František Uldrich: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

František Uldrich: Filmy a seriály

  • Údolí včel
    Údolí včel (1968)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    81%
    1
  • Adelheid
    Adelheid (1969)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +1
    Slavný, mimořádně vnímavý film Františka Vláčila se vrací do složitého období těsně po skončení II. světové války, kdy v pohraničí stále dohořívají střety s fanatickými přívrženci poraženého nacismu, i když probíhá odsun německého obyvatelstva. Do této zjitřené doby je zasazen příběh navrátivšího se západního vojáka, který byl pověřen správou znárodněného majetku a ubytován v domě, kde dosud přežívá zamlklá, ale nejspíš i nenávistná německá dívka Adelheid, čekající na odsun. Režisér skvěle rozehrál drama člověka již unaveného válčením, jenž marně touží po klidu.
    80%
    Slavný, mimořádně vnímavý film Františka Vláčila se vrací do složitého období těsně po skončení II. světové války, kdy v pohraničí stále dohořívají střety s fanatickými přívrženci poraženého nacismu, i když probíhá odsun německého obyvatelstva. Do této zjitřené doby je zasazen příběh navrátivšího se západního vojáka, který byl pověřen správou znárodněného majetku a ubytován v domě, kde dosud přežívá zamlklá, ale nejspíš i nenávistná německá dívka Adelheid, čekající na odsun. Režisér skvěle rozehrál drama člověka již unaveného válčením, jenž marně touží po klidu.
    2
  • Tichá bolest
    Tichá bolest (1990)
    Film
    Těsně porevoluční film pojednává o moravské rodině těžce postižené komunistickým režimem. Vidíme pochovávání urny s popelem otce, popraveného v 50. letech jako třídního nepřítele. Vidíme dědu, jak v marném, ale hluboce procítěném gestu odporu odmítá mít cokoli společného s represivním režimem. A vidíme vnuka, jak nesměl studovat a skončil na vojně u černých baronů. Scenárista Jiří Křižan vykreslil v notně pochmurných barvách život lidí, které drtila zlá doba, avšak režisér Martin Hollý se nedokázal vždy dotknout nejniternějších pocitů, oné titulové tiché bolesti.
    Žánry:DramaRetro
    79%
    Těsně porevoluční film pojednává o moravské rodině těžce postižené komunistickým režimem. Vidíme pochovávání urny s popelem otce, popraveného v 50. letech jako třídního nepřítele. Vidíme dědu, jak v marném, ale hluboce procítěném gestu odporu odmítá mít cokoli společného s represivním režimem. A vidíme vnuka, jak nesměl studovat a skončil na vojně u černých baronů. Scenárista Jiří Křižan vykreslil v notně pochmurných barvách život lidí, které drtila zlá doba, avšak režisér Martin Hollý se nedokázal vždy dotknout nejniternějších pocitů, oné titulové tiché bolesti.
    Žánry:DramaRetro
    3
  • Což takhle dát si špenát
    Což takhle dát si špenát (1977)
    FilmRole: a triky
    • VOYO
    • O2 TV
    Hrdinové komedie plné krkolomných absurdních zápletek, záměn, zmatků a rozuzlení jsou meloucháři Jarda Zemánek a Franta Liška, kterým nic není svaté. Sotva se dostanou z vězení, kde se ocitli kvůli nepodařené krádeži lihu, už jedou v další levotě. Oba výtečníky si totiž najme majitel kosmetického salónu v hotelu Imperial, spolčený s docentem Mlejnkem z výzkumného ústavu, kde právě vynalezli přístroj k regeneraci starých dojnic. Chce, aby získali přesnou kopii přístroje, která však má bohatým paničkám vracet ztracené mládí. Má to ale háček. Kdo chce léčebnou kůru podstoupit, nesmí v kritické době jíst špenát, který účinky přístroje znásobuje...
    Žánry:KomedieSci-fi
    79%
    Hrdinové komedie plné krkolomných absurdních zápletek, záměn, zmatků a rozuzlení jsou meloucháři Jarda Zemánek a Franta Liška, kterým nic není svaté. Sotva se dostanou z vězení, kde se ocitli kvůli nepodařené krádeži lihu, už jedou v další levotě. Oba výtečníky si totiž najme majitel kosmetického salónu v hotelu Imperial, spolčený s docentem Mlejnkem z výzkumného ústavu, kde právě vynalezli přístroj k regeneraci starých dojnic. Chce, aby získali přesnou kopii přístroje, která však má bohatým paničkám vracet ztracené mládí. Má to ale háček. Kdo chce léčebnou kůru podstoupit, nesmí v kritické době jíst špenát, který účinky přístroje znásobuje...
    Žánry:KomedieSci-fi
    4
  • Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Foustky
    Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Foustky (1967)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    Jednu z nejzdařilejších špionážních parodií sice nemohli diváci v druhé půli 60. let, kdy tento film vznikl, plně vychutnat, neboť žádnou bondovku tehdy neznali, avšak stejně se pobavili mimořádným mumrajem kolem zkázonosné přítomnosti všech možných agentů všech možných světových velmocí, kteří se zajímají o zdánlivě obyčejnou slánku. Teprve úplně obyčejný český účetní spolu se svým psem udělá všem velezkušeným profesionálům čáru přes rozpočet. Režisér Václav Vorlíček dospěl k důležitému rozhodnutí: směšní nejsou jednotliví protagonisté, nýbrž situace, v nichž se ocitají. Proto k sobě dokonale ladí i tak protikladné typy jako Jiří Sovák a Jan Kačer.
    78%
    Jednu z nejzdařilejších špionážních parodií sice nemohli diváci v druhé půli 60. let, kdy tento film vznikl, plně vychutnat, neboť žádnou bondovku tehdy neznali, avšak stejně se pobavili mimořádným mumrajem kolem zkázonosné přítomnosti všech možných agentů všech možných světových velmocí, kteří se zajímají o zdánlivě obyčejnou slánku. Teprve úplně obyčejný český účetní spolu se svým psem udělá všem velezkušeným profesionálům čáru přes rozpočet. Režisér Václav Vorlíček dospěl k důležitému rozhodnutí: směšní nejsou jednotliví protagonisté, nýbrž situace, v nichž se ocitají. Proto k sobě dokonale ladí i tak protikladné typy jako Jiří Sovák a Jan Kačer.
