Jeremy Thomas: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jeremy Thomas: Filmy a seriály

  • 1
  • Vara: Požehnání
    Vara: Požehnání (2013)
    Film

    Ve svěží krajině tradiční indické vesnice se odvíjí nadčasový příběh zakázané lásky.
    Líla je bezstarostná, šťastná dívka zcela oddaná Krišnovi. Její matka je zkušená učitelka klasického indického tance a dévadásí - indická chrámová tanečnice provdaná za hinduistického boha. S pomocí pozorného oka a instrukcí své matky se Líla brzy stane tanečnicí podmanivé hloubky. V této tradiční indické vesnici se však na chrámové tanečnice pohlíží svrchu a Líla se svojí matkou se ocitnou na okraji společnosti a bojují o přežití. 
    Šjám, vesnický chlapec z nejnižší kasty, doufá, že se stane sochařem, aby mohl uniknout za lepším životem ve městě. Požádá Lílu, aby mu stála modelem, a ona souhlasí, i když ví, že pokud budou spolu objeveni, ocitnou se jejich životy v ohrožení. Setkávají se tajně a Šjám tvoří sochu Líly ve formě bohyně Sarasvatí. Čím více času tráví společně, tím více to Lílu k němu přitahuje. Myšlenky na Šjáma začínají pronikat světa Líliny fantasie, jejího tance a dokonce i do její víry. 
    Subha, starosta obce, byl pověřen, aby našel manželku pro Prakáše, mladého bohatého statkáře - a Prakášovi se zalíbila Líla. Když Subha odhalí vztah Líly a Šjáma, Líla čelí hroznému rozhodnutí a musí najít způsob, jak zachránit sebe samu, svou matku isvou lásku, aniž by obětovala vlastní štěstí.
    Uznávaný spisovatel a režisér Khjence Norbu (Pohár, Poutníci a kouzelníci) plynule propojuje příběh s živými snovými světy hinduistických bohů, klasického indického tance a příjemně vtíravé hudby a vytváří tak smyslný a nezapomenutelný svět. (FLIM Praha)

    Žánry:Drama
    75%

    Ve svěží krajině tradiční indické vesnice se odvíjí nadčasový příběh zakázané lásky.
    Líla je bezstarostná, šťastná dívka zcela oddaná Krišnovi. Její matka je zkušená učitelka klasického indického tance a dévadásí - indická chrámová tanečnice provdaná za hinduistického boha. S pomocí pozorného oka a instrukcí své matky se Líla brzy stane tanečnicí podmanivé hloubky. V této tradiční indické vesnici se však na chrámové tanečnice pohlíží svrchu a Líla se svojí matkou se ocitnou na okraji společnosti a bojují o přežití. 
    Šjám, vesnický chlapec z nejnižší kasty, doufá, že se stane sochařem, aby mohl uniknout za lepším životem ve městě. Požádá Lílu, aby mu stála modelem, a ona souhlasí, i když ví, že pokud budou spolu objeveni, ocitnou se jejich životy v ohrožení. Setkávají se tajně a Šjám tvoří sochu Líly ve formě bohyně Sarasvatí. Čím více času tráví společně, tím více to Lílu k němu přitahuje. Myšlenky na Šjáma začínají pronikat světa Líliny fantasie, jejího tance a dokonce i do její víry. 
    Subha, starosta obce, byl pověřen, aby našel manželku pro Prakáše, mladého bohatého statkáře - a Prakášovi se zalíbila Líla. Když Subha odhalí vztah Líly a Šjáma, Líla čelí hroznému rozhodnutí a musí najít způsob, jak zachránit sebe samu, svou matku isvou lásku, aniž by obětovala vlastní štěstí.
    Uznávaný spisovatel a režisér Khjence Norbu (Pohár, Poutníci a kouzelníci) plynule propojuje příběh s živými snovými světy hinduistických bohů, klasického indického tance a příjemně vtíravé hudby a vytváří tak smyslný a nezapomenutelný svět. (FLIM Praha)

    Žánry:Drama
    2
  • 13 Assassins
    13 Assassins (2010)
    Film
    Japonský režisér Takashi Miike proslul coby tvůrce, který dokáže žánrovým filmům vetknout nezaměnitelnou osobitost skrze stylovou nevázanost a nápadité naplňování schémat. Za dvacet let v branži vytvořil přes osmdesát titulů rozličných žánrů, ale až nyní dostal možnost natočit výpravný samurajský film. Jeho pompézní remake stejnojmenného filmu z roku 1963 se soustředí na efektní aktualizaci klasického stylu. Krví nasáklý příběh třinácti samurajů, kteří na sebe vezmou úkol zabít zlotřilého knížete, kulminuje v epické bitvě, kde hrdinové stanou proti dvoustovce protivníků.
    73%
    Japonský režisér Takashi Miike proslul coby tvůrce, který dokáže žánrovým filmům vetknout nezaměnitelnou osobitost skrze stylovou nevázanost a nápadité naplňování schémat. Za dvacet let v branži vytvořil přes osmdesát titulů rozličných žánrů, ale až nyní dostal možnost natočit výpravný samurajský film. Jeho pompézní remake stejnojmenného filmu z roku 1963 se soustředí na efektní aktualizaci klasického stylu. Krví nasáklý příběh třinácti samurajů, kteří na sebe vezmou úkol zabít zlotřilého knížete, kulminuje v epické bitvě, kde hrdinové stanou proti dvoustovce protivníků.
    3
  • Kon-Tiki
    Kon-Tiki (2012)
    Film
    • Canal+
    • SledovaniTV
    • DaFilms
    „Chcete, aby lidí uvěřili vaší teorii? Pak přeplujte z Peru do Polynésie na balzovém voru. Hodně štěstí...“ Norský mořeplavec Thor Heyerdahl uskutečnil s pěti přáteli tuto legendární, 101 dní trvající a vysoce nebezpečnou plavbu v roce 1947.  Režiséři Joachim Ronning a Espen Sandberg ve svém strhujícím dobrodružném filmu mapují přípravy expedice, ale především průběh plavby šesti přátel na voru Kon-tiki, která zásadním způsobem ovlivnila historii a přesvědčila veřejnost o skutečném průběhu osidlování Polynésie. Vizuálně a technicky skvěle propracovaný, ale i herecky výborně obsazený (Gustaf Skarsgard, Anders Christiansen) snímek byl nominován na Oscara v kategorii Nejlepší cizojazyčný film a zastupoval Norsko na řadě filmových festivalů. (FebioFest)
    72%
    „Chcete, aby lidí uvěřili vaší teorii? Pak přeplujte z Peru do Polynésie na balzovém voru. Hodně štěstí...“ Norský mořeplavec Thor Heyerdahl uskutečnil s pěti přáteli tuto legendární, 101 dní trvající a vysoce nebezpečnou plavbu v roce 1947.  Režiséři Joachim Ronning a Espen Sandberg ve svém strhujícím dobrodružném filmu mapují přípravy expedice, ale především průběh plavby šesti přátel na voru Kon-tiki, která zásadním způsobem ovlivnila historii a přesvědčila veřejnost o skutečném průběhu osidlování Polynésie. Vizuálně a technicky skvěle propracovaný, ale i herecky výborně obsazený (Gustaf Skarsgard, Anders Christiansen) snímek byl nominován na Oscara v kategorii Nejlepší cizojazyčný film a zastupoval Norsko na řadě filmových festivalů. (FebioFest)
    4
  • Veselé Vánoce, pane Lawrenci
    Veselé Vánoce, pane Lawrenci (1983)
    Film

    Děj se odehrává v Japonském zajateckém táboře na ostrově Jáva v roce 1942. V lágru je jediný zajatec, který mluví Japonsky a to plukovník Lawrence. Ten je donucen sadistickým seržantem Harou zúčastnit se mučení a vynuceného harakiri jednoho z dozorců. Po intervenci u velitele tábora je poprava odložena. Ostatní japonští důstojníci se začínají na zajatcích mstít, protože se obávají ovlivňování velitele tábora plukovníkem Lawrencem. Napětí se ještě zvýší, když se v táboře objeví nový, záhadný zajatec Celliers, který je Angličan a odmítá se podřídit japonskému drilu. Brutalita dozorců se neustále stupňuje, protože ve válce u lidí vystupují do popředí zejména skryté zvířecí pudy a jejich civilizovanost mizí. Proč ale "Veselé Vánoce pane Lawrenci"?

