Isabelle Huppert: Nejlepší filmy
a seriály

7.3

Isabelle Huppert: Filmy a seriály

  • Obřad
    Obřad (1995)
    FilmRole: Jeanne

    Slavnost je paralelou světa, ve kterém mentální a sociální zaostalost, závist a primitivní arogance plodí zlo, které dokáže dohnat jeho nositele až k těm nejhrůznějším činům. Rodina ze střední buržoazní vrstvy najde na inzerát dívku, která se má starat o jejich dům a domácnost. Zprvu se zdá, že Sophie je učiněný poklad. Skvěle vaří, uklízí a pečlivě plní veškeré příkazy paní domu, pokud... nejsou napsané. Sophie má totiž těžkou dyslexii a neumí číst ani psát. Svůj handicap se snaží za každou cenu skrývat, což jí přináší mnohá psychická traumata. Doslova se na ni nalepí Jeanne, žena z pošty, která ráda odhaluje lidská tajemství a svou průměrnost si vynahrazuje drzostí a arogancí. Obě dívky se spřátelí a vzájemně přiživují svou nenávist k bohatým Sophiiným zaměstnavatelům, k jejich vzdělání, určité nadřazenosti a kultivovanosti.

    76%

    Slavnost je paralelou světa, ve kterém mentální a sociální zaostalost, závist a primitivní arogance plodí zlo, které dokáže dohnat jeho nositele až k těm nejhrůznějším činům. Rodina ze střední buržoazní vrstvy najde na inzerát dívku, která se má starat o jejich dům a domácnost. Zprvu se zdá, že Sophie je učiněný poklad. Skvěle vaří, uklízí a pečlivě plní veškeré příkazy paní domu, pokud... nejsou napsané. Sophie má totiž těžkou dyslexii a neumí číst ani psát. Svůj handicap se snaží za každou cenu skrývat, což jí přináší mnohá psychická traumata. Doslova se na ni nalepí Jeanne, žena z pošty, která ráda odhaluje lidská tajemství a svou průměrnost si vynahrazuje drzostí a arogancí. Obě dívky se spřátelí a vzájemně přiživují svou nenávist k bohatým Sophiiným zaměstnavatelům, k jejich vzdělání, určité nadřazenosti a kultivovanosti.

