Jiří Šlitr: Nejlepší filmy
a seriály

6.7

Jiří Šlitr: Filmy a seriály

  • Černý Petr
    Černý Petr (1964)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • iTunes
    • +1
    Hrdinou filmu je 16-letý Petr Vaněk, který nastupuje jako učeň do potravinářské samoobsluhy. Na příkaz vedoucího má dohlížet na to, aby se v obchodě nekradlo. Doma ho otec neustále poučuje o tom jak se má chovat. Na plovárně se seznamuje se dvěma zednickými učni a najde si tu také svou první lásku. Čeká jej však mnoho problémů, které musí sám vyřešit. Scénář je tvořen mozaikou situací a rozhovorů, kterými prochází hlavní hrdina. Režisér se snažil o zachycení pocitů mládeže a jejich vztahů ke svému okolí. Záběry se vyznačují dokumentaristickým stylem, dialogy připomínají záznamy autentických rozhovorů.
    Žánry:DramaKomedie
    81%
    Hrdinou filmu je 16-letý Petr Vaněk, který nastupuje jako učeň do potravinářské samoobsluhy. Na příkaz vedoucího má dohlížet na to, aby se v obchodě nekradlo. Doma ho otec neustále poučuje o tom jak se má chovat. Na plovárně se seznamuje se dvěma zednickými učni a najde si tu také svou první lásku. Čeká jej však mnoho problémů, které musí sám vyřešit. Scénář je tvořen mozaikou situací a rozhovorů, kterými prochází hlavní hrdina. Režisér se snažil o zachycení pocitů mládeže a jejich vztahů ke svému okolí. Záběry se vyznačují dokumentaristickým stylem, dialogy připomínají záznamy autentických rozhovorů.
    Žánry:DramaKomedie
    1
  • Sedmikrásky
    Sedmikrásky (1966)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • KVIFF TV
    • +1
    Protože se na světě všechno kazí, rozhodnou se Marie a Marie být také zkažené. S tímto mottem hrají obě dívky hru na vadí - nevadí a nevratnými gesty destruují své okolí. Pro vlastní pobavení jsou schopné udělat téměř vše a neváhají pro tyto účely využívat i muže. Lidé si jich ale příliš nevšímají. Posedlost destrukcí kulminuje závěrečnou sekvencí, v níž Marie a Marie ničí luxusní hotelovou hostinu. Houpají se na křišťálových lustrech, ze kterých padají rovnou do řeky a topí se. Marně škemrají o záchranu s tím, že už nechtějí být zkažené. Nakonec přece jen dostávají šanci vrátit se do zdevastovaného sálu. Obě slibují, že budou hodné a pracovité a snaží se vrátit vše do původního stavu. Výsledek však vyznívá ještě více katastrofálněji...
    74%
    Protože se na světě všechno kazí, rozhodnou se Marie a Marie být také zkažené. S tímto mottem hrají obě dívky hru na vadí - nevadí a nevratnými gesty destruují své okolí. Pro vlastní pobavení jsou schopné udělat téměř vše a neváhají pro tyto účely využívat i muže. Lidé si jich ale příliš nevšímají. Posedlost destrukcí kulminuje závěrečnou sekvencí, v níž Marie a Marie ničí luxusní hotelovou hostinu. Houpají se na křišťálových lustrech, ze kterých padají rovnou do řeky a topí se. Marně škemrají o záchranu s tím, že už nechtějí být zkažené. Nakonec přece jen dostávají šanci vrátit se do zdevastovaného sálu. Obě slibují, že budou hodné a pracovité a snaží se vrátit vše do původního stavu. Výsledek však vyznívá ještě více katastrofálněji...
