Snadno se zapomíná, že ještě na startu minulé dekády publikum radostně výskalo při představě, že opakovaně uvidí brutální smrt Toma Cruise. Originální sci-fi Na hraně zítřka (Edge of Tomorrow), již proměnlivá skvadra scenáristů převzala z japonské předlohy All You Need Is Kill, se s tehdy uvadající hollywoodskou hvězdou nemazala. Spirálový narativ o mimozemské invazi uzamkl bojem nepolíbeného majora Williama Cage (Cruise) do videoherní časové smyčky, přičemž na úspěšné splnění nesplnitelné mise padlo hodně životů. A byla to ohromná, kritiky i diváky chválená zábava, k níž nám režisér Doug Liman i scenárista Christopher McQuarrie dlouhodobě slibují pokračování. Věnují se však jiným projektům a všichni už zřejmě pochopili, že další díl nedostaneme – recept na úspěch byl totiž víceméně improvizační a ojedinělý.
Články 41
Čtyři identické vraždy ve čtyřech různých historických epochách zahajují pozoruhodný děj netflixovského seriálu Těla (Bodies), jehož žánrový a tematický rozptyl budí současně zvědavost i pochyby. Detektivové v letech 1890, 1941, 2023 a 2053 v téže londýnské uličce Longharvest Lane nalézají totožného, nahého a postřeleného muže, jehož tajemství vede k dickensovské postavě Eliase Mannixe (Stephen Graham). Ten hledá nekonečné štěstí a blaženost v kontrolované životní smyčce a jeho příběh, futuristický sci-fi původ i potenciální náprava díky čtveřici „duchů“ je strhující, ačkoli pravidla jeho fikčního světa jsou přinejmenším bláznivá.
Indián s Karlem Rodenem je na pohled jistě nejbizarnější český film loňského roku, který nově slaví úspěch na Netflixu. Jednak kvůli svému šílenému námětu, a pak proto, že se do hlavní role podařilo vehnat herce, který by rozhodně neměl mít potřebu takhle klesnout. Pro Rodena jde o stejně ponižující položku ve filmografii, jakou byly pro Orsona Wellese reklamy na mražený hrášek. Ty ale vznikaly z nutnosti zafinancovat velké projekty, na něž mu znepřátelený Hollywood odmítl přispívat. Jaký důvod hledat zde? To už ani Karel Roden nemá na elektřinu?
Tak nám naklonovali Tyrona a Netflix se může zbláznit radostí. V letošní velmi chudé filmové nabídce nejpopulárnější streamovací služby se totiž jedná o jeden z nejlépe hodnocených kousků, který už od červnové premiéry na American Black Film Festival provázejí velmi spokojené kritické recenze i divácké ohlasy.
Autor Pulp Fiction proslul nejen vlastní kultovní tvorbou, nýbrž i nebývalým rozhledem a nadšenectvím v oblasti celého spektra kinematografie. Quentin Tarantino je zapálený cinefil, jenž má ve sklepě zrenovovanou videopůjčovnu, spolu s kolegou a kamarádem Rogerem Avarym provozuje fanouškovské podcasty a nově napsal knihu Cinema Speculation, v niž svérazně pěstuje filmovou kritiku. A přirozeně se najde řada jinak uznávaných snímků, jež v průběhu let sepsul.
Řady filmařů natáčejících pro Netflix rozšířil i schopný tvůrce hororových komedií Christopher Landon. Jeho film s Davidem Harbourem Máme tu ducha mohl být duchařskou satirou éry sociálních sítí. To by v něm ovšem nesměl strašit duch selankovitých rodinných filmů z devadesátek.
Na Hromnice o den více dnes patří k nejmilovanějším americkým komediím nejen devadesátých let. Snímek s Billem Murrayem ale vznikal za složitých okolností a odráží se v něm mnoho protichůdných vizí a představ, o čem by snímek vlastně měl být. Možná i proto klasika, která měla premiéru přesně před třiceti lety, stále neztratila svou energii.
Online nabídka audiovizuálního obsahu se neustále rozšiřuje a je čím dál těžší se v ní neztratit. Každý týden proto vypíchneme několik titulů hodných vaší pozornosti, které právě dorazily na některou ze streamovacích platforem dostupných v Česku. Zohledníme přitom mezinárodní giganty i lokální hráče, akční filmy i festivalovou produkci.
Dva populární komici spojili své síly a pro Apple TV natočili vánoční muzikál Spirited, v němž duch současných Vánoc v podání Willa Ferrella napravuje amorálního podnikatele Ryana Reynoldse. Dvouhodinový snímek boří pomyslnou stěnu mezi literární předlohou a její sebeuvědomělou adaptací a vychází z myšlenky, že sám Charles Dickens se inspiroval činností duchů, kteří mají vlastní kancelářské a logistické středisko. Svěží uchopení sráží místy teatrální sentiment a neurvalý humor.
V polovině minulého století se narodil umělec, jehož komediální kariéra zažila hned několik vrcholů. Zřejmě největší přitom přišel až díky internetu, kdy se z Billa Murray stala žijící legenda, která nás neustále inspiruje, jak si užívat každý moment života.