Nataša Gollová: Nejlepší filmy
a seriály

7.5

Nataša Gollová: Filmy a seriály

  • Hříšní lidé města pražského
    Hříšní lidé města pražského (1968)
    SeriálRole: 9 - role neurčena
    • iVysílání
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:Krimi
    86%
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:Krimi
    1
  • Sňatky z rozumu
    Sňatky z rozumu (1968)
    SeriálRole: matka Nedobylová
    • iVysílání
    Pětidílná sága dvou podnikatelských rodů z vrcholného období našeho národního obrození na motivy románu Vladimíra Neffa začíná v roce 1859 a končí otevřením Národního divadla v roce 1881. Tento pamětnický seriál patří mezi nejcennější díla archivu České televize. U jeho zrodu stáli dva významní televizní tvůrci - scenárista Otto Zelenka a režisér František Filip. Práce na scénářích začala ještě před jarem 1968 a diváci viděli seriál poprvé na podzim téhož roku. Zasaženi a poníženi srpnovými událostmi a posrpnovým vývojem nacházeli v historickém seriálu útěchu, povzbuzení a naději. V roce své premiéry seriál překvapil kvalitou, dokonalým řemeslným zpracováním a nádhernou přehlídkou hereckých výkonů. Dnes po sedmatřiceti letech se Jiří Vala jako Martin Nedobyl, Slávka Budínová jako Valentýnka, Iva Janžurová a Jiřina Jirásková jako "Přeslice"- Hana a Bětuše Váchovy, Vladimír Ráž a Gabriela Vránová jako Born a Líza vrátí k divákům jako představitelé důvěrně známých a oblíbených postav.(oficiální text distributora)
    Žánry:DramaHistorický
    86%
    Pětidílná sága dvou podnikatelských rodů z vrcholného období našeho národního obrození na motivy románu Vladimíra Neffa začíná v roce 1859 a končí otevřením Národního divadla v roce 1881. Tento pamětnický seriál patří mezi nejcennější díla archivu České televize. U jeho zrodu stáli dva významní televizní tvůrci - scenárista Otto Zelenka a režisér František Filip. Práce na scénářích začala ještě před jarem 1968 a diváci viděli seriál poprvé na podzim téhož roku. Zasaženi a poníženi srpnovými událostmi a posrpnovým vývojem nacházeli v historickém seriálu útěchu, povzbuzení a naději. V roce své premiéry seriál překvapil kvalitou, dokonalým řemeslným zpracováním a nádhernou přehlídkou hereckých výkonů. Dnes po sedmatřiceti letech se Jiří Vala jako Martin Nedobyl, Slávka Budínová jako Valentýnka, Iva Janžurová a Jiřina Jirásková jako "Přeslice"- Hana a Bětuše Váchovy, Vladimír Ráž a Gabriela Vránová jako Born a Líza vrátí k divákům jako představitelé důvěrně známých a oblíbených postav.(oficiální text distributora)
    Žánry:DramaHistorický
    2
  • Spalovač mrtvol
    Spalovač mrtvol (1968)
    FilmRole: madam v bílé pláštěnce
    • Netflix
    • Voyo
    • O2 TV
    • +3
    Rodina Kopfrkinglových žije na první pohled šťastně a spokojeně. Otec se o všechny svědomitě stará a zahrnuje je až přehnanou láskou a péčí. Miluje své zaměstnání v krematoriu a má přátele ve fašistických kruzích. Jeden z nich ho přesvědčí ke vstupu do nacistické strany a zároveň ho upozorní na neárijský původ jeho ženy. Z psychicky nevyrovnaného člověka se tak stává zvrácený udavač a vrah, který neváhá oběsit svoji manželku a brutálně zabít vlastního syna. V závěru přijímá nabídku účastnit se příprav na masové kremace v domnění, že tím přispěje ke spáse světa.
    Režie:Juraj Herz
    85%
    Rodina Kopfrkinglových žije na první pohled šťastně a spokojeně. Otec se o všechny svědomitě stará a zahrnuje je až přehnanou láskou a péčí. Miluje své zaměstnání v krematoriu a má přátele ve fašistických kruzích. Jeden z nich ho přesvědčí ke vstupu do nacistické strany a zároveň ho upozorní na neárijský původ jeho ženy. Z psychicky nevyrovnaného člověka se tak stává zvrácený udavač a vrah, který neváhá oběsit svoji manželku a brutálně zabít vlastního syna. V závěru přijímá nabídku účastnit se příprav na masové kremace v domnění, že tím přispěje ke spáse světa.
    Režie:Juraj Herz
    3
  • Císařův pekař - Pekařův císař
    Císařův pekař - Pekařův císař (1951)
    FilmRole: Kateřina alias umělá žena Sirael
    • Voyo
    • O2 TV
    První díl klasického filmu se skvostným hereckým obsazením rozděleného na dvě poloviny, nazvaný "Císařův pekař", líčí osudy pekařského tovaryše Matěje Kotrby, který rozdal chudému lidu rohlíčky (obzvláště vypečené), určené císaři Rudolfu II. Za tento svůj čin byl uvržen do hladomorny. Císař Rudolf na jedné své výpravě objevil bájného Golema, kterého chtěl oživit. Těmito plány se zaobíral i celý císařův dvůr, který chtěl Rudolfa svrhnout z trůnu a za pomoci Golema se zmocnit vlády nad celým světem. Druhý díl, nazvaný "Pekařův císař", líčí další Matějovy osudy. Tomu se mezitím podařilo utéct z vězení a díky své podobě s císařem dokonce vystupuje v jeho úloze. Jeden z císařových odpůrců objevil tajemství oživení Golema - zázračný šém. Mezi spiklenci, kteří chtěli použít Golemovu sílu k ničení a mezi Matějem, který chtěl použít jeho síly k pomoci prostému lidu, se tak o šém rozvine uruptný boj...
    84%
    První díl klasického filmu se skvostným hereckým obsazením rozděleného na dvě poloviny, nazvaný "Císařův pekař", líčí osudy pekařského tovaryše Matěje Kotrby, který rozdal chudému lidu rohlíčky (obzvláště vypečené), určené císaři Rudolfu II. Za tento svůj čin byl uvržen do hladomorny. Císař Rudolf na jedné své výpravě objevil bájného Golema, kterého chtěl oživit. Těmito plány se zaobíral i celý císařův dvůr, který chtěl Rudolfa svrhnout z trůnu a za pomoci Golema se zmocnit vlády nad celým světem. Druhý díl, nazvaný "Pekařův císař", líčí další Matějovy osudy. Tomu se mezitím podařilo utéct z vězení a díky své podobě s císařem dokonce vystupuje v jeho úloze. Jeden z císařových odpůrců objevil tajemství oživení Golema - zázračný šém. Mezi spiklenci, kteří chtěli použít Golemovu sílu k ničení a mezi Matějem, který chtěl použít jeho síly k pomoci prostému lidu, se tak o šém rozvine uruptný boj...
    4
  • Kristian
    Kristian (1939)
    FilmRole: Mařenka Nováková, Aloisova žena
    • Voyo
    • iVysílání
    • O2 TV
    Úředník cestovní kanceláře z oddělení Afrika-Orient má jednu velkou vášeň. Celý měsíc vždy tajně šetří ze svého malého platu na jedinou noc ve světě svých snů. V tu noc se pak proměňuje v elegána a velkého svůdce žen. Vždy s vybranou dámou povečeří v luxusním nočním podniku a nakonec s typickým: "Zavřete oči, odcházím" zmizí. Tento vcelku nevinný koníček mu ovšem funguje jen do té doby, než narazí na slečnu Zuzanu, která je rázná mladá dáma a nic si nenechá líbit jen tak...
    81%
    Úředník cestovní kanceláře z oddělení Afrika-Orient má jednu velkou vášeň. Celý měsíc vždy tajně šetří ze svého malého platu na jedinou noc ve světě svých snů. V tu noc se pak proměňuje v elegána a velkého svůdce žen. Vždy s vybranou dámou povečeří v luxusním nočním podniku a nakonec s typickým: "Zavřete oči, odcházím" zmizí. Tento vcelku nevinný koníček mu ovšem funguje jen do té doby, než narazí na slečnu Zuzanu, která je rázná mladá dáma a nic si nenechá líbit jen tak...
    5
  • Eva tropí hlouposti
