Emil Rohan: Nejlepší filmy
a seriály

6.6

Emil Rohan: Filmy a seriály

  • F. L. Věk
    F. L. Věk (1971)
    Seriál
    • iVysílání
    Televizní ztvárnění rozsáhlého románu Aloise Jiráska z období našeho národního obrození je dílem autora Otto Zelenky, režiséra Františka Filipa a dlouhé řady dalších významných umělců. Historie pokořeného a ujařmeného národa, který hledá a nalézá svou ztracenou tvář, získala po vstupu armád Varšavské smlouvy v nových politických souvislostech nový smysl. Divák v ní právem nacházel podobenství s tím, co právě prožíval. A tak se staly pro schvalovatele jakékoliv zmínky o národním sebevědomí a duchovní síle víry nepřípustné. Při premiéře v roce 1971 nesměl být poslední díl F. L. Věka uveden. Teprve po roce 1989 bylo poprvé možné uvést seriál v jeho původní podobě. (zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    80%
    Televizní ztvárnění rozsáhlého románu Aloise Jiráska z období našeho národního obrození je dílem autora Otto Zelenky, režiséra Františka Filipa a dlouhé řady dalších významných umělců. Historie pokořeného a ujařmeného národa, který hledá a nalézá svou ztracenou tvář, získala po vstupu armád Varšavské smlouvy v nových politických souvislostech nový smysl. Divák v ní právem nacházel podobenství s tím, co právě prožíval. A tak se staly pro schvalovatele jakékoliv zmínky o národním sebevědomí a duchovní síle víry nepřípustné. Při premiéře v roce 1971 nesměl být poslední díl F. L. Věka uveden. Teprve po roce 1989 bylo poprvé možné uvést seriál v jeho původní podobě. (zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    1
  • Smrt si říká Engelchen
    Smrt si říká Engelchen (1963)
    FilmRole: předseda
    Román slovenského prozaika a novináře Ladislava Mňačka Smrt si říká Engelchen vyšel poprvé v roce 1959 a ihned zaujal čtenáře i kritiku nevšedním pohledem na tehdy už zprofanovanou partyzánskou tematiku. Mňačko svůj příběh líčí na základě autentických prožitků. Aniž by glorifikoval, přikrašloval, aniž by se přidržoval schematického dělení charakteru na černé a bílé, dává velký prostor psychologické kresbě postav, šokuje netradičním pojetím literárních i lidských konvencí, v každém případě však čtenářům poskytuje do té doby nevídaně otevřený obraz jedné stránky partyzánského odboje. Téměř filmová stavba románu zaujala scenáristickou a režisérskou dvojici Jána Kadára a Elmara Klose, tvůrce, kteří zásadním způsobem obohatili naši kinematografii (Obžalovaný, Tři přání, Tam na konečné, později Obchod na korze). Film Smrt si říká Engelchen měl premiéru v roce 1963, v době, kdy neopakovatelná generace našich filmařů vykročila do světa a začala oslňovat svými úspěchy. Kadár a Klos, přestože byli o generaci starší, nezůstali za svými mladšími kolegy nijak pozadu, v dokonalé tvůrčí symbióze přijali postupy i poetiku nové vlny ve svůj vlastní svébytný výraz podložený samozřejmou profesionalitou a letitou zkušeností a vznikl tak jeden z nejpozoruhodnějších filmů 60. let. Dvojí časová rovina filmu i psychologicky složitá kresba hrdiny příběhu Pavla daly mimořádnou příležitost Janu Kačerovi, jehož citlivé civilní herectví obohatilo postavu mladého, těžce zraněného partyzána, o nové a netušené duševní dimenze. Jednu ze svých největších filmových rolí (zde postava Marty) dostala slovenská herečka Eva Poláková, jejíž předčasný skon v roce 1973 byl pro slovenské divadlo opravdu těžkou ztrátou. (Česká televize)
    Žánry:DramaVálečný
    74%
