Kolem streamovací platformy Warner Bros. a HBO bylo v posledních letech poměrně rušno, či spíše nepřehledno. V některých regionech existovala služba HBO Now, u nás zase bylo HBO Go a nedlouho poté, co se varianty sloučily pod značkou HBO Max, přišlo oproštění se od názvu slavné kabelovky. Nyní tedy máme Max jakožto výsledek spojení brandů Warner Bros. a Discovery a doufejme, že s ním chvíli vydržíme.
Články 11
Hlavní host letošního Future Gate festivalu v Praze, Kanaďan Michael Ironside, patří k nejvýraznějším hercům vedlejších rolí své éry. Má na kontě ikonické postavy u velikánů jako David Cronenberg a Paul Verhoeven ve Scanners či v Hvězdné pěchotě a v Total Recall, objevil se však rovněž v Top Gunu a v Zachraňte Willyho. Za 73 let svého života a půl století kariéry si připsal na 350 rolí, takže je takřka jisté, že se s ním každý ze čtenářů a čtenářek nejednou setkal. Měli jsme příležitost si s ním promluvit o jeho vztahu k řemeslu i o zkušenostech s některými z největších filmařů všech dob.
Největší středoevropský festival sci-fi filmů Future Gate letos slaví jubilejní 10. ročník. Zahájený bude 26. září v pražském kině Lucerna a v hlavním městě bude probíhat do 2. října. Následně se jeho program přesune do Brna, Plzně, Šumperka, Košic a Hradce Králové, v jehož Bio Central bude 21. října zakončen. Na co se milovníci žánru mohou těšit?
Tisíce hollywoodských herců a hereček se přidaly k tamním scenáristům a s transparenty v rukách se v ulicích zasazují nejen za důstojnější ohodnocení své práce. Herecká organizace SAG-AFTRA stávkou tlačí na producentskou asociaci AMPTP a jedním z klíčových aspektů protestu je hrozba umělé inteligence, která by mohla nahradit umělce a umělkyně a nekonečně je oživovat digitálními kopiemi. Velmi podobný scénář představil autor Jurského parku Michael Crichton v zapadlé sci-fi Krásky (Looker) z roku 1981.
Všechno nejlepší a ať žije nové tělo! Tohle bychom mohli provolávat na pomyslné narozeninové párty jednoho z nejlepších filmů Davida Cronenberga Videodrom. Na oslavě čerstvého čtyřicátníka by samozřejmě nemělo chybět rituální bičování televizní obrazovky, zasouvání videokazet do břicha, střílení z pistole přirostlé k tělu a samozřejmě kolektivní halucinování u bizarních snuff filmů. Zkrátka spousta aktivit, které ani čtyři dekády po vzniku filmu rozhodně nestihly zevšednět.
Před devadesáti lety se publiku představil kultovní snímek režiséra Toda Browninga, který dodnes nepřestává děsit, fascinovat i budit kontroverze. Nazvaný přímočaře Zrůdy, příběh o lidských karnevalových atrakcích přeměnil přežitý fenomén freak-show v lidský portrét fyzicky handicapovaných osob, které jsou pod atypickou slupkou stejné jako všichni ostatní. Diváci a divačky v době převládající eugeniky a předsudků odvážné dílo odmítli, leč dnes patří do zlatého fondu kinematografie.
Devětasedmdesátiletý kanadský režisér David Cronenberg natočil Mouchu, Scanners či Videodrome a patří k tvůrcům, jejichž dílo vždy vyvolávalo vášnivé reakce. Na stará kolena se Cronenberg vrátil ke svým kořenům a v Řecku natočil snímek Crimes of the Future, v němž se lidstvo krčí pod vládou umělého syntetického prostředí. Film má být premiérově uveden na letošním festivalu ve francouzském Cannes a první pořadatelé, kteří jej podle webu World of Reel viděli, mluví o nejvíce kontroverzním střípku režisérovy kariéry.
Ve fiktivním světě filmových příběhů je možné cokoli. A když může nejchudší cestující na Titanicu sbalit bohatou a krásnou dívku, tak proč by se nemohly v úlohách zabijáků objevit pneumatiky, kondomy, sliz či ta nejtopornější a nejsrandovnější monstra? V tomto článku se ohlédneme za těmi zřejmě nejvtipnějšími věcmi a stvořeními, které v rolích záporáků tyranizovali a zabíjeli lidské protagonisty v hororových filmech. Jak ale poznáte už z fotek a popisků, únavná charakteristika vybraných krasavců je vlastně zbytečná.
Kanadský režisér, jenž značnou část kariéry proměňoval představy futuristických technologií v bolestné noční můry, se po sedmi letech vrací ke svým kořenům.
Letos v říjnu uběhlo 45 let od premiéry nepříliš zmiňovaného snímku, jenž přitom disponuje nadčasovým konceptem a dokonale zosobňuje kariéru slavného kanadského filmaře.