?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jean-Paul Mugel: Filmy a seriály

  • Paříž, Texas
    Paříž, Texas (1984)
    Film
    82%
    1
  • Dobrý ročník
    Dobrý ročník (2006)
    Film
    • Disney+
    • Google Play
    • iTunes
    • +1
    Dobrý ročník je americko-britská romantická komedie na motivy stejnojmenného románu Petera Maylea. Hlavním hrdinou příběhu je londýnský expert v oboru investic Max Skinner, který se po smrti svého strýčka vrací na vinici, kde prožil nejkrásnější část dětství. Přestože chce hodit minulost za hlavu a vinici co nejdříve prodat, v okamžiku příjezdu do čarokrásné oblasti na jihu Francie se začne odvíjet zcela nová a opojná kapitola jeho života, v jejímž průběhu v sobě nalezne to, co už od dětství postrádá.
    76%
    Dobrý ročník je americko-britská romantická komedie na motivy stejnojmenného románu Petera Maylea. Hlavním hrdinou příběhu je londýnský expert v oboru investic Max Skinner, který se po smrti svého strýčka vrací na vinici, kde prožil nejkrásnější část dětství. Přestože chce hodit minulost za hlavu a vinici co nejdříve prodat, v okamžiku příjezdu do čarokrásné oblasti na jihu Francie se začne odvíjet zcela nová a opojná kapitola jeho života, v jejímž průběhu v sobě nalezne to, co už od dětství postrádá.
    2
  • Nebe nad Berlínem
    Nebe nad Berlínem (1987)
    Film
    Jeden z najpôsobivejších filmov svetovej kinematografie 80-tych rokov. Režisér Wim Wenders zasadil dej tohto svojho najznámejšieho a najúspešnejšieho diela do vtedy ešte múrom rozdeleného Berlína. Mesta, ktorého oddelené časti spájalo pod zemou metro a nad ňou nebo. Osou jeho originálnej filmovej eseje je príbeh dvoch novodobých anjelov, z ktorých Damiel sa vzdá večnosti kvôli cirkusovej trapézistke Marion a stáva sa človekom. Wendersovi a Handkeho anjeli však nezodpovedajú celkom zaužívaným predstavám - i preto ich obľúbeným miestom nie je kostol, ale berlínska knižnica, kde sa koncentrujú ľudstvom vytvorené duchovné hodnoty. O šesť rokov neskôr sa Wenders k filmu vrátil vo voľnom pokračovaní Tak ďaleko, tak blízko! a v USA vznikol až príliš hollywoodsky remake Mesto anjelov z Nicolasom Cageom.
    76%
    Jeden z najpôsobivejších filmov svetovej kinematografie 80-tych rokov. Režisér Wim Wenders zasadil dej tohto svojho najznámejšieho a najúspešnejšieho diela do vtedy ešte múrom rozdeleného Berlína. Mesta, ktorého oddelené časti spájalo pod zemou metro a nad ňou nebo. Osou jeho originálnej filmovej eseje je príbeh dvoch novodobých anjelov, z ktorých Damiel sa vzdá večnosti kvôli cirkusovej trapézistke Marion a stáva sa človekom. Wendersovi a Handkeho anjeli však nezodpovedajú celkom zaužívaným predstavám - i preto ich obľúbeným miestom nie je kostol, ale berlínska knižnica, kde sa koncentrujú ľudstvom vytvorené duchovné hodnoty. O šesť rokov neskôr sa Wenders k filmu vrátil vo voľnom pokračovaní Tak ďaleko, tak blízko! a v USA vznikol až príliš hollywoodsky remake Mesto anjelov z Nicolasom Cageom.
    3
  • Skafandr a motýl
    Skafandr a motýl (2007)
    Film

    Film známého režiséra Juliana Schnabela (Než se setmí, Basquiat) se skvělým hereckým výkonem Mathieua Amalrica (Mnichov) a brilantní kamerou Janusze Kaminskeho, který je dvorním kameramanem Stevena Spielberga, byl uveden za velkého zájmu diváků i odborné kritiky. Film byl natočen podle skutečného příběhu na základě knižní předlohy Jean-Dominiqua Baubyho, který pracoval jako šéfeditor ve francouzském časopise Elle. Charismatický a úspěšný Jean-Dominique si užíval života až do tragického momentu, kdy po náhlé mozkové příhodě ochrne na celé tělo. "Znovuzrodí se jako oko", je totiž schopen komunikovat pouze mrkáním jednoho oka. Jeho vůle dál žít a pracovat je obdivuhodná, ve filmu je vykreslena jemně a s nadsázkou své vlastní tregédie. Hrdinovi skutečného příběhu se totiž podařilo doslova "namrkat" knihu. Bohužel v českém vydání zatím nevyšla. Mathieu Amalric, který ztvárnil Jean-Dominique Baubyho, převzal roli po původně obsazeném Johny Deppovi, který pro svoji vytíženost z filmu odstoupil, a vdechl do postavy silný náboj, který navíc podtrhuje subjektivní kamera. Právem si Julian Schnabel odvezl z Cannes cenu za nejlepší režii a je jasné, že o tomto filmu ještě uslyšíme.