    Román slovenského prozaika a novináře Ladislava Mňačka Smrt si říká Engelchen vyšel poprvé v roce 1959 a ihned zaujal čtenáře i kritiku nevšedním pohledem na tehdy už zprofanovanou partyzánskou tematiku. Mňačko svůj příběh líčí na základě autentických prožitků. Aniž by glorifikoval, přikrašloval, aniž by se přidržoval schematického dělení charakteru na černé a bílé, dává velký prostor psychologické kresbě postav, šokuje netradičním pojetím literárních i lidských konvencí, v každém případě však čtenářům poskytuje do té doby nevídaně otevřený obraz jedné stránky partyzánského odboje. Téměř filmová stavba románu zaujala scenáristickou a režisérskou dvojici Jána Kadára a Elmara Klose, tvůrce, kteří zásadním způsobem obohatili naši kinematografii (Obžalovaný, Tři přání, Tam na konečné, později Obchod na korze). Film Smrt si říká Engelchen měl premiéru v roce 1963, v době, kdy neopakovatelná generace našich filmařů vykročila do světa a začala oslňovat svými úspěchy. Kadár a Klos, přestože byli o generaci starší, nezůstali za svými mladšími kolegy nijak pozadu, v dokonalé tvůrčí symbióze přijali postupy i poetiku nové vlny ve svůj vlastní svébytný výraz podložený samozřejmou profesionalitou a letitou zkušeností a vznikl tak jeden z nejpozoruhodnějších filmů 60. let. Dvojí časová rovina filmu i psychologicky složitá kresba hrdiny příběhu Pavla daly mimořádnou příležitost Janu Kačerovi, jehož citlivé civilní herectví obohatilo postavu mladého, těžce zraněného partyzána, o nové a netušené duševní dimenze. Jednu ze svých největších filmových rolí (zde postava Marty) dostala slovenská herečka Eva Poláková, jejíž předčasný skon v roce 1973 byl pro slovenské divadlo opravdu těžkou ztrátou. (Česká televize)
    Žánry:DramaVálečný
    2
  • Hry lásky šálivé
    Hry lásky šálivé (1971)
    Film
    Pro námět své odlehčené komedie o půvabech a úskalích nevěry sáhl režisér Jiří Krejčík až do doby renesance. Za podklad ke scénáři, který si napsal sám, mu posloužily povídky z pera Giovanniho Boccacia a Markéty Navarrské. V příběhu "Arabský kůň" je úctyhodný měšťan messer Francesco Vergellesi tak pevně přesvědčen o ctnosti své manželky, že ji neváhá vsadit proti vzácnému hřebci, na nějž má zálusk... Povídka "Náušnice" vám ukáže, kterak si může chudá dívka dopomoci ke vzácnému šperku a jakých intrik je třeba, aby se postarší šlechtický pár konečně dočkal dědice... (oficiální text distributora)
    71%
    Pro námět své odlehčené komedie o půvabech a úskalích nevěry sáhl režisér Jiří Krejčík až do doby renesance. Za podklad ke scénáři, který si napsal sám, mu posloužily povídky z pera Giovanniho Boccacia a Markéty Navarrské. V příběhu "Arabský kůň" je úctyhodný měšťan messer Francesco Vergellesi tak pevně přesvědčen o ctnosti své manželky, že ji neváhá vsadit proti vzácnému hřebci, na nějž má zálusk... Povídka "Náušnice" vám ukáže, kterak si může chudá dívka dopomoci ke vzácnému šperku a jakých intrik je třeba, aby se postarší šlechtický pár konečně dočkal dědice... (oficiální text distributora)
    3
  • Čest a sláva
    Čest a sláva (1968)
    FilmRole: sedlák
    • VOYO
    Tento historický snímek Hynka Bočana se dotýká váhavosti českého národa, ochotného shýbat hřbet před cizí nadvládou - zasazení na sklonek třicetileté války dovolilo zobrazit bídu, která postihuje i zchudlé šlechtické prostředí. Rudolf Hrušínský tu zpodobňuje nerozhodného rytíře, dlouho a zbytečně přemlouvaného, aby se připojil k protihabsburskému boji. Příběh uchvátí nejen zobrazením různorodých lidských povah, intrikami a pochlebováním, ale také poměry vládnoucími na zdevastovaném dvorci, nořícího se do bláta a obhroublosti. Vznikl tak jeden z nejlepších historických filmů aktualizačního zaměření, právem řazen se po bok takových výpovědí jako Kladivo na čarodějnice.
    69%
    Tento historický snímek Hynka Bočana se dotýká váhavosti českého národa, ochotného shýbat hřbet před cizí nadvládou - zasazení na sklonek třicetileté války dovolilo zobrazit bídu, která postihuje i zchudlé šlechtické prostředí. Rudolf Hrušínský tu zpodobňuje nerozhodného rytíře, dlouho a zbytečně přemlouvaného, aby se připojil k protihabsburskému boji. Příběh uchvátí nejen zobrazením různorodých lidských povah, intrikami a pochlebováním, ale také poměry vládnoucími na zdevastovaném dvorci, nořícího se do bláta a obhroublosti. Vznikl tak jeden z nejlepších historických filmů aktualizačního zaměření, právem řazen se po bok takových výpovědí jako Kladivo na čarodějnice.