    1
  • Pan Dupont
    Pan Dupont (1975)
    FilmRole: Brigitte Colin
    Georges Lajoie vlastní kavárnu v Paříži. Jako každé léto se Georges, jeho žena Ginette a dospělý syn Léon vydávají na dovolenou do kempu U Louloua, kde se setkávají s rodinou Schumacherových (jejichž otec je soudní vykonavatel) a rodinou Colinových (prodávají podprsenky na trzích). Letos je jejich klid trochu narušen blízkostí staveniště, kde jsou zaměstnáni zahraniční dělníci. Padají xenofobní poznámky. Jednoho večera na plese vypukne rvačka mezi Lajoiem, Albertem Schumacherem a dvěma alžírskými dělníky...
    Žánry:Drama
    75%
    Georges Lajoie vlastní kavárnu v Paříži. Jako každé léto se Georges, jeho žena Ginette a dospělý syn Léon vydávají na dovolenou do kempu U Louloua, kde se setkávají s rodinou Schumacherových (jejichž otec je soudní vykonavatel) a rodinou Colinových (prodávají podprsenky na trzích). Letos je jejich klid trochu narušen blízkostí staveniště, kde jsou zaměstnáni zahraniční dělníci. Padají xenofobní poznámky. Jednoho večera na plese vypukne rvačka mezi Lajoiem, Albertem Schumacherem a dvěma alžírskými dělníky...
    Žánry:Drama
    2
  • Láska
    Láska (2012)
    FilmRole: Eva Laurent
    • Max
    • iTunes
    • KVIFF TV
    Georges a Anna jsou osmdesátníci, ale ještě nepociťují tíhu let. Oba vyučovali hudbu a z jejich živého rozhovoru po návštěvě koncertu je patrné, že je vždy spojoval soulad. Jejich dcera žije s rodinou v cizině. Jednoho dne postihne Annu výpadek paměti, první signál onemocnění. Georges se tak ocitne před tvrdou zkouškou. Ač sám starý a zesláblý, odmítá řešení navrhované pragmatickou dcerou. V době, kdy se pojem láska často kryje s představou sexuálního uspokojení, natočil Michael Haneke film o staré dvojici, která nepřestala cítit skutečnou lásku ani po dlouhém soužití. Bez ní by Georges nemohl o Annu pečovat doslova do posledního dechu. A jeho závěrečný akt, jakkoli extrémní, nelze chápat jinak než jako projev lásky. Meditace o stáří a umírání nemůže být veselá, ale díky tvůrci a představitelům je nezapomenutelná. (MFF Karlovy Vary)
    74%
    Georges a Anna jsou osmdesátníci, ale ještě nepociťují tíhu let. Oba vyučovali hudbu a z jejich živého rozhovoru po návštěvě koncertu je patrné, že je vždy spojoval soulad. Jejich dcera žije s rodinou v cizině. Jednoho dne postihne Annu výpadek paměti, první signál onemocnění. Georges se tak ocitne před tvrdou zkouškou. Ač sám starý a zesláblý, odmítá řešení navrhované pragmatickou dcerou. V době, kdy se pojem láska často kryje s představou sexuálního uspokojení, natočil Michael Haneke film o staré dvojici, která nepřestala cítit skutečnou lásku ani po dlouhém soužití. Bez ní by Georges nemohl o Annu pečovat doslova do posledního dechu. A jeho závěrečný akt, jakkoli extrémní, nelze chápat jinak než jako projev lásky. Meditace o stáří a umírání nemůže být veselá, ale díky tvůrci a představitelům je nezapomenutelná. (MFF Karlovy Vary)
    3
  • Ženská záležitost
    Ženská záležitost (1988)
    FilmRole: Marie Latour
    74%
    4
  • César a Rosalie
    César a Rosalie (1972)
    FilmRole: Marité
    Příběh milostného trojúhelníku a zrodu jednoho přátelství. César, společenský a energický muž, stojí v čele firmy obchodující s železným šrotem. Miluje Rosalii, která má velmi blízko ke své rodině. Rosalie teď sice žije s Césarem, ale je tu ještě David. David je umělec a Rosaliin bývalý milenec, který se jí zapsal hluboko do srdce. Z mužů soupeřících o stejnou ženu se nakonec stávají přátelé. (FFF)
    73%
    Příběh milostného trojúhelníku a zrodu jednoho přátelství. César, společenský a energický muž, stojí v čele firmy obchodující s železným šrotem. Miluje Rosalii, která má velmi blízko ke své rodině. Rosalie teď sice žije s Césarem, ale je tu ještě David. David je umělec a Rosaliin bývalý milenec, který se jí zapsal hluboko do srdce. Z mužů soupeřících o stejnou ženu se nakonec stávají přátelé. (FFF)
    5
  • Pianistka
    Pianistka (2001)
    FilmRole: Erika Kohutová
    • KVIFF TV
    Zralá třicátnice a brilantní profesorka klavíru Erika Kohut (Isabelle Huppert) vede trojí život. Zatímco ve dne je váženou osobností pedagogického sboru Vídeňské konzervatoře, večer ukájí svou zvrhlou sexualitu v obchodech s nejhrubším pornem, šmírováním mileneckých párů a masochistickým sebezraňováním. Třetí podobou její existence je vypjaté soužití s tyranskou matkou (Annie Girardot), plné brutálních hádek a vášnivého usmiřování. Erika přesto dokáže udržet svůj bizarní životní styl pod kontrolou až do chvíle, kdy se seznámí s pohledným a talentovaným studentem Walterem (Benoît Magimel). Oboustranná citová náklonnost záhy narazí na neschopnost Eriky navázat normální erotický vztah. Její temné vášně promění rodící se lásku v trýznivé peklo. Kontroverzní PIANISTKA byla s příznivým ohlasem uvedena na MFF Cannes. Oba hlavní představitelé Isabelle Huppert a Benoît Magimel obdrželi Ceny pro nejlepší herce, zatímco režisér Michael Haneke získal za svůj film Velkou cenu poroty.
    72%
    Zralá třicátnice a brilantní profesorka klavíru Erika Kohut (Isabelle Huppert) vede trojí život. Zatímco ve dne je váženou osobností pedagogického sboru Vídeňské konzervatoře, večer ukájí svou zvrhlou sexualitu v obchodech s nejhrubším pornem, šmírováním mileneckých párů a masochistickým sebezraňováním. Třetí podobou její existence je vypjaté soužití s tyranskou matkou (Annie Girardot), plné brutálních hádek a vášnivého usmiřování. Erika přesto dokáže udržet svůj bizarní životní styl pod kontrolou až do chvíle, kdy se seznámí s pohledným a talentovaným studentem Walterem (Benoît Magimel). Oboustranná citová náklonnost záhy narazí na neschopnost Eriky navázat normální erotický vztah. Její temné vášně promění rodící se lásku v trýznivé peklo. Kontroverzní PIANISTKA byla s příznivým ohlasem uvedena na MFF Cannes. Oba hlavní představitelé Isabelle Huppert a Benoît Magimel obdrželi Ceny pro nejlepší herce, zatímco režisér Michael Haneke získal za svůj film Velkou cenu poroty.
    6
  • Krajkářka
    Krajkářka (1977)
    FilmRole: Beatrice 'Pomme'
    72%
    7
  • Coup de torchon
    Coup de torchon (1981)
    FilmRole: Rose Mercaillou
    Ve Francii by pravděpodobně Lucien Cordier žil poklidným životem policisty s nějakou hodností a radoval se ze života. Kolonialismus, který převrací hodnoty zcela naruby, horké africké slunce a opovržení, které vůči Lucienovi neskrývají jak jeho nejbližší, tak nadřízení, dokonce i ti bílí „vlivní“ mu dávají najevo, že jako náčelník policie nemá nic vidět ani slyšet, zkrátka nemá překážet. Tenhle zničující koktejl vykoná své. V jednu chvíli se Lucien ptá sám sebe: „Kde je dobro? Kde je zlo? Člověk už nic neví. Tady to k ničemu není. Tak to zarezne, bude to tím podnebím.“ A začne si pomalu vyřizovat účty... Jak už to u Taverniera bývá, s výrazným hereckým obsazením, Philippe Noiret, obklopen dalšími francouzskými hvězdami, naprosto exceluje. Česká verze v čele s Miroslavem Donutilem nezůstává originálu nic dlužna.
    72%
    Ve Francii by pravděpodobně Lucien Cordier žil poklidným životem policisty s nějakou hodností a radoval se ze života. Kolonialismus, který převrací hodnoty zcela naruby, horké africké slunce a opovržení, které vůči Lucienovi neskrývají jak jeho nejbližší, tak nadřízení, dokonce i ti bílí „vlivní“ mu dávají najevo, že jako náčelník policie nemá nic vidět ani slyšet, zkrátka nemá překážet. Tenhle zničující koktejl vykoná své. V jednu chvíli se Lucien ptá sám sebe: „Kde je dobro? Kde je zlo? Člověk už nic neví. Tady to k ničemu není. Tak to zarezne, bude to tím podnebím.“ A začne si pomalu vyřizovat účty... Jak už to u Taverniera bývá, s výrazným hereckým obsazením, Philippe Noiret, obklopen dalšími francouzskými hvězdami, naprosto exceluje. Česká verze v čele s Miroslavem Donutilem nezůstává originálu nic dlužna.
    8
  • Pomsta mrtvého muže
    Pomsta mrtvého muže (2013)
    FilmRole: Valentine Louzon
    • Oneplay
    • SledovaniTV
    Pomsta mrtvého muže je napínavý akční thriller s milostnou zápletkou, který se odehrává ve zločineckém podsvětí New Yorku. Victor je pravou rukou kriminálního bosse jménem Alphonse, jehož gang se právě potýká s problémem. Někdo totiž systematicky zabíjí jeho členy a dokonce vyhrožuje samotnému Alphonsovi. Po stopách neznámého útočníka se vydává Victorův přítel Darcy, který cítí šanci zavděčit se Alphonsovi a postoupit v hierarchii organizace. Uprostřed toho se Victor seznamuje s Beatrice, tajemnou Francouzku, která žije se svou matkou, Valentine, ve věžáku kousek od Victora. Oba si nesou svá tajemství, oběma život uštědřil tvrdé rány a oba mají své důvody toužit po pomstě. Ale teprve vzájemná přitažlivost a vášeň jim dodá sílu uskutečnit krvavý očistný plán odplaty.
    71%
    Pomsta mrtvého muže je napínavý akční thriller s milostnou zápletkou, který se odehrává ve zločineckém podsvětí New Yorku. Victor je pravou rukou kriminálního bosse jménem Alphonse, jehož gang se právě potýká s problémem. Někdo totiž systematicky zabíjí jeho členy a dokonce vyhrožuje samotnému Alphonsovi. Po stopách neznámého útočníka se vydává Victorův přítel Darcy, který cítí šanci zavděčit se Alphonsovi a postoupit v hierarchii organizace. Uprostřed toho se Victor seznamuje s Beatrice, tajemnou Francouzku, která žije se svou matkou, Valentine, ve věžáku kousek od Victora. Oba si nesou svá tajemství, oběma život uštědřil tvrdé rány a oba mají své důvody toužit po pomstě. Ale teprve vzájemná přitažlivost a vášeň jim dodá sílu uskutečnit krvavý očistný plán odplaty.
    9
  • Buzíci
    Buzíci (1974)
    FilmRole: Jacqueline
    Dva pobudové - Jean-Claude (Gérard Depardieu) a Pierrot (Patrick Dewaere) se bezcílně potulují Francií a berou si, na co zrovna dostanou chuť. Když chtějí ukrást auto jednoho holiče, jsou překvapeni majitelem. Společně s Marie-Ange (Miou-Miou), letargickou holičovou přítelkyní, se jim podaří utéct, přičemž je Pierrot postřelen. Jean-Claude ho nechá ošetřit, za což se dotyčnému lékaři odvděčí důkladným vybílením bytu. Šílená a nespoutaná cesta plná sexuálních dobrodružství a překračování zákonů, jak se jen dá, může pokračovat... (Pohrobek)
    71%
    Dva pobudové - Jean-Claude (Gérard Depardieu) a Pierrot (Patrick Dewaere) se bezcílně potulují Francií a berou si, na co zrovna dostanou chuť. Když chtějí ukrást auto jednoho holiče, jsou překvapeni majitelem. Společně s Marie-Ange (Miou-Miou), letargickou holičovou přítelkyní, se jim podaří utéct, přičemž je Pierrot postřelen. Jean-Claude ho nechá ošetřit, za což se dotyčnému lékaři odvděčí důkladným vybílením bytu. Šílená a nespoutaná cesta plná sexuálních dobrodružství a překračování zákonů, jak se jen dá, může pokračovat... (Pohrobek)
    10
  • Paní Harrisová jede do Paříže
    Paní Harrisová jede do Paříže (2022)
    FilmRole: Claudine Colbertová
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    • +1
    V padesátých letech žije v Londýně paní Harrisová, ovdovělá uklízečka, která se bláznivě zamiluje do šatů oděvní značky Dior. Její vášeň jde až tak daleko, že se rozhodne, že musí mít své vlastní. Pracuje ze všech sil, hladoví a hazarduje, aby získala dost finančních prostředků na uskutečnění svého snu. Když se tak stane, vydá se na cestu do Paříže, která změní nejen ji, ale i samotnou budoucnost domu Dior.
    71%
    V padesátých letech žije v Londýně paní Harrisová, ovdovělá uklízečka, která se bláznivě zamiluje do šatů oděvní značky Dior. Její vášeň jde až tak daleko, že se rozhodne, že musí mít své vlastní. Pracuje ze všech sil, hladoví a hazarduje, aby získala dost finančních prostředků na uskutečnění svého snu. Když se tak stane, vydá se na cestu do Paříže, která změní nejen ji, ale i samotnou budoucnost domu Dior.
    11
  • Nejcennější co mám
    Nejcennější co mám (1976)
    FilmRole: Élisabeth Gailland
    71%
    12
  • Violette Nozière
    Violette Nozière (1978)
    FilmRole: Violette Nozière
    70%
    13
  • Soukromý majetek
    Soukromý majetek (2006)
    FilmRole: Pascale
    Rozvedená Pascale žije se svými syny, dvojčaty, ve venkovském sídle. Jednoho dne se rozhodne dům prodat a zařídit se pro sebe. Když domů pozve i svého nového přítele, její vztah se syny se vyhrocuje. Otevírá se otázka samostatnosti dětí a jejich schopnosti být bez matky. Film o nevyřešených rodinných křivdách a strachu z nového je intimním dramatem založeným na hereckých výkonech Isabelle Huppertové a bratrů Renierových. Komorní atmosféru dotváří statická kamera. Tíhu nevyřčeného zdůrazňuje voyeurské pozorování postav při běžných domácích činnostech, jako je večeře. Snímek nejvíce zarazí otevřeností vztahu matky a synů v intimních chvílích a nedostatkem komunikačních schopností při vyjadřování emocí.
    [Zdroj: Febiofest 2008]
    Žánry:Drama
    70%
    Rozvedená Pascale žije se svými syny, dvojčaty, ve venkovském sídle. Jednoho dne se rozhodne dům prodat a zařídit se pro sebe. Když domů pozve i svého nového přítele, její vztah se syny se vyhrocuje. Otevírá se otázka samostatnosti dětí a jejich schopnosti být bez matky. Film o nevyřešených rodinných křivdách a strachu z nového je intimním dramatem založeným na hereckých výkonech Isabelle Huppertové a bratrů Renierových. Komorní atmosféru dotváří statická kamera. Tíhu nevyřčeného zdůrazňuje voyeurské pozorování postav při běžných domácích činnostech, jako je večeře. Snímek nejvíce zarazí otevřeností vztahu matky a synů v intimních chvílích a nedostatkem komunikačních schopností při vyjadřování emocí.