    76%

    Film známého režiséra Juliana Schnabela (Než se setmí, Basquiat) se skvělým hereckým výkonem Mathieua Amalrica (Mnichov) a brilantní kamerou Janusze Kaminskeho, který je dvorním kameramanem Stevena Spielberga, byl uveden za velkého zájmu diváků i odborné kritiky. Film byl natočen podle skutečného příběhu na základě knižní předlohy Jean-Dominiqua Baubyho, který pracoval jako šéfeditor ve francouzském časopise Elle. Charismatický a úspěšný Jean-Dominique si užíval života až do tragického momentu, kdy po náhlé mozkové příhodě ochrne na celé tělo. "Znovuzrodí se jako oko", je totiž schopen komunikovat pouze mrkáním jednoho oka. Jeho vůle dál žít a pracovat je obdivuhodná, ve filmu je vykreslena jemně a s nadsázkou své vlastní tregédie. Hrdinovi skutečného příběhu se totiž podařilo doslova "namrkat" knihu. Bohužel v českém vydání zatím nevyšla. Mathieu Amalric, který ztvárnil Jean-Dominique Baubyho, převzal roli po původně obsazeném Johny Deppovi, který pro svoji vytíženost z filmu odstoupil, a vdechl do postavy silný náboj, který navíc podtrhuje subjektivní kamera. Právem si Julian Schnabel odvezl z Cannes cenu za nejlepší režii a je jasné, že o tomto filmu ještě uslyšíme.

