?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Bohumil Sochor: Filmy a seriály

  • Byl jednou jeden král...
    Byl jednou jeden král... (1954)
    Film
    • Voyo
    • O2 TV
    Král Já I. (J. Werich) má tři dcery - Drahomíru (I. Kačírková), Zpěvanku (S. Májová), nejvíce však miluje svou nejmladší Marušku (M. Dvorská). Ta ho však raní, když mu na otázku - Jak ho má ráda - odpoví, že jako sůl. Král Marušku vyžene a zakáže v království používat sůl. Tím však způsobí mnoho trampot všem i sobě. Teprve návrat Marušky, která tu dobu prožila u hodné stařenky-kořenářky a mladého rybáře (V. Ráž), a dar stařenky - nevyčerpatelná solnička, ukončí všechna strádání a potvrdí se lidová moudrost, že sůl je nad zlato a láska je solí života. V barevné filmové pohádce opět zvítězí dobro nad zlem a moudrost nad hloupostí. (Česká televize)
    Žánry:KomediePohádka
    84%
    Král Já I. (J. Werich) má tři dcery - Drahomíru (I. Kačírková), Zpěvanku (S. Májová), nejvíce však miluje svou nejmladší Marušku (M. Dvorská). Ta ho však raní, když mu na otázku - Jak ho má ráda - odpoví, že jako sůl. Král Marušku vyžene a zakáže v království používat sůl. Tím však způsobí mnoho trampot všem i sobě. Teprve návrat Marušky, která tu dobu prožila u hodné stařenky-kořenářky a mladého rybáře (V. Ráž), a dar stařenky - nevyčerpatelná solnička, ukončí všechna strádání a potvrdí se lidová moudrost, že sůl je nad zlato a láska je solí života. V barevné filmové pohádce opět zvítězí dobro nad zlem a moudrost nad hloupostí. (Česká televize)
    Žánry:KomediePohádka
    1
  • Čapkovy povídky
    Čapkovy povídky (1947)
    Film
    V roce 1947 sáhli filmaři poprvé po Čapkových Povídkách z jedné a druhé kapsy. Režisér Martin Frič si ve spolupráci se scenáristy Františkem Vlčkem a Jaroslavem Žákem vybrali pět povídek: Propuštěný, Případ s dítětem, Balada o Juraji Čupovi, Ukradený spis a Poslední soud. První je o podmínečně propuštěném trestanci, ve druhé policejní komisař hledá pachatele uneseného dítěte a poznává, jak těžké je mezi navlas si podobnými nemluvňaty najít to pravé. Třetí je sugestivním vyprávěním o náboženském fanatikovi, který z božího příkazu zabil a jde se ve sněhové vánici udat na četnickou stanici. Ve čtvrté pátrá inspektor Pištora po bytovém zloději, který omylem ukradl tajné spisy generálního štábu, a v poslední povídce se dozvíme, že je-li na některé hříšníky pozemská spravedlnost krátká, trestu stejně neujdou. Trvalou hodnotou filmu jsou herecké výkony hlavních protagonistů - byli to Jaroslav Marvan, Jaroslav Průcha, František Filipovský, Theodor Pištěk, František Kovářík a František Smolík. (Česká televize)
    73%
    V roce 1947 sáhli filmaři poprvé po Čapkových Povídkách z jedné a druhé kapsy. Režisér Martin Frič si ve spolupráci se scenáristy Františkem Vlčkem a Jaroslavem Žákem vybrali pět povídek: Propuštěný, Případ s dítětem, Balada o Juraji Čupovi, Ukradený spis a Poslední soud. První je o podmínečně propuštěném trestanci, ve druhé policejní komisař hledá pachatele uneseného dítěte a poznává, jak těžké je mezi navlas si podobnými nemluvňaty najít to pravé. Třetí je sugestivním vyprávěním o náboženském fanatikovi, který z božího příkazu zabil a jde se ve sněhové vánici udat na četnickou stanici. Ve čtvrté pátrá inspektor Pištora po bytovém zloději, který omylem ukradl tajné spisy generálního štábu, a v poslední povídce se dozvíme, že je-li na některé hříšníky pozemská spravedlnost krátká, trestu stejně neujdou. Trvalou hodnotou filmu jsou herecké výkony hlavních protagonistů - byli to Jaroslav Marvan, Jaroslav Průcha, František Filipovský, Theodor Pištěk, František Kovářík a František Smolík. (Česká televize)
    2
  • Dědeček automobil
    Dědeček automobil (1956)
    Film
    • Voyo