    72%

    Děj se odehrává v Japonském zajateckém táboře na ostrově Jáva v roce 1942. V lágru je jediný zajatec, který mluví Japonsky a to plukovník Lawrence. Ten je donucen sadistickým seržantem Harou zúčastnit se mučení a vynuceného harakiri jednoho z dozorců. Po intervenci u velitele tábora je poprava odložena. Ostatní japonští důstojníci se začínají na zajatcích mstít, protože se obávají ovlivňování velitele tábora plukovníkem Lawrencem. Napětí se ještě zvýší, když se v táboře objeví nový, záhadný zajatec Celliers, který je Angličan a odmítá se podřídit japonskému drilu. Brutalita dozorců se neustále stupňuje, protože ve válce u lidí vystupují do popředí zejména skryté zvířecí pudy a jejich civilizovanost mizí. Proč ale "Veselé Vánoce pane Lawrenci"?

    5
  • Dogman
    Dogman (2018)
    Film
    • iTunes
    • KVIFF TV
    • DaFilms

    Život na drsné periférii nebývá snadný. Pro citlivého muže, který má rád zvířata a miluje svou dceru, to je těžké dvojnásob. A když se na něj zaměří pozornost největšího násilníka v okolí, musí najít způsob, jak vyřešit svou zoufalou situaci. Na chudém předměstí mezi metropolí a divočinou platí jen zákon nejsilnějšího. Marcello (Marcello Fonte) zde dělí svůj čas mezi práci v skromném salónu pro psy a láskyplnou péči o dceru (Alida Baldari Calabria). Bohužel do jeho života zasahuje i neurvalý Simoncino (Edoardo Pesce), bývalý boxer a surovec, který terorizuje celé okolí. Drobného a citlivého Marcella k němu poutá nejednoznačný a ponižující vztah. Ve snaze vrátit svému životu důstojnost naplánuje zoufalou pomstu a jeho akce vede k nečekanému výsledku.

    Režisér filmu Matteo Garrone o svém přístupu k filmu prozradil: „Dogman není filmem pouze o pomstě, i když pomsta (možná bylo by lepší napsat vykoupení) v něm hraje důležitou roli. Stejně tak to není ani variace na téma věčného boje slabšího se silnějším. Je to film, který nás staví před něco, co se týká nás všech: před důsledky vlastních rozhodnutí, která činíme každý den, abychom přežili.(Cinemart)

    Žánry:DramaKrimiThriller
    72%

    Život na drsné periférii nebývá snadný. Pro citlivého muže, který má rád zvířata a miluje svou dceru, to je těžké dvojnásob. A když se na něj zaměří pozornost největšího násilníka v okolí, musí najít způsob, jak vyřešit svou zoufalou situaci. Na chudém předměstí mezi metropolí a divočinou platí jen zákon nejsilnějšího. Marcello (Marcello Fonte) zde dělí svůj čas mezi práci v skromném salónu pro psy a láskyplnou péči o dceru (Alida Baldari Calabria). Bohužel do jeho života zasahuje i neurvalý Simoncino (Edoardo Pesce), bývalý boxer a surovec, který terorizuje celé okolí. Drobného a citlivého Marcella k němu poutá nejednoznačný a ponižující vztah. Ve snaze vrátit svému životu důstojnost naplánuje zoufalou pomstu a jeho akce vede k nečekanému výsledku.

    Režisér filmu Matteo Garrone o svém přístupu k filmu prozradil: „Dogman není filmem pouze o pomstě, i když pomsta (možná bylo by lepší napsat vykoupení) v něm hraje důležitou roli. Stejně tak to není ani variace na téma věčného boje slabšího se silnějším. Je to film, který nás staví před něco, co se týká nás všech: před důsledky vlastních rozhodnutí, která činíme každý den, abychom přežili.(Cinemart)

    Žánry:DramaKrimiThriller
    6
  • Smrt samuraje
    Smrt samuraje (2011)
    Film
    Režisér Takashi Miike natočil po úspěšném snímku Třináct zabijáků (2010) další remake slavného japonského snímku z 60. let. Příběh samuraje, který ve snaze zachránit vlastní čest žádá o možnost spáchat harakiri, je propracovaný nejen vizuálně, ale i z hlediska psychologie postav a celkové dynamiky vyprávění. Za pozornost stojí nejen herecké výkony (Ebizo Ichikawa jako samuraj Hanširo), ale i skvělá hudba Ryuichi Sakamota.
    Žánry:DramaRemake
    72%
    Režisér Takashi Miike natočil po úspěšném snímku Třináct zabijáků (2010) další remake slavného japonského snímku z 60. let. Příběh samuraje, který ve snaze zachránit vlastní čest žádá o možnost spáchat harakiri, je propracovaný nejen vizuálně, ale i z hlediska psychologie postav a celkové dynamiky vyprávění. Za pozornost stojí nejen herecké výkony (Ebizo Ichikawa jako samuraj Hanširo), ale i skvělá hudba Ryuichi Sakamota.
    Žánry:DramaRemake
    7
  • Rabbit-Proof Fence
    Rabbit-Proof Fence (2002)
    Film

    Filmový příběh je natočen podle skutečné události. Odehrává se v roce 1931. Tři malé míšenky, byly uneseny z domova, aby je ve sběrném táboře připravili pro život mezi "bílými". Statečná Molly se ale rozhodne této budoucnosti vzepřít a společně s Daisy z tábora utečou. Vydají se na nebezpečnou cestu dlouhou 1500 mil, s domorodým stopařem ve službách státu v patách a jen s malou nadějí na přežití před sebou ... "Policajt přišel a vzal Gracie, Daisy a mne, Molly. A dali nás tam. Do tábora. Řekli, že nemáme mámu. Věděla jsem, že nemají pravdu. Utekly jsme. Byla to dlouhá cesta. Bylo nám jasné, že když najdeme plot, ten RABBIT - PROOF FENCE, že se dostaneme domů." K silně emotivnímu dojmu z filmu přispěje i dokumentární závěr.

    70%

    Filmový příběh je natočen podle skutečné události. Odehrává se v roce 1931. Tři malé míšenky, byly uneseny z domova, aby je ve sběrném táboře připravili pro život mezi "bílými". Statečná Molly se ale rozhodne této budoucnosti vzepřít a společně s Daisy z tábora utečou. Vydají se na nebezpečnou cestu dlouhou 1500 mil, s domorodým stopařem ve službách státu v patách a jen s malou nadějí na přežití před sebou ... "Policajt přišel a vzal Gracie, Daisy a mne, Molly. A dali nás tam. Do tábora. Řekli, že nemáme mámu. Věděla jsem, že nemají pravdu. Utekly jsme. Byla to dlouhá cesta. Bylo nám jasné, že když najdeme plot, ten RABBIT - PROOF FENCE, že se dostaneme domů." K silně emotivnímu dojmu z filmu přispěje i dokumentární závěr.

    8
  • Přežijí jen milenci
    Přežijí jen milenci (2013)
    Film
    • Filmbox+
    Láska, která trvá po celá staletí. Upíři Adam a Eva sice žijí na opačných koncích země a jejich přístup ke světu je takřka protikladný, přesto jde o dokonalý pár. Jim Jarmusch se po snímku Hranice ovládání vrací v nesporně mnohem diváčtější podobě. Jeho upírská romance spíše než dějem překypuje drobnokresbou svých specifických hrdinů a směle přetváří četná klišé vampýrských filmů. Aniž by film oběma postavám ubíral na záhadnosti, snaží se ukázat, že upíři jsou taky jenom lidi. Výstřední, cyničtí, ale vlastně docela milí. Klasická upírská témata jako vykořeněnost či směs vášně, lačnosti a závislosti se tu objevují mimoděk, v hravé podobě. (FebioFest)
    69%
    Láska, která trvá po celá staletí. Upíři Adam a Eva sice žijí na opačných koncích země a jejich přístup ke světu je takřka protikladný, přesto jde o dokonalý pár. Jim Jarmusch se po snímku Hranice ovládání vrací v nesporně mnohem diváčtější podobě. Jeho upírská romance spíše než dějem překypuje drobnokresbou svých specifických hrdinů a směle přetváří četná klišé vampýrských filmů. Aniž by film oběma postavám ubíral na záhadnosti, snaží se ukázat, že upíři jsou taky jenom lidi. Výstřední, cyničtí, ale vlastně docela milí. Klasická upírská témata jako vykořeněnost či směs vášně, lačnosti a závislosti se tu objevují mimoděk, v hravé podobě. (FebioFest)
    9
  • 10
  • Snílci
    Snílci (2003)
    Film
    Autor završuje snímkem SNÍLCI pomyslnou trilogii pařížských filmů, kterou zahájil KONFORMISTOU a v níž pokračoval POSLEDNÍM TANGEM V PAŘÍŽI. Tři postavy příběhu se na pozadí studentských nepokojů kolem roku 1968 v Paříži oddávají podobným hrám jako kdysi Marlon Brando a Maria Schneiderová v nejproslulejším Bertolucciho díle. Mezi experimentováním, kam až lze dojít ve svobodném sexu, si dvojice sourozenců a její náhodný host z Ameriky libují v neustálých citacích z kultovních filmů. Ventilují svou zlobu vůči nepřítomným rodičům, jejichž peníze vesele projídají. Film je Berolucciho nostalgickým ohlédnutím za vlastní minulostí. Na rozdíl od svých tehdejších radikálních postojů, dokáže dnes vidět své hrdiny s ironickým odstupem a něhou.
    67%
    Autor završuje snímkem SNÍLCI pomyslnou trilogii pařížských filmů, kterou zahájil KONFORMISTOU a v níž pokračoval POSLEDNÍM TANGEM V PAŘÍŽI. Tři postavy příběhu se na pozadí studentských nepokojů kolem roku 1968 v Paříži oddávají podobným hrám jako kdysi Marlon Brando a Maria Schneiderová v nejproslulejším Bertolucciho díle. Mezi experimentováním, kam až lze dojít ve svobodném sexu, si dvojice sourozenců a její náhodný host z Ameriky libují v neustálých citacích z kultovních filmů. Ventilují svou zlobu vůči nepřítomným rodičům, jejichž peníze vesele projídají. Film je Berolucciho nostalgickým ohlédnutím za vlastní minulostí. Na rozdíl od svých tehdejších radikálních postojů, dokáže dnes vidět své hrdiny s ironickým odstupem a něhou.
    11
  • Bojovník
    Bojovník (1997)
    Film