    5
  • Jak se budí princezny
    Jak se budí princezny (1978)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • Google Play
    Česká filmová pohádka Jak se budí princezny je adaptací klasické pohádky Šípková Růženka. Když se králi Dalimilovi a královně Elišce narodí dceruška, která dostane jméno Růženka, je to sláva převeliká. Jediný, kdo nejásá, je královnina starší sestra Melánie, která se užírá závistí a vztekem ve zchátralé věži, protože je starší a podle tradice měla být královnou. Dalimil se však zamiloval do Elišky, a tak Melánie o vytouženou korunu přišla. Naplněná zlobou Růženku prokleje kletbou, podle níž se v den sedmnáctých narozenin píchne do prstu, usne navěky a s ní celé království. Král nechá princeznu střežit, snaží se odstranit všechny ostré předměty z dosahu, a když se její sedmnáctiny nebezpečně přiblíží, rozhodne se provdat ji a tak ji zbavit prokletí. Za ženicha jí vybere prince Jiřího z Půlnočního království, jenže Růženka se zamiluje do princova mladšího bratra Jaroslava. Ten sice namyšlenému, hloupému bratrovi vždy ustupuje, ale tentokrát se rozhodne, že ho vyhrát nenechá...
    75%
    Česká filmová pohádka Jak se budí princezny je adaptací klasické pohádky Šípková Růženka. Když se králi Dalimilovi a královně Elišce narodí dceruška, která dostane jméno Růženka, je to sláva převeliká. Jediný, kdo nejásá, je královnina starší sestra Melánie, která se užírá závistí a vztekem ve zchátralé věži, protože je starší a podle tradice měla být královnou. Dalimil se však zamiloval do Elišky, a tak Melánie o vytouženou korunu přišla. Naplněná zlobou Růženku prokleje kletbou, podle níž se v den sedmnáctých narozenin píchne do prstu, usne navěky a s ní celé království. Král nechá princeznu střežit, snaží se odstranit všechny ostré předměty z dosahu, a když se její sedmnáctiny nebezpečně přiblíží, rozhodne se provdat ji a tak ji zbavit prokletí. Za ženicha jí vybere prince Jiřího z Půlnočního království, jenže Růženka se zamiluje do princova mladšího bratra Jaroslava. Ten sice namyšlenému, hloupému bratrovi vždy ustupuje, ale tentokrát se rozhodne, že ho vyhrát nenechá...
    6
  • Křeček v noční košili
    Křeček v noční košili (1988)
    Seriál
    Kdo ví, jak se stalo, že si Kája Berka na návštěvu k dědečkovi a babičce do Ružbachu zapomněl vzít s sebou pyžamo. Prababička mu ochotně půjčila noční košili po pradědečkovi, o němž se v rodině tradovalo, že byl směšný snílek a vynálezce nesmyslných předmětů. Jedině prababička pokládala svého zesnulého manžela, profesora na místním gymnáziu, za zneuznaného génia. Kája, poté co prosnil noc v pradědečkově noční košili, dal babičce plně za pravdu. Nejenom že zažil v pradědečkově vyučovací hodině výlet do pravěku, ale dozvěděl se tady důležitou informaci. Jeho starší bratr Radim, konstruktér velké automobilky, se už dávno trápí se svým vynálezem převratného významu. Pradědeček prozradí Kájovi, že na podobném vynálezu auta, které bude jezdit zadarmo a bez škodlivých zplodin, sám kdysi pracoval a důležitou dokumentaci zakopal na zahradě.
    75%
    Kdo ví, jak se stalo, že si Kája Berka na návštěvu k dědečkovi a babičce do Ružbachu zapomněl vzít s sebou pyžamo. Prababička mu ochotně půjčila noční košili po pradědečkovi, o němž se v rodině tradovalo, že byl směšný snílek a vynálezce nesmyslných předmětů. Jedině prababička pokládala svého zesnulého manžela, profesora na místním gymnáziu, za zneuznaného génia. Kája, poté co prosnil noc v pradědečkově noční košili, dal babičce plně za pravdu. Nejenom že zažil v pradědečkově vyučovací hodině výlet do pravěku, ale dozvěděl se tady důležitou informaci. Jeho starší bratr Radim, konstruktér velké automobilky, se už dávno trápí se svým vynálezem převratného významu. Pradědeček prozradí Kájovi, že na podobném vynálezu auta, které bude jezdit zadarmo a bez škodlivých zplodin, sám kdysi pracoval a důležitou dokumentaci zakopal na zahradě.
    7
  • Svatby pana Voka
    Svatby pana Voka (1970)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    73%
    8
  • Noční jezdci
    Noční jezdci (1981)
    Film
    Muži zákona jsou schopní a odhodlaní. Ale pašeráci koní také... Je krátce po vzniku Československé republiky, ale obyvatelé chudé příhraniční vesničky pod Tatrami mají jiné než státotvorné starosti. Bývalý voják Marek Orban (M. Dočolomanský) chce pro všechny sousedy získat peníze na odjezd za lepším životem do Ameriky, a proto s partou kamarádů pašuje koně z Polska. Dosud ho nikdo při činu nechytil. Pohraničníci jsou bezmocní. Proto přijíždí z Prahy velitel finanční stráže Halva (R. Brzobohatý) se svými muži. Tak jako Orban a jeho kamarádi, i Halvovi lidé mají za sebou válku a jsou vycvičení k boji. Vůdci obou skupin se však teď ocitli proti sobě. I když se vzájemně respektují, jsou stejně sveřepí a odhodlaní neustoupit ani o krůček. A oba jsou dobře ozbrojení. Jejich konflikt, i když si to ani jeden nepřeje, tudíž od počátku spěje k násilnému konci... Slovensko-český koprodukční film natočil zkušený režisér Martin Hollý vzápětí po svém (rovněž koprodukčním) opusu Signum Laudis. Film vznikl podle scénáře Tibora Vichty, jenž díky svým znalostem prostředí adaptoval původní scénář českých autorů Víta Olmera a Marty Kadlečíkové. Film tedy respektuje historické reálie, avšak je zároveň dobrodružnou podívanou, která má díky svým řemeslným kvalitám působivost i dnes. (Česká televize)
