Marie Glázrová: Nejlepší filmy
a seriály

6.6

Marie Glázrová: Filmy a seriály

  • Vyšší princip
    Vyšší princip (1960)
    FilmRole: Skálová
    • VOYO
    Vyšší princip je český film natočený na motivy povídky Němá barikáda od Jana Drdy. Děj filmu se odehrává v roce 1942 po atentátu na Heydricha. V zemi panuje výjimečný stav a nacisté se zběsile mstí. Na jednom maloměstském gymnáziu, kde se právě nejvyšší ročník připravuje k maturitám, ale dojde k tragédii, trojice studentů je za přimalování knírku na portrét zabitého protektora, po udání spolužáka, zatčena a má být popravena. Jejich učitel Málek se snaží chlapce zachránit, ale marně...
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    86%
    Vyšší princip je český film natočený na motivy povídky Němá barikáda od Jana Drdy. Děj filmu se odehrává v roce 1942 po atentátu na Heydricha. V zemi panuje výjimečný stav a nacisté se zběsile mstí. Na jednom maloměstském gymnáziu, kde se právě nejvyšší ročník připravuje k maturitám, ale dojde k tragédii, trojice studentů je za přimalování knírku na portrét zabitého protektora, po udání spolužáka, zatčena a má být popravena. Jejich učitel Málek se snaží chlapce zachránit, ale marně...
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    1
  • Byl jednou jeden král...
    Byl jednou jeden král... (1954)
    FilmRole: vdova Kubátová, podruhyně
    • VOYO
    • O2 TV
    Král Já I. (J. Werich) má tři dcery - Drahomíru (I. Kačírková), Zpěvanku (S. Májová), nejvíce však miluje svou nejmladší Marušku (M. Dvorská). Ta ho však raní, když mu na otázku - Jak ho má ráda - odpoví, že jako sůl. Král Marušku vyžene a zakáže v království používat sůl. Tím však způsobí mnoho trampot všem i sobě. Teprve návrat Marušky, která tu dobu prožila u hodné stařenky-kořenářky a mladého rybáře (V. Ráž), a dar stařenky - nevyčerpatelná solnička, ukončí všechna strádání a potvrdí se lidová moudrost, že sůl je nad zlato a láska je solí života. V barevné filmové pohádce opět zvítězí dobro nad zlem a moudrost nad hloupostí. (Česká televize)
    84%
    Král Já I. (J. Werich) má tři dcery - Drahomíru (I. Kačírková), Zpěvanku (S. Májová), nejvíce však miluje svou nejmladší Marušku (M. Dvorská). Ta ho však raní, když mu na otázku - Jak ho má ráda - odpoví, že jako sůl. Král Marušku vyžene a zakáže v království používat sůl. Tím však způsobí mnoho trampot všem i sobě. Teprve návrat Marušky, která tu dobu prožila u hodné stařenky-kořenářky a mladého rybáře (V. Ráž), a dar stařenky - nevyčerpatelná solnička, ukončí všechna strádání a potvrdí se lidová moudrost, že sůl je nad zlato a láska je solí života. V barevné filmové pohádce opět zvítězí dobro nad zlem a moudrost nad hloupostí. (Česká televize)
    2
  • Ministerstvo strachu
    Ministerstvo strachu (1966)
    Minisérie
    V bombardovaném Londýně roku 1942, uprostřed války, vyhrává hrdina špionážně detektivního příběhu Artur Rowe shodou náhod v loterii pro dobročinné účely jednu z atrakcí, dort z čerstvých vajec. Dort měl získat jiný smluvený výherce a agent nacistické páté kolony v Britanii se pokusí kvůli němu dokonce Rowa zabít. Vnitřně rozpolcený Rowe, který umožnil své nevyléčitelné ženě vzít jed a je vlastně (alespoň ve svém vědomí) vrahem, se nemůže obrátit o pomoc k policii ani k veřejnosti. Ač je sám v pozici štvance, musí v sobě najít dostatek odvahy a síly, aby se pustil do nebezpečného boje sám.
    Žánry:Drama
    78%
    V bombardovaném Londýně roku 1942, uprostřed války, vyhrává hrdina špionážně detektivního příběhu Artur Rowe shodou náhod v loterii pro dobročinné účely jednu z atrakcí, dort z čerstvých vajec. Dort měl získat jiný smluvený výherce a agent nacistické páté kolony v Britanii se pokusí kvůli němu dokonce Rowa zabít. Vnitřně rozpolcený Rowe, který umožnil své nevyléčitelné ženě vzít jed a je vlastně (alespoň ve svém vědomí) vrahem, se nemůže obrátit o pomoc k policii ani k veřejnosti. Ač je sám v pozici štvance, musí v sobě najít dostatek odvahy a síly, aby se pustil do nebezpečného boje sám.
    Žánry:Drama
    3
  • Noční motýl
    Noční motýl (1941)
    FilmRole: herečka Helena
    Slavné protektorátní melodrama, které své příznivce jistě nalezne i dnes, se odehrává v posádkovém městečku, kde svůdní důstojníci koketují s přitažlivými děvami. Jenže jeden takový flirt nezůstane bez následků. Pokrytecké měšťácké společenství nešťastnici odsoudí, žena se pak živí jako zpěvačka v pochybném nočním baru. Režisér František Čáp pečlivě vykreslil reálie ze sklonku 19. století, zaujme množství kostýmů, jimiž je film zaplněn. Režisér prokázal obeznámenost s tehdy módními vypravěčskými trendy, dokonce se odvážel na tehdejší dobu odvážných erotických doteků.