    4
  • Vánice
    Vánice (1962)
    Film
    67%
    5
  • Král Králů
    Král Králů (1963)
    Film
    Může hlava cizího státu jezdit po Praze na mopedu s diplomatickým číslem? Může se obyčejný český dělník stát vladařem exotické země? Může, pokud se vhodně jmenuje, pobýval v pravou chvíli na pravém místě a zachoval se lidsky. Lojza Králů splňuje všechny uvedené podmínky, a tak se mu jednoho dne pořádně zašmodrchá život. Přede dvěma roky pracoval v Orientu a zachránil tam život domorodému starci. Nyní zastavuje před branou továrny luxusní limuzína a vyslanec Tamánského souostroví předává udivenému montérovi pověřovací listiny. Tamní panovník ho totiž v poslední vůli jmenoval regentem své neklidné země. Lojza chce tuto pochybnou čest odmítnout, když ale zjistí, že o vládu usiluje také králův zlotřilý příbuzný, který se bratříčkuje s americkými ropnými magnáty a hodlá jim svou zem zaprodat, rozhodne se překazit mezinárodní komplot. Ve světě vysoké politiky to nebude mít lehké - a což teprve doma! Zdejší byrokrati nevědí, co si s cizím Veličenstvem českého původu počít...
    Žánry:Komedie
    67%
    Může hlava cizího státu jezdit po Praze na mopedu s diplomatickým číslem? Může se obyčejný český dělník stát vladařem exotické země? Může, pokud se vhodně jmenuje, pobýval v pravou chvíli na pravém místě a zachoval se lidsky. Lojza Králů splňuje všechny uvedené podmínky, a tak se mu jednoho dne pořádně zašmodrchá život. Přede dvěma roky pracoval v Orientu a zachránil tam život domorodému starci. Nyní zastavuje před branou továrny luxusní limuzína a vyslanec Tamánského souostroví předává udivenému montérovi pověřovací listiny. Tamní panovník ho totiž v poslední vůli jmenoval regentem své neklidné země. Lojza chce tuto pochybnou čest odmítnout, když ale zjistí, že o vládu usiluje také králův zlotřilý příbuzný, který se bratříčkuje s americkými ropnými magnáty a hodlá jim svou zem zaprodat, rozhodne se překazit mezinárodní komplot. Ve světě vysoké politiky to nebude mít lehké - a což teprve doma! Zdejší byrokrati nevědí, co si s cizím Veličenstvem českého původu počít...
    Žánry:Komedie
    6
  • Legenda o lásce
    Legenda o lásce (1956)
    Film
    66%
    7
  • Nikdo se nebude smát
    Nikdo se nebude smát (1965)
    FilmRole: Novotný
    • VOYO
    • iVysílání
    Průnik do života lehce nabubřelého a pohodlného intelektuála Klímy, jenž působí jako odborný asistent na Akademii výtvarných umění, kde se s úspěchem soustředí na moderní umění. K jeho odměřené a cynické osobnosti jako kontrast slouží mladší živelná přítelkyně Klára, snící o tom stát se modelkou, která se nově nastěhovala do jeho bytu. Klíma však její přítomnost tají a dívkou očividně povrchně pohrdá kvůli odlišnému pohledu na svět a neodbornému vzdělání. Jeho život obrátí naruby vtíravý nadšenec Záturecký, který po něm chce zhodnotit dlouho psanou práci o Mikoláši Alšovi, kterou mu již před časem zaslal. Když Klíma oznámí, že práci nemůže najít, urputný Záturecký jej začne pronásledovat a všemožně se na něj doptávat. Klíma práci najde a po přečtení odsoudí jako slepený paskvil již zjištěných skutečností, který nepřináší žádné nové badatelské myšlenky. Po neustálém naléhání a nahánění autorovi publikaci zkritizuje, což v Zátureckém vyvolá vlnu hněvu, která způsobí rozpad Klímova zaběhlého života. Utrpí jeho pověst, pracovní postavení i vztah, načež ho okolí osočí ze závisti a zasedlosti vůči Zátureckého textu. Snímků dominuje civilně pojaté herectví, odměřené postavení kamery a precizní práce s prostorem, který ústřední postavě při normálních akcích háže překážky pod nohy.