    4
  • Bez střechy a bez zákona
    Bez střechy a bez zákona (1985)
    Film
    • KVIFF TV
    Na začátku je zmrzlá tulačka na kraji cesty a pokus o rekonstrukci příběhu, který dívku přivedl až sem. Postupně se dozvídáme něco málo o mladé Moně, která bezcílně putuje vinařským krajem jižní Francie. Lidé, kteří se s ní setkali, hovoří o zvláštní, nezávislé, až fatalisticky zaměřené bytosti, přijímající věci, jak přicházejí. Nahodilé vztahy jsou součástí jí samé, v kontaktu s okolním světem se nijak citově neangažuje, spíše sama působí jako katalyzátor, podněcovatelka sebereflexí. Vardová jakoby pomíjí otázku, proč je její hrdinka právě taková, relativizuje její životní cestu. Výsledkem je však tázání namířené proti divákovi, který se nakonec musí sám sebe ptát, co takové svobodné uvažování znamená pro něj a jak daleko by právě on byl ochoten a schopen jít. Na působivosti této zdánlivě improvizované mozaiky má zásadní podíl hlavní představitelka Sandrine Bonnaireová, oceněná za svůj výkon Césarem.(NFA)
    75%
    Na začátku je zmrzlá tulačka na kraji cesty a pokus o rekonstrukci příběhu, který dívku přivedl až sem. Postupně se dozvídáme něco málo o mladé Moně, která bezcílně putuje vinařským krajem jižní Francie. Lidé, kteří se s ní setkali, hovoří o zvláštní, nezávislé, až fatalisticky zaměřené bytosti, přijímající věci, jak přicházejí. Nahodilé vztahy jsou součástí jí samé, v kontaktu s okolním světem se nijak citově neangažuje, spíše sama působí jako katalyzátor, podněcovatelka sebereflexí. Vardová jakoby pomíjí otázku, proč je její hrdinka právě taková, relativizuje její životní cestu. Výsledkem je však tázání namířené proti divákovi, který se nakonec musí sám sebe ptát, co takové svobodné uvažování znamená pro něj a jak daleko by právě on byl ochoten a schopen jít. Na působivosti této zdánlivě improvizované mozaiky má zásadní podíl hlavní představitelka Sandrine Bonnaireová, oceněná za svůj výkon Césarem.(NFA)
    5
  • Divoké rákosí
    Divoké rákosí (1994)
    Film
    • Netflix
    Příběh, který se odehrává v městečku na jihozápadě Francie, se vrací do začátku 60. let, kdy je země ve válce s Alžírskem. Tento fakt není jen vnějším údajem, ale jitřivě se promítá do života a vztahů místních lyceistů. Serge se stydí za bratra, který se pokusil vyhnout narukování do války, Henri je naopak silně proti nezávislosti Alžíru, jelikož jeho rodiče patří mezi tam usazené Francouze, Maité je zase dcera komunistické učitelky, jež zásadně odsuzuje francouzskou koloniální politiku. I na Françoise, který chodí do stejné třídy jako Serge a Henri, doléhá atmosféra napětí, názorových konfliktů a vzájemné nevraživosti. To jen zvyšuje zmatky jeho dospívání, vnitřní nejistotu, jež ho odvádí od dobrosrdečné Maité a na čas ho vhání do homosexuálního objetí mužně rozhodného Serge. Film zaujme přesvědčivými studiemi charakterů dospívající mládeže, v nejcitlivějším věku zasažené vážnou společenskou krizí.
    Žánry:DramaLGBTQ+Retro
    71%
    Příběh, který se odehrává v městečku na jihozápadě Francie, se vrací do začátku 60. let, kdy je země ve válce s Alžírskem. Tento fakt není jen vnějším údajem, ale jitřivě se promítá do života a vztahů místních lyceistů. Serge se stydí za bratra, který se pokusil vyhnout narukování do války, Henri je naopak silně proti nezávislosti Alžíru, jelikož jeho rodiče patří mezi tam usazené Francouze, Maité je zase dcera komunistické učitelky, jež zásadně odsuzuje francouzskou koloniální politiku. I na Françoise, který chodí do stejné třídy jako Serge a Henri, doléhá atmosféra napětí, názorových konfliktů a vzájemné nevraživosti. To jen zvyšuje zmatky jeho dospívání, vnitřní nejistotu, jež ho odvádí od dobrosrdečné Maité a na čas ho vhání do homosexuálního objetí mužně rozhodného Serge. Film zaujme přesvědčivými studiemi charakterů dospívající mládeže, v nejcitlivějším věku zasažené vážnou společenskou krizí.
    Žánry:DramaLGBTQ+Retro
    6
  • Utajený
    Utajený (2005)
    Film
    • Max
    • KVIFF TV
    George (Daniel Auteuil), pracovník TV, dostane zvláštní balíček obsahující video s ním a jeho rodinou, tajně natočený materiál a znepokojivé kresby, jejichž smysl je dost nesrozumitelný. Netuší, kdo mu mohl zásilku poslat. Sekvence na videu jsou postupně osobnější, což naznačuje, že odesílatel zná George již delší dobu. George cítí nebezpečí a bojí se o svou rodinu. Rozhodne se navštívit policii, ta však odmítne jakoukoliv pomoc, protože ze zásilky není zřejmá žádná konkrétní hrozba...
    70%
    George (Daniel Auteuil), pracovník TV, dostane zvláštní balíček obsahující video s ním a jeho rodinou, tajně natočený materiál a znepokojivé kresby, jejichž smysl je dost nesrozumitelný. Netuší, kdo mu mohl zásilku poslat. Sekvence na videu jsou postupně osobnější, což naznačuje, že odesílatel zná George již delší dobu. George cítí nebezpečí a bojí se o svou rodinu. Rozhodne se navštívit policii, ta však odmítne jakoukoliv pomoc, protože ze zásilky není zřejmá žádná konkrétní hrozba...
    7
  • Kika
    Kika (1993)
    Film
    • KVIFF TV
    Film z dielne Pedra Almodóvara, enfant terrible svetovej kinematografie. Absurdná tragikomédia zo života jednej zvedenej, ale nie opustenej vizážistky. Satirizujúca civilizačnú bezcitnosť a zasahovanie médií do súkromia. Absurdnou komédiou Kika načrel Almodóvar do oblasti, ktorá ho od detstva mimoriadne trápi. Vplyv a zásah médií do ľudského života. Špinavý dopad personifikoval v mediálnej robotke Andree Dorezanej (stvárňuje ju Victoria Abril, ktorá tak bravúrne hrala v jeho Vysokých opätkoch). Moderátorka stelesňuje civilizačnú agresivitu dvadsiateho storočia, je v priamom protiklade poctivej Kike, ktorá vo svojej naivnej bezbrannosti dobre chápe živých aj mŕtvych. Aj v tomto diele Almodóvar nezameniteľným štýlom vykresľuje protikladné charaktery, ktoré sa v rozličných vzťahových situáciách milujú alebo nenávidia...
    Žánry:DramaKomedieLGBTQ+Satira
    69%
    Film z dielne Pedra Almodóvara, enfant terrible svetovej kinematografie. Absurdná tragikomédia zo života jednej zvedenej, ale nie opustenej vizážistky. Satirizujúca civilizačnú bezcitnosť a zasahovanie médií do súkromia. Absurdnou komédiou Kika načrel Almodóvar do oblasti, ktorá ho od detstva mimoriadne trápi. Vplyv a zásah médií do ľudského života. Špinavý dopad personifikoval v mediálnej robotke Andree Dorezanej (stvárňuje ju Victoria Abril, ktorá tak bravúrne hrala v jeho Vysokých opätkoch). Moderátorka stelesňuje civilizačnú agresivitu dvadsiateho storočia, je v priamom protiklade poctivej Kike, ktorá vo svojej naivnej bezbrannosti dobre chápe živých aj mŕtvych. Aj v tomto diele Almodóvar nezameniteľným štýlom vykresľuje protikladné charaktery, ktoré sa v rozličných vzťahových situáciách milujú alebo nenávidia...
    Žánry:DramaKomedieLGBTQ+Satira
    8
  • Cesta na počátek světa
    Cesta na počátek světa (1997)
    Film
    69%
    9
  • Vysoké podpatky
    Vysoké podpatky (1991)
    Film
    • KVIFF TV
    Mezi slavnou zpěvačkou Becky del Páramo a její dcerou Rebeccou panuje dlouholeté napětí. Rebecca trpí matčinou popularitou a k její nejistotě a méněcennosti přispívá i to, že populární a zaneprázdněná matka se o ni starala a zajímala jen sporadicky. Když se Becky po 15 letech vrací do vlasti, její dospělá dcera je odhodlána se s problematickým vztahem vypořádat. Mezi ženami však záhy propukne nový konflikt kvůli Manuelovi – bývalému milenci matky a současnému manželovi dcery. Propletené rodinné vztahy brzy fatálně naruší vražda... Film zosobňuje přechod mezi ranými Almodóvarovými filmy s jejich bláznivou komikou a perverzní sexualitou a pozdějšími citově vypjatými melodramaty. Almodóvar klade důraz především na vyjádření emocí a možná proto dokáže suverénně a vkusně natočit zápletku, jejíž převyprávění by vyznělo neskutečně či banálně. Strhující výkony herců v tenatech tragikomických vztahů podtrhuje hudba Rjúičiho Sakamota. Za povšimnutí stojí vizuální stránka filmu včetně oděvů a doplňků obou hlavních hrdinek, z nichž některé (náušnice, podpatky) hrají v příběhu důležitou roli. (Česká televize)
    68%
    Mezi slavnou zpěvačkou Becky del Páramo a její dcerou Rebeccou panuje dlouholeté napětí. Rebecca trpí matčinou popularitou a k její nejistotě a méněcennosti přispívá i to, že populární a zaneprázdněná matka se o ni starala a zajímala jen sporadicky. Když se Becky po 15 letech vrací do vlasti, její dospělá dcera je odhodlána se s problematickým vztahem vypořádat. Mezi ženami však záhy propukne nový konflikt kvůli Manuelovi – bývalému milenci matky a současnému manželovi dcery. Propletené rodinné vztahy brzy fatálně naruší vražda... Film zosobňuje přechod mezi ranými Almodóvarovými filmy s jejich bláznivou komikou a perverzní sexualitou a pozdějšími citově vypjatými melodramaty. Almodóvar klade důraz především na vyjádření emocí a možná proto dokáže suverénně a vkusně natočit zápletku, jejíž převyprávění by vyznělo neskutečně či banálně. Strhující výkony herců v tenatech tragikomických vztahů podtrhuje hudba Rjúičiho Sakamota. Za povšimnutí stojí vizuální stránka filmu včetně oděvů a doplňků obou hlavních hrdinek, z nichž některé (náušnice, podpatky) hrají v příběhu důležitou roli. (Česká televize)
    10
  • Až na konec světa
    Až na konec světa (1991)
    Film

