6.5

Ferdinand Jarkovský: Filmy a seriály

  • U pokladny stál...
    U pokladny stál... (1939)
    FilmRole: kancelářský sluha
    • VOYO
    Vlasta Burian jako ošetřovatel z nemocnice U svatého Jakuba, Kryštof Rozruch, je tamním primářem Markem požádán o laskavost. Marek si s ním na čas vymění identitu, aby mohl vyzkoušet, zda city, které k němu chová jeho vážná známost z vyšších vrstev, jsou opravdu ryzí a bez zištných záměrů. Tato malá lest, odehrávající se při společném pobytu v lázních, pak vyvolá nezadržitelný řetězec ztřeštěných situací. Vlasta Burian zde excelentně vytvořil jednu ze svých nejslavnějších rolí.
    Žánry:Komedie
    84%
    Vlasta Burian jako ošetřovatel z nemocnice U svatého Jakuba, Kryštof Rozruch, je tamním primářem Markem požádán o laskavost. Marek si s ním na čas vymění identitu, aby mohl vyzkoušet, zda city, které k němu chová jeho vážná známost z vyšších vrstev, jsou opravdu ryzí a bez zištných záměrů. Tato malá lest, odehrávající se při společném pobytu v lázních, pak vyvolá nezadržitelný řetězec ztřeštěných situací. Vlasta Burian zde excelentně vytvořil jednu ze svých nejslavnějších rolí.
    Žánry:Komedie
    1
  • Ducháček to zařídí
    Ducháček to zařídí (1938)
    FilmRole: Kolomazník, koncipient u Fauknera
    • VOYO
    • O2 TV
    Pan Ducháček je sice poněkud svérázný patron, nicméně jako koncipient advokátní kanceláře doktora Faulknera je naprosto nenahraditelný. Zejména v okamžiku, kdy se Faulkner zamiluje do sympatické Julie, dcery Alžběty z Rispaldiců. Nikdo kromě něj totiž netuší, že rozhazovačná rodina, jejíž finanční záležitosti kancelář spravuje, už nemá žádné peníze a že ji doktor z lásky k Julii financuje ze svého. Situace se vyhrotí, když advokát požádá dívku o ruku. Ona, i když ho také miluje a ke své lásce se mu přizná, odmítne, aby vyhověla své povýšené matce, pro kterou mladík není tou správnou partií. Přestože se vinou své finanční podpory Rispaldicům Faulkner sám ocitne na mizině, donutí Ducháčka, aby sehnal pětadvacet tisíc na proplacení směnky, kterou podvodně podepsal Juliin bratr. Koncipient sice peníze opatří, vzápětí však vyrazí na zámek, kde rodinu bez servítků seznámí se skutečným stavem jejich financí a počne organizovat dražbu rodinného majetku, kterým by pokryl dluhy. (TV Nova)
    Žánry:Komedie
    83%
    Pan Ducháček je sice poněkud svérázný patron, nicméně jako koncipient advokátní kanceláře doktora Faulknera je naprosto nenahraditelný. Zejména v okamžiku, kdy se Faulkner zamiluje do sympatické Julie, dcery Alžběty z Rispaldiců. Nikdo kromě něj totiž netuší, že rozhazovačná rodina, jejíž finanční záležitosti kancelář spravuje, už nemá žádné peníze a že ji doktor z lásky k Julii financuje ze svého. Situace se vyhrotí, když advokát požádá dívku o ruku. Ona, i když ho také miluje a ke své lásce se mu přizná, odmítne, aby vyhověla své povýšené matce, pro kterou mladík není tou správnou partií. Přestože se vinou své finanční podpory Rispaldicům Faulkner sám ocitne na mizině, donutí Ducháčka, aby sehnal pětadvacet tisíc na proplacení směnky, kterou podvodně podepsal Juliin bratr. Koncipient sice peníze opatří, vzápětí však vyrazí na zámek, kde rodinu bez servítků seznámí se skutečným stavem jejich financí a počne organizovat dražbu rodinného majetku, kterým by pokryl dluhy. (TV Nova)
    Žánry:Komedie
    2
  • Anton Špelec, ostrostřelec
    Anton Špelec, ostrostřelec (1932)
    FilmRole: cellista
    • VOYO
    Anton Špelec je vášnivým ostrostřelcem, který se nemůže dočkat blížící se slavnosti, kde mají být ostrostřelci z malého městečka vyznamenáni medailemi od samotného císaře. Páni generálové se však spletou a jedna medaile jim chybí. A je to právě ta Špelcova. Zklamaný hrdina zapíjí žal v místním hostinci a svému zklamání dá průchod nejen písni, ale i urážkou císaře pána...
    Žánry:Komedie
    81%
    Anton Špelec je vášnivým ostrostřelcem, který se nemůže dočkat blížící se slavnosti, kde mají být ostrostřelci z malého městečka vyznamenáni medailemi od samotného císaře. Páni generálové se však spletou a jedna medaile jim chybí. A je to právě ta Špelcova. Zklamaný hrdina zapíjí žal v místním hostinci a svému zklamání dá průchod nejen písni, ale i urážkou císaře pána...
    Žánry:Komedie
    3
  • Hotel Modrá hvězda
    Hotel Modrá hvězda (1941)
    FilmRole: vrátný
    • VOYO
    • O2 TV
    Populární herecké trio Nataša Gollová, Oldřich Nový a Adina Mandlová dva roky po Kristianovi (1939) znovu spojilo síly s režisérem Martinem Fričem, aby natočili remake romantické komedie Karla Lamače Zamilovaný hotel (Das verliebte Hotel) z roku 1933. Děj obou filmů se točí okolo titulního hotelu. Ten zdědila sebevědomá a přičinlivá Zuzana (Gollová), které se snaží jednak vzkřísit neprosperující podnik, jednak získat srdce zámožného Vladimíra (Nový), který trpí ve vztahu s elegantní Miladou (Mandlová). Oblíbená prvorepubliková komedie je založena jednak na hereckém souladu hlavních představitelů, kteří dostali velký prostor projevit svůj komediální talent, jednak na důvtipně rozehraném příběhu. Snímek byl v roce 1941 oceněn Cenou města Zlína na Filmových žních, Nataša Gollová pak obdržela národní cenu za herecký výkon. (Národní filmový archiv)
    Žánry:Komedie
    80%
    Populární herecké trio Nataša Gollová, Oldřich Nový a Adina Mandlová dva roky po Kristianovi (1939) znovu spojilo síly s režisérem Martinem Fričem, aby natočili remake romantické komedie Karla Lamače Zamilovaný hotel (Das verliebte Hotel) z roku 1933. Děj obou filmů se točí okolo titulního hotelu. Ten zdědila sebevědomá a přičinlivá Zuzana (Gollová), které se snaží jednak vzkřísit neprosperující podnik, jednak získat srdce zámožného Vladimíra (Nový), který trpí ve vztahu s elegantní Miladou (Mandlová). Oblíbená prvorepubliková komedie je založena jednak na hereckém souladu hlavních představitelů, kteří dostali velký prostor projevit svůj komediální talent, jednak na důvtipně rozehraném příběhu. Snímek byl v roce 1941 oceněn Cenou města Zlína na Filmových žních, Nataša Gollová pak obdržela národní cenu za herecký výkon. (Národní filmový archiv)
    Žánry:Komedie
    4
  • Pytlákova schovanka aneb Šlechetný milionář
    Pytlákova schovanka aneb Šlechetný milionář (1949)
    FilmRole: úředník
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    Dívka Elén žijící se svou matkou a otčímem na lesní samotě má velký pěvecký talent. V den svých dvacátých prvých narozenin utíká z domova a už ve vlaku se do ní zamiluje milionář René. Jejich cesty se brzy rozcházejí, aby se brzy mohly opět spojit. Do Elén se zamiluje houslista Pavel Sedloň a ačkoliv ho Elén nemiluje, je odhodlaná se za něj provdat. V té době René umírá vyčerpán z práce na operetě Srdce v deliriu. Je však v poslední chvíli zachráněn a vše spěje k šťastnému konci, kdy Oldřich Nový vysvětlí, jak to všechno autoři vlastně mysleli.
    79%
    Dívka Elén žijící se svou matkou a otčímem na lesní samotě má velký pěvecký talent. V den svých dvacátých prvých narozenin utíká z domova a už ve vlaku se do ní zamiluje milionář René. Jejich cesty se brzy rozcházejí, aby se brzy mohly opět spojit. Do Elén se zamiluje houslista Pavel Sedloň a ačkoliv ho Elén nemiluje, je odhodlaná se za něj provdat. V té době René umírá vyčerpán z práce na operetě Srdce v deliriu. Je však v poslední chvíli zachráněn a vše spěje k šťastnému konci, kdy Oldřich Nový vysvětlí, jak to všechno autoři vlastně mysleli.
    5
  • Roztomilý člověk
    Roztomilý člověk (1941)
    FilmRole: redakční sluha
    • VOYO
    Redaktor Viktor Bláha, hlavní hrdina veselého příběhu, si rád vymýšlí bláznivé historky a rád se baví na úkor svého okolí. Až jednoho dne narazí na roztomilou dívku, která má fantazii ještě větší než on a dokáže s ním držet krok... Komedie režiséra Martina Friče Roztomilý člověk vznikla podle románu F. X. Svobody Kašpárek. Režisér Martin Frič do hlavních rolí obsadil tehdy již slavný originální komický pár - Oldřicha Nového a Natašu Gollovou. Byli pro režiséra zárukou vysoké herecké úrovně i diváckého úspěchu. Osvědčili se mu již v komediích Eva tropí hlouposti, Kristian a Hotel Modrá hvězda. Roztomilý člověk byl bohužel jejich posledním setkáním před kamerou. V příjemné a vkusné veselohře si s chutí zahráli také Ladislav Pešek, Theodor Pištěk, Jaroslav Marvan a František Filipovský. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    77%