    Žánry:DramaRomantický
    73%
    Slavné protektorátní melodrama, které své příznivce jistě nalezne i dnes, se odehrává v posádkovém městečku, kde svůdní důstojníci koketují s přitažlivými děvami. Jenže jeden takový flirt nezůstane bez následků. Pokrytecké měšťácké společenství nešťastnici odsoudí, žena se pak živí jako zpěvačka v pochybném nočním baru. Režisér František Čáp pečlivě vykreslil reálie ze sklonku 19. století, zaujme množství kostýmů, jimiž je film zaplněn. Režisér prokázal obeznámenost s tehdy módními vypravěčskými trendy, dokonce se odvážel na tehdejší dobu odvážných erotických doteků.
    Žánry:DramaRomantický
    4
  • Babička
    Babička (1940)
    FilmRole: paní kněžna Kateřina Vilemína Zaháňská
    • iVysílání
    Proškovy děti netrpělivě očekávají příjezd své babičky na Staré bělidlo. Po selsku ustrojená žena si je hned získá laskavostí a moudrostí. Stejně snadno naváže vztah se sousedy, kteří se jí záhy začnou svěřovat se svými bolestmi. Nejvíce starou ženu dojme příběh šílené Viktorky, jež se jako dívka zamilovala do myslivce, odešla s ním a snad šťastně žila. Muž však na vojně padl a ona se vrátila do rodné vsi. Nedokázala už ale žít mezi lidmi, bloudila po lesích, až ji jednou za bouřky zabil padající strom. Této nešťastnici už babička nemohla pomoci. Je tu však Kristla a její Jakub, který má odejít na čtrnáct let na vojnu, a pak kněžnina schovanka Hortensie, která se trápí pro lásku k malíři. Když si babička získá náklonnost paní kněžny, přimluví se za mladé dvojice a také získá místo pro chudáka Kudrnu...
    72%
    Proškovy děti netrpělivě očekávají příjezd své babičky na Staré bělidlo. Po selsku ustrojená žena si je hned získá laskavostí a moudrostí. Stejně snadno naváže vztah se sousedy, kteří se jí záhy začnou svěřovat se svými bolestmi. Nejvíce starou ženu dojme příběh šílené Viktorky, jež se jako dívka zamilovala do myslivce, odešla s ním a snad šťastně žila. Muž však na vojně padl a ona se vrátila do rodné vsi. Nedokázala už ale žít mezi lidmi, bloudila po lesích, až ji jednou za bouřky zabil padající strom. Této nešťastnici už babička nemohla pomoci. Je tu však Kristla a její Jakub, který má odejít na čtrnáct let na vojnu, a pak kněžnina schovanka Hortensie, která se trápí pro lásku k malíři. Když si babička získá náklonnost paní kněžny, přimluví se za mladé dvojice a také získá místo pro chudáka Kudrnu...
    5
  • Poslední muž
    Poslední muž (1934)
    FilmRole: Zdenka, dcera Kohoutových
    Alois Kohout je středoškolský profesor, despotický rodinný tyran a poděs, před kterým se všichni třesou v panické hrůze. A přece se najde člověk, který dokáže panu profesorovi srazit hřebínek jeho pýchy, vrátit jeho rodině svobodu a navíc si odvést profesorovu dcerušku do klidného manželského přístavu... Z obsáhlého díla F. X. Svobody je situační divadelní komedie Poslední muž stále živá mezi našimi divadelními amatéry. Režie filmového přepisu se chopil Martin Frič v roce 1934. Úsměvnému vyprávění ponechal divadelní půdorys i pojetí. Pro titulní roli si vybral Huga Haase. Profesor Kohout je v jeho podání sice pořádný metr, ale od samého počátku je znát, že se sám nebere příliš vážně a že rodinného tyrana dělá tak trochu z povinnosti, tak trochu z pohodlnosti. V jádru je to však hodný člověk, což závěr příběhu potvrdí. Martin Frič si ke spolupráci dále přizval osvědčenou Zdeňku Baldovou do role ušlápnuté manželky, dále Vladimíra Borského, pozdějšího režiséra, ale v té době oblíbeného milovníka, mladičkého Antonína Novotného, Járu Kohouta a Darju Hajskou. Do exponované role profesorovy dcery Zdenky riskantně obsadil debutující Marii Glázrovou, pro kterou tato role znamenala raketový start ke kariéře vskutku hvězdné. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    72%
