6.4

Václav Vydra nejstarší: Filmy a seriály

  • Bílá nemoc
    Bílá nemoc (1937)
    FilmRole: baron Krog
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +2
    Do jakési země, jejíž národ je plamennými projevy diktátora právě úspěšně přesvědčován o své nadřazenosti a oprávněnosti vojenské expanze, se rozšířil bacil silně destruktivní formy malomocenství. Je nazýván morbus Tshengi nebo lidově „bílá nemoc“. Jediný, kdo proti němu vyvinul účinný lék, je lékař chudých jménem Galén. Odmítá však tajemství svého medikamentu prozradit, dokud mocní maří lidské životy válkami. Čapkova hra Bílá nemoc byla poprvé uvedena v lednu 1937, tedy v čase bezprostředního ohrožení nacismem, a její paralela s tehdejší současností a především blízkou budoucností je děsivě výstižná. Haasova filmová adaptace, jež měla premiéru už na konci téhož roku, v sobě díky stejnému obsazení hlavních rolí uchovala výjimečné kvality této první inscenace, zároveň však zůstává svébytným nadčasovým dílem. (NFA)
    Režie:Hugo Haas
    78%
    Do jakési země, jejíž národ je plamennými projevy diktátora právě úspěšně přesvědčován o své nadřazenosti a oprávněnosti vojenské expanze, se rozšířil bacil silně destruktivní formy malomocenství. Je nazýván morbus Tshengi nebo lidově „bílá nemoc“. Jediný, kdo proti němu vyvinul účinný lék, je lékař chudých jménem Galén. Odmítá však tajemství svého medikamentu prozradit, dokud mocní maří lidské životy válkami. Čapkova hra Bílá nemoc byla poprvé uvedena v lednu 1937, tedy v čase bezprostředního ohrožení nacismem, a její paralela s tehdejší současností a především blízkou budoucností je děsivě výstižná. Haasova filmová adaptace, jež měla premiéru už na konci téhož roku, v sobě díky stejnému obsazení hlavních rolí uchovala výjimečné kvality této první inscenace, zároveň však zůstává svébytným nadčasovým dílem. (NFA)
    Režie:Hugo Haas
    1
  • Cech panen kutnohorských
    Cech panen kutnohorských (1938)
    FilmRole: nejvyšší mincmistr Vilém z Vřesovic
    74%
    2
  • Staré pověsti české
    Staré pověsti české (1952)
    FilmRole: (mluví)
    72%
    3
  • Nejlepší člověk
    Nejlepší člověk (1954)
    Film
    Pětice jsou klidné ospalé hnízdo, žije se tam počestně a spořádaně bez přílišného vzruchu. To ovšem platí jen do chvíle, kdy na místní poštu dorazí balíček ze Švýcarska. Je označen jako cenná zásilka nemalé hodnoty a určen nejlepšímu člověku z Pětic. Poštmistr Plíšek ho nehodlá vydat jen tak ledaskomu - dokud se neprokáže, kdo je oním vyvoleným, balíček zůstane v úschově na jeho úřadě. Jak ale vyhledat oprávněného adresáta, když je zde náhle přímo zástup kandidátů? Městská rada hlasuje jako jeden muž - ale každý radní pro sebe. Mezi těmi důstojnými pány se dokonce strhne rvačka! Městečko je rázem vzhůru nohama...
    Žánry:Komedie
    68%
    Pětice jsou klidné ospalé hnízdo, žije se tam počestně a spořádaně bez přílišného vzruchu. To ovšem platí jen do chvíle, kdy na místní poštu dorazí balíček ze Švýcarska. Je označen jako cenná zásilka nemalé hodnoty a určen nejlepšímu člověku z Pětic. Poštmistr Plíšek ho nehodlá vydat jen tak ledaskomu - dokud se neprokáže, kdo je oním vyvoleným, balíček zůstane v úschově na jeho úřadě. Jak ale vyhledat oprávněného adresáta, když je zde náhle přímo zástup kandidátů? Městská rada hlasuje jako jeden muž - ale každý radní pro sebe. Mezi těmi důstojnými pány se dokonce strhne rvačka! Městečko je rázem vzhůru nohama...
    Žánry:Komedie
    4
  • Naši furianti
    Naši furianti (1937)
    FilmRole: Dubský

