Gérard Brach: Nejlepší filmy
a seriály

7.1

Gérard Brach: Filmy a seriály

  • Medvěd
    Medvěd (1988)
    Film
    Na matku medvíděte spadne při vybírání medu sesuv skály. Po její tragické smrti se medvídě musí o sebe začít starat samo. Potkává dospělého medvěda a přes počáteční nevraživost se s ním vydává na cesty. Život v kanadských horách jim však ztíží skupina lovců. Dobrodružný film získal několik ocenění včetně Césara za Nejlepší režii a Nejlepší střih (1989), za střih byl rovněž nominovaný na Oscara (1990). Podobně jako v režisérově snímku Boj o oheň (Quest for Fire, 1981) se v tomto filmu téměř nemluví, až na výstupy lovců. Animovaná část filmu představující sny medvíděte je dílem známého českého animátora Břetislava Pojara. (Febiofest)
    85%
    Na matku medvíděte spadne při vybírání medu sesuv skály. Po její tragické smrti se medvídě musí o sebe začít starat samo. Potkává dospělého medvěda a přes počáteční nevraživost se s ním vydává na cesty. Život v kanadských horách jim však ztíží skupina lovců. Dobrodružný film získal několik ocenění včetně Césara za Nejlepší režii a Nejlepší střih (1989), za střih byl rovněž nominovaný na Oscara (1990). Podobně jako v režisérově snímku Boj o oheň (Quest for Fire, 1981) se v tomto filmu téměř nemluví, až na výstupy lovců. Animovaná část filmu představující sny medvíděte je dílem známého českého animátora Břetislava Pojara. (Febiofest)
    1
  • Jméno růže
    Jméno růže (1986)
    Film
    • iVysílání
    • SledovaniTV
    V dnes již legendárním snímku z roku 1986 natočeném podle neméně proslulého románu Umberta Eca se ocitáme na opatství benediktinů, kde došlo k záhadnému úmrtí. Píše se rok 1327 a mniši jsou přesvědčeni o tom, že se blíží apokalypsa. Opatství právě hostí koncil, který se zabývá otázkou přesvědčení františkánů, kteří tvrdí, že by se církev měla zbavit svého majetku. Jeden z účastníků koncilu, ctihodný a respektovaný františkánský mnich William of Baskerville je požádán vedením opatství o pomoc při odhalení příčiny náhlé smrti. Avšak když se vyšetřování blíží k odkrytí tajemství, které chce opatství udržet v tajnosti, dochází k dalším úmrtím. Nyní již nelze zabránit tomu, aby se do celé věci nevložila Svatá inkvizice. William a jeho mladý novic závodí s časem, aby stihli prokázat nevinu křivě obviněnných a vyhnout se hněvu inkvizitora Bernarda Gui.
    82%
    V dnes již legendárním snímku z roku 1986 natočeném podle neméně proslulého románu Umberta Eca se ocitáme na opatství benediktinů, kde došlo k záhadnému úmrtí. Píše se rok 1327 a mniši jsou přesvědčeni o tom, že se blíží apokalypsa. Opatství právě hostí koncil, který se zabývá otázkou přesvědčení františkánů, kteří tvrdí, že by se církev měla zbavit svého majetku. Jeden z účastníků koncilu, ctihodný a respektovaný františkánský mnich William of Baskerville je požádán vedením opatství o pomoc při odhalení příčiny náhlé smrti. Avšak když se vyšetřování blíží k odkrytí tajemství, které chce opatství udržet v tajnosti, dochází k dalším úmrtím. Nyní již nelze zabránit tomu, aby se do celé věci nevložila Svatá inkvizice. William a jeho mladý novic závodí s časem, aby stihli prokázat nevinu křivě obviněnných a vyhnout se hněvu inkvizitora Bernarda Gui.
    2
  • Jean od Floretty
    Jean od Floretty (1986)
    Film
    První část adaptace slavného románu Marcela Pagnola Živá voda otevířá osudový příběh dvou rodin z první poloviny 20. století. Hrbatý výběrčí daní Jean (Gérard Depardieu) zdědí kousek půdy v malé provensálské vesnici. Věří, že to pro něj, jeho ženu a malou dceru znamená možnost nového začátku. V novém bydlišti se však místo štěstí začíná střetávat s nenávistí. Dva farmáři od něj chtějí pozemek levně získat a rozhodnou se mu jeho štěstí pomalu, ale jistě ničit...
    79%
    První část adaptace slavného románu Marcela Pagnola Živá voda otevířá osudový příběh dvou rodin z první poloviny 20. století. Hrbatý výběrčí daní Jean (Gérard Depardieu) zdědí kousek půdy v malé provensálské vesnici. Věří, že to pro něj, jeho ženu a malou dceru znamená možnost nového začátku. V novém bydlišti se však místo štěstí začíná střetávat s nenávistí. Dva farmáři od něj chtějí pozemek levně získat a rozhodnou se mu jeho štěstí pomalu, ale jistě ničit...
    3
  • Pépé a Claude
    Pépé a Claude (1967)
    Film
    Děj autobiografického filmu se odehrává ve Francii v roce 1944. Židovští manželé se rozhodnou svěřit svého devítiletého syna Clauda do péče staršího páru. Doufají, že na venkově bude chlapec ušetřen útrapám války. Navíc se Claudovi podaří změnit antisemitské názory silně katolicky věřícího staříka Pépého.

    Claude Berri (1934) je známý především jako filmový producent. Nicméně už od 60. let bylo činný rovněž jako filmový režisér. Nejprve se podílel na dvou povídkových filmech Less baissers (Polibky) a La Chance et l’amour (Příležitost a láska) a v roce 1967 debutoval celovečerním snímkem Pépé a Claude (Le Vieil homme et l’enfant) – příběhem o dětství židovského chlapce v době okupace Francie. Právě tímto titulem zahájil ve své tvorbě sérii filmů s autobiografickými prvky, mezi které patří také snímek Le Pistonné (Protekční dítě, 1970), v němž zpracovává zkušenosti z vojenské služby, a dále například titul Mazel Tov a sňatek (Mazel Tov et le mariage, 1968), který navazuje na osudy Clauda, nyní uvažujícího o ženitbě, nebo film Poprvé (La premiére, 1976) mapující první milostné pocity sedmnáctiletého mladíka. Kvalita jednotlivých snímků byla ovšem kolísavá, nicméně právě Pépé a Claude patří mezi divácky i umělecky nejúspěšnější z nich.

