Viola Zinková: Nejlepší filmy
a seriály

6.7

Viola Zinková: Filmy a seriály

  • Jak krtek ke kalhotkám přišel
    Jak krtek ke kalhotkám přišel (1957)
    FilmRole: len (mluví)
    93%
    1
  • Krtek
    Krtek (1957)
    Seriál
    První a snad nejznámější díl seriálu O Krtkovi "Jak krtek ke kalhotkám přišel" natočil jeho autor Zdeněk Miler již v roce 1957. V té době se vlastně ještě o seriál nejednalo, neboť další díl "Krtek a autíčko" se začal natáčet až v roce 1963 po velkém úspěchu dílu prvního, který jediný je mluvený. V dalších dílech jsou použity už jen smích, pláč, další citoslovce a různá gesta (což je výhoda, protože je srozumitelný pro lidi na celém světě).
    90%
    První a snad nejznámější díl seriálu O Krtkovi "Jak krtek ke kalhotkám přišel" natočil jeho autor Zdeněk Miler již v roce 1957. V té době se vlastně ještě o seriál nejednalo, neboť další díl "Krtek a autíčko" se začal natáčet až v roce 1963 po velkém úspěchu dílu prvního, který jediný je mluvený. V dalších dílech jsou použity už jen smích, pláč, další citoslovce a různá gesta (což je výhoda, protože je srozumitelný pro lidi na celém světě).
    2
  • Dařbuján a Pandrhola
    Dařbuján a Pandrhola (1959)
    FilmRole: havířova žena, matka nemocného dí
    • VOYO
    • O2 TV
    Hrdinou pohádky Dařbuján a Pandrhola je chudý havíř Kuba Dařbuján, který se stará o svou Markýtku a jedenáct dětí. Není divu, že se jen málokdy nají dosyta. A to jim vrána právě nese další. Když se narodí, vydá se mu Kuba hledat kmotra. Odmítne stařečka (Pánaboha) protože je dobrý jen k bohatým, myslivce (čerta), rád však přijme nabídku sekáče (Smrti), který jediný je stejně spravedlivý ke všem bez rozdílu. Smrťák mu nabídne úmluvu a Kuba se stane doktorem. Pokud bude stát Smrťák u nohou postele může pacienta uzdravit, pokud však u hlavy, není již nemocnému pomoci. Kuba souhlasí a hned druhý den se dá do léčení. Nakonec po dlouhém zdráhání pomůže i bohatému a lakomému sládkovi Pandrholovi, přestože tím poruší danou úmluvu. Pandrhola navíc nechá Smrťáka zatlouct do velkého sudu, aby se jej zbavil jednou provždy. Od té chvíle však nikdo a nic nemůže zemřít. Ani člověk, ani zvíře. A to je věru nepříjemné...
    81%
    Hrdinou pohádky Dařbuján a Pandrhola je chudý havíř Kuba Dařbuján, který se stará o svou Markýtku a jedenáct dětí. Není divu, že se jen málokdy nají dosyta. A to jim vrána právě nese další. Když se narodí, vydá se mu Kuba hledat kmotra. Odmítne stařečka (Pánaboha) protože je dobrý jen k bohatým, myslivce (čerta), rád však přijme nabídku sekáče (Smrti), který jediný je stejně spravedlivý ke všem bez rozdílu. Smrťák mu nabídne úmluvu a Kuba se stane doktorem. Pokud bude stát Smrťák u nohou postele může pacienta uzdravit, pokud však u hlavy, není již nemocnému pomoci. Kuba souhlasí a hned druhý den se dá do léčení. Nakonec po dlouhém zdráhání pomůže i bohatému a lakomému sládkovi Pandrholovi, přestože tím poruší danou úmluvu. Pandrhola navíc nechá Smrťáka zatlouct do velkého sudu, aby se jej zbavil jednou provždy. Od té chvíle však nikdo a nic nemůže zemřít. Ani člověk, ani zvíře. A to je věru nepříjemné...