    Raphael má indiánské předky, ale to mu v životě ještě nikdy nepomohlo. Právě ho propustili z vězení a ke sklence něčeho ostřejšího má rozhodně blíž, než k novému zaměstnání, což s početnou rodinou na krku není zrovna ta nejlepší kombinace. Šance Raphaelovi svitne s příchodem pana McCarthyho. Nabídka je jednoduchá, lákavá a smrtící. Raphael dostane 50 tisíc dolarů na ruku, pokud se nechá umučit před kamerou. Snuff videa jsou poctivý byznys a peníze dostane Raphaelova rodina, spolu s nějakým rozumným vysvětlením o příčině smrti. Se zálohou v kapse tak začíná poslední týden Raphaelova života. Co udělá? Jak utratí peníze? Řekne to někomu?

    Žánry:Drama
    67%

    Raphael má indiánské předky, ale to mu v životě ještě nikdy nepomohlo. Právě ho propustili z vězení a ke sklence něčeho ostřejšího má rozhodně blíž, než k novému zaměstnání, což s početnou rodinou na krku není zrovna ta nejlepší kombinace. Šance Raphaelovi svitne s příchodem pana McCarthyho. Nabídka je jednoduchá, lákavá a smrtící. Raphael dostane 50 tisíc dolarů na ruku, pokud se nechá umučit před kamerou. Snuff videa jsou poctivý byznys a peníze dostane Raphaelova rodina, spolu s nějakým rozumným vysvětlením o příčině smrti. Se zálohou v kapse tak začíná poslední týden Raphaelova života. Co udělá? Jak utratí peníze? Řekne to někomu?

    Žánry:Drama
    12
  • Svůdná krása
    Svůdná krása (1996)
    Film
    67%
    13
  • Nahý oběd
    Nahý oběd (1991)
    Film
    Ústřední postava William Lee (což byl spisovatelův pseudonym) pracuje jako hubitel hmyzu a stále hlouběji se propadá do drogové závislosti, takže přestává rozlišovat skutečnost od fantazie, v níž psací stroje získávají podobu mluvících brouků a on sám se stává protagonistou jakési špionážní historky. Snímek je adaptací stejnojmenné knihy Williama S. Burroughse, která byla uvedena na trh v roce 1959 a kvůli svému neokázalému stylu vzbudila veřejné pohoršení. Nejvyšší soud státu Massachusetts nakonec roku 1966 nařčení z obscenity zavrhl.
    67%
    Ústřední postava William Lee (což byl spisovatelův pseudonym) pracuje jako hubitel hmyzu a stále hlouběji se propadá do drogové závislosti, takže přestává rozlišovat skutečnost od fantazie, v níž psací stroje získávají podobu mluvících brouků a on sám se stává protagonistou jakési špionážní historky. Snímek je adaptací stejnojmenné knihy Williama S. Burroughse, která byla uvedena na trh v roce 1959 a kvůli svému neokázalému stylu vzbudila veřejné pohoršení. Nejvyšší soud státu Massachusetts nakonec roku 1966 nařčení z obscenity zavrhl.
    14
  • Netvor
    Netvor (1996)
    Film
    Drama francouzského válečného zajatce ve Východním Prusku, jemuž se lidé vyhýbají, a který hledá útočiště ve světě dětí a zvířat. Obyčejný chlapec vyrostl ve zvráceného netvora. Dvanáctiletý, stále odstrkovaný a ponižovaný Abel se mstí. Pouhou myšlenkou založí požár nenáviděné školy. Od té chvíle ví, že může ovlivňovat osud: „Ten den jsem pochopil, že osud je skutečný, že má magické schopnosti, a že je na mé straně". Abelovým světem zůstávají děti. A tak přijde obvinění ze znásilnění malé dívenky. Ale on přece „jen" fotografoval tu malou, krásnou princeznu. Historie mu dává další šanci. Místo vězení přichází válka. Je rok 1939 a přicházejí „vyvolení" - jednotky SS. Ve službách důstojníků 3. říše, včetně Hermanna Göringa osobně, roste jeho historický význam. On, v sedle svého koně, doprovázen čtyřmi dobrmany, vyhledává budoucí elitu německého národa - děti na převýchovu. Na odporu nezáleží, jen je přived, nedej na to, že ti říkají netvor. Pouze ty rozhoduješ... Klíč k nevšednímu příběhu muže, jenž zůstal věčným dítětem poskytne napůl pohádkový charakter předlohy, jenž nahlíží fenomén nacismu a jeho manipulace s vědomím mas v souvislosti s germánskou mytologií.
    Žánry:Drama
    67%
    Drama francouzského válečného zajatce ve Východním Prusku, jemuž se lidé vyhýbají, a který hledá útočiště ve světě dětí a zvířat. Obyčejný chlapec vyrostl ve zvráceného netvora. Dvanáctiletý, stále odstrkovaný a ponižovaný Abel se mstí. Pouhou myšlenkou založí požár nenáviděné školy. Od té chvíle ví, že může ovlivňovat osud: „Ten den jsem pochopil, že osud je skutečný, že má magické schopnosti, a že je na mé straně". Abelovým světem zůstávají děti. A tak přijde obvinění ze znásilnění malé dívenky. Ale on přece „jen" fotografoval tu malou, krásnou princeznu. Historie mu dává další šanci. Místo vězení přichází válka. Je rok 1939 a přicházejí „vyvolení" - jednotky SS. Ve službách důstojníků 3. říše, včetně Hermanna Göringa osobně, roste jeho historický význam. On, v sedle svého koně, doprovázen čtyřmi dobrmany, vyhledává budoucí elitu německého národa - děti na převýchovu. Na odporu nezáleží, jen je přived, nedej na to, že ti říkají netvor. Pouze ty rozhoduješ... Klíč k nevšednímu příběhu muže, jenž zůstal věčným dítětem poskytne napůl pohádkový charakter předlohy, jenž nahlíží fenomén nacismu a jeho manipulace s vědomím mas v souvislosti s germánskou mytologií.
    Žánry:Drama
    15
  • Pohár
    Pohár (1999)
    Film