    Claude Berri nejprve napsal krátkou povídku, vycházející z jeho vlastních vzpomínek na dětství strávené ve Francii v době 2. světové války, a později ji rozpracoval do podoby scénáře celovečerního filmu. V něm vypráví o osmiletém židovském chlapci Claudovi (Alain Cohen), který žije s milující maminkou a výbušným tatínkem v Paříži. Tenhle bystrý kluk se především rád toulá se svými kamarády ulicemi města. Jenže píše se rok 1944 a Claudovi rodiče se obávají, že právě tady pro dítě rozhodně není bezpečno a chlapce odvezou na venkov k prarodičům svých přátel, kteří žijí nedaleko Grenobelu. Malý Claude začíná poprvé objevovat pro něho dosud zcela neznámý svět – čerstvý vzduch, přírodu a zvířata. Musí se také sžít se starým mrzoutským Pépém – veteránem 1. světové války a zarytým antisemitou. Tuto roli ztvárnil vynikající, tehdy dvaasedmdesátiletý Michel Simon, který podal jeden ze svých nejlepších výkonů v kariéře. Ve skrytu své dobrácké duše Pépé rozhodně netuší nic o Claudově původu, a tak chlapce učí vše potřebné, co se mu jednou v životě bude hodit.

    Na vztahu starého muže a nevinného dítěte Claude Berri zachycuje téma rasismu, nicméně rozhodně ne výrazně drasticky, nýbrž s jemným humorem. Tuto optiku režisér nastolil už v samotném úvodu filmu, kdy svým dospělým hlasem pronáší: „Tento příběh se stal, ale je nahlížený očima dítěte.“ Určitou idyličnost vyprávění nicméně v závěru vytlačí zásadní poselství filmu: Pépé je usvědčen ze svých předsudků vůči Židům, které nemají reálné opodstatnění. (Pavla Bergmannová, LFŠ 2007)
    79%
    Děj autobiografického filmu se odehrává ve Francii v roce 1944. Židovští manželé se rozhodnou svěřit svého devítiletého syna Clauda do péče staršího páru. Doufají, že na venkově bude chlapec ušetřen útrapám války. Navíc se Claudovi podaří změnit antisemitské názory silně katolicky věřícího staříka Pépého.

    Claude Berri (1934) je známý především jako filmový producent. Nicméně už od 60. let bylo činný rovněž jako filmový režisér. Nejprve se podílel na dvou povídkových filmech Less baissers (Polibky) a La Chance et l’amour (Příležitost a láska) a v roce 1967 debutoval celovečerním snímkem Pépé a Claude (Le Vieil homme et l’enfant) – příběhem o dětství židovského chlapce v době okupace Francie. Právě tímto titulem zahájil ve své tvorbě sérii filmů s autobiografickými prvky, mezi které patří také snímek Le Pistonné (Protekční dítě, 1970), v němž zpracovává zkušenosti z vojenské služby, a dále například titul Mazel Tov a sňatek (Mazel Tov et le mariage, 1968), který navazuje na osudy Clauda, nyní uvažujícího o ženitbě, nebo film Poprvé (La premiére, 1976) mapující první milostné pocity sedmnáctiletého mladíka. Kvalita jednotlivých snímků byla ovšem kolísavá, nicméně právě Pépé a Claude patří mezi divácky i umělecky nejúspěšnější z nich.

    Claude Berri nejprve napsal krátkou povídku, vycházející z jeho vlastních vzpomínek na dětství strávené ve Francii v době 2. světové války, a později ji rozpracoval do podoby scénáře celovečerního filmu. V něm vypráví o osmiletém židovském chlapci Claudovi (Alain Cohen), který žije s milující maminkou a výbušným tatínkem v Paříži. Tenhle bystrý kluk se především rád toulá se svými kamarády ulicemi města. Jenže píše se rok 1944 a Claudovi rodiče se obávají, že právě tady pro dítě rozhodně není bezpečno a chlapce odvezou na venkov k prarodičům svých přátel, kteří žijí nedaleko Grenobelu. Malý Claude začíná poprvé objevovat pro něho dosud zcela neznámý svět – čerstvý vzduch, přírodu a zvířata. Musí se také sžít se starým mrzoutským Pépém – veteránem 1. světové války a zarytým antisemitou. Tuto roli ztvárnil vynikající, tehdy dvaasedmdesátiletý Michel Simon, který podal jeden ze svých nejlepších výkonů v kariéře. Ve skrytu své dobrácké duše Pépé rozhodně netuší nic o Claudově původu, a tak chlapce učí vše potřebné, co se mu jednou v životě bude hodit.