    V roce 1999 hrozí pád na zeměkouli indického atomového satelitu, obíhajícího nad zemí. Mladá žena, která vůbec nevnímá hrozící katastrofu, jede za velmi neobvyklých náhod přes Paříž do Moskvy, Číny, San Francisca a až na konec světa, do Austrálie. Styl filmu je kombinací road-movie, love-story a science-fiction. Scenárista Peter Carey dvakrát obdržel britskou Booker Prize za své romány Oscar and Lucinda a True History of the Kelly Gang.

    68%

    V roce 1999 hrozí pád na zeměkouli indického atomového satelitu, obíhajícího nad zemí. Mladá žena, která vůbec nevnímá hrozící katastrofu, jede za velmi neobvyklých náhod přes Paříž do Moskvy, Číny, San Francisca a až na konec světa, do Austrálie. Styl filmu je kombinací road-movie, love-story a science-fiction. Scenárista Peter Carey dvakrát obdržel britskou Booker Prize za své romány Oscar and Lucinda a True History of the Kelly Gang.

    11
  • Monstrum
    Monstrum (1994)
    Film
    Na předměstí Říma řádí sériový vrah, který si brutalitou a sexuálním podtextem svých činů vysloužil mediální přezdívku Maniak. Policie nemá žádné stopy – až konečně narazí na roztržitého podivína Lorise (Roberto Benigni). Samorost, který je věčně švorc a neustále vyhledává konflikty se sousedy, přesvědčí policii svým výstředním chováním, že právě on je monstrem, které hledají. Policejní psycholog jej dokonce nazve Mozartem neřesti! Chytit násilníka při činu má tajná policistka – volavka (Nicoletta Braschiová). Následuje ohňostroj nedorozumění a eskapád, na jehož konci (možná!) čeká dopadení vraha a konec zalitý sluncem… Film Monstrum je ztřeštěná komedie, kterou natočil Roberto Benigni. (Česká televize)
    66%
    Na předměstí Říma řádí sériový vrah, který si brutalitou a sexuálním podtextem svých činů vysloužil mediální přezdívku Maniak. Policie nemá žádné stopy – až konečně narazí na roztržitého podivína Lorise (Roberto Benigni). Samorost, který je věčně švorc a neustále vyhledává konflikty se sousedy, přesvědčí policii svým výstředním chováním, že právě on je monstrem, které hledají. Policejní psycholog jej dokonce nazve Mozartem neřesti! Chytit násilníka při činu má tajná policistka – volavka (Nicoletta Braschiová). Následuje ohňostroj nedorozumění a eskapád, na jehož konci (možná!) čeká dopadení vraha a konec zalitý sluncem… Film Monstrum je ztřeštěná komedie, kterou natočil Roberto Benigni. (Česká televize)
    12
  • Témoins, Les
    Témoins, Les (2007)
    Film
    66%
    13
  • Sama v Africe
    Sama v Africe (2010)
    Film
    Dvě herecké legendy, Isabelle Huppertová a Christophe Lambert, excelují v napínavém thrilleru ze současné Afriky od režisérky Claire Denisové. Příběh se odehrává v nejmenované africké zemi, kde propuká občanská válka. Maria, hrdá a nezlomná běloška, odmítá opustit svou kávovou plantáž a vyhnout se tak nebezpečí, které bezprostředně hrozí jí i celé rodině. Odejít znamená vzdát se, projevit slabost a zbabělost a v neposlední řadě ztratit domov, kde její rodina žila po generace.
    Žánry:Drama
    65%
    Dvě herecké legendy, Isabelle Huppertová a Christophe Lambert, excelují v napínavém thrilleru ze současné Afriky od režisérky Claire Denisové. Příběh se odehrává v nejmenované africké zemi, kde propuká občanská válka. Maria, hrdá a nezlomná běloška, odmítá opustit svou kávovou plantáž a vyhnout se tak nebezpečí, které bezprostředně hrozí jí i celé rodině. Odejít znamená vzdát se, projevit slabost a zbabělost a v neposlední řadě ztratit domov, kde její rodina žila po generace.
    Žánry:Drama
    14
  • Love Crime
    Love Crime (2010)
    Film
    Christine je prototypem veleúspěšné ženy. Je v čele francouzské pobočky velké nadnárodní firmy, je bohatá, krásná, žije v luxusu a není nic, co by si nemohla dopřát. Zároveň je však chladná, tvrdá a nenápadně s lidmi manipuluje. Mladičká Isabelle v ní spatřuje svůj vzor a zprvu Christine ve všem věří. Když si však přivlastní její nápad a pošle ji na služební cestu se svým milencem Philippem, Isabelle pozná, že má před sebou člověka bez skrupulí, který si s ní pohrává a který ji nikdy nenechá vedle sebe vyniknout. Když Isabelle stráví s Philippem noc, Christine zaútočí a poníží ji před všemi spolupracovníky. Začíná boj nejen o místo na slunci, ale i o život. Známý francouzský režisér Alain Corneau, jehož tvorbu si v České televizi připomeneme filmy Volba zbraní a Policejní kolt vzor 357, obsadil do jedné z hlavních rolí světovou hvězdu Kristin Scott Thomasovou.
    65%
