Snílci

67%
Snílci
Autor završuje snímkem SNÍLCI pomyslnou trilogii pařížských filmů, kterou zahájil KONFORMISTOU a v níž pokračoval POSLEDNÍM TANGEM V PAŘÍŽI. Tři postavy příběhu se na pozadí studentských nepokojů kolem roku 1968 v Paříži oddávají podobným hrám jako kdysi Marlon Brando a Maria Schneiderová v nejproslulejším Bertolucciho díle. Mezi experimentováním, kam až lze dojít ve svobodném sexu, si dvojice sourozenců a její náhodný host z Ameriky libují v neustálých citacích z kultovních filmů. Ventilují svou zlobu vůči nepřítomným rodičům, jejichž peníze vesele projídají. Film je Berolucciho nostalgickým ohlédnutím za vlastní minulostí. Na rozdíl od svých tehdejších radikálních postojů, dokáže dnes vidět své hrdiny s ironickým odstupem a něhou.



Chrustyn
Chrustyn
43 674 bodů
4
Otevřenou a nevšední erotiku si Bertolucci vyzkoušel už v "Posledním tangu v Paříži" a v podobném zadumaném a otevřeném stylu natočil i "Snílky". Ale Eva Green mi nepřijde moc sexy, takže se není na co koukat a všechna duševní moudra a intelektuální proslovy, jsou naprosto o ničem.
Sheldon
Sheldon
16 079 bodů
10
Snílci jsou osobní výpovědí o Bertolucciho lásce k filmu, ale troufám si tvrdit, že především o jeho životních postojích. Mimořádná síla a autenticita snímku vychází z ústřední trojice velmi talentovaných mladých herců. Kritici film překřtili na První tango v Paříži a filmoví historici zařadili Snílky jako poslední část trilogie o Paříži. Pro mě jeden z nejsilnějších zážitků první dekády.
hrumsrt
hrumsrt
10 645 bodů
9
Sám sebe definuji jako snílka, ovšem nikdy jsem nebyl na podobné úrovni jako zdejší protagonisté, ať už je to dobře nebo špatně. Legendární italský režisér Bernardo Bertolucci se po vzoru mnohých dalších filmařů rozhodl na stará kolena zase vzpomínat a napsat tak milostný dopis nejen filmografii, ale umění obecně.. Prostřednictvím ústředního trojlístku splétávajíc jejich studentské (společenské), lidské (biologické) a politické odlesky osobnosti, servíruje pohled mladá generace na vztahy ať už mezilidské anebo nadnárodní, přičemž se (ne)snižuje k ledajakému vyprávěcímu způsobu. Bohémský život, ve kterém objevují kulturu, vlastní sexualitu a není čas se zabývat tím, co budou zítra snídat.. Snílci jsou otevření, neřeší co se smí, co je vhodné a podobně k tomu přistupují i samotní tvůrci. A proto dotahují svoje proslovy do zcela extrémních situací. Situace, ze kterých Vám bude trapně jsou přebity neobvykle citlivými prozpěvy titulních hrdinů, kteří přece jen poměřují, zda je lepší Charlie Chaplin, či Buster Keaton. Ale i mládí musí jednou skončit... Jeden z těch filmů, v němž se pouze necháváte unášet a podobně jako titulní hrdinové hádáte správné názvy a zůstáváte údivem nad dokonalostí poprsí Evičky Green.. Pařížské jaro! 90%

Dodatečné informace

Původní název:
The Dreamers (více)
  • Velká Británie Snílci
  • Velká Británie The Dreamers
  • Velká Británie 몽상가들
  • Velká Británie ドリーマーズ
  • Velká Británie Álmodozók
  • Velká Británie Die Träumer
  • Velká Británie Dreamers
  • Velká Británie Drømmerne
  • Velká Británie Düşler, Tutkular ve Suçlar
  • Velká Británie Innocents
  • Velká Británie Innocents : The Dreamers
  • Velká Británie Los soñadores
  • Velká Británie Marzyciele
  • Velká Británie Meocnebeni
  • Velká Británie Những Kẻ Mộng Mơ
  • Velká Británie Os Sonhadores
  • Velká Británie Paris '68
  • Velká Británie Rojkovia
  • Velká Británie Sanjači
  • Velká Británie Sanjari
  • Velká Británie Soñadores
  • Velká Británie Svajotojai
  • Velká Británie The dreamers - I sognatori
  • Velká Británie The Dreamers - I sognatori
  • Velká Británie Visătorii
  • Velká Británie Xayolparastlar
  • Velká Británie Οι ονειροπόλοι
  • Velká Británie Мечтатели
  • Velká Británie Мрійники
  • Velká Británie Сањари
  • Velká Británie 巴黎初體驗
  • Velká Británie 戏梦巴黎
Premiéra v ČR:
15. 1. 2004
Země původu:
Velká Británie, Francie, Itálie, USA
Rozpočet:
15 mil. USD
Tržby:
15,1 mil. USD (celosvětově)
Knižní předloha:
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


  • Aby se herci cítili pohodlně a přirozeně při natáčení scén obsahujících nahotu, radil jim režisér Bernardo Bertolucci, aby chodili nazí ještě před tím, než se začne natáčet.
  • Scéna, kdy Isabelle vzplanou vlasy nebyla ve scénáři.
  • Film měl obsahovat více sexuálních scén mezi Matthewem a Theem, ale byly vystřiženy.