    Alois Kohout je středoškolský profesor, despotický rodinný tyran a poděs, před kterým se všichni třesou v panické hrůze. A přece se najde člověk, který dokáže panu profesorovi srazit hřebínek jeho pýchy, vrátit jeho rodině svobodu a navíc si odvést profesorovu dcerušku do klidného manželského přístavu... Z obsáhlého díla F. X. Svobody je situační divadelní komedie Poslední muž stále živá mezi našimi divadelními amatéry. Režie filmového přepisu se chopil Martin Frič v roce 1934. Úsměvnému vyprávění ponechal divadelní půdorys i pojetí. Pro titulní roli si vybral Huga Haase. Profesor Kohout je v jeho podání sice pořádný metr, ale od samého počátku je znát, že se sám nebere příliš vážně a že rodinného tyrana dělá tak trochu z povinnosti, tak trochu z pohodlnosti. V jádru je to však hodný člověk, což závěr příběhu potvrdí. Martin Frič si ke spolupráci dále přizval osvědčenou Zdeňku Baldovou do role ušlápnuté manželky, dále Vladimíra Borského, pozdějšího režiséra, ale v té době oblíbeného milovníka, mladičkého Antonína Novotného, Járu Kohouta a Darju Hajskou. Do exponované role profesorovy dcery Zdenky riskantně obsadil debutující Marii Glázrovou, pro kterou tato role znamenala raketový start ke kariéře vskutku hvězdné. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    6
  • Honza málem králem
    Honza málem králem (1977)
    FilmRole: Honzova máma
    • VOYO
    • O2 TV
    Hrdinou filmu režiséra Bořivoje Zemana je nejoblíbenější postava českých pohádek Honza, který se vydá do světa za štěstím. Ovšem není to hloupý Honza, nýbrž chytrý a veselý mládenec, který má rád lidi a nesnáší nespravedlnost, ať už se děje lidem nebo zvířatům. Netouží po království, ani po princezně, ale usiluje o prosté lidské štěstí, které se dobývá rozumem a prací. Honza nebojuje s nadpřirozenými vlastnostmi, ale s lidskou zlobou, závistí, lakotou a omezeností. (Česká televize)
    Žánry:RodinnýPohádka
    71%
    Hrdinou filmu režiséra Bořivoje Zemana je nejoblíbenější postava českých pohádek Honza, který se vydá do světa za štěstím. Ovšem není to hloupý Honza, nýbrž chytrý a veselý mládenec, který má rád lidi a nesnáší nespravedlnost, ať už se děje lidem nebo zvířatům. Netouží po království, ani po princezně, ale usiluje o prosté lidské štěstí, které se dobývá rozumem a prací. Honza nebojuje s nadpřirozenými vlastnostmi, ale s lidskou zlobou, závistí, lakotou a omezeností. (Česká televize)
    Žánry:RodinnýPohádka
    7
  • Bakaláři
    Bakaláři (1972)
    Seriál
    • iVysílání
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    71%
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    8
  • Hrdina má strach
    Hrdina má strach (1965)
    FilmRole: Hofmánková
    Vcelku krotká moralita zdůrazňuje osobní statečnost. Když ustrašený úředníček na kterémsi "vysokém úřadu" nedopatřením projeví rozhodný názor, není potrestán, ale naopak povýší. Televizní režisér František Filip zužitkoval satiricky zacílenou divadelní předlohu Jaroslava Dietla, avšak počínal si přece jen opatrnicky. Rudolf Hrušínský v hlavní úloze pronáší působivé vnitřní monology, v nichž komentuje své počínání, zevrubně zkoumá pohnutky u sebe i svého okolí.
    Žánry:KomedieSatira
    71%
    Vcelku krotká moralita zdůrazňuje osobní statečnost. Když ustrašený úředníček na kterémsi "vysokém úřadu" nedopatřením projeví rozhodný názor, není potrestán, ale naopak povýší. Televizní režisér František Filip zužitkoval satiricky zacílenou divadelní předlohu Jaroslava Dietla, avšak počínal si přece jen opatrnicky. Rudolf Hrušínský v hlavní úloze pronáší působivé vnitřní monology, v nichž komentuje své počínání, zevrubně zkoumá pohnutky u sebe i svého okolí.
    Žánry:KomedieSatira
    9
  • Městečko na dlani
    Městečko na dlani (1942)
    FilmRole: Ančka Karasová
    Tragikomické dění v idylickém městečku Rukapáně odkrývá jak předsudky místních obyvatel, tak jejich solidaritu. Kronika městečka Rukapáně zachycuje úsměvné i tragické osudy jeho obyvatel na konci devatenáctého století. Pytlák Matěj zachrání radu Zimmerheiera v zasypaném dole, starosta Buzek je varován andělem, aby nechal pití, a další události tvoří mozaiku maloměsta. Mimopražská premiéra se uskutečnila již 4. 9. 1942 v Ronově nad Doubravou, kde se natáčely exteriéry. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Tragikomické dění v idylickém městečku Rukapáně odkrývá jak předsudky místních obyvatel, tak jejich solidaritu. Kronika městečka Rukapáně zachycuje úsměvné i tragické osudy jeho obyvatel na konci devatenáctého století. Pytlák Matěj zachrání radu Zimmerheiera v zasypaném dole, starosta Buzek je varován andělem, aby nechal pití, a další události tvoří mozaiku maloměsta. Mimopražská premiéra se uskutečnila již 4. 9. 1942 v Ronově nad Doubravou, kde se natáčely exteriéry. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    10
  • Rozina sebranec
    Rozina sebranec (1945)
    FilmRole: Kozel jeden rohatej;