    Redaktor Viktor Bláha, hlavní hrdina veselého příběhu, si rád vymýšlí bláznivé historky a rád se baví na úkor svého okolí. Až jednoho dne narazí na roztomilou dívku, která má fantazii ještě větší než on a dokáže s ním držet krok... Komedie režiséra Martina Friče Roztomilý člověk vznikla podle románu F. X. Svobody Kašpárek. Režisér Martin Frič do hlavních rolí obsadil tehdy již slavný originální komický pár - Oldřicha Nového a Natašu Gollovou. Byli pro režiséra zárukou vysoké herecké úrovně i diváckého úspěchu. Osvědčili se mu již v komediích Eva tropí hlouposti, Kristian a Hotel Modrá hvězda. Roztomilý člověk byl bohužel jejich posledním setkáním před kamerou. V příjemné a vkusné veselohře si s chutí zahráli také Ladislav Pešek, Theodor Pištěk, Jaroslav Marvan a František Filipovský. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    6
  • Právě začínáme
    Právě začínáme (1946)
    FilmRole: soudní rada
    Trhovec František Diviš nabízí po jarmarcích laciné zboží, spolumajitel kočovného varieté Bohouš Vosáhlo zase nenáročnou lidovou zábavu. Velmi často se tedy potkávají. Ani jeden z nich si svou činností nevydělá na pohodlné živobytí, nepřipouštějí si však zbytečné starosti. To se ovšem změní ve chvíli, kdy jim oběma zasáhne do života malý kluk. Pepík je sirotek, nemá se o něj kdo postarat a oba jarmarečníci nedokážou odolat prosbě v dětských očích... (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    76%
    Trhovec František Diviš nabízí po jarmarcích laciné zboží, spolumajitel kočovného varieté Bohouš Vosáhlo zase nenáročnou lidovou zábavu. Velmi často se tedy potkávají. Ani jeden z nich si svou činností nevydělá na pohodlné živobytí, nepřipouštějí si však zbytečné starosti. To se ovšem změní ve chvíli, kdy jim oběma zasáhne do života malý kluk. Pepík je sirotek, nemá se o něj kdo postarat a oba jarmarečníci nedokážou odolat prosbě v dětských očích... (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    7
  • Šťastnou cestu
    Šťastnou cestu (1943)
    FilmRole: hráč v herně
    Příběh filmu Šťastnou cestu se odehrává v prostředí velkého pražského obchodního domu a vypráví o osudech pěti prodavaček. I když všechny pracují v jedné firmě, každá jde vlastní cestou za svým životním cílem. Jde o poslední dokončený protektorátní film Otakara Vávry. Byl natočen v roce 1943 podle námětu literárně debutující novinářky Olgy Horákové. Ke spolupráci si Vávra přizval osvědčený tým, kameramana Ferdinanda Pečenku, hudebního skladatele Jiřího Srnku, architekta Jana Zázvorku a střihače Antonína Zelenku. Střihače tentokrát připomínáme záměrně, protože jeho podíl na výsledné podobě filmu je zásadní. Film vznikl většinou v reálu tehdy nového pražského obchodního domu Bílá labuť. Režisér jej pojal jako dynamickou výpověď, která zachycuje rytmus moderního života. Příběhy dívek tak dostaly punc pravdivosti a životnosti. Netradiční režie, kamera, střih i civilní herecké výkony nasvědčují, jak se už v roce 1943 Otakar Vávra a jeho spolupracovníci přiblížili pracovní i umělecké metodě italského neorealismu, který slavil úspěch v kinech až o několik let později. K osvědčeným a populárním herečkám Adině Mandlové, Jiřině Štěpničkové, Haně Vítové a Nataše Gollové se režisér nebál obsadit mladičkou Janu Dítětovou. (Česká televize)
    75%
    Příběh filmu Šťastnou cestu se odehrává v prostředí velkého pražského obchodního domu a vypráví o osudech pěti prodavaček. I když všechny pracují v jedné firmě, každá jde vlastní cestou za svým životním cílem. Jde o poslední dokončený protektorátní film Otakara Vávry. Byl natočen v roce 1943 podle námětu literárně debutující novinářky Olgy Horákové. Ke spolupráci si Vávra přizval osvědčený tým, kameramana Ferdinanda Pečenku, hudebního skladatele Jiřího Srnku, architekta Jana Zázvorku a střihače Antonína Zelenku. Střihače tentokrát připomínáme záměrně, protože jeho podíl na výsledné podobě filmu je zásadní. Film vznikl většinou v reálu tehdy nového pražského obchodního domu Bílá labuť. Režisér jej pojal jako dynamickou výpověď, která zachycuje rytmus moderního života. Příběhy dívek tak dostaly punc pravdivosti a životnosti. Netradiční režie, kamera, střih i civilní herecké výkony nasvědčují, jak se už v roce 1943 Otakar Vávra a jeho spolupracovníci přiblížili pracovní i umělecké metodě italského neorealismu, který slavil úspěch v kinech až o několik let později. K osvědčeným a populárním herečkám Adině Mandlové, Jiřině Štěpničkové, Haně Vítové a Nataše Gollové se režisér nebál obsadit mladičkou Janu Dítětovou. (Česká televize)
    8
  • Revizor
    Revizor (1933)
    FilmRole: číšník
    • iVysílání
    73%
    9
  • Čapkovy povídky
    Čapkovy povídky (1947)
    FilmRole: strážník u předsedy soudu
    V roce 1947 sáhli filmaři poprvé po Čapkových Povídkách z jedné a druhé kapsy. Režisér Martin Frič si ve spolupráci se scenáristy Františkem Vlčkem a Jaroslavem Žákem vybrali pět povídek: Propuštěný, Případ s dítětem, Balada o Juraji Čupovi, Ukradený spis a Poslední soud. První je o podmínečně propuštěném trestanci, ve druhé policejní komisař hledá pachatele uneseného dítěte a poznává, jak těžké je mezi navlas si podobnými nemluvňaty najít to pravé. Třetí je sugestivním vyprávěním o náboženském fanatikovi, který z božího příkazu zabil a jde se ve sněhové vánici udat na četnickou stanici. Ve čtvrté pátrá inspektor Pištora po bytovém zloději, který omylem ukradl tajné spisy generálního štábu, a v poslední povídce se dozvíme, že je-li na některé hříšníky pozemská spravedlnost krátká, trestu stejně neujdou. Trvalou hodnotou filmu jsou herecké výkony hlavních protagonistů - byli to Jaroslav Marvan, Jaroslav Průcha, František Filipovský, Theodor Pištěk, František Kovářík a František Smolík. (Česká televize)
    73%
    V roce 1947 sáhli filmaři poprvé po Čapkových Povídkách z jedné a druhé kapsy. Režisér Martin Frič si ve spolupráci se scenáristy Františkem Vlčkem a Jaroslavem Žákem vybrali pět povídek: Propuštěný, Případ s dítětem, Balada o Juraji Čupovi, Ukradený spis a Poslední soud. První je o podmínečně propuštěném trestanci, ve druhé policejní komisař hledá pachatele uneseného dítěte a poznává, jak těžké je mezi navlas si podobnými nemluvňaty najít to pravé. Třetí je sugestivním vyprávěním o náboženském fanatikovi, který z božího příkazu zabil a jde se ve sněhové vánici udat na četnickou stanici. Ve čtvrté pátrá inspektor Pištora po bytovém zloději, který omylem ukradl tajné spisy generálního štábu, a v poslední povídce se dozvíme, že je-li na některé hříšníky pozemská spravedlnost krátká, trestu stejně neujdou. Trvalou hodnotou filmu jsou herecké výkony hlavních protagonistů - byli to Jaroslav Marvan, Jaroslav Průcha, František Filipovský, Theodor Pištěk, František Kovářík a František Smolík. (Česká televize)
    10
  • Nezlobte dědečka
    Nezlobte dědečka (1934)
    FilmRole: domovník
    Přepis divadelní hry E. A. Longena V tlamě velryby (z repertoáru Divadla V. Buriana). Fraška plná zápletek, převleků a všelijakých taškařic včetně jazykových parodií, to vše jen pro to, aby se Burian před kamerou vyřádil stejně jako na jevišti. Vlasta Burian zde vytvořil postavu Emana Pípy, kterého z finanční tísně má zachránit příjezd strýčka Jonáše z Ameriky. Eman měl rád Lidušku (A. Mandlová), ta si však vzala jeho bratrance Adolfa (Č. Šlégl). Eman se opije a tropí výtržnost – je odveden na psychiatrii, kde potkal dalšího svého příbuzného strýce Hanibala (T. Pištěk). Ten se zase souží pro tetu Matyldu, která však čeká na příjezd Jonáše, aby si ho vzala. Adolf si potřebuje vyřídit záležitost s bývalou milenkou (L. Hermanová), proto přemluví Emana, aby se přestrojil za strýčka Jonáše a tím odlákal pozornost jeho ženy. A tak začíná bláznivá komedie – vše končí příjezdem pravého strýčka. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    72%