    Eva tropí hlouposti (1939)
    FilmRole: Eva Norová alias Eva Norbertová
    • Voyo
    • O2 TV
    Eva Norová přijíždí z dívčího penzionátu navštívit svou starou tetu Pa, která má brzy oslavit své narozeniny. Teta odajkživa toužila vlastnit návod na pěstování růže, vyšlechtěné jejím sousedem Záhorským, s nímž však neudržuje přátelský styk. Proto k němu Eva pronikne coby sekretářka, podobně jako její bratr Michal, který je zamilovaný do Elišky, dcery Záhorských. V domě se v přestrojení ocitá také Jiří Kučera, snažící se získat zpět zcizený rodinný šperk. Propukne nebývalý zmatek... Ve výsledku se ale všem zúčastněným podaří dosáhnout kýženého cíle: Jiřímu je vrácen vzácný šperk, Michal se zasnoubí s Eliškou a Eva - pozdě, ale přece - získává návod na pěstování Záhorské růže a ke všemu navíc i lásku Jiřího.
    Žánry:Komedie
    80%
    Eva Norová přijíždí z dívčího penzionátu navštívit svou starou tetu Pa, která má brzy oslavit své narozeniny. Teta odajkživa toužila vlastnit návod na pěstování růže, vyšlechtěné jejím sousedem Záhorským, s nímž však neudržuje přátelský styk. Proto k němu Eva pronikne coby sekretářka, podobně jako její bratr Michal, který je zamilovaný do Elišky, dcery Záhorských. V domě se v přestrojení ocitá také Jiří Kučera, snažící se získat zpět zcizený rodinný šperk. Propukne nebývalý zmatek... Ve výsledku se ale všem zúčastněným podaří dosáhnout kýženého cíle: Jiřímu je vrácen vzácný šperk, Michal se zasnoubí s Eliškou a Eva - pozdě, ale přece - získává návod na pěstování Záhorské růže a ke všemu navíc i lásku Jiřího.
    Žánry:Komedie
    6
  • Hotel Modrá hvězda
    Hotel Modrá hvězda (1941)
    FilmRole: dědička Zuzana Nedbalová
    • Voyo
    • O2 TV
    Populární herecké trio Nataša Gollová, Oldřich Nový a Adina Mandlová dva roky po Kristianovi (1939) znovu spojilo síly s režisérem Martinem Fričem, aby natočili remake romantické komedie Karla Lamače Zamilovaný hotel (Das verliebte Hotel) z roku 1933. Děj obou filmů se točí okolo titulního hotelu. Ten zdědila sebevědomá a přičinlivá Zuzana (Gollová), které se snaží jednak vzkřísit neprosperující podnik, jednak získat srdce zámožného Vladimíra (Nový), který trpí ve vztahu s elegantní Miladou (Mandlová). Oblíbená prvorepubliková komedie je založena jednak na hereckém souladu hlavních představitelů, kteří dostali velký prostor projevit svůj komediální talent, jednak na důvtipně rozehraném příběhu. Snímek byl v roce 1941 oceněn Cenou města Zlína na Filmových žních, Nataša Gollová pak obdržela národní cenu za herecký výkon. (Národní filmový archiv)
    Žánry:Komedie
    80%
    Populární herecké trio Nataša Gollová, Oldřich Nový a Adina Mandlová dva roky po Kristianovi (1939) znovu spojilo síly s režisérem Martinem Fričem, aby natočili remake romantické komedie Karla Lamače Zamilovaný hotel (Das verliebte Hotel) z roku 1933. Děj obou filmů se točí okolo titulního hotelu. Ten zdědila sebevědomá a přičinlivá Zuzana (Gollová), které se snaží jednak vzkřísit neprosperující podnik, jednak získat srdce zámožného Vladimíra (Nový), který trpí ve vztahu s elegantní Miladou (Mandlová). Oblíbená prvorepubliková komedie je založena jednak na hereckém souladu hlavních představitelů, kteří dostali velký prostor projevit svůj komediální talent, jednak na důvtipně rozehraném příběhu. Snímek byl v roce 1941 oceněn Cenou města Zlína na Filmových žních, Nataša Gollová pak obdržela národní cenu za herecký výkon. (Národní filmový archiv)
    Žánry:Komedie
    7
  • Fantom Morrisvillu
    Fantom Morrisvillu (1966)
    FilmRole: lady Whiteová, majitelka útulku pro nenapravitelné zločince
    • Voyo
    • O2 TV
    Příběh se "odehrává" v pražském Smetanově divadle, kde si během představení Bizetovy Carmen málo vytížený hudebník čte šestákový román, který má ukrytý mezi notami a prožívá s jeho hrdinou, Sirem Hanibalem Morrisem, neuvěřitelné dobrodružství. Dobrodruh Manuel Diaz je těsně před popravou osvobozen z cely smrti svými kumpány, Dixim, Mikim a Drummondem. Vypraví se do zámku Morrisville, kde se chystá svatba Sira Hanibala s krásnou Clarence. Nikdo z přítomných netuší, že krásná nevěsta dosud je Diazovou manželkou...
    79%
    Příběh se "odehrává" v pražském Smetanově divadle, kde si během představení Bizetovy Carmen málo vytížený hudebník čte šestákový román, který má ukrytý mezi notami a prožívá s jeho hrdinou, Sirem Hanibalem Morrisem, neuvěřitelné dobrodružství. Dobrodruh Manuel Diaz je těsně před popravou osvobozen z cely smrti svými kumpány, Dixim, Mikim a Drummondem. Vypraví se do zámku Morrisville, kde se chystá svatba Sira Hanibala s krásnou Clarence. Nikdo z přítomných netuší, že krásná nevěsta dosud je Diazovou manželkou...
    8
  • Katakomby
    Katakomby (1940)
    FilmRole: Irena Kryštofová, dcera ředitele
    Starý úředník, oficiál Borman, úřaduje ve sklepních kancelářích Pozemkového úřadu společně s dalšími oficiály a aktuáry. Mezi jeho kolegy je i mladý a pohledný doktor Marek, jehož přichází navštívit kamarád, inženýr Rudík. Objektem jejich společného zájmu se stanou dvě mladé ženy, objevující se za oknem protějšího domu. Jednou z nich je slečna Irenka, dcera ředitele jejich úřadu, druhá je Nasťa, přítelkyně pana ředitele. Když se koná slavnostní večírek na počest prezidenta úřadu, je pro nedostatek mužů, kteří by dělali dámám společnost, pozván také doktor Marek a protože ředitel je vášnivý karbaník, je přizván také Borman, jako třetí do mariáše. Zatímco Marek udělá dobrý dojem na ředitele i jeho choť, a padne do oka také slečně Nastě, odehrává se u stolku pravá karetní bitva. Přestože dostal Borman od pana ředitele instrukce, neřídí se jimi a dokonale v kartách obehraje vysokého představeného. Právě jeho nepodlézavost však udělá na pana prezidenta velký dojem. získá si tím jeho důvěru a nakonec je jmenován generálním tajemníkem celého úřadu....
    Žánry:Komedie
    78%
    Starý úředník, oficiál Borman, úřaduje ve sklepních kancelářích Pozemkového úřadu společně s dalšími oficiály a aktuáry. Mezi jeho kolegy je i mladý a pohledný doktor Marek, jehož přichází navštívit kamarád, inženýr Rudík. Objektem jejich společného zájmu se stanou dvě mladé ženy, objevující se za oknem protějšího domu. Jednou z nich je slečna Irenka, dcera ředitele jejich úřadu, druhá je Nasťa, přítelkyně pana ředitele. Když se koná slavnostní večírek na počest prezidenta úřadu, je pro nedostatek mužů, kteří by dělali dámám společnost, pozván také doktor Marek a protože ředitel je vášnivý karbaník, je přizván také Borman, jako třetí do mariáše. Zatímco Marek udělá dobrý dojem na ředitele i jeho choť, a padne do oka také slečně Nastě, odehrává se u stolku pravá karetní bitva. Přestože dostal Borman od pana ředitele instrukce, neřídí se jimi a dokonale v kartách obehraje vysokého představeného. Právě jeho nepodlézavost však udělá na pana prezidenta velký dojem. získá si tím jeho důvěru a nakonec je jmenován generálním tajemníkem celého úřadu....
    Žánry:Komedie
    9
  • Roztomilý člověk
    Roztomilý člověk (1941)