    3
  • Čintamani & podvodník
    Čintamani & podvodník (1964)
    FilmRole: svědkyně Mařenka, majitelka domku
    • VOYO
    Titulním "hrdinou" povídky Čintamani a ptáci je vzácný orientální koberec, po němž touží posedlý sběratel. Objevil ho v jednom vetešnictví, nemůže ho ale získat, protože si z něj udělal pelech obletovaný pes majitelky obchodu a ona svého miláčka odmítá připravit o pohodlí. Sběratel se tedy rozhodne koberec ukrást. Je ovšem v takovém podnikání dokonalý amatér... Ústředním hrdinou Příběhů sňatkového podvodníka je pán ve středním věku, jemuž ženy podléhají na kývnutí prstem. Je nadán šarmem i působivou výmluvností, a tak z nich dokáže vytáhnout úspory, než se ty chudery stihnou rozkoukat Právě padl do rukou spravedlnosti, jenomže policista, který ho musí dopravit do vězení, měl původně v úmyslu zajet si za rodinou, která je na letním bytě. Nabízí se řešení: na čestné slovo vezme zatčeného s sebou a budou předstírat, že jsou přátelé. Policista ovšem podcenil situaci - s jeho nejbližšími je totiž na venkově i svobodná švagrová...
    78%
    Titulním "hrdinou" povídky Čintamani a ptáci je vzácný orientální koberec, po němž touží posedlý sběratel. Objevil ho v jednom vetešnictví, nemůže ho ale získat, protože si z něj udělal pelech obletovaný pes majitelky obchodu a ona svého miláčka odmítá připravit o pohodlí. Sběratel se tedy rozhodne koberec ukrást. Je ovšem v takovém podnikání dokonalý amatér... Ústředním hrdinou Příběhů sňatkového podvodníka je pán ve středním věku, jemuž ženy podléhají na kývnutí prstem. Je nadán šarmem i působivou výmluvností, a tak z nich dokáže vytáhnout úspory, než se ty chudery stihnou rozkoukat Právě padl do rukou spravedlnosti, jenomže policista, který ho musí dopravit do vězení, měl původně v úmyslu zajet si za rodinou, která je na letním bytě. Nabízí se řešení: na čestné slovo vezme zatčeného s sebou a budou předstírat, že jsou přátelé. Policista ovšem podcenil situaci - s jeho nejbližšími je totiž na venkově i svobodná švagrová...
    4
  • Kamarádi
    Kamarádi (1971)
    Seriál
    Když byl v roce 1969 natočen historicky první český dětský televizní seriál, zachycující současné děti a jejich starosti, okamžitě vzbudil u diváků ohlas. Ukazoval obyčejné dětské kamarádství, vztahy mezi dětmi i dospělými, zachytil atmosféru pražské Malé Strany (natáčel se v okolí Jánského vršku i pražských barokních zahrad v podhradí) a „nastartoval“ například i hereckou kariéru Marka Ebena v roli Válečka. (Česká televize)
    Žánry:KomedieRodinný
    77%
    Když byl v roce 1969 natočen historicky první český dětský televizní seriál, zachycující současné děti a jejich starosti, okamžitě vzbudil u diváků ohlas. Ukazoval obyčejné dětské kamarádství, vztahy mezi dětmi i dospělými, zachytil atmosféru pražské Malé Strany (natáčel se v okolí Jánského vršku i pražských barokních zahrad v podhradí) a „nastartoval“ například i hereckou kariéru Marka Ebena v roli Válečka. (Česká televize)
    Žánry:KomedieRodinný
    5
  • Daleká cesta
    Daleká cesta (1948)
    FilmRole: vězenkyně
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    Centrem vyprávění je židovská rodina Kaufmannových, která je postupně transportována do terezínského ghetta a odtud dále směrem na východ. Konce války a osvobození se jako jediná dočká dcera Hana spolu se svým mužem, kterým začíná nový život... Radok originálním způsobem kombinuje fikci s dokumentární ?realitou?, čímž povyšuje konkrétní rodinné trauma na obecně platnou výpověď. Ve svém filmu, který byl vzápětí po uvedení z ideologických důvodů stažen z distribuce, zajímavě a systematicky pracuje s některými symboly či se zvukovou složkou. V kompozici scén jsou patrné expresionistické vzory. Celková formální stránka díla řadí \"Dalekou cestu\" mezi nejoriginálnější díla české kinematografie (nejen) čtyřicátých let.
    76%
    Centrem vyprávění je židovská rodina Kaufmannových, která je postupně transportována do terezínského ghetta a odtud dále směrem na východ. Konce války a osvobození se jako jediná dočká dcera Hana spolu se svým mužem, kterým začíná nový život... Radok originálním způsobem kombinuje fikci s dokumentární ?realitou?, čímž povyšuje konkrétní rodinné trauma na obecně platnou výpověď. Ve svém filmu, který byl vzápětí po uvedení z ideologických důvodů stažen z distribuce, zajímavě a systematicky pracuje s některými symboly či se zvukovou složkou. V kompozici scén jsou patrné expresionistické vzory. Celková formální stránka díla řadí \"Dalekou cestu\" mezi nejoriginálnější díla české kinematografie (nejen) čtyřicátých let.