    Christine je prototypem veleúspěšné ženy. Je v čele francouzské pobočky velké nadnárodní firmy, je bohatá, krásná, žije v luxusu a není nic, co by si nemohla dopřát. Zároveň je však chladná, tvrdá a nenápadně s lidmi manipuluje. Mladičká Isabelle v ní spatřuje svůj vzor a zprvu Christine ve všem věří. Když si však přivlastní její nápad a pošle ji na služební cestu se svým milencem Philippem, Isabelle pozná, že má před sebou člověka bez skrupulí, který si s ní pohrává a který ji nikdy nenechá vedle sebe vyniknout. Když Isabelle stráví s Philippem noc, Christine zaútočí a poníží ji před všemi spolupracovníky. Začíná boj nejen o místo na slunci, ale i o život. Známý francouzský režisér Alain Corneau, jehož tvorbu si v České televizi připomeneme filmy Volba zbraní a Policejní kolt vzor 357, obsadil do jedné z hlavních rolí světovou hvězdu Kristin Scott Thomasovou.
    15
  • Les hommes libres
    Les hommes libres (2011)
    Film
    65%
    16
  • Alexander Veliký
    Alexander Veliký (2004)
    Film
    63%
    17
  • Bratrstvo vlků - Hon na bestii
    Bratrstvo vlků - Hon na bestii (2001)
    Film
    • iTunes
    Gévaudan, hornatý kraj centrální Francie, je sužován děsivou bestií. Oficiální stanovisko je, že jde o obzvláště nebezpečného vlka. Je povoláno vojsko, které začne vybíjet vlky z celého kraje. Všichni doufají, že mezi nimi bude i vraždící bestie. Jev přichází na králův rozkaz zkoumat přírodovědec Grégoir de Fronsac. Intriky šlechticů a politický zájem krále stojí proti poctivé snaze mladého vědce zbavit kraj děsivého nebezpečí, jež má na svědomí už přes sto životů. S Fronsacem do kraje terorizovaného bestií přišel i jeho indiánský pokrevní bratr Mani, který nejen ovládá různé druhy tradičních bojových umění, ale dokáže i komunikovat s přírodou. Mani naslouchá tajemným hlasům, které ho dokážou přivést až k hrůznému tajemství řádícího netvora... Jejich protivníkem ale není jen netvor samotný. Středověké francouzské městečko ponořené do nočních mlh skrývá další hrozivé tajemství. Příběh vychází ze známé francouzské pověsti, všechny hlavní postavy kromě Maniho skutečně existovaly.
    63%
    Gévaudan, hornatý kraj centrální Francie, je sužován děsivou bestií. Oficiální stanovisko je, že jde o obzvláště nebezpečného vlka. Je povoláno vojsko, které začne vybíjet vlky z celého kraje. Všichni doufají, že mezi nimi bude i vraždící bestie. Jev přichází na králův rozkaz zkoumat přírodovědec Grégoir de Fronsac. Intriky šlechticů a politický zájem krále stojí proti poctivé snaze mladého vědce zbavit kraj děsivého nebezpečí, jež má na svědomí už přes sto životů. S Fronsacem do kraje terorizovaného bestií přišel i jeho indiánský pokrevní bratr Mani, který nejen ovládá různé druhy tradičních bojových umění, ale dokáže i komunikovat s přírodou. Mani naslouchá tajemným hlasům, které ho dokážou přivést až k hrůznému tajemství řádícího netvora... Jejich protivníkem ale není jen netvor samotný. Středověké francouzské městečko ponořené do nočních mlh skrývá další hrozivé tajemství. Příběh vychází ze známé francouzské pověsti, všechny hlavní postavy kromě Maniho skutečně existovaly.
    18
  • Alice et Martin
    Alice et Martin (1998)
    Film
    • Netflix
    62%
    19
  • Max a Jeremie
    Max a Jeremie (1992)
    Film
    • Netflix
    I mezi bombovými útočníky a vrahy existuje společenský žebříček, hierarchie, po které se dá stoupat. Jeremie je jen pouhý bombový útočník, který vyhazuje do povětří lidi a místa pro gangstery v Paříži. Možná to tak nevypadá, tenhle otrhaný mladík, ale je to citlivý chlapík a svůj nízký status cítí silně. Kdyby se tak mohl dostat do řad nájemných vrahů, kteří jsou v jeho světě ctěni, možná by se pak cítil víc jako někdo. Konečně dostane svou šanci, když obdrží instrukce zabít významného nájemného vraha Maxe, který ví příliš mnoho na to, aby zůstal naživu. Místo toho, aby Jeremie naplánoval chladnou a odtažitou vraždu, se se svou kořistí osobně seznámí, a tím se zaplete do spousty protichůdných věrností. Max má ještě jeden úkol a požádal Jeremieho, aby mu s ním pomohl. Chlapec, který svého hrdinu zbožňuje, se nedokáže přinutit zabít tohohle elegantního chlápka. Nicméně už jen to, že má Max kolem sebe tak nešikovného učedníka, jako je Jeremie, je pro vraha, který se chystá do důchodu, nesmírně nebezpečné.
    62%
    I mezi bombovými útočníky a vrahy existuje společenský žebříček, hierarchie, po které se dá stoupat. Jeremie je jen pouhý bombový útočník, který vyhazuje do povětří lidi a místa pro gangstery v Paříži. Možná to tak nevypadá, tenhle otrhaný mladík, ale je to citlivý chlapík a svůj nízký status cítí silně. Kdyby se tak mohl dostat do řad nájemných vrahů, kteří jsou v jeho světě ctěni, možná by se pak cítil víc jako někdo. Konečně dostane svou šanci, když obdrží instrukce zabít významného nájemného vraha Maxe, který ví příliš mnoho na to, aby zůstal naživu. Místo toho, aby Jeremie naplánoval chladnou a odtažitou vraždu, se se svou kořistí osobně seznámí, a tím se zaplete do spousty protichůdných věrností. Max má ještě jeden úkol a požádal Jeremieho, aby mu s ním pomohl. Chlapec, který svého hrdinu zbožňuje, se nedokáže přinutit zabít tohohle elegantního chlápka. Nicméně už jen to, že má Max kolem sebe tak nešikovného učedníka, jako je Jeremie, je pro vraha, který se chystá do důchodu, nesmírně nebezpečné.