    FilmRole: Polda Krušinová
    • Voyo
    Redaktor Viktor Bláha, hlavní hrdina veselého příběhu, si rád vymýšlí bláznivé historky a rád se baví na úkor svého okolí. Až jednoho dne narazí na roztomilou dívku, která má fantazii ještě větší než on a dokáže s ním držet krok... Komedie režiséra Martina Friče Roztomilý člověk vznikla podle románu F. X. Svobody Kašpárek. Režisér Martin Frič do hlavních rolí obsadil tehdy již slavný originální komický pár - Oldřicha Nového a Natašu Gollovou. Byli pro režiséra zárukou vysoké herecké úrovně i diváckého úspěchu. Osvědčili se mu již v komediích Eva tropí hlouposti, Kristian a Hotel Modrá hvězda. Roztomilý člověk byl bohužel jejich posledním setkáním před kamerou. V příjemné a vkusné veselohře si s chutí zahráli také Ladislav Pešek, Theodor Pištěk, Jaroslav Marvan a František Filipovský. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    77%
    Redaktor Viktor Bláha, hlavní hrdina veselého příběhu, si rád vymýšlí bláznivé historky a rád se baví na úkor svého okolí. Až jednoho dne narazí na roztomilou dívku, která má fantazii ještě větší než on a dokáže s ním držet krok... Komedie režiséra Martina Friče Roztomilý člověk vznikla podle románu F. X. Svobody Kašpárek. Režisér Martin Frič do hlavních rolí obsadil tehdy již slavný originální komický pár - Oldřicha Nového a Natašu Gollovou. Byli pro režiséra zárukou vysoké herecké úrovně i diváckého úspěchu. Osvědčili se mu již v komediích Eva tropí hlouposti, Kristian a Hotel Modrá hvězda. Roztomilý člověk byl bohužel jejich posledním setkáním před kamerou. V příjemné a vkusné veselohře si s chutí zahráli také Ladislav Pešek, Theodor Pištěk, Jaroslav Marvan a František Filipovský. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    10
  • Dívka v modrém
    Dívka v modrém (1939)
    FilmRole: vdova Růžena Smutná
    • Voyo
    • iVysílání
    Notář Jan Karas je svobodný, finančně dobře zajištěný, není tedy divu, že budí zájem vdavekchtivých žen. Vdova Smutná ho loví pro sebe, paní Smrčínská zase pro svou dceru Slávinku. Jan se ovšem zamiloval do dívky na starém obraze, jenž mu byl svěřen do úschovy. Obraz ho úplně uhranul, celé hodiny vysedává před podobiznou krásky v modrých šatech. Jednoho dne neodolá a políbí rty na plátně. V tu chvíli se stane zázrak: polibek je opětován, dívka vystoupí z obrazu a barokní češtinou mu děkuje za vysvobození. Doktor Karas je zcela vyveden z míry. Zbláznil se snad? A to je pouhý začátek zmatků, které tajemná komtesa Blanka vnese do jeho života. Ukáže se, že Blanka se ve skutečnosti jmenuje Vlasta, není komtesa, ale studentka filozofie a celou komedii s obrazem sehrála na přání Karasových kamarádů Čádka a Pacovského. Znamená to konec lásky?
    76%
    Notář Jan Karas je svobodný, finančně dobře zajištěný, není tedy divu, že budí zájem vdavekchtivých žen. Vdova Smutná ho loví pro sebe, paní Smrčínská zase pro svou dceru Slávinku. Jan se ovšem zamiloval do dívky na starém obraze, jenž mu byl svěřen do úschovy. Obraz ho úplně uhranul, celé hodiny vysedává před podobiznou krásky v modrých šatech. Jednoho dne neodolá a políbí rty na plátně. V tu chvíli se stane zázrak: polibek je opětován, dívka vystoupí z obrazu a barokní češtinou mu děkuje za vysvobození. Doktor Karas je zcela vyveden z míry. Zbláznil se snad? A to je pouhý začátek zmatků, které tajemná komtesa Blanka vnese do jeho života. Ukáže se, že Blanka se ve skutečnosti jmenuje Vlasta, není komtesa, ale studentka filozofie a celou komedii s obrazem sehrála na přání Karasových kamarádů Čádka a Pacovského. Znamená to konec lásky?
    11
  • Případ pro začínajícího kata
    Případ pro začínajícího kata (1970)
    FilmRole: žena v kroji, přísedící
    • Voyo
    • O2 TV
    • iTunes
    • +1
    Vrcholné dílo a životní projekt v té době již etablovaného scenáristy a díky mezinárodně úspěšnému středometrážnímu snímku Postava k podpírání i režiséra Pavla Juráčka, je imaginativním opusem volně inspirovaném Gulliverovy cesty. Ze snímků sálá kafkovské absurdno, ačkoliv sám autor se vůbec Kafkovi vymezoval a tvrdil, že by film natočil stejně i bez jeho díla. Do 12 kapitol rozdělený příběh sleduje s autem havarujícího Gullivera, jenž se zatoulal do země Balnibarbi. V každé z kapitol poznává zdejší ekosystém a absurdity panujícího režimu. Těžko uchopitelný a mnohovrstevnatý film plynule přepíná grotesknem, snovostí, realitou a absurdní komedií, s čímž se pojí i žánrová nezařaditelnost, která je pro většinu novovlných filmů typická. Celistvý příběh je pro autorskou vizi podružný, mnohem důležitější je konfrontace hlavní postavy s ideologií celého systému a budovaný fikční svět. Časoprostorová pospolitost je záměrně roztříštěna, čemuž podléhají i stylistické a formální volby, když se často stříhá jump cuty či se snímá v kontrastních symetrických kompozicích.
    75%
    Vrcholné dílo a životní projekt v té době již etablovaného scenáristy a díky mezinárodně úspěšnému středometrážnímu snímku Postava k podpírání i režiséra Pavla Juráčka, je imaginativním opusem volně inspirovaném Gulliverovy cesty. Ze snímků sálá kafkovské absurdno, ačkoliv sám autor se vůbec Kafkovi vymezoval a tvrdil, že by film natočil stejně i bez jeho díla. Do 12 kapitol rozdělený příběh sleduje s autem havarujícího Gullivera, jenž se zatoulal do země Balnibarbi. V každé z kapitol poznává zdejší ekosystém a absurdity panujícího režimu. Těžko uchopitelný a mnohovrstevnatý film plynule přepíná grotesknem, snovostí, realitou a absurdní komedií, s čímž se pojí i žánrová nezařaditelnost, která je pro většinu novovlných filmů typická. Celistvý příběh je pro autorskou vizi podružný, mnohem důležitější je konfrontace hlavní postavy s ideologií celého systému a budovaný fikční svět. Časoprostorová pospolitost je záměrně roztříštěna, čemuž podléhají i stylistické a formální volby, když se často stříhá jump cuty či se snímá v kontrastních symetrických kompozicích.
    12
  • Šťastnou cestu
    Šťastnou cestu (1943)
    FilmRole: prodavačka Fanynka
    Příběh filmu Šťastnou cestu se odehrává v prostředí velkého pražského obchodního domu a vypráví o osudech pěti prodavaček. I když všechny pracují v jedné firmě, každá jde vlastní cestou za svým životním cílem. Jde o poslední dokončený protektorátní film Otakara Vávry. Byl natočen v roce 1943 podle námětu literárně debutující novinářky Olgy Horákové. Ke spolupráci si Vávra přizval osvědčený tým, kameramana Ferdinanda Pečenku, hudebního skladatele Jiřího Srnku, architekta Jana Zázvorku a střihače Antonína Zelenku. Střihače tentokrát připomínáme záměrně, protože jeho podíl na výsledné podobě filmu je zásadní. Film vznikl většinou v reálu tehdy nového pražského obchodního domu Bílá labuť. Režisér jej pojal jako dynamickou výpověď, která zachycuje rytmus moderního života. Příběhy dívek tak dostaly punc pravdivosti a životnosti. Netradiční režie, kamera, střih i civilní herecké výkony nasvědčují, jak se už v roce 1943 Otakar Vávra a jeho spolupracovníci přiblížili pracovní i umělecké metodě italského neorealismu, který slavil úspěch v kinech až o několik let později. K osvědčeným a populárním herečkám Adině Mandlové, Jiřině Štěpničkové, Haně Vítové a Nataše Gollové se režisér nebál obsadit mladičkou Janu Dítětovou. (Česká televize)