    Na letišti přistálo letadlo, ze kterého jsou vykládány různé předměty pocházející ze začátku 20. století, včetně starého auta. Mladý mechanik s letuškou si prohlížejí album zažloutlých fotografií a před očima se jim rozvíjí příběh. Dějiny motorismu v Čechách začínají, když Laurin s Klementem založili továrnu na výrobu motocyklet. Roku 1904 se konaly ve francouzském Dourdanu první motocyklové závody, kterých se zúčastnili i Češi. Seznámili a zamilovali se tu český mechanik František a Nanette, dcera francouzského mechanika Frontenaca. Český závodník Vondřich dojel pro poruchu druhý. V roce 1905 se konal závod znovu, Vondřich se pojistil zavazadlem náhradních dílů a vyhrál. Nanette s Františkem, kteří si celý rok psali, se znovu sešli. Po motorkách se začaly všude vyrábět automobily a v roce 1909 byl ve francouzském Gaillonu uspořádán jejich první závod. Vyhrál český závodník hrabě Kolovrat. Jeho mechanik František se v místním kostele oženil s milovanou Nanette. (oficiální text distributora)
    71%
    Na letišti přistálo letadlo, ze kterého jsou vykládány různé předměty pocházející ze začátku 20. století, včetně starého auta. Mladý mechanik s letuškou si prohlížejí album zažloutlých fotografií a před očima se jim rozvíjí příběh. Dějiny motorismu v Čechách začínají, když Laurin s Klementem založili továrnu na výrobu motocyklet. Roku 1904 se konaly ve francouzském Dourdanu první motocyklové závody, kterých se zúčastnili i Češi. Seznámili a zamilovali se tu český mechanik František a Nanette, dcera francouzského mechanika Frontenaca. Český závodník Vondřich dojel pro poruchu druhý. V roce 1905 se konal závod znovu, Vondřich se pojistil zavazadlem náhradních dílů a vyhrál. Nanette s Františkem, kteří si celý rok psali, se znovu sešli. Po motorkách se začaly všude vyrábět automobily a v roce 1909 byl ve francouzském Gaillonu uspořádán jejich první závod. Vyhrál český závodník hrabě Kolovrat. Jeho mechanik František se v místním kostele oženil s milovanou Nanette. (oficiální text distributora)
    3
  • 105% alibi
    105% alibi (1959)
    Film
    • Voyo
    Kdo z postav tohoto filmu je oním vrahem? Vedoucí hotelu Černá růže Alfréd Batysta, který se snaží zakrýt manko v podniku, nebo Karel Antoš a jeho kamarád Jirka Brož, kteří ukradli vyhrávající los? Vrahem však může být i dcera jedné z obětí, která svou pracovní nepřítomnost omlouvá otcovou nemocí, ale za otcem nepřijela. I syn paní Majky, který z vkladní knížky obětí vybírá dvanáct tisíc, jím může být. O komplikovanosti případu svědčí i to, že vybraná částka se shoduje s mankem v hotelu, a že manko bylo vlastně číšníka Kiciho, který měl právě v té době celou částku vrátit... (CS Film)
    Žánry:DramaKrimi
    70%
    Kdo z postav tohoto filmu je oním vrahem? Vedoucí hotelu Černá růže Alfréd Batysta, který se snaží zakrýt manko v podniku, nebo Karel Antoš a jeho kamarád Jirka Brož, kteří ukradli vyhrávající los? Vrahem však může být i dcera jedné z obětí, která svou pracovní nepřítomnost omlouvá otcovou nemocí, ale za otcem nepřijela. I syn paní Majky, který z vkladní knížky obětí vybírá dvanáct tisíc, jím může být. O komplikovanosti případu svědčí i to, že vybraná částka se shoduje s mankem v hotelu, a že manko bylo vlastně číšníka Kiciho, který měl právě v té době celou částku vrátit... (CS Film)
    Žánry:DramaKrimi
    4
  • Prstýnek
    Prstýnek (1944)
    Film
    Vyhlášený pytlák Jan Sochor se tvrdě staví proti tomu, aby si mladý kníže namlouval jeho dceru Barušku. Příliš dobře si pamatuje na dobu vlastního mládí a na své zásluhy o zachování knížecího rodu... Kostýmní komedii Prstýnek natočil režisér Martin Frič podle povídky Ivana Olbrachta Táta, otištěnou v jeho sbírce Devět veselých povídek z Rakouska i republiky. Scenáristé Josef Neuberg a Josef Hlaváč spolu s režisérem drobnou povídku podstatně rozvedli a domysleli. V jejich pojetí se předloha přetavila v romantický obrázek ze starých časů, vylehčený jemným ironickým nadhledem a spontánním humorem. I