    [Zdroj: Febiofest 2008]
    Žánry:Drama
    14
  • Gulliverovy cesty
    Gulliverovy cesty (1996)
    SeriálRole: Houyhnhnm Mistress (hlas)
    69%
    15
  • Okno z ložnice
    Okno z ložnice (1987)
    FilmRole: Sylvie Wentworthová
    69%
    16
  • Dědičky
    Dědičky (1980)
    FilmRole: Irén
    69%
    17
  • Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona
    Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona (2013)
    Film
    Jak je možné různě vnímat stejný příběh a krizi vztahu dvou lidí? Jak se liší jeho a její pohled na jednu a tutéž událost? Jak odlišně mohou vnímat společně prožitou tragédii? Odpověď hledá ojedinělý a ambiciózní koncept jednoho příběhu ve dvou filmech, jejichž název se liší jen jedním písmenkem: Zmizení Eleanor Rigbyové: On a Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona. Díky nim můžeme sledovat subjektivní prožívání lásky, emocí a vyrovnávání se s osobní tragédií. Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopeni a opuštěni. Ztrácejí schopnost pochopit jeden druhého. Ve snímku Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Ve filmu a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Tyto dva subjektivně popisované pohledy dvou lidí vynikajícím způsobem ztvárnili James McAvoy a Jessica Chastain. Režisér Benson jejich obsazení komentoval: „Jakmile jsme přesvědčili Jessicu, hned jsem věděl, že chci, aby Conora hrál James McAvoy. Jejich propojení je pro film zásadní.“ (CinemArt)
    Žánry:Drama
    Režie:Ned Benson
    69%
    Jak je možné různě vnímat stejný příběh a krizi vztahu dvou lidí? Jak se liší jeho a její pohled na jednu a tutéž událost? Jak odlišně mohou vnímat společně prožitou tragédii? Odpověď hledá ojedinělý a ambiciózní koncept jednoho příběhu ve dvou filmech, jejichž název se liší jen jedním písmenkem: Zmizení Eleanor Rigbyové: On a Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona. Díky nim můžeme sledovat subjektivní prožívání lásky, emocí a vyrovnávání se s osobní tragédií. Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopeni a opuštěni. Ztrácejí schopnost pochopit jeden druhého. Ve snímku Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Ve filmu a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Tyto dva subjektivně popisované pohledy dvou lidí vynikajícím způsobem ztvárnili James McAvoy a Jessica Chastain. Režisér Benson jejich obsazení komentoval: „Jakmile jsme přesvědčili Jessicu, hned jsem věděl, že chci, aby Conora hrál James McAvoy. Jejich propojení je pro film zásadní.“ (CinemArt)
    Žánry:Drama
    Režie:Ned Benson
    18
  • Nebeská brána
    Nebeská brána (1980)
    FilmRole: Ella Watsonová
    Americký western Nebeská brána patří v dosavadní historii filmového Hollywoodu mezi realizačně nejdražší tituly a zároveň je řazen mezi díla se značně skandální pověstí. V roce 1980, kdy ho natočil režisér Michael Cimino, stál 44 milionů dolarů. Díky takové neobvyklé finanční velkorysosti produkční firmy United Artists bylo natočeno obrovské množství materiálu, z něhož po závěrečném násilném sestřihu vzniklo dílo - i tak podstatně přesahující běžnou stopáž celovečerního filmu. Film je rozsáhlá epická freska z Divokého západu. V popředí stojí šerif James Averill, majitelka veřejného domu Ella a dobrodruh Nat. Tuto trojici spojuje i rozděluje vzdělání, láska, přátelství i rozdílný přístup k životu. Na pozadí jejich příběhu se odvíjí dramatický spor mezi starousedlými farmáři hájícími nabytý majetek a přistěhovalci, hledajícími místo, kde by mohli znovu začít žít se svými rodinami... V době svého uvedení šokoval film Američany svou otevřeností, s níž připomínal jednu neslavnou epizodu z doby dobývání Západu. Dodnes nepochybně zůstává zajímavý vzhledem k hvězdnému obsazení hlavních rolí.
    68%
    Americký western Nebeská brána patří v dosavadní historii filmového Hollywoodu mezi realizačně nejdražší tituly a zároveň je řazen mezi díla se značně skandální pověstí. V roce 1980, kdy ho natočil režisér Michael Cimino, stál 44 milionů dolarů. Díky takové neobvyklé finanční velkorysosti produkční firmy United Artists bylo natočeno obrovské množství materiálu, z něhož po závěrečném násilném sestřihu vzniklo dílo - i tak podstatně přesahující běžnou stopáž celovečerního filmu. Film je rozsáhlá epická freska z Divokého západu. V popředí stojí šerif James Averill, majitelka veřejného domu Ella a dobrodruh Nat. Tuto trojici spojuje i rozděluje vzdělání, láska, přátelství i rozdílný přístup k životu. Na pozadí jejich příběhu se odvíjí dramatický spor mezi starousedlými farmáři hájícími nabytý majetek a přistěhovalci, hledajícími místo, kde by mohli znovu začít žít se svými rodinami... V době svého uvedení šokoval film Američany svou otevřeností, s níž připomínal jednu neslavnou epizodu z doby dobývání Západu. Dodnes nepochybně zůstává zajímavý vzhledem k hvězdnému obsazení hlavních rolí.
    19
  • Zmizení Eleanor Rigbyové: On
    Zmizení Eleanor Rigbyové: On (2014)
    FilmRole: Mary Rigbyová
    Jak je možné různě vnímat stejný příběh a krizi vztahu dvou lidí? Jak se liší jeho a její pohled na jednu a tutéž událost? Jak odlišně mohou vnímat společně prožitou tragédii? Odpověď hledá ojedinělý a ambiciózní koncept jednoho příběhu ve dvou filmech, jejichž název se liší jen jedním písmenkem: Zmizení Eleanor Rigbyové: On a Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona. Díky nim můžeme sledovat subjektivní prožívání lásky, emocí a vyrovnávání se s osobní tragédií. Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopeni a opuštěni. Ve filmu Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Ve druhém snímku a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pak pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Tyto dva subjektivně popisované pohledy dvou lidí vynikajícím způsobem ztvárnili James McAvoy a Jessica Chastain. Režisér Benson jejich obsazení komentoval: „Jakmile jsme přesvědčili Jessicu, hned jsem věděl, že chci, aby Conora hrál James McAvoy. Jejich propojení je pro film zásadní.“ (CinemArt)
    Žánry:DramaRomantický
    68%
    Jak je možné různě vnímat stejný příběh a krizi vztahu dvou lidí? Jak se liší jeho a její pohled na jednu a tutéž událost? Jak odlišně mohou vnímat společně prožitou tragédii? Odpověď hledá ojedinělý a ambiciózní koncept jednoho příběhu ve dvou filmech, jejichž název se liší jen jedním písmenkem: Zmizení Eleanor Rigbyové: On a Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona. Díky nim můžeme sledovat subjektivní prožívání lásky, emocí a vyrovnávání se s osobní tragédií. Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopeni a opuštěni. Ve filmu Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Ve druhém snímku a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pak pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Tyto dva subjektivně popisované pohledy dvou lidí vynikajícím způsobem ztvárnili James McAvoy a Jessica Chastain. Režisér Benson jejich obsazení komentoval: „Jakmile jsme přesvědčili Jessicu, hned jsem věděl, že chci, aby Conora hrál James McAvoy. Jejich propojení je pro film zásadní.“ (CinemArt)
    Žánry:DramaRomantický
    20
  • The Disappearance of Eleanor Rigby: Her
    The Disappearance of Eleanor Rigby: Her (2014)
    FilmRole: Mary Rigby
    68%
    21
  • Palmes de M. Schutz, Les
    Palmes de M. Schutz, Les (1997)
    FilmRole: Marie Curie
    68%
    22
  • Dáma s kaméliemi
    Dáma s kaméliemi (1981)
    FilmRole: Alphonsine Plessisová
    Nezkušená čtrnáctiletá venkovanka Alphonsine přijíždí do Paříže s cílem proniknout do vrstvy bohatých měšťanů. K tomu však musí využít to jediné, co má: své tělo... Když psal Alexandre Dumas mladší v roce 1848 svůj slavný román Dáma s kaméliemi, inspiroval se vlastní láskou ke kurtizáně jménem Alphonsine Plessisová, se kterou prožil krátký a vášnivý románek, než v pouhých třiadvaceti letech podlehla tuberkulóze. Postavě mladé Alphonsine vnukl kromě pikantní zkaženosti i jistý neklid a křehkost. Ve vedlejších rolích Alphonsininých milenců se představuje plejáda hereckých hvězd, mezi jinými Fabrizio Bentivoglio, Bruno Ganz či Fernando Rey. Hudbu složil Bologniniho stálý spolupracovník Ennio Morricone, který se inspiroval Verdiho operou Traviata, taktéž zpracovávající truchlivý příběh dámy s kaméliemi.
    Žánry:DramaRomantický
    67%
    Nezkušená čtrnáctiletá venkovanka Alphonsine přijíždí do Paříže s cílem proniknout do vrstvy bohatých měšťanů. K tomu však musí využít to jediné, co má: své tělo... Když psal Alexandre Dumas mladší v roce 1848 svůj slavný román Dáma s kaméliemi, inspiroval se vlastní láskou ke kurtizáně jménem Alphonsine Plessisová, se kterou prožil krátký a vášnivý románek, než v pouhých třiadvaceti letech podlehla tuberkulóze. Postavě mladé Alphonsine vnukl kromě pikantní zkaženosti i jistý neklid a křehkost. Ve vedlejších rolích Alphonsininých milenců se představuje plejáda hereckých hvězd, mezi jinými Fabrizio Bentivoglio, Bruno Ganz či Fernando Rey. Hudbu složil Bologniniho stálý spolupracovník Ennio Morricone, který se inspiroval Verdiho operou Traviata, taktéž zpracovávající truchlivý příběh dámy s kaméliemi.
    Žánry:DramaRomantický
    23
  • Konec sázek
    Konec sázek (1997)
    FilmRole: Betty
    Betty a Viktor tvoria vekovo nerovnú dvojicu, ale napriek občasným škriepkam si dobre rozumejú. V obytnom prívese cestujú po krajine a na živobytie si zarábajú príležitostnými švindľami a drobnými podvodmi. Na jednom z rutinných záťahov sa však situácia náhle zmení, keď Betty príde s nápadom okradnúť pokladníka medzinárodnej organizácie. Ten má zo Švajčiarska vyviezť päť miliónov švajčiarskych frankov. Preto Betty a Viktor podniknú dobrodružnú cestu, na ktorej prestáva byť jasné, kto chce vlastne koho podviesť. Už nejde o drobný podvod, ale o život. Zaplietli sa totiž do medzinárodnej finančnej záležitosti a čaká na nich veľa problémov.
    67%
    Betty a Viktor tvoria vekovo nerovnú dvojicu, ale napriek občasným škriepkam si dobre rozumejú. V obytnom prívese cestujú po krajine a na živobytie si zarábajú príležitostnými švindľami a drobnými podvodmi. Na jednom z rutinných záťahov sa však situácia náhle zmení, keď Betty príde s nápadom okradnúť pokladníka medzinárodnej organizácie. Ten má zo Švajčiarska vyviezť päť miliónov švajčiarskych frankov. Preto Betty a Viktor podniknú dobrodružnú cestu, na ktorej prestáva byť jasné, kto chce vlastne koho podviesť. Už nejde o drobný podvod, ale o život. Zaplietli sa totiž do medzinárodnej finančnej záležitosti a čaká na nich veľa problémov.
    24
  • Panelový svět
    Panelový svět (2015)
    FilmRole: Jeanne Meyer
    Zvláštní krása studené městské krajiny. Vítr a neony, prázdná geometrie. Starý skrblík na invalidním vozíku potká během noční eskapády osamělou ošetřovatelku. Usoužená herečka, jejíž kariéra upadá, okouzlí puberťáka, který je věčně sám doma. Americký astronaut, který spadne z vesmíru na střechu věžáku, je ubytován osamělou ženou, milující matkou odsouzeného zločince. Z obyčejných věcí se stávají neobyčejné v tomto příběhu o náhodných setkáních mezi šesti samotáři, kteří vyvolávají překvapivé okamžiky soucitu a intimity. Společné chvilky, které odhalují lidskou vřelost s nádechem nostalgie. Základní lidskost v nás všech.
    Žánry:DramaKomedie
    67%
    Zvláštní krása studené městské krajiny. Vítr a neony, prázdná geometrie. Starý skrblík na invalidním vozíku potká během noční eskapády osamělou ošetřovatelku. Usoužená herečka, jejíž kariéra upadá, okouzlí puberťáka, který je věčně sám doma. Americký astronaut, který spadne z vesmíru na střechu věžáku, je ubytován osamělou ženou, milující matkou odsouzeného zločince. Z obyčejných věcí se stávají neobyčejné v tomto příběhu o náhodných setkáních mezi šesti samotáři, kteří vyvolávají překvapivé okamžiky soucitu a intimity. Společné chvilky, které odhalují lidskou vřelost s nádechem nostalgie. Základní lidskost v nás všech.
    Žánry:DramaKomedie
    25
  • Amatéři
    Amatéři (1994)
    FilmRole: Isabelle
    66%
    26
  • Moje malá princezna
    Moje malá princezna (2011)
    FilmRole: Hanna Giurgiu
    Malá Violetta a její matka Hannah jsou zvláštní dvojice. Desetiletá Violetta žije poklidný život se svou babičkou, zatímco její matka Hannah je nevyzpytatelná fotografka, která žije z laskavosti druhých. Když Hannah donutí svou dceru pózovat jako modelka, Violettin život s milující babičkou se obrátí vzhůru nohama. Výsledné fotografie se rychle stanou senzací pro trendy pařížskou uměleckou scénu 70. let a Violetta se ocitne mezi svým novým postavením umělecké múzy a svým nudným dětstvím.
    66%
    Malá Violetta a její matka Hannah jsou zvláštní dvojice. Desetiletá Violetta žije poklidný život se svou babičkou, zatímco její matka Hannah je nevyzpytatelná fotografka, která žije z laskavosti druhých. Když Hannah donutí svou dceru pózovat jako modelka, Violettin život s milující babičkou se obrátí vzhůru nohama. Výsledné fotografie se rychle stanou senzací pro trendy pařížskou uměleckou scénu 70. let a Violetta se ocitne mezi svým novým postavením umělecké múzy a svým nudným dětstvím.
    27
  • Marvin
    Marvin (2017)
    FilmRole: Isabelle Huppert