    2
  • Kdyby tisíc klarinetů
    Kdyby tisíc klarinetů (1964)
    FilmRole: parašutista
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    Vojín Schulze (J. Menzel), smolař a klarinetista v jedné osobě, jednoho dne dezertuje před vojenským drilem. Na chvíli najde azyl ve škole nedalekého lázeňského města Alkalis. Tam právě přijede štáb nezávislé televizní společnosti Televis, vedený režisérkou Terezou (J. Brejchová). Ta má natočit reportáž o odhalení sochy J. S. Bacha. Mrtvý velikán však toho dne způsobí neobvyklý zázrak: zachrání klarinetistu Schulzeho před zastřelením, a to tak, že promění zbraně všech zdejších vojáků v hudební nástroje. Tereza tak místo původní nezáživné reportáže odvysílá senzační zprávy o zázraku. A protože vysílání má mimořádný divácký úspěch, dostane dívka za úkol uspořádat do druhého dne velkolepou televizní revui. Pomohou jí k tomu populární pěvecké hvězdy (K. Gott, H. Hegerová), členové televizního baletu, ale také někteří vojáci, kteří našli v hudbě zalíbení (W. Matuška, J. Šlitr, J. Suchý...). Nepřátelé z ministerstva války však nezahálejí. Kují různé diverzní plány a mimo jiné vysílají do kasáren elitní přepadový oddíl, ovládající balet... Slavný český muzikál z roku 1964 vznikl podle stejnojmenného divadelního "leporela" Jiřího Suchého, které mělo premiéru v prosinci 1958 v Divadle Na zábradlí. (Česká televize)
    73%
    Vojín Schulze (J. Menzel), smolař a klarinetista v jedné osobě, jednoho dne dezertuje před vojenským drilem. Na chvíli najde azyl ve škole nedalekého lázeňského města Alkalis. Tam právě přijede štáb nezávislé televizní společnosti Televis, vedený režisérkou Terezou (J. Brejchová). Ta má natočit reportáž o odhalení sochy J. S. Bacha. Mrtvý velikán však toho dne způsobí neobvyklý zázrak: zachrání klarinetistu Schulzeho před zastřelením, a to tak, že promění zbraně všech zdejších vojáků v hudební nástroje. Tereza tak místo původní nezáživné reportáže odvysílá senzační zprávy o zázraku. A protože vysílání má mimořádný divácký úspěch, dostane dívka za úkol uspořádat do druhého dne velkolepou televizní revui. Pomohou jí k tomu populární pěvecké hvězdy (K. Gott, H. Hegerová), členové televizního baletu, ale také někteří vojáci, kteří našli v hudbě zalíbení (W. Matuška, J. Šlitr, J. Suchý...). Nepřátelé z ministerstva války však nezahálejí. Kují různé diverzní plány a mimo jiné vysílají do kasáren elitní přepadový oddíl, ovládající balet... Slavný český muzikál z roku 1964 vznikl podle stejnojmenného divadelního "leporela" Jiřího Suchého, které mělo premiéru v prosinci 1958 v Divadle Na zábradlí. (Česká televize)
    3
  • Konec jasnovidce
    Konec jasnovidce (1957)
    Film
    Už v druhé půli 50. let vzniklo několik filmů, které s kritickou výsměšností glosovaly soudobou socialistickou realitu. Ač z dnešního pohledu neškodné, tehdy si okamžitě vykoledovaly zákaz. Nejznámější z těchto děl je satirická pohádka Tři přání. Také krátkometrážní satira Konec jasnovidce se uchyluje k pohádkové nadsázce: zcela vážně pojednává o tom, jak v socialismu je i soukromá věštírna zařazena do komunálních služeb, podřízena byrokracii a svázána jednotným ceníkem. Jenže zákazníci nejsou úplně spokojeni, takže \"zespolečenštělý\" věštec se nakonec věnuje melouchům, aby po mechanicky vykonávaném zaměstnání každého uspokojil zaručeným nahlédnutím do budoucnosti.
    71%
    Už v druhé půli 50. let vzniklo několik filmů, které s kritickou výsměšností glosovaly soudobou socialistickou realitu. Ač z dnešního pohledu neškodné, tehdy si okamžitě vykoledovaly zákaz. Nejznámější z těchto děl je satirická pohádka Tři přání. Také krátkometrážní satira Konec jasnovidce se uchyluje k pohádkové nadsázce: zcela vážně pojednává o tom, jak v socialismu je i soukromá věštírna zařazena do komunálních služeb, podřízena byrokracii a svázána jednotným ceníkem. Jenže zákazníci nejsou úplně spokojeni, takže \"zespolečenštělý\" věštec se nakonec věnuje melouchům, aby po mechanicky vykonávaném zaměstnání každého uspokojil zaručeným nahlédnutím do budoucnosti.