    73%
    Muži zákona jsou schopní a odhodlaní. Ale pašeráci koní také... Je krátce po vzniku Československé republiky, ale obyvatelé chudé příhraniční vesničky pod Tatrami mají jiné než státotvorné starosti. Bývalý voják Marek Orban (M. Dočolomanský) chce pro všechny sousedy získat peníze na odjezd za lepším životem do Ameriky, a proto s partou kamarádů pašuje koně z Polska. Dosud ho nikdo při činu nechytil. Pohraničníci jsou bezmocní. Proto přijíždí z Prahy velitel finanční stráže Halva (R. Brzobohatý) se svými muži. Tak jako Orban a jeho kamarádi, i Halvovi lidé mají za sebou válku a jsou vycvičení k boji. Vůdci obou skupin se však teď ocitli proti sobě. I když se vzájemně respektují, jsou stejně sveřepí a odhodlaní neustoupit ani o krůček. A oba jsou dobře ozbrojení. Jejich konflikt, i když si to ani jeden nepřeje, tudíž od počátku spěje k násilnému konci... Slovensko-český koprodukční film natočil zkušený režisér Martin Hollý vzápětí po svém (rovněž koprodukčním) opusu Signum Laudis. Film vznikl podle scénáře Tibora Vichty, jenž díky svým znalostem prostředí adaptoval původní scénář českých autorů Víta Olmera a Marty Kadlečíkové. Film tedy respektuje historické reálie, avšak je zároveň dobrodružnou podívanou, která má díky svým řemeslným kvalitám působivost i dnes. (Česká televize)
    9
  • Pasáček z doliny
    Pasáček z doliny (1983)
    Film
    V roce 1947 jsou v beskydských horách stále ještě patrné stopy po válce. Desetiletý chlapec například pravidelně pase krávy na louce vedle zničeného německého tanku. Chlapec nemá tatínka a jeho matka slouží u sedláka. Proto se o malého pasáčka stará většinou jeho děda. Kluk nechodí do školy, je zvyklý jen pást krávy a v zimě štípat dříví. Jednoho večera potká v lese dvě tajemné postavy. Myslí si, že je to král skřítků se svým písařem, protože právě takovou pohádku mu vyprávěl děda. Ve skutečnosti jsou to však banderovci, kteří si s místním starostou domlouvají přechod svého oddílu a rabování ve vesnici... Baladický snímek natočil na motivy románu Ladislava Fukse František Vláčil v roce 1983. (Česká televize)
    73%
    V roce 1947 jsou v beskydských horách stále ještě patrné stopy po válce. Desetiletý chlapec například pravidelně pase krávy na louce vedle zničeného německého tanku. Chlapec nemá tatínka a jeho matka slouží u sedláka. Proto se o malého pasáčka stará většinou jeho děda. Kluk nechodí do školy, je zvyklý jen pást krávy a v zimě štípat dříví. Jednoho večera potká v lese dvě tajemné postavy. Myslí si, že je to král skřítků se svým písařem, protože právě takovou pohádku mu vyprávěl děda. Ve skutečnosti jsou to však banderovci, kteří si s místním starostou domlouvají přechod svého oddílu a rabování ve vesnici... Baladický snímek natočil na motivy románu Ladislava Fukse František Vláčil v roce 1983. (Česká televize)
    10
  • Dým bramborové natě
    Dým bramborové natě (1977)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    Český film Dým bramborové natě natočil František Vláčil na motivy románu Bohumila Říhy Doktor Meluzín. Dr. Meluzín po rozchodu s manželkou přijal místo obvodního lékaře v městečku Větrov, v kraji, který mu připomíná dětství. Chce tu znovu najít duševní klid a ztracenou životní rovnováhu. Lidé doktora zpočátku přijímají s nedůvěrou a těžko si na něj zvykají. Zejména když se sblíží s učitelkou Pavlou Kodetovou, což si místní vyloží po svém a městečkem se začnou šířit pomluvy. Meluzín, který si uvědomuje, že v manželství Kodetových není všechno v pořádku, se rozhodne páru pomoci. Protože příčinou jejich neshod je marná touha po dítěti, pošle je na vyšetření do Prahy. Krátce nato vstupuje do příběhu postava mladé Markéty, která zjistí, že je těhotná a naopak po děcku netouží...
    72%
    Český film Dým bramborové natě natočil František Vláčil na motivy románu Bohumila Říhy Doktor Meluzín. Dr. Meluzín po rozchodu s manželkou přijal místo obvodního lékaře v městečku Větrov, v kraji, který mu připomíná dětství. Chce tu znovu najít duševní klid a ztracenou životní rovnováhu. Lidé doktora zpočátku přijímají s nedůvěrou a těžko si na něj zvykají. Zejména když se sblíží s učitelkou Pavlou Kodetovou, což si místní vyloží po svém a městečkem se začnou šířit pomluvy. Meluzín, který si uvědomuje, že v manželství Kodetových není všechno v pořádku, se rozhodne páru pomoci. Protože příčinou jejich neshod je marná touha po dítěti, pošle je na vyšetření do Prahy. Krátce nato vstupuje do příběhu postava mladé Markéty, která zjistí, že je těhotná a naopak po děcku netouží...