    Intenzivní portrét dětství prostoupeného homofobní šikanou ve francouzském vidlákově i složitého dospívání po úniku do velkoměsta sleduje umělecky založeného zrzavého Marvina. S přípravou drásavého představení, kterým se se svou minulostí vyrovnává, Marvinovi pomáhá samotná Isabelle Huppert. Ta hraje samu sebe ve volné adaptaci skandálního románu, jež získal cenu Queer Lion na MFF v Benátkách. (Febiofest)

    Žánry:DramaLGBTQ+
    66%

    Intenzivní portrét dětství prostoupeného homofobní šikanou ve francouzském vidlákově i složitého dospívání po úniku do velkoměsta sleduje umělecky založeného zrzavého Marvina. S přípravou drásavého představení, kterým se se svou minulostí vyrovnává, Marvinovi pomáhá samotná Isabelle Huppert. Ta hraje samu sebe ve volné adaptaci skandálního románu, jež získal cenu Queer Lion na MFF v Benátkách. (Febiofest)

    Žánry:DramaLGBTQ+
    28
  • Začít znovu
    Začít znovu (2016)
    FilmRole: Nathalie Chazeauxová
    • Edison

    Drama o stárnoucí ženě, které se v jednom okamžiku zhroutí celý život a musí přijít na způsob, jak začít znovu.