    Na vztahu starého muže a nevinného dítěte Claude Berri zachycuje téma rasismu, nicméně rozhodně ne výrazně drasticky, nýbrž s jemným humorem. Tuto optiku režisér nastolil už v samotném úvodu filmu, kdy svým dospělým hlasem pronáší: „Tento příběh se stal, ale je nahlížený očima dítěte.“ Určitou idyličnost vyprávění nicméně v závěru vytlačí zásadní poselství filmu: Pépé je usvědčen ze svých předsudků vůči Židům, které nemají reálné opodstatnění. (Pavla Bergmannová, LFŠ 2007)
    4
  • Manon od pramene
    Manon od pramene (1986)
    Film
    Deset let po tragické smrti Jeana se život v malé vesničce ve francouzské Provence ustálil, má poklidný rytmus a působí idylicky.Farmář César pěstuje květiny a zavlažuje svůj pozemek vodou z pramene, který tenkrát tak nečestně získal. Je bezdětný, a tak domlouvá svému synovci, aby si našel nevěstu. Mladík se jednoho dne v horách zamiluje do tančící Manon, dcery zesnulého Jeana. Zamiluje se, ale netuší, že Manon jako malá viděla, kdo za smrtí jejího otce stál, a že se nyní rozhodla vrahům pomstít
    77%
    Deset let po tragické smrti Jeana se život v malé vesničce ve francouzské Provence ustálil, má poklidný rytmus a působí idylicky.Farmář César pěstuje květiny a zavlažuje svůj pozemek vodou z pramene, který tenkrát tak nečestně získal. Je bezdětný, a tak domlouvá svému synovci, aby si našel nevěstu. Mladík se jednoho dne v horách zamiluje do tančící Manon, dcery zesnulého Jeana. Zamiluje se, ale netuší, že Manon jako malá viděla, kdo za smrtí jejího otce stál, a že se nyní rozhodla vrahům pomstít
    5
  • Hořký měsíc
    Hořký měsíc (1992)
    Film
    Po úspěšném kriminálním thrilleru FRANTIC natočil Roman Polanski další "pařížský" film - erotické drama podle knihy Pascala Brucknera Hořký měsíc. Ve středu jeho pozornosti se opět ocitají cizinci, vykořenění ze svého prostředí a prožívající nečekaně intenzivní a destruktivní citovou lekci. Mladý britský manželský pár, Nigel a Fiona Dobsonovi, se na cestě lodí seznámí s krásnou francouzskou tanečnicí Mimi a jejím starším invalidním americkým manželem Oscarem. Invalida vycítí mladíkův zájem o jeho manželku a po několik večerů mu vypráví šokující příběh jejich trýznivého vztahu. Oscar žil v Paříži, kde se nepříliš úspěšně pokoušel o spisovatelskou dráhu. Se servírkou Mimi prožil vášnivou romanci; po nějaké době se však dívky přesytil a musel vynaložit všechen svůj cynismus a krutost, aby se jí zbavil. Mimi se mu však krutě pomstila a připoutala ho k sobě navždy. Pár je nyní spojen poutem nenávisti a zmarněné lásky až za hrob. Setkání s podivnou dvojicí odhaluje dlouholetou manželskou krizi mladého páru, žijícího ve zdánlivém klidu jen proto, že nikdy neprošel milostným "rájem ani peklem". Frustrovaná, poddajná Fiona je však žárlivostí vyprovokována ke vzpouře proti svému citově pohodlnému, chladnému manželovi; katastrofa je stejně bouřlivá jako předchozí zdánlivý klid. Polanského pesimistická vize vypovídá o odvěké přitažlivosti mužského a ženského principu; ale muži a ženy neprožívají věci totožně (měsíc na obloze je pro Oscara sladký, pro Mimi však hořký) a mnohdy se míjejí. Jakýkoli dlouhodobý závazný vztah je podle tvůrce odsouzen ke krachu, jenž může mít v nejlepším případě podobu trpké a chladné "tiché dohody" (Dobsonovi), v nejhorším však skutečného pekla na Zemi (Mimi a Oscar). Stylově vytříbené drama jako vždy u Polanského popisuje zběsilý "balet citů" hrdinů s chladným, místy sarkastickým odstupem. Téma i atraktivní, avšak nikoli samoúčelné erotické scény se sadomasochistickým nádechem pravděpodobně zajistí jinak poněkud tezovitému snímku divácký ohlas.
    76%
    Po úspěšném kriminálním thrilleru FRANTIC natočil Roman Polanski další "pařížský" film - erotické drama podle knihy Pascala Brucknera Hořký měsíc. Ve středu jeho pozornosti se opět ocitají cizinci, vykořenění ze svého prostředí a prožívající nečekaně intenzivní a destruktivní citovou lekci. Mladý britský manželský pár, Nigel a Fiona Dobsonovi, se na cestě lodí seznámí s krásnou francouzskou tanečnicí Mimi a jejím starším invalidním americkým manželem Oscarem. Invalida vycítí mladíkův zájem o jeho manželku a po několik večerů mu vypráví šokující příběh jejich trýznivého vztahu. Oscar žil v Paříži, kde se nepříliš úspěšně pokoušel o spisovatelskou dráhu. Se servírkou Mimi prožil vášnivou romanci; po nějaké době se však dívky přesytil a musel vynaložit všechen svůj cynismus a krutost, aby se jí zbavil. Mimi se mu však krutě pomstila a připoutala ho k sobě navždy. Pár je nyní spojen poutem nenávisti a zmarněné lásky až za hrob. Setkání s podivnou dvojicí odhaluje dlouholetou manželskou krizi mladého páru, žijícího ve zdánlivém klidu jen proto, že nikdy neprošel milostným "rájem ani peklem". Frustrovaná, poddajná Fiona je však žárlivostí vyprovokována ke vzpouře proti svému citově pohodlnému, chladnému manželovi; katastrofa je stejně bouřlivá jako předchozí zdánlivý klid. Polanského pesimistická vize vypovídá o odvěké přitažlivosti mužského a ženského principu; ale muži a ženy neprožívají věci totožně (měsíc na obloze je pro Oscara sladký, pro Mimi však hořký) a mnohdy se míjejí. Jakýkoli dlouhodobý závazný vztah je podle tvůrce odsouzen ke krachu, jenž může mít v nejlepším případě podobu trpké a chladné "tiché dohody" (Dobsonovi), v nejhorším však skutečného pekla na Zemi (Mimi a Oscar). Stylově vytříbené drama jako vždy u Polanského popisuje zběsilý "balet citů" hrdinů s chladným, místy sarkastickým odstupem. Téma i atraktivní, avšak nikoli samoúčelné erotické scény se sadomasochistickým nádechem pravděpodobně zajistí jinak poněkud tezovitému snímku divácký ohlas.
    6
  • Boj o oheň
    Boj o oheň (1981)
    Film
    • iVysílání
    Jeden z nejambicióznějších experimentů 80. let, kterým se u diváků i kritiky proslavil tvůrce i u nás známých filmů. Podobně jako později v MEDVĚDOVI se ve filmu vůbec nemluví (když si odmyslíme umělou "řeč" pralidí a jejich gestické vyjadřování). Ve jménu symbolické zkratky Annaud konfrontuje typy člověka, vzdálené 10 000 let (australopitekus žije s neandrtálcem a mají za susedy obyvatelé z dob neolitu), nechce být archeologickou rekonstrukcí. Strastiplná cesta trojice pravěkých lidí za získaním ohně není jen snahou o přežití, ale i cestou za "polidštěním". Trojice hrdinů začíná chápat pojmy jako láska, přátelství či smích. Vedle velkorysé režie (technicky obtížný film byl natočen za pouhých 13 týdnů) patří ke kladům díla výrazná patetická hudba, krásna kamera (kanadské, skótske a keňské exteriéry) a starostlivě vybraní herci. Film byl natočen podle románu J. H. Rosnyho a z oskarového klání roku 1983 neodešel nadarmo - získal Oscara za masky.
    75%
    Jeden z nejambicióznějších experimentů 80. let, kterým se u diváků i kritiky proslavil tvůrce i u nás známých filmů. Podobně jako později v MEDVĚDOVI se ve filmu vůbec nemluví (když si odmyslíme umělou "řeč" pralidí a jejich gestické vyjadřování). Ve jménu symbolické zkratky Annaud konfrontuje typy člověka, vzdálené 10 000 let (australopitekus žije s neandrtálcem a mají za susedy obyvatelé z dob neolitu), nechce být archeologickou rekonstrukcí. Strastiplná cesta trojice pravěkých lidí za získaním ohně není jen snahou o přežití, ale i cestou za "polidštěním". Trojice hrdinů začíná chápat pojmy jako láska, přátelství či smích. Vedle velkorysé režie (technicky obtížný film byl natočen za pouhých 13 týdnů) patří ke kladům díla výrazná patetická hudba, krásna kamera (kanadské, skótske a keňské exteriéry) a starostlivě vybraní herci. Film byl natočen podle románu J. H. Rosnyho a z oskarového klání roku 1983 neodešel nadarmo - získal Oscara za masky.
    7
  • Nájemník
    Nájemník (1976)
    Film
    74%
    8
  • Tess
    Tess (1979)
    Film

    Adaptácia románu Thomasa Hardyho o osude jednoduchého vidieckeho dievčaťa Tess, ktorú otec posiela na šľachtické sídlo po tom, čo sa dozvedá, že sú so šľachtickou rodinou možno príbuzensky spriaznení. Tu ju mladý šľachtic zvedie, Tess otehotnie a po smrti svojho dieťaťa odchádza pracovať na mliečnu farmu, kde sa zoznamuje so svojou životnou láskou Angelom. Angel sa však nedokáže vyrovnať s jej minulosťou a v svadobnú noc ju vyháňa. Zúfalá Tess sa vracia k svojmu šľachtickému milencovi a postupne smeruje k svojej záhube....