    6
  • Čertův švagr
    Čertův švagr (1984)
    Film
    Pohádky Boženy Němcové si dávno získaly srdce čtenářů všech generací. Jejich adaptace jsou stálicemi na televizním nebi. Jednou z nich je i pohádka "Čertův švagr", jejíž televizní úprava vznikla před více než čtvrt stoletím. Zlá a vypočítavá macecha v ní vyžene nevlastního syna z domu. Petr se marně snaží najít práci, všude ho posílají k čertu. A tak nakonec jde do pekla opravdu sloužit. Jak uvidíte, nic lepšího nemohl udělat. V titulní roli Ondřej Havelka, dále hrají Vladimír Ráž, Veronika Freimanová, Jana Březinová, Dagmar Patrasová a další. (oficiální text České televize)
    Žánry:RodinnýPohádka
    73%
    Pohádky Boženy Němcové si dávno získaly srdce čtenářů všech generací. Jejich adaptace jsou stálicemi na televizním nebi. Jednou z nich je i pohádka "Čertův švagr", jejíž televizní úprava vznikla před více než čtvrt stoletím. Zlá a vypočítavá macecha v ní vyžene nevlastního syna z domu. Petr se marně snaží najít práci, všude ho posílají k čertu. A tak nakonec jde do pekla opravdu sloužit. Jak uvidíte, nic lepšího nemohl udělat. V titulní roli Ondřej Havelka, dále hrají Vladimír Ráž, Veronika Freimanová, Jana Březinová, Dagmar Patrasová a další. (oficiální text České televize)
    Žánry:RodinnýPohádka
    7
  • Vojtěch, řečený sirotek
    Vojtěch, řečený sirotek (1989)
    FilmRole: hospodská
    Neambiciózní" balada (ve smyslu důrazu na dějovost, na kritické hodnocení světa a jeho konfliktů), zaměřující se na základní hodnoty a pravdy lidské existence. Vypráví příběh Vojtěcha, člověka až živočišně přímého, neschopného se přizpůsobit vztahům a zvyklostem venkovského společenství. Vojta bojuje v prvním poválečném roce (1946) s celým světem o svou svobodu a nezávislost, o svou lásku... (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    72%
    Neambiciózní" balada (ve smyslu důrazu na dějovost, na kritické hodnocení světa a jeho konfliktů), zaměřující se na základní hodnoty a pravdy lidské existence. Vypráví příběh Vojtěcha, člověka až živočišně přímého, neschopného se přizpůsobit vztahům a zvyklostem venkovského společenství. Vojta bojuje v prvním poválečném roce (1946) s celým světem o svou svobodu a nezávislost, o svou lásku... (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    8
  • Bakaláři
    Bakaláři (1972)
    Seriál
    • iVysílání
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    71%
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    9
  • Zdivočelá země
    Zdivočelá země (1997)
    FilmRole: babička
    • iVysílání
    Film, jehož předlohou byly dva romány předního českého prozaika Jiřího Stránského Zdivočelá země a Aukce, je vyprávěním o dramatickém osudu těch, kteří se brzy po skončení druhé světové války vrátili do českého pohraničí. Ne všichni přišli s nejčistšími úmysly a proto hlavní hrdina, bývalý západní pilot Maděra si musí poradit nejen s vracejícími se Němci, ale především s kariéristy a zlatokopy hledajícími v pohraničí bezpracný a lehký život. V jeho úsilí mu pomáhá i parta sedmi mladých, po dobrodružství toužících kluků a přítel Kanda, pátrající po ukrytém archivu gestapa. Jejich život je ovlivněn nejen působením těchto různorodých, a z velké většiny ničeho se neštítících lidí, ale i politicko-společenskými událostmi, které u nás na sklonku čtyřicátých a začátku padesátých let nastaly. Film, který vznikl na základě úspěšného dvanáctidílného televizního seriálu, se odvíjí jako sled jednotlivých vzpomínek Maděrovy ženy Ilonky a sedmi Maděrových "kaubojů" - nedospělých chlapců, tak jak se jim vybavují při návratu z jedné ze společných návštěv Maděry ve vězení, do něhož se dostal nejen díky své "anglické" minulosti, ale především pro svůj nekompromisní a kritický postoj k novému komunistickému zřízení. Tyto vzpomínky se však netýkají pouze momentů dramatických a krizových, ale i momentů úsměvných a humorných - tak jak to už v běhu života bývá.