    Nathalie je učitelkou filozofie na pařížské střední škole. Práci miluje a obzvláště ráda sdílí se svými žáky požitek z přemýšlení. Svůj čas dělí mezi svého manžela, dvě děti, bývalé studenty a velmi majetnickou matku. Jednoho dne jí dlouholetý životní partner oznámí, že ji opouští kvůli jiné ženě. Nathalii nezbývá, než se vypořádat s dosud nepoznanou samotou… i nově nabytou svobodou. (FilmEurope)

    Žánry:Drama
    66%

    Drama o stárnoucí ženě, které se v jednom okamžiku zhroutí celý život a musí přijít na způsob, jak začít znovu.

    Nathalie je učitelkou filozofie na pařížské střední škole. Práci miluje a obzvláště ráda sdílí se svými žáky požitek z přemýšlení. Svůj čas dělí mezi svého manžela, dvě děti, bývalé studenty a velmi majetnickou matku. Jednoho dne jí dlouholetý životní partner oznámí, že ji opouští kvůli jiné ženě. Nathalii nezbývá, než se vypořádat s dosud nepoznanou samotou… i nově nabytou svobodou. (FilmEurope)

    Žánry:Drama
    29
  • Malina
    Malina (1991)
    FilmRole: Die Frau
    66%
    30
  • Domov
    Domov (2008)
    FilmRole: Marthe
    • Filmbox+
    Poklidnou existenci jedné rodiny naruší otevření frekventované dálnice jen několik metrů od jejich izolovaného domu daleko od lidí. Marthe, Michel a jejich tři děti se odmítnou vystěhovat a snaží se s novou environmentální situací vyrovnat po svém. Dcera Marion začne být posedlá emisemi a vyrábí si vlastní ochranné obleky. Nejstarší Judith uteče z domova a Michel nakoupí beton a cihly a rodinu doma v létě uvězní spolu s vedrem, nudou a tichem. Není snadné pokračovat v lehkovážné každodennosti, když vám za zády sviští stovky aut a nad vámi visí nejasná hrozba dlouhodobých negativních vlivů dálnice. Je nabíledni, že si musí všichni znovu uvědomit, co to pro ně znamená, mít domov.
    Žánry:Drama
    66%
    Poklidnou existenci jedné rodiny naruší otevření frekventované dálnice jen několik metrů od jejich izolovaného domu daleko od lidí. Marthe, Michel a jejich tři děti se odmítnou vystěhovat a snaží se s novou environmentální situací vyrovnat po svém. Dcera Marion začne být posedlá emisemi a vyrábí si vlastní ochranné obleky. Nejstarší Judith uteče z domova a Michel nakoupí beton a cihly a rodinu doma v létě uvězní spolu s vedrem, nudou a tichem. Není snadné pokračovat v lehkovážné každodennosti, když vám za zády sviští stovky aut a nad vámi visí nejasná hrozba dlouhodobých negativních vlivů dálnice. Je nabíledni, že si musí všichni znovu uvědomit, co to pro ně znamená, mít domov.
    Žánry:Drama
    31
  • Nalezeno v překladu
    Nalezeno v překladu (2024)
    FilmRole: Iris
    • Edison
    Tvrdí, že pochází z Francie, ale nikdo není schopen s jistotou říct, že je to pravda. Vídají ji vysedávat na lavičce v parku, kde hraje na zobcovou flétnu. Protože nemá žádné peníze, začne dvě Korejky učit francouzsky. Také ráda chodí bosa a polehává na skalách, které jsou tvrdé a drsné jako život sám. Pokud chce trochu měkkého pohodlí, napije se svého oblíbeného rýžového vína. Film Nalezeno v překladu (A Traveler’s Needs) s Isabelle Huppert v hlavní roli, vyznamenaný na Berlinale v roce 2024 Velkou cenou poroty, je dalším z minimalistických počinů jihokorejského klasika Sang-soo Honga.
    Žánry:Drama
    65%
    Tvrdí, že pochází z Francie, ale nikdo není schopen s jistotou říct, že je to pravda. Vídají ji vysedávat na lavičce v parku, kde hraje na zobcovou flétnu. Protože nemá žádné peníze, začne dvě Korejky učit francouzsky. Také ráda chodí bosa a polehává na skalách, které jsou tvrdé a drsné jako život sám. Pokud chce trochu měkkého pohodlí, napije se svého oblíbeného rýžového vína. Film Nalezeno v překladu (A Traveler’s Needs) s Isabelle Huppert v hlavní roli, vyznamenaný na Berlinale v roce 2024 Velkou cenou poroty, je dalším z minimalistických počinů jihokorejského klasika Sang-soo Honga.
    Žánry:Drama
    32
  • Elle
    Elle (2016)
    FilmRole: Michelle
    • Max
    • Google Play
    • iTunes
    65%
    33
  • Happy End
    Happy End (2017)
    FilmRole: Anne Laurentová
    • Oneplay
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Michael Haneke se vrací se sondou do života jedné „lepší“ evropské rodiny, kterou pozoruje se svébytným a velmi trpkým smyslem pro humor. Poté, co její maminka záhadně onemocní, stěhuje se malá Eve za otcem do rozlehlého rodinného sídla v Calais. Jeho neurotičtí a sebestřední obyvatelé jsou zahleděni do nevěr, komplotů a iluzí o vlastní výjimečnosti. Snadno tak přehlédnou, že nový přírůstek v jejich domácnosti také skrývá jedno temné tajemství. Do hlavních rolí ostré satiry obsadil Haneke plejádu velkých hereckých jmen včetně Isabelle Huppert a Jean-Louise Trintignanta - protagonistů Oscarem, Zlatou palmou i Zlatým glóbem oceněné Lásky (2012). Filmu, na nějž Happy End i v některých dalších ohledech volně navazuje. (Aerofilms)
    Žánry:Drama
    65%
    Michael Haneke se vrací se sondou do života jedné „lepší“ evropské rodiny, kterou pozoruje se svébytným a velmi trpkým smyslem pro humor. Poté, co její maminka záhadně onemocní, stěhuje se malá Eve za otcem do rozlehlého rodinného sídla v Calais. Jeho neurotičtí a sebestřední obyvatelé jsou zahleděni do nevěr, komplotů a iluzí o vlastní výjimečnosti. Snadno tak přehlédnou, že nový přírůstek v jejich domácnosti také skrývá jedno temné tajemství. Do hlavních rolí ostré satiry obsadil Haneke plejádu velkých hereckých jmen včetně Isabelle Huppert a Jean-Louise Trintignanta - protagonistů Oscarem, Zlatou palmou i Zlatým glóbem oceněné Lásky (2012). Filmu, na nějž Happy End i v některých dalších ohledech volně navazuje. (Aerofilms)
    Žánry:Drama
    34
  • La séparation
    La séparation (1994)
    FilmRole: Anne
    V Paříži žijí Pierre a Anne spolu už několik let a mají osmnáctiměsíčního syna Louloua, o kterého se přes den stará chůva Laurence, zatímco oni pracují. Jejich nejlepšími přáteli jsou Victor a Claire, kteří také nejsou svoji, ale žijí spolu. Z ničeho nic má Pierre pocit, že se mu Anne odcizuje, a brzy se dozví, že je zamilovaná do jiného muže. Pierre se s jejím poměrem zdánlivě smíří, ale jejich vztah se rychle zhoršuje a Pierre se k ní začne chovat násilně.
    Žánry:DramaRomantický
    65%
    V Paříži žijí Pierre a Anne spolu už několik let a mají osmnáctiměsíčního syna Louloua, o kterého se přes den stará chůva Laurence, zatímco oni pracují. Jejich nejlepšími přáteli jsou Victor a Claire, kteří také nejsou svoji, ale žijí spolu. Z ničeho nic má Pierre pocit, že se mu Anne odcizuje, a brzy se dozví, že je zamilovaná do jiného muže. Pierre se s jejím poměrem zdánlivě smíří, ale jejich vztah se rychle zhoršuje a Pierre se k ní začne chovat násilně.
    Žánry:DramaRomantický
    35
  • Paní Bovaryová
    Paní Bovaryová (1991)
    FilmRole: Emma Bovary
    Příběh o ženě, která se snažila najít lásku, a o třech mužích, kteří ji milovali. Film vás zavede do Francie 19. století. Rolníkova dcera Emma si bere za manžela venkovského lékaře Charlese Bovaryho. Jenže se s ním velmi brzy začne nudit, a tak se po romantice začne ohlížet jinde. Nejprve se spustí s velkostatkářem Léonem Dupuisem. A následují další. Později začne zběsile utrácet a téměř přivede svého manžela na mizinu. Aby se pan Bovary, jenž ji stále slepě zbožňuje, nedozvěděl o obrovském dluhu, obrátí se Emma s žádostí o pomoc na své bývalé milence...
    Žánry:Drama
    65%
    Příběh o ženě, která se snažila najít lásku, a o třech mužích, kteří ji milovali. Film vás zavede do Francie 19. století. Rolníkova dcera Emma si bere za manžela venkovského lékaře Charlese Bovaryho. Jenže se s ním velmi brzy začne nudit, a tak se po romantice začne ohlížet jinde. Nejprve se spustí s velkostatkářem Léonem Dupuisem. A následují další. Později začne zběsile utrácet a téměř přivede svého manžela na mizinu. Aby se pan Bovary, jenž ji stále slepě zbožňuje, nedozvěděl o obrovském dluhu, obrátí se Emma s žádostí o pomoc na své bývalé milence...
    Žánry:Drama
    36
  • Sama v Africe
    Sama v Africe (2010)
    FilmRole: Maria Vialová
    Dvě herecké legendy, Isabelle Huppertová a Christophe Lambert, excelují v napínavém thrilleru ze současné Afriky od režisérky Claire Denisové. Příběh se odehrává v nejmenované africké zemi, kde propuká občanská válka. Maria, hrdá a nezlomná běloška, odmítá opustit svou kávovou plantáž a vyhnout se tak nebezpečí, které bezprostředně hrozí jí i celé rodině. Odejít znamená vzdát se, projevit slabost a zbabělost a v neposlední řadě ztratit domov, kde její rodina žila po generace.
    Žánry:Drama
    65%
    Dvě herecké legendy, Isabelle Huppertová a Christophe Lambert, excelují v napínavém thrilleru ze současné Afriky od režisérky Claire Denisové. Příběh se odehrává v nejmenované africké zemi, kde propuká občanská válka. Maria, hrdá a nezlomná běloška, odmítá opustit svou kávovou plantáž a vyhnout se tak nebezpečí, které bezprostředně hrozí jí i celé rodině. Odejít znamená vzdát se, projevit slabost a zbabělost a v neposlední řadě ztratit domov, kde její rodina žila po generace.
    Žánry:Drama
    37
  • Spřízněni volbou
    Spřízněni volbou (1996)
    FilmRole: Carlotta
    65%
    38
  • The Romanoffs
    The Romanoffs (2018)
    Seriál
    • Amazon Prime Video
    Romanovci byla ruská dynastie vládnoucí v téže zemi od roku 1613 až do roku 1917, kdy v Rusku vypukla Velká říjnová revoluce a k moci se dostali bolševici v čele s Vladimirem Iljičem Leninem. Jedním z důvodů pádu tak mocného rodu byla první světová válka, která měla za následek hladomor, hospodářskou a ekonomickou krizi v zemi. Tyto události čím dál více podrážely nohy stávajícímu carovi Mikulášovi a v březnu roku 1917 byl přinucen k abdikaci. Zhruba o rok a půl později byl společně s jeho rodinou popraven ve sklepení azylového domu v Jekatěrinburgu popravčí četou. Po těchto tragických událostech se po celém světě začali objevovat jedinci, kteří tvrdili, že jsou potomci této carské rodiny. Všechna tvrzení byla prokázána jako nepravdivá, a to i díky testům DNA po roce 1991. Tento osmidílný projekt v každém díle sleduje jednu osobu, která věří, že je potomek slavné dynastie Romanovců a nárokuje si její bohatství.
    Žánry:Drama
    65%
    Romanovci byla ruská dynastie vládnoucí v téže zemi od roku 1613 až do roku 1917, kdy v Rusku vypukla Velká říjnová revoluce a k moci se dostali bolševici v čele s Vladimirem Iljičem Leninem. Jedním z důvodů pádu tak mocného rodu byla první světová válka, která měla za následek hladomor, hospodářskou a ekonomickou krizi v zemi. Tyto události čím dál více podrážely nohy stávajícímu carovi Mikulášovi a v březnu roku 1917 byl přinucen k abdikaci. Zhruba o rok a půl později byl společně s jeho rodinou popraven ve sklepení azylového domu v Jekatěrinburgu popravčí četou. Po těchto tragických událostech se po celém světě začali objevovat jedinci, kteří tvrdili, že jsou potomci této carské rodiny. Všechna tvrzení byla prokázána jako nepravdivá, a to i díky testům DNA po roce 1991. Tento osmidílný projekt v každém díle sleduje jednu osobu, která věří, že je potomek slavné dynastie Romanovců a nárokuje si její bohatství.
    Žánry:Drama
    39
  • Íá
    Íá (2022)
    FilmRole: The Countess
    • Max
    64%
    40
  • Spící krása
    Spící krása (2012)
    FilmRole: matka Eluany
    Nejnovější snímek uznávaného režiséra Marca Bellocchia, který se objevil v soutěži na festivalu v Benátkách, je mozaikou příběhů, které jsou těsně i volněji spjaty s případem Eluany Englarové. Ta se nachází po dopravní nehodě již sedmnáct let v kómatu a naživu je jen díky přístrojům. Mezi příběhy sledujeme senátora, který se rozhoduje, zda hlasovat pro zákon, jenž je v rozporu s jeho svědomím, jeho dcera Maria demonstruje proti eutanazii před nemocnicí, v níž Eluana leží. Roberto, do něhož se Maria zamiluje, ale stojí na opačné straně barikády… Snímek, jenž líčí posledních šest dní herečky, pátrá především po smyslu a podstatě života. Režisér otevírá otázku, zda má člověk právo rozhodnout o životě nebo smrti svých nejbližších. (Febiofest)
    Žánry:Drama
    64%
    Nejnovější snímek uznávaného režiséra Marca Bellocchia, který se objevil v soutěži na festivalu v Benátkách, je mozaikou příběhů, které jsou těsně i volněji spjaty s případem Eluany Englarové. Ta se nachází po dopravní nehodě již sedmnáct let v kómatu a naživu je jen díky přístrojům. Mezi příběhy sledujeme senátora, který se rozhoduje, zda hlasovat pro zákon, jenž je v rozporu s jeho svědomím, jeho dcera Maria demonstruje proti eutanazii před nemocnicí, v níž Eluana leží. Roberto, do něhož se Maria zamiluje, ale stojí na opačné straně barikády… Snímek, jenž líčí posledních šest dní herečky, pátrá především po smyslu a podstatě života. Režisér otevírá otázku, zda má člověk právo rozhodnout o životě nebo smrti svých nejbližších. (Febiofest)
    Žánry:Drama
    41
  • Hluboké vody
    Hluboké vody (1981)
    FilmRole: Mélanie
    64%
    42
  • Les soeurs Brontë
    Les soeurs Brontë (1979)
    FilmRole: Anne Brontëová
    64%
    43
  • Caravaggiův stín
    Caravaggiův stín (2022)
    FilmRole: Costanza Sforza Colonna
    • Edison
    Itálie počátku 17. století. Slavný malíř Caravaggio (Riccardo Scamarcio) se skrývá před spravedlností poté, co zabil jednoho ze svých soků v lásce. A aby toho nebylo málo, církev zjistila, že jako modely pro své sakrální obrazy používá prostitutky, zloděje a tuláky, což je zcela nepřípustné. Papež Pavel V. proto pověří spolehlivého inkvizitora (Louis Garrel), aby se vydal po stopách Caravaggia a rozhodl, zda má být problémovému umělci udělena milost. Film Caravaggiův stín je historickým dramatem slavného italského herce a režiséra Michela Placida. Film byl podpořen programem Kreativní Evropa MEDIA.
    63%
    Itálie počátku 17. století. Slavný malíř Caravaggio (Riccardo Scamarcio) se skrývá před spravedlností poté, co zabil jednoho ze svých soků v lásce. A aby toho nebylo málo, církev zjistila, že jako modely pro své sakrální obrazy používá prostitutky, zloděje a tuláky, což je zcela nepřípustné. Papež Pavel V. proto pověří spolehlivého inkvizitora (Louis Garrel), aby se vydal po stopách Caravaggia a rozhodl, zda má být problémovému umělci udělena milost. Film Caravaggiův stín je historickým dramatem slavného italského herce a režiséra Michela Placida. Film byl podpořen programem Kreativní Evropa MEDIA.
    44
  • Sliby
    Sliby (2022)
    FilmRole: Clémence Collombet
    • Max
    63%
    45
  • Loulou
    Loulou (1980)
    FilmRole: Nelly
    Loulou je přezdívka hlavního hrdiny, který se právě vrátil z vězení. Mladá žena z finančně dobře zajištěné rodiny se na diskotéce pohádá se svým mužem a seznámí se tam s Loulou, ke kterému se později nastěhuje. Plně se mu přizpůsobí, páchají spolu různé podvody a nakonec s ním otěhotní. Doufá, že ho narození dítěte změní, ale když zjistí, že to není možné, nechá si dítě vzít. Loulou pije a účastní se hospodských rvaček, přesto ho neopustí a žije s ním dál.
    Žánry:DramaRomantický
    63%
    Loulou je přezdívka hlavního hrdiny, který se právě vrátil z vězení. Mladá žena z finančně dobře zajištěné rodiny se na diskotéce pohádá se svým mužem a seznámí se tam s Loulou, ke kterému se později nastěhuje. Plně se mu přizpůsobí, páchají spolu různé podvody a nakonec s ním otěhotní. Doufá, že ho narození dítěte změní, ale když zjistí, že to není možné, nechá si dítě vzít. Loulou pije a účastní se hospodských rvaček, přesto ho neopustí a žije s ním dál.
    Žánry:DramaRomantický
    46
  • École de la chair, L'
    École de la chair, L' (1998)
    FilmRole: Dominique
    Dominique, úspěšná manažerka v módním průmyslu, je posedlá Quentinem, mladým bisexuálním zlodějíčkem. Její touha po fyzické lásce je naplněna, ale emocionálně ji to vyčerpává. Zvraty a peripetie ve vztahu spolu s Quentinovou násilnou a hrubou povahou donutí Dominique, aby se vyrovnala s konflikty, které její vášeň vyvolala. V tomto úsilí jí pomáhají, ale občas i brání, přátelé, klienti a Quentinovi bývalí i současní známí.
    63%
    Dominique, úspěšná manažerka v módním průmyslu, je posedlá Quentinem, mladým bisexuálním zlodějíčkem. Její touha po fyzické lásce je naplněna, ale emocionálně ji to vyčerpává. Zvraty a peripetie ve vztahu spolu s Quentinovou násilnou a hrubou povahou donutí Dominique, aby se vyrovnala s konflikty, které její vášeň vyvolala. V tomto úsilí jí pomáhají, ale občas i brání, přátelé, klienti a Quentinovi bývalí i současní známí.
    47
  • Greta
    Greta (2019)
    FilmRole: Greta Hideg
    62%
    48
  • Coup de foudre
    Coup de foudre (1983)
    FilmRole: Lena Weber
    Okupovaná Francie, rok 1942. Židovská uprchlice si bere vojáka, aby unikla deportaci do Německa. Bohatá studentka umění ovdoví, když jejího prvního manžela zasáhne zbloudilá kulka odboje. Při osvobození potkává herce, otěhotní a vdá se za něj. Lena a Madeleine se setkávají ve škole svých dětí v Lyonu v roce 1952 a intenzita jejich vztahu natolik naruší obě manželství, že se ocitnou na pokraji rozpadu.
    62%
    Okupovaná Francie, rok 1942. Židovská uprchlice si bere vojáka, aby unikla deportaci do Německa. Bohatá studentka umění ovdoví, když jejího prvního manžela zasáhne zbloudilá kulka odboje. Při osvobození potkává herce, otěhotní a vdá se za něj. Lena a Madeleine se setkávají ve škole svých dětí v Lyonu v roce 1952 a intenzita jejich vztahu natolik naruší obě manželství, že se ocitnou na pokraji rozpadu.
    49
  • Hlasitější než bomby
    Hlasitější než bomby (2015)
    FilmRole: Isabelle Reed
    V předvečer veřejného rozloučení s věhlasně proslulou válečnou fotografkou Isabelle Reed, jejíž kariéra byla nečekaně ukončena předčasnou smrtí, otec se svými dvěma syny poměrně svéhlavě čelí rozdílným pocitům a vzpomínkám týkajícím se jak jejího profesního, tak především rodinného života. Isabellin život matky, ženy a profesionální fotoreportérky se v retrospektu prolíná s nynějšími pokusy rodiny Reedových vyrovnat se s jejich smutkem uprostřed napjaté situace. Patriarcha rodiny Gene odhalí tajemství o své bývalé choti při usilování o nový románek a zároveň zápasí s porozuměním svého adolescentního syna Conrada, který se schovává ve videohrách a introverzi. Dospělý syn Jonah opouští jak akademickou půdu, tak manželský život, aby zachoval odkaz své matky, ovšem stává se tak čím dál více nezodpovědným. Dokáží najít sílu vytrvat skrze nejen šťastné, ale i smutné vzpomínky a společně přijmout lásku i ztrátu?
    Žánry:Drama
    62%
    V předvečer veřejného rozloučení s věhlasně proslulou válečnou fotografkou Isabelle Reed, jejíž kariéra byla nečekaně ukončena předčasnou smrtí, otec se svými dvěma syny poměrně svéhlavě čelí rozdílným pocitům a vzpomínkám týkajícím se jak jejího profesního, tak především rodinného života. Isabellin život matky, ženy a profesionální fotoreportérky se v retrospektu prolíná s nynějšími pokusy rodiny Reedových vyrovnat se s jejich smutkem uprostřed napjaté situace. Patriarcha rodiny Gene odhalí tajemství o své bývalé choti při usilování o nový románek a zároveň zápasí s porozuměním svého adolescentního syna Conrada, který se schovává ve videohrách a introverzi. Dospělý syn Jonah opouští jak akademickou půdu, tak manželský život, aby zachoval odkaz své matky, ovšem stává se tak čím dál více nezodpovědným. Dokáží najít sílu vytrvat skrze nejen šťastné, ale i smutné vzpomínky a společně přijmout lásku i ztrátu?
    Žánry:Drama
    50
  • Návštěva starší sestry
    Návštěva starší sestry (2004)
    FilmRole: Martine Demouthy
    • Netflix
    62%
    51
  • Glissements progressifs du plaisir
    Glissements progressifs du plaisir (1974)
    FilmRole: The Student
    62%
    52
  • Seobe
    Seobe (1989)
    FilmRole: Dafina
    62%
    53
  • Holka mýho kámoše
    Holka mýho kámoše (1983)
    FilmRole: Viviane
    Micky s Pascalem jsou staří věrní kamarádi. Žijí v horském středisku, kde má Pascal dobře zavedený obchod se sportovními potřebami. Micky je svému kamarádovi bezmezně oddán. Jednoho dne se na sjezdovce objeví žena, která moc sportovního vybavení nemá. Ale zato má nádherné nevinné oči a především - potřebuje mužnou ochranu. Přesně takovou jí dokáže poskytnout Pascalova náruč. Na jedné straně se Micky cítí odstrčen a žárlí, na druhé straně začíná podléhat kouzlu Viviane...
    61%
    Micky s Pascalem jsou staří věrní kamarádi. Žijí v horském středisku, kde má Pascal dobře zavedený obchod se sportovními potřebami. Micky je svému kamarádovi bezmezně oddán. Jednoho dne se na sjezdovce objeví žena, která moc sportovního vybavení nemá. Ale zato má nádherné nevinné oči a především - potřebuje mužnou ochranu. Přesně takovou jí dokáže poskytnout Pascalova náruč. Na jedné straně se Micky cítí odstrčen a žárlí, na druhé straně začíná podléhat kouzlu Viviane...
    54
  • Opojení mocí
    Opojení mocí (2006)
    FilmRole: Jeanne Charmant-Killman
    • Filmbox+
    Vyšetřovací soudkyně Jeanne Charmantová je známá jako tvrdá a nesmlouvavá žena. Její manžel by dodal, že je chladná. Je pověřena vyšetřováním případu zpronevěry státních fondů a přijímání úplatků prezidentem mocného průmyslového konglomerátu. Humeau si je jist svou pozicí, protože je napojen na významné politiky, kteří jsou zapleteni do jeho machinací. Jeanne je však příliš silný a neovlivnitelný protivník. Ovšem úplatky, to je síť vazeb, ve které každý na každého něco ví a je tedy třeba si vzájemně pomáhat. Film byl nominován na Zlatého medvěda na MFF v Berlíně. Do hlavních rolí obsadil Chabrol své oblíbené herce Isabelle Huppertovou a Francoise Berléanda.
    Žánry:DramaThriller
    61%
    Vyšetřovací soudkyně Jeanne Charmantová je známá jako tvrdá a nesmlouvavá žena. Její manžel by dodal, že je chladná. Je pověřena vyšetřováním případu zpronevěry státních fondů a přijímání úplatků prezidentem mocného průmyslového konglomerátu. Humeau si je jist svou pozicí, protože je napojen na významné politiky, kteří jsou zapleteni do jeho machinací. Jeanne je však příliš silný a neovlivnitelný protivník. Ovšem úplatky, to je síť vazeb, ve které každý na každého něco ví a je tedy třeba si vzájemně pomáhat. Film byl nominován na Zlatého medvěda na MFF v Berlíně. Do hlavních rolí obsadil Chabrol své oblíbené herce Isabelle Huppertovou a Francoise Berléanda.
    Žánry:DramaThriller
    55
  • Jeptiška
    Jeptiška (2013)
    FilmRole: Saint-Eutrope
    • Edison

