37
  • Dobrodružství s Blasiem
    Dobrodružství s Blasiem (1974)
    FilmRole: Blasius
    39%
    38