Profilový obrázek

hrumsrt

Martin Hruška
11 519
24. TopUživatel

Kdo jsem? - 1. Filmový romantik, snílek a skeptik 2. Vášnivě trpící oddaný fanoušek Manchesteru United 3. Zasněný obdivovatel a příznivec Stefani Joanne Angelina Germanotta 4. Amatérský fotbalový znalec, komentátor, kronikář a fanatik 5. A v "ne-poslední řadě" filozofující zaměstnanec

https://www.csfd.cz/uzivatel/531485-hrumsrt/prehled/
Jihomoravský, Brno-město, Česká republika



    Diktátor
    Diktátor (1940)
    8
    Nejodvážnější. nejkontroverznější a v mnohém i nejlepší snímek Charlieho Chaplina.. Hvězda němých amerických černobílých grotesek zachovává svoji tradiční figurku vyvrhela společnosti tentokrát coby holiče, který ale nyní dostává jedinečnou příležitost, totiž nahradit diktátora Hynkela v jeho vůdčí roli a všem národům ukázat zač je toho loket.. Charlie Chaplin se ujímá role diktátora zcela záměrně se satirickým náhledem na tehdejší politickou situaci a Diktátorovi dává zcela jedinečný přesah, který varuje svět právě v době, kdy jde do tuhého.. Politická satira par excellance odrazující Chaplinův postoj k eskalujícímu celosvětovému problému rodícímu se v srdci Evropy.. Tradiční Chaplinovi gegy, úsměvné pohybové kreace a to vše jako prostředek k ukázce absolutního zla za branami.. Každý se smál, ale nikdo jej neslyšel.. 80%
    Pochoduj nebo zemři
    Pochoduj nebo zemři (1977)
    6
    Jedinečná herecká kombinace nabízející Terence Hilla v době největší slávy, Geneho Hackmana krátce po oslavované Francouzské spojce a mnoho dalších známých v menších rolích ve válečném filmu, který zkouší prodat žánr odlehčenějším způsobem, v němž opouští od války jako takové, přidává v romantické lince a vydává se spíše na dobrodružnou cestu po Blízkém východě, když tu najednou se tvůrci rozhodnou, že by se jim nakonec ta válka mohla hodit a na závěr se opět vrátí k exotické bitevní vřavě.. Rozpustilé tempo a nevýrazný příběh nakonec zastiňuje všechno ostatní, který by chtěl vyprávět o složitém vystupování v cizinecké legii, ale nakonec má mnohem víc k Indiana Jonesovi.. 60%
    Velký útěk
    Velký útěk (1963)
    8
    Kromě legendárního westernu Sedm statečných si John Sturges připravil ještě jeden vynikající divácký zážitek a snímek, který právem tvoří filmové dějiny. A tím je právě dobrodružné vězeňské drama Velký útěk.. Příběh o hromadném prison escapu z nacistického zajateckého tábora, kde je osud všech vězňů přinejlepším rizikový. Váleční zajatci jsou zde drženi jako komodita pro případnou vězeňskou výměnu napříč spojeneckými armádami, což by zajistilo návrat zase těch svých vojáků, proto bylo poněkud důležitý, aby takový válečný zajatec byl v dobré formě a netrpěl v žádných svízelných podmínkách, podle čehož se Velký útěk i zákonitě drží. Ale zapomíná na skutečnost, jakou hodnotu měli pro nacisty takový zajatci, že pro ně rozhodně nešlo o komoditu vojenskou nýbrž čistě vědeckou, na níž zkoušeli kdovíco, když se zrovna nerozhodli je jen tak pro zábavu trýznit. Skutečný příběh vězeňského útěku byl tak mnohem víc o vysvobození ze zajateckého pekla, než dobrodružné cestě za svobodou.. Velký útěk je nádherně kouzelná podívaná, v níž vězňové plní svoji povinnost a pokouší se o útěk, zatímco tuší, že aby to vyšlo musí se to povést hned napoprvé. Prokopat, proběhnout a proclít se do bezpečného spojenci ovládaného francouzské území.. Napínavá podívaná, která nespadá k existenciálním vězeňským dramatům, ale stoprocentně se soustředí na plán útěku. Atmosféricky uvolněná chlapská podívaná o soudržnosti a odhodlání, kde je strastmi lemovaný útěk vykoupením a přece pouze začátkem toho složitějšího na celém plánu.. Herecké charizma stříká na všechny strany, a kde nespíná charizmatický sympaťák McQueen, okamžitě ho zastupuje nekompromisní drsňák Bronson.. Krása, která být o skoro třetinu delší, nebylo by o čem.. 80%
    Děcko
    Děcko (2025)
    6