    V jedinečném historickém příběhu máme opět možnost posoudit zpracování románu Denise Diderota. Tento provokující námět byl na plátna kin přenesen již několikrát. V roce 1966 Jacques Rivette natočil filmovou verzi s herečkami Annou Karinovou a Liselotte Pulverovou. Jeho kritika byla tak odvážná, že zpracování bylo francouzskými cenzory dočasně zakázáno. Režisér Guillaume Nicloux se však víc než na obscénnosti zaměřuje na osudy mladé ženy, která je postavena tváří v tvář nemilosrdnému systému potlačujícímu projevy jednotlivce.

    Suzanne Simoninová ve svých dopisech retrospektivně popisuje svůj život plný utrpení. Jako mladá žena byla poslána do kláštera proti své vůli. Vzhledem k tomu, že její rodiče si nemohou dovolit dát jí bohaté věno potřebné na uzavření manželství, rozhodnou se, že namísto vdavek ji dají do kláštera. Matka představená jí s porozuměním pomáhá přiučit se každodenní rutině klášterního konventu. Suzannina touha po svobodě však nadále přetrvává. Když laskavá matka představená zemře, Suzanne musí čelit destruktivním opatřením. Jako ve zlém snu čelí ponižování, obtěžování ze strany nové abatyše a ostatních sester. Suzanne je tak podrobena utrpení a náboženskému fanatismu.

    Film byl v roce 2013 nominován na Zlatého medvěda na MFF v Berlíně.

    Žánry:Drama
    60%

    V jedinečném historickém příběhu máme opět možnost posoudit zpracování románu Denise Diderota. Tento provokující námět byl na plátna kin přenesen již několikrát. V roce 1966 Jacques Rivette natočil filmovou verzi s herečkami Annou Karinovou a Liselotte Pulverovou. Jeho kritika byla tak odvážná, že zpracování bylo francouzskými cenzory dočasně zakázáno. Režisér Guillaume Nicloux se však víc než na obscénnosti zaměřuje na osudy mladé ženy, která je postavena tváří v tvář nemilosrdnému systému potlačujícímu projevy jednotlivce.

    Suzanne Simoninová ve svých dopisech retrospektivně popisuje svůj život plný utrpení. Jako mladá žena byla poslána do kláštera proti své vůli. Vzhledem k tomu, že její rodiče si nemohou dovolit dát jí bohaté věno potřebné na uzavření manželství, rozhodnou se, že namísto vdavek ji dají do kláštera. Matka představená jí s porozuměním pomáhá přiučit se každodenní rutině klášterního konventu. Suzannina touha po svobodě však nadále přetrvává. Když laskavá matka představená zemře, Suzanne musí čelit destruktivním opatřením. Jako ve zlém snu čelí ponižování, obtěžování ze strany nové abatyše a ostatních sester. Suzanne je tak podrobena utrpení a náboženskému fanatismu.

    Film byl v roce 2013 nominován na Zlatého medvěda na MFF v Berlíně.