    75%
    Příběh filmu Šťastnou cestu se odehrává v prostředí velkého pražského obchodního domu a vypráví o osudech pěti prodavaček. I když všechny pracují v jedné firmě, každá jde vlastní cestou za svým životním cílem. Jde o poslední dokončený protektorátní film Otakara Vávry. Byl natočen v roce 1943 podle námětu literárně debutující novinářky Olgy Horákové. Ke spolupráci si Vávra přizval osvědčený tým, kameramana Ferdinanda Pečenku, hudebního skladatele Jiřího Srnku, architekta Jana Zázvorku a střihače Antonína Zelenku. Střihače tentokrát připomínáme záměrně, protože jeho podíl na výsledné podobě filmu je zásadní. Film vznikl většinou v reálu tehdy nového pražského obchodního domu Bílá labuť. Režisér jej pojal jako dynamickou výpověď, která zachycuje rytmus moderního života. Příběhy dívek tak dostaly punc pravdivosti a životnosti. Netradiční režie, kamera, střih i civilní herecké výkony nasvědčují, jak se už v roce 1943 Otakar Vávra a jeho spolupracovníci přiblížili pracovní i umělecké metodě italského neorealismu, který slavil úspěch v kinech až o několik let později. K osvědčeným a populárním herečkám Adině Mandlové, Jiřině Štěpničkové, Haně Vítové a Nataše Gollové se režisér nebál obsadit mladičkou Janu Dítětovou. (Česká televize)
    13
  • Příklady táhnou
    Příklady táhnou (1939)
    FilmRole: Jiřina, vnučka Bártlové
    Studentka práv Jiřina (N. Gollová) přijede na prázdniny do rodinné vily své babičky paní Bártlové (R. Nasková). Svezou ji autem kamarádi Vašek a Karel (R. A. Strejka a A. Novotný), kteří mají trampskou chatu v nedalekém lese. U babičky Bártlové žije druhá vnučka, patnáctiletá Jarmila (S. Májová), kterou zle sužují konzervativní názory staré paní a její přísná výchova. Do vily dochází pravidelně rodinný přítel a lékař MUDr. Kosina (J. Steimar), který léčí babiččiny vesměs smyšlené neduhy. Babička nemá ráda moderní mladé muže, ale svůj názor změní, když student medicíny Karel svým zákrokem zachrání život nešťastně zraněnému synovi jejího zahradníka. Babička začne chodit na procházky do přírody a konečně nepotřebuje žádné pilulky… Režisér Miroslav Cikán využil velkého komediálního talentu přední členky Národního divadla Růženy Naskové a velmi oblíbené Nataši Gollové, která zastupovala v českém meziválečném filmu typ moderní, vtipné a často ztřeštěné dívky. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    73%
    Studentka práv Jiřina (N. Gollová) přijede na prázdniny do rodinné vily své babičky paní Bártlové (R. Nasková). Svezou ji autem kamarádi Vašek a Karel (R. A. Strejka a A. Novotný), kteří mají trampskou chatu v nedalekém lese. U babičky Bártlové žije druhá vnučka, patnáctiletá Jarmila (S. Májová), kterou zle sužují konzervativní názory staré paní a její přísná výchova. Do vily dochází pravidelně rodinný přítel a lékař MUDr. Kosina (J. Steimar), který léčí babiččiny vesměs smyšlené neduhy. Babička nemá ráda moderní mladé muže, ale svůj názor změní, když student medicíny Karel svým zákrokem zachrání život nešťastně zraněnému synovi jejího zahradníka. Babička začne chodit na procházky do přírody a konečně nepotřebuje žádné pilulky… Režisér Miroslav Cikán využil velkého komediálního talentu přední členky Národního divadla Růženy Naskové a velmi oblíbené Nataši Gollové, která zastupovala v českém meziválečném filmu typ moderní, vtipné a často ztřeštěné dívky. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    14
  • Hlídač
    Hlídač (1970)
    FilmRole: cukrářka Mašková
    Pepík Vildomec je doma poslušným synem a v práci zodpovědným a úslužným vykonavatelem příkazů. Ledasco si nechá líbit, a to i od vězňů, které hlídá. Tajně si však vybíjí vztek a ponížení na svém psu, jediné bytosti, která je slabší než on. Svatba s opovrhovanou nalezenkyní Marií a útěk jednoho z vězňů však započnou proces Vildomcovy proměny v sadistickou bestii... Tento neobvyklý a v mnoha ohledech mimořádný film je jediným celovečerním dílem Ivana Renče. Jeho děj se odehrává v neurčité době a na neurčitém místě a zcela se soustřeďuje na vnitřní život hlavní postavy (část vyprávění je věnována hrdinovým představám, které se odehrávají na mořském ostrůvku s majákem). Film, který přesvědčivě zpracovává temné stránky lidské psychiky a který se mimo jiné dotýká i rasismu, se v kinech i v televizi objevoval jen sporadicky. Kvůli tomu se neprávem ocitl mezi polozapomenutými díly české kinematografie. (Česká televize)
    Režie:Ivan Renč
    72%
    Pepík Vildomec je doma poslušným synem a v práci zodpovědným a úslužným vykonavatelem příkazů. Ledasco si nechá líbit, a to i od vězňů, které hlídá. Tajně si však vybíjí vztek a ponížení na svém psu, jediné bytosti, která je slabší než on. Svatba s opovrhovanou nalezenkyní Marií a útěk jednoho z vězňů však započnou proces Vildomcovy proměny v sadistickou bestii... Tento neobvyklý a v mnoha ohledech mimořádný film je jediným celovečerním dílem Ivana Renče. Jeho děj se odehrává v neurčité době a na neurčitém místě a zcela se soustřeďuje na vnitřní život hlavní postavy (část vyprávění je věnována hrdinovým představám, které se odehrávají na mořském ostrůvku s majákem). Film, který přesvědčivě zpracovává temné stránky lidské psychiky a který se mimo jiné dotýká i rasismu, se v kinech i v televizi objevoval jen sporadicky. Kvůli tomu se neprávem ocitl mezi polozapomenutými díly české kinematografie. (Česká televize)
    Režie:Ivan Renč
    15
  • Drahé tety a já
    Drahé tety a já (1974)
    FilmRole: slečna Františka "Fany" Toufarová
    • Voyo
    V malé vilce na okraji malebného jihočeského městečka prožívají poklidné dny svého stáří mile potrhlé sestry Andělka a Fany, které oplývají takřka nevyčerpatelnou energií. Není proto divu, že když se Fany stane očitou svědkyní přepadení místní spořitelny, rozhodnou se vzít pátrání po lupiči do vlastních rukou. Hlavním podezřelým je neznámý mladík se psem podobným jejich fence Bobině. Brzy se však ukáže, že je to mládenec jejich milované neteře Hermínky. Horlivé tety proto musí najít nového podezřelého... (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimi
    71%
    V malé vilce na okraji malebného jihočeského městečka prožívají poklidné dny svého stáří mile potrhlé sestry Andělka a Fany, které oplývají takřka nevyčerpatelnou energií. Není proto divu, že když se Fany stane očitou svědkyní přepadení místní spořitelny, rozhodnou se vzít pátrání po lupiči do vlastních rukou. Hlavním podezřelým je neznámý mladík se psem podobným jejich fence Bobině. Brzy se však ukáže, že je to mládenec jejich milované neteře Hermínky. Horlivé tety proto musí najít nového podezřelého... (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimi
    16
  • Sanitka
    Sanitka (1984)
    SeriálRole: pacientka v nemocnici
    • Voyo
    • iVysílání