    Slavná hra Ladislava Stroupežnického se dotýká v ironické nadsázce vesnického fanfarónství v 19. století, vychloubačností jednoho před druhým - a zjišťuje, že tato vlastnost protínala celou společnost od nejbohatších až po nejchudší. I když prvotním sporem se stává obsazení místa ponocného, vzájemně se předhánějí hlavně starosta a první radní, oba stejně namyšlení. Jejich nesmiřitelná rivalita ovlivňuje dění v celé vsi. Filmový přepis se opírá o svižně napsané dialogy i sugestivní herecké ztvárnění, s rozdílným štěstím se pokouší dosáhnout vypravěčské dynamiky.

    Žánry:Komedie
    68%

    Slavná hra Ladislava Stroupežnického se dotýká v ironické nadsázce vesnického fanfarónství v 19. století, vychloubačností jednoho před druhým - a zjišťuje, že tato vlastnost protínala celou společnost od nejbohatších až po nejchudší. I když prvotním sporem se stává obsazení místa ponocného, vzájemně se předhánějí hlavně starosta a první radní, oba stejně namyšlení. Jejich nesmiřitelná rivalita ovlivňuje dění v celé vsi. Filmový přepis se opírá o svižně napsané dialogy i sugestivní herecké ztvárnění, s rozdílným štěstím se pokouší dosáhnout vypravěčské dynamiky.

    Žánry:Komedie
    5
  • Pantáta Bezoušek
    Pantáta Bezoušek (1941)
    FilmRole: direktor panství

    V době nacistické okupace měly velký význam filmy, kterými prostupovalo vlastenectví, které se vyznávaly z lásky k prostým lidem i české krajině. Podle předlohy Karla Václava Raise vznikl idylický snímek z časů secese - líčí pražský pobyt vesnického výměnkáře, jenž obdivuje krásy hlavního města, ale současně vynáší i přísné mravní soudy. V době svého vzniku byl snímek vnímán jinotajně, a proto dosáhl mimořádného úspěchu. Svou laskavostí a humanitou se řadí k nejzdařilejším protektorátním titulům.

    Žánry:Komedie
    66%

    V době nacistické okupace měly velký význam filmy, kterými prostupovalo vlastenectví, které se vyznávaly z lásky k prostým lidem i české krajině. Podle předlohy Karla Václava Raise vznikl idylický snímek z časů secese - líčí pražský pobyt vesnického výměnkáře, jenž obdivuje krásy hlavního města, ale současně vynáší i přísné mravní soudy. V době svého vzniku byl snímek vnímán jinotajně, a proto dosáhl mimořádného úspěchu. Svou laskavostí a humanitou se řadí k nejzdařilejším protektorátním titulům.

    Žánry:Komedie
    6
  • Mladá léta
    Mladá léta (1952)
    Film
    65%
    7
  • Modrý závoj
    Modrý závoj (1941)
    FilmRole: prof. Gallas

    Zamotaná vlákna filmového příběhu opřádají milostný poměr sester-dvojčat k mladému herci. Marta Hornová, slepá sólistka rozhlasového orchestru, naváže známost s hercem státní činohry Robertem Holanem. Ten se schází také s její sestrou Helenou, talentovanou sochařkou, kterou však mylně považuje za Martu. Když jí však při schůzce na Petříně vrací modrý závoj, který údajně ztratila při jejich setkání v budově rozhlasu, pochopí Helena, že Holan ve skutečnosti miluje její sestru. Aby nezradila její lásku, ani svůj vztah k pohlednému asistentu oční kliniky Pavlu Průšovi, odhodlá se k rozchodu. Mezitím se Marta na naléhání sluhy Karlíčka podrobí náročné operaci zraku. Po úspěšné operaci pak musí zůstat až do úplného vyléčení v zatemnělém pokoji, kde ji jednoho dne zastihne Holan, pozvaný na návštěvu Helenou. Marta z jeho projevů lásky pozná, že jeho srdce náleží osudovou záměnou její sestře. Děj se opět zaplétá až k nezvyklému závěru. Komorní drama režiséra Jana Alfréda Holmana Modrý závoj podle scénáře Václava Řezáče vzbudilo při premiéře v roce 1941 ohlas nejen suverénně zvládnutým zpracováním (kamera Jaroslav Tuzar, hudba Jiří Srnka), ale především znamenitým hereckým výkonem Vlasty Matulové v náročné dvojroli sester - dvojčat k nerozeznání si podobných zevnějškem, ale diametrálně se lišících povahově. První velkou roli dostala Vlasta Matulová v roce 1940 rovněž v Holmanově filmu Minulost Jany Kosinové. Po nečekaném úspěchu bylo zřejmé, že bude častým hostem před kamerou. Svým osobitým zjevem, zvláštním hlubokým, zdánlivě syrovým a přitom podmanivým hlasem a oduševnělým herectvím se pronikavě lišila od tehdejších filmových milovnic. Eduard Kohout o ní v pamětech napsal: "Její krása byla podivně chladná a andělsky čistá, ale pod tím ledem jako by svítil vnitřní oheň". Velmi dobré herecké výkony podali i její partneři, především Karel Höger v roli herce Roberta Holana a Vladimír Leraus jako MUDr. Pavel Průša. Snímek má i dokumentární hodnotu. Část děje se odehrává v atraktivním prostředí rozhlasu, a také se zde můžeme setkat s vynikajícím českým violoncellistou Ladislavem Zelenkou, s Orchestrem F. O. K a známým dirigentem Otakarem Paříkem. (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaRomantický
    65%

