Internet několik měsíců dumal na tím, co dalšího si Christopher Nolan přichystá po oscarových sklizních životopisného Oppenheimera. Divoké zvěsti přisuzovaly režisérovi Dokonalého triku a Interstellaru debutový hororový příběh nebo futuristický akční film o pilotovi helikoptéry. Pravda je ale úplně někde jinde. Projekt s premiérou v roce 2026 dle Universal Pictures nese název The Odyssey a bude velkolepou adaptací Homérova starověkého eposu, točenou různě po světě s novou imaxovou technologií. V hlavních rolích se objeví Matt Damon, Anne Hathaway, Zendaya či Tom Holland.
Články 111
Je hezké, když se lidé z branže neváhají vzájemně podpořit. Letošní pokračování Gladiátora od Ridleyho Scotta kritiky spíš uspokojilo, laťka nastavená čtvrtstoletí starým originálem se ale podle většinového mínění ani neotřásla. Epický starověký akčňák prostoupený machiavellistickými intrikami operoval na pomezí uctivého remaku a moderního „legacy sequelu“, za což si jej nesmírně považuje oscarový režisér Christopher Nolan. Tvůrce Oppenheimera a Interstellaru označil Gladiátora II za nejlepší film roku a Scotta vyzdvihl jako fachmana, jenž umí skvěle zdůraznit tematickou hloubku.
Není to tak dlouho, co Tom Cruise pořídil zřejmě nejúspěšnější legacy sequel historie v podobě bezvýhradně oslavovaného akčňáku Top Gun: Maverick. Letos pak uběhlo deset let od premiéry Interstellaru, dle mnohých dosud nejsilnějšího produktu z neselhávající zážitkové dílny Christophera Nolana. Třetí Top Gun má být na cestě a Nolan sbírá hvězdy pro další tajemný (a dost možná sci-fi) projekt, ale horizont nadcházejících premiér nově projasnila také zpráva, že žádaný Edward Berger (Na západní frontě klid, Konkláve) natočí s Austinem Butlerem (Duna 2, Motorkáři) tematického slepence obou zmíněných kousků s dosavadním názvem The Barrier.
Christopher Nolan je největším režisérem světa a jen co vyšlo najevo, že v jeho novém projektu uvedeném roku 2026 zazáří Matt Damon, už se rojí spekulace o utajovaných detailech kolem příběhu i žánru. Podle některých se autor oscarového Oppenheimera či sci-fi Interstellar chystá natočit horor, jiní vytahují inspiraci klasickým britským seriálem a ty nejnovější spekulace, do nichž se vkládá zatím nejvíc důvěry, zmiňují rozsáhlé terénní přípravy na futuristický akční příběh ve stylu pozapomenuté klasiky Létající oko (Blue Thunder) z roku 1983.
Mohlo by se zdát, že Christopher Nolan si konečně bude chtít trochu odpočinout – vždyť loni získal vytouženého Oscara (respektive rovnou dva) díky Oppenheimerovi, oceněnému za nejlepší režii i jako nejlepší film. Jeden z nejpopulárnějších filmařů současnosti si však oddechnout nehodlá a už za dva roky nás zavede do dalšího ze svých opěvovaných světů.
Zatímco minulý týden zaznamenala kina velký nárůst zapříčiněný špatným počasím, tentokrát pro změnu nastal dramatický pokles. Celková víkendová návštěvnost kin po delší době klesla pod 100 tisíc diváků a čeká se na výrazné novinky. Jediný film, který má důvod slavit, jsou Mádlovy Vlny, které překonaly důležitý milník.
Asi všichni víte, že Christopher Nolan patří mezi nejvlivnější a nejvelebenější režiséry současnosti. Ostatně fakt, že si právě letos došel díky Oppenheimerovi pro svého prvního režijního Oscara, leccos napovídá. Každý jeho film je velkou kino-událostí a jednou z těch největších a nejoblíbenějších, kterou na velká plátna přinesl, bylo jistě sci-fi Interstellar. Vesmírné putování Matthewa McConaugheyho letos slaví 10 let od premiéry a vy si při té příležitosti můžete sci-fi epos připomenout v té nejlepší možné kvalitě.
Roku 2013 byla Anne Hathaway všude. Oscarovou kampaň muzikálové filmové adaptace Bídníků (Les Misérables), v níž odhodlaně zhmotnila tragický osud Fantiny, razila na tiskovkách, v talk show i na obálkách módních a kulturních časopisů. A lidé se jejího krásného širokého úsměvu a černých očí přejedli. Po shrábnutí zlaté sošky a údajně afektované děkovné řeči šlo snadno vygooglit článek „Proč každý nesnáší Anne Hathaway“ a herečka proslavená Deníkem princezny (The Princess Diaries) nebo komedií Ďábel nosí Pradu (The Devil Wears Prada) tušila, že kariéru dohnanou na vrchol už před zánikem nezachrání. Naštěstí ji podržel čerstvě oscarový režisér Christopher Nolan (Oppenheimer), před nímž smekla v novém rozhovoru pro Vanity Fair.
Do kin vtrhla druhá Duna (Dune: Part Two) a jestli nějaký její klad musejí uznat i zapřisáhlí odpůrci poetiky Denise Villeneuva, je jím strhující vizuální stránka. Ne nadarmo se hovoří o tom, že tento zážitek je třeba si dopřát v kině, a to ideálně na co největším plátně a s co nejlepším zvukem – více srovnatelných příležitostí letos zřejmě nebude.
Z kin si odnesl 952 milionů dolarů a Akademie jej poctila třinácti oscarovými nominacemi. Sám režisér Christopher Nolan považuje životopisný snímek Oppenheimer za svůj jasně nejúspěšnější projekt, který mu 10. března může po Zlatém glóbu vynést také Oscara za nejlepší režii. Spletitý příběh plný fyzikálních, politických a morálních paradoxů ušel od červencového simultánního uvedení s miliardovou Barbie dlouhou cestu, již pomyslně završí čerstvě ohlášenou premiérou na VOD. Oppenheimer se objeví na streamovací službě SkyShowtime 21. března.