    Jedenáctidílný seriál z prostředí pražské záchranné služby, opisující její rozvoj v letech 1956 - 1975. Děj je úzce provázán s osobními osudy lidí, kteří se zprvu opomíjenou lékařskou profesí spojili své životy. Každý díl se odehrává v jiném prostředí a je motivován novou událostí, v jejímž průběhu se spolu s většinou stálými protagonisty zdravotnického týmu objevují i zcela nové figury. Osmdesát procent záběrů vznikalo v reálech, natáčelo se klasickou filmovou technologií po dobu téměř tří let, celkem se v seriálu vyskytuje na 250 postav.

    Žánry:Drama
    70%

    Jedenáctidílný seriál z prostředí pražské záchranné služby, opisující její rozvoj v letech 1956 - 1975. Děj je úzce provázán s osobními osudy lidí, kteří se zprvu opomíjenou lékařskou profesí spojili své životy. Každý díl se odehrává v jiném prostředí a je motivován novou událostí, v jejímž průběhu se spolu s většinou stálými protagonisty zdravotnického týmu objevují i zcela nové figury. Osmdesát procent záběrů vznikalo v reálech, natáčelo se klasickou filmovou technologií po dobu téměř tří let, celkem se v seriálu vyskytuje na 250 postav.

    Žánry:Drama
    17
  • Studujeme za školou
    Studujeme za školou (1939)
    FilmRole: prof. Hanáková
    Hrdiny české filmové komedie jsou studenti Obchodní akademie, kteří úpí ve školních lavicích pod lavinou velkého množství učiva, bez něhož se prý při výkonu budoucího povolání neobejdou. Jedním z nejméně oblíbených učitelů je přísný a neústupný profesor Vlk, pyšný na svou učebnici. Přesto probíhá život studentský poměrně v klidu, ale jen do chvíle než přijdou prázdniny a studenti se vydají na prázdninovou praxi přímo do terénu. Snímek sleduje jak neradostně dopadlo první střetnutí s obchodní realitou pro tři z nich, pro Karla Tomana, Ivana Javorského a Vaška Pelíška...
    Žánry:Komedie
    65%
    Hrdiny české filmové komedie jsou studenti Obchodní akademie, kteří úpí ve školních lavicích pod lavinou velkého množství učiva, bez něhož se prý při výkonu budoucího povolání neobejdou. Jedním z nejméně oblíbených učitelů je přísný a neústupný profesor Vlk, pyšný na svou učebnici. Přesto probíhá život studentský poměrně v klidu, ale jen do chvíle než přijdou prázdniny a studenti se vydají na prázdninovou praxi přímo do terénu. Snímek sleduje jak neradostně dopadlo první střetnutí s obchodní realitou pro tři z nich, pro Karla Tomana, Ivana Javorského a Vaška Pelíška...
    Žánry:Komedie
    18
  • Brácha za všechny peníze
    Brácha za všechny peníze (1978)
    Film
    • Voyo
    • O2 TV
    Honza a Zuzana mají dvouletou holčičku Martinu a Prcek se rozhoduje kam po skončení devítky. Opět se můžete podívat do prostředí plochodrážních stadionů, opět před Martinem vyvstane problém, s nímž si dospělí nedokáží poradit, a tak nezbývá, než dát s kamarádkou Magdou hlavy dohromady a vymyslet jak na to. Problémem je i tentokrát bráchova tvrdohlavost, řada nedorozumění a malicherností vedoucích téměř k rozpadu mladého manželství. A je na Martinovi, aby Honzu se Zuzanou opět usmířil. Vedle toho má ovšem Martin své vlastní problémy, neboť by chtěl být zootechnikem, zatímco rodiče se ještě nedohodli jestli bude inženýrem nebo automechanikem.
    65%
    Honza a Zuzana mají dvouletou holčičku Martinu a Prcek se rozhoduje kam po skončení devítky. Opět se můžete podívat do prostředí plochodrážních stadionů, opět před Martinem vyvstane problém, s nímž si dospělí nedokáží poradit, a tak nezbývá, než dát s kamarádkou Magdou hlavy dohromady a vymyslet jak na to. Problémem je i tentokrát bráchova tvrdohlavost, řada nedorozumění a malicherností vedoucích téměř k rozpadu mladého manželství. A je na Martinovi, aby Honzu se Zuzanou opět usmířil. Vedle toho má ovšem Martin své vlastní problémy, neboť by chtěl být zootechnikem, zatímco rodiče se ještě nedohodli jestli bude inženýrem nebo automechanikem.
    19
  • Pohádka máje
    Pohádka máje (1940)
    FilmRole: Helenka
    Hlavní postavou je líbezná a plachá Helenka, dcera revírníka z Komory nedaleko Ostrovačic, která žije svým otcem v myslivně uprostřed nádherné moravské přírody. Jednoho večera ji na ostrovačickém plese vyzve k tanci synovec místního faráře Ríša, který studuje v Praze na právnické fakultě. Zalíbila se mu na první pohled, a tak se o její přízeň začal ucházet jen co se znovu objevil v Ostrovačicích. Zprvu nepřístupná Helenka časem podlehne okouzlení z první lásky, ale když jí Ríša vypráví historky ze svého světáckého života v Praze, začne se mu vyhýbat. Láska je však mocná čarodějka a ona mu časem přece jen odpustí. A Ríša, který dříve jen lehkomyslně utrácel tatínkovy peníze a obletoval holky, se vrátí do Prahy s odhodláním dostudovat a pak se vrátit pro svou milovanou Helenku.
    Žánry:Romantický
    65%
    Hlavní postavou je líbezná a plachá Helenka, dcera revírníka z Komory nedaleko Ostrovačic, která žije svým otcem v myslivně uprostřed nádherné moravské přírody. Jednoho večera ji na ostrovačickém plese vyzve k tanci synovec místního faráře Ríša, který studuje v Praze na právnické fakultě. Zalíbila se mu na první pohled, a tak se o její přízeň začal ucházet jen co se znovu objevil v Ostrovačicích. Zprvu nepřístupná Helenka časem podlehne okouzlení z první lásky, ale když jí Ríša vypráví historky ze svého světáckého života v Praze, začne se mu vyhýbat. Láska je však mocná čarodějka a ona mu časem přece jen odpustí. A Ríša, který dříve jen lehkomyslně utrácel tatínkovy peníze a obletoval holky, se vrátí do Prahy s odhodláním dostudovat a pak se vrátit pro svou milovanou Helenku.
    Žánry:Romantický
    20
  • Dívka s třemi velbloudy
    Dívka s třemi velbloudy (1966)
    FilmRole: Havlová

    Osudy žen se opakují: šestnáctiletá dcera dvaatřicetileté matky je rovněž těhotná. Stejně jako její matka zůstane svobodná a dítě bez otce. Od něho dívka obdržela jen exotickou pohlednici s titulovými třemi velbloudy. Režisér Václav Krška tento příběh ovšem nepojal jako nějaké drásavé drama, nýbrž jako komedii v téměř italsky výřečném stylu. Příliš pozornosti však neupoutal, vadila hlavně jistá vyumělkovanost celého zpracování.

    Žánry:Komedie
    63%

    Osudy žen se opakují: šestnáctiletá dcera dvaatřicetileté matky je rovněž těhotná. Stejně jako její matka zůstane svobodná a dítě bez otce. Od něho dívka obdržela jen exotickou pohlednici s titulovými třemi velbloudy. Režisér Václav Krška tento příběh ovšem nepojal jako nějaké drásavé drama, nýbrž jako komedii v téměř italsky výřečném stylu. Příliš pozornosti však neupoutal, vadila hlavně jistá vyumělkovanost celého zpracování.