    Přepis divadelní hry E. A. Longena V tlamě velryby (z repertoáru Divadla V. Buriana). Fraška plná zápletek, převleků a všelijakých taškařic včetně jazykových parodií, to vše jen pro to, aby se Burian před kamerou vyřádil stejně jako na jevišti. Vlasta Burian zde vytvořil postavu Emana Pípy, kterého z finanční tísně má zachránit příjezd strýčka Jonáše z Ameriky. Eman měl rád Lidušku (A. Mandlová), ta si však vzala jeho bratrance Adolfa (Č. Šlégl). Eman se opije a tropí výtržnost – je odveden na psychiatrii, kde potkal dalšího svého příbuzného strýce Hanibala (T. Pištěk). Ten se zase souží pro tetu Matyldu, která však čeká na příjezd Jonáše, aby si ho vzala. Adolf si potřebuje vyřídit záležitost s bývalou milenkou (L. Hermanová), proto přemluví Emana, aby se přestrojil za strýčka Jonáše a tím odlákal pozornost jeho ženy. A tak začíná bláznivá komedie – vše končí příjezdem pravého strýčka. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    11
  • Mrtvý mezi živými
    Mrtvý mezi živými (1946)
    FilmRole: úředník na poštovním ředitelství
    Film Mrtvý mezi živými natočil v roce 1946 režisér Bořivoj Zeman – byl to jeho režijní celovečerní debut. Pro Karla Högera, který v něm dostal hlavní roli, se stal druhou výraznou příležitostí přehrát se od rolí milovnických do rolí charakterních. Mrtvý mezi živými dal Högerovi příležitost poprvé rozestřít v postavě poštovního úředníka Valty problém osobní statečnosti a zbabělosti, který byl v ději navozen faktem, že jako poštovní úředník odmítl při přepadení pošty riskovat život pro záchranu peněz, které mu byly svěřeny. V kontextu právě překonané nacistické okupace tento problém osobní statečnosti nabýval mimořádně palčivého významu. (Česká televize)
    72%
    Film Mrtvý mezi živými natočil v roce 1946 režisér Bořivoj Zeman – byl to jeho režijní celovečerní debut. Pro Karla Högera, který v něm dostal hlavní roli, se stal druhou výraznou příležitostí přehrát se od rolí milovnických do rolí charakterních. Mrtvý mezi živými dal Högerovi příležitost poprvé rozestřít v postavě poštovního úředníka Valty problém osobní statečnosti a zbabělosti, který byl v ději navozen faktem, že jako poštovní úředník odmítl při přepadení pošty riskovat život pro záchranu peněz, které mu byly svěřeny. V kontextu právě překonané nacistické okupace tento problém osobní statečnosti nabýval mimořádně palčivého významu. (Česká televize)
    12
  • U nás v Kocourkově
    U nás v Kocourkově (1934)
    FilmRole: kantýnský Macourek
    Do malého městečka Kocourkova se má po patnácti letech vrátit místní rodák Jalovec, který se v jakési domorodé válce stal hrdinou mezinárodního věhlasu. Celé městečko se chystá na oslavu. Jeho otec - starý pytlák, právě propuštěný z vězení - však v poslední chvíli dostane telegram, že syn nepřijede. Vítací ovace už ale nelze zastavit, a proto vyrazí celé město na nádraží, kde mají hrdinu uvítat. Z vlaku náhodou vystoupí vykutálený trestanec na útěku Ferdinand Kaplan, který se během cesty stihl převléct do smokingu. Všichni ho pokládají za očekávaného hrdinu. Později je dokonce zvolen starostou Kocourkova. Vnese do městečka plno rozruchu a novostí. Avšak i ta nejrafinovanější lež má krátké nohy...
    Žánry:Komedie
    71%
    Do malého městečka Kocourkova se má po patnácti letech vrátit místní rodák Jalovec, který se v jakési domorodé válce stal hrdinou mezinárodního věhlasu. Celé městečko se chystá na oslavu. Jeho otec - starý pytlák, právě propuštěný z vězení - však v poslední chvíli dostane telegram, že syn nepřijede. Vítací ovace už ale nelze zastavit, a proto vyrazí celé město na nádraží, kde mají hrdinu uvítat. Z vlaku náhodou vystoupí vykutálený trestanec na útěku Ferdinand Kaplan, který se během cesty stihl převléct do smokingu. Všichni ho pokládají za očekávaného hrdinu. Později je dokonce zvolen starostou Kocourkova. Vnese do městečka plno rozruchu a novostí. Avšak i ta nejrafinovanější lež má krátké nohy...
    Žánry:Komedie
    13
  • Dobrý voják Švejk
    Dobrý voják Švejk (1931)
    FilmRole: host v hospodě
    Volný sled nejznámějších scén z populárního Haškova románu. Obavy o komerční úspěch u co nejširších diváckých vrstev přiměly autory ke zkreslujícím změnám: např. polní kurát Katz se změnil ve štábního lékaře . Kompletní kopie se ale nedochovala (protože se nedochovaly části původního negativu, byl film v 50. letech doplněn o vysvětlující mezititulky, nahrazující chybějící scény). Film byl následníkem němých filmů Karla Nolla, a předchůdcem dvojdílné komedie s Rudolfem Hrušínským.
    Žánry:Komedie
    70%
    Volný sled nejznámějších scén z populárního Haškova románu. Obavy o komerční úspěch u co nejširších diváckých vrstev přiměly autory ke zkreslujícím změnám: např. polní kurát Katz se změnil ve štábního lékaře . Kompletní kopie se ale nedochovala (protože se nedochovaly části původního negativu, byl film v 50. letech doplněn o vysvětlující mezititulky, nahrazující chybějící scény). Film byl následníkem němých filmů Karla Nolla, a předchůdcem dvojdílné komedie s Rudolfem Hrušínským.
    Žánry:Komedie
    14
  • Jedenácté přikázání
    Jedenácté přikázání (1935)
    FilmRole: kominík
    Veselé příhody tří starých mládenců, jedné utajené manželky a potrhlého velitele ostrostřelců... Oslavou příchodu nového – dvacátého – století začíná rozmarná komedie podle stejnojmenné frašky Františka Ferdinanda Šamberka, jehož jméno je spojeno se zakladatelskou generací Národního divadla. Napsal na čtyřicet titulů oblíbených veseloher a největšího ohlasu zaznamenalo právě Jedenácté přikázání, příběh o utajené ženitbě zapřisáhlého starého mládence. Její humor i znamenitě řešená situační komika inspirovaly i filmaře. První verzi natočil v roce 1925 režisér Václav Kubásek podle silvestrovského představení Vinohradského divadla. Zvukovou verzi natočil o deset let později Martin Frič, na scénáři výtečné komedie se podílel E.A.Longen a Otakar Vávra. Hlavní roli c.k. notáře Voborského, který pro lásku ke sličné měšťanské dcerce zradí přísahu, že se nikdy neožení, hrál v obou přepisech Hugo Haas. Zatajovanou manželku pak ve Fričově adaptaci Jiřina Štěpničková, veselé kumpány Jindřich Plachta a Jiří Plachý, potrhlého ševce Václav Trégl a jeho energickou ženu Eližbětu Ella Nollová. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    70%
    Veselé příhody tří starých mládenců, jedné utajené manželky a potrhlého velitele ostrostřelců... Oslavou příchodu nového – dvacátého – století začíná rozmarná komedie podle stejnojmenné frašky Františka Ferdinanda Šamberka, jehož jméno je spojeno se zakladatelskou generací Národního divadla. Napsal na čtyřicet titulů oblíbených veseloher a největšího ohlasu zaznamenalo právě Jedenácté přikázání, příběh o utajené ženitbě zapřisáhlého starého mládence. Její humor i znamenitě řešená situační komika inspirovaly i filmaře. První verzi natočil v roce 1925 režisér Václav Kubásek podle silvestrovského představení Vinohradského divadla. Zvukovou verzi natočil o deset let později Martin Frič, na scénáři výtečné komedie se podílel E.A.Longen a Otakar Vávra. Hlavní roli c.k. notáře Voborského, který pro lásku ke sličné měšťanské dcerce zradí přísahu, že se nikdy neožení, hrál v obou přepisech Hugo Haas. Zatajovanou manželku pak ve Fričově adaptaci Jiřina Štěpničková, veselé kumpány Jindřich Plachta a Jiří Plachý, potrhlého ševce Václav Trégl a jeho energickou ženu Eližbětu Ella Nollová. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    15
  • Barbora Hlavsová
    Barbora Hlavsová (1942)
    FilmRole: člen představenstva záložny
    Všeobecně vážený ředitel maloměstské záložny Hlavsa se kvůli své rozmařilé a zhýčkané ženě dopustí zpronevěry, a když se situace nedá zachránit, zastřelí se. Jeho matka, prostá vesnická žena, se ujme ovdovělé snachy i dospívajícího vnuka s podmínkou, že jí oba pomohou všechnu škodu nahradit. Pro městskou dámu je tvrdá vesnická práce utrpením. Stejně tak pro mladého Boříka, nadaného pianistu, který se těžko vzdává snů o umělecké dráze... (Film Europe)
    Žánry:Drama
    70%
    Všeobecně vážený ředitel maloměstské záložny Hlavsa se kvůli své rozmařilé a zhýčkané ženě dopustí zpronevěry, a když se situace nedá zachránit, zastřelí se. Jeho matka, prostá vesnická žena, se ujme ovdovělé snachy i dospívajícího vnuka s podmínkou, že jí oba pomohou všechnu škodu nahradit. Pro městskou dámu je tvrdá vesnická práce utrpením. Stejně tak pro mladého Boříka, nadaného pianistu, který se těžko vzdává snů o umělecké dráze... (Film Europe)
    Žánry:Drama
    16
  • Haškovy povídky ze starého mocnářství
    Haškovy povídky ze starého mocnářství (1952)
    FilmRole: úředník
    69%
    17
  • Rozina sebranec
    Rozina sebranec (1945)
    Film