režijní pojetí bylo lehké, vtipné a svěží, se silným poetickým nábojem, dotvořeným exteriérovou kamerou Václava Hanuše a Julia Vegrichta. Hereckým výkonům dominoval oblíbený Otomar Korbelář ve vděčné dvojroli Jana Sochora mladšího i staršího, debutoval zde Zdeněk Dítě jako knížecí synek Robert, jeho nevlastní sestřičku ztělesnila půvabná Jana Dítětová. Vedle Otomara Korbeláře v tomto filmu největší prostor dostala Vlasta Fabianová, od jejíhož narození v těchto dnech uplyne 110 let, v roli kněžny Andresové. Po úspěšném debutu ve filmu Pohádka máje a výrazných rolích ve filmech Rukavička a Tanečnice i zde prokázala svůj nesporný talent a zaujala svým nevšedním zjevem a temperamentním projevem. Prstýnek byl posledním českým filmem, který byl před koncem války ještě uveden do kin. Premiéra se konala v polovině února 1945 ve třech největších pražských kinech a byla nadšeně přijata vděčným obecenstvem. Dodnes se snímek setkává u diváků s vlídným přijetím. (Česká televize)
    69%
    Vyhlášený pytlák Jan Sochor se tvrdě staví proti tomu, aby si mladý kníže namlouval jeho dceru Barušku. Příliš dobře si pamatuje na dobu vlastního mládí a na své zásluhy o zachování knížecího rodu... Kostýmní komedii Prstýnek natočil režisér Martin Frič podle povídky Ivana Olbrachta Táta, otištěnou v jeho sbírce Devět veselých povídek z Rakouska i republiky. Scenáristé Josef Neuberg a Josef Hlaváč spolu s režisérem drobnou povídku podstatně rozvedli a domysleli. V jejich pojetí se předloha přetavila v romantický obrázek ze starých časů, vylehčený jemným ironickým nadhledem a spontánním humorem. I režijní pojetí bylo lehké, vtipné a svěží, se silným poetickým nábojem, dotvořeným exteriérovou kamerou Václava Hanuše a Julia Vegrichta. Hereckým výkonům dominoval oblíbený Otomar Korbelář ve vděčné dvojroli Jana Sochora mladšího i staršího, debutoval zde Zdeněk Dítě jako knížecí synek Robert, jeho nevlastní sestřičku ztělesnila půvabná Jana Dítětová. Vedle Otomara Korbeláře v tomto filmu největší prostor dostala Vlasta Fabianová, od jejíhož narození v těchto dnech uplyne 110 let, v roli kněžny Andresové. Po úspěšném debutu ve filmu Pohádka máje a výrazných rolích ve filmech Rukavička a Tanečnice i zde prokázala svůj nesporný talent a zaujala svým nevšedním zjevem a temperamentním projevem. Prstýnek byl posledním českým filmem, který byl před koncem války ještě uveden do kin. Premiéra se konala v polovině února 1945 ve třech největších pražských kinech a byla nadšeně přijata vděčným obecenstvem. Dodnes se snímek setkává u diváků s vlídným přijetím. (Česká televize)
    5
  • Strach
    Strach (1963)
    Film
    • Voyo
    68%
    6
  • Hrdinové mlčí
    Hrdinové mlčí (1946)
    Film
    Je krátce po druhé světové válce. Na malém nádraží čekají lidé na zpožděné vlaky. Muži se chlubí svými hrdinskými činy. Jen zasmušilý Vojtěch Tomek mlčí. Jeho příběh vypráví učitel Frýba čtrnáctiletému Vítkovi. Ke konci války se Vojtěch dostal do konfliktu s kolaborantem Koltou a ten na Vojtěcha poštval gestapo. Gestapo k Vojtěchovi poslalo provokatéra, který předstíral, že přichází z Anglie od Vojtěchova bratra Jana. Jan se však už několik dní schovával u bratra, a proto Vojtěch provokatéra odhalil. Jan vyhodil do povětří německý vlak. Na útěku si však poranil nohu a dostihla ho německá četa. Velitel SS dal mezitím zatknout dvacet občanů. Vojtěch je chtěl zachránit, a proto se k činu přihlásil sám. Na gestapu oba bratři popřeli, že se znají. Kolta však přivedl Vojtěchovu snoubenku Evu a ta bezděky prozradila Janovu totožnost. Gestapo před jejíma očima Jana zabilo a Eva ze zoufalství skočila ze skály. Vojtěchovi se při náletu podařilo uprchnout a dostat se k partyzánům. Partyzáni chytli Koltu a donutili ho skočit z téže skály, pod kterou zahynula Eva. - Učitel Frýba končí vyprávění upozorněním, že praví hrdinové o svých činech mlčí.
    Žánry:DramaVálečný