    Žánry:Komedie
    21
  • Kudy kam?
    Kudy kam? (1956)
    FilmRole: Macková
    63%
    22
  • Pátek není svátek
    Pátek není svátek (1979)
    FilmRole: vrátná
    • Voyo
    62%
    23
  • Pražské noci
    Pražské noci (1968)
    FilmRole: 1. Fabricius a Zuzana - tlumočnice
    Hororově laděný povídkový film zpracovává tři morbidní příběhy ze staré Prahy, nechybí tu ani posedlost proslulým golemem, ani prostopášná hraběnka, která se zapletla se samotným peklem, ani hostinská, která tráví bohaté zákazníky. Propojení jednotlivých příběhů, jak už to u povídkových filmů občas bývá, sice poněkud kolísá, ale jedná se o vizuálně nápadité zpodobnění dávných dob i smysl pro tragikomickou nadsázku. Ve filmu je patrná uvolněná atmosféra kolem roku 1968. Zejména povídka Evalda Schorma "Chlebové střevíčky" je dodnes nedoceněný filmový skvost s vynikající kamerou Františka Uldrycha a excelentním výkonem Josefa Somra. Také jediný hraný pokus režiséra Jiřího Brdečky, povídka "Poslední golem", zaujme svojí magickou atmosférou rudolfínské Prahy, spolu s tajemnou hudbou Zdeňka Lišky. A do třetice stojí za pozornost výkon Mileny Dvorské v jedné z mála vyloženě komických rolí.
    62%
    Hororově laděný povídkový film zpracovává tři morbidní příběhy ze staré Prahy, nechybí tu ani posedlost proslulým golemem, ani prostopášná hraběnka, která se zapletla se samotným peklem, ani hostinská, která tráví bohaté zákazníky. Propojení jednotlivých příběhů, jak už to u povídkových filmů občas bývá, sice poněkud kolísá, ale jedná se o vizuálně nápadité zpodobnění dávných dob i smysl pro tragikomickou nadsázku. Ve filmu je patrná uvolněná atmosféra kolem roku 1968. Zejména povídka Evalda Schorma "Chlebové střevíčky" je dodnes nedoceněný filmový skvost s vynikající kamerou Františka Uldrycha a excelentním výkonem Josefa Somra. Také jediný hraný pokus režiséra Jiřího Brdečky, povídka "Poslední golem", zaujme svojí magickou atmosférou rudolfínské Prahy, spolu s tajemnou hudbou Zdeňka Lišky. A do třetice stojí za pozornost výkon Mileny Dvorské v jedné z mála vyloženě komických rolí.
    24
  • Kantor Ideál
    Kantor Ideál (1932)
    FilmRole: septimánka
    • iVysílání
    62%
    25
  • Konečná stanice
    Konečná stanice (1981)
    FilmRole: Anička
    Jaroslav Balík několikrát prokázal citlivost vůči příběhům starých lidí (viz Romeo a Julie na konci listopadu), avšak jeho ještě častější zaujatost ideologicky vhodnými látkami jej společensky znemožnila a posléze vedla i k úpadku jeho tvůrčích sil. Konečná stanice se odehrává v domově důchodců a sleduje vztahy mezi několika jeho obyvateli, jejich různé přístupy k životu i rozdílné osudy, kterými byli poznamenáni. Ve filmu natočeném dosti chladně a jakoby nezúčastněně se ovšem setkáme s řadou známých osobností.
    Žánry:Drama
    62%
    Jaroslav Balík několikrát prokázal citlivost vůči příběhům starých lidí (viz Romeo a Julie na konci listopadu), avšak jeho ještě častější zaujatost ideologicky vhodnými látkami jej společensky znemožnila a posléze vedla i k úpadku jeho tvůrčích sil. Konečná stanice se odehrává v domově důchodců a sleduje vztahy mezi několika jeho obyvateli, jejich různé přístupy k životu i rozdílné osudy, kterými byli poznamenáni. Ve filmu natočeném dosti chladně a jakoby nezúčastněně se ovšem setkáme s řadou známých osobností.
    Žánry:Drama
    26
  • Kruh
    Kruh (1959)
    FilmRole: Andulčina matka
    62%
    27
  • Tulák Macoun
    Tulák Macoun (1939)
    FilmRole: Lilian
    Souběh nepříznivých událostí svedl hlavního hrdinu na scestí: ani uzmutí cizích peněz nezachránilo jeho ženě život, zemřela při porodu. Po propuštění z vězení nenašel v sobě sílu, aby se ke dceři umístěné v sirotčinci přihlásil, po rvačce v hospodě z obav, aby nebyl znovu stíhán, dokonce prchnul do zahraničí. Ale zestárlý a nemocný přece jen zatouží znovu se vrátit do vlasti. Příběh je vyprávěn jako rozměrná retrospektiva, vybavující se protagonistovi, stiženému prudkou horečkou.
    Žánry:Drama
    62%
    Souběh nepříznivých událostí svedl hlavního hrdinu na scestí: ani uzmutí cizích peněz nezachránilo jeho ženě život, zemřela při porodu. Po propuštění z vězení nenašel v sobě sílu, aby se ke dceři umístěné v sirotčinci přihlásil, po rvačce v hospodě z obav, aby nebyl znovu stíhán, dokonce prchnul do zahraničí. Ale zestárlý a nemocný přece jen zatouží znovu se vrátit do vlasti. Příběh je vyprávěn jako rozměrná retrospektiva, vybavující se protagonistovi, stiženému prudkou horečkou.
    Žánry:Drama
    28
  • Konečně sami
    Konečně sami (1940)
    FilmRole: dcera paní Hábové
    61%
    29
  • Bloudění
    Bloudění (1966)
    FilmRole: slečna
    Méně známý titul přesvědčivě postihuje ovzduší 60. let, zvažování nedávných vin i vyhlídek do budoucna. Generace otců se obtížně vyrovnává se svou účastí na stalinských represích, dospívající děti však již žijí zcela jinými strarostmi, odmítajíce uznávat své rodiče za jakoukoli autoritu. Avšak hledání nových životních modelů se stejně rozplyne do ztracena, hrdinům po všech konfrontačních střetech zůstává jen jakási morální kocovina. Graficky strohý, černobíle natočený snímek, s oblibou vytvářející figurální kompozice, však vnímavě postihuje mnohá dobová stigmata, zvláště rozpad mezigeneračního porozumění.
    60%
    Méně známý titul přesvědčivě postihuje ovzduší 60. let, zvažování nedávných vin i vyhlídek do budoucna. Generace otců se obtížně vyrovnává se svou účastí na stalinských represích, dospívající děti však již žijí zcela jinými strarostmi, odmítajíce uznávat své rodiče za jakoukoli autoritu. Avšak hledání nových životních modelů se stejně rozplyne do ztracena, hrdinům po všech konfrontačních střetech zůstává jen jakási morální kocovina. Graficky strohý, černobíle natočený snímek, s oblibou vytvářející figurální kompozice, však vnímavě postihuje mnohá dobová stigmata, zvláště rozpad mezigeneračního porozumění.