    Rozina sebranecHistorické drama o nelehkém osudu temperamentní dívky Roziny.Příběh se odehrává v Praze na začátku 17. století. Rozina se dozví od své matky, že je ve skutečnosti nalezencem. Citově strádající dívka se upne ke své první lásce italskému skláři Nikolovi. Ten ji opustí, ačkoli jí přísahal věrnost. Rozina se proto provdá bez lásky za starého a bohatého zednického cechmistra Karfa, který jí slíbil, že jí po svatbě koupí majestát o manželském původu. Lakomý Karfa však úmluvu nedodrží. Rozina se opět setká s Nikolou a stane se jeho milenkou. Za to je vyhnána z domu a dramatické okamžiky na sebe nenechávají dlouho čekat.

    Žánry:DramaHistorický
    69%

    Rozina sebranecHistorické drama o nelehkém osudu temperamentní dívky Roziny.Příběh se odehrává v Praze na začátku 17. století. Rozina se dozví od své matky, že je ve skutečnosti nalezencem. Citově strádající dívka se upne ke své první lásce italskému skláři Nikolovi. Ten ji opustí, ačkoli jí přísahal věrnost. Rozina se proto provdá bez lásky za starého a bohatého zednického cechmistra Karfa, který jí slíbil, že jí po svatbě koupí majestát o manželském původu. Lakomý Karfa však úmluvu nedodrží. Rozina se opět setká s Nikolou a stane se jeho milenkou. Za to je vyhnána z domu a dramatické okamžiky na sebe nenechávají dlouho čekat.