    67%
    Je krátce po druhé světové válce. Na malém nádraží čekají lidé na zpožděné vlaky. Muži se chlubí svými hrdinskými činy. Jen zasmušilý Vojtěch Tomek mlčí. Jeho příběh vypráví učitel Frýba čtrnáctiletému Vítkovi. Ke konci války se Vojtěch dostal do konfliktu s kolaborantem Koltou a ten na Vojtěcha poštval gestapo. Gestapo k Vojtěchovi poslalo provokatéra, který předstíral, že přichází z Anglie od Vojtěchova bratra Jana. Jan se však už několik dní schovával u bratra, a proto Vojtěch provokatéra odhalil. Jan vyhodil do povětří německý vlak. Na útěku si však poranil nohu a dostihla ho německá četa. Velitel SS dal mezitím zatknout dvacet občanů. Vojtěch je chtěl zachránit, a proto se k činu přihlásil sám. Na gestapu oba bratři popřeli, že se znají. Kolta však přivedl Vojtěchovu snoubenku Evu a ta bezděky prozradila Janovu totožnost. Gestapo před jejíma očima Jana zabilo a Eva ze zoufalství skočila ze skály. Vojtěchovi se při náletu podařilo uprchnout a dostat se k partyzánům. Partyzáni chytli Koltu a donutili ho skočit z téže skály, pod kterou zahynula Eva. - Učitel Frýba končí vyprávění upozorněním, že praví hrdinové o svých činech mlčí.
    Žánry:DramaVálečný
    7
  • Zelené obzory
    Zelené obzory (1962)
    Film
    62%
    8
  • Průlom
    Průlom (1946)
    Film
    Malé české město v šedesátých letech 19. století. Měšťané kdysi zbohatli z výnosu zlatých dolů, které jsou nyní zatopeny. Do jejich odvodnění nechtějí ale investovat, neboť jsou přesvědčeni, že se to nevyplatí. Zastavení těžby však uvrhlo do bídy havířské rodiny. Horníci se po marných žádostech o pomoc ve městě i na místodržitelství rozhodnou k vlastnímu činu...
    Žánry:Drama
    62%
    Malé české město v šedesátých letech 19. století. Měšťané kdysi zbohatli z výnosu zlatých dolů, které jsou nyní zatopeny. Do jejich odvodnění nechtějí ale investovat, neboť jsou přesvědčeni, že se to nevyplatí. Zastavení těžby však uvrhlo do bídy havířské rodiny. Horníci se po marných žádostech o pomoc ve městě i na místodržitelství rozhodnou k vlastnímu činu...
    Žánry:Drama
    9
  • Strakonický dudák
    Strakonický dudák (1955)
    Film
    Český celovečerní barevný film byl natočen podle stejnojmenné dramatická báchorky zakladatele moderního českého divadla Josefa Kajetána Tyla, která patří nejen k nejznámějším a nejoblíbenějším hrám tohoto autora, ale českého divadelního repertoáru vůbec. Autor scénáře se držel přísně Tylovy předlohy, vyprávějící o dudákovi Švandovi, který se pro peníze a slávu vydal do ciziny, ale u kterého nakonec vítězí láska k vlasti. Věčně platnou hodnotou „Strakonického dudáka" je horoucí Tylovo vlastenectví a nesmiřitelný odpor proti kosmopolitismu. A tu se právě autoru filmu podařilo vyzvednout to, co bylo dříve naším divadlem Tylovi soustavné odpíráno - jeho vlasteneckou a revoluční bojovnost.
    Žánry:Pohádka
    61%
    Český celovečerní barevný film byl natočen podle stejnojmenné dramatická báchorky zakladatele moderního českého divadla Josefa Kajetána Tyla, která patří nejen k nejznámějším a nejoblíbenějším hrám tohoto autora, ale českého divadelního repertoáru vůbec. Autor scénáře se držel přísně Tylovy předlohy, vyprávějící o dudákovi Švandovi, který se pro peníze a slávu vydal do ciziny, ale u kterého nakonec vítězí láska k vlasti. Věčně platnou hodnotou „Strakonického dudáka" je horoucí Tylovo vlastenectví a nesmiřitelný odpor proti kosmopolitismu. A tu se právě autoru filmu podařilo vyzvednout to, co bylo dříve naším divadlem Tylovi soustavné odpíráno - jeho vlasteneckou a revoluční bojovnost.
    Žánry:Pohádka
    10
  • Kolik slov stačí lásce
    Kolik slov stačí lásce (1961)
    Film
    61%
    11
  • Místenka bez návratu
    Místenka bez návratu (1964)
    Film
    61%
    12
  • Portáši
    Portáši (1947)
    Film
    60%
    13
  • U nás v Mechově
    U nás v Mechově (1960)
    Film