    67%
    Film, jehož předlohou byly dva romány předního českého prozaika Jiřího Stránského Zdivočelá země a Aukce, je vyprávěním o dramatickém osudu těch, kteří se brzy po skončení druhé světové války vrátili do českého pohraničí. Ne všichni přišli s nejčistšími úmysly a proto hlavní hrdina, bývalý západní pilot Maděra si musí poradit nejen s vracejícími se Němci, ale především s kariéristy a zlatokopy hledajícími v pohraničí bezpracný a lehký život. V jeho úsilí mu pomáhá i parta sedmi mladých, po dobrodružství toužících kluků a přítel Kanda, pátrající po ukrytém archivu gestapa. Jejich život je ovlivněn nejen působením těchto různorodých, a z velké většiny ničeho se neštítících lidí, ale i politicko-společenskými událostmi, které u nás na sklonku čtyřicátých a začátku padesátých let nastaly. Film, který vznikl na základě úspěšného dvanáctidílného televizního seriálu, se odvíjí jako sled jednotlivých vzpomínek Maděrovy ženy Ilonky a sedmi Maděrových "kaubojů" - nedospělých chlapců, tak jak se jim vybavují při návratu z jedné ze společných návštěv Maděry ve vězení, do něhož se dostal nejen díky své "anglické" minulosti, ale především pro svůj nekompromisní a kritický postoj k novému komunistickému zřízení. Tyto vzpomínky se však netýkají pouze momentů dramatických a krizových, ale i momentů úsměvných a humorných - tak jak to už v běhu života bývá.
    10
  • 11
  • Území bílých králů
    Území bílých králů (1991)
    Seriál
    65%
    12
  • Honzíkova cesta
    Honzíkova cesta (1956)
    FilmRole: průvodčí
    65%
    13
  • Hlídač dynamitu
    Hlídač dynamitu (1963)
    FilmRole: Nenávist - Tomková
    64%
    14
  • 3 plus 1 s Miroslavem Donutilem
    3 plus 1 s Miroslavem Donutilem (2004)
    Seriál
    • iVysílání
    63%
    15
  • Kruh
    Kruh (1959)
    FilmRole: dělnice v tiskárně
    62%
    16
  • Horká kaše
    Horká kaše (1988)
    Film
    V 80. letech vznikla řada filmů o dospívající mládeži. Nejdříve pojednávaly o zmatečném hledání životní orientace, o obtížném vstupu do dospělého života - a pozvolna se zájem přesouval k mládeži delikventní. Tento snímek mapuje poměry na odlidštěném sídlišti, kde se mládež z nudy shlukuje do part, které se bezcílně toulají, ponižují kolemjdoucí, napadají bezbranné. Zjišťuje, že na bezprizorné děti mají rodiče příliš málo času, že jejich činy bagatelizují tak dlouho, dokud nedojde k tragédii. Avšak zbytečné siláctví slov i gest, melodramatický důraz na první lásku a pozdní prohlédnutí v jádru slušného chlapce, jenž podlehl lákání atraktivních vzorů, umenšuje varovnost tohoto jinak cenného snímku.
    Žánry:Drama
    60%
    V 80. letech vznikla řada filmů o dospívající mládeži. Nejdříve pojednávaly o zmatečném hledání životní orientace, o obtížném vstupu do dospělého života - a pozvolna se zájem přesouval k mládeži delikventní. Tento snímek mapuje poměry na odlidštěném sídlišti, kde se mládež z nudy shlukuje do part, které se bezcílně toulají, ponižují kolemjdoucí, napadají bezbranné. Zjišťuje, že na bezprizorné děti mají rodiče příliš málo času, že jejich činy bagatelizují tak dlouho, dokud nedojde k tragédii. Avšak zbytečné siláctví slov i gest, melodramatický důraz na první lásku a pozdní prohlédnutí v jádru slušného chlapce, jenž podlehl lákání atraktivních vzorů, umenšuje varovnost tohoto jinak cenného snímku.