    20
  • The Cut
    The Cut (2014)
    Film
    • Edison
    61%
    21
  • Femme Fatale
    Femme Fatale (2002)
    Film
    Laura (Rebecca Romijn) je mrcha. Příběh začíná na Mezinárodním filmovém festivalu v Cannes v roce 2001, kde smrtelně krásná, ale také všeho schopná femme fatale odvážně uloupí drahocenný šperk a vypálí rybník svým komplicům. Poté odjíždí do Ameriky a v letadle se seznámí s úspěšným podnikatelem Wattsem (Peter Coyote) a s ním si užívá anonymity v cizině. Po sedmi letech je podnikatel pověřen prací ambasadora ve Francii, takže jeho žena Laura se po odvážné loupeži vrací zpět do Francie s novou identitou. Bývalý paparazzi Nicholas (Antonio Banderas) Lauru neustále pronásleduje a pokouší se odhalit ji takovou, jaká je. Vyfotí ji pro jeden z velkých týdenních skandálních časopisů a její bývalí komplicové po čase stráveném ve vězení po ní jdou. Laura je ohrožena na životě, ale jako ztělesněný ďábel se umí bránit všemi prostředky. Režisér Brian De Palma záměrně sáhl po klasické femme fatale tak časté ve filmech z let čtyřicátých a padesátých a přizpůsobil ji současnému příběhu. Film Femme Fatale má jedinečnou pařížskou vůni, to proto, že režisér žil několik měsíců v Paříži a město si oblíbil. Antonio Banderas nezklamal v roli Nicholase, který je odrazem Lauřina ducha a obav. Jejíma očima ho vidíme jako nebezpečného jedince oblečeného do černého. Vpravdě ďábelskou podívanou předvedla Rebecca Romijn-Stamos (X Men) jako Laura, která používá svou krásu a sexualitu jako zbraň k získání toho, co chce. A daří se. V malé, zato výživné roli ambasadora Wattse se ukázal Peter Coyote.
    61%
    Laura (Rebecca Romijn) je mrcha. Příběh začíná na Mezinárodním filmovém festivalu v Cannes v roce 2001, kde smrtelně krásná, ale také všeho schopná femme fatale odvážně uloupí drahocenný šperk a vypálí rybník svým komplicům. Poté odjíždí do Ameriky a v letadle se seznámí s úspěšným podnikatelem Wattsem (Peter Coyote) a s ním si užívá anonymity v cizině. Po sedmi letech je podnikatel pověřen prací ambasadora ve Francii, takže jeho žena Laura se po odvážné loupeži vrací zpět do Francie s novou identitou. Bývalý paparazzi Nicholas (Antonio Banderas) Lauru neustále pronásleduje a pokouší se odhalit ji takovou, jaká je. Vyfotí ji pro jeden z velkých týdenních skandálních časopisů a její bývalí komplicové po čase stráveném ve vězení po ní jdou. Laura je ohrožena na životě, ale jako ztělesněný ďábel se umí bránit všemi prostředky. Režisér Brian De Palma záměrně sáhl po klasické femme fatale tak časté ve filmech z let čtyřicátých a padesátých a přizpůsobil ji současnému příběhu. Film Femme Fatale má jedinečnou pařížskou vůni, to proto, že režisér žil několik měsíců v Paříži a město si oblíbil. Antonio Banderas nezklamal v roli Nicholase, který je odrazem Lauřina ducha a obav. Jejíma očima ho vidíme jako nebezpečného jedince oblečeného do černého. Vpravdě ďábelskou podívanou předvedla Rebecca Romijn-Stamos (X Men) jako Laura, která používá svou krásu a sexualitu jako zbraň k získání toho, co chce. A daří se. V malé, zato výživné roli ambasadora Wattse se ukázal Peter Coyote.
    22
  • Země nikoho
    Země nikoho (1985)
    Film
    Madeleine, provozovatelka diskotéky na francouzsko-švýcarských hranicích, sní o pěvecké kariéře v Paříži. Její milenec Paul, který si vydělává pašováním peněz, zlata a zboží přes hranice, plánuje emigraci do Kanady. Mali, půvabná mladá Alžířanka žijící ve Francii a pracující ve Švýcarsku, by chtěla být kdekoli jinde, než kde je. Louis, narozený na švýcarské farmě a vyučený hodinářem, by dal cokoliv za to, aby opustil svou milenku Lucii a nastěhoval se k Mali.
    Žánry:Drama
    61%
    Madeleine, provozovatelka diskotéky na francouzsko-švýcarských hranicích, sní o pěvecké kariéře v Paříži. Její milenec Paul, který si vydělává pašováním peněz, zlata a zboží přes hranice, plánuje emigraci do Kanady. Mali, půvabná mladá Alžířanka žijící ve Francii a pracující ve Švýcarsku, by chtěla být kdekoli jinde, než kde je. Louis, narozený na švýcarské farmě a vyučený hodinářem, by dal cokoliv za to, aby opustil svou milenku Lucii a nastěhoval se k Mali.
    Žánry:Drama
    23
  • Variações de Casanova
    Variações de Casanova (2014)
    Film
    61%
    24
  • Časy se mění
    Časy se mění (2004)
    Film