    V padesátých letech obsadila čínská Rudá armáda Tibet, zabila více než 1,2 milionu z celkového počtu 6 milionů obyvatel a zničila přes 10 000 klášterů. V současné době je v Tibetu více Číňanů než Tibeťanů. I přes veškeré útrapy a nebezpečí posílá mnoho tibetských rodin potají své děti do jiných zemí a doufají, že se jim tam dostane tradičního buddhistického vzdělání. Tento příběh vznikl podle skutečných událostí. Líčí osudy dvou tibetských chlapců, Paldena a Nyimy, kteří utekli z Tibetu a dostali se do tibetského exilového kláštera, který se nachází na malebném úpatí Himálají. Zde budou vysvěceni a zasvěceni do mnišského života. Těsně poté, co jsou vysvěceni, se chlapci ocitnou ve víru událostí, které normálně se životem v tradičním tibetském klášteře nespojujeme probíhá finále Světového poháru ve fotbale a na posvátné půdě řádí fotbalové šílenství. Všude jsou vidět hesla týkající se fotbalu a zpěv mladých mnichů se nenese v tradičním duchu, což se nelíbí Gekovi, který má na starost klášterní disciplínu. Prvý film nakrútený v jazyku Tibeťanov je netradičnou komédiou o vášni tibetských budhistických mníchov pre futbal. Futbalová horúčka dorazí až do odľahlých končín indických Himalájí, kde 14-ročný Orygen, zanietený pre populárny šport, rozčerí pokojnú hladinu kláštorného života úsilím umožniť mladým mníchom sledovať finále Svetového pohára v televízii. Jednoducho vystavaný príbeh sleduje snahy mladých chlapcov a zároveň mníchov o dosiahnutie ich cieľa, pri čom vzniká množstvo vtipných situácií. Film sa vyznačuje hlbokým ľudským rozmerom - ukazuje mladých mužov zasvätených Budhovi nielen ako meditujúcich svätcov, ale aj ako ľudí z mäsa a kostí, ktorí z času na čas prepadnú svetským vášňam. Režisér, ktorý je sám tibetským lámom, asistoval Robertovi Rosselinimu pri nakrúcaní Malého Budhu a tak sa podučil filmovému remeslu. Vo svojom debute reflektuje proces globalizácie, vplyv moderného sveta na tradičný životný štýl a hodnoty a zobrazuje život tibetských mníchov v indickom exile. Film získal množstvo ocenení (One Futute Award na MFF Mníchov, Cena FIPRESCI na MFF Pusan, 2. miesto na MFF Toronto a i.)

    67%

    V padesátých letech obsadila čínská Rudá armáda Tibet, zabila více než 1,2 milionu z celkového počtu 6 milionů obyvatel a zničila přes 10 000 klášterů. V současné době je v Tibetu více Číňanů než Tibeťanů. I přes veškeré útrapy a nebezpečí posílá mnoho tibetských rodin potají své děti do jiných zemí a doufají, že se jim tam dostane tradičního buddhistického vzdělání. Tento příběh vznikl podle skutečných událostí. Líčí osudy dvou tibetských chlapců, Paldena a Nyimy, kteří utekli z Tibetu a dostali se do tibetského exilového kláštera, který se nachází na malebném úpatí Himálají. Zde budou vysvěceni a zasvěceni do mnišského života. Těsně poté, co jsou vysvěceni, se chlapci ocitnou ve víru událostí, které normálně se životem v tradičním tibetském klášteře nespojujeme probíhá finále Světového poháru ve fotbale a na posvátné půdě řádí fotbalové šílenství. Všude jsou vidět hesla týkající se fotbalu a zpěv mladých mnichů se nenese v tradičním duchu, což se nelíbí Gekovi, který má na starost klášterní disciplínu. Prvý film nakrútený v jazyku Tibeťanov je netradičnou komédiou o vášni tibetských budhistických mníchov pre futbal. Futbalová horúčka dorazí až do odľahlých končín indických Himalájí, kde 14-ročný Orygen, zanietený pre populárny šport, rozčerí pokojnú hladinu kláštorného života úsilím umožniť mladým mníchom sledovať finále Svetového pohára v televízii. Jednoducho vystavaný príbeh sleduje snahy mladých chlapcov a zároveň mníchov o dosiahnutie ich cieľa, pri čom vzniká množstvo vtipných situácií. Film sa vyznačuje hlbokým ľudským rozmerom - ukazuje mladých mužov zasvätených Budhovi nielen ako meditujúcich svätcov, ale aj ako ľudí z mäsa a kostí, ktorí z času na čas prepadnú svetským vášňam. Režisér, ktorý je sám tibetským lámom, asistoval Robertovi Rosselinimu pri nakrúcaní Malého Budhu a tak sa podučil filmovému remeslu. Vo svojom debute reflektuje proces globalizácie, vplyv moderného sveta na tradičný životný štýl a hodnoty a zobrazuje život tibetských mníchov v indickom exile. Film získal množstvo ocenení (One Futute Award na MFF Mníchov, Cena FIPRESCI na MFF Pusan, 2. miesto na MFF Toronto a i.)

    16
  • Bad Timing
    Bad Timing (1980)
    Film
    67%
    17
  • Blade of the Immortal
    Blade of the Immortal (2017)
    Film
    • Netflix
    67%
    18
  • Travellers and Magicians
    Travellers and Magicians (2003)
    Film

    Film, odehrávající se v nádherné přírodě himálajského království Bhútán, je příběhem mladého státního úředníka Dondupa, který byl umístěn v odlehlé horské vesnici. Místo aby si vážil svého postavení, je Dondup nespokojený. Je přesvědčen, že když odejde z Bhútánu do západního světa, splní se mu všechna jeho přání. Konečně se mu naskytne příležitost, musí si však pospíšit. Dondup se rozhodne nic nepromeškat: zalže nadřízenému, tajně si sbalí věci a rychle utíká z vesnice. Nestihne však autobus a ke svému zděšení se octne na cestě se dvěma dalšími poutníky, kteří cestují stejným směrem, s buddhistickým mnichem a prostým prodavačem jablek. Aby si zkrátili dlouhé čekání, začne mnich vyprávět příběh o Tashim, líném žákovi magie, jenž také sní o vzdálených místech, kde je tráva zelenější. Buddhistické road-movie ze současného Bhútánu, které natočil opravdový buddhistický lama (režisér známého filmu Pohár), kombinuje okouzlujícím a nezapomenutelným způsobem starou legendu a humorný pohled na současný svět.

    67%

    Film, odehrávající se v nádherné přírodě himálajského království Bhútán, je příběhem mladého státního úředníka Dondupa, který byl umístěn v odlehlé horské vesnici. Místo aby si vážil svého postavení, je Dondup nespokojený. Je přesvědčen, že když odejde z Bhútánu do západního světa, splní se mu všechna jeho přání. Konečně se mu naskytne příležitost, musí si však pospíšit. Dondup se rozhodne nic nepromeškat: zalže nadřízenému, tajně si sbalí věci a rychle utíká z vesnice. Nestihne však autobus a ke svému zděšení se octne na cestě se dvěma dalšími poutníky, kteří cestují stejným směrem, s buddhistickým mnichem a prostým prodavačem jablek. Aby si zkrátili dlouhé čekání, začne mnich vyprávět příběh o Tashim, líném žákovi magie, jenž také sní o vzdálených místech, kde je tráva zelenější. Buddhistické road-movie ze současného Bhútánu, které natočil opravdový buddhistický lama (režisér známého filmu Pohár), kombinuje okouzlujícím a nezapomenutelným způsobem starou legendu a humorný pohled na současný svět.

