Noirový úvod byl super, ale jednalo se o nezvládnutý přenos jako celek. Začnu přerušením režisérky Darii Kascheevy režisérem Michaelem Čechem (jehož největším úspěchem je narození se Františku Ringu Čechovi). Často lidé na internetu obhajují postup režiséra. Ale takové okřiknutí a zásah ,,hlasu" režiséra v rámci živého přenosu i galavečera se nesluší - normálně by takový člověk dostal pokutu a padáka. Bohužel žijeme v Česku. Lidi říkají, že režisér udělal dobře svou práci. Udělal? Kameramansky se to nezvládlo. Často se stříhalo na kamery, které teprve došvenkovávali a připravovali záběr. Často byl zřetelný propad zvukové kvality, kdy někteří předávající anebo laureáti byli špatně slyšet. A scénář... to mělo scénář? Krom noirového úvodu zde ale není nic. Český lev dlouhodobě bojuje s krátkou stopáží. Ceny české filmové a televizní akademie mají zhruba stejný počet kategorií jako její americký protějšek. Jenže Oscaři mají stopáž 3-4 hodiny. Nikoliv dvě! Kvůli tomu se musí vymýšlet různé trapné způsoby, jak oceněným zabránit v delších proslovech. Dlouhodobě se tak lvům propadá dramaturgie a tím, že se doslova žene ostošest, abychom stihli se dobrat ke konci, než začne další programový slot. Takže se vlastně nic neděje. Jenom se předává, sem tam řekne Eben vtip - většinou blbej, sem tam má dobrou slovní hříčku. Kdybychom měli teda hodnotit 31.ČL jako televizní žánr živého přenosu, dojdeme k brutálnímu podprůměru.
Nejslabší Waititi. Fassbender přiletí na Americkou Samou a nudí se. A tak moc nehraje. A chlastá. A do toho poslouchá nahrávku své mrtvé dcery a neustále se dívá na fotku své bývalé ženy. A vy si nějak jako rukojmí filmu musíte poskládat, co se teda vlastně děje. Rámování příběhu za pomoci egoistického Waititiho kněze s asi nejdebilnějším šišlavým akcentem, který jsem kdy ve filmu slyšel. Výsledek je takový asi ok, ale ničím extrémně vás nepotěší, ani nenaštve. Film jenom tak pluje a snaží se dělat všechno nějak dobře, aby byl oddechovým indiečkem pod Searchlightem. Ale už není rok 2010 a od Waititiho bych čekal něco víc.
Čistý Lanthimos. Tentokrát ale se zaslouženým budgetem. Emma Stone předvádí fascinující výkon v roli Belly, která je pomalu zrajícím dítětem uvnitř dospělé ženy a která jakoby se učila znovu všem požitkům a schopnostem. Stylově vybroušené a flirtující se styly Tima Burtona a Wese Andersona jdoucí ale dál ve šlépějích Řecké divné vlny. Absurdita dospívání, emancipace jdoucí po boku čistého humanismu.