    Příběhy ze združstevněné vesnice se často vyznačovaly plochostí zápletek i nanášením idylických odstínů. Tentokrát měli být diváci pobaveni zmatky, které zavinila fáma o údajném budování velkého rekreačního střediska na břehu místního rybníka. Zejména směšné mělo být, jak se kdekdo snažil zbohatnout. Všimneme si sklonu k bezúčelnému karikování a laciné nadsázce, skrze níž byli pozorováni jednotliví protagonisté.

    Žánry:Komedie
    56%

    Příběhy ze združstevněné vesnice se často vyznačovaly plochostí zápletek i nanášením idylických odstínů. Tentokrát měli být diváci pobaveni zmatky, které zavinila fáma o údajném budování velkého rekreačního střediska na břehu místního rybníka. Zejména směšné mělo být, jak se kdekdo snažil zbohatnout. Všimneme si sklonu k bezúčelnému karikování a laciné nadsázce, skrze níž byli pozorováni jednotliví protagonisté.

    Žánry:Komedie
    14
  • Letos v září
    Letos v září (1962)
    Film

    František Daniel se svým snímkem dá tematicky řadit vedle snímků Miloše Formana (Černý Petr, Lásky jedné plavovlásky), které se zabývají mladou generací a jejich střetem s tou starou. Jedná se o působivý záznam tehdejšího mládí, který se snaží zachytit esenci a podstatu jejich zájmů, tužeb a každodenních trablů. Jde tak velmi ostře proti naprosto mylnému zobrazování socialistické mládeže, které můžeme znát z budovatelských filmů (Zítra se bude tančit všude). Ukazuje jejich první lásky a souboj s odlišným způsobem smýšlejícími rodiči, zabalené do formálních observačních prostředků, což můžeme znát také z Formanovy tvorby. Zároveň ústřední milostnou dvojici opatřil postsynchronními repliky, které přibližují jejich myšlenkové pochody. Jedná se o hodnotný artefakt nahlížející na tehdejší studenty, který se v porovnání s profanovanými kusy ze stejného prostředí nemá za co stydět.