    19
  • Síla lásky
    Síla lásky (2009)
    Film
    • Filmbox+
    Co se stane, když světově proslulý vědec zdrcený ztrátou nejstarší dcery napíše knihu, která prokáže neexistenci boha? Příběh filmu, který vychází z biografie Charlese Darwina od Randala Keynese, popisuje vznik jeho mistrovského kousku "O původu druhů". Osudy celého světa byly, ale také nemusely být ovlivněny revolučním teoretikem z malé anglické vesničky, jehož "věděcká víra" byla denně konfrontována s dogmatickými názory silně nábožensky založené manželky. Hlavní postavy ztvární skuteční manželé Paul Bettany a Jennifer Connelly.
    Režie:Jon Amiel
    66%
    Co se stane, když světově proslulý vědec zdrcený ztrátou nejstarší dcery napíše knihu, která prokáže neexistenci boha? Příběh filmu, který vychází z biografie Charlese Darwina od Randala Keynese, popisuje vznik jeho mistrovského kousku "O původu druhů". Osudy celého světa byly, ale také nemusely být ovlivněny revolučním teoretikem z malé anglické vesničky, jehož "věděcká víra" byla denně konfrontována s dogmatickými názory silně nábožensky založené manželky. Hlavní postavy ztvární skuteční manželé Paul Bettany a Jennifer Connelly.
    Režie:Jon Amiel
    20
  • Nechoď klepat na dveře
    Nechoď klepat na dveře (2005)
    Film
    • Filmbox+
    Howard Spence (Sam Shepard) pamatuje lepší dny. Býval oblíbeným westernovým hrdinou, ale teď už se objevuje jen ve vedlejších rolích žánru, který už není tak populární jako dřív. Pocit neuspokojení a osamělosti často utápí v alkoholu a se ženami už na tom také není tak dobře, jako býval. Když se od své matky doví, že má možná někde potomka, upne se k myšlence, že jeho ivot nemusí být tak prázdný, a vydá se hledat svého syna či dceru. Cestou po stopách minulosti narazí na Doreen (Jessica Langeová), kterou kdysi miloval a opustil. Doreen má syna Earla, který jí zbyl jako vzpomínka na jejich lásku. Ale k Howardovu úžasu se nezdá, že by bývalá milá, a tím méně jejich syn stáli o návrat ztraceného otce. Nebýt dívky Sky, která se trochu záhadně objevuje a zase mizí a která projevuje pro Howarda víc pochopení než prchlivý Earl, asi by Howardovo pozdní pokání skončilo fiaskem. Ještě k tomu má v patách Suttera (Tim Roth), který je rozhodnut, že Howarda přiměje vrátit se na natáčení, z něhož utekl. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    66%
    Howard Spence (Sam Shepard) pamatuje lepší dny. Býval oblíbeným westernovým hrdinou, ale teď už se objevuje jen ve vedlejších rolích žánru, který už není tak populární jako dřív. Pocit neuspokojení a osamělosti často utápí v alkoholu a se ženami už na tom také není tak dobře, jako býval. Když se od své matky doví, že má možná někde potomka, upne se k myšlence, že jeho ivot nemusí být tak prázdný, a vydá se hledat svého syna či dceru. Cestou po stopách minulosti narazí na Doreen (Jessica Langeová), kterou kdysi miloval a opustil. Doreen má syna Earla, který jí zbyl jako vzpomínka na jejich lásku. Ale k Howardovu úžasu se nezdá, že by bývalá milá, a tím méně jejich syn stáli o návrat ztraceného otce. Nebýt dívky Sky, která se trochu záhadně objevuje a zase mizí a která projevuje pro Howarda víc pochopení než prchlivý Earl, asi by Howardovo pozdní pokání skončilo fiaskem. Ještě k tomu má v patách Suttera (Tim Roth), který je rozhodnut, že Howarda přiměje vrátit se na natáčení, z něhož utekl. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    21
  • Práskač a jeho kat
    Práskač a jeho kat (1984)
    Film

    Celá ta léta věděl, že ten den jednou přijde. Už tenkrát, když jej z londýnské soudní síně vyprovázel sborový zpěv prásknutých kamarádů "Jednou se sejdeme" pochopil, že navždycky jej před jejich pomstou neochrání ani sebelepší program na ochranu svědků, ani žádná nová identita. Naučil se brát každou hodinu, každý den jako svého druhu dar. A osud k němu byl opravdu štědrý. Daroval mu celých deset let. Deset let klidného života ve slunném Španělsku, deset let, naplněných krásnými, moudrými knihami, deset let, za která se z gangstera Willieho Parkera stal nový člověk. Pochopil smysl lidské existence, připravil se na neodvratné. Proto se teď tváří tvář svým vrahům může usmívat. Jenomže nájemný zabiják Braddock dobře ví, že strach ze smrti je jedním z nejzákladnějších lidských pudů. A nevěří tomu, že jej někdo dokázal překonat... Snímkem Práskač a jeho kat se v roce 1984 britský režisér Stephen Frears po více než třinácti letech práce pro televizi vrátil k filmové tvorbě. Komornímu příběhu několika lidí v mezní životní situaci dodávají věrohodnost a hloubku především výborné herecké výkony všech tří protagonistů (veterán John Hurt coby nájemný zabiják, Tim Roth ve své první významnější roli a Terence Stamp jako s osudem smířený "práskač"), právě tak jako svého druhu ironický nadhled, s nímž se tvůrci dokázali na své téma podívat. Za zmínku stojí i hudba Erica Claptona.

    66%

    Celá ta léta věděl, že ten den jednou přijde. Už tenkrát, když jej z londýnské soudní síně vyprovázel sborový zpěv prásknutých kamarádů "Jednou se sejdeme" pochopil, že navždycky jej před jejich pomstou neochrání ani sebelepší program na ochranu svědků, ani žádná nová identita. Naučil se brát každou hodinu, každý den jako svého druhu dar. A osud k němu byl opravdu štědrý. Daroval mu celých deset let. Deset let klidného života ve slunném Španělsku, deset let, naplněných krásnými, moudrými knihami, deset let, za která se z gangstera Willieho Parkera stal nový člověk. Pochopil smysl lidské existence, připravil se na neodvratné. Proto se teď tváří tvář svým vrahům může usmívat. Jenomže nájemný zabiják Braddock dobře ví, že strach ze smrti je jedním z nejzákladnějších lidských pudů. A nevěří tomu, že jej někdo dokázal překonat... Snímkem Práskač a jeho kat se v roce 1984 britský režisér Stephen Frears po více než třinácti letech práce pro televizi vrátil k filmové tvorbě. Komornímu příběhu několika lidí v mezní životní situaci dodávají věrohodnost a hloubku především výborné herecké výkony všech tří protagonistů (veterán John Hurt coby nájemný zabiják, Tim Roth ve své první významnější roli a Terence Stamp jako s osudem smířený "práskač"), právě tak jako svého druhu ironický nadhled, s nímž se tvůrci dokázali na své téma podívat. Za zmínku stojí i hudba Erica Claptona.