    Zamotaná vlákna filmového příběhu opřádají milostný poměr sester-dvojčat k mladému herci. Marta Hornová, slepá sólistka rozhlasového orchestru, naváže známost s hercem státní činohry Robertem Holanem. Ten se schází také s její sestrou Helenou, talentovanou sochařkou, kterou však mylně považuje za Martu. Když jí však při schůzce na Petříně vrací modrý závoj, který údajně ztratila při jejich setkání v budově rozhlasu, pochopí Helena, že Holan ve skutečnosti miluje její sestru. Aby nezradila její lásku, ani svůj vztah k pohlednému asistentu oční kliniky Pavlu Průšovi, odhodlá se k rozchodu. Mezitím se Marta na naléhání sluhy Karlíčka podrobí náročné operaci zraku. Po úspěšné operaci pak musí zůstat až do úplného vyléčení v zatemnělém pokoji, kde ji jednoho dne zastihne Holan, pozvaný na návštěvu Helenou. Marta z jeho projevů lásky pozná, že jeho srdce náleží osudovou záměnou její sestře. Děj se opět zaplétá až k nezvyklému závěru. Komorní drama režiséra Jana Alfréda Holmana Modrý závoj podle scénáře Václava Řezáče vzbudilo při premiéře v roce 1941 ohlas nejen suverénně zvládnutým zpracováním (kamera Jaroslav Tuzar, hudba Jiří Srnka), ale především znamenitým hereckým výkonem Vlasty Matulové v náročné dvojroli sester - dvojčat k nerozeznání si podobných zevnějškem, ale diametrálně se lišících povahově. První velkou roli dostala Vlasta Matulová v roce 1940 rovněž v Holmanově filmu Minulost Jany Kosinové. Po nečekaném úspěchu bylo zřejmé, že bude častým hostem před kamerou. Svým osobitým zjevem, zvláštním hlubokým, zdánlivě syrovým a přitom podmanivým hlasem a oduševnělým herectvím se pronikavě lišila od tehdejších filmových milovnic. Eduard Kohout o ní v pamětech napsal: "Její krása byla podivně chladná a andělsky čistá, ale pod tím ledem jako by svítil vnitřní oheň". Velmi dobré herecké výkony podali i její partneři, především Karel Höger v roli herce Roberta Holana a Vladimír Leraus jako MUDr. Pavel Průša. Snímek má i dokumentární hodnotu. Část děje se odehrává v atraktivním prostředí rozhlasu, a také se zde můžeme setkat s vynikajícím českým violoncellistou Ladislavem Zelenkou, s Orchestrem F. O. K a známým dirigentem Otakarem Paříkem. (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaRomantický
    8
  • Svatý Václav
    Svatý Václav (1929)
    FilmRole: král německý Jindřich I.
    V pohanské době přijal kníže Bořivoj se ženou Ludmilou křest od věrozvěsta Metoděje. Jejich syn Vratislav se seznámil na lovu s temperamentní Drahomírou, kterou zanedlouho představil na hradě jako svou ženu. Po čase se jim narodil syn Václav. Po letech, když se Václav vrátil z Budče, kde byl vychováván, zamilovala se do něho Skeřova dcera Radmila... Obnovená premiéra filmu se konala 28. 10. 2010 v pražském Rudolfínu za doprovodu Symfonického orchestru Českého rozhlasu s dirigentem Janem Kučerou.
    Žánry:DramaHistorický
    64%
    V pohanské době přijal kníže Bořivoj se ženou Ludmilou křest od věrozvěsta Metoděje. Jejich syn Vratislav se seznámil na lovu s temperamentní Drahomírou, kterou zanedlouho představil na hradě jako svou ženu. Po čase se jim narodil syn Václav. Po letech, když se Václav vrátil z Budče, kde byl vychováván, zamilovala se do něho Skeřova dcera Radmila... Obnovená premiéra filmu se konala 28. 10. 2010 v pražském Rudolfínu za doprovodu Symfonického orchestru Českého rozhlasu s dirigentem Janem Kučerou.
    Žánry:DramaHistorický
    9
  • Mikoláš Aleš
    Mikoláš Aleš (1951)
    Film