    Antoine úspěšně podniká ve stavebnictví a v marockém Tangeru dohlíží na stavbu komplexu v bezcelní zóně. Hlasatelka Cecile je vdaná za mladšího muže a má s ním dítě. Kdysi byli milenci a Antoine na svou lásku stále nemůže zapomenout. Jejich setkání po třiceti letech je katalyzátorem řady událostí. Na jejich konci stojí zjištění, že celý svět, kultury, města, lidé a jejich vztahy podléhají neustálému pohybu a změnám. Všechno se mění rychleji, než jsou si postavy ochotny připustit. Jednoduchý příběh se složitým pozadím staví na hereckých výkonech Gérarda Depardieuho a Catherine Deneuveové. Techiné svedl tuto dvojici hereckých hvězd dohromady před kamerou již posedmé. (FebioFest 2006)

    56%

    Antoine úspěšně podniká ve stavebnictví a v marockém Tangeru dohlíží na stavbu komplexu v bezcelní zóně. Hlasatelka Cecile je vdaná za mladšího muže a má s ním dítě. Kdysi byli milenci a Antoine na svou lásku stále nemůže zapomenout. Jejich setkání po třiceti letech je katalyzátorem řady událostí. Na jejich konci stojí zjištění, že celý svět, kultury, města, lidé a jejich vztahy podléhají neustálému pohybu a změnám. Všechno se mění rychleji, než jsou si postavy ochotny připustit. Jednoduchý příběh se složitým pozadím staví na hereckých výkonech Gérarda Depardieuho a Catherine Deneuveové. Techiné svedl tuto dvojici hereckých hvězd dohromady před kamerou již posedmé. (FebioFest 2006)

    25
  • Inju, bestie ve stínu
    Inju, bestie ve stínu (2008)
    Film
    • Rakuten

    Podle románu japonského autora Ranpoa Edogawy natočil Schroeder v Japonsku svůj další francouzský film. Na prostoru mysteriózního thrilleru s prvky filmu noir rozvíjí příběh francouzského spisovatele, který přijíždí do japonského Kjóta představit svůj nový románový bestseller. Snímkem odehrávajícím se na pomezí reality a fikce režisér vzdává poctu žánrovým filmům, ale také propojování prvků evropské a asijské kultury. Schroeder ve stylovém zpracování filmu hledá společné výrazové prostředky mezi japonskou a francouzskou kinematografií. Podobně jako ve svých předchozích filmech i zde autor vytváří osobitý obraz násilí a sexuality jako tematických i formálních prvků moderního pojetí filmových žánrů.