    Veřejnoprávní seriálový pokus o dramatický seriál s nekriminální zápletkou? Sem s ním.. Děcko se vrací k tradici rodinných seriálů, které dokáží zvěčovat běžnosti každého diváckého života a skrze uvěřitelně přirozené postavy je rozvíjet a začleňovat do funkčního titulního příběhu.. Každý odněkud jsme, všichni jsme se někomu narodili a bez ohledu, jak to pak pokračovalo, jakou výchovu a u koho jsme kdo dostali, na začátku všechno stálo jedno rozhodnutí, které naši rodičové museli učinit, ať už nad ním strávili, kolik času chtěli - nechám si to dítě.. Klára je matka dvou dětí, každé má s někým jiným a obě vychovává především sama. Dělá co může, aby děti měly aspoň nějaké dětství a z hádek svých rodičů si odnášely jen představu dvou dospělých lidí, kteří o něj tak bojují, že jsou často proti sobě. Ale Klára celý život žije na hraně, prázdná peněženka a dluhy jsou pro ni na denním pořádku. Jasné je jedno, další dítě si dovolit nemůže, i když by jako matka moc chtěla, nejrozumnější rozhodnutí bude odevzdat dítě někomu, kdo o něj stojí a nabídne mu, co ona naneštěstí nemůže.. Děcko propojuje několik rodinných osudů, které pojí především společná snaha zaopatřit své děti, i když se o něj zatím jen pokouší, anebo už roky plánují nejvhodnější alternativní způsoby, jak jej konečně získat. Do čehož je tu příběh Kláry, jenž může jeden tenhle osud uzavřít a dopřát jedné takové rodině, po čem touží. Ale kde jen bude vlastnímu dítěti nejlíp.. Chtěl bych chválit, jak jsem si seriál užil, a jak mi postupně víc a víc přirostl k srdci. Nejde si ale nevšimnout přílišné snahy protlačovat osvětu nad tématy, které Děcko ženou kupředu.. Leč si snadno lze všech deset epizod užít, sledovat jak pozvolna plynoucí děj v závěru konečně zapíná a spěchá k zdárnému konci, který citlivě a spravedlivě rozsoudí budoucnost Klářina miminka, záměr edukativní motivace o strastech (ne)přímé adopce, pěstounské a střídavé péče, či jinak fungujících rozdělených rodin nakonec ubírá na celkové soudržnosti a plynulosti celého projektu.. A přitom je Děcko tolikrát tak citlivě přízemní vztahová podívaná, s excelentní Judit Pecháček v titulní roli, kde děti a rodiče chtějí jeden pro druhého jen to nejlepší.. 65%
    Soukromé pasti
    Soukromé pasti (2008)
    7
    Komerční zrcadlo úspěšnému seriálovému zjevení České televize Nevinným lžím, v nichž se řada skvělých tuzemských režisérů a scénáristů pokusila o dramatické pojetí hodinových povídek vyprávějících pokaždé na jedno palčivé téma.. Soukromé pasti se tolik neliší, nabízí hned šestnáct samostatně fungujících povídek, v nichž oběti a svědci složitě prožitých životních situací reflektují nad tím, co se jim stalo.. Někdy je to obyčejná vztahovka, kterých nejen že je všude moc, ale ani jednou se nepodařilo přivést cokoli nového cokoli netradičního, ale pokaždé když se scénář vydává někam jinam a vybírá komplikovanější témata, tak se mu daří nejen slušně představit o co všem jde, ale nakonec i vyvolat následnou diváckou diskusi.. Soukromé pasti ve své době skutečně dokázaly rozbouřit diváky, navázat na témata další diskuse a z televizního seriálu udělat časově omezený společenský fenomén.. Za pozornost stojí hned několik epizod a tragických osudů, které příběhy popisují, zejména neuvěřitelně dobu předbíhající Jiná láska o konfrontaci lesbického coming-outu s tvrdě (ne)tolerantní odezvou okolí, o příliš těsném rodinném vztahu sexuálně strádajícího otce a pohlavně vyvíjející se dcery coby Tatínkova holčička, a nakonec o krizi středního věku a spuštění žárlivosti u partnera jako uvědomění si vlastní osobnosti Smím prosit o lásku?.. Nova se vyznamenala, nabízí výrazné herecké výkony, které své představitele pronásledovaly ještě dlouho po odvysílání, a hlavně rozvádí aktuální i nadčasové tematické reflexe.. Jen je škoda, že Nova si svůj tvrdě obsah střeží za paywallem.. 1. série - 70%. 2. série - 70%.

    Oblíbená díla

    • Plakát 1
    • Plakát 2
    • Plakát 3
    • Plakát 4
    • Plakát 5

    Oblíbení tvůrci

    • Plakát 1
    • Plakát 2
    • Plakát 3
    • Plakát 4
    • Plakát 5+23