    4
  • Nevěsta
    Nevěsta (1970)
    Film
    Experimentálně zaměřená hříčka zbavená jakékoli psychologizace se upíná k naivistickému pohledu - v této poloze Jiří Suchý vypráví o putování osmnáctileté dívky, která opustí práci v drůbežářském provozu a vydá se hledat manžela. Věštba, jíž věří, totiž stanovila, že se musí vdát přesně 23. října. Na filmu je patrné, že režisér má zkušenosti s divadelním tvarem, ale nikoli s filmovým vyjadřováním. Proto je výsledek značně těžkopádný, a to navzdory zdůrazňované poetičnosti. Režisérově stylizaci se snaží přizpůsobit i herci se začínající Martou Vančurovou v čele.
    Žánry:DramaKomedie
    66%
    Experimentálně zaměřená hříčka zbavená jakékoli psychologizace se upíná k naivistickému pohledu - v této poloze Jiří Suchý vypráví o putování osmnáctileté dívky, která opustí práci v drůbežářském provozu a vydá se hledat manžela. Věštba, jíž věří, totiž stanovila, že se musí vdát přesně 23. října. Na filmu je patrné, že režisér má zkušenosti s divadelním tvarem, ale nikoli s filmovým vyjadřováním. Proto je výsledek značně těžkopádný, a to navzdory zdůrazňované poetičnosti. Režisérově stylizaci se snaží přizpůsobit i herci se začínající Martou Vančurovou v čele.
    Žánry:DramaKomedie
    5
  • Bylo nás deset
    Bylo nás deset (1963)
    FilmRole: Milan Říhal
    66%
    6
  • Zločin v šantánu
    Zločin v šantánu (1968)
    FilmRole: Vilém
    • VOYO
    • Canal+
    Zločin v šantánu * Jiří Menzel ve svém méně známém filmu oživil někdejší detektivní šarády, ale současně jim vtiskl hravou, poetickou nadsázku. Na scénáři totiž vedle Josefa Škvoreckého spolupracoval i Jiří Suchý, hudbu složil Jiří Šlitr. Trochu nesourodě jsou tu rozehrány motivy jak věčného studenta práv, tak politické pletky chránící dobrou pověst záletného ministra, ale především nástrahy zdánlivě jednoduchého kriminálního případu. Pátrání po zloději vzácného šperku a poté po pachateli vraždy se však stává jen záminkou pro rozehrání groteskních příhod a v neposlední řadě i písniček. Zdánlivá nezávaznost však prozrazuje i tragické podtexty, neboť nic není tak nevinné, jak to původně vypadalo. V herecké sestavě zaujmou zejména mistrovské miniatury Vlastimila Brodského, Jana Libíčka či Rudolfa Hrušínského.
    65%
    Zločin v šantánu * Jiří Menzel ve svém méně známém filmu oživil někdejší detektivní šarády, ale současně jim vtiskl hravou, poetickou nadsázku. Na scénáři totiž vedle Josefa Škvoreckého spolupracoval i Jiří Suchý, hudbu složil Jiří Šlitr. Trochu nesourodě jsou tu rozehrány motivy jak věčného studenta práv, tak politické pletky chránící dobrou pověst záletného ministra, ale především nástrahy zdánlivě jednoduchého kriminálního případu. Pátrání po zloději vzácného šperku a poté po pachateli vraždy se však stává jen záminkou pro rozehrání groteskních příhod a v neposlední řadě i písniček. Zdánlivá nezávaznost však prozrazuje i tragické podtexty, neboť nic není tak nevinné, jak to původně vypadalo. V herecké sestavě zaujmou zejména mistrovské miniatury Vlastimila Brodského, Jana Libíčka či Rudolfa Hrušínského.