    22
  • Pod ochranou nebe
    Pod ochranou nebe (1990)
    Film
    Port a Kitty jsou manželé již deset let a přesto spolu nemohou žít. připlouvají proto do Afriky, aby k sobě opětně našli cestu. Úchvatná krajina nespoutané Sahary jedinečně dotváří pozadí o sblížení. Port se však nechává svést krásnou arabskou prostitutkou a ani Kitty není zrovna žádná jeptiška. Port však nečekaně umírá na neznámou chorobu. Kitty až jeho smrtí poznává, jak hluboce svého manžela milovala. Je už ale příliš pozdě. Po jeho smrti Kitty pološílená bloudí pouští a je zachráněna skupinou arabských nomádů. Zanedlouho začne prožívat až pudově vášnivý sexuální vztah s jejich náčelníkem. Ve stavu naprostého vyčerpání je zachrání lidé od červeného kříže, ale Kitty představa návratu do civilizace děsí. Musí proto učinit konečné životní rozhodnutí.
    65%
    Port a Kitty jsou manželé již deset let a přesto spolu nemohou žít. připlouvají proto do Afriky, aby k sobě opětně našli cestu. Úchvatná krajina nespoutané Sahary jedinečně dotváří pozadí o sblížení. Port se však nechává svést krásnou arabskou prostitutkou a ani Kitty není zrovna žádná jeptiška. Port však nečekaně umírá na neznámou chorobu. Kitty až jeho smrtí poznává, jak hluboce svého manžela milovala. Je už ale příliš pozdě. Po jeho smrti Kitty pološílená bloudí pouští a je zachráněna skupinou arabských nomádů. Zanedlouho začne prožívat až pudově vášnivý sexuální vztah s jejich náčelníkem. Ve stavu naprostého vyčerpání je zachrání lidé od červeného kříže, ale Kitty představa návratu do civilizace děsí. Musí proto učinit konečné životní rozhodnutí.
    23
  • Nebezpečná metoda
    Nebezpečná metoda (2011)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • KVIFF TV
    Dva legendární psychiatři svádějí nelítostný souboj, který se odehrává prostřednictvím léčby psychicky nemocné dívky. Král „divných filmů“ David Cronenberg (Východní přísliby, Dějiny násilí, Crash) natočil podle scénáře oscarového Christophera Hamptona (Pokání, Nebezpečné známosti) příběh silný jako ta nejlepší psychoterapie. Ve filmu inspirovaném skutečnými událostmi září v roli pacientky Sabiny Spielrein Keira Knightley (Pokání, Pýcha a předsudek), Michael Fassbender (Shame, Hanebný pancharti, Jana Eyrová, X-Men: První třída) jako Carl Jung, Viggo Mortensen (Východní přísliby, Dějiny násilí, trilogie Pán prstenů) v roli Sigmunda Freuda a Vincent Cassel (Černá labuť, Veřejný nepřítel č.1) jako jeho přítel Otto Gross. Curych, 1904. Psychiatr Carl Jung (Michael Fassbender) žije se svou těhotnou ženou Emmou (Sarah Gadon) v nemocnici Burgholzli a na prahu třicítky stojí na počátku hvězdné kariéry. Inspirovaný prací Sigmunda Freuda (Viggo Mortensen) chce na mladé pacientce, u níž byla diagnostikována hysterie, vyzkoušet experimenální léčbu zvanou psychoanalýza. Léčba Sabiny Spielrein (Keira Knightley) je úspěšná a Sabina v hovorech s Jungem přiznává, že v dětství byla ponižována a bita autoritativním otcem. Jung tak odhaluje rušivý sexuální element, který ovlivňuje její dysfunkci, což podpoří jeho teorii o propojení sexuality a emočních poruch. O svých poznatcích Jung s nadšením píše S. Freudovi a na základě vzájemné korespondence o Sabinině případu mezi nimi postupně vzniká přátelství. Freud žádá Junga, aby léčil jeho přítele, psychiatra Otta Grosse, kterého popisuje jako zcela nemorálního, navíc drogově závislého člověka. Jung je ale fascinován Grossovým vzdorem a logickými argumenty, jimiž odmítá monogamii, a ovlivněn jeho názory odloží vlastní morální zásady a oddá se milostnému vztahu se Sabinou, který může mít pro oba fatální následky.
    64%
    Dva legendární psychiatři svádějí nelítostný souboj, který se odehrává prostřednictvím léčby psychicky nemocné dívky. Král „divných filmů“ David Cronenberg (Východní přísliby, Dějiny násilí, Crash) natočil podle scénáře oscarového Christophera Hamptona (Pokání, Nebezpečné známosti) příběh silný jako ta nejlepší psychoterapie. Ve filmu inspirovaném skutečnými událostmi září v roli pacientky Sabiny Spielrein Keira Knightley (Pokání, Pýcha a předsudek), Michael Fassbender (Shame, Hanebný pancharti, Jana Eyrová, X-Men: První třída) jako Carl Jung, Viggo Mortensen (Východní přísliby, Dějiny násilí, trilogie Pán prstenů) v roli Sigmunda Freuda a Vincent Cassel (Černá labuť, Veřejný nepřítel č.1) jako jeho přítel Otto Gross. Curych, 1904. Psychiatr Carl Jung (Michael Fassbender) žije se svou těhotnou ženou Emmou (Sarah Gadon) v nemocnici Burgholzli a na prahu třicítky stojí na počátku hvězdné kariéry. Inspirovaný prací Sigmunda Freuda (Viggo Mortensen) chce na mladé pacientce, u níž byla diagnostikována hysterie, vyzkoušet experimenální léčbu zvanou psychoanalýza. Léčba Sabiny Spielrein (Keira Knightley) je úspěšná a Sabina v hovorech s Jungem přiznává, že v dětství byla ponižována a bita autoritativním otcem. Jung tak odhaluje rušivý sexuální element, který ovlivňuje její dysfunkci, což podpoří jeho teorii o propojení sexuality a emočních poruch. O svých poznatcích Jung s nadšením píše S. Freudovi a na základě vzájemné korespondence o Sabinině případu mezi nimi postupně vzniká přátelství. Freud žádá Junga, aby léčil jeho přítele, psychiatra Otta Grosse, kterého popisuje jako zcela nemorálního, navíc drogově závislého člověka. Jung je ale fascinován Grossovým vzdorem a logickými argumenty, jimiž odmítá monogamii, a ovlivněn jeho názory odloží vlastní morální zásady a oddá se milostnému vztahu se Sabinou, který může mít pro oba fatální následky.
    24
  • Íá
    Íá (2022)
    Film
    • Max
    64%
    25
  • 26
  • Malý Buddha
    Malý Buddha (1993)
    Film
    • KVIFF TV
    Režisér Bernardo Bertolucci natočil roku 1993 velkolepý filmový epos o střetu dvou rozdílných světů - tibetského budhismu a moderní americké kultury. Malý Buddha je film, v němž jsou vlastně filmy dva. Ten první je příběhem Jesse Konrada (Alex Wiesendanger), malého amerického školáka, kterého se v jednom okamžiku osudově dotkne minulost. Ve vzdáleném nepálském Káthmandú se tibetský láma Norbu (Qing Ruo-Čeng) chystá splnit svůj slib - najít nové převtělení svého učitele, lámy Dordže. Zesnulý láma Dordže pracoval na sklonku svého života v budhistickém centru v americkém Seattleu a podle věštby se právě tam nachází jeho převtělení. A tak se malý Jesse v doprovodu svého otce vydává na pozvání lámy Norbua do Káthmandú, aby se sám rozhodl... Druhá, paralelní linie filmu, vypráví o životě prince Siddharthy (Keanu Reeves), který roku 556 před n.l. opouští sladký život svého paláce, moc a bohatství, a vydává sa hledat Pravdu. Po různých pokusech, kdy je chvíli dokonce fakírem a poustevníkem, ho na břehu řeky zastihne Probuzení. Od toho okamžiku, už pod jménem Buddha, tráví život šírením svého poznání a stává se zakladatelem budhismu.
    63%
    Režisér Bernardo Bertolucci natočil roku 1993 velkolepý filmový epos o střetu dvou rozdílných světů - tibetského budhismu a moderní americké kultury. Malý Buddha je film, v němž jsou vlastně filmy dva. Ten první je příběhem Jesse Konrada (Alex Wiesendanger), malého amerického školáka, kterého se v jednom okamžiku osudově dotkne minulost. Ve vzdáleném nepálském Káthmandú se tibetský láma Norbu (Qing Ruo-Čeng) chystá splnit svůj slib - najít nové převtělení svého učitele, lámy Dordže. Zesnulý láma Dordže pracoval na sklonku svého života v budhistickém centru v americkém Seattleu a podle věštby se právě tam nachází jeho převtělení. A tak se malý Jesse v doprovodu svého otce vydává na pozvání lámy Norbua do Káthmandú, aby se sám rozhodl... Druhá, paralelní linie filmu, vypráví o životě prince Siddharthy (Keanu Reeves), který roku 556 před n.l. opouští sladký život svého paláce, moc a bohatství, a vydává sa hledat Pravdu. Po různých pokusech, kdy je chvíli dokonce fakírem a poustevníkem, ho na břehu řeky zastihne Probuzení. Od toho okamžiku, už pod jménem Buddha, tráví život šírením svého poznání a stává se zakladatelem budhismu.
    27
  • Krajina přílivu
    Krajina přílivu (2005)
    Film
    • Filmbox+
    63%
    28
  • Dom Hemingway
    Dom Hemingway (2013)
    Film
    • Canal+
    • KVIFF TV
    Jude Law jako Dom Hemingway. V britské černé komedii o cestě za vlastním vykoupením se Law představuje v roli, v jaké jste ho ještě nikdy neviděli. Excentrický, naštvaný gangster se sklony k násilí, který si právě odseděl dvanáct neradostných let v kriminálu. Jeho návrat do zcela jiné doby mezi dávné kumpány není snadný, a tak jedno překvapení střídá druhé. Ranař, který si kdysi přes rameno přehazoval jednu ženu za druhou, se musí vyrovnat s přetrhaným vztahem k vlastní dceři, která již stihla dospět. Naplnit touhu po dávné minulosti, penězích a ztraceném úspěchu se však zdá být bláhovou misí odsouzenou k neúspěchu. (Febiofest)
    63%
    Jude Law jako Dom Hemingway. V britské černé komedii o cestě za vlastním vykoupením se Law představuje v roli, v jaké jste ho ještě nikdy neviděli. Excentrický, naštvaný gangster se sklony k násilí, který si právě odseděl dvanáct neradostných let v kriminálu. Jeho návrat do zcela jiné doby mezi dávné kumpány není snadný, a tak jedno překvapení střídá druhé. Ranař, který si kdysi přes rameno přehazoval jednu ženu za druhou, se musí vyrovnat s přetrhaným vztahem k vlastní dceři, která již stihla dospět. Naplnit touhu po dávné minulosti, penězích a ztraceném úspěchu se však zdá být bláhovou misí odsouzenou k neúspěchu. (Febiofest)
    29
  • 30
  • Crash
    Crash (1996)
    Film
    62%
    31
  • Pohádka pohádek
    Pohádka pohádek (2015)
    Film
    Režisér slavné Gomorry (2008) tentokrát opustil současnou realitu a vydal se do světa pohádek, jak je na počátku 17. století zapsal neapolský básník Giambattista Basile, z jehož díla Lo cunto de li cunti později čerpali všichni slavní pohádkáři. V jeho filmu, natočeném v angličtině, panují ve třech sousedících říších v nádherných hradech a zámcích králové a královny, kteří mají různé slabosti, touhy a trápení. Vedle princů a princezen se tu vyskytují divní živočichové a obludy, obři a draci, ale také kejklíři a pradleny, protože všední si tu podává ruku s nadpřirozeným, vznešené s vulgárním, surovost s něhou, dramatické s komickým. Imaginace režiséra a jeho spolupracovníků vytvořila až barokně opulentní dílo s výraznými odkazy na dějiny umění a hudby, ale také s potutelnými postřehy o neměnných vlastnostech a chování lidí...
    62%
    Režisér slavné Gomorry (2008) tentokrát opustil současnou realitu a vydal se do světa pohádek, jak je na počátku 17. století zapsal neapolský básník Giambattista Basile, z jehož díla Lo cunto de li cunti později čerpali všichni slavní pohádkáři. V jeho filmu, natočeném v angličtině, panují ve třech sousedících říších v nádherných hradech a zámcích králové a královny, kteří mají různé slabosti, touhy a trápení. Vedle princů a princezen se tu vyskytují divní živočichové a obludy, obři a draci, ale také kejklíři a pradleny, protože všední si tu podává ruku s nadpřirozeným, vznešené s vulgárním, surovost s něhou, dramatické s komickým. Imaginace režiséra a jeho spolupracovníků vytvořila až barokně opulentní dílo s výraznými odkazy na dějiny umění a hudby, ale také s potutelnými postřehy o neměnných vlastnostech a chování lidí...
    32
  • Muž, který zabil Dona Quijota
    Muž, který zabil Dona Quijota (2018)
    Film
    • Max
    • iVysílání
    • KVIFF TV
    • +1

