Pohádka pohádek

63%
Pohádka pohádek
Režisér slavné Gomorry (2008) tentokrát opustil současnou realitu a vydal se do světa pohádek, jak je na počátku 17. století zapsal neapolský básník Giambattista Basile, z jehož díla Lo cunto de li cunti později čerpali všichni slavní pohádkáři. V jeho filmu, natočeném v angličtině, panují ve třech sousedících říších v nádherných hradech a zámcích králové a královny, kteří mají různé slabosti, touhy a trápení. Vedle princů a princezen se tu vyskytují divní živočichové a obludy, obři a draci, ale také kejklíři a pradleny, protože všední si tu podává ruku s nadpřirozeným, vznešené s vulgárním, surovost s něhou, dramatické s komickým. Imaginace režiséra a jeho spolupracovníků vytvořila až barokně opulentní dílo s výraznými odkazy na dějiny umění a hudby, ale také s potutelnými postřehy o neměnných vlastnostech a chování lidí...



Brenan88
Brenan88
47 170 bodů
5.5
Co toto jako mělo být? Komu jsou vlastně tyto pohádky určeny? Dospělé publikum bude zívat nudou a děti budou nechápavě kroutit hlavou. Vizuální stránka je sice zajímavá a herci kvalitní,ale to je tak všechno co se dá na snímku ocenit. Navíc je to všechno příšerně zdlouhavé a nudné.
kunafix
kunafix
20 062 bodů
0
No, spíš bych to nazval Pičovina pičovin. Bylo to fakt divny, ale co se divím, když asi neznám ani jeden italskej film, kterej by nebyl sračka. Tohle bylo totiž úplně o ničem. Ani jeden ze tří příběhů neměl žádnou pointu. Jenom se tam něco stalo a stalo se to, že to za hovno stálo. Dívat se na Salmu Hayek ještě šlo, ale horší to bylo s albínskejma dvojčatama, zcvrklejma stařenama, deviantním Vincentem Casselem a divnoksichtem Toby Jonesem. Většinou to nedávalo smysl, bylo to nedomyšlený, zbytečný, a kromě několika málo záběrů, co se mi líbily, zpracování často skomíralo na úrovni televizního seriálu z 90. let. Třeba jsem nepochopil, proč místo těch namaskovanejch stařen rači nepoužili skutečnou stařenu. Ten netopýr, co se změnil v ženskou, taky zůstal nevysvětlenej a takovejch kiksů tam bylo plno. Taky se to tam hemžilo různejma cirkusovejma existencema (plivači ohně, žongléři, no samí idioti) a ty já nemám rád. Nemělo to atmosféru, nemělo to nic. Ze začátku to na vás sice dýchlo solidní erotikou, ale to hned utnul nadrženej Cassel píchající stařenu nebo kojení stejné stařeny jinou stařenou. Řikal jsem si, že tohle je asi první případ, kdy si přeju, aby to zpracovali fakt jako pohádku pro děti a né pro dospělé. Ty 3 příběhy ve skutečnosti nejsou nijak provázané, nenechte se zmýlit. Jediné, čím to provázané je, je pohřeb a svatba, dvě krátké scény. Prostě a jednoduše, bylo to utrpení a nezachrání to ani herecké obsazení, které na první pohled nevypadalo špatně (a byl to ten hlavní důvod, proč jsem na to chtěl kouknout)...
avenis
avenis
11 215 bodů
9
Velice neobvyklá pohádka prolínající tři dějové roviny. Každopádně mne zaujala svou neukecaností, pestrostí a náznakovostí. Předpokládá se myšlenková součinnost divákova a proto film rozhodně nenudí. Rozhodně to není pohádka před usnutím... trochu moc drsná a krvavá. Přesto stojí za vidění, klidně i vícekrát. (19.3.2016)

Dodatečné informace

Původní název:
Il racconto dei racconti (více)
  • Itálie Pohádka pohádek
  • Itálie Il racconto dei racconti
  • Itálie Das Märchen der Märchen
  • Itálie El cuento de los cuentos
  • Itálie Il racconto dei racconti - Tale of Tales
  • Itálie Tale of Tales
  • Itálie The Tale of Tales
Země původu:
Itálie, Francie, Velká Británie
Rozpočet:
12 mil. USD
Tržby:
5,5 mil. USD (celosvětově)
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


  • John C. Reilly a Salma Hayeková hrají pár již podruhé. Poprvé to bylo ve filmu Upírův pomocník (2009).
  • Kniha "Il Pentamerone" od Giambattisty Basileho byla napsána v 17. století a obsahovala padesát neapolských příběhů spojených jedním rámcovým příběhem v podobném stylu jako Arabské noci. Tento film je adaptací tří z těchto příběhů, do nichž byly přeneseny prvky z několika dalších.
  • Eliase a Jonaha hrají skutečná dvojčata Christian Lees a Jonah Lees.