    Žánry:DramaHistorický
    11
  • Naši furianti
    Naši furianti (1937)
    FilmRole: Markytka

    Slavná hra Ladislava Stroupežnického se dotýká v ironické nadsázce vesnického fanfarónství v 19. století, vychloubačností jednoho před druhým - a zjišťuje, že tato vlastnost protínala celou společnost od nejbohatších až po nejchudší. I když prvotním sporem se stává obsazení místa ponocného, vzájemně se předhánějí hlavně starosta a první radní, oba stejně namyšlení. Jejich nesmiřitelná rivalita ovlivňuje dění v celé vsi. Filmový přepis se opírá o svižně napsané dialogy i sugestivní herecké ztvárnění, s rozdílným štěstím se pokouší dosáhnout vypravěčské dynamiky.

    Žánry:Komedie
    68%

    Slavná hra Ladislava Stroupežnického se dotýká v ironické nadsázce vesnického fanfarónství v 19. století, vychloubačností jednoho před druhým - a zjišťuje, že tato vlastnost protínala celou společnost od nejbohatších až po nejchudší. I když prvotním sporem se stává obsazení místa ponocného, vzájemně se předhánějí hlavně starosta a první radní, oba stejně namyšlení. Jejich nesmiřitelná rivalita ovlivňuje dění v celé vsi. Filmový přepis se opírá o svižně napsané dialogy i sugestivní herecké ztvárnění, s rozdílným štěstím se pokouší dosáhnout vypravěčské dynamiky.

    Žánry:Komedie
    12
  • Svět, kde se žebrá
    Svět, kde se žebrá (1938)
    FilmRole: Zorka Náhlíková
    68%
    13
  • Turbina
    Turbina (1941)
    FilmRole: Žofka
    68%
    14
  • Lidé na kře
    Lidé na kře (1937)
    FilmRole: Marta, Zdeňkova dívka
    Hospodářská krize ovlivňuje životy mnoha lidí. Profesor Václav Junek postupně zjišťuje, jak podstatně se liší jeho idealistická představa od reálného života jeho čtyř dětí. Nejstarší syn Zdeněk je již dva roky nezaměstnaným inženýrem. Dcera Pavla, lékařka, pracuje v nemocnici za velmi nízký plat. Druhá dcera Hanka opustila místo stenotypistky a chce se stát filmovou herečkou...
    Žánry:Drama
    68%
    Hospodářská krize ovlivňuje životy mnoha lidí. Profesor Václav Junek postupně zjišťuje, jak podstatně se liší jeho idealistická představa od reálného života jeho čtyř dětí. Nejstarší syn Zdeněk je již dva roky nezaměstnaným inženýrem. Dcera Pavla, lékařka, pracuje v nemocnici za velmi nízký plat. Druhá dcera Hanka opustila místo stenotypistky a chce se stát filmovou herečkou...
    Žánry:Drama
    15
  • Děvčica z Beskyd
    Děvčica z Beskyd (1944)
    FilmRole: Terezka
    Na samotě v beskydských horách žijí rodiny Vavruše Cagaly a Cyrila Hanulíka. Vavruš a Cyril jsou pracovití dřevaři a formani. Cagalova dcera Terezka má ráda Tomáše Hanulíka, ale kromě něho se líbí také Pavlu Zgabajovi, synu majitele hospodářských podniků v údolí. Cyril Hanulík žárlí na svou Hevu a neprávem ji podezřívá z nevěry. Francek, jehož Heva před sňatkem milovala, se Hanulíkovým pomstí: zapálí jejich včelín, od kterého chytne Cagalův seník. Od té doby stíhá Cagalovu rodinu neštěstí. Přijdou o koně i o dřevo a starý Zgabaj se domáhá peněz, které jim půjčil. Od svých nároků je ochoten ustoupit jen tehdy, když se Terezka provdá za jeho syna. Cagala nechce dovolit, aby se dcera obětovala, a tak se dívka vydá na statek tajně, aby zde pracovala jako pomocnice v hospodářství...
    Žánry:Drama
    67%
    Na samotě v beskydských horách žijí rodiny Vavruše Cagaly a Cyrila Hanulíka. Vavruš a Cyril jsou pracovití dřevaři a formani. Cagalova dcera Terezka má ráda Tomáše Hanulíka, ale kromě něho se líbí také Pavlu Zgabajovi, synu majitele hospodářských podniků v údolí. Cyril Hanulík žárlí na svou Hevu a neprávem ji podezřívá z nevěry. Francek, jehož Heva před sňatkem milovala, se Hanulíkovým pomstí: zapálí jejich včelín, od kterého chytne Cagalův seník. Od té doby stíhá Cagalovu rodinu neštěstí. Přijdou o koně i o dřevo a starý Zgabaj se domáhá peněz, které jim půjčil. Od svých nároků je ochoten ustoupit jen tehdy, když se Terezka provdá za jeho syna. Cagala nechce dovolit, aby se dcera obětovala, a tak se dívka vydá na statek tajně, aby zde pracovala jako pomocnice v hospodářství...
    Žánry:Drama
    16
  • Jarní vody
    Jarní vody (1968)
    FilmRole: Lenora Roselliová
    66%
    17
  • Tanečnice
    Tanečnice (1943)
    FilmRole: Clo
    65%
    18
  • Pelikán má alibi
    Pelikán má alibi (1940)
    FilmRole: Jarmila
    64%
    19
  • Hlídač č. 47
    Hlídač č. 47 (1937)
    FilmRole: Anna