    Rozina sebranecHistorické drama o nelehkém osudu temperamentní dívky Roziny.Příběh se odehrává v Praze na začátku 17. století. Rozina se dozví od své matky, že je ve skutečnosti nalezencem. Citově strádající dívka se upne ke své první lásce italskému skláři Nikolovi. Ten ji opustí, ačkoli jí přísahal věrnost. Rozina se proto provdá bez lásky za starého a bohatého zednického cechmistra Karfa, který jí slíbil, že jí po svatbě koupí majestát o manželském původu. Lakomý Karfa však úmluvu nedodrží. Rozina se opět setká s Nikolou a stane se jeho milenkou. Za to je vyhnána z domu a dramatické okamžiky na sebe nenechávají dlouho čekat.

    Žánry:DramaHistorický
    69%

    Rozina sebranecHistorické drama o nelehkém osudu temperamentní dívky Roziny.Příběh se odehrává v Praze na začátku 17. století. Rozina se dozví od své matky, že je ve skutečnosti nalezencem. Citově strádající dívka se upne ke své první lásce italskému skláři Nikolovi. Ten ji opustí, ačkoli jí přísahal věrnost. Rozina se proto provdá bez lásky za starého a bohatého zednického cechmistra Karfa, který jí slíbil, že jí po svatbě koupí majestát o manželském původu. Lakomý Karfa však úmluvu nedodrží. Rozina se opět setká s Nikolou a stane se jeho milenkou. Za to je vyhnána z domu a dramatické okamžiky na sebe nenechávají dlouho čekat.

