Profilový obrázek

hrumsrt

Martin Hruška
10 687
26. TopUživatel

Kdo jsem? - 1. Filmový romantik, snílek a skeptik 2. Vášnivě trpící oddaný fanoušek Manchesteru United 3. Zasněný obdivovatel a příznivec Stefani Joanne Angelina Germanotta 4. Amatérský fotbalový znalec, komentátor, kronikář a fanatik 5. A v "ne-poslední řadě" filozofující zaměstnanec

https://www.csfd.cz/uzivatel/531485-hrumsrt/prehled/
Jihomoravský, Brno-město, Česká republika



    Rabín, kněz a krásná blondýna
    Rabín, kněz a krásná blondýna (2000)
    7
    Závěrečná tečka za tím snovým úvodem do nejvyšších celovečerních filmových vod, jaký prožil Edward Norton v druhé polovině devadesátých let, kdy se mu poštěstila nejedna spolupráce s předními světovými režiséry a uvedl se řadou dodnes kultovních rolí v ještě kultovnějších filmech.. Rabín, kněz a krásná blondýnka je navíc režijní debut Edwarda Nortona, který si pro něj navíc vyzkoušel návrat k romantickému žánru a vytvořil jednu z nejmilejších hereckých symfonií, jakou pamatuji.. Tři kamarádi od dětství Jake, Brian a Anna se po letech znovu setkávají, aby navázali na báječné období, jaké tehdy zažívali. Z Jakea se stal mezitím rabín, zatímco Brian nezahálel a je z něj pro změnu kněz, jen Anna se vydala jinou cestou a podniká.. Nostalgický návrat Anny do New Yorku zase rychle připomene dávné přátelství a možná i něco víc, když už jsou z trojice dospělí. Jenže nebude problém, že oba už slouží bohu.. Skvělá nebezpečně přirozená romantická komedie, která testuje lásku v otázkách víry a přátelství potácející se v potencionálně zakázaném milostném trojúhelníku.. Napřed vdolky potom holky. Edward Norton dal vzniknout skoro instantní žánrové klasice, z níž mi jeho altruistická oddanost hodnotám skoro vehnala slzy do očí.. 75%
    25. hodina
    25. hodina (2002)
    8
    Dar Spikea Leeho zlomenému New Yorku, který se na počest tragédie z 11. září rozhodl zvednout truchlícímu Big Appleu náladu.. Režisér, který střídá rasově orientované snímky s vytříbenými žánrovkami za pár dolarů, kdy 25. hodina by se mohla označit za vítěze druhé zmíněné kategorie. Vedle Spojence a Jednej správně jde o Leeovo nejlepší celovečerní dílo, které i po dvaceti letech překvapí svou ostrou úvahou nad svobodou a o co bez ní přicházíme.. Hlavní hrdina Monty, s tváří Edwarda Nortona dojíždějícího svůj brilantní úvod do hereckého angažmá, když už nyní drží v rukávu takové pecky jako Kult hákového kříže anebo Klub rváčů, se přidává do další sociálně kritické role. Udělal chybu, celý život stoupal žebříčkem prodejem drog, když ho minulost dohnala a jeho úspěšný život si musí dát pauzu, zatímco on zamíří na sedm let do vězení. Nyní má poslední 24 hodin na svobodě, aby stihl vše potřebné, kdy tou 25 odstartuje novou kapitulu, v níž život, jaký ho znal, navždy skončí.. Co dělat, když máte poslední den života, v němž se bojíte, že Vás pak čeká už jen boj o vlastní život a chránění svojí nevinnosti. Monty ví, musí uzavřít, co se dá a jít si na sedm let odpočinout s uzavřenou prací a nic nenechat náhodě.. 25. hodina je jako melancholická oslava, při níž každý účastník ví, že až skončí, opět na Vás dolehne život, co jste nechali tam venku. Edward Norton je ve své roli vynikající a na jeho úvodní monolog nikdy nezapomenu, stejně jako na dojímavší (otevřené) finále.. Snímek, v němž si jsou postavy nuceni za jediný den vyříkat, co je vzájemně tíží, protože pak už by nemusela být příležitost, i když riskují, že jejich úleva může zkazit ty poslední chvilky, které spolu ještě mají.. Život plyne a vy si ani nevšímáte, že už uplynulo 24 hodin, že už je tu ta 25. v níž se všechno změní. Jste na to připraveni? 80%
    Muž v ohni
    Muž v ohni (2004)
    9