    72%

    Adaptácia románu Thomasa Hardyho o osude jednoduchého vidieckeho dievčaťa Tess, ktorú otec posiela na šľachtické sídlo po tom, čo sa dozvedá, že sú so šľachtickou rodinou možno príbuzensky spriaznení. Tu ju mladý šľachtic zvedie, Tess otehotnie a po smrti svojho dieťaťa odchádza pracovať na mliečnu farmu, kde sa zoznamuje so svojou životnou láskou Angelom. Angel sa však nedokáže vyrovnať s jej minulosťou a v svadobnú noc ju vyháňa. Zúfalá Tess sa vracia k svojmu šľachtickému milencovi a postupne smeruje k svojej záhube....

    9
  • 48 hodin v Paříži
    48 hodin v Paříži (1988)
    Film
    • Google Play
    • iTunes

    Americký kardiolog Richard Walker si po příjezdu do milované Paříže zpívá ve sprše hotelového pokoje, když ze sebe smývá rozčarování nad zpožděním svého leteckého spoje. Po chvíli zjišťuje, že jeho manželka Sondra zmizela. Vydává se ji hledat a naráží na jazykové překážky, rozdílnou mentalitu, apatické policisty a zapřené byrokraty. Sondra byla unesena a Walker, posedlý touhou po jejím nalezení, nachází jediného spojence - moderní osamělou dívku, která zná místní poměry...

    71%

    Americký kardiolog Richard Walker si po příjezdu do milované Paříže zpívá ve sprše hotelového pokoje, když ze sebe smývá rozčarování nad zpožděním svého leteckého spoje. Po chvíli zjišťuje, že jeho manželka Sondra zmizela. Vydává se ji hledat a naráží na jazykové překážky, rozdílnou mentalitu, apatické policisty a zapřené byrokraty. Sondra byla unesena a Walker, posedlý touhou po jejím nalezení, nachází jediného spojence - moderní osamělou dívku, která zná místní poměry...

    10
  • Hnus
    Hnus (1965)
    Film

    V londýnském bytě spolu žijí dvě naprosto rozdílné sestry Helen (Yvonne Fourneaux) a Carol (Catherine Deneuve). Společenská Helen nachází plné uspokojení v milostném poměru s ženatým Michaelem (Ian Hendry), Carol, která se straní mužů a lidí vůbec, pracuje jako manikérka. Když Helen odjede s milencem k moři, přestává se její osamělá sestra kontrolovat: omluví se z práce pro nemoc a uzavře se ve svém bytě, soužená hrůznými sexuálními sny...

    Režisér Polanski vytváří hororovou studii mentálního rozpadu osobnosti dívky, zatížené sexuálními zábranami. Snímek, který u nás nebyl nikdy uváděn (leda výjimečně v Ponrepu pod názvem Ošklivost), obsahuje drastické sekvence násilí a děsu, nikterak je však nekomentuje a neanalyzuje: kamera zachycuje děj tak, aby divák vnímal obraz z úhlu pohledu labilní Carol, a tak se stávají její hnus a samota také jeho hnusem a samotou. Šílenství se ve filmu nejeví jako osud jedince, nýbrž jako choroba celé společnosti. Film, který napsal sám Polanski se svým dvorním scenáristou Gérardem Brachem, získal na MFF v Berlíně 1965 Stříbrného medvěda.

    71%

    V londýnském bytě spolu žijí dvě naprosto rozdílné sestry Helen (Yvonne Fourneaux) a Carol (Catherine Deneuve). Společenská Helen nachází plné uspokojení v milostném poměru s ženatým Michaelem (Ian Hendry), Carol, která se straní mužů a lidí vůbec, pracuje jako manikérka. Když Helen odjede s milencem k moři, přestává se její osamělá sestra kontrolovat: omluví se z práce pro nemoc a uzavře se ve svém bytě, soužená hrůznými sexuálními sny...

    Režisér Polanski vytváří hororovou studii mentálního rozpadu osobnosti dívky, zatížené sexuálními zábranami. Snímek, který u nás nebyl nikdy uváděn (leda výjimečně v Ponrepu pod názvem Ošklivost), obsahuje drastické sekvence násilí a děsu, nikterak je však nekomentuje a neanalyzuje: kamera zachycuje děj tak, aby divák vnímal obraz z úhlu pohledu labilní Carol, a tak se stávají její hnus a samota také jeho hnusem a samotou. Šílenství se ve filmu nejeví jako osud jedince, nýbrž jako choroba celé společnosti. Film, který napsal sám Polanski se svým dvorním scenáristou Gérardem Brachem, získal na MFF v Berlíně 1965 Stříbrného medvěda.

    11
  • Nesmělí lidé
    Nesmělí lidé (1987)
    Film
    71%
    12
  • 13
  • Milenec
    Milenec (1992)
    Film
    • iTunes

    Saigon, konec 20. let. Patnáctiletá francouzská školačka se vrací z prázdninového pobytu na venkově u matky. Na přívozu přes Mekong upoutá pozornost bohatého mladého Číňana a ten jí nabídne odvoz do Saigonu. Již během společné cesty do města mezi nimi vzniká výrazné napětí, jež záhy přerůstá v intenzivní vztah - spíše erotický, než citový. Nezkušená dívka, pocházející z nemajetných poměrů, začíná prostřednictvím svého sedmadvacetiletého přítele objevovat svět fyzické lásky i svět peněz. Zatímco Číňan zcela propadá jejímu kouzlu a zamiluje se, dívka stále dává najevo, že ji k němu váží jen sex a peníze. Styky mladičké bílé dívky se světáckým Číňanem ale nemohou zůstat dlouho utajeny. Mladík je podle tradice zaslíben čínské nevěstě z nejlepších kruhů, jiný sňatek by ho vyloučil z otcovy závěti. Dívka se stává terčem útoků matky a staršího bratra, kteří ovšem přes svůj odpor a opovržení neváhají těžit z Číňanovy štědrosti. Vztah francouzské dívky a jejího čínského milence je předem určen k zániku, ale když se dívka po mladíkově svatbě vrací s rodinou do Francie, nahlížíme poprvé za masku její zdrženlivosti - přese všechno ji k milenci poutal i silný cit.