    Film Hlídač č. 47 začíná vlastně happy endem: železniční hlídač Douša se svou ženou zachrání na poslední chvíli vesnického kramáře Ferdu Zusku, který chce z nešťastné lásky skočit pod vlak. Pak se však příběh trochu komplikuje: Ferdovi otrne a začne dělat návrhy paní Doušové, zatímco Douša, který se při jeho zachraňování zranil, ohluchne. I když se mu po čase sluch vrací, nedává to Douša najevo - aby poznal, co si o něm lidé myslí. Jenže to je někdy lepší nevědět...

    Ve filmu Josefa Rovenského dostali příležitost herci Národního divadla Jaroslav Průša (Douša), Marie Glázrová (Anna Doušová), Ladislav Boháč (Ferda). Hlídač č. 47 byl natočen podle psychologického románu Josefa Kopty a zařadil se tak na konci 30 . let mezi vlnu filmových adaptací české literatury . Byl to poslední film herce, scenáristy a režiséra Rovenského, který v pouhých 43 letech zemřel ještě před dokončením filmu (5. 11. 1937). Z jeho režií jmenujme například Řeku (1931) či Maryšu (1935) s Jiřinou Štěpničkovou.

    Žánry:Drama
    63%

    Film Hlídač č. 47 začíná vlastně happy endem: železniční hlídač Douša se svou ženou zachrání na poslední chvíli vesnického kramáře Ferdu Zusku, který chce z nešťastné lásky skočit pod vlak. Pak se však příběh trochu komplikuje: Ferdovi otrne a začne dělat návrhy paní Doušové, zatímco Douša, který se při jeho zachraňování zranil, ohluchne. I když se mu po čase sluch vrací, nedává to Douša najevo - aby poznal, co si o něm lidé myslí. Jenže to je někdy lepší nevědět...

    Ve filmu Josefa Rovenského dostali příležitost herci Národního divadla Jaroslav Průša (Douša), Marie Glázrová (Anna Doušová), Ladislav Boháč (Ferda). Hlídač č. 47 byl natočen podle psychologického románu Josefa Kopty a zařadil se tak na konci 30 . let mezi vlnu filmových adaptací české literatury . Byl to poslední film herce, scenáristy a režiséra Rovenského, který v pouhých 43 letech zemřel ještě před dokončením filmu (5. 11. 1937). Z jeho režií jmenujme například Řeku (1931) či Maryšu (1935) s Jiřinou Štěpničkovou.