    Žánry:Drama
    56
  • Contre l'oubli
    Contre l'oubli (1991)
    FilmRole: Sama sebe
    60%
    57
  • Gabrielle
    Gabrielle (2005)
    FilmRole: Gabrielle Hervey
    Nejdivadelnější ze všech Chéreauových filmů vznikl podle povídky Josepha Conrada Návrat, jež byla v roce 1898 otištěna ve sbírce Příběhy neklidu a k níž měl autor sám velmi vyhraněný vztah – nenáviděl ji. Snad proto, že tu emoci důvěrně sdílel s hrdinou svého příběhu, blahobytně sebejistým a citově pokryteckým mužem, jemuž se právě zřítil svět. Chéreau Conradovu drásavě bolestnou a krutě smutnou studii rozpadu jednoho manželství posunul v čase do doby krátce před 1. světovou válkou, která hrozila zrušit všechny jistoty dekorativně elegantní, formalizované společnosti. A také, na rozdíl od literární předlohy, pootočil úhel pohledu, takže vztah, vnímaný původně jen z mužské perspektivy, získává rovnováhu sdílené agonie. Jeanova majetnicky sebeuspokojivá hrdost dostane jednoho dne nečekanou ránu, když po návratu z práce najde dopis, v němž mu žena oznamuje, že odchází k milenci. Ta žena, jež byla chloubou jeho „sbírky“, její nejcennější položkou, a o níž se domníval, že zná každou její myšlenku a každý sen. Než však stačí šok odeznít, Gabriela se vrací... Unavená vlastní touhou po lásce i strachem z ní čelí manželovi, jenž se ve víru vlastních, nečekaně objevených emocí snaží nalézt rovnováhu a řešení. Režisér svůj svíravě luxusní (César za výpravu a kostýmy) mikrosvět rodinného dramatu ozvláštňuje kombinací černobílého a barevného materiálu, sugestivním šerosvitným svícením i prostředky typickými pro dobovou kinematografii, jeho hlavní zbraní v této brutální citové vivisekci jsou ovšem oba hlavní představitelé, Pascal Greggory a Isabelle Huppertová. [44. MFFKV 2009]
    60%
    Nejdivadelnější ze všech Chéreauových filmů vznikl podle povídky Josepha Conrada Návrat, jež byla v roce 1898 otištěna ve sbírce Příběhy neklidu a k níž měl autor sám velmi vyhraněný vztah – nenáviděl ji. Snad proto, že tu emoci důvěrně sdílel s hrdinou svého příběhu, blahobytně sebejistým a citově pokryteckým mužem, jemuž se právě zřítil svět. Chéreau Conradovu drásavě bolestnou a krutě smutnou studii rozpadu jednoho manželství posunul v čase do doby krátce před 1. světovou válkou, která hrozila zrušit všechny jistoty dekorativně elegantní, formalizované společnosti. A také, na rozdíl od literární předlohy, pootočil úhel pohledu, takže vztah, vnímaný původně jen z mužské perspektivy, získává rovnováhu sdílené agonie. Jeanova majetnicky sebeuspokojivá hrdost dostane jednoho dne nečekanou ránu, když po návratu z práce najde dopis, v němž mu žena oznamuje, že odchází k milenci. Ta žena, jež byla chloubou jeho „sbírky“, její nejcennější položkou, a o níž se domníval, že zná každou její myšlenku a každý sen. Než však stačí šok odeznít, Gabriela se vrací... Unavená vlastní touhou po lásce i strachem z ní čelí manželovi, jenž se ve víru vlastních, nečekaně objevených emocí snaží nalézt rovnováhu a řešení. Režisér svůj svíravě luxusní (César za výpravu a kostýmy) mikrosvět rodinného dramatu ozvláštňuje kombinací černobílého a barevného materiálu, sugestivním šerosvitným svícením i prostředky typickými pro dobovou kinematografii, jeho hlavní zbraní v této brutální citové vivisekci jsou ovšem oba hlavní představitelé, Pascal Greggory a Isabelle Huppertová. [44. MFFKV 2009]
    58
  • Deux
    Deux (2002)
    FilmRole: Magdalena / Maria
    60%
    59
  • The Wings of the Dove
    The Wings of the Dove (1981)
    FilmRole: Marie
    • Netflix
    60%
    60
  • La ritournelle
    La ritournelle (2014)
    FilmRole: Brigitte Lecanu
    Dlouholetí padesátníci Brigitte a Xavier se živí chovem skotu v regionálním chovu ve Francii. Život se jim daří, ale odchod jejich dětí z domova převrátil Brigitte svět, protože se ocitla v rutině. Stále doufá v něco jiného, v něco víc. Večírek pořádaný studenty na přilehlém pozemku tuto latentní krizi urychlí a Brigitte se impulzivně vydává do Paříže pod záminkou návštěvy lékaře. Město ji okamžitě povzbudí, a když potká okouzlujícího dánského gentlemana, impulzivně se nechá polichotit jeho pozorností...
    Žánry:Komedie
    60%
    Dlouholetí padesátníci Brigitte a Xavier se živí chovem skotu v regionálním chovu ve Francii. Život se jim daří, ale odchod jejich dětí z domova převrátil Brigitte svět, protože se ocitla v rutině. Stále doufá v něco jiného, v něco víc. Večírek pořádaný studenty na přilehlém pozemku tuto latentní krizi urychlí a Brigitte se impulzivně vydává do Paříže pod záminkou návštěvy lékaře. Město ji okamžitě povzbudí, a když potká okouzlujícího dánského gentlemana, impulzivně se nechá polichotit jeho pozorností...
    Žánry:Komedie
    61
  • Rukojmí
    Rukojmí (2012)
    FilmRole: Thérèse Bourgoineová
    Napínavé drama čerpá inspiraci ze skutečných událostí roku 2001, kdy islámští separatisté přepadli turistické letovisko a zajali několik západních občanů. Boj o přežití svádí skupinka zajatců v divoké filipínské džungli, která se pro ně ukáže být stejně nebezpečná jako zbraně teroristů. Strach, přibývající počet obětí a neúspěšné vyjednávání vedou k postupnému sblížení s únosci. Bezvýchodná situace, která se z dlouhých měsíců protáhne až na rok, dominuje herecký výkon slavné Isabelle Huppertové. Snímek filipínského režiséra Brillante Mendozy se minulý rok objevil v hlavní soutěži na Berlinale. (Febiofest)
    Žánry:AkčníDramaThriller
    60%
    Napínavé drama čerpá inspiraci ze skutečných událostí roku 2001, kdy islámští separatisté přepadli turistické letovisko a zajali několik západních občanů. Boj o přežití svádí skupinka zajatců v divoké filipínské džungli, která se pro ně ukáže být stejně nebezpečná jako zbraně teroristů. Strach, přibývající počet obětí a neúspěšné vyjednávání vedou k postupnému sblížení s únosci. Bezvýchodná situace, která se z dlouhých měsíců protáhne až na rok, dominuje herecký výkon slavné Isabelle Huppertové. Snímek filipínského režiséra Brillante Mendozy se minulý rok objevil v hlavní soutěži na Berlinale. (Febiofest)
    Žánry:AkčníDramaThriller
    62
  • Zmizení Eleanor Rigbyové: Oni
    Zmizení Eleanor Rigbyové: Oni (2014)
    FilmRole: Mary Rigby
    Conor a Eleanor kdysi tvořili šťastný pár. Následkem osobní tragédie se z nich však stanou dva cizinci, kteří touží po vzájemném pochopení. Film sleduje příběh manželů, kteří se pokoušejí získat zpátky život a lásku, která je kdysi pojila. Zmizení Eleanor Rigbyové: Oni je nádherným portrétem lásky, empatie a pravdy. Scenárista a režisér Ned Benson v něm svým vizuálně uhrančivým stylem zachycuje dokonalý obraz vztahu dvou raněných bytostí, které kdysi tvořily šťastný pár. Následkem osobní tragédie se však z Conora (James McAvoy) a Eleanor (Jessica Chastainová) stanou dva cizinci toužící po vzájemném pochopení. Film sleduje příběh odcizených manželů, kteří se pokoušejí získat zpátky starý život a lásku, jež je kdysi pojila, a navázat na tu část minulosti, která už je možná příliš vzdálená. Bensonova poslední verze jejich příběhu v sobě spojuje dva předchozí samostatné filmy s podtituly On a Ona, sjednocuje pohledy obou hrdinů a poukazuje na subjektivní prožívání jedince ve vztahu.(HBO Europe)
    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Ned Benson
    59%
    Conor a Eleanor kdysi tvořili šťastný pár. Následkem osobní tragédie se z nich však stanou dva cizinci, kteří touží po vzájemném pochopení. Film sleduje příběh manželů, kteří se pokoušejí získat zpátky život a lásku, která je kdysi pojila. Zmizení Eleanor Rigbyové: Oni je nádherným portrétem lásky, empatie a pravdy. Scenárista a režisér Ned Benson v něm svým vizuálně uhrančivým stylem zachycuje dokonalý obraz vztahu dvou raněných bytostí, které kdysi tvořily šťastný pár. Následkem osobní tragédie se však z Conora (James McAvoy) a Eleanor (Jessica Chastainová) stanou dva cizinci toužící po vzájemném pochopení. Film sleduje příběh odcizených manželů, kteří se pokoušejí získat zpátky starý život a lásku, jež je kdysi pojila, a navázat na tu část minulosti, která už je možná příliš vzdálená. Bensonova poslední verze jejich příběhu v sobě spojuje dva předchozí samostatné filmy s podtituly On a Ona, sjednocuje pohledy obou hrdinů a poukazuje na subjektivní prožívání jedince ve vztahu.(HBO Europe)
    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Ned Benson
    63
  • Saint-Cyr
    Saint-Cyr (2000)
    FilmRole: Madame de Maintenon
    Konec 17. století: Anne de Grandcamp a Lucie de Fontenelle, dvě malé dívky z Normandie, přijíždějí do školy Saint-Cyr, kterou založila Madame de Maintenon pro vzdělávání dcer zchudlých šlechticů zničených válkami a pro to, aby z nich vychovala svobodné ženy. Madame de Maintenon je tajnou manželkou Ludvíka XIV. a díky jeho podpoře nabízí "svým" dvě stě padesáti dívkám hravé a pokrokové vzdělávání. Anne a Lucie, dvě nerozlučné přítelkyně, se nechávají unést slibem zářné budoucnosti. Jenže Maintenon dosáhla vrcholu moci intrikami a ponižováním se, a nyní se bojí pekelných plamenů. Spoléhá na svou vzornou školu, že odčiní její hříchy z minulosti.
    59%
    Konec 17. století: Anne de Grandcamp a Lucie de Fontenelle, dvě malé dívky z Normandie, přijíždějí do školy Saint-Cyr, kterou založila Madame de Maintenon pro vzdělávání dcer zchudlých šlechticů zničených válkami a pro to, aby z nich vychovala svobodné ženy. Madame de Maintenon je tajnou manželkou Ludvíka XIV. a díky jeho podpoře nabízí "svým" dvě stě padesáti dívkám hravé a pokrokové vzdělávání. Anne a Lucie, dvě nerozlučné přítelkyně, se nechávají unést slibem zářné budoucnosti. Jenže Maintenon dosáhla vrcholu moci intrikami a ponižováním se, a nyní se bojí pekelných plamenů. Spoléhá na svou vzornou školu, že odčiní její hříchy z minulosti.
    64
  • Truite, La
    Truite, La (1982)
    FilmRole: Frédérique
    59%
    65
  • Villa Amalia
    Villa Amalia (2009)
    FilmRole: Ann
    Poté, co Ann uvidí, jak se její partner Thomas líbá s jinou ženou, nechce s ním mít už nic společného. Nežádá vysvětlení ani omluvy, je rozhodnuta skoncovat nejen se svým dlouholetým vztahem, ale se vším, co bylo dřív. Prodá dům i s nábytkem, dokonce i klavír, který milovala, napěchuje šatstvo do obrovských plastových pytlů a odnese je k popelnicím. Jednoduše škrtne celou minulost, odhodlána začít úplně znovu a jinak. Jediným člověkem, k němuž má důvěru, je bývalý kamarád z mládí Georges, jehož náhodou potkala v onen osudný večer. Jednoho dne, po návštěvě staré nemocné matky, odjíždí Ann do Itálie a kdesi na ostrově, který křížem krážem prochodí, objeví starý opuštěný dům nad mořem. Jmenuje se Villa Amalia a zdá se, že to je onen vysněný opěrný bod nového Annina života. Předlohou k filmu byl román francouzského autora Pascala Quignarda, ověnčený prestižní Goncourtovou cenou, o ženě, která si usmyslí sama sebe předělat. Isabelle Huppertová jako Ann je patrně jediná herečka, jež je s to dát takové postavě přesvědčivost, a to pod vedením režiséra, s nímž pracovala už několikrát předtím. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    59%
    Poté, co Ann uvidí, jak se její partner Thomas líbá s jinou ženou, nechce s ním mít už nic společného. Nežádá vysvětlení ani omluvy, je rozhodnuta skoncovat nejen se svým dlouholetým vztahem, ale se vším, co bylo dřív. Prodá dům i s nábytkem, dokonce i klavír, který milovala, napěchuje šatstvo do obrovských plastových pytlů a odnese je k popelnicím. Jednoduše škrtne celou minulost, odhodlána začít úplně znovu a jinak. Jediným člověkem, k němuž má důvěru, je bývalý kamarád z mládí Georges, jehož náhodou potkala v onen osudný večer. Jednoho dne, po návštěvě staré nemocné matky, odjíždí Ann do Itálie a kdesi na ostrově, který křížem krážem prochodí, objeví starý opuštěný dům nad mořem. Jmenuje se Villa Amalia a zdá se, že to je onen vysněný opěrný bod nového Annina života. Předlohou k filmu byl román francouzského autora Pascala Quignarda, ověnčený prestižní Goncourtovou cenou, o ženě, která si usmyslí sama sebe předělat. Isabelle Huppertová jako Ann je patrně jediná herečka, jež je s to dát takové postavě přesvědčivost, a to pod vedením režiséra, s nímž pracovala už několikrát předtím. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    66
  • Po lásce
    Po lásce (1992)
    FilmRole: Lola
    59%
    67
  • La Daronne
    La Daronne (2020)
    FilmRole: Patience Portefeux
    59%
    68
  • Sidonie v Japonsku
    Sidonie v Japonsku (2024)
    FilmRole: Sidonie Perceval
    • Max
    58%
    69
  • Faustine et le bel été
    Faustine et le bel été (1972)
    FilmRole: Student 2
    58%
    70
  • About Joan
    About Joan (2022)
    FilmRole: Joan Verra
    58%
    71
  • Mám rád Huckabees
    Mám rád Huckabees (2004)
    FilmRole: Caterine Vauban
    Albert Markovski (Jason Schwartzman) je přesvědčen, že sled podezřelých náhod rozhodně není jen tak. Najme si proto dva existenciální detektivy (Dustin Hoffman, Lily Tomlin), aby vyšetřili jeho současný život. Svérázná metoda dvojice detektivů se vyznačuje zejména pozorným, takřka psychoanalytickým zkoumáním samotného Alberta. Přijdou na to, že ho brzdí táhlý konflikt s Bradem Standem (Jude Law), úspěšným mužem z vedení obchodního řetězce Huckabees.
    57%
    Albert Markovski (Jason Schwartzman) je přesvědčen, že sled podezřelých náhod rozhodně není jen tak. Najme si proto dva existenciální detektivy (Dustin Hoffman, Lily Tomlin), aby vyšetřili jeho současný život. Svérázná metoda dvojice detektivů se vyznačuje zejména pozorným, takřka psychoanalytickým zkoumáním samotného Alberta. Přijdou na to, že ho brzdí táhlý konflikt s Bradem Standem (Jude Law), úspěšným mužem z vedení obchodního řetězce Huckabees.
    72
  • Visiting Hours
    Visiting Hours (2024)
    FilmRole: Alma Lund
    57%
    73
  • Vzpomínky
    Vzpomínky (2016)
    FilmRole: Liliane Cheverny