    68%

    Saigon, konec 20. let. Patnáctiletá francouzská školačka se vrací z prázdninového pobytu na venkově u matky. Na přívozu přes Mekong upoutá pozornost bohatého mladého Číňana a ten jí nabídne odvoz do Saigonu. Již během společné cesty do města mezi nimi vzniká výrazné napětí, jež záhy přerůstá v intenzivní vztah - spíše erotický, než citový. Nezkušená dívka, pocházející z nemajetných poměrů, začíná prostřednictvím svého sedmadvacetiletého přítele objevovat svět fyzické lásky i svět peněz. Zatímco Číňan zcela propadá jejímu kouzlu a zamiluje se, dívka stále dává najevo, že ji k němu váží jen sex a peníze. Styky mladičké bílé dívky se světáckým Číňanem ale nemohou zůstat dlouho utajeny. Mladík je podle tradice zaslíben čínské nevěstě z nejlepších kruhů, jiný sňatek by ho vyloučil z otcovy závěti. Dívka se stává terčem útoků matky a staršího bratra, kteří ovšem přes svůj odpor a opovržení neváhají těžit z Číňanovy štědrosti. Vztah francouzské dívky a jejího čínského milence je předem určen k zániku, ale když se dívka po mladíkově svatbě vrací s rodinou do Francie, nahlížíme poprvé za masku její zdrženlivosti - přese všechno ji k milenci poutal i silný cit.

    14
  • Ples upírů
    Ples upírů (1967)
    Film
    • Google Play
    • iTunes

    Hlavními hrdiny příběhu jsou Alfréd, student univerzity v Královci a jeho profesor Abronsius, který je vášnivým badatelem v oboru upírů, což není jediný důvod, proč mu přezdívají Cvok. Ti dva společně pátrají po celé Evropě po stopách upírů a jedné zimy je kroky zavedou až do nitra Transylvánie, kde na hradě hraběte von Krolocka zjistí, že konečně našli to, co hledali. Našli dokonce víc, než hledali a než by jejich krkům bylo milé. Všichni obyvatelé hradu jsou totiž upíři a hrabětem nabídnuté pohostinství je ve skutečnosti past. Neohrožení likvidátoři upírů se však nevzdávají a Alfréd se dokonce navzdory obvyklým i neobvyklým nebezpečím snaží osvobodit upíry unesenou krásku Sáru Shagalovou, dceru hostinského, u kterého oba pronásledovatelé upírů bydleli. Je však neustále pronásledován hraběcím synem a jejich honička hradními chodbami se protáhne až téměř do půlnoci, kdy upíři povstávají ze svých hrobů a spěchají se pobavit na slavnostní ples. Také profesor s Alfrédem se plesu tajně účastní, jsou však odhaleni, když se jejich obraz objeví v zrcadle. Přesto, že situace se jeví značně zoufalá, podaří se jim Sáru zachránit a společně uprchnout. Avšak netuší, že upíři mají v záloze ještě jedno nečekané překvapení...(Allan)

    Žánry:HororKomedie
    67%

    Hlavními hrdiny příběhu jsou Alfréd, student univerzity v Královci a jeho profesor Abronsius, který je vášnivým badatelem v oboru upírů, což není jediný důvod, proč mu přezdívají Cvok. Ti dva společně pátrají po celé Evropě po stopách upírů a jedné zimy je kroky zavedou až do nitra Transylvánie, kde na hradě hraběte von Krolocka zjistí, že konečně našli to, co hledali. Našli dokonce víc, než hledali a než by jejich krkům bylo milé. Všichni obyvatelé hradu jsou totiž upíři a hrabětem nabídnuté pohostinství je ve skutečnosti past. Neohrožení likvidátoři upírů se však nevzdávají a Alfréd se dokonce navzdory obvyklým i neobvyklým nebezpečím snaží osvobodit upíry unesenou krásku Sáru Shagalovou, dceru hostinského, u kterého oba pronásledovatelé upírů bydleli. Je však neustále pronásledován hraběcím synem a jejich honička hradními chodbami se protáhne až téměř do půlnoci, kdy upíři povstávají ze svých hrobů a spěchají se pobavit na slavnostní ples. Také profesor s Alfrédem se plesu tajně účastní, jsou však odhaleni, když se jejich obraz objeví v zrcadle. Přesto, že situace se jeví značně zoufalá, podaří se jim Sáru zachránit a společně uprchnout. Avšak netuší, že upíři mají v záloze ještě jedno nečekané překvapení...(Allan)

    Žánry:HororKomedie
    15
  • Afričan
    Afričan (1983)
    Film
    Děj francouzské komedie Afričan se odehrává uprostřed panenské přírody kdesi v chráněné rezervaci střední Afriky. Ne každý se však dokáže z této krásy radovat. Podivínský ochránce přírody Viktor miluje zemi, kde žije, stejně jako domorodé obyvatelstvo, mezi kterými má mnoho přátel. Stále však miluje i svou bývalou ženu Charlottu, která přijela vyhlédnout nejlepší místo pro nový turistický komplex. A jak se zdá, jen přes Viktorovu mrtvolu. A tak tento "Afričan" musí nejen rozmluvit Charlottě její pošetilý nápad, ale zároveň chránit zvěř a je oba před nelítostnými pašeráky slonoviny. Režisér Afričana Philippe de Broca je znám především díky svým komediím Muž z Ria, Muž z Honkongu a jedinečnou parodií Muž z Acapulca. Také jeho film Zvíře se neustále setkává s mimořádným diváckým ohlasem.
    67%
    Děj francouzské komedie Afričan se odehrává uprostřed panenské přírody kdesi v chráněné rezervaci střední Afriky. Ne každý se však dokáže z této krásy radovat. Podivínský ochránce přírody Viktor miluje zemi, kde žije, stejně jako domorodé obyvatelstvo, mezi kterými má mnoho přátel. Stále však miluje i svou bývalou ženu Charlottu, která přijela vyhlédnout nejlepší místo pro nový turistický komplex. A jak se zdá, jen přes Viktorovu mrtvolu. A tak tento "Afričan" musí nejen rozmluvit Charlottě její pošetilý nápad, ale zároveň chránit zvěř a je oba před nelítostnými pašeráky slonoviny. Režisér Afričana Philippe de Broca je znám především díky svým komediím Muž z Ria, Muž z Honkongu a jedinečnou parodií Muž z Acapulca. Také jeho film Zvíře se neustále setkává s mimořádným diváckým ohlasem.
    16
  • Ve slepé uličce
    Ve slepé uličce (1966)
    Film