    Žánry:Drama
    20
  • Maryša
    Maryša (1935)
    FilmRole: Rozára
    • iVysílání
    Rurální drama na motivy klasické divadelní předlohy bratrů Mrštíků, kterou pro filmové plátno přizpůsobil Otakar Vávra, načež jej režíroval Josef Rovenský. V titulní úloze se představila Jiřina Štěpničková, která obdobným rolím vesnických dívek vévodila a sloužila jako protipól Adiny Mandlové či Lídy Baarové, které ztvárňovaly elegantní salónní dámy. Děj se soustředí na tragické manželství Maryši se starším mužem, které vyústí v nevyhnutelnou tragédii. Na požadavek brněnského studia však bylo oproti dobře známé divadelní hře provedeno několik změn. Příběh je situován do jiného prostředí, v ději musel být zveličený vliv katolické církve a protagonisté se dočkali smířlivějšího závěru. Zároveň byl snímek obohacený několika barevnými záběry, aby vynikla malebnost krojových kostýmů, nicméně kvůli nekvalitnímu filmovému materiálu a následnému vyvolání se sekvence nakonec nevyužila. I přes vláčné podání se jedná o jedno z markantních děl prvorepublikové kinematografie, na které je s odstupem fascinující hledět. V době uvedení se snímek dostal na Mezinárodní filmový festival v Benátkách.
    Žánry:Drama
    62%
    Rurální drama na motivy klasické divadelní předlohy bratrů Mrštíků, kterou pro filmové plátno přizpůsobil Otakar Vávra, načež jej režíroval Josef Rovenský. V titulní úloze se představila Jiřina Štěpničková, která obdobným rolím vesnických dívek vévodila a sloužila jako protipól Adiny Mandlové či Lídy Baarové, které ztvárňovaly elegantní salónní dámy. Děj se soustředí na tragické manželství Maryši se starším mužem, které vyústí v nevyhnutelnou tragédii. Na požadavek brněnského studia však bylo oproti dobře známé divadelní hře provedeno několik změn. Příběh je situován do jiného prostředí, v ději musel být zveličený vliv katolické církve a protagonisté se dočkali smířlivějšího závěru. Zároveň byl snímek obohacený několika barevnými záběry, aby vynikla malebnost krojových kostýmů, nicméně kvůli nekvalitnímu filmovému materiálu a následnému vyvolání se sekvence nakonec nevyužila. I přes vláčné podání se jedná o jedno z markantních děl prvorepublikové kinematografie, na které je s odstupem fascinující hledět. V době uvedení se snímek dostal na Mezinárodní filmový festival v Benátkách.
    Žánry:Drama
    21
  • Lavina
    Lavina (1946)
    FilmRole: Irena
    61%
    22
  • Posel úsvitu
    Posel úsvitu (1950)
    FilmRole: Clam-Martinicová
    60%
    23
  • Okouzlená
    Okouzlená (1942)
    FilmRole: Jitka Zykanová
    58%
    24
  • Paní Morálka kráčí městem
    Paní Morálka kráčí městem (1939)
    FilmRole: Lilka
    58%
    25
  • Gabriela
    Gabriela (1941)
    FilmRole: Gabriela Tuzarová

    Manželství se slabošským,psychicky labilním mužem je pro titulní hrdinku skutečným utrpením, takže hledá náhradu u jeho bratra, úspěšného dirigenta. Namísto očekávaných psychologických studií, složitých niterných hnutí se však dočkáme jedině laciné a povrchní dojemnosti. Můžeme si povšimnout, že někteří herci jsou obsazeni zcela odlišně, než jak bychom očekávali. Karel Höger tu předvádí opravdového ničemníka, zatímco Marie Rosůlková, spojená s postavami potrhlých stařenek, se tu představuje jako elegantní svůdná žena.

    Žánry:Drama
    58%

    Manželství se slabošským,psychicky labilním mužem je pro titulní hrdinku skutečným utrpením, takže hledá náhradu u jeho bratra, úspěšného dirigenta. Namísto očekávaných psychologických studií, složitých niterných hnutí se však dočkáme jedině laciné a povrchní dojemnosti. Můžeme si povšimnout, že někteří herci jsou obsazeni zcela odlišně, než jak bychom očekávali. Karel Höger tu předvádí opravdového ničemníka, zatímco Marie Rosůlková, spojená s postavami potrhlých stařenek, se tu představuje jako elegantní svůdná žena.