    Možná, že navždy zůstane tím méně známým Scottem mezi režiséry, že většina upřednostní staršího Ridleyho a o existenci nějakého Tonyho snad ani nevědí, ale ten mladší z dvojice režisérských bratrů si vytvořil naprosto jedinečnou osobitou kariéru, která navíc čítá mnohem konzistentnější snímky, než u slavnějšího brášky. Top Gun, Nepřítel státu a právě Muž v ohni to je můj výčet toho nejlepšího, co svítí z režijní výkladní skříně Tonyho Scotta.. Muž v ohni startuje závěrečnou etapu v režisérově kariéře, kterou zasvětil thrillerům jež pokaždé spojuje účast Denzela Washingtona v ústřední roli a zrovna Muž v ohni je z nich nejlepší.. Creasy byl vládní agent, který opustil státní sektor a odešel dělat soukromou ochranku kamsi do Mexika. Jeho úkolem je chránit malou holčičku Pitu, jíž možná hrozí únos.. Creasy pošramocen svou minulostí najde ve z počátku ostražitém vztahu s novou chráněnkyní čerstvý pohled na svět a velmi rychle se jejich vztah promění v přátelství. Konečně klidnou etapu Creasyho života ale přeruší tragédie při níž je Pita unesena. Creasy se tak musí vrátit ke svému starému já, převrátit mexické podsvětí vzhůru nohama a svoji malou šéfku dovést v pořádku domů.. Muž v ohni dokáže na uvolněné první třetině vyloženě bavit uspokojujícím vztahem Creasyho a Pity, kteří si v tom druhém nacházejí, co jim život nikdy nenabídl a vzájemně si substituují rodinné role. Denzel Washington tradičně táhne celý snímek a mezi partičkou exotičtějších herců vyloženě exceluje.. A co se z počátku profiluje jako konečné zahození násilné minulosti a nelezení onoho rodinného klidného života se lusknutím prstu promění v jatka.. Muž v ohni si myslí, že predestinace existuje a nikam před ní neutečete. A Creasy bude vrahem, i když jím tentokrát je z těch nejlepších příčin.. Nádherná vizuální paleta z níž jeden drsnej černoch trhá mexické podsvětí na kusy.. Tohle si zaslouží šanci! 90%
    Nezastavitelný
    Nezastavitelný (2010)
    7
    Podobným celovečerním filmům zasvětil Tony Scott celý tvůrčí život a Nezastavitelném pouze uzavírá svůj žánrový mix akce a napětí do jednoho vlakového neštěstí.. Vlak plný toxického odpadu zdivočí, ztratí řidiče a sám se žene zrychlujíc americkým průmyslovým prostředím vstříc masové nehodě a ekologické tragédii.. Je na dispečerech a dvojici, která trati zasvětila život, Denzel Washingtonovi a Chrisi Pineovi, aby se pokusili za každou cenu zabránit škodám.. Lehce strnulý thriller pro milovníky železnic, který uvádí skutečnou událost z amerických železnic ve filmovou žánrovku, kde lidi odborníci musí vyřešit problém dřív než bude pozdě.. Na dřeň vytěžený dynamický námět plný scenáristických nápadů, v němž třetí třetina orgasticky srší napětím a zapisuje skvělou tečku za filmografií jedinečného Tonyho Scotta.. 75%
    Spojenec
    Spojenec (2006)
    8
    Mohla to být jen další krimi jednohubka o rutinním přepadení banky, kde podle předpisů přijede vyjednavač, zásahovka a čeká se, kdy bude příležitost lupiče zatknout. Jenže tahle loupež je jiná.. Lupiči mají všechno do puntíku vymyšlené a navíc dost podrobně znají i policejní práci, kterou chytrými a elegantními tahy snadno přelstí. Fingují odposlechy, rukojmí převléknou do stejných kombinéz co mají sami na sobě a jen čekají na vpád zásahových sil. Jenže ta když dorazí, banka je čistá, trezory prázdné, rukojmí vychází oblečeni jako teroristi ven, ale samotní lupiči nikde.. Kde nastala chyba.. Spojenec tlačí na pozici policejního vyjednavače coby tradičně charizmatického Denzela Washingtona v příběhu, který stále přemýšlí o krok napřed než zbytek záchranných složek, ale netuší, že i před ním mají lupiči další náskok.. Napínavá podívaná o netradiční bankovní loupeži, která Vás na samotném konci svým vtipným rozuzlením mile překvapí.. 80%

    Oblíbená díla

    • Plakát 1
    • Plakát 2
    • Plakát 3
    • Plakát 4
    • Plakát 5

    Oblíbení tvůrci

    • Plakát 1
    • Plakát 2
    • Plakát 3
    • Plakát 4
    • Plakát 5+21