    Na tom starém hradě na northumberlandském pobřeží měl prý kdysi Sir Walter Scott napsat svého Roba Roye. Dodnes se tu dochoval jeho autentický husí brk i mnohé další památky Mistrovy osobnosti. Tak to alespoň nečetným návštěvníkům své "pevnosti", jak tomu sídlu hrdě říká, tvrdí jeho momentální výstřední majitel. Angličan George, který tu žije se svou mladou, krásnou francouzskou manželkou. Bál se možná, když se zbavoval svého prosperujícího podniku a rozhodoval se pro život v ústraní, aby mu ji svody velkoměsta neodvedly. Neuvědomil si ovšem, že Osudu člověk neunikne. A "Osud" se právě v této chvíli k této výspě civilizace neodvratně blíží. Osud v podobě dvou raněných gangsterů, kteří se po zpackané akci nutně potřebují alespoň na chvíli někam zašít. A jelikož široko daleko není nic vhodnějšího...
    Slepou uličku natočil podle vlastního scénáře režisér Roman Polanski v roce 1966, těsně před tím, než odešel do Hollywoodu. Nezapřel v ní charakteristické rysy své tvorby, především hluboké zaujetí všemožnými úchylkami lidské psychiky. A dokázal navíc z tohoto na první pohled pouhého thrilleru - neboli příběhu dvou raněných gangsterů, terorizujících manželský pár - vytěžit nemalou dávku černého humoru. Snímek byl v r. 1966 oceněn na MFF v Berlíně Zlatým medvědem.

    67%

    Na tom starém hradě na northumberlandském pobřeží měl prý kdysi Sir Walter Scott napsat svého Roba Roye. Dodnes se tu dochoval jeho autentický husí brk i mnohé další památky Mistrovy osobnosti. Tak to alespoň nečetným návštěvníkům své "pevnosti", jak tomu sídlu hrdě říká, tvrdí jeho momentální výstřední majitel. Angličan George, který tu žije se svou mladou, krásnou francouzskou manželkou. Bál se možná, když se zbavoval svého prosperujícího podniku a rozhodoval se pro život v ústraní, aby mu ji svody velkoměsta neodvedly. Neuvědomil si ovšem, že Osudu člověk neunikne. A "Osud" se právě v této chvíli k této výspě civilizace neodvratně blíží. Osud v podobě dvou raněných gangsterů, kteří se po zpackané akci nutně potřebují alespoň na chvíli někam zašít. A jelikož široko daleko není nic vhodnějšího...
    Slepou uličku natočil podle vlastního scénáře režisér Roman Polanski v roce 1966, těsně před tím, než odešel do Hollywoodu. Nezapřel v ní charakteristické rysy své tvorby, především hluboké zaujetí všemožnými úchylkami lidské psychiky. A dokázal navíc z tohoto na první pohled pouhého thrilleru - neboli příběhu dvou raněných gangsterů, terorizujících manželský pár - vytěžit nemalou dávku černého humoru. Snímek byl v r. 1966 oceněn na MFF v Berlíně Zlatým medvědem.

    17
  • Pornografie
    Pornografie (2003)
    Film
    Píše se rok 1943 a Polsko je okupované německými vojsky. Spisovatel Witold přiváží z Varšavy životem poněkud znaveného přítele, režiséra a umělce Fryderyka do vesnici Powórna, na statek svého známého Hipolita. Ten si zde má na pár dní odpočinout, zapomenout na válečné dění a v klidu nabrat další nové síly. Místo toho však Fryderyk společně s Witoldem začnou cynicky manipulovat s lidmi. Ústředními postavami v této podivné hře je mladík Karol, jeho vrstevnice Hania a její přítel Wacław...

    Film natočil režisér Jan Jakub Kolski, jenž se zde vrátil ke své oblíbené "vesnické" tematice (kterou dříve zachytil v titulech Pohřeb bramboru, Janek Vodnář, Ten, co hraje z talíře, Dějiny filmu v Popielawách). Pozoruhodným tvůrčím způsobem přitom uchopil stejnojmennou literární předlohu slavného polského spisovatele Witolda Gombrowicze. Na motivy jeho knihy, o níž se dlouho tvrdilo, že je nemožné převézt ji na filmové plátno, si také sám napsal scénář. Velký prostor dal hlavním představitelům: Krzysztof Majchrzak podává oslnivý herecký výkon v úloze Fryderyka, neméně působivá je vedlejší postava partyzána Siemiana, jehož hraje Jan Frycz. Film zaujme také vizuální stránkou, velkou zásluhu na tom má kamera, kterou vedl Krzysztof Ptak.
    65%
    Píše se rok 1943 a Polsko je okupované německými vojsky. Spisovatel Witold přiváží z Varšavy životem poněkud znaveného přítele, režiséra a umělce Fryderyka do vesnici Powórna, na statek svého známého Hipolita. Ten si zde má na pár dní odpočinout, zapomenout na válečné dění a v klidu nabrat další nové síly. Místo toho však Fryderyk společně s Witoldem začnou cynicky manipulovat s lidmi. Ústředními postavami v této podivné hře je mladík Karol, jeho vrstevnice Hania a její přítel Wacław...

