Recenze filmu Snílci

67%

Komentáře a recenze 8

Dle počtu bodů
Chrustyn
Chrustyn
43 169 bodů
4
Otevřenou a nevšední erotiku si Bertolucci vyzkoušel už v "Posledním tangu v Paříži" a v podobném zadumaném a otevřeném stylu natočil i "Snílky". Ale Eva Green mi nepřijde moc sexy, takže se není na co koukat a všechna duševní moudra a intelektuální proslovy, jsou naprosto o ničem.
Sheldon
Sheldon
16 069 bodů
10
Snílci jsou osobní výpovědí o Bertolucciho lásce k filmu, ale troufám si tvrdit, že především o jeho životních postojích. Mimořádná síla a autenticita snímku vychází z ústřední trojice velmi talentovaných mladých herců. Kritici film překřtili na První tango v Paříži a filmoví historici zařadili Snílky jako poslední část trilogie o Paříži. Pro mě jeden z nejsilnějších zážitků první dekády.
hrumsrt
hrumsrt
10 261 bodů
9
Sám sebe definuji jako snílka, ovšem nikdy jsem nebyl na podobné úrovni jako zdejší protagonisté, ať už je to dobře nebo špatně. Legendární italský režisér Bernardo Bertolucci se po vzoru mnohých dalších filmařů rozhodl na stará kolena zase vzpomínat a napsat tak milostný dopis nejen filmografii, ale umění obecně.. Prostřednictvím ústředního trojlístku splétávajíc jejich studentské (společenské), lidské (biologické) a politické odlesky osobnosti, servíruje pohled mladá generace na vztahy ať už mezilidské anebo nadnárodní, přičemž se (ne)snižuje k ledajakému vyprávěcímu způsobu. Bohémský život, ve kterém objevují kulturu, vlastní sexualitu a není čas se zabývat tím, co budou zítra snídat.. Snílci jsou otevření, neřeší co se smí, co je vhodné a podobně k tomu přistupují i samotní tvůrci. A proto dotahují svoje proslovy do zcela extrémních situací. Situace, ze kterých Vám bude trapně jsou přebity neobvykle citlivými prozpěvy titulních hrdinů, kteří přece jen poměřují, zda je lepší Charlie Chaplin, či Buster Keaton. Ale i mládí musí jednou skončit... Jeden z těch filmů, v němž se pouze necháváte unášet a podobně jako titulní hrdinové hádáte správné názvy a zůstáváte údivem nad dokonalostí poprsí Evičky Green.. Pařížské jaro! 90%
cerfik
cerfik
7 933 bodů
10
Jsem uhranut, už dlouho jsem neviděl film, který je jak obrazová báseň, plný náznaků, místy šokuje, nestaví se k sexu podle pitomých schémat snad již století zaběhlých. A je zde i filozofické zamyšlení, jaká to byla demokracie, když jste protestovali, na druhé straně železné opony a zamyšlení nad smyslem revoluce. Vskutku bombónek, asi né pro každého, ale já ho určitě neviděl naposledy a panu režisérovi se určitě jeětě podívám na zoubek - velmi originelní a neotřelé.
jaro.mir.mara
4 542 bodů
6
Dost usilovně jsem v promluvách, citacích, hádkách, experimentech a hrách Isabelle, Thea a Matthewa hledal hlubokou abstrahovatelnou analogii na dobovou politickou situaci, na způsob, jakým se mladí staví ke kritice starších generací, na toxický strach ze světa mimo vlastní představivost, na opojné horizonty otevřených myslí, incest a podobně. Ale prostě se asi musím smířit s tím, že o nějaké hlubší symbolické poselství ve snímku moc nejde. Bertolucci si to tu střihnul spíš "na Allena". Je to škoda, ale ne zas až tak moc. Trochu povrchní svůdnosti totiž snímek nese.
MajklCZsk
MajklCZsk
2 482 bodů
10
Jestliže od Snílků vyžadujete politický komentář s ohlédnutím na kritiku mladých, jednak to bude dokazovat vaši schopnost myslet naprosto prvoplánově, jednak se budete zkrátka přespřílišně mýlit. Bertolucciho film je především rozprava o naivním bohémském (a ve svém nitru) pózerském životě. Jedna z postav se ráda baví o politice, ovšem se nezajímá o zprávy ve své vlastní zemi. Další vypadá chladně a jako úplná femme-fatale, jenže ona v životě neměla jediného muže. A ten třetí je... zkrátka snílek, který zřejmě chtěl mít rád život, ale na to ho málo znal. V jádru Snílků tak autor neuvrhuje protagonisty do maoistického smýšlení jen tak, jako by mladí byli náchylní k totalitním režimům, ovšem jim možná nezbývá jiná možnost. Dojemné, svěží, citlivé.
AtemuLukas
AtemuLukas
1 968 bodů
9
Za mě hodně povedený film, kde se střídají filozofické myšlenky s erotickou. Což je vlastně i hlavním lákadlem filmu. Jako uznávám, že můj hlavní pohnutek sledování filmu bylo vidět Evu Green nahou a to se mi tu splnilo. Jenže to není jen o tom jedná se tu o romanci tří lidí, kteří se snaží přežít v Příživník během nepokojů roku v 1968. Film bych asi doporučil těm, kteří radši drama a romantiku, než bezduchou akci, která tu prostě chybí. 9/10.