    Žánry:DramaHistorický
    18
  • Past
    Past (1950)
    FilmRole: Zelenka
    Drama z doby nacistické okupace začíná na nádraží, kudy projíždí transport s německými vojáky. Vlak zůstane stát kvůli improvizované sabotáži jednoho z železničářů. Odbojářská spojka Růžena Kubínová (Vlasta Chramostová) je zatčena při náhodné razii. Cynický rada Dönnert (Miroslav Holub) odhalí její falešné doklady a nechá ji krutě vyslýchat. Tuší, že by mohla přispět k odhalení celé skupiny. Do její cely nasadí konfidentku Hertu (Majka Tomášová), jež se vydává za bezúhonnou Anču Novákovou. Německá agentka vzhledem ke svým hereckým schopnostem dočasně získá Růženinu důvěru. Klíčovou informaci se ale nedozví... Film měl původně točit režisér Václav Gajer. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaVálečný
    68%
    Drama z doby nacistické okupace začíná na nádraží, kudy projíždí transport s německými vojáky. Vlak zůstane stát kvůli improvizované sabotáži jednoho z železničářů. Odbojářská spojka Růžena Kubínová (Vlasta Chramostová) je zatčena při náhodné razii. Cynický rada Dönnert (Miroslav Holub) odhalí její falešné doklady a nechá ji krutě vyslýchat. Tuší, že by mohla přispět k odhalení celé skupiny. Do její cely nasadí konfidentku Hertu (Majka Tomášová), jež se vydává za bezúhonnou Anču Novákovou. Německá agentka vzhledem ke svým hereckým schopnostem dočasně získá Růženinu důvěru. Klíčovou informaci se ale nedozví... Film měl původně točit režisér Václav Gajer. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaVálečný
    19
  • Bílá vrána
    Bílá vrána (1938)
    Film
    68%
    20
  • Návrat domů
    Návrat domů (1948)
    Film
    68%
    21
  • Pobočník Jeho Výsosti
    Pobočník Jeho Výsosti (1931)
    FilmRole: vojenský písař
    Nadporučík Alois Patera je poněkud opomíjený důstojník c. a k. armády, který před sebou nemá příliš radostné vyhlídky. Čeká totiž na potrestání za účast v zakázaném souboji. Ke svému překvapení je však místo potrestání jmenován novým pobočníkem prince Evžena. Ten se má zanedlouho oženit s princeznou Annou Luisou a musí se proto rozejít se svou milenkou Pepi Kalašovou, majitelkou obchodu s kravatami. Naposledy se s ní chce ještě setkat, a protože velmi dobře ví, že jeho budoucí manželka nařídila policejnímu radovi Guthermovi, aby prince sledoval, pošle svému novému pobočníkovi vzkaz, ve kterém mu přikazuje, aby Pepi přivedl do Belvedéru a bavil, dokud on sám nepřijde. Patera vak situaci nečekaně zkomplikuje, když omylem přivede jiné děvče. Princ Evžen, který dívku nezná a neví ani jak vypadá jeho nový pobočník, si proto sedne v naději, že teprve přijdou. Zatím Patera všechny hostí a notně se na princův účet opije. Když princ stále nepřichází, pokusí se v ženském přestrojení utéci bez placení. Je však dopaden a čeká ho trest. Je převelen do vzdálené zapadlé posádky v Mňuku, ale ještě před odjezdem rytířsky umožní sympatickému důstojníkovi, ve kterém tentokrát zase on nepoznal prince Evžena, setkání s Pepi. Půl roku ve vzdálené posádce uteče jako voda, byť a Patera dostane dovolenou. Požádá o možnost vrátit se ke svému pluku, mstivý podplukovník Kinzl ho však odmítne. Pateru však čeká další z neobvyklých a nečekaných zákrut jeho vojenské kariéry.
    Žánry:Komedie
    66%
    Nadporučík Alois Patera je poněkud opomíjený důstojník c. a k. armády, který před sebou nemá příliš radostné vyhlídky. Čeká totiž na potrestání za účast v zakázaném souboji. Ke svému překvapení je však místo potrestání jmenován novým pobočníkem prince Evžena. Ten se má zanedlouho oženit s princeznou Annou Luisou a musí se proto rozejít se svou milenkou Pepi Kalašovou, majitelkou obchodu s kravatami. Naposledy se s ní chce ještě setkat, a protože velmi dobře ví, že jeho budoucí manželka nařídila policejnímu radovi Guthermovi, aby prince sledoval, pošle svému novému pobočníkovi vzkaz, ve kterém mu přikazuje, aby Pepi přivedl do Belvedéru a bavil, dokud on sám nepřijde. Patera vak situaci nečekaně zkomplikuje, když omylem přivede jiné děvče. Princ Evžen, který dívku nezná a neví ani jak vypadá jeho nový pobočník, si proto sedne v naději, že teprve přijdou. Zatím Patera všechny hostí a notně se na princův účet opije. Když princ stále nepřichází, pokusí se v ženském přestrojení utéci bez placení. Je však dopaden a čeká ho trest. Je převelen do vzdálené zapadlé posádky v Mňuku, ale ještě před odjezdem rytířsky umožní sympatickému důstojníkovi, ve kterém tentokrát zase on nepoznal prince Evžena, setkání s Pepi. Půl roku ve vzdálené posádce uteče jako voda, byť a Patera dostane dovolenou. Požádá o možnost vrátit se ke svému pluku, mstivý podplukovník Kinzl ho však odmítne. Pateru však čeká další z neobvyklých a nečekaných zákrut jeho vojenské kariéry.
    Žánry:Komedie
    22
  • Před maturitou
    Před maturitou (1932)
    Film
    65%
    23
  • Kdybych byl tátou
    Kdybych byl tátou (1939)
    FilmRole: úředník Adolf
    65%
    24
  • 25
  • Plavecký mariáš
    Plavecký mariáš (1952)
    FilmRole: Charous
    Váňa patří ke staré generaci vorařů, která odnepaměti splavovala po Vltavě dřevo z lesů na pily a podniků, zpracovávajících dřevo. Éře vorařů však zdá se již odzvonilo, a tak Váňovi nezbývá než společně s dalšími vzpomínat na zašlou slávu jejich řemesla. Jenže pak se přižene obrovská vichřice a napáchá v lesích odpovídající škodu v podobě velkých polomů. Je zřejmé, že pokud se dřevo nepodaří dostat dolů ke zpracování co nejrychleji, nadcházející zima dřevo znehodnotí. A to se zřejmě nepodaří, protože není v lidských silách dostat tolik dřeva k pile. To je příležitost pro Váňu, který navrhne, aby se dřevo dostalo dolů po proudu starým a už dlouho nepoužívaným způsobem, plavením.Šéfové lesních závodů jsou sice na pochybách, ale v nouzi nejvyšší jim, jak se zdá, nic jiného nezbývá. A tak dostává Váňa a jeho parťáci zelenou ovšem pod podmínkou, že vše stihnou do pevně daného data. Trojice se pouští do díla a postupně se jim daří získat na svou stranu většinu vsi a až na několik zpátečníků také jejich pomoc. Jenže ve chvíli, kdy je po vysilující práci dřevo opracováno a připraveno k plavení, klesne vinou sucha hladina pod hranici, kdy je možno s vory vyplout. Naštěstí je tu Váňa, který v poslední chvíli dostane spásný nápad.
    Žánry:Komedie
    63%
    Váňa patří ke staré generaci vorařů, která odnepaměti splavovala po Vltavě dřevo z lesů na pily a podniků, zpracovávajících dřevo. Éře vorařů však zdá se již odzvonilo, a tak Váňovi nezbývá než společně s dalšími vzpomínat na zašlou slávu jejich řemesla. Jenže pak se přižene obrovská vichřice a napáchá v lesích odpovídající škodu v podobě velkých polomů. Je zřejmé, že pokud se dřevo nepodaří dostat dolů ke zpracování co nejrychleji, nadcházející zima dřevo znehodnotí. A to se zřejmě nepodaří, protože není v lidských silách dostat tolik dřeva k pile. To je příležitost pro Váňu, který navrhne, aby se dřevo dostalo dolů po proudu starým a už dlouho nepoužívaným způsobem, plavením.Šéfové lesních závodů jsou sice na pochybách, ale v nouzi nejvyšší jim, jak se zdá, nic jiného nezbývá. A tak dostává Váňa a jeho parťáci zelenou ovšem pod podmínkou, že vše stihnou do pevně daného data. Trojice se pouští do díla a postupně se jim daří získat na svou stranu většinu vsi a až na několik zpátečníků také jejich pomoc. Jenže ve chvíli, kdy je po vysilující práci dřevo opracováno a připraveno k plavení, klesne vinou sucha hladina pod hranici, kdy je možno s vory vyplout. Naštěstí je tu Váňa, který v poslední chvíli dostane spásný nápad.
    Žánry:Komedie
    26
  • Kantor Ideál
    Kantor Ideál (1932)
    FilmRole: profesor
    • iVysílání
    62%
    27
  • Průlom
    Průlom (1946)
    Film
    Malé české město v šedesátých letech 19. století. Měšťané kdysi zbohatli z výnosu zlatých dolů, které jsou nyní zatopeny. Do jejich odvodnění nechtějí ale investovat, neboť jsou přesvědčeni, že se to nevyplatí. Zastavení těžby však uvrhlo do bídy havířské rodiny. Horníci se po marných žádostech o pomoc ve městě i na místodržitelství rozhodnou k vlastnímu činu...
    Žánry:Drama
    62%
    Malé české město v šedesátých letech 19. století. Měšťané kdysi zbohatli z výnosu zlatých dolů, které jsou nyní zatopeny. Do jejich odvodnění nechtějí ale investovat, neboť jsou přesvědčeni, že se to nevyplatí. Zastavení těžby však uvrhlo do bídy havířské rodiny. Horníci se po marných žádostech o pomoc ve městě i na místodržitelství rozhodnou k vlastnímu činu...
    Žánry:Drama
    28
  • Vražda v Ostrovní ulici
    Vražda v Ostrovní ulici (1933)
    FilmRole: policejní úředník
    61%
    29
  • Malostranští mušketýři
    Malostranští mušketýři (1932)
    FilmRole: rekvizitář Petříšek
    60%
    30
  • Muži bez křídel
    Muži bez křídel (1946)
    FilmRole: Sochor
    První rok znárodněné kinematografie přinesl na plátna kin pětici filmů z okupační tematikou. Jednoznačně nejlépe dopadlo okupační drama režiséra Františka Čápa Muži bez křídel, situované do událostí kolem heydrichiády. Hrdiny příběhu s akčními prvky jsou členové odbojové skupiny, kteří pracují na mimořádně exponovaném místě - na ruzyňském letišti. Jde většinou o zaměstnance údržbářských dílen, kteří ukrývají mimo jiné i malého chlapce Jirku, který zázrakem přežil tragédii v Lidicích. Proti nim stojí německé vedení letiště, gestapo a velice aktivní donašeč - vedoucí údržby Ullmann, původem sudetský Němec... (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaVálečný
    59%
    První rok znárodněné kinematografie přinesl na plátna kin pětici filmů z okupační tematikou. Jednoznačně nejlépe dopadlo okupační drama režiséra Františka Čápa Muži bez křídel, situované do událostí kolem heydrichiády. Hrdiny příběhu s akčními prvky jsou členové odbojové skupiny, kteří pracují na mimořádně exponovaném místě - na ruzyňském letišti. Jde většinou o zaměstnance údržbářských dílen, kteří ukrývají mimo jiné i malého chlapce Jirku, který zázrakem přežil tragédii v Lidicích. Proti nim stojí německé vedení letiště, gestapo a velice aktivní donašeč - vedoucí údržby Ullmann, původem sudetský Němec... (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaVálečný
    31
  • Písničkář
    Písničkář (1932)
    FilmRole: listonoš
    59%
    32
  • Armádní dvojčata
    Armádní dvojčata (1937)
    FilmRole: tajemník firmy Novák