    Toby býval idealistickým filmovým studentem. Jeho ztvárnění příběhu Dona Quijota, které natočil v malebné španělské vesnici, mělo obrovský úspěch. Ale to bylo kdysi. Z Tobyho se stal arogantní a cynický režisér reklam. Peníze a sláva ho změnily k nepoznání. A tak zatímco se ve Španělsku snaží dokončit natáčení nové reklamy, užívá si s manželkou svého šéfa. Poté, co se Tobymu dostane do rukou stará kopie jeho studentského filmu, vydává se na místo, kde před mnoha lety svůj opus vytvořil. Zjišťuje, že jeho tehdejší počin měl na obyvatele ospalé vesnice stašlivý vliv. Potkává starého pomateného výrobce obuvi, který se domnívá, že je Don Quijot a Toby jeho Sancho Panza. Toby se ocitá uvězněný v bizarních fantaziích starého pána. Rozlišit realitu od fikce je pro něj stále těžší. V průběhu svých komických a stále více surrealistických dobrodružství je Toby nucen čelit tragickým důsledkům filmu, který navždy změnil naděje a sny malé vesničky. Může Toby získat zpět svou lidskost? Může Don Quijot přežít své šílenství?

    Legendární režisér, který má na svém kontě hity jako 12 opic, Král rybář, Kletba bratří Grimů, se ale nevzdal. Jeho sen o natočení tohoto pohádkového dobrodružství se konečně stal skutečností. Hlavních rolí se ujali Adam Driver (Star Wars: Síla se probouzí, Poslední z Jediů), Jonathan Pryce (Piráti z Karibiku, Vrtěti ženou), Olga Kurylenko (Quantum of Solace, Nevědomí) a Stellan Skarsgård (Mamma Mia).

    O realizaci filmu Muž, který zabil Dona Quijota se režisérský mistr Terry Gilliam snažil téměř 20 let. Přípravy a shánění finančních prostředků zabraly zhruba 10 let. V roce 2000 začalo natáčení. Tehdy se před kameru postavili Johnny Depp a Jean Rochefort. Od první klapky štáb stíhala jedna katastrofa za druhou. Krupobití zničilo drahou techniku, natáčení stále rušily průlety stíhaček a Rocheford onemocněl, takže musel odjet do Francie a podrobit se operaci. Projekt byl zrušen po 6 natáčecích dnech. Díky tehdejší přítomnosti dokumentaristů na place vznikl v roce 2002 velmi originální dokument Ztracen v La Mancha. (Bioscop)

    62%

    Toby býval idealistickým filmovým studentem. Jeho ztvárnění příběhu Dona Quijota, které natočil v malebné španělské vesnici, mělo obrovský úspěch. Ale to bylo kdysi. Z Tobyho se stal arogantní a cynický režisér reklam. Peníze a sláva ho změnily k nepoznání. A tak zatímco se ve Španělsku snaží dokončit natáčení nové reklamy, užívá si s manželkou svého šéfa. Poté, co se Tobymu dostane do rukou stará kopie jeho studentského filmu, vydává se na místo, kde před mnoha lety svůj opus vytvořil. Zjišťuje, že jeho tehdejší počin měl na obyvatele ospalé vesnice stašlivý vliv. Potkává starého pomateného výrobce obuvi, který se domnívá, že je Don Quijot a Toby jeho Sancho Panza. Toby se ocitá uvězněný v bizarních fantaziích starého pána. Rozlišit realitu od fikce je pro něj stále těžší. V průběhu svých komických a stále více surrealistických dobrodružství je Toby nucen čelit tragickým důsledkům filmu, který navždy změnil naděje a sny malé vesničky. Může Toby získat zpět svou lidskost? Může Don Quijot přežít své šílenství?

    Legendární režisér, který má na svém kontě hity jako 12 opic, Král rybář, Kletba bratří Grimů, se ale nevzdal. Jeho sen o natočení tohoto pohádkového dobrodružství se konečně stal skutečností. Hlavních rolí se ujali Adam Driver (Star Wars: Síla se probouzí, Poslední z Jediů), Jonathan Pryce (Piráti z Karibiku, Vrtěti ženou), Olga Kurylenko (Quantum of Solace, Nevědomí) a Stellan Skarsgård (Mamma Mia).

    O realizaci filmu Muž, který zabil Dona Quijota se režisérský mistr Terry Gilliam snažil téměř 20 let. Přípravy a shánění finančních prostředků zabraly zhruba 10 let. V roce 2000 začalo natáčení. Tehdy se před kameru postavili Johnny Depp a Jean Rochefort. Od první klapky štáb stíhala jedna katastrofa za druhou. Krupobití zničilo drahou techniku, natáčení stále rušily průlety stíhaček a Rocheford onemocněl, takže musel odjet do Francie a podrobit se operaci. Projekt byl zrušen po 6 natáčecích dnech. Díky tehdejší přítomnosti dokumentaristů na place vznikl v roce 2002 velmi originální dokument Ztracen v La Mancha. (Bioscop)