    Liliane (Isabelle Huppertová) byla kdysi "Laurou", vycházející hvězdou ve světě zpěvu, která si prožila svůj okamžik slávy poté, co se v roce 1974 umístila hned za Abbou na druhém místě v evropské pěvecké soutěži. Dnes už si však na její chvilky na výsluní nikdo nevzpomíná a Liliane pracuje v továrně na paštiky. Setkání s jednadvacetiletým začínajícím boxerem Jeanem (Kévin Azaïs) však její pochmurný život náhle obrátí vzhůru nohama. Chlapec se do ní zamiluje a přesvědčí ji, že by se měla vrátit na pódium. (Cinemax)

    57%

    Liliane (Isabelle Huppertová) byla kdysi "Laurou", vycházející hvězdou ve světě zpěvu, která si prožila svůj okamžik slávy poté, co se v roce 1974 umístila hned za Abbou na druhém místě v evropské pěvecké soutěži. Dnes už si však na její chvilky na výsluní nikdo nevzpomíná a Liliane pracuje v továrně na paštiky. Setkání s jednadvacetiletým začínajícím boxerem Jeanem (Kévin Azaïs) však její pochmurný život náhle obrátí vzhůru nohama. Chlapec se do ní zamiluje a přesvědčí ji, že by se měla vrátit na pódium. (Cinemax)

    74
  • Retour à la bien-aimée
    Retour à la bien-aimée (1979)
    FilmRole: Jeanne Kern
    57%
    75
  • Běsi
    Běsi (1988)
    FilmRole: Maria Shatov
    Filmová adaptace nejdiskutovanějšího románu F. M. Dostojevského, který vyvolal pohoršení pro svůj kritický pohled na revoluční radikalismus. Wajda ztvárnil jen část předlohy, rekonstruoval pouze linii politické konspirace, aby demaskoval zhoubnost destruktivních revolučních aktivit nezralých, zakomplexovaných a mocichtivých jedinců. V poněkud akademicky pojatém snímku spočívá značná váha na dialozích a hereckém projevu především francouzských představitelů.
    Žánry:Drama
    57%
    Filmová adaptace nejdiskutovanějšího románu F. M. Dostojevského, který vyvolal pohoršení pro svůj kritický pohled na revoluční radikalismus. Wajda ztvárnil jen část předlohy, rekonstruoval pouze linii politické konspirace, aby demaskoval zhoubnost destruktivních revolučních aktivit nezralých, zakomplexovaných a mocichtivých jedinců. V poněkud akademicky pojatém snímku spočívá značná váha na dialozích a hereckém projevu především francouzských představitelů.
    Žánry:Drama
    76
  • Mon pire cauchemar
    Mon pire cauchemar (2011)
    FilmRole: Agathe
    57%
    77
  • Komedie nevinnosti
    Komedie nevinnosti (2000)
    FilmRole: Ariane
    Na své deváté narozeniny oznámí Camille své matce, že jeho pravé jméno je Paul a že se chce vrátit zpátky domů ke své mámě. Zoufalá Ariane neví, co se s jejím synem děje, ale rozhodne se po jeho naléhání následovat jej za ženou jménem Isabelle. Když neznámou ženu najdou, vrhne se jí Camille do náručí s přesvědčením, že toto je jeho opravdová máma. V domnění, že je Camille nemocný, vezme Ariane Isabelle k sobě domů a doufá, že jí její pobyt vysvětlí zvláštní chování jejího syna.
    Režie:Raoul Ruiz
    57%
    Na své deváté narozeniny oznámí Camille své matce, že jeho pravé jméno je Paul a že se chce vrátit zpátky domů ke své mámě. Zoufalá Ariane neví, co se s jejím synem děje, ale rozhodne se po jeho naléhání následovat jej za ženou jménem Isabelle. Když neznámou ženu najdou, vrhne se jí Camille do náručí s přesvědčením, že toto je jeho opravdová máma. V domnění, že je Camille nemocný, vezme Ariane Isabelle k sobě domů a doufá, že jí její pobyt vysvětlí zvláštní chování jejího syna.
    Režie:Raoul Ruiz
    78
  • Bílá jako padlý sníh
    Bílá jako padlý sníh (2019)
    FilmRole: Maud

    Krása mladé Claire vyvolává u nevlastní matky Maud nepotlačitelnou žárlivost, která ji dovede až k naplánování její vraždy. Před smrtí ji na poslední chvíli zachrání tajemný muž a poskytne jí úkryt na svém statku. Claire se rozhodne ve vesnici zůstat a způsobí tím velký rozruch…

    Jeden, dva… a zakrátko hned sedm mužů podlehne jejímu šarmu! Claire prožívá zásadní okamžiky svého dospívání, smyslné i děsivé… (Bohemia MP)

    Žánry:DramaKomedie
    55%

    Krása mladé Claire vyvolává u nevlastní matky Maud nepotlačitelnou žárlivost, která ji dovede až k naplánování její vraždy. Před smrtí ji na poslední chvíli zachrání tajemný muž a poskytne jí úkryt na svém statku. Claire se rozhodne ve vesnici zůstat a způsobí tím velký rozruch…

    Jeden, dva… a zakrátko hned sedm mužů podlehne jejímu šarmu! Claire prožívá zásadní okamžiky svého dospívání, smyslné i děsivé… (Bohemia MP)

    Žánry:DramaKomedie
    79
  • Abus de faiblesse
    Abus de faiblesse (2013)
    FilmRole: Maud Schoenberg
    55%
    80
  • Moji noví přátelé
    Moji noví přátelé (2024)
    FilmRole: Lucie
    • Max
    54%
    81
  • L'amour caché
    L'amour caché (2007)
    FilmRole: Danielle
    53%
    82
  • Děvka
    Děvka (1984)
    FilmRole: Aline
    • Netflix
    52%
    83
  • Barrage contre le Pacifique, Un
    Barrage contre le Pacifique, Un (2009)
    FilmRole: Madame Dufresne, la mère
    Děj filmu se odehrává ve 30. letech 20. století ve Francouzské Indočíně a sleduje osudy mladé francouzské vdovy a jejích dvou dospívajících dětí, kteří se snaží skromně živit obděláváním rýžových polí u moře. Jejich úsilí je každoročně mařeno záplavami, kdy moře zaplaví pole slanou vodou a zničí úrodu. V zoufalství si matka uvědomí, že jedinou nadějí je výstavba mořské hráze, která by zabránila neustálým záplavám. Matka se tak pouští do téměř sisyfovského boje s místní byrokracií, aby toho dosáhla. Mezitím si její tvrdohlavá dcera Suzanne získá romantickou posedlost zámožného čínského gentlemana, pana Jo. Ačkoli by jim mohl snadno zajistit únik z těžké situace, možnost romantického vztahu mezi Jo a Suzanne by mohla snadno podlehnout místním rasovým předsudkům, které by mohly poškodit nebo zničit životy obou.
    Režie:Rithy Panh
    52%
    Děj filmu se odehrává ve 30. letech 20. století ve Francouzské Indočíně a sleduje osudy mladé francouzské vdovy a jejích dvou dospívajících dětí, kteří se snaží skromně živit obděláváním rýžových polí u moře. Jejich úsilí je každoročně mařeno záplavami, kdy moře zaplaví pole slanou vodou a zničí úrodu. V zoufalství si matka uvědomí, že jedinou nadějí je výstavba mořské hráze, která by zabránila neustálým záplavám. Matka se tak pouští do téměř sisyfovského boje s místní byrokracií, aby toho dosáhla. Mezitím si její tvrdohlavá dcera Suzanne získá romantickou posedlost zámožného čínského gentlemana, pana Jo. Ačkoli by jim mohl snadno zajistit únik z těžké situace, možnost romantického vztahu mezi Jo a Suzanne by mohla snadno podlehnout místním rasovým předsudkům, které by mohly poškodit nebo zničit životy obou.
    Režie:Rithy Panh
    84
  • Ma mère
    Ma mère (2004)
    FilmRole: Héléne
    Horké léto, Kanárské ostrovy, znudění turisté hledající jakoukoli zábavu… Sedmnáctiletý Pierre tráví čas s rodiči u moře a proplouvá životem se stále zasmušilejším výrazem ve tváři. Bezmezný obdiv k matce, touha podobat se jí a být jí nablízku ho přivádí až na samotný práh sexuální perverze a zmaru. Matka a její „přátelé“ zasvěcují Pierra do praktik, o kterých se nahlas ve slušné společnosti rozhodně nemluví. Lze si v takovém prostředí vůbec zachovat chladnou hlavu a hlavně vyváznout doslova se zdravou kůží?
    Žánry:Drama
    51%
    Horké léto, Kanárské ostrovy, znudění turisté hledající jakoukoli zábavu… Sedmnáctiletý Pierre tráví čas s rodiči u moře a proplouvá životem se stále zasmušilejším výrazem ve tváři. Bezmezný obdiv k matce, touha podobat se jí a být jí nablízku ho přivádí až na samotný práh sexuální perverze a zmaru. Matka a její „přátelé“ zasvěcují Pierra do praktik, o kterých se nahlas ve slušné společnosti rozhodně nemluví. Lze si v takovém prostředí vůbec zachovat chladnou hlavu a hlavně vyváznout doslova se zdravou kůží?
    Žánry:Drama
    85
  • Médée miracle
    Médée miracle (2011)
    FilmRole: Irène-Médée
    51%
    86
  • Frankie
    Frankie (2019)
    FilmRole: Frankie
    • Google Play
    • iTunes
    50%
    87
  • Bar de la fourche, Le
    Bar de la fourche, Le (1972)
    FilmRole: Annie Smith
    49%
    88
  • Madame Hyde
    Madame Hyde (2018)
    FilmRole: Marie Géquil / Madame Hyde
    48%
    89
  • Růžové poupě
    Růžové poupě (1975)
    FilmRole: Helene Nikolaos
    Film začíná tím, že si pět mladých žen užívá prázdniny na palubě luxusní jachty jménem Růžové poupě. Všechny jsou dcerami mocných a zámožných mužů, jedna z nich je dítětem vlivného amerického senátora. Jejich bezstarostné radovánky ale netrvají dlouho, protože se jejich jachta stane terčem útoku teroristů ze Středního východu, kteří dívky unesou a hodlají je propustit, až když budou splněny jejich požadavky. Do akce se rychle dostává reportér Larry Martin, ze kterého se vyklube agent CIA. Martin na pomoc naverbuje agenty z Izraele a Západního Německa a také podivného islámského Angličana, který pracuje na zkáze Izraele, a proto by se mohlo zdát, že je na straně teroristů. Martin pro něj má speciální práci - musí totiž rychle a bez zranění osvobodit rukojmí.
    46%
    Film začíná tím, že si pět mladých žen užívá prázdniny na palubě luxusní jachty jménem Růžové poupě. Všechny jsou dcerami mocných a zámožných mužů, jedna z nich je dítětem vlivného amerického senátora. Jejich bezstarostné radovánky ale netrvají dlouho, protože se jejich jachta stane terčem útoku teroristů ze Středního východu, kteří dívky unesou a hodlají je propustit, až když budou splněny jejich požadavky. Do akce se rychle dostává reportér Larry Martin, ze kterého se vyklube agent CIA. Martin na pomoc naverbuje agenty z Izraele a Západního Německa a také podivného islámského Angličana, který pracuje na zkáze Izraele, a proto by se mohlo zdát, že je na straně teroristů. Martin pro něj má speciální práci - musí totiž rychle a bez zranění osvobodit rukojmí.
    90