Zralá třicátnice a brilantní profesorka klavíru Erika Kohut (Isabelle Huppert) vede trojí život. Zatímco ve dne je váženou osobností pedagogického sboru Vídeňské konzervatoře, večer ukájí svou zvrhlou sexualitu v obchodech s nejhrubším pornem, šmírováním mileneckých párů a masochistickým sebezraňováním. Třetí podobou její existence je vypjaté soužití s tyranskou matkou (Annie Girardot), plné brutálních hádek a vášnivého usmiřování. Erika přesto dokáže udržet svůj bizarní životní styl pod kontrolou až do chvíle, kdy se seznámí v pohledným a talentovaným studentem Walterem (Benoît Magimel). Oboustranná citová náklonnost záhy narazí na neschopnost Eriky navázat normální erotický vztah. Její temné vášně promění rodící se lásku v trýznivé peklo.
Kontroverzní PIANISTKA byla s příznivým ohlasem uvedena na MFF Cannes. Oba hlavní představitelé Isabelle Huppert a Benoît Magimel obdrželi Ceny pro nejlepší herce, zatímco režisér Michael Haneke získal za svůj film Velkou cenu poroty.
Těžký a silně perverzní snímek o nenápadné učitelce klavíru a jejich trochu výstředních sexuálních choutkách, které by ráda vyzkoušela na svém novém žákovi. Zbytečně zdlouhavé, odtažité a popravdě nepříliš zajímavé.
Z počátku to vypadá na sušší intelektuální drama se spoustou vážné hudby, ale vyklube se z toho silné psychologické drama z intenzivním sexuálním podtextem. Pěkně vyskládaný film, který jde lehce do extrému, ale ne násilnou formou, prostě tématem, jako takovým. Zajímavá podívaná.
Jestli mě někdy dokázal nějakej film šokovat, tak to byl tenhle a Haneke v něm opět ukázal svůj um. Když jsem to tenkrát asi v 20 letech viděl a myslel jsem si, že to bude o hudbě, umění a intelektuálních konverzacích (a ze začátku to tak vypadalo), nečekal jsem, že se to zvrhne v takovou zvrhlost. Po letech jsem věděl, co od toho mám čekat, ale sama kvalita filmu o sobě dala brzo vědět. Vynikajícím výkonem oslnila Isabelle Huppert, která obě své tváře ztvárnila dokonale. Benoit Magimel, což je takovej francouzskej Richard Hammond, taky vůbec nezaostával a jediné, co musím tomuhle filmu vytknout, je to, že v závěru jsem nevěřil tomu náhlému obratu - on začal být najednou strašnej hajzl a ona ta, kdo dolejzal. Ale jinak je to krásnej film o staré frigidní úchylce, která to v okolí tají (a kdo by to netajil, že). Podle mě takhle má vypadat pořádnejch 50 odstínů šedi, hehe.