    11
  • Signum laudis
    Signum laudis (1980)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Koncem první světové války jsou rakouští vojáci na ruské frontě těžce decimováni. Po smrti všech polních důstojníků se velení v bitvě ujme řadový kaprál Hoferik (V. Müller), který udrží pozice i za cenu nesmyslných ztrát na životech. Jeho slepá oddanost říši vyvolává opovržení jak u obyčejných vojáků, tak u Hoferikových nadřízených. Nově jmenovaný náčelník štábu, neschopný generál Berger (I. Prachař), však osobně dorazí na bojiště se svitou dalších důstojníků, aby v zájmu zvýšení morálky mužstva vyznamenal Hoferika Vojenskou záslužnou medailí Signum laudis (lat. Odznak chvály). Jednotka i s generalitou se však dostane do ruského obklíčení. Jediná cesta zpět do rakouského týlu vede přes les, ve kterém se vyzná jen Hoferik. Dovést důstojnickou smetánku do bezpečí je však těžší, než si kdokoliv původně představoval. Pro slabosti a pochyby však nemá Hoferik žádné pochopení, a to ani když jde o generály... (Česká televize)
    72%
    Koncem první světové války jsou rakouští vojáci na ruské frontě těžce decimováni. Po smrti všech polních důstojníků se velení v bitvě ujme řadový kaprál Hoferik (V. Müller), který udrží pozice i za cenu nesmyslných ztrát na životech. Jeho slepá oddanost říši vyvolává opovržení jak u obyčejných vojáků, tak u Hoferikových nadřízených. Nově jmenovaný náčelník štábu, neschopný generál Berger (I. Prachař), však osobně dorazí na bojiště se svitou dalších důstojníků, aby v zájmu zvýšení morálky mužstva vyznamenal Hoferika Vojenskou záslužnou medailí Signum laudis (lat. Odznak chvály). Jednotka i s generalitou se však dostane do ruského obklíčení. Jediná cesta zpět do rakouského týlu vede přes les, ve kterém se vyzná jen Hoferik. Dovést důstojnickou smetánku do bezpečí je však těžší, než si kdokoliv původně představoval. Pro slabosti a pochyby však nemá Hoferik žádné pochopení, a to ani když jde o generály... (Česká televize)
    12
  • Pověst o stříbrné jedli
    Pověst o stříbrné jedli (1973)
    Film

    František Vláčil ztratil s nástupem normalizace možnost pracovat na Barrandově - v tehdejším Gottwaldově vzniklo několik středometrážních filmů, v nichž uplatnil své poetické nazírání i zkušenosti s dětským hrdinou. Pověst o stříbrné jedli vznikla podle scénáře Vladimíra Körnera a vypráví o chlapci z beskydských lesů, jenž romanticky obdivuje náročnou a nebezpečnou práci sběračů semen, kteří každodenně vylézají do korun vzrostlých jehličnatých stromů.

    72%

    František Vláčil ztratil s nástupem normalizace možnost pracovat na Barrandově - v tehdejším Gottwaldově vzniklo několik středometrážních filmů, v nichž uplatnil své poetické nazírání i zkušenosti s dětským hrdinou. Pověst o stříbrné jedli vznikla podle scénáře Vladimíra Körnera a vypráví o chlapci z beskydských lesů, jenž romanticky obdivuje náročnou a nebezpečnou práci sběračů semen, kteří každodenně vylézají do korun vzrostlých jehličnatých stromů.

    13
  • Hadí jed
    Hadí jed (1981)
    Film
    Osmnáctiletá středoškolačka Vladka (I. Svobodová) se během zimních prázdnin rozhodne vyhledat svého otce, kterého nikdy v životě neviděla. Jeho existenci prozrazovaly jen pravidelné složenky s alimenty. Po krátkém pátrání najde Vladka tátu (J. Vinklář) kdesi na venkově, v tříčlenné partě dělníků, kteří provádějí geologické vrty. Záhy však dívka zjistí, že otec se denně opíjí, aby zapomněl na svůj zpackaný život. Sám kdysi studoval na inženýra, ale školu nedokončil. Setkání s Vladkou v něm na okamžik vyvolá hřejivé pocity sounáležitosti a lásky, jakou dosud nepoznal. Avšak démon alkoholu je mocný... Černobílý snímek z roku 1981 natočil podle námětu Ireny Charvátové režisér František Vláčil. (Česká televize)
    71%
    Osmnáctiletá středoškolačka Vladka (I. Svobodová) se během zimních prázdnin rozhodne vyhledat svého otce, kterého nikdy v životě neviděla. Jeho existenci prozrazovaly jen pravidelné složenky s alimenty. Po krátkém pátrání najde Vladka tátu (J. Vinklář) kdesi na venkově, v tříčlenné partě dělníků, kteří provádějí geologické vrty. Záhy však dívka zjistí, že otec se denně opíjí, aby zapomněl na svůj zpackaný život. Sám kdysi studoval na inženýra, ale školu nedokončil. Setkání s Vladkou v něm na okamžik vyvolá hřejivé pocity sounáležitosti a lásky, jakou dosud nepoznal. Avšak démon alkoholu je mocný... Černobílý snímek z roku 1981 natočil podle námětu Ireny Charvátové režisér František Vláčil. (Česká televize)
    14
  • Návrat ztraceného syna
    Návrat ztraceného syna (1966)
    Film
    • VOYO
    Ač se tento snímek tváří jako výpověď o hluboké psychické krizi jednoho vědeckého pracovníka, který se pokusil o sebevraždu, ve skutečnosti přerůstá v zamyšlení nad stavem tehdejší společnosti, stěží napomáhající optimálnímu rozvoji citlivější osobnosti. Zaujme vylíčení, jak necitelně se k sobě lidé dokážou chovat, sugestivně je vypodobněna hlavně nedůvěra ke všemu, co vybočuje ze zaběhnutých, mlčky a slepě uznávaných pravidel.
    Žánry:Drama
    69%
    Ač se tento snímek tváří jako výpověď o hluboké psychické krizi jednoho vědeckého pracovníka, který se pokusil o sebevraždu, ve skutečnosti přerůstá v zamyšlení nad stavem tehdejší společnosti, stěží napomáhající optimálnímu rozvoji citlivější osobnosti. Zaujme vylíčení, jak necitelně se k sobě lidé dokážou chovat, sugestivně je vypodobněna hlavně nedůvěra ke všemu, co vybočuje ze zaběhnutých, mlčky a slepě uznávaných pravidel.
    Žánry:Drama
    15
  • Sirius
    Sirius (1974)
    Film
    69%
    16
  • Sólo pro starou dámu
    Sólo pro starou dámu (1978)
    Film
    65%
    17
  • Zločin v šantánu
    Zločin v šantánu (1968)
    Film
    • VOYO
    • Canal+
    Zločin v šantánu * Jiří Menzel ve svém méně známém filmu oživil někdejší detektivní šarády, ale současně jim vtiskl hravou, poetickou nadsázku. Na scénáři totiž vedle Josefa Škvoreckého spolupracoval i Jiří Suchý, hudbu složil Jiří Šlitr. Trochu nesourodě jsou tu rozehrány motivy jak věčného studenta práv, tak politické pletky chránící dobrou pověst záletného ministra, ale především nástrahy zdánlivě jednoduchého kriminálního případu. Pátrání po zloději vzácného šperku a poté po pachateli vraždy se však stává jen záminkou pro rozehrání groteskních příhod a v neposlední řadě i písniček. Zdánlivá nezávaznost však prozrazuje i tragické podtexty, neboť nic není tak nevinné, jak to původně vypadalo. V herecké sestavě zaujmou zejména mistrovské miniatury Vlastimila Brodského, Jana Libíčka či Rudolfa Hrušínského.