    Na počátku 50. let vznikla řada životopisů, v nichž portrétovaní umělci (vědci, národní buditelé atd.) byli představeni jako předvoj dělnické třídy, jako mluvčí utlačovaných. Prosazovali se navzdory nepřející buržoazii a zpátečníkům všeho možného druhu. Přesně tak je vykreslen i Mikoláš Aleš, jenž zásluhou herce Karla Högera a režiséra Václava Kršky získal aspoň věrohodně polidštěné rysy. Jeho konání je uvěřitelné, dokáže získat soucit i obdiv. Civilisticky, bez přehnaných karikujících prvků film se soustředí na období, kdy se účastnil soutěže na výzdobu Národního divadla.

    63%

    Na počátku 50. let vznikla řada životopisů, v nichž portrétovaní umělci (vědci, národní buditelé atd.) byli představeni jako předvoj dělnické třídy, jako mluvčí utlačovaných. Prosazovali se navzdory nepřející buržoazii a zpátečníkům všeho možného druhu. Přesně tak je vykreslen i Mikoláš Aleš, jenž zásluhou herce Karla Högera a režiséra Václava Kršky získal aspoň věrohodně polidštěné rysy. Jeho konání je uvěřitelné, dokáže získat soucit i obdiv. Civilisticky, bez přehnaných karikujících prvků film se soustředí na období, kdy se účastnil soutěže na výzdobu Národního divadla.

    10
  • Okouzlená
    Okouzlená (1942)
    FilmRole: Hojtaša
    58%
    11
  • 12
  • Sedmá velmoc
    Sedmá velmoc (1933)
    FilmRole: šéf naší špionáže
    55%
    13
  • 14
  • Směry života
    Směry života (1940)
    FilmRole: statkář Malík
    Chudobný student, jemuž rodiče umožnili studovat i za tu cenu, že přišli o všechen majetek, je zprvu vzorem ohleduplné morálky i cílevědomosti. Snaží se co nejrychleji dokončit studia, nezištně pomůže kamarádu v nouzi, aby se dostal zpět na správnou cestu. Jenže zklamání z nešťastné lásky, kterou zahořel k povrchní a lehkomyslné tanečnici, se právě jemu málem stane osudné. Film vznikl podle již zvetšené divadelní předlohy F.X.Svobody, která sice byla přenesena do současnosti, avšak více věrohodnosti tím nezískala.
    Žánry:Drama
    48%
    Chudobný student, jemuž rodiče umožnili studovat i za tu cenu, že přišli o všechen majetek, je zprvu vzorem ohleduplné morálky i cílevědomosti. Snaží se co nejrychleji dokončit studia, nezištně pomůže kamarádu v nouzi, aby se dostal zpět na správnou cestu. Jenže zklamání z nešťastné lásky, kterou zahořel k povrchní a lehkomyslné tanečnici, se právě jemu málem stane osudné. Film vznikl podle již zvetšené divadelní předlohy F.X.Svobody, která sice byla přenesena do současnosti, avšak více věrohodnosti tím nezískala.
    Žánry:Drama
    15