    Žánry:DramaKomedie
    65%
    Průnik do života lehce nabubřelého a pohodlného intelektuála Klímy, jenž působí jako odborný asistent na Akademii výtvarných umění, kde se s úspěchem soustředí na moderní umění. K jeho odměřené a cynické osobnosti jako kontrast slouží mladší živelná přítelkyně Klára, snící o tom stát se modelkou, která se nově nastěhovala do jeho bytu. Klíma však její přítomnost tají a dívkou očividně povrchně pohrdá kvůli odlišnému pohledu na svět a neodbornému vzdělání. Jeho život obrátí naruby vtíravý nadšenec Záturecký, který po něm chce zhodnotit dlouho psanou práci o Mikoláši Alšovi, kterou mu již před časem zaslal. Když Klíma oznámí, že práci nemůže najít, urputný Záturecký jej začne pronásledovat a všemožně se na něj doptávat. Klíma práci najde a po přečtení odsoudí jako slepený paskvil již zjištěných skutečností, který nepřináší žádné nové badatelské myšlenky. Po neustálém naléhání a nahánění autorovi publikaci zkritizuje, což v Zátureckém vyvolá vlnu hněvu, která způsobí rozpad Klímova zaběhlého života. Utrpí jeho pověst, pracovní postavení i vztah, načež ho okolí osočí ze závisti a zasedlosti vůči Zátureckého textu. Snímků dominuje civilně pojaté herectví, odměřené postavení kamery a precizní práce s prostorem, který ústřední postavě při normálních akcích háže překážky pod nohy.
    Žánry:DramaKomedie
    8
  • Zelené obzory
    Zelené obzory (1962)
    Film
    62%
    9
  • 10
  • Tajemství zlatého Buddhy
    Tajemství zlatého Buddhy (1973)
    Film
    • VOYO
    57%
    11
  • Policejní hodina
    Policejní hodina (1960)
    FilmRole: dělník
    56%
    12
  • Tažní ptáci
    Tažní ptáci (1961)
    FilmRole: vozíčkář
    55%
    13
  • Králíci ve vysoké trávě
    Králíci ve vysoké trávě (1961)
    FilmRole: Kovajs st.
    Desetiletý Martin (Michal Koblic) navštěvuje ve škole hodiny náboženství, v místním kostele pokaždé ministruje a je k ruce panu faráři (Václav Lohniský). Martin ví moc dobře, že jeho ministranství dělá velkou radost jeho mamince Anči (Antonie Hegerlíková), zapálené katoličce, která má zdravotní problémy a upíná své uzdravení také v dobré víře v Boha. Martin je v hodinách náboženství snaživý, což je samozřejmě trnem v oku jeho výrazně flegmatičtějších spolužáků, kteří si ho kvůli tomu dobírají. Když ve škole probíhají nábory do dětského pionýra, chce Martin pochopitelně trávit také čas s osttaními dětmi. Jeho máma je ale výrazně proti a staví ho do pozice, ať si vybere, zda dá přednost kostelu nebo pionýru. Martin je přemýšlivý chlapec, má moc rád své králíky, které si doma chová a snaží se být svědomitý, jenže jeho otec (Elo Romančík) ho bez důvodu obviní z krádeže peněz, které však krade jeho starší bratr, aby měl na lístky do kina, s mámou se dostává do konfliktu kvůli pionýru a když doma nalezne své králíky mrtvé začíná pochybovat o existenci Boha.
    Žánry:Drama
    54%
    Desetiletý Martin (Michal Koblic) navštěvuje ve škole hodiny náboženství, v místním kostele pokaždé ministruje a je k ruce panu faráři (Václav Lohniský). Martin ví moc dobře, že jeho ministranství dělá velkou radost jeho mamince Anči (Antonie Hegerlíková), zapálené katoličce, která má zdravotní problémy a upíná své uzdravení také v dobré víře v Boha. Martin je v hodinách náboženství snaživý, což je samozřejmě trnem v oku jeho výrazně flegmatičtějších spolužáků, kteří si ho kvůli tomu dobírají. Když ve škole probíhají nábory do dětského pionýra, chce Martin pochopitelně trávit také čas s osttaními dětmi. Jeho máma je ale výrazně proti a staví ho do pozice, ať si vybere, zda dá přednost kostelu nebo pionýru. Martin je přemýšlivý chlapec, má moc rád své králíky, které si doma chová a snaží se být svědomitý, jenže jeho otec (Elo Romančík) ho bez důvodu obviní z krádeže peněz, které však krade jeho starší bratr, aby měl na lístky do kina, s mámou se dostává do konfliktu kvůli pionýru a když doma nalezne své králíky mrtvé začíná pochybovat o existenci Boha.
    Žánry:Drama
    14
  • Sedmý kontinent
    Sedmý kontinent (1960)
    Film
    48%
    15