    30
  • Punťa a čtyřlístek
    Punťa a čtyřlístek (1955)
    FilmRole: Prouzová
    60%
    31
  • Zborov
    Zborov (1938)
    FilmRole: ošetřovatelka
    • Voyo
    • iTunes
    V červenci 1917 se u ukrajinského Zborova odehrála bitva, v níž českoslovenští legionáři, do té doby roztroušení po východní frontě, poprvé bojovali jako armádní jednotka. Celovečerní film Zborov zachycuje prostřednictvím osudů několika postav řadu událostí, které bitvě předcházely. Především ale vyniká rekonstrukcí válečných bojů, která obstojí i před dnešním divákem. Když se na konci 30. let schylovalo k válce, film se častěji obracel k tematice československé historie a státnosti. Podle námětu legionáře a spisovatele Rudolfa Medka vznikl film Zborov, inspirovaný zkušenostmi z 1. světové války. Jeho značná část se odehrává v Plzni, kde strojírenské závody musely vyzbrojovat rakouskou armádu a kde se vyvinul silný protirakouský odboj. Film vrcholí bitvou u Zborova. Nečekaný úspěch špatně vyzbrojených legionářů z ní udělal mezník v usilování o samostatný stát. Stala se námětem knih, básní a v roce 1928 se objevila v němém snímku Za československý stát. Rekonstrukce ve filmu Zborov je technicky o poznání vyspělejší a stejně jako celý film dostala v době svého vzniku nový, aktuální význam. Realizaci Zborova zdržely konkurenční střety a jiné spory. Premiéra se proto neuskutečnila k 20. výročí bitvy v roce 1937, ale až v pomnichovské atmosféře začátkem roku 1939. Snímek uvádíme v rámci projektu Filmové osmičky, který připomíná významná výročí roku 2018. Film byl digitálně restaurován pod dohledem restaurátorky Národního filmového archivu Jeanne Pommeau ve studiu Universal Partner Production za podpory Ministerstva kultury České republiky a je zařazen do programu Společné století. (Národní filmový archiv)
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    59%
    V červenci 1917 se u ukrajinského Zborova odehrála bitva, v níž českoslovenští legionáři, do té doby roztroušení po východní frontě, poprvé bojovali jako armádní jednotka. Celovečerní film Zborov zachycuje prostřednictvím osudů několika postav řadu událostí, které bitvě předcházely. Především ale vyniká rekonstrukcí válečných bojů, která obstojí i před dnešním divákem. Když se na konci 30. let schylovalo k válce, film se častěji obracel k tematice československé historie a státnosti. Podle námětu legionáře a spisovatele Rudolfa Medka vznikl film Zborov, inspirovaný zkušenostmi z 1. světové války. Jeho značná část se odehrává v Plzni, kde strojírenské závody musely vyzbrojovat rakouskou armádu a kde se vyvinul silný protirakouský odboj. Film vrcholí bitvou u Zborova. Nečekaný úspěch špatně vyzbrojených legionářů z ní udělal mezník v usilování o samostatný stát. Stala se námětem knih, básní a v roce 1928 se objevila v němém snímku Za československý stát. Rekonstrukce ve filmu Zborov je technicky o poznání vyspělejší a stejně jako celý film dostala v době svého vzniku nový, aktuální význam. Realizaci Zborova zdržely konkurenční střety a jiné spory. Premiéra se proto neuskutečnila k 20. výročí bitvy v roce 1937, ale až v pomnichovské atmosféře začátkem roku 1939. Snímek uvádíme v rámci projektu Filmové osmičky, který připomíná významná výročí roku 2018. Film byl digitálně restaurován pod dohledem restaurátorky Národního filmového archivu Jeanne Pommeau ve studiu Universal Partner Production za podpory Ministerstva kultury České republiky a je zařazen do programu Společné století. (Národní filmový archiv)
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    32
  • Rukavička
    Rukavička (1941)
    FilmRole: Mařenka Berková
    58%
    33
  • Okouzlená
    Okouzlená (1942)
    FilmRole: Lenka Bártová
    58%
    34
  • Okénko do nebe
    Okénko do nebe (1940)
    FilmRole: Inka
    Hudební skladatel Láďa Kristen a textař Jiří Kavalír si nemají téměř nač stěžovat. Napsali spolu už spoustu písniček, a ty jim přinesly slávu i zisk. Chybí jim pouze jediné: milující ženušky a teplo rodinného krbu. Ani jeden z nich však zatím nepotkal tu pravou. Staromládenectví si už užili dosyta, a tak se jednoho dne odhodlají k závažnému kroku: uveřejní seznamovací inzerát. Z došlých odpovědí se jim nejvíc zamlouvají studentky Slávinka a Máša.
    Žánry:HudebníKomedie
    58%
    Hudební skladatel Láďa Kristen a textař Jiří Kavalír si nemají téměř nač stěžovat. Napsali spolu už spoustu písniček, a ty jim přinesly slávu i zisk. Chybí jim pouze jediné: milující ženušky a teplo rodinného krbu. Ani jeden z nich však zatím nepotkal tu pravou. Staromládenectví si už užili dosyta, a tak se jednoho dne odhodlají k závažnému kroku: uveřejní seznamovací inzerát. Z došlých odpovědí se jim nejvíc zamlouvají studentky Slávinka a Máša.
    Žánry:HudebníKomedie
    35
  • Poprask na silnici E 4
    Poprask na silnici E 4 (1979)
    FilmRole: teta
    57%
    36
  • Strakatí andělé
    Strakatí andělé (1964)
    FilmRole: 1. Gabriela - Suchánková
    57%
    37
  • Hlavní výhra
    Hlavní výhra (1959)
    FilmRole: Vacková
    56%
    38
  • Komedie s Klikou
    Komedie s Klikou (1964)
    FilmRole: paní Evelyna
    55%
    39
  • Lízino štěstí
    Lízino štěstí (1939)
    FilmRole: Mater Filomena
    54%
    40
  • Bláhový sen
    Bláhový sen (1943)
    FilmRole: Žofka, dcera Stárkových