    65%
    Zločin v šantánu * Jiří Menzel ve svém méně známém filmu oživil někdejší detektivní šarády, ale současně jim vtiskl hravou, poetickou nadsázku. Na scénáři totiž vedle Josefa Škvoreckého spolupracoval i Jiří Suchý, hudbu složil Jiří Šlitr. Trochu nesourodě jsou tu rozehrány motivy jak věčného studenta práv, tak politické pletky chránící dobrou pověst záletného ministra, ale především nástrahy zdánlivě jednoduchého kriminálního případu. Pátrání po zloději vzácného šperku a poté po pachateli vraždy se však stává jen záminkou pro rozehrání groteskních příhod a v neposlední řadě i písniček. Zdánlivá nezávaznost však prozrazuje i tragické podtexty, neboť nic není tak nevinné, jak to původně vypadalo. V herecké sestavě zaujmou zejména mistrovské miniatury Vlastimila Brodského, Jana Libíčka či Rudolfa Hrušínského.
    18
  • Stín kapradiny
    Stín kapradiny (1985)
    Film
    • VOYO
    Baladickou předlohu Josefa Čapka zpracoval František Vláčil se smyslem pro vizuální zkratku i vyhrocený konflikt. Vypráví o dvou mladých pytlácích, které hajný přistihl přímo u jejich úlovku - jeden z mladíků ho bez rozmýšlení zastřelí. Poté sledujeme jejich marné skrývání v lese i probouzející se svědomí, které i v primitivních myslích vykřesá strach z dopadení a trestu. Důležitá je role přírodní scenerie, která se jakoby stává jedním z účastníků dění.
    Žánry:DramaLGBTQ+
    64%
    Baladickou předlohu Josefa Čapka zpracoval František Vláčil se smyslem pro vizuální zkratku i vyhrocený konflikt. Vypráví o dvou mladých pytlácích, které hajný přistihl přímo u jejich úlovku - jeden z mladíků ho bez rozmýšlení zastřelí. Poté sledujeme jejich marné skrývání v lese i probouzející se svědomí, které i v primitivních myslích vykřesá strach z dopadení a trestu. Důležitá je role přírodní scenerie, která se jakoby stává jedním z účastníků dění.
    Žánry:DramaLGBTQ+
    19
  • Nahota
    Nahota (1970)
    Film
    Komorní, psychologicky laděný příběh vypráví o náhodném setkání osamělé učitelky působící na venkově a mladíka, který se po pokusu o sebevraždu na pět dní dostává ven z vězení, kam byl odsouzen pro rvačku. Film není pouhým milostným dramatem, ale i vnitřním dramatem vztahu dvou lidí, kteří mají sice k sobě daleko svým sociálním postavením, jsou si však blízcí svým psychickým stavem. Ztratili důvěru k lidem a zoufale se pokoušejí ji najít. Touží po citovém vztahu, touží po lásce a současně se jí i bojí. V příběhu o samotě a o hledání víry v člověka svěřil debutující režisér Václav Matějka hlavní role skvělému Petru Čepkovi a Miss 69 Kristině Hanzalové, jejíž následná emigrace byla jednou z příčin zákazu distribuce tohoto zajímavého snímku.
    Žánry:Drama
    63%
    Komorní, psychologicky laděný příběh vypráví o náhodném setkání osamělé učitelky působící na venkově a mladíka, který se po pokusu o sebevraždu na pět dní dostává ven z vězení, kam byl odsouzen pro rvačku. Film není pouhým milostným dramatem, ale i vnitřním dramatem vztahu dvou lidí, kteří mají sice k sobě daleko svým sociálním postavením, jsou si však blízcí svým psychickým stavem. Ztratili důvěru k lidem a zoufale se pokoušejí ji najít. Touží po citovém vztahu, touží po lásce a současně se jí i bojí. V příběhu o samotě a o hledání víry v člověka svěřil debutující režisér Václav Matějka hlavní role skvělému Petru Čepkovi a Miss 69 Kristině Hanzalové, jejíž následná emigrace byla jednou z příčin zákazu distribuce tohoto zajímavého snímku.
    Žánry:Drama
    20
  • Vinobraní
    Vinobraní (1982)
    Film
    • VOYO
    Ve snímku Vinobraní, natočeném podle stejnojmenné novely Jana Kostrhuna, je hlavní postavou starý venkovan - děda Dobeš, který si s trpkostí uvědomuje rozpory mezi tradicí a rychlou proměnou vinařské vesnice - rozpory, na něž často doplácejí mezilidské vztahy a především příroda. Právě proto se Dobeš snaží vštípit životní zásady, děděné z generace na generaci, svému vnukovi, o kterého se stará. Děj příběhu, složeného z několika epizod, v nichž se odráží realistický obraz jihomoravské vesnice, se odehrává na počátku 70. let minulého století. Hlavní roli přesvědčivě ztvárnil Josef Kemr, jeho dlouholetého přítele, starého mládence Huberta, si zahrál Miroslav Macháček. (oficiální text distributora)
    62%
    Ve snímku Vinobraní, natočeném podle stejnojmenné novely Jana Kostrhuna, je hlavní postavou starý venkovan - děda Dobeš, který si s trpkostí uvědomuje rozpory mezi tradicí a rychlou proměnou vinařské vesnice - rozpory, na něž často doplácejí mezilidské vztahy a především příroda. Právě proto se Dobeš snaží vštípit životní zásady, děděné z generace na generaci, svému vnukovi, o kterého se stará. Děj příběhu, složeného z několika epizod, v nichž se odráží realistický obraz jihomoravské vesnice, se odehrává na počátku 70. let minulého století. Hlavní roli přesvědčivě ztvárnil Josef Kemr, jeho dlouholetého přítele, starého mládence Huberta, si zahrál Miroslav Macháček. (oficiální text distributora)
    21
  • Pražské noci
    Pražské noci (1968)
    FilmRole: 3. Chlebové střevíčky
    Hororově laděný povídkový film zpracovává tři morbidní příběhy ze staré Prahy, nechybí tu ani posedlost proslulým golemem, ani prostopášná hraběnka, která se zapletla se samotným peklem, ani hostinská, která tráví bohaté zákazníky. Propojení jednotlivých příběhů, jak už to u povídkových filmů občas bývá, sice poněkud kolísá, ale jedná se o vizuálně nápadité zpodobnění dávných dob i smysl pro tragikomickou nadsázku. Ve filmu je patrná uvolněná atmosféra kolem roku 1968. Zejména povídka Evalda Schorma Chlebové střevíčky je dodnes nedoceněný filmový skvost s vynikající kamerou Františka Uldrycha a excelentním výkonem Josefa Somra. Také jediný hraný pokus režiséra Jiřího Brdečky, povídka Poslední golem, zaujme svou magickou atmosférou rudolfínské Prahy, spolu s tajemnou hudbou Zdeňka Lišky. A do třetice stojí za pozornost výkon Mileny Dvorské v jedné z mála vyloženě komických rolí.
