Vyhrála Oscara a celý svět ji nesnášel. Anne Hathaway vděčí za záchranu režisérskému vizionářovi
Někteří by jedenáct let staré události obratem vztáhli na sexismus, který tehdy ještě nestál v ringu s hnutím MeToo a dalšími, většinou oprávněnými woke aspekty. Atraktivní žena je dost talentovaná, od mládí stojí v čele úspěšných filmů, spolupracuje s předními osobnostmi a plní billboardy či titulky magazínů, když směřuje za vysněným pozlátkem v podobě ceny Akademie. Mnohým se nelíbilo už její moderování oscarového ceremoniálu roku 2011, kdy stanula na pódiu Dolby Theatre po boku Jamese Franca. Její vystupování lidé považovali za příliš okatě snaživé a neupřímné, Hathaway se začalo přezdívat „Theater Kid“, tedy dítě divadla lačnící po uznání publika.
To se přeneslo do její úlohy v Bídnících, na kterou se poctivě připravovala. Zhubla, zpívala a nechala si ostříhat své bujné vlasy, čímž jistě přispěla k vřelému přijetí díla. Ještě víc se nicméně odcizila veřejnosti, která lpěla na její metodické odevzdanosti Fantině tím špatným způsobem. Novináře víc zajímala fyzická proměna herečky nežli podstatné myšlenky plynoucí z příběhu hrdinky, z čehož prý Hathaway byla otrávená. V rozhovoru pro Harper's Bazaar roku 2014 rovněž přiznala, že při veřejných proslovech není ve své kůži. Při oscarové děkovačce zapomněla poděkovat dlouholetému manažerovi, jenž bojoval s rakovinou, a internet se proti ní vyhranil.
Lidé se srocovali pod přezdívkou Hathahaters a oscarová hvězda rázem přicházela o role, protože produkce se obávala omezeného zájmu veřejnosti. „Měli obavy z toho, jak se má online identita stala toxickou,“ přiznala pro Vanity Fair Hathaway, která prý nalezla svého anděla strážného v Nolanovi. Režisér, jenž ji obsadil už do blockbusteru Temný rytíř povstal z roku 2012, na konsenzus sociálních sítí nehleděl. Dodnes ostatně nevlastní mobilní telefon a do připravované sci-fi Interstellar, která měla premiéru roku 2014, Hathaway obsadil bez otálení.
Herečka ztvárnila kosmonautku a vědkyni NASA Ameliy Brand, přičemž navzdory epickému měřítku mezihvězdného dobrodružství šlo o civilnější a vedlejší úlohu. Hathaway se stále dorůstajícími vlasy absolvovala většinu scén ve skafandru a soustředěným výkonem podpořila sílu interpretačně bohatého filmu, který na hereckých výkonech primárně nestojí. Interstellar byl další Nolanův velký hit a nesmyslně ohrožená reputace slavné herečky došla rychlé rehabilitace. „Netuším, jestli se mě záměrně zastal, ale mělo to takový efekt. Má kariéra se nevykolejila tak, jak by jí bez jeho zastání hrozilo,“ potvrdila jednačtyřicetiletá Hathaway, která si z online šikany odnesla to dobré.
Roku 2014 ještě poznamenala, že internetový odboj vnímala jako kopanec do rozkroku. O sedm let později v rozhovoru pro The Sun už prohlašovala, že jí daná zkušenost osobně prospěla a posílila. Stále prý pociťuje zahanbení a samozřejmě vděk Nolanovi, jehož popsala jako „autoritářského v tom nejlepším možném smyslu.“ Další oscarovou nominaci už Hathaway neobdržela a častěji se začala upisovat méně nápadným projektům s autorskými či závažnými koncepty. Mysteriózní Ticho před bouří roku 2018 selhalo, ale snímky jako investigativní Dark Waters, životopisný Čas armagedonu nebo psychologická Eileen přesvědčily kritiky i většinové publikum, že Hathaway zdaleka nemá jen afektovaný falešný rozsah. O tom svědčí i komedie Stážista nebo hvězdná týmovka Debbie a její parťačky.
Hathaway má před sebou kupu projektů a přiznává, že nějaký ten online humbuk bere jako nutnou oběť za slávu mezi lidmi, kteří do ní, respektive do jejích filmů musí chtít investovat peníze. „Pokud vás to nic nestojí, co vlastně nabízíte?,“ otázala se řečnicky. Vyprávět by ostatně mohly i jiné hvězdy včetně Jennifer Lawrence či Brie Larson, jejichž Oscarem posvěcené kariérní rozpuky nenaplnily původní přísliby. Paměť společnosti v tomto ohledu naštěstí nesahá tak daleko, časy se mění a existují filmaři jako Christopher Nolan, kteří na preference určitého procenta publika nehledí.