Kinaři zažívají před blížícími se Vánoci jedno ze svých veselejších obdobích. Mohou za to vděčit nejen várce silných a divácky atraktivních titulů, ale také uplynulé akci s levnou nedělí, kdy vybrané multiplexy nabízely výrazně levnější vstupné než obvyklé. Nejvíce na tom profitoval druhý Gladiátor (Gladiator II), jenž si na klesající zájem diváků nemůže stěžovat. Z nové Pyšné princezny pak vyrostla sympatická česká trvalka.
Články 33
Animák V hlavě 2 (Inside Out 2) je komerčně nejúspěšnějším filmem tohoto roku a vše napovídá tomu, že ho z této pozice již nikdo nemá šanci sesadit. Emoce Radosti, Smutku či Úzkosti zkrátka u dětských diváků i jejich rodičů znovu zabodovaly a oblíbený animák lidem v kinech chyběl. Pixar se navíc rozhodl dát svým příznivcům nečekaný vánoční dárek v podobě seriálu Filmová studia snů (Dream Productions). Název dává jasně najevo, kam se tentokrát v hlavě dospívající Riley podíváme.
Jakkoli můžeme slýchat nadávky na kulturní úpadek, Čechům napříč věkovým spektrem na kultuře stále záleží. Přesto se oproti loňsku znatelně změnila divácká recepce a milovníci filmů obracejí pozornost ke streamovacím službám. Vyplývá to z výzkumu organizace Kancelář Kreativní Evropa.
Nový animovaný film V hlavě 2 od studia Pixar již končí své úspěšné putování kiny a od minulého týdne ho můžeme vidět také na streamovací platformě Disney+. To samozřejmě potěší všechny diváky s malými dětmi, kteří nyní mají možnost užít si nové dobrodružství mladé Riley z pohodlí domova. Při této příležitosti jsme se rozhodli vybrat pět nečekaných faktů o filmu.
Na první pozici víkendového žebříčku české návštěvnosti kin už začíná být poměrně jednotvárný pohled. Na druhou stranu, většina spokojených diváků si asi nestěžuje. A už vůbec si nestěžuje Jiří Mádl, jehož Vlny se díky sedmi týdnům na čele žebříčku staly nejúspěšnějším a nejnavštěvovanějším tuzemským filmem roku.
Tento víkend se nese na streamovacím poli ve znamení dvou českých novinek, zároveň se ovšem na platformy dostává i vyhlížený hollywoodský titul či nejnavštěvovanější film tohoto roku. Je zkrátka z čeho vybírat.
Skoro každý, kdo detailněji sleduje filmové tržby, předpokládal, že z animovaného sequelu V hlavě 2 (Inside Out 2) bude velký hit. Výsledek však překonal i ty nejoptimističtější předpoklady a stal se komerčně nejúspěšnějším animákem všech dob. Studio Pixar po delší době vyhrálo jackpot a navíc natočilo důstojné pokračování, které si děti ihned zamilovaly. Nyní jim film můžete pustit na Disney+.
Zatímco minulý týden zaznamenala kina velký nárůst zapříčiněný špatným počasím, tentokrát pro změnu nastal dramatický pokles. Celková víkendová návštěvnost kin po delší době klesla pod 100 tisíc diváků a čeká se na výrazné novinky. Jediný film, který má důvod slavit, jsou Mádlovy Vlny, které překonaly důležitý milník.
„Jdeš woke, přijdeš na mizinu,“ škodolibě tvrdí škarohlídi zaměření na progresivní tendence Disneyho v reprezentaci menšinových skupin včetně LGBTQ+ komunity. Takoví diváci s potěšením registrovali obří finanční propadák nezvyklé pixarovky Rakeťák (Lightyear) z roku 2022, která to nezanedbatelně schytala za začlenění krátkého polibku mezi dvěma ženskými postavami, ve světě filmu manželskými partnerkami. Disney letos na jaře v Pixaru hromadně propouštěl a odmítl vyplácet bonusy za letní megahit V hlavě 2 (Inside Out 2), ačkoli zaměstnance několik měsíců nutil k vyčerpávající výkonnosti také kvůli změnám ústřední postavy, u níž se měly eliminovat jakékoli náznaky homosexuality či romance.
Minulý víkend sice nedorazila žádná výrazná novinka, provozovatele kin to ovšem příliš trápit nemuselo. Kvůli špatnému počasí a dešťům, které nyní dělají vrásky většině republiky, totiž lidé ve větším počtu vyrazili do kina a dali další šanci hitům z uplynulých týdnů. Návštěvnost se oproti minulému víkendu zvýšila o 100 tisíc diváků a takřka všechny filmy zaznamenaly nárůst. Nejvíce se ale znovu radoval Jiří Mádl.