    61%
    Hororově laděný povídkový film zpracovává tři morbidní příběhy ze staré Prahy, nechybí tu ani posedlost proslulým golemem, ani prostopášná hraběnka, která se zapletla se samotným peklem, ani hostinská, která tráví bohaté zákazníky. Propojení jednotlivých příběhů, jak už to u povídkových filmů občas bývá, sice poněkud kolísá, ale jedná se o vizuálně nápadité zpodobnění dávných dob i smysl pro tragikomickou nadsázku. Ve filmu je patrná uvolněná atmosféra kolem roku 1968. Zejména povídka Evalda Schorma Chlebové střevíčky je dodnes nedoceněný filmový skvost s vynikající kamerou Františka Uldrycha a excelentním výkonem Josefa Somra. Také jediný hraný pokus režiséra Jiřího Brdečky, povídka Poslední golem, zaujme svou magickou atmosférou rudolfínské Prahy, spolu s tajemnou hudbou Zdeňka Lišky. A do třetice stojí za pozornost výkon Mileny Dvorské v jedné z mála vyloženě komických rolí.
    22
  • Past na kachnu
    Past na kachnu (1978)
    Film
    • VOYO
    V kufru vozu taxikáře Koukala (Miroslav Macháček) je při namátkové silniční kontrole nalezena mrtvola nahého muže. Případ dostává na starost major Mlynář (Milan Sandhaus) se svým týmem. Taxikář Koukal se při výslechu zapřísahá, že o ničem neví, navíc je i ochoten s policisty spolupracovat. Uvádí, že často vozil své zákazníky za tučnou odměnu do pokoutní herny, kde se hrály hazardní hry. Mrtvola je identifikována jako cizinec, Rakušan Mitrik, kterého odvezl do herny další taxikář Kvěch (Jiří Zahájský). Ale jak se tělo Mitrika dostalo do kufru Koukalova auta, nikdo neví. Krátce po propuštění je podezřelý taxikář Koukal zavražděn. Nakonec se zjistí, že nejde pouze o hazardní hry, ale také o tvrdé drogy, heroin, které převáží přes hranice turecký pašerák Ogla. Policií je vytipováno několik osob, taxikáři Písecký a Kvěch a rovněž bývalá Koukalova milenka, servírka Romana Záveská (Jana Andresíková).
    Žánry:DramaKrimi
    61%
    V kufru vozu taxikáře Koukala (Miroslav Macháček) je při namátkové silniční kontrole nalezena mrtvola nahého muže. Případ dostává na starost major Mlynář (Milan Sandhaus) se svým týmem. Taxikář Koukal se při výslechu zapřísahá, že o ničem neví, navíc je i ochoten s policisty spolupracovat. Uvádí, že často vozil své zákazníky za tučnou odměnu do pokoutní herny, kde se hrály hazardní hry. Mrtvola je identifikována jako cizinec, Rakušan Mitrik, kterého odvezl do herny další taxikář Kvěch (Jiří Zahájský). Ale jak se tělo Mitrika dostalo do kufru Koukalova auta, nikdo neví. Krátce po propuštění je podezřelý taxikář Koukal zavražděn. Nakonec se zjistí, že nejde pouze o hazardní hry, ale také o tvrdé drogy, heroin, které převáží přes hranice turecký pašerák Ogla. Policií je vytipováno několik osob, taxikáři Písecký a Kvěch a rovněž bývalá Koukalova milenka, servírka Romana Záveská (Jana Andresíková).
    Žánry:DramaKrimi
    23
  • Půl domu bez ženicha
    Půl domu bez ženicha (1980)
    Film
    • VOYO
    Poněkud hořká komedie o tom, že sny rodičů a dětí jsou jen málokdy stejné. Hrdinou příběhu je Franc, otec Oliny a Jiřiny, který se rozhodl, že jim jako svatební dar postaví ohromnou a luxusní vilu. Názor jeho dcer na budoucí život ho ani v nejmenším nezajímá. Energický muž na stavbě zaměstná nejen celou rodinu, ale i Jiřinina snoubence a chlapce, s nímž Olina chodila do tanečních. Navíc o něm začne uvažovat jako o druhém potenciálním ženichovi. Dívky však nesdílejí otcovo nadšení a už vůbec se jim nelíbí, že se jich nikdo na nic neptá. Jak se blíží onen slavný den, kdy by si oba páry měly říci své ano a Franc by jim měl s velkou slávou předat klíče od domu, situace se stále více komplikuje. Franc odmítá pochopit, že dívky mají vlastní představu o životě, a tak není divu, že se mu situace začne vymykat z rukou právě v okamžiku, kdy se blíží naplnění jeho velkého snu...
    Žánry:Komedie
    61%
    Poněkud hořká komedie o tom, že sny rodičů a dětí jsou jen málokdy stejné. Hrdinou příběhu je Franc, otec Oliny a Jiřiny, který se rozhodl, že jim jako svatební dar postaví ohromnou a luxusní vilu. Názor jeho dcer na budoucí život ho ani v nejmenším nezajímá. Energický muž na stavbě zaměstná nejen celou rodinu, ale i Jiřinina snoubence a chlapce, s nímž Olina chodila do tanečních. Navíc o něm začne uvažovat jako o druhém potenciálním ženichovi. Dívky však nesdílejí otcovo nadšení a už vůbec se jim nelíbí, že se jich nikdo na nic neptá. Jak se blíží onen slavný den, kdy by si oba páry měly říci své ano a Franc by jim měl s velkou slávou předat klíče od domu, situace se stále více komplikuje. Franc odmítá pochopit, že dívky mají vlastní představu o životě, a tak není divu, že se mu situace začne vymykat z rukou právě v okamžiku, kdy se blíží naplnění jeho velkého snu...
