Něco takového tu prý ještě nebylo. Internet zaplavují zprávy o odlivu méně zdatné frakce diváctva z kinosálů, kde úvodní minuty hororové novinky Terrifier 3 pravidelně skolí několik omdlévajících jedinců. Třetí část extrémně vypečené série Damiena Leoneho, v níž klaun Art (David Howard Thornton) tentokrát rozmašíruje idylické vánoční představy a s nimi i samotného Santu Clause či několik nevinných dětí, má být nejkontroverznější kinopremiérou za dlouhá léta. Tvůrci proto musí hájit rozhodnutí neušetřit krvavých lázní ani dětské postavy, což si přitom hororové filmy podle nich troufají dlouhodobě.
Články 19
Do nikdy nekončící a vždy subjektivní debaty o nejlepších hororových filmech historie vstoupil věhlasný magazín Variety, který vybral hned stovku pilířů oblíbeného žánru, u něhož strach, bezmoc a někdy i čiré znechucení zastupují kýžené reakce publika. V první desítce komplexního žebříčku, jenž zohledňuje různorodé žánrové odrůdy vzhledem k jejich přetrvávajícímu efektu i obecnému vlivu na vývoj média, najdeme několik notoricky známých a také poměrně překvapivých titulů. Horor není jen o krvavé hrozbě zabijáků a hysterickém úprku obětí, což tato mnohovýznamová topka dokládá.
Studio Universal je historicky spjaté s některými z nejikoničtějších hororů jako Dracula, Mumie a Frankenstein. V roce 2021 přikoupilo za nekřesťanských 400 milionů dolarů i práva na Vymítače ďábla (The Exorcist). Plány na využití portfolia pak byly velké. Představa o propojené filmové sérii plné klasických monster však krachla po fiasku Mumie (The Mummy) Toma Cruise a nyní je v ohrožení i trilogie Vymítače, jež se po prvním dílu Znamení víry (The Exorcist: Believer) dočkala nelichotivých diváckých reakcí.
Řecký režisér Yorgos Lanthimos začal po svém vstupu do mezinárodního prostoru točit filmy v angličtině a s největšími hollywoodskými hvězdami. Rychle se stal miláčkem cinefilů a nyní se čeká, jak moc jeho „divnofilmy“ dokážou oslovit širší publikum. Chudáčci (Poor Things) s Emmou Stone, Willemem Dafoem a Markem Ruffalem, variující příběh Frankensteina, byli vyhlížení jako další krok v jeho snaze smazat hranici mezi filmovou obskurností a mainstreamem.
Nenadálá smrt mladého a talentovaného irsko-amerického herce Anguse Clouda nevyhnutelně zasáhla jeho dosavadní příznivce a příznivkyně. Cloud doposud zazářil hlavně v seriálu Euforie, kde si jeho drogového dealera Feze zamilovala nejspíš mnohem větší část publika, než tvůrci tušili. V případné třetí řadě se už budou muset obejít bez něj, to však neznamená, že se s ním nesetkáme my.
V červnu oslavil Robert Englund 76. narozeniny a streamovací platforma Screambox představila celovečerní dokumentární film Hollywood Dreams & Nightmares: The Robert Englund Story věnovaný tomuto tvůrci. Slávu a částečně prokletí mu zajistila role Freddyho Kruegera v ikonickém pruhovaném svetru, s popálenou tváří, kloboukem a odstrašující rukavicí s čtveřicí naostřených břitev místo prstů (s volným palcem) v sérii Noční můra v Elm Street režiséra Wese Cravena.
Jak se asi žije nebohému Renfieldovi, neúnavnému sluhovi hraběte Drákuly? Tuhle otázku jste si možná nikdy nepoložili, ale několik chytrých tvůrců naštěstí ano. Výsledek příjemně kombinuje krvavý horor s krimi komedií a nabízí sympatické psychologické přesahy.
Mexický režisér Faunova labyrintu a Hellboye Guillermo del Toro si nedávno odnesl Oscara za animovaný snímek Netflixu Pinocchio Guillerma del Tora. Stal se prvním filmařem se zlatými soškami za nejlepší film, animovaný film a režii. V současnosti pracuje na dlouhodobě připravované adaptaci Frankensteina a podle několika zdrojů si pojistil prvotřídní herecké obsazení.
Před devadesáti lety měl premiéru jeden z nejdůležitějších a nejvlivnějších hororů. Mumii dnes známe jako trochu opotřebované monstrum pobíhající za hrdiny po egyptských vykopávkách, tou první s tváří Borise Karloffa byl ale velekněz Imhotep vybavený schopností hypnózy, jenž se zoufale pokoušel vzkřísit svou dávnou lásku.
Legendární maďarský herec Bela Lugosi bývá nejčastěji spojovaný s jeho definující rolí hraběte Drákuly, díky které se stal hororovou ikonou a významnou součástí zábavní kultury dvacátého století. Stejně pozoruhodný jako prvotní úspěch je ale rovněž hercův pozdní úpadek k béčkové tvorbě a spolupráce s „nejhorším režisérem historie“ Edem Woodem, s nímž před smrtí natočil několik kultovních filmů.