    Žánry:Drama
    48%

    František Daniel se svým snímkem dá tematicky řadit vedle snímků Miloše Formana (Černý Petr, Lásky jedné plavovlásky), které se zabývají mladou generací a jejich střetem s tou starou. Jedná se o působivý záznam tehdejšího mládí, který se snaží zachytit esenci a podstatu jejich zájmů, tužeb a každodenních trablů. Jde tak velmi ostře proti naprosto mylnému zobrazování socialistické mládeže, které můžeme znát z budovatelských filmů (Zítra se bude tančit všude). Ukazuje jejich první lásky a souboj s odlišným způsobem smýšlejícími rodiči, zabalené do formálních observačních prostředků, což můžeme znát také z Formanovy tvorby. Zároveň ústřední milostnou dvojici opatřil postsynchronními repliky, které přibližují jejich myšlenkové pochody. Jedná se o hodnotný artefakt nahlížející na tehdejší studenty, který se v porovnání s profanovanými kusy ze stejného prostředí nemá za co stydět.

    Žánry:Drama
    15
  • Olověný chléb
    Olověný chléb (1953)
    Film

    Film "Olověný chléb", natočený podle námětu laureátky státní ceny Aleny Bernáškové, chce ukázat dnešním dětem, jak žily v buržoasním Československu dělnicke děti. Vypráví příběh jedné dětské party z pražské periferie, která pomáhala svým rodičům a sourozencům vyhrát stávku vyhlášenou na protest proti propouštění v Kodymově továrně. Parta se také účastnila slavnosti komunistické mládeže "Rudých letnic", a několik jejích členů bylo raněno při srážce s četníky. Jak ve stávce, tak i při této srážce děti dokázaly, že dobře chápou boj svých otců za právo na práci a že stojí s nimi solidárně. (Filmový přehled)

    Žánry:Drama
    42%

    Film "Olověný chléb", natočený podle námětu laureátky státní ceny Aleny Bernáškové, chce ukázat dnešním dětem, jak žily v buržoasním Československu dělnicke děti. Vypráví příběh jedné dětské party z pražské periferie, která pomáhala svým rodičům a sourozencům vyhrát stávku vyhlášenou na protest proti propouštění v Kodymově továrně. Parta se také účastnila slavnosti komunistické mládeže "Rudých letnic", a několik jejích členů bylo raněno při srážce s četníky. Jak ve stávce, tak i při této srážce děti dokázaly, že dobře chápou boj svých otců za právo na práci a že stojí s nimi solidárně. (Filmový přehled)

    Žánry:Drama
    16
  • Únos
    Únos (1952)
    Film

    Komunistický propagandistický film, který měl „správně“ přiblížit skutečnou událost, úlet československých Dakot pilotovaných bývalými příslušníky RAF do emigrace. Příběh odehrávající se na plátně je sice vylhaný od začátku až do konce, nezbytný ideologický balast vyvažují krásné dobové záběry letounů ČSA a Československého letectva v roce 1951. Ve filmu jsou zřejmě poslední záběry našich Mosquit, před jejich likvidací.

    Žánry:Drama
    38%

    Komunistický propagandistický film, který měl „správně“ přiblížit skutečnou událost, úlet československých Dakot pilotovaných bývalými příslušníky RAF do emigrace. Příběh odehrávající se na plátně je sice vylhaný od začátku až do konce, nezbytný ideologický balast vyvažují krásné dobové záběry letounů ČSA a Československého letectva v roce 1951. Ve filmu jsou zřejmě poslední záběry našich Mosquit, před jejich likvidací.

    Žánry:Drama
    17