    Komedie o tom, jak dva vojíni pozvedli prosperitu jednoho fotoateliéru

    Majitelkou neúspěšného fotoateliéru je dcera penzionovaného plukovníka Jiřina Weberová, zvaná Řina. Nad vodou ji drží pouze tajná finanční podpora bankéře Václava Nováka. Situace se ale radikálně změní, když se dívka setká se svým bývalým spolužákem Vinckem Špačkem, který právě v Praze nastoupil vojenskou službu. Společně se svým kamarádem Vendelínem Křídlem nastoupí do ateliéru na brigádu a řádně rozhýbou kšefty..

    Žánry:Komedie
    59%

    Komedie o tom, jak dva vojíni pozvedli prosperitu jednoho fotoateliéru

    Majitelkou neúspěšného fotoateliéru je dcera penzionovaného plukovníka Jiřina Weberová, zvaná Řina. Nad vodou ji drží pouze tajná finanční podpora bankéře Václava Nováka. Situace se ale radikálně změní, když se dívka setká se svým bývalým spolužákem Vinckem Špačkem, který právě v Praze nastoupil vojenskou službu. Společně se svým kamarádem Vendelínem Křídlem nastoupí do ateliéru na brigádu a řádně rozhýbou kšefty..

    Žánry:Komedie
    33
  • Advokátka Věra
    Advokátka Věra (1937)
    FilmRole: advokátní solicitátor
    Věra Donátová zrovna dostudovala práva a chce si otevřít advokátní kancelář. Otec by ji ale nejraději viděl pod čepcem. Poskytne jí sice potřebné finanční prostředky, ovšem s jednou podmínkou: pokud Věra v praxi do roka nezaznamená nějaký výrazný úspěch, provdá se za nápadníka, kterého jí otec vyhlédl. K začínající advokátce se klienti samozřejmě nijak nehrnou, a tak dostává první případ přidělen ex offo. Má před soudem hájit jistého Petra Kučeru, přezdívaného Tygr. Věra dosáhne jeho propuštění z vazby, a poté se po boku onoho okouzlujícího mladého muže vydává poznávat kolorit pražského podsvětí. Bude tento špatně honorovaný případ stačit, aby přesvědčila starostlivého tatínka o své odborné zdatnosti?
    Žánry:Komedie
    58%
    Věra Donátová zrovna dostudovala práva a chce si otevřít advokátní kancelář. Otec by ji ale nejraději viděl pod čepcem. Poskytne jí sice potřebné finanční prostředky, ovšem s jednou podmínkou: pokud Věra v praxi do roka nezaznamená nějaký výrazný úspěch, provdá se za nápadníka, kterého jí otec vyhlédl. K začínající advokátce se klienti samozřejmě nijak nehrnou, a tak dostává první případ přidělen ex offo. Má před soudem hájit jistého Petra Kučeru, přezdívaného Tygr. Věra dosáhne jeho propuštění z vazby, a poté se po boku onoho okouzlujícího mladého muže vydává poznávat kolorit pražského podsvětí. Bude tento špatně honorovaný případ stačit, aby přesvědčila starostlivého tatínka o své odborné zdatnosti?
    Žánry:Komedie
    34
  • Host do domu
    Host do domu (1942)
    FilmRole: listonoš Marek

    V rozpačitém pokusu o bláznivou komedii, plnou nadsázky a ztřeštěných událostí, vévodí několik výstředních postav: pan domácí si libuje v bizarních vynálezech, kdežto jeho dvě roztomilé dcerunky mají naopak zájem o flirtování. Jenže vyhlídnutí mládenci mají coby podnikatelé smůlu. Stavba penzionu, kde si by nudící se boháči léčili ze stresů, se totiž opožďuje.

    Žánry:Komedie
    56%

    V rozpačitém pokusu o bláznivou komedii, plnou nadsázky a ztřeštěných událostí, vévodí několik výstředních postav: pan domácí si libuje v bizarních vynálezech, kdežto jeho dvě roztomilé dcerunky mají naopak zájem o flirtování. Jenže vyhlídnutí mládenci mají coby podnikatelé smůlu. Stavba penzionu, kde si by nudící se boháči léčili ze stresů, se totiž opožďuje.