    Film natočil režisér Jan Jakub Kolski, jenž se zde vrátil ke své oblíbené "vesnické" tematice (kterou dříve zachytil v titulech Pohřeb bramboru, Janek Vodnář, Ten, co hraje z talíře, Dějiny filmu v Popielawách). Pozoruhodným tvůrčím způsobem přitom uchopil stejnojmennou literární předlohu slavného polského spisovatele Witolda Gombrowicze. Na motivy jeho knihy, o níž se dlouho tvrdilo, že je nemožné převézt ji na filmové plátno, si také sám napsal scénář. Velký prostor dal hlavním představitelům: Krzysztof Majchrzak podává oslnivý herecký výkon v úloze Fryderyka, neméně působivá je vedlejší postava partyzána Siemiana, jehož hraje Jan Frycz. Film zaujme také vizuální stránkou, velkou zásluhu na tom má kamera, kterou vedl Krzysztof Ptak.
    18
  • 19
  • Idole, L'
    Idole, L' (2002)
    Film
    Príchod mladej krásnej herečky do obytného domu ostaví život jeho obyvateľov na hlavu. Nešťastné dievča trpí patologickou žiarlivosťou voči svojej profesionálnej i ľúbostnej rivalke. Objavovať chuť do života motivovanú pozitívnymi hodnotami jej pomôže až rezervovaný starý Číňan z vedľajšieho bytu. Stáva sa pre ňu všestrannou oporou a ona pre neho zase zmyslom života. Je to citlivý príbeh o neobyčajnom vzťahu dvoch osamelých duší.
    Žánry:Drama
    65%
    Príchod mladej krásnej herečky do obytného domu ostaví život jeho obyvateľov na hlavu. Nešťastné dievča trpí patologickou žiarlivosťou voči svojej profesionálnej i ľúbostnej rivalke. Objavovať chuť do života motivovanú pozitívnymi hodnotami jej pomôže až rezervovaný starý Číňan z vedľajšieho bytu. Stáva sa pre ňu všestrannou oporou a ona pre neho zase zmyslom života. Je to citlivý príbeh o neobyčajnom vzťahu dvoch osamelých duší.
    Žánry:Drama
    20
  • Mariini milenci
    Mariini milenci (1984)
    Film
    V úvodní černobílé scéně se rozhovory s vojáky léčenými z psychického traumatu (úryvky z poválečného dokumentu Johna Hustona) prolnou s výpovědí Ivana, který touží dostat se domů. Trýznění v japonském zajateckém táboře přežil díky vzpomínkám na Marii, půvabnou dívku ze sousedství, z níž si vytvořil idol. Po návratu mezi jugoslávskou menšinu v americkém maloměstě je obdivován jako hrdina, ale s obtížemi se začleňuje do nového života. Zejména jeho vztah k Marii, kterou si vzal za ženu, je poznamenán trýzní nenaplněné tělesné lásky. (Příliš dlouho jsi o ní snil. Ona žije v tvých snech, ale ne v tvém těle.) První americký film Andreje Končalovského vyrůstá z jeho ruských kořenů - projevuje se to v mentalitě hrdinů i kresbě prostředí. Dílo plné rozjitřených citů i nostalgických reflexí přerůstá erotický rozměr a stává se existenciálním dramatem také díky mimořádným hereckým výkonům Johna Savage a Nastassji Kinské.
    Žánry:DramaRomantický
    65%
    V úvodní černobílé scéně se rozhovory s vojáky léčenými z psychického traumatu (úryvky z poválečného dokumentu Johna Hustona) prolnou s výpovědí Ivana, který touží dostat se domů. Trýznění v japonském zajateckém táboře přežil díky vzpomínkám na Marii, půvabnou dívku ze sousedství, z níž si vytvořil idol. Po návratu mezi jugoslávskou menšinu v americkém maloměstě je obdivován jako hrdina, ale s obtížemi se začleňuje do nového života. Zejména jeho vztah k Marii, kterou si vzal za ženu, je poznamenán trýzní nenaplněné tělesné lásky. (Příliš dlouho jsi o ní snil. Ona žije v tvých snech, ale ne v tvém těle.) První americký film Andreje Končalovského vyrůstá z jeho ruských kořenů - projevuje se to v mentalitě hrdinů i kresbě prostředí. Dílo plné rozjitřených citů i nostalgických reflexí přerůstá erotický rozměr a stává se existenciálním dramatem také díky mimořádným hereckým výkonům Johna Savage a Nastassji Kinské.
    Žánry:DramaRomantický
    21
  • Ciao maschio
    Ciao maschio (1977)
    Film
    Odvážne i vtipné podobenstvo o stave ľudskej civilizácie sa odohráva v New Yorku. Mladý muž Lafayette pracuje ako osvetľovač v malej divadelnej skupine radikálnych feministiek. Tie experimentujú s rodovými úlohami a v rámci prípravy na svoju ďalšiu divadelnú inscenáciu musia pochopiť a osvojiť si násilný mužský naturel. Ich experimentu padne za obeť práve úbohý Lafayette, ktorého znásilnia. Osud však chcel, aby sa jedna z feministiek, Angelica, do Lafayetta zamilovala a čoskoro z nich je pár. Lafayette jedného dňa počas prechádzky na pláži naďabí na obrovský kostým King Konga. V ňom sa skrýva opustené šimpanzie mláďa. Mladík sa ho ujme s otcovskou láskou a vytvorí tak netradičnú rodinu. Akú šancu na prežitie má tento jeho absurdný plán?
    Marco Ferreri príznačne provokujúco stvárnil dilemu modeného človeka, rozpolteného medzi zvieracím a intelektuálnym pólom svojej existencie, medzi telesnou a spirituálnou podstatou. Jeho úvaha o smerovaní ľudstva je temná, no nechýba jej absurdný humor a ani trocha nádeje. Na MFF Cannes za film získal Zvláštnu cenu poroty.
    64%
    Odvážne i vtipné podobenstvo o stave ľudskej civilizácie sa odohráva v New Yorku. Mladý muž Lafayette pracuje ako osvetľovač v malej divadelnej skupine radikálnych feministiek. Tie experimentujú s rodovými úlohami a v rámci prípravy na svoju ďalšiu divadelnú inscenáciu musia pochopiť a osvojiť si násilný mužský naturel. Ich experimentu padne za obeť práve úbohý Lafayette, ktorého znásilnia. Osud však chcel, aby sa jedna z feministiek, Angelica, do Lafayetta zamilovala a čoskoro z nich je pár. Lafayette jedného dňa počas prechádzky na pláži naďabí na obrovský kostým King Konga. V ňom sa skrýva opustené šimpanzie mláďa. Mladík sa ho ujme s otcovskou láskou a vytvorí tak netradičnú rodinu. Akú šancu na prežitie má tento jeho absurdný plán?
    Marco Ferreri príznačne provokujúco stvárnil dilemu modeného človeka, rozpolteného medzi zvieracím a intelektuálnym pólom svojej existencie, medzi telesnou a spirituálnou podstatou. Jeho úvaha o smerovaní ľudstva je temná, no nechýba jej absurdný humor a ani trocha nádeje. Na MFF Cannes za film získal Zvláštnu cenu poroty.
    22
  • 23
  • Pátrání po jedné ženě
    Pátrání po jedné ženě (1982)
    Film

    Poslední Antonioniho samostatně natočený film se vrací k principu, který v tzv. tetralogii citů ztělesnila Monica Vittiová a který ovládal celé Antonioniho dílo. Je jím žena jako výzva, záhada i jako mužův klíč k pochopení mechanismu světa. Jenže vzájemné neporozumění je tak hluboké, že tato možnost zůstává nevyužita. Hrdina, rozvedený čtyřicetiletý režisér, hledá v různých městech obraz ženy pro svůj příští film, a táž žena se má zároveň stát řešením jeho života. Nepřiznaná cesta za ideálem ho postupně dovádí k dalším rozchodům a osobním prohrám. Cíl se ztrácí, jako by se na něj díval obráceným dalekohledem, až nakonec otázka stojí docela jinak: nikoli jak nalézt to pravé, ale jak udržet, co zbylo. Mnohokrát přestřihávaný snímek zůstal ve své době nedoceněn. (FebioFest 2006)