    Žánry:Drama
    17
  • Tereza
    Tereza (1961)
    FilmRole: Hilda
    60%
    18
  • Jak se zbavit Helenky
    Jak se zbavit Helenky (1967)
    FilmRole: Eliška
    60%
    19
  • Dravci
    Dravci (1948)
    FilmRole: Irena
    59%
    20
  • Zámek pro Barborku
    Zámek pro Barborku (1962)
    FilmRole: Fejfarová
    55%
    21
  • Stůj, nebo se netrefím
    Stůj, nebo se netrefím (1998)
    FilmRole: vesnická žena
    Zápletka se odvíjí od drobného a celkem nepatrného zádrhele, přesněji záměny osob. Na první kolizi se pak v ztřeštěném sledu nabalují další a další nedorozumění, záměny, travestie, míjení, prolínání, zápletky, ale hlavně humor. Aniž by ovšem byla porušena kauzalita a logika! Úžasně spletitá struktura příběhu a motivů se nakonec před bedlivým zrakem diváka rozplete až do posledního detailu. Film měl velikou šanci stát se divácky úspěšným už proto, že staví na léty prověřeném principu grotesky, který šťastně kombinuje se slovním humorem. A koneckonců postavy příběhu jsou blízké i oním švejkovským rozměrem, který v sobě má většina Čechů a který naplno propuká právě v dramaticky vypjatých situacích jako v květnu roku 1945, kdy je dějiště filmu - česká vesnice - obklíčena ustupujícími Němci.
    51%
    Zápletka se odvíjí od drobného a celkem nepatrného zádrhele, přesněji záměny osob. Na první kolizi se pak v ztřeštěném sledu nabalují další a další nedorozumění, záměny, travestie, míjení, prolínání, zápletky, ale hlavně humor. Aniž by ovšem byla porušena kauzalita a logika! Úžasně spletitá struktura příběhu a motivů se nakonec před bedlivým zrakem diváka rozplete až do posledního detailu. Film měl velikou šanci stát se divácky úspěšným už proto, že staví na léty prověřeném principu grotesky, který šťastně kombinuje se slovním humorem. A koneckonců postavy příběhu jsou blízké i oním švejkovským rozměrem, který v sobě má většina Čechů a který naplno propuká právě v dramaticky vypjatých situacích jako v květnu roku 1945, kdy je dějiště filmu - česká vesnice - obklíčena ustupujícími Němci.
    22
  • Ostrov stříbrných volavek
    Ostrov stříbrných volavek (1976)
    FilmRole: Hilda von Bülow (voice)
    48%
    23
  • Nemocnice na kraji města po dvaceti letech
    Nemocnice na kraji města po dvaceti letech (2003)
    Seriál
    Natočit pokračování seriálu Nemocnice na kraji města po dvaceti letech vyžadovalo získat souhlas hlavních 13 protagonistů, kteří hráli v předcházejících sériích. Iniciátorem pokračování Nemocnice byl dr. Borek Severa ze společnosti MediaConsulting, který získal souhlas Magdaleny Dietlové jako dědičky práv na seriálové postavy Jaroslava Dietla. Ta si ve smlouvě vymínila, že bude předem seznámena se scénáři a odsouhlasí hlavní tvůrce seriálu: scenáristu, dramaturga, režiséra a hudebního skladatele. Jejím zástupcem se stal někdejší producent seriálu Ivo Mathé. Pokračování původně měla realizovat TV NOVA (prvních několik dílů bylo napsáno pro ČNTS), dramaturgem byl režisér Jaroslav Dudek. Po rozchodu ČNTS a TV NOVA odkoupila Česká televize prostřednictvím společnosti dr. B. Severy práva. V České televizi se pokračování Nemocnice začalo realizovat v tvůrčí skupině Alice Nemanské a Heleny Slavíkové, dokončeno bylo v Centru dramatické tvorby. Dramaturgy seriálu za ČT jsou Ivo Pelant a Helena Slavíková. (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    38%
    Natočit pokračování seriálu Nemocnice na kraji města po dvaceti letech vyžadovalo získat souhlas hlavních 13 protagonistů, kteří hráli v předcházejících sériích. Iniciátorem pokračování Nemocnice byl dr. Borek Severa ze společnosti MediaConsulting, který získal souhlas Magdaleny Dietlové jako dědičky práv na seriálové postavy Jaroslava Dietla. Ta si ve smlouvě vymínila, že bude předem seznámena se scénáři a odsouhlasí hlavní tvůrce seriálu: scenáristu, dramaturga, režiséra a hudebního skladatele. Jejím zástupcem se stal někdejší producent seriálu Ivo Mathé. Pokračování původně měla realizovat TV NOVA (prvních několik dílů bylo napsáno pro ČNTS), dramaturgem byl režisér Jaroslav Dudek. Po rozchodu ČNTS a TV NOVA odkoupila Česká televize prostřednictvím společnosti dr. B. Severy práva. V České televizi se pokračování Nemocnice začalo realizovat v tvůrčí skupině Alice Nemanské a Heleny Slavíkové, dokončeno bylo v Centru dramatické tvorby. Dramaturgy seriálu za ČT jsou Ivo Pelant a Helena Slavíková. (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    24