    Žánry:Komedie
    24
  • Dobrá voda
    Dobrá voda (1983)
    Seriál
    • iVysílání
    60%
    25
  • ...nebo být zabit
    ...nebo být zabit (1985)
    Film
    Útěk z koncentračního tábora je vždy nebezpečný. Pokud však dvojice uprchlíků chce přežít, musí sama zabíjet, a to pokud možno tiše, aby na sebe neupozornila. Starší z mužů zaškoluje mladšího druha do obtížného umění, jak přežít. Film ukazuje, jak ve výjimečných podmínkách upadají obvyklé lidské hodnoty, jak do pozadí ustupují soucit i svědomí, jak zabíjení se stává sebezáchovnou normou jednání. Do scén útěku se prolínají retrospektivní vsuvky, v nichž se oběma protagonistům odvíjejí vzpomínky na nedávnou minulost. Režisér Martin Hollý zvolil výrazně expresivní polohu, která však místy hraničí s násilnou křečovitostí.
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    59%
    Útěk z koncentračního tábora je vždy nebezpečný. Pokud však dvojice uprchlíků chce přežít, musí sama zabíjet, a to pokud možno tiše, aby na sebe neupozornila. Starší z mužů zaškoluje mladšího druha do obtížného umění, jak přežít. Film ukazuje, jak ve výjimečných podmínkách upadají obvyklé lidské hodnoty, jak do pozadí ustupují soucit i svědomí, jak zabíjení se stává sebezáchovnou normou jednání. Do scén útěku se prolínají retrospektivní vsuvky, v nichž se oběma protagonistům odvíjejí vzpomínky na nedávnou minulost. Režisér Martin Hollý zvolil výrazně expresivní polohu, která však místy hraničí s násilnou křečovitostí.
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    26
  • Pytláci
    Pytláci (1981)
    Film
    Emigrantům se v cizině málokdy daří dobře, a proto se často vracejí do vlasti. Aspoň to tvrdí film Pytláci. Jenže dlouhé roky odloučení i odlišné zkušenosti způsobují odcizení, navrátilci si přestávají rozumět i se svými nejbližšími. Přesně to postihne hlavního hrdinu, jenž nedokáže porozumět změnám, kterými prošla česká vesnice. Ani se synem, ani s manželkou nenalezne společnou řeč. Přestože režisér Hynek Bočan vsadil na expresivní zobrazení, základním problémem příběhu zůstává jeho neživotnost. (oficiální text distributora)
    58%
    Emigrantům se v cizině málokdy daří dobře, a proto se často vracejí do vlasti. Aspoň to tvrdí film Pytláci. Jenže dlouhé roky odloučení i odlišné zkušenosti způsobují odcizení, navrátilci si přestávají rozumět i se svými nejbližšími. Přesně to postihne hlavního hrdinu, jenž nedokáže porozumět změnám, kterými prošla česká vesnice. Ani se synem, ani s manželkou nenalezne společnou řeč. Přestože režisér Hynek Bočan vsadil na expresivní zobrazení, základním problémem příběhu zůstává jeho neživotnost. (oficiální text distributora)
    27
  • Tím pádem
    Tím pádem (1979)
    Film

    Hrdinou neprávem zapomenutého filmu režiséra Karla Kováře je vesnický listonoš s neobvyklým jménem Amadeus Macků. Nenapravitelný snílek (hrál ho Josef Hrubý), který měl být hudebním virtuosem, je posedlý touhou létat. Vymýšlí a vlastnoručně staví vznášecí aparáty, čímž se stane trnem v oku křupanským sousedům. Partu hospodských žvanilů (nejaktivnějšího z nich hrál Pavel Zedníček) popuzuje hlavně dřevěná rozjezdová dráha, kterou umíněný pošťák buduje pro svůj další experiment. Bezelstný podivín však zaujme místní lékařku (Zuzana Cigánová), která má známost s uhlazeným doktorem z velkoměsta (Josef Abrhám)... Výtvarně zajímavá hříčka - vzniklá podle scénáře Jana Fleischera - připomíná hořké gruzínské komedie z osmdesátých let. Má nádech protitotalitní alegorie o výjimečném jedinci, který je šikanován konformním stádem.

    Žánry:Komedie
    57%

    Hrdinou neprávem zapomenutého filmu režiséra Karla Kováře je vesnický listonoš s neobvyklým jménem Amadeus Macků. Nenapravitelný snílek (hrál ho Josef Hrubý), který měl být hudebním virtuosem, je posedlý touhou létat. Vymýšlí a vlastnoručně staví vznášecí aparáty, čímž se stane trnem v oku křupanským sousedům. Partu hospodských žvanilů (nejaktivnějšího z nich hrál Pavel Zedníček) popuzuje hlavně dřevěná rozjezdová dráha, kterou umíněný pošťák buduje pro svůj další experiment. Bezelstný podivín však zaujme místní lékařku (Zuzana Cigánová), která má známost s uhlazeným doktorem z velkoměsta (Josef Abrhám)... Výtvarně zajímavá hříčka - vzniklá podle scénáře Jana Fleischera - připomíná hořké gruzínské komedie z osmdesátých let. Má nádech protitotalitní alegorie o výjimečném jedinci, který je šikanován konformním stádem.

    Žánry:Komedie
    28
  • Kariéra
    Kariéra (1984)
    Film
    56%
    29
  • Jak si zasloužit princeznu
    Jak si zasloužit princeznu (1995)
    Film
    Miroslav a jeho dva bratři se narodili z obřích vajec, která chudému rybáři svěřil obří pták. Miroslav, na rozdíl od bratrů, má laskavé srdce, a tak cestou do světa zachrání nejen sokola a rybu, ale i mladého krále, který spadl do propasti. Král učiní Miroslava svým rádcem, což mu bratři pochopitelně závidí. Namluví proto králi, že jedině Miroslav vysvobodí z moci Černokněžníka princeznu Verunku, královu nevěstu. Miroslav za pomoci zvířat princeznu skutečně osvobodí, ale mladí lidé se do sebe zamilují. Než pohádka dospěje ke šťastnému konci, čeká je nejedna zkouška...