    7
  • Strakatí andělé
    Strakatí andělé (1964)
    Film
    57%
    8
  • Dobře placená procházka
    Dobře placená procházka (2009)
    Film
    Mladý manželský pár Uli a Vanilka se právě rozvádí a toho času bydlí každý v jedné polovině bytu. Podivnou atmosféru naruší Advokát, který přichází manžele poučit o rozvodovém řízení a velkolepě rozvody opěvuje. Situace se ale začne komplikovat s příchodem dalšího narušitele – Listonoše, který přináší záhadný telegram z Liverpoolu. Ten oznamuje, že Vanilčina bohatá Teta zemřela, a dosud nenarozené dítě Vanilky a Uliho zdědí milion liber. Uli s Vanilkou se vzhledem k naději na velké bohatství začínají usmiřovat. O Vanilku se ale začíná ucházet i Advokát, protože dle jeho slov na otci z právního hlediska nezáleží. Vanilka hledá záchranu i rafinované vyřešení situace u nesmělého Listonoše. Vášnivě ho svádí, ale Listonoš nic nechápe a snaží se Vanilce uniknout. V největším zmatku vytáhne další telegram, ve kterém Teta vzkazuje, že právě přilétá. Vanilka, Uli, Listonoš i Advokát překvapeně hledí na živou Tetu, která vchází do dveří a s ní také veškeré bohatství a přepych.Advokát se druhého dne ráno letmo zastavuje v bytě u Vanilky a Uliho, ale věnuje se spíše Tetě, která chce probrat záležitost závěti. Teta se rozhodla závěť změnit tak, aby každé dítě Vanilky a Uliho zdědilo milion, což Advokáta přivádí až k básnickému nadšení a začne se Tetě dvořit. Uli Tetu nemile překvapí zprávou o rozvodu, ale vzápětí i on se nechá okouzlit jejím bohatstvím. Když Uliho opilé svádění přeruší rozhořčená Vanilka, uklidňuje ji Teta šekem na milion liber a před zraky všech umírá. Uli a Advokát znovu mění cíl zájmu a přesvědčují Vanilku, že jsou těmi pravými, se nimiž by měla spojit život. Vanilka znovu hledá spásu u Listonoše, který ale před ní opět prchá a nakonec jí záhadně zmizí. Stejně jako bohatství, Teta i dobrácký Listonoš se všechno ukázalo být jen iluzí, jen divadelním přeludem. (oficiální text distributora)
    Žánry:Hudební
    56%
    Mladý manželský pár Uli a Vanilka se právě rozvádí a toho času bydlí každý v jedné polovině bytu. Podivnou atmosféru naruší Advokát, který přichází manžele poučit o rozvodovém řízení a velkolepě rozvody opěvuje. Situace se ale začne komplikovat s příchodem dalšího narušitele – Listonoše, který přináší záhadný telegram z Liverpoolu. Ten oznamuje, že Vanilčina bohatá Teta zemřela, a dosud nenarozené dítě Vanilky a Uliho zdědí milion liber. Uli s Vanilkou se vzhledem k naději na velké bohatství začínají usmiřovat. O Vanilku se ale začíná ucházet i Advokát, protože dle jeho slov na otci z právního hlediska nezáleží. Vanilka hledá záchranu i rafinované vyřešení situace u nesmělého Listonoše. Vášnivě ho svádí, ale Listonoš nic nechápe a snaží se Vanilce uniknout. V největším zmatku vytáhne další telegram, ve kterém Teta vzkazuje, že právě přilétá. Vanilka, Uli, Listonoš i Advokát překvapeně hledí na živou Tetu, která vchází do dveří a s ní také veškeré bohatství a přepych.Advokát se druhého dne ráno letmo zastavuje v bytě u Vanilky a Uliho, ale věnuje se spíše Tetě, která chce probrat záležitost závěti. Teta se rozhodla závěť změnit tak, aby každé dítě Vanilky a Uliho zdědilo milion, což Advokáta přivádí až k básnickému nadšení a začne se Tetě dvořit. Uli Tetu nemile překvapí zprávou o rozvodu, ale vzápětí i on se nechá okouzlit jejím bohatstvím. Když Uliho opilé svádění přeruší rozhořčená Vanilka, uklidňuje ji Teta šekem na milion liber a před zraky všech umírá. Uli a Advokát znovu mění cíl zájmu a přesvědčují Vanilku, že jsou těmi pravými, se nimiž by měla spojit život. Vanilka znovu hledá spásu u Listonoše, který ale před ní opět prchá a nakonec jí záhadně zmizí. Stejně jako bohatství, Teta i dobrácký Listonoš se všechno ukázalo být jen iluzí, jen divadelním přeludem. (oficiální text distributora)
    Žánry:Hudební
    9
  • Žalobníci
    Žalobníci (1960)
    FilmRole: Včely; Marnivá sestřenice
    54%
    10
  • Začít znova
    Začít znova (1963)
    Film
    49%
    11
  • Jonáš a Melicharová
    Jonáš a Melicharová (1986)
    Film
    • VOYO
    49%
    12
  • Jonáš II. aneb Jak je důležité míti Melicharovou
    Jonáš II. aneb Jak je důležité míti Melicharovou (1988)
    Film
    48%
    13