Streamovací platforma Apple TV+ se nebojí utrácet a vábit do svých sítí ty největší filmové i režijní hvězdy, i když tyto spolupráce ne vždy dopadnou ideálně. Své ambiciózní velkofilmy zde natočili Martin Scorsese i Ridley Scott, nedávno nás pak svými Vlky chtěli zabavit Brad Pitt a George Clooney. Nyní se jablíčková služba chlubí dalším lahůdkovým úlovkem. Nový seriál Dokonalý cizinec (Disclaimer) zde natočil oceňovaný a velebený režisér Alfonso Cuarón, jenž si do skvěle vypadajícího projektu sehnal hvězdné obsazení.
Články 36
Ve své době šlo o film s nejvíce trikovými záběry vůbec, technologicky ještě složitější než Avatar a tak ambiciózní, že ve střehu vedle kritiků byly také kapacity z NASA a vesmírní geeci všeho druhu. A co víc, režiséři James Cameron a David Fincher nevěřili, že by jejich mexický kolega Alfonso Cuarón mohl za daných podmínek a s rozpočtem menším než 400 milionů dolarů uspět. Gravitace (Gravity) však ve většině zkoušek obstála. V záležitostech fyziky by odborníci sepsali štosy chyb, ale z filmařského pohledu vznikl unikátní, naprosto pohlcující film ve vesmíru, který vydělal přes 700 milionů dolarů a za každou stovku přidal jednoho Oscara.
Netflix má za jediný den víc prokliků než oni za celý měsíc, Apple TV+ přesto není radno podceňovat. Služba náležící pod společnost s nejvyšší tržní hodnotou světa, která nám dodává nové třídy iPhonů rychlostí blesku, má ve své omezené knihovně řadu působivých originálních titulů. Už 11. října k nim přibyde sedmidílná minisérie Dokonalý cizinec (Disclaimer) podle knižní předlohy Renée Knight, za níž jako režisér i scenárista stojí už legendární držitel dvou Oscarů Alfonso Cuarón (Potomci lidí, Gravitace). První náznakový teaser už existuje a nabízí aspoň trochu napětí, což nám musí bohatě stačit.
Hororová sci-fi série Tiché místo (A Quiet Place) vzala publikum do rok a půl vzdálené postapokalyptické budoucnosti, kdy zbytky lidstva v úkrytech přežívají pod jednou zásadní podmínkou. Nesmí vydat ani hlásku, jinak je nelítostní mimozemští vetřelci s extrémně vyvinutým sluchem zbystří a nedají jim šanci. Dosavadní dva díly s Emily Blunt od režiséra Johna Krasinskiho si vedly dobře a prostor dostává dějový prequel s názvem Tiché místo: První den (A Quiet Place: Day One), který v prvním atmosférickém traileru znázorňuje počátek osudové invaze. V českých kinech se film s Lupitou Nyong'o (12 let v řetězech) představí od 27. června.
Kdo by nechtěl hrát významnou roli v komiksovém universu, kde se točí velké peníze? Inu, před patnácti lety byl svět jiný. Filmové adaptace komiksových hitů byly spíše horší než lepší a v kinech bořily žebříčky návštěvnosti jen některé (Spider-Man, X-Men). Pro budování filmového MCU bylo klíčové obsazení milovaného Iron Mana. A Robert Downey jr. zdaleka nebyl první volbou.
Dále vás seznámíme s mexickou mytickou bytostí, excelentní vražedkyní, dvojicí naštvaných řidičů a k tomu si ukážeme zrod BlackBerry a novinku od tvůrců Shreka.
Steven Spielberg tento týden v kinech uvádí rodinné drama Fabelmanovi, v němž vzpomíná na vlastní dětství, klíčící vášeň pro kinematografii i na rozpory rodičů. Není přitom zdaleka první (a ani poslední) slavný režisér, jenž využil celovečerní formát k oživení dávných vzpomínek a který publiku odkryl taje, radosti i strasti svého dospívání.
Casablanca, Sunset Boulevard či Amadeus. Výpis slavných a vlivných hollywoodských titulů, které natočili režiséři a režisérky z neanglicky hovořících zemí, by byl vyčerpávající. Za více než 120 let existence kinematografie si do Hollywoodu přijela plnit své sny spousta evropských nebo asijských umělců, a jelikož si dnes připomínáme čtvrté výročí úmrtí Miloše Formana, nastává vhodná doba se za těmito režisérskými osobnostmi krátce ohlédnout. Málokdo si ostatně uvědomuje, jak výraznou stopu zahraniční tvůrci v USA zanechávají a kdo všechno se mezi ně řadí.
Existuje hned několik filmů, o nichž pamětníci prohlašují, že válečná zvěrstva zachycují s nebývalým realismem. Žádný z nich ale nedosahuje takové uvěřitelnosti a působivosti jako sovětské drama Jdi a dívej se. Vzniklo roku 1985 a očima dospívajícího chlapce sleduje genocidu, kterou nacisté za druhé světové války páchali v okupovaném Bělorusku. A jejíž rekonstrukce před kamerami vyznívá dodnes tak reálně, až je s podivem, že představitel hlavní role opustil devítiměsíční natáčení v duševním zdraví.
Ačkoli se dokázali prosadit a být hlavními tvářemi velkých hollywoodských produkcí, spolupráce s následujícími herci a herečkami se studiím v posledních letech moc nevyplácí. Jejich filmy totiž místo očekávaného výdělku často končí v obrovském minusu, tudíž není vyloučené, že mnoho z nich už v úspěšném velkofilmu nikdy neuvidíme.