    Žánry:Komedie
    35
  • Na růžích ustláno
    Na růžích ustláno (1934)
    FilmRole: zřízenec firmy Lila

    Plytká operetka rozvíjí oblíbenou historku o směšnosti těch, kteří by se rádi vydávali za \"lepší lidi\" - stejně jako rozšafná paní domácí z tohoto filmu. Chce zapomenout, že rodinné jmění ve skutečnosti pochází z malého zelinářského krámku. Když se poohlíží po výhodném ženichovi pro svou dceru, netuší, že naletěla podvodníkovi. Musí pak dát za pravdu svému manželu, který na její aktivity vždy hledíval s nedůvěrou.

    Žánry:HudebníKomedie
    56%

    Plytká operetka rozvíjí oblíbenou historku o směšnosti těch, kteří by se rádi vydávali za \"lepší lidi\" - stejně jako rozšafná paní domácí z tohoto filmu. Chce zapomenout, že rodinné jmění ve skutečnosti pochází z malého zelinářského krámku. Když se poohlíží po výhodném ženichovi pro svou dceru, netuší, že naletěla podvodníkovi. Musí pak dát za pravdu svému manželu, který na její aktivity vždy hledíval s nedůvěrou.

    Žánry:HudebníKomedie
    36
  • Bylo to v máji
    Bylo to v máji (1950)
    FilmRole: vrátný Technopolu

    Veselohra Bylo to v máji je nesporným přínosem našeho filmu. Film ukazuje Šebestův přerod vlivem okolí a vlastně vlivem celé dnešní společenské skutečnosti, v níž lidé typu Šebestova zůstávají stát stranou jako ztělesněné přežitky kapitalistické minulosti, a to v práci i v rodinném životě... Nedostatkem, jehož je nutno se pro příště vyvarovat, je to, že v celém ději není ukázána role, kterou při výrobních problémech i otázkách jednotlivců hraje dnes u nás strana. Není myslitelno, že by se boj o zvýšení výroby odehrál bez spoluúčasti závodní organizace KSČ. (oficiální text distributora)

    Žánry:Komedie
    56%

    Veselohra Bylo to v máji je nesporným přínosem našeho filmu. Film ukazuje Šebestův přerod vlivem okolí a vlastně vlivem celé dnešní společenské skutečnosti, v níž lidé typu Šebestova zůstávají stát stranou jako ztělesněné přežitky kapitalistické minulosti, a to v práci i v rodinném životě... Nedostatkem, jehož je nutno se pro příště vyvarovat, je to, že v celém ději není ukázána role, kterou při výrobních problémech i otázkách jednotlivců hraje dnes u nás strana. Není myslitelno, že by se boj o zvýšení výroby odehrál bez spoluúčasti závodní organizace KSČ. (oficiální text distributora)

    Žánry:Komedie
    37
  • Sňatková kancelář
    Sňatková kancelář (1932)
    FilmRole: řečník

    Situační komedie o tom, co všechno je třeba udělat, aby mohly začít vyzvánět svatební zvony.
    Hlavní postavou je energický pan Kubr, svérázný majitel sňatkové kanceláře \"Vrkůůů\", který sice osobním příkladem firmě reklamu příliš nedělá, protože se právě rozvádí, ale jinak jsou jeho výsledky víc než uspokojivé. Není divu, pan Kubr totiž ke své práci využívá řadu nových a občas poněkud neobvyklých metod. Proto se právě na něj obrátí se žádostí o pomoc továrník Košek a jeho manželka, kteří by chtěli, aby se jejich syn Emil oženil s Lydií, dcerou poslance Sahuly. To prokurista Titěra se na kancelář obrátí se zcela jinou žádostí. Chce totiž, aby Kubr shromáždil důkazy o tom, že je mu jeho žena Helena nevěrná. Jako součást snahy o dostatek zákazníků slíbí Kubr na schůzi Ligy probouzejících se žen, že se bude snažit o prosazení zákona o povinném manželstvím, jehož součástí by byla nemalá mládenecká daň, čímž si pochopitelně vyslouží značnou nevraživost Klubu starých mládenců. Než se situace uklidní, rozhodne se Kubr odjet. Společně se svým synovcem Josefem, nadšeným a úspěšným sportovcem, se vypraví na dovolenou do hor. Ani tady však nemá od práce pokoj. Čirou náhodou se tu totiž setká nejen s rodinou továrníka Koška a poslance Sahuly, ale také s manželi Titěrovými. A tak má opět o práci postaráno.

    Žánry:Komedie
    55%

    Situační komedie o tom, co všechno je třeba udělat, aby mohly začít vyzvánět svatební zvony.
    Hlavní postavou je energický pan Kubr, svérázný majitel sňatkové kanceláře \"Vrkůůů\", který sice osobním příkladem firmě reklamu příliš nedělá, protože se právě rozvádí, ale jinak jsou jeho výsledky víc než uspokojivé. Není divu, pan Kubr totiž ke své práci využívá řadu nových a občas poněkud neobvyklých metod. Proto se právě na něj obrátí se žádostí o pomoc továrník Košek a jeho manželka, kteří by chtěli, aby se jejich syn Emil oženil s Lydií, dcerou poslance Sahuly. To prokurista Titěra se na kancelář obrátí se zcela jinou žádostí. Chce totiž, aby Kubr shromáždil důkazy o tom, že je mu jeho žena Helena nevěrná. Jako součást snahy o dostatek zákazníků slíbí Kubr na schůzi Ligy probouzejících se žen, že se bude snažit o prosazení zákona o povinném manželstvím, jehož součástí by byla nemalá mládenecká daň, čímž si pochopitelně vyslouží značnou nevraživost Klubu starých mládenců. Než se situace uklidní, rozhodne se Kubr odjet. Společně se svým synovcem Josefem, nadšeným a úspěšným sportovcem, se vypraví na dovolenou do hor. Ani tady však nemá od práce pokoj. Čirou náhodou se tu totiž setká nejen s rodinou továrníka Koška a poslance Sahuly, ale také s manželi Titěrovými. A tak má opět o práci postaráno.

    Žánry:Komedie
    38
  • Nadlidé
    Nadlidé (1946)
    FilmRole: návštěvník hospody v klobouku
    Čeští filmaři začali točit na německou okupaci téměř okamžitě: Už pouhý rok po válce vznikli Nadlidé, svrzujíví mýtus o všeobecném hrdinství obyčejných českých lidí.Odehrávají se na malém městečku, kde samozřejmě působí odbojová skupina, ale vinou zlovolného udání je odhalena. Napínavé pronásledování si vyžádá i lidské oběti, ale většině odbojářů, kteří vesměs pocházejí z vojenských kruhů, se podaří prchnout. V časovém ohlédnutí je to sice film přece jen zastaralý vypravěčsky i tématicky, avšak prozrazuje jak nedávný traumatizující zážitek vnímali umělci záhy po jeho odeznění.
    Žánry:DramaVálečný
    55%
    Čeští filmaři začali točit na německou okupaci téměř okamžitě: Už pouhý rok po válce vznikli Nadlidé, svrzujíví mýtus o všeobecném hrdinství obyčejných českých lidí.Odehrávají se na malém městečku, kde samozřejmě působí odbojová skupina, ale vinou zlovolného udání je odhalena. Napínavé pronásledování si vyžádá i lidské oběti, ale většině odbojářů, kteří vesměs pocházejí z vojenských kruhů, se podaří prchnout. V časovém ohlédnutí je to sice film přece jen zastaralý vypravěčsky i tématicky, avšak prozrazuje jak nedávný traumatizující zážitek vnímali umělci záhy po jeho odeznění.
    Žánry:DramaVálečný
    39
  • Teď zas my
    Teď zas my (1939)
    FilmRole: sklář
    54%
    40
  • Poslední bohém
    Poslední bohém (1931)
    FilmRole: sluha u Pazdery
    54%
    41
  • Přiznání
    Přiznání (1950)
    FilmRole: host v hospodě
    54%
    42
  • Hvězda z poslední štace
    Hvězda z poslední štace (1939)
    FilmRole: stráž městské brány
    54%
    43
  • S vyloučením veřejnosti
    S vyloučením veřejnosti (1933)
    FilmRole: slepec
    54%
    44
  • Rozvod paní Evy
    Rozvod paní Evy (1937)
    Film
    53%
    45
  • Pětistovka
    Pětistovka (1949)
    FilmRole: dělník ve skladu

    Mezi agitkami, které v hojném počtu vznikaly na přelomu 40. a 50. let, tento film kolísá mezi výrobním dramatem a optimistickou komedií. Zobrazuje totiž uvědomělý dělnický kolektiv, jenž se zaváže, že do výroby uvede převratně výkonný motocykl. Při jeho úctyhodné snaze jej však provází řada nedopatření a malérů. Dlužno dodat, že samotní filmaři hodlali svým dílkem vzát hold komunistickému sjezdu, kerý vyzval ke zvýšení aktivity na pracovištích.