    Žánry:Pohádka
    54%
    Miroslav a jeho dva bratři se narodili z obřích vajec, která chudému rybáři svěřil obří pták. Miroslav, na rozdíl od bratrů, má laskavé srdce, a tak cestou do světa zachrání nejen sokola a rybu, ale i mladého krále, který spadl do propasti. Král učiní Miroslava svým rádcem, což mu bratři pochopitelně závidí. Namluví proto králi, že jedině Miroslav vysvobodí z moci Černokněžníka princeznu Verunku, královu nevěstu. Miroslav za pomoci zvířat princeznu skutečně osvobodí, ale mladí lidé se do sebe zamilují. Než pohádka dospěje ke šťastnému konci, čeká je nejedna zkouška...
    Žánry:Pohádka
    30
  • Perfektní manžel
    Perfektní manžel (1992)
    Film
    54%
    31
  • Tvář za sklem
    53%
    32
  • Kouzelníkův návrat
    Kouzelníkův návrat (1984)
    Film
    I když název by tomu nasvědčoval, s pohádkami nemá tento snímek vůbec nic společného: odehrává se v severomoravském pohraničí těsně po skončení druhé světové války. Předkládá roztříštěnou mozaiku osudů mnoha lidí, navrátilců i přistěhovalců, kteří se pokoušejí začít nový život a uvěřit ve šťastnější zítřky. Ačkoli se režisér Antonín Kachlík pokoušel příběhu vdechnout jistou věrohodnost, podřizuje se ideologickým požadavkům 80. let.
    Žánry:Drama
    53%
    I když název by tomu nasvědčoval, s pohádkami nemá tento snímek vůbec nic společného: odehrává se v severomoravském pohraničí těsně po skončení druhé světové války. Předkládá roztříštěnou mozaiku osudů mnoha lidí, navrátilců i přistěhovalců, kteří se pokoušejí začít nový život a uvěřit ve šťastnější zítřky. Ačkoli se režisér Antonín Kachlík pokoušel příběhu vdechnout jistou věrohodnost, podřizuje se ideologickým požadavkům 80. let.
    Žánry:Drama
    33
  • Lupič Legenda
    Lupič Legenda (1972)
    Film
    51%
    34
  • Svět otevřený náhodám
    Svět otevřený náhodám (1971)
    Film
    42%
    35
  • Tam, kde hnízdí čápi
    Tam, kde hnízdí čápi (1975)
    Film
    Režisér Karel Steklý se v 70. letech zařadil mezi ty umělce, kteří urputně, byť málo přesvědčivě hájili normalizační režim. V tomto na vesnici zasazeném snímku, který se odehrává ve dvou časových rovinách, ukazuje, jak čestní komunisté, jejichž přesvědčení bylo upřímné, to vždy měli těžké. V éře stalinismu je ohrožovaly přehmaty, v krizovém období o patnáct let později se stali terčem pravicových sil. A režisér zdůrazňuje, že není náhodné, že právě ti největší dogmatici z 50. let se později stali stejně zákeřnými obroditeli. Do dneška zůstal z celého propagandistického eposu, realizačně velice toporného, jen hluše proklamativní výkřik.
    36%
    Režisér Karel Steklý se v 70. letech zařadil mezi ty umělce, kteří urputně, byť málo přesvědčivě hájili normalizační režim. V tomto na vesnici zasazeném snímku, který se odehrává ve dvou časových rovinách, ukazuje, jak čestní komunisté, jejichž přesvědčení bylo upřímné, to vždy měli těžké. V éře stalinismu je ohrožovaly přehmaty, v krizovém období o patnáct let později se stali terčem pravicových sil. A režisér zdůrazňuje, že není náhodné, že právě ti největší dogmatici z 50. let se později stali stejně zákeřnými obroditeli. Do dneška zůstal z celého propagandistického eposu, realizačně velice toporného, jen hluše proklamativní výkřik.
    36
  • Skandál v Gri-Gri baru
    Skandál v Gri-Gri baru (1978)
    Film
    Dva mladí navrátilci z první světové války čeká obtížná budoucnost, protože nemohou sehnat práci. Jeden se nakonec uchytí jako elektrikář, druhý pronikne do sociálně demokratického tisku, kde získává šanci zblízka přihlížet, jak vedení sociální demokracie klame své členy, jak vstupuje do služeb vládnoucích vrstev. A novopečený novinář řeší problém, zda se také má přizpůsobit korupčnímu prostředí... Režisér Karel Steklý se spokojil s plakátovitým přístupem, který vyhovoval normalizačním požadavkům na politický akcent. (oficiální text distributora)
    35%
    Dva mladí navrátilci z první světové války čeká obtížná budoucnost, protože nemohou sehnat práci. Jeden se nakonec uchytí jako elektrikář, druhý pronikne do sociálně demokratického tisku, kde získává šanci zblízka přihlížet, jak vedení sociální demokracie klame své členy, jak vstupuje do služeb vládnoucích vrstev. A novopečený novinář řeší problém, zda se také má přizpůsobit korupčnímu prostředí... Režisér Karel Steklý se spokojil s plakátovitým přístupem, který vyhovoval normalizačním požadavkům na politický akcent. (oficiální text distributora)
    37
  • Za volantem nepřítel
    Za volantem nepřítel (1974)
    Film
    V éře normalizace nalezneme jen málo takových filmů, které by odhalovaly rejdy protisocialistických sil v roce 1968 ještě zavileji než tento politický pamflet Karla Steklého. Režisér svůj příběh zasadil do atraktivního taxikářského prostředí, kde se také poctiví a čestní komunisté s uvážlivým ředitelem podniku v čele stávají obětí zakuklených padouchů. Ideologická klišé, těžkopádná inscenace a naprosto toporné vypravěčské uchopení musely být zřejmé už v době vzniku, nyní se film již blíží k nezamýšlené sebeparodii.
    24%
    V éře normalizace nalezneme jen málo takových filmů, které by odhalovaly rejdy protisocialistických sil v roce 1968 ještě zavileji než tento politický pamflet Karla Steklého. Režisér svůj příběh zasadil do atraktivního taxikářského prostředí, kde se také poctiví a čestní komunisté s uvážlivým ředitelem podniku v čele stávají obětí zakuklených padouchů. Ideologická klišé, těžkopádná inscenace a naprosto toporné vypravěčské uchopení musely být zřejmé už v době vzniku, nyní se film již blíží k nezamýšlené sebeparodii.
    38
  • Hroch
    Hroch (1973)
    Film
    17%
    39