    62%

    Poslední Antonioniho samostatně natočený film se vrací k principu, který v tzv. tetralogii citů ztělesnila Monica Vittiová a který ovládal celé Antonioniho dílo. Je jím žena jako výzva, záhada i jako mužův klíč k pochopení mechanismu světa. Jenže vzájemné neporozumění je tak hluboké, že tato možnost zůstává nevyužita. Hrdina, rozvedený čtyřicetiletý režisér, hledá v různých městech obraz ženy pro svůj příští film, a táž žena se má zároveň stát řešením jeho života. Nepřiznaná cesta za ideálem ho postupně dovádí k dalším rozchodům a osobním prohrám. Cíl se ztrácí, jako by se na něj díval obráceným dalekohledem, až nakonec otázka stojí docela jinak: nikoli jak nalézt to pravé, ale jak udržet, co zbylo. Mnohokrát přestřihávaný snímek zůstal ve své době nedoceněn. (FebioFest 2006)

    24
  • Holka mýho kámoše
    Holka mýho kámoše (1983)
    Film
    Micky s Pascalem jsou staří věrní kamarádi. Žijí v horském středisku, kde má Pascal dobře zavedený obchod se sportovními potřebami. Micky je svému kamarádovi bezmezně oddán. Jednoho dne se na sjezdovce objeví žena, která moc sportovního vybavení nemá. Ale za to má nádherné "nevinné" oči a především - potřebuje mužnou ochranu. Přesně takovou jí dokáže poskytnout Pascalova náruč. Na jedné straně se Micky cítí odstrčen a žárlí, na druhé straně začíná podléhat kouzlu Viviane...
    61%
    Micky s Pascalem jsou staří věrní kamarádi. Žijí v horském středisku, kde má Pascal dobře zavedený obchod se sportovními potřebami. Micky je svému kamarádovi bezmezně oddán. Jednoho dne se na sjezdovce objeví žena, která moc sportovního vybavení nemá. Ale za to má nádherné "nevinné" oči a především - potřebuje mužnou ochranu. Přesně takovou jí dokáže poskytnout Pascalova náruč. Na jedné straně se Micky cítí odstrčen a žárlí, na druhé straně začíná podléhat kouzlu Viviane...
    25
  • 26
  • 27
  • 28
  • Co?
    Co? (1972)
    Film

    Roman Polanski jako by svým filmem Co? dokazoval, že každý velký režisér má právo natočit alespoň jednu velkou podivnost. Příběh mladé Američanky, která procestuje Itálii, aby sama sebe nalezla v prazvláštní středomořské vile, lze dokonce brát jako variaci na Alenku v říši divů. Polanski záměrně obsazuje do hlavní role jeden z tehdejších sex-symbolů Sydne Rome, neboť právě erotika a dekadentní atmosféra celému filmu dominuje.

    Žánry:Komedie
    56%

    Roman Polanski jako by svým filmem Co? dokazoval, že každý velký režisér má právo natočit alespoň jednu velkou podivnost. Příběh mladé Američanky, která procestuje Itálii, aby sama sebe nalezla v prazvláštní středomořské vile, lze dokonce brát jako variaci na Alenku v říši divů. Polanski záměrně obsazuje do hlavní role jeden z tehdejších sex-symbolů Sydne Rome, neboť právě erotika a dekadentní atmosféra celému filmu dominuje.

    Žánry:Komedie
    29
  • 30
  • 31
  • 32
  • Blueberry
    Blueberry (2004)
    Film
    50%
    33
  • Bon roi Dagobert, Le
    Bon roi Dagobert, Le (1984)
    Film
    Francúzsky panovník Dagobert I. z rodu Merovejovcov, sa počas obdobia svojej vlády rozhodol odcestovať do Ríma, aby vzdal úctu pápežovi. Kráľa kvária ustavičné črevné i pohlavné problémy a navyše jeho karavánu napadnú útočníci, sotva opustia Paríž. Napokon sa však Dagobertovi podarí dostať sa do Ríma, ale vo Vatikáne ho čaká ďalšie nepríjemné prekvapenie - ocitne sa uprostred boja o investitúru medzi dvoma kandidátmi Honoriom a Celestínom, ktorí si nárokujú na pápežský trón a je konfrontovaný s úkladnými machináciami bezohľadnej byzantskej princeznej Héméré...
    Režie:Dino Risi
    49%
    Francúzsky panovník Dagobert I. z rodu Merovejovcov, sa počas obdobia svojej vlády rozhodol odcestovať do Ríma, aby vzdal úctu pápežovi. Kráľa kvária ustavičné črevné i pohlavné problémy a navyše jeho karavánu napadnú útočníci, sotva opustia Paríž. Napokon sa však Dagobertovi podarí dostať sa do Ríma, ale vo Vatikáne ho čaká ďalšie nepríjemné prekvapenie - ocitne sa uprostred boja o investitúru medzi dvoma kandidátmi Honoriom a Celestínom, ktorí si nárokujú na pápežský trón a je konfrontovaný s úkladnými machináciami bezohľadnej byzantskej princeznej Héméré...
    Režie:Dino Risi
    34
  • Emmanuelle II
    Emmanuelle II (1975)
    Film
    Hvězda Sylvia Kristel v pokračování velkého kasovního trháku, jenž v kinematografii zahájil novou éru erotiky. Tentokrát se děj odehrává v malebné scenérii Hong Kongu. Emmanuelle se po dlouhé době vrací ke svému manželovi. Zde zjišťuje, že v jejich domě se zatím ubytoval pohledný Brit jménem Chris. Emmanuelle, hledající stále něžnosti, je manželovým mladým přítelem fascinována. Ale než najde cestu do jeho náruče, čekají ji mnohá dobrodružství v asijském domě rozkoše a také s krásnou a nevinnou Anne-Marií.
    Žánry:DramaErotický
    45%
    Hvězda Sylvia Kristel v pokračování velkého kasovního trháku, jenž v kinematografii zahájil novou éru erotiky. Tentokrát se děj odehrává v malebné scenérii Hong Kongu. Emmanuelle se po dlouhé době vrací ke svému manželovi. Zde zjišťuje, že v jejich domě se zatím ubytoval pohledný Brit jménem Chris. Emmanuelle, hledající stále něžnosti, je manželovým mladým přítelem fascinována. Ale než najde cestu do jeho náruče, čekají ji mnohá dobrodružství v asijském domě rozkoše a také s krásnou a nevinnou Anne-Marií.
    Žánry:DramaErotický
    35
  • 36
  • 37
  • Jeho veličenstvo Minor
    Jeho veličenstvo Minor (2007)
    Film
    • Filmbox+
    • Rakuten
    35%
    38