    33
  • 34
  • 35
  • Poslední samuraj
    Poslední samuraj (1999)
    Film
    60%
    36
  • Fast Food Nation
    Fast Food Nation (2006)
    Film
    Dramatická kritika chování velkých společností v průmyslu rychlého občerstvení vypráví příběh, jímž se prolínají tři základní dějové linie. V první jde o ilegální přistěhovalce do USA pracující v masném velkozávodu. Další je o vysokoškolské studentce pracující jako brigádnice v rychlém občerstvení a koketující s aktivismem. A poslední nás zavede doprostřed vyšetřování správy podniku. Don Henderson je marketingovým vedoucím řetězce Mickey's Fast Food Restaurant a má obrovský problém. Kontaminované maso se nějak dostává do karbanátků potřebných pro výrobu jejich nejoblíbenějších hamburgerů Big One. Aby zjistil jak, vypraví se ze svého útulného hnízdečka v jižní Kalifornii do příbytků středoamerických dělníků obsluhujících jejich masné závody a objevuje tam skutečný "rychloobčerstvovací národ" konzumentů, kteří si sami vůbec neuvědomují, že to oni jsou konzumováni průmyslem lačnícím po čerstvém mase a výdělku. Předlohu filmu napsal Eric Schlosser a krátce po svém vydání v roce 1999 se stala bestsellerem. Schlosser v ní zábavnou, ale o to závažnější formou rozebírá, jak rychlá občerstvení a vůbec průmysl rychlého občerstvování vedl v Americe ke změnám ve společnosti. Argumentuje tím, že tzv "fast foody" využily svůj politický vliv pro zvýšení svých zisků na úkor zdraví svých spotřebitelů a pracovních podmínek svých zaměstnanců. Rozebírá jejich marketinovou strategii a přirovnává ji k Waltu Disneymu kvůli jejímu primárnímu zaměření na nejmenší.
    Žánry:Drama
    60%
    Dramatická kritika chování velkých společností v průmyslu rychlého občerstvení vypráví příběh, jímž se prolínají tři základní dějové linie. V první jde o ilegální přistěhovalce do USA pracující v masném velkozávodu. Další je o vysokoškolské studentce pracující jako brigádnice v rychlém občerstvení a koketující s aktivismem. A poslední nás zavede doprostřed vyšetřování správy podniku. Don Henderson je marketingovým vedoucím řetězce Mickey's Fast Food Restaurant a má obrovský problém. Kontaminované maso se nějak dostává do karbanátků potřebných pro výrobu jejich nejoblíbenějších hamburgerů Big One. Aby zjistil jak, vypraví se ze svého útulného hnízdečka v jižní Kalifornii do příbytků středoamerických dělníků obsluhujících jejich masné závody a objevuje tam skutečný "rychloobčerstvovací národ" konzumentů, kteří si sami vůbec neuvědomují, že to oni jsou konzumováni průmyslem lačnícím po čerstvém mase a výdělku. Předlohu filmu napsal Eric Schlosser a krátce po svém vydání v roce 1999 se stala bestsellerem. Schlosser v ní zábavnou, ale o to závažnější formou rozebírá, jak rychlá občerstvení a vůbec průmysl rychlého občerstvování vedl v Americe ke změnám ve společnosti. Argumentuje tím, že tzv "fast foody" využily svůj politický vliv pro zvýšení svých zisků na úkor zdraví svých spotřebitelů a pracovních podmínek svých zaměstnanců. Rozebírá jejich marketinovou strategii a přirovnává ji k Waltu Disneymu kvůli jejímu primárnímu zaměření na nejmenší.
    Žánry:Drama
    37
  • 38
  • Pinocchio
    Pinocchio (2019)
    Film
    • VOYO
    • Magenta TV
    Řezbář Geppetto vychovává oživlou loutku Pinocchia jako vlastního syna. Pinocchio však není zrovna nejvzornější klučina a nechá se lehce svést k rošťárnám, díky nimž prožívá nespočet napínavých dobrodružství. Jednoho dne je podveden, unesen a honí ho bandité tajemným světem plným neuvěřitelných nestvůr – z břicha obří ryby se přes zemi hraček dostane až na pole zázraků. Podaří se Pinocchiovi uniknout a splnit si svůj sen stát se opravdickým klukem? (Bohemia MP)
    59%
    Řezbář Geppetto vychovává oživlou loutku Pinocchia jako vlastního syna. Pinocchio však není zrovna nejvzornější klučina a nechá se lehce svést k rošťárnám, díky nimž prožívá nespočet napínavých dobrodružství. Jednoho dne je podveden, unesen a honí ho bandité tajemným světem plným neuvěřitelných nestvůr – z břicha obří ryby se přes zemi hraček dostane až na pole zázraků. Podaří se Pinocchiovi uniknout a splnit si svůj sen stát se opravdickým klukem? (Bohemia MP)
    39
  • 11 minut
    11 minut (2015)
    Film
    59%
    40
  • 41
  • Přestřelka v Palermu
    Přestřelka v Palermu (2008)
    Film
    • Filmbox+
    Svetoznámy a úspešný fotograf Finn dáva ostentatívne na obdiv svoj prominentný a hektický spôsob života. Veľmi málo spí, mobilný telefón mu neustále vyzváňa a v slúchadlách ustavične znie rocková hudba. Jedného dňa sa mu život náhle vymkne spod kontroly. Finn sa rozhodne ubrať z vražedného tempa a nechať veci plynúť. Jeho cesta vedie z Düsseldorfu do Palerma. Tam zistí, že ho kvôli pomste prenasleduje tajomný strelec. V tom okamihu sa pre neho začína nový život. A veľká láska.
    59%
    Svetoznámy a úspešný fotograf Finn dáva ostentatívne na obdiv svoj prominentný a hektický spôsob života. Veľmi málo spí, mobilný telefón mu neustále vyzváňa a v slúchadlách ustavične znie rocková hudba. Jedného dňa sa mu život náhle vymkne spod kontroly. Finn sa rozhodne ubrať z vražedného tempa a nechať veci plynúť. Jeho cesta vedie z Düsseldorfu do Palerma. Tam zistí, že ho kvôli pomste prenasleduje tajomný strelec. V tom okamihu sa pre neho začína nový život. A veľká láska.
    42
  • Adamovo tajemství
    Adamovo tajemství (2003)
    Film
    58%
    43
  • 44
  • 45
  • Cena moci
    Cena moci (1983)
    Film
    57%
    46
  • Franklyn
    Franklyn (2008)
    Film
    Režisér a scenárista Gerald McMorrow debutuje ambiciózním psychologickým sci-fi dramatem, odehrávajícím se v současném Londýně a dystopickém Meanwhile City, kde zrušení odluky státu a církve uvolnilo cestu společnosti, ovládané náboženstvím. Ateistický mstitel Jonathan Preest (Ryan Phillippe) chystá odplatu mocnému vládci Meanwhile City, cynismus a deprese konceptuální umělkyně Emilie (Eva Green) se díky obtížnému vztahu s matkou prohlubují – mezitím se citlivý Milo (Sam Riley) pokouší vyrovnat s nedávným citovým úrazem a hluboce věřící Peter (Bernard Hill) přijíždí do Londýna najít svého zmizelého syna, traumatizovaného veterána války v Perském zálivu. McMorrow nechává vyprávění oscilovat mezi reálným a imaginárním světem a zkoumá složité vztahy mezi fantazií, vírou a láskou.
    56%
    Režisér a scenárista Gerald McMorrow debutuje ambiciózním psychologickým sci-fi dramatem, odehrávajícím se v současném Londýně a dystopickém Meanwhile City, kde zrušení odluky státu a církve uvolnilo cestu společnosti, ovládané náboženstvím. Ateistický mstitel Jonathan Preest (Ryan Phillippe) chystá odplatu mocnému vládci Meanwhile City, cynismus a deprese konceptuální umělkyně Emilie (Eva Green) se díky obtížnému vztahu s matkou prohlubují – mezitím se citlivý Milo (Sam Riley) pokouší vyrovnat s nedávným citovým úrazem a hluboce věřící Peter (Bernard Hill) přijíždí do Londýna najít svého zmizelého syna, traumatizovaného veterána války v Perském zálivu. McMorrow nechává vyprávění oscilovat mezi reálným a imaginárním světem a zkoumá složité vztahy mezi fantazií, vírou a láskou.
    47
  • High-Rise
    High-Rise (2015)
    Film

    Děj nás zavede do nemodernějšího luxusního věžáku, jenž se má stát novým domovem pro zámožné obyvatele. Bydlení jim poskytuje veškerý luxus včetně bazénů, vlastního obchodu, školy a vysokorychlostních výtahů. Díky tomu se však lidé pomalu ocitají odtrženi od reality okolního světa a v budově začíná vznikat samostatná lidská společnost, která se začně záhy bortit a jednotliví sousedé rozdělení do frakcí se ocitají uprostřed drsné války, která zcela pohlcuje původní sofistikovanost a uhlazenost obyvatel domu a na řadu přichází primitivní pudy...

    52%

    Děj nás zavede do nemodernějšího luxusního věžáku, jenž se má stát novým domovem pro zámožné obyvatele. Bydlení jim poskytuje veškerý luxus včetně bazénů, vlastního obchodu, školy a vysokorychlostních výtahů. Díky tomu se však lidé pomalu ocitají odtrženi od reality okolního světa a v budově začíná vznikat samostatná lidská společnost, která se začně záhy bortit a jednotliví sousedé rozdělení do frakcí se ocitají uprostřed drsné války, která zcela pohlcuje původní sofistikovanost a uhlazenost obyvatel domu a na řadu přichází primitivní pudy...

    48
  • Triumf lásky
    Triumf lásky (2001)
    Film

    Krásná princezna se na první pohled bláznivě zamiluje do mladého a nezkušeného Agise. Jeho vychovatel, filosof Hermocrates ale učí pohledného mladíka kromě jiného nenávisti k ženám. Dívka se rozhodne přestrojit se za muže, dostane se až do jeich osamělého klidného domu a vrhne se do vzrušující hry, ve které vyhrají jen odvážní. To, co následuje, je směsicí svádění, intrik a podvodů, ale především hledání skutečné lásky a pravého dědice trůnu.

    52%

    Krásná princezna se na první pohled bláznivě zamiluje do mladého a nezkušeného Agise. Jeho vychovatel, filosof Hermocrates ale učí pohledného mladíka kromě jiného nenávisti k ženám. Dívka se rozhodne přestrojit se za muže, dostane se až do jeich osamělého klidného domu a vrhne se do vzrušující hry, ve které vyhrají jen odvážní. To, co následuje, je směsicí svádění, intrik a podvodů, ale především hledání skutečné lásky a pravého dědice trůnu.

    49