    Žánry:Drama
    52%

    Mezi agitkami, které v hojném počtu vznikaly na přelomu 40. a 50. let, tento film kolísá mezi výrobním dramatem a optimistickou komedií. Zobrazuje totiž uvědomělý dělnický kolektiv, jenž se zaváže, že do výroby uvede převratně výkonný motocykl. Při jeho úctyhodné snaze jej však provází řada nedopatření a malérů. Dlužno dodat, že samotní filmaři hodlali svým dílkem vzát hold komunistickému sjezdu, kerý vyzval ke zvýšení aktivity na pracovištích.

    Žánry:Drama
    46
  • 47
  • Pozdní láska
    Pozdní láska (1935)
    FilmRole: host ve vinárně
    Julinka žije u svého strýce, majitele útulné vinárny a obchodu, pana Kubašty. Kubašta dbá o přísnou Julinčinu výchovu a tak musí dívka svoji lásku k Láďovi Kosteckému tajit. Doktor Kosejk, častý host ve vinárně, se snaží Julince pomoci a Kubašta po jeho domluvě nakonec souhlasí s Julinčinou svatbou. Julinka se po svatbě odstěhuje a Kubašta zůstává sám. Doktor Kosejk mu doporučí jako hospodyni paní Věru Náhlovskou. Věra si zpočátku vede dobře. Stárnoucí Kubašta podlehne jejímu kouzlu natolik, že ochladne i jeho pěstounská láska k Julince...
    Žánry:DramaRomantický
    49%
    Julinka žije u svého strýce, majitele útulné vinárny a obchodu, pana Kubašty. Kubašta dbá o přísnou Julinčinu výchovu a tak musí dívka svoji lásku k Láďovi Kosteckému tajit. Doktor Kosejk, častý host ve vinárně, se snaží Julince pomoci a Kubašta po jeho domluvě nakonec souhlasí s Julinčinou svatbou. Julinka se po svatbě odstěhuje a Kubašta zůstává sám. Doktor Kosejk mu doporučí jako hospodyni paní Věru Náhlovskou. Věra si zpočátku vede dobře. Stárnoucí Kubašta podlehne jejímu kouzlu natolik, že ochladne i jeho pěstounská láska k Julince...
    Žánry:DramaRomantický
    48
  • Písnička za groš
    Písnička za groš (1952)
    FilmRole: trumpetista

    Budovatelské nadšení rané stalinistické éry proniklo i do hudby - také po skladatelích vážné hudby se čeká, že napíší chytlavou písničku pro lidi. Proto ústřední hrdina nevěří svým schopnostem, takže \"lidové\" skladby zasílá do rozhlasu pod pseudonymem. Přesto se jeho písničky ujmou a kdekdo pátrá, kdo je složil. Jenže veselá taškařice, přes ideologický nátěr čerpající z odkazu meziválečných melodramat, byla napadena, že je příliš povrchní, že zlehčuje závažné téma.

    Žánry:Komedie
    42%

    Budovatelské nadšení rané stalinistické éry proniklo i do hudby - také po skladatelích vážné hudby se čeká, že napíší chytlavou písničku pro lidi. Proto ústřední hrdina nevěří svým schopnostem, takže \"lidové\" skladby zasílá do rozhlasu pod pseudonymem. Přesto se jeho písničky ujmou a kdekdo pátrá, kdo je složil. Jenže veselá taškařice, přes ideologický nátěr čerpající z odkazu meziválečných melodramat, byla napadena, že je příliš povrchní, že zlehčuje závažné téma.

    Žánry:Komedie
    49
  • Zocelení
    Zocelení (1950)
    FilmRole: dělník
    42%
    50
  • Karhanova parta
    Karhanova parta (1951)
    FilmRole: dělník
    38%
    51
  • Zítra se bude tančit všude
    Zítra se bude tančit všude (1952)
    FilmRole: návštěvník Mojsejevců
    V Praze se koná mezinárodní festival mládeže, který inspiruje skupinu několika mladých svazáků k založení tanečního folklorního souboru. Jeho členové odjíždí i na Valašsko, kde sbírají staré lidové písně a tance, s nimiž následně sklízejí úspěchy na festivalech v Budapešti a Berlíně. Veselou a přátelskou spolkovou atmosféru narušuje pouze záludný intelektuál Ruda, který se snaží soubor rozbít. Hudební film (podobně jako v případě snímku "Ještě svatba nebyla...") zneužívá pojmy jako lidovost a folklór k propagaci vládnoucí ideologie.
    36%
    V Praze se koná mezinárodní festival mládeže, který inspiruje skupinu několika mladých svazáků k založení tanečního folklorního souboru. Jeho členové odjíždí i na Valašsko, kde sbírají staré lidové písně a tance, s nimiž následně sklízejí úspěchy na festivalech v Budapešti a Berlíně. Veselou a přátelskou spolkovou atmosféru narušuje pouze záludný intelektuál Ruda, který se snaží soubor rozbít. Hudební film (podobně jako v případě snímku "Ještě svatba nebyla...") zneužívá pojmy jako lidovost a folklór k propagaci vládnoucí ideologie.
    52
  • Anna proletářka
    Anna proletářka (1952)
    FilmRole: metér
    Film se odehrává na rozhraní desátých a dvacátých let minulého století. Venkovská dívka Anna přijíždí sloužit do Prahy do rodiny bohatého stavitele Rubeše. Seznámí se zde mj. se svým budoucím manželem, slévačem Toníkem, pod jehož vedením postupně nabývá ?sociálního vědomí?. Jejich milostný vztah a samotný psychologický vývoj Anny je však poněkud upozaděný na úkor politické roviny vyprávění, týkající se rozkolu v sociální demokracii (ve filmu vystupují postavy jako Vlastimil Tusar, Karel Kramář, Alois Rašín aj.). Demokratické období První republiky je vykresleno nelichotivě chaoticky s uplatňováním schematického vyobrazování příslušníků jednotlivých tříd. Závěrečná mohutná pouliční demonstrace dělníků v čele s Annou a Toníkem přitom signalizuje budoucí vítězství pracujících.
    Žánry:Drama
    36%
    Film se odehrává na rozhraní desátých a dvacátých let minulého století. Venkovská dívka Anna přijíždí sloužit do Prahy do rodiny bohatého stavitele Rubeše. Seznámí se zde mj. se svým budoucím manželem, slévačem Toníkem, pod jehož vedením postupně nabývá ?sociálního vědomí?. Jejich milostný vztah a samotný psychologický vývoj Anny je však poněkud upozaděný na úkor politické roviny vyprávění, týkající se rozkolu v sociální demokracii (ve filmu vystupují postavy jako Vlastimil Tusar, Karel Kramář, Alois Rašín aj.). Demokratické období První republiky je vykresleno nelichotivě chaoticky s uplatňováním schematického vyobrazování příslušníků jednotlivých tříd. Závěrečná mohutná pouliční demonstrace dělníků v čele s Annou a Toníkem přitom signalizuje budoucí vítězství pracujících.
    Žánry:Drama
    53