    Uvěřit náhlé popularitě, vyvolané senzacechtivým tiskem, je bláhové. Přesvědčí se o tom i hlavní hrdinka, kadeřnice s bujným sněním, která pozná, že cesta na výsluní je pořádně trnitá - zvláště když se nedostává potřebného talentu. Zajímavý je průhled do filmových ateliérů v dobách již dávno odvátých. Režisér J.A.Holman byl poučen moderními výdobytky zahraničních filmařů a pokusil se vytvořit osobité, atraktivní salónní drama.

    Žánry:DramaMuzikál
    54%

    Uvěřit náhlé popularitě, vyvolané senzacechtivým tiskem, je bláhové. Přesvědčí se o tom i hlavní hrdinka, kadeřnice s bujným sněním, která pozná, že cesta na výsluní je pořádně trnitá - zvláště když se nedostává potřebného talentu. Zajímavý je průhled do filmových ateliérů v dobách již dávno odvátých. Režisér J.A.Holman byl poučen moderními výdobytky zahraničních filmařů a pokusil se vytvořit osobité, atraktivní salónní drama.

    Žánry:DramaMuzikál
    41
  • Bezdětná
    Bezdětná (1935)
    FilmRole: Eva Halerová
    52%
    42
  • Stříbrná pila
    Stříbrná pila (1978)
    Seriál
    • iVysílání
    50%
    43
  • Velká přehrada
    Velká přehrada (1942)
    FilmRole: Marina
    Mladý inženýr Petr Pavelec pracuje na plánu přehrady na řece Loučnici. Seznámí se s dcerou nesvědomitého stavebního podnikatele Berky, Irenou, a zamiluje se do ní. Když Petrův projekt vyhraje konkurz, Berka s Irenou ho získají jako společníka, a tak je firmě zadána stavba přehrady. Zamilovaný Petr nevidí, jak lajdácky jsou stavby prováděny. Prohlédne, až když se na stavbě zabije dělník...
    Žánry:Drama
    45%
    Mladý inženýr Petr Pavelec pracuje na plánu přehrady na řece Loučnici. Seznámí se s dcerou nesvědomitého stavebního podnikatele Berky, Irenou, a zamiluje se do ní. Když Petrův projekt vyhraje konkurz, Berka s Irenou ho získají jako společníka, a tak je firmě zadána stavba přehrady. Zamilovaný Petr nevidí, jak lajdácky jsou stavby prováděny. Prohlédne, až když se na stavbě zabije dělník...
    Žánry:Drama
    44