    54%

    Podle románu japonského autora Ranpoa Edogawy natočil Schroeder v Japonsku svůj další francouzský film. Na prostoru mysteriózního thrilleru s prvky filmu noir rozvíjí příběh francouzského spisovatele, který přijíždí do japonského Kjóta představit svůj nový románový bestseller. Snímkem odehrávajícím se na pomezí reality a fikce režisér vzdává poctu žánrovým filmům, ale také propojování prvků evropské a asijské kultury. Schroeder ve stylovém zpracování filmu hledá společné výrazové prostředky mezi japonskou a francouzskou kinematografií. Podobně jako ve svých předchozích filmech i zde autor vytváří osobitý obraz násilí a sexuality jako tematických i formálních prvků moderního pojetí filmových žánrů.

    26
  • Brøken, The
    Brøken, The (2008)
    Film
    • Filmbox+
    Gina oslavuje narozeniny svého otce, když se z ničeho nic rozbije zrcadlo. Na druhý den nastane v práci zmatek v momentě, kdy se jí kolega zeptá, co si zapomněla, že se kvůli tomu vracela zpět, ovšem hlavní hrdinka byla celou dobu na svém pracovišti. Při telefonátu svému příteli Stephanovi si všimne projíždějícího vozu - Jeepu Cherokee stejné barvy, jakou má ona. Nebylo by na tom nic až tak neobvyklého, kdyby ovšem vůz neměl stejnou i značku a neřídila jej také Gina! Hlavní hrdinka vůz sleduje a poté i neznámou ženu do bytu, kde objeví fotku sebe a svého otce… Při odjezdu je tak zmatená, že ve stresu nesleduje silnici a čelně se srazí s taxíkem. Gina po nehodě trpí ztrátou paměti, a věci, které by jí měly pomoci si vzpomenout, začínají být nejasné. Navíc Gina nebyla jedinou osobou, jež byla viděna kolegou za situace, ve které se nenacházela. Proč se najednou lidé začínají chovat zvláštně? Proč si Gina najednou připadá vedle svého přítele Stephana jako cizí?
    Žánry:HororThriller
    Režie:Sean Ellis
    54%
    Gina oslavuje narozeniny svého otce, když se z ničeho nic rozbije zrcadlo. Na druhý den nastane v práci zmatek v momentě, kdy se jí kolega zeptá, co si zapomněla, že se kvůli tomu vracela zpět, ovšem hlavní hrdinka byla celou dobu na svém pracovišti. Při telefonátu svému příteli Stephanovi si všimne projíždějícího vozu - Jeepu Cherokee stejné barvy, jakou má ona. Nebylo by na tom nic až tak neobvyklého, kdyby ovšem vůz neměl stejnou i značku a neřídila jej také Gina! Hlavní hrdinka vůz sleduje a poté i neznámou ženu do bytu, kde objeví fotku sebe a svého otce… Při odjezdu je tak zmatená, že ve stresu nesleduje silnici a čelně se srazí s taxíkem. Gina po nehodě trpí ztrátou paměti, a věci, které by jí měly pomoci si vzpomenout, začínají být nejasné. Navíc Gina nebyla jedinou osobou, jež byla viděna kolegou za situace, ve které se nenacházela. Proč se najednou lidé začínají chovat zvláštně? Proč si Gina najednou připadá vedle svého přítele Stephana jako cizí?
    Žánry:HororThriller
    Režie:Sean Ellis
    27
  • Le dernier vol
    Le dernier vol (2009)
    Film
    52%
    28
  • Les Têtes de l'emploi
    Les Têtes de l'emploi (2016)
    Film
    48%
    29
  • Cesta
    Cesta (1986)
    Film
    47%
    30
  • Rage
    Rage (2009)
    Film

    Režisérka Sally Potterová do svého kritického komentáře ke světu módního průmyslu obsadila známé herce a herečky. Diváky nalákané do kin hvězdným pozlátkem čeká zážitek podobný návštěvě galerie současného umění. Statická kamera zachycuje výpovědi postav v detailu na barevném pozadí. Protagonisté zjednodušení na sociální typy komentují přímo do kamery smrt modelky během reklamní kampaně. Dochází k interakci mezi výpověďmi jednotlivých postav a prostorem za kamerou, z něhož divák dostává pouze zvukovou informaci. Film měl premiéru na Berlinále v klasickém kinosále, ale ačkoli nikdy neztrácí tempo, publikum jej přijalo s velkým zklamáním. Distributor nabízí i verzi pro mobilní telefony, kde se možná tento videoartový experiment prosadí.(Febiofest)

    Žánry:Drama
    47%

    Režisérka Sally Potterová do svého kritického komentáře ke světu módního průmyslu obsadila známé herce a herečky. Diváky nalákané do kin hvězdným pozlátkem čeká zážitek podobný návštěvě galerie současného umění. Statická kamera zachycuje výpovědi postav v detailu na barevném pozadí. Protagonisté zjednodušení na sociální typy komentují přímo do kamery smrt modelky během reklamní kampaně. Dochází k interakci mezi výpověďmi jednotlivých postav a prostorem za kamerou, z něhož divák dostává pouze zvukovou informaci. Film měl premiéru na Berlinále v klasickém kinosále, ale ačkoli nikdy neztrácí tempo, publikum jej přijalo s velkým zklamáním. Distributor nabízí i verzi pro mobilní telefony, kde se možná tento videoartový experiment prosadí.(Febiofest)

    Žánry:Drama
    31