    Žánry:Drama
    26
  • Ulice zpívá
    Ulice zpívá (1939)
    FilmRole: Lory Brandlová
    Cirkusoví klauni Emil a Josef se ujmou odloženého dítěte Franciho. Jednoho dne cirkus vyhoří a klauni se začnou živit jako pouliční muzikanti. Už dospělý Franci se zamiluje do Lory, která se o ně obětavě stará. Josef stále touží po cirkusu a také Franciho život muzikanta neuspokojuje. Neznámý zloděj, který ukradl drahé šperky, odhodí svůj lup přes zeď, aby unikl policii. Pouzdro spadne na hlavu Josefovi a ten se rozhodne šperky prodat vetešníkovi. S tím souhlasí i Franci. Dá šperky odhadnout, část jich zastaví a část věnuje mladé vdově Katy, do které se zamiloval a kvůli které se chce rozejít s Lory. V baru se Franci seznámí s ing. Hradilem, který si všimne, že Katy nosí šperk jeho matky. Pozve oba do svého domu. Na obraze Hradilovy matky pozná Franci ukradený náhrdelník. Pochopí, že jsou prozrazeni, a náhrdelník vyhodí oknem. Šperk najde Lory, která je sledovala, a odevzdá ho na policii. Dvacet tisíc korun nálezného změní život všech. Josef a Emil si koupí cirkusový vůz, Franci se kajícně vrátí k Lory a šťasten se dozvídá, že bude otcem.
    Žánry:Komedie
    57%
    Cirkusoví klauni Emil a Josef se ujmou odloženého dítěte Franciho. Jednoho dne cirkus vyhoří a klauni se začnou živit jako pouliční muzikanti. Už dospělý Franci se zamiluje do Lory, která se o ně obětavě stará. Josef stále touží po cirkusu a také Franciho život muzikanta neuspokojuje. Neznámý zloděj, který ukradl drahé šperky, odhodí svůj lup přes zeď, aby unikl policii. Pouzdro spadne na hlavu Josefovi a ten se rozhodne šperky prodat vetešníkovi. S tím souhlasí i Franci. Dá šperky odhadnout, část jich zastaví a část věnuje mladé vdově Katy, do které se zamiloval a kvůli které se chce rozejít s Lory. V baru se Franci seznámí s ing. Hradilem, který si všimne, že Katy nosí šperk jeho matky. Pozve oba do svého domu. Na obraze Hradilovy matky pozná Franci ukradený náhrdelník. Pochopí, že jsou prozrazeni, a náhrdelník vyhodí oknem. Šperk najde Lory, která je sledovala, a odevzdá ho na policii. Dvacet tisíc korun nálezného změní život všech. Josef a Emil si koupí cirkusový vůz, Franci se kajícně vrátí k Lory a šťasten se dozvídá, že bude otcem.
    Žánry:Komedie
    27
  • Velká filmová loupež
    Velká filmová loupež (1986)
    FilmRole: herečka
    • VOYO
    • O2 TV
    • DaFilms
    54%
    28
  • 29
  • Láska a lidé
    Láska a lidé (1937)
    FilmRole: Anna

    Automobilový konstruktér Viktor Kovařík a závodník Jan Horn jsou nejlepšími přáteli. Spolu už vyhráli řadu závodů. Oba však milují stejnou dívku Annu, která se rozhodne provdat za Viktora. Oba přátelé se pohádají, avšak rychle se zase smíří. V závodním autě jsou totiž spolu nepřekonatelní a potřebují jeden druhého. Při dalších závodech však mají těžkou nehodu, po které zůstane Viktor odkázán na kolečkové křeslo. Když pochopí, že jeho zranění nelze vyléčit, nabídne Anně svobodu. Žena se o něj chce starat a tak odmítne, avšak později se začne scházet s Hornem..

    Žánry:Drama
    49%

    Automobilový konstruktér Viktor Kovařík a závodník Jan Horn jsou nejlepšími přáteli. Spolu už vyhráli řadu závodů. Oba však milují stejnou dívku Annu, která se rozhodne provdat za Viktora. Oba přátelé se pohádají, avšak rychle se zase smíří. V závodním autě jsou totiž spolu nepřekonatelní a potřebují jeden druhého. Při dalších závodech však mají těžkou nehodu, po které zůstane Viktor odkázán na kolečkové křeslo. Když pochopí, že jeho zranění nelze vyléčit, nabídne Anně svobodu. Žena se o něj chce starat a tak odmítne, avšak později se začne scházet s Hornem..

    Žánry:Drama
    30
  • Srdce v celofánu
    Srdce v celofánu (1939)
    FilmRole: Marta
    47%
    31